SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Misschien welquote:Op woensdag 26 januari 2022 21:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Wel geld, geen leven. Klinkt als bittere armoedeAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Dubbel, deze mag dicht.<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>![]()
Dat stoort me het meest in Nederland. Geen enkel woord over wanneer ze denken ervan af te zijn; wordt alleen maar omheen geluld. Dan maak je het de complotdenkers wel erg makkelijk.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is in elk geval wel iets van een eindmoment aan gekoppeld.![]()
Bij het einde van de "epidemische noodsituatie", dan moeten ze die wel een keer beëindigen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is in elk geval wel iets van een eindmoment aan gekoppeld.![]()
Als hun barometer op geel staat. Benieuwd of ze zich er aan gaan houden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:15 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Bij het einde van de "epidemische noodsituatie", dan moeten ze die wel een keer beëindigen.![]()
Ja, bij een noodwet en noodmaatregelen zou duidelijk moeten zijn wanneer het geen nood meer is en het dus weer klaar is.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat stoort me het meest in Nederland. Geen enkel woord over wanneer ze denken ervan af te zijn; wordt alleen maar omheen geluld. Dan maak je het de complotdenkers wel erg makkelijk.![]()
Ze volgen Denemarken toch? Die gooien alles overboord. Lopen 3 weken voor, dus wij zijn er ook af over 3 weken.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat stoort me het meest in Nederland. Geen enkel woord over wanneer ze denken ervan af te zijn; wordt alleen maar omheen geluld. Dan maak je het de complotdenkers wel erg makkelijk.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Er zit ook geen houdbaarheidsdatum op dat virusquote:Op woensdag 26 januari 2022 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat stoort me het meest in Nederland. Geen enkel woord over wanneer ze denken ervan af te zijn; wordt alleen maar omheen geluld. Dan maak je het de complotdenkers wel erg makkelijk.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Is ook lastig die hele periode definitief achter je te laten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat stoort me het meest in Nederland. Geen enkel woord over wanneer ze denken ervan af te zijn; wordt alleen maar omheen geluld. Dan maak je het de complotdenkers wel erg makkelijk.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Nee nee, we benoemen en volgen alleen landen als dat in het plaatje van het OMT past.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ze volgen Denemarken toch? Die gooien alles overboord. Lopen 3 weken voor, dus wij zijn er ook af over 3 weken.![]()
Alleen als het ze uitkomt. Zo niet, dan is het toch weer niet één op één te vergelijken met Denemarken.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ze volgen Denemarken toch? Die gooien alles overboord. Lopen 3 weken voor, dus wij zijn er ook af over 3 weken.![]()
Ook weer vrij simpel inderdaad. Kutmaatregel en laffe politici die er voor stemmen, maar het is tenminste nog gekoppeld aan een noodsituatie.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is in elk geval wel iets van een eindmoment aan gekoppeld.
In plaats van:
- Alleen dan kan het land weer van het slot.
- Alleen dan kunnen de scholen weer open.
- We kijken later wel weer. (als ik op werk zeg "Ik ga kijken", kijken ze me altijd een beetje wantrouwig aan, heel raar...)
- Misschien als de besmettingen heel laag zijn (lol).
- Je wilt toch niet dat er iemand in je nek staat te aërosolen (over mondkapjes).![]()
We hadden een eindmoment, maar die verstreek terwijl we record na record verbraken qua besmettingen en we dikke maand later weer de boel dicht hebben gegooid.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat stoort me het meest in Nederland. Geen enkel woord over wanneer ze denken ervan af te zijn; wordt alleen maar omheen geluld. Dan maak je het de complotdenkers wel erg makkelijk.
Denk dat ze nu wat aarzelender zijn...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Men heeft moeite om definitief afstand te doen van de gereedschapkist. Eigenlijk zijn Rutte & co ook een soort hoardende mister Trebussen, maar dan op het gebied van beschikbare maatregeltjes.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat stoort me het meest in Nederland. Geen enkel woord over wanneer ze denken ervan af te zijn; wordt alleen maar omheen geluld. Dan maak je het de complotdenkers wel erg makkelijk.
Nee ik wil ook m'n 2G hebben! Is het niet voor nu dan heb ik er misschien later nog wat aan! Toe nou, nog een paar mogelijkheden voor in de gereedschapkist goedkeuren!![]()
Zelfs de volkskrant gaat er met gestrekt been inquote:Minister Kuipers overdrijft huidig nut van inzet coronatoegangsbewijs
De coronapas voorkomt op dit moment weinig besmettingen, zeggen onderzoekers en deskundigen. Toch, vindt minister Kuipers, is het te vroeg om hem af te schaffen. In zijn verdediging van de pas gebruikte hij dinsdag cijfers die niet bij de huidige situatie passen.
Minister Kuipers van Volksgezondheid (D66) was dinsdagavond tijdens de persconferentie opvallend optimistisch over het coronatoegangsbewijs. Het zou volgens hem het aantal besmettingen met 15 procent kunnen dempen en daarmee ‘precies het verschil’ kunnen betekenen tussen een sterke toename of een gelijkblijvend aantal besmettingen ‘in een situatie zoals nu’.
Die uitspraken leidden tot opgetrokken wenkbrauwen bij wie het onderzoek kent, ook bij de onderzoekers die het schreven. Uit dat onderzoek van de TU Delft en het UMCU, dat vorige week maandag werd gepubliceerd, bleek juist dat een coronatoegangsbewijs onder de huidige omstandigheden nauwelijks effect zou hebben op het aantal besmettingen.
Hoe Kuipers bij die 15 procent kwam? Het aantal stoelt op een in het onderzoeksrapport beschreven scenario waarbij het 3G-systeem (alleen toegang voor geteste, genezen of gevaccineerde bezoekers) overal wordt toegepast behalve thuis en op scholen. Dus ook op het werk en bijvoorbeeld bij een bezoek aan de supermarkt. Een situatie die momenteel onmogelijk is, al was het maar omdat de wet haar nog niet toelaat. ‘Die 15 procent is nu niet van toepassing en is ook nog eens de meest optimistische schatting’, zegt Niek Mouter, een van de onderzoekers van de TU Delft.
Geconfronteerd met de tegenstrijdigheden in zijn verhaal gaf Kuipers aan het einde van de persconferentie toe dat het coronatoegangsbewijs bij beperkte inzet, zoals nu, een beperkt effect heeft. ‘Maar het kan een ruim effect hebben als je het ook ruim toepast’, aldus de minister. Dat is volgens hem een reden om het omstreden bewijs, dat sinds woensdag weer nodig is in de horeca, bij evenementen en in sportscholen, voorlopig ‘niet in de prullenmand’ te gooien.
Kleinere risico’s
Het OMT had vrijdag geadviseerd om de coronapas opnieuw in te voeren. In dat advies is het onderzoek van de TU Delft niet meegenomen, aldus de OMT-leden Diederik Gommers en Marc Bonten. Daar zou geen tijd voor zijn geweest. ‘Het OMT baseert het advies op het uitgangspunt dat je met het coronatoegangsbewijs een instrument hebt waarmee je mensen binnenlaat die in principe minder besmettelijk zijn’, zegt Bonten. ‘Dat verkleint risico’s, hoe miniem het effect ook is.’
Volgens het OMT-advies moet het coronatoegangsbewijs worden gezien ‘in het licht van een pakket aan maatregelen waarbij elke maatregel op zichzelf misschien geen heel groot effect heeft, maar samengenomen als bundel wel degelijk.’ Een redenering waar internist-infectioloog Chantal Bleeker-Rovers (Radboudumc) normaal gesproken blij van wordt, maar die in dit geval volgens haar niet opgaat. ‘Over het algemeen sta ik erg achter het combineren van maatregelen, maar de coronapas draagt op dit moment echt heel weinig bij.’
Bleeker-Rovers verbaast zich over het foutieve gebruik van het percentage door de minister en vreest dat dat onbedoeld tot onvoorzichtigheid kan leiden. ‘Ik sprak iemand in de horeca die zei: wij controleren de coronapas goed, dus we zijn veilig. Dat is gewoon niet waar nu.’
Tijdens het coronadebat woensdagavond uitten Kamerleden kritiek op het gebruik van het percentage van 15 procent door de minister. Volgens SP-Kamerlid Hijink zou de minister de boel ‘belazerd’ hebben. Kuipers ontkende dat stellig. ‘Ik wil niet rechtzetten wat ik gezegd heb (tijdens de persconferentie, red.)’, zei Kuipers. ‘Ik heb gezegd dat de demping van het aantal besmettingen kan oplopen tot 15 procent, en dat dat percentage afhangt van de mate waarin je de coronapas inzet.’
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat zit er dik in ja.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alleen als het ze uitkomt. Zo niet, dan is het toch weer niet één op één te vergelijken met Denemarken.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Gelukkig waren we al een gewend dat onze ministers van volksgezondheid creatief met de waarheid om gaan.![]()
Andere landen hebben er geen issues mee.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:16 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er zit ook geen houdbaarheidsdatum op dat virus![]()
Het virus trekt zich niets aan van een tweedeling en ernstige beperkingen van rechten.quote:
Groetjes,
Hugo![]()
Het kabinet stribbelt nog wat tegen, maar de oorlog is voorbij.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Hoezo, nog 6 weken afwachten. En als we dan heel lief zijn worden de huidige maatregelen over drie weken verlengd, anders krijgen we strafquote:Op woensdag 26 januari 2022 21:30 schreef Perrin het volgende:
Het kabinet stribbelt nog wat tegen, maar de oorlog is voorbij.
Gr Mark en ErnstVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ben benieuwd. Ik gok dat de motie gewoon wordt weggestemd, maar dat zou ook betekenen dat er naast de VVD en D66 nog meer partijen zijn die het in de gereedschapskist willen houden.quote:![]()
Handig.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:24 schreef Caland het volgende:
Het OMT had vrijdag geadviseerd om de coronapas opnieuw in te voeren. In dat advies is het onderzoek van de TU Delft niet meegenomen, aldus de OMT-leden Diederik Gommers en Marc Bonten.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
![]()
Heeft ie gezopen of is ie zo dom?
Hoe krijg je dit uit je toetsenbord zeg.
zie email 27 oktober![]()
Wat is eigenlijk de huidige stand van zaken in Oost-Europa, daar lees je maar weinig meer over.
Zijn ze daar allemaal dood of zijn zij ook nog aan het hannesen met allerlei micromanagement?![]()
Niet helemaal. Je kunt deze motie afstemmen zonder dat je akkoord gaat met 2G. Om de lieve vrede te bewaren binnen de coalitie neem ik aan dat de coalitiepartijen hier 'gewoon' tegen gaan stemmen. Zo blijft de segregatiepas gewoon boven de markt hangen. CDA blij omdat hij niet wordt ingevoerd, D66 blij omdat hij niet verdwenen is.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Ik gok dat de motie gewoon wordt weggestemd, maar dat zou ook betekenen dat er naast de VVD en D66 nog meer partijen zijn die het in de gereedschapskist willen houden.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Die gast is af.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Pizza's kan je thuis ook bakken. Maar hij bezorgt ze. Derhalve is hij ook niet essentieelWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Yorick is af.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Verrekte galbak. Misschien moet ie een keertje in mijn lokaal komen kijken nadat er weer eens een klas 2 weken in quarantaine heeft gezeten. Ben benieuwd of hij dan nog steeds vindt dat contactonderwijs niet essentieel is.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
https://www.reuters.com/a(...)esting-idUSL1N2U40PDquote:Fact Check-Israel’s record COVID-19 case rate has been accompanied by high levels of testing
Reuters:
Ziekenhuisopnames in Israël zijn wat minder makkelijk weg te lullen, maar goed, daar schijnt het ook dat je al in het ziekenhuis wordt opgenomen als je tegen de verkeerde persoon over keelpijn klaagt.![]()
Welke Europese land zal later de maatregelen opheffen dan Nederland?
