SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Truitje is vroeger van mij geweest en het mutsje breide ik toen ik zwanger was!
Het is niet normaal hoe hard het gaat… mijn verlof is inmiddels afgelopen maar ik heb nog een weekje vakantie er achteraan geplakt. Ben er mentaal nog niet aan toe om te werken. Komt mede doordat het grootste deel van mijn verlof donker, regenachtig en koud was denk ik.quote:Op zondag 3 april 2022 16:45 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Onze pluisjes gaan heel gelijk op! Hier woog ze van de week precies hetzelfde. Lengte nog niet opgemeten, maar ze zit nog goed in maat 56. Wat gaat het ongelooflijk hard he... alweer 3 maanden bijna...!![]()
Ze loopt hier qua gewicht nu ook alweer gelijk met d'r tweelingbroers op dezelfde leeftijd. Ze werd dus groot geboren, maar kruipt nu al meteen naar dezelfde groeilijn toe als onze andere kinderen.
Gisteren was ik bij een vriendin hier twee straten verder die afgelopen woensdag is bevallen van een kindje met dezelfde maten als onze oudste, om haar te helpen bij de borstvoeding. Nu kon ik dus goed het verscheel zien, hoe klein dat was vergeleken met deze bolle baby! Echt heel snoetig om zo'n frummeltje te zien.
Mijn baby is al bijna geen baby meer te noemenZe lacht zo hard naar d'r grote broers en zus, dat is echt zooooo lief. En ze kletst erop los met allerlei geluidjes. Ze begint nu echt dingen te pakken en in d'r mond te stoppen en probeert heel hard te duimen of op haar vingers of knuistje te sabbelen.
![]()
Ze wil graag rechtop zitten of rechtop staan op m'n schoot.
Ik sta er verbaasd van dat ze nooit spuugt of mondjes teruggeeft. Dat deden al m'n andere kinderen wel, in grote maten zelfs. En dat ze echt nooit, maar dan ook nooit huilt. Nu heeft ze weinig kans, want ze zit zo ongeveer de hele dag in de draagdoek, en elke avond breng ik door met haar in bed, als zij al lekker slaapt en ik nog wat op m'n telefoon doe of kijk.Dus ze heeft 24/7 huid op huid contact en de borst beschikbaar wanneer ze wil.
Vaste voeding ben ik nog lang niet mee bezig. Op z'n vroegst pas in juli als ze 6 maanden is. Maar bij 3 van de 4 kinderen begonnen we we pas later. Ik wil iig dat ze tanden heeft en zelf kan zitten en tenminste 6 maanden is. En de eerste tijd is het nog vooral spelen. Ik zie er tegenop dat er dan weer een kindje bij is bij wie ik de hele dag moet gaan opletten of ze al genoeg gegeten hebben gekregenMijn andere kinderen laten zichzelf gerust doodhongeren, als ik dan niet oplet eten ze niets. En dan komt er nog eentje bij die ik drie keer per dag tenminste iets in het mondje moet gaan schuiven.
Dus voorlopig is het nog wel even relaxed om nergens aan te hoeven denken en het puur op borstvoeding te houden. Ze is er nu iig ook nog gewoon blij mee
En ze groeit goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 april 2022 10:52 schreef douche-eendje het volgende:
#teamnosleep.
Beetje heftige nachten momenteel. Veel drinken,oksel plakken (regelmatig ook de oudste). Maar Anna is vandaag 6 maandenen ging gelijk los op vast voedsel net. Ik ben echt verbaasd hoe goed ze het gelijk deed
Woow, ik durf dat echt nog niet en prak haar banaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 7 april 2022 10:52 schreef douche-eendje het volgende:
#teamnosleep.
Beetje heftige nachten momenteel. Veel drinken,oksel plakken (regelmatig ook de oudste). Maar Anna is vandaag 6 maandenen ging gelijk los op vast voedsel net. Ik ben echt verbaasd hoe goed ze het gelijk deed
Oh geweldig filmpje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lol haha ik durf dat ook niet. Ik heb alles over rapley en kleintjes etc gelezen maar ik heb de ballen niet. Ik prak het eten van J.
Ja het gaat zo snelquote:Op donderdag 7 april 2022 14:49 schreef elamanilo het volgende:
D-E, al 6 maanden! Wow! Al op de helft naar de eerste verjaardagrdag! 😮😅♥ Eet smakelijk!
Rond 9 maanden kunnen ze vaak zelfstandig tot zit komen, dan is de rompbalans ook gelijk nog beter. Zodra ze zelfstandig tot zit kunnen komen en lekker kunnen zitten, mogen ze ook mee in het fietsstoeltje en kun je gaan rugdragenquote:Op donderdag 7 april 2022 19:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Dat zitten trouwens, wanneer kunnen ze dat? Hier met ruim 7,5 maand echt nog te weinig rompbalans om zelf te blijven zitten als ik haar zo af en toe neerzet (op ons bed). Ze vindt het wel grappig, maar gaat voorover, achterover of opzij. Soms snapt ze dat ze zich met haar armpjes tegen kan houden (die zet ze dan voor zich). Rollen gaat nu heel vlot alle kanten op zonder problemen en ze speelt nu veel op haar buik en we dragen haar ook altijd rechtop, dat ze ook gestimuleerd wordt om haar romp te gebruiken voor evenwicht.
Top, onze kinderfysio in huis hier. 🥰quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:40 schreef Takkie88 het volgende:
De meeste baby’s leren tussen de 6-9 maanden om zelfstandig te blijven zitten. Gaan zitten leren de meeste zo tussen de 9-13 maanden.
F. heeft dus nog even om bij de gemiddelde baby’s ‘te horen’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |