SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
En verder.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ook na OMT-beraad staan seinen op groen voor verregaande versoepelingen: ‘beeld is gunstig’
https://www.ad.nl/politie(...)is-gunstig~a1fdf181/
Bioscooppak kan aan. Short trekje. @de_boswachter![]()
Ik vind het wel een soort van vergelijkbaar als wij ook versoepelen voor het nachtleven. Daar zijn ze ook niet uit wat ze doen met mondkapjes op scholen bijvoorbeeld en coronapas.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Belgie loopt echt heel ver voor.
Van Ranst is echt veel pragmatischer dan die angstballen hier.![]()
Even wachten tot de redactieslag van het ministeriequote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:20 schreef Zipportal het volgende:
Ook na OMT-beraad staan seinen op groen voor verregaande versoepelingen: ‘beeld is gunstig’
Bioscooppak kan aan. Short trekje. @:de_boswachterzie email 27 oktober![]()
Cynisch moet je blijven op de politiek in NL, toch?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hier had de reactie geweest 'waarom pas volgende week ????'
Allemaal niet zo zuiver zoals het lijkt, want:Hoeveel heeft het ministerie nog meer benvloedt? Dit geeft maar aan dat het ministerie VWS en het OMT toch echt dichterbij elkaar stonden dan gezond is en geeft echt te denken.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 14:30 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ich-met-omt-adviezen
Ja. Boem. Bingo. Ministerie schreef letterlijk mee aan OMT-adviezen.
Hier staat maar een sanctie op toch?
Dit was specifiek om het blazoen van de politiek hoog te houden, maar wat is er nog meer gebezigd over bijvoorbeeld maatregelen, bepaalde toegangseisen en/of bepaalde digitale middelen?
Totaal niet gezond dit. Sowieso wordt langzaam duidelijk dat het allemaal echt niet zuiver is gegaan. In Duitsland moest er blijkbaar op de angst ingespeeld worden en in frankrijk wil macron de ongevaccineerden treiteren tot ze gaan.
Toch allemaal echt niet zuiver waarvoor politici hun 'wetenschappers' en wetenschappelijke organen voor hebben gebruikt?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar als je Ernst dat dinsdag zou doen dan blaas je wel echt het kabinet op op de nationale televisie.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eisen dat Markie lekker zelf die persco gaat geven. En anders gewoon weigeren elke vraag te beantwoorden ‘is voor mijn tijd, moet u bij de MP zijn die hier helaas niet bij wilde zijn’.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ze doen allemaal alsof het heel moeilijk en ingewikkeld is om tot de juiste besluiten te komen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:20 schreef Zipportal het volgende:
Bioscooppak kan aan. Short trekje. @:de_boswachter![]()
![]()
Ik zeg: doen!quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar als je Ernst dat dinsdag zou doen dan blaas je wel echt het kabinet op op de nationale televisie.Maar nee, hij weet dat hij ook verantwoordelijk is voor wat Hugo heeft achtergelaten. En met een beetje gezond verstand wist hij ook dat dat er niet heel lekker uitzag en dat het volmaken van de termijn een helse klus gaat worden. Het zou alleen wel zo fair zijn dat als Ernst struikelt dat Hugo dan wel meegaat.
![]()
Ja dat moet dan maar. Kom op zeg, je denkt toch niet dat het toeval is dat hij ineens weg is? Ik zou me niet als zodanig laten gebruiken. Fuck off zeg.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar als je Ernst dat dinsdag zou doen dan blaas je wel echt het kabinet op op de nationale televisie.zie email 27 oktober![]()
Graag.quote:
Dat politieke tuig wat dit gedaan heeft mag hangen van mij. Voor mij staat dit gelijk aan volksverraad. Eigen imago belangen boven de volksgezondheid zetten. Alleen al in dit geval.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Mark is verdwenen uit beeld, zo kennen we hem het best. Komt straks weer terug als de slachtoffers gevallen zijn, wistzelf niks van af hoor.![]()
Allemaal show. Ze weten ook wel dat alles nu open kan maar ze smeren het nog even over een week of 2-4 uit om geen gezichtsverlies te lijden.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ze doen allemaal alsof het heel moeilijk en ingewikkeld is om tot de juiste besluiten te komen.![]()
Had hij geen actieve herinnering aan.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:23 schreef Jed1Gam het volgende:
Mark is verdwenen uit beeld, zo kennen we hem het best. Komt straks weer terug als de slachtoffers gevallen zijn, wistzelf niks van af hoor.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Na omt beraad? Of omdat het kabinet de versoepelingen en adviezen al hadden opgeschreven?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:20 schreef Zipportal het volgende:
Bioscooppak kan aan. Short trekje. @:de_boswachter![]()
Ja, heel opvallend dat de frontpage daar nog steeds geen bericht van heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Na omt beraad? Of omdat het kabinet de versoepelingen en adviezen al hadden opgeschreven?![]()
![]()
Of u het nu geen goed idee vind of nog soepeler wil maakt ons niet uit. Even tekenen bij het kruisje graag. Fijn weekend heeeee....quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Na omt beraad? Of omdat het kabinet de versoepelingen en adviezen al hadden opgeschreven?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik verbaas mij over dat zoveel mensen verbaasd zijn over die gelekte documenten. Het is wel hetzelfde kabinet die zo belabberd omging met de toeslagenaffaire. Politiek is een spel van egootjes. En nee ook bij die partij die jij zo geweldig vind zouden veel dingen net zo/vergelijkbaar zijn behandeld.![]()
Toch acht ik de kans dat dat gaat gebeuren vrij klein. D66 heeft er te weinig ruggengraat voor en Rutte zal alles doen om overeind te blijven, ook als dat betekent dat ze om hem heen vallen als dominosteentjes. En Kuipers is politiek zo onervaren dat hij zich wel in dit wespennest laat lokken.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat moet dan maar. Kom op zeg, je denkt toch niet dat het toeval is dat hij ineens weg is? Ik zou me niet als zodanig laten gebruiken. Fuck off zeg.
De rol van het CDA is ook wel interessant, want Hugo ligt ook op het hakblok.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het zijn wob-stukken, ze wisten dat dit naar buiten zou komen. Ik vind het een schandaal tot en met.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toch acht ik de kans dat dat gaat gebeuren vrij klein. D66 heeft er te weinig ruggengraat voor en Rutte zal alles doen om overeind te blijven, ook als dat betekent dat ze om hem heen vallen als dominosteentjes. En Kuipers is politiek zo onervaren dat hij zich wel in dit wespennest laat lokken.
De rol van het CDA is ook wel interessant, want Hugo ligt ook op het hakblok.
En Kuipers hoeft het niet zelf te bedenken natuurlijk, kun je hem prima influisteren.
Maar goed, men zal wel weer te laf zijn inderdaad.zie email 27 oktober![]()
Dat heb ik nooit kunnen begrijpen, verantwoordelijk voor de zooi van een ander zijn.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik zeg: doen!Maar nee, hij weet dat hij ook verantwoordelijk is voor wat Hugo heeft achtergelaten. En met een beetje gezond verstand wist hij ook dat dat er niet heel lekker uitzag en dat het volmaken van de termijn een helse klus gaat worden. Het zou alleen wel zo fair zijn dat als Ernst struikelt dat Hugo dan wel meegaat.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Het gaat denk ik vooral om de directheid van de benvloeding, de spelfouten nemen ze nog over. Dat er spelletjes gespeeld worden snapt iedereen, maar dit is van een totaal ander level.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:30 schreef Momo het volgende:
Ik verbaas mij over dat zoveel mensen verbaasd zijn over die gelekte documenten. Het is wel hetzelfde kabinet die zo belabberd omging met de toeslagenaffaire. Politiek is een spel van egootjes. En nee ook bij die partij die jij zo geweldig vind zouden veel dingen net zo/vergelijkbaar zijn behandeld.zie email 27 oktober![]()
En hoelang gaan wij dit nog accepteren? Bolsenaro gaat nog blozen van wat ze hier allemaal flikken.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Met deze affaire erbij is het nog veel langer rekken van al die coronaregeltjes toch bijna niet meer te verkopen?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat denk ik vooral om de directheid van de benvloeding, de spelfouten nemen ze nog over. Dat er spelletjes gespeeld worden snapt iedereen, maar dit is van een totaal ander level.![]()
De meeste zitten daar inderdaad voor hunzelf, en zullen er alles aan doen om hun vijanden zwart te maken.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:30 schreef Momo het volgende:
Ik verbaas mij over dat zoveel mensen verbaasd zijn over die gelekte documenten. Het is wel hetzelfde kabinet die zo belabberd omging met de toeslagenaffaire. Politiek is een spel van egootjes. En nee ook bij die partij die jij zo geweldig vind zouden veel dingen net zo/vergelijkbaar zijn behandeld.![]()
Het is in ieder geval reden om de weging van de OMT-adviezen flink af te schalen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met deze affaire erbij is het nog veel langer rekken van al die coronaregeltjes toch bijna niet meer te verkopen?zie email 27 oktober![]()
Het verbaast me niets en ook zou het me niet verbazen als de eerste reactie hier op is om het goed te praten binnen de context van een crisis. Wel wil ik voor de goede orde nog een extra puntje afschrijven op het reeds lage vertrouwen in de (landelijke) overheid.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Moet wel goed inpassen met de Oekrane crisis.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met deze affaire erbij is het nog veel langer rekken van al die coronaregeltjes toch bijna niet meer te verkopen?![]()
![]()
Geloofwaardige verdedigslinie wel als je schrijft ‘graag ook opnemen:’ en je spelfouten nog overgenomen worden.
Fuck off, erken gewoon dat het helemaal mis was. Dit soort gedraai en gekonkel is minstens zo schadelijk als de affaire zelf.zie email 27 oktober![]()
Fijn bij mark op zn bordje leggen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Geloofwaardige verdedigslinie wel als je schrijft ‘graag ook opnemen:’ en je spelfouten nog overgenomen worden.
Fuck off, erken gewoon dat het helemaal mis was. Dit soort gedraai en gekonkel is minstens zo schadelijk als de affaire zelf.
'maak je mij nou? Ben geen katvanger voor je vorige regime, moeve en los het zelf lekker op'.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Mark is er ondertussen als een haas vandoor gegaan, bang voor lastige vragen na de persconferentie.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fijn bij mark op zn bordje leggen.
'maak je mij nou? Ben geen katvanger voor je vorige regime, moeve en los het zelf lekker op'.
Haas is niet het juiste woord, Rat is beter.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Zo langzamerhand ben ik ook wel klaar met Ernst.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Fuck off, erken gewoon dat het helemaal mis was. Dit soort gedraai en gekonkel is minstens zo schadelijk als de affaire zelf.
Hij had hier prima open boek kunnen spelen en/of er onderzoek naar laten doen, immers was het ver voor zijn tijd.
Maar in plaats daarvan allemaal gedraai, geneuzel of woordspelingen.![]()
had je anders verwacht dan?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zo langzamerhand ben ik ook wel klaar met Ernst.
Hij had hier prima open boek kunnen spelen en/of er onderzoek naar laten doen, immers was het ver voor zijn tijd.
Maar in plaats daarvan allemaal gedraai, geneuzel of woordspelingen.![]()
We hadden op zijn minst iets anders mogen krijgen ja.quote:
Niet om zozeer cynisch te zijn, maar een persoon die weinig politieke binding lijkt te hebben en misschien wel meer een open cultuur lijkt voor te staan had hier prima een verfrissende start kunnen maken.![]()
quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar in plaats daarvan allemaal gedraai, geneuzel of woordspelingen.
Nieuwsuur gaat niet meer loslaten. Erg mooi.zie email 27 oktober![]()
Bang om weggepest te worden door Rutte en co.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
We hadden op zijn minst iets anders mogen krijgen ja.
Niet om zozeer cynisch te zijn, maar een persoon die weinig politieke binding lijkt te hebben en misschien wel meer een open cultuur lijkt voor te staan had hier prima een verfrissende start kunnen maken.![]()
dat is gewoon heel moeilijk, je zit een regering en je verbind je ook nog eens aan een partij, dan staat rust bewaren hoog in het vaandelquote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
We hadden op zijn minst iets anders mogen krijgen ja.
Het enige dat me verbaast is dat die OMT-leden gewoon zijn blijven zitten.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:30 schreef Momo het volgende:
Zo`n tweede salarisstrookje elke maand is wel lekker.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het enige dat me verbaast is dat die OMT-leden gewoon zijn blijven zitten.![]()
Kan het OMT eindelijk opgedoekt worden.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Nieuwsuur gaat niet meer loslaten. Erg mooi.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Wel toevallig dat Rutte even van de aardbodem verdwenen is
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
eens, die hadden wel aan de bel mogen trekken, het is ook niet dat ze daar geen gelegenheid voor hadden in de talkshows waar ze dagelijks zowat zatenquote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het enige dat me verbaast is dat die OMT-leden gewoon zijn blijven zitten.![]()
Wel lekker al die bonusjes elke maand.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 17:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens, die hadden wel aan de bel mogen trekken, het is ook niet dat ze daar geen gelegenheid voor hadden in de talkshows waar ze dagelijks zowat zaten![]()
Publicatie van de consumentenprijzen in Caribisch Nederland om 15.30 uur op 18 januari 2023 alvast in de agenda gezet!quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Voordat COR gesloten wordt ...
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
![]()
Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 17-01-2020 t/m 11-02-2022
nr / aantal posts / gebruiker
001 19022 chratnox
002 16414 WheeledWarrior
003 15691 Jor_Dii
004 15436 _serial_
005 14556 DireStraits7
006 13408 trein2000
007 12553 Tijn
008 11070 Molo
009 10687 AlwaysHappy
010 10210 miss_sly
011 10018 Da_Sandman
012 08935 capricia
013 08687 Predator40
014 08220 Evenstar
015 08108 Tarado
016 08059 Red_85
017 08058 THEFXR
018 08003 Mammietje
019 07841 Momo
020 07617 Elan
021 07217 Tijger_m
022 07200 Vallon
023 07084 Zipportal
024 06977 DonDruiper
025 06727 raptorix
026 06550 Scrummie
027 06303 Janneke141
028 06198 Cesare-Borgia
029 06192 Noek
030 05577 Drekkoning
031 05530 zalkc
032 05212 galantis
033 05030 Za
033 05030 leolinedance
035 04919 Anton91
036 04918 Jed1Gam
037 04898 Dven
038 04816 Wirelessmouse
039 04769 ludovico
040 04630 vosss
041 04441 dick_laurent
042 04376 Spablauw214
043 04272 tesssssssss
044 04249 Caland
045 04208 Lenny_Leonard
046 04161 bloodymary1
047 03999 Eyjafjallajoekull
048 03916 Discombobulate
049 03872 crystal_meth
050 03831 _I
051 03730 eragon2890
052 03709 Houtenbeen
053 03698 MoreDakka
054 03595 sjorsie1982
055 03571 ipa84
056 03523 popje
057 03398 Kickinalfa
058 03356 VoMy
059 03164 OProg
060 03157 nostra
061 03145 phpmystyle
062 03126 Claudia_x
063 03119 Sherlock_Holmes
064 03106 DDDDDaaf
065 03076 Fer_de_Lance
066 02959 Smack10
067 02869 Zeroku
068 02860 quirina
069 02827 DeVerzamelaar
070 02821 StateOfMind
071 02763 Ven1972
072 02755 Erno-BE
073 02736 Simmertje
074 02728 alpeko
075 02719 Benny
076 02686 Mexicanobakker
077 02674 saparmurat_niyazov
078 02668 Vasilevski
079 02653 Wantie
080 02637 Jaeger85
081 02631 aartstyle
082 02630 Confetti
083 02594 Stoney3K
084 02536 LTVDK
085 02466 TheVulture
086 02425 Haags
087 02419 Qarrad
088 02397 maan_man
089 02261 F.Sinatra
090 02239 Mr.Sandman
091 02225 mir1986
092 02220 Gretzl
093 02213 hooibaal
094 02177 MichaelScott
095 02168 Questular
096 02094 Arizona
097 02077 RipCity
098 02028 Oliver23
099 02004 heywoodu
100 02001 Celestien
klik hier voor meer statsIsn't it ironic, don't you think
Dat het ministerie zinnen schrijft die letterlijk, met spelfouten, in het advies van het “onafhankelijke” OMT terechtgekomen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 17:19 schreef SilverEyes het volgende:
Ik heb even de documenten affaire gemist, wat is de kern van de hele ophef?zie email 27 oktober![]()
quote:Op vrijdag 11 februari 2022 17:19 schreef SilverEyes het volgende:
Ik heb even de documenten affaire gemist, wat is de kern van de hele ophef?Isn't it ironic, don't you think
Gelukkig ben ik weer uit de top 3wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
@dick_laurentquote:Op vrijdag 11 februari 2022 17:17 schreef jcdragon het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 17-01-2020 t/m 11-02-2022
001 19022 chratnox
002 16414 WheeledWarrior
003 15691 Jor_Dii
004 15436 _serial_
005 14556 DireStraits7
006 13408 trein2000
007 12553 Tijn
008 11070 Molo
009 10687 AlwaysHappy
010 10210 miss_sly
011 10018 Da_Sandman
012 08935 capricia
013 08687 Predator40
014 08220 Evenstar
015 08108 Tarado
016 08059 Red_85
017 08058 THEFXR
018 08003 Mammietje
019 07841 Momo
020 07617 Elan
021 07217 Tijger_m
022 07200 Vallon
023 07084 Zipportal
024 06977 DonDruiper
025 06727 raptorix
026 06550 Scrummie
027 06303 Janneke141
028 06198 Cesare-Borgia
029 06192 Noek
030 05577 Drekkoning
031 05530 zalkc
032 05212 galantis
033 05030 Za
033 05030 leolinedance
035 04919 Anton91
036 04918 Jed1Gam
037 04898 Dven
038 04816 Wirelessmouse
039 04769 ludovico
040 04630 vosss
041 04441 dick_laurent
042 04376 Spablauw214
043 04272 tesssssssss
044 04249 Caland
045 04208 Lenny_Leonard
046 04161 bloodymary1
048 03916 Discombobulate
049 03872 crystal_meth
050 03831 _I
051 03730 eragon2890
052 03709 Houtenbeen
053 03698 MoreDakka
054 03595 sjorsie1982
055 03571 ipa84
056 03523 popje
057 03398 Kickinalfa
058 03356 VoMy
059 03164 OProg
060 03157 nostra
061 03145 phpmystyle
062 03126 Claudia_x
064 03106 DDDDDaaf
065 03076 Fer_de_Lance
066 02959 Smack10
067 02869 Zeroku
068 02860 quirina
069 02827 DeVerzamelaar
070 02821 StateOfMind
071 02763 Ven1972
072 02755 Erno-BE
073 02736 Simmertje
074 02728 alpeko
075 02719 Benny
076 02686 Mexicanobakker
078 02668 Vasilevski
079 02653 Wantie
080 02637 Jaeger85
081 02631 aartstyle
082 02630 Confetti
083 02594 Stoney3K
084 02536 LTVDK
085 02466 TheVulture
086 02425 Haags
087 02419 Qarrad
088 02397 maan_man
089 02261 F.Sinatra
090 02239 Mr.Sandman
091 02225 mir1986
092 02220 Gretzl
093 02213 hooibaal
094 02177 MichaelScott
095 02168 Questular
096 02094 Arizona
097 02077 RipCity
098 02028 Oliver23
099 02004 heywoodu
100 02001 Celestien
klik hier voor meer stats
Keurig 40-45
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
![]()
Nou, als de stadions komende week al niet open gingen, zou dat nu wel gaan gebeuren na deze protestactie!![]()
De ergste van ze allemaalquote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:23 schreef Jed1Gam het volgende:
Mark is verdwenen uit beeld, zo kennen we hem het best. Komt straks weer terug als de slachtoffers gevallen zijn, wistzelf niks van af hoor.![]()
De vraag is nu of ook de adviezen van het fok!omt van hogerhand zijn aangepast. Iets wat alleen users met een blauw kleurtje kunnen...quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
[twitter]https://twitter.com/MaartenHijink/status/1492139483420147714
[/twitter]
Allleen een verhelderende vraag hoor!zie email 27 oktober![]()
Crisiskaatje... Deze sprookjesfiguren moeten ervoor zorgen dat de stadions straks weer vol zitten?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 17:28 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, als de stadions komende week al niet open gingen, zou dat nu wel gaan gebeuren na deze protestactie!![]()
Dat hoef je toch niet eens te vragen?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 17:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vraag is nu of ook de adviezen van het fok!omt van hogerhand zijn aangepast. Iets wat alleen users met een blauw kleurtje kunnen...![]()
Of @Gretzl?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 17:31 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zit dat lijstje even te kijken..
Hoe zou het met @:hooibaal zijn?![]()
KNVB actie he, dan krijg je dit.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 17:31 schreef Benny het volgende:
[..]
Crisiskaatje... Deze sprookjesfiguren moeten ervoor zorgen dat de stadions straks weer vol zitten?![]()
Tja, zo werkt ministerile verantwoordelijkheid niet.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar in plaats daarvan allemaal gedraai, geneuzel of woordspelingen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Die 200 euro vacatiegeld boeit ze echt niet hoor, met de functies die deze OMT-leden bekleden.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 17:00 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zo`n tweede salarisstrookje elke maand is wel lekker.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ze hebben volgens mij alleen een gevoel gehad, en het nooit echt kunnen bewijzen. Het is ook nogal een aantijging die je doet als je ermee de bres op gaat.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 17:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens, die hadden wel aan de bel mogen trekken, het is ook niet dat ze daar geen gelegenheid voor hadden in de talkshows waar ze dagelijks zowat zatenCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
4441 posts is wel matig hoor.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Wel een bijzondere trend: gewone ziekenhuisopnames door corona stijgen maar de IC-opnames blijven dalen.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
200 euro, wel wat meer. Die gasten gaan daar ook niet gratis in een commissie zitten.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 17:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die 200 euro vacatiegeld boeit ze echt niet hoor, met de functies die deze OMT-leden bekleden.![]()
Top 10, ik ben tevreden.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 17:17 schreef jcdragon het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 17-01-2020 t/m 11-02-2022
001 19022 chratnox
002 16414 WheeledWarrior
003 15691 Jor_Dii
004 15436 _serial_
005 14556 DireStraits7
006 13408 trein2000
007 12553 Tijn
008 11070 Molo
009 10687 AlwaysHappy
010 10210 miss_sly
011 10018 Da_Sandman
012 08935 capricia
013 08687 Predator40
014 08220 Evenstar
015 08108 Tarado
016 08059 Red_85
017 08058 THEFXR
018 08003 Mammietje
019 07841 Momo
020 07617 Elan
021 07217 Tijger_m
022 07200 Vallon
023 07084 Zipportal
024 06977 DonDruiper
025 06727 raptorix
026 06550 Scrummie
027 06303 Janneke141
028 06198 Cesare-Borgia
029 06192 Noek
030 05577 Drekkoning
031 05530 zalkc
032 05212 galantis
033 05030 Za
033 05030 leolinedance
035 04919 Anton91
036 04918 Jed1Gam
037 04898 Dven
038 04816 Wirelessmouse
039 04769 ludovico
040 04630 vosss
041 04441 dick_laurent
042 04376 Spablauw214
043 04272 tesssssssss
044 04249 Caland
045 04208 Lenny_Leonard
046 04161 bloodymary1
048 03916 Discombobulate
049 03872 crystal_meth
050 03831 _I
051 03730 eragon2890
052 03709 Houtenbeen
053 03698 MoreDakka
054 03595 sjorsie1982
055 03571 ipa84
056 03523 popje
057 03398 Kickinalfa
058 03356 VoMy
059 03164 OProg
060 03157 nostra
061 03145 phpmystyle
062 03126 Claudia_x
064 03106 DDDDDaaf
065 03076 Fer_de_Lance
066 02959 Smack10
067 02869 Zeroku
068 02860 quirina
069 02827 DeVerzamelaar
070 02821 StateOfMind
071 02763 Ven1972
072 02755 Erno-BE
073 02736 Simmertje
074 02728 alpeko
075 02719 Benny
076 02686 Mexicanobakker
078 02668 Vasilevski
079 02653 Wantie
080 02637 Jaeger85
081 02631 aartstyle
082 02630 Confetti
083 02594 Stoney3K
084 02536 LTVDK
085 02466 TheVulture
086 02425 Haags
087 02419 Qarrad
088 02397 maan_man
089 02261 F.Sinatra
090 02239 Mr.Sandman
091 02225 mir1986
092 02220 Gretzl
093 02213 hooibaal
094 02177 MichaelScott
095 02168 Questular
096 02094 Arizona
097 02077 RipCity
098 02028 Oliver23
099 02004 heywoodu
100 02001 Celestien
klik hier voor meer stats![]()
Moet lukken toch. Je kan lekker genieten van het mooie weer in Zuid-Spanje.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 17:59 schreef dick_laurent het volgende:
Moet wel uitkijken, niet meer zoveel posten voorlopig anders knikker ik mezelf uit de 40-45 range
Oh wacht hahahahaahaha![]()
Ik stond net toetsen te kopiren, en ik heb ze voor 2 klassen in iemands postvakje gelegd, en die had ik bijna geappt 'er liggen er 40-45 in je postvak!'. Toch maar even aangepast:pquote:Op vrijdag 11 februari 2022 17:59 schreef dick_laurent het volgende:
Moet wel uitkijken, niet meer zoveel posten voorlopig anders knikker ik mezelf uit de 40-45 rangeOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik was net geneigd om (voor mijn werk) een mail naar iemand te sturen met 40-45, soms is het inderdaad gevaarlijk verleidelijk.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 18:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik stond net toetsen te kopiren, en ik heb ze voor 2 klassen in iemands postvakje gelegd, en die had ik bijna geappt 'er liggen er 40-45 in je postvak!'. Toch maar even aangepast:p![]()
Dat 1G-systeem wordt wel interessant want na een besmetting kun je nog weken positief testen, dat lijkt me niet fair ten opzichte van mensen die corona hebben gehad.
Ik praat ook een beetje uit eigen belang nu
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Helaas, je mag acht weken niet stappen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 18:05 schreef TheVulture het volgende:
Dat 1G-systeem wordt wel interessant want na een besmetting kun je nog weken positief testen, dat lijkt me niet fair ten opzichte van mensen die corona hebben gehad.
Ik praat ook een beetje uit eigen belang nu![]()
Ah carnaval wordt nu opeens weer 3G als het doorgaat. Ze zijn de weg helemaal kwijt. Toch tot inzicht gekomen dat 1G niet gaat lukken? Nu nog inzien dat niet door laten gaan geen optie is. Want dan moet je alle horeca dicht doen.![]()
zelfs de blauwe is niet meer te vertrouwen
.
Hoofdinspecteur politie opgepakt voor deelname aan criminele organisatie
https://nos.nl/artikel/24(...)riminele-organisatie![]()
Ja precies, ook daarom slaat 1G werkelijk waar nergens op + het is een klap in de gezicht van de geboosterdenquote:Op vrijdag 11 februari 2022 18:05 schreef TheVulture het volgende:
![]()
Waarschijnlijk komen ze met carnaval mag gevierd worden maar geplaceerd ofzo.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 18:18 schreef alpeko het volgende:
Ah carnaval wordt nu opeens weer 3G als het doorgaat. Ze zijn de weg helemaal kwijt. Toch tot inzicht gekomen dat 1G niet gaat lukken? Nu nog inzien dat niet door laten gaan geen optie is. Want dan moet je alle horeca dicht doen.![]()
093 Hooibaal?quote:
Whut? Niet gezien hier...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Persoonlijk totaal niet verbaasd. Verdrietig wel. Krijg steeds meer het gevoel dat we op het punt komen waarbij onze invulling van democratie over de houdbaarheidsdatum heen is. Rutte is het toonbeeld van maar is niet de enige natuurlijk. Ook nieuwkomer Kuipers vervalt meteen in een Haagse kramp. Alsof politici als taak hebben om straatjes van ambtenaren schoon te vegen ipv het volk te dienen. Nederigheid is ver te zoeken. Je dient het volk. Als je ambtenaren de boel belazeren en je burgers de afgrond in jagen dan schiet je toch uit je slof? Nee, we gaan zoeken naar excuses en gaan vervolgens op dezelfde voet verder. Politieke betonrot. Rutte moet zo snel mogelijk weg. En daarmee is het niet opgelost maar je stelt wel grenzen aan wat toelaatbaar is. Hugo ook. Kuipers is slachtoffer van zijn eigen ijdelheid.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:30 schreef Momo het volgende:
Volgens mij willen ze 1G alleen met snel testen doen want die zijn minder gevoelig dan de pcr testen dat zou idd helemaal een shitshow worden. Maar als nog zie ik er totaal niks in.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 18:05 schreef TheVulture het volgende:
Zes uur geleden postte ik nog dat ik me erover verbaasde al 2 jaar weggekomen te zijn met corona.
Nu: snotneus, overal spierpijn en doodmoe. Even een zelftest gedaan en een licht positief streepje
Ik heb het gejinxt![]()
Volgens Rutte moeten ze nog ff gaan kijken of carnaval gevierd kan worden.![]()
(wekelijks gesprek nu op NPO1)![]()
ja, daaaaaaaaaaaagquote:Op vrijdag 11 februari 2022 18:39 schreef asco het volgende:
Rutte vaart nog in een zeer dichte mistquote:Op vrijdag 11 februari 2022 18:39 schreef asco het volgende:
quote:Op vrijdag 11 februari 2022 18:42 schreef alpeko het volgende:
Rutte trekt ook de nieuwsberichten in twijfel. Er is niet gestuurd in adviezen.
Daag en de groeten Pinokkio.zie email 27 oktober![]()
Geen actieve herinnering an.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 18:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daag en de groeten Pinokkio.![]()
Snel herstelbewijs scoren.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 18:35 schreef SilverEyes het volgende:
Zes uur geleden postte ik nog dat ik me erover verbaasde al 2 jaar weggekomen te zijn met corona.
Nu: snotneus, overal spierpijn en doodmoe. Even een zelftest gedaan en een licht positief streepje
Ik heb het gejinxt
En beterschap!![]()
"Ik weet even niet meer wat we geadviseerd hebben wat het OMT moet adviseren" - Markquote:Op vrijdag 11 februari 2022 18:39 schreef asco het volgende:
![]()
Liegen dus, wederom.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 18:42 schreef alpeko het volgende:
Rutte trekt ook de nieuwsberichten in twijfel. Er is niet gestuurd in adviezen.
Zie niet in waarom je zo iemand niet kan vervolgen met zo veel overduidelijk bewijs.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ik ga sowieso voor m'n werk een pcr scoren, maar heeft een herstelbewijs nog enig nut als je al geboosterd bent?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 18:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Snel herstelbewijs scoren.
En beterschap!
En dankjewel!![]()
Don’t shoot the messenger. Zijn uitleg is dat men zinnen aangepast wilde hebben zodat wij het begrijpen. Maar goed in dit voorbeeld is er een zin toegevoegd. Hij komt er gewoon mee weg voor nu. Wachten op de WOB over de latere fase van de pandemie. Ik ga er vanuit dat er op veel grotere schaal is gestuurd. Het is natuurlijk ook heel bedenkelijk dat je iedere zondag vergadert met je wetenschappelijke adviseurs. Wetenschappelijk advies moet wars zijn van politiek. “Een lockdown heeft effect x op de R maar zorgt voor een afname in draagvlak van x %”. Zoals het TUD onderzoek over 1/2/3G. Daar ga je niet over in discussie. Doen ze met het CPB ook niet. “Dit zijn onze doorrekeningen over de maatregelen, succes er mee!”quote:Op vrijdag 11 februari 2022 18:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daag en de groeten Pinokkio.![]()
Dat Gideon de druiloor hier gelijk heeft bewijst toch wel hoe kut het eigenlijk is allemaal zegquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
En daar gaat het dus om. "We" snappen echt wel dat je soms dingen een beetje zoeter moet brengen om de boodschap over te laten komen. Maar als je face to face een vraag krijgt en je liegt daar gewoon keihard over, dan mag je daar achteraf best voor op het matje geroepen worden.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Als je dit buiten corona doet is het gewoon aftreden.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat Gideon de druiloor hier gelijk heeft bewijst toch wel hoe kut het eigenlijk is allemaal zegzie email 27 oktober![]()
bronquote:Rutte: ’Formidabel succesvolle actie van Mona’
DEN HAAG - Het kabinet heeft niet het voornemen om op korte termijn te stoppen met het coronatoegangsbewijs (ctb), zegt premier Mark Rutte. Hem is het verzet tegen de coronapas niet ontgaan: „Er is veel kritiek op en het is ook zeker niet waterdicht, maar helpt wel in het totaalpakket van de maatregelen.”
„Ik ben er ook wel klaar mee om dat ding te laten zien als ik de kroeg in ga”, stelt de premier. Een petitie van voormalige staatssecretaris Mona Keijzer (CDA) om de coronapas in de ban te doen heeft inmiddels ruim 800.000 handtekeningen opgehaald. „Dat is een formidabel succesvolle actie van Mona”, zegt Rutte vrijdag na de ministerraad. Maar de maatregel op korte termijn schrappen, zit er volgens hem niet in.![]()
Tuurlijk, de bewijzen staan keihard voor je neus, maar wie het zegt staat je niet aan, dus dan is het automatisch niet waar.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:05 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Als de complotmarmot het tweet weet je al dat er eigenlijk niks aan de hand is
Komop eens met me, "ik zat er naast" is echt geen doodszonde hoor....A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Maakt ook geen zak uitquote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je dit buiten corona doet is het gewoon aftreden.
We komen gewoon weer terug
Gr Gr de meneren en mevrouwen van de toeslagenaffaireOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dit is toch wel knap hoorquote:
Hoe krijg je het je muil uit, snotaap die het isOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Echt he? Walgelijke man.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit is toch wel knap hoor
Hoe krijg je het je muil uit, snotaap die het is![]()
nee, heeft geen nutquote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:00 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ik ga sowieso voor m'n werk een pcr scoren, maar heeft een herstelbewijs nog enig nut als je al geboosterd bent?
En dankjewel!![]()
Dat studentikoze toontje. Formidabel, b'vo!
Alsof je het niet hebt over de vrouw die je ontslagen hebt omdat ze als enige van al die laffe politici de moed had om zich uit te spreken tegen het CTB. En te benoemen dat 2G op dat moment al het einddoel was.![]()
Hij weet ook wel dat hij de komende jaren goed zit, kan alles doen wat hij wil zonder consequenties.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe krijg je het je muil uit, snotaap die het isOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Iets wat eigenlijk nadelig zou zijn voor het beleid, waar hij zelf pal achter staat, verdraait Rutte zo dat het geweldig is.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe krijg je het je muil uit, snotaap die het is
Een oproep waar hij persoonlijk zelfs deel van uit maakt door te zeggen dat hij er ook klaar mee is.
Teflon op zijn best![]()
![]()
Waarom nu niet? Als de CU nu ballen heeft en wil laten zien dat ze een integere club zijn, dan trekt Segers gewoon de stekker uit het kabinet.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je dit buiten corona doet is het gewoon aftreden.
Maar ze komen hier gewoon mee weg. Wat gratuite excuses en weer door. “Het land moet bestuurd worden jongens!”![]()
Leerzaam wel ja. Leerzaam in de zin van, oppassen voor zulke mensen en dat ik zelf nooit zo wil wordenquote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Iets wat eigenlijk nadelig zou zijn voor het beleid, waar hij zelf pal achter staat, verdraait Rutte zo dat het geweldig is.
Een oproep waar hij persoonlijk zelfs deel van uit maakt door te zeggen dat hij er ook klaar mee is.
Teflon op zijn best
Ander onderwerp, ik heb zowaar zin in carnaval, als niet onder de rivieren mens
Denk dat ik maar eens wat ga plannen![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Weet het niet zo, ik lees hier niet dat het advies verandert moest worden maar de formulering, wat in essentie niet een verandering is van het advies maar van de toon.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat Gideon de druiloor hier gelijk heeft bewijst toch wel hoe kut het eigenlijk is allemaal zeg
Niet de schoonheidsprijs. Maar ook niet een niveautje toeslagenaffaire.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Als Segers wel die ballen zou hebben dan komen ze er even goed mee weg.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom nu niet? Als de CU nu ballen heeft en wil laten zien dat ze een integere club zijn, dan trekt Segers gewoon de stekker uit het kabinet.
Maar ze komen hier gewoon mee weg. Wat gratuite excuses en weer door. “Het land moet bestuurd worden jongens!”
Nieuwe verkiezingen -> zelfde poppetjes worden gekozen -> 9-12 maanden demissionair Rutte 4 -> "nieuw" kabinet Rutte 5Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Het OMT advies is een advies aan de regering. Die gaan dat omzetten in beleid en in communiceerbaar stuk tekst of whateverquote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Weet het niet zo, ik vind niet dat het advies verandert moest worden maar de formulering, wat in essentie niet een verandering is van het advies maar van de toon.
Niet de schoonheidsprijs. Maar ook niet een niveautje toeslagenaffaire.
Het OMT advies mee schrijven is echt echt not done. Tevens niet eens met je dat dit puur gaat om formuleringOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
het is heel eenvoudig als niemand er nog meer aan doet, is het zo weg.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:07 schreef MissionPhailed het volgende:
Hopelijk wl geschrapt voor 29 april. Dr gaan we voor![]()
Gaan ze niet doen. Dan winnen al die prulpartijen n Wilders en andere rechtse partijen dik. En dat wil niemandquote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom nu niet? Als de CU nu ballen heeft en wil laten zien dat ze een integere club zijn, dan trekt Segers gewoon de stekker uit het kabinet.
Maar ze komen hier gewoon mee weg. Wat gratuite excuses en weer door. “Het land moet bestuurd worden jongens!”Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ach kom nou toch. Dat hele wegens tekort aan pbm is er door het ministerie ingefietst terwijl tenminste een aanwezige juist voor mondkapjes pleitte. En nog belangrijker, diverse aanwezigen zeggen ook dat dit een inhoudelijke verandering is. Dit is geen toeslagenaffaire omdat er geen levens moedwillig kapot zijn gemaakt. Maar het is wel schandalig.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Weet het niet zo, ik vind niet dat het advies verandert moest worden maar de formulering, wat in essentie niet een verandering is van het advies maar van de toon.
Niet de schoonheidsprijs. Maar ook niet een niveautje toeslagenaffaire.zie email 27 oktober![]()
Als het kabinet nu valt zal iedereen Rutte en het CDA als huichelachtige leugenaars wegzetten en terecht.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als Segers wel die ballen zou hebben dan komen ze er even goed mee weg.
Nieuwe verkiezingen -> zelfde poppetjes worden gekozen -> 9-12 maanden demissionair Rutte 4 -> "nieuw" kabinet Rutte 5
Ik denk niet dat de VVD met Rutte dan nog een verkiezing kan winnen.![]()
Er zijn behoorlijk wat doden gevallen door matig tot geen PBM...quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach kom nou toch. Dat hele wegens tekort aan pbm is er door het ministerie ingefietst terwijl tenminste een aanwezige juist voor mondkapjes pleitte. En nog belangrijker, diverse aanwezigen zeggen ook dat dit een inhoudelijke verandering is. Dit is geen toeslagenaffaire omdat er geen levens moedwillig kapot zijn gemaakt. Maar het is wel schandalig.
Just saying
Dat ze oud waren, doet er daarbij misschien deels toe, maar had wel voorkomen kunnen wordenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat maakt het zo mogelijk nog triester.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Gaan ze niet doen. Dan winnen al die prulpartijen n Wilders en andere rechtse partijen dik. En dat wil niemand![]()
hij heeft Mona zelf ontslagen, de rat.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Iets wat eigenlijk nadelig zou zijn voor het beleid, waar hij zelf pal achter staat, verdraait Rutte zo dat het geweldig is.
Teflon op zijn best![]()
Ik ben eerder verbaasd dat er concepten zijn besproken tussen deze partijen. Dat had het OMT niet moeten doen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Het OMT advies is een advies aan de regering. Die gaan dat omzetten in beleid en in communiceerbaar stuk tekst of whatever
Het OMT advies mee schrijven is echt echt not done. Tevens niet eens met je dat dit puur gaat om formuleringJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Eensquote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik ben eerder verbaasd dat er concepten zijn besproken tussen deze partijen. Dat had het OMT niet moeten doen.![]()
Die hebben zich ook dik laten misbruiken en daar schuld aanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat was wel volkomen terecht natuurlijkquote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij heeft Mona zelf ontslagen, de rat.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Opeens mogen 12 tm 17 jarigen wel een booster? Opeens verzinnen ze erbij dat sommige misschien 'familieleden willen beschermen'.
En ohja, klein detail, sommige landen eisen de booster.
Wie nu nog gelooft dat de medische feiten niet worden aangepast aan de politieke werkelijkheid is echt blind.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2022 19:24:55 ]![]()
Wellicht voegt het wel medisch wat toe als je familieleden en vrienden in het buitenland wilt beschermen?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:21 schreef Confetti het volgende:
Opeens mogen 12 tm 17 jarigen wel een booster? Opeens verzinnen ze erbij dat sommige misschien 'familieleden willen beschermen'.
En ohja, klein detail, sommige landen eisen de booster.
Wie nu nog gelooft dat de medische feiten worden aangepast aan de politieke werkelijkheid is echt blind.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mona heeft wel gelijk gekregen achteraf.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat was wel volkomen terecht natuurlijk![]()
Mona kan full populistje spelen door dat zelfgekozen ontslag, die rol vervult ze best aardig ja.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mona heeft wel gelijk gekregen achteraf.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het OMT zelf zou de verslagen niet gezien hebben want 'geen tijd voor', dat je daar mee akkoord gaat snap ik niet maar dat is wat anders. Maar als dat zo is dan is vooral Jaap hier behoorlijk de grens over gegaan.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Eens![]()
Die hebben zich ook dik laten misbruiken en daar schuld aanzie email 27 oktober![]()
Hoe trek je die conclusie uit deze mail van een meneer Maurice adept?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:23 schreef Mylene het volgende:
[ afbeelding ]
Een hoop nachtclubs hebben ook geinvesteerd in goede ventilatie, hadden open kunnen zijn.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wie weet. Het is er weer eentje in de categorie, we hebben geen medisiche mondkapjes dus we vertellen zorgmedewerkers dat ze niet werken. Je hebt een politieke of logistieke agenda, en dus zorg je dat de 'science' daar rekening mee houdt.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Wellicht voegt het wel medisch wat toe als je familieleden en vrienden in het buitenland wilt beschermen?![]()
Dat werd als ik me goed herinner eind 2020 al ‘s gezegd door anonieme OMT leden. Dat de OMT adviezen niet meer ter review aan hun gestuurd werden.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het OMT zelf zou de verslagen niet gezien hebben want 'geen tijd voor', dat je daar mee akkoord gaat snap ik niet maar dat is wat anders. Maar als dat zo is dan is vooral Jaap hier behoorlijk de grens over gegaan.![]()
Je bent gewoon verantwoordelijk als OMT zijndequote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het OMT zelf zou de verslagen niet gezien hebben want 'geen tijd voor', dat je daar mee akkoord gaat snap ik niet maar dat is wat anders. Maar als dat zo is dan is vooral Jaap hier behoorlijk de grens over gegaan.
Je kunt niet adviseren en vervolgens zeggen geen tijd te hebben voor de eindklapOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het nadeel is nu wel dat je je bij elk advies af kunt vragen of dat medisch of politiek afgegeven is. Effectief houdt dit in dat je het OMT niet meer kunt vertrouwen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wie weet. Het is er weer eentje in de categorie, we hebben geen medisiche mondkapjes dus we vertellen zorgmedewerkers dat ze niet werken. Je hebt een politieke of logistieke agenda, en dus zorg je dat de 'science' daar rekening mee houdt.![]()
Maar als je de stukken niet krijgt, wat moet je dan?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Je bent gewoon verantwoordelijk als OMT zijnde
Je kunt niet adviseren en vervolgens zeggen geen tijd te hebben voor de eindklapzie email 27 oktober![]()
Het is in strijd met je onafhankelijkheid. Als ik een stuk schrijf over een systeemimplementatie en bij een andere dienst neerleg ter review is dat vanuit een soort klant-relatie. Als ik een stuk schrijf vanuit security of standaarden dan is het gewoon de definitieve versie en kunnen ze de boom in met inspraak.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Eens![]()
Die hebben zich ook dik laten misbruiken en daar schuld aan
Het kan alleen bij vergaderstukken zoals notulen lijkt me.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
"Kan je daar nog een uurtje afhalen, dan doen we die boosters ook voor kinderen"quote:
We volgen 100% OMT advies![]()
we wisten toen al dat Jaap over de grens heen ging, met negatief advies mondkapjes in verzorgingstehuizen, daar stonden de lijkenwagens in de file.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het OMT zelf zou de verslagen niet gezien hebben want 'geen tijd voor', dat je daar mee akkoord gaat snap ik niet maar dat is wat anders. Maar als dat zo is dan is vooral Jaap hier behoorlijk de grens over gegaan.![]()
Dit maakt overigens dat OMT-advies over de basisscholen met hun maatschappelijke gronden ook wel weer meteen verdacht.zie email 27 oktober![]()
Dan geef je geen eindklap en dan kan het dus niet met 'handtekening' OMT de deur uitquote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar als je de stukken niet krijgt, wat moet je dan?
SimpelOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Kloptquote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is in strijd met je onafhankelijkheid. Als ik een stuk schrijf over een systeemimplementatie en bij een andere dienst neerleg ter review is dat vanuit een soort klant-relatie. Als ik een stuk schrijf vanuit security of standaarden dan is het gewoon de definitieve versie en kunnen ze de boom in met inspraak.
Het kan alleen bij vergaderstukken zoals notulen lijkt me.
Ik ken het vanuit medische hoek met patinten die mee willen schrijven omdat de uitkomst van advies ze beter uit kan komen dan.
Uhm, nope
Not doneOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maar die staat er ook niet onder. Prof. dr. J.T. van Dissel directeur CIb...quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan geef je geen eindklap en dan kan het dus niet met 'handtekening' OMT de deur uit
Simpelzie email 27 oktober![]()
Dus er wordt weer gelogen. Het oproepen tot onderzoeken waar Baudet met een t-woord naar verwijst lijkt me niet zo heel vreemd meer.quote:
Zo goed trein?!A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Namens het OMTquote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar die staat er ook niet onder. Prof. dr. J.T. van Dissel directeur CIb...
Als hij zijn handtekening eronder zet is hij gewoon hoofd verantwoordelijk ja. Eppo, zonde manOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Een grondig onderzoek lijkt me zeer passendquote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus er wordt weer gelogen. Het oproepen tot onderzoeken waar Baudet met een t-woord naar verwijst lijkt me niet zo heel vreemd meer.
Zo goed trein?!
zie email 27 oktober![]()
Een parlementaire enquTe bedoel je?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dus er wordt weer gelogen. Het oproepen tot onderzoeken waar Baudet met een t-woord naar verwijst lijkt me niet zo heel vreemd meer.
Zo goed trein?!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Namens het OMT
Als hij zijn handtekening eronder zet je hij gewoon hoofd verantwoordelijk ja. Eppo, zonde manDat is de standaard afsluiting...quote:Tot een nadere mondelinge toelichting ben ik gaarne bereid.
Hoogachtend,
Prof. dr. J.T. van Dissel
Directeur CIbzie email 27 oktober![]()
Ontslag nemen als je 2 keer ziet dat de vergadering niet goed overeenkomt met het advies?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar als je de stukken niet krijgt, wat moet je dan?![]()
Sowieso vreemde afsluiting, op persoonlijke titel ipv uit naam van de hele groepquote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Dat is de standaard afsluiting...Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja dat kan, naar de krant stappen kan ook (is later ook gebeurd). Maar in de context van destijds? Het was crisis tot en met he?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ontslag nemen als je 2 keer ziet dat de vergadering niet goed overeenkomt met het advies?zie email 27 oktober![]()
Bingoquote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ontslag nemen als je 2 keer ziet dat de vergadering niet goed overeenkomt met het advies?
maar ja, wetenschappers en zulke daadkracht
Mooi gebruik van gemaakt door slick dick Hugo en kornuitenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat wordt zorgvuldig vermeden. Ik vermoed juist om deze reden, dat het niet geaccordeerd is door het team...quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Sowieso vreemde afsluiting, op persoonlijke titel ipv uit naam van de hele groepzie email 27 oktober![]()
en ook het stikstof rapport waardoor iedereen overdag maar 100 km/h mag rijdenquote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:29 schreef trein2000 het volgende:
Dit maakt overigens dat OMT-advies over de basisscholen met hun maatschappelijke gronden ook wel weer meteen verdacht.![]()
Niet gerelateerd, nextquote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en ook het stikstof rapport waardoor iedereen overdag maar 100 km/h mag rijdenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een grondig onderzoek lijkt me zeer passendDat bedoel ik inderdaad, dat dat in sommige gevallen een andere naam heeft mag ik blijkbaar niet zeggenquote:.
Ik hou er over op, maar het slaat echt he-le-maal nergens op uiteraard.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Dat heeft alleen politieke consequenties. Aangezien Nederland een van de zwaarst getroffen landen ter wereld is, er aantoonbare leugens zijn verteld, code zwart alleen formeel niet is afgekondigd, lijkt een strafrechtelijk onderzoek naar nalatigheid niet geheel ongepast. Ik vind het heel raar dat in de kramp wordt geschoten zodra iemand ook maar durft te suggereren dat ook politici in hun functie strafbare feiten kunnen plegen.quote:
Je best doen is geen strafuitsluitingsgrond. In andere landen lopen al onderzoeken, zoals in Frankrijk.
https://nos.nl/l/2397321
Het is jammer dat door de onzin over tribunalen de discussie wordt doodgemaakt.![]()
Hugo moet alsnog ontslagen worden.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Bingo
maar ja, wetenschappers en zulke daadkracht
Mooi gebruik van gemaakt door slick dick Hugo en kornuiten![]()
Waarom? Wat maakt het nou uit welke term je er aan hangt? Onderzoek, vervolging, tribunaal, het komt uiteindelijk op hetzelfde neer, maar puur en alleen omdat Baudet die term heeft gebruikt is het niet meer toegestaan?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:41 schreef Confetti het volgende:
Het is jammer dat door de onzin over tribunalen de discussie wordt doodgemaakt.
Ik vind dat heel erg eng hoor, dat voor anderen bepalen welke term wel en niet gewenst is terwijl het inhoudelijk allemaal over hetzelfde gaat.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Follow the science....
NO NOT THAT SCIENCE, MY SCIENCE!!!!.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Nee dat komt niet op hetzelfde neer, door te praten over tribunalen zeg je eigenlijk dat je de huidige rechterlijke macht niet meer erkent en geef je daarmee ook al een impliciet oordeel over de materie. Dat is echt wat anders.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom? Wat maakt het nou uit welke term je er aan hangt? Onderzoek, vervolging, tribunaal, het komt uiteindelijk op hetzelfde neer, maar puur en alleen omdat Baudet die term heeft gebruikt is het niet meer toegestaan?
Ik vind dat heel erg eng hoor, dat voor anderen bepalen welke term wel en niet gewenst is terwijl het inhoudelijk allemaal over hetzelfde gaat.zie email 27 oktober![]()
300 x 0,0000000003 is ook nog steeds geen zakquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
tribunaal = Binnen het internationaal recht een vaak tijdelijk ingesteld rechterlijk orgaan dat ziet op de beslechting van een bepaald (vaak grootschalig) geschil.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat komt niet op hetzelfde neer, door te praten over tribunalen zeg je eigenlijk dat je de huidige rechterlijke macht niet meer erkent en geef je daarmee ook al een impliciet oordeel over de materie. Dat is echt wat anders.
Niet waar dus, en ja, het is juist de bedoeling dat de mensen die het gedaan hebben er voor berecht worden, anders heeft het weinig zin he?
Of je dat nou onzin vindt of niet, prima, maar we hebben het echt niet over mannen met kappen die in de nacht Rutte komen kidnappen....A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
We hebben een prima functionerende rechterlijke macht. Als er echt ambtsmisdrijven zijn gepleegd dan komt dat gewoon bij de rechter (eventueel de Hoge Raad). Hebben we geen tribunaal voor nodig.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
tribunaal = Binnen het internationaal recht een vaak tijdelijk ingesteld rechterlijk orgaan dat ziet op de beslechting van een bepaald (vaak grootschalig) geschil.
Niet waar dus, en ja, het is juist de bedoeling dat de mensen die het gedaan hebben er voor berecht worden, anders heeft het weinig zin he?
Of je dat nou onzin vindt of niet, prima, maar we hebben het echt niet over mannen met kappen die in de nacht Rutte komen kidnappen....zie email 27 oktober![]()
Maar misschien toch beter om dat risico zo klein mogelijk te maken, tijd voor een avondklok!quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:57 schreef HeatWave het volgende:
Of je dat nou onzin vindt of niet, prima, maar we hebben het echt niet over mannen met kappen die in de nacht Rutte komen kidnappen....~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Voor de vorm nog even een OMT-adviesje vragen of schrijven we die gewoon zelf?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:59 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Maar misschien toch beter om dat risico zo klein mogelijk te maken, tijd voor een avondklok!zie email 27 oktober![]()
Dat is een mening, een waar ik het niet per se mee oneens ben, maar om nou elke post, ongeacht de inhoud of de argumenten, weg te halen omdat iemand het lef had tribunaal ipv een andere term te gebruiken schiet zijn doel voorbij.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We hebben een prima functionerende rechterlijke macht. Als er echt ambtsmisdrijven zijn gepleegd dan komt dat gewoon bij de rechter (eventueel de Hoge Raad). Hebben we geen tribunaal voor nodig.
Ik snap wat je wil zeggen, maar je klampt je veels te hard vast aan terminologie terwijl je de inhoud negeert.
Als iemand wappie zegt is het helemaal prima, terwijl die persoon waaarschijnlijk Willem Engel ook een debiel vindt, maar in dat geval van generalisatie wordt er NERGENS gemod.
Als ik alleen "TRIBUNALEN!!!!!!111" had gepost, prima. Maar ik maakte een prima punt waarbij ik alleen de "fout" maakte de door jou niet goed gekeurde term gebruikte. Een regel waar ik me overigens niet van bewust was, ik lees namelijk niet alle modposts.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Dit.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat Gideon de druiloor hier gelijk heeft bewijst toch wel hoe kut het eigenlijk is allemaal zeg
What the fuck. Nog steeds.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Sukkeltjequote:Op vrijdag 11 februari 2022 18:35 schreef SilverEyes het volgende:
Ik heb het gejinxt
Beterschapje overleeft het wel
![]()
Vandaag hoorde ik van een long covid patint dat ze eindelijk weer meer kon werken dankzij hypnotherapie.
Dus misschien kan dat gewoon in de basisverzekering.Go hard or go home![]()
Graag kosten boeken op DBC 254287-RR Rasti Rostelliquote:Op vrijdag 11 februari 2022 20:18 schreef Noek het volgende:
Vandaag hoorde ik van een long covid patint dat ze eindelijk weer meer kon werken dankzij hypnotherapie.
Dus misschien kan dat gewoon in de basisverzekering.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Lijkt me meer bewijs dat long covid gewoon bullshit is en aangeluldquote:Op vrijdag 11 februari 2022 20:18 schreef Noek het volgende:
Dus misschien kan dat gewoon in de basisverzekering..
https://www.bbc.com/news/health-58410584A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Daar heb ik nog wel een verhaal over wb grensoverschrijdend gedrag. Dat bewaar ik wel voor SHO.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 20:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Graag kosten boeken op DBC 254287-RR Rasti RostelliGo hard or go home![]()
DM me even de link als je het gepost hebtquote:Op vrijdag 11 februari 2022 20:23 schreef Noek het volgende:
[..]
Daar heb ik nog wel een verhaal over wb grensoverschrijdend gedrag. Dat bewaar ik wel voor SHO.![]()
![]()
Godver gelijk even googlen, die man leeft gewoon nogquote:Op vrijdag 11 februari 2022 20:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Graag kosten boeken op DBC 254287-RR Rasti Rostelli
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Ze was ook precies t type waarvan je vanaf dag 1 vd besmetting wist dat het de grote corona-show zou worden.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 20:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lijkt me meer bewijs dat long covid gewoon bullshit is en aangeluld.
https://www.bbc.com/news/health-58410584Go hard or go home![]()
Nee joh, gewoon DBC aambeienquote:Op vrijdag 11 februari 2022 20:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Graag kosten boeken op DBC 254287-RR Rasti Rostelli![]()
Ach ja . die mensen hou je toch, lekker zielig doen en een "geldig" excuus hebbenquote:Op vrijdag 11 februari 2022 20:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Ze was ook precies t type waarvan je vanaf dag 1 vd besmetting wist dat het de grote corona-show zou worden..
Eigenlijk kan je het ze niet eens kwalijk nemen, 2 jaar lang kwam je overal onderuit met 1 woord "corona".A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Ik accepteerde het beleid al niet meer sinds de avondklok. Je kan geen burgers die niets hebben gedaan opsluiten in hun huizen. Dat is een schending van burgerrechten.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 16:38 schreef halfway het volgende:
En hoelang gaan wij dit nog accepteren? Bolsenaro gaat nog blozen van wat ze hier allemaal flikken.
En waarom toen? Omdat ze wederom teeringtraag waren met het uitvoeren van die vaccinaties
En wat voor effect had het? Volgens onze huidige VWS minister helemaal niets op de opnames.
Schending voor jan doedel.
Dus tot winter 2021?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Toch wel benieuwd waar we half maart staan qua overgebleven regeltjes. Hoop toch dat die CTB- en mondkappen-fetisj er rap afgaat in Den Haag.![]()
Ik herinner me als kind iets vaags dat hij Dutroux had geholpen of zo'n rare beschuldiging.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 20:24 schreef josja het volgende:
[..]
Godver gelijk even googlen, die man leeft gewoon nog
Toen was hij al oud.![]()
Beterschap!quote:Op vrijdag 11 februari 2022 18:35 schreef SilverEyes het volgende:
Ik heb het gejinxt![]()
![]()
An en Eefje (slachtoffers van Dutroux) waren ontvoerd na het bezoeken van een show van hem.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 20:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik herinner me als kind iets vaags dat hij Dutroux had geholpen of zo'n rare beschuldiging.
Toen was hij al oud.
Dat is mij ook altijd bijgebleven.![]()
Zitten in hun schuilkelders.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 20:40 schreef Kickinalfa het volgende:
Hebben de OMT leden al gereageerd?
Normaal zitten ze overal vooraan om hun mening te verkondigen.![]()
Tjah.. sneuneuzen zitten er alleen om geld te schnabbelen. Hier kunnen ze wel eens echte vragen voorgeschoteld krijgen. Dat willen ze niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 20:40 schreef Kickinalfa het volgende:
Normaal zitten ze overal vooraan om hun mening te verkondigen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Zo te zien bleven leden als Marion ook vandaag vrolijk doortwitteren, maar dit onderwerp is eventjes vermeden.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 20:40 schreef Kickinalfa het volgende:
Waarschijnlijk volgen hun unieke inzichten en persoonlijke reacties wel tzt in de bekende praatprogramna’s. Tegen een mooi bedrag per verschijning.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 20:40 schreef Kickinalfa het volgende:
Normaal zitten ze overal vooraan om hun mening te verkondigen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Over 2 jaar liggen de memoires bij de Bruna.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 20:51 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Waarschijnlijk volgen hun unieke inzichten en persoonlijke reacties wel tzt in de bekende praatprogramna’s. Tegen een mooi bedrag per verschijning.![]()
Wat is er precies bewezen volgens jouquote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, de bewijzen staan keihard voor je neus, maar wie het zegt staat je niet aan, dus dan is het automatisch niet waar.
Komop eens met me, "ik zat er naast" is echt geen doodszonde hoor....![]()
Ministerie bemoeide zich met OMT-adviezen // 'Quarantaineregels moeten op de schop'
. terug te kijken
https://nos.nl/nieuwsuur/livestream/2416770-nieuwsuur![]()
quote:NEW - Angelique Coetzee, the doctor who discovered Omicron in South Africa, was reportedly pressured by European governments not to say the variant causes mostly mild symptoms.
https://www.welt.de/polit(...)hweigen-bringen.htmlquote:Ministerie bemoeide zich met OMT-adviezen
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ich-met-omt-adviezenquote:Ambtenaren in interne stukken: versoepeling 'als worst' voorhouden; Kuipers 'zeer ongelukkig'
https://www.ad.nl/politie(...)gn=socialsharing_webquote:Children Born During Pandemic Show Lower Cognitive Scores
https://www.forbes.com/si(...)res/?sh=2f7a35b14af4quote:Weet u nog die honderden miljarden uit het coronaherstelfonds. Er was transparantie beloofd over de besteding ervan. Collega's van FTM en talloze journalisten uit andere EU-landen probeerden die transparantie af te dwingen, maar kregen geen inzicht.
https://www.ftm.nl/artike(...)li%2FuJWEouHWoSaO0np“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Daarvoor ook al een uur niet, ik probeer in opdracht van de regering dit topic relevant te houden.quote:~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Tweet is duidelijk genoeg toch? Wat begrijp je niet?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 21:12 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat is er precies bewezen volgens jou![]()
Sorry @TT.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ik vind het OMT clubje eigenlijk maar een trieste bedoeling.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik moet eerlijk bekennen dat, ook al lijkt straks weer veel open te gaan, ik nog niet echt zin heb om iets te ondernemen. Kon wel wennen aan die rust.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Ijskoud bad hier[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Nou hequote:.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
COR: de Wim Hof-methode.quote:
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
quote:Op vrijdag 11 februari 2022 20:40 schreef Kickinalfa het volgende:
Straks alles weer hutje mutje, schouder aan schouder.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 23:15 schreef PzKpfw het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat, ook al lijkt straks weer veel open te gaan, ik nog niet echt zin heb om iets te ondernemen. Kon wel wennen aan die rust.Tap tap tap![]()
Fragmenten van NieuwsuurIsn't it ironic, don't you think
Ik vraag jouw mening niet die van de complotmarmotquote:Op vrijdag 11 februari 2022 22:45 schreef Flurona het volgende:
[..]
Tweet is duidelijk genoeg toch? Wat begrijp je niet?![]()
Nou, deze beerput mag van mij best een staartje krijgen. Ik hoop dat Nieuwsuur niet loslaat.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 00:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dinsdag is 99% het weer vergeten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Graag.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 01:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou, deze beerput mag van mij best een staartje krijgen. Ik hoop dat Nieuwsuur niet loslaat.
Mark en hugo mogen zich verantwoorden. Mooi voer voor de PE dit.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ze gooien het dan toch op je weet niet hoeveel het er waren geweest als we het niet hadden gedaan.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 20:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik accepteerde het beleid al niet meer sinds de avondklok. Je kan geen burgers die niets hebben gedaan opsluiten in hun huizen. Dat is een schending van burgerrechten.
En waarom toen? Omdat ze wederom teeringtraag waren met het uitvoeren van die vaccinaties
En wat voor effect had het? Volgens onze huidige VWS minister helemaal niets op de opnames.
Schending voor jan doedel.
Dus tot winter 2021?Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Ernst gaat het moeilijk krijgen. Beerput gaat open!
Scoop Volkskrant vanochtend.
Kuipers was gewaarschuwd, maar kocht in 2020 toch softwaresysteem om ziekenhuisbedden te tellen
Ernst Kuipers, huidig minister van Volksgezondheid, heeft toen hij nog voorzitter was van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) invoering van een softwaresysteem doorgedrukt, ondanks waarschuwingen en de schijn van belangenverstrengeling. Het systeem, dat de beddencapaciteit van ziekenhuizen moest bijhouden, werkt nog steeds niet naar behoren, blijkt uit een onderzoek van de Volkskrant.
Kuipers gaf in november 2020 toestemming voor de aankoop van het systeem dat bijna realtime de beddencapaciteit inzichtelijk moet maken. Ruim een jaar na aanschaf geeft het systeem, waar in totaal al 1,2 miljoen euro aan is uitgegeven, voor een meerderheid van ziekenhuizen nog steeds geen bruikbare data door.
In de beginperiode van de coronapandemie zocht het Landelijk Cordinatiecentrum Patinten Spreiding (LCPS), waarvan Kuipers voorzitter was, naar manieren om covidpatinten zo goed mogelijk te spreiden. Daarvoor was inzicht in de beddencapaciteit van de ziekenhuizen cruciaal. Ziekenhuizen werkten al met twee systemen – zorgcapaciteit.nl en NICE – die handmatig werden ingevuld. Het LCPS wenste een beter en geautomatiseerd systeem. Daarop werd het bedrijf 2TWNTY4 – later omgedoopt tot LPZ (Landelijk Platform Zorgcordinatie) – ingeschakeld. Opmerkelijk daarbij was dat twee mede-oprichters van het bedrijf, Marcel de Jong en Ton van Werkhoven, als adviseur verbonden waren aan Kuipers’ LCPS. De Jong deed afstand van zijn belangen, Van Werkhoven niet.
Belangenverstrengeling of niet
Volgens het LNAZ was er geen sprake van belangenverstrengeling bij de overname van het bedrijf, ook al hadden twee medewerkers van Kuipers daar belangen in. Een woordvoerder: ‘Van Werkhoven en De Jong hebben van meet af aan persoonlijke belangen gehad en dit is vanaf de start transparant geweest voor alle betrokkenen. We hebben erop toegezien dat de persoonlijke belangen niet van invloed waren op onze besluitvorming.’
In eerste instantie werd het systeem van LPZ ‘kosteloos’ beschikbaar gesteld aan ziekenhuizen, al moest wel voor advies en begeleiding worden betaald. De belofte van het bijna ‘realtime’ inzichtelijk maken van de beschikbare beddencapaciteit bleek toen al moeilijk haalbaar. Dat heeft volgens betrokkenen te maken met de werkwijze in ziekenhuizen, waarbij de beddencapaciteit afhankelijk is van vele factoren, zoals de duur van een operatie, de beschikbaarheid van personeel, de agenda van de ic en van externe factoren zoals ongevallen.
In veel ziekenhuizen wordt de inschatting van de ic-capaciteit ’s ochtends en ’s avonds door een teamleider gedaan. Een intensivist uit een middelgroot ziekenhuis: ‘Dat is een hartstikke analoog proces. Als ik dat wil automatiseren moet ik vele mensen aannemen die de hele dag door het systeem wijzigen en aanvullen.’
Waarschuwingen
Dit is een van de redenen waarom het landelijk netwerk van medisch informatiespecialisten (CMIO) al eerdere waarschuwde tegen het opleggen van het LPZ-systeem: het systeem genereert onbetrouwbare data en de bestaande systemen voldoen. Na meerdere incidenten met LPZ – waarbij ambulances met ernstig zieke covidpatinten naar ziekenhuizen reden waar volgens het systeem een bed vrij was, wat bij aankomst niet zo bleek te zijn – riep ook de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) op om de twee andere systemen te gebruiken en dat van LPZ te negeren.
Ondanks deze zorgen, drukte het LCPS invoering van het nieuwe systeem door en werd uiteindelijk het hele bedrijf 2TWNTY4 overgenomen voor 700 duizend euro. De naam werd vanwege alle commotie veranderd, zegt mede-oprichter Ton van Werkhoven. ‘Ik heb tegen Kuipers gezegd dat het misschien handig was om de naam te veranderen vanwege alle berichtgeving.’ In november 2020 gaf Kuipers met instemming van het ministerie van VWS toestemming de aandelen van het achterliggende bedrijf over te nemen en het LPZ-systeem verder door te ontwikkelen.
Er werd geen aanbesteding gedaan omdat volgens het LNAZ de aanbestedingswet niet van toepassing was. Ook het ministerie van VWS meent dat op grond van ‘spoed’ een aanbesteding niet noodzakelijk was. Academische ziekenhuizen, die geld afdragen aan het LNAZ, zijn wel aanbestedingsplichtig.
De overname leidde niet alleen bij ziekenhuizen tot gefronste wenkbrauwen, maar ook bij commercile concurrenten. Volgens ict-bedrijf Finalist, dat tot voor kort betrokken was bij het in kaart brengen van de patintencapaciteit, is het zonder aanbesteding aankopen van LPZ ‘onrechtmatig’ geweest. Finalist voelt zich tekortgedaan door LNAZ en Kuipers, zo valt te lezen in een brief die in januari werd gestuurd. Volgens het bedrijf zijn onder andere de regels voor staatssteun overtreden.
Schadevergoeding
‘De applicatie Zorgcapaciteit.nl die we in opdracht van de Nederlandse vereniging van ziekenhuizen (Nvz) ontwikkelden en beheerden, is jarenlang in gebruik geweest’, zegt Martijn van Breukelen, financieel directeur van Finalist. ‘Aan het begin van de coronacrisis kwam opeens dat LPZ om de hoek kijken. Tegen de wil van de ziekenhuizen in is hun systeem gepusht, ook al werkte het gewoon niet goed. We hebben geen enkele transparantie gekregen waarom de voorkeur werd gegeven aan een ander systeem. Europese aanbestedingsregels zijn niet gevolgd en wat ons betreft is er de schijn van vriendjespolitiek.’ Finalist eist een schadevergoeding.
Dat er inmiddels nog eens voor 480 duizend euro is genvesteerd in de doorontwikkeling bewijst volgens Van Breukelen dat het nieuw aangekochte systeem niet goed functioneert. ‘Er is nu al meer uitgegeven aan dit systeem dan de afgelopen tien jaar aan onze applicatie.’ Volgens Finalist is ook de klus om LPZ verder te ontwikkelen zonder aanbesteding gegund aan een ander IT-bedrijf: Furore.
LNAZ wijst de bezwaren van Finalist van de hand. Volgens een woordvoerder van de organisatie bood LPZ een applicatie aan die ‘realtime’ een overzicht kon geven van de patintencapaciteit. Het systeem Zorgcapaciteit.nl van Finalist zou daar niet toe in staat zijn. Bij gebrek aan een alternatief is daarom tijdens de coronacrisis besloten om LPZ over te nemen.
‘Goed systeem’
Jacco Schutte, een van de uitgekochte oprichters van LPZ, bestrijdt dat het systeem niet goed werkte. ‘Al voor de coronacrisis hadden we vijftig ziekenhuizen als klant. Dat zou niet gebeurd zijn als het een slecht product was. Daarom heeft Kuipers ons meteen gevraagd om te helpen toen hij verantwoordelijkheid kreeg om via LCPS de spreiding van patinten in goede banen te leiden. We hebben het systeem 1,5 jaar geleden overgedragen en het LNAZ heeft een uitgebreide review gedaan. Ik ken de actuele status niet, maar toen wij het verkochten, functioneerde het systeem goed.’
Volgens het LNAZ gebruikt ‘ongeveer de helft van de ziekenhuizen’ het LPZ voor ‘near realtime inzage in de beddencapaciteit’. Maar de interne weergave van het systeem van deze week, ingezien door de Volkskrant, zegt iets anders: er is slechts 1 regio volledig aangesloten (Rotterdam), de overige 10 regio’s functioneren niet of niet goed. Dat betekent dat data ontbreken of incompleet zijn. De overgrote meerderheid van ziekenhuizen, zo laat het interne overzicht zien, levert geen data aan over klinische bedden – ic-capaciteit en klinische afdeling. Terwijl de coronapiek alweer over de vierde golf heen is.
Een chief medical officer uit een middelgroot ziekenhuis die anoniem wil blijven: ‘Voor een investering met publiek geld van 1,2 miljoen euro is het allemaal wel heel erg mager.’ Een andere chief medical officer, die in een een academisch ziekenhuis werkt en eveneens anoniem wil blijven: ‘Er bestaat geen enkel geautomatiseerd systeem dat realtime de daadwerkelijk beschikbare bedden kan weergeven en tegelijkertijd rekening houdt met de mensen die voor die bedden moeten zorgen.’![]()
Nieuwsuur is NOS Rutte zal wel duidelijk maken dat vasthouden slecht voor hun budget is.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 01:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou, deze beerput mag van mij best een staartje krijgen. Ik hoop dat Nieuwsuur niet loslaat.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Die quarantaine regels zijn ook wel shit.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 22:16 schreef THEFXR het volgende:
Ministerie bemoeide zich met OMT-adviezen // 'Quarantaineregels moeten op de schop'
. terug te kijken
https://nos.nl/nieuwsuur/livestream/2416770-nieuwsuur
Net corona gehad, voel me nu weer prima.
Maar moet nog minimaal tot dinsdag binnen zitten.
En dan hebben we nog arbitraire geneuzel als geen quarantaine als je een booster hebt gehad.![]()
@Lenny_Leonard graag jouw mening over dit systeemquote:Op zaterdag 12 februari 2022 05:38 schreef Johannes788 het volgende:
Kuipers was gewaarschuwd, maar kocht in 2020 toch softwaresysteem om ziekenhuisbedden te tellen
Ernst Kuipers, huidig minister van Volksgezondheid, heeft toen hij nog voorzitter was van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) invoering van een softwaresysteem doorgedrukt, ondanks waarschuwingen en de schijn van belangenverstrengeling. Het systeem, dat de beddencapaciteit van ziekenhuizen moest bijhouden, werkt nog steeds niet naar behoren, blijkt uit een onderzoek van de Volkskrant.
Kuipers gaf in november 2020 toestemming voor de aankoop van het systeem dat bijna realtime de beddencapaciteit inzichtelijk moet maken. Ruim een jaar na aanschaf geeft het systeem, waar in totaal al 1,2 miljoen euro aan is uitgegeven, voor een meerderheid van ziekenhuizen nog steeds geen bruikbare data door.
In de beginperiode van de coronapandemie zocht het Landelijk Cordinatiecentrum Patinten Spreiding (LCPS), waarvan Kuipers voorzitter was, naar manieren om covidpatinten zo goed mogelijk te spreiden. Daarvoor was inzicht in de beddencapaciteit van de ziekenhuizen cruciaal. Ziekenhuizen werkten al met twee systemen – zorgcapaciteit.nl en NICE – die handmatig werden ingevuld. Het LCPS wenste een beter en geautomatiseerd systeem. Daarop werd het bedrijf 2TWNTY4 – later omgedoopt tot LPZ (Landelijk Platform Zorgcordinatie) – ingeschakeld. Opmerkelijk daarbij was dat twee mede-oprichters van het bedrijf, Marcel de Jong en Ton van Werkhoven, als adviseur verbonden waren aan Kuipers’ LCPS. De Jong deed afstand van zijn belangen, Van Werkhoven niet.
Volgens het LNAZ was er geen sprake van belangenverstrengeling bij de overname van het bedrijf, ook al hadden twee medewerkers van Kuipers daar belangen in. Een woordvoerder: ‘Van Werkhoven en De Jong hebben van meet af aan persoonlijke belangen gehad en dit is vanaf de start transparant geweest voor alle betrokkenen. We hebben erop toegezien dat de persoonlijke belangen niet van invloed waren op onze besluitvorming.’
In eerste instantie werd het systeem van LPZ ‘kosteloos’ beschikbaar gesteld aan ziekenhuizen, al moest wel voor advies en begeleiding worden betaald. De belofte van het bijna ‘realtime’ inzichtelijk maken van de beschikbare beddencapaciteit bleek toen al moeilijk haalbaar. Dat heeft volgens betrokkenen te maken met de werkwijze in ziekenhuizen, waarbij de beddencapaciteit afhankelijk is van vele factoren, zoals de duur van een operatie, de beschikbaarheid van personeel, de agenda van de ic en van externe factoren zoals ongevallen.
In veel ziekenhuizen wordt de inschatting van de ic-capaciteit ’s ochtends en ’s avonds door een teamleider gedaan. Een intensivist uit een middelgroot ziekenhuis: ‘Dat is een hartstikke analoog proces. Als ik dat wil automatiseren moet ik vele mensen aannemen die de hele dag door het systeem wijzigen en aanvullen.’
Waarschuwingen
Dit is een van de redenen waarom het landelijk netwerk van medisch informatiespecialisten (CMIO) al eerdere waarschuwde tegen het opleggen van het LPZ-systeem: het systeem genereert onbetrouwbare data en de bestaande systemen voldoen. Na meerdere incidenten met LPZ – waarbij ambulances met ernstig zieke covidpatinten naar ziekenhuizen reden waar volgens het systeem een bed vrij was, wat bij aankomst niet zo bleek te zijn – riep ook de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) op om de twee andere systemen te gebruiken en dat van LPZ te negeren.
Ondanks deze zorgen, drukte het LCPS invoering van het nieuwe systeem door en werd uiteindelijk het hele bedrijf 2TWNTY4 overgenomen voor 700 duizend euro. De naam werd vanwege alle commotie veranderd, zegt mede-oprichter Ton van Werkhoven. ‘Ik heb tegen Kuipers gezegd dat het misschien handig was om de naam te veranderen vanwege alle berichtgeving.’ In november 2020 gaf Kuipers met instemming van het ministerie van VWS toestemming de aandelen van het achterliggende bedrijf over te nemen en het LPZ-systeem verder door te ontwikkelen.
Er werd geen aanbesteding gedaan omdat volgens het LNAZ de aanbestedingswet niet van toepassing was. Ook het ministerie van VWS meent dat op grond van ‘spoed’ een aanbesteding niet noodzakelijk was. Academische ziekenhuizen, die geld afdragen aan het LNAZ, zijn wel aanbestedingsplichtig.
De overname leidde niet alleen bij ziekenhuizen tot gefronste wenkbrauwen, maar ook bij commercile concurrenten. Volgens ict-bedrijf Finalist, dat tot voor kort betrokken was bij het in kaart brengen van de patintencapaciteit, is het zonder aanbesteding aankopen van LPZ ‘onrechtmatig’ geweest. Finalist voelt zich tekortgedaan door LNAZ en Kuipers, zo valt te lezen in een brief die in januari werd gestuurd. Volgens het bedrijf zijn onder andere de regels voor staatssteun overtreden.
Schadevergoeding
‘De applicatie Zorgcapaciteit.nl die we in opdracht van de Nederlandse vereniging van ziekenhuizen (Nvz) ontwikkelden en beheerden, is jarenlang in gebruik geweest’, zegt Martijn van Breukelen, financieel directeur van Finalist. ‘Aan het begin van de coronacrisis kwam opeens dat LPZ om de hoek kijken. Tegen de wil van de ziekenhuizen in is hun systeem gepusht, ook al werkte het gewoon niet goed. We hebben geen enkele transparantie gekregen waarom de voorkeur werd gegeven aan een ander systeem. Europese aanbestedingsregels zijn niet gevolgd en wat ons betreft is er de schijn van vriendjespolitiek.’ Finalist eist een schadevergoeding.
Dat er inmiddels nog eens voor 480 duizend euro is genvesteerd in de doorontwikkeling bewijst volgens Van Breukelen dat het nieuw aangekochte systeem niet goed functioneert. ‘Er is nu al meer uitgegeven aan dit systeem dan de afgelopen tien jaar aan onze applicatie.’ Volgens Finalist is ook de klus om LPZ verder te ontwikkelen zonder aanbesteding gegund aan een ander IT-bedrijf: Furore.
LNAZ wijst de bezwaren van Finalist van de hand. Volgens een woordvoerder van de organisatie bood LPZ een applicatie aan die ‘realtime’ een overzicht kon geven van de patintencapaciteit. Het systeem Zorgcapaciteit.nl van Finalist zou daar niet toe in staat zijn. Bij gebrek aan een alternatief is daarom tijdens de coronacrisis besloten om LPZ over te nemen.
‘Goed systeem’
Jacco Schutte, een van de uitgekochte oprichters van LPZ, bestrijdt dat het systeem niet goed werkte. ‘Al voor de coronacrisis hadden we vijftig ziekenhuizen als klant. Dat zou niet gebeurd zijn als het een slecht product was. Daarom heeft Kuipers ons meteen gevraagd om te helpen toen hij verantwoordelijkheid kreeg om via LCPS de spreiding van patinten in goede banen te leiden. We hebben het systeem 1,5 jaar geleden overgedragen en het LNAZ heeft een uitgebreide review gedaan. Ik ken de actuele status niet, maar toen wij het verkochten, functioneerde het systeem goed.’
Volgens het LNAZ gebruikt ‘ongeveer de helft van de ziekenhuizen’ het LPZ voor ‘near realtime inzage in de beddencapaciteit’. Maar de interne weergave van het systeem van deze week, ingezien door de Volkskrant, zegt iets anders: er is slechts 1 regio volledig aangesloten (Rotterdam), de overige 10 regio’s functioneren niet of niet goed. Dat betekent dat data ontbreken of incompleet zijn. De overgrote meerderheid van ziekenhuizen, zo laat het interne overzicht zien, levert geen data aan over klinische bedden – ic-capaciteit en klinische afdeling. Terwijl de coronapiek alweer over de vierde golf heen is.
Een chief medical officer uit een middelgroot ziekenhuis die anoniem wil blijven: ‘Voor een investering met publiek geld van 1,2 miljoen euro is het allemaal wel heel erg mager.’ Een andere chief medical officer, die in een een academisch ziekenhuis werkt en eveneens anoniem wil blijven: ‘Er bestaat geen enkel geautomatiseerd systeem dat realtime de daadwerkelijk beschikbare bedden kan weergeven en tegelijkertijd rekening houdt met de mensen die voor die bedden moeten zorgen.’![]()
Corona zal nooit die status krijgen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 00:03 schreef Momo het volgende:
[modbreak]Zo kunnen we weer leuk doen tegen elkaar? En schelden met kanker mag je achterwege laten hier. [/modbreak]
Als iemand zegt:"Krijg corona!" Dat je dan "Gaaaayyyyy," denkt.Go hard or go home![]()
Dank voor het delen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 05:38 schreef Johannes788 het volgende:
Waarschuwingen
Schadevergoeding
‘Goed systeem’
Een chief medical officer uit een middelgroot ziekenhuis die anoniem wil blijven: ‘Voor een investering met publiek geld van 1,2 miljoen euro is het allemaal wel heel erg mager.’ Een andere chief medical officer, die in een een academisch ziekenhuis werkt en eveneens anoniem wil blijven: ‘Er bestaat geen enkel geautomatiseerd systeem dat realtime de daadwerkelijk beschikbare bedden kan weergeven en tegelijkertijd rekening houdt met de mensen die voor die bedden moeten zorgen.’
Eindelijk! Man, wat duurde het lang voordat dit allemaal naar buiten is gekomen.
Tyfus club. LPZ is een walgelijk systeem dat niet werkt. Furore is een ballenclub met 0 verstand.
FOK OMT heeft al eerder melding gemaakt van de belangenverstrengeling trouwens.![]()
FOK OMT in april 2020. Weer de eerste
@Oliver23quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, te achterlijk voor woorden.
Marcel de Jong, data expert, adviseert aan de overheid om een model in Nederland in te voeren. 2twnty4, het bedrijf wat hij mee heeft opgezet.
Overheid: iedereen moet overgaan op dit systeem van een commercile partij.
Een ontzettende kutzooi wat niet werkt. Dus hopelijk houden we het gewoon af.![]()
Wat een corrupte bende toch weer. En maar betweterig wijzen naar Oost-Europa. We zijn geen fucking haar beter.![]()
FOK OMT in juli 2020:quote:Op zondag 12 juli 2020 22:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kuipers is zeker niet de baas van capaciteit. Die gast zit in de rvb van Erasmus, en zit in de LNAZ. Hij heeft daar zijn tooltje proberen door te drukken (2twnty4), waarbij je live de capaciteit van alle ziekenhuizen zou kunnen zien.
Werkt voor geen meter en totaal geen betrouwbare informatie. De intensivisten, maar eigenlijk iedereen in de ziekenhuizen, vinden het waardeloos.
Een goed alternatief is zorgcapaciteit, wat volgens mij vanuit de NICE is. Zij hebben wel betrouwbare cijfers.
Kuipers heeft enorm veel kritiek gehad maar wil niet van zijn systeem af, want gezichtsverlies (denk ik). Dus nee, hij is niet echt de chef van capaciteit. Ik neem hem totaal niet serieus.![]()
FOK OMT maart 2021quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ben de presentatie van Kuipers terug aan het kijken:
Over LPZ:
Als u online ergens iets wil bestellen, kun je per filiaal kijken wat de beschikbaarheid is.
Voor de zorg hadden we dat niet. Als het ergens urgent nodig is, dan is dat in de zorg. Dat wordt dus nu gemplementeerd.
Onze redder
KuipersGOD
Het totaal gefaalde 2TWNTY4 komt terug onder een nieuwe naam. Waar vriendjes van Kuipers en andere LCPS gasten weer tonnen kunnen verdienen.
LCPS heeft laatst ook een presentatie aan ziekenhuizen gegeven dat de spreiding ook na de crisis cruciaal bleef. Even hun positie claimen.![]()
FOK OMT april 2021quote:Op vrijdag 9 april 2021 07:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net als toen de ziekenhuizen verplicht werden door LCPS om 2twnty4 (commercile partij met een waardeloze tool) te gaan gebruiken. Een bedrijf opgezet door Marcel de Jong, iemand in het bestuur van LCPS.![]()
Je kunt kiezen tussen corrupt en iets minder corrupt als burger.
Ondertussen hoor ik Rutte zeggen dat hij het CTB wil behouden omdat het “toch nog iets van waarde heeft” en anders “het risico op risico’s” vergroot wordt. Het wordt steeds lastiger de semantische discussie naar zich toe te trekken als hij met dit soort zwakke meuk aankomt na wat gepressed te worden door een journalist.Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tch blijft bestaan.![]()
FOK OMT oktober 2021Hier haalt het FOK OMT ook even uit naar IG&H. Die club moet nog worden opgepikt door de krantjes.quote:Op zondag 10 oktober 2021 09:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Voor mensen die het organisatorische iets boeit:
Het bestaansrecht van bepaalde organisaties is uiterst onzeker. Organisaties die uit de grond zijn gestampt voor covid. Eerst hadden we 2twnty4, wat op aanraden van een gast (De Jong) uit LCPS werd verplicht aan ziekenhuizen. De Jong had zelf het commercile bedrijf 2twnty4 mee opgezet. Werkt voor geen meter. Ze hebben geen kennis en snappen niet dat context niet te vatten is in cijfers. Ze hebben de meuk uiteindelijk verkocht aan LPZ. LPZ heeft een bak subsidie gekregen om het te implementeren. Ze hebben een klein bureautje ingeschakeld om het even te regelen voor alle ziekenhuizen. Zelden zo'n prutswerk gezien. Gaat echt niks worden.
Nu staat hun hele bestaansrecht op de tocht vanwege teruglopende covid cijfers. Dat is natuurlijk een groot probleem. Ook voor LCPS, waar ook flink geschept wordt door Erasmus en hun vriendjes van IG&H.
LCPS gaat nu met LPZ onderzoeken of we dan maar influenza patinten kunnen gaan spreiden, mocht griep een GROOT probleem worden.
Hier zit echt niemand op te wachten en kan prima in de reguliere bedrijfsvoering.
Maargoed, de overheid zal wel weer met wat geld gaan smijten ofzo.![]()
Flodder Gifjesquote:Op zaterdag 12 februari 2022 08:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
DUS ZEG NIET DAT JULLIE HET NIET WISTEN!!
[ afbeelding ]
Wat heeft het FOK! OMT in twee jaar tijd puik gedaanTwee jaar geleden lag Kuipers al hier ter discussie, en een paar dagen geleden Bruls nog
@Lenny_Leonard
12:30 Gifje met Van Putten en Kees?![]()
![]()
Kuipers heeft het voor het Erasmus in elk geval allemaal ‘puik’ geregeld. Toch hangt er wat teveel een zweem aan belangenverstrengeling en vriendjespolitiek aan Kuipers wat mij betreft.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 08:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dank voor het delen.
Eindelijk! Man, wat duurde het lang voordat dit allemaal naar buiten is gekomen.
Tyfus club. LPZ is een walgelijk systeem dat niet werkt. Furore is een ballenclub met 0 verstand.
FOK OMT heeft al eerder melding gemaakt van de belangenverstrengeling trouwens.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2022 08:50:14 ]![]()
Ernst, maak dinsdag die versoepelingen bekend, gooi het land vanaf 1 maart helemaal open. Stap daarna op en zet Marcel Levi op die positie neerquote:Op zaterdag 12 februari 2022 08:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kuipers heeft het voor het Erasmus in elk geval allemaal ‘puik’ geregeld. Toch hangt er wat teveel een zweem aan belangenverstrengeling en vriendjespolitiek aan Kuipers wat mij betreft.![]()
![]()
Waarom krijgt deze kwakzalver nog steeds een podium in het serieuze coronatopic?quote:![]()
We zijn er toch als land weer mooi ingerommeldquote:Op zaterdag 12 februari 2022 08:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Er gaat nog z onwijs veel schijt uitkomen johOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Parlementair onderzoek gaat er sws komen. Benieuwd wat er allemaal naar boven komt, als dit al een topje van de ijsberg is.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 09:07 schreef Molo het volgende:
[..]
We zijn er toch als land weer mooi ingerommeld![]()
Er gaat nog z onwijs veel schijt uitkomen joh![]()
Mooie uitwerking van het nieuwe elan.
Ik begin steeds meer te vermoeden dat Kuipers hier bewust is neergezet door Rutte om op het zwaard te vallen voor de gehele corona aanpak.![]()
Heel veel achterkamertjes'bestuur', vooral veel per ongeluk impliciet vastgelegd gerommel, ben benieuwd wat er expliciet is vastgelegd of waar degelijke journalisten in gaan vastbijten en zo achter gaan komenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 09:10 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Parlementair onderzoek gaat er sws komen. Benieuwd wat er allemaal naar boven komt, als dit al een topje van de ijsberg is.
Go go go
[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 12-02-2022 09:23:41 ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Heeft er iemand iets gelezen over wat er met de mondkapjes gaat gebeuren, bijvoorbeeld in het OV, stations en winkels?
Gaan die er volgende week al af, of eind februari? Of wordt het omgezet van een verplichting naar een advies?![]()
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 09:04 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ernst, maak dinsdag die versoepelingen bekend, gooi het land vanaf 1 maart helemaal open. Stap daarna op en zet Marcel Levi op die positie neer
En jij verwacht dat er met Levi niks naar buiten komt? Dit is inherent aan de sector. Dit soort mensen worden voor veel clubjes gevraagd en als je dan minister wordt denkt iedereen meteen beet te hebben als ze ergens een linkje vinden.![]()
Ik ben ermee gestopt sinds vorige week, kijkt niemand van op merk ikquote:Op zaterdag 12 februari 2022 09:15 schreef Oliver23 het volgende:
Heeft er iemand iets gelezen over wat er met de mondkapjes gaat gebeuren, bijvoorbeeld in het OV, stations en winkels?
Gaan die er volgende week al af, of eind februari? Of wordt het omgezet van een verplichting naar een advies?
Gezien weinig ophef verwacht ik dat het er wel vanaf gaat per volgende week, naar advies voor kwetsbare groepen toe.
Best apart, in een paar weken van 'iedereen moet aan de betere kapjes dan eerst' naar 'oh kijk zelf maar'. Maar goed, prima, was even een inkomertje voor Ernst zeg maarOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Levi deed in Nederland niets qua direct Covidbeleid en zulks.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 09:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En jij verwacht dat er met Levi niks naar buiten komt? Dit is inherent aan de sector. Dit soort mensen worden voor veel clubjes gevraagd en als je dan minister wordt denkt iedereen meteen beet te hebben als ze ergens een linkje vinden.
Denk overigens dat het een waardeloze minister zou zijn. Hij zou gewoon rijks CMO moeten zijn ofzoOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als corona voorbij is, wordt VWS weer gewoon een beleidsministerie. Dus dan heb je daar echt geen medicus nodig. Liever niet denk ik zelfs.
Komemde jaren liggen de uitdagingen veel meer op betaalbaarheid en beschikbaarheid van zorg (zoals jeugdzorg, ggz, thuiszorg etc). Om dat te besturen heb je geen arts of ziekenhuisdirecteur nodig.![]()
Om te kunnen besturen heb je info nodig. Over de zorg en de inhoud, voor je het kunt hebben over centen en capaciteitsproblemen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 09:34 schreef Piles het volgende:
Als corona voorbij is, wordt VWS weer gewoon een beleidsministerie. Dus dan heb je daar echt geen medicus nodig. Liever niet denk ik zelfs.
Komemde jaren liggen de uitdagingen veel meer op betaalbaarheid en beschikbaarheid van zorg (zoals jeugdzorg, ggz, thuiszorg etc). Om dat te besturen heb je geen arts of ziekenhuisdirecteur nodig.
Die kennis s daar gewoon onvoldoende tot niet.
En grote ballen hebben ze al helemaal niet. Ik verwacht voorlopig hlemaal niets van VWS, zwak ministerie vol mietjes datOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Sterkte kerel, hou volllllquote:Op zaterdag 12 februari 2022 09:38 schreef leolinedance het volgende:
Huize Linedance eindelijk ook aan de beurt! Vriendin positief, ik ga zo testen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, daarom heb ik liever een ervaren bestuurder die dat ministerie ff opschudt/aanpakt, dan iemand die zelf meteen de inhoud induiktquote:Op zaterdag 12 februari 2022 09:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Om te kunnen besturen heb je info nodig. Over de zorg en de inhoud, voor je het kunt hebben over centen en capaciteitsproblemen.
Die kennis s daar gewoon onvoldoende tot niet.
En grote ballen hebben ze al helemaal niet. Ik verwacht voorlopig hlemaal niets van VWS, zwak ministerie vol mietjes dat![]()
![]()
Ik denk daar anders overquote:Op zaterdag 12 februari 2022 09:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, daarom heb ik liever een ervaren bestuurder die dat ministerie ff opschudt/aanpakt, dan iemand die zelf meteen de inhoud induikt
Even opschudden gaat niet werken iig denk ikOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik moest gelijk aan je denken.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 08:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ afbeelding ]zie email 27 oktober![]()
Ik verwacht dat die deze ronde nog wel blijven, hopelijk dan eind februari/begin maart eraf. Maak er inderdaad maar een advies van.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 09:15 schreef Oliver23 het volgende:
Gaan die er volgende week al af, of eind februari? Of wordt het omgezet van een verplichting naar een advies?![]()
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 09:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Sterkte kerel, hou volllllDochter ook positief. Ik negatiefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dat als ongeboosterde! Dat dit kan in Nederland!
![]()
Klap in het gezicht van geboosterden. Beterschap thuis.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 10:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dochter ook positief. Ik negatiefEn dat als ongeboosterde! Dat dit kan in Nederland!
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2022 10:07:41 ]![]()
Beterschap!quote:Op zaterdag 12 februari 2022 10:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dochter ook positief. Ik negatiefEn dat als ongeboosterde! Dat dit kan in Nederland!
Muziek al uitgezocht?
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Vertrouwen op je eigen immuunsysteem, sterke boy! Vroeger vast veel Tsjernobyl spinazie gegeten h!quote:Op zaterdag 12 februari 2022 10:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
we doen ons uiterste best om het te krijgen hier in kaapverdie al weken.
met iedereen gewoon contact, bijna iedere dag uit, bijna iedere dag naar een strandtent ( 1.80 voor een groot glas ( halve emmer ) wijn, 1.35 voor een caiperinha 50/50 gemixt![]()
![]()
bijna iedere avond uit eten voor 6 a 7 euro p.p met diverse verse vis, kip, groenten, rijst, friet etc.
inclusief een wijntje of een cocktail.
helaas lukt het gewoon niet, we hebben nog maar een extra maandje verlengd aangezien het toch kutweer is is NL en het gewoon kan![]()
we genieten er nog maar even van voordat we weer naar gekkenhuis nederland komen en je 4 euro voor een glas doodgeslagen bier moet betalen op scheveningen.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
1,2 of 3?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 07:55 schreef Noek het volgende:
[..]
Corona zal nooit die status krijgen.
Als iemand zegt:"Krijg corona!" Dat je dan "Gaaaayyyyy," denkt.![]()
Je kunt Nederland natuurlijk op wat bestuurlijke apenlandroutes niet vergelijken met een straatarm land.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 10:19 schreef Predator40 het volgende:
we doen ons uiterste best om het te krijgen hier in kaapverdie al weken.
met iedereen gewoon contact, bijna iedere dag uit, bijna iedere dag naar een strandtent ( 1.80 voor een groot glas ( halve emmer ) wijn, 1.35 voor een caiperinha 50/50 gemixt![]()
![]()
bijna iedere avond uit eten voor 6 a 7 euro p.p met diverse verse vis, kip, groenten, rijst, friet etc.
inclusief een wijntje of een cocktail.
helaas lukt het gewoon niet, we hebben nog maar een extra maandje verlengd aangezien het toch kutweer is is NL en het gewoon kan![]()
we genieten er nog maar even van voordat we weer naar gekkenhuis nederland komen en je 4 euro voor een glas doodgeslagen bier moet betalen op scheveningen.
De golf aan besmettingen is daar vlak voor de kerst geweest begreep ik. Die hebben jullie gewoon gemist
Klinkt heerlijk, geniet ervan, en van elkaar en de mooie dingeb!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
omdat hij het niet is.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 09:07 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Waarom krijgt deze kwakzalver nog steeds een podium in het serieuze coronatopic?![]()
whahahahaquote:Op zaterdag 12 februari 2022 10:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
![]()
![]()
feit is wel dat je hier gewoon al het gezeik in nederland vergeet, geen stress, geen gezeik, een collega van een bar die gewoon kan zeggen tegen een vrouwelijke collega dat ze in haar reet geneukt moet worden en iedereen lacht erom hahahaquote:Op zaterdag 12 februari 2022 10:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt Nederland natuurlijk op wat bestuurlijke apenlandroutes niet vergelijken met een straatarm land.
De golf aan besmettingen is daar vlak voor de kerst geweest begreep ik. Die hebben jullie gewoon gemist
Klinkt heerlijk, geniet ervan, en van elkaar en de mooie dingeb!
en niemand praat over corona dus dat is prima, volgens mij ligt er ook niemand hier in het ziekenhuis erdoor want daar wil je toch niet liggen aangezien de tegels van de muren afvallen![]()
alleen een hele hoop achterlijke zaken die je niet geloofd dat ze uberhaupt mogelijk zijn OF niet werken, of het gaat stuk of er moet een hoop geld betaald worden wil het kunnen werken.
( bijvoorbeeld een zekering van een hoofd generator vervangen met een stalen/kopen buis )
of een nieuwe brandweerwagen vullen met zout zeewater![]()
tevens zit 50% van het eiland aan de alcohol (groque) soms vanaf sochtends vroeg.
maar zo is er overal in de wereld wel iets, maar de hele dag in de korte broek en flipflops bevalt wel prima.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Ik ken behoorlijk wat Cabo'squote:Op zaterdag 12 februari 2022 10:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
feit is wel dat je hier gewoon al het gezeik in nederland vergeet, geen stress, geen gezeik, een collega van een bar die gewoon kan zeggen tegen een vrouwelijke collega dat ze in haar reet geneukt moet worden en iedereen lacht erom hahaha
alleen een hele hoop achterlijke zaken die je niet geloofd dat ze uberhaupt mogelijk zijn OF niet werken, of het gaat stuk of er moet een hoop geld betaald worden wil het kunnen werken.
( bijvoorbeeld een zekering van een hoofd generator vervangen met een stalen/kopen buis )
of een nieuwe brandweerwagen vullen met zout zeewater![]()
tevens zit 50% van het eiland aan de alcohol (groque) soms vanaf sochtends vroeg.
maar zo is er overal in de wereld wel iets, maar de hele dag in de korte broek en flipflops bevalt wel prima.
Meeste zijn naar Nederland of Portugal gemigreerd trouwens, maar dat zijn ook de wat slimmere mensen of die wat beters wilden voor hun kinderen.
Het leven daar, zeker op vakantie, lijkt me niet verkeerd.
Zelf nooit geweest maar ik hou ook niet van zulke warmte als mega bleekscheet
Mark! Verrassing!... Honk!Honk!
Mark! Verrassing!... Honk!Honk!
Ik denk, leuk een grapje over Overmars, maar dit gaat natuurlijk over Rutte, boeren op het Binnenhof.
Ik verwacht veel ........ op carnaval.
[ Bericht 23% gewijzigd door Mondkapje op 12-02-2022 10:42:52 ]![]()
Als je weet dat vooral dikke mensen met corona op de IC komen lijkt mij die verhoogde kans op hart- en vaatziekten niet zo raar.![]()
Ik weet niet in welke werkelijkheid Marion precies leeft, maar met de huidige besmettingsaantallen maakt het toch ook niet meer uit? Gooi je alles dicht en dan heb je misschien een paar duizend besmettingen minder per dag, dan krijgen mensen het alsnog wel maar dan uitgesmeerd over een wat langere periode.quote:![]()
Omikron loop je vroeg of laat toch wel ergens op, dus met maatregelen ga je niks aan eventuele risico's op (na)klachten doen.quote:![]()
Weer een schandaal mbt Kuipers, ik weet niet of hij lang blijft als het zo doorgaat.
Ernst Kuipers heeft, toen hij nog voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) was, een falend softwaresysteem aangekocht, ondanks twijfel over de werkzaamheid en de schijn van belangenverstrengeling. Dit blijkt uit een onderzoek van de Volkskrant.
ad.nl/binnenland/gewaarschuwde-kuipers-kocht-falend-softwaresysteem-bij-bedrijf-van-eigen-medewerkers~a6a1bb18/
Hij was ook overal voorzitter van.![]()
Wat een repressieve nonsens eigenlijk. Waarom zou je rijbewijs moeten worden ingetrokken (tenzij je idioot rijgedrag vertoont natuurlijk) als je per auto aan een demonstratie meedoet?quote:Duizenden politieagenten op de been in Parijs
In en om Parijs zijn duizenden politieagenten op de been. Een groep van meer dan drieduizend truckers en automobilisten is in een 'vrijheidskonvooi' op weg naar Parijs om er zaterdag en zondag tegen de coronamaatregelen te demonstreren. De politie in Parijs heeft demonstraties met vrachtwagens en andere voertuigen verboden.
De Franse regering kondigde aan hard op te treden tegen demonstranten die de binnenstad willen bereiken met hun voertuigen. Ze kunnen hoge boetes verwachten, hun rijbewijs kan jarenlang worden ingetrokken en zij riskeren celstraffen.![]()
Het is natuurlijk wel mooi om te zien dat het coronakaartenhuis van veel regeringen nu serieus aan het instorten is.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 10:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat een repressieve nonsens eigenlijk. Waarom zou je rijbewijs moeten worden ingetrokken (tenzij je idioot rijgedrag vertoont natuurlijk) als je per auto aan een demonstratie meedoet?![]()
Dat sowieso! Ook allemaal redelijk tegelijkertijd.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel mooi om te zien dat het coronakaartenhuis van veel regeringen nu serieus aan het instorten is.
Erg mooi.![]()
Erg mooi.quote:Noorwegen maakt einde aan mondkapjesplicht
Noorwegen schaft de mondkapjesplicht af en ook aan de meeste andere coronaregels in het land wordt een einde gemaakt. Het land volgt hiermee Denemarken en Zweden, die al eerder de meeste maatregelen ophieven.
De Noorse regering was al langer bezig de maatregelen af te schalen. "De afstand tussen ons is niet langer nodig", zei premier Stre vandaag in Oslo. Als symbool van het opheffen van de mondkapjesplicht stopte hij zijn mondkapje in de binnenzak van zijn jas.
Volgens de premier vormt de pandemie niet langer een grote bedreiging voor de gezondheid voor de meeste mensen. De omikronvariant van het coronavirus zorgt voor een milder ziekteverloop en de vaccinaties boden een goede bescherming.
Twee aanbevelingen blijven nog wel van kracht in het land: volwassenen met symptomen moeten worden getest en volwassenen die positief testen, moeten vier dagen in thuisisolatie.![]()
Het lijkt me dat alles wat voor zijn ministerschap speelt in zijn oude functie niet zomaar betekent dat hij op moet stappen als minister. Er zijn daarnaastvin deze hele crisis door alles en iedereen fouten gemaakt, van kabinet tot kamer.quote:Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Beterschap! Ik kreeg vanmorgen de positieve PCR binnen, eigenlijk nergens last van. In ieder geval maximaal geboosterd voor carnavalquote:Op zaterdag 12 februari 2022 10:16 schreef SilverEyes het volgende:
Hier vanmiddag voor de pcr. Voel me niet al te best, maar als dit het is, prima!
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Hey hey laat die man met rust. Jij krijgt hier ook een podium om iedere ongeboosterden neer te zetten als gijzelhouders van de maatschappij.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 09:07 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Waarom krijgt deze kwakzalver nog steeds een podium in het serieuze coronatopic?![]()
Met een vrachtwagen in een gebied rijden waar dat verboden is valt daar onder wmbquote:Op zaterdag 12 februari 2022 10:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat een repressieve nonsens eigenlijk. Waarom zou je rijbewijs moeten worden ingetrokken (tenzij je idioot rijgedrag vertoont natuurlijk) als je per auto aan een demonstratie meedoet?![]()
Tsja waarom wordt het CTB niet afgeschaft? Noem het burgertje pesten ofzoquote:Op zaterdag 12 februari 2022 10:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: