abonnement Unibet Coolblue
pi_203562400


Welkom in het Beursvloer-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.



Nederlands
De Aandeelhouder
BNR Nieuwsradio
IEX
RTL Z

Internationaal
Morning Star
Bloomberg
CNBC
MarketWatch
Seeking Alpha
Finviz
Börse Online
The Motley Fool

Alle oude topics, mét titel, vind je hier

pi_203562923
Aandelen Ajax verkocht :)
U MAD?
pi_203566196
Maar weer wat Adyen aandelen gekocht w/

Gisteren alles verkocht maar nu staat ie weer vrij laag.
pi_203566237
Schiet allemaal niet op met de beurs en de oplopende inflatie.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203568878
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Schiet allemaal niet op met de beurs en de oplopende inflatie.
Mhwa ik ben het jaar toch goed begonnen hoor.

En ik hou niet van veel actie dus een beetje kabbelen is niet verkeerd.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_203569030
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:10 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Mhwa ik ben het jaar toch goed begonnen hoor.

En ik hou niet van veel actie dus een beetje kabbelen is niet verkeerd.
Hoe doe jij het ? Handel je gewoon per dag?
Ik zwaai naar dieren.
pi_203569038
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:18 schreef Geerd het volgende:

[..]
Hoe doe jij het ? Handel je gewoon per dag?
Nope, gewoon buy and hold.. ik doe maar 1 of 2 aankopen per jaar.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 8 februari 2022 @ 13:19:43 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203569039
Pfizer vandaag met cijfers. Voorbeurs een minnetje, de markt had wat meer verwacht blijkbaar.
EPS van 1.08 per kwartaal zet de koers Pfizer op een PE van 8,5 , dus blijft aantrekkelijk geprijsd.

quote:
Pfizer projects it will generate record-high revenue in 2022, saying Tuesday it expects to sell $32 billion of its Covid-19 shots and $22 billion of its antiviral coronavirus treatment pill Paxlovid this year.

Here’s how the company performed compared to what Wall Street expected, based on analysts’ average estimates compiled by Refinitiv:

Adjusted EPS: $1.08 vs. 87 cents expected
Revenue: $23.84 billion vs. $24.12 billion expected
https://www.cnbc.com/2022(...)arnings-q4-2021.html

quote:
Outlook

Voor 2022 mikt Pfizer op een omzet van 98 tot 102 miljard dollar met een aangepaste winst per aandeel van 6,35 tot 6,55 dollar. Dat zouden stijgingen van 23 en 46 procent zijn.

Eind januari meldde Pfizer dat de EU positief heeft geoordeeld over de coronapil van de farmaceut.


Bron: ABM Financial News


[ Bericht 12% gewijzigd door BasEnAad op 08-02-2022 13:50:24 ]
pi_203569162
Geloven jullie nog in een revival van Tech? Las vandaag alweer wat pessimistische berichten.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203569262
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Geloven jullie nog in een revival van Tech? Las vandaag alweer wat pessimistische berichten.
Wat waren die berichten? Over welke tech specifiek?
pi_203569539
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat waren die berichten? Over welke tech specifiek?
Dit soort berichten.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)aan-de-hand-a4084388

quote:
Een toenemende inflatie leidt ertoe dat waarderingen, gebaseerd op voorspellingen van winsten in de toekomst, onder druk komen te staan. Met name de toch al hoog gewaardeerde Amerikaanse techaandelen kregen daarom de grootste klappen. Juist naar deze aandelen is sinds de coronapandemie veel geld gegaan, opgejaagd door burgers en bedrijven die door lockdowns gedwongen in hoger tempo digitaliseerden. Die lucht loopt er nu – met uitzondering van bijna alle Big Tech-fondsen dus – even hard weer uit.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203570356
quote:
Toch zit er best veel nuance in het artikel.

Het is vooral riskant om in bedrijven te zitten die afhankelijk zijn van 1 inkomstenstroom (Facebook -> advertenties / Netflix -> betalende gebruikers vs einde corona) als ik het zo lees.

Microsoft, Apple, Sony, Nvidia, Intel, AMD, Tesla, Adobe en ook AMSL hebben volgens mij prima vooruitzichten.
De vraag naar halfgeleiders is hoog, de vraag naar EV's is hoog, clouddiensten doen het goed, etc.

Amazon heb ik dan weer geen aandelen in omdat ik het bedrijf niet zo sympathiek vind, heb er niets mee, koop er ook liever niets. Maar ook Amazon doet het prima.

Ik denk dat vooral bedrijven die (nog) geen winst maken het grootste risico lopen, zoals Palantir of Rivian. En dan natuurlijk bedrijven zoals Facebook, die zonder hun adverteerders nergens meer zijn.

De andere grote jongens kunnen natuurlijk ook nog klappen krijgen qua bedrijfswaarde maar op zich zijn de cijfers wel prima, bij sommige van die bedrijven klotst het geld zelfs tegen de plinten.

Misschien zie ik het te optimistisch, gelukkig hebben we @ludovico nog :+
pi_203570480
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Toch zit er best veel nuance in het artikel.

Het is vooral riskant om in bedrijven te zitten die afhankelijk zijn van 1 inkomstenstroom (Facebook -> advertenties / Netflix -> betalende gebruikers vs einde corona) als ik het zo lees.

Microsoft, Apple, Sony, Nvidia, Intel, AMD, Tesla, Adobe en ook AMSL hebben volgens mij prima vooruitzichten.
De vraag naar halfgeleiders is hoog, de vraag naar EV's is hoog, clouddiensten doen het goed, etc.

Amazon heb ik dan weer geen aandelen in omdat ik het bedrijf niet zo sympathiek vind, heb er niets mee, koop er ook liever niets. Maar ook Amazon doet het prima.

Ik denk dat vooral bedrijven die (nog) geen winst maken het grootste risico lopen, zoals Palantir of Rivian. En dan natuurlijk bedrijven zoals Facebook, die zonder hun adverteerders nergens meer zijn.

De andere grote jongens kunnen natuurlijk ook nog klappen krijgen qua bedrijfswaarde maar op zich zijn de cijfers wel prima, bij sommige van die bedrijven klotst het geld zelfs tegen de plinten.

Misschien zie ik het te optimistisch, gelukkig hebben we @:ludovico nog :+
Ik zit zelf in de NASDAQ 100 etf's, dus dat is sowieso natuurlijk wat mooier gespreid. Zie veel bedrijven die jij nu noemt ook in diezelfde NASDAQ zitten. Dus ben blij dat je wat positiever bent. :)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203570527
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik zit zelf in de NASDAQ 100 etf's, dus dat is sowieso natuurlijk wat mooier gespreid. Zie veel bedrijven die jij nu noemt ook in diezelfde NASDAQ zitten. Dus ben blij dat je wat positiever bent. :)
Er kunnen natuurlijk best lastige tijden komen voor "big tech" als de beurs echt crasht maar in de basis blijven het bedrijven die niet zomaar verdwijnen.
pi_203570560
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er kunnen natuurlijk best lastige tijden komen voor "big tech" als de beurs echt crasht maar in de basis blijven het bedrijven die niet zomaar verdwijnen.
Als de beurs crasht heeft bijna iedereen hier een probleem denk ik. ;)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:19:17 #16
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203570611
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik zit zelf in de NASDAQ 100 etf's, dus dat is sowieso natuurlijk wat mooier gespreid. Zie veel bedrijven die jij nu noemt ook in diezelfde NASDAQ zitten. Dus ben blij dat je wat positiever bent. :)
De koers van de nasdaq-100 staat nu even hoog als een paar maanden geleden. Als je indexbreed kijkt zijn er nog nauwelijks klappen gevallen. Twee jaar geleden stond die index op 8000, top was 16.500, nu 14.500.
pi_203570683
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:19 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
De koers van de nasdaq-100 staat nu even hoog als een paar maanden geleden. Als je indexbreed kijkt zijn er nog nauwelijks klappen gevallen. Twee jaar geleden stond die index op 8000, top was 16.500, nu 14.500.
Ik weet het, ben alleen benieuwd of die grote klap nog gaat komen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:27:00 #18
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203570735
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik weet het, ben alleen benieuwd of die grote klap nog gaat komen.
Ongetwijfeld. Maar je weet niet wanneer en of het een snelle klap gaat zijn, of dat heel langzaam de lucht eruit loopt.
Heeft geen zin je daar druk over te maken. Ik zie het dan als een mooie koopkans.
pi_203570818
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Als de beurs crasht heeft bijna iedereen hier een probleem denk ik. ;)
True :P
pi_203570832
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Als de beurs crasht heeft bijna iedereen hier een probleem denk ik. ;)
bijkopen dan
Ik zwaai naar dieren.
pi_203570876
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:19 schreef BasEnAad het volgende:
Pfizer vandaag met cijfers. Voorbeurs een minnetje, de markt had wat meer verwacht blijkbaar.
EPS van 1.08 per kwartaal zet de koers Pfizer op een PE van 8,5 , dus blijft aantrekkelijk geprijsd.
[..]
https://www.cnbc.com/2022(...)arnings-q4-2021.html
[..]

Vrij negatieve reactie vandaag. Pfizer blijft natuurlijk een beetje een zorgenkindje qua patent cliff en het heersende idee dat dit allemaal eenmalig is. Heb ze voor een GAK van $ 34 dus houd ze lekker.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203570894
Virtu prima cijfers daarentegen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203571770
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Geloven jullie nog in een revival van Tech? Las vandaag alweer wat pessimistische berichten.
Er waren/zijn ook heel veel techbedrijven overprijsd. Dus dat is een heel generieke vraag. Dan nog het onderscheid tussen winstmakend en verliesgevend. Heb echt nog wel vertrouwen in de Alphabet en Microsofts.

Dan heb jij winstmakende bedrijven waar ik problemen voorzie voor de toekomst. Meta. Dat hele metaverse, sommige zijn lyrisch over dit geldverslindende project. Ik zie het niet. Daarnaast zie ik de andere inkomstenbronnen langzaam krimpen. Netflix had een sterke positie in het begin, maar met de versnippering van content, zie ik daar ook een bedrijf vol uitdagingen. Ken mensen die na jaren weer zijn gaan downloaden, omdat ze het niet zien zitten meerdere abonnementen te pakken.

Kortom, tech vind ik veel te generaal om daar iets zinnigs over te zeggen.
pi_203572261
Zie Adyen eens een sprint omhoog maken *O*
Morgen de cijfers van Q4. Ben benieuwd.
pi_203575093
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:42 schreef maan_man het volgende:

[..]
Er waren/zijn ook heel veel techbedrijven overprijsd. Dus dat is een heel generieke vraag. Dan nog het onderscheid tussen winstmakend en verliesgevend. Heb echt nog wel vertrouwen in de Alphabet en Microsofts.

Dan heb jij winstmakende bedrijven waar ik problemen voorzie voor de toekomst. Meta. Dat hele metaverse, sommige zijn lyrisch over dit geldverslindende project. Ik zie het niet. Daarnaast zie ik de andere inkomstenbronnen langzaam krimpen. Netflix had een sterke positie in het begin, maar met de versnippering van content, zie ik daar ook een bedrijf vol uitdagingen. Ken mensen die na jaren weer zijn gaan downloaden, omdat ze het niet zien zitten meerdere abonnementen te pakken.

Kortom, tech vind ik veel te generaal om daar iets zinnigs over te zeggen.
Dank voor de info. Het is ook een hele generieke vraag. ;) Maar als je belegt in etf's dan is dat misschien ook wel logisch.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203575311
Als je kijkt naar halfgeleiders (ofwel "semiconductors") dan is daar een enorme vraag naar de komende 10 tot 20 jaar.

Elektrische auto's zitten er vol mee, autonome auto's (maar ook "steer by wire" oplossingen) hebben veel systemen ook nog eens dubbel uitgevoerd.
Daarnaast groeit AI / machine learning / deep learning en ook daarvoor zijn veel, heel veel chips nodig.

Nvidia, AMD, Intel, ASML, TSMC, etc... Die hebben maar 1 probleem en dat is dat ze de vraag niet aan kunnen...

Dus op dat vlak is tech voor mij helder.

EV's idem, alle merken die winstgevend en op grote schaal EV's kunnen produceren en hun (eventuele) legacy zonder al te veel problemen van zich af kunnen schudden, zitten in theorie ook "gebakken".

Voor mij is dat Tesla, maar als ik er wat neutraler naar probeer te kijken dan zal een VW, Ford, Hyundai, Stellantis en Toyota het waarschijnlijk ook wel redden. GM heb ik weinig hoop voor. Hoe dan ook worden de kaarten momenteel opnieuw geschud en er blijven een paar automerken met de "Zwarte Piet" kaart zitten. Die worden dan misschien gered door een overheid of overgenomen door een ander groot bedrijf. Of ze verdwijnen...

Feitelijk, als je nu kijkt naar het huidige Stellantis dan is er in het recente verleden al heel wat "geschud".
  dinsdag 8 februari 2022 @ 21:03:12 #27
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_203575366
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Toch zit er best veel nuance in het artikel.

Het is vooral riskant om in bedrijven te zitten die afhankelijk zijn van 1 inkomstenstroom (Facebook -> advertenties / Netflix -> betalende gebruikers vs einde corona) als ik het zo lees.

Microsoft, Apple, Sony, Nvidia, Intel, AMD, Tesla, Adobe en ook AMSL hebben volgens mij prima vooruitzichten.
De vraag naar halfgeleiders is hoog, de vraag naar EV's is hoog, clouddiensten doen het goed, etc.

Amazon heb ik dan weer geen aandelen in omdat ik het bedrijf niet zo sympathiek vind, heb er niets mee, koop er ook liever niets. Maar ook Amazon doet het prima.

Ik denk dat vooral bedrijven die (nog) geen winst maken het grootste risico lopen, zoals Palantir of Rivian. En dan natuurlijk bedrijven zoals Facebook, die zonder hun adverteerders nergens meer zijn.

De andere grote jongens kunnen natuurlijk ook nog klappen krijgen qua bedrijfswaarde maar op zich zijn de cijfers wel prima, bij sommige van die bedrijven klotst het geld zelfs tegen de plinten.

Misschien zie ik het te optimistisch, gelukkig hebben we @:ludovico nog :+
Ik heb precies hetzelfde met amazon! Wel goed om te lezen dat meer mensen zo denken :9
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_203576430
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203576564
Chipotle Mexican Grill goede cijfers *O*
Nabeurs gelijk 6% erbij.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 22:40:18 #30
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203576767
Leuk om even in oude topics te neuzen. De prijs van een aandeel Apple was toen zo’n $14 rekening houdend met de splits. Dat is nu 13x zoveel… :D

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:42 schreef the85mc het volgende:
Nu we het toch over sentimenten hebben: Apple grootste bedrijf ter wereld? :') Als ik ergens geen lange termijn vertrouwen in heb dan is het in Apple.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 17:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]
De hardware is niet bijzonder, en kan eenvoudig nagemaakt worden (met aanzienlijk betere kwaliteit onderdelen overigens). De software kost een paar tientjes, als je het legaal wil houden. Waarom zou een ondernemer in India of China of Taiwan (waar de appletjes toch al gemaakt worden) dat niet gaan doen en een kwalitatief beter of vergelijkbaar product voor de helft gaan aanbieden, desnoods enkel aan de Aziatische markt?

Ik begrijp de uniekheid van AAPL product niet. Volgens mij is het reproduceerbaar, en dus link.
pi_203576864
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 22:40 schreef Zwansen het volgende:
Leuk om even in oude topics te neuzen. De prijs van een aandeel Apple was toen zo’n $14 rekening houdend met de splits. Dat is nu 13x zoveel… :D
[..]
[..]

Dat geeft al aan hoe weinig we weten als amateur Buffett's :+
pi_203577290
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 22:16 schreef Anton91 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je dit uitgebreid in excel zet met rentepercentages, inflatiepercentages en rendementpercentages zul je erachter komen dat het een positieve verwachtingswaarde heeft. Ik ben jou al voorgegaan :P
pi_203577443
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 22:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat geeft al aan hoe weinig we weten als amateur Buffett's :+
Volgens mij zat Buffett in 2011 ook nog op die lijn :+

BKS in tech is pas vrij recentelijk
pi_203577538
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 22:40 schreef Zwansen het volgende:
Leuk om even in oude topics te neuzen. De prijs van een aandeel Apple was toen zo’n $14 rekening houdend met de splits. Dat is nu 13x zoveel… :D
[..]
[..]

Moet trouwens wel zeggen dat er ook inzichtvolle posts tussen staan, als je wat verder leest ;)
pi_203577623
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 23:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Moet trouwens wel zeggen dat er ook inzichtvolle posts tussen staan, als je wat verder leest ;)
Is sowieso wel eens leuk om het Fok archief van AEX in te duiken. Is toch een soort real time liveblog van gebeurtenissen, en daar was in 2008-2012 geen gebrek aan :D

En blijkbaar vond ik Apple in 2011 een overgewaardeerd hypebedrijf :D _O-
pi_203578805
Gaan de cijfers op alfabet tegenwoordig?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203578810
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2022 08:49 schreef nostra het volgende:
Gaan de cijfers op alfabet tegenwoordig?
Die van Google wel :P
pi_203578872
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203579060
Adyen bijna 10% in de plus *O*
pi_203583454
Valt me op dat (en dat wordt ook vaak op cnbc gezegd) banken altijd na het publiceren van cijfers dalen. Afgelopen weken bij bijna alle banken gebeurd. :(

Volgende x anticiperen :7
pi_203583822
Sommige stijgingen zijn ook wel ietwat bizar... 14% nu en counting. En dan moet Amerika nog openen.
pi_203585953
Abrdn, een Britse verzekeraar, moet zijn miljardenovername van Interactive Investor uitstellen. Want: tekort aan papier door het massale thuiswerken. Het overnamedocument van 120 pagina's moet aan alle 1,1 miljoen aandeelhouders worden verstuurd en dat mag niet digitaal.

https://fd.nl/financiele-(...)loopt-in-de-papieren
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203589816
quote:
10s.gif Op woensdag 9 februari 2022 17:09 schreef nostra het volgende:
Abrdn, een Britse verzekeraar, moet zijn miljardenovername van Interactive Investor uitstellen. Want: tekort aan papier door het massale thuiswerken. Het overnamedocument van 120 pagina's moet aan alle 1,1 miljoen aandeelhouders worden verstuurd en dat mag niet digitaal.

https://fd.nl/financiele-(...)loopt-in-de-papieren
Arme bomen :P

Gaat wel lekker met de aandeeltjes.

M'n Chipotle zelfs 10% vandaag :D

edit: Disney ook al 8% in de plus, aardig kwartaal blijkbaar *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 09-02-2022 22:27:48 ]
pi_203593801
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:37 schreef nostra het volgende:
Virtu prima cijfers daarentegen.
Flow presteert tegelijkertijd zwaar ondermaats. Blijven toch wel erg achter bij hun peers nu, zit er ook niet meer in. Wilde nog puts kopen de dag voor de cijfers, maar ik dacht dat het vandaag de 9e was. :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 10 februari 2022 @ 11:03:56 #45
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203595752
Redelijke cijfers van Unilever voor zover ik het snel kan zien. De belegger is er echter niet blij mee?

Ah, de inflatie gaat een grote rol spelen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Zwansen op 10-02-2022 11:13:19 ]
pi_203595912
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2022 11:03 schreef Zwansen het volgende:
Redelijke cijfers van Unilever voor zover ik het snel kan zien. De belegger is er echter niet blij mee?

Ah, de inflatie gaat een grote rol spelen.
Outlook vrij bagger ja. Jope moet echt gewoon wieberen en dan een beetje opschudden. Meer dan genoeg onderliggende potentie.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 10 februari 2022 @ 13:23:09 #47
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_203597879
Heb je nog wat Unies bijgekocht..

Afwachten of Peltz voor enige reuring kan zorgen en ondertussen dividend meepakken (niet heel hoog dividend maar ok).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_203598005
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:23 schreef JimmyJames het volgende:
Heb je nog wat Unies bijgekocht..

Afwachten of Peltz voor enige reuring kan zorgen en ondertussen dividend meepakken (niet heel hoog dividend maar ok).
Putjes 44 schrijven mss. Is ex voor expiratie (maart). Assignen vind ik dan niet erg.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203598194
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 22:16 schreef Anton91 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 10 februari 2022 @ 13:53:36 #50
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_203598437
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Putjes 44 schrijven mss. Is ex voor expiratie (maart). Assignen vind ik dan niet erg.
Moet ik er gelijk 100 afnemen :P Voorlopig vind ik een kleinere positie langzaam opbouwen prima.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_203599977
Daar gaan de futures...
pi_203600858
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Daar gaan de futures...
Er gebeurt toch geen reet? :P
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203600870
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Er gebeurt toch geen reet? :P
Op schaal ziet het er best heftig uit.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203601087
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
:?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203601367
Het kabbelde maar wat voort vandaag totdat Peabody Energy Corporation met de cijfers kwam. +17% is geloof ik de grootste stijging die ik op een dag in mijn portofolio heb gezien.
pi_203601524
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:25 schreef Anton91 het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan je doen, ligt aan je eigen risicoafwegingen.

Het "vervelende" van een hypotheek is dat je in 1 klap opeens op een zooi duiten zit, ik zou met grote bedragen toch een jaar of 5 willen doen eigenlijk over de opbouw.

Misschien dat je zoiets zou kunnen doen ook nog, "verzilver hypotheek" is normaliter voor oudjes geloof ik en heeft hogere rentes enzo... I dunno m8, je kan het uitzoeken.

I.p.v. eerst altijd afgelost had je natuurlijk ook gewoon toen al minder kunnen aflossen en meer in aandelen kunnen stoppen, waarom koos je toen niet voor aandelen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 10 februari 2022 @ 18:04:38 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203602238
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 20:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je kijkt naar halfgeleiders (ofwel "semiconductors") dan is daar een enorme vraag naar de komende 10 tot 20 jaar.

Elektrische auto's zitten er vol mee, autonome auto's (maar ook "steer by wire" oplossingen) hebben veel systemen ook nog eens dubbel uitgevoerd.
Daarnaast groeit AI / machine learning / deep learning en ook daarvoor zijn veel, heel veel chips nodig.

Nvidia, AMD, Intel, ASML, TSMC, etc... Die hebben maar 1 probleem en dat is dat ze de vraag niet aan kunnen...

Dus op dat vlak is tech voor mij helder.

EV's idem, alle merken die winstgevend en op grote schaal EV's kunnen produceren en hun (eventuele) legacy zonder al te veel problemen van zich af kunnen schudden, zitten in theorie ook "gebakken".

Voor mij is dat Tesla, maar als ik er wat neutraler naar probeer te kijken dan zal een VW, Ford, Hyundai, Stellantis en Toyota het waarschijnlijk ook wel redden. GM heb ik weinig hoop voor. Hoe dan ook worden de kaarten momenteel opnieuw geschud en er blijven een paar automerken met de "Zwarte Piet" kaart zitten. Die worden dan misschien gered door een overheid of overgenomen door een ander groot bedrijf. Of ze verdwijnen...

Feitelijk, als je nu kijkt naar het huidige Stellantis dan is er in het recente verleden al heel wat "geschud".
Ford heeft zo gigantisch veel schulden,die staat als eerste op de nominatie om te vallen
Die gaaat de transitie niet doorkomen

quote:
What is Ford's current debt?
Image result for ford debt 2021
The Ford Motor Company reported total debt between 161 and 162 billion U.S. dollars in 2020. Total debt comprises automotive debt, credit debt, and other debt.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_203603571
Mijn abn wat gebeurt daar?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203603661
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 22:40 schreef Zwansen het volgende:
Leuk om even in oude topics te neuzen. De prijs van een aandeel Apple was toen zo’n $14 rekening houdend met de splits. Dat is nu 13x zoveel… :D
[..]
[..]

Wat is er eigenlijk met die users en @SeLang gebeurd?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203605338
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 13:47 schreef maan_man het volgende:
Ik had ook Baba in mijn gedachte, maar die is genoemd. Dan noem ik:
Peabody Energy Corp
Dow

Veel is al voorbij gekomen en het ontbeerd mij aan inspiratie.
Peabody Energy Corp -- YTD +7,61%
Dow -- YTD +28,66%

Vraag mij toch af hoe de FOK! ETF gaat.
  donderdag 10 februari 2022 @ 21:51:59 #61
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203605954
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wat is er eigenlijk met die users en @:selang gebeurd?
Goeie vraag, ik zag wel een hoop bekenden. Selang inderdaad, maar ook @Pierrebetfair en @pberends.

Ik zie dat Selang al een jaar niet meer gepest heeft en pberends al 11 jaar niet meer. -O-
pi_203606047
SeLang zal wel weer lekker aan het wandelen zijn geslagen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203607506
Pierrebetfair was notoire_gek toch :D uit het goktopic

Had ie een x een vraag gesteld onder de naam pierre betfair bij vi. Genee noemde de naam gewoon _O-

En bij unibet hadden we een bepaalde link waarmee je na een goal nog live kon wedden op de wedstrijd _O-
pi_203608388
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 00:15 schreef SOG het volgende:
Pierrebetfair was notoire_gek toch uit het goktopic
Onze PLO specialist. _O_ Potten van tien ruggen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 11 februari 2022 @ 12:54:49 #65
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_203613448
Dus uiteindelijk waren de resultaten van Unies wel goed? Ze staan alweer bijna 5% hoger tov het dieptepunt na de resultaten.

Ik blijf dit soort dingen heerlijk vermakelijk vinden.
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 11 februari 2022 @ 12:56:14 #66
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_203613484
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2022 21:59 schreef nostra het volgende:
SeLang zal wel weer lekker aan het wandelen zijn geslagen.
Die wacht nog steeds op S&P 500 punten :7 Op 666 punten was de S&P in 2008/2009 nog te duur.

Geintje! Erg sympathiek iemand met interessante inzichten en prachtige fototopics _O_
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_203615181
Oh noes, ProQR's vlaggenschip totaal geflopt. Kut biotechs. :+
Helft eraf vandaag?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203616644
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 14:01 schreef nostra het volgende:
Oh noes, ProQR's vlaggenschip totaal geflopt. Kut biotechs. :+
Helft eraf vandaag?
-75%, dat kan ook. :+
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203616648
Daar gaat de fok etf.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203617662
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 12:54 schreef JimmyJames het volgende:
Dus uiteindelijk waren de resultaten van Unies wel goed? Ze staan alweer bijna 5% hoger tov het dieptepunt na de resultaten.

Ik blijf dit soort dingen heerlijk vermakelijk vinden.
Inderdaad ja.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_203617816
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 15:59 schreef nostra het volgende:
Daar gaat de fok etf.
Gewoon blijven dollar cost averagen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203618377
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 17:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Gewoon blijven dollar cost averagen.
Mèh.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203618668
Gaat allemaal weer matig met tech deze week. Weg naar boven is nog niet gevonden.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:34:56 #74
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203619099
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 08:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Onze PLO specialist. _O_ Potten van tien ruggen.
Ja. :D

De dagen van rubenrtv, @SoupNazi (leef je nog? :D) en vele anderen.
pi_203620745
Gaat lekker zo... Waarom dondert de Nasdaq weer in elkaar?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203620826
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Gaat lekker zo... Waarom dondert de Nasdaq weer in elkaar?
Amerikaanse media beweren dat Putin besloten heeft komende week Oekraïne binnen te vallen. De Amerikaanse regering heeft Amerikanen in de Oekraïne opgeroepen het land asap te verlaten. Wellicht speelt dat een rol.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_203621279
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:29 schreef recursief het volgende:

[..]
Amerikaanse media beweren dat Putin besloten heeft komende week Oekraïne binnen te vallen. De Amerikaanse regering heeft Amerikanen in de Oekraïne opgeroepen het land asap te verlaten. Wellicht speelt dat een rol.
Wat een ellende. Weer 3 procent eraf.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203621359
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:29 schreef recursief het volgende:

[..]
Amerikaanse media beweren dat Putin besloten heeft komende week Oekraïne binnen te vallen. De Amerikaanse regering heeft Amerikanen in de Oekraïne opgeroepen het land asap te verlaten. Wellicht speelt dat een rol.
Opzich ook wel logisch, onzeker het weekend in gaan... je kan altijd met korting terugkopen na het begin van de invasie.

Maar misschien komt die wel helemaal niet, ik blijf maar braaf zitten.
pi_203626476
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:00 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]
Opzich ook wel logisch, onzeker het weekend in gaan... je kan altijd met korting terugkopen na het begin van de invasie.

Maar misschien komt die wel helemaal niet, ik blijf maar braaf zitten.
Ja blijven zitten maar weer.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  zaterdag 12 februari 2022 @ 11:11:33 #80
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203626720
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:29 schreef recursief het volgende:

[..]
Amerikaanse media beweren dat Putin besloten heeft komende week Oekraïne binnen te vallen. De Amerikaanse regering heeft Amerikanen in de Oekraïne opgeroepen het land asap te verlaten. Wellicht speelt dat een rol.
ja hij kan ook geen maanden blijven zitten met 200.000 soldaten op een paar noodlocaties, er gaat wat gebeuren deze maand

De russische bijl hangt nog steeds boven de markt
Steeds meer beleggers melden zich voorlopig even af
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_203627518
Het kan met de aandelenmarkt wel even flink kelderen als het zou losbarsten in de Oekraïne.

Ik ga het maar even uitzitten, laat m'n portfolio mooi staan.
Timing is toch nooit m'n ding geweest.
pi_203628657
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het kan met de aandelenmarkt wel even flink kelderen als het zou losbarsten in de Oekraïne.

Ik ga het maar even uitzitten, laat m'n portfolio mooi staan.
Timing is toch nooit m'n ding geweest.
Put opties zijn ondergewaardeerd als dat risico reeel is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203639068
Heeft iemand van jullie weleens dividend ontvangen van het Northern Trust Emerging Markets fonds?
Van mijn Northern Trust World ontvang ik het wel braaf.
  zondag 13 februari 2022 @ 13:34:11 #84
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_203645035
Zat dit te lezen:
https://www.wsj.com/artic(...)missions-11644670800
Laatste twee paragrafen.

Goed idee om te investeren in carbon credits?

Al een ETF gevonden met futures: https://kraneshares.com/k(...)0futures%20contracts.

Maar wellicht beter om te investeren in de bedrijven die dit soort dingen mogelijk maken? Ik dacht dat Shell kort geleden een carbon offset overname had gedaan?

[ Bericht 1% gewijzigd door JimmyJames op 13-02-2022 13:43:03 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_203645685
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 23:39 schreef WammesWaggel het volgende:
Heeft iemand van jullie weleens dividend ontvangen van het Northern Trust Emerging Markets fonds?
Van mijn Northern Trust World ontvang ik het wel braaf.
27 mei ontvangen. Heb het nu niet meer. Puur gekocht om van een instapbonus bij Abn Amro gebruik te maken.
(4 maanden periodiek inleggen en 75 euro cadeau krijgen)
  zondag 13 februari 2022 @ 17:37:58 #86
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_203648801
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 13:34 schreef JimmyJames het volgende:
Zat dit te lezen:
https://www.wsj.com/artic(...)missions-11644670800
Laatste twee paragrafen.

Goed idee om te investeren in carbon credits?

Al een ETF gevonden met futures: https://kraneshares.com/k(...)0futures%20contracts.

Maar wellicht beter om te investeren in de bedrijven die dit soort dingen mogelijk maken? Ik dacht dat Shell kort geleden een carbon offset overname had gedaan?
Geloof dat de carbon fondsen niet toegankelijk zijn voor NL'ers vanwege MIFID. Beetje jammer
The more debt, the better
pi_203655421
-800 ;( Arcelor krijg dikke klappen, morgen oppikken voor 25,-?
pi_203655621
Nou Poetin, val maar aan. Dan hebben we deze onzekerheid in ieder geval gehad.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203656746
Ik heb achteraf wel echt veel te weinig van die crisis geprofiteerd. Sta 2 jaar na de uitbraak weer exact op 0 euro winst. Toen ik met echt grote bedragen instapte zaten we al weer op pre-corona hoogtes. :')
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203658150
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 09:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Nou Poetin, val maar aan. Dan hebben we deze onzekerheid in ieder geval gehad.
Liever niet man _O-
Heb genoeg centen in Gazprom zitten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203658389
Top-5 stijgers bestaat uit de bottom-5 dalers, dat zijn de betere dagen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203658532
quote:
6s.gif Op maandag 14 februari 2022 13:17 schreef nostra het volgende:
Top-5 stijgers bestaat uit de bottom-5 dalers, dat zijn de betere dagen.
Blij dat ik wat gehedged heb... We zitten nu op 730/830... 10-13% vanaf de top ofzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 14 februari 2022 @ 13:58:26 #93
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203658825
Is ASML al koopwaardig? :D
pi_203661239
quote:
6s.gif Op maandag 14 februari 2022 13:17 schreef nostra het volgende:
Top-5 stijgers bestaat uit de bottom-5 dalers, dat zijn de betere dagen.
Klein plusje tot nu toe vandaag. Mag niet klagen.
pi_203661276
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 13:58 schreef BasEnAad het volgende:
Is ASML al koopwaardig? :D
:(
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_203661290
Ik moet zeggen dat het herstel vandaag niet tegenvalt. Ik ben voor de dag tot nu toe van ruim -3% naar -0,98% gegaan.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_203665436
Heb een doorlopende aankooporder gezet voor Vanguard S&P500 voor ~20% onder de huidige prijs.
Geen idee of het er door komt, hopelijk niet.
pi_203672012
Mooi dividend in het vooruitzicht van Randstad :7

Gewoon dividend van ¤2.19 en een speciale uitkering van ¤2.81
pi_203672512
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:59 schreef Anton91 het volgende:
Mooi dividend in het vooruitzicht van Randstad :7

Gewoon dividend van ¤2.19 en een speciale uitkering van ¤2.81
Oh, dat wordt dan wel wat meer dan 2x naar de Chinees *O*
pi_203672747
We gaan al weer omhoog. Deze zuinige tatta wilde gisteren voor een junkprijs nog wat etfjes oppikken door wat limietjes in te leggen. Altijd fijn als die niet worden gehaald en vervolgens de boel omhoog gaat :')
pi_203674492
Uit verveling stop ik vandaag 200 in mijn Emerging Markets en 10 in mijn FTSE 100.
Geen idee of het verstandig is.

Wel een aardige observatie :
In het US Wide MOAT fonds van Vaneck zit ik dus, die zouden zich richten op het investeren in bedrijven met een MOAT.
Enigszins geïnspireerd door Warren Buffet zijn theorieën.
Sinds ik hetzelfde bedrag daar in en Berkshire Hathaway heb gestopt heb ik 50% plus bij Berkshire gedaan en 25% bij Vaneck.

Mijn voorkeur moge duidelijk zijn.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 15:48:28 #102
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203674985
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 15:17 schreef WammesWaggel het volgende:
Uit verveling stop ik vandaag 200 in mijn Emerging Markets en 10 in mijn FTSE 100.
Geen idee of het verstandig is.

Ik heb lange tijd een Emerging Markets ETF in mijn portefeuille gehad, totdat ik erachter kwam dat de koers geen drol was opgeschoten de afgelopen 10+ jaar. Wel werd er dividend uitgekeerd, maar de hoogte daarvan was erg wisselvallig. Zegt niks over de toekomst natuurlijk, maar ik zal zoiets niet meer kopen.
pi_203682444
Ik heb mij toch laten verleiden door hippe ETF namen zoals Euro Dividend Aristocrats ETF :+ . Rendement is lager dan een STOXX50 ETF en heeft een hogere kostenfactor. Morgen gaan een aantal ETF's eruit.
pi_203685892
De Adyen-trein lijkt niet meer te stoppen _O-

https://www.iex.nl/Nieuws(...)-Adyen-op-Kopen.aspx


*O* *G* *O*
pi_203688381
Adyen? Dat is geen boomerstock!
Dikke chunk ahold gekocht. Let's gamble it up!
pi_203688604
Gazprom is een goede stock om te hebben met Russische soldaten aan de grens met Ukraine en een dreigende Biden omtrent NordStream 2.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 16 februari 2022 @ 13:20:34 #107
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203688847
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 12:51 schreef SOG het volgende:

Dikke chunk ahold gekocht. Let's gamble it up!
Het is in de bonus vandaag he
pi_203690993
Het schiet allemaal weinig op (de algehele beurs) de laatste weken. We hebben een bodem te pakken die niet echt van zijn plaats komt. Dan weer een procentje of 2 omlaag, dan weer een paar omhoog.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203691697
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 15:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het schiet allemaal weinig op (de algehele beurs) de laatste weken. We hebben een bodem te pakken die niet echt van zijn plaats komt. Dan weer een procentje of 2 omlaag, dan weer een paar omhoog.
Als het nou gewoon in 1 klap zakt naar 400.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203691857
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 13:05 schreef ludovico het volgende:
Gazprom is een goede stock om te hebben met Russische soldaten aan de grens met Ukraine en een dreigende Biden omtrent NordStream 2.
Dan vergeet je nog de president die "volledig" transparant een gedeelte van de financiële middelen afroomt voor hem en zijn vrienden voordat de aandeelhouders aan de beurt zijn.
pi_203692154
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 16:56 schreef maan_man het volgende:

[..]
Dan vergeet je nog de president die "volledig" transparant een gedeelte van de financiële middelen afroomt voor hem en zijn vrienden voordat de aandeelhouders aan de beurt zijn.
Alleen maar pluspunten.

En de Russische staat heeft een meerderheidsbelang dus als aandeelhouder heb je niks te brokken, politieke lusten tellen zwaarder dan die van de aandeelhouder.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203692350
Ahold moet naar 28,14 voor mij om breakeven te halen. Vandaag op 27,32 positie verdubbeld.
  woensdag 16 februari 2022 @ 19:58:58 #113
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_203694264
BHP dividend (laatste + aankomende) is nu meer dan 10%. Interim dividend hebben ze even met 50% verhoogd. Binnenkort (Q2) ook spinoff van de olietak aan de aandeelhouders.
Daarnaast gaan ze binnen paar jaar ook redelijk groot worden in landbouwgrondstoffen.
https://www.bhp.com/what-(...)ansen-potash-project
Ik wacht even want sector is nu redelijk in trek, maar ga zeker een pluk kopen.
(ik had al een paar keer short puts geschreven en RIO heb ik al in de porto)

[ Bericht 21% gewijzigd door JimmyJames op 16-02-2022 20:05:13 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 16 februari 2022 @ 21:09:26 #114
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_203695651
Gewoon blijven zitten in Ahold.

Morgen cijfers NN en volgend week ook weer 2 die ik heb. Blijft toch leuk zo’n cijferseizoen.

Opzich hier en daar wat tegenvallers maar overall gaat het dividend toch wel weer omhoog.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_203697184
Fraaie cijfertjes van halve Neerlands trots Knowbe4. Doe maar een tweede Slootman ervan maken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 16 februari 2022 @ 22:54:01 #116
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203697296
https://amp.nos.nl/artike(...)voor-chipsector.html

Wat vinden we hiervan? Ik ken de details niet, maar dit op lange termijn toch ook ten goede komen aan ‘onze’ chippers zoals ASML, ASMI en Besi?
  woensdag 16 februari 2022 @ 23:11:15 #117
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_203697489
Denk niet dat die zo afhankelijk zijn van subsidies voor hun winstgevendheid.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_203697518
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2022 22:54 schreef Zwansen het volgende:
https://amp.nos.nl/artike(...)voor-chipsector.html

Wat vinden we hiervan? Ik ken de details niet, maar dit op lange termijn toch ook ten goede komen aan ‘onze’ chippers zoals ASML, ASMI en Besi?
Het zal niet nadelig zijn.
Heb wel begrepen dat ASML sowieso niet meer kan produceren dan dat ze nu doen en voldoende werk hebben voor de komend jaren. Ook zij zijn weer afhankelijk van onderdelen en halfgeleiders.

Voor het sentiment kan het goed zijn maar ik denk dat het netto weinig uitmaakt.
pi_203697566
Wat vind je van Wolfspeed als EV kenner, Prins?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203697765
quote:
5s.gif Op woensdag 16 februari 2022 23:17 schreef nostra het volgende:
Wat vind je van Wolfspeed als EV kenner, Prins?
Ah, daar is Cree gebleven.

Eh, weet er weinig van. Ze maakten toch LED-lampen? :@
pi_203705775
Koersdoel van BAM verhoogd en toch in elkaar tyfen?? ;(
  donderdag 17 februari 2022 @ 17:27:08 #122
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203706338
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 16:36 schreef Beursaap het volgende:
Koersdoel van BAM verhoogd en toch in elkaar tyfen?? ;(
ik b vandaag ongeloofelijk gemazzelt, om 8:15 de BAM inezet 3,32 en na 9:00 gekeken en weg was het pakket

verder geen tijd gehad en na 13 00 op 2,06 helft herugggekocht rest op 2,95 uurtje later

dan te bedenk dat ik vorige week nog op 3,40 had verkocht en op 3,2 en 3,26 teruggekocht

BAM heeft beleggers diep teleurgesteld, verwachtingen waren hoog, maar ik denkd at komt best wel goed

NU kopen dus , alsde sodemietyer, helemaal vol beneden de 3 euro
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_203706433
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 23:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ah, daar is Cree gebleven.

Eh, weet er weinig van. Ze maakten toch LED-lampen? :@
Vroegah wel, maar die hebben ze verkocht. Kan ook niet goed plaatsen hoe sterk hun positie nu is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203706442
Heb het idee dat vooral Poetin ons dwars zit de laatste dagen. Gaat leuk voor de beurs worden als ze Oekraïne binnenvallen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203706589
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 16:36 schreef Beursaap het volgende:
Koersdoel van BAM verhoogd en toch in elkaar tyfen?? ;(
Oh die analistenvisies ben ik niet zo van. Vooral adviezen van partijen die zelf ook flinke posities nemen neem ik graag met een korrel zout. Die hebben er immers niks aan om de koers omhoog te praten als ze zelf nog aan het kopen zijn. En andersom.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_203706833
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 17:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Heb het idee dat vooral Poetin ons dwars zit de laatste dagen. Gaat leuk voor de beurs worden als ze Oekraïne binnenvallen.
Ja, het is nog niet rustig in die regio.
M'n doorlopende S&P order op -20% haal ik nog maar niet weg...
pi_203706846
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 17:57 schreef recursief het volgende:

[..]
Oh die analistenvisies ben ik niet zo van. Vooral adviezen van partijen die zelf ook flinke posities nemen neem ik graag met een korrel zout. Die hebben er immers niks aan om de koers omhoog te praten als ze zelf nog aan het kopen zijn. En andersom.
Heb Buffett (of was het 1 van die andere knarren?) ook ooit zoiets zien zeggen in 1 van z'n interviews.
Dat je je altijd moet afvragen waarom "analisten" iets zeggen en je je er niet teveel door moet laten leiden.
pi_203706848
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 18:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, het is nog niet rustig in die regio.
M'n doorlopende S&P order op -20% haal ik nog maar niet weg...
Er komt wat cash om in te leggen vrij voor me. Denk dat ik volgende week weer eens bij ga kopen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203706871
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 18:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Er komt wat cash om in te leggen vrij voor me. Denk dat ik volgende week weer eens bij ga kopen.
Ik plak er geen datum aan, als de beurs klapt door een inval dan koop ik iig, al voel ik me dan toch ook een profiteur van de ellende in een ander land...

De order die er nu staat is vooral om een extreme dip op te vangen, je bent zelf vaak toch niet snel genoeg met het maken van een keuze op zo'n moment. Dus heb bedacht "wat zou het kunnen zakken" en daar de order op gezet.
pi_203708119
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 18:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik plak er geen datum aan, als de beurs klapt door een inval dan koop ik iig, al voel ik me dan toch ook een profiteur van de ellende in een ander land...

De order die er nu staat is vooral om een extreme dip op te vangen, je bent zelf vaak toch niet snel genoeg met het maken van een keuze op zo'n moment. Dus heb bedacht "wat zou het kunnen zakken" en daar de order op gezet.
Maar je weet dan pas achteraf of je een profiteur bent of dat je zelf ook flink verlies maakt. Ben wel benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen en twijfel of ik direct bij moet kopen als het misgaat.
pi_203708741
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 19:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Maar je weet dan pas achteraf of je een profiteur bent of dat je zelf ook flink verlies maakt. Ben wel benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen en twijfel of ik direct bij moet kopen als het misgaat.
Als de S&P nog verder zakt dan die 20% en nooit meer herstelt, dan is er wel een groter probleem ;)
pi_203709082
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 18:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heb Buffett (of was het 1 van die andere knarren?) ook ooit zoiets zien zeggen in 1 van z'n interviews.
Dat je je altijd moet afvragen waarom "analisten" iets zeggen en je je er niet teveel door moet laten leiden.
Ik heb een aantal van die "visies" gevolgd en daarop schaduwtransacties gedaan. Performance was buitengewoon slecht. Ik kan natuurlijk niks bewijzen maar ik heb zo mijn twijfels bij de intenties van analisten in dienst van banken en vermogensbeheerders. Die hebben echt geen reden om "onafhankelijke" adviezen te geven als hun bonus van de performance van hun broodheer afhangt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_203717342
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 18:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heb Buffett (of was het 1 van die andere knarren?) ook ooit zoiets zien zeggen in 1 van z'n interviews.
Dat je je altijd moet afvragen waarom "analisten" iets zeggen en je je er niet teveel door moet laten leiden.
Je bent vooral altijd te laat.

CQ je koopt het gemiddelde rendement van de markt NA een stijging.

I.p.v. gemiddelde van de markt normaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203724870
quote:
For 2022, Intel expects revenue of 76 billion dollars, along with adjusted EPS of 3.5 dollars.

Longer term, Intel expects mid-to-high single-digit growth in 2023 and 2024, with y-o-y growth reaching 10% to 12% by 2026.

As Intel's investments begin to generate faster growth, significant margins are expected to increase from 51% to 53% over the next three years to 54% to 58% in 2025 and 2026, the company said.

Intel's long-term growth plan is based on its 'Smart Capital' strategy, which is to help fund growth while creating flexibility and delivering higher returns on investment.

The company plans to adopt a disciplined approach to investment and leverage government incentives, customer participation and other creative partnerships to offset capital expenditure.
EPS 3.5 dollar, op een beurskoers van 45... :)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203726359
Jullie ook in Fugro? 450,- erbij!!
  vrijdag 18 februari 2022 @ 21:20:10 #136
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_203728816
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 18:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
EPS 3.5 dollar, op een beurskoers van 45... :)
Intel blijft even kut denk ik. Even laten uitbodemen en dan wellicht een pluk bijkopen.

Ondertussen even het geld door de plee gespoeld dat ik deze week had verdiend met een put schrijven op AH de dag van de resultaten (put met strike op 27 euro die vandaag expireerde verkocht voor 0.3). Door putje QQQ met expi in een week te kopen voor het geval Rusland toch iets flinkt.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_203729172
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 19:12 schreef Beursaap het volgende:
Jullie ook in Fugro? 450,- erbij!!
Ietsjes meer dan ¤450 ;)
Maar eerlijk gezegd werd dat ook wel tijd.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_203732080
Spannende tijden. Als putin ukraine binnenvalt zit ik een jaar voor jan lul te werken :')
  zaterdag 19 februari 2022 @ 02:28:48 #139
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203732104
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 02:18 schreef SOG het volgende:
Spannende tijden. Als putin ukraine binnenvalt zit ik een jaar voor jan lul te werken :')
Heb je dan opties die aflopen, of turbo's?
Anders is ook een Russische inval slechts een rimpeltje op je rendement voor de lange termijn.
pi_203732108
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 02:28 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Heb je dan opties die aflopen, of turbo's?
Anders is ook een Russische inval slechts een rimpeltje op je rendement voor de lange termijn.
Nee. En zit er in voor de lange termijn en heb ook gewoon bijgekocht de afgelopen tijd. Neemt niet weg dat een daling van de markt een ongerealiseerd resultaat zal opleveren van ongeveer het schamele onderbetaalde junksalaris wat ik verdien in een jaar :P
  zaterdag 19 februari 2022 @ 02:47:53 #141
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203732132
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 02:32 schreef SOG het volgende:

[..]
Nee. En zit er in voor de lange termijn en heb ook gewoon bijgekocht de afgelopen tijd. Neemt niet weg dat een daling van de markt een ongerealiseerd resultaat zal opleveren van ongeveer het schamele onderbetaalde junksalaris wat ik verdien in een jaar :P
Haha ja dat snap ik. Sowieso verstandig dan om de komende tijd wat van je onderbetaalde junksalaris achter de hand te houden om wat bij te kunnen kopen als de markt bij slecht nieuws overreageert.
pi_203733061
Overwegen jullie ook een deel van de ETF's te verkopen ivm de Rusland spanning?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_203733523
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 08:43 schreef Patroon het volgende:
Overwegen jullie ook een deel van de ETF's te verkopen ivm de Rusland spanning?
Dan kom je alweer in de buurt van het proberen de markt te timen.

Ik heb wel een aankooporder klaar staan voor Vanguard S&P op -20% van de prijs van een week terug maar voor de rest laat ik alles staan.
Meestal herstelt de markt wel weer vrij vlot en anders is er een groter probleem.
pi_203733578
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 09:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
aan voor Vanguard S&P op -20% maar voor de rest laat ik alles staan.
Meestal herstelt de markt wel weer vrij vlot en anders is er een groter probleem.
Ja klopt het is idd marktimen... het afgelopen jaar heb ik langzaam aan ongeveer 8% van mijn totale portefeuille waarde achter de hand staan om extra in te leggen als het echt daalt. Dat kan ik nog wel verhogen naar 20%. Dat heb ik met de corona dip ook gedaan. Maar eigenlijk denk ik ook dat het wel zonde is om niet gewoon een deel te verkopen en bij de dip ook weer bij te kopen. Alhoewel in het verleden is gebleken dat gewoon blijven zitten en bijkopen toch ook goed werkt.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 19 februari 2022 @ 10:03:15 #145
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_203734358
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 08:43 schreef Patroon het volgende:
Overwegen jullie ook een deel van de ETF's te verkopen ivm de Rusland spanning?
Dan ben je al rijkelijk te laat mee.. ik sluit zelf niet uit dat de beurs stijgt de dag van de inval, zo van "hebben we dat ook weer gehad" :')

Het beste wat je kunt doen is gewoon middelen met een LT horizon. Het nieuws is niet te voorspellen en de reactie van de beurs erop nog minder.

Wat ik zelf doe: ik werk mijn kooplijst bij en houd wat cash acheter de hand.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_203736472
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 19:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als de S&P nog verder zakt dan die 20% en nooit meer herstelt, dan is er wel een groter probleem ;)
True! Daarom gister maar een plukje extra Heijmans erbij gekocht en BE Semi. Zat een tijdje te twijfelen tussen ASML/BE Semi, maar dat laatste geeft een beter dividend. Volgende keer misschien wat ASML :7
  zaterdag 19 februari 2022 @ 13:14:17 #147
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203737010
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 08:43 schreef Patroon het volgende:
Overwegen jullie ook een deel van de ETF's te verkopen ivm de Rusland spanning?
Nee, valt toch niet te timen. En als het toch niet doorgaat zal er wel een flinke plus komen. Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat de olieprijzen omhoog schieten als dat gebeurt en dan zal Shell wel meebewegen. :7

Mocht er echt een kernoorlog komt dan is drukmaken over m’n aandelen niet meer m’n hoogste prioriteit.
pi_203737099
Het zou me verbazen als we een 20% dip van de grote indexen krijgen (al zitten sommige aandelen daar wel al op).

Evengoed heb ik wel wat geld klaar staan om zo'n dip op te kopen.

Ik vermoed dat dat de veiligste strategie is; van je aandelen afblijven en hooguit wat bijkopen als het erg dipt.
  zaterdag 19 februari 2022 @ 16:02:43 #149
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203738664
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het zou me verbazen als we een 20% dip van de grote indexen krijgen (al zitten sommige aandelen daar wel al op).

Evengoed heb ik wel wat geld klaar staan om zo'n dip op te kopen.

Ik vermoed dat dat de veiligste strategie is; van je aandelen afblijven en hooguit wat bijkopen als het erg dipt.
paniekverkopen dat heeft nog nooit goed uitgepakt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_203738821
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 13:14 schreef Zwansen het volgende:
Mocht er echt een kernoorlog komt dan is drukmaken over m’n aandelen niet meer m’n hoogste prioriteit.
Al wat kaliumjodide ingeslagen?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 19 februari 2022 @ 16:42:42 #151
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203739041
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 16:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Al wat kaliumjodide ingeslagen?
Ik ben immuun voor corona. Dan moet wat straling ook wel kunnen. En dat alu-hoedje houdt ook een hoop tegen.
pi_203751150
Het is wachten op de Russen.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_203751900
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 11:09 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is wachten op de Russen.
Die pijplijn is wss van de Russen.

Military precision tactics.

Steken steken, blijven steken tot men doorheeft dat de Russen het menen. Met zo min mogelijk slachtoffers.

Dat is de opzet. Denk ik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 20 februari 2022 @ 12:13:01 #154
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_203751995
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 12:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
Die pijplijn is wss van de Russen.

Military precision tactics.

Steken steken, blijven steken tot men doorheeft dat de Russen het menen. Met zo min mogelijk slachtoffers.

Dat is de opzet. Denk ik.
Klassieke false flag ja..
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_203752847
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 10:03 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Dan ben je al rijkelijk te laat mee.. ik sluit zelf niet uit dat de beurs stijgt de dag van de inval, zo van "hebben we dat ook weer gehad" :')

Het beste wat je kunt doen is gewoon middelen met een LT horizon. Het nieuws is niet te voorspellen en de reactie van de beurs erop nog minder.

Wat ik zelf doe: ik werk mijn kooplijst bij en houd wat cash acheter de hand.
Ik heb ook zoiets van "laat het maar gebeuren dan kan de beurs dat gaan verwerken." :') Niet erg empatisch van me maar goed.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203753090
Verder toch wel benieuwd wat de kenners hier denken over inleggen op het juiste moment. Zoals gezegd zorgt zo'n conflictdag (invasiedag) vaak even voor een schrikreactie op de beurs en gaat het dan vaak na een paar dagen omhoog. Ik heb nog wel wat geld om in te leggen maar wil dit graag op het juiste moment doen.

Zijn er andere historische indicaties hoe de beurs meestal reageert na een historisch slechte dag? Wat gebeurde er bijvoorbeeld bij de Twin Towers, Golfoorlog, Vietnamoorlog en alle andere grote gebeurtenissen de laatste 100 jaar? Hoelang duurde dan de dip en wanneer ging het weer omhoog?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203755386
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Verder toch wel benieuwd wat de kenners hier denken over inleggen op het juiste moment. Zoals gezegd zorgt zo'n conflictdag (invasiedag) vaak even voor een schrikreactie op de beurs en gaat het dan vaak na een paar dagen omhoog. Ik heb nog wel wat geld om in te leggen maar wil dit graag op het juiste moment doen.

Zijn er andere historische indicaties hoe de beurs meestal reageert na een historisch slechte dag? Wat gebeurde er bijvoorbeeld bij de Twin Towers, Golfoorlog, Vietnamoorlog en alle andere grote gebeurtenissen de laatste 100 jaar? Hoelang duurde dan de dip en wanneer ging het weer omhoog?
Als je op voorhand zou kunnen sturen op onderwaarderingen van de markt danwel overwaardering (dat doen hedge funds in principe) en de partijen die die info hebben voldoende slag kracht (hele grote vissen doen dit, met heel veel kennis en hele dure pieven) dan is de markt "efficiënt" en is die precies zo geprijsd zoals die moet zijn.

Nu wil ik die slimme dure gasten niet zoveel credits geven. Maar een zinnig woord hierover valt niet te zeggen, want als die er wél was, dan zou die inherent aan bovenstaand verhaal, niet bestaan.

Snap je? :P

Ik heb weleens uitgezocht hoe lang de grootste beurscrashes duurden, en de algehele markt bijv in 2001 was 1.5 jaar in een downtrend, en ik heb Warren Buffet weleens horen praten over een periode van pakweg 15 jaar waarin de beurs vanaf moment a tot z geen rendement had gegeven.

Overigens denk ik wel dat je aan de hand van P/E ratio's wel een inschatting kan maken van je rendement, dat rendement ligt wss iets lager dan wat die was.. (logisch ook, als je op 400 punten in 2021 was ingestapt had je per definitie een beter instap moment dan nu).

Geen idee of je daar iets aan hebt.
Als er oorlog met Rusland uitbreekt en Rutte Putin een stoephoer noemt kunnen we best wat naar beneden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203762928
Vandaag maar weer eens een flinke pluk obligaties gekocht om ook wat dividend te gaan ophalen dit jaar. Hopelijk betaalt het zich uit.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203764052
Tech krijgt ook maar weer eens een opdoffer. Heb daar toch teveel kapitaal inzitten.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203764835
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vandaag maar weer eens een flinke pluk obligaties gekocht om ook wat dividend te gaan ophalen dit jaar.
Hm?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203764845
quote:
10s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Hm?
Hoezo hm? Slechte timing?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203764847
BESI wordt wel interessant zo. Altijd een beetje de indruk dat het het Electrolux-broertje van ASML is, maar toch.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203764862
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Hoezo hm? Slechte timing?
Nou ja, obligaties betalen geen dividend uit en de rente is ook 0, dus wat ga je precies ophalen? Of zit je in high yield?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 21 februari 2022 @ 12:09:06 #164
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203764864
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:08 schreef nostra het volgende:
BESI wordt wel interessant zo. Altijd een beetje de indruk dat het het Electrolux-broertje van ASML is, maar toch.
Haha ja, zij ontwikkelen met name de verpakkingsmachines en assemblagemachines voor chips?
pi_203764872
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, obligaties betalen geen dividend uit en de rente is ook 0, dus wat ga je precies ophalen? Of zit je in high yield?
High yield inderdaad.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203765518
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:09 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Haha ja, zij ontwikkelen met name de verpakkingsmachines en assemblagemachines voor chips?
Groot in automotive vooral afaik. Eigenlijk nooit al teveel in verdiept, in mijn beleving is het nog steeds een lokaal fondsje. :+
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203765525
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
High yield inderdaad.
PIMCO had daar wel een aardige mening over.

https://fd.nl/financiele-(...)-kansen-mub2caFsQmIq
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203766369
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:53 schreef nostra het volgende:

[..]
PIMCO had daar wel een aardige mening over.

https://fd.nl/financiele-(...)-kansen-mub2caFsQmIq
Artikel gelezen. Ziet eruit als een goede keuze.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203766375
Ondertussen zit tech nog steeds in de neerwaartse spiraal. Niet leuk om te zien.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203766424
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ondertussen zit tech nog steeds in de neerwaartse spiraal. Niet leuk om te zien.
Gewoon niet meer kijken, is heel effectief.
pi_203767428
twitter
pi_203768015
Besi en sp500 etf (bij)gekocht.

Sta iets van 2 of 3 procent in de min dit jaar.
pi_203768378
Goed moment voor aandelen Shell?

Gazprom gaat helemaal door het putje omdat Biden graag oorlog wilt met Rusland.
Gasreserves in Europa staan op 5%....

Groningen wordt weer drooggepompt...

Dusseh, als dat er echt komt dan hebben we alternative sources nodig voor Gas.

Gezien de beperkte correlatie Gazprom down the drain / aandeel shell omhoog, vraag ik me af of dat wel helemaal klopt.

Maandsalaris er af in portefeuille waarde vandaag.
/ Weer een maand later met pensioen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203768438
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:35 schreef ludovico het volgende:
Goed moment voor aandelen Shell?

Gazprom gaat helemaal door het putje omdat Biden graag oorlog wilt met Rusland.
Gasreserves in Europa staan op 5%....

Groningen wordt weer drooggepompt...

Dusseh, als dat er echt komt dan hebben we alternative sources nodig voor Gas.

Gezien de beperkte correlatie Gazprom down the drain / aandeel shell omhoog, vraag ik me af of dat wel helemaal klopt.

Maandsalaris er af in portefeuille waarde vandaag.
/ Weer een maand later met pensioen.

Plaats hier uw advertentie
pi_203768476
quote:
Hedge funds investeren steeds minder, tjah moet ook wel, anders staan die aandelen ook niet in de uitverkoop, wss stopt het niet bij hedge funds, er is grote onderinvestment in energy stocks, die signalen komen al naar buiten.

Overigens moet je enigszins oppassen met zo een grafiek denk ik qua correlatie / causatie verhaal.

Als de energieprijzen laag zijn is de sector als geheel ook gewoon minder waard. Dan is de positie energy t.o.v. IT vanwege natuurlijke grenzen laag.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203768637
:')

Niet goed voor mijn aandelen als Rusland Oekraïne binnenvalt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 21 februari 2022 @ 17:20:11 #177
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203768910
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:58 schreef ludovico het volgende:
:')

Niet goed voor mijn aandelen als Rusland Oekraïne binnenvalt.
ALs je andelen kalashnikov hebt wel denk ik
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_203768939
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ALs je andelen kalashnikov hebt wel denk ik
Ik had mijn portefeuille beter moeten hedgen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203769562
Elke x als k degiro aanzet

pi_203769666
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 18:06 schreef SOG het volgende:
Elke x als k degiro aanzet

[ afbeelding ]
201122_1_daily163_23.jpg
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203771629
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 18:06 schreef SOG het volgende:
Elke x als k degiro aanzet

[ afbeelding ]
We gaan lekker ja. Bijkopen!
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 21 februari 2022 @ 20:59:12 #182
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_203772793
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:58 schreef ludovico het volgende:
:')

Niet goed voor mijn aandelen als Rusland Oekraïne binnenvalt.
Gazprom gehouden?

Ik ga morgen ff kijken naar de Rusland ETF.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_203773009
Hoe gaat het hier? :) Zwetende handjes voor de op handen zijnde invasie?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203774061
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 21:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe gaat het hier? :) Zwetende handjes voor de op handen zijnde invasie?
Da's het voordeel van buy&hold op de lange termijn. Je hoeft je niet druk te maken om al dat gezeik, laat staan dat ik er zwetende handjes van krijg.

Over 20 jaar is Poetin dood en zie ik het effect van een conflict in Oekraïne echt niet meer terug in mijn portefeuille.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2022 22:12:45 ]
pi_203774321
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 21:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe gaat het hier? :) Zwetende handjes voor de op handen zijnde invasie?
Niet perse zweetje handjes, eerder een benieuwdheid hoe de beurs gaat reageren. Ik heb mijn kooporders wel naar beneden bijgesteld
  maandag 21 februari 2022 @ 22:35:29 #186
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203774480
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 21:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe gaat het hier? :) Zwetende handjes voor de op handen zijnde invasie?
Nou ik knijp m wel een beetje. Had vrij stevig ingezet op ASML toen die flink gedaald was, maar die ging rustig daarmee door :{ Had de ijdele hoop dat het wel een keer afgelopen zou zijn, maar dit werkt niet echt mee :')
pi_203775807
Komt wel goed jongens ;)
Cindy De Vuyst
pi_203776582
Futures op RTS (Rusland) stonden gisteren nog op -15%.
Dat is nu nog slechts -2,48%

Valt dus al bij al nog mee.
Cindy De Vuyst
pi_203776586
Amerikaanse futures vallen mij nogal mee. Dit lijkt op een kleine aanval en de (verwachtte) annexatie van Oost-Oekraïne. Dus geen grote aanval op Kiev ofzo. Denk dat de schade aan de beurs mee gaat vallen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203776702
Tja, als Oekraïne iets terug doet of er vindt een of ander "incident" plaats dan voelt Rusland zich natuurlijk genoodzaakt om verder op te rukken om de belangen van het Russische volk te "beschermen".
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_203776751
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 08:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Amerikaanse futures vallen mij nogal mee. Dit lijkt op een kleine aanval en de (verwachtte) annexatie van Oost-Oekraïne. Dus geen grote aanval op Kiev ofzo. Denk dat de schade aan de beurs mee gaat vallen.
Ja, gewoon een kleine golf op de koersborden.
Cindy De Vuyst
pi_203776916
Wat een prachtresultaten voor ACOMO. Leningen vroegtijdig afgelost en alsnog een dividend dat eigenlijk voor de overname zou worden aangewend. _O_
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 22 februari 2022 @ 09:06:58 #193
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203777049
Portefeuille -0,16%. Heb mindere dagen gekend.
pi_203777127
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 20:59 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Gazprom gehouden?

Ik ga morgen ff kijken naar de Rusland ETF.
Uiteraard, wat me het minste zint is die Ursula von der Leyen die spreekt over afsluiten van de financiële sector van de EU.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203777175
Postbodes in protest op de Dam: "Het is moderne slavernij"

Nog zo een parel uit mijn portefeuille die in een slecht daglicht staat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203777227
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 09:19 schreef ludovico het volgende:
Postbodes in protest op de Dam: "Het is moderne slavernij"

Nog zo een parel uit mijn portefeuille die in een slecht daglicht staat.
Ik ben gisteren aangenomen als zaterdagpostbode. _O_ Dat was ooit een jongensdroom, dus nu ga ik dat maar een halfjaar doen voor de gein. :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203777238
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 09:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik ben gisteren aangenomen als zaterdagpostbode. _O_ Dat was ooit een jongensdroom, dus nu ga ik dat maar een halfjaar doen voor de gein. :')
Slim, zo lekker alleen in de zomermaanden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203777251
quote:
80s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 09:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Slim, zo lekker alleen in de zomermaanden.
En meteen staken!
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203777260
quote:
80s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 09:26 schreef nostra het volgende:

[..]
En meteen staken!
Maak je gelijk alles mee wat hoort bij het leven van een postbode :p
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203777609
Beurs reageert prima, mensen lijken dit toch te zien als het minst erge scenario. (En zo zie ik het eigenlijk ook.)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203778262
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 09:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Beurs reageert prima, mensen lijken dit toch te zien als het minst erge scenario. (En zo zie ik het eigenlijk ook.)
Ik vind eigenlijk dat het soevereine gebieden zijn en de Russen gewoon moeten verhuizen naar Rusland in dat gebied, als ze niet onder de vlag van Oekraine willen leven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203778369
Dat Rusland dit eigenlijk uberhaupt wilt is mij een raadsel, maar als je Putin hoort praten hoort het echt naar zijn beleving wel gewoon bij Rusland.

Tis hoe dan ook landjepik, en als we het er echt niet mee eens zijn en het gaat met zoveel gemak dan zijn we natuurlijk waardeloos tegen Rusland.

Lijkt me een hele matige conclusie.

De Europese buitengrenzen moet je gewoon kunnen beschermen eigenlijk, door samen te werken met allerhande landen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203778460
Beurzen zijn al flink aan het herstellen!
Buy the dip zullen velen gedacht hebben!
Cindy De Vuyst
pi_203778513
Het kan natuurlijk nog een dubbele bodem krijgen als het verder escaleert of als er nieuwe sancties ingesteld worden (die ook bedrijven zullen treffen) maar hopelijk is dit het.
pi_203778953
Wat is dezen, een groene portefeuille?! Volkswagen ook mooie plus met Porsche IPO. ^O^
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203780190
Rabobank portfolio staat nog in de plus, hier zitten vooral m'n S&P ETF's en wat minder tech.

Bij DeGiro sta ik nu ongeveer op 0% rendement sinds april 2021 maar daar zit duidelijk meer tech.

pi_203780392
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 11:05 schreef einzeinz het volgende:
Beurzen zijn al flink aan het herstellen!
Buy the dip zullen velen gedacht hebben!
Mislukt door ING-storing. :(
gr gr
pi_203780710
Mijn portefeuille wordt volledig overeind gehouden door de firma "Shell PLC". Het helpt in dit kader ook niet mee dat een Euro Stoxx 50 ETF voor 10% uit ASML bestaat. S&P500 ETF is ook 30% tech geloof ik. Eigenlijk heb je daarnaast geen tech meer nodig.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_203781828
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 12:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Rabobank portfolio staat nog in de plus, hier zitten vooral m'n S&P ETF's en wat minder tech.

Bij DeGiro sta ik nu ongeveer op 0% rendement sinds april 2021 maar daar zit duidelijk meer tech.

[ afbeelding ]
Met welk beheerd beleggen Basis-profiel vergelijk je het? Offensief? Of Neutraal?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203781881
Gazprom aandelen krijgen opeens een D rating bij Degiro, ipv B(?)

Vrije ruimte gaat even meer dan 50% omlaag poetsbam, je zou maar op marge handelen _O-
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203782095
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 15:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Met welk beheerd beleggen Basis-profiel vergelijk je het? Offensief? Of Neutraal?
De vergelijking staat standaard op "Beheerd Beleggen Basis - Offensief"

Op "neutraal" is er 1,7% over.
pi_203782603
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 15:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De vergelijking staat standaard op "Beheerd Beleggen Basis - Offensief"

Op "neutraal" is er 1,7% over.
Dat scheelt aardig ja. Weet jij hoe die procenten berekend zijn trouwens? Als je op 10 april 2021 1000 euro inlegde dan heb je nu 1107 euro?

Of werkt het niet zo simpel?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203782900
pi_203782909
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 16:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat scheelt aardig ja. Weet jij hoe die procenten berekend zijn trouwens? Als je op 10 april 2021 1000 euro inlegde dan heb je nu 1107 euro?

Of werkt het niet zo simpel?
¤ 1017 ;)
pi_203783294
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 16:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
¤ 1017 ;)
Oja, verkeerd gerekend. :) Maar duidelijk.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203791085
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 11:05 schreef einzeinz het volgende:
Beurzen zijn al flink aan het herstellen!
Buy the dip zullen velen gedacht hebben!
Mijn buyorders waren bij de opening wel doorgevoerd😊
pi_203791132
Cummins wilt Meritor overnemen met een premium van 48%😯
pi_203792622
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 23:20 schreef floris_b het volgende:
Cummins wilt Meritor overnemen met een premium van 48%😯
Geen heel grote overname zo te zien toch?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203792623
$ 10,40 dividend voor Rio, netjes hoor.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203798541
twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_203798908
twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_203799058
2000 allover, ik voel me ook weer 18!
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203799102
Ach ja, een crisis hier of daar en de beren komen weer naar buiten ;)
pi_203799107
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 17:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ach ja, een crisis hier of daar en de beren komen weer naar buiten ;)
Waar is het PPT als je ze nodig hebt?!
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203799183
quote:
6s.gif Op woensdag 23 februari 2022 17:36 schreef nostra het volgende:

[..]
Waar is het PPT als je ze nodig hebt?!
PPT? :@
pi_203799248
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 17:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
PPT? :@
Het Plunge Protection Team was in die tijd ook hot: eerst een bijnaam die door de WSJ aan de economische adviseurs van de president werd gegeven, maar dat werd later bij het grotere publiek synoniem aan een samenzwering van de Fed en grootbanken om de markten te ondersteunen in een bear market. Uiteraard gretig gebruikt door de grootste doemvoorspellers om hun ongelijk goed te praten. Of misschien bestond het wel echt: tegenwoordig is interventie door de Fed, hoewel niet zo direct, ook bepaald geen geheim meer.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203799266
quote:
12s.gif Op woensdag 23 februari 2022 17:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Het Plunge Protection Team was in die tijd ook hot: eerst een bijnaam die door de WSJ aan de economische adviseurs van de president werd gegeven, maar dat werd later bij het grotere publiek synoniem aan een samenzwering van de Fed en grootbanken om de markten te ondersteunen in een bear market. Uiteraard gretig gebruikt door de grootste doemvoorspellers om hun ongelijk goed te praten. Of misschien bestond het wel echt: tegenwoordig is interventie door de Fed, hoewel niet zo direct, ook bepaald geen geheim meer.
Ah, zo leer je iedere dag bij :+
  woensdag 23 februari 2022 @ 17:55:13 #228
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203799303
Alles groen in mijn portfolio, zie niet wat het probleem is.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_203799331
quote:
80s.gif Op woensdag 23 februari 2022 17:55 schreef Tyr80 het volgende:
Alles groen in mijn portfolio, zie niet wat het probleem is.
all in Doge?
Plaats hier uw advertentie
pi_203799443
Ik zag in m'n watchlist dat Tellurian tegen de stroom aan het zwemmen is vandaag.

Evengoed wel fors gezakt de laatste tijd, had dat niet meegekregen...
  woensdag 23 februari 2022 @ 18:16:22 #231
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203799499
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 17:57 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
all in Doge?
Nee alles in TELL wat MaGNeT al zegt. En verder: HODL!!!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_203799580
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:16 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Nee alles in TELL wat @MaGNeT al zegt. En verder: HODL!!!
HODL is de beste strategie.
  woensdag 23 februari 2022 @ 18:38:17 #233
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203799717
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 18:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]
HODL is de beste strategie.
En ik maar denken dat je een namechange aangevraagd had.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_203800172
twitter
  woensdag 23 februari 2022 @ 20:36:34 #235
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_203801540
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 09:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Uiteraard, wat me het minste zint is die Ursula von der Leyen die spreekt over afsluiten van de financiële sector van de EU.
Niet alleen qua aandelen maar ook qua gasprijzen.
https://oilprice.com/Ener(...)And-Gas-Exports.html

Ik denk dat dit wel wat rust gaat brengen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_203802104
Mijn portefeuille doet vandaag -0,18%. Alleen Prosus gaat hard onderuit. Bijna -20% t.o.v. mijn GAK. Mijn rendement YTD is -1,67%. Een spaarrekening had meer opgeleverd. Maar geen percentages om van wakker te liggen.
pi_203802141
Plaats hier uw advertentie
  woensdag 23 februari 2022 @ 21:26:32 #238
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203802439
Ik zit wel een beetje te azen op ASML. Ik vraag me af of die nog ver gaan zakken, het is niet zomaar een bedrijf natuurlijk. Nu een PE van 33, niet per se laag, maar wel laag vergeleken met de meeste andere tech, tech-aandelen die er minder goed voor staan. ASML is toch een monopolist met een enorme cashflow, een aandeel dat pas kort bij de Amerikanen op de radar is.
pi_203805151
quote:
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:46:17 #240
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_203806552
Nou niet best :{ Ik had niet verwacht dat Poetin dit toch zou doen.

Laten we hopen dat het menselijk leed beperkt blijft en dat het klopt dat slechts militaire doelen worden uitgeschakeld.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_203806587
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 07:46 schreef JimmyJames het volgende:
Nou niet best :{ Ik had niet verwacht dat Poetin dit toch zou doen.

Laten we hopen dat het menselijk leed beperkt blijft en dat het klopt dat slechts militaire doelen worden uitgeschakeld.
Zal tegenvallen..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203806695
En ja hoor, precies nu de shit aan is in de Oekraine:



Wat een waardeloos instabiel platform is dat toch. Ik ga mijn zooi daar weghalen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_203806713
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:04 schreef recursief het volgende:
En ja hoor, precies nu de shit aan is in de Oekraine:

[ afbeelding ]

Wat een waardeloos instabiel platform is dat toch. Ik ga mijn zooi daar weghalen.
Dat kan dus niet zo lang het offline is
  donderdag 24 februari 2022 @ 08:24:26 #244
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203806926
Die AEX-futures.

Wel mooie koopmomenten. Ik denk vooral aan ASML en ASMI….
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 08:36:16 #245
42184 crew  DaMart
pi_203807088
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:04 schreef recursief het volgende:
En ja hoor, precies nu de shit aan is in de Oekraine:

[ afbeelding ]

Wat een waardeloos instabiel platform is dat toch. Ik ga mijn zooi daar weghalen.
Ik krijg nu geen melding meer in de app. Er kunnen zo te zien dus weer dips gekocht worden.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_203807160
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 11:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het kan natuurlijk nog een dubbele bodem krijgen als het verder escaleert of als er nieuwe sancties ingesteld worden (die ook bedrijven zullen treffen) maar hopelijk is dit het.
Zoiets moet je natuurlijk afkloppen...
pi_203807164
Hold the line, hold the line!
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203807200
We gaan snel mogen handelen. De futures herstellen al!
Verwacht niet dat het vanavond op -5% gaat eindigen! Het zal ergens tussen -2% en -3% zijn zoals ik het nu zie.
Cindy De Vuyst
pi_203807212
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zoiets moet je natuurlijk afkloppen...
Ik hoop nu op een snelle overgave, als dit een langdurende oorlog wordt zitten we echt in de shit.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203807318
En China eindigt licht rood. Moet ook gewoon kunnen :')
Cindy De Vuyst
pi_203807349
EU stopt toegang van Russische banken tot Europese financiële markten

Haha, al die rijke Russen die dachten munt te slaan staan goed voor schut. Ze kunnen niet verkopen noch aankopen.
Cindy De Vuyst
pi_203807367
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:52 schreef einzeinz het volgende:
EU stopt toegang van Russische banken tot Europese financiële markten

Haha, al die rijke Russen die dachten munt te slaan staan goed voor schut. Ze kunnen niet verkopen noch aankopen.
Weten die ook eens hoe het is om een account bij De Giro te hebben.
pi_203807493
Europese beurzen zijn al aan het herstellen. BEL20 bv. op -2,70%. Kwam van -3,50%
Cindy De Vuyst
pi_203807500
AEX -1,48% alsof er niets aan de hand is :')
Cindy De Vuyst
pi_203807514
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:02 schreef einzeinz het volgende:
AEX -1,48% alsof er niets aan de hand is :')
Een deel zit wss al in de prijs verwerkt, we zijn natuurlijk al een paar weken aan het dalen vanwege de dreiging van een oorlog.

En als iedereen de dip probeert te kopen, lukt een dip ook niet zo goed.
pi_203807534
Iemand die weet hoe je Russische Roebel kunt kopen? Is nu een zeer aantrekkelijk munt!
Cindy De Vuyst
pi_203807549
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:04 schreef einzeinz het volgende:
Iemand die weet hoe je Russische Roebel kunt kopen? Is nu een zeer aantrekkelijk munt!
GWK?
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:12:15 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203807668
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik hoop nu op een snelle overgave, als dit een langdurende oorlog wordt zitten we echt in de shit.
nee daar heeft niemand baat bij

Dit is zo massaal dat het een twee daagse oorlog gaat worden

Poetin zet er een marionet neer, die keurig meneer Poetin gaat zeggen en klaar.
Dan gaan de oude gaspijpen weer open en hebben we Nordstream 2 ook niet meer nodig
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_203807702
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:36 schreef DaMart het volgende:

[..]
Ik krijg nu geen melding meer in de app. Er kunnen zo te zien dus weer dips gekocht worden.
Ja gelukkig wel, maar ik krijg niet de indruk dat ze een robuust platform hebben. Te vaak, teveel storingen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_203807772
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:35 schreef ludovico het volgende:
Goed moment voor aandelen Shell?

Gazprom gaat helemaal door het putje omdat Biden graag oorlog wilt met Rusland.
Gasreserves in Europa staan op 5%....
Ik kwam net vragen of je Gazprom als lange termijn belegging aanraadt. Vanmorgen nog iets verder gedipt.

Ik kan het via Interactive Brokers in Moskou zelf kopen. Ik ben alleen een enigszins bang dat (A) de VS Interactive Brokers zal dwingen om zich af te sluiten van de Russische beurs als onderdeel van de sancties. Een alternatief is om de Gazprom notering in Duitsland te kopen. Maar dan loert het risico dat (B) Duitsland deze notering beeindigd als sanctie.

Welk risico zou hoger zijn? A of B ?

Buy When There's Blood in the Streets (Baron Rothschild)

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 24-02-2022 09:25:06 (spelling) ]
pi_203807792
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:18 schreef jaco het volgende:

[..]
Ik kwam net vragen of je Gazprom als lange termijn belegging aanraadt. Vanmorgen nog iets verder gedipt.

Ik kan het via Interactive Brokers in Moskou zelf kopen. Ik ben alleen een enigszins bang dat (A) de VS Interactive Brokers zal dwingen om zich af te sluiten van de Russische beurs als onderdeel van de sankties. Een alternatief is om de Gazprom notering in Duitsland te kopen. Maar dan loert het risico dat (B) Duitsland deze notering beeindigd als sanktie.

Welk risico zou hoger zijn? A of B ?

Buy When There's Blood in the Streets (Baron Rothschild)
Ben zelf ook benieuwd naar Gazprom. Is een interessante.
Cindy De Vuyst
pi_203807827
Mijn strategie is iig om niet in bedrijven in China of Rusland te investeren.
Er zijn genoeg prima investeringen in EU en USA.
pi_203807849
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:18 schreef jaco het volgende:

[..]
Ik kwam net vragen of je Gazprom als lange termijn belegging aanraadt. Vanmorgen nog iets verder gedipt.

Ik kan het via Interactive Brokers in Moskou zelf kopen. Ik ben alleen een enigszins bang dat (A) de VS Interactive Brokers zal dwingen om zich af te sluiten van de Russische beurs als onderdeel van de sankties. Een alternatief is om de Gazprom notering in Duitsland te kopen. Maar dan loert het risico dat (B) Duitsland deze notering beeindigd als sanktie.

Welk risico zou hoger zijn? A of B ?

Buy When There's Blood in the Streets (Baron Rothschild)
Aanraden, een aandeel? En dan Gazprom? Nooit ;)

Maar ik verwacht eigenlijk dat de gas export gewoon doorgaat op hetzelfde niveau, maar wat weet ik?
Anyhow, die 10% dividend (eerst) is met deze koers eerder 25%. Dan is het aandeel netto bijna gratisch.

Maar ik weet niet wat die radicali's gaan doen, geen idee of ze de Gazprom notering eraf kunnen halen en dat je dan fucked bent omdat je laag moet verkopen oid.
Gaan we hier kou lijden?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203807931
BEL20 maar op -0,90% :o
Volledig hersteld in een half uur.
Cindy De Vuyst
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:29:24 #265
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203807997
Ik heb op de opening nog 500 BAM gekocht voor 2,31 staat nu op 2,43 weer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_203808031
Ik begrijp het koersniveau van PostNL niet zo goed, zeker als je kijkt naar de rendementsprognoses en evt inkoop eigen aandelen. Het aandeel lijkt me goedkoop, waarom zou dat niet zo zijn?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_203808098
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:30 schreef recursief het volgende:
Ik begrijp het koersniveau van PostNL niet zo goed, zeker als je kijkt naar de rendementsprognoses en evt inkoop eigen aandelen. Het aandeel lijkt me goedkoop, waarom zou dat niet zo zijn?
Ehmmmmm, het grootste risico bij PostNL is dat ze meer moeten gaan betalen denk ik.

Misschien dat er fout gerekend wordt met die pensioenverplichtingen die steeds hoger gewaardeerd werden door lagere rentestanden......... I dunno. Ik zie bij PostNL weinig risico eigenlijk.

Bij Gazprom is dat wel een ander verhaal maar die vind ik ook ondergewaardeerd, maar je ziet nu waarom er een dikke discount op zit (en daar was ik me van bewust ook dus ach).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:45:47 #268
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203808317
Ik heb net 200 aandelen Gazprom gekocht

heel bijzonder

edit: en nog 200
en nog een keer 200

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 24-02-2022 09:54:42 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_203808344
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mijn strategie is iig om niet in bedrijven in China of Rusland te investeren.
Er zijn genoeg prima investeringen in EU en USA.
Wel even opletten voor exposure in Rusland. Europese banken kunnen nog wel eens last krijgen van het afkoppelen van het Russische betalingsverkeer.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_203808441
Het valt me nog mee.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203808599
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:47 schreef recursief het volgende:

[..]
Wel even opletten voor exposure in Rusland. Europese banken kunnen nog wel eens last krijgen van het afkoppelen van het Russische betalingsverkeer.
Je kan niet alles uitsluiten, er zijn natuurlijk ook bedrijven (deels) afhankelijk van Rusland als afzetmarkt of vanwege grondstoffen. Al die verbanden heb ik ook niet helder.

Maar bedrijven in China of Rusland, daar investeer ik sowieso niet in.
pi_203808662
Het gaat lekker zo

Ik denk dat nog is -100 mogelijk is
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_203808790
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:45 schreef michaelmoore het volgende:
Ik heb net 200 aandelen Gazprom gekocht

heel bijzonder

edit: en nog 200
en nog een keer 200
Keb net een buyorder ingezet voor 3.8,

De laatste 1000 verkocht voor 7.6. Gemiddelde aankoopkoers is ook 3.8 van mijn aandelen gazprom.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203808849
Als dat divdend gewoon door gaat zou je tegen 3.8 euro per aandeel, ex dividend 2.8 euro betalen.

Dat is kortweg al bijna de jaarwinst.
Maar ik kan de risico's qua geopolitiek niet geheel inschatten, je hebt gewoon recht op bezit maar kunnen ze je forceren te verkopen omdat het van een beurs gehaald wordt bijv? I dunno.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 24 februari 2022 @ 10:15:58 #275
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_203808861
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:45 schreef michaelmoore het volgende:
Ik heb net 200 aandelen Gazprom gekocht

heel bijzonder

edit: en nog 200
en nog een keer 200
Haha jij durft.

Tell zou vandaag ook moeten stijgen. Denk dat biden met iets komt aangaande lng naar Europa. Makkelijkere vergunningen voor projecten of zelfs subsidies wellicht.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_203808915
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 10:15 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Haha jij durft.

Tell zou vandaag ook moeten stijgen. Denk dat biden met iets komt aangaande lng naar Europa. Makkelijker vergunningen of zelfs subsidies wellicht.
Smart, dit hele gezeik had je natuurlijk op voorhand geïnteresseerd moeten maken in Tell.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 24 februari 2022 @ 10:24:42 #277
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_203809010
Ik heb een paar plukjes (1.5% van porto).
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 24 februari 2022 @ 10:49:19 #278
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203809444
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 10:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Keb net een buyorder ingezet voor 3.8,

De laatste 1000 verkocht voor 7.6. Gemiddelde aankoopkoers is ook 3.8 van mijn aandelen gazprom.
staat nu op 4,18 , dus ik zit al weer in de winst
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 24 februari 2022 @ 10:50:06 #279
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203809459
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 10:15 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Haha jij durft.

Tell zou vandaag ook moeten stijgen. Denk dat biden met iets komt aangaande lng naar Europa. Makkelijkere vergunningen voor projecten of zelfs subsidies wellicht.
ja men zegt je moet kopen als het bloed door de straten stroomt

altijd kopen met samengeknepen billen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 24-02-2022 11:17:36 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 24 februari 2022 @ 10:52:33 #280
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203809502
quote:
9s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:24 schreef Zwansen het volgende:
Die AEX-futures.

Wel mooie koopmomenten. Ik denk vooral aan ASML en ASMI….
ASML heb ik vandaag gekocht!
pi_203809761
Er is een bankenrun bezig in Rusland. Hoop dat ze genoeg cash geld hebben.
Cindy De Vuyst
pi_203809803
Wat calls Flow JUN gekocht. Post dat vooral niet in het OEK-topic, kapitalistenratten dat het allemaal zijn.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 24 februari 2022 @ 11:17:06 #283
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203809955
Putin zal zijn Puts nu wel verkocht hebben
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_203810400
Zeg ik trouwens iets geks als ik denk dat de techsector op termijn weleens kan gaan profiteren van deze oorlog? Vaak zorgt oorlog voor technologische vooruitgang.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203810494
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:18 schreef jaco het volgende:

[..]
Ik kwam net vragen of je Gazprom als lange termijn belegging aanraadt. Vanmorgen nog iets verder gedipt.

Ik kan het via Interactive Brokers in Moskou zelf kopen. Ik ben alleen een enigszins bang dat (A) de VS Interactive Brokers zal dwingen om zich af te sluiten van de Russische beurs als onderdeel van de sancties. Een alternatief is om de Gazprom notering in Duitsland te kopen. Maar dan loert het risico dat (B) Duitsland deze notering beeindigd als sanctie.

Welk risico zou hoger zijn? A of B ?

Buy When There's Blood in the Streets (Baron Rothschild)
Ok, iets verder nagedacht, is er een veel groter risico dat (C) het internationale betalingsverkeer met Rusland wordt gesanctioneerd. Wat @recursief hierboven al aangaf. Uiteindelijk arriveert je dividend via SWIFT of een ander systeem, dat het in opdracht van de politiek mogelijk kan 'bewaren' voor onbepaalde tijd. Dit geldt ook voor je opbrengst als je het aandeel zou willen verkopen.

Dit is me te riskant. Ik ga verder op zoek naar een collateral damage kansje buiten Rusland.
pi_203811709
Op 25 januari heb ik een order ingegeven om het iShares MSCI World SRI UCITS ETF aan ¤5,75 te kopen. Dat is vandaag gelukt. Ik heb nog een klein beetje cash over. Ik zou ASML wel willen toevoegen al past het dividend van BESI beter bij mijn portefeuille. Bij de groeiaandelen CM.com en Ebusco Holding.
pi_203812898
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 11:47 schreef jaco het volgende:

[..]
Ok, iets verder nagedacht, is er een veel groter risico dat (C) het internationale betalingsverkeer met Rusland wordt gesanctioneerd. Wat @:recursief hierboven al aangaf. Uiteindelijk arriveert je dividend via SWIFT of een ander systeem, dat het in opdracht van de politiek mogelijk kan 'bewaren' voor onbepaalde tijd. Dit geldt ook voor je opbrengst als je het aandeel zou willen verkopen.

Dit is me te riskant. Ik ga verder op zoek naar een collateral damage kansje buiten Rusland.
Ho wacht even,

Ik snap de link best naar de Russische beurs.
Maar als je op een Europese beurs handelt heb je toch niks met de Russen te maken maar met iemand anders die op diezelfde beurs koopt of verkoopt?

Dat je voor de dividenden problemen krijgt wil ik wel geloven, maar Gazprom zou er dan ook wel goed aan doen om misschien stock dividend uit te keren?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 24 februari 2022 @ 13:56:13 #288
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203813334
*O*
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_203813836
quote:
Aandelenbeurzen openen donderdagochtend lager als reactie op de Russische aanval op Oekraïne. De koersen van zogenoemde veilige havens zoals Duitse staatleningen gaan daarbij omhoog. Dat geldt ook voor grondstofprijzen, met name olie en gas.

Het is voor beleggers moeilijk om te anticiperen op het verdere verloop van de oorlog. Het uiteindelijke effect op de economie en financiële markten hangt af van de schaal en duur van het conflict.

Maar de ervaring leert dat ‘uit de markt’ gaan zelden een goede strategie is. Ook nu niet. De vooruitzichten voor de economie en bedrijfsresultaten blijven immers goed. En die zijn uiteindelijk bepalend.
van Lanschot zegt HODL
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 24 februari 2022 @ 15:11:53 #290
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203814542
Handel in Gazprom is stilgelegd bij de GIRO
quote:
Helaas kan dit product niet verhandeld worden. Dit kan het gevolg zijn van regelgeving, uw profiel of als gevolg van een intern besluit.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 24 februari 2022 @ 15:13:18 #291
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203814581
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 11:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zeg ik trouwens iets geks als ik denk dat de techsector op termijn weleens kan gaan profiteren van deze oorlog? Vaak zorgt oorlog voor technologische vooruitgang.
Ja das best wel gek

alhoewel na de tweede wereldoorlog werden ovens een stuk normaler om te gebruiken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_203815979
De beurs komt aardig terug.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203816012
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:11 schreef michaelmoore het volgende:
Handel in Gazprom is stilgelegd bij de GIRO
[..]

EH?

Neuh, net aangekocht. 1000 stuks a 3.8.
14 uur 28.

Wel jammer dat ik weer 3 maanden langer mag werken.



[ Bericht 4% gewijzigd door ludovico op 24-02-2022 16:29:49 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203816483
twitter
Plaats hier uw advertentie
  donderdag 24 februari 2022 @ 16:59:37 #295
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203816606
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
EH?

Neuh, net aangekocht. 1000 stuks a 3.8.
14 uur 28.

Wel jammer dat ik weer 3 maanden langer mag werken.

[ afbeelding ]
Dan was je net op tijd
Ik wilde om 15:00 kopen voor 2,77 , maar ging niet door

Maar ik heb er ook 1200 nu en ben er blij mee
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 24 februari 2022 @ 17:00:47 #296
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203816615
Iemand anders TELL bij gekocht op de bodem?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 24 februari 2022 @ 17:01:40 #297
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203816634
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 17:00 schreef Tyr80 het volgende:
Iemand anders TELL bij gekocht op de bodem?
kun je ook niet meer kopen bij de Giro
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_203816646
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dan was je net op tijd
Ik wilde om 15:00 kopen voor 2,77 , maar ging niet door

Maar ik heb er ook 1200 nu en ben er blij mee
U sure dat je naar het juiste kijkt?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 24 februari 2022 @ 17:02:21 #299
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203816651
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 17:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kun je ook niet meer kopen bij de Giro
For real??
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 24 februari 2022 @ 17:02:42 #300
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203816660
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 17:02 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
For real??
Ja , geen notering meer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 24 februari 2022 @ 17:03:11 #301
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203816669
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 17:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja , geen notering meer
Waar heb je het over...menu'tje opent gewoon. Maar heb geen cash meer...dus kan niet proberen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')