Dommerik gespotquote:Op woensdag 16 februari 2022 19:56 schreef Forumtijger het volgende:
Zo pin ik altijd ipv.te betalen met contant geld, omdat je met pin altijd het exacte bedrag kunt betalen, terwijl als je contant betaalt, het bedrag altijd afgerond wordt
Dit o.a.quote:Op woensdag 16 februari 2022 20:34 schreef Isabeau het volgende:
Geen kinderen. Geen auto. Scheelt bákken met geld
Oh ja, dat ookquote:Op woensdag 16 februari 2022 20:36 schreef Karina het volgende:
Dit o.a.En met Corona heb ik superveel bespaard, geen kleren gekocht (hoefde toch niet naar kantoor) en geen schoenen.
Zonder auto ben je wel echt enorm beperkt in je vrijheid.quote:Op woensdag 16 februari 2022 20:34 schreef Isabeau het volgende:
Geen kinderen. Geen auto. Scheelt bákken met geld
Ik heb nooit een auto gehad, dus ik denk dat ik het veel minder merk dan iemand die wel een auto gewend is en dan zonder moet stellen. Ik vind het ov in Nederland prima te doen en pak ook snel een ov fiets op het station.quote:Op woensdag 16 februari 2022 21:16 schreef PzKpfw het volgende:
Zonder auto ben je wel echt enorm beperkt in je vrijheid.
Wij hebben in coronatijd onze eigen sauna gebouwd. Weg besparingquote:Op woensdag 16 februari 2022 20:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh ja, dat ookGeen vakantie, geen sauna, geen dagjes weg, geen lunches met vriendinnen. Heeft echt veel geld gescheeld
quote:Op woensdag 16 februari 2022 20:07 schreef Socios het volgende:
FOK!abonnement niet verlengd @:Redfever007
Ditquote:Op donderdag 17 februari 2022 07:47 schreef Hiddendoe het volgende:
Spaarlampen. Wasmachine alleen laten draaien als ie hartstikke vol zit. Wasgoed buiten laten drogen (of op rekje binnen als het regent), boodschappentas meenemen (geen plastic tasjes meer) en lijstje maken.
Tv en ander spul niet op standby laten staan.
Spreekt vanzelf. Maar ik ben zo gewend aan de term spaarlamp.quote:Op donderdag 17 februari 2022 08:06 schreef babylon het volgende:
[..]
Dit
Maar dan led-lampen ipv spaarlampen.
Dit betwijfel ik, stof kopen is meestal duur. Net zoiets als een Ikea Billy, voor het geld wat een Billy kost koop je geen goed spaanplaat bij de Gamma.quote:Op donderdag 17 februari 2022 08:10 schreef Hiddendoe het volgende:
En voor degenen die handig zijn met naald en draad; zelf kleding maken.
Het is een paar keer per jaar lastig maar ook dat is vrijwel altijd overkomenlijk.quote:Op woensdag 16 februari 2022 21:16 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als je in de stad woont en een goede OV-verbinding hebt wellicht ja.quote:Op donderdag 17 februari 2022 08:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is een paar keer per jaar lastig maar ook dat is vrijwel altijd overkomenlijk.
Precies dit, ja. Waarom zou ik nu moeite doen om te besparen en iets meer geld op te bouwen, terwijl ik over een jaar of 50 tussen een aantal planken lig en er niks meer mee kanquote:Op donderdag 17 februari 2022 09:14 schreef Piles het volgende:
Ik deed altijd m'n best om zuinig te zijn en lekker veel te sparen. Maar aangezien sparen voor een huis op dit moment zinloos is, en de inflatie gigantisch is, ben ik juist begonnen met lekker uitgeven. Dan heb je tenminste plezier van je geld
Anders staat het maar minder waard te worden op je (spaar)rekening.
moet iedereen zelf weten, zie alleen niet in dat als mensen keuzes maken om alles op te feesten ze op de algemeenheid terug kunnen vallen en mensen die kapitaal opbouwen door sparen, investeren en huis etc vervolgens voor de eerste catergorie mogen betalen via belastingen omdat Mensen als Jesse Klaver dat eerlijk vinden.quote:Op donderdag 17 februari 2022 10:20 schreef DjVero het volgende:
[..]
Precies dit, ja. Waarom zou ik nu moeite doen om te besparen en iets meer geld op te bouwen, terwijl ik over een jaar of 50 tussen een aantal planken lig en er niks meer mee kan
Zorgen dat je een buffer hebt (bij ons staat die buffer op ¤7000) en de rest lekker laten rollen; dat is voor mij leven en genieten.
Tering, dit is nou één van die dingen waar je dus pas jaaaaren later achter komt, wat ingenieus hahaquote:Op donderdag 17 februari 2022 12:37 schreef SuperNeger het volgende:
Bij de groente en fruit afdeling trek ik altijd 10 plastic tasjes van de rol.
Die zijn gratis terwijl je voor de tasjes bij de kassa 20 cent moet betalen.
Dan ben je ietwat laat, want supermarkten gaan die zakjes uitfaserenquote:Op donderdag 17 februari 2022 13:52 schreef DjVero het volgende:
[..]
Tering, dit is nou één van die dingen waar je dus pas jaaaaren later achter komt, wat ingenieus haha
Ge-ni-aaal!!!quote:Op donderdag 17 februari 2022 12:37 schreef SuperNeger het volgende:
Bij de groente en fruit afdeling trek ik altijd 10 plastic tasjes van de rol.
Die zijn gratis terwijl je voor de tasjes bij de kassa 20 cent moet betalen.
Ik gebruik de bibliotheekpas van mijn moeder. Zo'n abonnement vind ik nog best duur eigenlijk.quote:Op donderdag 17 februari 2022 13:54 schreef roos94 het volgende:
Niet roken, niet drinken, zelden thuisbezorgd, geen auto, nooit op vakantie, geen cafes festivals clubs enz, bijna al mijn boeken illegaal downloaden [ja iknow niet goed voor de auteurs]
Klinkt als een saai levenquote:Op donderdag 17 februari 2022 13:54 schreef roos94 het volgende:
Niet roken, niet drinken, zelden thuisbezorgd, geen auto, nooit op vakantie, geen cafes festivals clubs enz, bijna al mijn boeken illegaal downloaden [ja iknow niet goed voor de auteurs]
Ok gelukkigquote:Op donderdag 17 februari 2022 20:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nee want ik heb genoeg andere hobbys zoals gamen, hardlopen, lezen, fotografie, bordspellen
23. Liever in een keer wat goeds kopen dan eerst goedkope troep en dan nog wat goedsquote:Op donderdag 17 februari 2022 08:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
01. geen schulden maken, geen leningen aangaan voor zaken als TV's, gamecomputers, vakanties,
02. minder uitgeven dan wat er binnenkomt en een reserve opbouwen.
03. doe geen impulsaankopen, koop alleen wat je echt nodig hebt
04. breng je abonnementen terug tot het minimum, waarvan je het meeste sowies niet nodig hebt
05. niet roken
06. niet stoken als je er niet bent of in bed ligt
07. gebruik alleen LED-lampen
08. koop seizoensgroenten, koop boodschappenaanbiedingen, kook elke dag vers in plaats van af te halen of kant en klaar
09. geen drugs gebruiken
10. gebruik van fotovoltaďsche panelen op het dak en draai bv de wasmachine of vaatwasser als de zon daarop schijnt.
11. koop goede schoenen die kunnen worden bezoold in plaats van wegwerpschoenen
12. koop goede stevige kleren, geen wegwerpshit
13. Maak je eigen koffie in plaats van Starbucks of zo'n troep.
14. Doe niet mee aan loterijen, lotto of andere kansspelen. Dat is een belasting op domheid.
15. Ga niet naar de kroeg of het bordeel.
16. natuurwandelingen maken in plaats van naar plaatsen te gaan voor moet worden betaald
17. Gebruik de fiets meer, bespaart geld en is gezond. Trouwens, als je fietst en wandelt in het bos bespaar je op sportschool
18. een flat/huis kopen in plaats van te huren.
19. eten voordat je boodschappen doet, met hongergevoel inkopen doet je meer kopen
20. Koop tweedehands
21. Maak gebruik van aanbiedingen
22. Drink leidingwater ipv flessenwater, drink thee ipv frisdrank. Is nog gezonder ook.
Ter volledigheid, dit zijn geen morele standpunten, dit is puur hoe je geld bespaart, wat je in je leven doet moet je zelf weten.
