Houtkachel nemen!quote:Op donderdag 27 januari 2022 00:37 schreef THEFXR het volgende:
straks zitten we zonder gas, omdat Rusland de kraan dicht draait, dat is een pas een crisis
Ook als het volstrekt nutteloos is?quote:Op donderdag 27 januari 2022 06:22 schreef quirina het volgende:
Ik ben wel voor 1G want dan sluit je ongevaccineerden tenminste niet uit.
Dat is superveilig, alleen wappies laten zich niet met een cocktail van coronavaccins inenten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:53 schreef mir1986 het volgende:
Wat vinden jullie nu van die verschillende merken prikken door elkaar heen? Janssen - Pfizer - moderna, Pfizer - Pfizer - moderna.
Hebben ze hier langdurige onderzoeken naar gedaan? Of is dat hetzelfde als: we denken dat de booster ongeveer tien weken werkt, maar weten het niet precies.
Ja ook dan is de regel voor iedereen hetzelfde.quote:Op donderdag 27 januari 2022 06:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ook als het volstrekt nutteloos is?
Engeland is er klaar mee, Denemarken. Langzaam aan komt de rationaliteit gelukkig terug.quote:Op donderdag 27 januari 2022 06:35 schreef trein2000 het volgende:
https://www.trouw.nl/poli(...)ronapas-af~be3090d8/
Segers kiest wel grote woorden over die coronapas. Dat ding gaat sneuvelen hoor, al gaan VVD en D66 heel lang tegenstribbelen.
De regel is nu al voor iedereen hetzelfde.quote:Op donderdag 27 januari 2022 06:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja ook dan is de regel voor iedereen hetzelfde.
Geld is nog het minste probleem. Vergeleken met de gigantische bedragen die we nu uitgeven aan noodsteun valt dat in het niet.quote:Op donderdag 27 januari 2022 06:41 schreef groenen het volgende:
[..]
De regel is nu al voor iedereen hetzelfde.
En leuk dat jij een paar keer naar een festival gaat. Ik kom soms meerdere keren per week in een voetbalstadion en in het weekend nog in het nachtleven. Lekker 3x testen per week. En wie gaat het allemaal betalen?
Misschien moet ik maar een TvT lokatie gaan inrichten in mijn schuurquote:Op donderdag 27 januari 2022 06:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geld is nog het minste probleem. Vergeleken met de gigantische bedragen die we nu uitgeven aan noodsteun valt dat in het niet.
Maar wat dacht je van logistiek. Afhankelijk van wat je precies 1G maakt praat je over miljoenen tests per dag (en dat met die onbetrouwbare systemen…). En dan heb ik het nog niet gehad over maatschappelijke weerstand.
Dan wordt die 80% sensitiviteit ineens wel een dingetje ook.quote:Op donderdag 27 januari 2022 06:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geld is nog het minste probleem. Vergeleken met de gigantische bedragen die we nu uitgeven aan noodsteun valt dat in het niet.
Maar wat dacht je van logistiek. Afhankelijk van wat je precies 1G maakt praat je over miljoenen tests per dag (en dat met die onbetrouwbare systemen…). En dan heb ik het nog niet gehad over maatschappelijke weerstand.
quote:Op donderdag 27 januari 2022 06:57 schreef groenen het volgende:
Wanneer wordt dat lange termijn plan eigenlijk gepresenteerd?
Ben wel benieuwd naar de endgame van Rutte. Hij heeft er al 2 jaar over na kunnen denken. Dus moet wel een briljant plan zijn.
Ja langdurig onderzoek voor je iets gaat uitrollen in een acute pandemiequote:Op woensdag 26 januari 2022 23:53 schreef mir1986 het volgende:
Wat vinden jullie nu van die verschillende merken prikken door elkaar heen? Janssen - Pfizer - moderna, Pfizer - Pfizer - moderna.
Hebben ze hier langdurige onderzoeken naar gedaan? Of is dat hetzelfde als: we denken dat de booster ongeveer tien weken werkt, maar weten het niet precies.
Dat is het allemaal allang niet meerquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hahaha. Dus in plaats van het gesprek aangaan en zeggen: Joh, wat heeft dit nu voor toegevoegde waarde op medisch gebied willen ze je gewoon een extra vaccinatie geven? Dat is toch totaal niet meer gebaseerd op een medische noodzaak.
Mais ouiquote:Op donderdag 27 januari 2022 06:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan wordt die 80% sensitiviteit ineens wel een dingetje ook.
Het huidige beleid in NL is dat we een mug willen doodmaken met een stoomwals.quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Mais oui
Een logisch of zinnig verhaal is dit gewoon echt niet
Mooi. En terecht.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)-duitsland~bec6bcac/
@:miss_sly
Dat kan niet met 1Gquote:Op donderdag 27 januari 2022 07:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het huidige beleid in NL is dat we een mug willen doodmaken met een stoomwals.
Het is allemaal zo verschrikkelijk buiten proportioneel.
Ik heb liever een goede besluitvorming op het moment zelf dan een vaag verhaal over de lange termijn.quote:
1G met PCR. Haha. Tegen de tijd dat de uitslag er is, is de geldigheidsduur al verlopen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat kan niet met 1G
Of je moet 1G invoeren met PCR tests mét conformatie PCR standaard erna
Lijkt me.... Debiel
En mensen het maar niet geloven dat wanneer je anderhalf jaar geleden zei dat als vrijheden worden opgeschoven een dictatuur vervaarlijk op de loer ligt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:53 schreef _serial_ het volgende:
Kabinet wil alleen verder versoepelen als regels goed worden nageleefd
[..]
PCR, in de tussentijd antigeen en dan confirmatie met PCRquote:Op donderdag 27 januari 2022 07:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
1G met PCR. Haha. Tegen de tijd dat de uitslag er is, is de geldigheidsduur al verlopen.
Of gaan we die commerciële aanbieders ook PCR laten doen?
Niks medisch aan.quote:
Begint ondertussen humaner te worden dan het huidige beleid.quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:33 schreef Molo het volgende:
[..]
PCR, in de tussentijd antigeen en dan confirmatie met PCR![]()
![]()
![]()
Word je als je toch positief bent Squid Game style verwijderd uit het veld
Ja exact wat ik bedoelquote:
Moet het eerst nog door de kamer en die wordt steeds kritischer.quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En mensen het maar niet geloven dat wanneer je anderhalf jaar geleden zei dat als vrijheden worden opgeschoven een dictatuur vervaarlijk op de loer ligt.
Mooie impasse zo. Hoe minder regels, hoe makkelijker te volgen en na te leven.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:53 schreef _serial_ het volgende:
Kabinet wil alleen verder versoepelen als regels goed worden nageleefd
Premier Rutte stelde vanmiddag in het coronadebat in de Tweede Kamer dat verdere verspoeleingen afhangen van ‘drie essentiële factoren’: de risico’s van besmetting met de omikronvariant, de druk op de ziekenhuizen, en de naleving van de geldende coronaregels.
quote:Bevolking wil zich alleen aan de regels houden als er versoepelingen worden beloofd
Alles is opgehangen aan dat ene model van Wallinga. Het OMT heeft een monopolie op het geven van medisch-virologisch advies en serieuze (wetenschappelijke) tegenspraak lijkt er niet te zijn. Alle data uit het buitenland schuiven we terzijde als “niet vergelijkbaar” tenzij het in het plaatje van OMT en kabinet past.quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:43 schreef Mondkapje het volgende:
Omicron’s two Europes
While the Omicron wave is beginning to crest in some areas of Europe, infection rates are still skyrocketing in other parts of the continent, particularly in the east.
As the variant storms its way eastward, countries are largely responding in one of two ways: Some have been clamping down to curb a spike in cases, while others have been easing restrictions as cases or hospitalizations fall, or in some cases, even as cases soar.
In the Netherlands, where stringent lockdowns have put a strain on the population, the Dutch government said that it was “taking a risk” in easing restrictions starting today despite a growing caseload. In Austria, the health minister said today that rules for unvaccinated people would end next week, based on guidance from health advisers that hospitals and intensive care units were becoming less burdened — even as virus cases rise.
Similar announcements have come from England, Denmark and France, where restrictions will ease starting next month.
https://www.nytimes.com/2(...)it-over-omicron.html
Wij zijn het enige land dat blijft zeggen: de druk op de zorg komt nog, de golf moet nog komen!
Er wordt door Rutte nu een beeld geschapen alsof we zelf “versoepelingen” zouden moeten verdienen met ons gedrag en als we stout zijn dan krijgen we straf.quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:50 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mooie impasse zo. Hoe minder regels, hoe makkelijker te volgen en na te leven.
[..]
RIP aan de nabestaanden!quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:52 schreef Noek het volgende:
Exact 5 dagen na quarantaine test ik positief.
Nu alles open is. Mijn leven!
Jij verdient een plusjequote:Op donderdag 27 januari 2022 07:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er wordt door Rutte nu een beeld geschapen alsof we zelf “versoepelingen” zouden moeten verdienen met ons gedrag en als we stout zijn dan krijgen we straf.
Wat ze echter vergeten zijn is dat het inperken van basale vrijheden niet thuishoort in een open samenleving. Alles open zou verdorie het uitgangspunt moeten zijn. Rot toch op met je “verdienen”.
Voetbalstadions 3Gquote:Op donderdag 27 januari 2022 06:41 schreef groenen het volgende:
[..]
De regel is nu al voor iedereen hetzelfde.
En leuk dat jij een paar keer naar een festival gaat. Ik kom soms meerdere keren per week in een voetbalstadion en in het weekend nog in het nachtleven. Lekker 3x testen per week. En wie gaat het allemaal betalen?
En wat ze lijken te vergeten is dat die maatregelen in elk geval deels ‘nodig’ zijn omdat ze een potje gemaakt hebben van de boosters.quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er wordt door Rutte nu een beeld geschapen alsof we zelf “versoepelingen” zouden moeten verdienen met ons gedrag en als we stout zijn dan krijgen we straf.
Wat ze echter vergeten zijn is dat het inperken van basale vrijheden niet thuishoort in een open samenleving. Alles open zou verdorie het uitgangspunt moeten zijn. Rot toch op met je “verdienen”.
Sterkte! Maar je hebt binnenkort wel je herstelbewijs te pakken, want die wilde je tochquote:Op donderdag 27 januari 2022 07:52 schreef Noek het volgende:
Exact 5 dagen na quarantaine test ik positief.
Nu alles open is. Mijn leven!
Dus mondkapje in de auto is niet meer nodig nu?quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:59 schreef alpeko het volgende:
Vriendin testte ondanks 2 positieve clienten weer negatief. Die is echt immuun.
Gezonde mensen, waarbij corona hooguit een loopneus of een paar dagen ziek, zwak en misselijke in bed oplevert, met een ongeteste cocktail aan vaccins inenten omdat de dames en heren politici van mening zijn dat je anders niet op een normale wijze aan de samenleving mag deelnemen...quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja langdurig onderzoek voor je iets gaat uitrollen in een acute pandemie
Lijkt me zeer mooi
Denk toch eens na man
De afgelopen versoepeling zijn dan ook hooguit versoepelingen voor horecaondernemers. De maatregelen en uitbreiding van het CTB zijn feitelijk verzwaringen. Ik zal er zo veel mogelijk om heen werken, net zoals daarvoor.quote:Op donderdag 27 januari 2022 07:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lifesaver juist.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus mondkapje in de auto is niet meer nodig nu?
Ja, dank. We moeten echt zsm af van het hele “alles dicht, tenzij”. Dat is er na de zomer van 2020 ingeslopen.quote:
Ja, ik wil dan wel weer eentje wat heeeeeeeel lang geldig is. 6 maanden is nogal karig.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Sterkte! Maar je hebt binnenkort wel je herstelbewijs te pakken, want die wilde je toch
Ja inderdaad. Maar ik begin steeds meer moeite te krijgen met dat model dat niet deugt (of de brondata die niet deugt) en het volledige gebrek aan tegenspraak (en de tegenspraak die er wel is wordt genegeerd of terzijde geschoven, zie TU Delft) waardoor het OMT feitelijk nog steeds carte blanche heeft en het niet te controleren is.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
En wat ze lijken te vergeten is dat die maatregelen in elk geval deels ‘nodig’ zijn omdat ze een potje gemaakt hebben van de boosters.
Wie weet welke killermutatie er tegen die tijd bestaat, dit is voor je eigen veiligheidquote:Op donderdag 27 januari 2022 08:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, ik wil dan wel weer eentje wat heeeeeeeel lang geldig is. 6 maanden is nogal karig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |