abonnement Unibet Coolblue
pi_203379589


[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 26 januari 2022 @ 21:02:54 #2
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_203379614
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:01 schreef Molo het volgende:

[..]
Wel geld, geen leven. Klinkt als bittere armoede
Misschien wel
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203379616
Dubbel, deze mag dicht.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_203379662
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:02 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Dubbel, deze mag dicht.
#WEAREHERE
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 21:05:26 #5
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203379673
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:02 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Dubbel, deze mag dicht.
Leuke grap maar dit is de reeks
pi_203379688
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:02 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Dubbel, deze mag dicht.
Het is voorbij. Doe jij het licht uit? COR op slot.
pi_203379713
twitter
pi_203379775
quote:
Er is in elk geval wel iets van een eindmoment aan gekoppeld.
  woensdag 26 januari 2022 @ 21:13:22 #9
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203379785
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:02 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Dubbel, deze mag dicht.
:')
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 26 januari 2022 @ 21:14:40 #10
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203379807
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er is in elk geval wel iets van een eindmoment aan gekoppeld.
Dat stoort me het meest in Nederland. Geen enkel woord over wanneer ze denken ervan af te zijn; wordt alleen maar omheen geluld. Dan maak je het de complotdenkers wel erg makkelijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203379815
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er is in elk geval wel iets van een eindmoment aan gekoppeld.
Bij het einde van de "epidemische noodsituatie", dan moeten ze die wel een keer beëindigen.
pi_203379828
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:15 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
Bij het einde van de "epidemische noodsituatie", dan moeten ze die wel een keer beëindigen.
Als hun barometer op geel staat. Benieuwd of ze zich er aan gaan houden.
pi_203379838
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat stoort me het meest in Nederland. Geen enkel woord over wanneer ze denken ervan af te zijn; wordt alleen maar omheen geluld. Dan maak je het de complotdenkers wel erg makkelijk.
Ja, bij een noodwet en noodmaatregelen zou duidelijk moeten zijn wanneer het geen nood meer is en het dus weer klaar is.
  woensdag 26 januari 2022 @ 21:16:44 #14
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203379843
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat stoort me het meest in Nederland. Geen enkel woord over wanneer ze denken ervan af te zijn; wordt alleen maar omheen geluld. Dan maak je het de complotdenkers wel erg makkelijk.
Ze volgen Denemarken toch? Die gooien alles overboord. Lopen 3 weken voor, dus wij zijn er ook af over 3 weken.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 26 januari 2022 @ 21:16:57 #15
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_203379849
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat stoort me het meest in Nederland. Geen enkel woord over wanneer ze denken ervan af te zijn; wordt alleen maar omheen geluld. Dan maak je het de complotdenkers wel erg makkelijk.
Er zit ook geen houdbaarheidsdatum op dat virus
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  woensdag 26 januari 2022 @ 21:17:53 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203379867
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat stoort me het meest in Nederland. Geen enkel woord over wanneer ze denken ervan af te zijn; wordt alleen maar omheen geluld. Dan maak je het de complotdenkers wel erg makkelijk.
Is ook lastig die hele periode definitief achter je te laten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 26 januari 2022 @ 21:18:10 #17
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203379871
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:16 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ze volgen Denemarken toch? Die gooien alles overboord. Lopen 3 weken voor, dus wij zijn er ook af over 3 weken.
Nee nee, we benoemen en volgen alleen landen als dat in het plaatje van het OMT past.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203379886
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:16 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ze volgen Denemarken toch? Die gooien alles overboord. Lopen 3 weken voor, dus wij zijn er ook af over 3 weken.
Alleen als het ze uitkomt. Zo niet, dan is het toch weer niet één op één te vergelijken met Denemarken.
pi_203379916
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er is in elk geval wel iets van een eindmoment aan gekoppeld.
Ook weer vrij simpel inderdaad. Kutmaatregel en laffe politici die er voor stemmen, maar het is tenminste nog gekoppeld aan een noodsituatie.

In plaats van:
- Alleen dan kan het land weer van het slot.
- Alleen dan kunnen de scholen weer open.
- We kijken later wel weer. (als ik op werk zeg "Ik ga kijken", kijken ze me altijd een beetje wantrouwig aan, heel raar...)
- Misschien als de besmettingen heel laag zijn (lol).
- Je wilt toch niet dat er iemand in je nek staat te aërosolen (over mondkapjes).
pi_203379923
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat stoort me het meest in Nederland. Geen enkel woord over wanneer ze denken ervan af te zijn; wordt alleen maar omheen geluld. Dan maak je het de complotdenkers wel erg makkelijk.
We hadden een eindmoment, maar die verstreek terwijl we record na record verbraken qua besmettingen en we dikke maand later weer de boel dicht hebben gegooid.
Denk dat ze nu wat aarzelender zijn...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_203379939
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat stoort me het meest in Nederland. Geen enkel woord over wanneer ze denken ervan af te zijn; wordt alleen maar omheen geluld. Dan maak je het de complotdenkers wel erg makkelijk.
Men heeft moeite om definitief afstand te doen van de gereedschapkist. Eigenlijk zijn Rutte & co ook een soort hoardende mister Trebussen, maar dan op het gebied van beschikbare maatregeltjes.



Nee ik wil ook m'n 2G hebben! Is het niet voor nu dan heb ik er misschien later nog wat aan! Toe nou, nog een paar mogelijkheden voor in de gereedschapkist goedkeuren!
pi_203379978
quote:
Minister Kuipers overdrijft huidig nut van inzet coronatoegangsbewijs

De coronapas voorkomt op dit moment weinig besmettingen, zeggen onderzoekers en deskundigen. Toch, vindt minister Kuipers, is het te vroeg om hem af te schaffen. In zijn verdediging van de pas gebruikte hij dinsdag cijfers die niet bij de huidige situatie passen.

Minister Kuipers van Volksgezondheid (D66) was dinsdagavond tijdens de persconferentie opvallend optimistisch over het coronatoegangsbewijs. Het zou volgens hem het aantal besmettingen met 15 procent kunnen dempen en daarmee ‘precies het verschil’ kunnen betekenen tussen een sterke toename of een gelijkblijvend aantal besmettingen ‘in een situatie zoals nu’.

Die uitspraken leidden tot opgetrokken wenkbrauwen bij wie het onderzoek kent, ook bij de onderzoekers die het schreven. Uit dat onderzoek van de TU Delft en het UMCU, dat vorige week maandag werd gepubliceerd, bleek juist dat een coronatoegangsbewijs onder de huidige omstandigheden nauwelijks effect zou hebben op het aantal besmettingen.

Hoe Kuipers bij die 15 procent kwam? Het aantal stoelt op een in het onderzoeksrapport beschreven scenario waarbij het 3G-systeem (alleen toegang voor geteste, genezen of gevaccineerde bezoekers) overal wordt toegepast behalve thuis en op scholen. Dus ook op het werk en bijvoorbeeld bij een bezoek aan de supermarkt. Een situatie die momenteel onmogelijk is, al was het maar omdat de wet haar nog niet toelaat. ‘Die 15 procent is nu niet van toepassing en is ook nog eens de meest optimistische schatting’, zegt Niek Mouter, een van de onderzoekers van de TU Delft.

Geconfronteerd met de tegenstrijdigheden in zijn verhaal gaf Kuipers aan het einde van de persconferentie toe dat het coronatoegangsbewijs bij beperkte inzet, zoals nu, een beperkt effect heeft. ‘Maar het kan een ruim effect hebben als je het ook ruim toepast’, aldus de minister. Dat is volgens hem een reden om het omstreden bewijs, dat sinds woensdag weer nodig is in de horeca, bij evenementen en in sportscholen, voorlopig ‘niet in de prullenmand’ te gooien.

Kleinere risico’s
Het OMT had vrijdag geadviseerd om de coronapas opnieuw in te voeren. In dat advies is het onderzoek van de TU Delft niet meegenomen, aldus de OMT-leden Diederik Gommers en Marc Bonten. Daar zou geen tijd voor zijn geweest. ‘Het OMT baseert het advies op het uitgangspunt dat je met het coronatoegangsbewijs een instrument hebt waarmee je mensen binnenlaat die in principe minder besmettelijk zijn’, zegt Bonten. ‘Dat verkleint risico’s, hoe miniem het effect ook is.’

Volgens het OMT-advies moet het coronatoegangsbewijs worden gezien ‘in het licht van een pakket aan maatregelen waarbij elke maatregel op zichzelf misschien geen heel groot effect heeft, maar samengenomen als bundel wel degelijk.’ Een redenering waar internist-infectioloog Chantal Bleeker-Rovers (Radboudumc) normaal gesproken blij van wordt, maar die in dit geval volgens haar niet opgaat. ‘Over het algemeen sta ik erg achter het combineren van maatregelen, maar de coronapas draagt op dit moment echt heel weinig bij.’

Bleeker-Rovers verbaast zich over het foutieve gebruik van het percentage door de minister en vreest dat dat onbedoeld tot onvoorzichtigheid kan leiden. ‘Ik sprak iemand in de horeca die zei: wij controleren de coronapas goed, dus we zijn veilig. Dat is gewoon niet waar nu.’

Tijdens het coronadebat woensdagavond uitten Kamerleden kritiek op het gebruik van het percentage van 15 procent door de minister. Volgens SP-Kamerlid Hijink zou de minister de boel ‘belazerd’ hebben. Kuipers ontkende dat stellig. ‘Ik wil niet rechtzetten wat ik gezegd heb (tijdens de persconferentie, red.)’, zei Kuipers. ‘Ik heb gezegd dat de demping van het aantal besmettingen kan oplopen tot 15 procent, en dat dat percentage afhangt van de mate waarin je de coronapas inzet.’
Zelfs de volkskrant gaat er met gestrekt been in _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 26 januari 2022 @ 21:24:41 #23
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203379988
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:18 schreef Halcon het volgende:

[..]
Alleen als het ze uitkomt. Zo niet, dan is het toch weer niet één op één te vergelijken met Denemarken.
Dat zit er dik in ja.
Zuiger van het FOK!-OMT
  User die overal opduikt 2022 woensdag 26 januari 2022 @ 21:26:34 #24
186611 Haags
pi_203380034
twitter
Zonder wrijving geen glans
pi_203380093
Gelukkig waren we al een gewend dat onze ministers van volksgezondheid creatief met de waarheid om gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')