Een hypotheek is ook een schuld. Een huis kopen kan vooral op korte termijn juist veel duurder zijnquote:Op donderdag 17 februari 2022 08:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
01. geen schulden maken, geen leningen aangaan voor zaken als TV's, gamecomputers, vakanties,
18. een flat/huis kopen in plaats van te huren.
Als je dat zo wilt noemen, het is een financieringsmodel, tegenover de schuld in geld staat de waarde van het vastgoed, als het laatste meer waard is dan de hypotheeksom, is het technisch gezien geen schuld.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 13:01 schreef KroketBroodje het volgende:
Een hypotheek is ook een schuld.
Dames, zijn DM staat open. Grijp je kans voor het te laat is.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:51 schreef junkiesietze het volgende:
niet, ik verdien zat.
Geen vriendin tho, dat scheelt wel ofcourse.
Als iemand jou geld leent dan heb je een schuld, zelfs als het een huis betreft. Pas als je een huis volledig hebt afgelost dan heb je geen schulden meer. Je moet zelfs rente betalen over de lening die je hebt afgesloten met de bank; dat is toch de definitie van schuld?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 14:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je dat zo wilt noemen, het is een financieringsmodel, tegenover de schuld in geld staat de waarde van het vastgoed, als het laatste meer waard is dan de hypotheeksom, is het technisch gezien geen schuld.
Maar afgezien daarvan, je begrijpt het verschil tussen geld lenen om een kapitaal goed als een huis te financieren wat anders is dan geld te lenen voor een vakantie of een grotere TV dan de buren te hebben?
Zelfs als je die definitie hanteert, dan snap je toch nog steeds wel het verschil tussen een hypotheek en een lening voor een vakantie of een grotere TV dan de buren?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 14:51 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Als iemand jou geld leent dan heb je een schuld, zelfs als het een huis betreft. Pas als je een huis volledig hebt afgekocht dan heb je geen schulden meer. Je moet zelfs rente betalen over de lening die je hebt afgesloten met de bank; dat is toch de definitie van schuld?
Jazekerquote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zelfs als je die definitie hanteert, dan snap je toch nog steeds wel het verschil tussen een hypotheek en een lening voor een vakantie of een grotere TV dan de buren?
Nooit op vakantie? Je mag wel een béétje genieten van het levenquote:Op donderdag 17 februari 2022 13:54 schreef roos94 het volgende:
Te skeerquote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:38 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Nooit op vakantie? Je mag wel een béétje genieten van het leven
Je kunt d'r ook 80 uur per week laten werken.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 08:54 schreef Aiciu het volgende:
Mijn relatie beëindigen zou een hoop geld besparen
Douche je ook elke dag maar 5 minuten en doe je in koud water de afwas?quote:
Daar heeft alleen de belastingdienst profijt van.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 11:14 schreef vipergts het volgende:
[..]
Je kunt d'r ook 80 uur per week laten werken.
Ja ligt er ook wel aan waar je woont een beetje, maar dan alsnog wel ja.quote:Op woensdag 16 februari 2022 21:16 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Echt flauwekul, ik kan alles doen wat ik wil, en als het moet neem ik wel een taxi, vorige week nog Taxi vanuit Antwerpen naar Amsterdam genomen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 21:16 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat kost dat?quote:Op zaterdag 19 februari 2022 12:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Echt flauwekul, ik kan alles doen wat ik wil, en als het moet neem ik wel een taxi, vorige week nog Taxi vanuit Antwerpen naar Amsterdam genomen.
Valt me nog mee als ik me bedenk dat ik nog wel eens de taxi moest nemen van leiden naar katwijk als het OV niet meer reed en ik dan ¤30 moest betalenquote:
Had prijs afgemaaktquote:Op zaterdag 19 februari 2022 13:04 schreef kree het volgende:
[..]
Valt me nog mee als ik me bedenk dat ik nog wel eens de taxi moest nemen van leiden naar katwijk als het OV niet meer reed en ik dan ¤30 moest betalen
Geen tandarts verzekering, als 30 jaar niet, heb ik er ook al 3-4 keer uit.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 13:05 schreef Geerd het volgende:
Zorgverzekering hoogste eigenrisico(gokje natuurlijk) maar nu er al dik uit.
Als je in een grote stad woont, kan dat.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 12:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Echt flauwekul, ik kan alles doen wat ik wil, en als het moet neem ik wel een taxi, vorige week nog Taxi vanuit Antwerpen naar Amsterdam genomen.
Die heb ik dan wel weer..quote:Op zaterdag 19 februari 2022 14:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geen tandarts verzekering, als 30 jaar niet, heb ik er ook al 3-4 keer uit.
Zorg gewoon dat ik geld achter de hand heb voor zulke uitgaves. Wat je zelf eenvoudig kan dekken moet je niet verzekeren.quote:
Dit jaquote:Op zaterdag 19 februari 2022 13:05 schreef Geerd het volgende:
Zorgverzekering hoogste eigenrisico(gokje natuurlijk) maar nu er al dik uit.
Gros van de medicijnen is generica, kost ook geen drolquote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit jaVooral als je jong & gezond bent altijd doen. Het extra eigen risico is lang zoveel niet als mensen denken. Normaal had je toch al 385 eigen risico, vervolgens krijg je door het hoogste eigen risico te nemen ook zo'n 240 euro korting per jaar. Al met al ben je tussen de 200 en 300 euro meer kwijt als je onverhoopt tóch al je eigen risico kwijt bent. Maar dan moet er al echt iets gebeuren. Keertje lab of een foto oid haalt dat bedrag in Nederland nooit.
Nee, idd. Als ik al iets moet via de huisarts dan zit ik altijd nog onder die 385. En dat had ik hoe dan ook toch al moeten betalen.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 17:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Gros van de medicijnen is generica, kost ook geen drol
spaar wat ik overhoud aan het einde van de maand, meestal rond de 400 euro.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 14:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bouw jij geen kapitaal op?
Met dat argument kan je ook je brandverzekering opzeggen.....quote:Op zaterdag 19 februari 2022 14:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geen tandarts verzekering, als 30 jaar niet, heb ik er ook al 3-4 keer uit.
neequote:Op zondag 27 februari 2022 01:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Met dat argument kan je ook je brandverzekering opzeggen.....
Nope. Die schade kan ik zelf niet dekken, een tandartsbehandeling wel, met gemak.quote:Op zondag 27 februari 2022 01:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Met dat argument kan je ook je brandverzekering opzeggen.....
Of je werkt samen hard en deelt de kosten.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 22:43 schreef Toine51 het volgende:
Gouden tip;
Vrijgezel blijven, nooit trouwen..
Yep, ebay is ook geweldig. Hele huis vol met designermeubels/kasten/slaapkamer, Interlübke, Leolux, allemaal tweedehands, geweldige staat en voor een Habbekrats. Vorige maand drie Interlübke garderobekasten gekocht voor 25 euro. Man zijn moeder was al jaren geleden overleden en vader in verzorgingstehuis. Huis moest leeg. Neem ze alsjeblieft mee. Perfecte staat, nieuwprijs leuke auto. Je moet alleen geen haast hebben, geduld. Ken ff duren voordat je wat vind.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:26 schreef Chandler het volgende:
Ik shop veel bij de kringloop, hoef echt niet alles nieuw te hebben en kan zeggen dat het mij en mijn gezin al jaren duizenden euro's scheelt!
Of een vrouw zoeken die WEL normen en waarden heeft.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 22:43 schreef Toine51 het volgende:
Gouden tip;
Vrijgezel blijven, nooit trouwen..
Echt niet. Lekker doen wat je wil. Via tinder elke dag wat te neuqen.zonder gezeur naar het café.quote:Op maandag 27 juni 2022 00:49 schreef corehype het volgende:
[..]
Of een vrouw zoeken die WEL normen en waarden heeft.
Waar vinden jullie dit soort tuig?
En dan lees ik hier geen auto en geen kids nemen... ja lekker hoor daarvoor ben je op aarde geboren, om gewoon een loonslaaf te zijn en in de avond afhaamaaltijd voor netflix te kijken dag in en uit
De grootkapitalisten lachen zich rot.
Nee dan houd je juist tijd en geld over om iets voor jezelf te doen snap dat dan...quote:Op maandag 27 juni 2022 00:49 schreef corehype het volgende:
[..]
Of een vrouw zoeken die WEL normen en waarden heeft.
Waar vinden jullie dit soort tuig?
En dan lees ik hier geen auto en geen kids nemen... ja lekker hoor daarvoor ben je op aarde geboren, om gewoon een loonslaaf te zijn en in de avond afhaamaaltijd voor netflix te kijken dag in en uit
De grootkapitalisten lachen zich rot.
Je hebt toch een vrouw om voor die baby te zorgen? Dan kan je lekker zelf op pad gaan met de buurvrouw die kut heet.quote:Op maandag 27 juni 2022 14:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nee dan houd je juist tijd en geld over om iets voor jezelf te doen snap dat dan...![]()
![]()
Of dacht je dat je met een vrouw en een baby ff 2 weken met de motor ofzo weg kan?
Je pik houdt ook een keer op met werken.quote:Op maandag 27 juni 2022 14:33 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Echt niet. Lekker doen wat je wil. Via tinder elke dag wat te neuqen.zonder gezeur naar het café.
Daarvoor ben je als vrijgezel geboren.
Ik ga met man en kind ook regelmatig de hort op, kan primaquote:Op maandag 27 juni 2022 14:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nee dan houd je juist tijd en geld over om iets voor jezelf te doen snap dat dan...![]()
![]()
Of dacht je dat je met een vrouw en een baby ff 2 weken met de motor ofzo weg kan?
quote:Op donderdag 17 februari 2022 08:10 schreef Hiddendoe het volgende:
En voor degenen die handig zijn met naald en draad; zelf kleding maken.
Wachten op sluitingstijd, oh dear wat een genotquote:Op maandag 27 juni 2022 14:33 schreef Toine51 het volgende:
.zonder gezeur naar het café.
Daarvoor ben je als vrijgezel geboren.
Waarom bewaar je kassabonnetjes…?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:21 schreef stavromulabeta het volgende:
• geen auto,
• als ik iets nodig heb eerst op marktplaats kijken,
• voordat ik iets koop, eerst een tijdje wachten of ik het dan nog steeds wil
• kleding van Vinted
• kleding (en andere dingen) maken als het maar een beetje kapot is
• niet allerlei nutteloze kopjes koffie en broodjes gaan eten
• als ik ergens op de fiets heen kan, de fiets pakken ipv de trein of bus
• groente bij de turk
• supermarktprijzen onthouden en kassabonnetjes bewaren
En sinds de nieuwe energietarieven
• douchetimer
• verwarming alleen aan als het écht rete koud is. Een dekentje op schoot en een kruik in de rug doen wonderen.
Ik herken dat. Vroeger liet ik elke week wel wat komen. Nu haast nooit meer. Best lekker hoor (nou ja meestal) maar je zit in je eentje zo voor 30, 40, 50 euro weg te werken.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Geen thuisbezorgd meer, vroeger viel dat wel mee qua kosten maar nu is het absurd geworden.
Inderdaad, en het lekkere is hier nog erg beperkt ook, vaak is het matig at best.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 20:47 schreef JF_ het volgende:
[..]
Ik herken dat. Vroeger liet ik elke week wel wat komen. Nu haast nooit meer. Best lekker hoor (nou ja meestal) maar je zit in je eentje zo voor 30, 40, 50 euro weg te werken.
Dat is het gewoon niet waard.
Hardop gelachen, ¤60 per jaar om alle boeken en tijdschriften te lezen die je wilt is duurquote:Op donderdag 17 februari 2022 14:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik gebruik de bibliotheekpas van mijn moeder. Zo'n abonnement vind ik nog best duur eigenlijk.
Maar als als er maar 2 leest?quote:Op zondag 30 maart 2025 11:17 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Hardop gelachen, ¤60 per jaar om alle boeken en tijdschriften te lezen die je wilt is duur_!
Dan gebruik je lekker de biebpas van je moeder zonder te zeuren dat een zeer goedkope publieke voorziening 'duur' is.quote:
Of iets goedkoop of duur is, is relatiefquote:Op zondag 30 maart 2025 11:28 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Dan gebruik je lekker de biebpas van je moeder zonder te zeuren dat een zeer goedkope publieke voorziening 'duur' is.
Ik haal inderdaad gewoon af nu. Broodje doner is bij afhaal 7,50 bij thuisbezorgd is die al een euro duurder, moet er cola bij vanwege het minimumbedrag en betaal je nog 2 euro bezorgkosten. Snackbar hetzelfde, als ik erheen rij scheelt het me zo'n 6 euro op een bestelling.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Geen thuisbezorgd meer, vroeger viel dat wel mee qua kosten maar nu is het absurd geworden.
Hier ook. Bij het opruimen kwam ik er laatst achter dat er de 'hamsterbakken' nog een stuk of tien tubes tandpasta lagen.quote:Op zondag 30 maart 2025 12:55 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
...extra inslaan bij de supermarkt als koffie in de aanbieding is of bijvoorbeeld lang houdbare dingen 1+1 gratis zijn.
Ik haal af en toe nog iets maar minder dan maandelijks nu, beter voor de gezondheid ook. Ook bij afhalen zijn de prijzen hier absurd geworden voor wat je krijgt, op een paar dingen na zoals een pizza. Vooral snackbars hier durven erg veel te vragen voor een matige patat.quote:Op zondag 30 maart 2025 12:55 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik haal inderdaad gewoon af nu. Broodje doner is bij afhaal 7,50 bij thuisbezorgd is die al een euro duurder, moet er cola bij vanwege het minimumbedrag en betaal je nog 2 euro bezorgkosten. Snackbar hetzelfde, als ik erheen rij scheelt het me zo'n 6 euro op een bestelling.
Verder niet heel veel bezig met besparen. Enige wat ik wel doe is wat extra inslaan bij de supermarkt als koffie in de aanbieding is of bijvoorbeeld lang houdbare dingen 1+1 gratis zijn.
Houd zelf niet van koken dus haal vaak wel 3-4x per week ergens iets. Maar dat is ook meestal iets van bijvoorbeeld een toko of slager die ook verse gerechten heeft. Kan daar gewoon nasi met kipsate halen of een stamppot met gehaktbal.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik haal af en toe nog iets maar minder dan maandelijks nu, beter voor de gezondheid ook. Ook bij afhalen zijn de prijzen hier absurd geworden voor wat je krijgt, op een paar dingen na zoals een pizza. Vooral snackbars hier durven erg veel te vragen voor een matige patat.
Genomineerd voor domste post van het jaar.quote:Op zondag 30 maart 2025 11:56 schreef Discombobulate het volgende:
Je bent wel echt een arme stumper als je geen auto hebt. Kan nooit meer zonder dat ding.
Je doet me dan denken aan zo'n zielig geitenwollensokken figuur met vouwfiets die je in de trein tegenkomt.
Vouwfietsgebruiker gespot.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:25 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Genomineerd voor domste post van het jaar.
Weet je hoeveel mensen op jaarbasis op deze planeet de pijp uit gaan in die auto?quote:Op zondag 30 maart 2025 11:56 schreef Discombobulate het volgende:
Je bent wel echt een arme stumper als je geen auto hebt. Kan nooit meer zonder dat ding.
Je doet me dan denken aan zo'n zielig geitenwollensokken figuur met vouwfiets die je in de trein tegenkomt.
20 jaar geleden was er nog geen Spotify, maar kocht ik nog veel cd's. Veel tweedehands, maar ook regelmatig een nieuwe. En af en toe een spindel om zelf vol te branden.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:17 schreef Newone82 het volgende:
Alle streamingsdiensten de deur uit gedaan.
Besparing ¤30 per maand.
Ja, zeker wel. Leven heeft risico's, dat ontken ik niet. Maar ging over geld besparen en mijn (ietwat stekende) impressie van personen zonder auto.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Weet je hoeveel mensen op jaarbasis op deze planeet de pijp uit gaan in die auto?
Ik gebruik nu de app Demus voor de iPhone. Soort Youtube premium music gratis:quote:Op zondag 30 maart 2025 13:39 schreef Eightyone het volgende:
[..]
20 jaar geleden was er nog geen Spotify, maar kocht ik nog veel cd's. Veel tweedehands, maar ook regelmatig een nieuwe. En af en toe een spindel om zelf vol te branden.
Op jaarbasis leek het totale bedrag niet zo veel uit te maken, ten opzichte van Spotify.
Een behoefte om muziek op te zetten blijft toch aanwezig, en Spotify voelt anno nu als de 'default' route. Ondanks alle haken en ogen die eraan zitten (het is qua manier van muziek in de markt zetten niet het meest ethische bedrijf), houd ik het wel aan.
Geen idee waar ik het zou moeten stallen. Zelfs die cd's van vroeger nemen al aardig wat plek in.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:42 schreef Discombobulate het volgende:
Naast Spotify koop ik ook gewoon vinyl. Een echte liefhebber doet dat.
Ik heb alleen spotify, maar die zeg ik regelmatig op, en dan krijg ik meestal na een paar weken een e-mailtje voor een aanbieding om weer terug te komen naar premium en de eerste drie maanden maar ¤1 te betalen. Als je dat afwisselend met twee verschillende e-mailadressen doet, dan heb je bijna altijd premium voor een aanbiedingsprijs.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:17 schreef Newone82 het volgende:
Alle streamingsdiensten de deur uit gedaan.
Besparing ¤30 per maand.
Stremio is ¤3 per maand met een Debrid service. Al het aanbod ook
Weet je hoeveel mensen op jaarbasis op deze planeet de pijp uit gaan in bed?quote:Op zondag 30 maart 2025 13:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Weet je hoeveel mensen op jaarbasis op deze planeet de pijp uit gaan in die auto?
Vanwege het bed?quote:Op maandag 31 maart 2025 11:37 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Weet je hoeveel mensen op jaarbasis op deze planeet de pijp uit gaan in bed?
quote:Op zondag 30 maart 2025 11:56 schreef Discombobulate het volgende:
Of als ebook, wat ook al een hoop scheelt ten opzichte van de papieren versie (als er iets recents is wat je graag zou willen lezen).quote:
Ja same hier, ik woon in Eindhoven en heb me altijd prima gered met de fiets.quote:Op maandag 31 maart 2025 11:50 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]![]()
Als je in het stadscentrum van een grote stad woont met een auto, dan ben je niet goed wijs. Ik deed alles met fiets en het OV was een extreem goed alternatief met het Centraal Station om de hoek van mijn voordeur. Toen ik in Rotterdam-Centrum woonde, was dat mijn eerste besparing.
In incidentele gevallen (denk aan meubels ophalen van Marktplaats ergens ver weg) leende ik dan gewoon de auto van mijn ouders of vrienden die buiten de stad wonen.
Ja, ik download ook veel epubs op niet geheel legale wijze, maar wilde dat niet zo openlijk postenquote:Op maandag 31 maart 2025 11:50 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Of als ebook, wat ook al een hoop scheelt ten opzichte van de papieren versie (als er iets recents is wat je graag zou willen lezen).
Naast dat ik sowieso te weinig ruimte heb om al het papier te stallen, wat ik er eventueel neer zou willen leggen. Zie ook de eerdere opmerking over vinylplaten.
Nee, maar mensen gaan ook (meestal) niet dood in de auto vanwege de auto.quote:
Ik snap en weet dat het OV extreem kut kan zijn in de buitenwijken, maar dat perspectief verandert meteen als je in het centrum woont. Maar goed, voor zo'n woonlocatie betaal je dan ook aanzienlijk meer huur voor (wat buiten je mogelijkheid ligt als je een arme stumper bent).quote:Op maandag 31 maart 2025 11:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja same hier, ik woon in Eindhoven en heb me altijd prima gered met de fiets.
Ik ook, maar regelmatig zijn ze niet te vinden.quote:Op maandag 31 maart 2025 12:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, ik download ook veel epubs op niet geheel legale wijze, maar wilde dat niet zo openlijk posten![]()
Randstedeling triggered.quote:Op maandag 31 maart 2025 11:50 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]![]()
Als je in het stadscentrum van een grote stad woont met een auto, dan ben je niet goed wijs. Ik deed alles met fiets en het OV was een extreem goed alternatief met het Centraal Station om de hoek van mijn voordeur. Toen ik in Rotterdam-Centrum woonde, was dat mijn eerste besparing.
Het is niet weerleggen, het was gewoon een ander voorbeeld. Je doet nu net als dat van jou default is.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:34 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Weerleggen = triggeren.
Cool story bro
Je laatste alinea kwam er pas later bij.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Randstedeling triggered.
Je moet niet doen alsof iedereen in de stad woont en dat dat default is natuurlijk. Maar je hebt wel gelijk. Al is parkeren en de kosten die daar aan verbonden zijn vooral het probleem. En de ruimte natuurlijk, niet de auto an sich. Ik rij ook gewoon door Amsterdam, maar ik parkeer hem daar nooit.
Ja, hier kan ik wel mee leven.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is niet weerleggen, het was gewoon een ander voorbeeld. Je doet nu net als dat van jou default is.
Laten we zeggen, jij hebt gelijk voor mensen die in een drukke stad wonen en ik heb gelijk voor mensen daarbuiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |