Bekende namen? Ja, een aantal deden vorige jaren al mee aan de Moldavische voorronde, zoals Lemonique. Denis Midone mocht Moldavi vertegenwoordigen op het Junior Eurovisiesongfestival in 2012 en werd daar tiende uit twaalf. Het grote werk op het ESF is eerder al weleens gedaan door Zdob și Zdub. Zij waren so lucky om hun land twee keer te mogen vertegenwoordigen met 2x een iconische act: in 2005 met Bunica bate toba waarin een oma ook echt de drums speelde en ze zesde werden, en in 2011 met So Lucky en hun kaboutermutsen, wat een twaalfde plek opleverde.quote:Annet Smirnova - Toxic Eyes
Denis Midone - Run Away
Dianna Rotaru - My Time is Now
Katy Rain - Lele
Misscatylove - Intro
Naminal - Stop Tonight
Ricky Ardezianu - Cherche la femme
Sasha Bognibov - (I Just Had) Sex with Your Ex
Sasha Bognibov - My Friend Is Gay
The Tramps - Sky blues
Trio Eva - Get a Kiss
Y-Limit - Nothing More
Bumbac Tudor - Iarta-ma ca te iubesc
Carolina Gorun & Danieli Shvets - Take Me Anywhere
Emilia Vlas - Yama
Lemonique - Boys
Marcela Scripcaru - Starlight
Maxim Zavidia - READY
Mihaela Andrei - Libre
Zdob și Zdub & Frații Advahov - Trenulețul
Lanjeron - magic carpet
Pelageya Stefoglo - I’m the only one
Ana Cernicova - Silent
Angel Kiss - The Sunshine in
Diana Elmas - Spirit high
Ferum - Love is
SENDREI - Beginer's Luck
Valeria Barbas - My Tree
Viola Julea - Before (Twin flame)
Viorela Moraru - Tell me that
Dat plekje onder de bank misschien? Of het hoekje naast de kast?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 14:53 schreef NailQueen het volgende:
Zo, mijn huis is schoon![]()
Heb ik nog wat gemist?
Een aandoenlijke opaquote:Op zaterdag 29 januari 2022 14:53 schreef NailQueen het volgende:
Zo, mijn huis is schoon![]()
Heb ik nog wat gemist?
Wel degelijk eigenlijk, maar lied was niet heel bijzonder.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 14:55 schreef Aoibhin het volgende:
Ik was even thee zetten en heb rooie mevrouw gemist. Was die nog wat?
Ik schakel even over naar youtube, ook al heeft dat een behoorlijk irritant watermerkquote:Op zaterdag 29 januari 2022 14:54 schreef Momo het volgende:
De stream van peer heeft het ook moeilijk hier
Ah een beetje zoals veel deze middagquote:Op zaterdag 29 januari 2022 14:56 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Wel degelijk eigenlijk, maar lied was niet heel bijzonder.
Doe het lekker zelfquote:Op zaterdag 29 januari 2022 14:54 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat plekje onder de bank misschien? Of het hoekje naast de kast?
Jij vraagt of je iets gemist hebt, ik doe alleen maar suggestiesquote:
Volgens mij wel ja!quote:
Lekkerquote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:06 schreef Aoibhin het volgende:
Ik heb er even een kaneelster bij gepakt
Dit is de Potato Potato van de line-upquote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:10 schreef H_T het volgende:
Dit ziet eruit als het soort inzending waarvoor je naar een Moldavische stream kijkt
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:12 schreef Aoibhin het volgende:
Dat gehannes met dat tapijt ook, heerlijkEn hangt dan lekker scheef op het eind
Love itquote:
'I went everywhere for you, I even did my hair for you, I bought new underwear they blue and I wore em just the other day' geloof ikquote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:25 schreef NailQueen het volgende:
Ik heb dus nog steeds geen idee wat Lena in het eerste couplet zingt
En Mans kwam ook al voorbijquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:28 schreef NailQueen het volgende:
Leuk type inderdaadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hij lijkt inderdaad echt geen jaar ouder geworden
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
Mij hoor je niet klagen wanneer ze hem steeds terug brengenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:29 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Leuk type inderdaadEn hij lijkt inderdaad echt geen jaar ouder geworden
Mij ook niet hoorquote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:33 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Mij hoor je niet klagen wanneer ze hem steeds terug brengen
Met wie had je een appeltje te schillen?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:35 schreef koffieleuk het volgende:
Precies nog kunnen afwassen, appeltje schillen en theezetten
Met niemand, maar het was tijdens Dima geloof ik. Eigenlijk sneed ik het alleen in partjes, niet eens geschild.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:36 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Met wie had je een appeltje te schillen?
Van mij mogen ze er best nog een bij doen hoor. Krijgen wequote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:37 schreef NailQueen het volgende:
We hebben nu 5 winnaars op een rij gezien. Er moet toch nog een reclameblok komen?!?![]()
Als ik het zo uitreken, hoop ik nog op de 4de winnaar in het rijtjequote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:37 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Van mij mogen ze er best nog een bij doen hoor. Krijgen weMolitva
en
Lordi
nog
Oh ja!quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:39 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als ik het zo uitreken, hoop ik nog op de 4de winnaar in het rijtje
Ze weet wel vaak de titel in het nummer te stoppenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:39 schreef Cee het volgende:
Kan met enige zekerheid zeggen dat dit hem ook niet gaat worden.
En ze weet deze ook goed uit te beeldenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:41 schreef H_T het volgende:
[..]
Ze weet wel vaak de titel in het nummer te stoppen
En de muziek gemaakt.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:43 schreef koffieleuk het volgende:
Stagair heeft de titlecards getypt zo te zien.
quote:
Is dit de stand in rehearsal?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:45 schreef Aoibhin het volgende:
[..]![]()
![]()
Misschien staat ie nu wel op het podium?
quote:
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:51 schreef Momo het volgende:
Hopelijk dat ze niet per ongeluk door klikt naar haar boodschappenlijstje
I got a cake to bake and had no glue at all..quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:51 schreef Momo het volgende:
Hopelijk dat ze niet per ongeluk door klikt naar haar boodschappenlijstje
Ja ik hoor het ook wel ja!quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:02 schreef koffieleuk het volgende:
Sommige stukjes in het couplet doen me aan deze denken.
ftfyquote:
Man man man man manquote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:09 schreef Arth_NL het volgende:
Nog vier liedjes.![]()
En n daarvan is Sasha Bognibov weer.
Bij mij welquote:
Was op zich ook wel primaquote:
Ah gelukkig, minder nachtmerrie materiaalquote:
Dacht het wel inderdaad, en nog wat Frans volgens mij.quote:
Was het maar zo'n feestquote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:36 schreef Aoibhin het volgende:
Ik luister nu voor het eerst Misscatylove, maar wtfIs dat niet een foutje ofzo?
Klinkt het alsof het spookt in een bouwmarkt? Dan heb je de goeie te pakkenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:36 schreef Aoibhin het volgende:
Ik luister nu voor het eerst Misscatylove, maar wtfIs dat niet een foutje ofzo?
Zag het toevallig net langskomenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:36 schreef Greys het volgende:
Hebben we al een live stream naar het Moldaavse journaal of hoe komen we er nu achter?
Oh dat is het journaal! Sorry ik kon het niet volgen wat nou wat was.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:39 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Zag het toevallig net langskomen
Nee, maar ik gok dat dit de juryleden aan het woord zijnquote:
Membra juria klinkt wel zo, haha.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:09 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Nee, maar ik gok dat dit de juryleden aan het woord zijn
Huh loop ik achter?quote:
De mooie wereld van nationale voorrondesquote:
Al gedaanquote:
Liked en geretweet!quote:
Stoyan is nu ook de drummer bij Bulgarije en Circus Mircus zijn waarschijnlijk gewoon die gasten van Midnight Goldquote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:17 schreef NailQueen het volgende:
Dus Zdob si Zdub heeft gewonnen?
Dat is de eerste oude bekende in Turijn!
Jaaaa lekker meer eigen taalquote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:20 schreef koffieleuk het volgende:
Eerste inzending in het Roemeens sinds Aliona Moon, mocht ook wel weer eens
Ik ben sowieso benieuwd wat Jan Smit er dit keer van vindtquote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:25 schreef NailQueen het volgende:
Nu al zin in die BN'ers die commentaar gaan geven op dit soort inzendingen
Haha ja met moeilijk kijkende hoofdenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:25 schreef NailQueen het volgende:
Nu al zin in die BN'ers die commentaar gaan geven op dit soort inzendingen
Het nummer is wederom beter dan de 3JSquote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:27 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik ben sowieso benieuwd wat Jan Smit er dit keer van vindtVorige keer was hij niet erg onder de indruk
Ja ben ik ook benieuwd naarquote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:27 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik ben sowieso benieuwd wat Jan Smit er dit keer van vindtVorige keer was hij niet erg onder de indruk
Ik vind dit nummer eerlijk gezegd een stuk leuker dan So Lucky. Dat was heus grappig maar met die puntmutsen en die fiets enzo was het meer een vrolijke bende dan echt een leuk nummer.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:27 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat is nog tot daar aan toe, maar het lager inschatten dan Bulgarije?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:38 schreef Momo het volgende:
De usual dramaqueens op social media vinden het geen leuke keuze, los daarvan net of er iets anders was wat wel redelijk zou zijn![]()
Ach, die hebb’n vanavond weer een prachtige tiet.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:38 schreef Momo het volgende:
De usual dramaqueens op social media vinden het geen leuke keuze, los daarvan net of er iets anders was wat wel redelijk zou zijn![]()
So Lucky vond ik eigenlijk ook niet echt finalewaardig toen. Niet dat Nederland dat wel was, maar Bulgarije ofzo was toen veel beter. Dat eerste nummer met die oma was daarentegen wel briljant.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind dit nummer eerlijk gezegd een stuk leuker dan So Lucky. Dat was heus grappig maar met die puntmutsen en die fiets enzo was het meer een vrolijke bende dan echt een leuk nummer.
Haha wtf dat die mensen bestaan johquote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:38 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Dat is nog tot daar aan toe, maar het lager inschatten dan Bulgarije?
Was dat ook niet met DoReDos destijds? Verwacht nog wel een 180 graden draai na de repetities eigenlijkquote:
Spanje krijgt ook meer aandacht omdat het meer gelikt en het perfecte plaatje heeft. Ze weten dat het clicks en likes oplevert. Beetje disappointing wel iddquote:Op zondag 30 januari 2022 09:05 schreef Greys het volgende:
Wat ik nou grappig vind is dat er duizend keer meer aandacht was gister voor Spanje, dat het Eurovision twitteraccount vijf berichten postte over Spanje en 1 over Moldavi, en dat ik dus zelf denk dat Moldavi hoger gaat eindigen. 😳🤭
Waarom zit die drakenzus daar nog steeds?quote:
Ja, een beetje enthousiasme en vrolijkheid is natuurlijk altijd welkom, maar als officieel account mag je ook wel een klein beetje objectiviteit verwachten.quote:Op zondag 30 januari 2022 09:05 schreef Greys het volgende:
Wat ik nou grappig vind is dat er duizend keer meer aandacht was gister voor Spanje, dat het Eurovision twitteraccount vijf berichten postte over Spanje en 1 over Moldavi, en dat ik dus zelf denk dat Moldavi hoger gaat eindigen. 😳🤭
Ja nou dat dus.quote:Op zondag 30 januari 2022 10:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, een beetje enthousiasme en vrolijkheid is natuurlijk altijd welkom, maar als officieel account mag je ook wel een klein beetje objectiviteit verwachten.
Stel dat de KNVB zo zou tweeten rond Feyenoord-Ajax
Er was nu ook niet voorbereid op staging h. Het was een auditie waarin ze puur naar zang en het nummer keken. De staging gaat nu voor gezeten worden. En hier kunnen ze echt wel wat leuks bij bedenken denk ik. Zeker gezien het Moldavi is die eigenlijk altijd stagings hebben die het nummer naar een hoger niveau tillen, zeker bij de uptempo’s (behalve Sugar vorig jaar eigenlijk).quote:Op zondag 30 januari 2022 10:55 schreef Sableheart het volgende:
Zojuist teruggeluisterd. Vrolijk nummer, kan met een goede staging een publiekslieveling worden. Als dat inderdaad lukt, verwacht ik dat ze tegen de top 10 aan zullen hikken, maar dat top 5 te hoog gegrepen is. De staging gisteren liet nog een beetje te wensen over, als de staging niet fantastisch is, is dit waarschijnlijk net een finaleplaats.
HAHAHAHA wat heerlijk dit.quote:Op zondag 30 januari 2022 11:33 schreef Momo het volgende:
MOLDOVA Eurovision 2022: Live Reaction to Zdob și Zdub & Frații Advahov - Trenulețul (BLOWN AWAY!!!)
Hier is wel iemand die er heel blij van wordt
Ik denk dat we een deels andere doelgroep hebben hier dan 'het fandom'.quote:Op zondag 30 januari 2022 12:47 schreef molloot200 het volgende:
Okay hier op het forum zijn we hier vrij positief over maar hier buiten het forum is echt heel slecht ontvangenHad ik niet echt verwacht.
Ik denk dat dat geen slecht idee is, het nummer wordt niet zo heel goed ontvangen op de socials.quote:Op woensdag 23 februari 2022 09:01 schreef molloot200 het volgende:
Als ik de insta stories van ZsZ zo bekijk, lijkt het erop dat dit nummer een revamp zal krijgen
Ik denk nog steeds dat dit het beter gaat doen dan heel veel mensen denken. Een revamp is wel goed voor dit nummer, want het mist een beetje "oomph" ten opzichte van heel veel andere nummers.quote:Op woensdag 23 februari 2022 10:02 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat geen slecht idee is, het nummer wordt niet zo heel goed ontvangen op de socials.
I know, dat zegt lang niet alles, maar toch, yada yada.
Er is altijd een publiek voor nummers als deze, al moet ik zeggen dat ik wel eens wat beters heb gehoord in dit genre.quote:Op woensdag 23 februari 2022 10:04 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat dit het beter gaat doen dan heel veel mensen denken. Een revamp is wel goed voor dit nummer, want het mist een beetje "oomph" ten opzichte van heel veel andere nummers.
Oh jazeker, maar in een vrij zwak jaar als deze zou dit wel gewoon eruit kunnen springen als iets unieks. Zeker als de staging leuk is, iets wat Zdob si Zdub (en Moldavi in het algemeen) wel heel erg goed kan.quote:Op woensdag 23 februari 2022 10:08 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Er is altijd een publiek voor nummers als deze, al moet ik zeggen dat ik wel eens wat beters heb gehoord in dit genre.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Moldavi en Roemeni gaat al sinds onafhankelijkheid van Moldavi in 1991 de discussie of Roemeni en Moldavi niet onder 1 land zou moeten vallen. In Moldavi spreken ze Roemeens en hebben veel culturele overeenkomsten met Roemeni.
https://en.wikipedia.org/wiki/Unification_of_Moldova_and_Romania
Poetin is zeer tegenstander van dit plan. Want hij vind dat Moldavi eigenlijk bij Rusland zou horen.
Vooral de regio Transnistri wonen ook veel etnische Russen. Er is een contract getekend in Moskou in 1993 dat als mocht Moldavi zich aansluiten bij Roemeni, de Transnistrirs de onafhankelijkheid mogen uitroepen.
En met alles wat nu gaande is laait die discussie weer op.
Ongeveer de helft van de Moldavirs (inclusief Transnistri) zouden nu voorstander zijn van een samenvoeging met Roemeni. De zanger van Zdob si Zdub (Roman Iagupov) heeft ondertussen de Roemeense nationaliteit aangenomen naast zijn Moldavische nationaliteit. Hij is eigenlijk geboren in Rusland(Volgograd), toen nog de Sovjet Unie, maar heeft afstand gedaan van die nationaliteit. Je ziet in de videoclip een kleed met een historisch figuur erop, dat schijnt ook een referentie te zijn (Stephen the Great).quote:Stephen the Great is Moldavia's ruler in the 15th century, a symbol of the unified historical region of Moldavia/Moldova. Nowadays, a part of the historical region Moldavia is Romania and the other part is in the Republic of Moldova
Met alle nummers die nu bekend zijn, denk ik dat dit nog wel een dark horse of het publiekslieveling kan worden. Een feestje wordt het sowiesoquote:Op woensdag 23 februari 2022 10:04 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat dit het beter gaat doen dan heel veel mensen denken. Een revamp is wel goed voor dit nummer, want het mist een beetje "oomph" ten opzichte van heel veel andere nummers.
Ik kan het erg waarderen. Alcohol is Free was bijv wel een stuk beter, dus ik hoop dat ze het meer daarheen kunnen brengen. Tikkie minder chaos dus.quote:Op woensdag 23 februari 2022 10:04 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Meer een type Mussert eigenlijk, die denkt een onafhankelijk land te leiden, maar door niemand serieus genomen wordt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 23:18 schreef Momo het volgende:
Op het Wit-Russische NOS- journaal lieten ze Loekasjenko zien (hij is voor Poetin, wat Mussolini voor Hitler was)
[ afbeelding ]
Met deze kaart waar de troepen van Odessa naar Moldavi trekken. Laten we hopen dat deze plannen nooit uitkomen....
Ik vind die twee ook geweldig leuk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:27 schreef Guanabana het volgende:
Heb nog niet heel veel inzendingen geluisterd, maar dit is nu mijn favo (misschien samen met Noorwegen).
Een fijn idee dat S10 en ik niet meer de enigen zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:27 schreef Guanabana het volgende:
Heb nog niet heel veel inzendingen geluisterd, maar dit is nu mijn favo (misschien samen met Noorwegen).
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Een fijn idee dat S10 en ik niet meer de enigen zijn.
Ohquote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:36 schreef Greys het volgende:
[..]
(Ik heb er destijds zelfs heel hard jubelend over getweet op m'n eigen account. Echt dol op dit. No shame! He ho!)
Een stuk meer een nummer uit 2022, terwijl het nog steeds de charme heeft van de eerste versie. Leuk!quote:
Ik mis het twangy country gitaar riffjequote:
Je was de mensen van Eurostory voor.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:18 schreef Momo het volgende:
Ik vond het wel even goed om de politieke boodschap achter dit nummer te benadrukken. Zeker nu Poetin heeft lopen bleren voor hereniging van de oude Sovjet.
quote:Oost, West, thuis …
Ook in Trenuleţul lijkt er meer te zitten dan je op het eerste gezicht zou zeggen. Oplettende luisteraars merkten op dat de tekst in de officile video verschilde van de versie die in de nationale finale opgevoerd werd. Met reden, want de tekst uit de videoclip bevatte regels die als politiek gezien kunnen worden: sommige regels klinken als pleidooi voor het samengaan van Moldavi met Roemeni. In een tijd waarin de spanningen tussen Oost en West tot een nieuw kookpunt gekomen zijn, is dit inderdaad politiek gevoelige materie.
De regels met de strekking: Is het n land? Zijn het er twee? zijn daarom vervangen door iets algemeners: de treinreis maakt de wereld klein / en zorgt ervoor dat de grenzen vervagen. Toch blijft er nog veel overeind: de trein rijdt nog steeds Van oost naar west / Van Chişinǎu naar Boekarest, en door de snelheid van de trein lijkt de omgeving n land zonder begin en eind.
De vorst op het wandkleed
Dit idee van eenheid wordt nog verder uitgewerkt in de prachtig geproduceerde videoclip over de treinreis. Hierin reist een man met een dubieuze koffer en een wandkleed van Chişinǎu naar Boekarest, terwijl er een feest door de trein trekt. Tijdens de controle stopt het feest even en de man moet zijn wandkleed laten zien aan de douanier. Het wandkleed bevat een portret van de laatmiddeleeuwse vorst Stefan de Grote, sinds de negentiende eeuw een symbool voor vereniging van de twee landen. Zodra het wandkleed uitgerold is, salueert de douanier, voegt zich bij het feest en stempelt alle paspoorten.
Nice, was wel een beetje te verwachten dat ze een stap terug moesten zetten qua politics.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:30 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Je was de mensen van Eurostory voor.
[..]
quote:Zdob şi Zdub & Fraţii Advahov would like to bring a real train to the Eurovision stage for their performance in May.
During an interview with Moldova’s Pro TV newsite, Moldovan Eurovision 2022 artists Zdob şi Zdub & Fraţii Advahov revealed some plans for the staging that they’ll take to Turin:
“We will bring the real train on stage, there will be a drum, maybe the grandmother will be there, I don’t know. In Turin will be the version recorded in the studio, with backing vocals.”
The music video for their entry “Trenulețul” (The Train) features the band, joined by two folk musicians known as Frații Advahov, travelling on a train from Chisinau to Bucharest.
Moldavi en stagingquote:Op woensdag 9 maart 2022 19:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Nice, was wel een beetje te verwachten dat ze een stap terug moesten zetten qua politics.
Trouwens
[..]
Met alles wat nu bekend is denk ik dat Stefan en Zdob si Zdub de grootste dark horses zijnquote:Op donderdag 10 maart 2022 09:20 schreef Greys het volgende:
Dit is samen met Estland's Hope de meest ondergewaardeerde inzending bij de bookies denk ik. Gaan allebei verrassen straks qua uitslag gok ik.
Ik vind het niet eens dark horsesquote:Op donderdag 10 maart 2022 19:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Met alles wat nu bekend is denk ik dat Stefan en Zdob si Zdub de grootste dark horses zijn![]()
(Ook mijn top 2 favorieten)
Ik bedoel meer dat ze een dark horse zijn voor een hoge notering. Zoals Greys zegt, ze worden nu gevaarlijk onderschat.quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:40 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik vind het niet eens dark horsesomdat het voor mij vanzelfsprekend voelt dat ze het goed gaan doen
Het is precies dezelfde clip maar met subs, maar ik zal het even aanpassenquote:Op donderdag 10 maart 2022 20:14 schreef Meridiaan het volgende:
Zou de OP ook een update mogen met de nieuwe clip?
quote:Op donderdag 10 maart 2022 21:14 schreef Cee het volgende:
Laatste keer dat er een trein op het podium stond pakte dat niet zo goed uit.
I Treni De Tozeur stond ook ooit op het podiumquote:Op donderdag 10 maart 2022 21:14 schreef Cee het volgende:
Laatste keer dat er een trein op het podium stond pakte dat niet zo goed uit.
Ik word er ook serieus blij van.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:42 schreef TheVulture het volgende:
Dit blijft mijn darkhorse voor een topklassering, zeker met al die ballads en zware teksten springt dit er echt tussenuit.
Ja, maar die lezen gewoon hier mee, zie post 226quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:53 schreef Greys het volgende:
Het lied is mede geschreven door folkgrootheden uit Moldavi. Interessant verhaal zit er achter, mooi opgeschreven door Eurostory. Zie de link in de tweet!
[ twitter ]
Ze hadden ook hiermee opgetreden in de Roemeense nationale finale, zie hierboven.quote:
Ja; op de Eurovision cd. Niet op Spotify. Maar is wel op YouTube gezet:quote:Op vrijdag 29 april 2022 11:46 schreef aarontje112 het volgende:
Is van het uiteindelijke nummer eigenlijk ooit een studioversie uitgebracht? Bedacht me net dat we alleen die live video hebben
Met zdubsquote:Op donderdag 10 maart 2022 20:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is precies dezelfde clip maar met subs, maar ik zal het even aanpassen
Het kwam volledig tot leven met publiek. Zo opzwepend en plezierig.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:42 schreef lashatumbai het volgende:
Onvermoeibaar deze mannen.
Gesponsord door Duracell waarschijnlijk.
Zeg het al vanaf het eerste moment dat ik het heb gehoord ... kan echt een top 5 klassering worden. Vooral met publiek erbij dat losgaat. Het valt ook op tussen alle andere nummers. Genieten.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Het kwam volledig tot leven met publiek. Zo opzwepend en plezierig.
Is het raar als ik zeg dat dit wel eens de Shum zou kunnen worden van dit jaar?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 00:41 schreef Greys het volgende:
Deze waren me tof in de Juryshow vanavond!Qua sfeer en publiek. Feest!
Zou best eens kunnen. Ik dweepte met dat treinclipje op Twitter toen het net uit was maar was gewoon omdat ik het zelf echt heel vrolijk en leuk vind, had niet gedacht dat ik dit gevoel van gisteravond zou krijgen van 'holy hell wat gebeurt hierquote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:53 schreef Cee het volgende:
[..]
Is het raar als ik zeg dat dit wel eens de Shum zou kunnen worden van dit jaar?
Gisteravond had ik het gevoel dat de chaos van de act het KAN ONS HET SCHELEN, FEEEEEEST gevoel juist versterkte. Maar dat was vast m'n roze bril.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:27 schreef Fred_B het volgende:
Ik vind dit lied uiteraard geweldig, maar voor een echt goede score hadden ze toch wat meer aan de act doen. Nu is het gewoon gezellig, maar komt het onderwerp amper over.
Precies, juist dat chaotische "fuck it all and lets have fun" attitude is zo mooi. Als je dit te gelikt maakt raakt het denk ik juist een beetje magie kwijt. Hoop echt dat ze wat jury punten krijgen, want televoting gaan ze vies hoog eindigen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Gisteravond had ik het gevoel dat de chaos van de act het KAN ONS HET SCHELEN, FEEEEEEST gevoel juist versterkte. Maar dat was vast m'n roze bril.
Dit lied is ook juist voor dagjesmensen denk ik. En voor fans als wij dan, die nu niet de behoefte hebben met de kattenbak te gooien omdat Albani eruit ligt.quote:Op woensdag 11 mei 2022 09:49 schreef Greys het volgende:
Ze hadden het publiek weer mee en het was geweldig.in de live topics gisteravond was bijna iedereen fan van Moldavi. Ook de dagjesmensen.
Ik heb de NL-signdancers nog niet voorbij zien komen dit jaar.quote:Op woensdag 11 mei 2022 22:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Zo leuk! Geretweet op onze Songfestivalforum Twitter!
quote:Op zondag 27 maart 2022 20:14 schreef NailQueen het volgende:
Moldavie is een dark horse dat gevaarlijk onderschat wordt. Trenuletul heeft alles in zich om een publiekslieveling te worden.
Ik vind het zo mooi dat jij dit juist ook leuk vindtquote:Op donderdag 12 mei 2022 00:00 schreef Greys het volgende:
Het is zo heerlijk dit en had nooit durven dromen dat het zo omarmd zou worden. Wel gehoopt want verliefd op nog voor ze de voorronde wonnen.
Elke keer kippenvel als ik dat stukje terugkijk waar die zaal zo begint te juichen bij het eerste twiedeldiedeldie refrein.
Ik ben echt dollll op aanstekelijke folkriedels met viool en accordeon! En die absoluut stralende hoofden van plezier van die twee broers! En ik ga het je bewijzen want ik dweep er al vanaf januari mee op Twitter. Check de datums.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vind het zo mooi dat jij dit juist ook leuk vindtHad ik weer niet verwacht
Ik gun het ze zo he. Ik hoop echt dat ze top 5 scoren. Meestal loopt het met fanfavorieten niet zo goed af maar dit jaar is dit echt uniek in het deelnemersveld…quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:08 schreef Greys het volgende:
[..]
En nog even als toetje...
[ afbeelding ]
Damn, ik had die odds moeten pakken. Ik zeg de hele tijd al top 10. Wel een weddenschap staan @8 voor top 10quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:08 schreef Greys het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk dat net zo zal gaan als met Hey Mama en Keiino. Ergens op plek 18 bij de juryvote en dan dik de top tien door de televote.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:08 schreef Greys het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |