20 jaar geleden was er nog geen Spotify, maar kocht ik nog veel cd's. Veel tweedehands, maar ook regelmatig een nieuwe. En af en toe een spindel om zelf vol te branden.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:17 schreef Newone82 het volgende:
Alle streamingsdiensten de deur uit gedaan.
Besparing ¤30 per maand.
Ja, zeker wel. Leven heeft risico's, dat ontken ik niet. Maar ging over geld besparen en mijn (ietwat stekende) impressie van personen zonder auto.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Weet je hoeveel mensen op jaarbasis op deze planeet de pijp uit gaan in die auto?
Ik gebruik nu de app Demus voor de iPhone. Soort Youtube premium music gratis:quote:Op zondag 30 maart 2025 13:39 schreef Eightyone het volgende:
[..]
20 jaar geleden was er nog geen Spotify, maar kocht ik nog veel cd's. Veel tweedehands, maar ook regelmatig een nieuwe. En af en toe een spindel om zelf vol te branden.
Op jaarbasis leek het totale bedrag niet zo veel uit te maken, ten opzichte van Spotify.
Een behoefte om muziek op te zetten blijft toch aanwezig, en Spotify voelt anno nu als de 'default' route. Ondanks alle haken en ogen die eraan zitten (het is qua manier van muziek in de markt zetten niet het meest ethische bedrijf), houd ik het wel aan.
Geen idee waar ik het zou moeten stallen. Zelfs die cd's van vroeger nemen al aardig wat plek in.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:42 schreef Discombobulate het volgende:
Naast Spotify koop ik ook gewoon vinyl. Een echte liefhebber doet dat.
Ik heb alleen spotify, maar die zeg ik regelmatig op, en dan krijg ik meestal na een paar weken een e-mailtje voor een aanbieding om weer terug te komen naar premium en de eerste drie maanden maar ¤1 te betalen. Als je dat afwisselend met twee verschillende e-mailadressen doet, dan heb je bijna altijd premium voor een aanbiedingsprijs.quote:Op zondag 30 maart 2025 13:17 schreef Newone82 het volgende:
Alle streamingsdiensten de deur uit gedaan.
Besparing ¤30 per maand.
Stremio is ¤3 per maand met een Debrid service. Al het aanbod ook
Weet je hoeveel mensen op jaarbasis op deze planeet de pijp uit gaan in bed?quote:Op zondag 30 maart 2025 13:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Weet je hoeveel mensen op jaarbasis op deze planeet de pijp uit gaan in die auto?
Vanwege het bed?quote:Op maandag 31 maart 2025 11:37 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Weet je hoeveel mensen op jaarbasis op deze planeet de pijp uit gaan in bed?
quote:Op zondag 30 maart 2025 11:56 schreef Discombobulate het volgende:
Je bent wel echt een arme stumper als je geen auto hebt. Kan nooit meer zonder dat ding.
Je doet me dan denken aan zo'n zielig geitenwollensokken figuur met vouwfiets die je in de trein tegenkomt.
Of als ebook, wat ook al een hoop scheelt ten opzichte van de papieren versie (als er iets recents is wat je graag zou willen lezen).quote:
Ja same hier, ik woon in Eindhoven en heb me altijd prima gered met de fiets.quote:Op maandag 31 maart 2025 11:50 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]![]()
Als je in het stadscentrum van een grote stad woont met een auto, dan ben je niet goed wijs. Ik deed alles met fiets en het OV was een extreem goed alternatief met het Centraal Station om de hoek van mijn voordeur. Toen ik in Rotterdam-Centrum woonde, was dat mijn eerste besparing.
In incidentele gevallen (denk aan meubels ophalen van Marktplaats ergens ver weg) leende ik dan gewoon de auto van mijn ouders of vrienden die buiten de stad wonen.
Ja, ik download ook veel epubs op niet geheel legale wijze, maar wilde dat niet zo openlijk postenquote:Op maandag 31 maart 2025 11:50 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Of als ebook, wat ook al een hoop scheelt ten opzichte van de papieren versie (als er iets recents is wat je graag zou willen lezen).
Naast dat ik sowieso te weinig ruimte heb om al het papier te stallen, wat ik er eventueel neer zou willen leggen. Zie ook de eerdere opmerking over vinylplaten.
Nee, maar mensen gaan ook (meestal) niet dood in de auto vanwege de auto.quote:
Ik snap en weet dat het OV extreem kut kan zijn in de buitenwijken, maar dat perspectief verandert meteen als je in het centrum woont. Maar goed, voor zo'n woonlocatie betaal je dan ook aanzienlijk meer huur voor (wat buiten je mogelijkheid ligt als je een arme stumper bent).quote:Op maandag 31 maart 2025 11:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja same hier, ik woon in Eindhoven en heb me altijd prima gered met de fiets.
Ik ook, maar regelmatig zijn ze niet te vinden.quote:Op maandag 31 maart 2025 12:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, ik download ook veel epubs op niet geheel legale wijze, maar wilde dat niet zo openlijk posten![]()
Randstedeling triggered.quote:Op maandag 31 maart 2025 11:50 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]![]()
Als je in het stadscentrum van een grote stad woont met een auto, dan ben je niet goed wijs. Ik deed alles met fiets en het OV was een extreem goed alternatief met het Centraal Station om de hoek van mijn voordeur. Toen ik in Rotterdam-Centrum woonde, was dat mijn eerste besparing.
Het is niet weerleggen, het was gewoon een ander voorbeeld. Je doet nu net als dat van jou default is.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:34 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Weerleggen = triggeren.
Cool story bro
Je laatste alinea kwam er pas later bij.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Randstedeling triggered.
Je moet niet doen alsof iedereen in de stad woont en dat dat default is natuurlijk. Maar je hebt wel gelijk. Al is parkeren en de kosten die daar aan verbonden zijn vooral het probleem. En de ruimte natuurlijk, niet de auto an sich. Ik rij ook gewoon door Amsterdam, maar ik parkeer hem daar nooit.
Ja, hier kan ik wel mee leven.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is niet weerleggen, het was gewoon een ander voorbeeld. Je doet nu net als dat van jou default is.
Laten we zeggen, jij hebt gelijk voor mensen die in een drukke stad wonen en ik heb gelijk voor mensen daarbuiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |