abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203875215
Wij worden elke ochtend met een grote glimlach begroet door de kleine man in zijn cosleeper. Dan kan je dag toch niet meer stuk?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_203881792
Ja, heerlijk. Wij hebben dat aan het eind van de nacht, als ze wakker wordt voor een schone luier en een voeding. Dan verschijn je aan het voeteneind van dat bedje en dan krijg je een big smile. Bij mij moet ze ook altijd lachen als we elkaar aankijken vanuit bed: zij in de co-sleeper, ik in ons grote bed.
Maar dat gekeet vanaf 6:00 uur mag wel klaar zijn, hoor. Soms lukt het dan om nog een uur of anderhalf uur te slapen, maar vaak is ze dus vanaf 5:15 uur wel echt wakker. Nja, gelukkig slapen we zelf altijd vroeg. En zij gaat om 8:00 uur dan ook alweer haar eerste dut doen. :D

Hoeveel dutjes doen jullie baby's op ruim 6 maanden? F. meestal 2, waarvan de tweede ook met moeite is. De derde lukt vaak wel bij mijn man, niet bij mij. Vaak zijn het ook slaapjes van maximaal een uur...
pi_203881857
2 a 3. Ze gaat om 21u slapen en wordt meestal rond 7.30 wakker. Dan doet ze rond 11u en 14u een slaapje van 30 min tot 2 uur. Soms doet ze om 18u nog een klein slaapje.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_203881972
Ok, blij dat F. niet de enige is die overdag niet heel veel tukt. Ik zie op 24baby allemaal mama's die zeggen dat hun kinderen drie dutjes overdag doen van anderhalf uur lang en 's nachts ook 11 uur slapen. Ik mag blij zijn als wij 12 uur in totaal halen, haha.

Nee, 's nachts gaat het eigenlijk bijna altijd goed. Ze slaapt rond 19:30 uur en dan vaak wel in een ruk door tot 4:30/5:00 uur. Soms lukt het om nog een uurtje te tukken na de voeding. Dat gaat wel beter als ze wat vroeger komt, zo rond 4:00 uur. Vanaf de ochtend proberen we haar wel weer te laten slapen als ze 2,5 uur wakker is geweest, maar dat duurt vaak ook minimaal een kwartier. En ze vertikt het nog steeds om bij ons overdag in bed te slapen. :')
Eigenwijsje.
pi_203881975
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 10:53 schreef Tink89 het volgende:
En als ze dan naar je lachen, vergeet je al die uren krijsen, rondjes lopen, gore poepluiers en ander drama voor heel eventjes en is de wereld perfect...

En dan open je het Oekraïne-nieuws en knuffel je je kids nog 80 keer extra.
Ja pffff, je moet er toch niet aan denken dat je met je eigen gezin op de vlucht moet, of ergens in een metrotunnel moet schuilen. En dan die mannen die het land niet uit mogen ;(
Vind t doodeng allemaal :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 28 februari 2022 @ 20:01:43 #131
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203883149
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ja pffff, je moet er toch niet aan denken dat je met je eigen gezin op de vlucht moet, of ergens in een metrotunnel moet schuilen. En dan die mannen die het land niet uit mogen ;(
Vind t doodeng allemaal :@
Ik las gister of eergister zelfs dat er een vrouw in het metrostation, waar ze schuilen, was bevallen :X

En inderdaad, met dit hele gedoe in Oekraïene besef ik me alleen maar meer hoe goed we het hebben en knuffel ik Bambi nog wat vaker O+
The madness all around us starts to take it's toll.
|| justdiggit.org ||
pi_203889055
Haha @MaJo, ik zie nu pas dat eponine bovenaan staat in de OP. :D Moest lachen.
pi_203889134
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 09:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Meh ;( Beterschap voor jullie baby's, Tink en d-e!

Wij zijn aan het kijken voor een weekje weg in eigen land, zo rond eind mei. Het liefst aan de kust of op een waddeneiland. Hebben jullie tips? Wat is leuk met baby? Tegen die tijd is ze bijna 7 maanden.
Had je hier al antwoord op?
Wij zijn vorig jaar in mei samen nog een midweekje naar Domburg geweest (zonder baby natuurlijk). We hadden daar een leuk appartement op de begane grond, echt op 50 meter lopen van de hoofdstraat in het centrumpje. Was toen al erg leuk, lekker mensen kijken en winkeltjes bezoeken. Ook hebben ze er een zwembad in het dorp. En lekker wandelen aan het strand. 🥰 Je baby is dan nog niet zo toe aan allerlei andere activiteiten. Ik denk dat het belangrijker is dat je het zelf mooi en leuk vindt. Mijn baby gaat overal met plezier mee naar toe, ze vindt het prachtig om lekker rond te kunnen kijken en andere mensen aan te staren of om haar vinger te winden. :D
pi_203890152
Net weer goedgekeurd op het CB, meisje krijgt lekkere spekpootjes O+

@TheGirlNextDoor, wat Komkommerschijfje eigenlijk al zegt: alles is prima, je baby vermaakt zich wel en heeft niet veel nodig. Dus ga vooral iets doen wat en ergens heen waar jullie het zelf (ook) leuk vinden!
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:51:53 #135
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203890638
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 09:49 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Had je hier al antwoord op?
Wij zijn vorig jaar in mei samen nog een midweekje naar Domburg geweest (zonder baby natuurlijk). We hadden daar een leuk appartement op de begane grond, echt op 50 meter lopen van de hoofdstraat in het centrumpje. Was toen al erg leuk, lekker mensen kijken en winkeltjes bezoeken. Ook hebben ze er een zwembad in het dorp. En lekker wandelen aan het strand. 🥰 Je baby is dan nog niet zo toe aan allerlei andere activiteiten. Ik denk dat het belangrijker is dat je het zelf mooi en leuk vindt. Mijn baby gaat overal met plezier mee naar toe, ze vindt het prachtig om lekker rond te kunnen kijken en andere mensen aan te staren of om haar vinger te winden. :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:16 schreef eponine het volgende:
Net weer goedgekeurd op het CB, meisje krijgt lekkere spekpootjes O+

@:TheGirlNextDoor, wat Komkommerschijfje eigenlijk al zegt: alles is prima, je baby vermaakt zich wel en heeft niet veel nodig. Dus ga vooral iets doen wat en ergens heen waar jullie het zelf (ook) leuk vinden!
Thanks, had hier inderdaad nog geen antwoord op :D
Ik had al wel het vermoeden dat het voor Bambi opzich nog niet zoveel uitmaakt, maar ik dacht; wie weet zijn er toch al wat tips :+
Ik ga jouw tip, Komkommer, eens bekijken. Klinkt goed :Y

Ik wil vooral ergens waar ook een zwembad bij zit of in de buurt is. Want babyzwemmen nu twee keer gedaan en ze lijkt het echt superleuk te vinden. En ik hou zelf ook gewoon van zwemmen :D
The madness all around us starts to take it's toll.
|| justdiggit.org ||
  Moderator dinsdag 1 maart 2022 @ 12:10:55 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203890881
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 09:43 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Haha @:MaJo, ik zie nu pas dat eponine bovenaan staat in de OP. :D Moest lachen.
Oeps, dat is niet zo handig nee :') Ik heb het aangepast!

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:35 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Thnx! De oudste heeft ze ook. Papa heeft hele lichte groene ogen met een limbale ring. Ik heb donkerblauwe ogen. Die samen leveren schijnbaar lichtblauwe ogen met een donkere limbale ring op.

Oudste:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak, thnx voor de toelichting. Hier ook ppd gehad, dus ben er wel heel bewust mee bezig.

Keroppi, hier ook een die zelf elke keer als ik haar neerleggen binnen 3 milliseconden op haar buik rolt en vervolgens ligt te klagen, omdat ze de andere kant op nog niet helemaal door heeft. Dan rol ik haar terug en meteen rolt ze weer op haar buik om weer lekker gefrustreerd te liggen wezen. Ik heb het haar wel zien doen een tijd geleden, maar die techniek lijkt weer helemaal verdwenen.
Wow, echt mooi O+ Ik heb ook een limbale ring, nooit geweten dat daar een woord voor was! :o
5 - 28 februari Thailand O+
  dinsdag 1 maart 2022 @ 13:08:59 #137
426379 elamanilo
elämänilo
pi_203891776
Ik denk dat ik ongesteld ben geworden… 😥
  FOK!fossiel dinsdag 1 maart 2022 @ 16:32:22 #138
1455 Keroppi
kool kikker
pi_203894639
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 12:35 schreef Rebubbled het volgende:

Keroppi, hier ook een die zelf elke keer als ik haar neerleggen binnen 3 milliseconden op haar buik rolt en vervolgens ligt te klagen, omdat ze de andere kant op nog niet helemaal door heeft. Dan rol ik haar terug en meteen rolt ze weer op haar buik om weer lekker gefrustreerd te liggen wezen. Ik heb het haar wel zien doen een tijd geleden, maar die techniek lijkt weer helemaal verdwenen.
Ik denk dat ze gewoon echt op haar buik wil liggen omdat er meer te zien is. Fles geven is soms ook een struggle omdat ze alles wil meemaken. Ze hoeft haar zus maar te horen of ze wurmt zich in alle bochten om haar te kunnen zien.

Nu leg ik haar soms maar op het verschoonkussen met opstaande randen zodat ze even op haar rug kan chillen.
Chick on a mission
  dinsdag 1 maart 2022 @ 18:21:12 #139
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_203896153
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 13:08 schreef elamanilo het volgende:
-O- das alweer snel
  dinsdag 1 maart 2022 @ 18:22:18 #140
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_203896171
Mijn 1maander doet verwoedde pogingen om om te rollen :? Doe rustig vriendje dat hoeft echt nog lang niet :D
pi_203896913
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 13:08 schreef elamanilo het volgende:
Ugh, ook al! Ik was na 4 weken alweer ongesteld, heb zelfs de verloskundige nog gebeld omdat ik twijfelde waar al dat bloedverlies en die buikpijn ineens vandaan kwamen. Maar omdat ik (op eigen verzoek) Dostinex (prolactineverlagend middeltje) heb gekregen na de geboorte is mijn lichaam waarschijnlijk toen vrijwel direct gereset zei ze. Geen stuwing was fijn, maar na 4 weken weer ongesteld was dan wel weer jammer :')
  dinsdag 1 maart 2022 @ 19:37:12 #142
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_203897338
Ik heb wel al puisten alsof ik ongesteld moet worden :') een puber is er niks bij
pi_203897502
Zo bijzonder dat er ook zoveel variatie in zit... Nu 6,5 maand geleden bevallen en nog geen druppel bloed te bekennen. Ook nog niet aan de hormonale anticonceptie. Heb het al wel in huis, maar wil het pas gaan slikken als ik ga menstrueren.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 20:33:07 #144
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_203898690
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 11:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ha, acht tanden bij negen maanden of één tand bij elf maanden, het kan nogal uiteen lopen. :D
Bij F. denk ik al twee maanden dat haar twee middelste ondertandjes doorkomen. Ik zie ze al best even zitten en het tandvlees is daar echt verdikt, maar nog geen doorbraak, letterlijk. Is dat dan zomaar opeens een keer 's morgens? :D
:Y ja ineens zit er wat wits en hards haha
Kwak
pi_203903599
Nog een kleine 2 weken en dan is m'n baby gewoon een officiële dreumes. Inmiddels kan ik wel zeggen dat ie echt gewoon loopt. Hij kruipt ook nog wel maar ik denk dat hij nu meer loopt dan kruipt, met name als ie heel snel ergens wil zijn gaat dat nog kruipend. Maar als je hem nu staand op de grond zet gaat hij ook lopend naar z'n doel, ipv meteen op de vloer te zakken. Het ziet er wel heel schattig uit, dat lopen O+

https://i.imgur.com/5xFQBSO.mp4

oO<
pi_203903644
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:30 schreef Aure het volgende:
Nog een kleine 2 weken en dan is m'n baby gewoon een officiële dreumes. Inmiddels kan ik wel zeggen dat ie echt gewoon loopt. Hij kruipt ook nog wel maar ik denk dat hij nu meer loopt dan kruipt, met name als ie heel snel ergens wil zijn gaat dat nog kruipend. Maar als je hem nu staand op de grond zet gaat hij ook lopend naar z'n doel, ipv meteen op de vloer te zakken. Het ziet er wel heel schattig uit, dat lopen O+

https://i.imgur.com/5xFQBSO.mp4

oO<
Omg, zo cool. 😎 Wat een snellerd.
Even voor mijn beeldvorming: wat kon Otis al met 6,5 maand qua motoriek?
pi_203903700
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:34 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Omg, zo cool. 😎 Wat een snellerd.
Even voor mijn beeldvorming: wat kon Otis al met 6,5 maand qua motoriek?
Euhh tijgeren en toen kon hij echt net zelf van lig tot zit komen. Kruipen wilde hij heel graag maar hij kwam dan nog niet verder dan de kruipstand en snapte nog niet hoe verder vanaf dat punt :D met 7 maanden kon hij wel kruipen.

Gelukkig app ik alles naar m'n moeder en kon ik het zo terug zoeken, anders had ik het niet eens geweten :')
  woensdag 2 maart 2022 @ 10:13:31 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203904033
Wat gaat hij hard! Mijn ruim 11 maanden kruipt nog niet _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203904057
Je baby heeft haast met dreumes worden Aure! O+

Ligt het aan mij of lijken 2de kindjes nog sneller groot te worden dan de 1ste? Ons kuiken is alweer ruim 3 maanden en het echte innieminie baby’tje is er echt wel af. Ze ontwikkelen en groeien zo snel. Die lachjes zijn echt goud waard O+

We hebben met kuiken echt wel een heel relaxte baby gekregen waardoor het ook gewoon volop genieten is. (Ik bereid me dus vast voor op een helse peuter of puber want het moet er natuurlijk een keer uitkomen :s) )

Plaatjes van onze niet meer zo kleine baby:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203904086
Soms een beetje te snel ;( maar sommige dingen zijn ook handig, dat hij al een tijdje zelf de trap op kan bijvoorbeeld (we wonen vierhoog en er is geen lift dus als ik veel moet sjouwen is het fijn dat hij zelf naar boven kan klimmen :D).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')