Ja, het is nog niet rustig in die regio.quote:Op donderdag 17 februari 2022 17:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Heb het idee dat vooral Poetin ons dwars zit de laatste dagen. Gaat leuk voor de beurs worden als ze Oekraïne binnenvallen.
Heb Buffett (of was het 1 van die andere knarren?) ook ooit zoiets zien zeggen in 1 van z'n interviews.quote:Op donderdag 17 februari 2022 17:57 schreef recursief het volgende:
[..]
Oh die analistenvisies ben ik niet zo van. Vooral adviezen van partijen die zelf ook flinke posities nemen neem ik graag met een korrel zout. Die hebben er immers niks aan om de koers omhoog te praten als ze zelf nog aan het kopen zijn. En andersom.
Er komt wat cash om in te leggen vrij voor me. Denk dat ik volgende week weer eens bij ga kopen.quote:Op donderdag 17 februari 2022 18:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, het is nog niet rustig in die regio.
M'n doorlopende S&P order op -20% haal ik nog maar niet weg...
Ik plak er geen datum aan, als de beurs klapt door een inval dan koop ik iig, al voel ik me dan toch ook een profiteur van de ellende in een ander land...quote:Op donderdag 17 februari 2022 18:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Er komt wat cash om in te leggen vrij voor me. Denk dat ik volgende week weer eens bij ga kopen.
Maar je weet dan pas achteraf of je een profiteur bent of dat je zelf ook flink verlies maakt. Ben wel benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen en twijfel of ik direct bij moet kopen als het misgaat.quote:Op donderdag 17 februari 2022 18:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik plak er geen datum aan, als de beurs klapt door een inval dan koop ik iig, al voel ik me dan toch ook een profiteur van de ellende in een ander land...
De order die er nu staat is vooral om een extreme dip op te vangen, je bent zelf vaak toch niet snel genoeg met het maken van een keuze op zo'n moment. Dus heb bedacht "wat zou het kunnen zakken" en daar de order op gezet.
Als de S&P nog verder zakt dan die 20% en nooit meer herstelt, dan is er wel een groter probleemquote:Op donderdag 17 februari 2022 19:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar je weet dan pas achteraf of je een profiteur bent of dat je zelf ook flink verlies maakt. Ben wel benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen en twijfel of ik direct bij moet kopen als het misgaat.
Ik heb een aantal van die "visies" gevolgd en daarop schaduwtransacties gedaan. Performance was buitengewoon slecht. Ik kan natuurlijk niks bewijzen maar ik heb zo mijn twijfels bij de intenties van analisten in dienst van banken en vermogensbeheerders. Die hebben echt geen reden om "onafhankelijke" adviezen te geven als hun bonus van de performance van hun broodheer afhangt.quote:Op donderdag 17 februari 2022 18:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb Buffett (of was het 1 van die andere knarren?) ook ooit zoiets zien zeggen in 1 van z'n interviews.
Dat je je altijd moet afvragen waarom "analisten" iets zeggen en je je er niet teveel door moet laten leiden.
Je bent vooral altijd te laat.quote:Op donderdag 17 februari 2022 18:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb Buffett (of was het 1 van die andere knarren?) ook ooit zoiets zien zeggen in 1 van z'n interviews.
Dat je je altijd moet afvragen waarom "analisten" iets zeggen en je je er niet teveel door moet laten leiden.
EPS 3.5 dollar, op een beurskoers van 45...quote:For 2022, Intel expects revenue of 76 billion dollars, along with adjusted EPS of 3.5 dollars.
Longer term, Intel expects mid-to-high single-digit growth in 2023 and 2024, with y-o-y growth reaching 10% to 12% by 2026.
As Intel's investments begin to generate faster growth, significant margins are expected to increase from 51% to 53% over the next three years to 54% to 58% in 2025 and 2026, the company said.
Intel's long-term growth plan is based on its 'Smart Capital' strategy, which is to help fund growth while creating flexibility and delivering higher returns on investment.
The company plans to adopt a disciplined approach to investment and leverage government incentives, customer participation and other creative partnerships to offset capital expenditure.
Intel blijft even kut denk ik. Even laten uitbodemen en dan wellicht een pluk bijkopen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 18:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
EPS 3.5 dollar, op een beurskoers van 45...![]()
Heb je dan opties die aflopen, of turbo's?quote:Op zaterdag 19 februari 2022 02:18 schreef SOG het volgende:
Spannende tijden. Als putin ukraine binnenvalt zit ik een jaar voor jan lul te werken
Nee. En zit er in voor de lange termijn en heb ook gewoon bijgekocht de afgelopen tijd. Neemt niet weg dat een daling van de markt een ongerealiseerd resultaat zal opleveren van ongeveer het schamele onderbetaalde junksalaris wat ik verdien in een jaarquote:Op zaterdag 19 februari 2022 02:28 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Heb je dan opties die aflopen, of turbo's?
Anders is ook een Russische inval slechts een rimpeltje op je rendement voor de lange termijn.
Haha ja dat snap ik. Sowieso verstandig dan om de komende tijd wat van je onderbetaalde junksalaris achter de hand te houden om wat bij te kunnen kopen als de markt bij slecht nieuws overreageert.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 02:32 schreef SOG het volgende:
[..]
Nee. En zit er in voor de lange termijn en heb ook gewoon bijgekocht de afgelopen tijd. Neemt niet weg dat een daling van de markt een ongerealiseerd resultaat zal opleveren van ongeveer het schamele onderbetaalde junksalaris wat ik verdien in een jaar
Dan kom je alweer in de buurt van het proberen de markt te timen.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 08:43 schreef Patroon het volgende:
Overwegen jullie ook een deel van de ETF's te verkopen ivm de Rusland spanning?
Ja klopt het is idd marktimen... het afgelopen jaar heb ik langzaam aan ongeveer 8% van mijn totale portefeuille waarde achter de hand staan om extra in te leggen als het echt daalt. Dat kan ik nog wel verhogen naar 20%. Dat heb ik met de corona dip ook gedaan. Maar eigenlijk denk ik ook dat het wel zonde is om niet gewoon een deel te verkopen en bij de dip ook weer bij te kopen. Alhoewel in het verleden is gebleken dat gewoon blijven zitten en bijkopen toch ook goed werkt.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 09:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
aan voor Vanguard S&P op -20% maar voor de rest laat ik alles staan.
Meestal herstelt de markt wel weer vrij vlot en anders is er een groter probleem.
Dan ben je al rijkelijk te laat mee.. ik sluit zelf niet uit dat de beurs stijgt de dag van de inval, zo van "hebben we dat ook weer gehad"quote:Op zaterdag 19 februari 2022 08:43 schreef Patroon het volgende:
True! Daarom gister maar een plukje extra Heijmans erbij gekocht en BE Semi. Zat een tijdje te twijfelen tussen ASML/BE Semi, maar dat laatste geeft een beter dividend. Volgende keer misschien wat ASMLquote:Op donderdag 17 februari 2022 19:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als de S&P nog verder zakt dan die 20% en nooit meer herstelt, dan is er wel een groter probleem
Nee, valt toch niet te timen. En als het toch niet doorgaat zal er wel een flinke plus komen. Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat de olieprijzen omhoog schieten als dat gebeurt en dan zal Shell wel meebewegen.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 08:43 schreef Patroon het volgende:
paniekverkopen dat heeft nog nooit goed uitgepaktquote:Op zaterdag 19 februari 2022 13:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het zou me verbazen als we een 20% dip van de grote indexen krijgen (al zitten sommige aandelen daar wel al op).
Evengoed heb ik wel wat geld klaar staan om zo'n dip op te kopen.
Ik vermoed dat dat de veiligste strategie is; van je aandelen afblijven en hooguit wat bijkopen als het erg dipt.
Al wat kaliumjodide ingeslagen?quote:Op zaterdag 19 februari 2022 13:14 schreef Zwansen het volgende:
Mocht er echt een kernoorlog komt dan is drukmaken over m’n aandelen niet meer m’n hoogste prioriteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |