quote:
Op vrijdag 1 april 2022 21:46 schreef eponine het volgende:Ik zou idd vooral de behoefte van je kind volgen hierin. Volgens mij bleef mijn oudste sowieso wel het aantal flessen drinken met de hoeveelheid die hij al kreeg voordat we startten met hapjes.
Gisteren troffen wij een bijzondere arts bij het cb. Van hem MOET er met vier maanden gestart worden met groente/fruit en is later absoluut niet de bedoeling en zelfs slecht voor kinderen. Joejoe

, ik ben blij dat dit mijn tweede is en de andere arts en verpleegkundigen bij het cb wel normaal zijn en niet zo’n dwingend toontje gebruiken
Stats met (bijna) 3 maanden: 5,9kg en 61cm, beide op de +1 lijn. En ze draagt vandaag kleding die grote broer ook gedragen heeft

Onze pluisjes gaan heel gelijk op! Hier woog ze van de week precies hetzelfde. Lengte nog niet opgemeten, maar ze zit nog goed in maat 56. Wat gaat het ongelooflijk hard he... alweer 3 maanden bijna...!
Ze loopt hier qua gewicht nu ook alweer gelijk met d'r tweelingbroers op dezelfde leeftijd. Ze werd dus groot geboren, maar kruipt nu al meteen naar dezelfde groeilijn toe als onze andere kinderen.

Gisteren was ik bij een vriendin hier twee straten verder die afgelopen woensdag is bevallen van een kindje met dezelfde maten als onze oudste, om haar te helpen bij de borstvoeding. Nu kon ik dus goed het verscheel zien, hoe klein dat was vergeleken met deze bolle baby! Echt heel snoetig om zo'n frummeltje te zien.

Mijn baby is al bijna geen baby meer te noemen

Ze lacht zo hard naar d'r grote broers en zus, dat is echt zooooo lief. En ze kletst erop los met allerlei geluidjes. Ze begint nu echt dingen te pakken en in d'r mond te stoppen en probeert heel hard te duimen of op haar vingers of knuistje te sabbelen.
Ze wil graag rechtop zitten of rechtop staan op m'n schoot.
Ik sta er verbaasd van dat ze nooit spuugt of mondjes teruggeeft. Dat deden al m'n andere kinderen wel, in grote maten zelfs. En dat ze echt nooit, maar dan ook nooit huilt. Nu heeft ze weinig kans, want ze zit zo ongeveer de hele dag in de draagdoek, en elke avond breng ik door met haar in bed, als zij al lekker slaapt en ik nog wat op m'n telefoon doe of kijk.

Dus ze heeft 24/7 huid op huid contact en de borst beschikbaar wanneer ze wil.

Vaste voeding ben ik nog lang niet mee bezig. Op z'n vroegst pas in juli als ze 6 maanden is. Maar bij 3 van de 4 kinderen begonnen we we pas later. Ik wil iig dat ze tanden heeft en zelf kan zitten en tenminste 6 maanden is. En de eerste tijd is het nog vooral spelen. Ik zie er tegenop dat er dan weer een kindje bij is bij wie ik de hele dag moet gaan opletten of ze al genoeg gegeten hebben gekregen

Mijn andere kinderen laten zichzelf gerust doodhongeren, als ik dan niet oplet eten ze niets. En dan komt er nog eentje bij die ik drie keer per dag tenminste iets in het mondje moet gaan schuiven.

Dus voorlopig is het nog wel even relaxed om nergens aan te hoeven denken en het puur op borstvoeding te houden. Ze is er nu iig ook nog gewoon blij mee

En ze groeit goed.