abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203807950
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De deelnemers van WOHTS

Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G O+

Smart_ass
Vaiana
Lokasenna
Debsterr

Handige links:
Foliumzuur
ZwangerWijzer
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

pi_203807957
quote:
17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:20 schreef Debsterr het volgende:
ehhhhh

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:o *O* *O* *O* *O* *O*

Zijn dit nou de testen die je van June. hebt gekregen?
pi_203807975
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben weer ongesteld..
Stom. ;( :*
pi_203808216
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:27 schreef Vaiana het volgende:

[..]
:o *O* *O* *O* *O* *O*

Zijn dit nou de testen die je van June. hebt gekregen?
Van @Elleska :D die waren heel lang vertraagd en toch nog binnen gevallen. Doorgeef testen zijn de bom O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_203808222
Oh en, ik blijf echt nog wel even hier hoor :@. Doodeng dit.
pi_203808399
quote:
17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:39 schreef Debsterr het volgende:
Oh en, ik blijf echt nog wel even hier hoor :@. Doodeng dit.
Snap ik. O+ Maar ik kon het niet laten je alvast in de OP te benoemen. :D
pi_203808634
quote:
17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:39 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Van @:Elleska :D die waren heel lang vertraagd en toch nog binnen gevallen. Doorgeef testen zijn de bom O+.
*O* *O* *O* *O* *O*

Dit moeten wel geluksbrengers zijn.
pi_203808889
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 10:02 schreef Elleska het volgende:

[..]
*O* *O* *O* *O* *O*

Dit moeten wel geluksbrengers zijn.
Ik hoop het zo O+. Dan gaan de testen die overblijven ook weer door naar iemand.
pi_203810230
[quote]17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 10:17 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ik hoop het zo O+. Dan gaan de testen die overblijven ook weer door naar iemand.
[/quote

Ik heb interesse in die gelukstesten 😀
pi_203810251
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 11:31 schreef Bruinoog1982 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 24 februari 2022 10:17 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik heb interesse in die gelukstesten 😀
[/quote]

Als er overblijven (en ik echt zekerheid heb van een plakker) laat ik het hier weten :Y.
pi_203810289
Ik kan wel wat geluk gebruiken :’) maar heb er nog 10 liggen dus dat zou nergens op slaan _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203811061
Ik heb mijnes helemaal opgetest omdat ik die bevestiging van de oplopende strepen zo hard nodig had. :@

Maar gister NOD toch Debs? Dus het eerste plakmoment ben je iig door dan, al snap ik je terughoudendheid volledig.
pi_203811594
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 12:14 schreef Vaiana het volgende:
Ik heb mijnes helemaal opgetest omdat ik die bevestiging van de oplopende strepen zo hard nodig had. :@

Maar gister NOD toch Debs? Dus het eerste plakmoment ben je iig door dan, al snap ik je terughoudendheid volledig.
Gister NOD idd. Ik ga proberen niet elke dag te testen zodat ik mezelf niet helemaal gek maak (uhuh, geloof ik het zelf)
  donderdag 24 februari 2022 @ 12:45:11 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_203811703
dat is juist het voordeel van die dipsticks, kun je gewoon 50 dagen achter elkaar testen voor de prijs van 1 ClearBlue digital *O*
disclaimer
pi_203812667
Ik deed om de dag, totdat ze op waren. Dat was bij mij relatief snel na NOD volgens mij omdat ik zo vroeg al positief testte. :D
pi_203814241
Ohh @Debsterr !
pi_203814278
Ik vind het zo eng, opnieuw streepjes, en dan maar afwachten of die echo wel goed gaat zijn. Kan iemand me in een winterslaap brengen en dat ik wakker word als we de moeilijke tijd voorbij zijn?
pi_203814876
quote:
17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:58 schreef Debsterr het volgende:
Ik vind het zo eng, opnieuw streepjes, en dan maar afwachten of die echo wel goed gaat zijn. Kan iemand me in een winterslaap brengen en dat ik wakker word als we de moeilijke tijd voorbij zijn?
Och ik herken dit zo. :* Ik vind het nóg spannend, maar elke dag wordt het ietsje beter.
Ik heb met 7 weken een extra echo gekregen omdat ik in tranen was zo gestresst was ik. Weet dat er mogelijkheden zijn tot extra echo's. Pret echo's houd ik ook gewoon achter de hand, ik heb echt wel 30 euro over voor extra geruststelling wanneer ik die nodig heb.

Ik ben wel heel bewust redelijk op tijd met buikfoto's begonnen, een stukje 'verplicht' ruimte geven aan het bestaan van deze baby. Als je even je hart wilt luchten dan ben ik er anytime voor je!
pi_203815418
quote:
17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:58 schreef Debsterr het volgende:
😘
pi_203815645
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:26 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Och ik herken dit zo. :* Ik vind het nóg spannend, maar elke dag wordt het ietsje beter.
Ik heb met 7 weken een extra echo gekregen omdat ik in tranen was zo gestresst was ik. Weet dat er mogelijkheden zijn tot extra echo's. Pret echo's houd ik ook gewoon achter de hand, ik heb echt wel 30 euro over voor extra geruststelling wanneer ik die nodig heb.

Ik ben wel heel bewust redelijk op tijd met buikfoto's begonnen, een stukje 'verplicht' ruimte geven aan het bestaan van deze baby. Als je even je hart wilt luchten dan ben ik er anytime voor je!
Ja, ik ben maar zo vrij geweest alvast aan te melden bij de verloskundigenpraktijk zodat ik ook gewoon meteen terecht kan mocht er iets aan de hand zijn qua stress enzo :). En thanks :*.
pi_203815688
quote:
17s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:04 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ja, ik ben maar zo vrij geweest alvast aan te melden bij de verloskundigenpraktijk zodat ik ook gewoon meteen terecht kan mocht er iets aan de hand zijn qua stress enzo :). En thanks :*.
Yes dat heb ik ook gedaan. Dan weet je ook meteen naar welke echo-datum je toeleeft, vond ik fijn.

Oh en, de statistiek is in ons voordeel. Dat hielp mij ook echt wel een beetje er doorheen, dat de kans op twee opeenvolgende miskramen kleiner is dan simpelweg de kans op een miskraam.
pi_203815943
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:05 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Yes dat heb ik ook gedaan. Dan weet je ook meteen naar welke echo-datum je toeleeft, vond ik fijn.

Oh en, de statistiek is in ons voordeel. Dat hielp mij ook echt wel een beetje er doorheen, dat de kans op twee opeenvolgende miskramen kleiner is dan simpelweg de kans op een miskraam.
Oh echt waar? Dat is fijn om te weten.
  donderdag 24 februari 2022 @ 16:43:29 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_203816379
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:05 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet helemaal waar, althans niet hoe ik het me herinner. De kans is even groot, ongeveer 10-15%. Maar cumulatief is de kans daarmee natuurlijk stukken minder ;)

dus ja: de kans op twee miskramen is stukken kleiner dan de kans op 1 miskraam, maar per individuele zwangerschap is er geen verschil.
disclaimer
pi_203816599
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:43 schreef SQ het volgende:

[..]
Volgens mij is dat niet helemaal waar, althans niet hoe ik het me herinner. De kans is even groot, ongeveer 10-15%. Maar cumulatief is de kans daarmee natuurlijk stukken minder ;)

dus ja: de kans op twee miskramen is stukken kleiner dan de kans op 1 miskraam, maar per individuele zwangerschap is er geen verschil.
Yes dat bedoelde ik ook. Ik legde het alleen niet heel goed uit. :+
pi_203841605
2e test vandaag en binnen 4 minuten een goeie duidelijke lijn O+
pi_203843548

Na even drogen O+
pi_203843924
Loopt lekker op
pi_203850290
Wat is het verschil tussen een dipstick en een test eigenlijk? Dat zo'n dipstick gewoon alleen de binnenkant van een test is maar zonder het plastic eromheen?
  zaterdag 26 februari 2022 @ 19:55:50 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_203850685
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 19:34 schreef Smart_ass het volgende:
Wat is het verschil tussen een dipstick en een test eigenlijk? Dat zo'n dipstick gewoon alleen de binnenkant van een test is maar zonder het plastic eromheen?
Jup. Het zijn snijresten van reguliere tests eigenlijk, daarom kosten ze geen drol, maar ze doen hetzelfde.
disclaimer
pi_203853821
Volgens mij zijn zwangerschapstesten ook echt zo’n ding waar marketing technisch heeeel goed is over nagedacht. Het “oogt” nou eenmaal leuker om een “zwanger 3+ weken” melding te hebben dan zo’n simpel dun staafje.

Maar de betaalbaarheid van dipsticks is onovertroffen natuurlijk!
pi_203864477
Ja als ik grootverbruiker zou zijn geweest zou ik ook snel overgestapt zijn op die dingen hoor! Zo’n (digitale) test is leuk maar het betekent uiteindelijk allemaal hetzelfde :P.
pi_203865590
Ik heb nooit de prijs van zo’n digitale test kunnen accepteren. _O-
Heb alleen maar die 2 voor 5 van de Kruidvat gekocht elke keer.
  FOK!fossiel zondag 27 februari 2022 @ 18:46:01 #33
1455 Keroppi
kool kikker
pi_203866502
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 22:07 schreef Debsterr het volgende:
Volgens mij zijn zwangerschapstesten ook echt zo’n ding waar marketing technisch heeeel goed is over nagedacht. Het “oogt” nou eenmaal leuker om een “zwanger 3+ weken” melding te hebben dan zo’n simpel dun staafje.

Maar de betaalbaarheid van dipsticks is onovertroffen natuurlijk!
Bij mijn laatste zwangerschap was ik vrij zeker van een positieve test. Toen heb ik ook puur 'voor de leuk' zo'n dure digitale gekocht.
Chick on a mission
  zondag 27 februari 2022 @ 20:28:24 #34
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203868262
Ik heb 2 CB digitaal onderweg, gewoon omdat het kan :@
pi_203868401
quote:
17s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:28 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb 2 CB digitaal onderweg, gewoon omdat het kan :@
Haha snap ik wel hoor! Ik heb het serieus overwogen, maar kon voor mezelf niet verantwoorden om dat bedrag uit te geven voor een uitkomst die ik al wist. _O-
Heb het extra overwogen toen ik in weinig symptomen stress zat, want ik dacht “als hij het aantal weken goed heeft dan zal de baby het nog wel doen”. Maar volgens mij is dat ook niet helemaal hoe het werkt. :D
  maandag 28 februari 2022 @ 07:14:41 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_203873137
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:34 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Haha snap ik wel hoor! Ik heb het serieus overwogen, maar kon voor mezelf niet verantwoorden om dat bedrag uit te geven voor een uitkomst die ik al wist. _O-
Heb het extra overwogen toen ik in weinig symptomen stress zat, want ik dacht “als hij het aantal weken goed heeft dan zal de baby het nog wel doen”. Maar volgens mij is dat ook niet helemaal hoe het werkt. :D
Ja en dan doe je die test en krijg je net een lager getal en kun je daar weer over in de stress schieten. Been there, done that.
disclaimer
pi_203873855
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 07:14 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja en dan doe je die test en krijg je net een lager getal en kun je daar weer over in de stress schieten. Been there, done that.
Nouja daarom ook maar niet gedaan idd. :+
pi_203888594
Meh, iets teveel streepjesregen om me heen, vooral op mijn werk, de een na de ander op de afdeling. Gaan al opmerkingen rond van een vruchtbare afdeling...dan baal ik toch wel meer dan ik eigenlijk wil toegeven dat 't hier niet wil lukken.
pi_203888659
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 09:03 schreef Memento-Mori het volgende:
Meh, iets teveel streepjesregen om me heen, vooral op mijn werk, de een na de ander op de afdeling. Gaan al opmerkingen rond van een vruchtbare afdeling...dan baal ik toch wel meer dan ik eigenlijk wil toegeven dat 't hier niet wil lukken.
Wij zitten nu in de fase dat er best wel wat baby’s geboren worden en dat we dus van de nieuwe opa’s en oma’s te horen krijgen. Goohhhh en wanneer zijn jullie aan de beurt. En dan wil ik ze eigenlijk slaan. Maarja blijven lachen en zeggen “we zien wel” :’)
  dinsdag 1 maart 2022 @ 09:17:15 #40
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203888736
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 09:03 schreef Memento-Mori het volgende:
:* heel herkenbaar. Hier een collega die tot 2x toe een random "bEn Je ZwAnGeR" rondstrooide (ook richting mij, voor de positieve test, terwijl mijn miskraam algemeen bekend is). Als ik hem 1 op 1 spreek dan ga ik daar nog wel wat van zeggen. Mensen hebben soms echt niet door dat er ook altijd mensen zijn die best gekwetst kunnen worden door zoiets. Knuffel voor jou!

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 09:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Wij zitten nu in de fase dat er best wel wat baby’s geboren worden en dat we dus van de nieuwe opa’s en oma’s te horen krijgen. Goohhhh en wanneer zijn jullie aan de beurt. En dan wil ik ze eigenlijk slaan. Maarja blijven lachen en zeggen “we zien wel” :’)
Ook voor jou een knuffel!
pi_203888919
Oh ja en die opmerkingen ook ja, "ben je zwanger of wanneer komt er 'n kleine" of nog erger richting mijn vriend "nou als je nog 'n kleine wil, moet je wel opschieten" Terwijl hij al heel lang niks liever wil en ook al in 't verleden bij de dokter is geweest etc, houd gewoon je mond -O-
pi_203892813
Ik begrijp dat soort opmerkingen ook echt niet. Ik kan me ook niet voorstellen dat zo iemand er dan geen seconde bij stil staat dat er genoeg mensen zijn die graag willen maar bij wie het niet zo makkelijk gaat.
pi_203894915
Ik zei bij zulke vragen/opmerkingen meestal wel dat het nog niet lukte.
De vervelendste opmerkingen vond ik de adviezen om 'er minder mee bezig te zijn' en 'het los te laten, dan komt het vanzelf'.
Ja zeg, alsof je lichaam zich daar wat van aantrekt?
pi_203895006
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:52 schreef Lokasenna het volgende:
De vervelendste opmerkingen vond ik de adviezen om 'er minder mee bezig te zijn' en 'het los te laten, dan komt het vanzelf'.
Die! Ohhh wat trok ik die slecht. Terwijl ik best geloof dat het helpt, maar het is niet een knop die je om kan zetten ofzo hè. Ik zou het met alle liefde loslaten, maar dat kàn ik niet.

Gelukkig had ik ook veel lieve mensen die dan na zo’n opmerking kwamen checken of het goed ging met me, omdat ze uit eigen ervaring wisten hoe naar dat is. O+

:* voor Memento-Mori en Thinkk-Pinkk, ik hoop zo dat jullie ook binnenkort twee mooie streepjes te zien krijgen.
pi_203895569
Ik denk niet dat je het heel veel meer kan loslaten dan wat ik doe. Dus die mensen moeten vooral lekker die kwekker dichthouden.
pi_203895841
Ik ben er ook, behalve met m'n ovulatie in de gaten houden, niet continu mee bezig gelukkig. Maar tis gewoon toch wel confronterend al die zwangere collega's steeds en die opmerkingen.

Ik denk bij ons juist dat mensen denken dat we er echt niet mee bezig zijn en dat ze daarom dat soort opmerkingen cq "grapjes" wel kunnen maken ofzo. En het uitspreken dat we er wel mee bezig zijn, levert weer andere onbedoelde opmerkingen en adviezen op zoals idd "je moet het loslaten" etc. Zit ik ook niet op te wachten. Mensen echt dichtbij ons weten het natuurlijk wel. Blijft gewoon 'n rottig iets allemaal.
pi_203904698
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:52 schreef Lokasenna het volgende:
Terugzeggen dat het dan niet echt meehelpt als anderen het onderwerp telkens aansnijden... -O-
pi_204123394
Deze maand slaan wij over. Ik ging even niet zo heel lekker dus dat leek ons even beter zodat er niet nog meer bij zou komen :)

Meld mij de volgende ronde wel weer.
pi_204349225
Rustig hier, mede door de mensen die n topic mochten opschuiven *O*

Hier ben ik wel wat geïrriteerd. Volgende maand is onze bruiloft en ineens menen mensen dan te moeten gaan vragen of je nog kinderen wil :(

of nóg erger uit het niks 'maar jullie willen ook geen kinderen toch'. Op momenten dat het ook niet echt geschikt is om er 'n diepgaand gesprek over te voeren (feestje, gezellige avond etc) of te zeggen "jawel maar het wil bij ons gewoon niet lukken".

Echt houd gewoon je mond :(
pi_204349340
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:21 schreef Memento-Mori het volgende:
Rustig hier, mede door de mensen die n topic mochten opschuiven *O*

Hier ben ik wel wat geïrriteerd. Volgende maand is onze bruiloft en ineens menen mensen dan te moeten gaan vragen of je nog kinderen wil :(

of nóg erger uit het niks 'maar jullie willen ook geen kinderen toch'. Op momenten dat het ook niet echt geschikt is om er 'n diepgaand gesprek over te voeren (feestje, gezellige avond etc) of te zeggen "jawel maar het wil bij ons gewoon niet lukken".

Echt houd gewoon je mond :(
Je zou het eigenlijk gewoon willen doen toch? Lijkt mij iig heel erg verleidelijk.

Maar wel balen idd. :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')