Ik gok op Duitsland, voorbeeldland voor velen.- verwijderd door admin -![]()
Stuitende uitspraak weer. Echt. Tunnelvisie ziet er zo uit.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Yorick is af.
Verrekte galbak. Misschien moet ie een keertje in mijn lokaal komen kijken nadat er weer eens een klas 2 weken in quarantaine heeft gezeten. Ben benieuwd of hij dan nog steeds vindt dat contactonderwijs niet essentieel is.zie email 27 oktober![]()
Laat me raden, die mogen 'kiezen' tussen 1G accepteren of gesloten blijven.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Hoe gaan ze dat gesprek aan? Bij elke cafe langs?quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Laat me raden, die mogen 'kiezen' tussen 1G accepteren of gesloten blijven.*Hosselcopter*![]()
Die chihuahua van het OMT neemt zichzelf echt veel te serieus.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hoe krijg je dit uit je toetsenbord zeg.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Het houdt niet op, niet vanzelf...quote:“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Jaaaaaquote:
Moet mijn danspasjes weer gaan opvijzelenLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)hrappen-vrijwel-allequote:Verantwoordelijkheid
Maar dat Groot-Brittannië de maatregelen los kan laten is vooral ook het succes van de Britten zelf. Hoewel er de afgelopen periode al minder maatregelen van kracht waren, hebben veel mensen bijvoorbeeld alsnog hun sociale contacten extra beperkt. Saenen: "De Britten hebben zelf verantwoordelijkheid genomen. Als het goed is voor de samenleving, dan doen ze wat nodig is. Ze zijn veel volgzamer dan Nederlanders. Absoluut."
Het bekende gehoorzame, volgzame volkje: de... Britten?![]()
![]()
Wat een onzin weer zeg.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:54 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)hrappen-vrijwel-alle
Waarom zou je dit er niet in meenemen?quote:
En dan niet sarcastisch bedoeld, maar een drietal gerenommeerde onderzoeksbureaus hebben het uitgevoerd.![]()
Ik ben net zo gehoorzaam als de premier van Engeland!quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:54 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Hahaha de Britten volgzamer..quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:54 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het bekende gehoorzame, volgzame volkje: de... Britten?
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Tja, je moet wat als 2G afgeschoten isquote:Op woensdag 26 januari 2022 21:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Net als je dacht alles gehad te hebbenLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:54 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het bekende gehoorzame, volgzame volkje: de... Britten?
Op die manier wil ik mijn contacten ook wel beperken.
Bewegend beeld voor de liefhebber: https://edition.cnn.com/v(...)-crowds-pubs-vpx.cnnOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Teringmongool, niks meerquote:Op woensdag 26 januari 2022 21:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hoe krijg je dit uit je toetsenbord zeg.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
1G. Wtfquote:Op woensdag 26 januari 2022 21:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Net als je dacht alles gehad te hebben![]()
Wij zijn iedergeval de aller aller laatste. Dom land dat we zijn met domme politiciquote:Op woensdag 26 januari 2022 21:37 schreef groenen het volgende:
Welke Europese land zal later de maatregelen opheffen dan Nederland?
Ik gok op Duitsland, voorbeeldland voor velen.![]()
![]()
Waarvan 40% incidental findings, dus 24 mensen op de IC in Denemarken wegens Covid, met 43.000 besmettingen per dag op 5,8 miljoen inwoners.
Gooi de staldeuren los!![]()
Hij zegt effectief dat de Re hiermee onder de 1 kan komen? Dat lijkt me bijzonder.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Zelfs de volkskrant gaat er met gestrekt been inquote:Minister Kuipers van Volksgezondheid (D66) was dinsdagavond tijdens de persconferentie opvallend optimistisch over het coronatoegangsbewijs. Het zou volgens hem het aantal besmettingen met 15 procent kunnen dempen en daarmee ‘precies het verschil’ kunnen betekenen tussen een sterke toename of een gelijkblijvend aantal besmettingen ‘in een situatie zoals nu’.![]()
https://twitter.com/pierrepapa/status/1486447131061858307?s=21
VI. Geniaal. De domheid van 22.00 uur maatregelen.![]()
Wat een idiote stelling van hem zegquote:Op woensdag 26 januari 2022 22:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij zegt effectief dat de Re hiermee onder de 1 kan komen? Dat lijkt me bijzonder.
[..]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Heerlijkquote:Op woensdag 26 januari 2022 22:18 schreef Johannes788 het volgende:
VI. Geniaal. De domheid van 22.00 uur maatregelen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ik wist niet dat correspondenten ook gedragswetenschappers zijn. Best knap, van alle markten thuis.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:54 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Hoho, hij bedoelde het niet zo! Of ja, eigenlijk toch wel. Als je er niet direct aan dood gaat als het er niet is, is het niet essentieel.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Yorick is af.
Verrekte galbak. Misschien moet ie een keertje in mijn lokaal komen kijken nadat er weer eens een klas 2 weken in quarantaine heeft gezeten. Ben benieuwd of hij dan nog steeds vindt dat contactonderwijs niet essentieel is.![]()
Dat VI nog eens de meest zinnige humor op tv zou hebben op Even Tot Hier na, moet toch niet gekker wordenquote:Op woensdag 26 januari 2022 22:18 schreef Johannes788 het volgende:
VI. Geniaal. De domheid van 22.00 uur maatregelen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
![]()
Zingt u maar mee: Ernst die is een leugenaar!
Nee zonder dollen. Voordeel van de twijfel, maar dit moet hij echt niet vaker doen.zie email 27 oktober![]()
quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:20 schreef Jed1Gam het volgende:
2200 geweest, kinderbedtijd. Alle deuren dicht om het nachtvirus tegen te gaan.![]()
![]()
Ik wil nu iets zeggen wat ik omwille van mijn blauwe kleurtje niet ga zeggen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hoho, hij bedoelde het niet zo! Of ja, eigenlijk toch wel. Als je er niet direct aan dood gaat als het er niet is, is het niet essentieel.
[ twitter ]zie email 27 oktober![]()
Sowieso iedereen die nu nog praat in termen van:quote:
- De besmettingen zijn te hoog.
- We moeten nog oppassen want de besmettingen stijgen!
- We kunnen met [maatregel] de besmettingen met X% dempen!
- De R omlaag krijgen...
Is seniel of misdadig.
Waar de actual fuck hebben we het nog over?![]()
![]()
Hij verzint ook gelijk maar zijn eigen definitie van essentieel.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Hoho, hij bedoelde het niet zo! Of ja, eigenlijk toch wel. Als je er niet direct aan dood gaat als het er niet is, is het niet essentieel.
[ twitter ]Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dit kan wel 's een bijzonder kort ministerschap worden op deze manier.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nee zonder dollen. Voordeel van de twijfel, maar dit moet hij echt niet vaker doen.![]()
Internet thuis is niet noodzakelijk om de samenleving draaiende te houden, het is belangrijker om ziekenhuizen, brandweer e.d. van energie te voorzien. Want ja, wat heeft jouw huis te maken met 't openhouden van de samenleving.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[ twitter ]
Positief bij-effect: Zonder internet kan Yorick niet meer duiden.![]()
Die lui zijn vaak nog eigenwijzer dan de Fransenquote:Op woensdag 26 januari 2022 21:54 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
![]()
Dit. Omikron stelt geen reet voor, hoe meer bewijs willen we hebben?!quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:24 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Sowieso iedereen die nu nog praat in termen van:
- De besmettingen zijn te hoog.
- We moeten nog oppassen want de besmettingen stijgen!
- We kunnen met [maatregel] de besmettingen met X% dempen!
- De R omlaag krijgen...
Is seniel of misdadig.
Waar de actual fuck hebben we het nog over?![]()
Hij staat wel op scherp ja. Anderzijds, D66 zal hem niet zomaar laten vallen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit kan wel 's een bijzonder kort ministerschap worden op deze manier.zie email 27 oktober![]()
Hij zal een goed medicus zijn maar politicus?quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit kan wel 's een bijzonder kort ministerschap worden op deze manier.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Nee, maar met dit soort geintjes kan hij wel 's heel snel moties van afkeuring/wantrouwen aan zn broek hebben hangen die breed gesteund worden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij staat wel op scherp ja. Anderzijds, D66 zal hem niet zomaar laten vallen.![]()
Dit moet je niet te vaak doen nee.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, maar met dit soort geintjes kan hij wel 's heel snel moties van afkeuring/wantrouwen aan zn broek hebben hangen die breed gesteund worden.zie email 27 oktober![]()
Elk percentage dat dempend werkt is de moeite waard? Dus stel dat het 0,01 procent zou werken als je een maatschappijbreed 2G uitrolt met alle polarisatie en kosten van dien, dan vindt Ernst het alsnog een goed idee?quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nee zonder dollen. Voordeel van de twijfel, maar dit moet hij echt niet vaker doen.
Tunnelvisie.![]()
Onderdeel van het meesterplan.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit kan wel 's een bijzonder kort ministerschap worden op deze manier.
Hugo wordt teruggehaald
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Als we in lockdown al boven de 1 komen, zitten we zonder lockdown maar met corona pas wel op de 1!quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij zegt effectief dat de Re hiermee onder de 1 kan komen? Dat lijkt me bijzonder.
[..]
/True story![]()
De VVD ook niet. Rutte zit echt niet te wachten op weer een duiventilkabinet, en de stabiliteit van zijn kabinet (en dus zijn positie) gaat voor alles.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij staat wel op scherp ja. Anderzijds, D66 zal hem niet zomaar laten vallen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Wel vervelend dat Denemarken alles opheft, want Nederland heeft de data van Denemarken nodig.
Nederlands eigen dataverzameling is die van een land in totale armoede.- verwijderd door admin -![]()
Moties van afkeuring kun je gewoon naast je neerleggen. Goed voorbeeld doet immers goed volgen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, maar met dit soort geintjes kan hij wel 's heel snel moties van afkeuring/wantrouwen aan zn broek hebben hangen die breed gesteund worden.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ach als directeur van het Erasmus deed hij het ook niet onverdienstelijk. Dat is op zich wel relevante ervaring voor een minister. Ben daar niet zo bang voor, maar hij is wel in een enorm moeras terecht gekomen. (Hoi Hugo).quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hij zal een goed medicus zijn maar politicus?zie email 27 oktober![]()
#leaveHugoAlonequote:Op woensdag 26 januari 2022 22:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Onderdeel van het meesterplan.
Hugo wordt teruggehaald
Wat is de Ro van starters op de woningmarkt?
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 22:31:42 ]![]()
Zie ruttequote:Op woensdag 26 januari 2022 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Moties van afkeuring kun je gewoon naast je neerleggen. Goed voorbeeld doet immers goed volgen.![]()
Als er wat gaat gebeuren dan moet de CU de stekker er uit trekken. En dat acht ik politiek niet ondenkbaar. Niet op dit moment, maar later misschien wel.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De VVD ook niet. Rutte zit echt niet te wachten op weer een duiventilkabinet, en de stabiliteit van zijn kabinet (en dus zijn positie) gaat voor alles.
Het CDA heeft ook wel motief, maar staan zo slecht in de peilingen…zie email 27 oktober![]()
https://www.nu.nl/politie(...)-meer-verdwijnt.html
Op zich wel goed dat dit zo pontificaal op de voorpagina komt. Dan kunnen mensen zich zelf oriënteren of ze dit willen of niet. Dan kan er straks niemand meer zeggen: ik zag het niet aankomen, ons is niks gevraagd.![]()
Overigens, ik vind het wel zorgelijk dat ze effectief de analyses van NCTV (dat die verdeeldheid de samenleving op scherp zet, dat er ontzettend veel onvrede is en dat met elke maatregel meer wordt etc) naast zich neerleggen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach als directeur van het Erasmus deed hij het ook niet onverdienstelijk. Dat is op zich wel relevante ervaring voor een minister. Ben daar niet zo bang voor, maar hij is wel in een enorm moeras terecht gekomen. (Hoi Hugo).
Daarnaast, hoe kan het in hemelsnaam dat het onderzoek van TU Delft over de effectiviteit van 2G/3G niet meegenomen is in het OMT advies. Dat onderzoek was beschikbaar en is gedaan in opdracht van het kabinet. Ik zit inmiddels op een tweestrijd tussen opzet omdat de uitkomst niet uitkomt en incompetentie.![]()
Edgar Mulder, een keer ontmoet. Hele bijzondere kerel.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:31 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Rutte kan niet uitleggen waarom 3G er moet komen.zie email 27 oktober![]()
Doen ze dat dan? Volgens mij versoepelen ze al verder dan ze eigenlijk willen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Overigens, ik vind het wel zorgelijk dat ze effectief de analyses van NCTV (dat die verdeeldheid de samenleving op scherp zet, dat er ontzettend veel onvrede is en dat met elke maatregel meer wordt etc) naast zich neerleggen.Dat OMT is van de voorzichtige tak hè?quote:Daarnaast, hoe kan het in hemelsnaam dat het onderzoek van TU Delft over de effectiviteit van 2G/3G niet meegenomen is in het OMT advies. Dat onderzoek was beschikbaar en is gedaan in opdracht van het kabinet. Ik zit inmiddels op een tweestrijd tussen opzet omdat de uitkomst niet uitkomt en incompetentie.zie email 27 oktober![]()
De man moet nog wennen aan de politieke jungle.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nee zonder dollen. Voordeel van de twijfel, maar dit moet hij echt niet vaker doen.
Het is hem vergeven.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Wat moeten we hier in zien?quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:31 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Rutte kan niet uitleggen waarom 3G er moet komen.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Door nu condities te verbinden aan de opening en te zeggen: Als je je niet aan de maatregelen houdt gaan we weer dicht gaan ze er juist tegenin. Ze zetten het nog harder op scherp.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Doen ze dat dan? Volgens mij versoepelen ze al verder dan ze eigenlijk willen.Dan zou je verwachten dat het onderzoek meegenomen/meegewogen wordt en er gezegd wordt dat de effectiviteit niet aangetoond kan worden of wat ook. Het niet meenemen is hetgene wat hier wat mij betreft kwalijk is.quote:Dat OMT is van de voorzichtige tak hè?![]()
Heeft het OMT dat eigenlijk niet toegelicht?quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Overigens, ik vind het wel zorgelijk dat ze effectief de analyses van NCTV (dat die verdeeldheid de samenleving op scherp zet, dat er ontzettend veel onvrede is en dat met elke maatregel meer wordt etc) naast zich neerleggen.
Daarnaast, hoe kan het in hemelsnaam dat het onderzoek van TU Delft over de effectiviteit van 2G/3G niet meegenomen is in het OMT advies. Dat onderzoek was beschikbaar en is gedaan in opdracht van het kabinet. Ik zit inmiddels op een tweestrijd tussen opzet omdat de uitkomst niet uitkomt en incompetentie.
Want het zijn niet de minste partijen die het hebben uitgevoerd.
Maar gevoelsmatig is het een beetje conformation bias, alles wat de opvatting van het OMT steunt wordt omarmd terwijl datgene wat er niet in past wordt genegeerd.![]()
Denk dat Hugo als eerste gaat optreden tegen scheefwoners. Die bezetten immers een huis waar iemand anders had kunnen wonen! Tijd voor een Sociale Huurwoning Toegangsbewijs (SHTB).quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
#leaveHugoAlone
Wat is de Ro van starters op de woningmarkt?Dit wordt wel heel pijnlijk. Rutte was altijd al economisch met de waarheid maar kon er tenminste nog een beetje een verhaal aan ophangen. Nu weet je gewoon dat hij liegt als hij naar beneden kijkt en snel begint te praten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:31 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Rutte kan niet uitleggen waarom 3G er moet komen.
Dit wil het record van Lubbers breken en tot maart 2025 nog zo staan te prevelen.
De voorzitter wil de spreektijd van het kamerlid beschermen, maar straks moet ze misschien de premier van Nederland tegen zichzelf in bescherming nemen.
Gaat echt, echt niet goed.![]()
Sorry, maar dit is geen kwestie van een politieke jungle. Je staat op een persconferentie onjuistheden te debiteren, als het kabinet ergens zelf in charge is is het daar.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:36 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
De man moet nog wennen aan de politieke jungle.
Het is hem vergeven.zie email 27 oktober![]()
Dat gebeurt ook, het wordt alleen terzijde geschoven als onderdeel van een pakket.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:38 schreef chratnox het volgende:
Dan zou je verwachten dat het onderzoek meegenomen/meegewogen wordt en er gezegd wordt dat de effectiviteit niet aangetoond kan worden of wat ook.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Ik wens ze daarmee veel sterkte. Gaat nooit lukken.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Door nu condities te verbinden aan de opening en te zeggen: Als je je niet aan de maatregelen houdt gaan we weer dicht gaan ze er juist tegenin. Ze zetten het nog harder op scherp.Ze zullen het gooien op politieke afweging. Maar ik ben het wel met je eens. Dit is ook een van de redenen dat ik het zo zorgelijk vind dat het OMT een de facto monopolie heeft op medisch-virologisch advies.quote:Dan zou je verwachten dat het onderzoek meegenomen/meegewogen wordt en er gezegd wordt dat de effectiviteit niet aangetoond kan worden of wat ook. Het niet meenemen is hetgene wat hier wat mij betreft kwalijk is.zie email 27 oktober![]()
Hoezo voordeel van de twijfel? Dit is verre van ok en hij weet dat echt wel met zijn achtergrond en ervaring in onderzoekquote:Op woensdag 26 januari 2022 22:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nee zonder dollen. Voordeel van de twijfel, maar dit moet hij echt niet vaker doen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dan zou ik verwachten dat te lezen in het OMT advies of de stukken van het "Breed Corona Overleg" of hoe ze het nu ook noemen. Dit is een zeer prominent onderzoek geweest om te bepalen hoe ermee verder te gaan. Dat kun je niet naast je neer leggen met: "We onderschrijven de conclusie niet" oid.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook, het wordt alleen terzijde geschoven als onderdeel van een pakket.![]()
Dat dit middel met de omicron variant achterhaald is. Er is nog amper effectiviteit.quote:
Overigens is de CTB in het leven geroepen om andere maatregelen te laten varen. Nu hebben we een mildere variant, maar we moeten nu zelfs behalve CTB afstand houden, mondkapjes, maximale groepsgrootte.
Dat hele CTB is volkomen zinloos, maar ons kabinet blijft, ondanks onderzoeken over de slechte effectiviteit, volharden in dit gedrocht om maar niet dingen te hoeven toegeven.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat snap ik allemaal, maar ik verwachte een hakkelende premier of zoiets met dat bijschrift.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat dit middel met de omicron variant achterhaald is. Er is nog amper effectiviteit.
Overigens is de CTB in het leven geroepen om andere maatregelen te laten varen. Nu hebben we een mildere variant, maar we moeten nu zelfs behalve CTB afstand houden, mondkapjes, maximale groepsgrootte.
Dat hele CTB is volkomen zinloos, maar ons kabinet blijft, ondanks onderzoeken over de slechte effectiviteit, volharden in dit gedrocht om maar niet dingen te hoeven toegeven.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
En toch is dat precies wat er op dit moment gebeurt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:41 schreef chratnox het volgende:
Dat kun je niet naast je neer leggen met: "We onderschrijven de conclusie niet" oid.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Omdat ik er van uit ga dat dit niet bij hemzelf wegkomt maar uit zijn omgeving, je gaat mij niet vertellen dat hij die plaatjes zelf gefotoshopt heeft. Of die Q&A zelf geschreven. Maar ik ga er wel van uit dat hij hier van leert…quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoezo voordeel van de twijfel? Dit is verre van ok en hij weet dat echt wel met zijn achtergrond en ervaring in onderzoek
Als dit weer gebeurt dan mag je wel serieus vraagtekens gaan zetten bij zijn positie.zie email 27 oktober![]()
Ze gooien het zelfs op "de TU zegt ook dat het een bijdrage heeft", wat feitelijk ook klopt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan zou ik verwachten dat te lezen in het OMT advies of de stukken van het "Breed Corona Overleg" of hoe ze het nu ook noemen. Dit is een zeer prominent onderzoek geweest om te bepalen hoe ermee verder te gaan. Dat kun je niet naast je neer leggen met: "We onderschrijven de conclusie niet" oid.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Oh zo. Ja geen idee.. dat hij het niet goed uit kan leggen?quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal, maar ik verwachte een hakkelende premier of zoiets met dat bijschrift.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Minder dan 5%…quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze gooien het zelfs op "de TU zegt ook dat het een bijdrage heeft", wat feitelijk ook klopt.
[ afbeelding ]zie email 27 oktober![]()
oh god krijgen we dat 'pakket' excuus weer.. om te kotsen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze gooien het zelfs op "de TU zegt ook dat het een bijdrage heeft", wat feitelijk ook klopt.
[ afbeelding ]Alpha kenny one![]()
Jep.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Dat is precies de maatschappelijke onrust waar het NCTV van zegt voor te moeten waken. Dat zet je hiermee nog harder op scherp.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wens ze daarmee veel sterkte. Gaat nooit lukken.Dat is het verschil met andere landen wel volgens mij. In andere landen kunnen andere partijen alles wat hun lokale evenknie van het OMT doet controleren. Dat mis ik ook wel hier.quote:Ze zullen het gooien op politieke afweging. Maar ik ben het wel met je eens. Dit is ook een van de redenen dat ik het zo zorgelijk vind dat het OMT een de facto monopolie heeft op medisch-virologisch advies.![]()
Ahja, je hebt gelijk. De conclusie van TU Delft delen we niet, dus we gaan shoppen in het onderzoek. Ik dacht dat dat alleen aan de andere kant van 't spectrum gebeurde, bij wetenschapsontkenners?quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:43 schreef nostra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ja ik vind hier vrij weinig mis mee, eerlijk gezegd. Vandaar dat ik vroeg wat ik er in moet zien.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oh zo. Ja geen idee.. dat hij het niet goed uit kan leggen?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik zat even naar die reacties te kijken en met een paar klikken kom je in een "omicron is niet mild maar eigenlijk levensgevaarlijk" funnel terecht. Bizar. Onderdeel van de zero-covid funnel of is dit iets nieuws?quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:27 schreef ipa84 het volgende:
Volgens Yorick zijn scholen niet essentieel.
[ twitter ]
Dan is dit toch wel een andere benadering.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Wat zweeft daar nog zo laat bij nacht en ontij door de lucht? Oh god, het zijn de OMICRONS!!quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:20 schreef Jed1Gam het volgende:
2200 geweest, kinderbedtijd. Alle deuren dicht om het nachtvirus tegen te gaan.
Zet uw mondneusmaskers op, haal Marion Koopmans naar binnen en hou in vredesnaam enderhelve mieter efstend, dan komen we er misschien nog net met een loopneus vanaf.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
We moeten ook nog 3 jaar met deze man he. Je hoopt toch dat er in die tijd wat zinnigs gaat gebeuren. Dat er iemand aan het roer staat die ingevoerd is en een beetje weet waar hij heen wil.
Nu is het van:
Eehhh Zekunnnetoggewooneenboosterhale?
Ehh umm ehh Datdoenwedusmetdatkerroonatoegangsbewijs.
DemnstervanVWSlietzien.
Boostertje hier, boostertje daar, wat maakt het uit?
Nog maar eens 3G gaan uitleggen.![]()
Ook een trucje dat we eerder hebben gezien (avondklok). De maatregel zelf is niet effectief, maar we stoppen het in een pakketje en dus werkt het als geheel wel.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:43 schreef nostra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Iemand springt uit een vliegtuig en draagt een parachute, een helm, en een condoom. Als je hem vraagt of dat condoom wel werkt in deze context antwoordt hij dan van wel, want het vormt onderdeel van een scala aan veiligheidsvoorzieningen die als geheel sowieso wel werken. Dat zou toch raar zijn?![]()
Is je toetsenbord kapot?quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:50 schreef Vasilevski het volgende:
We moeten ook nog 3 jaar met deze man he. Je hoopt toch dat er in die tijd wat zinnigs gaat gebeuren. Dat er iemand aan het roer staat die ingevoerd is en een beetje weet waar hij heen wil.
Nu is het van:
DemnstervanVWSlietzien.
Nog maar eens 3G gaan uitleggen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nee hoor. Het gaat precies zoals het hoort. Vrienden van de politiek worden steenrijk. 10 miljoen per dag.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:41 schreef mir1986 het volgende:
[..]
10 miljoen euro per dag door de wc.![]()
3,65 miljard per jaar. Daar kan je nogal wat zaken voor regelen...quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee hoor. Het gaat precies zoals het hoort. Vrienden van de politiek worden steenrijk. 10 miljoen per dag.![]()
klopt eerst minister kuipers en later als het wat moeilijker wordt "ernst". Bijzondere man.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:50 schreef Vasilevski het volgende:
Nu is het van:
DemnstervanVWSlietzien.
Nog maar eens 3G gaan uitleggen.Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.![]()
Part and parcel of living in a third world country.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:29 schreef groenen het volgende:
Wel vervelend dat Denemarken alles opheft, want Nederland heeft de data van Denemarken nodig.
Nederlands eigen dataverzameling is die van een land in totale armoede.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Met Ernst met zijn statuur op die plaats. Absoluut opzetquote:Op woensdag 26 januari 2022 22:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Overigens, ik vind het wel zorgelijk dat ze effectief de analyses van NCTV (dat die verdeeldheid de samenleving op scherp zet, dat er ontzettend veel onvrede is en dat met elke maatregel meer wordt etc) naast zich neerleggen.
Daarnaast, hoe kan het in hemelsnaam dat het onderzoek van TU Delft over de effectiviteit van 2G/3G niet meegenomen is in het OMT advies. Dat onderzoek was beschikbaar en is gedaan in opdracht van het kabinet. Ik zit inmiddels op een tweestrijd tussen opzet omdat de uitkomst niet uitkomt en incompetentie.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wappiekrant.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Zelfs de volkskrant gaat er met gestrekt been in"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Dit is wmb echt onacceptabel en hij had dit meteen moeten zien, en niet gaan uitdragen naar buiten toe.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat ik er van uit ga dat dit niet bij hemzelf wegkomt maar uit zijn omgeving, je gaat mij niet vertellen dat hij die plaatjes zelf gefotoshopt heeft. Of die Q&A zelf geschreven. Maar ik ga er wel van uit dat hij hier van leert…
Als dit weer gebeurt dan mag je wel serieus vraagtekens gaan zetten bij zijn positie.
Die man snapt echt wel dat wat hij voorleest niet steekhoudend is. En anders is hij erbij genaaid door werkvoorbereiders of heeft ie een zieke agendaOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Exact. Men kan zich beter bezig gaan houden met een daadwerkelijk langetermijnplan (dat zou toch deze week komen?). En dan niet met stoplichtjes of routekaarten, maar met een helikopterview over de verwachte globale ontwikkeling van het virus en hoe we daarop kunnen inspelen - en het liefst vanuit een zo globaal mogelijk blok. Zie bijvoorbeeld https://www.nature.com/articles/d41586-021-03619-8 .quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:41 schreef DonDruiper het volgende:
Dat dit middel met de omicron variant achterhaald is. Er is nog amper effectiviteit.
Maar nee, we gaan het hebben over 20.00 of 22.00, stadions voor één- of tweederde gevuld en twijfeltelefoons in het Arabisch op vrijdag van 09.00-12.00 in ons postzegellandje.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Samenvatting van die link?quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Exact. Men kan zich beter bezig gaan houden met een daadwerkelijk langetermijnplan (dat zou toch deze week komen?). En dan niet met stoplichtjes of routekaarten, maar met een helikopterview over de verwachte globale ontwikkeling van het virus en hoe we daarop kunnen inspelen - en het liefst vanuit een zo globaal mogelijk blok. Zie bijvoorbeeld https://www.nature.com/articles/d41586-021-03619-8 .
Maar nee, we gaan het hebben over 20.00 of 22.00, stadions voor één- of tweederde gevuld en twijfeltelefoons in het Arabisch op vrijdag van 09.00-12.00 in ons postzegellandje."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
ik denk een combinatie van beiden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:34 schreef chratnox het volgende:
Ik zit inmiddels op een tweestrijd tussen opzet omdat de uitkomst niet uitkomt en incompetentie.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik begin van mening te worden dat de kabinetten Rutte niet in staat lijken te zijn tot langetermijnvisies. Niet alleen wat betreft corona, gewoon per definitie niet. Men blust hier een brandje, houdt daar een sector of clubje zoet met wat centjes, en dat is het dan wel. Een ideaal of doel is er niet.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Exact. Men kan zich beter bezig gaan houden met een daadwerkelijk langetermijnplan (dat zou toch deze week komen?). En dan niet met stoplichtjes of routekaarten, maar met een helikopterview over de verwachte globale ontwikkeling van het virus en hoe we daarop kunnen inspelen - en het liefst vanuit een zo globaal mogelijk blok. Zie bijvoorbeeld https://www.nature.com/articles/d41586-021-03619-8 .
Maar nee, we gaan het hebben over 20.00 of 22.00, stadions voor één- of tweederde gevuld en twijfeltelefoons in het Arabisch op vrijdag van 09.00-12.00 in ons postzegellandje.![]()
Dat zijn allemaal kloontjes en troll accounts van tante Koopmans van het OMT.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik zat even naar die reacties te kijken en met een paar klikken kom je in een "omicron is niet mild maar eigenlijk levensgevaarlijk" funnel terecht. Bizar. Onderdeel van de zero-covid funnel of is dit iets nieuws?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Gewoon even lezen, het is geen Tolstoj.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Maar ze hebben het samen zó gezellig met al die blokfluitpartijen in de "oppositie"!quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik begin van mening te worden dat de kabinetten Rutte niet in staat lijken te zijn tot langetermijnvisies. Niet alleen wat betreft corona, gewoon per definitie niet. Men blust hier een brandje, houdt daar een sector of clubje zoet met wat centjes, en dat is het dan wel. Een ideaal of doel is er niet.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik heb het idee dat er Europese belangen spelen eerlijk gezegd. Ja, laten we allemaal maar 2G gaan doen.
Wat zou het fijn zijn als iemand als Marcel Levi daar zat.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Behalve Denemarken, Ierland, GB, Tsjechië, etc.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:18 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb het idee dat er Europese belangen spelen eerlijk gezegd. Ja, laten we allemaal maar 2G gaan doen.
Wat zou het fijn zijn als iemand als Marcel Levi daar zat.![]()
Bijna 1 miljoen besmettingen dit jaar uit de GGD data : 996887, tegen 2154834 in 2021.
Bij de RIVM zijn er momenteel 884289 bekend voor dit jaar.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Deed ie bij Hugo ook altijd. Snel kijken naar hem dan "toch Hugo?"quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:52 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
klopt eerst minister kuipers en later als het wat moeilijker wordt "ernst". Bijzondere man.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Oh deze week gaat het trainen voor de waterpolo alweer een stuk beter dan vorige week, wat kan een mens daar toch gelukkig van worden
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gaat lekker,quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:20 schreef _serial_ het volgende:
Bijna 1 miljoen besmettingen dit jaar uit de GGD data : 996887, tegen 2154834 in 2021.
Bij de RIVM zijn er momenteel 884289 bekend voor dit jaar.![]()
Erg mooi.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:20 schreef _serial_ het volgende:
Bij de RIVM zijn er momenteel 884289 bekend voor dit jaar.![]()
Dat was met die vraag over de sluitingstijden van winkels ook al zo:quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:31 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Rutte kan niet uitleggen waarom 3G er moet komen.
Maar Kuipers kan er ook wat van (1:04:17):
Prutsers![]()
![]()
Ik wil nu ook wel eens een keer omikron krijgen zeg. Kan ik het verhaaltje voor mezelf ook even weer afsluiten omdat het tijd wordt dat we het gewoon gaan accepteren en niet moeilijk meer moeten gaan doen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Welke partij pusht er het meest voor?quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:18 schreef Discombobulate het volgende:
Wat zou het fijn zijn als iemand als Marcel Levi daar zat.
Is dat een partij die extreem pro Europa is?![]()
Als we dan vervolgens het aantal uitgevoerde testen van dit jaar (2466247) vermenigvuldigen met 60 euro, weten we ook dat we dit jaar ±147 miljoen euro uitgegeven hebben aan het testcircus, dat is wat minder fraai als je het mij vraagt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ach ja, ik verwacht dat er bij het weegmoment over 3 weken weer wat meer landen zich bij dit elite clubje hebben gemeld. Of in ieder geval een datum hebben genoemd. Druk zal hier blijven toenemen. Rutte is nou ook weer niet zo’n sterke persoonlijkheid dat hij deze koers kan blijven varen. Ik maak mij niet echt zorgen. Koningsdag vieren we hier zonder beperkingen. Carnaval nog net niet.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:19 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Behalve Denemarken, Ierland, GB, Tsjechië, etc.- verwijderd door admin -![]()
Ja doe mij ook maar. Beter dan die boosterquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:24 schreef Discombobulate het volgende:
Ik wil nu ook wel eens een keer omikron krijgen zeg. Kan ik het verhaaltje voor mezelf ook even weer afsluiten omdat het tijd wordt dat we het gewoon gaan accepteren en niet moeilijk meer moeten gaan doen.![]()
Weten we nu al hoe het zit met die geldigheid van QR code in Nederland zonder booster?![]()
Dit kan je geen 6 weken volhouden in elk geval. Dat is wel zeker.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:27 schreef groenen het volgende:
[..]
Ach ja, ik verwacht dat er bij het weegmoment over 3 weken weer wat meer landen zich bij dit elite clubje hebben gemeld. Of in ieder geval een datum hebben genoemd. Druk zal hier blijven toenemen. Rutte is nou ook weer niet zo’n sterke persoonlijkheid dat hij deze koers kan blijven varen. Ik maak mij niet echt zorgen. Koningsdag vieren we hier zonder beperkingen. Carnaval nog net niet.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zonder details van ziekenhuizen kan je daar weinig over zeggen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:28 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Wieeehoooooo. Hoe dan?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar er gaan toch juist steeds meer landen van dat idiote QR systeem af? Engeland, Denemarken, Spanje en nog meer?quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:18 schreef Discombobulate het volgende:
Wat zou het fijn zijn als iemand als Marcel Levi daar zat.![]()
No idea, maar ik hoor hier en daar wel dingen over die Europese digitale ID daaraan gekoppeld. VVD en D66 sowieso. Het lijkt gewoon alsof er iets hogers speelt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Welke partij pusht er het meest voor?
Is dat een partij die extreem pro Europa is?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Klopt, dat was ik ook even vergeten. Gelukkig wel ja. VK is sowieso niet in de EU. Maar moeten het gaan zien.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar er gaan toch juist steeds meer landen van dat idiote QR systeem af? Engeland, Denemarken, Spanje en nog meer?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:28 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Wieeehoooooo. Hoe dan?![]()
Hopelijk zijn wij ook snel aan de beurtquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Klopt, dat was ik ook even vergeten. Gelukkig wel ja. VK is sowieso niet in de EU. Maar moeten het gaan zien.![]()
![]()
Heel fijn, dat doet een mens goedquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:21 schreef _serial_ het volgende:
Oh deze week gaat het trainen voor de waterpolo alweer een stuk beter dan vorige week, wat kan een mens daar toch gelukkig van worden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ha ha haquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hopelijk zijn wij ook snel aan de beurtOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
een keer gelezen dat omikron een voorkeur heeft voor gevaccineerdenquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:28 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Wieeehoooooo. Hoe dan?![]()
Maar zoiets moet je toch bij delta zien en niet per se omikron? Naja, ik kan zo ook niet aflezen, maar wat was het 70-80% minder kans om op de IC te komen?quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Niet bij mij. Had laatst met twee positieve vrienden gezeten. Glazen gedeeld, joint, geen 1.5-meter. Ik was die week daarvoor geboost dus dacht let's take a chance. Niet besmet hoe vreemd ook.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een keer gelezen dat omikron een voorkeur heeft voor gevaccineerdenA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ken meer mensen waar de hele squat besmet is geraakt behalve de recent gebooste.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet bij mij. Had laatst met twee positieve vrienden gezeten. Glazen gedeeld, joint, geen 1.5-meter. Ik was die week daarvoor geboost dus dacht let's take a chance. Niet besmet hoe vreemd ook.
Maar het gaat niet iedereen voorbij.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
alienquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet bij mij. Had laatst met twee positieve vrienden gezeten. Glazen gedeeld, joint, geen 1.5-meter. Ik was die week daarvoor geboost dus dacht let's take a chance. Niet besmet hoe vreemd ook.![]()
![]()
Ik heb zonet Op1 afgezet.
Hel en verdoemenis. Testinfarct, de vogelgriep, de nieuwe Spaanse griep: het kan allemaal elk moment toeslaan. Vooral Ab liep weer voorop in de polonaise.![]()
En jij?quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:47 schreef nattermann het volgende:
3 kinderen en mijn vrouw positef vandaag. Heel mooiwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:47 schreef nattermann het volgende:
3 kinderen en mijn vrouw positef vandaag. Heel mooi![]()
![]()
Goedzo.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Zelfs de volkskrant gaat er met gestrekt been in
Eindelijk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Het is na 23:00, dus er mocht wijn geschonken worden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:47 schreef SilverEyes het volgende:
Hel en verdoemenis. Testinfarct, de vogelgriep, de nieuwe Spaanse griep: het kan allemaal elk moment toeslaan. Vooral Ab liep weer voorop in de polonaise.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Voor visie moet je naar de oogarts!quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik begin van mening te worden dat de kabinetten Rutte niet in staat lijken te zijn tot langetermijnvisies. Niet alleen wat betreft corona, gewoon per definitie niet. Men blust hier een brandje, houdt daar een sector of clubje zoet met wat centjes, en dat is het dan wel. Een ideaal of doel is er niet.zie email 27 oktober![]()
heb je die bankrekening weleens gezien van hem?quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:47 schreef SilverEyes het volgende:
Hel en verdoemenis. Testinfarct, de vogelgriep, de nieuwe Spaanse griep: het kan allemaal elk moment toeslaan. Vooral Ab liep weer voorop in de polonaise.![]()
Doe dit nou niet mensen. Dan komen we er nooit vanaf.quote:Kuipers gaat met nachthoreca in gesprek over invoering 1G
Het kabinet gaat in overleg met de nachthoreca om te kijken of ze geholpen zouden zijn met 1G-beleid. Dat heeft minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers toegezegd tijdens het coronadebat. PvdA-Kamerlid Attje Kuiken had gevraagd of de sector misschien weer zou kunnen heropenen als alle bezoekers zich laten testen voordat ze naar binnen gaan, al vindt ze de oplossing ‘niet ideaal’.
Momenteel geldt voor de horeca een 3G-beleid, wat betekent dat bezoekers gevaccineerd, getest of genezen moeten zijn van corona. Bij 1G moet iedereen zich laten testen, ook mensen die gevaccineerd of hersteld zijn.
Eerder in het coronadebat kwam de mogelijkheid om op veel meer plekken te testen om de samenleving verder te kunnen heropenen ook al ter sprake. Heel brede inzet van coronatesten is volgens het kabinet niet mogelijk omdat daar onvoldoende testcapaciteit voor is in een ‘periode dat het op allerlei plekken al spaak loopt’, aldus Kuipers. Toch zegde hij naar aanleiding van Kuikens opmerking dat de nachthoreca al twee jaar bijna niets kan ondernemen toe met de sector in gesprek te gaan.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit kabinet haalt de zomer niet.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:50 schreef Vasilevski het volgende:
We moeten ook nog 3 jaar met deze man heTics van je petten.![]()
https://www.volkskrant.nl(...)-duitsland~bec6bcac/quote:Kabinet overweegt extra booster na Janssen voor bezoek aan Duitsland
Zorgminister Ernst Kuipers gaat de Gezondheidsraad vragen of mensen die met Janssen gevaccineerd zijn een extra booster kunnen krijgen, zodat zij binnenkort wel welkom zijn in Duitsland. Voor het Janssen-vaccin volstaat een enkele prik voor een volledige vaccinatie, maar in Duitsland zijn een Janssen-prik en een booster niet voldoende voor een coronapas. Daar is in Duitsland een derde vaccinatie voor nodig.
Kuipers vindt het jammer dat Duitsland hierin een andere afweging maakt dan de rest van de Europese lidstaten. ‘Helaas kunnen wij dat niet veranderen.’
CDA-Kamerlid Joba van den Berg had verwacht dat er al ‘op hoog niveau’ overleg was geweest tussen Duitsland en Nederland. Ze hoopt dat de extra boosterprik een oplossing biedt ‘als het verantwoord kan’, want een oplossing is volgens haar hard nodig. Vijf Nederlandse provincies grenzen aan het land. ‘Wij zijn zo afhankelijk van Duitsland.’
Premier Mark Rutte, die met Janssen is gevaccineerd, leek zich tijdens het coronadebat te beseffen dat ook hij niet meer naar Duitsland kan. ‘Maar daar gaan we het nog over hebben’, zei hij tegen Kuipers.
@miss_slyzie email 27 oktober![]()
aaahm chantagequote:Op woensdag 26 januari 2022 23:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Doe dit nou niet mensen. Dan komen we er nooit vanaf.![]()
Lekker dansen met Janssenquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)-duitsland~bec6bcac/
@:miss_sly![]()
Geen idee. Zelftests blijven negatief.quote:
Maargoed, dat waren die van mijn vrouw ook. En die had vanmiddag een positieve PCR
Tics van je petten.![]()
Dit is zijn verdienmodel.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:47 schreef SilverEyes het volgende:
Waarom is je vrouw gaan testen? Asking for a friend.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:50 schreef nattermann het volgende:
[..]
Geen idee. Zelftests blijven negatief.
Maargoed, dat waren die van mijn vrouw ook. En die had vanmiddag een positieve PCRwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
dat duitsland gewoon normaal doet, ipv dat wij weer extra prikken moeten hebbenquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In de zomer met 300 nieuwe gevallen per dag, lekker een stok in je neus voor je naar een festival mag.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
![]()
![]()
dat lijkt me wel, geen van de partijen heeft er belang bij dat het klaptquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:49 schreef nattermann het volgende:
[..]
Dit kabinet haalt de zomer niet.![]()
0g is geen optie. Iedereen moet elke vorm van G een middelvinger geven.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Doe dit nou niet mensen. Dan komen we er nooit vanaf.
Wordt niks met de nachthoreca en 1g.![]()
Op verzoek van de werkgever en zelf op zoek naar bevestigingquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarom is je vrouw gaan testen? Asking for a friend.
Tics van je petten.![]()
Lekker extra regeltjes blijven bedenkenquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
![]()
doe eens ff lekker tongenquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:50 schreef nattermann het volgende:
[..]
Geen idee. Zelftests blijven negatief.
Maargoed, dat waren die van mijn vrouw ook. En die had vanmiddag een positieve PCR![]()
![]()
Wat vinden jullie nu van die verschillende merken prikken door elkaar heen? Janssen - Pfizer - moderna, Pfizer - Pfizer - moderna.
Hebben ze hier langdurige onderzoeken naar gedaan? Of is dat hetzelfde als: we denken dat de booster ongeveer tien weken werkt, maar weten het niet precies.![]()
Hahaha. Dus in plaats van het gesprek aangaan en zeggen: Joh, wat heeft dit nu voor toegevoegde waarde op medisch gebied willen ze je gewoon een extra vaccinatie geven? Dat is toch totaal niet meer gebaseerd op een medische noodzaak.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het enige scenario waarin dit heel snel gaat klappen is als de oppositie samen optrekt en in de Eerste Kamer de boel helemaal vleugellam maakt. Maar anders…quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat lijkt me wel, geen van de partijen heeft er belang bij dat het klaptzie email 27 oktober![]()
Ja hoor en over 3 weken zegt men dan, ja de naleving is ruk, de besmettingsaantallen te hoog, dus we gaan de 6 weken gewoon uitzitten.quote:Kabinet wil alleen verder versoepelen als regels goed worden nageleefd
Premier Rutte stelde vanmiddag in het coronadebat in de Tweede Kamer dat verdere verspoeleingen afhangen van ‘drie essentiële factoren’: de risico’s van besmetting met de omikronvariant, de druk op de ziekenhuizen, en de naleving van de geldende coronaregels.
Die laatste factor is volgens Rutte ‘het allerbelangrijkste.’ Daarom heeft het kabinet voorafgaand aan de versoepelingen met de sectoren die nu open mogen afgesproken dat de regels goed gehandhaafd worden. ‘Heel bepalend zal zijn of dit ook echt gebeurt,’ aldus Rutte.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En mensen zullen zich nog laten testen ook. Als je maar iets lang genoeg sluit, spring je vanzelf door allerlei hoepeltjes.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zal inmiddels ook wel positief zijn. Zelfde klachten als mijn vrouw. Kriebelig gevoel in mijn keel, alsof je in een volle (rokers-)kroeg hebt gestaan, net zoals "vroeger"quote:
Tics van je petten.![]()
Die is echt helemaal gek.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het lijkt me wel een stuk realistischer. Kunnen we ons nog een zekere basisschoolleraar op bloemschoenen herinneren die eigenhandig wel even het Oostenrijkse 2G ging veranderen. Toen lachten we hem hier uit, niet onterecht.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hahaha. Dus in plaats van het gesprek aangaan en zeggen: Joh, wat heeft dit nu voor toegevoegde waarde op medisch gebied willen ze je gewoon een extra vaccinatie geven? Dat is toch totaal niet meer gebaseerd op een medische noodzaak.zie email 27 oktober![]()
Sterkte voor de nabestaanden alvastquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:54 schreef nattermann het volgende:
[..]
Ik zal inmiddels ook wel positief zijn. Zelfde klachten als mijn vrouw. Kriebelig gevoel in mijn keel, alsof je in een volle (rokers-)kroeg hebt gestaan, net zoals "vroeger"
Bedankt voor de tip! Ik zei vanochtend nog tegen een voorbijganger, wat rijdt het hier hobbelig met al die kinderkopjes! Ja, zegt ze, dan moet je met je auto van het schoolplein af gaan.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor visie moet je naar de oogarts!
Enfin, ook Mark & co zouden hun blik wat meer op de horizon moeten richten. Iets als 2G er doorheen willen rammen is imo geen langetermijnvisie, slechts weer een middel om de illusie van controle en "we doen toch iets" te hebben.![]()
ach ja, met snoep heb je ook van die silo's die gemengd zijn.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:53 schreef mir1986 het volgende:
Wat vinden jullie nu van die verschillende merken prikken door elkaar heen? Janssen - Pfizer - moderna, Pfizer - Pfizer - moderna.
Hebben ze hier langdurige onderzoeken naar gedaan? Of is dat hetzelfde als: we denken dat de booster ongeveer tien weken werkt, maar weten het niet precies.![]()
Het moet en zal er komen volgens dit kabinet.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Elk percentage dat dempend werkt is de moeite waard? Dus stel dat het 0,01 procent zou werken als je een maatschappijbreed 2G uitrolt met alle polarisatie en kosten van dien, dan vindt Ernst het alsnog een goed idee?
Tunnelvisie.
Bizar. Wat zit hier achter? Werkelijk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
die boeren staan voor minder op het binnenhof.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja hoor en over 3 weken zegt men dan, ja de naleving is ruk, de besmettingsaantallen te hoog, dus we gaan de 6 weken gewoon uitzitten.![]()
*plopt nog een dikke stout open*quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sterkte voor de nabestaanden alvast
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tics van je petten.![]()
Ik vind het veel te ver gaan. Je laten vaccineren omdat het goed voor je eigen gezondheid is? Doen. Jezelf laten vaccineren omdat je mensen in je omgeving of de samenleving kunt helpen? Doen. Maar jezelf laten vaccineren omdat je anders een land niet in mag, puur en alleen maar gebaseerd op een andere standaard dan andere landen gaat helemaal nergens over. Het maakt geen enkel verschil voor de volksgezondheid hier of daar.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het lijkt me wel een stuk realistischer. Kunnen we ons nog een zekere basisschoolleraar op bloemschoenen herinneren die eigenhandig wel even het Oostenrijkse 2G ging veranderen. Toen lachten we hem hier uit, niet onterecht.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 23:58:14 ]![]()
Het is een noodoplossing voor mensen die dit echt dolgraag willen, maar eigenlijk is het van de zotte. Duitsland heeft een dikke vinger in de pap in de EU, waar juist de reisregels worden versimpeld, maar komt dan zelf weer met allerlei eisen, ook richting mensen die gewoon naar eer en geweten de prikken hebben genomen die ze voorgeschoteld kregen. Met de besmettingscijfers is er geen enkel nut om deze mensen nog van reizen te weerhouden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
@:miss_sly
Mijn reisadvies: vlieg met een grote boog om Duitsland heen, tenzij met een B-17 Flying Fortress.![]()
![]()
Wat ik dan wel weer grappig vind is dat testen kennelijk geen optie is of iig heul belastend, terwijl ze bij 3G altijd prediken dat testen zo’n reëel alternatief is.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het veel te ver gaan. Je laten vaccineren omdat het goed voor je eigen gezondheid is? Doen. Jezelf laten vaccineren omdat je mensen in je omgeving of de samenleving kunt helpen? Doen. Maar jezelf laten vaccineren omdat je anders een land niet in mag, puur en alleen maar gebaseerd op een andere standaard dan andere landen gaat helemaal nergens over. Het maakt geen enkel verschil voor de volksgezondheid hier of daar.zie email 27 oktober![]()
Testen is een reëel alternatief op het moment dat het uitkomtquote:Op donderdag 27 januari 2022 00:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat ik dan wel weer grappig vind is dat testen kennelijk geen optie is of iig heul belastend, terwijl ze bij 3G altijd prediken dat testen zo’n reëel alternatief is.![]()
![]()
Rutte weet helemaal niks joh.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat was met die vraag over de sluitingstijden van winkels ook al zo:
Maar Kuipers kan er ook wat van (1:04:17):
Prutsers
Als hij maar de hielen van brussel kan likken.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Was ook belachelijk, maar van beide kanten. Zie bovenstaande opmerking over Duitsland. Ik zou niet eens naar zo'n land willen. Maar ja voor sommige mensen is die wintersport in Oostenrijk alles, dat snap ik ook wel weer.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het lijkt me wel een stuk realistischer. Kunnen we ons nog een zekere basisschoolleraar op bloemschoenen herinneren die eigenhandig wel even het Oostenrijkse 2G ging veranderen. Toen lachten we hem hier uit, niet onterecht.Denk in eerste instantie wel, vraag me wel af wat de houdbaarheid van zoiets is. Eigenlijk is het weer dezelfde discussie over de testsamenleving als vorig jaar rond april: leuk als noodmaatregel, komt in Nederland waarschijnlijk een beetje als mosterd na de maaltijd, maar wordt denk ik niet iets wat het fanatieke uitgaanspubliek op lange termijn wekelijks gaat doen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En mensen zullen zich nog laten testen ook. Als je maar iets lang genoeg sluit, spring je vanzelf door allerlei hoepeltjes.![]()
Met het continue gepush van 2g?quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Met Ernst met zijn statuur op die plaats. Absoluut opzet
Zou heel goed kunnen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Stoppen met dit hele circus.quote:
Omikron behandelen als de griep. Alles van tafel en weer normaal doen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Maar oh oh wat was die QR toch een geweldig systeem, geen dwang, tijdelijk, echt nodig, etc.quote:Op donderdag 27 januari 2022 00:05 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Was ook belachelijk, maar van beide kanten. Zie bovenstaande opmerking over Duitsland. Ik zou niet eens naar zo'n land willen. Maar ja voor sommige mensen is die wintersport in Oostenrijk alles, dat snap ik ook wel weer.
[..]
Denk in eerste instantie wel, vraag me wel af wat de houdbaarheid van zoiets is. Eigenlijk is het weer dezelfde discussie over de testsamenleving als vorig jaar rond april: leuk als noodmaatregel, komt in Nederland waarschijnlijk een beetje als mosterd na de maaltijd, maar wordt denk ik niet iets wat het fanatieke uitgaanspubliek op lange termijn wekelijks gaat doen.zie email 27 oktober![]()
Ik lees de naam 'UnMute Us' en bedenk me ineens: oh ja, die bestaan ook nog. Zijn ook wel heel erg mute geweest de laatste tijd.
De zwijgende meerderheid voelt zich niet gehoord.![]()
![]()
Ben je ook mooi klaar mee Trein. Met je clubje.quote:Op donderdag 27 januari 2022 00:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar oh oh wat was die QR toch een geweldig systeem, geen dwang, tijdelijk, echt nodig, etc.
Seizoenkaartjes allemaal al betaald en dan beslissen dat ze er niet in mogen.
Wat vind jij daarvan?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik vind het prima, maar ze kunnen einde seizoen wel een verzoek om compensatie verwachten. Ik ben wel klaar met sponsor spelen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 00:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ben je ook mooi klaar mee Trein. Met je clubje.
Seizoenkaartjes allemaal al betaald en dan beslissen dat ze er niet in mogen.
Wat vind jij daarvan?zie email 27 oktober![]()
Effectiviteit van Janssen neemt toch alleen maar toe?
1G voor nachthoreca. We komen hier echt nooit meer van af. Uilskuiken...A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Alles of niets.quote:Op donderdag 27 januari 2022 00:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind het prima, maar ze kunnen einde seizoen wel een verzoek om compensatie verwachten. Ik ben wel klaar met sponsor spelen.
Tijd voor ongehoorzaamheid. Laat het maar klappen de opvolgbereidheid.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Geef het gewoon op met testen/2G/3G, accepteer dat die piek komt, dempen doe je het allang niet meer.quote:Op donderdag 27 januari 2022 00:13 schreef Discombobulate het volgende:
Effectiviteit van Janssen neemt toch alleen maar toe?
1G voor nachthoreca. We komen hier echt nooit meer van af. Uilskuiken...wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gaat niet gebeuren.quote:Op donderdag 27 januari 2022 00:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles of niets.
Tijd voor ongehoorzaamheid. Laat het maar klappen de opvolgbereidheid.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
welke piek?quote:Op donderdag 27 januari 2022 00:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Geef het gewoon op met testen/2G/3G, accepteer dat die piek komt, dempen doe je het allang niet meer.![]()
Oh, die piek zien we natuurlijk niet, omdat de tegen de testcapaciteit zijn gelopenquote:![]()
Dank je voor de correctiewegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hoe dan? Ik zie het niet positief in. Dat gaat never nooit gebeuren door die volslagen achterlijke controledrang en maakbaarheid. Ik hoop het, maar het zou me niets verbazen als het nog steeds zo is in de herfst. Dan nog steeds 1G voor nacjthoreca zou me niet verbazen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 00:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Geef het gewoon op met testen/2G/3G, accepteer dat die piek komt, dempen doe je het allang niet meer.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Nee dat is altijd al zo geweest. Maar nu in het vaccin en omicron tijdperk waar het virus voor het meer en deel van de bevolking nu gewoon mild is zeker die gevaccineerd of besmet zijn geweest hebben mensen geen zin meer in maatregels. Daarom zijn de zerocovidians vooral teleurgesteld en komen ze met vage studies die ernstige schade voorspelen bij een infectie. Vaak zijn het hele slechte studies of studies die meteen onderuit gehaald worden. Maar het zijn vooral mensen die in angst leven die hebben een behoorlijke tijd nodig om te genezen (en dan niet van het virus maar van de angst). Plus ze voelen dat ze de strijd verloren hebben omdat mensen geen zin meer hebben in indammen enzovoort. Wat al nooit mogelijk was geweest met het natuurlijke reservoir wat bestaat voor dit virus. Maar in Nederland heb je ook een zerocovid groep namelijk containmentnu op hun twitter kanaal wordt je ook dood gegooid met die kut studies van ze. Denemarken, Ierland, Engeland en Zweden zijn ook de horrorlanden voor hun. Maar je ligt er regelmatig om in een deuk omdat ze van alles en nog wat bij halen en vaak geen reet van de materie snappen zoals covid is airborn hiv enzovoort.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik zat even naar die reacties te kijken en met een paar klikken kom je in een "omicron is niet mild maar eigenlijk levensgevaarlijk" funnel terecht. Bizar. Onderdeel van de zero-covid funnel of is dit iets nieuws?![]()
1G is ook geen acceptabele optie met de aantallen die nodig zijn.quote:Op donderdag 27 januari 2022 00:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik zie het niet positief in. Dat gaat never nooit gebeuren door die volslagen achterlijke controledrang en maakbaarheid. Ik hoop het, maar het zou me niets verbazen als het nog steeds zo is in de herfst. Dan nog steeds 1G voor nacjthoreca zou me niet verbazen.
In oktober konden we ook de club in, het slaat nergens op dat het straks overal kan, behalve in NL.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
september F1 Zandvoort, 110.000 mensen, brandhaarden 0, zeroquote:Op donderdag 27 januari 2022 00:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
1G is ook geen acceptabele optie met de aantallen die nodig zijn.
In oktober konden we ook de club in, het slaat nergens op dat het straks overal kan, behalve in NL.![]()
En nu met een keelpijn virus mogen we bij gods gratie 1/3 in een stadion zitten.. met een mondkapje.. met afstand houdenquote:Op donderdag 27 januari 2022 00:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
september F1 Zandvoort, 110.000 mensen, brandhaarden 0, zero
je bent nooit harder genaaid in je levenquote:Op donderdag 27 januari 2022 00:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En nu met een keelpijn virus mogen we bij gods gratie 1/3 in een stadion zitten.. met een mondkapje.. met afstand houden![]()
![]()
En dan hoorde ik Mark en Ernst ook nog zeggen dat dit geen griep is.
Dit is inderdaad geen griep.. verre van zelfs.
Als we per dag 75.000 mensen zouden hebben die de reguliere griep zouden krijgen dan mogen ze er nog wel 10 ziekenhuizen bij bouwen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Laat dat 1G trouwens maar komen, maar dan ook voor personeel en alles en iedereen. Des te sneller zijn we van die coronapassen af. Probleem is nu dat een te grote groep simpele zielen kan roepen ‘ja maar ik hebt er geen last van’.zie email 27 oktober![]()
Om die reden is het al niet werkbaar. Personeel werd al nooit getest of gecontroleerd om duidelijke redenen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 00:35 schreef trein2000 het volgende:
Laat dat 1G trouwens maar komen, maar dan ook voor personeel en alles en iedereen. Des te sneller zijn we van die coronapassen af. Probleem is nu dat een te grote groep simpele zielen kan roepen ‘ja maar ik hebt er geen last van’.
Plus met Omicron kan je nu negatief testen, en paar uur later positief, gewoon niet overwegen. Klaar.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, en omdat wij zo nodig niet voldoende de knip wilden trekken voor herstel, en onze eigen voorraad dicht moesten draaien. Ik heb daar een pittige mening over.quote:Op donderdag 27 januari 2022 00:37 schreef THEFXR het volgende:
straks zitten we zonder gas, omdat Rusland de kraan dicht draait, dat is een pas een crisiswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Bij voetbalsupporters?quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
225.000 over het hele weekend.quote:Op donderdag 27 januari 2022 00:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
september F1 Zandvoort, 110.000 mensen, brandhaarden 0, zero
Had 310.000 kunnen zijn, maar dit omt-kabinet is te bang. Toen al.
En met dit snottervirusje zitten ze nog steeds in een angststuip.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja. Gaat echt niet gebeuren. Stadions gaan keurig open voor 1/3 bezetting.quote:
Behalve bij Twente. En NECZuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik heb me er niet van kunnen weerhouden om Op1 nog even terug te kijken..
Goeiedag zeg.. dit was even een angstporno 2.0
Klopt en geen woord over landen waar de maatregelen niet meer gelden of binnenkort worden afgeschaft.quote:Op donderdag 27 januari 2022 01:19 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb me er niet van kunnen weerhouden om Op1 nog even terug te kijken..
Goeiedag zeg.. dit was even een angstporno 2.0![]()
https://www.tubantia.nl/b(...)se-minima~a5b6a9ddc/quote:Rotterdam stelt vanaf donderdag zo'n 100.000 gratis zelftesten beschikbaar aan inwoners met een kleine portemonnee. De gemeente loopt hiermee vooruit op de gratis zelftesten voor mensen met een laag inkomen die het Rijk beschikbaar stelt voor gemeenten. Deze zouden medio februari beschikbaar zijn, maar vanwege de hoge aantallen in de stad heeft de gemeente een vrachtwagen gestuurd om de zelftesten alvast op te halen.
My god, kan het rijk dan echt helemaal niets? Lastig, lastig maar als koning Aboutaleb een vrachtwagentje stuurt kan het in een dag? Mafklappers.
[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 27-01-2022 03:28:12 ]zie email 27 oktober![]()
Houtkachel nemen!quote:Op donderdag 27 januari 2022 00:37 schreef THEFXR het volgende:
straks zitten we zonder gas, omdat Rusland de kraan dicht draait, dat is een pas een crisis![]()
Ook als het volstrekt nutteloos is?quote:Op donderdag 27 januari 2022 06:22 schreef quirina het volgende:
Ik ben wel voor 1G want dan sluit je ongevaccineerden tenminste niet uit.![]()
Dat is superveilig, alleen wappies laten zich niet met een cocktail van coronavaccins inenten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:53 schreef mir1986 het volgende:
Hebben ze hier langdurige onderzoeken naar gedaan? Of is dat hetzelfde als: we denken dat de booster ongeveer tien weken werkt, maar weten het niet precies.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
1G is natuurlijk dikke onzin voor nachtclubs en festivals in een samenleving waarin iedereen toch wel besmet raakt door omicron, maar het is beter dan niks als dat betekent dat clubs en festivals weer open kunnen. Voor die paar keer per jaar dat ik naar een festival ga laat ik me dan wel testen.![]()
Ja ook dan is de regel voor iedereen hetzelfde.quote:Op donderdag 27 januari 2022 06:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ook als het volstrekt nutteloos is?![]()
https://www.trouw.nl/poli(...)ronapas-af~be3090d8/
Segers kiest wel grote woorden over die coronapas. Dat ding gaat sneuvelen hoor, al gaan VVD en D66 heel lang tegenstribbelen.zie email 27 oktober![]()
Engeland is er klaar mee, Denemarken. Langzaam aan komt de rationaliteit gelukkig terug.quote:Op donderdag 27 januari 2022 06:35 schreef trein2000 het volgende:
https://www.trouw.nl/poli(...)ronapas-af~be3090d8/
Segers kiest wel grote woorden over die coronapas. Dat ding gaat sneuvelen hoor, al gaan VVD en D66 heel lang tegenstribbelen.![]()
De regel is nu al voor iedereen hetzelfde.quote:Op donderdag 27 januari 2022 06:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja ook dan is de regel voor iedereen hetzelfde.
En leuk dat jij een paar keer naar een festival gaat. Ik kom soms meerdere keren per week in een voetbalstadion en in het weekend nog in het nachtleven. Lekker 3x testen per week. En wie gaat het allemaal betalen?- verwijderd door admin -![]()
Geld is nog het minste probleem. Vergeleken met de gigantische bedragen die we nu uitgeven aan noodsteun valt dat in het niet.quote:Op donderdag 27 januari 2022 06:41 schreef groenen het volgende:
[..]
De regel is nu al voor iedereen hetzelfde.
En leuk dat jij een paar keer naar een festival gaat. Ik kom soms meerdere keren per week in een voetbalstadion en in het weekend nog in het nachtleven. Lekker 3x testen per week. En wie gaat het allemaal betalen?
Maar wat dacht je van logistiek. Afhankelijk van wat je precies 1G maakt praat je over miljoenen tests per dag (en dat met die onbetrouwbare systemen…). En dan heb ik het nog niet gehad over maatschappelijke weerstand.zie email 27 oktober![]()
Misschien moet ik maar een TvT lokatie gaan inrichten in mijn schuurquote:Op donderdag 27 januari 2022 06:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geld is nog het minste probleem. Vergeleken met de gigantische bedragen die we nu uitgeven aan noodsteun valt dat in het niet.
Maar wat dacht je van logistiek. Afhankelijk van wat je precies 1G maakt praat je over miljoenen tests per dag (en dat met die onbetrouwbare systemen…). En dan heb ik het nog niet gehad over maatschappelijke weerstand.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dan wordt die 80% sensitiviteit ineens wel een dingetje ook.quote:Op donderdag 27 januari 2022 06:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geld is nog het minste probleem. Vergeleken met de gigantische bedragen die we nu uitgeven aan noodsteun valt dat in het niet.
Maar wat dacht je van logistiek. Afhankelijk van wat je precies 1G maakt praat je over miljoenen tests per dag (en dat met die onbetrouwbare systemen…). En dan heb ik het nog niet gehad over maatschappelijke weerstand.![]()
Wanneer wordt dat lange termijn plan eigenlijk gepresenteerd?
Ben wel benieuwd naar de endgame van Rutte. Hij heeft er al 2 jaar over na kunnen denken. Dus moet wel een briljant plan zijn.- verwijderd door admin -![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2022 06:57 schreef groenen het volgende:
Wanneer wordt dat lange termijn plan eigenlijk gepresenteerd?
Ben wel benieuwd naar de endgame van Rutte. Hij heeft er al 2 jaar over na kunnen denken. Dus moet wel een briljant plan zijn.
Ja langdurig onderzoek voor je iets gaat uitrollen in een acute pandemiequote:Op woensdag 26 januari 2022 23:53 schreef mir1986 het volgende:
Hebben ze hier langdurige onderzoeken naar gedaan? Of is dat hetzelfde als: we denken dat de booster ongeveer tien weken werkt, maar weten het niet precies.
Lijkt me zeer mooi
Denk toch eens na manOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is het allemaal allang niet meerquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hahaha. Dus in plaats van het gesprek aangaan en zeggen: Joh, wat heeft dit nu voor toegevoegde waarde op medisch gebied willen ze je gewoon een extra vaccinatie geven? Dat is toch totaal niet meer gebaseerd op een medische noodzaak.
Fuikje hier fuikje daar nu
Benieuwd wanneer en vooral hoe dit eindigtOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mais ouiquote:Op donderdag 27 januari 2022 06:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan wordt die 80% sensitiviteit ineens wel een dingetje ook.
Een logisch of zinnig verhaal is dit gewoon echt nietOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het huidige beleid in NL is dat we een mug willen doodmaken met een stoomwals.quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Mais oui
Een logisch of zinnig verhaal is dit gewoon echt niet
Het is allemaal zo verschrikkelijk buiten proportioneel.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Mooi. En terecht.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
@:miss_slyAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Dat kan niet met 1Gquote:Op donderdag 27 januari 2022 07:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het huidige beleid in NL is dat we een mug willen doodmaken met een stoomwals.
Het is allemaal zo verschrikkelijk buiten proportioneel.
Of je moet 1G invoeren met PCR tests mét conformatie PCR standaard erna
Lijkt me.... Debiel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik heb liever een goede besluitvorming op het moment zelf dan een vaag verhaal over de lange termijn.quote:![]()
1G met PCR. Haha. Tegen de tijd dat de uitslag er is, is de geldigheidsduur al verlopen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat kan niet met 1G
Of je moet 1G invoeren met PCR tests mét conformatie PCR standaard erna
Lijkt me.... Debiel
Of gaan we die commerciële aanbieders ook PCR laten doen?![]()
En mensen het maar niet geloven dat wanneer je anderhalf jaar geleden zei dat als vrijheden worden opgeschoven een dictatuur vervaarlijk op de loer ligt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:53 schreef _serial_ het volgende:
Kabinet wil alleen verder versoepelen als regels goed worden nageleefd
[..]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
PCR, in de tussentijd antigeen en dan confirmatie met PCRquote:Op donderdag 27 januari 2022 07:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
1G met PCR. Haha. Tegen de tijd dat de uitslag er is, is de geldigheidsduur al verlopen.
Of gaan we die commerciële aanbieders ook PCR laten doen?![]()
![]()
![]()
Word je als je toch positief bent Squid Game style verwijderd uit het veldOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Niks medisch aan.quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Begint ondertussen humaner te worden dan het huidige beleid.quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:33 schreef Molo het volgende:
[..]
PCR, in de tussentijd antigeen en dan confirmatie met PCR![]()
![]()
![]()
Word je als je toch positief bent Squid Game style verwijderd uit het veld"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ja exact wat ik bedoelquote:
Vaccinaties zijn er voor eigen of publieke gezondheid
Dit dient die doelen totaal nietOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Omicron’s two Europes
While the Omicron wave is beginning to crest in some areas of Europe, infection rates are still skyrocketing in other parts of the continent, particularly in the east.
As the variant storms its way eastward, countries are largely responding in one of two ways: Some have been clamping down to curb a spike in cases, while others have been easing restrictions as cases or hospitalizations fall, or in some cases, even as cases soar.
In the Netherlands, where stringent lockdowns have put a strain on the population, the Dutch government said that it was “taking a risk” in easing restrictions starting today despite a growing caseload. In Austria, the health minister said today that rules for unvaccinated people would end next week, based on guidance from health advisers that hospitals and intensive care units were becoming less burdened — even as virus cases rise.
Similar announcements have come from England, Denmark and France, where restrictions will ease starting next month.
https://www.nytimes.com/2(...)it-over-omicron.html
Wij zijn het enige land dat blijft zeggen: de druk op de zorg komt nog, de golf moet nog komen!![]()
Moet het eerst nog door de kamer en die wordt steeds kritischer.quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En mensen het maar niet geloven dat wanneer je anderhalf jaar geleden zei dat als vrijheden worden opgeschoven een dictatuur vervaarlijk op de loer ligt.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Mooie impasse zo. Hoe minder regels, hoe makkelijker te volgen en na te leven.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:53 schreef _serial_ het volgende:
Kabinet wil alleen verder versoepelen als regels goed worden nageleefd
Premier Rutte stelde vanmiddag in het coronadebat in de Tweede Kamer dat verdere verspoeleingen afhangen van ‘drie essentiële factoren’: de risico’s van besmetting met de omikronvariant, de druk op de ziekenhuizen, en de naleving van de geldende coronaregels.quote:Bevolking wil zich alleen aan de regels houden als er versoepelingen worden beloofd![]()
Alles is opgehangen aan dat ene model van Wallinga. Het OMT heeft een monopolie op het geven van medisch-virologisch advies en serieuze (wetenschappelijke) tegenspraak lijkt er niet te zijn. Alle data uit het buitenland schuiven we terzijde als “niet vergelijkbaar” tenzij het in het plaatje van OMT en kabinet past.quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:43 schreef Mondkapje het volgende:
Omicron’s two Europes
While the Omicron wave is beginning to crest in some areas of Europe, infection rates are still skyrocketing in other parts of the continent, particularly in the east.
As the variant storms its way eastward, countries are largely responding in one of two ways: Some have been clamping down to curb a spike in cases, while others have been easing restrictions as cases or hospitalizations fall, or in some cases, even as cases soar.
In the Netherlands, where stringent lockdowns have put a strain on the population, the Dutch government said that it was “taking a risk” in easing restrictions starting today despite a growing caseload. In Austria, the health minister said today that rules for unvaccinated people would end next week, based on guidance from health advisers that hospitals and intensive care units were becoming less burdened — even as virus cases rise.
Similar announcements have come from England, Denmark and France, where restrictions will ease starting next month.
https://www.nytimes.com/2(...)it-over-omicron.html
Wij zijn het enige land dat blijft zeggen: de druk op de zorg komt nog, de golf moet nog komen!
Dat is geen wetenschap, dat is tunnelvisie. Dit wordt verder versterkt door de technocratische bestuurscultuur waarbij elk politiek besluit wordt gestoeld op “advies van experts”, zodat bewindslieden altijd zijn ingedekt en kunnen zeggen dat ze op advies van experts handelden. Deze hele situatie is hier imo gewoon een uitvloeisel van. Tot zover mijn analyse.![]()
Er wordt door Rutte nu een beeld geschapen alsof we zelf “versoepelingen” zouden moeten verdienen met ons gedrag en als we stout zijn dan krijgen we straf.quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:50 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mooie impasse zo. Hoe minder regels, hoe makkelijker te volgen en na te leven.
[..]
Wat ze echter vergeten zijn is dat het inperken van basale vrijheden niet thuishoort in een open samenleving. Alles open zou verdorie het uitgangspunt moeten zijn. Rot toch op met je “verdienen”.![]()
RIP aan de nabestaanden!quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:52 schreef Noek het volgende:
Exact 5 dagen na quarantaine test ik positief.
Nu alles open is. Mijn leven!
Nee, hoop dat het meevalt![]()
![]()
Jij verdient een plusjequote:Op donderdag 27 januari 2022 07:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er wordt door Rutte nu een beeld geschapen alsof we zelf “versoepelingen” zouden moeten verdienen met ons gedrag en als we stout zijn dan krijgen we straf.
Wat ze echter vergeten zijn is dat het inperken van basale vrijheden niet thuishoort in een open samenleving. Alles open zou verdorie het uitgangspunt moeten zijn. Rot toch op met je “verdienen”.![]()
Voetbalstadions 3Gquote:Op donderdag 27 januari 2022 06:41 schreef groenen het volgende:
[..]
De regel is nu al voor iedereen hetzelfde.
En leuk dat jij een paar keer naar een festival gaat. Ik kom soms meerdere keren per week in een voetbalstadion en in het weekend nog in het nachtleven. Lekker 3x testen per week. En wie gaat het allemaal betalen?![]()
En wat ze lijken te vergeten is dat die maatregelen in elk geval deels ‘nodig’ zijn omdat ze een potje gemaakt hebben van de boosters.quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er wordt door Rutte nu een beeld geschapen alsof we zelf “versoepelingen” zouden moeten verdienen met ons gedrag en als we stout zijn dan krijgen we straf.
Sterkte! Maar je hebt binnenkort wel je herstelbewijs te pakken, want die wilde je tochquote:Op donderdag 27 januari 2022 07:52 schreef Noek het volgende:
Nu alles open is. Mijn leven!![]()
![]()
Dus mondkapje in de auto is niet meer nodig nu?quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:59 schreef alpeko het volgende:
Vriendin testte ondanks 2 positieve clienten weer negatief. Die is echt immuun.![]()
![]()
Gezonde mensen, waarbij corona hooguit een loopneus of een paar dagen ziek, zwak en misselijke in bed oplevert, met een ongeteste cocktail aan vaccins inenten omdat de dames en heren politici van mening zijn dat je anders niet op een normale wijze aan de samenleving mag deelnemen...quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja langdurig onderzoek voor je iets gaat uitrollen in een acute pandemie
Lijkt me zeer mooi
Denk toch eens na man“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
De afgelopen versoepeling zijn dan ook hooguit versoepelingen voor horecaondernemers. De maatregelen en uitbreiding van het CTB zijn feitelijk verzwaringen. Ik zal er zo veel mogelijk om heen werken, net zoals daarvoor.quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat ze echter vergeten zijn is dat het inperken van basale vrijheden niet thuishoort in een open samenleving. Alles open zou verdorie het uitgangspunt moeten zijn. Rot toch op met je “verdienen”.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Lifesaver juist.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus mondkapje in de auto is niet meer nodig nu?![]()
Ja, dank. We moeten echt zsm af van het hele “alles dicht, tenzij”. Dat is er na de zomer van 2020 ingeslopen.quote:
Als iets niet veilig open kan, dan gaat het open met beperkingen of dicht. Nu mag het open bij de gratie van Jaap en Marion, anders is het dicht. Daarmee heeft het OMT in deze fase van de pandemie veel te veel macht voor een niet-democratisch gekozen iets.![]()
Ja, ik wil dan wel weer eentje wat heeeeeeeel lang geldig is. 6 maanden is nogal karig.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Sterkte! Maar je hebt binnenkort wel je herstelbewijs te pakken, want die wilde je tochGo hard or go home![]()
Ja inderdaad. Maar ik begin steeds meer moeite te krijgen met dat model dat niet deugt (of de brondata die niet deugt) en het volledige gebrek aan tegenspraak (en de tegenspraak die er wel is wordt genegeerd of terzijde geschoven, zie TU Delft) waardoor het OMT feitelijk nog steeds carte blanche heeft en het niet te controleren is.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
En wat ze lijken te vergeten is dat die maatregelen in elk geval deels ‘nodig’ zijn omdat ze een potje gemaakt hebben van de boosters.![]()
Wie weet welke killermutatie er tegen die tijd bestaat, dit is voor je eigen veiligheidquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, ik wil dan wel weer eentje wat heeeeeeeel lang geldig is. 6 maanden is nogal karig.![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:52 schreef Noek het volgende:
Nu alles open is. Mijn leven!veel sterkte. Testament al af? Alles naar Danny?
Hoop ook dat ‘t meevalt!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: