abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 maart 2022 @ 15:20:00 #251
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204191901
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 13:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik ben zo blij met mijn baby zoals ze nu is. 🥰 Ze vermaakt zichzelf op de speelmat, rolt alle kanten op, kan zelf gewenst speelgoed pakken (en ik kan lunchen en een kop warme koffie drinken) en ze is zo vrolijk en ze is nu begonnen met 'badaba' en 'bweh bweh bweh'. En ze is heerlijk temperamentvol met gilletjes en frustratie, echt een meisje. 🥰
Ik geniet ervan zolang het kan. :D
O+!
The madness all around us starts to take it's toll.
|| justdiggit.org ||
pi_204191956
Zo fijn dat het zo goed gaat, @Komkommerschijfje en dat je zo kunt genieten van je baby!

Mijn baby wil alleen maar in de box liggen als ze niet aan het drinken is. Grote broer was een echte knuffelbaby en kon uren op ons liggen slapen, maar deze dame wil als ze haar flesje leeg heeft binnen 15 minuten (terug) in de box om te chillen :'), in ieder geval wil ze niet op schoot of op een andere wijze op ons zitten/liggen.
pi_204197282
Zo tof die baby's met hun eigen karakter. O+
pi_204216587
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2022 15:27 schreef eponine het volgende:
Zo fijn dat het zo goed gaat, @:Komkommerschijfje en dat je zo kunt genieten van je baby!

Mijn baby wil alleen maar in de box liggen als ze niet aan het drinken is. Grote broer was een echte knuffelbaby en kon uren op ons liggen slapen, maar deze dame wil als ze haar flesje leeg heeft binnen 15 minuten (terug) in de box om te chillen :'), in ieder geval wil ze niet op schoot of op een andere wijze op ons zitten/liggen.
Ah dit is goed om te lezen
Ik vroeg me al af of J “vreemd” was, die wil ook niet echt op schoot. Ik waarschuw mensen zelfs als ze hem oppakken. Zet hem op schoot met mijn instructies anders wordt het huilen :')

Hij wil wel graag bij ons zijn. Is hij alleen in de kamer dan is het ook snel huilen

Hij is 5,5 maand vandaag en allemaal groene vinkjes bij het cb vandaag.
64cm, 6.4 kg
Draagt maat 62 en 68, maat 68 is nog ruim.

Ik was meteen al bij 4 maanden begonnen met groente hapjes en dat gaat al heel goed. Hij hapt alle groente zo weg! Ik heb vanaf het begin goed kunnen genieten maar het wordt nog steeds elke maand leuker. Ik ben dankbaar en gelukkig
pi_204219090
Fijn, Lily! Hier ook een baby die niet graag alleen is. Helemaal prima als er om haar heen reuring is, maar een stille keuken vindt ze niets. Maar idd, er zijn maar vier mensen momenteel die helemaal oké zijn. Als ze bij andere mensen is en ze ziet een van ons niet, dan is het instant overstuur. Net ook: ik was F. naar bed aan het brengen, maar de bel ging net - een buurman. Ik leg haar even in de box om iets op te schrijven voor hem, maar volgens mij was ze bang dat hij haar iets aan zou doen: ze ging gelijk over de emmer, omdat ze mij niet meer zag en een vreemde stem hoorde. :D
pi_204219831
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2022 21:40 schreef Cygne het volgende:
Zo tof die baby's met hun eigen karakter. O+
Het zijn soms net mensen :D
pi_204249952
Omdat het draadje ook loopt in het dreumestopic: hoe laat gaan jullie baby's naar bed en hoe laat komen ze er uit?
Hier meestal rond 19u naar de slaapkamer en dan drinkt ze nog uitgebreid op bed, vooral als ik gewerkt heb (dan heeft ze duidelijk mama-honger). Meestal gaat ze dan om 19:30/19:45 uur slapen. Soms moeten we een uurtje later nog een keer terug i.v.m. verlatingsangst, maar dan slaapt ze binnen twee minuten weer.
Opstaan: meestal rond 6:30 uur of 7:00 uur.
  maandag 28 maart 2022 @ 13:17:16 #258
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204251173
onze tweemaander slaapt beneden in de box bij ons tot een uur of 22:30, dan nemen we hem mee naar boven en krijgt hij de laatste fles. Daarmee tukt hij dan meestal door tot een uur of 4a5 _O_ dan nog een fles en dan wordt hij weer wakker als we opstaan rond zeven uur ongeveer.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204251573
Onze tienmaander gaat om half zeven in de pyjama, mag dan nog even spelen en samen boekje lezen. Iets voor zeven de laatste fles en dan lekker naar bed. Meestal is dit tussen zeven/kwart over zeven. De ene keer slaapt hij direct, de andere keer moet ik een paar keer terug om hem weer neer te leggen(gaat nog wel eens staan in z'n bedje). Hij slaapt vervolgens tot half zeven/half acht in de ochtend.
pi_204251597
Nu blijft ze nog beneden totdat wij naar bed gaan (rond 22:00 meestal), ze krijgt rond 21:30 een laatste flesje en slaapt dan tot een uur of half 7/7 uur de volgende ochtend.

Donderdag krijgt ze haar eerste vaccinaties en wordt ze weer gewogen en gemeten op het cb. Ben benieuwd, twee weken geleden heb ik haar zelf gewogen op het inloopspreekuur en toen was ze 5600 gram. Lekkere speklap O+
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:07:36 #261
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204292380
Bambi gaat de laatste tijd tussen 19:30 en 20:30 naar bed, krijgt dan vaak rond 23:00 halfslapend een flesje en slaapt dan tot 6:00/6:30, maar is wel vanaf 4:00 duidelijk lichter aan het slapen en wat vaker kort wakker, maar als we haar dan de speen geven slaapt ze gelijk verder tot ongeveer 6:00/6:30.

We zijn nu sinds een paar weken begonnen met oefenhapjes, en dat gaat echt zo goed O+ Zo schattig om te zien O+ Vanochtend at ik een boterham met pindakaas met haar op de arm. Ze wilde daar ook aan happen. Dus toen heb ik wat pindakaas aan mijn vinger gedaan en haar erop laten sabbelen. Ze vond dat duidelijk lekker want dat heb ik nog drie keer zo gedaan :D Volgens mij gaat ze echt een dikke baby worden zodra ze eenmaal echt mag eten :D
|| justdiggit.org ||
pi_204292841
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2022 14:07 schreef eponine het volgende:
Nu blijft ze nog beneden totdat wij naar bed gaan (rond 22:00 meestal), ze krijgt rond 21:30 een laatste flesje en slaapt dan tot een uur of half 7/7 uur de volgende ochtend.

Wij hebben exact hetzelfde als dit met J.

Even een verstoring van het ritme toen hij fruit en groente ging eten. Toen had hij niet zoveel trek in een hele fles en ging daarna s nachts inhalen.

Maar dat is nu ook weer rechtgetrokken. Maar het is wel duidelijk dat hij nog niet zonder de late 5e voeding om 21;30u kan.
Doe ik hem om 19u in bed en drinkt hij niets meer is het gegarandeerd drama s nachts.

Hoe is jullie eetschema nu? Van J:
7u fles 200 ml
10u fruit + fles 200ml (heb nog niks anders dan 1/4 banaan geprobeerd)
14u fles 200ml
18u 50 gram groente + fles 100 ml
21:30u fles 200 ml

Hiermee komt hij de hele nacht niet.

De flesjes krijgt hij als ik er niet ben, is allemaal afgekolfde moedermelk. Als ik er wel ben drinkt hij aan de borst en weet ik de hoeveelheden niet.
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:30:12 #263
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204293100
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:57 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Wij hebben exact hetzelfde als dit met J.

Even een verstoring van het ritme toen hij fruit en groente ging eten. Toen had hij niet zoveel trek in een hele fles en ging daarna s nachts inhalen.

Maar dat is nu ook weer rechtgetrokken. Maar het is wel duidelijk dat hij nog niet zonder de late 5e voeding om 21;30u kan.
Doe ik hem om 19u in bed en drinkt hij niets meer is het gegarandeerd drama s nachts.

Hoe is jullie eetschema nu? Van J:
7u fles 200 ml
10u fruit + fles 200ml (heb nog niks anders dan 1/4 banaan geprobeerd)
14u fles 200ml
18u 50 gram groente + fles 100 ml
21:30u fles 200 ml

Hiermee komt hij de hele nacht niet.

De flesjes krijgt hij als ik er niet ben, is allemaal afgekolfde moedermelk. Als ik er wel ben drinkt hij aan de borst en weet ik de hoeveelheden niet.
Om 7:00, 11:00, 15:00, 19:00, 23:00 flesjes van 200ml.
Tussen 15:00 en 19:00, meestal rond half 6, krijgt ze oefenhapje groente.
|| justdiggit.org ||
pi_204294518
Ik doe mee aan de opsomming :P

Kuiken drinkt overdag meestal om de 3 uur, ‘s nachts zit er meestal wat langer tussen: 1.00, 6.00, 9.00, 12.00, 15.00, 18.00, 20.00. Die laatste voeding geef ik dan meestal boven en dan gaat ze haar co-sleeper in.
Over 1.5 maand gaan we ook vast voedsel aanbieden, benieuwd wat ze daarvan vindt :D

Wanneer ik er niet ben krijgt ze een flesje afgekolfde melk. We doen er 100ml in, dat gaat een enkele keer op maar meestal is er nog wel een 20 ml over.
Ze is er trouwens wel makkelijk mee, koud uit de koelkast vindt ze prima.
pi_204294767
J wilde net alleen maar banaan eten en geen melk
Doe eens rustig vriend, je bent 5,5 maand en geen 6 maanden :') je zou je melk eerst moeten drinken
pi_204296565
Mijn kleine is vandaag 6 maanden. Betekent dat dat ik bepaalde eetmomenten (melk) nu echt mag vervangen door fruit/groente?
  vrijdag 1 april 2022 @ 18:16:39 #267
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204296808
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 17:54 schreef Mahra het volgende:
Mijn kleine is vandaag 6 maanden. Betekent dat dat ik bepaalde eetmomenten (melk) nu echt mag vervangen door fruit/groente?
Heb ik niet gedaan bij mijn oudste en met Anna moeten we nog starten. Ik volg daarin gewoon de behoefte van mijn kinderen.

Schema: bv op verzoek. En nadat we buikgriep from hell hadden in huis is dat nu dus heel, heel vaak en veel.
pi_204299866
Ik zou idd vooral de behoefte van je kind volgen hierin. Volgens mij bleef mijn oudste sowieso wel het aantal flessen drinken met de hoeveelheid die hij al kreeg voordat we startten met hapjes.

Gisteren troffen wij een bijzondere arts bij het cb. Van hem MOET er met vier maanden gestart worden met groente/fruit en is later absoluut niet de bedoeling en zelfs slecht voor kinderen. Joejoe :W, ik ben blij dat dit mijn tweede is en de andere arts en verpleegkundigen bij het cb wel normaal zijn en niet zo’n dwingend toontje gebruiken :')

Stats met (bijna) 3 maanden: 5,9kg en 61cm, beide op de +1 lijn. En ze draagt vandaag kleding die grote broer ook gedragen heeft O+
pi_204300238
Blijft toch bijzonder hoe de adviezen bij het cb kunnen verschillen. Je zou toch denken dat binnen dezelfde organisatie hetzelfde liefst eenduidige beleid wordt gevolgd :?

Over het cb hier weinig te klagen tot nu toe. Advies is wel te beginnen met oefenhapjes met 4 maanden. Toen ik vertelde dat ik aan de hand van de ‘kleintjes-methode’ met 6 maanden zou starten met het introduceren van voedsel kreeg ik als antwoord ‘oh, dat is ook goed’. Toch fijn dat ik toestemming kreeg ;) :D
  vrijdag 1 april 2022 @ 22:22:13 #270
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204300439
wij zijn gisteren gestart met jbpm in de voedingen vanwege reflux. de kleine kapitein begon steeds onrustiger te drinken en erbij te huilen, dus het was wel tijd om er iets aan te doen. Vandaag een heel ander kind :o de hele dag lachen en kletsen, een stuk langer tevreden op z'n rug O+ goede keuze denk ik zo. hopelijk gaat hij geen last krijgen van het jbpm.
pi_204300539
Ik ben blij dat de rest van het cb wel leuk is en op een normale manier communiceert. Heb verder ook geen problemen met ze maar dit vond ik gewoon een raar ‘advies’. Ik kan mij voorstellen dat er ouders zijn die (mede door de toon) van hun stuk worden gebracht. Deze man gaf mij eerder ook het advies om peuter niet alleen met zijn zusje te laten, “hij zou wel een pen in haar oog kunnen steken want je weet het nooit met peuters”. Wtf dude :D
Oh en hij wilde tot deze afspraak wachten met het regelen van een verwijzing voor de kinderfysio ivm voorkeurshouding (ik gebruik jouw tips nog steeds @Takkie88 O+) dus die verwijzing heb ik met een belletje naar de huisarts geregeld en we zijn inmiddels al 5 of 6 weken ermee aan de slag. Gaat steeds beter!

Ach ja, zoals ik zei, het is gelukkig niet m’n eerste…
pi_204304243
Hallo :W
Ik kom weer gezellig meeschrijven in dit topic over kleine T, inmiddels 1,5 dag oud en hij doet het super goed O+
pi_204304360
Gefeliciteerd, Bertha!

Hier een baby die met 7,5 maand nog steeds geen voedingen laat vallen, hoor. Ik bied nog steeds eerst de borst aan en daarna pas vast voedsel. Nu vaak twee keer per dag vast voedsel: fruit (vaak zo'n 80 tot 100 gram), af en toe een halve boterham met pindakaas en maisboogjes zijn ook een dikke hit. Groenten doen we nog niet, omdat ik wil dat ze daarvoor eerst even een kwartiertje zonder problemen in de kinderstoel kan zitten. Dat gaat nu tot maximaal 10 minuten goed en dan wordt het echt te zwaar. En groenten vind ik niet zo'n succes om te prakken/pureren.
Ze eet trouwens wel goed van wat we aanbieden. Bijna alles gaat dan altijd wel op.
  zaterdag 2 april 2022 @ 21:45:34 #274
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204310634
wij hebben ook een doorverwijzing naar de fysio vanwege voorkeurshouding :Y. kleine kapitein kan naar dezelfde kinderfysio als de grote, dus we kunnen de bezoekjes combineren. kleine kapitein lijkt ook echt een wat stijver nekje te hebben, ben benieuwd of dat ook echt zo is :D
  zondag 3 april 2022 @ 16:45:39 #275
426379 elamanilo
elämänilo
pi_204319891
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 21:46 schreef eponine het volgende:
Ik zou idd vooral de behoefte van je kind volgen hierin. Volgens mij bleef mijn oudste sowieso wel het aantal flessen drinken met de hoeveelheid die hij al kreeg voordat we startten met hapjes.

Gisteren troffen wij een bijzondere arts bij het cb. Van hem MOET er met vier maanden gestart worden met groente/fruit en is later absoluut niet de bedoeling en zelfs slecht voor kinderen. Joejoe :W, ik ben blij dat dit mijn tweede is en de andere arts en verpleegkundigen bij het cb wel normaal zijn en niet zo’n dwingend toontje gebruiken :')

Stats met (bijna) 3 maanden: 5,9kg en 61cm, beide op de +1 lijn. En ze draagt vandaag kleding die grote broer ook gedragen heeft O+
Onze pluisjes gaan heel gelijk op! Hier woog ze van de week precies hetzelfde. Lengte nog niet opgemeten, maar ze zit nog goed in maat 56. Wat gaat het ongelooflijk hard he... alweer 3 maanden bijna...! :o

Ze loopt hier qua gewicht nu ook alweer gelijk met d'r tweelingbroers op dezelfde leeftijd. Ze werd dus groot geboren, maar kruipt nu al meteen naar dezelfde groeilijn toe als onze andere kinderen. :)

Gisteren was ik bij een vriendin hier twee straten verder die afgelopen woensdag is bevallen van een kindje met dezelfde maten als onze oudste, om haar te helpen bij de borstvoeding. Nu kon ik dus goed het verscheel zien, hoe klein dat was vergeleken met deze bolle baby! Echt heel snoetig om zo'n frummeltje te zien. O+

Mijn baby is al bijna geen baby meer te noemen ;) Ze lacht zo hard naar d'r grote broers en zus, dat is echt zooooo lief. En ze kletst erop los met allerlei geluidjes. Ze begint nu echt dingen te pakken en in d'r mond te stoppen en probeert heel hard te duimen of op haar vingers of knuistje te sabbelen. :D
Ze wil graag rechtop zitten of rechtop staan op m'n schoot.

Ik sta er verbaasd van dat ze nooit spuugt of mondjes teruggeeft. Dat deden al m'n andere kinderen wel, in grote maten zelfs. En dat ze echt nooit, maar dan ook nooit huilt. Nu heeft ze weinig kans, want ze zit zo ongeveer de hele dag in de draagdoek, en elke avond breng ik door met haar in bed, als zij al lekker slaapt en ik nog wat op m'n telefoon doe of kijk. O+ Dus ze heeft 24/7 huid op huid contact en de borst beschikbaar wanneer ze wil. *;

Vaste voeding ben ik nog lang niet mee bezig. Op z'n vroegst pas in juli als ze 6 maanden is. Maar bij 3 van de 4 kinderen begonnen we we pas later. Ik wil iig dat ze tanden heeft en zelf kan zitten en tenminste 6 maanden is. En de eerste tijd is het nog vooral spelen. Ik zie er tegenop dat er dan weer een kindje bij is bij wie ik de hele dag moet gaan opletten of ze al genoeg gegeten hebben gekregen :') Mijn andere kinderen laten zichzelf gerust doodhongeren, als ik dan niet oplet eten ze niets. En dan komt er nog eentje bij die ik drie keer per dag tenminste iets in het mondje moet gaan schuiven. :D Dus voorlopig is het nog wel even relaxed om nergens aan te hoeven denken en het puur op borstvoeding te houden. Ze is er nu iig ook nog gewoon blij mee :P En ze groeit goed. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')