Ik heb niet de tijd om terug te zoeken wie de verse baby's heeft, maar als mensen in de op willen: geef een gil en ik regel hetquote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ja, mijn baby is over vijf dagen een half jaar oud... Hoe dan? 😱
Misschien de OP nog even updaten, Tink? December en januari en een stukje februari kunnen weg.En er zijn nog wel verse baby's!
Doe mij maar in de OP met dochter, begin januariquote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:51 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb niet de tijd om terug te zoeken wie de verse baby's heeft, maar als mensen in de op willen: geef een gil en ik regel het
Misschien een gekke vraag maar waarom het ten koste van je nachtrust laten gaan?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Nu al twee nachten zonder nachtvoeding gedaanZe is wel alsnog regelmatig wakker, maar we helpen haar gewoon steeds weer in slaap tot het tijd is om op te staan. Wel slopend voor onze nachtrust, maar hopelijk plukken we hier op den duur wel de vruchten van. En dan over een maandje ofzo maar eens kijken of ze ook 's nachts naar d'r eigen kamer gaat. Nu slaapt ze daar overdag wel (en dat gaat ook steeds beter), maar 's nachts nog bij ons.
En volgende week gaat ze uit logeren, voor het eerst!
Omdat het CB zei dat dat konquote:Op vrijdag 11 februari 2022 13:31 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Misschien een gekke vraag maar waarom het ten koste van je nachtrust laten gaan?
Met net 3 maanden is het nog heel natuurlijk om voor een nachtvoeding te komen.
L. slaapt soms al een hele week de nachten door maar kan gerust daarna ook weer een hele week wel een nachtvoeding nodig hebben. Als ze wakker wordt ‘s nachts slaapt ze na een voeding snel weer verder. Ik zou mezelf meer kwellen als ik haar zonder te voeden weer in slaap probeer te krijgen
Hoe oud ben jequote:Op vrijdag 11 februari 2022 08:41 schreef Komkommerschijfje het volgende: [..] Ik heb er op de middelbare school gezeten.
Leuk dorp, vooral de weg naar de C1000 werd vaak befietst.
![]()
Met drie maanden al zonder nachtvoedingquote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Nu al twee nachten zonder nachtvoeding gedaanZe is wel alsnog regelmatig wakker, maar we helpen haar gewoon steeds weer in slaap tot het tijd is om op te staan. Wel slopend voor onze nachtrust, maar hopelijk plukken we hier op den duur wel de vruchten van. En dan over een maandje ofzo maar eens kijken of ze ook 's nachts naar d'r eigen kamer gaat. Nu slaapt ze daar overdag wel (en dat gaat ook steeds beter), maar 's nachts nog bij ons.
En volgende week gaat ze uit logeren, voor het eerst!
27. 😅quote:Op vrijdag 11 februari 2022 18:17 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Hoe oud ben jeik heb daar ook op gezeten.
Mijnes mag er ook wel in. W. Begin februariquote:Op vrijdag 11 februari 2022 11:51 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb niet de tijd om terug te zoeken wie de verse baby's heeft, maar als mensen in de op willen: geef een gil en ik regel het
Het is niet dat we dat per sé willen hč, de arts stelde het voor. Ik vertelde dat ze 6 x 150+5 kreeg, maar dat ze van die zesde, 's nachts dus, eigenlijk altijd meer dan de helft liet staan. En dat ze er nooit 'zelf om vroeg' maar dat ik dat gewoon deed omdat ze wel gewoon elke anderhalf uur wakker wordt. Toen zei de arts dat ze die zesde dus niet nodig heeft, zeker niet als we naar 5 x 180+6 gaan. Dat doen we nu twee dagen. En ze wordt dus nog steeds wel elke anderhalf uur wakker (en ik dus ook), maar ze krijgt geen voeding meer, tenzij ze toch duidelijk honger heeft. Waarom zou ik dan vast blijven houden aan die nachtvoeding als ze blijkbaar ook zonder kan?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:26 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Met drie maanden al zonder nachtvoeding? Dat heb ik echt nog nooit eerder gehoord. Ik zou ook niet weten waarom je dat perse zou willen ( ja nachtrust, dat snap ik, maar dat is gewoon een utopie met een baby
) is het echt in het belang van je kindje om het zo te doen vraag ik me af.
Nou ja het hoort een beetje bij een forum dat de een zegt 'x' en dan de ander 'huh, hier y' en dan de derde 'jaaaa, team y hier' en zo verder. Verdedig je vooral niet als het goed voelt voor jullie, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 22:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Het voelt een beetje alsof ik mezelf moet verdedigen, terwijl dit dus blijkbaar prima voor ons werkt. En natuurlijk zou ik nooit mijn belang boven het belang van mijn baby kiezen, zeker niet als dat betekent dat ze onnodig honger lijdt
Dat een forum zo werkt snap ik. Dat ieder zijn eigen verhaal en kijk op dingen heeft vind ik juist mooi. Maar de opmerking 'is het in het belang van het kindje' deed me gewoon even pijn. Alsof ik zo'n moeder ben die daar niet over na heeft gedachtquote:Op vrijdag 11 februari 2022 22:35 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Nou ja het hoort een beetje bij een forum dat de een zegt 'x' en dan de ander 'huh, hier y' en dan de derde 'jaaaa, team y hier' en zo verder. Verdedig je vooral niet als het goed voelt voor jullie, zou ik zeggen.
En zeker fijn als je er niet uit hoeft! Het laat vooral zien hoe iedereen een eigen verhaal heeft. Ik hoef er namelijk sowieso niet uit voor nachtvoedingen, en heb (had) een slecht groeiend kind waardoor ik graag even 10 minuten wakker ben om er nog wat calorieën in te stoppen. Dat was hier de reden om dus wel 's nachts te voeden, zelfs een periode een wekker te zetten midden de nacht terwijl hij zelf vond dat hij zonder kon. Blij dat die fase over is, trouwens.
Maar ik heb dus wel heel even gedacht dat ik misschien voor altijd een doorslaapbaby had. En deed daarnanaar mezelf.
Jawel hoor, J doet het al sinds 2,5 maand zonder nachtvoeding. Of laten we zeggen: 80% van de tijd geen nachtvoeding en 20% van de tijd eentje. Ik geef hem alleen als hij zelf komt. Dat is nooit meer dan 1x in de nacht.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 19:26 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Met drie maanden al zonder nachtvoeding? Dat heb ik echt nog nooit eerder gehoord. Ik zou ook niet weten waarom je dat perse zou willen ( ja nachtrust, dat snap ik, maar dat is gewoon een utopie met een baby
) is het echt in het belang van je kindje om het zo te doen vraag ik me af.
5 uur is toch geen doorslapen? Dat noem ik een gebroken nacht. J gaat tussen 21-22u slapen en wordt dan gewoon ergens tussen 6-8u wakker. Op werkdagen moet ik hem zelfs vaak wekken (6:15u)quote:Op vrijdag 11 februari 2022 22:05 schreef Lemijn het volgende:
Mijn baby voldeed rond 3 maanden makkelijk aan de doorslaapnorm (5 uur aaneengesloten is dat toch?), hij haalde soms zelfs mijn doorslaapnorm (niet wakker tussen dat ik ga slapen en 5 uur 's ochtends).
Maar ja.
Toen kwamen er virussen, en tanden, en waterpokken, en ouder worden, en het leven.
Waarmee ik maar wil zeggen: leuk als je baby een periode doorslaapt maar begin nu vast met accepteren dat het weer over kan gaan, dat scheelt straks frustratie.
Nee hoor meid, je hoeft jezelf niet te verdedigen. Jij kent je baby het best. En als het prima werkt dan vindt je baby het dus ook prima.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 22:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Het is niet dat we dat per sé willen hč, de arts stelde het voor. Ik vertelde dat ze 6 x 150+5 kreeg, maar dat ze van die zesde, 's nachts dus, eigenlijk altijd meer dan de helft liet staan. En dat ze er nooit 'zelf om vroeg' maar dat ik dat gewoon deed omdat ze wel gewoon elke anderhalf uur wakker wordt. Toen zei de arts dat ze die zesde dus niet nodig heeft, zeker niet als we naar 5 x 180+6 gaan. Dat doen we nu twee dagen. En ze wordt dus nog steeds wel elke anderhalf uur wakker (en ik dus ook), maar ze krijgt geen voeding meer, tenzij ze toch duidelijk honger heeft. Waarom zou ik dan vast blijven houden aan die nachtvoeding als ze blijkbaar ook zonder kan?
Ik snap heus wel dat mijn nachtrust de komende jaren niet normaal zal zijn, dat is 'ie nu zonder nachtvoeding dus ook niet. Het is alleen wel lekker dat ik er nu niet meer uit hoef en haar gewoon vanuit bed weer in slaap help, waardoor ik makkelijker en sneller zelf weer in slaap val.
Het voelt een beetje alsof ik mezelf moet verdedigen, terwijl dit dus blijkbaar prima voor ons werkt. En natuurlijk zou ik nooit mijn belang boven het belang van mijn baby kiezen, zeker niet als dat betekent dat ze onnodig honger lijdt
Volgens het NCJ is 5 uur aaneengesloten slapen voor een baby van 0-6 maanden doorslapenquote:Op vrijdag 11 februari 2022 23:44 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
5 uur is toch geen doorslapen? Dat noem ik een gebroken nacht. J gaat tussen 21-22u slapen en wordt dan gewoon ergens tussen 6-8u wakker. Op werkdagen moet ik hem zelfs vaak wekken (6:15u)
Ongeveer 20% van de tijd komt hij dus voor een nachtvoeding, die is dan altijd rond 4u dus dan hebben we er al 6 uur op zitten
Ow lol dat wist ik niet. Voor mij is doorslapen dat ik s avonds naar bed ga en s ochtends uitgerust wakker wordquote:Op zaterdag 12 februari 2022 08:34 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Volgens het NCJ is 5 uur aaneengesloten slapen voor een baby van 0-6 maanden doorslapenhttps://www.ncj.nl/richtl(...)htlijn=40&rlpag=1878 (zoek even op 5 uur, nogal lastig linken op deze pagina).
Het was niet mijn bedoeling om aanvallend te zijnquote:Op vrijdag 11 februari 2022 22:48 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dat een forum zo werkt snap ik. Dat ieder zijn eigen verhaal en kijk op dingen heeft vind ik juist mooi. Maar de opmerking 'is het in het belang van het kindje' deed me gewoon even pijn. Alsof ik zo'n moeder ben die daar niet over na heeft gedachtDaardoor voelde het alsof ik mezelf moet verdedigen. Maar misschien las ik het wel verkeerd
Mag iedereen gewoon doen!quote:Op zaterdag 12 februari 2022 11:00 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Is het een idee om een apart topic aan te maken voor een eventuele meet? @:MaJo?
Ja dat soort doorslapen kan ik me niet heugen eigenlijk. Daarom ben ik wel blij met die definitie van 5 uur, want kleine successen vieren en zo.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 10:09 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ow lol dat wist ik niet. Voor mij is doorslapen dat ik s avonds naar bed ga en s ochtends uitgerust wakker word
Dat mag gewoonquote:Op zaterdag 12 februari 2022 11:00 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Is het een idee om een apart topic aan te maken voor een eventuele meet? @:MaJo?
Het is oke, dankjewelquote:Op zaterdag 12 februari 2022 10:20 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Het was niet mijn bedoeling om aanvallend te zijnnu ik het teruglees staat het er inderdaad wat scherp, sorry.
Ik was vooral verbaasd dat je zei dat je kindje wel wakker werd, wat dronk (al was het een beetje), maar dat je ervoor koos dat niet meer te geven en in plaats daarvan je kindje weer liet inslapen. Ik zou er dan voor kiezen om, gezien de jonge leeftijd, die kleine fles dan wel te geven. Vanuit de gedachte dat je kindje niet voor niks wakker wordt op dat tijdstip (en daarna nog een paar keee) Maar ik snap ook dat het niet levensbedreigend is als je dat niet doet hoor.
Tuurlijk! Baby’s/dreumessen die al wel wat doen zijn wel zo leuk voor de afwisselingquote:Op zaterdag 12 februari 2022 12:18 schreef MaJo het volgende:
Mag je ook naar de babymeet komen met een dreumes die nog een behoorlijke baby is?
Zoals ik het van het CB heb begrepen wordt elke baby wakker om de zoveel tijd. Ze controleren dan of alles veilig is/speentje/honger en als alles goed is vallen ze meteen weer in slaap. Ik vond dat wel een goede uitleg. Dus het klopt dat ze niet al die uren achter elkaar slapenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:04 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Het is oke, dankjewel
Ze wordt dus elke anderhalf uur wakker (ze koppelt dus nog niet twee of meer slaap cyclussen aan elkaar) maar geeft geen hongersignalen. Ik gaf dan eerst dus desondanks wel halverwege de nacht gewoon de fles omdat ik dacht dat dat moest. Waar ze dus amper van dronk, want ze heeft blijkbaar geen honger. Ze koppelt nog steeds haar slaapcyclussen niet aan elkaar maar ik ga er niet meer uit voor een nachtvoeding, en dat vind ze blijkbaar wel prima, want ze geeft pas 's ochtends weer echt hongersignalen.
Dan kom ik wel even aanwaaien als dat uitkomtquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:31 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Tuurlijk! Baby’s/dreumessen die al wel wat doen zijn wel zo leuk voor de afwisseling
Klopt, echt grappig om eea uit de boekjes ineens te herkennen bij je eigen kindquote:Op dinsdag 15 februari 2022 08:43 schreef Tink89 het volgende:
Het is ook niet gek he, dat je 's avonds minder melk hebt. Babytjes gaan dan vaak clusteren of heel lang drinken om je productie op te krikken. Heel normaal dus :-)
Mijn baby heeft nu dus buisjes, maar ook meteen weer complicaties. Er loopt allemaal gore pus uit z'n oor. Kno gebeld, weer druppels (die ook nog eens ongelooflijk stinken, bah!) en hij slaapt voor geen meter. Echt he, elke drie uur ofzo kan ik prima handelen 's nachts. Maar hij is nu op een paar dagen na 11 maanden en elke 1,5 uur is nog steeds heel normaal. Gaaaaap! [/zeurmodus]
In de kraamweek. Bij deze baby op dag 8 naar huis en de thuis niet gebruikt. 17 graden is perfect voor de kinderkamer. Ik gebruikte zo'n tog-schemaatje om te checken wat m'n baby ongeveer aan moest en voelde bij twijfel in z'n nekje. Klam is te warm, koud aanvoelen is te koud. Het moet 'gewoon' voelen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:25 schreef eponine het volgende:
Even een vraag omdat ik het me echt niet meer kan herinneren van de oudste… hoe lang gebruik je ook alweer kruiken in bed bij de baby? (extra info; koud kamertje, schommelt zo rond de 16 ā 17 graden ‘s nachts)
(en @:MaJo wil je mij in de OP zetten met dochter, begin januari?)
Kruiken vooral als ze de eigen temperatuur nog niet kunnen reguleren. Misschien dat een dikker dekentje/slaapzakje ook kan? Hoef je niet elke keer met die kruiken aan de gangquote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:25 schreef eponine het volgende:
Even een vraag omdat ik het me echt niet meer kan herinneren van de oudste… hoe lang gebruik je ook alweer kruiken in bed bij de baby? (extra info; koud kamertje, schommelt zo rond de 16 ā 17 graden ‘s nachts)
Mijn baby zou dan smelten.quote:Op woensdag 16 februari 2022 14:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn baby is juist een enorme bibber, net als grote broer overigens. Tijdens het verschonen ligt ie vaak al met een bibberlipjeterwijl het hier binnen overal 21 graden is.
Grappig hoe dat zo verschilt per baby.quote:Op woensdag 16 februari 2022 17:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Mijn baby zou dan smelten.Bij ons is het maximaal 18,5 graden binnen, en ze is vandaag gekleed in korte mouwen.
Mijn oudste heeft ook t fenomeen van raynaud, dus die heeft ook echt pijn/ongemak bij kou. Geen idee hoe erfelijk dat is, misschien heeft deze kleine dat ook wel. Dat of het is gewoon een beetje een dramaqueenquote:Op woensdag 16 februari 2022 17:41 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Grappig hoe dat zo verschilt per baby.
Sorry, zie dit nu pasquote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:25 schreef eponine het volgende:
Geeft niets joh! Foknaam is R (of dochter)quote:Op donderdag 17 februari 2022 23:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Sorry, zie dit nu paswat is haar foknaam?
Ik zet je erin! R is net iets minder algemeen dan dochterquote:Op vrijdag 18 februari 2022 02:42 schreef eponine het volgende:
[..]
Geeft niets joh! Foknaam is R (of dochter)
Lol J is bijna 4,5 maand en die rolt nog helemaal niks. Trekt ook z’n neus op voor groentehapjesquote:Op vrijdag 18 februari 2022 09:34 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Omg, Bambi rolde vanmorgen zelfstandig van rug naar buik![]()
Ze is sinds een ruime week al veel bezig met van rug naar zij rollen en af en toe hielp ik haar een laatste zetje naar haar buik. Maar vanmorgen deed ze het gewoon zelfZe is nog maar 3,5 maand, dus ze gaat veel te snel, maar omg
![]()
En ze gaat vandaag uit logeren. Vind het heel spannend, ookal is ze straks echt wel in goede handen. Ze is nog niet weg maar ik mis haar nu al
Ja, meeste baby's leren het ook tussen 4 en 6 maanden, dus J heeft nog alle tijdquote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:21 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Lol J is bijna 4,5 maand en die rolt nog helemaal niks. Trekt ook z’n neus op voor groentehapjes
CB stats vandaag: 6220 gram, 62.3cm
Groeit op -1 lijn zei het cb
Hoe is het logeren gegaan?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 12:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi net meegegeven. JankenHelpt ook niet echt mee dat ik weer ongesteld ben geworden vandaag.
Maar ze gaat het goed hebben, en papa en mama kunnen even bijslapen
Lief dat je het vraagt!quote:
Wat fijn dat het goed ging! Inderdaad lekker vaker weggaanquote:Op maandag 21 februari 2022 12:51 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt!![]()
Ging goed! Bambi heeft zich echt prima vermaakt. Lijkt ons niet gemist te hebben. Toen we haar ophaalden was ze wel vet schattig heel enthousiast aan het lachenEcht heel leuk! Gaan we vaker doen, want wij konden even een beetje bijtanken en oma en opa vonden het superleuk om zo haar beter te leren kennen
Haha dat is zeker spannend, maar ik hoop dat je lekker geniet!quote:Op maandag 21 februari 2022 20:15 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn, TGND! Lekker vaker doen dan.
Wij gaan 18 maart voor het eerst samen een avondje weg (17 maart zijn we vijf jaar getrouwd) en dat vind ik nu ook al spannend. Ze is nog nooit door iemand anders op bed gelegd dan mij of papa (in het begin) en ik ben benieuwd hoe ze gaat slapen met alleen een flesje - bij mij drinkt ze zich altijd aan de borst in slaap. Mijn schoonmoeder gaat dan oppassen.
Wij zijn over op maat 68! En het past al verbazingwekkend goed. Nu zit de groei er goed in.
Daarom zei ik ook dat het ook een persoonlijk verschil kan zijnquote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:18 schreef Tink89 het volgende:
Mijn kind ging voor het eerst uit logeren toen ze bijna drie of net drie was en logeert heel erg graag, dus het is niet zo alsof je van wat later gaan logeren per definitie heimwee krijgt.. [/nuance]
10u en 14u doe ik ook al sinds ik weer werk, niet perse op de drinktijden van de baby maar wel min of meer verdeeld over de werkdag en wat handig uitkomt met de werkagenda. Het is toch verschillende stimulatie, een kolf en een baby. En zo te lezen heb je geen daglimiet dat je wil aantikken elke dag, maar is het vooral in stand houden van de productie toch?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:09 schreef douche-eendje het volgende:
Ik mag volgende week weer werken en ik ben nog nooit zo lang zonder Anna geweest. M'n navelstreng trok dat gewoon nog niet. Maar ze is nu bijna 5 maanden
en ik ben wel uitgekeken op de muren thuis merk ik.
Moet alleen even kijken wat ik doe met kolven volgende week.
Anna drinkt normaal rond 10, 12:30 en ergens rond 16. Ik werk van 8-16:30 en mijn reistijd is straks maximaal 15 minuten. Er ligt nog zo'n 12 liter in de vriezer dus ik denk dat ik ergens rond 10 en 13/14? ga kolven
Ik hoef geen daglimiet aan te tikken inderdaad. Anna drinkt geen grote porties weten we ook inmiddels, 90 ml is wel het maximale. Ik kolf vrij makkelijk en gezien de vriezervoorraad komt dat ook echt wel goed. Het is vooral voor productie in stand houden/ervoor zorgen dat ze na een werkdag niet verzuipt in de melk.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:46 schreef Lemijn het volgende:
[..]
10u en 14u doe ik ook al sinds ik weer werk, niet perse op de drinktijden van de baby maar wel min of meer verdeeld over de werkdag en wat handig uitkomt met de werkagenda. Het is toch verschillende stimulatie, een kolf en een baby. En zo te lezen heb je geen daglimiet dat je wil aantikken elke dag, maar is het vooral in stand houden van de productie toch?
Hopelijk is het leuk om weer te werken.
Lol komkommer ze wil gewoon meer melkquote:Op dinsdag 22 februari 2022 21:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn, d-e! Ik vond het na die lange tijd ook fijn om weer te beginnen.
Ik kolf nu ook vaak twee keer per werkdag. F. drinkt om 7:15 uur (of ik kolf als ze echt pas om 5:30 uur kwam voor de 'nachtvoeding', want dan heeft ze anderhalf uur later echt nog geen honger) en dan kolf ik vaak om 10:45 uur en 13:45/14:00 uur. Eigenlijk zou ik om 16:30 uur ook nog een keer willen kolven, maar dan moet ik vaak al in de auto zitten om een beetje op tijd thuis te zijn, helemaal als ik F. moet ophalen bij de GO. Ik heb helaas geen kolf die je handsfree kunt gebruiken, dat zou wel ideaal zijn.
M'n productie doet het hier gelukkig prima op, maar dan moet ik bij thuiskomst (17:30 uur) nog een keer kolven. Gelukkig heeft F. vaak nog gedronken om 16:30 uur.
Men, ze tikt echt flinke flessen weg. Ze moppert nu vaak nog steeds na 120 cc. Ze krijgt soms een fles van 140/150 cc en dat is zonder problemen weg. Vandaag heeft ze 600 cc uit de fles gedronken.En dan nog twee keer flink bij mij, eind van de nacht en net bij het naar bed gaan. En ook nog een geblenderde halve appel en een geprakte halve banaan gegeten.
#vreetzak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja viel me mee! Hij stopt normaal alles in zn mond ja. Ze doen regelmatig sensory play op t kdv. Speeltjes in een bak macaroni. Scheuren van toiletpapier enzo.quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:24 schreef Aure het volgende:
Zit ie daar nou met een bak macaroni te spelen?Otis zou dat allemaal in z'n mond stoppen
Pffff, tot het vaker gebeurt. Mijn kleine valt standaard aan de borst in slaap en gebruikt mij dus als speen. Niet altijd leuk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:24 schreef littledrummergirl het volgende:
Baby is om vier uur op mn borst in slaap gevallen, inmiddels zitten we al een heel tijdje samen in het donker![]()
Maar het is zo verdomde schattig![]()
![]()
Zou je hier iets meer over willen vertellen? De specialisten van de POP hebben mij hier namelijk constant voor gewaarschuwd, alleen heb ik het idee dat het allemaal wel goed zit tussen mij en de kindjes. Ben erg benieuwd wat er gebeurd is bij jullie, wat je merkt, hoe ze het hebben getest en waar zo'n traject dan uit bestaat. En alsjeblieft, nee is ook een prima antwoord hč!quote:Op donderdag 24 februari 2022 21:15 schreef kwakz0r het volgende:
(met grote broer start ik in april een traject ivm onze verstoorde hechting)
Wat een mooie ogen!!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:30 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Zou je hier iets meer over willen vertellen? De specialisten van de POP hebben mij hier namelijk constant voor gewaarschuwd, alleen heb ik het idee dat het allemaal wel goed zit tussen mij en de kindjes. Ben erg benieuwd wat er gebeurd is bij jullie, wat je merkt, hoe ze het hebben getest en waar zo'n traject dan uit bestaat. En alsjeblieft, nee is ook een prima antwoord hč!
En wat een heerlijke babies zie ik allemaal langskomen.Elvie is ondertussen enthousiast over eten en hapt gretig met grote mond toe. Zo leuk om te zien. De oudste is namelijk nooit een enthousiaste eter geweest.
Klein kippie met haar blauwe oogjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Binnenkort met haar op vakantie. Ik ben benieuwd.
Omg die oogjesquote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:30 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Zou je hier iets meer over willen vertellen? De specialisten van de POP hebben mij hier namelijk constant voor gewaarschuwd, alleen heb ik het idee dat het allemaal wel goed zit tussen mij en de kindjes. Ben erg benieuwd wat er gebeurd is bij jullie, wat je merkt, hoe ze het hebben getest en waar zo'n traject dan uit bestaat. En alsjeblieft, nee is ook een prima antwoord hč!
En wat een heerlijke babies zie ik allemaal langskomen.Elvie is ondertussen enthousiast over eten en hapt gretig met grote mond toe. Zo leuk om te zien. De oudste is namelijk nooit een enthousiaste eter geweest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vrij kort: Melba en ik blijven tegen dezelfde dingen aanlopen, die de psycholoog deden denken aan toch een verstoorde hechting. We lijken enorm op elkaar en we zijn allebei erg emotioneel en “pakken” elkaar dan waar het pijn doet. Er lijkt een gebrek aan vertrouwen te zijn in dat we goed genoeg zijn voor elkaar. Geen “onvoorwaardelijkheid” terwijl ik dat wel heel graag zo wil voelen. En hij ook.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:30 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 26-02-2022 07:24:11 ]
Thnx! De oudste heeft ze ook. Papa heeft hele lichte groene ogen met een limbale ring. Ik heb donkerblauwe ogen. Die samen leveren schijnbaar lichtblauwe ogen met een donkere limbale ring op.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak, thnx voor de toelichting. Hier ook ppd gehad, dus ben er wel heel bewust mee bezig.
Keroppi, hier ook een die zelf elke keer als ik haar neerleggen binnen 3 milliseconden op haar buik rolt en vervolgens ligt te klagen, omdat ze de andere kant op nog niet helemaal door heeft. Dan rol ik haar terug en meteen rolt ze weer op haar buik om weer lekker gefrustreerd te liggen wezen. Ik heb het haar wel zien doen een tijd geleden, maar die techniek lijkt weer helemaal verdwenen.Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
Ja pffff, je moet er toch niet aan denken dat je met je eigen gezin op de vlucht moet, of ergens in een metrotunnel moet schuilen. En dan die mannen die het land niet uit mogenquote:Op maandag 28 februari 2022 10:53 schreef Tink89 het volgende:
En als ze dan naar je lachen, vergeet je al die uren krijsen, rondjes lopen, gore poepluiers en ander drama voor heel eventjes en is de wereld perfect...
En dan open je het Oekraīne-nieuws en knuffel je je kids nog 80 keer extra.
Ik las gister of eergister zelfs dat er een vrouw in het metrostation, waar ze schuilen, was bevallenquote:Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ja pffff, je moet er toch niet aan denken dat je met je eigen gezin op de vlucht moet, of ergens in een metrotunnel moet schuilen. En dan die mannen die het land niet uit mogen![]()
Vind t doodeng allemaal
Had je hier al antwoord op?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
MehBeterschap voor jullie baby's, Tink en d-e!
Wij zijn aan het kijken voor een weekje weg in eigen land, zo rond eind mei. Het liefst aan de kust of op een waddeneiland. Hebben jullie tips? Wat is leuk met baby? Tegen die tijd is ze bijna 7 maanden.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:49 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Had je hier al antwoord op?
Wij zijn vorig jaar in mei samen nog een midweekje naar Domburg geweest (zonder baby natuurlijk). We hadden daar een leuk appartement op de begane grond, echt op 50 meter lopen van de hoofdstraat in het centrumpje. Was toen al erg leuk, lekker mensen kijken en winkeltjes bezoeken. Ook hebben ze er een zwembad in het dorp. En lekker wandelen aan het strand. 🥰 Je baby is dan nog niet zo toe aan allerlei andere activiteiten. Ik denk dat het belangrijker is dat je het zelf mooi en leuk vindt. Mijn baby gaat overal met plezier mee naar toe, ze vindt het prachtig om lekker rond te kunnen kijken en andere mensen aan te staren of om haar vinger te winden.
Thanks, had hier inderdaad nog geen antwoord opquote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:16 schreef eponine het volgende:
Net weer goedgekeurd op het CB, meisje krijgt lekkere spekpootjes![]()
@:TheGirlNextDoor, wat Komkommerschijfje eigenlijk al zegt: alles is prima, je baby vermaakt zich wel en heeft niet veel nodig. Dus ga vooral iets doen wat en ergens heen waar jullie het zelf (ook) leuk vinden!
Oeps, dat is niet zo handig neequote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:43 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Haha @:MaJo, ik zie nu pas dat eponine bovenaan staat in de OP.Moest lachen.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:35 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Thnx! De oudste heeft ze ook. Papa heeft hele lichte groene ogen met een limbale ring. Ik heb donkerblauwe ogen. Die samen leveren schijnbaar lichtblauwe ogen met een donkere limbale ring op.
Oudste:Wow, echt mooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak, thnx voor de toelichting. Hier ook ppd gehad, dus ben er wel heel bewust mee bezig.
Keroppi, hier ook een die zelf elke keer als ik haar neerleggen binnen 3 milliseconden op haar buik rolt en vervolgens ligt te klagen, omdat ze de andere kant op nog niet helemaal door heeft. Dan rol ik haar terug en meteen rolt ze weer op haar buik om weer lekker gefrustreerd te liggen wezen. Ik heb het haar wel zien doen een tijd geleden, maar die techniek lijkt weer helemaal verdwenen.Ik heb ook een limbale ring, nooit geweten dat daar een woord voor was!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ik denk dat ze gewoon echt op haar buik wil liggen omdat er meer te zien is. Fles geven is soms ook een struggle omdat ze alles wil meemaken. Ze hoeft haar zus maar te horen of ze wurmt zich in alle bochten om haar te kunnen zien.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:35 schreef Rebubbled het volgende:
Keroppi, hier ook een die zelf elke keer als ik haar neerleggen binnen 3 milliseconden op haar buik rolt en vervolgens ligt te klagen, omdat ze de andere kant op nog niet helemaal door heeft. Dan rol ik haar terug en meteen rolt ze weer op haar buik om weer lekker gefrustreerd te liggen wezen. Ik heb het haar wel zien doen een tijd geleden, maar die techniek lijkt weer helemaal verdwenen.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:08 schreef elamanilo het volgende:
Ik denk dat ik ongesteld ben geworden… 😥
Ugh, ook al! Ik was na 4 weken alweer ongesteld, heb zelfs de verloskundige nog gebeld omdat ik twijfelde waar al dat bloedverlies en die buikpijn ineens vandaan kwamen. Maar omdat ik (op eigen verzoek) Dostinex (prolactineverlagend middeltje) heb gekregen na de geboorte is mijn lichaam waarschijnlijk toen vrijwel direct gereset zei ze. Geen stuwing was fijn, maar na 4 weken weer ongesteld was dan wel weer jammerquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:08 schreef elamanilo het volgende:
Ik denk dat ik ongesteld ben geworden… 😥
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ha, acht tanden bij negen maanden of één tand bij elf maanden, het kan nogal uiteen lopen.
Bij F. denk ik al twee maanden dat haar twee middelste ondertandjes doorkomen. Ik zie ze al best even zitten en het tandvlees is daar echt verdikt, maar nog geen doorbraak, letterlijk. Is dat dan zomaar opeens een keer 's morgens?
Omg, zo cool. 😎 Wat een snellerd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:30 schreef Aure het volgende:
Nog een kleine 2 weken en dan is m'n baby gewoon een officiële dreumes. Inmiddels kan ik wel zeggen dat ie echt gewoon loopt. Hij kruipt ook nog wel maar ik denk dat hij nu meer loopt dan kruipt, met name als ie heel snel ergens wil zijn gaat dat nog kruipend. Maar als je hem nu staand op de grond zet gaat hij ook lopend naar z'n doel, ipv meteen op de vloer te zakken. Het ziet er wel heel schattig uit, dat lopen![]()
https://i.imgur.com/5xFQBSO.mp4
Euhh tijgeren en toen kon hij echt net zelf van lig tot zit komen. Kruipen wilde hij heel graag maar hij kwam dan nog niet verder dan de kruipstand en snapte nog niet hoe verder vanaf dat puntquote:Op woensdag 2 maart 2022 09:34 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Omg, zo cool. 😎 Wat een snellerd.
Even voor mijn beeldvorming: wat kon Otis al met 6,5 maand qua motoriek?
Ja... net 7 weken...quote:
Ik twijfel daar nu ook over. Ik had namelijk na de bevalling bloedverlies, maar dat was toen weg en 2 dagen later kwam het terug. Nu ik terug tel, zou het haast kunnen dat dat toen al een menstruatie is geweest.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:14 schreef eponine het volgende:
[..]
Ugh, ook al! Ik was na 4 weken alweer ongesteld, heb zelfs de verloskundige nog gebeld omdat ik twijfelde waar al dat bloedverlies en die buikpijn ineens vandaan kwamen. Maar omdat ik (op eigen verzoek) Dostinex (prolactineverlagend middeltje) heb gekregen na de geboorte is mijn lichaam waarschijnlijk toen vrijwel direct gereset zei ze. Geen stuwing was fijn, maar na 4 weken weer ongesteld was dan wel weer jammer
Ja, ik ben ook behoorlijk pissig. Dit gaat ie nog wel horen later vandaag. Ben sowieso niet oké met zijn alcoholgebruik, daar ook al vele gesprekken over gehad met hem.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 06:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oef, ik zou wel boos zijn als mijn man kotsmisselijk naast me lag vanwege geen rem hebben m.b.t. zuipen. Kon je hem niet wegsturen? 😅
Er zit een slaapregressie op vier maanden, dus dat zou kunnen kloppen. Wij hadden van die regressie nauwelijks last, maar ik heb sowieso een slechte slaper overdag.
Wij zitten in de fase dat ze 's avonds onrustiger (in)slaapt. Ik las dat ze rond deze leeftijd gaan dromen, dus daar zal ze last van hebben. Ze wordt soms even jammerend wakker, maar daarna valt ze zelf weer in slaap.
Dit. Ik zou woedend zijn. Sterkte meid!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 06:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oef, ik zou wel boos zijn als mijn man kotsmisselijk naast me lag vanwege geen rem hebben m.b.t. zuipen. Kon je hem niet wegsturen? 😅
Er zit een slaapregressie op vier maanden, dus dat zou kunnen kloppen. Wij hadden van die regressie nauwelijks last, maar ik heb sowieso een slechte slaper overdag.
Wij zitten in de fase dat ze 's avonds onrustiger (in)slaapt. Ik las dat ze rond deze leeftijd gaan dromen, dus daar zal ze last van hebben. Ze wordt soms even jammerend wakker, maar daarna valt ze zelf weer in slaap.
Fijn, toch? Heerlijk dat hij zo relaxed en tevreden is.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:43 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb niet zoveel te melden…. J is gewoon J en gedraagt zich als altijd. Ik heb niets gemerkt van een 4- maanden slaapregressie. Hij is nu 5 maanden oud. Oefent lekker met de hapjes! We genieten heel erg van hem
Beterschap allemaalquote:Op zondag 6 maart 2022 06:51 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Geen slaapregressie, geen teveel alcohol. We zijn allemaal geveld door buikgriep. De puzzelstukjes vallen samenIk ben echt al heel lang niet zo misselijk geweest, zelfs niet toen ik zwanger was
Geniet er nog maar van, ik vond de babytijd juist het fijnste hier. Nu hij kan lopen en praten heeft hij ineens een mening en eigen wil. Veel leuker natuurlijk maar ook een stuk vermoeienderquote:Op zaterdag 5 maart 2022 11:04 schreef _Lily_ het volgende:
Ik vind J nog niet super stabiel zitten en hij toont ook geen interesse in voedsel. Hij eet het wel enthousiast op als je het aanbiedt maar zit niet naar ons te kijken en grijpt er niet naar
Het blijft een heel rustig mannetje dat weinig voor zichzelf vraagt. Ik weet soms niet wat ik ermee moet haha.
En zoveel minder troep. Jeetje wat maakt een peuter een rommelquote:Op zondag 6 maart 2022 08:12 schreef June. het volgende:
[..]
Geniet er nog maar van, ik vond de babytijd juist het fijnste hier. Nu hij kan lopen en praten heeft hij ineens een mening en eigen wil. Veel leuker natuurlijk maar ook een stuk vermoeiender
Hahahaha, F. maakt ook al een hele kliederboel van het eten. Net at ze 3/4 banaan en ze wilde het graag zelf doen. Alles zat onder de banaan, inclusief haar haar. We waren net een uur onder de douche vandaan.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:37 schreef Aure het volgende:
Nou mijn baby maakte vanaf een maand of 6 net zoveel rommel als z'n broer. En de baby ruimt het niet op
Beterschap TheGirlNextDoor! Buikgriep in het gezin is zo naar![]()
Misschien al een keer genoemd maar de Skwish van Manhattan Toys is echt zo'n grote hit bij baby's.quote:Op zondag 6 maart 2022 11:53 schreef Mahra het volgende:
We gaan zo eens even wat speelgoed halen voor de kleine, dat heeft ze bijna niet (op beertjes bijtringen en rammelaars na).
Nog gefeliciteerdquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:15 schreef Bottoms_up het volgende:
Hoi, ik ga proberen aan te sluiten!
Ons meisje (foknaam Maggie) is nu twee weken oud. Vandaag zou mijn UD zijn maar de 40 weken halen is duidelijk niet mijn ding![]()
Zij doet het prima. Heerlijk rustig kind, wat een verschil met vorige keer. Bed is niet lava dus tussen de voedingen kunnen we gewoon slapen
Met mij gaat het minder. Ik kan amper lopen door mijn bekken. Het herstel valt me nogal tegen.
Pfoe na 6 weken nog zoveel last. Ik ben gisteren al naar de fysio geweest. Ik kan alleen maar een beetje door het huis strompelen en het wordt alleen maar pijnlijker. Mijn stuitje is weer rechtgezet. Hopelijk wordt het nu wat minder, anders volgende week terug.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:35 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Nog gefeliciteerd![]()
Mijn bekken is nu (bijna zes weken pp) nog steeds erg zwakgaat fysio worden ben ik bang. Bij het kleinste beetje tillen/bukken/duwen/schoppen is het al mis.
De mijne zei dat ik na zes weken pas weer een afspraak kon maken omdat er anders niet te bepalen was wat door mn bekken komt en wat gewoon spieren zijn die moeten herstellen na de bevalling. Nu ben ik een beetje jaloers op je (niet op je pijn uiteraard, klinkt goed shittyquote:Op dinsdag 8 maart 2022 17:55 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Pfoe na 6 weken nog zoveel last. Ik ben gisteren al naar de fysio geweest. Ik kan alleen maar een beetje door het huis strompelen en het wordt alleen maar pijnlijker. Mijn stuitje is weer rechtgezet. Hopelijk wordt het nu wat minder, anders volgende week terug.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb ik bij Intertoys niet kunnen vinden, die ga ik dus even bestellen. We hebben drie stuks speelgoed gehaald en waren bijna 60 euro kwijt. Jezus, wat duuuuuuuuuur!quote:Op zondag 6 maart 2022 13:18 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Misschien al een keer genoemd maar de Skwish van Manhattan Toys is echt zo'n grote hit bij baby's.
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:00 schreef Aure het volgende:
Gezellig bottoms!
Wat shit van alle bekkenklachten hier zeg. Ook zoiets waar je vantevoren niet snel bij stil staat, dat dat een ding kan zijn tijdens/na je zwangerschap.
Over een week precies is m'n wannabedreumes een echte dreumesik wilde zo graag dat deze lang klein bleef en nu heb ik er eentje die juist heel snel groot wil worden
Moest gister trouwens zo hard lachen, hij was tijdens het eten van z'n cracker in slaap gevallen en omdat overleggen bij hem nooit lukt hebben ze hem maar laten liggen. Sliep ie gewoon 40!!!minuten op de tafels'ochtends in z'n lekkere zachte bedje sliep ie er maar 20
Hahahahaha, dit is toch geweldig! En dan nog 40 minuten slapen ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zooooo dan, wat heb je gehaald?!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:01 schreef Mahra het volgende:
[..]
Heb ik bij Intertoys niet kunnen vinden, die ga ik dus even bestellen. We hebben drie stuks speelgoed gehaald en waren bijna 60 euro kwijt. Jezus, wat duuuuuuuuuur!
Ja haha ik denk dat wij ook die kant op gaan. We zijn zo gewend aan een rustige baby dat mijn man moet wennen als J een uur lang ligt te brabbelen en ineens een hele ochtend niet had geslapen.quote:Op zondag 6 maart 2022 08:12 schreef June. het volgende:
[..]
Geniet er nog maar van, ik vond de babytijd juist het fijnste hier. Nu hij kan lopen en praten heeft hij ineens een mening en eigen wil. Veel leuker natuurlijk maar ook een stuk vermoeiender
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:26 schreef monsterd. het volgende:
Morgen is het bij ons de eerste verjaardag! Helaas ook last van waterpokken maar het is al aan de betere hand. Dus wij zwaaien morgen uit!OhhhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe gaat het eigenlijk met jou en de tweede beeb? Wanneer komt die buiten spelen?![]()
Eind mei! Dus dan ben ik weer terug in dit topic hahahahaquote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:29 schreef Aure het volgende:
[..]
Ohhh![]()
Hoe gaat het eigenlijk met jou en de tweede beeb? Wanneer komt die buiten spelen?
Wij kregen een zalfje omdat spruit er last van had en dat werkte prima. Verder vooral niet te veel aan zitten volgens de huisarts.quote:Op zondag 13 maart 2022 20:51 schreef littledrummergirl het volgende:
De kleinste kapitein heeft echt onmeunig heftige prutogen. Ze zijn volgens mij niet ontstoken (niet rood of gezwollen en het is geen groene prut) maar ik moet ze minstens vijf keer per dag schoonmaken en na elk slaapje moet ik ze echt open bikken omdat ze dichtgeplakt zitten. Ik denk dat ik er maar mee naar de huisarts ga, al is er volgens mij medisch niet zo heel veel aan de hand (tenzij heel misschien een allergie zoals de rest vh gezin).
Overigens werkt het niet om er moedermelk in te squirtenhet lost het niet op en wordt ook alleen maar plakkerig.
Iemand nog een gouden tip?
Oh dat is al snelquote:Op donderdag 10 maart 2022 12:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Eind mei! Dus dan ben ik weer terug in dit topic hahahaha.
Het is de afgelopen periode wat druk in positieve maar ook negatieve zin (veel gedoe). Maar ik heb bijna zwangerschapsverlof dus ik hoop dat alles stabiliseert en met name de bekkenklachten rustig blijven.
Dus de post van Emanilo vind ik ook wel eye openend, vorige keer ging het herstel heel goed dus ik probeer ook deze keer duimen te draaien zodat het bij deze zwangerschap ook mag zijn.
Waardeloos is dat he.... het gaat echt voorbij! tot de volgende tandquote:Op dinsdag 15 maart 2022 08:17 schreef dezomervoorbij het volgende:
Hier komt het eerste tandje door.
De afgelopen twee nachten waren vreselijk. Ik vermoed daaraan gerelateerd
Ik ben zelf pas begonnen bij zes maanden, maar zo lang je baby tevreden is, je eerst melk aanbiedt en dan pas groente en hij goed groeit, zo ik me niet al te druk maken.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:09 schreef _Lily_ het volgende:
Gefeliciteerd met je leuke dreumes aure!
Je mag tot 6 maanden alleen oefenhapjes geven toch? Ik geef J helemaal niet veel groente (paar lepeltjes) maar hij besloot meteen om dan 1 van zijn melk voedingen te skippen. Hij heeft er dan 4 ipv 5
Ik hoop dat t niet uitmaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was ook meteen de laatste dag op de babygroep voor hem, de volgende keer lekker bij de dreumesen en peuters![]()
![]()
Ik ga het neussprayen proberenquote:Op maandag 14 maart 2022 09:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wij kregen een zalfje omdat spruit er last van had en dat werkte prima. Verder vooral niet te veel aan zitten volgens de huisarts.
Oh, en neussprayen. Gewoon zoutoplossing. Niet in de ogen he, gewoon in de neus ;-)
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:32 schreef Aure het volgende:
Dankjulliewel![]()
Heb me kapot gelachen, de muts op de opvang was zo ongeveer groter dan m'n kindDaar heeft iemand serieus werk van gemaakt, van die mutsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was ook meteen de laatste dag op de babygroep voor hem, de volgende keer lekker bij de dreumesen en peuters![]()
gefeliciteerd!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
De neus schoonmaken/sprayen gaat hier ook altijd moeizaam. Het gaat makkelijker als ik tegelijkertijd een liedje zingquote:Op woensdag 16 maart 2022 07:24 schreef Mango91 het volgende:
Gefeliciteerd Aure, wat een leuke muts (naam van je kind is wel zichtbaar).
Wij hadden oogdruppels gekregen en dat hielp erg goed. Daarvoor de ogen steeds schoonmaken met een watje. Maar ogen en neus schoonmaken/sprayen is hier groot drama!
Ja das op een foto geen probleemquote:Op woensdag 16 maart 2022 07:24 schreef Mango91 het volgende:
Gefeliciteerd Aure, wat een leuke muts (naam van je kind is wel zichtbaar).
Wij hadden oogdruppels gekregen en dat hielp erg goed. Daarvoor de ogen steeds schoonmaken met een watje. Maar ogen en neus schoonmaken/sprayen is hier groot drama!
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:32 schreef Aure het volgende:
Dankjulliewel![]()
Heb me kapot gelachen, de muts op de opvang was zo ongeveer groter dan m'n kindSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was ook meteen de laatste dag op de babygroep voor hem, de volgende keer lekker bij de dreumesen en peuters![]()
gefeliciteerd!
disclaimer
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 18 maart 2022 07:41 schreef Tink89 het volgende:
Een jaar geleden lag ik te ontbijten in de verloskamer, wachtend tot ze m'n vliezen kwamen breken.
Nu hangen de slingers, liggen de cadeautjes klaar: de kleine vent is geen baby meer... Het is een onwijs mooi - en vermoeiend - jaar geweest![]()
Tot bij de dreumesen!
Ja zoietsquote:Op woensdag 16 maart 2022 23:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wauw, d-e. Maak jij slagroom met 70% vet? Fijn hoor.
Hier gaat het nu ook hard. De meeste 68-dingen zitten ook al weer als gegoten en sommige shirtjes en jurkjes zijn alweer aan de korte kant, dan moet ik ze vaker naar beneden trekken. Denk dat ze nu ook richting de 7400/7500 gram en 68 cm gaat. Vandaag precies zeven maanden. En we hebben zo'n blij klets-ei. Heel de dag door wordt er gebrabbeld. Het 'jee jee jee', 'wa wa wa' en 'heeeeej' viert hoogtij. Zelfs de gastouder moet wennen aan al haar geluiden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd met je dreumes tink!![]()
Lachende baby's. Anna laat tijdens het drinken los om dan hardop te lachen en te kraaien.
Lijkt allemaal gelukkig weer prima te zijnquote:Op vrijdag 18 maart 2022 11:50 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oei @:Keroppi, wat een prutnacht. Nu niets meer aan de hand met je baby?
Dat inderdaad! Die taart is wel geweldig! En pep ookquote:Op maandag 21 maart 2022 19:27 schreef Aure het volgende:
Ohh neee kwak wat balen van al je werk aan de taartmaar hij is wel prachtig
En wat is Pep een knapperd
Ik heb Goud (bijna 18 maanden) voor het eerst in de Axiss gezet afgelopen weekend. Hij past nog steeds prima in de cosi maar ik dacht dat hij dit wel leuk zou vinden. Ging ie me toch een partij krijsenquote:Op maandag 21 maart 2022 20:13 schreef kwakz0r het volgende:
was er ook heel trots op! Voor t eerst zoiets gemaakt.
Oh, hij zit dus ook nog gewoon in de maxi cosi/cybex. Melba was met elf maanden over op de Tobi.
Ah ja het CB vond bij de eerste constant dat ik voedingen moest afbouwen. Ik gaf borstvoeding op verzoek en ze at amper iets dus kwamen we makkelijk aan de 8 voedingen. Wat prima is voor borstgevoede kindjes. Maar nee, het zou en moest naar 5. En de huidige speklarf moet vast ook op dieet straks. Ik zeg lekker bunkeren, voordat brood net zo duur als caviaar is.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 04:50 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Heerlijk, Rebubbled! Hier wordt ook goed gegeten. Ook altijd minimaal een half stuk fruit licht geprakt (soms zelfs 3/4 en een kleine banaan/peer gaat helemaal op) en gisteren at ze ook voor het eerst a la Rapley/Kleintjes een halve boterham met pindakaas. Ze drinkt ook zeker nog zes goede voedingen per dag op mijn werkdagen en bij mij drinkt ze ook nog vaak zat op vrije dagen . Denk dat het CB lekker commentaar gaat hebben als ik daar over een paar weken weer kom, maar iets met ene oor in en andere oor uit.
quote:Op woensdag 23 maart 2022 13:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik ben zo blij met mijn baby zoals ze nu is. 🥰 Ze vermaakt zichzelf op de speelmat, rolt alle kanten op, kan zelf gewenst speelgoed pakken (en ik kan lunchen en een kop warme koffie drinken) en ze is zo vrolijk en ze is nu begonnen met 'badaba' en 'bweh bweh bweh'. En ze is heerlijk temperamentvol met gilletjes en frustratie, echt een meisje. 🥰
Ik geniet ervan zolang het kan.
Ah dit is goed om te lezenquote:Op woensdag 23 maart 2022 15:27 schreef eponine het volgende:
Zo fijn dat het zo goed gaat, @:Komkommerschijfje en dat je zo kunt genieten van je baby!
Mijn baby wil alleen maar in de box liggen als ze niet aan het drinken is. Grote broer was een echte knuffelbaby en kon uren op ons liggen slapen, maar deze dame wil als ze haar flesje leeg heeft binnen 15 minuten (terug) in de box om te chillen, in ieder geval wil ze niet op schoot of op een andere wijze op ons zitten/liggen.
Het zijn soms net mensenquote:Op woensdag 23 maart 2022 21:40 schreef Cygne het volgende:
Zo tof die baby's met hun eigen karakter.
Wij hebben exact hetzelfde als dit met J.quote:Op maandag 28 maart 2022 14:07 schreef eponine het volgende:
Nu blijft ze nog beneden totdat wij naar bed gaan (rond 22:00 meestal), ze krijgt rond 21:30 een laatste flesje en slaapt dan tot een uur of half 7/7 uur de volgende ochtend.
Om 7:00, 11:00, 15:00, 19:00, 23:00 flesjes van 200ml.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:57 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wij hebben exact hetzelfde als dit met J.
Even een verstoring van het ritme toen hij fruit en groente ging eten. Toen had hij niet zoveel trek in een hele fles en ging daarna s nachts inhalen.
Maar dat is nu ook weer rechtgetrokken. Maar het is wel duidelijk dat hij nog niet zonder de late 5e voeding om 21;30u kan.
Doe ik hem om 19u in bed en drinkt hij niets meer is het gegarandeerd drama s nachts.
Hoe is jullie eetschema nu? Van J:
7u fles 200 ml
10u fruit + fles 200ml (heb nog niks anders dan 1/4 banaan geprobeerd)
14u fles 200ml
18u 50 gram groente + fles 100 ml
21:30u fles 200 ml
Hiermee komt hij de hele nacht niet.
De flesjes krijgt hij als ik er niet ben, is allemaal afgekolfde moedermelk. Als ik er wel ben drinkt hij aan de borst en weet ik de hoeveelheden niet.
Heb ik niet gedaan bij mijn oudste en met Anna moeten we nog starten. Ik volg daarin gewoon de behoefte van mijn kinderen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 17:54 schreef Mahra het volgende:
Mijn kleine is vandaag 6 maanden. Betekent dat dat ik bepaalde eetmomenten (melk) nu echt mag vervangen door fruit/groente?
Onze pluisjes gaan heel gelijk op! Hier woog ze van de week precies hetzelfde. Lengte nog niet opgemeten, maar ze zit nog goed in maat 56. Wat gaat het ongelooflijk hard he... alweer 3 maanden bijna...!quote:Op vrijdag 1 april 2022 21:46 schreef eponine het volgende:
Ik zou idd vooral de behoefte van je kind volgen hierin. Volgens mij bleef mijn oudste sowieso wel het aantal flessen drinken met de hoeveelheid die hij al kreeg voordat we startten met hapjes.
Gisteren troffen wij een bijzondere arts bij het cb. Van hem MOET er met vier maanden gestart worden met groente/fruit en is later absoluut niet de bedoeling en zelfs slecht voor kinderen. Joejoe, ik ben blij dat dit mijn tweede is en de andere arts en verpleegkundigen bij het cb wel normaal zijn en niet zo’n dwingend toontje gebruiken
![]()
Stats met (bijna) 3 maanden: 5,9kg en 61cm, beide op de +1 lijn. En ze draagt vandaag kleding die grote broer ook gedragen heeft
Truitje is vroeger van mij geweest en het mutsje breide ik toen ik zwanger was!
Het is niet normaal hoe hard het gaat… mijn verlof is inmiddels afgelopen maar ik heb nog een weekje vakantie er achteraan geplakt. Ben er mentaal nog niet aan toe om te werken. Komt mede doordat het grootste deel van mijn verlof donker, regenachtig en koud was denk ik.quote:Op zondag 3 april 2022 16:45 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Onze pluisjes gaan heel gelijk op! Hier woog ze van de week precies hetzelfde. Lengte nog niet opgemeten, maar ze zit nog goed in maat 56. Wat gaat het ongelooflijk hard he... alweer 3 maanden bijna...!![]()
Ze loopt hier qua gewicht nu ook alweer gelijk met d'r tweelingbroers op dezelfde leeftijd. Ze werd dus groot geboren, maar kruipt nu al meteen naar dezelfde groeilijn toe als onze andere kinderen.
Gisteren was ik bij een vriendin hier twee straten verder die afgelopen woensdag is bevallen van een kindje met dezelfde maten als onze oudste, om haar te helpen bij de borstvoeding. Nu kon ik dus goed het verscheel zien, hoe klein dat was vergeleken met deze bolle baby! Echt heel snoetig om zo'n frummeltje te zien.
Mijn baby is al bijna geen baby meer te noemenZe lacht zo hard naar d'r grote broers en zus, dat is echt zooooo lief. En ze kletst erop los met allerlei geluidjes. Ze begint nu echt dingen te pakken en in d'r mond te stoppen en probeert heel hard te duimen of op haar vingers of knuistje te sabbelen.
![]()
Ze wil graag rechtop zitten of rechtop staan op m'n schoot.
Ik sta er verbaasd van dat ze nooit spuugt of mondjes teruggeeft. Dat deden al m'n andere kinderen wel, in grote maten zelfs. En dat ze echt nooit, maar dan ook nooit huilt. Nu heeft ze weinig kans, want ze zit zo ongeveer de hele dag in de draagdoek, en elke avond breng ik door met haar in bed, als zij al lekker slaapt en ik nog wat op m'n telefoon doe of kijk.Dus ze heeft 24/7 huid op huid contact en de borst beschikbaar wanneer ze wil.
Vaste voeding ben ik nog lang niet mee bezig. Op z'n vroegst pas in juli als ze 6 maanden is. Maar bij 3 van de 4 kinderen begonnen we we pas later. Ik wil iig dat ze tanden heeft en zelf kan zitten en tenminste 6 maanden is. En de eerste tijd is het nog vooral spelen. Ik zie er tegenop dat er dan weer een kindje bij is bij wie ik de hele dag moet gaan opletten of ze al genoeg gegeten hebben gekregenMijn andere kinderen laten zichzelf gerust doodhongeren, als ik dan niet oplet eten ze niets. En dan komt er nog eentje bij die ik drie keer per dag tenminste iets in het mondje moet gaan schuiven.
Dus voorlopig is het nog wel even relaxed om nergens aan te hoeven denken en het puur op borstvoeding te houden. Ze is er nu iig ook nog gewoon blij mee
En ze groeit goed.
quote:Op donderdag 7 april 2022 10:52 schreef douche-eendje het volgende:
#teamnosleep.
Beetje heftige nachten momenteel. Veel drinken,oksel plakken (regelmatig ook de oudste). Maar Anna is vandaag 6 maandenen ging gelijk los op vast voedsel net. Ik ben echt verbaasd hoe goed ze het gelijk deed
Woow, ik durf dat echt nog niet en prak haar banaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 april 2022 10:52 schreef douche-eendje het volgende:
#teamnosleep.
Beetje heftige nachten momenteel. Veel drinken,oksel plakken (regelmatig ook de oudste). Maar Anna is vandaag 6 maandenen ging gelijk los op vast voedsel net. Ik ben echt verbaasd hoe goed ze het gelijk deed
Oh geweldig filmpje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lol haha ik durf dat ook niet. Ik heb alles over rapley en kleintjes etc gelezen maar ik heb de ballen niet. Ik prak het eten van J.
Ja het gaat zo snelquote:Op donderdag 7 april 2022 14:49 schreef elamanilo het volgende:
D-E, al 6 maanden! Wow! Al op de helft naar de eerste verjaardagrdag! 😮😅♥ Eet smakelijk!
Rond 9 maanden kunnen ze vaak zelfstandig tot zit komen, dan is de rompbalans ook gelijk nog beter. Zodra ze zelfstandig tot zit kunnen komen en lekker kunnen zitten, mogen ze ook mee in het fietsstoeltje en kun je gaan rugdragenquote:Op donderdag 7 april 2022 19:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Dat zitten trouwens, wanneer kunnen ze dat? Hier met ruim 7,5 maand echt nog te weinig rompbalans om zelf te blijven zitten als ik haar zo af en toe neerzet (op ons bed). Ze vindt het wel grappig, maar gaat voorover, achterover of opzij. Soms snapt ze dat ze zich met haar armpjes tegen kan houden (die zet ze dan voor zich). Rollen gaat nu heel vlot alle kanten op zonder problemen en ze speelt nu veel op haar buik en we dragen haar ook altijd rechtop, dat ze ook gestimuleerd wordt om haar romp te gebruiken voor evenwicht.
Top, onze kinderfysio in huis hier. 🥰quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:40 schreef Takkie88 het volgende:
De meeste baby’s leren tussen de 6-9 maanden om zelfstandig te blijven zitten. Gaan zitten leren de meeste zo tussen de 9-13 maanden.
F. heeft dus nog even om bij de gemiddelde baby’s ‘te horen’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |