abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203807349
EU stopt toegang van Russische banken tot Europese financiële markten

Haha, al die rijke Russen die dachten munt te slaan staan goed voor schut. Ze kunnen niet verkopen noch aankopen.
Cindy De Vuyst
pi_203807367
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:52 schreef einzeinz het volgende:
EU stopt toegang van Russische banken tot Europese financiële markten

Haha, al die rijke Russen die dachten munt te slaan staan goed voor schut. Ze kunnen niet verkopen noch aankopen.
Weten die ook eens hoe het is om een account bij De Giro te hebben.
pi_203807493
Europese beurzen zijn al aan het herstellen. BEL20 bv. op -2,70%. Kwam van -3,50%
Cindy De Vuyst
pi_203807500
AEX -1,48% alsof er niets aan de hand is :')
Cindy De Vuyst
pi_203807514
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:02 schreef einzeinz het volgende:
AEX -1,48% alsof er niets aan de hand is :')
Een deel zit wss al in de prijs verwerkt, we zijn natuurlijk al een paar weken aan het dalen vanwege de dreiging van een oorlog.

En als iedereen de dip probeert te kopen, lukt een dip ook niet zo goed.
pi_203807534
Iemand die weet hoe je Russische Roebel kunt kopen? Is nu een zeer aantrekkelijk munt!
Cindy De Vuyst
pi_203807549
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:04 schreef einzeinz het volgende:
Iemand die weet hoe je Russische Roebel kunt kopen? Is nu een zeer aantrekkelijk munt!
GWK?
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:12:15 #258
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_203807668
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik hoop nu op een snelle overgave, als dit een langdurende oorlog wordt zitten we echt in de shit.
nee daar heeft niemand baat bij

Dit is zo massaal dat het een twee daagse oorlog gaat worden

Poetin zet er een marionet neer, die keurig meneer Poetin gaat zeggen en klaar.
Dan gaan de oude gaspijpen weer open en hebben we Nordstream 2 ook niet meer nodig
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203807702
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:36 schreef DaMart het volgende:

[..]
Ik krijg nu geen melding meer in de app. Er kunnen zo te zien dus weer dips gekocht worden.
Ja gelukkig wel, maar ik krijg niet de indruk dat ze een robuust platform hebben. Te vaak, teveel storingen.
graag verwijderen
pi_203807772
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:35 schreef ludovico het volgende:
Goed moment voor aandelen Shell?

Gazprom gaat helemaal door het putje omdat Biden graag oorlog wilt met Rusland.
Gasreserves in Europa staan op 5%....
Ik kwam net vragen of je Gazprom als lange termijn belegging aanraadt. Vanmorgen nog iets verder gedipt.

Ik kan het via Interactive Brokers in Moskou zelf kopen. Ik ben alleen een enigszins bang dat (A) de VS Interactive Brokers zal dwingen om zich af te sluiten van de Russische beurs als onderdeel van de sancties. Een alternatief is om de Gazprom notering in Duitsland te kopen. Maar dan loert het risico dat (B) Duitsland deze notering beeindigd als sanctie.

Welk risico zou hoger zijn? A of B ?

Buy When There's Blood in the Streets (Baron Rothschild)

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 24-02-2022 09:25:06 (spelling) ]
pi_203807792
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:18 schreef jaco het volgende:

[..]
Ik kwam net vragen of je Gazprom als lange termijn belegging aanraadt. Vanmorgen nog iets verder gedipt.

Ik kan het via Interactive Brokers in Moskou zelf kopen. Ik ben alleen een enigszins bang dat (A) de VS Interactive Brokers zal dwingen om zich af te sluiten van de Russische beurs als onderdeel van de sankties. Een alternatief is om de Gazprom notering in Duitsland te kopen. Maar dan loert het risico dat (B) Duitsland deze notering beeindigd als sanktie.

Ben zelf ook benieuwd naar Gazprom. Is een interessante.
Cindy De Vuyst
pi_203807827
Mijn strategie is iig om niet in bedrijven in China of Rusland te investeren.
Er zijn genoeg prima investeringen in EU en USA.
pi_203807849
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:18 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik kan het via Interactive Brokers in Moskou zelf kopen. Ik ben alleen een enigszins bang dat (A) de VS Interactive Brokers zal dwingen om zich af te sluiten van de Russische beurs als onderdeel van de sankties. Een alternatief is om de Gazprom notering in Duitsland te kopen. Maar dan loert het risico dat (B) Duitsland deze notering beeindigd als sanktie.

Aanraden, een aandeel? En dan Gazprom? Nooit ;)

Maar ik verwacht eigenlijk dat de gas export gewoon doorgaat op hetzelfde niveau, maar wat weet ik?
Anyhow, die 10% dividend (eerst) is met deze koers eerder 25%. Dan is het aandeel netto bijna gratisch.

Maar ik weet niet wat die radicali's gaan doen, geen idee of ze de Gazprom notering eraf kunnen halen en dat je dan fucked bent omdat je laag moet verkopen oid.
Gaan we hier kou lijden?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203807931
BEL20 maar op -0,90% :o
Volledig hersteld in een half uur.
Cindy De Vuyst
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:29:24 #265
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_203807997
Ik heb op de opening nog 500 BAM gekocht voor 2,31 staat nu op 2,43 weer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203808031
Ik begrijp het koersniveau van PostNL niet zo goed, zeker als je kijkt naar de rendementsprognoses en evt inkoop eigen aandelen. Het aandeel lijkt me goedkoop, waarom zou dat niet zo zijn?
graag verwijderen
pi_203808098
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:30 schreef recursief het volgende:
Ik begrijp het koersniveau van PostNL niet zo goed, zeker als je kijkt naar de rendementsprognoses en evt inkoop eigen aandelen. Het aandeel lijkt me goedkoop, waarom zou dat niet zo zijn?
Ehmmmmm, het grootste risico bij PostNL is dat ze meer moeten gaan betalen denk ik.

Misschien dat er fout gerekend wordt met die pensioenverplichtingen die steeds hoger gewaardeerd werden door lagere rentestanden......... I dunno. Ik zie bij PostNL weinig risico eigenlijk.

Bij Gazprom is dat wel een ander verhaal maar die vind ik ook ondergewaardeerd, maar je ziet nu waarom er een dikke discount op zit (en daar was ik me van bewust ook dus ach).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:45:47 #268
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_203808317
Ik heb net 200 aandelen Gazprom gekocht

heel bijzonder

edit: en nog 200
en nog een keer 200

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 24-02-2022 09:54:42 ]
pi_203808344
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mijn strategie is iig om niet in bedrijven in China of Rusland te investeren.
Er zijn genoeg prima investeringen in EU en USA.
Wel even opletten voor exposure in Rusland. Europese banken kunnen nog wel eens last krijgen van het afkoppelen van het Russische betalingsverkeer.
graag verwijderen
pi_203808441
Het valt me nog mee.
pi_203808599
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:47 schreef recursief het volgende:

[..]
Wel even opletten voor exposure in Rusland. Europese banken kunnen nog wel eens last krijgen van het afkoppelen van het Russische betalingsverkeer.
Je kan niet alles uitsluiten, er zijn natuurlijk ook bedrijven (deels) afhankelijk van Rusland als afzetmarkt of vanwege grondstoffen. Al die verbanden heb ik ook niet helder.

Maar bedrijven in China of Rusland, daar investeer ik sowieso niet in.
pi_203808662
Het gaat lekker zo

Ik denk dat nog is -100 mogelijk is
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_203808790
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:45 schreef michaelmoore het volgende:

heel bijzonder

en nog een keer 200
Keb net een buyorder ingezet voor 3.8,

De laatste 1000 verkocht voor 7.6. Gemiddelde aankoopkoers is ook 3.8 van mijn aandelen gazprom.
pi_203808849
Als dat divdend gewoon door gaat zou je tegen 3.8 euro per aandeel, ex dividend 2.8 euro betalen.

Dat is kortweg al bijna de jaarwinst.
Maar ik kan de risico's qua geopolitiek niet geheel inschatten, je hebt gewoon recht op bezit maar kunnen ze je forceren te verkopen omdat het van een beurs gehaald wordt bijv? I dunno.
  donderdag 24 februari 2022 @ 10:15:58 #275
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_203808861
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:45 schreef michaelmoore het volgende:

heel bijzonder

en nog een keer 200
Haha jij durft.

Tell zou vandaag ook moeten stijgen. Denk dat biden met iets komt aangaande lng naar Europa. Makkelijkere vergunningen voor projecten of zelfs subsidies wellicht.
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')