Ik vind eigenlijk dat het soevereine gebieden zijn en de Russen gewoon moeten verhuizen naar Rusland in dat gebied, als ze niet onder de vlag van Oekraine willen leven.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 09:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Beurs reageert prima, mensen lijken dit toch te zien als het minst erge scenario. (En zo zie ik het eigenlijk ook.)
Mislukt door ING-storing.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 11:05 schreef einzeinz het volgende:
Beurzen zijn al flink aan het herstellen!
Buy the dip zullen velen gedacht hebben!
Met welk beheerd beleggen Basis-profiel vergelijk je het? Offensief? Of Neutraal?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 12:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Rabobank portfolio staat nog in de plus, hier zitten vooral m'n S&P ETF's en wat minder tech.
Bij DeGiro sta ik nu ongeveer op 0% rendement sinds april 2021 maar daar zit duidelijk meer tech.
[ afbeelding ]
De vergelijking staat standaard op "Beheerd Beleggen Basis - Offensief"quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Met welk beheerd beleggen Basis-profiel vergelijk je het? Offensief? Of Neutraal?
Dat scheelt aardig ja. Weet jij hoe die procenten berekend zijn trouwens? Als je op 10 april 2021 1000 euro inlegde dan heb je nu 1107 euro?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De vergelijking staat standaard op "Beheerd Beleggen Basis - Offensief"
Op "neutraal" is er 1,7% over.
¤ 1017quote:Op dinsdag 22 februari 2022 16:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat scheelt aardig ja. Weet jij hoe die procenten berekend zijn trouwens? Als je op 10 april 2021 1000 euro inlegde dan heb je nu 1107 euro?
Of werkt het niet zo simpel?
Mijn buyorders waren bij de opening wel doorgevoerd😊quote:Op dinsdag 22 februari 2022 11:05 schreef einzeinz het volgende:
Beurzen zijn al flink aan het herstellen!
Buy the dip zullen velen gedacht hebben!
Geen heel grote overname zo te zien toch?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 23:20 schreef floris_b het volgende:
Cummins wilt Meritor overnemen met een premium van 48%😯
Waar is het PPT als je ze nodig hebt?!quote:Op woensdag 23 februari 2022 17:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ach ja, een crisis hier of daar en de beren komen weer naar buiten
PPT?quote:Op woensdag 23 februari 2022 17:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Waar is het PPT als je ze nodig hebt?!
Het Plunge Protection Team was in die tijd ook hot: eerst een bijnaam die door de WSJ aan de economische adviseurs van de president werd gegeven, maar dat werd later bij het grotere publiek synoniem aan een samenzwering van de Fed en grootbanken om de markten te ondersteunen in een bear market. Uiteraard gretig gebruikt door de grootste doemvoorspellers om hun ongelijk goed te praten. Of misschien bestond het wel echt: tegenwoordig is interventie door de Fed, hoewel niet zo direct, ook bepaald geen geheim meer.quote:
Ah, zo leer je iedere dag bijquote:Op woensdag 23 februari 2022 17:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Het Plunge Protection Team was in die tijd ook hot: eerst een bijnaam die door de WSJ aan de economische adviseurs van de president werd gegeven, maar dat werd later bij het grotere publiek synoniem aan een samenzwering van de Fed en grootbanken om de markten te ondersteunen in een bear market. Uiteraard gretig gebruikt door de grootste doemvoorspellers om hun ongelijk goed te praten. Of misschien bestond het wel echt: tegenwoordig is interventie door de Fed, hoewel niet zo direct, ook bepaald geen geheim meer.
all in Doge?quote:Op woensdag 23 februari 2022 17:55 schreef Tyr80 het volgende:
Alles groen in mijn portfolio, zie niet wat het probleem is.
Nee alles in TELL wat MaGNeT al zegt. En verder: HODL!!!quote:
HODL is de beste strategie.quote:Op woensdag 23 februari 2022 18:16 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Nee alles in TELL wat @MaGNeT al zegt. En verder: HODL!!!
En ik maar denken dat je een namechange aangevraagd had.quote:
Niet alleen qua aandelen maar ook qua gasprijzen.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 09:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Uiteraard, wat me het minste zint is die Ursula von der Leyen die spreekt over afsluiten van de financiële sector van de EU.
Zal tegenvallen..quote:Op donderdag 24 februari 2022 07:46 schreef JimmyJames het volgende:
Nou niet bestIk had niet verwacht dat Poetin dit toch zou doen.
Laten we hopen dat het menselijk leed beperkt blijft en dat het klopt dat slechts militaire doelen worden uitgeschakeld.
Dat kan dus niet zo lang het offline isquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:04 schreef recursief het volgende:
En ja hoor, precies nu de shit aan is in de Oekraine:
[ afbeelding ]
Wat een waardeloos instabiel platform is dat toch. Ik ga mijn zooi daar weghalen.
Ik krijg nu geen melding meer in de app. Er kunnen zo te zien dus weer dips gekocht worden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:04 schreef recursief het volgende:
En ja hoor, precies nu de shit aan is in de Oekraine:
[ afbeelding ]
Wat een waardeloos instabiel platform is dat toch. Ik ga mijn zooi daar weghalen.
Zoiets moet je natuurlijk afkloppen...quote:Op dinsdag 22 februari 2022 11:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het kan natuurlijk nog een dubbele bodem krijgen als het verder escaleert of als er nieuwe sancties ingesteld worden (die ook bedrijven zullen treffen) maar hopelijk is dit het.
Ik hoop nu op een snelle overgave, als dit een langdurende oorlog wordt zitten we echt in de shit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zoiets moet je natuurlijk afkloppen...
Weten die ook eens hoe het is om een account bij De Giro te hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:52 schreef einzeinz het volgende:
EU stopt toegang van Russische banken tot Europese financiële markten
Haha, al die rijke Russen die dachten munt te slaan staan goed voor schut. Ze kunnen niet verkopen noch aankopen.
Een deel zit wss al in de prijs verwerkt, we zijn natuurlijk al een paar weken aan het dalen vanwege de dreiging van een oorlog.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:02 schreef einzeinz het volgende:
AEX -1,48% alsof er niets aan de hand is
GWK?quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:04 schreef einzeinz het volgende:
Iemand die weet hoe je Russische Roebel kunt kopen? Is nu een zeer aantrekkelijk munt!
nee daar heeft niemand baat bijquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik hoop nu op een snelle overgave, als dit een langdurende oorlog wordt zitten we echt in de shit.
Ja gelukkig wel, maar ik krijg niet de indruk dat ze een robuust platform hebben. Te vaak, teveel storingen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:36 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik krijg nu geen melding meer in de app. Er kunnen zo te zien dus weer dips gekocht worden.
Ik kwam net vragen of je Gazprom als lange termijn belegging aanraadt. Vanmorgen nog iets verder gedipt.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:35 schreef ludovico het volgende:
Goed moment voor aandelen Shell?
Gazprom gaat helemaal door het putje omdat Biden graag oorlog wilt met Rusland.
Gasreserves in Europa staan op 5%....
Ben zelf ook benieuwd naar Gazprom. Is een interessante.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik kwam net vragen of je Gazprom als lange termijn belegging aanraadt. Vanmorgen nog iets verder gedipt.
Ik kan het via Interactive Brokers in Moskou zelf kopen. Ik ben alleen een enigszins bang dat (A) de VS Interactive Brokers zal dwingen om zich af te sluiten van de Russische beurs als onderdeel van de sankties. Een alternatief is om de Gazprom notering in Duitsland te kopen. Maar dan loert het risico dat (B) Duitsland deze notering beeindigd als sanktie.
Welk risico zou hoger zijn? A of B ?
Buy When There's Blood in the Streets (Baron Rothschild)
Aanraden, een aandeel? En dan Gazprom? Nooitquote:Op donderdag 24 februari 2022 09:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik kwam net vragen of je Gazprom als lange termijn belegging aanraadt. Vanmorgen nog iets verder gedipt.
Ik kan het via Interactive Brokers in Moskou zelf kopen. Ik ben alleen een enigszins bang dat (A) de VS Interactive Brokers zal dwingen om zich af te sluiten van de Russische beurs als onderdeel van de sankties. Een alternatief is om de Gazprom notering in Duitsland te kopen. Maar dan loert het risico dat (B) Duitsland deze notering beeindigd als sanktie.
Ehmmmmm, het grootste risico bij PostNL is dat ze meer moeten gaan betalen denk ik.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:30 schreef recursief het volgende:
Ik begrijp het koersniveau van PostNL niet zo goed, zeker als je kijkt naar de rendementsprognoses en evt inkoop eigen aandelen. Het aandeel lijkt me goedkoop, waarom zou dat niet zo zijn?
Wel even opletten voor exposure in Rusland. Europese banken kunnen nog wel eens last krijgen van het afkoppelen van het Russische betalingsverkeer.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mijn strategie is iig om niet in bedrijven in China of Rusland te investeren.
Er zijn genoeg prima investeringen in EU en USA.
Je kan niet alles uitsluiten, er zijn natuurlijk ook bedrijven (deels) afhankelijk van Rusland als afzetmarkt of vanwege grondstoffen. Al die verbanden heb ik ook niet helder.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:47 schreef recursief het volgende:
[..]
Wel even opletten voor exposure in Rusland. Europese banken kunnen nog wel eens last krijgen van het afkoppelen van het Russische betalingsverkeer.
Keb net een buyorder ingezet voor 3.8,quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:45 schreef michaelmoore het volgende:
Ik heb net 200 aandelen Gazprom gekocht
heel bijzonder
edit: en nog 200
en nog een keer 200
Haha jij durft.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:45 schreef michaelmoore het volgende:
Ik heb net 200 aandelen Gazprom gekocht
heel bijzonder
edit: en nog 200
en nog een keer 200
Smart, dit hele gezeik had je natuurlijk op voorhand geïnteresseerd moeten maken in Tell.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:15 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Haha jij durft.
Tell zou vandaag ook moeten stijgen. Denk dat biden met iets komt aangaande lng naar Europa. Makkelijker vergunningen of zelfs subsidies wellicht.
staat nu op 4,18 , dus ik zit al weer in de winstquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Keb net een buyorder ingezet voor 3.8,
De laatste 1000 verkocht voor 7.6. Gemiddelde aankoopkoers is ook 3.8 van mijn aandelen gazprom.
ja men zegt je moet kopen als het bloed door de straten stroomtquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:15 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Haha jij durft.
Tell zou vandaag ook moeten stijgen. Denk dat biden met iets komt aangaande lng naar Europa. Makkelijkere vergunningen voor projecten of zelfs subsidies wellicht.
ASML heb ik vandaag gekocht!quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:24 schreef Zwansen het volgende:
Die AEX-futures.
Wel mooie koopmomenten. Ik denk vooral aan ASML en ASMI….
Ok, iets verder nagedacht, is er een veel groter risico dat (C) het internationale betalingsverkeer met Rusland wordt gesanctioneerd. Wat @recursief hierboven al aangaf. Uiteindelijk arriveert je dividend via SWIFT of een ander systeem, dat het in opdracht van de politiek mogelijk kan 'bewaren' voor onbepaalde tijd. Dit geldt ook voor je opbrengst als je het aandeel zou willen verkopen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik kan het via Interactive Brokers in Moskou zelf kopen. Ik ben alleen een enigszins bang dat (A) de VS Interactive Brokers zal dwingen om zich af te sluiten van de Russische beurs als onderdeel van de sancties. Een alternatief is om de Gazprom notering in Duitsland te kopen. Maar dan loert het risico dat (B) Duitsland deze notering beeindigd als sanctie.
Ho wacht even,quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:47 schreef jaco het volgende:
[..]
Ok, iets verder nagedacht, is er een veel groter risico dat (C) het internationale betalingsverkeer met Rusland wordt gesanctioneerd. Wat @:recursief hierboven al aangaf. Uiteindelijk arriveert je dividend via SWIFT of een ander systeem, dat het in opdracht van de politiek mogelijk kan 'bewaren' voor onbepaalde tijd. Dit geldt ook voor je opbrengst als je het aandeel zou willen verkopen.
Dit is me te riskant. Ik ga verder op zoek naar een collateral damage kansje buiten Rusland.
van Lanschot zegt HODLquote:Aandelenbeurzen openen donderdagochtend lager als reactie op de Russische aanval op Oekraïne. De koersen van zogenoemde veilige havens zoals Duitse staatleningen gaan daarbij omhoog. Dat geldt ook voor grondstofprijzen, met name olie en gas.
Het is voor beleggers moeilijk om te anticiperen op het verdere verloop van de oorlog. Het uiteindelijke effect op de economie en financiële markten hangt af van de schaal en duur van het conflict.
Maar de ervaring leert dat ‘uit de markt’ gaan zelden een goede strategie is. Ook nu niet. De vooruitzichten voor de economie en bedrijfsresultaten blijven immers goed. En die zijn uiteindelijk bepalend.
quote:Helaas kan dit product niet verhandeld worden. Dit kan het gevolg zijn van regelgeving, uw profiel of als gevolg van een intern besluit.
Ja das best wel gekquote:Op donderdag 24 februari 2022 11:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zeg ik trouwens iets geks als ik denk dat de techsector op termijn weleens kan gaan profiteren van deze oorlog? Vaak zorgt oorlog voor technologische vooruitgang.
EH?quote:Op donderdag 24 februari 2022 15:11 schreef michaelmoore het volgende:
Handel in Gazprom is stilgelegd bij de GIRO
[..]
Dan was je net op tijdquote:Op donderdag 24 februari 2022 16:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
EH?
Neuh, net aangekocht. 1000 stuks a 3.8.
14 uur 28.
Wel jammer dat ik weer 3 maanden langer mag werken.
[ afbeelding ]
kun je ook niet meer kopen bij de Giroquote:Op donderdag 24 februari 2022 17:00 schreef Tyr80 het volgende:
Iemand anders TELL bij gekocht op de bodem?
U sure dat je naar het juiste kijkt?quote:Op donderdag 24 februari 2022 16:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan was je net op tijd
Ik wilde om 15:00 kopen voor 2,77 , maar ging niet door
Maar ik heb er ook 1200 nu en ben er blij mee
For real??quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kun je ook niet meer kopen bij de Giro
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |