Goedzo.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Zelfs de volkskrant gaat er met gestrekt been in
Het is na 23:00, dus er mocht wijn geschonken worden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:47 schreef SilverEyes het volgende:
Ik heb zonet Op1 afgezet.
Hel en verdoemenis. Testinfarct, de vogelgriep, de nieuwe Spaanse griep: het kan allemaal elk moment toeslaan. Vooral Ab liep weer voorop in de polonaise.
Voor visie moet je naar de oogarts!quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik begin van mening te worden dat de kabinetten Rutte niet in staat lijken te zijn tot langetermijnvisies. Niet alleen wat betreft corona, gewoon per definitie niet. Men blust hier een brandje, houdt daar een sector of clubje zoet met wat centjes, en dat is het dan wel. Een ideaal of doel is er niet.
heb je die bankrekening weleens gezien van hem?quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:47 schreef SilverEyes het volgende:
Hel en verdoemenis. Testinfarct, de vogelgriep, de nieuwe Spaanse griep: het kan allemaal elk moment toeslaan. Vooral Ab liep weer voorop in de polonaise.
Doe dit nou niet mensen. Dan komen we er nooit vanaf.quote:Kuipers gaat met nachthoreca in gesprek over invoering 1G
Het kabinet gaat in overleg met de nachthoreca om te kijken of ze geholpen zouden zijn met 1G-beleid. Dat heeft minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers toegezegd tijdens het coronadebat. PvdA-Kamerlid Attje Kuiken had gevraagd of de sector misschien weer zou kunnen heropenen als alle bezoekers zich laten testen voordat ze naar binnen gaan, al vindt ze de oplossing ‘niet ideaal’.
Momenteel geldt voor de horeca een 3G-beleid, wat betekent dat bezoekers gevaccineerd, getest of genezen moeten zijn van corona. Bij 1G moet iedereen zich laten testen, ook mensen die gevaccineerd of hersteld zijn.
Eerder in het coronadebat kwam de mogelijkheid om op veel meer plekken te testen om de samenleving verder te kunnen heropenen ook al ter sprake. Heel brede inzet van coronatesten is volgens het kabinet niet mogelijk omdat daar onvoldoende testcapaciteit voor is in een ‘periode dat het op allerlei plekken al spaak loopt’, aldus Kuipers. Toch zegde hij naar aanleiding van Kuikens opmerking dat de nachthoreca al twee jaar bijna niets kan ondernemen toe met de sector in gesprek te gaan.
Dit kabinet haalt de zomer niet.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:50 schreef Vasilevski het volgende:
We moeten ook nog 3 jaar met deze man he
https://www.volkskrant.nl(...)-duitsland~bec6bcac/quote:Kabinet overweegt extra booster na Janssen voor bezoek aan Duitsland
Zorgminister Ernst Kuipers gaat de Gezondheidsraad vragen of mensen die met Janssen gevaccineerd zijn een extra booster kunnen krijgen, zodat zij binnenkort wel welkom zijn in Duitsland. Voor het Janssen-vaccin volstaat een enkele prik voor een volledige vaccinatie, maar in Duitsland zijn een Janssen-prik en een booster niet voldoende voor een coronapas. Daar is in Duitsland een derde vaccinatie voor nodig.
Kuipers vindt het jammer dat Duitsland hierin een andere afweging maakt dan de rest van de Europese lidstaten. ‘Helaas kunnen wij dat niet veranderen.’
CDA-Kamerlid Joba van den Berg had verwacht dat er al ‘op hoog niveau’ overleg was geweest tussen Duitsland en Nederland. Ze hoopt dat de extra boosterprik een oplossing biedt ‘als het verantwoord kan’, want een oplossing is volgens haar hard nodig. Vijf Nederlandse provincies grenzen aan het land. ‘Wij zijn zo afhankelijk van Duitsland.’
Premier Mark Rutte, die met Janssen is gevaccineerd, leek zich tijdens het coronadebat te beseffen dat ook hij niet meer naar Duitsland kan. ‘Maar daar gaan we het nog over hebben’, zei hij tegen Kuipers.
aaahm chantagequote:Op woensdag 26 januari 2022 23:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Doe dit nou niet mensen. Dan komen we er nooit vanaf.
Lekker dansen met Janssenquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)-duitsland~bec6bcac/
@:miss_sly
Geen idee. Zelftests blijven negatief.quote:
Dit is zijn verdienmodel.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:47 schreef SilverEyes het volgende:
Waarom is je vrouw gaan testen? Asking for a friend.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:50 schreef nattermann het volgende:
[..]
Geen idee. Zelftests blijven negatief.
Maargoed, dat waren die van mijn vrouw ook. En die had vanmiddag een positieve PCR
dat duitsland gewoon normaal doet, ipv dat wij weer extra prikken moeten hebbenquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In de zomer met 300 nieuwe gevallen per dag, lekker een stok in je neus voor je naar een festival mag.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
dat lijkt me wel, geen van de partijen heeft er belang bij dat het klaptquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:49 schreef nattermann het volgende:
[..]
Dit kabinet haalt de zomer niet.
0g is geen optie. Iedereen moet elke vorm van G een middelvinger geven.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op verzoek van de werkgever en zelf op zoek naar bevestigingquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarom is je vrouw gaan testen? Asking for a friend.
Lekker extra regeltjes blijven bedenkenquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
doe eens ff lekker tongenquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:50 schreef nattermann het volgende:
[..]
Geen idee. Zelftests blijven negatief.
Maargoed, dat waren die van mijn vrouw ook. En die had vanmiddag een positieve PCR
Hahaha. Dus in plaats van het gesprek aangaan en zeggen: Joh, wat heeft dit nu voor toegevoegde waarde op medisch gebied willen ze je gewoon een extra vaccinatie geven? Dat is toch totaal niet meer gebaseerd op een medische noodzaak.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het enige scenario waarin dit heel snel gaat klappen is als de oppositie samen optrekt en in de Eerste Kamer de boel helemaal vleugellam maakt. Maar anders…quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat lijkt me wel, geen van de partijen heeft er belang bij dat het klapt
Ja hoor en over 3 weken zegt men dan, ja de naleving is ruk, de besmettingsaantallen te hoog, dus we gaan de 6 weken gewoon uitzitten.quote:Kabinet wil alleen verder versoepelen als regels goed worden nageleefd
Premier Rutte stelde vanmiddag in het coronadebat in de Tweede Kamer dat verdere verspoeleingen afhangen van ‘drie essentiële factoren’: de risico’s van besmetting met de omikronvariant, de druk op de ziekenhuizen, en de naleving van de geldende coronaregels.
Die laatste factor is volgens Rutte ‘het allerbelangrijkste.’ Daarom heeft het kabinet voorafgaand aan de versoepelingen met de sectoren die nu open mogen afgesproken dat de regels goed gehandhaafd worden. ‘Heel bepalend zal zijn of dit ook echt gebeurt,’ aldus Rutte.
En mensen zullen zich nog laten testen ook. Als je maar iets lang genoeg sluit, spring je vanzelf door allerlei hoepeltjes.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zal inmiddels ook wel positief zijn. Zelfde klachten als mijn vrouw. Kriebelig gevoel in mijn keel, alsof je in een volle (rokers-)kroeg hebt gestaan, net zoals "vroeger"quote:
Die is echt helemaal gek.quote:
Het lijkt me wel een stuk realistischer. Kunnen we ons nog een zekere basisschoolleraar op bloemschoenen herinneren die eigenhandig wel even het Oostenrijkse 2G ging veranderen. Toen lachten we hem hier uit, niet onterecht.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hahaha. Dus in plaats van het gesprek aangaan en zeggen: Joh, wat heeft dit nu voor toegevoegde waarde op medisch gebied willen ze je gewoon een extra vaccinatie geven? Dat is toch totaal niet meer gebaseerd op een medische noodzaak.
Sterkte voor de nabestaanden alvastquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:54 schreef nattermann het volgende:
[..]
Ik zal inmiddels ook wel positief zijn. Zelfde klachten als mijn vrouw. Kriebelig gevoel in mijn keel, alsof je in een volle (rokers-)kroeg hebt gestaan, net zoals "vroeger"
Bedankt voor de tip! Ik zei vanochtend nog tegen een voorbijganger, wat rijdt het hier hobbelig met al die kinderkopjes! Ja, zegt ze, dan moet je met je auto van het schoolplein af gaan.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor visie moet je naar de oogarts!
ach ja, met snoep heb je ook van die silo's die gemengd zijn.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:53 schreef mir1986 het volgende:
Wat vinden jullie nu van die verschillende merken prikken door elkaar heen? Janssen - Pfizer - moderna, Pfizer - Pfizer - moderna.
Hebben ze hier langdurige onderzoeken naar gedaan? Of is dat hetzelfde als: we denken dat de booster ongeveer tien weken werkt, maar weten het niet precies.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |