abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 april 2022 @ 17:46:22 #276
426379 elamanilo
elämänilo
pi_204320606
En omdat ik haar verder niet zoveel deel online, hier een paar plaatjes bij het praatje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+

Truitje is vroeger van mij geweest en het mutsje breide ik toen ik zwanger was!
  zondag 3 april 2022 @ 18:23:01 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_204321057
Ela O+ O+ O+ O+

Wat een poppetje!
pi_204321926
Wat lijkt ze op M zeg! O+
pi_204322133
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:45 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Onze pluisjes gaan heel gelijk op! Hier woog ze van de week precies hetzelfde. Lengte nog niet opgemeten, maar ze zit nog goed in maat 56. Wat gaat het ongelooflijk hard he... alweer 3 maanden bijna...! :o

Ze loopt hier qua gewicht nu ook alweer gelijk met d'r tweelingbroers op dezelfde leeftijd. Ze werd dus groot geboren, maar kruipt nu al meteen naar dezelfde groeilijn toe als onze andere kinderen. :)

Gisteren was ik bij een vriendin hier twee straten verder die afgelopen woensdag is bevallen van een kindje met dezelfde maten als onze oudste, om haar te helpen bij de borstvoeding. Nu kon ik dus goed het verscheel zien, hoe klein dat was vergeleken met deze bolle baby! Echt heel snoetig om zo'n frummeltje te zien. O+

Mijn baby is al bijna geen baby meer te noemen ;) Ze lacht zo hard naar d'r grote broers en zus, dat is echt zooooo lief. En ze kletst erop los met allerlei geluidjes. Ze begint nu echt dingen te pakken en in d'r mond te stoppen en probeert heel hard te duimen of op haar vingers of knuistje te sabbelen. :D
Ze wil graag rechtop zitten of rechtop staan op m'n schoot.

Ik sta er verbaasd van dat ze nooit spuugt of mondjes teruggeeft. Dat deden al m'n andere kinderen wel, in grote maten zelfs. En dat ze echt nooit, maar dan ook nooit huilt. Nu heeft ze weinig kans, want ze zit zo ongeveer de hele dag in de draagdoek, en elke avond breng ik door met haar in bed, als zij al lekker slaapt en ik nog wat op m'n telefoon doe of kijk. O+ Dus ze heeft 24/7 huid op huid contact en de borst beschikbaar wanneer ze wil. *;

Vaste voeding ben ik nog lang niet mee bezig. Op z'n vroegst pas in juli als ze 6 maanden is. Maar bij 3 van de 4 kinderen begonnen we we pas later. Ik wil iig dat ze tanden heeft en zelf kan zitten en tenminste 6 maanden is. En de eerste tijd is het nog vooral spelen. Ik zie er tegenop dat er dan weer een kindje bij is bij wie ik de hele dag moet gaan opletten of ze al genoeg gegeten hebben gekregen :') Mijn andere kinderen laten zichzelf gerust doodhongeren, als ik dan niet oplet eten ze niets. En dan komt er nog eentje bij die ik drie keer per dag tenminste iets in het mondje moet gaan schuiven. :D Dus voorlopig is het nog wel even relaxed om nergens aan te hoeven denken en het puur op borstvoeding te houden. Ze is er nu iig ook nog gewoon blij mee :P En ze groeit goed. ;)
Het is niet normaal hoe hard het gaat… mijn verlof is inmiddels afgelopen maar ik heb nog een weekje vakantie er achteraan geplakt. Ben er mentaal nog niet aan toe om te werken. Komt mede doordat het grootste deel van mijn verlof donker, regenachtig en koud was denk ik.

Grappig dat ze bij jou ook de andere kinderen toch achterna gaat qua groei. R was heel gemiddeld en op de 0 lijn maar nu dus alweer op de +1 lijn en ik verwacht dat ze ook haar broer achterna gaat qua groei (lang en slank). Ze gaat hard wat dat betreft. Verder hier ook veel lachen en geluidjes maken, maar verder nog steeds vooral lekker om zich heen willen kijken. Dingen pakken enzo is ze nog niet mee bezig en op haar buik liggen is de hel :')

Is het voor je andere kinderen niet een idee (en haalbaar) om ze op vaste tijden aan tafel te hebben voor een eet-/drinkmoment? Dat doen wij nu met de peuter want die bleef de hele dag om eten en lekkers vragen. Dus afgesproken dat er 5 eetmomenten zijn: ontbijt, lunch en avondeten aan tafel en twee snackmomenten daar tussenin die ook op een andere plek mogen. Die snackmomenten eet ie vaak fruit/snoepgroenten/soepstengel/koekje. Hij blij want hij weet waar hij aan toe is en eet daadwerkelijk genoeg bij de vaste momenten, en wij blij want het gevraag om eten de hele dag door is gestopt ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door eponine op 04-04-2022 10:05:09 ]
pi_204322398
Och ela, wat een schatje! Zo klein weer. 🥰
  zondag 3 april 2022 @ 20:44:40 #281
426379 elamanilo
elämänilo
pi_204322756
Goede tip @eponine
Ik wilde dat alweer terug inbrengen inderdaad. En dan hopen dat ze genoeg honger hebben ;)

Ontbijt en avondeten gaat goed. Dat is idd allemaal tegelijk en een ‘vast’ moment. Het is daar tussenin wat rommelig gaat.
Alhoewel, bij avondeten zeurt de helft ook steevast dat ze het absoluut niet lusten :’) en moet je weer opletten dat iedereen wel iets eet.. anders krijg je tegen bedtijd weet dat er iemand ineens honger heeft haha!
  zondag 3 april 2022 @ 20:52:49 #282
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204322873
Huhhh @elamanilo 3 maanden alweer?! Ik heb helemaal gemist dat je al bent bevallen! :o
Wat lijkt ze op haar zus. O+

Edit: o nee, ik zie dat ik je destijds heb gefeliciteerd. :D #Ineedsomesleep

[ Bericht 18% gewijzigd door arvensis op 03-04-2022 20:58:17 ]
Protčge moi de mes désirs.
  woensdag 6 april 2022 @ 10:41:10 #283
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204346627
Bambi weer goedgekeurd bij het CB O+ 63,9cm en 6940gr. Morgen 5 maanden. Bij de prikjes weer even flink huilen maar ze was heel snel weer getroost O+ Nog een compliment gekregen over hoe relaxed ik met haar omging O+
The madness all around us starts to take it's toll.
|| justdiggit.org ||
pi_204356841
Wat een schatje Ela! O+

En gefeliciteerd met T. Bertha! O+

Goeie stats gelezen! Hier was het afgelopen maandag 4700gr en 59cm bij 8 weken. Verder ook helemaal goedgekeurd! Ze doet het eigenlijk ook heel goed, heb er meestal geen kind aan :@. Slaapt het liefst in eigen bed en kan haar altijd wakker wegleggen, komt meestal voor een voeding in de vroege ochtend en slaapt dan weer verder. Gelukkig maar want na 1,5 week corona met 5 man, een verwijderde teennagel bij mij en daarna weer een week griep bij de kleuters was het al uitdagend genoeg de afgelopen weken :')
pi_204357068
#teamnosleep.

Beetje heftige nachten momenteel. Veel drinken,oksel plakken (regelmatig ook de oudste). Maar Anna is vandaag 6 maanden *O* en ging gelijk los op vast voedsel net. Ik ben echt verbaasd hoe goed ze het gelijk deed _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204357322
quote:
17s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:52 schreef douche-eendje het volgende:
#teamnosleep.

Beetje heftige nachten momenteel. Veel drinken,oksel plakken (regelmatig ook de oudste). Maar Anna is vandaag 6 maanden *O* en ging gelijk los op vast voedsel net. Ik ben echt verbaasd hoe goed ze het gelijk deed _O-

SPOILER
Woow, ik durf dat echt nog niet en prak haar banaan.
pi_204358218
quote:
17s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:52 schreef douche-eendje het volgende:
#teamnosleep.

SPOILER
Oh geweldig filmpje!

Lol haha ik durf dat ook niet. Ik heb alles over rapley en kleintjes etc gelezen maar ik heb de ballen niet. Ik prak het eten van J.
  donderdag 7 april 2022 @ 14:43:15 #288
426379 elamanilo
elämänilo
pi_204359478
Wow bellefleur, wat heavy al die ziekten! En Wow, wat heb jij een makkelijke baby!

Mijnes slaapt in de draagdoek en soms in bed, maar dan alleen als ik er naast blijf liggen. Zodra ik wegga is ze meteen wakker.

Ik leg dr trouwens ook eigenlijk nog helemaal nooit weg… ze is altijd in m’n armen/op schoot. Heel soms, als ze wakker is tijdens het eten, zit ze in het newbornbakje van de stokke. Of als we in bed wakker worden ligt ze nog even op dr plekje als ik ga plassen of zo.

Ik had al wel het speelding van de peuters tevoorschijn gehaald, wat je zo boven een kleedje zet en waar je wat dingetjes aan hangt. Maar voor em’n gevoel is ze nog zo klein en kan ik dr nog niet zomaar neerleggen zonder huidcontact. 😅

[ Bericht 0% gewijzigd door elamanilo op 07-04-2022 14:48:31 ]
  donderdag 7 april 2022 @ 14:47:34 #289
426379 elamanilo
elämänilo
pi_204359517
Wat is dan het verschil tussen geprakte happen en kluiven op een stuk? Qua durven? Ze kunnen zich toch allebei daarin verslikken? (Als dat het ‘durven’ ding is?)

Ik heb m’n kinderen altijd alleen maar brokken gegeven en ze hebben zich eigenlijk nog nooit verslikt. En ook bijna nooit zo’n kokhalsreflex gezien. Ze kunnen dat gewoon goed zelf begeleiden. Ze oefenen natuurlijk ook met oneetbare dingen, omdat ze zo klein vooral voelen en ontdekken met hun mond.

M’n middelste die slikte nooit iets door zelfs totdat ie anderhalf was. :’)

Als we het eten geprakt gaven (of yoghurt of zo), dan gaven we ze trouwens ook zelf het bakje en de lepel. ;) Echt voeren heb ik bijna nog nooit gedaan.
  donderdag 7 april 2022 @ 14:49:25 #290
426379 elamanilo
elämänilo
pi_204359531
D-E, al 6 maanden! Wow! Al op de helft naar de eerste verjaardagrdag! 😮😅♥ Eet smakelijk!
pi_204359567
Ik zou wel wat meer willen knuffelen maar dat wil ze zelf niet _O-. ‘s Avonds eerst ook behoorlijk wat onrust, niet op ons willen liggen (wij dachten onrust vanwege krampjes oid) maar dat was dus over toen we haar gewoon in bed gingen leggen om te slapen i.p.v. bij ons beneden houden :').

Mijn zoon was echt compleet het tegenovergestelde, die pikte neerleggen en even weglopen echt niet. Vandaar dat ik er nu ook pas na 6 weken achterkwam want ik had nog geen zin in de strijd van eigen bed overdag. Maar hier is juist op mij laten slapen strijd ipv in eigen bed laten slapen, heel apart :').

Ze wil als ze wakker is wel graag bij ons zijn maar slapen wil ze blijkbaar vooral in rust ofzo.

[ Bericht 2% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 07-04-2022 14:59:43 ]
pi_204359670
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:49 schreef elamanilo het volgende:
D-E, al 6 maanden! Wow! Al op de helft naar de eerste verjaardagrdag! 😮😅♥ Eet smakelijk!
Ja het gaat zo snel :o maar ik schrok ook toen ik las dat jouw jongste ook al 3 maanden is.

@ Geprakt of stukken, ik denk dat het vooral iets is waar je jezelf ook comfortabel bij moet voelen. Bij Bas was ik ook enthousiast begonnen met Rapley maar voor hem werkte het uiteindelijk niet zo lekker en heb ik veel gecombineerd. Uiteindelijk eet hij mij nu arm :P .
  donderdag 7 april 2022 @ 16:10:49 #293
426379 elamanilo
elämänilo
pi_204360383
Ha ja, je kent je eigen baby en jezelf het best. Dus vooral gewoon go with the flow doen wat het best/makkelijkst gaat.

Bellefleur! Daar zou ik ook pas na weken achterkomen denk ik! Haha :)) Wat grappig al die eigen voorkeuren. En fijn dat ze nu in zo’n ritme zit. Hier gaat dat eigenlijk ook best goed, d’r eigen ritme. ♥
pi_204362455
Wij doen een combi van geprakt en Rapley. Ik ga nog niet over naar volledig Rapley, want F. kan echt nog niet meer dan een kwartier goed zitten. Ze zakt toch nog wel onderuit in de baby set of naar rechts.
Maar wat een leukerd heb je, d-e!
pi_204362507
Dat zitten trouwens, wanneer kunnen ze dat? Hier met ruim 7,5 maand echt nog te weinig rompbalans om zelf te blijven zitten als ik haar zo af en toe neerzet (op ons bed). Ze vindt het wel grappig, maar gaat voorover, achterover of opzij. Soms snapt ze dat ze zich met haar armpjes tegen kan houden (die zet ze dan voor zich). Rollen gaat nu heel vlot alle kanten op zonder problemen en ze speelt nu veel op haar buik en we dragen haar ook altijd rechtop, dat ze ook gestimuleerd wordt om haar romp te gebruiken voor evenwicht.
  vrijdag 8 april 2022 @ 10:34:03 #296
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204369742
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Dat zitten trouwens, wanneer kunnen ze dat? Hier met ruim 7,5 maand echt nog te weinig rompbalans om zelf te blijven zitten als ik haar zo af en toe neerzet (op ons bed). Ze vindt het wel grappig, maar gaat voorover, achterover of opzij. Soms snapt ze dat ze zich met haar armpjes tegen kan houden (die zet ze dan voor zich). Rollen gaat nu heel vlot alle kanten op zonder problemen en ze speelt nu veel op haar buik en we dragen haar ook altijd rechtop, dat ze ook gestimuleerd wordt om haar romp te gebruiken voor evenwicht.
Rond 9 maanden kunnen ze vaak zelfstandig tot zit komen, dan is de rompbalans ook gelijk nog beter. Zodra ze zelfstandig tot zit kunnen komen en lekker kunnen zitten, mogen ze ook mee in het fietsstoeltje en kun je gaan rugdragen O+
pi_204371312
En blijven zitten voor een aantal minuten als je ze in zit neerzet? Dan ligt ze binnen vijf seconden, of maximaal vijftien als ze haar armpjes tussen haar beentjes zet om zich op te vangen.
pi_204372234
De meeste baby’s leren tussen de 6-9 maanden om zelfstandig te blijven zitten. Gaan zitten leren de meeste zo tussen de 9-13 maanden.

F. heeft dus nog even om bij de gemiddelde baby’s ‘te horen’ ;)
  vrijdag 8 april 2022 @ 15:16:44 #299
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204372569
Nadeel van dat ze zo snel groeit is dat ze haar huidige maat alweer bijna ontgroeit is en er zoveel leuke kleertjes tussen zaten die ze nu (bijna) niet meer past ;( Voordeel is dat mama weer lekker los heeft kunnen gaan en weer een hele zooi kleertjes voor de volgende maat geshopt heeft :9
The madness all around us starts to take it's toll.
|| justdiggit.org ||
pi_204373020
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 14:40 schreef Takkie88 het volgende:
De meeste baby’s leren tussen de 6-9 maanden om zelfstandig te blijven zitten. Gaan zitten leren de meeste zo tussen de 9-13 maanden.

F. heeft dus nog even om bij de gemiddelde baby’s ‘te horen’ ;)
Top, onze kinderfysio in huis hier. 🥰
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')