quote:Op donderdag 17 februari 2022 08:10 schreef Hiddendoe het volgende:
En voor degenen die handig zijn met naald en draad; zelf kleding maken.
Wachten op sluitingstijd, oh dear wat een genotquote:Op maandag 27 juni 2022 14:33 schreef Toine51 het volgende:
.zonder gezeur naar het café.
Daarvoor ben je als vrijgezel geboren.
Waarom bewaar je kassabonnetjes…?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:21 schreef stavromulabeta het volgende:
• geen auto,
• als ik iets nodig heb eerst op marktplaats kijken,
• voordat ik iets koop, eerst een tijdje wachten of ik het dan nog steeds wil
• kleding van Vinted
• kleding (en andere dingen) maken als het maar een beetje kapot is
• niet allerlei nutteloze kopjes koffie en broodjes gaan eten
• als ik ergens op de fiets heen kan, de fiets pakken ipv de trein of bus
• groente bij de turk
• supermarktprijzen onthouden en kassabonnetjes bewaren
En sinds de nieuwe energietarieven
• douchetimer
• verwarming alleen aan als het écht rete koud is. Een dekentje op schoot en een kruik in de rug doen wonderen.
Ik herken dat. Vroeger liet ik elke week wel wat komen. Nu haast nooit meer. Best lekker hoor (nou ja meestal) maar je zit in je eentje zo voor 30, 40, 50 euro weg te werken.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Geen thuisbezorgd meer, vroeger viel dat wel mee qua kosten maar nu is het absurd geworden.
Inderdaad, en het lekkere is hier nog erg beperkt ook, vaak is het matig at best.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 20:47 schreef JF_ het volgende:
[..]
Ik herken dat. Vroeger liet ik elke week wel wat komen. Nu haast nooit meer. Best lekker hoor (nou ja meestal) maar je zit in je eentje zo voor 30, 40, 50 euro weg te werken.
Dat is het gewoon niet waard.
Hardop gelachen, ¤60 per jaar om alle boeken en tijdschriften te lezen die je wilt is duurquote:Op donderdag 17 februari 2022 14:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik gebruik de bibliotheekpas van mijn moeder. Zo'n abonnement vind ik nog best duur eigenlijk.
Maar als als er maar 2 leest?quote:Op zondag 30 maart 2025 11:17 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Hardop gelachen, ¤60 per jaar om alle boeken en tijdschriften te lezen die je wilt is duur_!
Dan gebruik je lekker de biebpas van je moeder zonder te zeuren dat een zeer goedkope publieke voorziening 'duur' is.quote:
Of iets goedkoop of duur is, is relatiefquote:Op zondag 30 maart 2025 11:28 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Dan gebruik je lekker de biebpas van je moeder zonder te zeuren dat een zeer goedkope publieke voorziening 'duur' is.
Ik haal inderdaad gewoon af nu. Broodje doner is bij afhaal 7,50 bij thuisbezorgd is die al een euro duurder, moet er cola bij vanwege het minimumbedrag en betaal je nog 2 euro bezorgkosten. Snackbar hetzelfde, als ik erheen rij scheelt het me zo'n 6 euro op een bestelling.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 19:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Geen thuisbezorgd meer, vroeger viel dat wel mee qua kosten maar nu is het absurd geworden.
Hier ook. Bij het opruimen kwam ik er laatst achter dat er de 'hamsterbakken' nog een stuk of tien tubes tandpasta lagen.quote:Op zondag 30 maart 2025 12:55 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
...extra inslaan bij de supermarkt als koffie in de aanbieding is of bijvoorbeeld lang houdbare dingen 1+1 gratis zijn.
Ik haal af en toe nog iets maar minder dan maandelijks nu, beter voor de gezondheid ook. Ook bij afhalen zijn de prijzen hier absurd geworden voor wat je krijgt, op een paar dingen na zoals een pizza. Vooral snackbars hier durven erg veel te vragen voor een matige patat.quote:Op zondag 30 maart 2025 12:55 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik haal inderdaad gewoon af nu. Broodje doner is bij afhaal 7,50 bij thuisbezorgd is die al een euro duurder, moet er cola bij vanwege het minimumbedrag en betaal je nog 2 euro bezorgkosten. Snackbar hetzelfde, als ik erheen rij scheelt het me zo'n 6 euro op een bestelling.
Verder niet heel veel bezig met besparen. Enige wat ik wel doe is wat extra inslaan bij de supermarkt als koffie in de aanbieding is of bijvoorbeeld lang houdbare dingen 1+1 gratis zijn.
Houd zelf niet van koken dus haal vaak wel 3-4x per week ergens iets. Maar dat is ook meestal iets van bijvoorbeeld een toko of slager die ook verse gerechten heeft. Kan daar gewoon nasi met kipsate halen of een stamppot met gehaktbal.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik haal af en toe nog iets maar minder dan maandelijks nu, beter voor de gezondheid ook. Ook bij afhalen zijn de prijzen hier absurd geworden voor wat je krijgt, op een paar dingen na zoals een pizza. Vooral snackbars hier durven erg veel te vragen voor een matige patat.
Genomineerd voor domste post van het jaar.quote:Op zondag 30 maart 2025 11:56 schreef Discombobulate het volgende:
Je bent wel echt een arme stumper als je geen auto hebt. Kan nooit meer zonder dat ding.
Je doet me dan denken aan zo'n zielig geitenwollensokken figuur met vouwfiets die je in de trein tegenkomt.
Vouwfietsgebruiker gespot.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:25 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Genomineerd voor domste post van het jaar.
Weet je hoeveel mensen op jaarbasis op deze planeet de pijp uit gaan in die auto?quote:Op zondag 30 maart 2025 11:56 schreef Discombobulate het volgende:
Je bent wel echt een arme stumper als je geen auto hebt. Kan nooit meer zonder dat ding.
Je doet me dan denken aan zo'n zielig geitenwollensokken figuur met vouwfiets die je in de trein tegenkomt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |