abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 februari 2022 @ 11:08:55 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203611504
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Framblij89: "Beer" 14 februari
• Monsterd: “E.” 9 maart
• Aure: Otis, 15 maart
• Tink89: Spruit, 18 maart
• Kwakz0r: Pep, 19 maart
• Mango91: Fox, 22 mei
• Djenuziz: Kyra, 22 juni
• Flav: S., 20 juli
• Komkommerschijfje: F., 16 augustus
• BellaaElisa: A, 4 september
• Rebubbled: Elvie, 8 september
• Mahra: Titi, 1 oktober
• douche-eendje: Anna, 7 oktober
• _Lily_: J, 10 oktober
• LauriLynne: Purk, 15 oktober
• TheGirlNextDoor: Bambi, 7 november
• Takkie88: kuiken, half november
• Eponine: "R" begin januari

[ Bericht 4% gewijzigd door MaJo op 01-03-2022 12:08:56 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 11 februari 2022 @ 11:09:29 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203611515
Oeps, ik gooide hem dicht en had dat even niet door.

Hier verder! Ik heb nog een maand en een week een baby. Echt jongens, stop de tijd. Nu.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203611887
Ja, mijn baby is over vijf dagen een half jaar oud... Hoe dan? 😱

Misschien de OP nog even updaten, Tink? December en januari en een stukje februari kunnen weg. :D En er zijn nog wel verse baby's!
  vrijdag 11 februari 2022 @ 11:51:07 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203612180
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ja, mijn baby is over vijf dagen een half jaar oud... Hoe dan? 😱

Misschien de OP nog even updaten, Tink? December en januari en een stukje februari kunnen weg. :D En er zijn nog wel verse baby's!
Ik heb niet de tijd om terug te zoeken wie de verse baby's heeft, maar als mensen in de op willen: geef een gil en ik regel het :D
pi_203612382
Ja hou op hoor. Die van mijn kletst hele verhalen in onverstaanbaar gekir. Heerlijk O+ .
pi_203612441
Leuk een meet! Midden van het land is voor mij prima. Woon niet zo ver van utrecht.

Ik lees mee maar kom niet altijd toe aan reageren.

Hier gisteravond voor het eerst verhoging en een piepbaby. Slechte macht met veel wakker, maar lijkt nu wel beter te gaan. Klopt af!
pi_203612523
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:51 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik heb niet de tijd om terug te zoeken wie de verse baby's heeft, maar als mensen in de op willen: geef een gil en ik regel het :D
Doe mij maar in de OP met dochter, begin januari :s)
  vrijdag 11 februari 2022 @ 12:12:27 #8
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203612548
Nu al twee nachten zonder nachtvoeding gedaan *O* Ze is wel alsnog regelmatig wakker, maar we helpen haar gewoon steeds weer in slaap tot het tijd is om op te staan. Wel slopend voor onze nachtrust, maar hopelijk plukken we hier op den duur wel de vruchten van. En dan over een maandje ofzo maar eens kijken of ze ook 's nachts naar d'r eigen kamer gaat. Nu slaapt ze daar overdag wel (en dat gaat ook steeds beter), maar 's nachts nog bij ons.

En volgende week gaat ze uit logeren, voor het eerst! :o
Succes is a door that always slams.
|| justdiggit.org ||
pi_203614387
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 12:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Nu al twee nachten zonder nachtvoeding gedaan *O* Ze is wel alsnog regelmatig wakker, maar we helpen haar gewoon steeds weer in slaap tot het tijd is om op te staan. Wel slopend voor onze nachtrust, maar hopelijk plukken we hier op den duur wel de vruchten van. En dan over een maandje ofzo maar eens kijken of ze ook 's nachts naar d'r eigen kamer gaat. Nu slaapt ze daar overdag wel (en dat gaat ook steeds beter), maar 's nachts nog bij ons.

Misschien een gekke vraag maar waarom het ten koste van je nachtrust laten gaan?
Met net 3 maanden is het nog heel natuurlijk om voor een nachtvoeding te komen.

L. slaapt soms al een hele week de nachten door maar kan gerust daarna ook weer een hele week wel een nachtvoeding nodig hebben. Als ze wakker wordt ‘s nachts slaapt ze na een voeding snel weer verder. Ik zou mezelf meer kwellen als ik haar zonder te voeden weer in slaap probeer te krijgen :P
  vrijdag 11 februari 2022 @ 13:37:39 #10
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203614516
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 13:31 schreef Takkie88 het volgende:

[..]
Misschien een gekke vraag maar waarom het ten koste van je nachtrust laten gaan?
Met net 3 maanden is het nog heel natuurlijk om voor een nachtvoeding te komen.

L. slaapt soms al een hele week de nachten door maar kan gerust daarna ook weer een hele week wel een nachtvoeding nodig hebben. Als ze wakker wordt ‘s nachts slaapt ze na een voeding snel weer verder. Ik zou mezelf meer kwellen als ik haar zonder te voeden weer in slaap probeer te krijgen :P
Omdat het CB zei dat dat kon :o
En het is ook niet dat ze huilt. Ze wordt gewoon elke anderhalf uur ongeveer even wakker, maakt dan allemaal geluidjes en daar word ik wakker van. Eerder deed ik dan, zonder dat ze signalen gaf, wel gewoon een flesje ergens halverwege (rond 3/4 uur meestal), waarvan ze ook meestal minimaal dronk (hooguit 80cc). Maar volgens CB is dat niet meer nodig, tenzij ze wel echt hongersignalen geeft. En dat heeft ze dus de afgelopen twee nachten niet gedaan (ook omdat we nu overdag meer in de fles geven, van 150+5 naar 180+6). Maar wel elke anderhalf uur wakker, zoals eerder ook. Dus in die zin gaat het met onze nachtrust al wel beter, omdat we er niet meer uit hoeven en haar gewoon vanuit bed weer in slaap helpen.
|| justdiggit.org ||
pi_203615791
Ik heb geen ervaring met FV, maar nachtvoedingen bij BV zijn heel normaal - volgens mij zelfs tot en met anderhalf jaar oud, en daarna kan het ook nog zo zijn dat je dreumes het wil (om weer in slaap te kunnen komen). Het is even een flink half uur werk en F. wil daarvoor altijd een schone luier, maar daarna kunnen we vaak nog wel tukken samen. En net als vannacht, als ze 10 uur achter elkaar heeft geslapen en daarna niet meer wil, ach. :D Ik ben al zo blij dat mijn baby 's nachts maar 1x komt. Het is echt op een hand te tellen dat het 2x is, en vaak is er dan wat aan de hand (tandjes die verder doorkomen, verkouden).
pi_203618265
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 08:41 schreef Komkommerschijfje het volgende: [..] Ik heb er op de middelbare school gezeten. :D Leuk dorp, vooral de weg naar de C1000 werd vaak befietst. :D
Hoe oud ben je :D ik heb daar ook op gezeten.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203618923
Wij proberen nu ook de nachtvoeding af te bouwen. Mijn baby is bijna 10 kilo (8,5 maand). Overdag krijgt hij 3 flessen kv en om 10 uur nog bv, dus hij krijgt genoeg haha.

Afgelopen week ging het niet zo lekker overdag, maar plots kwamen er vier tandjes door. We staan nu alweer op 8 in totaal! En sinds drie dagen slaapt hij op zijn buik, hij lijkt beter te slapen, dus prima.
pi_203618976
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 12:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

Met drie maanden al zonder nachtvoeding :o ? Dat heb ik echt nog nooit eerder gehoord. Ik zou ook niet weten waarom je dat perse zou willen ( ja nachtrust, dat snap ik, maar dat is gewoon een utopie met een baby :+ ) is het echt in het belang van je kindje om het zo te doen vraag ik me af.
pi_203619291
Mijn oudste had na pakweg een maand geen nachtvoedingen meer. Hij bleef gewoon slapen als we hem toch een fles gaven en ik vond het zonde om telkens weg te gooien (kv dus). Er zijn zeker wel kinderen die zonder kunnen en waarbij het geen toegevoegde waarde heeft om ze (proberen) wakker te maken voor een voeding die ze niet drinken. Maar dat is mijn ervaring met de oudste. Jongste zit vooralsnog op twee voedingen per nacht, maar goed die is bijna 6 weken en was met geboorte al een kg lichter dan oudste was, wat wellicht ook verschil maakt (geen idee verder maar oudste had wat meer reserves dan jongste, denk ik dan maar).
pi_203619688
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 18:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Hoe oud ben je :D ik heb daar ook op gezeten.
27. 😅
pi_203621003
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:51 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Mijnes mag er ook wel in. W. Begin februari :)
pi_203621055
Ik kom me langzaamaan melden met W. :W We hebben een heerlijke kraamweek achter de rug en ze doet het erg goed tot nu toe! Ik zal me een dezer dagen eens een beetje inlezen hier :P
  vrijdag 11 februari 2022 @ 22:05:35 #19
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203621466
Mijn baby voldeed rond 3 maanden makkelijk aan de doorslaapnorm (5 uur aaneengesloten is dat toch?), hij haalde soms zelfs mijn doorslaapnorm (niet wakker tussen dat ik ga slapen en 5 uur 's ochtends).

Maar ja.

Toen kwamen er virussen, en tanden, en waterpokken, en ouder worden, en het leven.

Waarmee ik maar wil zeggen: leuk als je baby een periode doorslaapt maar begin nu vast met accepteren dat het weer over kan gaan, dat scheelt straks frustratie.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 11 februari 2022 @ 22:06:43 #20
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203621482
Ik vind mijn baby wel superleuk trouwens.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 11 februari 2022 @ 22:25:36 #21
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203621770
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:26 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Met drie maanden al zonder nachtvoeding :o ? Dat heb ik echt nog nooit eerder gehoord. Ik zou ook niet weten waarom je dat perse zou willen ( ja nachtrust, dat snap ik, maar dat is gewoon een utopie met een baby :+ ) is het echt in het belang van je kindje om het zo te doen vraag ik me af.
Het is niet dat we dat per sé willen hč, de arts stelde het voor. Ik vertelde dat ze 6 x 150+5 kreeg, maar dat ze van die zesde, 's nachts dus, eigenlijk altijd meer dan de helft liet staan. En dat ze er nooit 'zelf om vroeg' maar dat ik dat gewoon deed omdat ze wel gewoon elke anderhalf uur wakker wordt. Toen zei de arts dat ze die zesde dus niet nodig heeft, zeker niet als we naar 5 x 180+6 gaan. Dat doen we nu twee dagen. En ze wordt dus nog steeds wel elke anderhalf uur wakker (en ik dus ook), maar ze krijgt geen voeding meer, tenzij ze toch duidelijk honger heeft. Waarom zou ik dan vast blijven houden aan die nachtvoeding als ze blijkbaar ook zonder kan?

Ik snap heus wel dat mijn nachtrust de komende jaren niet normaal zal zijn, dat is 'ie nu zonder nachtvoeding dus ook niet. Het is alleen wel lekker dat ik er nu niet meer uit hoef en haar gewoon vanuit bed weer in slaap help, waardoor ik makkelijker en sneller zelf weer in slaap val.

Het voelt een beetje alsof ik mezelf moet verdedigen, terwijl dit dus blijkbaar prima voor ons werkt. En natuurlijk zou ik nooit mijn belang boven het belang van mijn baby kiezen, zeker niet als dat betekent dat ze onnodig honger lijdt :{
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 11 februari 2022 @ 22:35:26 #22
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203621961
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Het voelt een beetje alsof ik mezelf moet verdedigen, terwijl dit dus blijkbaar prima voor ons werkt. En natuurlijk zou ik nooit mijn belang boven het belang van mijn baby kiezen, zeker niet als dat betekent dat ze onnodig honger lijdt :{
Nou ja het hoort een beetje bij een forum dat de een zegt 'x' en dan de ander 'huh, hier y' en dan de derde 'jaaaa, team y hier' en zo verder. Verdedig je vooral niet als het goed voelt voor jullie, zou ik zeggen.

En zeker fijn als je er niet uit hoeft! Het laat vooral zien hoe iedereen een eigen verhaal heeft. Ik hoef er namelijk sowieso niet uit voor nachtvoedingen, en heb (had) een slecht groeiend kind waardoor ik graag even 10 minuten wakker ben om er nog wat calorieën in te stoppen. Dat was hier de reden om dus wel 's nachts te voeden, zelfs een periode een wekker te zetten midden de nacht terwijl hij zelf vond dat hij zonder kon. Blij dat die fase over is, trouwens.

Maar ik heb dus wel heel even gedacht dat ik misschien voor altijd een doorslaapbaby had. En deed daarna :') naar mezelf.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 22:38:29 #23
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203622013
Oh, mijn baby huilt. Ik ga 'm even voeden :Y) .
pi_203622054
Het is met een baby altijd uitvogelen wat werkt en wat niet. (En op het moment dat je het uitgevogeld hebt veranderen ze weer :P)
@TheGirlNextDoor als dit nu voor jullie lijkt te werken vooral zo doen. Vanuit je eerste post had ik niet door dat jullie baby sowieso elke 1.5 uur wakker wordt. Ergens leren ze ook hoe ze weer zelf in slaap kunnen vallen. Het ene kind sneller dan de ander.
L. lijkt die slaapfunctie al goed door te hebben, maar haar peuter-zus is die functie alweer een tijdje kwijt :{
  vrijdag 11 februari 2022 @ 22:48:43 #25
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203622164
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:35 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Nou ja het hoort een beetje bij een forum dat de een zegt 'x' en dan de ander 'huh, hier y' en dan de derde 'jaaaa, team y hier' en zo verder. Verdedig je vooral niet als het goed voelt voor jullie, zou ik zeggen.

En zeker fijn als je er niet uit hoeft! Het laat vooral zien hoe iedereen een eigen verhaal heeft. Ik hoef er namelijk sowieso niet uit voor nachtvoedingen, en heb (had) een slecht groeiend kind waardoor ik graag even 10 minuten wakker ben om er nog wat calorieën in te stoppen. Dat was hier de reden om dus wel 's nachts te voeden, zelfs een periode een wekker te zetten midden de nacht terwijl hij zelf vond dat hij zonder kon. Blij dat die fase over is, trouwens.

Maar ik heb dus wel heel even gedacht dat ik misschien voor altijd een doorslaapbaby had. En deed daarna :') naar mezelf.
Dat een forum zo werkt snap ik. Dat ieder zijn eigen verhaal en kijk op dingen heeft vind ik juist mooi. Maar de opmerking 'is het in het belang van het kindje' deed me gewoon even pijn. Alsof ik zo'n moeder ben die daar niet over na heeft gedacht :) Daardoor voelde het alsof ik mezelf moet verdedigen. Maar misschien las ik het wel verkeerd :)
|| justdiggit.org ||
pi_203622290
Ik zou me sowieso niet druk maken om wat andere users doen en van dingen vinden eerlijk gezegd. Iedere baby is anders en je mag ervan uitgaan dat een arts bij het cb weet waar hij/zij het over heeft. En natuurlijk dat het belang van het kindje voor iedereen prioriteit heeft :D.
pi_203622750
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:26 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Jawel hoor, J doet het al sinds 2,5 maand zonder nachtvoeding. Of laten we zeggen: 80% van de tijd geen nachtvoeding en 20% van de tijd eentje. Ik geef hem alleen als hij zelf komt. Dat is nooit meer dan 1x in de nacht.

Ik denk:
- dat dat per baby verschilt en dat het spectrum groot is. Ik vind dat J hier niet heel echt standaard babygedrag mee vertoont maar hij doet het toch echt al vanaf heeeeel klein zonder nachtvoeding en hij ziet er prima uit
- denk dus ook niet dat het in zijn belang is dat ik hem nachtvoedingen ga opdringen. Als hij slaapt dan slaapt ie
pi_203622794
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:05 schreef Lemijn het volgende:
Mijn baby voldeed rond 3 maanden makkelijk aan de doorslaapnorm (5 uur aaneengesloten is dat toch?), hij haalde soms zelfs mijn doorslaapnorm (niet wakker tussen dat ik ga slapen en 5 uur 's ochtends).

Maar ja.

Toen kwamen er virussen, en tanden, en waterpokken, en ouder worden, en het leven.

Waarmee ik maar wil zeggen: leuk als je baby een periode doorslaapt maar begin nu vast met accepteren dat het weer over kan gaan, dat scheelt straks frustratie.
5 uur is toch geen doorslapen? Dat noem ik een gebroken nacht. J gaat tussen 21-22u slapen en wordt dan gewoon ergens tussen 6-8u wakker. Op werkdagen moet ik hem zelfs vaak wekken (6:15u)
Ongeveer 20% van de tijd komt hij dus voor een nachtvoeding, die is dan altijd rond 4u dus dan hebben we er al 6 uur op zitten
pi_203622795
Mijn baby kwam net ook, of nou ja, werd wakker en moest mopperen/huilen. In slaap vallen door mijn gesus en geaai lukte niet. Nja, dan maar een borst erin. :D
pi_203622866
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Het is niet dat we dat per sé willen hč, de arts stelde het voor. Ik vertelde dat ze 6 x 150+5 kreeg, maar dat ze van die zesde, 's nachts dus, eigenlijk altijd meer dan de helft liet staan. En dat ze er nooit 'zelf om vroeg' maar dat ik dat gewoon deed omdat ze wel gewoon elke anderhalf uur wakker wordt. Toen zei de arts dat ze die zesde dus niet nodig heeft, zeker niet als we naar 5 x 180+6 gaan. Dat doen we nu twee dagen. En ze wordt dus nog steeds wel elke anderhalf uur wakker (en ik dus ook), maar ze krijgt geen voeding meer, tenzij ze toch duidelijk honger heeft. Waarom zou ik dan vast blijven houden aan die nachtvoeding als ze blijkbaar ook zonder kan?

Ik snap heus wel dat mijn nachtrust de komende jaren niet normaal zal zijn, dat is 'ie nu zonder nachtvoeding dus ook niet. Het is alleen wel lekker dat ik er nu niet meer uit hoef en haar gewoon vanuit bed weer in slaap help, waardoor ik makkelijker en sneller zelf weer in slaap val.

Nee hoor meid, je hoeft jezelf niet te verdedigen. Jij kent je baby het best. En als het prima werkt dan vindt je baby het dus ook prima.

Ik geniet nu echt met volle teugen van het moederschap. In het begin was ik zo ontzettend onzeker…. Ik wilde alles echt tot op de minuut gefixt hebben en hing enorm aan de adviezen van de kraamzorg en de verloskundige… en raakte overstuur als ze iets tegengestelds adviseerden.

En nu geniet ik gewoon van J en ik volg hem gewoon in wat hij doet. Ik kan je dus ook niet vertellen hoeveel hij slaapt op een dag want dat laat ik hem zelf regelen. Ik breng hem overdag ook niet naar bed. Hij gaat met me mee naar de woonkamer als ik s ochtends opsta en mee naar de slaapkamer als ik ga slapen. Tussendoor slaapt hij waar hij ligt. Als ik zie dat hij moe is maak ik een slaapplekje voor m. Ookal staat de tv ernaast aan. Gaat prima.

En verder zou ik ook anders vast de nodige kritiek van anderen krijgen. Ik ben vandaag de hele dag met J op stap geweest. Hij is 4 maanden oud. S middags naar familie. En s avonds tot 22u in een restaurant gezeten. Hij heeft geen kik gegeven. Lekker kijken wat er gebeurt en tussendoor borst en slapen
Prima hoor
pi_203622896
Ik ben trouwens ook wel in voor een meet en sluit me aan bij regio Rotterdam of Utrecht
pi_203623986
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:44 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
5 uur is toch geen doorslapen? Dat noem ik een gebroken nacht. J gaat tussen 21-22u slapen en wordt dan gewoon ergens tussen 6-8u wakker. Op werkdagen moet ik hem zelfs vaak wekken (6:15u)
Ongeveer 20% van de tijd komt hij dus voor een nachtvoeding, die is dan altijd rond 4u dus dan hebben we er al 6 uur op zitten
Volgens het NCJ is 5 uur aaneengesloten slapen voor een baby van 0-6 maanden doorslapen ^O^ https://www.ncj.nl/richtl(...)htlijn=40&rlpag=1878 (zoek even op 5 uur, nogal lastig linken op deze pagina).

@Lemijn wat jij zegt inderdaad. Ik koester de goede nachten, ga regelmatig op tijd naar bed maar ik merk wel dat ik gebroken nachten beter kan behappen nu.

Meet is een topplan, alleen ben ik geen held met autorijden op dit moment (wanneer wel eigenlijk... :X ). Dus ik kijk tzt even of het gaat, want een uur enkele rit in de auto is even een ding :P
pi_203625081
Afhankelijk wanneer de meet is (m'n baby is bijna een dreumes) en waar het is ben ik erbij. Ik vond die vorige locatie in Utrecht fijn. Goed te bereiken voor mij met het OV ^O^
pi_203625539
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:34 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Volgens het NCJ is 5 uur aaneengesloten slapen voor een baby van 0-6 maanden doorslapen ^O^ https://www.ncj.nl/richtl(...)htlijn=40&rlpag=1878 (zoek even op 5 uur, nogal lastig linken op deze pagina).
Ow lol dat wist ik niet. Voor mij is doorslapen dat ik s avonds naar bed ga en s ochtends uitgerust wakker word
pi_203625757
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:48 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Dat een forum zo werkt snap ik. Dat ieder zijn eigen verhaal en kijk op dingen heeft vind ik juist mooi. Maar de opmerking 'is het in het belang van het kindje' deed me gewoon even pijn. Alsof ik zo'n moeder ben die daar niet over na heeft gedacht :) Daardoor voelde het alsof ik mezelf moet verdedigen. Maar misschien las ik het wel verkeerd :)
Het was niet mijn bedoeling om aanvallend te zijn :* nu ik het teruglees staat het er inderdaad wat scherp, sorry.

Ik was vooral verbaasd dat je zei dat je kindje wel wakker werd, wat dronk (al was het een beetje), maar dat je ervoor koos dat niet meer te geven en in plaats daarvan je kindje weer liet inslapen. Ik zou er dan voor kiezen om, gezien de jonge leeftijd, die kleine fles dan wel te geven. Vanuit de gedachte dat je kindje niet voor niks wakker wordt op dat tijdstip (en daarna nog een paar keee) Maar ik snap ook dat het niet levensbedreigend is als je dat niet doet hoor ;).
pi_203626621
Is het een idee om een apart topic aan te maken voor een eventuele meet? @MaJo?
  zaterdag 12 februari 2022 @ 11:42:08 #37
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203627047
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:00 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Is het een idee om een apart topic aan te maken voor een eventuele meet? @:MaJo?
Mag iedereen gewoon doen!
  zaterdag 12 februari 2022 @ 11:42:56 #38
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203627058
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:09 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ow lol dat wist ik niet. Voor mij is doorslapen dat ik s avonds naar bed ga en s ochtends uitgerust wakker word
Ja dat soort doorslapen kan ik me niet heugen eigenlijk. Daarom ben ik wel blij met die definitie van 5 uur, want kleine successen vieren en zo.
  Moderator zaterdag 12 februari 2022 @ 12:14:51 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203627433
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:00 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Is het een idee om een apart topic aan te maken voor een eventuele meet? @:MaJo?
Dat mag gewoon :Y

Zie voor inspiratie: MaJo in OUD / Babymeet - 16 oktober ergens in (de buurt van) Utrecht
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zaterdag 12 februari 2022 @ 12:18:24 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203627472
Mag je ook naar de babymeet komen met een dreumes die nog een behoorlijke baby is? O-)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 12 februari 2022 @ 13:04:14 #41
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203628011
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:20 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Het was niet mijn bedoeling om aanvallend te zijn :* nu ik het teruglees staat het er inderdaad wat scherp, sorry.

Ik was vooral verbaasd dat je zei dat je kindje wel wakker werd, wat dronk (al was het een beetje), maar dat je ervoor koos dat niet meer te geven en in plaats daarvan je kindje weer liet inslapen. Ik zou er dan voor kiezen om, gezien de jonge leeftijd, die kleine fles dan wel te geven. Vanuit de gedachte dat je kindje niet voor niks wakker wordt op dat tijdstip (en daarna nog een paar keee) Maar ik snap ook dat het niet levensbedreigend is als je dat niet doet hoor ;).
Het is oke, dankjewel :*

Ze wordt dus elke anderhalf uur wakker (ze koppelt dus nog niet twee of meer slaap cyclussen aan elkaar) maar geeft geen hongersignalen. Ik gaf dan eerst dus desondanks wel halverwege de nacht gewoon de fles omdat ik dacht dat dat moest. Waar ze dus amper van dronk, want ze heeft blijkbaar geen honger. Ze koppelt nog steeds haar slaapcyclussen niet aan elkaar maar ik ga er niet meer uit voor een nachtvoeding, en dat vind ze blijkbaar wel prima, want ze geeft pas 's ochtends weer echt hongersignalen.
|| justdiggit.org ||
pi_203628356
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:18 schreef MaJo het volgende:
Mag je ook naar de babymeet komen met een dreumes die nog een behoorlijke baby is? O-)
Tuurlijk! Baby’s/dreumessen die al wel wat doen zijn wel zo leuk voor de afwisseling ;)
  Moderator zaterdag 12 februari 2022 @ 13:31:38 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203628364
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 13:04 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Het is oke, dankjewel :*

Ze wordt dus elke anderhalf uur wakker (ze koppelt dus nog niet twee of meer slaap cyclussen aan elkaar) maar geeft geen hongersignalen. Ik gaf dan eerst dus desondanks wel halverwege de nacht gewoon de fles omdat ik dacht dat dat moest. Waar ze dus amper van dronk, want ze heeft blijkbaar geen honger. Ze koppelt nog steeds haar slaapcyclussen niet aan elkaar maar ik ga er niet meer uit voor een nachtvoeding, en dat vind ze blijkbaar wel prima, want ze geeft pas 's ochtends weer echt hongersignalen.
Zoals ik het van het CB heb begrepen wordt elke baby wakker om de zoveel tijd. Ze controleren dan of alles veilig is/speentje/honger en als alles goed is vallen ze meteen weer in slaap. Ik vond dat wel een goede uitleg. Dus het klopt dat ze niet al die uren achter elkaar slapen :) Als ze verder niet huilt zou ik het ook gewoon zo laten :Y
  Moderator zaterdag 12 februari 2022 @ 13:36:59 #44
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203628464
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 13:31 schreef Takkie88 het volgende:

[..]
Tuurlijk! Baby’s/dreumessen die al wel wat doen zijn wel zo leuk voor de afwisseling ;)
Dan kom ik wel even aanwaaien als dat uitkomt ^O^
pi_203631309
Ik zal een topic aanmaken!
pi_203641514
Pff, is er rond zes maanden ook een slaapregressie? Wat wordt er moeilijk geslapen overdag, nog tien keer zo beroerd als eerst. Ook 's nachts wordt er meer gespookt, vaker wakker en huilerig/jengelig. Anders wijt ik het aan de verkoudheid.
pi_203641676
Geen regressie (die komt rond de 7 maanden weer) maar wel een sprongetje O+ }:|

Sterkte!
pi_203650199
Van de regressie op vier maanden heb ik gelukkig nauwelijks iets gemerkt, in ieder geval in de nachten niet. Nu wel duidelijk meer moeite met inslapen, zowel overdag als 's nachts. En korte slaapjes overdag, drie kwartier is wel echt het maximum. In goede tijden kan ze echt wel vijf kwartier of anderhalf uur per dut doen.

Ach ja, er wordt inderdaad hard ontwikkeld. Die mond is nu geen moment dicht en alle brabbels komen voorbij. Zitten gaat nu ook steeds beter en ze rolt alle kanten op. Gisteren dronk ze voor het eerst uit een papieren bekertje wat slappe thee. :D
pi_203668734
Heb J voor het eerst hapjes wortel gegeven. Hij blieft het niet.

Voor de rest hier voor het eerst tekenen dat melkproductie begint af te nemen.
Als het uitloopt op werk heeft J soms al honger voor ik thuis ben. Dan krijgt hij nog maar een flesje en kolf ik als ik thuis ben. Als ik hem dan 2-3 uur later de voeding voor de nacht wil geven lijk ik maar net genoeg te hebben. Dwz het duurt lang en hij wordt soms boos. Het lukt wel maar dan weet ik al dat hij s ochtends eerder komt, bijv om 5u :')

Maak me niet druk verder. Er is genoeg melk op voorraad. S ochtends ontplof ik nog steeds. En hij is nu ook wat groter
  dinsdag 15 februari 2022 @ 08:43:15 #50
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203669064
Het is ook niet gek he, dat je 's avonds minder melk hebt. Babytjes gaan dan vaak clusteren of heel lang drinken om je productie op te krikken. Heel normaal dus :-)

Mijn baby heeft nu dus buisjes, maar ook meteen weer complicaties. Er loopt allemaal gore pus uit z'n oor. Kno gebeld, weer druppels (die ook nog eens ongelooflijk stinken, bah!) en hij slaapt voor geen meter. Echt he, elke drie uur ofzo kan ik prima handelen 's nachts. Maar hij is nu op een paar dagen na 11 maanden en elke 1,5 uur is nog steeds heel normaal. Gaaaaap! [/zeurmodus]
pi_203669271
Ah tink :* wat kak zeg.

Hier hebben we weer een snotogen blafhoest virus in huis. Anna haar ogen zaten ook dicht met snot vanmorgen. Ik werd wakker met ploftieten, want ze sliep ineens van 22-06 :? En ik dus ook. Ik ben zo lang slapen niet meer gewend zeg, jeetje. Merk nu pas hoe moe ik eigenlijk ben.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 09:33:48 #52
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203669943
Meh ;( Beterschap voor jullie baby's, Tink en d-e!

Wij zijn aan het kijken voor een weekje weg in eigen land, zo rond eind mei. Het liefst aan de kust of op een waddeneiland. Hebben jullie tips? Wat is leuk met baby? Tegen die tijd is ze bijna 7 maanden.
|| justdiggit.org ||
pi_203671033
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 08:43 schreef Tink89 het volgende:
Het is ook niet gek he, dat je 's avonds minder melk hebt. Babytjes gaan dan vaak clusteren of heel lang drinken om je productie op te krikken. Heel normaal dus :-)

Mijn baby heeft nu dus buisjes, maar ook meteen weer complicaties. Er loopt allemaal gore pus uit z'n oor. Kno gebeld, weer druppels (die ook nog eens ongelooflijk stinken, bah!) en hij slaapt voor geen meter. Echt he, elke drie uur ofzo kan ik prima handelen 's nachts. Maar hij is nu op een paar dagen na 11 maanden en elke 1,5 uur is nog steeds heel normaal. Gaaaaap! [/zeurmodus]
Klopt, echt grappig om eea uit de boekjes ineens te herkennen bij je eigen kind

Beterschap voor jullie baby! En d-e natuurlijk ook
Pffff niks zeurmodus hoor, elke 1,5 uur wakker is toch niet vol te houden
Echt zielig, die pus. Nja beter eruit dan erin toch?
pi_203675425
Even een vraag omdat ik het me echt niet meer kan herinneren van de oudste… hoe lang gebruik je ook alweer kruiken in bed bij de baby? (extra info; koud kamertje, schommelt zo rond de 16 ā 17 graden ‘s nachts)

(en @MaJo wil je mij in de OP zetten met dochter, begin januari? O+)
  dinsdag 15 februari 2022 @ 19:26:04 #55
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203678375
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 16:25 schreef eponine het volgende:
Even een vraag omdat ik het me echt niet meer kan herinneren van de oudste… hoe lang gebruik je ook alweer kruiken in bed bij de baby? (extra info; koud kamertje, schommelt zo rond de 16 ā 17 graden ‘s nachts)

(en @:MaJo wil je mij in de OP zetten met dochter, begin januari? O+)
In de kraamweek. Bij deze baby op dag 8 naar huis en de thuis niet gebruikt. 17 graden is perfect voor de kinderkamer. Ik gebruikte zo'n tog-schemaatje om te checken wat m'n baby ongeveer aan moest en voelde bij twijfel in z'n nekje. Klam is te warm, koud aanvoelen is te koud. Het moet 'gewoon' voelen.
pi_203678437
Wij deden het alleen in de kraamweek, ze kon zichzelf verder goed warm houden. En mijn baby is van medio augustus, dus toen was het nog niet koud 's nachts.
Je kunt altijd een kruikje erin leggen?

Wat ik nu doe, is de verwarming even open zetten als ik ga voeden voor de nacht. Dan draai ik 'm ook weer uit als ze in bed ligt. Dan blijft de temperatuur steady op 18 graden.
pi_203679956
quote:

Kruiken vooral als ze de eigen temperatuur nog niet kunnen reguleren. Misschien dat een dikker dekentje/slaapzakje ook kan? Hoef je niet elke keer met die kruiken aan de gang :P
pi_203680024
Bij m'n oudste alleen de kraamweek. Anna had ze zo'n 6 weken nodig, vooral in de nachten.
  FOK!fossiel dinsdag 15 februari 2022 @ 20:23:57 #59
1455 Keroppi
kool kikker
pi_203680123
Ik heb de kruiken nog een tijdje gebruikt om het bedje ‘voor te verwarmen’ maar niet echt meer bij haar in bed. Na de kraamweek nog een weekje ‘s nachts haar temperatuur gecontroleerd, toen dat elke keer goed was, kon ik het wel loslaten.

Die kruiken zijn ook zo’n gedoe... (hoewel ik geen recht van spreken heb, ik heb er nooit eentje zelf gemaakt. Dat trokken mijn doorgehakte buikspieren echt nog niet).

Baby verslikt zich steeds in haar eigen snot als ze slaapt :'( net toch maar even met zo’n ampul en de snotzuiger in de weer geweest, nu gaat het beter. Maar dit wordt geen toffe nacht denk ik zo.
Chick on a mission
pi_203680281
Dank allen! Het is echt stom maar ik heb dus werkelijk geen idee meer hoe lang we die dingen gebruikten bij zoon.

Vandaag is dochter 6 weken en we maken nog elke avond twee kruikjes, m.n. om het bedje voor te verwarmen en als ze er dan toch al liggen doe ik ze aan weerszijden van haar op het dekentje zodra zij zelf in bed gaat. Qua gedoe met maken valt het wel mee, lang leve de Quooker O+ (in combinatie met koud water hoor ;)) maar vanmiddag toen ik ze weer naar beneden haalde ging ik me afvragen of het nog wel nodig was.

Dus zo nog maar even een kruik voor het voorverwarmen van haar bed en de ander pik ik zelf in denk ik |:)
pi_203681513
Sterkte aan de verkouden kindjes! Hier lijken we over het hoogtepunt heen te zijn. In de nacht van zondag op maandag was het bij ons ook flink spoken, ze kon bijna niet door haar neus ademen en snurkte zichzelf iedere keer wakker. Toen ze naast mij lag, was ze wel zo vertrokken. 🥲
pi_203687160
Wij gebruiken nu (13 dagen oud) nog wel een kruik, maar we hebben een Zensy en die is zo warm. Onze kamer is wat kouder en volgens mij heeft ze het niet echt meer nodig voor haar temperatuur maar denken wij dat het gewoon nog even prettig is. Ik wil nog wel even klagen over dat de tijd nu al ( :')) zo snel gaat. Het is een heel tevreden meisje (tot we zelf willen slapen :')) en ik was snel weer op de been na de bevalling dat het echt gewoon genieten is het grootste gedeelte van de tijd.

Sterkte aan alle verkouden baby’s, dat is echt heel naar :{
pi_203687268
Best erg maar ik kan me niet meer herinneren hoelang we die kruik hebben gebruikt. In ieder geval de kraamweek
pi_203687813
Hmm, mijn baby ligt naast me in bed, op een schapenvachtje en met wollen kleertjes en wollen dekentje, maar ik vind 's nachts haar handjes telkens heel erg koud. Nu weet ik dat ledematen best wat mogen afkoelen, maar ik vind d'r nekje dan toch ook wat fris (niet onderkoeld of zo). Maar ik leg dus nog wel lekker een kruik bij d'r 's nachts! Ik merk dat als ze koeler is, ze dan meer bij mij wil drinken om weer op te warmen, logischerwijs. Dus ook een beetje eigen belang op d'r wat warmer te houden zo. Ze drinkt vrij standaard nu 2x per nacht. Ze is 5,5 weken nu.
pi_203687885
Vannacht één kruik gebruikt en dat ging prima :)

Hoe gaat het met jou @elamanilo, was het nu uiteindelijk inderdaad een restje van de vliezen waar je last van had half januari?
pi_203688296
De handjes van mijn baby zijn ook koud 's nachts. :) Maar haar nekje en lijfje zijn lekker warm, dus prima. We hebben wel een baby die het net als wij niet snel koud heeft. Ze slaapt al sinds mensenheugenis in een romper zonder mouwen, pyjama/dun boxpakje met voetjes en een slaapzak.
pi_203690081
Mijn baby is juist een enorme bibber, net als grote broer overigens. Tijdens het verschonen ligt ie vaak al met een bibberlipje O+ terwijl het hier binnen overal 21 graden is.
pi_203692257
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 14:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn baby is juist een enorme bibber, net als grote broer overigens. Tijdens het verschonen ligt ie vaak al met een bibberlipje O+ terwijl het hier binnen overal 21 graden is.
Mijn baby zou dan smelten. :D Bij ons is het maximaal 18,5 graden binnen, en ze is vandaag gekleed in korte mouwen.
pi_203692263
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 17:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Mijn baby zou dan smelten. :D Bij ons is het maximaal 18,5 graden binnen, en ze is vandaag gekleed in korte mouwen.
Grappig hoe dat zo verschilt per baby.
pi_203693112
Wij hebben de kruik alleen in de kraamweek gebruikt.
pi_203694883
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 17:41 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Grappig hoe dat zo verschilt per baby.
Mijn oudste heeft ook t fenomeen van raynaud, dus die heeft ook echt pijn/ongemak bij kou. Geen idee hoe erfelijk dat is, misschien heeft deze kleine dat ook wel. Dat of het is gewoon een beetje een dramaqueen :+
  Moderator donderdag 17 februari 2022 @ 23:33:36 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203712437
quote:

Sorry, zie dit nu pas :@ wat is haar foknaam?
pi_203713027
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 23:33 schreef MaJo het volgende:

[..]
Sorry, zie dit nu pas :@ wat is haar foknaam?
Geeft niets joh! Foknaam is R (of dochter) :)
  vrijdag 18 februari 2022 @ 09:34:30 #74
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203714416
Omg, Bambi rolde vanmorgen zelfstandig van rug naar buik O+
Ze is sinds een ruime week al veel bezig met van rug naar zij rollen en af en toe hielp ik haar een laatste zetje naar haar buik. Maar vanmorgen deed ze het gewoon zelf :o Ze is nog maar 3,5 maand, dus ze gaat veel te snel, maar omg O+

En ze gaat vandaag uit logeren. Vind het heel spannend, ookal is ze straks echt wel in goede handen. Ze is nog niet weg maar ik mis haar nu al _O-
|| justdiggit.org ||
  Moderator vrijdag 18 februari 2022 @ 10:21:48 #75
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203715360
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 02:42 schreef eponine het volgende:

[..]
Geeft niets joh! Foknaam is R (of dochter) :)
Ik zet je erin! R is net iets minder algemeen dan dochter ;)
pi_203717154
Een meet! De vorige had iedereen hier covid en konden we dus niet komen. Ik meld me graag aan! En zie ook graag dreumesen :P Liefst Utrecht.

Hier gaat het wel lekker. Elv wil rond 2u nu een flesje 's nachts en dat is papa's shift. Dus ik en mijn ploftieten kunnen vaak lekker slapen tot 8u. Ook gaat ze langzaam aan naar 2 langere slaapjes overdag toe. En de hapjes gaan goed. Helaas wel een reactie op koemelkproducten, dus binnenkort naar de kinderarts. En voor nu stikter oefenen met de andere allergenen om nog meer allergieën hopelijk te voorkomen. Dus ipv groentehapjes, zit ze hier aan de soja yoghurt met pindakaas of boomnotenpasta's erdoor en appelmoes met ei. Op de opvang krijgt ze wel groente-en fruithapjes. Dus de eerste broccoli poep deed ook zijn intrede. 🤢

En er wordt druk gerold en billen in de lucht gestoken in een voorstadium van kruipen en soms rupst ze dan vooruit. Ook had ze laatst door dat als je dezelfde kant op doorrolt, je ook ergens naartoe kan. Maar het is allemaal zonder coördinatie en doel. Dus ze ligt nu af en toe vast onder de bank of in the zijkant van de baby gym of het tv meubel.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_203718145
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 09:34 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Omg, Bambi rolde vanmorgen zelfstandig van rug naar buik O+
Ze is sinds een ruime week al veel bezig met van rug naar zij rollen en af en toe hielp ik haar een laatste zetje naar haar buik. Maar vanmorgen deed ze het gewoon zelf :o Ze is nog maar 3,5 maand, dus ze gaat veel te snel, maar omg O+

En ze gaat vandaag uit logeren. Vind het heel spannend, ookal is ze straks echt wel in goede handen. Ze is nog niet weg maar ik mis haar nu al _O-
Lol J is bijna 4,5 maand en die rolt nog helemaal niks. Trekt ook z’n neus op voor groentehapjes

CB stats vandaag: 6220 gram, 62.3cm
Groeit op -1 lijn zei het cb
  vrijdag 18 februari 2022 @ 12:25:35 #78
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203718200
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 12:21 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Lol J is bijna 4,5 maand en die rolt nog helemaal niks. Trekt ook z’n neus op voor groentehapjes

CB stats vandaag: 6220 gram, 62.3cm
Groeit op -1 lijn zei het cb
Ja, meeste baby's leren het ook tussen 4 en 6 maanden, dus J heeft nog alle tijd :D
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 18 februari 2022 @ 12:27:34 #79
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203718232
Bambi net meegegeven. Janken :'( Helpt ook niet echt mee dat ik weer ongesteld ben geworden vandaag.
Maar ze gaat het goed hebben, en papa en mama kunnen even bijslapen :Z
|| justdiggit.org ||
pi_203719298
Ahh TGND, hopelijk kunnen jullie lekker slapen. Bambi heeft het vast naar haar zin bij het logeren O+

Wij gingen gisteren even naar het inloopspreekuur van het CB om te meten en wegen. R is in twee weken tijd 600 gram aangekomen en bijna 2 cm gegroeid en gaat in zowel lengte als gewicht van de 0 naar de +1-lijn. Over twee weken hebben we weer een reguliere controle dus ik ben benieuwd of dit een groeispurtje was of dat ze zo blijft groeien. Ze is nu wel officieel uit maat 50 gegroeid met haar 57 cm :D, straks haar kast maar even opruimen en maatje 62 alvast erin doen…
pi_203723283
Wij waren woensdag bij exact zes maanden ook bij het inloopspreekuur van het CB. 6990 gram en 65,2 cm, inderdaad een groeispurt gehad. :D Ik merkte het al aan de shirtjes en broekjes die ineens korter waren. Wij gaan dus ook snel over naar maat 68.

Hier wordt nu niet meer zo gerold. Dat was even een paar dagen leuk, nu lijkt het alsof ze het niet meer kan. :D Wel weer heel veel nieuw gebrabbel en andere bewegingen. Ze zet nu haar voetjes af en probeert op die manier omhoog te gaan. Ook hier heeft ze al een keer geprobeerd haar knietjes onder haar romp te krijgen.
pi_203765289
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 12:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi net meegegeven. Janken :'( Helpt ook niet echt mee dat ik weer ongesteld ben geworden vandaag.
Maar ze gaat het goed hebben, en papa en mama kunnen even bijslapen :Z
Hoe is het logeren gegaan? O+
  maandag 21 februari 2022 @ 12:51:38 #83
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203765487
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:40 schreef eponine het volgende:

[..]
Hoe is het logeren gegaan? O+
Lief dat je het vraagt! O+

Ging goed! Bambi heeft zich echt prima vermaakt. Lijkt ons niet gemist te hebben. Toen we haar ophaalden was ze wel vet schattig heel enthousiast aan het lachen O+ Echt heel leuk! Gaan we vaker doen, want wij konden even een beetje bijtanken en oma en opa vonden het superleuk om zo haar beter te leren kennen O+
|| justdiggit.org ||
pi_203771998
Fijn, TGND! Lekker vaker doen dan. :)
Wij gaan 18 maart voor het eerst samen een avondje weg (17 maart zijn we vijf jaar getrouwd) en dat vind ik nu ook al spannend. Ze is nog nooit door iemand anders op bed gelegd dan mij of papa (in het begin) en ik ben benieuwd hoe ze gaat slapen met alleen een flesje - bij mij drinkt ze zich altijd aan de borst in slaap. Mijn schoonmoeder gaat dan oppassen.

Wij zijn over op maat 68! En het past al verbazingwekkend goed. Nu zit de groei er goed in.
pi_203772706
Heel fijn TGND! En leuk vooruitzicht Komkommerschijfje :), al snap ik je spanning wel!

Over 4 weken start mijn baby al op het kdv, hoe dan :D :'(
pi_203780408
quote:
17s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:51 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Lief dat je het vraagt! O+

Ging goed! Bambi heeft zich echt prima vermaakt. Lijkt ons niet gemist te hebben. Toen we haar ophaalden was ze wel vet schattig heel enthousiast aan het lachen O+ Echt heel leuk! Gaan we vaker doen, want wij konden even een beetje bijtanken en oma en opa vonden het superleuk om zo haar beter te leren kennen O+
Wat fijn dat het goed ging! Inderdaad lekker vaker weggaan
pi_203780483
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 20:15 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn, TGND! Lekker vaker doen dan. :)
Wij gaan 18 maart voor het eerst samen een avondje weg (17 maart zijn we vijf jaar getrouwd) en dat vind ik nu ook al spannend. Ze is nog nooit door iemand anders op bed gelegd dan mij of papa (in het begin) en ik ben benieuwd hoe ze gaat slapen met alleen een flesje - bij mij drinkt ze zich altijd aan de borst in slaap. Mijn schoonmoeder gaat dan oppassen.

Wij zijn over op maat 68! En het past al verbazingwekkend goed. Nu zit de groei er goed in.
Haha dat is zeker spannend, maar ik hoop dat je lekker geniet!

Als ik t zo lees ben ik best erg met mijn nachtjes weg. De eerste keer dat ik een nacht wegging met man was J 8 weken oud. De 2e keer was vorige week. Voelde me beide keren een beetje suf om in het hotel te vragen of mijn melk in hun koelkast mocht (want kolven blijft wel een taak!)

Met J ging het trouwens supergoed bij oma, dus ik heb er inmiddels minder moeite mee. Volgende weekendje weg met man is in april. Ik geniet er maar even van voor J oud genoeg is om mij te missen…

We hebben trouwens ook al een paar keer als gezin bij vrienden gelogeerd. J in zijn camping bedje. Het maakt hem blijkbaar niet uit in welk bedje hij ligt
pi_203781583
Als het voor jou goed voelt _Lily_ dan is het toch prima. Daar is niks ergs aan. Lekker van genieten dan.

Ik heb zelf de behoefte niet om een nacht weg te zijn met m’n man. Sofie is 3.5 en heeft nog nooit gelogeerd. Of dat handig is begin ik over te twijfelen want ze wil nu ook echt niet logeren. Was met de bevalling van Kuiken best een ding.

Kuiken heeft vandaag haar stickers op het cb weer verdiend en de eerste vaccinaties gehad. Nu lekker samen knuffelen op de bank O+
Met 3 maanden, 1 week is ze 60.5cm en 5.6kg. Precies net zo zwaar als haar grote zus destijds.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 14:48:32 #89
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203781718
Inderdaad, Lily, als dat voor jou goed voelt is dat toch goed :D En dat geldt voor jou, Takkie, net zo goed natuurlijk.

Ik heb in mijn familie altijd enorm het verschil gemerkt tussen mijn nichten die nooit uit logeren mochten van hun moeder en mij (van jongs af aan al regelmatig bij oma en opa logeren). Mijn nichten gingen dus nooit logeren en hebben daardoor nog altijd heimwee. Ook hun band met oma en opa was daardoor heel anders. Ik was het eerste kleinkind dat ging logeren bij mijn oma en opa, had daardoor een hele speciale band met (vooral) mijn oma (want opa helaas al vrij jong overleden) en ik heb nooit moeite gehad met ergens anders slapen.

Het kan natuurlijk ook gewoon een persoonlijk verschil zijn, maar ik heb me mede daardoor wel altijd voorgenomen dat als ik eenmaal kinderen zou hebben, ik ze wel relatief jong uit logeren zou doen.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 22 februari 2022 @ 15:18:59 #90
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203782003
Mijn kind ging voor het eerst uit logeren toen ze bijna drie of net drie was en logeert heel erg graag, dus het is niet zo alsof je van wat later gaan logeren per definitie heimwee krijgt.. [/nuance]
  dinsdag 22 februari 2022 @ 15:58:28 #91
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203782428
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 15:18 schreef Tink89 het volgende:
Mijn kind ging voor het eerst uit logeren toen ze bijna drie of net drie was en logeert heel erg graag, dus het is niet zo alsof je van wat later gaan logeren per definitie heimwee krijgt.. [/nuance]
Daarom zei ik ook dat het ook een persoonlijk verschil kan zijn ;)
|| justdiggit.org ||
pi_203786439
Ik mag volgende week weer werken en ik ben nog nooit zo lang zonder Anna geweest :P . M'n navelstreng trok dat gewoon nog niet. Maar ze is nu bijna 5 maanden :s) en ik ben wel uitgekeken op de muren thuis merk ik.

Moet alleen even kijken wat ik doe met kolven volgende week.
Anna drinkt normaal rond 10, 12:30 en ergens rond 16. Ik werk van 8-16:30 en mijn reistijd is straks maximaal 15 minuten :+ . Er ligt nog zo'n 12 liter in de vriezer dus ik denk dat ik ergens rond 10 en 13/14? ga kolven
  dinsdag 22 februari 2022 @ 20:46:09 #93
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203787419
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 20:09 schreef douche-eendje het volgende:
Ik mag volgende week weer werken en ik ben nog nooit zo lang zonder Anna geweest :P . M'n navelstreng trok dat gewoon nog niet. Maar ze is nu bijna 5 maanden :s) en ik ben wel uitgekeken op de muren thuis merk ik.

Moet alleen even kijken wat ik doe met kolven volgende week.
Anna drinkt normaal rond 10, 12:30 en ergens rond 16. Ik werk van 8-16:30 en mijn reistijd is straks maximaal 15 minuten :+ . Er ligt nog zo'n 12 liter in de vriezer dus ik denk dat ik ergens rond 10 en 13/14? ga kolven
10u en 14u doe ik ook al sinds ik weer werk, niet perse op de drinktijden van de baby maar wel min of meer verdeeld over de werkdag en wat handig uitkomt met de werkagenda. Het is toch verschillende stimulatie, een kolf en een baby. En zo te lezen heb je geen daglimiet dat je wil aantikken elke dag, maar is het vooral in stand houden van de productie toch?

Hopelijk is het leuk om weer te werken :).
pi_203788174
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 20:46 schreef Lemijn het volgende:

[..]
10u en 14u doe ik ook al sinds ik weer werk, niet perse op de drinktijden van de baby maar wel min of meer verdeeld over de werkdag en wat handig uitkomt met de werkagenda. Het is toch verschillende stimulatie, een kolf en een baby. En zo te lezen heb je geen daglimiet dat je wil aantikken elke dag, maar is het vooral in stand houden van de productie toch?

Hopelijk is het leuk om weer te werken :).
Ik hoef geen daglimiet aan te tikken inderdaad. Anna drinkt geen grote porties weten we ook inmiddels, 90 ml is wel het maximale. Ik kolf vrij makkelijk en gezien de vriezervoorraad komt dat ook echt wel goed. Het is vooral voor productie in stand houden/ervoor zorgen dat ze na een werkdag niet verzuipt in de melk.

Ja ik hoop het ook :P . Nieuwe baan gevonden tijdens mijn verlof, ben benieuwd of mijn hoofd alle informatie een beetje op kan gaan slaan .
pi_203788560
Fijn, d-e! Ik vond het na die lange tijd ook fijn om weer te beginnen.
Ik kolf nu ook vaak twee keer per werkdag. F. drinkt om 7:15 uur (of ik kolf als ze echt pas om 5:30 uur kwam voor de 'nachtvoeding', want dan heeft ze anderhalf uur later echt nog geen honger) en dan kolf ik vaak om 10:45 uur en 13:45/14:00 uur. Eigenlijk zou ik om 16:30 uur ook nog een keer willen kolven, maar dan moet ik vaak al in de auto zitten om een beetje op tijd thuis te zijn, helemaal als ik F. moet ophalen bij de GO. Ik heb helaas geen kolf die je handsfree kunt gebruiken, dat zou wel ideaal zijn.
M'n productie doet het hier gelukkig prima op, maar dan moet ik bij thuiskomst (17:30 uur) nog een keer kolven. Gelukkig heeft F. vaak nog gedronken om 16:30 uur.

Men, ze tikt echt flinke flessen weg. Ze moppert nu vaak nog steeds na 120 cc. Ze krijgt soms een fles van 140/150 cc en dat is zonder problemen weg. Vandaag heeft ze 600 cc uit de fles gedronken. :') En dan nog twee keer flink bij mij, eind van de nacht en net bij het naar bed gaan. En ook nog een geblenderde halve appel en een geprakte halve banaan gegeten. :D #vreetzak
pi_203790021
Lekker toch Lily dat het kan. Hier zijn beide kinderen af en toe uit logeren geweest vanaf een maand of 7/8. Met de slaapgenen ( :')) van mijn kinderen is dat af en toe ook gewoon broodnodig. Even zelf slapen en bijtanken. Ben er wel weer aan toe eigenlijk :')
pi_203790299
Onze eerste ging logeren zodra hij geen nachtvoedingen meer nodig had. Vond ik wel netjes tov het logeeradres toen. Als er nu iemand aanbied dat baby wel mag logeren ondanks nachtvoedingen zou ik t aanbod zo aannemen :D
pi_203790807
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 21:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn, d-e! Ik vond het na die lange tijd ook fijn om weer te beginnen.
Ik kolf nu ook vaak twee keer per werkdag. F. drinkt om 7:15 uur (of ik kolf als ze echt pas om 5:30 uur kwam voor de 'nachtvoeding', want dan heeft ze anderhalf uur later echt nog geen honger) en dan kolf ik vaak om 10:45 uur en 13:45/14:00 uur. Eigenlijk zou ik om 16:30 uur ook nog een keer willen kolven, maar dan moet ik vaak al in de auto zitten om een beetje op tijd thuis te zijn, helemaal als ik F. moet ophalen bij de GO. Ik heb helaas geen kolf die je handsfree kunt gebruiken, dat zou wel ideaal zijn.
M'n productie doet het hier gelukkig prima op, maar dan moet ik bij thuiskomst (17:30 uur) nog een keer kolven. Gelukkig heeft F. vaak nog gedronken om 16:30 uur.

Men, ze tikt echt flinke flessen weg. Ze moppert nu vaak nog steeds na 120 cc. Ze krijgt soms een fles van 140/150 cc en dat is zonder problemen weg. Vandaag heeft ze 600 cc uit de fles gedronken. :') En dan nog twee keer flink bij mij, eind van de nacht en net bij het naar bed gaan. En ook nog een geblenderde halve appel en een geprakte halve banaan gegeten. :D #vreetzak
Lol komkommer ze wil gewoon meer melk
J tikt ook forse hoeveelheden weg. Misschien wil hij daarom qua aantal niet zo veel.
J drinkt per fles 170cc
Vind t echt niet normaal
pi_203792355
Ja, F. drinkt bij de GO ook vaak 160, vooral wat later op de dag. Ach ja, haar babyvriendin daar van bijna acht maanden oud drinkt nu juist heel slecht, dus ze hebben elkaar mooi afgewisseld. :D

@ logeren: ik denk als ze wat ouder is? Ik heb die behoefte nu nog niet en F. gaat ook huilen als ze wakker wordt en er ligt niemand naast haar. :D Dus dat zal pas voor over een hele tijd relevant worden.
  donderdag 24 februari 2022 @ 10:31:11 #100
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203809111
Volgens mij is hier de slaapregressie van rond 4 maanden begonnen. De nachten waren al niet heel denderend, maar in de nacht echt drie uur klaarwakker heeft Bambi nog niet eerder gedaan :O
|| justdiggit.org ||
pi_203817820
Baby is om vier uur op mn borst in slaap gevallen, inmiddels zitten we al een heel tijdje samen in het donker :')

Maar het is zo verdomde schattig O+ _O- :')
pi_203820477
Ik heb nu al twee keer geprobeerd een lange update te plaatsen hier maar tot twee keer toe is weer alles weg doordat ik een verkeerd knopje indruk met mn dikke vingers.

Kijken of ik nog zin heb straks. ;(
Kwak
pi_203820541
Jaaa, een update!
pi_203820689
Otis kreeg vandaag weer vaccinaties, dus ik hoop dat ie eindelijk eens een nacht langer aan een stuk slaapt :')

Verder was ie qua lengte en gewicht een lijn gezakt, maarja hij beweegt echt zoooooveel. Loopt steeds vaker langere stukken los, klimt overal op, is gewoon continu in beweging. Trekt vast wel weer bij :P

Het is echt een dondersteen :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203822074
Oh wat een lekker ding! En die krullen!

Wij hadden morgen de elf maanden afspraak incl vaccinaties maar afgelopen week had iedereen hier corona ;( dus die zijn nu uitgesteld tot net na zijn verjaardag.

Ik ben inmiddels uit quarantaine en de oudste ook, pep is nog helemaal niet fit en J is terminaal verkouden :+

Update was: Pep is nog steeds de vrolijkste liefste guitigste. Elf maanden, NUL tanden :D . Hij kruipt nog steeds niet, tijgeren is veel te effectief. Hij gaat ook nog steeds niet zelf zitten al kan hij heel goed zitten als je hem neerzet. Momenteel gaat hij wel steeds op zn knieën zitten, als hij ergens aan kan optrekken. Op zn knietjes achter een stoeltje aan schuiven, over de poef heen klimmen om duplo uit de mand te vissen, en staan bij de trap :7 je zou zeggen dat dat zitten dan toch ook moet kunnen.

Hij eet alles (nog wel), vindt de opvang heerlijk na een lastige wenperiode (met 9 maanden starten is pittig), drinkt nog drie flessen (soms leeg soms nauwelijks) en slaapt doorgaans prima.

Hij is echt een maatje kleiner dan zn grote broer trouwens. Hij heeft wel spekkies maar die was ook echt heel groot en breed gebouwd. Dit moppie is wat fijner.

Ik heb door diverse gezondheidsklachten (galblaasontsteking, griep, operatie met complicaties, covid, nog steeds aan het herstellen van operatie) een periode veel minder met hem kunnen doen, was heel bang voor negatieve gevolgen voor de hechting maar dat zit nog steeds goed (met grote broer start ik in april een traject ivm onze verstoorde hechting)

T is bovenal een BOEF. Hij weet precies wat niet mag en als hij dat gaan doen dan tijgert hij er giebelend naartoe. O+

Fotoooos

Kwak
pi_203822246
Oh kwak wat een lekker ding, die lach op de laatste foto!! O+ en die derde foto _O-
pi_203822279
Zit ie daar nou met een bak macaroni te spelen? :D Otis zou dat allemaal in z'n mond stoppen :')
pi_203822539
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 21:24 schreef Aure het volgende:
Zit ie daar nou met een bak macaroni te spelen? :D Otis zou dat allemaal in z'n mond stoppen :')
Ja viel me mee! Hij stopt normaal alles in zn mond ja. Ze doen regelmatig sensory play op t kdv. Speeltjes in een bak macaroni. Scheuren van toiletpapier enzo.
Kwak
pi_203824810
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 18:24 schreef littledrummergirl het volgende:
Baby is om vier uur op mn borst in slaap gevallen, inmiddels zitten we al een heel tijdje samen in het donker :')

Maar het is zo verdomde schattig O+ _O- :')
Pffff, tot het vaker gebeurt. Mijn kleine valt standaard aan de borst in slaap en gebruikt mij dus als speen. Niet altijd leuk.
pi_203825676
Wat een dropje, kwak! Vrolijk mannetje. :D

Als ik die foto's zie van Otis en Pep, kan ik me niet voorstellen dat mijn baby over vijf maanden ook dat soort dingen doet. Bizar hoe hard dat gaat. :D
  vrijdag 25 februari 2022 @ 07:43:17 #111
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203825848
Wat een droppies! O+
|| justdiggit.org ||
pi_203826593
Wat een lekker ding Kwak!
Hopelijk knap je zelf ook op, maar fijn dat het geen effect heeft gehad op de hechting!

Mijn baby is 'opeens' 9 maand, klimt, kruipt en heeft alweer acht tandjes! Er zit ook een heerlijk karakter in haha. Helaas nog wel veel last van reflux en eczeem.
pi_203827392
Oh kwak wat een heerlijke blije baby O+
pi_203831820
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 21:15 schreef kwakz0r het volgende:

(met grote broer start ik in april een traject ivm onze verstoorde hechting)

Zou je hier iets meer over willen vertellen? De specialisten van de POP hebben mij hier namelijk constant voor gewaarschuwd, alleen heb ik het idee dat het allemaal wel goed zit tussen mij en de kindjes. Ben erg benieuwd wat er gebeurd is bij jullie, wat je merkt, hoe ze het hebben getest en waar zo'n traject dan uit bestaat. En alsjeblieft, nee is ook een prima antwoord hč!

En wat een heerlijke babies zie ik allemaal langskomen. O+ Elvie is ondertussen enthousiast over eten en hapt gretig met grote mond toe. Zo leuk om te zien. De oudste is namelijk nooit een enthousiaste eter geweest.

Klein kippie met haar blauwe oogjes:

Binnenkort met haar op vakantie. Ik ben benieuwd.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 14:46:39 #115
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203832070
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 14:30 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Zou je hier iets meer over willen vertellen? De specialisten van de POP hebben mij hier namelijk constant voor gewaarschuwd, alleen heb ik het idee dat het allemaal wel goed zit tussen mij en de kindjes. Ben erg benieuwd wat er gebeurd is bij jullie, wat je merkt, hoe ze het hebben getest en waar zo'n traject dan uit bestaat. En alsjeblieft, nee is ook een prima antwoord hč!

En wat een heerlijke babies zie ik allemaal langskomen. O+ Elvie is ondertussen enthousiast over eten en hapt gretig met grote mond toe. Zo leuk om te zien. De oudste is namelijk nooit een enthousiaste eter geweest.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat een mooie ogen!! O+
|| justdiggit.org ||
pi_203833509
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Omg die oogjes O+ O+
pi_203838322
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vrij kort: Melba en ik blijven tegen dezelfde dingen aanlopen, die de psycholoog deden denken aan toch een verstoorde hechting. We lijken enorm op elkaar en we zijn allebei erg emotioneel en “pakken” elkaar dan waar het pijn doet. Er lijkt een gebrek aan vertrouwen te zijn in dat we goed genoeg zijn voor elkaar. Geen “onvoorwaardelijkheid” terwijl ik dat wel heel graag zo wil voelen. En hij ook.

Ik heb denk ik de eerste twee jaar me regelmatig een tante of oppas gevoeld ipv een moeder. Ik was eerst de weg kwijt van de PPD en later een gewone depressie. Ik deed daardoor heel weinig aan de verzorging (met periodes) en daar is echt wel iets misgegaan.

Er zijn bij de praktijk een aantal kinderpsychologen met specialisatie op hechting, en met een daarvan gaan we gesprekken voeren en oefeningen doen enzo. Het schijnt dat je toch wel dingen kunt repareren door samen oefeningen te doen.

Ik merk dat bijv zoals vandaag een dag met zijn tweetjes weg ook al heel erg goed doet. Terwijl ik hem vaak eerder ontwijk in moeilijke periodes.
Kwak
pi_203841496
Ah al die lieve foto’s van jullie mooie baby’s O+

Wat fijn dat je er hulp voor krijgt Kwakz0r, hopelijk helpt het jullie!

Hier gaat alles z’n gangetje, W. is overdag steeds meer wakker maar slaapt nu al wel 2 nachten van 23:15 - 06:30, hopelijk blijft dat zo :P. Ze woog vorige week 3700gr (bij de geboorte 2 weken daarvoor 3514), over 1,5 week weer naar het CB.

Verder is dit mijn leven met een newborn #kidlocked

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 26-02-2022 07:24:11 ]
  FOK!fossiel zaterdag 26 februari 2022 @ 09:31:00 #119
1455 Keroppi
kool kikker
pi_203842359
Owkee, baby heeft haarzelf geleerd hoe ze naar haar buik kan draaien, en nu wil ze niets anders. Je legt haar op haar rug en als je even niet oplet, ligt ze weer op haar buik :D
Chick on a mission
pi_203842497
Ohhh die zoete kleintjes O+

Pep had vanochtend ineens zn eerste tand door! Een boventandje, want die van ons beginnen blijkbaar nooit “gewoon” met de ondertandjes (melba had als eerste een boventandje náást se voortanden, bij pep is t ieg wel een voortandje haha)
Kwak
pi_203844537
Ha, acht tanden bij negen maanden of één tand bij elf maanden, het kan nogal uiteen lopen. :D
Bij F. denk ik al twee maanden dat haar twee middelste ondertandjes doorkomen. Ik zie ze al best even zitten en het tandvlees is daar echt verdikt, maar nog geen doorbraak, letterlijk. Is dat dan zomaar opeens een keer 's morgens? :D
pi_203845179
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:35 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Omg die oogjes O+ O+
Thnx! De oudste heeft ze ook. Papa heeft hele lichte groene ogen met een limbale ring. Ik heb donkerblauwe ogen. Die samen leveren schijnbaar lichtblauwe ogen met een donkere limbale ring op.

Oudste:
SPOILER
Kwak, thnx voor de toelichting. Hier ook ppd gehad, dus ben er wel heel bewust mee bezig.

Keroppi, hier ook een die zelf elke keer als ik haar neerleggen binnen 3 milliseconden op haar buik rolt en vervolgens ligt te klagen, omdat ze de andere kant op nog niet helemaal door heeft. Dan rol ik haar terug en meteen rolt ze weer op haar buik om weer lekker gefrustreerd te liggen wezen. Ik heb het haar wel zien doen een tijd geleden, maar die techniek lijkt weer helemaal verdwenen.
pi_203845846
Bij ons gaat het rollen sowieso met horten en stoten, lijkt het wel. Regelmatig ligt er een speeltje buiten haar bereik en dan rolt ze zich zo van haar rug naar haar zij en half op haar buik, maar ze vertikt het dan gewoon om helemaal op haar buik te gaan. :D
pi_203873595
Nou wij hebben de eerste echte lachjes gezien, vannacht toen de kleine man twee uur lang klaarwakker was. Ik zei "dit zijn toch geen grappen man? Ga gewoon slapen" en toen begon ie te grijnzen _O- kleine stinkerd :D
  maandag 28 februari 2022 @ 10:53:50 #125
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203875148
En als ze dan naar je lachen, vergeet je al die uren krijsen, rondjes lopen, gore poepluiers en ander drama voor heel eventjes en is de wereld perfect...

En dan open je het Oekraīne-nieuws en knuffel je je kids nog 80 keer extra.
pi_203875215
Wij worden elke ochtend met een grote glimlach begroet door de kleine man in zijn cosleeper. Dan kan je dag toch niet meer stuk?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_203881792
Ja, heerlijk. Wij hebben dat aan het eind van de nacht, als ze wakker wordt voor een schone luier en een voeding. Dan verschijn je aan het voeteneind van dat bedje en dan krijg je een big smile. Bij mij moet ze ook altijd lachen als we elkaar aankijken vanuit bed: zij in de co-sleeper, ik in ons grote bed.
Maar dat gekeet vanaf 6:00 uur mag wel klaar zijn, hoor. Soms lukt het dan om nog een uur of anderhalf uur te slapen, maar vaak is ze dus vanaf 5:15 uur wel echt wakker. Nja, gelukkig slapen we zelf altijd vroeg. En zij gaat om 8:00 uur dan ook alweer haar eerste dut doen. :D

Hoeveel dutjes doen jullie baby's op ruim 6 maanden? F. meestal 2, waarvan de tweede ook met moeite is. De derde lukt vaak wel bij mijn man, niet bij mij. Vaak zijn het ook slaapjes van maximaal een uur...
pi_203881857
2 a 3. Ze gaat om 21u slapen en wordt meestal rond 7.30 wakker. Dan doet ze rond 11u en 14u een slaapje van 30 min tot 2 uur. Soms doet ze om 18u nog een klein slaapje.
pi_203881972
Ok, blij dat F. niet de enige is die overdag niet heel veel tukt. Ik zie op 24baby allemaal mama's die zeggen dat hun kinderen drie dutjes overdag doen van anderhalf uur lang en 's nachts ook 11 uur slapen. Ik mag blij zijn als wij 12 uur in totaal halen, haha.

Nee, 's nachts gaat het eigenlijk bijna altijd goed. Ze slaapt rond 19:30 uur en dan vaak wel in een ruk door tot 4:30/5:00 uur. Soms lukt het om nog een uurtje te tukken na de voeding. Dat gaat wel beter als ze wat vroeger komt, zo rond 4:00 uur. Vanaf de ochtend proberen we haar wel weer te laten slapen als ze 2,5 uur wakker is geweest, maar dat duurt vaak ook minimaal een kwartier. En ze vertikt het nog steeds om bij ons overdag in bed te slapen. :')
Eigenwijsje.
pi_203881975
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:53 schreef Tink89 het volgende:
En als ze dan naar je lachen, vergeet je al die uren krijsen, rondjes lopen, gore poepluiers en ander drama voor heel eventjes en is de wereld perfect...

En dan open je het Oekraīne-nieuws en knuffel je je kids nog 80 keer extra.
Ja pffff, je moet er toch niet aan denken dat je met je eigen gezin op de vlucht moet, of ergens in een metrotunnel moet schuilen. En dan die mannen die het land niet uit mogen ;(
Vind t doodeng allemaal :@
  maandag 28 februari 2022 @ 20:01:43 #131
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203883149
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ja pffff, je moet er toch niet aan denken dat je met je eigen gezin op de vlucht moet, of ergens in een metrotunnel moet schuilen. En dan die mannen die het land niet uit mogen ;(
Vind t doodeng allemaal :@
Ik las gister of eergister zelfs dat er een vrouw in het metrostation, waar ze schuilen, was bevallen :X

En inderdaad, met dit hele gedoe in Oekraīene besef ik me alleen maar meer hoe goed we het hebben en knuffel ik Bambi nog wat vaker O+
|| justdiggit.org ||
pi_203889055
Haha @MaJo, ik zie nu pas dat eponine bovenaan staat in de OP. :D Moest lachen.
pi_203889134
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Meh ;( Beterschap voor jullie baby's, Tink en d-e!

Wij zijn aan het kijken voor een weekje weg in eigen land, zo rond eind mei. Het liefst aan de kust of op een waddeneiland. Hebben jullie tips? Wat is leuk met baby? Tegen die tijd is ze bijna 7 maanden.
Had je hier al antwoord op?
Wij zijn vorig jaar in mei samen nog een midweekje naar Domburg geweest (zonder baby natuurlijk). We hadden daar een leuk appartement op de begane grond, echt op 50 meter lopen van de hoofdstraat in het centrumpje. Was toen al erg leuk, lekker mensen kijken en winkeltjes bezoeken. Ook hebben ze er een zwembad in het dorp. En lekker wandelen aan het strand. 🥰 Je baby is dan nog niet zo toe aan allerlei andere activiteiten. Ik denk dat het belangrijker is dat je het zelf mooi en leuk vindt. Mijn baby gaat overal met plezier mee naar toe, ze vindt het prachtig om lekker rond te kunnen kijken en andere mensen aan te staren of om haar vinger te winden. :D
pi_203890152
Net weer goedgekeurd op het CB, meisje krijgt lekkere spekpootjes O+

@TheGirlNextDoor, wat Komkommerschijfje eigenlijk al zegt: alles is prima, je baby vermaakt zich wel en heeft niet veel nodig. Dus ga vooral iets doen wat en ergens heen waar jullie het zelf (ook) leuk vinden!
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:51:53 #135
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203890638
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 09:49 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Had je hier al antwoord op?
Wij zijn vorig jaar in mei samen nog een midweekje naar Domburg geweest (zonder baby natuurlijk). We hadden daar een leuk appartement op de begane grond, echt op 50 meter lopen van de hoofdstraat in het centrumpje. Was toen al erg leuk, lekker mensen kijken en winkeltjes bezoeken. Ook hebben ze er een zwembad in het dorp. En lekker wandelen aan het strand. 🥰 Je baby is dan nog niet zo toe aan allerlei andere activiteiten. Ik denk dat het belangrijker is dat je het zelf mooi en leuk vindt. Mijn baby gaat overal met plezier mee naar toe, ze vindt het prachtig om lekker rond te kunnen kijken en andere mensen aan te staren of om haar vinger te winden. :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:16 schreef eponine het volgende:
Net weer goedgekeurd op het CB, meisje krijgt lekkere spekpootjes O+

@:TheGirlNextDoor, wat Komkommerschijfje eigenlijk al zegt: alles is prima, je baby vermaakt zich wel en heeft niet veel nodig. Dus ga vooral iets doen wat en ergens heen waar jullie het zelf (ook) leuk vinden!
Thanks, had hier inderdaad nog geen antwoord op :D
Ik had al wel het vermoeden dat het voor Bambi opzich nog niet zoveel uitmaakt, maar ik dacht; wie weet zijn er toch al wat tips :+
Ik ga jouw tip, Komkommer, eens bekijken. Klinkt goed :Y

Ik wil vooral ergens waar ook een zwembad bij zit of in de buurt is. Want babyzwemmen nu twee keer gedaan en ze lijkt het echt superleuk te vinden. En ik hou zelf ook gewoon van zwemmen :D
|| justdiggit.org ||
  Moderator dinsdag 1 maart 2022 @ 12:10:55 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203890881
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 09:43 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Haha @:MaJo, ik zie nu pas dat eponine bovenaan staat in de OP. :D Moest lachen.
Oeps, dat is niet zo handig nee :') Ik heb het aangepast!

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:35 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Thnx! De oudste heeft ze ook. Papa heeft hele lichte groene ogen met een limbale ring. Ik heb donkerblauwe ogen. Die samen leveren schijnbaar lichtblauwe ogen met een donkere limbale ring op.

Oudste:
SPOILER
Kwak, thnx voor de toelichting. Hier ook ppd gehad, dus ben er wel heel bewust mee bezig.

Keroppi, hier ook een die zelf elke keer als ik haar neerleggen binnen 3 milliseconden op haar buik rolt en vervolgens ligt te klagen, omdat ze de andere kant op nog niet helemaal door heeft. Dan rol ik haar terug en meteen rolt ze weer op haar buik om weer lekker gefrustreerd te liggen wezen. Ik heb het haar wel zien doen een tijd geleden, maar die techniek lijkt weer helemaal verdwenen.
Wow, echt mooi O+ Ik heb ook een limbale ring, nooit geweten dat daar een woord voor was! :o
  dinsdag 1 maart 2022 @ 13:08:59 #137
426379 elamanilo
elämänilo
pi_203891776
Ik denk dat ik ongesteld ben geworden… 😥
  FOK!fossiel dinsdag 1 maart 2022 @ 16:32:22 #138
1455 Keroppi
kool kikker
pi_203894639
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:35 schreef Rebubbled het volgende:

Ik denk dat ze gewoon echt op haar buik wil liggen omdat er meer te zien is. Fles geven is soms ook een struggle omdat ze alles wil meemaken. Ze hoeft haar zus maar te horen of ze wurmt zich in alle bochten om haar te kunnen zien.

Nu leg ik haar soms maar op het verschoonkussen met opstaande randen zodat ze even op haar rug kan chillen.
Chick on a mission
  dinsdag 1 maart 2022 @ 18:21:12 #139
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_203896153
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 13:08 schreef elamanilo het volgende:
-O- das alweer snel
  dinsdag 1 maart 2022 @ 18:22:18 #140
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_203896171
Mijn 1maander doet verwoedde pogingen om om te rollen :? Doe rustig vriendje dat hoeft echt nog lang niet :D
pi_203896913
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 13:08 schreef elamanilo het volgende:
Ugh, ook al! Ik was na 4 weken alweer ongesteld, heb zelfs de verloskundige nog gebeld omdat ik twijfelde waar al dat bloedverlies en die buikpijn ineens vandaan kwamen. Maar omdat ik (op eigen verzoek) Dostinex (prolactineverlagend middeltje) heb gekregen na de geboorte is mijn lichaam waarschijnlijk toen vrijwel direct gereset zei ze. Geen stuwing was fijn, maar na 4 weken weer ongesteld was dan wel weer jammer :')
  dinsdag 1 maart 2022 @ 19:37:12 #142
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_203897338
Ik heb wel al puisten alsof ik ongesteld moet worden :') een puber is er niks bij
pi_203897502
Zo bijzonder dat er ook zoveel variatie in zit... Nu 6,5 maand geleden bevallen en nog geen druppel bloed te bekennen. Ook nog niet aan de hormonale anticonceptie. Heb het al wel in huis, maar wil het pas gaan slikken als ik ga menstrueren.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 20:33:07 #144
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_203898690
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ha, acht tanden bij negen maanden of één tand bij elf maanden, het kan nogal uiteen lopen. :D
Bij F. denk ik al twee maanden dat haar twee middelste ondertandjes doorkomen. Ik zie ze al best even zitten en het tandvlees is daar echt verdikt, maar nog geen doorbraak, letterlijk. Is dat dan zomaar opeens een keer 's morgens? :D
:Y ja ineens zit er wat wits en hards haha
Kwak
pi_203903599
Nog een kleine 2 weken en dan is m'n baby gewoon een officiële dreumes. Inmiddels kan ik wel zeggen dat ie echt gewoon loopt. Hij kruipt ook nog wel maar ik denk dat hij nu meer loopt dan kruipt, met name als ie heel snel ergens wil zijn gaat dat nog kruipend. Maar als je hem nu staand op de grond zet gaat hij ook lopend naar z'n doel, ipv meteen op de vloer te zakken. Het ziet er wel heel schattig uit, dat lopen O+

https://i.imgur.com/5xFQBSO.mp4

oO<
pi_203903644
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:30 schreef Aure het volgende:
Nog een kleine 2 weken en dan is m'n baby gewoon een officiële dreumes. Inmiddels kan ik wel zeggen dat ie echt gewoon loopt. Hij kruipt ook nog wel maar ik denk dat hij nu meer loopt dan kruipt, met name als ie heel snel ergens wil zijn gaat dat nog kruipend. Maar als je hem nu staand op de grond zet gaat hij ook lopend naar z'n doel, ipv meteen op de vloer te zakken. Het ziet er wel heel schattig uit, dat lopen O+

https://i.imgur.com/5xFQBSO.mp4

oO<
Omg, zo cool. 😎 Wat een snellerd.
Even voor mijn beeldvorming: wat kon Otis al met 6,5 maand qua motoriek?
pi_203903700
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:34 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Omg, zo cool. 😎 Wat een snellerd.
Even voor mijn beeldvorming: wat kon Otis al met 6,5 maand qua motoriek?
Euhh tijgeren en toen kon hij echt net zelf van lig tot zit komen. Kruipen wilde hij heel graag maar hij kwam dan nog niet verder dan de kruipstand en snapte nog niet hoe verder vanaf dat punt :D met 7 maanden kon hij wel kruipen.

Gelukkig app ik alles naar m'n moeder en kon ik het zo terug zoeken, anders had ik het niet eens geweten :')
  woensdag 2 maart 2022 @ 10:13:31 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203904033
Wat gaat hij hard! Mijn ruim 11 maanden kruipt nog niet _O-
pi_203904057
Je baby heeft haast met dreumes worden Aure! O+

Ligt het aan mij of lijken 2de kindjes nog sneller groot te worden dan de 1ste? Ons kuiken is alweer ruim 3 maanden en het echte innieminie baby’tje is er echt wel af. Ze ontwikkelen en groeien zo snel. Die lachjes zijn echt goud waard O+

We hebben met kuiken echt wel een heel relaxte baby gekregen waardoor het ook gewoon volop genieten is. (Ik bereid me dus vast voor op een helse peuter of puber want het moet er natuurlijk een keer uitkomen :s) )

Plaatjes van onze niet meer zo kleine baby:
SPOILER
pi_203904086
Soms een beetje te snel ;( maar sommige dingen zijn ook handig, dat hij al een tijdje zelf de trap op kan bijvoorbeeld (we wonen vierhoog en er is geen lift dus als ik veel moet sjouwen is het fijn dat hij zelf naar boven kan klimmen :D).
  woensdag 2 maart 2022 @ 10:54:44 #151
426379 elamanilo
elämänilo
pi_203904617
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 18:21 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
-O- das alweer snel
Ja... net 7 weken...

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:14 schreef eponine het volgende:

[..]
Ugh, ook al! Ik was na 4 weken alweer ongesteld, heb zelfs de verloskundige nog gebeld omdat ik twijfelde waar al dat bloedverlies en die buikpijn ineens vandaan kwamen. Maar omdat ik (op eigen verzoek) Dostinex (prolactineverlagend middeltje) heb gekregen na de geboorte is mijn lichaam waarschijnlijk toen vrijwel direct gereset zei ze. Geen stuwing was fijn, maar na 4 weken weer ongesteld was dan wel weer jammer :')
Ik twijfel daar nu ook over. Ik had namelijk na de bevalling bloedverlies, maar dat was toen weg en 2 dagen later kwam het terug. Nu ik terug tel, zou het haast kunnen dat dat toen al een menstruatie is geweest.

Ik geef wel fulltime borstvoeding en ook ecologisch (zoals dat heet), dus zonder kolven en surrogaat zuig dingen... En laatst las ik nog een onderzoek daarover dat je dan dus een hele grote kans hebt dat je geen cyclus hebt. Pff...

Bij mn eerste twee duurde het 14 en 15 maanden. Bij de tweeling 3 maanden en nu dus 7 weken... :{ ;(
  woensdag 2 maart 2022 @ 19:27:18 #152
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203911034
Vandaag eerste oefenhapje gedaan. Ze wist nog niet zo goed wat ze ervan moest vinden, maar ze heeft het ook niet uitgespuugt, dus ik zie het als een win *O*
|| justdiggit.org ||
pi_203925826
Mijn F. at vanavond voor het eerst twee mini-stukjes brood. 🥰 Op schoot gezet en a la Kleintjes een reepje lichtbruin brood op tafel gelegd. Ze pakte het gelijk goed vast en stopte 't gelijk in haar mondje, sabbelde er een mooi klein stukje vanaf en daar ging het pletten en eerste kauwen. Slikte het ook goed door. 😄 Ze vond het wel lekker, want daarna deed ze een repeat. Na die twee mini-stukjes werd het op de grond gegooid en wilde ze naar bed, haha. Morgen wat eerder op de dag proberen, met een beetje boter erop.
pi_203932287
Zo leuk als die kleintjes zo iets nieuws aan het ontdekken zijn! O+
Ik vond het bij Sofie toen ook zo mooi om te zien hoe ze op verschillende smaken en structuren reageerde.
Over 2.5 maand mag Kuiken ook gaan ontdekken wat ze in haar mond kan stoppen.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 06:28:56 #155
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203948710
Sjezus wat een kutnacht. Is dit sprong 4? Ze slaapt al dagen amper, drinkt amper, maar heeft energie voor 10. Ik heb hooguit twee uur kunnen slapen. Haar vader heeft teveel gezopen vannacht dus of ik lag wakker van haar of van zijn gekots. Nog nooit zo'n slechte nacht gehad :'(
|| justdiggit.org ||
pi_203948722
Oef, ik zou wel boos zijn als mijn man kotsmisselijk naast me lag vanwege geen rem hebben m.b.t. zuipen. Kon je hem niet wegsturen? 😅

Er zit een slaapregressie op vier maanden, dus dat zou kunnen kloppen. Wij hadden van die regressie nauwelijks last, maar ik heb sowieso een slechte slaper overdag.
Wij zitten in de fase dat ze 's avonds onrustiger (in)slaapt. Ik las dat ze rond deze leeftijd gaan dromen, dus daar zal ze last van hebben. Ze wordt soms even jammerend wakker, maar daarna valt ze zelf weer in slaap.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 06:52:41 #157
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203948739
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 06:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oef, ik zou wel boos zijn als mijn man kotsmisselijk naast me lag vanwege geen rem hebben m.b.t. zuipen. Kon je hem niet wegsturen? 😅

Er zit een slaapregressie op vier maanden, dus dat zou kunnen kloppen. Wij hadden van die regressie nauwelijks last, maar ik heb sowieso een slechte slaper overdag.
Wij zitten in de fase dat ze 's avonds onrustiger (in)slaapt. Ik las dat ze rond deze leeftijd gaan dromen, dus daar zal ze last van hebben. Ze wordt soms even jammerend wakker, maar daarna valt ze zelf weer in slaap.
Ja, ik ben ook behoorlijk pissig. Dit gaat ie nog wel horen later vandaag. Ben sowieso niet oké met zijn alcoholgebruik, daar ook al vele gesprekken over gehad met hem.

Slaapregressie, oh joy :')
|| justdiggit.org ||
pi_203948786
Succes, klinkt niet makkelijk als ik het zo lees. 😘
pi_203948792
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 06:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Dit. Ik zou woedend zijn. Sterkte meid!
pi_203948800
Mijn baby is mee met man naar de keuken (ik lig nog even lekker te chillen in bed) en er komt me toch een orkaan van geluid en allerhande brabbels uit de keuken. :D Zo ontzettend grappig hoe ze zo expressief is.
pi_203948835
Ik heb niet zoveel te melden…. J is gewoon J en gedraagt zich als altijd. Ik heb niets gemerkt van een 4- maanden slaapregressie. Hij is nu 5 maanden oud. Oefent lekker met de hapjes! We genieten heel erg van hem
pi_203949019
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:43 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb niet zoveel te melden…. J is gewoon J en gedraagt zich als altijd. Ik heb niets gemerkt van een 4- maanden slaapregressie. Hij is nu 5 maanden oud. Oefent lekker met de hapjes! We genieten heel erg van hem
Fijn, toch? Heerlijk dat hij zo relaxed en tevreden is.
Ons dametje is nu ook eigenlijk altijd vrolijk, maar ontzettend ongeduldig, bijdehand en nieuwsgierig. Heerlijke combi.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 09:25:00 #163
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_203949432
Ik heb mijn eerste werkdagen er weer op zitten. Nieuwe baan is echt een goede zet, later de deur uit en eerder thuis is heel fijn :) en scheelt echt onwijs in de avondspits. We hadden gisteravond om half 8 2 slapende kinderen en dus ineens tijd over om even wat aan het huishouden te doen :').

Anna gaat ook lekker. Kletst hele verhalen, is momenteel denk ik weer in een groeispurt beland want wenst om de haverklap te drinken. Druk bezig met om willen rollen en gefrustreerd dat het niet lukt. Gisteren was ze helemaal boos toen mijn man haar gekolfde melk gaf en hij zelf een appel aan het eten was, ze moest perse ook de appel hebben. Vorige week ook al ruzie om mijn banaan. Dus ik vermoed zomaar dat we wat eerder starten met vaste voeding als dit zo doorgaat. Ze zit ook al redelijk stabiel in de kinderstoel.
pi_203950630
Ik vind J nog niet super stabiel zitten en hij toont ook geen interesse in voedsel. Hij eet het wel enthousiast op als je het aanbiedt maar zit niet naar ons te kijken en grijpt er niet naar

Het blijft een heel rustig mannetje dat weinig voor zichzelf vraagt. Ik weet soms niet wat ik ermee moet haha.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 16:24:35 #165
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203954175
Wat een drama is die slaapregressie zeg. Manmanman, krijg Bambi gewoon echt niet in slaap. Hoe dan 🥲

[ Bericht 80% gewijzigd door TheGirlNextDoor op 05-03-2022 19:10:24 ]
|| justdiggit.org ||
  zondag 6 maart 2022 @ 06:51:20 #166
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203964645
Geen slaapregressie, geen teveel alcohol. We zijn allemaal geveld door buikgriep. De puzzelstukjes vallen samen :') Ik ben echt al heel lang niet zo misselijk geweest, zelfs niet toen ik zwanger was :X
|| justdiggit.org ||
  zondag 6 maart 2022 @ 07:24:29 #167
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203964667
quote:
17s.gif Op zondag 6 maart 2022 06:51 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Geen slaapregressie, geen teveel alcohol. We zijn allemaal geveld door buikgriep. De puzzelstukjes vallen samen :') Ik ben echt al heel lang niet zo misselijk geweest, zelfs niet toen ik zwanger was :X
Beterschap allemaal
Resistance is futile.
  zondag 6 maart 2022 @ 08:12:02 #168
208890 June.
Seriously?
pi_203964843
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 11:04 schreef _Lily_ het volgende:
Ik vind J nog niet super stabiel zitten en hij toont ook geen interesse in voedsel. Hij eet het wel enthousiast op als je het aanbiedt maar zit niet naar ons te kijken en grijpt er niet naar

Het blijft een heel rustig mannetje dat weinig voor zichzelf vraagt. Ik weet soms niet wat ik ermee moet haha.
Geniet er nog maar van, ik vond de babytijd juist het fijnste hier. Nu hij kan lopen en praten heeft hij ineens een mening en eigen wil. Veel leuker natuurlijk maar ook een stuk vermoeiender :+
Shine bright like a diamond.
  zondag 6 maart 2022 @ 08:45:08 #169
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_203964985
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 08:12 schreef June. het volgende:

[..]
Geniet er nog maar van, ik vond de babytijd juist het fijnste hier. Nu hij kan lopen en praten heeft hij ineens een mening en eigen wil. Veel leuker natuurlijk maar ook een stuk vermoeiender :+
En zoveel minder troep. Jeetje wat maakt een peuter een rommel _O- .
Maar het is wel schattig, hij is zo lief voor zijn zusje O+
pi_203965448
Nou mijn baby maakte vanaf een maand of 6 net zoveel rommel als z'n broer. En de baby ruimt het niet op }:|

Beterschap TheGirlNextDoor! Buikgriep in het gezin is zo naar ;( :*
pi_203966484
Ach TGND, wat naar. ;( Hadden wij ook toen F. net drie maanden oud was... Probeer wat te blijven drinken (steeds een slokje, om het kwartier) en Bambi ook steeds kleine beetjes aanbieden, zodat ze niet uitdroogt. Sterkte ermee.
pi_203966511
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 09:37 schreef Aure het volgende:
Nou mijn baby maakte vanaf een maand of 6 net zoveel rommel als z'n broer. En de baby ruimt het niet op }:|

Beterschap TheGirlNextDoor! Buikgriep in het gezin is zo naar ;( :*
Hahahaha, F. maakt ook al een hele kliederboel van het eten. Net at ze 3/4 banaan en ze wilde het graag zelf doen. Alles zat onder de banaan, inclusief haar haar. We waren net een uur onder de douche vandaan. :') Schort van tevoren om gedaan, maar dat hielp dus niet afdoende. :D

F. zit ook nog niet heel stabiel hoor, Lily. Ze zit prima als ze tegen het voedingskussen, de leuning van de bank of in zo'n hoekje zit, maar los zitten lukt echt nog niet zonder steun. In de kinderstoel moeten we haar ook echt nog een beetje stutten met een doek, ondanks tuigje.
pi_203966820
Hello! Hier was iedereen ziek door corona, inclusief mijn baby van 5 maanden. Zo zielig!

We gaan zo eens even wat speelgoed halen voor de kleine, dat heeft ze bijna niet (op beertjes bijtringen en rammelaars na).

Verder valt hier ook niet veel te zeggen. Ze doet het goed en is heeeeeeeeeeeel druk! Binnenkort haar 1e ramadan, dus extra reden om het huis mooi te versieren en mooie herinneringen te maken. Haar kaftan is al gescoord en ik kan niet wachten tot ze die kan dragen op suikerfeest. Hier heb ik altijd al van gedroomd.
  FOK!fossiel zondag 6 maart 2022 @ 13:18:30 #174
1455 Keroppi
kool kikker
pi_203967820
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 11:53 schreef Mahra het volgende:

We gaan zo eens even wat speelgoed halen voor de kleine, dat heeft ze bijna niet (op beertjes bijtringen en rammelaars na).

Misschien al een keer genoemd maar de Skwish van Manhattan Toys is echt zo'n grote hit bij baby's.
Chick on a mission
pi_203969648
Mijn baby gaat nu heel hard op de rammelratel van Little Dutch. Deze: https://www.babywinkel.nl(...)rs-little-dutch.html

Je kunt 'm in je mond stoppen, hij rammelt, je kunt er goed mee gooien en hij rolt alle kanten op, dus ook mooi om na te kijken of heen te rollen.
  zondag 6 maart 2022 @ 16:16:57 #176
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_203970193
Anna is net zoals haar grote broer verslaafd aan de bal en boxring van playgro :D .

https://nl.playgro.com/product/play-and-learn-ball/
En de oude babygym van IKEA vind ze ook heel fijn. Lekker tegenaan schoppen.
pi_203994754
Hoi, ik ga proberen aan te sluiten!
Ons meisje (foknaam Maggie) is nu twee weken oud. Vandaag zou mijn UD zijn maar de 40 weken halen is duidelijk niet mijn ding :D

Zij doet het prima. Heerlijk rustig kind, wat een verschil met vorige keer. Bed is niet lava dus tussen de voedingen kunnen we gewoon slapen O+
Met mij gaat het minder. Ik kan amper lopen door mijn bekken. Het herstel valt me nogal tegen.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 15:35:53 #178
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_203997653
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 11:15 schreef Bottoms_up het volgende:
Hoi, ik ga proberen aan te sluiten!
Ons meisje (foknaam Maggie) is nu twee weken oud. Vandaag zou mijn UD zijn maar de 40 weken halen is duidelijk niet mijn ding :D

Zij doet het prima. Heerlijk rustig kind, wat een verschil met vorige keer. Bed is niet lava dus tussen de voedingen kunnen we gewoon slapen O+
Met mij gaat het minder. Ik kan amper lopen door mijn bekken. Het herstel valt me nogal tegen.
Nog gefeliciteerd *O*

Mijn bekken is nu (bijna zes weken pp) nog steeds erg zwak ;( gaat fysio worden ben ik bang. Bij het kleinste beetje tillen/bukken/duwen/schoppen is het al mis.
pi_203999509
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 15:35 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Nog gefeliciteerd *O*

Mijn bekken is nu (bijna zes weken pp) nog steeds erg zwak ;( gaat fysio worden ben ik bang. Bij het kleinste beetje tillen/bukken/duwen/schoppen is het al mis.
Pfoe na 6 weken nog zoveel last. Ik ben gisteren al naar de fysio geweest. Ik kan alleen maar een beetje door het huis strompelen en het wordt alleen maar pijnlijker. Mijn stuitje is weer rechtgezet. Hopelijk wordt het nu wat minder, anders volgende week terug.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 18:42:56 #180
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204000130
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 17:55 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Pfoe na 6 weken nog zoveel last. Ik ben gisteren al naar de fysio geweest. Ik kan alleen maar een beetje door het huis strompelen en het wordt alleen maar pijnlijker. Mijn stuitje is weer rechtgezet. Hopelijk wordt het nu wat minder, anders volgende week terug.
De mijne zei dat ik na zes weken pas weer een afspraak kon maken omdat er anders niet te bepalen was wat door mn bekken komt en wat gewoon spieren zijn die moeten herstellen na de bevalling. Nu ben ik een beetje jaloers op je (niet op je pijn uiteraard, klinkt goed shitty :* )
  dinsdag 8 maart 2022 @ 18:44:03 #181
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204000155
Ik loop sinds begin dit jaar weer bij de fysio. Door de BI had ik veel triggerpoints in mijn bilspier en we kwamen er ook achter dat ik een beenlengteverschil van bijna een centimeter heb. Dus nu heb ik heel sexy steunzolen ;( maar ik ben na maanden nu eindelijk van de pijn af.
pi_204002915
Gezellig bottoms!

Wat shit van alle bekkenklachten hier zeg. Ook zoiets waar je vantevoren niet snel bij stil staat, dat dat een ding kan zijn tijdens/na je zwangerschap.

Over een week precies is m'n wannabedreumes een echte dreumes :'( ik wilde zo graag dat deze lang klein bleef en nu heb ik er eentje die juist heel snel groot wil worden :D

Moest gister trouwens zo hard lachen, hij was tijdens het eten van z'n cracker in slaap gevallen en omdat overleggen bij hem nooit lukt hebben ze hem maar laten liggen. Sliep ie gewoon 40!!!minuten op de tafel :') s'ochtends in z'n lekkere zachte bedje sliep ie er maar 20 :')

SPOILER
_O-
pi_204002940
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 13:18 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Misschien al een keer genoemd maar de Skwish van Manhattan Toys is echt zo'n grote hit bij baby's.
Heb ik bij Intertoys niet kunnen vinden, die ga ik dus even bestellen. We hebben drie stuks speelgoed gehaald en waren bijna 60 euro kwijt. Jezus, wat duuuuuuuuuur!
pi_204002989
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 21:00 schreef Aure het volgende:
Gezellig bottoms!

Wat shit van alle bekkenklachten hier zeg. Ook zoiets waar je vantevoren niet snel bij stil staat, dat dat een ding kan zijn tijdens/na je zwangerschap.

Over een week precies is m'n wannabedreumes een echte dreumes :'( ik wilde zo graag dat deze lang klein bleef en nu heb ik er eentje die juist heel snel groot wil worden :D

Moest gister trouwens zo hard lachen, hij was tijdens het eten van z'n cracker in slaap gevallen en omdat overleggen bij hem nooit lukt hebben ze hem maar laten liggen. Sliep ie gewoon 40!!!minuten op de tafel :') s'ochtends in z'n lekkere zachte bedje sliep ie er maar 20 :')

SPOILER
_O-
Hahahahaha, dit is toch geweldig! En dan nog 40 minuten slapen ook.
pi_204003061
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 21:01 schreef Mahra het volgende:

[..]
Heb ik bij Intertoys niet kunnen vinden, die ga ik dus even bestellen. We hebben drie stuks speelgoed gehaald en waren bijna 60 euro kwijt. Jezus, wat duuuuuuuuuur!
Zooooo dan, wat heb je gehaald?! :D :D
  dinsdag 8 maart 2022 @ 21:16:13 #186
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_204003206
Oh wat zoet Aure!

Mijnes is ook bijna 1. Inmiddels wel drie tanden door O+ allemaal in twee weken ofzo :7

Hij krijgt een Wobbel voor zn verjaardag, omdat grote broer daar ook mee kan spelen en Pep houdt erg van klimmen enzo.

Maar t is verder echt zo’n baby nog. Hij slaapt ook nog als een os op de opvang, rustig 3,5 uur verdeeld over twee slaapjes. Thuis ook wel als hij tenminste niet ziek is.

Dit is zn lievelings: hij ligt rustig een kwartier met boekjes zo te BAAA BA BAAA BABABA BAA. (Voorlezen nadoen).
Kwak
pi_204003245
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 08:12 schreef June. het volgende:

[..]
Ja haha ik denk dat wij ook die kant op gaan. We zijn zo gewend aan een rustige baby dat mijn man moet wennen als J een uur lang ligt te brabbelen en ineens een hele ochtend niet had geslapen.
pi_204003362
Ahw, wat ziet dat er lief uit zo kwak!

Hier ook een wobbel voor z'n eerste verjaardag omdat dit zo'n klimgeit is :D heb echt overal ogen nodig want hij klimt overal op }:|
  dinsdag 8 maart 2022 @ 21:26:13 #189
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204003375
Morgen is het bij ons de eerste verjaardag! Helaas ook last van waterpokken maar het is al aan de betere hand. Dus wij zwaaien morgen uit!
SPOILER
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_204003403
En echt zo jaloers op die goede slapers :P ben echt hard toe aan een goede nacht, denk dat ie binnenkort maar weer een keertje uit logeren moet :')
pi_204003424
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 21:26 schreef monsterd. het volgende:
Morgen is het bij ons de eerste verjaardag! Helaas ook last van waterpokken maar het is al aan de betere hand. Dus wij zwaaien morgen uit!
SPOILER
Ohhh O+ O+

Hoe gaat het eigenlijk met jou en de tweede beeb? Wanneer komt die buiten spelen? :D
  dinsdag 8 maart 2022 @ 23:36:34 #192
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_204005701
Ik weet ook niet waar ik t aan verdiend heb, broer deed overdag niet echt aan slapen en s nachts was ook echt minder dan deze (standaard 19-6.30 :o kan t zelf ook niet geloven).

Zal wel een strontvervelende puber worden dan ofzo…

En Wobbelbuddies! O+
Kwak
  woensdag 9 maart 2022 @ 08:03:47 #193
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204007077
Haha, onze spruit krijgt volgende week ook een wobbel :D en een koffertje en buitenspeelgoed.
pi_204008010
Leuk, al die bijna-dreumesen!

Mahra, vaak vinden ze domme dingen als een plastic spatel veel leuker dan het echte speelgoed. :D Ik heb een ding echt zelf gekocht, de octopus van Lamaze, maar dat is gelukkig ook echt een hit. De rest hebben we allemaal gekregen. Ik heb voor de komende twee jaar ook allemaal al speelgoed klaarliggen. :')

Hier wordt nu heeeeeel veel gerold! Volgens mij typte ik vorige week nog dat ze daar weer een beetje mee gestopt was. :D Ze is in een poep en een scheet een paar keer omgerold nu. Vaak ligt ze buiten haar speelmat als ik terugkom van de wc en dan protesteert ze nogal. :D
  woensdag 9 maart 2022 @ 11:06:29 #195
426379 elamanilo
elämänilo
pi_204008668
Over het bekken:
Zeker als je in de zwangerschap 'last' hebt gehad van een erg verweekt bekken (en dus meer bekkenpijn), dan moet dat na de bevalling ook echt wel herstellen. Bij de tweeling had ik er veel last van en het heeft zeker 9 maanden geduurd voor ik echt weer alle kracht terug had.

Maar ook als je minder last hebt gehad in de zwangerschap, kost het na de bevalling tijd om terug te veren. Op de website van deverloskundige.nl lees ik:

De eerste 10 dagen tot 6 weken: De spieren en pezen rond het bekken en de bekkenbodem hebben een maand na de bevalling ongeveer 20% van de normale kracht.

6 weken tot 6 maanden: De bekkenbodemspieren en -pezen hebben ongeveer 50% van de normale kracht.

6 maanden tot 9 maanden: De spieren en pezen rond het bekken en de bekkenbodem hebben nu ongeveer 75% van de oorspronkelijke kracht.

Dus dat je, zeker als je lichamelijk wat zwaardere dingen doet, de eerste tijd dat terug voelt in je lichaam en bekken is dus niet echt gek. Maar een fysio die meekijkt en helpt met oefeningen is natuurlijk altijd fijn en helpt ook mee om op de goede plekken te versterken en oefenen!
  donderdag 10 maart 2022 @ 12:33:22 #196
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204023417
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 21:29 schreef Aure het volgende:

[..]
Ohhh O+ O+

Hoe gaat het eigenlijk met jou en de tweede beeb? Wanneer komt die buiten spelen? :D
Eind mei! Dus dan ben ik weer terug in dit topic hahahaha :P.
Het is de afgelopen periode wat druk in positieve maar ook negatieve zin (veel gedoe). Maar ik heb bijna zwangerschapsverlof dus ik hoop dat alles stabiliseert en met name de bekkenklachten rustig blijven.
Dus de post van Emanilo vind ik ook wel eye openend, vorige keer ging het herstel heel goed dus ik probeer ook deze keer duimen te draaien zodat het bij deze zwangerschap ook mag zijn. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_204037694
Monsterd tot snel! Mooi overzicht Ela. Verklaard wel waarom mn bekken nog niet weer normaal voelt.
Echt mijn baby heeft een slaapdag vandaag. Kwart over acht wakker vanmorgen. Nu na bijna 4 uur slaap maar eens (slapend) aan het voeden.
pi_204041157
Oh LL, mijn baby sliep ook veel langer dan ik gewend ben. Ze viel zelfs in slaap op de speelmat, nooit eerder gezien. Heeft jouw baby toevallig prikjes gehad? Dan kunnen ze ook meer en lang slapen.

Hier geen prikjes, maar tijdens het eten een compleet vermoeide F. in een keer. Ogen dicht, continu gapen, zich niet bezig houden met ons... Temperatuur gemeten, 38,6. In combinatie met haar rust en snelle ademhaling maar even de HAP gebeld voor de zekerheid. Voor nu niets aan de hand, maar wel in de gaten houden en bij slecht drinken/echt apathisch zijn/uiterlijke vreemde dingen gelijk bellen.
Zetpil gegeven en net werd ze weer wat energieker, gelukkig. Nu even goed drinken en dan vannacht maar extra in de gaten houden en drinken geven.
pi_204042782
Nee de prikjes krijgt ze volgende week. Dit was het resultaat van 2 dagen kdv en de naweeen van een flinke verhoudheid. Ze ligt alweer sinds 17:00 in bed en dat lijkt ook haar start van de nacht te zijn vandaag.

Sterkte komkommer hopelijk knapt ze snel weer op. De eerste nacht dat prul verhoging heb ik haar weer bij ons op de kamer gezet. Enig idee wat de oorzaak is?
pi_204045564
Ze slaapt ook nog steeds bij ons, dus kan haar makkelijk in de gaten houden.
Nee, eigenlijk niet. De triagist van de HAP (heel vriendelijk, rustig en duidelijk, positieve ervaring!) vroeg of we zelf misschien corona (gehad) hebben, maar dat is niet zo. Schijnt zich bij die kleintjes nu ook meestal te uiten in koorts.
Ik zat te denken aan verder doorkomende tandjes, maar het lijkt me niet dat de temperatuur dan zo hoog is? Ze was ook niet huilerig, gewoon een beetje vlak en erg rustig.

Het lijkt nu beter te gaan. Ze heeft vannacht wel wat gespookt (paar keer kort wakker), maar haar temperatuur was een uurtje geleden 37,3. Is al wat normaler. Even kijken of we nog even een uurtje kunnen slapen.
pi_204065968
Hoe is het nu met de kleine, Komkommerschijf?
pi_204065973
Ik zal nog een foto maken van de spullen die we gekocht hebben. We zijn vandaag wezen babyzwemmen.

quote:
L.ilia vond het vandaag helemaal geweldig en heeft ontdekt dat je met je handen kan spetteren in het water.
  zondag 13 maart 2022 @ 20:51:08 #203
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204068990
De kleinste kapitein heeft echt onmeunig heftige prutogen. Ze zijn volgens mij niet ontstoken (niet rood of gezwollen en het is geen groene prut) maar ik moet ze minstens vijf keer per dag schoonmaken en na elk slaapje moet ik ze echt open bikken omdat ze dichtgeplakt zitten. Ik denk dat ik er maar mee naar de huisarts ga, al is er volgens mij medisch niet zo heel veel aan de hand (tenzij heel misschien een allergie zoals de rest vh gezin).

Overigens werkt het niet om er moedermelk in te squirten :+ het lost het niet op en wordt ook alleen maar plakkerig.

Iemand nog een gouden tip?
  maandag 14 maart 2022 @ 09:32:04 #204
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204072850
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2022 20:51 schreef littledrummergirl het volgende:
De kleinste kapitein heeft echt onmeunig heftige prutogen. Ze zijn volgens mij niet ontstoken (niet rood of gezwollen en het is geen groene prut) maar ik moet ze minstens vijf keer per dag schoonmaken en na elk slaapje moet ik ze echt open bikken omdat ze dichtgeplakt zitten. Ik denk dat ik er maar mee naar de huisarts ga, al is er volgens mij medisch niet zo heel veel aan de hand (tenzij heel misschien een allergie zoals de rest vh gezin).

Overigens werkt het niet om er moedermelk in te squirten :+ het lost het niet op en wordt ook alleen maar plakkerig.

Iemand nog een gouden tip?
Wij kregen een zalfje omdat spruit er last van had en dat werkte prima. Verder vooral niet te veel aan zitten volgens de huisarts.

Oh, en neussprayen. Gewoon zoutoplossing. Niet in de ogen he, gewoon in de neus ;-)
pi_204074497
Ohh jongens, mijn (morgen) 10 weken oude baby sliep gewoon drie nachten achter elkaar van 22:00/23:00 tot 06:00/07:00 O+! En vandaag is ze een paar uurtjes wennen op het kdv, het gaat zo snel 🥺
pi_204079375
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:33 schreef monsterd. het volgende:

[..]
Eind mei! Dus dan ben ik weer terug in dit topic hahahaha :P.
Het is de afgelopen periode wat druk in positieve maar ook negatieve zin (veel gedoe). Maar ik heb bijna zwangerschapsverlof dus ik hoop dat alles stabiliseert en met name de bekkenklachten rustig blijven.
Dus de post van Emanilo vind ik ook wel eye openend, vorige keer ging het herstel heel goed dus ik probeer ook deze keer duimen te draaien zodat het bij deze zwangerschap ook mag zijn. :)
Oh dat is al snel :D fijn dat je bijna verlof hebt! Hopelijk wordt het niet te erg met je bekken :*

En nog gefeliciteerd met de kleine dreumes O+ Die van mij komt morgen naar het dreumestopic :o
pi_204079684
Alvast een fijne verjaardag, Aure!

Mahra, ja, het gaat weer goed. Zaterdag overdag ook nergens last meer van. Ook geen gekke vlekjes e.d. gezien tot nu toe, dus wat het nou was? ...
Wat voor babyzwemspullen heb je?
  dinsdag 15 maart 2022 @ 06:08:56 #208
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204083892
Gefeliciteerd Aure met Otis *O*
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_204084290
Hier komt het eerste tandje door.
De afgelopen twee nachten waren vreselijk. Ik vermoed daaraan gerelateerd :'(
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  dinsdag 15 maart 2022 @ 09:44:59 #210
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204085059
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 08:17 schreef dezomervoorbij het volgende:
Hier komt het eerste tandje door.
De afgelopen twee nachten waren vreselijk. Ik vermoed daaraan gerelateerd :'(
Waardeloos is dat he.... het gaat echt voorbij! tot de volgende tand

Gefeliciteerd Aure en Otis *O* w/ *O*
pi_204087361
Gefeliciteerd met je leuke dreumes aure!

Je mag tot 6 maanden alleen oefenhapjes geven toch? Ik geef J helemaal niet veel groente (paar lepeltjes) maar hij besloot meteen om dan 1 van zijn melk voedingen te skippen. Hij heeft er dan 4 ipv 5
Ik hoop dat t niet uitmaakt.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 15:02:00 #212
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204088776
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:09 schreef _Lily_ het volgende:
Gefeliciteerd met je leuke dreumes aure!

Je mag tot 6 maanden alleen oefenhapjes geven toch? Ik geef J helemaal niet veel groente (paar lepeltjes) maar hij besloot meteen om dan 1 van zijn melk voedingen te skippen. Hij heeft er dan 4 ipv 5
Ik hoop dat t niet uitmaakt.
Ik ben zelf pas begonnen bij zes maanden, maar zo lang je baby tevreden is, je eerst melk aanbiedt en dan pas groente en hij goed groeit, zo ik me niet al te druk maken.
pi_204091095
Dankjulliewel *O* O+

Heb me kapot gelachen, de muts op de opvang was zo ongeveer groter dan m'n kind _O-

SPOILER
Het was ook meteen de laatste dag op de babygroep voor hem, de volgende keer lekker bij de dreumesen en peuters oO< oO<
pi_204091453
Wat een heerlijk hoofddeksel. :D
  dinsdag 15 maart 2022 @ 19:24:22 #215
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204091603
Gefeliciteerd Aure en wat een toffe muts :D

Maat 62 kan hier al weer opgeruimd worden. Ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgt hoor, jeetje. Ze groeit gewoon sneller dan haar broer destijds :P
  dinsdag 15 maart 2022 @ 22:46:04 #216
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204095437
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 09:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Wij kregen een zalfje omdat spruit er last van had en dat werkte prima. Verder vooral niet te veel aan zitten volgens de huisarts.

Oh, en neussprayen. Gewoon zoutoplossing. Niet in de ogen he, gewoon in de neus ;-)
Ik ga het neussprayen proberen ^O^

De huisarts heeft het op kweek gezet om na te gaan wat het is, adh daarvan krijgt de kleine kapitein iets van medicatie. Even afwachten dus nog.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 22:46:54 #217
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204095454
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:32 schreef Aure het volgende:
Dankjulliewel *O* O+

Heb me kapot gelachen, de muts op de opvang was zo ongeveer groter dan m'n kind _O-

SPOILER
Het was ook meteen de laatste dag op de babygroep voor hem, de volgende keer lekker bij de dreumesen en peuters oO< oO<
Daar heeft iemand serieus werk van gemaakt, van die muts :D gefeliciteerd!
pi_204096992
Gefeliciteerd Aure, wat een leuke muts (naam van je kind is wel zichtbaar).

Wij hadden oogdruppels gekregen en dat hielp erg goed. Daarvoor de ogen steeds schoonmaken met een watje. Maar ogen en neus schoonmaken/sprayen is hier groot drama!
  woensdag 16 maart 2022 @ 07:59:46 #219
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204097174
Nog gefeliciteerd Aure! Wat een superleuke muts :D
|| justdiggit.org ||
  woensdag 16 maart 2022 @ 08:00:49 #220
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204097180
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:24 schreef Mango91 het volgende:

Wij hadden oogdruppels gekregen en dat hielp erg goed. Daarvoor de ogen steeds schoonmaken met een watje. Maar ogen en neus schoonmaken/sprayen is hier groot drama!
De neus schoonmaken/sprayen gaat hier ook altijd moeizaam. Het gaat makkelijker als ik tegelijkertijd een liedje zing :P
|| justdiggit.org ||
pi_204098833
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:24 schreef Mango91 het volgende:

Ja das op een foto geen probleem :P ik haal ze na een tijdje van de server af.

Bedankt allen! O+ tot bij de dreumesen :W
  woensdag 16 maart 2022 @ 21:06:19 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_204106280
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:32 schreef Aure het volgende:
Dankjulliewel *O* O+

SPOILER
O+ gefeliciteerd!
disclaimer
pi_204108920
Wauw, d-e. Maak jij slagroom met 70% vet? Fijn hoor.
Hier gaat het nu ook hard. De meeste 68-dingen zitten ook al weer als gegoten en sommige shirtjes en jurkjes zijn alweer aan de korte kant, dan moet ik ze vaker naar beneden trekken. Denk dat ze nu ook richting de 7400/7500 gram en 68 cm gaat. Vandaag precies zeven maanden. En we hebben zo'n blij klets-ei. Heel de dag door wordt er gebrabbeld. Het 'jee jee jee', 'wa wa wa' en 'heeeeej' viert hoogtij. Zelfs de gastouder moet wennen aan al haar geluiden. :D
  donderdag 17 maart 2022 @ 06:29:27 #224
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204110212
Sinds gister heeft Bambi het rollen echt onder de knie O+ Ik had haar 's ochtends in de box gelegd om wat spullen te pakken, ik kom terug, ligt ze op dr buik :o Vet trots natuurlijk. Ik rol dr weer naar dr rug, draait ze direct weer terug naar dr buik, en dat zo een paar keer O+ Vanochtend ook weer. Zo trots op dat kleine meisje O+ Maar ze wordt ook veel te snel groot :'(
|| justdiggit.org ||
pi_204112539
Ik las gisteren dat er een tekort aan zonnebloemolie aan zit te komen vanwege de oorlog in Oekraīne. Zonnebloemolie is een ingrediënt van veel soorten kunstvoeding, ik weet niet of er daardoor ook een schaarste/prijsstijging gaat komen voor kunstvoeding. Maar ik heb bij de boodschappen iig een paar pakken extra besteld. Vooral om niet ineens zonder te komen zitten. Geen idee of het nodig gaat zijn hoor, maar ik dacht ik deel het ook even hier :)

https://www.nu.nl/economi(...)een-maand-op-is.html
pi_204112593
Nogmaals gefeliciteerd Aure! *O* Die muts ja _O-

Wat gaan jullie baby’s hard! En leuk die geluidjes O+

Hier kan ze sinds vorige week lachen O+, en heeft ze sinds een paar dagen corona -O-. Nouja wij hebben t ook allemaal dus ik neem aan dat haar gesnotter dat ook is :P. Hopelijk is ze er snel weer vanaf.
pi_204113911
Wij hebben ook lachjes O+ brede tandeloze lachjes met de mond wijd open.

Helaas vooral naar papa }:|

Ik heb je verdorie gedragen en gebaard kind :{w gimme some credit
  vrijdag 18 maart 2022 @ 07:41:28 #228
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204122932
Een jaar geleden lag ik te ontbijten in de verloskamer, wachtend tot ze m'n vliezen kwamen breken.

Nu hangen de slingers, liggen de cadeautjes klaar: de kleine vent is geen baby meer... Het is een onwijs mooi - en vermoeiend - jaar geweest O+

Tot bij de dreumesen!
  vrijdag 18 maart 2022 @ 07:48:55 #229
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204122961
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 07:41 schreef Tink89 het volgende:
Een jaar geleden lag ik te ontbijten in de verloskamer, wachtend tot ze m'n vliezen kwamen breken.

Nu hangen de slingers, liggen de cadeautjes klaar: de kleine vent is geen baby meer... Het is een onwijs mooi - en vermoeiend - jaar geweest O+

Tot bij de dreumesen!
Gefeliciteerd! O+
|| justdiggit.org ||
  FOK!fossiel vrijdag 18 maart 2022 @ 08:51:51 #230
1455 Keroppi
kool kikker
pi_204123400
Gefeliciteerd @Tink89

Pfoe hier een kloterige nacht gehad a.g.v. de koorts/zielige baby. Ze had de laatste fles slecht gedronken dus een nachtvoeding zag ik wel aankomen. Maar toen het zover was wilde ze niet veel drinken. Liet een restje staan en was vooral druk met de omgeving. Op bed gelegd en kort daarna werd ze wakker om echt heel zielig te huilen. Nouja, honger kan het niet zijn dacht ik. Uiteindelijk nog een zetpil gegeven maar zonder veel effect.

Ondertussen een aantal keer naar de oudste die van het gehuil wakker werd.

Uiteindelijk toch uit wanhoop na bijna 2 uur toch een klein flesje van 60 ml gegeven, nou daar slurpte ze er 2 stuks van leeg. Na een uur werd ze weer huilend wakker maar godzijdank kreeg mijn vriend haar snel weer in slaap.

En om half 7 werd de oudste wakker en vroeg of ik al een boterhammetje had gemaakt *)

Voel me brak. En mag tot middernacht werken, ik vind mezelf wel een beetje zielig :')
Chick on a mission
pi_204125087
Gefeliciteerd met je dreumes, Tink! 🥳 Fijne, zonnige verjaardag!

Flinke uittocht deze week van de oude baby's. :D
pi_204125102
Oei @Keroppi, wat een prutnacht. Nu niets meer aan de hand met je baby?

@LaBelleFleur27 en @littledrummergirl, lief he, die lachjes. :D LDG, ik had eerst ook dat F. vooral naar man moest lachen. Nu is dat naar ons allebei even veel. Al moet ze nog steeds harder schaterlachen om mijn man dan om mij. 🥲
  vrijdag 18 maart 2022 @ 21:46:23 #233
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204132134
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 23:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wauw, d-e. Maak jij slagroom met 70% vet? Fijn hoor.
Hier gaat het nu ook hard. De meeste 68-dingen zitten ook al weer als gegoten en sommige shirtjes en jurkjes zijn alweer aan de korte kant, dan moet ik ze vaker naar beneden trekken. Denk dat ze nu ook richting de 7400/7500 gram en 68 cm gaat. Vandaag precies zeven maanden. En we hebben zo'n blij klets-ei. Heel de dag door wordt er gebrabbeld. Het 'jee jee jee', 'wa wa wa' en 'heeeeej' viert hoogtij. Zelfs de gastouder moet wennen aan al haar geluiden. :D
Ja zoiets :D Nee madam heeft gewoon erg lange benen, ik vind het hilarisch want mijn man en ik zijn allebei niet heel lang.

SPOILER
Gefeliciteerd met je dreumes tink! *O*

Lachende baby's O+ . Anna laat tijdens het drinken los om dan hardop te lachen en te kraaien.
  FOK!fossiel zaterdag 19 maart 2022 @ 00:24:53 #234
1455 Keroppi
kool kikker
pi_204133924
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:50 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oei @:Keroppi, wat een prutnacht. Nu niets meer aan de hand met je baby?

Lijkt allemaal gelukkig weer prima te zijn :)

Over lachende baby’s, hier hebben de peuter en de baby soms samen ook zo’n lol. Dan lacht de een waardoor de ander weer moet lachen en vice versa. Superschattig O+
Chick on a mission
pi_204134759
Herkenbaar, hier wordt ook heel hard gelachen om de grote neven en de kinderen van de GO zelf. En gelijk moeilijk doen als ze aangeraakt wordt. :D Al doen de meesten dat niet heel subtiel, vaak zo een vinger in haar oog.
  maandag 21 maart 2022 @ 09:44:02 #236
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_204165837
Nog gefeliciteerd Aure en Tink!

Hier is er ook eentje 1 :o

Hij werd s middags ziek zaterdag en sindsdien hoge koorts en veel huilen dus ik heb even geen puf voor verjaardagsspam. :@
Kwak
pi_204166623
Ach kwak, wat naar. Beterschap en nog gefeliciteerd met je verse dreumes!
  maandag 21 maart 2022 @ 16:22:43 #238
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_204169934
Crosspostje uit de dreumesen als afscheid O+

Pep werd dus ziek op zijn verjaardag, hoge koorts en sindsdien uber zielig en weinig slaaps. Valt extra op met een baby dreumes die normaal drie-vier uur overdag slaapt in twee slaapjes en s nachts van 19-6.30 :+

Kleine update: we hebben zowaar sinds hij 11mnd is twee tandjes (boven), kruipen begint te komen (maar tijgeren is beter), zelf gaan zitten is een nee, maar op je knieen zitten is des te beter.

Hij is (wanneer niet ziek) nog steeds extreem blij en vrolijk. Valt zelfs andere ouders op op de kdv zeiden de leidsters. In t winkelwagentje bij de super is het allerleukste wat er is, net als kiekeboe en achter je broer aan hobbelen O+

We lopen achter met de 11 mnd prik, ivm corona, dus heb geen recente stats maar hij zit in maat 80 (86 is een beetje groot, sommige 80 te klein, maar een enkele maat 74 past ook nog). Hij eet alles behalve rode kool tot noch toe.

Drinkt drie flessen van 180 maar die tussen de middag gaat zelden leeg, vaak 100cc over. Water uit een rietjesbeker en op t kdv uit een 360 graden beker, thee en diksap ook daar. Denk dat we binnenkort maar eens proberen hoe gewone melk in n beker gaat tussen de middag.

Dit is echt mn kleine baby, heb helemaal geen haast met dingen als lopen en uit een beker drinken. Melba deed dat al heel snel en was met een jaar van de flessen af zo’n beetje.

Fotospam

(Een cadeau afgeven om een nieuwe uit te pakken is heeeeel moeilijk)

En dan de taart. Bloed zweet en tranen. Heerlijke italiaanse merengue botercreme. En toen bleek de kleurstofpoeder voor 75% uit zout te bestaan… soort laag gekleurde kruidenboter aan de buitenkant dus. Met eraf schrapen was ie nog eetbaar, dat wel :X

Dag lieve babies ! Tot gauw bij de dreumesjes?
Kwak
pi_204172006
Ohh neee kwak wat balen van al je werk aan de taart :o maar hij is wel prachtig O+

En wat is Pep een knapperd *;
pi_204172524
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 19:27 schreef Aure het volgende:
Ohh neee kwak wat balen van al je werk aan de taart :o maar hij is wel prachtig O+

En wat is Pep een knapperd *;
Dat inderdaad! Die taart is wel geweldig! En pep ook
  maandag 21 maart 2022 @ 20:13:22 #241
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_204172786
O+ was er ook heel trots op! Voor t eerst zoiets gemaakt.

Oh, hij zit dus ook nog gewoon in de maxi cosi/cybex. Melba was met elf maanden over op de Tobi.
Kwak
pi_204175396

Wij zijn op vakantie. O+ Ze is wel een onverzadigbare larf als het op eten aan komt. Waar de eerste niks van eten wilde weten, vreet deze ondertussen een hele boterham weg, bijna een heel groot potje voeding, stukken fruit. En dan een melkvoeding overslaan toch? Geen denken aan. :') Ondertussen zit ze in maat 74 met haar lekkere speklaag. Het is echt een heerlijk kind.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 03:02:34 #243
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204175911
Heerlijk plaatje Rebubbled! Veel plezier nog daar.
Gefeliciteerd Kwak met je toffe niet-meer-baby *O* .
pi_204175960
Heerlijk, Rebubbled! Hier wordt ook goed gegeten. Ook altijd minimaal een half stuk fruit licht geprakt (soms zelfs 3/4 en een kleine banaan/peer gaat helemaal op) en gisteren at ze ook voor het eerst a la Rapley/Kleintjes een halve boterham met pindakaas. Ze drinkt ook zeker nog zes goede voedingen per dag op mijn werkdagen en bij mij drinkt ze ook nog vaak zat op vrije dagen . Denk dat het CB lekker commentaar gaat hebben als ik daar over een paar weken weer kom, maar iets met ene oor in en andere oor uit.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 10:12:32 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_204177320
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 20:13 schreef kwakz0r het volgende:
O+ was er ook heel trots op! Voor t eerst zoiets gemaakt.

Oh, hij zit dus ook nog gewoon in de maxi cosi/cybex. Melba was met elf maanden over op de Tobi.
Ik heb Goud (bijna 18 maanden) voor het eerst in de Axiss gezet afgelopen weekend. Hij past nog steeds prima in de cosi maar ik dacht dat hij dit wel leuk zou vinden. Ging ie me toch een partij krijsen :')
disclaimer
pi_204177620
Gefeliciteerd Tink en Kwak! *O*

Veel plezier op vakantie Rebubbled, ziet er gezellig uit!

Warm eten wisselt hier per dag en per recept. Brood gaat er wel in, maar na 1 broodje is zijn focus wel een beetje weg haha. Op de opvang eet hij met gemak 2 boterhammen.
Water/thee drinken wisselt ook. Hij lijkt de 360 graden beker een klein beetje door te hebben maar gooien is veel leuker (met alles trouwens) :D .

Zijn baby's in de zomer minder verkouden of maakt het seizoen bij hun geen verschil, ik ben er wel een beetje klaar mee ;( .
  dinsdag 22 maart 2022 @ 12:55:58 #247
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204179544
Seizoen maakt heel veel verschil! Dus wanhoop niet.
pi_204180861
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 04:50 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Heerlijk, Rebubbled! Hier wordt ook goed gegeten. Ook altijd minimaal een half stuk fruit licht geprakt (soms zelfs 3/4 en een kleine banaan/peer gaat helemaal op) en gisteren at ze ook voor het eerst a la Rapley/Kleintjes een halve boterham met pindakaas. Ze drinkt ook zeker nog zes goede voedingen per dag op mijn werkdagen en bij mij drinkt ze ook nog vaak zat op vrije dagen . Denk dat het CB lekker commentaar gaat hebben als ik daar over een paar weken weer kom, maar iets met ene oor in en andere oor uit.
Ah ja het CB vond bij de eerste constant dat ik voedingen moest afbouwen. Ik gaf borstvoeding op verzoek en ze at amper iets dus kwamen we makkelijk aan de 8 voedingen. Wat prima is voor borstgevoede kindjes. Maar nee, het zou en moest naar 5. En de huidige speklarf moet vast ook op dieet straks. Ik zeg lekker bunkeren, voordat brood net zo duur als caviaar is.
pi_204189535
De eerste tand is deels door! Heerlijk scherp randje nu. :D
pi_204191033
Ik ben zo blij met mijn baby zoals ze nu is. 🥰 Ze vermaakt zichzelf op de speelmat, rolt alle kanten op, kan zelf gewenst speelgoed pakken (en ik kan lunchen en een kop warme koffie drinken) en ze is zo vrolijk en ze is nu begonnen met 'badaba' en 'bweh bweh bweh'. En ze is heerlijk temperamentvol met gilletjes en frustratie, echt een meisje. 🥰
Ik geniet ervan zolang het kan. :D
  woensdag 23 maart 2022 @ 15:20:00 #251
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204191901
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 13:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik ben zo blij met mijn baby zoals ze nu is. 🥰 Ze vermaakt zichzelf op de speelmat, rolt alle kanten op, kan zelf gewenst speelgoed pakken (en ik kan lunchen en een kop warme koffie drinken) en ze is zo vrolijk en ze is nu begonnen met 'badaba' en 'bweh bweh bweh'. En ze is heerlijk temperamentvol met gilletjes en frustratie, echt een meisje. 🥰
Ik geniet ervan zolang het kan. :D
O+!
|| justdiggit.org ||
pi_204191956
Zo fijn dat het zo goed gaat, @Komkommerschijfje en dat je zo kunt genieten van je baby!

Mijn baby wil alleen maar in de box liggen als ze niet aan het drinken is. Grote broer was een echte knuffelbaby en kon uren op ons liggen slapen, maar deze dame wil als ze haar flesje leeg heeft binnen 15 minuten (terug) in de box om te chillen :'), in ieder geval wil ze niet op schoot of op een andere wijze op ons zitten/liggen.
pi_204197282
Zo tof die baby's met hun eigen karakter. O+
pi_204216587
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 15:27 schreef eponine het volgende:
Zo fijn dat het zo goed gaat, @:Komkommerschijfje en dat je zo kunt genieten van je baby!

Mijn baby wil alleen maar in de box liggen als ze niet aan het drinken is. Grote broer was een echte knuffelbaby en kon uren op ons liggen slapen, maar deze dame wil als ze haar flesje leeg heeft binnen 15 minuten (terug) in de box om te chillen :'), in ieder geval wil ze niet op schoot of op een andere wijze op ons zitten/liggen.
Ah dit is goed om te lezen
Ik vroeg me al af of J “vreemd” was, die wil ook niet echt op schoot. Ik waarschuw mensen zelfs als ze hem oppakken. Zet hem op schoot met mijn instructies anders wordt het huilen :')

Hij wil wel graag bij ons zijn. Is hij alleen in de kamer dan is het ook snel huilen

Hij is 5,5 maand vandaag en allemaal groene vinkjes bij het cb vandaag.
64cm, 6.4 kg
Draagt maat 62 en 68, maat 68 is nog ruim.

Ik was meteen al bij 4 maanden begonnen met groente hapjes en dat gaat al heel goed. Hij hapt alle groente zo weg! Ik heb vanaf het begin goed kunnen genieten maar het wordt nog steeds elke maand leuker. Ik ben dankbaar en gelukkig
pi_204219090
Fijn, Lily! Hier ook een baby die niet graag alleen is. Helemaal prima als er om haar heen reuring is, maar een stille keuken vindt ze niets. Maar idd, er zijn maar vier mensen momenteel die helemaal oké zijn. Als ze bij andere mensen is en ze ziet een van ons niet, dan is het instant overstuur. Net ook: ik was F. naar bed aan het brengen, maar de bel ging net - een buurman. Ik leg haar even in de box om iets op te schrijven voor hem, maar volgens mij was ze bang dat hij haar iets aan zou doen: ze ging gelijk over de emmer, omdat ze mij niet meer zag en een vreemde stem hoorde. :D
pi_204219831
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2022 21:40 schreef Cygne het volgende:
Zo tof die baby's met hun eigen karakter. O+
Het zijn soms net mensen :D
pi_204249952
Omdat het draadje ook loopt in het dreumestopic: hoe laat gaan jullie baby's naar bed en hoe laat komen ze er uit?
Hier meestal rond 19u naar de slaapkamer en dan drinkt ze nog uitgebreid op bed, vooral als ik gewerkt heb (dan heeft ze duidelijk mama-honger). Meestal gaat ze dan om 19:30/19:45 uur slapen. Soms moeten we een uurtje later nog een keer terug i.v.m. verlatingsangst, maar dan slaapt ze binnen twee minuten weer.
Opstaan: meestal rond 6:30 uur of 7:00 uur.
  maandag 28 maart 2022 @ 13:17:16 #258
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204251173
onze tweemaander slaapt beneden in de box bij ons tot een uur of 22:30, dan nemen we hem mee naar boven en krijgt hij de laatste fles. Daarmee tukt hij dan meestal door tot een uur of 4a5 _O_ dan nog een fles en dan wordt hij weer wakker als we opstaan rond zeven uur ongeveer.
pi_204251573
Onze tienmaander gaat om half zeven in de pyjama, mag dan nog even spelen en samen boekje lezen. Iets voor zeven de laatste fles en dan lekker naar bed. Meestal is dit tussen zeven/kwart over zeven. De ene keer slaapt hij direct, de andere keer moet ik een paar keer terug om hem weer neer te leggen(gaat nog wel eens staan in z'n bedje). Hij slaapt vervolgens tot half zeven/half acht in de ochtend.
pi_204251597
Nu blijft ze nog beneden totdat wij naar bed gaan (rond 22:00 meestal), ze krijgt rond 21:30 een laatste flesje en slaapt dan tot een uur of half 7/7 uur de volgende ochtend.

Donderdag krijgt ze haar eerste vaccinaties en wordt ze weer gewogen en gemeten op het cb. Ben benieuwd, twee weken geleden heb ik haar zelf gewogen op het inloopspreekuur en toen was ze 5600 gram. Lekkere speklap O+
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:07:36 #261
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204292380
Bambi gaat de laatste tijd tussen 19:30 en 20:30 naar bed, krijgt dan vaak rond 23:00 halfslapend een flesje en slaapt dan tot 6:00/6:30, maar is wel vanaf 4:00 duidelijk lichter aan het slapen en wat vaker kort wakker, maar als we haar dan de speen geven slaapt ze gelijk verder tot ongeveer 6:00/6:30.

We zijn nu sinds een paar weken begonnen met oefenhapjes, en dat gaat echt zo goed O+ Zo schattig om te zien O+ Vanochtend at ik een boterham met pindakaas met haar op de arm. Ze wilde daar ook aan happen. Dus toen heb ik wat pindakaas aan mijn vinger gedaan en haar erop laten sabbelen. Ze vond dat duidelijk lekker want dat heb ik nog drie keer zo gedaan :D Volgens mij gaat ze echt een dikke baby worden zodra ze eenmaal echt mag eten :D
|| justdiggit.org ||
pi_204292841
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 14:07 schreef eponine het volgende:
Nu blijft ze nog beneden totdat wij naar bed gaan (rond 22:00 meestal), ze krijgt rond 21:30 een laatste flesje en slaapt dan tot een uur of half 7/7 uur de volgende ochtend.

Wij hebben exact hetzelfde als dit met J.

Even een verstoring van het ritme toen hij fruit en groente ging eten. Toen had hij niet zoveel trek in een hele fles en ging daarna s nachts inhalen.

Maar dat is nu ook weer rechtgetrokken. Maar het is wel duidelijk dat hij nog niet zonder de late 5e voeding om 21;30u kan.
Doe ik hem om 19u in bed en drinkt hij niets meer is het gegarandeerd drama s nachts.

Hoe is jullie eetschema nu? Van J:
7u fles 200 ml
10u fruit + fles 200ml (heb nog niks anders dan 1/4 banaan geprobeerd)
14u fles 200ml
18u 50 gram groente + fles 100 ml
21:30u fles 200 ml

Hiermee komt hij de hele nacht niet.

De flesjes krijgt hij als ik er niet ben, is allemaal afgekolfde moedermelk. Als ik er wel ben drinkt hij aan de borst en weet ik de hoeveelheden niet.
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:30:12 #263
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204293100
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:57 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Wij hebben exact hetzelfde als dit met J.

Even een verstoring van het ritme toen hij fruit en groente ging eten. Toen had hij niet zoveel trek in een hele fles en ging daarna s nachts inhalen.

Maar dat is nu ook weer rechtgetrokken. Maar het is wel duidelijk dat hij nog niet zonder de late 5e voeding om 21;30u kan.
Doe ik hem om 19u in bed en drinkt hij niets meer is het gegarandeerd drama s nachts.

Hoe is jullie eetschema nu? Van J:
7u fles 200 ml
10u fruit + fles 200ml (heb nog niks anders dan 1/4 banaan geprobeerd)
14u fles 200ml
18u 50 gram groente + fles 100 ml
21:30u fles 200 ml

Hiermee komt hij de hele nacht niet.

De flesjes krijgt hij als ik er niet ben, is allemaal afgekolfde moedermelk. Als ik er wel ben drinkt hij aan de borst en weet ik de hoeveelheden niet.
Om 7:00, 11:00, 15:00, 19:00, 23:00 flesjes van 200ml.
Tussen 15:00 en 19:00, meestal rond half 6, krijgt ze oefenhapje groente.
|| justdiggit.org ||
pi_204294518
Ik doe mee aan de opsomming :P

Kuiken drinkt overdag meestal om de 3 uur, ‘s nachts zit er meestal wat langer tussen: 1.00, 6.00, 9.00, 12.00, 15.00, 18.00, 20.00. Die laatste voeding geef ik dan meestal boven en dan gaat ze haar co-sleeper in.
Over 1.5 maand gaan we ook vast voedsel aanbieden, benieuwd wat ze daarvan vindt :D

Wanneer ik er niet ben krijgt ze een flesje afgekolfde melk. We doen er 100ml in, dat gaat een enkele keer op maar meestal is er nog wel een 20 ml over.
Ze is er trouwens wel makkelijk mee, koud uit de koelkast vindt ze prima.
pi_204294767
J wilde net alleen maar banaan eten en geen melk
Doe eens rustig vriend, je bent 5,5 maand en geen 6 maanden :') je zou je melk eerst moeten drinken
pi_204296565
Mijn kleine is vandaag 6 maanden. Betekent dat dat ik bepaalde eetmomenten (melk) nu echt mag vervangen door fruit/groente?
  vrijdag 1 april 2022 @ 18:16:39 #267
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204296808
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:54 schreef Mahra het volgende:
Mijn kleine is vandaag 6 maanden. Betekent dat dat ik bepaalde eetmomenten (melk) nu echt mag vervangen door fruit/groente?
Heb ik niet gedaan bij mijn oudste en met Anna moeten we nog starten. Ik volg daarin gewoon de behoefte van mijn kinderen.

Schema: bv op verzoek. En nadat we buikgriep from hell hadden in huis is dat nu dus heel, heel vaak en veel.
pi_204299866
Ik zou idd vooral de behoefte van je kind volgen hierin. Volgens mij bleef mijn oudste sowieso wel het aantal flessen drinken met de hoeveelheid die hij al kreeg voordat we startten met hapjes.

Gisteren troffen wij een bijzondere arts bij het cb. Van hem MOET er met vier maanden gestart worden met groente/fruit en is later absoluut niet de bedoeling en zelfs slecht voor kinderen. Joejoe :W, ik ben blij dat dit mijn tweede is en de andere arts en verpleegkundigen bij het cb wel normaal zijn en niet zo’n dwingend toontje gebruiken :')

Stats met (bijna) 3 maanden: 5,9kg en 61cm, beide op de +1 lijn. En ze draagt vandaag kleding die grote broer ook gedragen heeft O+
pi_204300238
Blijft toch bijzonder hoe de adviezen bij het cb kunnen verschillen. Je zou toch denken dat binnen dezelfde organisatie hetzelfde liefst eenduidige beleid wordt gevolgd :?

Over het cb hier weinig te klagen tot nu toe. Advies is wel te beginnen met oefenhapjes met 4 maanden. Toen ik vertelde dat ik aan de hand van de ‘kleintjes-methode’ met 6 maanden zou starten met het introduceren van voedsel kreeg ik als antwoord ‘oh, dat is ook goed’. Toch fijn dat ik toestemming kreeg ;) :D
  vrijdag 1 april 2022 @ 22:22:13 #270
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204300439
wij zijn gisteren gestart met jbpm in de voedingen vanwege reflux. de kleine kapitein begon steeds onrustiger te drinken en erbij te huilen, dus het was wel tijd om er iets aan te doen. Vandaag een heel ander kind :o de hele dag lachen en kletsen, een stuk langer tevreden op z'n rug O+ goede keuze denk ik zo. hopelijk gaat hij geen last krijgen van het jbpm.
pi_204300539
Ik ben blij dat de rest van het cb wel leuk is en op een normale manier communiceert. Heb verder ook geen problemen met ze maar dit vond ik gewoon een raar ‘advies’. Ik kan mij voorstellen dat er ouders zijn die (mede door de toon) van hun stuk worden gebracht. Deze man gaf mij eerder ook het advies om peuter niet alleen met zijn zusje te laten, “hij zou wel een pen in haar oog kunnen steken want je weet het nooit met peuters”. Wtf dude :D
Oh en hij wilde tot deze afspraak wachten met het regelen van een verwijzing voor de kinderfysio ivm voorkeurshouding (ik gebruik jouw tips nog steeds @Takkie88 O+) dus die verwijzing heb ik met een belletje naar de huisarts geregeld en we zijn inmiddels al 5 of 6 weken ermee aan de slag. Gaat steeds beter!

Ach ja, zoals ik zei, het is gelukkig niet m’n eerste…
pi_204304243
Hallo :W
Ik kom weer gezellig meeschrijven in dit topic over kleine T, inmiddels 1,5 dag oud en hij doet het super goed O+
pi_204304360
Gefeliciteerd, Bertha!

Hier een baby die met 7,5 maand nog steeds geen voedingen laat vallen, hoor. Ik bied nog steeds eerst de borst aan en daarna pas vast voedsel. Nu vaak twee keer per dag vast voedsel: fruit (vaak zo'n 80 tot 100 gram), af en toe een halve boterham met pindakaas en maisboogjes zijn ook een dikke hit. Groenten doen we nog niet, omdat ik wil dat ze daarvoor eerst even een kwartiertje zonder problemen in de kinderstoel kan zitten. Dat gaat nu tot maximaal 10 minuten goed en dan wordt het echt te zwaar. En groenten vind ik niet zo'n succes om te prakken/pureren.
Ze eet trouwens wel goed van wat we aanbieden. Bijna alles gaat dan altijd wel op.
  zaterdag 2 april 2022 @ 21:45:34 #274
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204310634
wij hebben ook een doorverwijzing naar de fysio vanwege voorkeurshouding :Y. kleine kapitein kan naar dezelfde kinderfysio als de grote, dus we kunnen de bezoekjes combineren. kleine kapitein lijkt ook echt een wat stijver nekje te hebben, ben benieuwd of dat ook echt zo is :D
  zondag 3 april 2022 @ 16:45:39 #275
426379 elamanilo
elämänilo
pi_204319891
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 21:46 schreef eponine het volgende:
Ik zou idd vooral de behoefte van je kind volgen hierin. Volgens mij bleef mijn oudste sowieso wel het aantal flessen drinken met de hoeveelheid die hij al kreeg voordat we startten met hapjes.

Gisteren troffen wij een bijzondere arts bij het cb. Van hem MOET er met vier maanden gestart worden met groente/fruit en is later absoluut niet de bedoeling en zelfs slecht voor kinderen. Joejoe :W, ik ben blij dat dit mijn tweede is en de andere arts en verpleegkundigen bij het cb wel normaal zijn en niet zo’n dwingend toontje gebruiken :')

Stats met (bijna) 3 maanden: 5,9kg en 61cm, beide op de +1 lijn. En ze draagt vandaag kleding die grote broer ook gedragen heeft O+
Onze pluisjes gaan heel gelijk op! Hier woog ze van de week precies hetzelfde. Lengte nog niet opgemeten, maar ze zit nog goed in maat 56. Wat gaat het ongelooflijk hard he... alweer 3 maanden bijna...! :o

Ze loopt hier qua gewicht nu ook alweer gelijk met d'r tweelingbroers op dezelfde leeftijd. Ze werd dus groot geboren, maar kruipt nu al meteen naar dezelfde groeilijn toe als onze andere kinderen. :)

Gisteren was ik bij een vriendin hier twee straten verder die afgelopen woensdag is bevallen van een kindje met dezelfde maten als onze oudste, om haar te helpen bij de borstvoeding. Nu kon ik dus goed het verscheel zien, hoe klein dat was vergeleken met deze bolle baby! Echt heel snoetig om zo'n frummeltje te zien. O+

Mijn baby is al bijna geen baby meer te noemen ;) Ze lacht zo hard naar d'r grote broers en zus, dat is echt zooooo lief. En ze kletst erop los met allerlei geluidjes. Ze begint nu echt dingen te pakken en in d'r mond te stoppen en probeert heel hard te duimen of op haar vingers of knuistje te sabbelen. :D
Ze wil graag rechtop zitten of rechtop staan op m'n schoot.

Ik sta er verbaasd van dat ze nooit spuugt of mondjes teruggeeft. Dat deden al m'n andere kinderen wel, in grote maten zelfs. En dat ze echt nooit, maar dan ook nooit huilt. Nu heeft ze weinig kans, want ze zit zo ongeveer de hele dag in de draagdoek, en elke avond breng ik door met haar in bed, als zij al lekker slaapt en ik nog wat op m'n telefoon doe of kijk. O+ Dus ze heeft 24/7 huid op huid contact en de borst beschikbaar wanneer ze wil. *;

Vaste voeding ben ik nog lang niet mee bezig. Op z'n vroegst pas in juli als ze 6 maanden is. Maar bij 3 van de 4 kinderen begonnen we we pas later. Ik wil iig dat ze tanden heeft en zelf kan zitten en tenminste 6 maanden is. En de eerste tijd is het nog vooral spelen. Ik zie er tegenop dat er dan weer een kindje bij is bij wie ik de hele dag moet gaan opletten of ze al genoeg gegeten hebben gekregen :') Mijn andere kinderen laten zichzelf gerust doodhongeren, als ik dan niet oplet eten ze niets. En dan komt er nog eentje bij die ik drie keer per dag tenminste iets in het mondje moet gaan schuiven. :D Dus voorlopig is het nog wel even relaxed om nergens aan te hoeven denken en het puur op borstvoeding te houden. Ze is er nu iig ook nog gewoon blij mee :P En ze groeit goed. ;)
  zondag 3 april 2022 @ 17:46:22 #276
426379 elamanilo
elämänilo
pi_204320606
En omdat ik haar verder niet zoveel deel online, hier een paar plaatjes bij het praatje:

SPOILER
O+

Truitje is vroeger van mij geweest en het mutsje breide ik toen ik zwanger was!
  zondag 3 april 2022 @ 18:23:01 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_204321057
Ela O+ O+ O+ O+

Wat een poppetje!
pi_204321926
Wat lijkt ze op M zeg! O+
pi_204322133
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:45 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Onze pluisjes gaan heel gelijk op! Hier woog ze van de week precies hetzelfde. Lengte nog niet opgemeten, maar ze zit nog goed in maat 56. Wat gaat het ongelooflijk hard he... alweer 3 maanden bijna...! :o

Ze loopt hier qua gewicht nu ook alweer gelijk met d'r tweelingbroers op dezelfde leeftijd. Ze werd dus groot geboren, maar kruipt nu al meteen naar dezelfde groeilijn toe als onze andere kinderen. :)

Gisteren was ik bij een vriendin hier twee straten verder die afgelopen woensdag is bevallen van een kindje met dezelfde maten als onze oudste, om haar te helpen bij de borstvoeding. Nu kon ik dus goed het verscheel zien, hoe klein dat was vergeleken met deze bolle baby! Echt heel snoetig om zo'n frummeltje te zien. O+

Mijn baby is al bijna geen baby meer te noemen ;) Ze lacht zo hard naar d'r grote broers en zus, dat is echt zooooo lief. En ze kletst erop los met allerlei geluidjes. Ze begint nu echt dingen te pakken en in d'r mond te stoppen en probeert heel hard te duimen of op haar vingers of knuistje te sabbelen. :D
Ze wil graag rechtop zitten of rechtop staan op m'n schoot.

Ik sta er verbaasd van dat ze nooit spuugt of mondjes teruggeeft. Dat deden al m'n andere kinderen wel, in grote maten zelfs. En dat ze echt nooit, maar dan ook nooit huilt. Nu heeft ze weinig kans, want ze zit zo ongeveer de hele dag in de draagdoek, en elke avond breng ik door met haar in bed, als zij al lekker slaapt en ik nog wat op m'n telefoon doe of kijk. O+ Dus ze heeft 24/7 huid op huid contact en de borst beschikbaar wanneer ze wil. *;

Vaste voeding ben ik nog lang niet mee bezig. Op z'n vroegst pas in juli als ze 6 maanden is. Maar bij 3 van de 4 kinderen begonnen we we pas later. Ik wil iig dat ze tanden heeft en zelf kan zitten en tenminste 6 maanden is. En de eerste tijd is het nog vooral spelen. Ik zie er tegenop dat er dan weer een kindje bij is bij wie ik de hele dag moet gaan opletten of ze al genoeg gegeten hebben gekregen :') Mijn andere kinderen laten zichzelf gerust doodhongeren, als ik dan niet oplet eten ze niets. En dan komt er nog eentje bij die ik drie keer per dag tenminste iets in het mondje moet gaan schuiven. :D Dus voorlopig is het nog wel even relaxed om nergens aan te hoeven denken en het puur op borstvoeding te houden. Ze is er nu iig ook nog gewoon blij mee :P En ze groeit goed. ;)
Het is niet normaal hoe hard het gaat… mijn verlof is inmiddels afgelopen maar ik heb nog een weekje vakantie er achteraan geplakt. Ben er mentaal nog niet aan toe om te werken. Komt mede doordat het grootste deel van mijn verlof donker, regenachtig en koud was denk ik.

Grappig dat ze bij jou ook de andere kinderen toch achterna gaat qua groei. R was heel gemiddeld en op de 0 lijn maar nu dus alweer op de +1 lijn en ik verwacht dat ze ook haar broer achterna gaat qua groei (lang en slank). Ze gaat hard wat dat betreft. Verder hier ook veel lachen en geluidjes maken, maar verder nog steeds vooral lekker om zich heen willen kijken. Dingen pakken enzo is ze nog niet mee bezig en op haar buik liggen is de hel :')

Is het voor je andere kinderen niet een idee (en haalbaar) om ze op vaste tijden aan tafel te hebben voor een eet-/drinkmoment? Dat doen wij nu met de peuter want die bleef de hele dag om eten en lekkers vragen. Dus afgesproken dat er 5 eetmomenten zijn: ontbijt, lunch en avondeten aan tafel en twee snackmomenten daar tussenin die ook op een andere plek mogen. Die snackmomenten eet ie vaak fruit/snoepgroenten/soepstengel/koekje. Hij blij want hij weet waar hij aan toe is en eet daadwerkelijk genoeg bij de vaste momenten, en wij blij want het gevraag om eten de hele dag door is gestopt ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door eponine op 04-04-2022 10:05:09 ]
pi_204322398
Och ela, wat een schatje! Zo klein weer. 🥰
  zondag 3 april 2022 @ 20:44:40 #281
426379 elamanilo
elämänilo
pi_204322756
Goede tip @eponine
Ik wilde dat alweer terug inbrengen inderdaad. En dan hopen dat ze genoeg honger hebben ;)

Ontbijt en avondeten gaat goed. Dat is idd allemaal tegelijk en een ‘vast’ moment. Het is daar tussenin wat rommelig gaat.
Alhoewel, bij avondeten zeurt de helft ook steevast dat ze het absoluut niet lusten :’) en moet je weer opletten dat iedereen wel iets eet.. anders krijg je tegen bedtijd weet dat er iemand ineens honger heeft haha!
  zondag 3 april 2022 @ 20:52:49 #282
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204322873
Huhhh @elamanilo 3 maanden alweer?! Ik heb helemaal gemist dat je al bent bevallen! :o
Wat lijkt ze op haar zus. O+

Edit: o nee, ik zie dat ik je destijds heb gefeliciteerd. :D #Ineedsomesleep

[ Bericht 18% gewijzigd door arvensis op 03-04-2022 20:58:17 ]
Protčge moi de mes désirs.
  woensdag 6 april 2022 @ 10:41:10 #283
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204346627
Bambi weer goedgekeurd bij het CB O+ 63,9cm en 6940gr. Morgen 5 maanden. Bij de prikjes weer even flink huilen maar ze was heel snel weer getroost O+ Nog een compliment gekregen over hoe relaxed ik met haar omging O+
|| justdiggit.org ||
pi_204356841
Wat een schatje Ela! O+

En gefeliciteerd met T. Bertha! O+

Goeie stats gelezen! Hier was het afgelopen maandag 4700gr en 59cm bij 8 weken. Verder ook helemaal goedgekeurd! Ze doet het eigenlijk ook heel goed, heb er meestal geen kind aan :@. Slaapt het liefst in eigen bed en kan haar altijd wakker wegleggen, komt meestal voor een voeding in de vroege ochtend en slaapt dan weer verder. Gelukkig maar want na 1,5 week corona met 5 man, een verwijderde teennagel bij mij en daarna weer een week griep bij de kleuters was het al uitdagend genoeg de afgelopen weken :')
pi_204357068
#teamnosleep.

Beetje heftige nachten momenteel. Veel drinken,oksel plakken (regelmatig ook de oudste). Maar Anna is vandaag 6 maanden *O* en ging gelijk los op vast voedsel net. Ik ben echt verbaasd hoe goed ze het gelijk deed _O-

SPOILER
pi_204357322
quote:
17s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:52 schreef douche-eendje het volgende:
#teamnosleep.

Beetje heftige nachten momenteel. Veel drinken,oksel plakken (regelmatig ook de oudste). Maar Anna is vandaag 6 maanden *O* en ging gelijk los op vast voedsel net. Ik ben echt verbaasd hoe goed ze het gelijk deed _O-

SPOILER
Woow, ik durf dat echt nog niet en prak haar banaan.
pi_204358218
quote:
17s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:52 schreef douche-eendje het volgende:
#teamnosleep.

SPOILER
Oh geweldig filmpje!

Lol haha ik durf dat ook niet. Ik heb alles over rapley en kleintjes etc gelezen maar ik heb de ballen niet. Ik prak het eten van J.
  donderdag 7 april 2022 @ 14:43:15 #288
426379 elamanilo
elämänilo
pi_204359478
Wow bellefleur, wat heavy al die ziekten! En Wow, wat heb jij een makkelijke baby!

Mijnes slaapt in de draagdoek en soms in bed, maar dan alleen als ik er naast blijf liggen. Zodra ik wegga is ze meteen wakker.

Ik leg dr trouwens ook eigenlijk nog helemaal nooit weg… ze is altijd in m’n armen/op schoot. Heel soms, als ze wakker is tijdens het eten, zit ze in het newbornbakje van de stokke. Of als we in bed wakker worden ligt ze nog even op dr plekje als ik ga plassen of zo.

Ik had al wel het speelding van de peuters tevoorschijn gehaald, wat je zo boven een kleedje zet en waar je wat dingetjes aan hangt. Maar voor em’n gevoel is ze nog zo klein en kan ik dr nog niet zomaar neerleggen zonder huidcontact. 😅

[ Bericht 0% gewijzigd door elamanilo op 07-04-2022 14:48:31 ]
  donderdag 7 april 2022 @ 14:47:34 #289
426379 elamanilo
elämänilo
pi_204359517
Wat is dan het verschil tussen geprakte happen en kluiven op een stuk? Qua durven? Ze kunnen zich toch allebei daarin verslikken? (Als dat het ‘durven’ ding is?)

Ik heb m’n kinderen altijd alleen maar brokken gegeven en ze hebben zich eigenlijk nog nooit verslikt. En ook bijna nooit zo’n kokhalsreflex gezien. Ze kunnen dat gewoon goed zelf begeleiden. Ze oefenen natuurlijk ook met oneetbare dingen, omdat ze zo klein vooral voelen en ontdekken met hun mond.

M’n middelste die slikte nooit iets door zelfs totdat ie anderhalf was. :’)

Als we het eten geprakt gaven (of yoghurt of zo), dan gaven we ze trouwens ook zelf het bakje en de lepel. ;) Echt voeren heb ik bijna nog nooit gedaan.
  donderdag 7 april 2022 @ 14:49:25 #290
426379 elamanilo
elämänilo
pi_204359531
D-E, al 6 maanden! Wow! Al op de helft naar de eerste verjaardagrdag! 😮😅♥ Eet smakelijk!
pi_204359567
Ik zou wel wat meer willen knuffelen maar dat wil ze zelf niet _O-. ‘s Avonds eerst ook behoorlijk wat onrust, niet op ons willen liggen (wij dachten onrust vanwege krampjes oid) maar dat was dus over toen we haar gewoon in bed gingen leggen om te slapen i.p.v. bij ons beneden houden :').

Mijn zoon was echt compleet het tegenovergestelde, die pikte neerleggen en even weglopen echt niet. Vandaar dat ik er nu ook pas na 6 weken achterkwam want ik had nog geen zin in de strijd van eigen bed overdag. Maar hier is juist op mij laten slapen strijd ipv in eigen bed laten slapen, heel apart :').

Ze wil als ze wakker is wel graag bij ons zijn maar slapen wil ze blijkbaar vooral in rust ofzo.

[ Bericht 2% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 07-04-2022 14:59:43 ]
pi_204359670
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:49 schreef elamanilo het volgende:
D-E, al 6 maanden! Wow! Al op de helft naar de eerste verjaardagrdag! 😮😅♥ Eet smakelijk!
Ja het gaat zo snel :o maar ik schrok ook toen ik las dat jouw jongste ook al 3 maanden is.

@ Geprakt of stukken, ik denk dat het vooral iets is waar je jezelf ook comfortabel bij moet voelen. Bij Bas was ik ook enthousiast begonnen met Rapley maar voor hem werkte het uiteindelijk niet zo lekker en heb ik veel gecombineerd. Uiteindelijk eet hij mij nu arm :P .
  donderdag 7 april 2022 @ 16:10:49 #293
426379 elamanilo
elämänilo
pi_204360383
Ha ja, je kent je eigen baby en jezelf het best. Dus vooral gewoon go with the flow doen wat het best/makkelijkst gaat.

Bellefleur! Daar zou ik ook pas na weken achterkomen denk ik! Haha :)) Wat grappig al die eigen voorkeuren. En fijn dat ze nu in zo’n ritme zit. Hier gaat dat eigenlijk ook best goed, d’r eigen ritme. ♥
pi_204362455
Wij doen een combi van geprakt en Rapley. Ik ga nog niet over naar volledig Rapley, want F. kan echt nog niet meer dan een kwartier goed zitten. Ze zakt toch nog wel onderuit in de baby set of naar rechts.
Maar wat een leukerd heb je, d-e!
pi_204362507
Dat zitten trouwens, wanneer kunnen ze dat? Hier met ruim 7,5 maand echt nog te weinig rompbalans om zelf te blijven zitten als ik haar zo af en toe neerzet (op ons bed). Ze vindt het wel grappig, maar gaat voorover, achterover of opzij. Soms snapt ze dat ze zich met haar armpjes tegen kan houden (die zet ze dan voor zich). Rollen gaat nu heel vlot alle kanten op zonder problemen en ze speelt nu veel op haar buik en we dragen haar ook altijd rechtop, dat ze ook gestimuleerd wordt om haar romp te gebruiken voor evenwicht.
  vrijdag 8 april 2022 @ 10:34:03 #296
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204369742
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Dat zitten trouwens, wanneer kunnen ze dat? Hier met ruim 7,5 maand echt nog te weinig rompbalans om zelf te blijven zitten als ik haar zo af en toe neerzet (op ons bed). Ze vindt het wel grappig, maar gaat voorover, achterover of opzij. Soms snapt ze dat ze zich met haar armpjes tegen kan houden (die zet ze dan voor zich). Rollen gaat nu heel vlot alle kanten op zonder problemen en ze speelt nu veel op haar buik en we dragen haar ook altijd rechtop, dat ze ook gestimuleerd wordt om haar romp te gebruiken voor evenwicht.
Rond 9 maanden kunnen ze vaak zelfstandig tot zit komen, dan is de rompbalans ook gelijk nog beter. Zodra ze zelfstandig tot zit kunnen komen en lekker kunnen zitten, mogen ze ook mee in het fietsstoeltje en kun je gaan rugdragen O+
pi_204371312
En blijven zitten voor een aantal minuten als je ze in zit neerzet? Dan ligt ze binnen vijf seconden, of maximaal vijftien als ze haar armpjes tussen haar beentjes zet om zich op te vangen.
pi_204372234
De meeste baby’s leren tussen de 6-9 maanden om zelfstandig te blijven zitten. Gaan zitten leren de meeste zo tussen de 9-13 maanden.

F. heeft dus nog even om bij de gemiddelde baby’s ‘te horen’ ;)
  vrijdag 8 april 2022 @ 15:16:44 #299
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204372569
Nadeel van dat ze zo snel groeit is dat ze haar huidige maat alweer bijna ontgroeit is en er zoveel leuke kleertjes tussen zaten die ze nu (bijna) niet meer past ;( Voordeel is dat mama weer lekker los heeft kunnen gaan en weer een hele zooi kleertjes voor de volgende maat geshopt heeft :9
|| justdiggit.org ||
pi_204373020
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:40 schreef Takkie88 het volgende:
De meeste baby’s leren tussen de 6-9 maanden om zelfstandig te blijven zitten. Gaan zitten leren de meeste zo tussen de 9-13 maanden.

F. heeft dus nog even om bij de gemiddelde baby’s ‘te horen’ ;)
Top, onze kinderfysio in huis hier. 🥰
pi_204373023
Dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')