abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 januari 2022 @ 17:38:52 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203361119
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 17:40:05 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203361137
Leuk trouwens zo'n garmin maar de tering wat is het toch allemaal gebruiksonvriendelijk :r

En dat synchroniseren van routes werkt ook niet echt lekker want een route die ik bijgewerkt had op strava was niet bijgewerkt in m'n garmin. Ook niet na herhaaldelijk op synchroniseren klikken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203361694
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 17:33 schreef janatwork het volgende:
Zijn er toevallig afgescheurde kruisband ervaringsdeskundigen aanwezig?

Die van mij zei knap tijdens het skiën.

Ben vooral benieuwd naar de ervaringen van fietsen/wielrennen tijdens de revalidatie, hoe ging dat?
Daarom ben ik ooit begonnen met fietsen. Afgeknapte kruisband. De chirurg zei, ga fietsen. En zo geschiede.
Ga er nooit meer doorheen.
Vakman pur sang
pi_203362341
Heeft iemand hier ervaring met aftershocks koptelefoons?

Ik zou wel een muziekje willen tijdens sommige fietstochten maar ik wil op de racefiets geen AirPods Pro dragen die geluid buitensluiten. De botgeleiding van aftershokz lijkt me wel handig. Met hardlopen draag ik vaak wel AirPods, maar zou de omgeving toch graag beter horen.

Weet alleen niet of dit in de weg zit bij een helm en fietsbril en of het geluid een beetje acceptabel is.
Whatever...
  dinsdag 25 januari 2022 @ 20:36:17 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203364535
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:59 schreef Spanky78 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met aftershocks koptelefoons?

Ik zou wel een muziekje willen tijdens sommige fietstochten maar ik wil op de racefiets geen AirPods Pro dragen die geluid buitensluiten. De botgeleiding van aftershokz lijkt me wel handig. Met hardlopen draag ik vaak wel AirPods, maar zou de omgeving toch graag beter horen.

Weet alleen niet of dit in de weg zit bij een helm en fietsbril en of het geluid een beetje acceptabel is.
Ik zit er ook nog over in dubio. Maar dan eerder voor podcasts dan muziek. Een vriend van me is er enthousiast over. Qua helm en bril zit het hem niet in de weg, alleen met een buff erbij lijkt het me wel lastig worden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203364688
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:59 schreef Spanky78 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met aftershocks koptelefoons?

Ik zou wel een muziekje willen tijdens sommige fietstochten maar ik wil op de racefiets geen AirPods Pro dragen die geluid buitensluiten. De botgeleiding van aftershokz lijkt me wel handig. Met hardlopen draag ik vaak wel AirPods, maar zou de omgeving toch graag beter horen.

Weet alleen niet of dit in de weg zit bij een helm en fietsbril en of het geluid een beetje acceptabel is.
Ik vind dat je dat bij fietsen niet moet doen, gaat toch ten koste van je concentratie, rij beleving enzo.
Een maat is met muziek op dwars door een autoruit gereden.
Vakman pur sang
pi_203364723
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 20:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vind dat je dat bij fietsen niet moet doen, gaat toch ten koste van je concentratie, rij beleving enzo.
Een maat is met muziek op dwars door een autoruit gereden.
Ja, doe ik dus ook niet. Maar die shokz daarbij hoor je dus je omgeving. Werkt met botgeleiding.
Whatever...
pi_203364751
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 20:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik zit er ook nog over in dubio. Maar dan eerder voor podcasts dan muziek. Een vriend van me is er enthousiast over. Qua helm en bril zit het hem niet in de weg, alleen met een buff erbij lijkt het me wel lastig worden.
Ja, podcasts luister ik tijdens hardlopen ook veel. Lekker is dat. Er komt binnenkort een nieuwe shokz uit runner pro.
Whatever...
pi_203364793
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 08:50 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Zo, lekker. En je hebt nog meer dan een week.

Ik zit op 570km wat voor mijn doen ook extreem is. Maar van die 21 uur is er maar 4 uur buiten en de rest binnen. :@
Zoveel uur op een Tacx vind ik ook behoorlijk impressive. Zou mij meer moeite kosten dan buiten. :P
  FOK!fotograaf dinsdag 25 januari 2022 @ 22:03:30 #10
145146 Andyy
pi_203366158
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:59 schreef Spanky78 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met aftershocks koptelefoons?

Ik zou wel een muziekje willen tijdens sommige fietstochten maar ik wil op de racefiets geen AirPods Pro dragen die geluid buitensluiten. De botgeleiding van aftershokz lijkt me wel handig. Met hardlopen draag ik vaak wel AirPods, maar zou de omgeving toch graag beter horen.

Weet alleen niet of dit in de weg zit bij een helm en fietsbril en of het geluid een beetje acceptabel is.
De pro's zijn perfect om mee hard te lopen, transparantie modus werkt erg goed. Op de fiets heb je alleen wel veel ruis.
pi_203366461
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 22:03 schreef Andyy het volgende:

[..]
De pro's zijn perfect om mee hard te lopen, transparantie modus werkt erg goed. Op de fiets heb je alleen wel veel ruis.
Ruis? Vanwege de rijwind?
Whatever...
pi_203367764
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 10:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
Net gebeld door FM, accu is inderdaad overleden. Uit voorzorg wel al een nieuwe besteld afgelopen vrijdag, dus die gaat er ingebouwd worden. :)
Heb je nog geluk dat daar niet 86 weken levertijd op zit zoals sommige zaken.
pi_203368497
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 00:32 schreef ddx het volgende:

[..]
Heb je nog geluk dat daar niet 86 weken levertijd op zit zoals sommige zaken.
Er zijn webwinkels die pas kunnen leveren over 30 weken. :P
https://www.bike24.com/p2164000.html

Maar inderdaad, gelukkig is dat een uitzondering.
  woensdag 26 januari 2022 @ 08:09:08 #14
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203368605
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:59 schreef Spanky78 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met aftershocks koptelefoons?

Ik zou wel een muziekje willen tijdens sommige fietstochten maar ik wil op de racefiets geen AirPods Pro dragen die geluid buitensluiten. De botgeleiding van aftershokz lijkt me wel handig. Met hardlopen draag ik vaak wel AirPods, maar zou de omgeving toch graag beter horen.

Weet alleen niet of dit in de weg zit bij een helm en fietsbril en of het geluid een beetje acceptabel is.
Yes, heb de Aeropex gekocht toen de eerste lockdown in ging. Voor lange soloritten vind ik een podcastje of audiobook erg fijn. Geluid van de Aeropex vind ik beter dan de iets goedkopere die m'n vriendin heeft, maar het blijft niet echt hifi.

Past goed bij mij icm bril en helm, en geen probleem in het verkeer vind ik.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_203368636
Alles is bijna uitverkocht nu. Wordt echt wel skeer.
Moest een hele normale BB86 dub bottombracket hebben. Gewoon overal uitverkocht.

Als ik nog eens een fiets ga ombouwen naar nieuwe groep enzo dan ga ik voor de tijd wel kijken naar leverbaarheid :')
Vakman pur sang
pi_203369170
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:59 schreef Spanky78 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met aftershocks koptelefoons?

Ik zou wel een muziekje willen tijdens sommige fietstochten maar ik wil op de racefiets geen AirPods Pro dragen die geluid buitensluiten. De botgeleiding van aftershokz lijkt me wel handig. Met hardlopen draag ik vaak wel AirPods, maar zou de omgeving toch graag beter horen.

Weet alleen niet of dit in de weg zit bij een helm en fietsbril en of het geluid een beetje acceptabel is.
Ik heb die en vind ze heel fijn! Aeropex Aftershockz dus. Voor muziek vind ik het geluid heel fijn, podcasts zijn af en toe wel moeilijk te verstaan als je door druk verkeer loopt/fietst. Maar goed, het is ook de bedoeling dat je dat verkeer nog hoort natuurlijk. Ze zitten in ieder geval heel fijn, blijven goed zitten en de batterij gaat lang mee.

Ik heb ze overigens nooit op met racefietsen, alleen met de woonwerkfiets, vanwege de reden hierboven al genoemd, ik vind dat het me bij die snelheden teveel afleidt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_203373267
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daarom ben ik ooit begonnen met fietsen. Afgeknapte kruisband. De chirurg zei, ga fietsen. En zo geschiede.
Ga er nooit meer doorheen.
Heb je een nieuwe laten aanmeten of doe je het zonder?
eten!!!
pi_203375044
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:01 schreef janatwork het volgende:

[..]
Heb je een nieuwe laten aanmeten of doe je het zonder?
Zonder.
Vakman pur sang
pi_203375800
Scheelt weer wat gewicht.
Aldus.
  woensdag 26 januari 2022 @ 17:08:45 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203375950
quote:
2s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:00 schreef Z het volgende:
Scheelt weer wat gewicht.
En je kan er niet aan geblesseerd raken. Scheelt ook weer.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203376072
Win-win.
Aldus.
pi_203376439
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zonder.
Heb je ervaring met veldrijden/MTB zonder kruisband?

Veldrijden is eigenlijk de enige reden dat ik twijfel over een reconstructie. Maar de orthopeed keek me vrij glazig aan toen ik het als sport ter sprake bracht
eten!!!
pi_203376524
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:47 schreef janatwork het volgende:

[..]
Heb je ervaring met veldrijden/MTB zonder kruisband?

Veldrijden is eigenlijk de enige reden dat ik twijfel over een reconstructie. Maar de orthopeed keek me vrij glazig aan toen ik het als sport ter sprake bracht
Ik weet niet hoe oud je bent, maar persoonlijk zou ik kiezen om wel te opereren.
quote:
Als je weer op je oude sportniveau wilt terugkomen, lijkt een VKB reconstructie het meest voor de hand te liggen. Zonder reconstructie kan het ook lukken, maar die kans is relatief kleiner.

https://kniecare.nl/vkb-altijd-laten-opereren/
En veldrijden is wel pittig, dus dan zou ik het minste risico nemen als je de kans het grootste wilt houden om dat te kunnen blijven doen. :)
pi_203376592
35 en er zitten ook wel echt nadelen aan opereren. Fors verhoogde kans op artritis bijvoorbeeld. En een jaar revalideren...

En ik fietst mijn wedstrijden aan de onderkant van de kelderklasse, met tape of brace rijden is ook een optie.

Ik vind het lastig
eten!!!
  woensdag 26 januari 2022 @ 18:29:21 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203376914
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:01 schreef janatwork het volgende:
35 en er zitten ook wel echt nadelen aan opereren. Fors verhoogde kans op artritis bijvoorbeeld. En een jaar revalideren...

En ik fietst mijn wedstrijden aan de onderkant van de kelderklasse, met tape of brace rijden is ook een optie.

Ik vind het lastig
Sowieso effe rustig bijkomen van dit alles toch? Inlezen, met ervaringsdeskundige praten, bedenken of hoe wedstrijden voor je zijn en dan eens de keus maken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 26 januari 2022 @ 18:30:06 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203376922
Of eerst rustig met tape/brace gaan rijden en adv dat verder kijken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203376942
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:47 schreef janatwork het volgende:

[..]
Heb je ervaring met veldrijden/MTB zonder kruisband?

Veldrijden is eigenlijk de enige reden dat ik twijfel over een reconstructie. Maar de orthopeed keek me vrij glazig aan toen ik het als sport ter sprake bracht
Goed!
Mensen die ik ken die geopereerd zijn hebben vaak meer problemen. En door de spieripbouw verstevig je weer het gewricht.

Orthopeed raadde het destijds ook af tenzij ik wou gaan voetballen ofzo.
Vakman pur sang
pi_203377075
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Sowieso effe rustig bijkomen van dit alles toch? Inlezen, met ervaringsdeskundige praten, bedenken of hoe wedstrijden voor je zijn en dan eens de keus maken.
Uiteraard, nadeel is wel dat de revalidatie tijd gaat lopen vanaf de operatie. Dus eerst een half jaar aankijken en dan toch opereren betekend 1.5 jaar revalidatie.

Dat is wel een ding. Gister MRI gehad eerst maar eens kijken of er niet nog meer kapot is.
eten!!!
pi_203377108
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Goed!
Mensen die ik ken die geopereerd zijn hebben vaak meer problemen. En door de spieripbouw verstevig je weer het gewricht.

Orthopeed raadde het destijds ook af tenzij ik wou gaan voetballen ofzo.
De sporten op de nooit meer doen lijst doe ik allemaal niet.

Maar het betekend ook dat ik tijdens een familie weekend niet even mee kan voetballen. Dan ben je wel gewoon gehandicapt.
eten!!!
pi_203377201
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:45 schreef janatwork het volgende:

[..]
De sporten op de nooit meer doen lijst doe ik allemaal niet.

Maar het betekend ook dat ik tijdens een familie weekend niet even mee kan voetballen. Dan ben je wel gewoon gehandicapt.
Nee joh, na een tijdje spieren kweken kun je gewoon voetballen enz. Alleen draaien met je voet plat op de grond moet je mee uitkijken.
Heb er helemaal geen last meer van.
Vakman pur sang
  woensdag 26 januari 2022 @ 19:03:07 #31
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203377375
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:43 schreef janatwork het volgende:

[..]
Uiteraard, nadeel is wel dat de revalidatie tijd gaat lopen vanaf de operatie. Dus eerst een half jaar aankijken en dan toch opereren betekend 1.5 jaar revalidatie.

Dat is wel een ding. Gister MRI gehad eerst maar eens kijken of er niet nog meer kapot is.
Och wat is een half jaar op een leven?

Wel lastig hoor. Sterkte met het beslissen!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203379139
https://www.bol.com/nl/nl(...)nen/9200000032917117

En ik heb nu zo toffe trainer 8-)

Geen ant+, geen Bluetooth, geen zwift en geen Strava... -O-

Maar krijg hem nu 2x10 minuten rond *O*
eten!!!
  FOK!fotograaf donderdag 27 januari 2022 @ 12:32:59 #33
145146 Andyy
pi_203386941
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 22:20 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Ruis? Vanwege de rijwind?
Jup, rijwind wordt opgepikt door de microfoons aan de buitenkant
pi_203386990
quote:
6s.gif Op donderdag 27 januari 2022 12:32 schreef Andyy het volgende:

[..]
Jup, rijwind wordt opgepikt door de microfoons aan de buitenkant
Ik las dat de openrun pro binnenkort uitkomt, die zou ook op de fiets goede ruisonderdrukking moeten hebben oid.
Whatever...
pi_203399404
Yes de laatste asx shifter kunnen kopen via Amazon uit. Spanje. Was benieuwd of ik überhaupt het goede onderdeel kreeg maar dat was wel zo.
Gister meteen de hele groep omgebouwd.
Kostte me alleen ong 300 aan speciaal gereedschap :')
Vakman pur sang
pi_203408074
Woo eerste keer 200+km gefietst en daarmee januari op 1060 gezet.

Vandaag de hele lekdijk van Rotterdam naar Duitsland uitgereden en via een rondje in Duitsland weer terug Nederland in. 215km totaal.

Stapje langzamer dan rondjes van 100km, maar dat was wel nodig. Gek genoeg voelde het niet extreem zwaar, alleen de laatste 20-30km, maar dat heb ik ook bij 120km ritjes. Zit toch vooral in mijn hoofd blijkbaar. Op naar de 300km, ik denk dat ik het nog kan halen ook, alleen niet morgen.
  FOK!fotograaf vrijdag 28 januari 2022 @ 20:15:47 #37
73911 ultra_ivo
pi_203408322
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:04 schreef Schuifpui het volgende:
Woo eerste keer 200+km gefietst en daarmee januari op 1060 gezet.

Vandaag de hele lekdijk van Rotterdam naar Duitsland uitgereden en via een rondje in Duitsland weer terug Nederland in. 215km totaal.

Stapje langzamer dan rondjes van 100km, maar dat was wel nodig. Gek genoeg voelde het niet extreem zwaar, alleen de laatste 20-30km, maar dat heb ik ook bij 120km ritjes. Zit toch vooral in mijn hoofd blijkbaar. Op naar de 300km, ik denk dat ik het nog kan halen ook, alleen niet morgen.
Kun je gelijk komend weekend de 200 herhalen in Zwolle (en volgende maand debuteren op de 300 van Wemeldinge).
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:20:45 #38
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203409720
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:04 schreef Schuifpui het volgende:
Woo eerste keer 200+km gefietst en daarmee januari op 1060 gezet.

Vandaag de hele lekdijk van Rotterdam naar Duitsland uitgereden en via een rondje in Duitsland weer terug Nederland in. 215km totaal.

Stapje langzamer dan rondjes van 100km, maar dat was wel nodig. Gek genoeg voelde het niet extreem zwaar, alleen de laatste 20-30km, maar dat heb ik ook bij 120km ritjes. Zit toch vooral in mijn hoofd blijkbaar. Op naar de 300km, ik denk dat ik het nog kan halen ook, alleen niet morgen.
Lekker zo vroeg in het jaar. ^O^

Qua weer een perfecte dag ook. :)
pi_203419263
Aardig windje vandaag. Moest op de dijk met wind van de zijkant m'n stuur soms goed vasthouden.
Demain, on roule
pi_203419343
Haha, ja ik ben ook een paar keer bijna in de sloot gewaaid, en op andere stukken 200+ watt trappen voor 15km/u :P
Maar wel weer eindelijk een zonnetje!!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 29 januari 2022 @ 17:49:35 #41
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203419735
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 17:19 schreef La_Tramposa het volgende:
Haha, ja ik ben ook een paar keer bijna in de sloot gewaaid, en op andere stukken 200+ watt trappen voor 15km/u :P
Maar wel weer eindelijk een zonnetje!!
Meer eten!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203420843
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:20 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Lekker zo vroeg in het jaar. ^O^

Qua weer een perfecte dag ook. :)
Thanks, gisteren was het perfect weer inderdaad. Het leek wel lente!

Ik heb wel een soort van blessure aan het fietsen overgehouden. Ik weet niet hoe en waarom, maar ik heb enorm last van de bovenkant van m'n rechterhand. Laatste paar km voelde het al verkrampt en dat werd erger in de trein terug. Vandaag krijg ik niet eens een pak melk open. :?
pi_203430662
Schijnt de zon een keer, waait het weer hard, kut winter :P
Vakman pur sang
pi_203431441
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Schijnt de zon een keer, waait het weer hard, kut winter :P
Dan fiets je naar het ZO en pak je de trein terug. :)
pi_203431639
Beter eerst tegen de wind in beuken voor 2 uur, en dan in 1 uur terug. ;)
  maandag 31 januari 2022 @ 09:12:35 #46
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_203442169
Prima weertje om je pr's aan te scherpen vandaag :+
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_203443219
Gisteren mijn max cluster weer eentje weten uit te breiden naar 28x28. Je hebt er verder niks aan maar vind het wel een leuke manier om zo nieuwe wegen te ontdekken.


Totaal nu 6030 tegeltjes
  maandag 31 januari 2022 @ 11:16:05 #48
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203443749
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:38 schreef KolonelBroodje het volgende:
Gisteren mijn max cluster weer eentje weten uit te breiden naar 28x28. Je hebt er verder niks aan maar vind het wel een leuke manier om zo nieuwe wegen te ontdekken.

[ afbeelding ]
Totaal nu 6030 tegeltjes
Dat er überhaupt zoveel wegen zijn daar.
pi_203448348
Ik wil voor een Colnago Tecnos (2000) een nieuwe voorvork kopen. Ik heb er één gevonden op Ebay. Nu zit er op die Tecnos een Goccia-stuurpen. Hebben jullie enig idee of deze twee compatible zijn? En wat betreft de lengte van de vork: zou dat 'one size' zijn of zijn er verschillende schacht-lengtes? De Tecnos in kwestie is een grote maat. De verkoper op Ebay laat zich niet contacteren, of althans, het lukt me niet.
Aldus.
  maandag 31 januari 2022 @ 19:40:13 #50
545 dop
:copyright: dop
pi_203450537
quote:
2s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:45 schreef Z het volgende:
Colnago Tecnos
is natuurlijk afhankelijk van frame maat een groot frame heeft altijd een langer balhoofd.

op de eBay vork zit ok geen draad. verer de prijs :X

[ Bericht 7% gewijzigd door dop op 31-01-2022 19:45:52 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_203450637
Welke zwift smarttrainer moet je hebben?
Moet direct drive zijn en zo min mogelijk lawaai en gedoe.

Is wahoo beter dan tacx ofzo?
Vakman pur sang
pi_203450714
quote:
2s.gif Op maandag 31 januari 2022 16:45 schreef Z het volgende:
Ik wil voor een Colnago Tecnos (2000) een nieuwe voorvork kopen. Ik heb er één gevonden op Ebay. Nu zit er op die Tecnos een Goccia-stuurpen. Hebben jullie enig idee of deze twee compatible zijn? En wat betreft de lengte van de vork: zou dat 'one size' zijn of zijn er verschillende schacht-lengtes? De Tecnos in kwestie is een grote maat. De verkoper op Ebay laat zich niet contacteren, of althans, het lukt me niet.
Ga er maar vanuit dat het allemaal niet past tenzij je het 100% zeker weet.
In mijn ervaring past het nooit :')
Vakman pur sang
  maandag 31 januari 2022 @ 19:53:54 #53
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_203450820
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 19:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Welke zwift smarttrainer moet je hebben?
Moet direct drive zijn en zo min mogelijk lawaai en gedoe.

Is wahoo beter dan tacx ofzo?
Geen idee welke beter is, als je een duurdere versie koopt zijn ze beide ongetwijfeld meer dan prima. Ik heb al meer dan drie jaar een Neo, heel tevreden over, maar de wahoo equivalent zou ik vast hetzelfde over hebben gezegd
.
pi_203450826
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 19:40 schreef dop het volgende:

[..]
is natuurlijk afhankelijk van frame maat een groot frame heeft altijd een langer balhoofd.

op de eBay vork zit ok geen draad. verer de prijs :X
Heel duur idd. Maar het is een cadeau. Moet kunnen.

Is die draad nodig voor de stuurpen?
Aldus.
pi_203450842
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ga er maar vanuit dat het allemaal niet past tenzij je het 100% zeker weet.
In mijn ervaring past het nooit :')
Ja, zo zit ik er ook in.
Aldus.
  maandag 31 januari 2022 @ 19:59:17 #56
545 dop
:copyright: dop
pi_203450942
quote:
2s.gif Op maandag 31 januari 2022 19:54 schreef Z het volgende:

[..]
Heel duur idd. Maar het is een cadeau. Moet kunnen.

Is die draad nodig voor de stuurpen?
hoe zitten je balhoofdlagers vast denk jij? het is geen ahead stuurpen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 31 januari 2022 @ 20:10:15 #57
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203451190
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 19:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Welke zwift smarttrainer moet je hebben?
Moet direct drive zijn en zo min mogelijk lawaai en gedoe.

Is wahoo beter dan tacx ofzo?
Ik heb een Wahoo Kickr. Maakt vrijwel geen geluid, enige dat je hoort is je ketting + derailleur.
pi_203451451
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 19:59 schreef dop het volgende:

[..]
hoe zitten je balhoofdlagers vast denk jij? het is geen ahead stuurpen.
Ik ken dat systeem niet. Ik ga me er in verdiepen.
Aldus.
  FOK!fotograaf dinsdag 1 februari 2022 @ 06:53:25 #59
73911 ultra_ivo
pi_203454301
Bij een Goccia stuurpen heb je een klassieke voorvork. Die heeft een binnendiameter van 22,2mm. (22,0mm komt af en toe voor maar is zeer zeldzaam). Zo'n klassieke voorvork heeft inderdaad een schroefdraad. Af fabriek werd een vork meestal lang geleverd en naderhand bij de montage op maat gezaagd. Deze maat hangt niet alleen af van het gebruikte frame maar ook van de hoogte van het balhoofd dat je gebruikt. Zowel het op maat zagen als het installeren van het balhoofd vereist speciaal gereedschap.
De moderne voorvorken zijn minimaal 1 inch in diameter, zo niet meer. Deze passen dus totaal niet in het frame. Je kunt daar dus niks mee.
Dus, vingers er van af tenzij je echt weet waar je bezig mee bent en een goed voorziene werkplaats hebt.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 11:48:59 #60
545 dop
:copyright: dop
pi_203457047
Fietsen bouwen was vroeger veel meer handwerk.
Wat ook betekent dat er geen industrie standaard was voor veel onderdelen.
Voor nu betekent dit dat je voor oudere fietsen naar een specialist moet.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 1 februari 2022 @ 12:02:57 #61
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203457240
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 19:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Welke zwift smarttrainer moet je hebben?
Moet direct drive zijn en zo min mogelijk lawaai en gedoe.

Is wahoo beter dan tacx ofzo?
Maakt volgens mij weinig uit, Kickr, Suito of Tacx is allemaal prima. Al is de Suito wel wat meer budget vriendelijk gebouwd.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 1 februari 2022 @ 12:03:31 #62
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203457247
Is er al behoefte aan een Fok Zwift club voor races?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  FOK!fotograaf dinsdag 1 februari 2022 @ 21:21:51 #63
73911 ultra_ivo
pi_203464659
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 11:48 schreef dop het volgende:
Fietsen bouwen was vroeger veel meer handwerk.
Wat ook betekent dat er geen industrie standaard was voor veel onderdelen.
Voor nu betekent dit dat je voor oudere fietsen naar een specialist moet.
Juist andersom, er zat meer schuifruimte bij de standaarden. Je kon dus meer zelf doen (en kunt het nog altijd als je de oude kennis hebt/aanleert).
pi_203467130
quote:
9s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:16 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dat er überhaupt zoveel wegen zijn daar.
En heel weinig stoplichten en verkeer. Prima fietsgebied eigenlijk!
pi_203467490
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 12:02 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Maakt volgens mij weinig uit, Kickr, Suito of Tacx is allemaal prima. Al is de Suito wel wat meer budget vriendelijk gebouwd.
Heb een jonge tacx gekocht met een geluidsprobleem, net uit elkaar gehaald, probleem gevonden en gerepareerd, dus kan morgen zwiften.
Was koopje op deze manier :9
Vakman pur sang
  woensdag 2 februari 2022 @ 06:57:02 #66
545 dop
:copyright: dop
pi_203468380
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 21:21 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Juist andersom, er zat meer schuifruimte bij de standaarden. Je kon dus meer zelf doen (en kunt het nog altijd als je de oude kennis hebt/aanleert).
ik denk dat jij een wat andere opvatting hebt van industrie standaard.
maar het klopt dat je met de juiste kennis en gereedschappen veel zelf kunt. dat zal niet veranderen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 2 februari 2022 @ 07:51:41 #67
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203468541
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 23:15 schreef Tommeke het volgende:

[..]
En heel weinig stoplichten en verkeer. Prima fietsgebied eigenlijk!
Klopt hoor. Ik ben zelf geboren in Drenthe en heb er iets van 25 jaar gewoond. Daar in het noorden is het zeker prima fietsen. :P
pi_203480809
Toch heb ik liever de Veluwe.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 15:22:14 #69
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203503922
Lekker zo'n Zwift race...

Ik denk, ik forceer wat, bleek dat vooral m'n eigen exit te zijn :D

Zo'n zware werkweek slaat toch op de benen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_203505852
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:22 schreef Fretwork het volgende:
Lekker zo'n Zwift race...

Ik denk, ik forceer wat, bleek dat vooral m'n eigen exit te zijn :D

Zo'n zware werkweek slaat toch op de benen.
Wordt je alleen maar sterker van. Van fouten moet je leren. :Y
  vrijdag 4 februari 2022 @ 17:48:27 #71
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203505862
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 17:47 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Wordt je alleen maar sterker van. Van fouten moet je leren. :Y
Och ja, kreeg het gaatje net niet dicht op de klim dus toen maar eieren voor m'n geld gekozen en nog ergens anders een rondje gefietst
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 5 februari 2022 @ 17:58:38 #72
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203523218
Ik zit nu in de Morvan (Frankrijk), maar wat een prachtig gebied om te fietsen zeg. Helaas geen fiets mee. ;(
pi_203523349
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:58 schreef Zwansen het volgende:
Ik zit nu in de Morvan (Frankrijk), maar wat een prachtig gebied om te fietsen zeg. Helaas geen fiets mee. ;(
Daar heb ik een paar KOM-metjes staan. :P
pi_203525165
Vandaag weer eens een wat langere rondje gefietst ipv een kort rondje of enkeltje, maar man wat een wind. Nadeel van in het westen wonen is, dat je bijna altijd eerst wind mee hebt en dan terug tegen. Vandaag eerst 1.5 uur mee gehad en daarna bijna 2.5 uur tegen de wind in lopen buffelen. Ik was er goed klaar mee. Kon m'n snelheid op het eind maar met moeite boven de 22 kmh houden.
  FOK!fotograaf zondag 6 februari 2022 @ 01:00:27 #75
145146 Andyy
pi_203532292

Nieuw Ali stuurlintje gewikkeld vandaag, een 38cm stuur erop gezet en schakelkabels vervangen. Had niet verwacht dat een nieuwe kabel zo'n groot verschil zou zijn.
pi_203540264
quote:
6s.gif Op zondag 6 februari 2022 01:00 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuw Ali stuurlintje gewikkeld vandaag, een 38cm stuur erop gezet en schakelkabels vervangen. Had niet verwacht dat een nieuwe kabel zo'n groot verschil zou zijn.
:D
Vakman pur sang
pi_203540865
quote:
6s.gif Op zondag 6 februari 2022 01:00 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuw Ali stuurlintje gewikkeld vandaag, een 38cm stuur erop gezet en schakelkabels vervangen. Had niet verwacht dat een nieuwe kabel zo'n groot verschil zou zijn.
Ik vind het lintje niet mooi. 🤔
  FOK!fotograaf zondag 6 februari 2022 @ 17:26:23 #78
73911 ultra_ivo
pi_203541170
Gisteren konden we eindelijk weer een brevet organiseren. Maar er vielen wat vrijwilligers uit dus eerst samen met een ander bestuurslid de start gedaan en pas na de hele groep kunnen vetrekken. Dat betekende dus een dik uur langer in de regen rijden dan bij 'normaal' vertrek.
pi_203542921
Jullie hebben allemaal Zwift toch?

Heb nu een aantal trainingen gedaan, je wordt continue gedreven om hard te fietsen, steeds boven je omslagpunt (ik dan). Want je wil degene voor je toch inhalen of in een snelle groep rijden.

Zijn er ook meer rustigere duurtrainingen in Zwift?

Zie ook dit stuk:
https://tourflitser.nl/hoe-zwift-je-seizoen-kan-maken-en-breken/
Vakman pur sang
pi_203542941
Ikke niet hoor.
Aldus.
pi_203542952
Al kijk ik wel eens met een schuin ook naar rollerbanken.
Aldus.
  zondag 6 februari 2022 @ 19:59:25 #82
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_203543005
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Jullie hebben allemaal Zwift toch?

Heb nu een aantal trainingen gedaan, je wordt continue gedreven om hard te fietsen, steeds boven je omslagpunt (ik dan). Want je wil degene voor je toch inhalen of in een snelle groep rijden.

Zijn er ook meer rustigere duurtrainingen in Zwift?

Zie ook dit stuk:
https://tourflitser.nl/hoe-zwift-je-seizoen-kan-maken-en-breken/
https://whatsonzwift.com/
.
  FOK!fotograaf zondag 6 februari 2022 @ 20:47:57 #83
73911 ultra_ivo
pi_203543495
Ik heb ook geen Zwift
  zondag 6 februari 2022 @ 21:06:28 #84
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203543669
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Jullie hebben allemaal Zwift toch?

Heb nu een aantal trainingen gedaan, je wordt continue gedreven om hard te fietsen, steeds boven je omslagpunt (ik dan). Want je wil degene voor je toch inhalen of in een snelle groep rijden.

Zijn er ook meer rustigere duurtrainingen in Zwift?

Zie ook dit stuk:
https://tourflitser.nl/hoe-zwift-je-seizoen-kan-maken-en-breken/
Ik Zwift met mate om die reden, maar ja, wel iets om op te letten.

Je gewoon niet zo op de kast laten jagen ;)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_203543703
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 21:06 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ik Zwift met mate om die reden, maar ja, wel iets om op te letten.

Je gewoon niet zo op de kast laten jagen ;)
Ik reed al jaren met een virtueel programma binnen. Gewoon beelden van bv Alp Duez en dan ging je een uur trappen volgens een schema. Dat was altijd redelijk rustig maar ook niet enerverend.
Dit is wel verslavend denk ik :9
Vakman pur sang
  zondag 6 februari 2022 @ 21:13:10 #86
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203543724
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Jullie hebben allemaal Zwift toch?

Heb nu een aantal trainingen gedaan, je wordt continue gedreven om hard te fietsen, steeds boven je omslagpunt (ik dan). Want je wil degene voor je toch inhalen of in een snelle groep rijden.

Zijn er ook meer rustigere duurtrainingen in Zwift?

Zie ook dit stuk:
https://tourflitser.nl/hoe-zwift-je-seizoen-kan-maken-en-breken/
Hoezo dat? Ik heb genoeg relatief rustige ritjes op Zwift gereden. Net als je met buiten fietsen de discipline moet hebben om daar niet achter elk groepje aan te sprinten, moet je diezelfde discipline ook op Zwift hebben. Alleen dan nog ietsje meer. :P
  zondag 6 februari 2022 @ 21:13:51 #87
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203543731
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik reed al jaren met een virtueel programma binnen. Gewoon beelden van bv Alp Duez en dan ging je een uur trappen volgens een schema. Dat was altijd redelijk rustig maar ook niet enerverend.
Dit is wel verslavend denk ik :9
Hehe, zeker, heb me vandaag 01:30 helemaal kapot gereden :P. Maar dat is dan ook een race en vind ik gewoon erg leuk om te doen. Dan neem ik suboptimaal trainen wel voor lief.

Maar gisteren en morgen dan ook rust, dinsdag een groepsritje met de fietsclub
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_203543748
quote:
7s.gif Op zondag 6 februari 2022 21:13 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hoezo dat? Ik heb genoeg relatief rustige ritjes op Zwift gereden. Net als je met buiten fietsen de discipline moet hebben om daar niet achter elk groepje aan te sprinten, moet je diezelfde discipline ook op Zwift hebben. Alleen dan nog ietsje meer. :P
Er zijn dagen dat ik nog geen 2 fietsers tegenkom. (De die haal ik dan in :P )

Maar goed.
Vroeg me af of er op Zwift dus een parcours is waar je alleen fietst en bv een bloktraining doet?
Vakman pur sang
  zondag 6 februari 2022 @ 22:10:22 #89
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203544360
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 21:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er zijn dagen dat ik nog geen 2 fietsers tegenkom. (De die haal ik dan in :P )

Maar goed.
Vroeg me af of er op Zwift dus een parcours is waar je alleen fietst en bv een bloktraining doet?
Nou deels, je kunt workouts doen op Zwift. Als je dan ERG-mode aanzet trap je automatisch dat vermogen. Mocht iemand je inhalen dan kun je diegene niet bijhalen want je blijft dat vermogen trappen, ook al gaat je cadans omhoog. Overigens kun je ook zelf workouts maken of importeren.
  zondag 6 februari 2022 @ 22:11:46 #90
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203544382
Of jezelf heel dik maken op zwift zodat je sowieso maar 5km/u gaat
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_203545006
quote:
7s.gif Op zondag 6 februari 2022 22:10 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Nou deels, je kunt workouts doen op Zwift. Als je dan ERG-mode aanzet trap je automatisch dat vermogen. Mocht iemand je inhalen dan kun je diegene niet bijhalen want je blijft dat vermogen trappen, ook al gaat je cadans omhoog. Overigens kun je ook zelf workouts maken of importeren.
Ok goeie tip
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 22:11 schreef Fretwork het volgende:
Of jezelf heel dik maken op zwift zodat je sowieso maar 5km/u gaat
snap er niks van.
Vakman pur sang
  zondag 6 februari 2022 @ 22:50:19 #92
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203545097
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 22:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ok goeie tip
[..]
snap er niks van.
Nou als je heel dik bent is je W/kg nagenoeg niks, en ga je dus niet eens achter mensen aan kunnen gaan.

Maar beter nog lichte trainingen op ERG modus
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_203548282
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Jullie hebben allemaal Zwift toch?

Heb nu een aantal trainingen gedaan, je wordt continue gedreven om hard te fietsen, steeds boven je omslagpunt (ik dan). Want je wil degene voor je toch inhalen of in een snelle groep rijden.

Zijn er ook meer rustigere duurtrainingen in Zwift?

Zie ook dit stuk:
https://tourflitser.nl/hoe-zwift-je-seizoen-kan-maken-en-breken/
Als je echt wil trainen..ipv racen.. Neem een TrainerRoad abbo.

En als je je Zwift abbo niet op wil zeggen:

https://trainerday.com/


Die hebben ook gewoon Endurance trainingen

Trainingen zoeken, exporteren naar .zwo file en dan op de juiste plek neerzetten.
pi_203555538
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Jullie hebben allemaal Zwift toch?

Heb nu een aantal trainingen gedaan, je wordt continue gedreven om hard te fietsen, steeds boven je omslagpunt (ik dan). Want je wil degene voor je toch inhalen of in een snelle groep rijden.

Zijn er ook meer rustigere duurtrainingen in Zwift?

Zie ook dit stuk:
https://tourflitser.nl/hoe-zwift-je-seizoen-kan-maken-en-breken/
Je hebt trainingen, die gaan via ERG en heb je dus niet mogelijkheid om volle bak te rijden en bij een groepje aan te pikken.
Trainen is workout in zwift, zijn er genoeg van die niet boven het omslagpunt komen en rustig zijn ja.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_203556719
Zit te kijken om 2 weken 'thuis' te werken en beetje te fietsen in Calpe, iemand tips om te verblijven? :)
pi_203556776
Vraag Patroon of Tommeke voor de beste adresjes voor Gamba's a la plancha en Verdejo, die komen er net vandaan!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_203557332
quote:
4s.gif Op maandag 7 februari 2022 17:01 schreef Leonos het volgende:
Zit te kijken om 2 weken 'thuis' te werken en beetje te fietsen in Calpe, iemand tips om te verblijven? :)
Ja net hetzelfde gedaan. Zoek om een app via airbnb met glasvezel internet. Dat heb je wel nodig als je "thuis" wil werken.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_203558125
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 21:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er zijn dagen dat ik nog geen 2 fietsers tegenkom. (De die haal ik dan in :P )

Maar goed.
Vroeg me af of er op Zwift dus een parcours is waar je alleen fietst en bv een bloktraining doet?
Als je super vlak wil rijden en sprint blokjes wil doen kan je bv BKOOL installeren.

Heeft een paar virtuele velodromes waar je af en toe een sprintje kan trekken.

En dit programma heeft trainingen met een coach voor je op een indoor fiets. Dus eigenlijk spinsessies. Het is wel in het Engels of Spaans.

Wil je liever een Nederlander hebben, dan kan je spin filmpjes van Nederlandse instructeurs op YouTube downloaden en de training omzetten in een formaat voor Zwift, Wahoo Trainer app of Xert/Trainerday met ERG modus geactiveerd. Vervolgens trainingvideo gelijk met de training app starten en gaan...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_203563569
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 17:05 schreef Gripper het volgende:
Vraag Patroon of Tommeke voor de beste adresjes voor Gamba's a la plancha en Verdejo, die komen er net vandaan!
We kwamen niet veel verder dan pasta carbonara hoor :9
  dinsdag 8 februari 2022 @ 07:18:43 #100
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203563596
quote:
4s.gif Op maandag 7 februari 2022 17:01 schreef Leonos het volgende:
Zit te kijken om 2 weken 'thuis' te werken en beetje te fietsen in Calpe, iemand tips om te verblijven? :)
:o Dat is echt fantastisch. _O_

Bijna jammer dat we nu weer naar kantoor mogen. :P
  dinsdag 8 februari 2022 @ 08:52:47 #101
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203564367
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 07:18 schreef Zwansen het volgende:

[..]
:o Dat is echt fantastisch. _O_

Bijna jammer dat we nu weer naar kantoor mogen. :P
Mijn chef heeft tijdens de wintersport halve dagen gewerkt en halve dagen op de ski gestaan. Dat lijkt me ook mooi om te doen. ‘S ochtends even werken, dan trainen en daarna weer even werken. Lekker uit eten en ‘s avonds nog wat leuks doen!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203570345
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 08:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Mijn chef heeft tijdens de wintersport halve dagen gewerkt en halve dagen op de ski gestaan. Dat lijkt me ook mooi om te doen. ‘S ochtends even werken, dan trainen en daarna weer even werken. Lekker uit eten en ‘s avonds nog wat leuks doen!
Ook geen slecht idee!
pi_203583941
Hier op Lanzarote is het ook heerlijk, al is het internet wel traag en vind ik het wel prima dat ik na het fietsen/lopen lekker op het strand neer kan ploffen en niet hoef te werken :P

Het waait trouwens wel extreem hard hier, je moet echt heel erg oppassen dat je niet van de weg of tegen een auto geblazen wordt op sommige stukken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_203585502
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Hier op Lanzarote is het ook heerlijk, al is het internet wel traag en vind ik het wel prima dat ik na het fietsen/lopen lekker op het strand neer kan ploffen en niet hoef te werken :P

Het waait trouwens wel extreem hard hier, je moet echt heel erg oppassen dat je niet van de weg of tegen een auto geblazen wordt op sommige stukken.
Jij ook al :o
Ben ik de enige die gewoon in NL zit sinds augustus 2021 te ploeteren :')
Vakman pur sang
  woensdag 9 februari 2022 @ 19:02:11 #105
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203587595
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203588557
quote:
Als ik op MP zie dat groepssets verkocht worden voor 150% boven de advies prijs dan is dit ongeveer het nieuwe goud.
Profi geplande actie die diefstal.
Vakman pur sang
  woensdag 9 februari 2022 @ 19:43:52 #107
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203588611
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Hier op Lanzarote is het ook heerlijk, al is het internet wel traag en vind ik het wel prima dat ik na het fietsen/lopen lekker op het strand neer kan ploffen en niet hoef te werken :P

Het waait trouwens wel extreem hard hier, je moet echt heel erg oppassen dat je niet van de weg of tegen een auto geblazen wordt op sommige stukken.
Leuk, ik zit daar eind april. Nog tips, behalve goed je stuur vasthouden? :P
pi_203589068
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Leuk, ik zit daar eind april. Nog tips, behalve goed je stuur vasthouden? :P
Neem je je eigen fiets mee of huren? Wij hebben gehuurd bij Free motion, prima assortiment en service! En verder zijn er veel routes te vinden op Garmin of Komoot bijv. Ik vind tot nu toe het noorden mooier dan het zuiden, ik weet niet waar je zit?

En pas op met zwemmen als het zo hard waait, ik heb vanmiddag op het strand iemand uit de zee getrokken zien worden, en het duurde zo lang voordat er de juiste ambulancemensen met de juiste spullen ter plekke waren 😔. Ze hebben een minuut of 30 staan reanimeren maar daarna gebeurde er niks meer dus vrees dat hij/zij het niet gered heeft..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_203589232
quote:
"The Shimano e-bike parts ...".
Aldus.
pi_203591178
Is iemand hier weleens wezen bikepacken in Noorwegen?

Er gaat binnenkort weer een boot vanuit de Eemshaven. Lijkt me wel gaaf om een paar weken daar te fietsen, alleen zie ik wel wat issues met hotels en ik weet niet of ik zin heb om campingspul aan te schaffen en de hele weg mee te slepen.
  woensdag 9 februari 2022 @ 22:07:30 #111
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203591644
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 21:43 schreef Schuifpui het volgende:
Is iemand hier weleens wezen bikepacken in Noorwegen?

Er gaat binnenkort weer een boot vanuit de Eemshaven. Lijkt me wel gaaf om een paar weken daar te fietsen, alleen zie ik wel wat issues met hotels en ik weet niet of ik zin heb om campingspul aan te schaffen en de hele weg mee te slepen.
Nee, nooit. Maar dat lijkt me juist leuk om kamperend te doen aangezien je daar overal kan wildkamperen. Ik heb geen idee hoe het met hotels zit. @Fogel kan jij hier iets over zeggen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf woensdag 9 februari 2022 @ 22:29:24 #112
73911 ultra_ivo
pi_203592072
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 21:43 schreef Schuifpui het volgende:
Is iemand hier weleens wezen bikepacken in Noorwegen?

Er gaat binnenkort weer een boot vanuit de Eemshaven. Lijkt me wel gaaf om een paar weken daar te fietsen, alleen zie ik wel wat issues met hotels en ik weet niet of ik zin heb om campingspul aan te schaffen en de hele weg mee te slepen.
Ik ben er ook over aan het denken. Heen is deze boot voor mij niet zo handig, de NS is op zaterdag niet vroeg genoeg wakker om de zaterdagboot te halen. Terug is het een ander verhaal.
Campingspullen hoef je maar half mee te nemen, in Scandinavié kom je veel shelters tegen waar je prima kunt slapen. Dan zijn slaapzak/matje en kookspullen voldoende (als extra luxe neem ik dan nog een solarshower mee).
@Fogel voor een redelijk winterharde kampeerder, is eind mei te doen voor Zuid-Noorwegen en Zuid-Zweden?
pi_203592260
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Nee, nooit. Maar dat lijkt me juist leuk om kamperend te doen aangezien je daar overal kan wildkamperen. Ik heb geen idee hoe het met hotels zit. @:fogel kan jij hier iets over zeggen?
Het kamperen zelf lijkt me wel gaaf, de logistiek niet. :') :@
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:29 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Ik ben er ook over aan het denken. Heen is deze boot voor mij niet zo handig, de NS is op zaterdag niet vroeg genoeg wakker om de zaterdagboot te halen. Terug is het een ander verhaal.
Campingspullen hoef je maar half mee te nemen, in Scandinavié kom je veel shelters tegen waar je prima kunt slapen. Dan zijn slaapzak/matje en kookspullen voldoende (als extra luxe neem ik dan nog een solarshower mee).
@:Fogel voor een redelijk winterharde kampeerder, is eind mei te doen voor Zuid-Noorwegen en Zuid-Zweden?
Shelters zouden wel een goede tussenoplossing zijn als daar genoeg van te vinden zijn.

Ik zou stiekem wel van het zuiden naar het noorden willen fietsen. Dat is 2500 - 3000km. Boottochtje naar de Lofoten. Ik ben alleen bang dat het als eerste serieuze bikepackingtrip wat ambitieus is. Tot nu alleen nog een kort 800km tripje met hotelovernachtingen in NL-B-LX-FR-DE gedaan.
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 22:46:05 #114
45833 crew  Fogel
pi_203592266
Welke issues met hotels?

Er zitten «overal» campings waar je ook vaak een (simpele) hut kan huren, soms met eigen sanitair, soms gedeeld.

Eind mei is het normaal gesproken prima weer in het zuiden, natuurlijk afhankelijk van hoe ver je de bergen in wil.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 22:48:51 #115
45833 crew  Fogel
pi_203592302
Iemand zin om dit record te verbreken? https://www.nrk.no/tromso(...)re-ferdig-1.15075182
5 dagen voor de hele rit van Lindesnes naar de Nordkaap.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_203592358
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:46 schreef Fogel het volgende:
Welke issues met hotels?

Er zitten «overal» campings waar je ook vaak een (simpele) hut kan huren, soms met eigen sanitair, soms gedeeld.

Eind mei is het normaal gesproken prima weer in het zuiden, natuurlijk afhankelijk van hoe ver je de bergen in wil.
Staan die hutten ook in de middle of nowhere? Ik was gisteren wat routes in Strava aan het tekenen, maar kwam soms wel echt lange stukken tegen waarbij de dorpjes niet groter dan een paar huizen waren. Ik was een beetje bang dat je er stukken zijn van >100km zonder goede slaapmogelijkheden.
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 23:03:10 #117
45833 crew  Fogel
pi_203592442
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:54 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Staan die hutten ook in de middle of nowhere? Ik was gisteren wat routes in Strava aan het tekenen, maar kwam soms wel echt lange stukken tegen waarbij de dorpjes niet groter dan een paar huizen waren. Ik was een beetje bang dat je er stukken zijn van >100km zonder goede slaapmogelijkheden.
Check deze kaart: https://www.visitsorlandet.com/overnatting/camping/
Campings liggen ook buiten dorpen. Daarnaast is het ook niet ongewoon om aan de straatkant een bord tegen te komen «hytte ledig».
Qua hotels: vanaf de laatste week in juni tot begin augustus kunnen ze wat vol zitten daar in het zuiden, buiten die tijden zou het geen probleem moeten zijn om een kamer te bemachtigen op de dag zelf.
Je kan ook alvast wat hotels boeken en die gewoon cancellen als je plan een beetje duidelijker is. Bij sommige ketens kan je tot op de dag van aankomst nog kostenloos annuleren (klein voorbehoud hier, want ik heb bij de drie grote ketens status waardoor mijn voorwaardes iets beter zijn dan voor de gemiddelde slaper).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_203593530
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:45 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Het kamperen zelf lijkt me wel gaaf, de logistiek niet. :') :@
[..]
Shelters zouden wel een goede tussenoplossing zijn als daar genoeg van te vinden zijn.

Ik zou stiekem wel van het zuiden naar het noorden willen fietsen. Dat is 2500 - 3000km. Boottochtje naar de Lofoten. Ik ben alleen bang dat het als eerste serieuze bikepackingtrip wat ambitieus is. Tot nu alleen nog een kort 800km tripje met hotelovernachtingen in NL-B-LX-FR-DE gedaan.
Shelters zijn er behoorlijk veel: https://www.gone71.com/wilderness-huts-norway/
Voor een eerste serieuze trip zou ik de afstanden toch wat beperkter houden ;).
pi_203595655
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:45 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Het kamperen zelf lijkt me wel gaaf, de logistiek niet. :') :@
[..]
Shelters zouden wel een goede tussenoplossing zijn als daar genoeg van te vinden zijn.

Ik zou stiekem wel van het zuiden naar het noorden willen fietsen. Dat is 2500 - 3000km. Boottochtje naar de Lofoten. Ik ben alleen bang dat het als eerste serieuze bikepackingtrip wat ambitieus is. Tot nu alleen nog een kort 800km tripje met hotelovernachtingen in NL-B-LX-FR-DE gedaan.
Wij hebben dat een paar jaar geleden gedaan tijdens een vakantie in Noorwegen op de MTB. Toen kende ik het woord bikepacken nog niet, en al die fancy frametassen hadden we al helemaal niet. Het werd dus supr lichtgewicht met alleen een heel klein mtb rugzakje op, en slapen in hutten. Die zijn er in noorwegen overal en vrij toegankelijk. Gewoon geld in een brievenbus achterlaten of als je geen cash bij je hebt achteraf aan de DNT overmaken.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_203605412
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 06:47 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Shelters zijn er behoorlijk veel: https://www.gone71.com/wilderness-huts-norway/
Voor een eerste serieuze trip zou ik de afstanden toch wat beperkter houden ;).
Oe nice, was al opzoek naar zo'n kaartje.
  donderdag 10 februari 2022 @ 22:54:32 #121
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203606887
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:56 schreef Gripper het volgende:

[..]
Wij hebben dat een paar jaar geleden gedaan tijdens een vakantie in Noorwegen op de MTB. Toen kende ik het woord bikepacken nog niet, en al die fancy frametassen hadden we al helemaal niet. Het werd dus supr lichtgewicht met alleen een heel klein mtb rugzakje op, en slapen in hutten. Die zijn er in noorwegen overal en vrij toegankelijk. Gewoon geld in een brievenbus achterlaten of als je geen cash bij je hebt achteraf aan de DNT overmaken.
“Ik deed al aan bikepacking voor het bikepacking heette”

Vuile hipster! :r
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203607095
Volgens mij deed Ivo er al veel eerder aan.
En die had ook genoeg tassen, voordat al die fancy frametassen waren uitgevonden (8>
pi_203609461
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 22:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
“Ik deed al aan bikepacking voor het bikepacking heette”

Vuile hipster! :r
(8>
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:37:48 #124
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203634295
Vraagje;

Vorige week hebben we een bod gedaan op een vakantiehuisje in de Morvan. Het bod is geaccepteerd dus als alles goed gaat hebben we vanaf mei ons eigen huisje daar. *O*

Ik denk eraan om een fiets te kopen die ik daar standaard laat staan. Omdat het asfalt af en toe wat minder is en er wel wat onverharde stukken zijn te vinden denk ik aan een gravelbike. Dat geeft me ook iets meer mogelijkheden om met wat slechter weer te fietsen en om wat flexibeler de omgeving te verkennen. Nu is mijn oog gevallen op een betaalbare en snel leverbare fiets, maar wel met een single ring aandrijflijn (1 tandwiel voor dus).

Het is daar enorm heuvelachtig, maar de stijgingspercentages vallen mee dus ik verwacht dat dit wel te doen is (cassette achter is 11-42, tandwiel voor is een 42). Iemand daar ervaring mee of ideeën over?
pi_203635606
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:37 schreef Zwansen het volgende:
Vraagje;

Vorige week hebben we een bod gedaan op een vakantiehuisje in de Morvan. Het bod is geaccepteerd dus als alles goed gaat hebben we vanaf mei ons eigen huisje daar. *O*

Ik denk eraan om een fiets te kopen die ik daar standaard laat staan. Omdat het asfalt af en toe wat minder is en er wel wat onverharde stukken zijn te vinden denk ik aan een gravelbike. Dat geeft me ook iets meer mogelijkheden om met wat slechter weer te fietsen en om wat flexibeler de omgeving te verkennen. Nu is mijn oog gevallen op een betaalbare en snel leverbare fiets, maar wel met een single ring aandrijflijn (1 tandwiel voor dus).

Het is daar enorm heuvelachtig, maar de stijgingspercentages vallen mee dus ik verwacht dat dit wel te doen is (cassette achter is 11-42, tandwiel voor is een 42). Iemand daar ervaring mee of ideeën over?
Mooi man een huis daar ^O^
1x12sp met 40voor en 11-42 achter moet voldoende zijn en tevens is een ombouw naar 2x12sp niet zo spannend.
Vakman pur sang
pi_203637311
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:37 schreef Zwansen het volgende:
Vraagje;

Vorige week hebben we een bod gedaan op een vakantiehuisje in de Morvan. Het bod is geaccepteerd dus als alles goed gaat hebben we vanaf mei ons eigen huisje daar. *O*

Ik denk eraan om een fiets te kopen die ik daar standaard laat staan. Omdat het asfalt af en toe wat minder is en er wel wat onverharde stukken zijn te vinden denk ik aan een gravelbike. Dat geeft me ook iets meer mogelijkheden om met wat slechter weer te fietsen en om wat flexibeler de omgeving te verkennen. Nu is mijn oog gevallen op een betaalbare en snel leverbare fiets, maar wel met een single ring aandrijflijn (1 tandwiel voor dus).

Het is daar enorm heuvelachtig, maar de stijgingspercentages vallen mee dus ik verwacht dat dit wel te doen is (cassette achter is 11-42, tandwiel voor is een 42). Iemand daar ervaring mee of ideeën over?
Zelf geen ervaring mee, mijn gravelbike heeft Shimano GRX 2x11. Voor 46-30 en achter 32-11. Qua minimale en maximale ratios scheelt dat niet eens zo gek veel. Tov daarvan verlies je aan beide kanten iets. Met mijn verhoudingen heb je ook nog redelijk wat overlap, maar ook jouw stappen zullen wel iets groter zijn. Op >15% offroad was ik wel blij met de 30-32 verhouding.

Als je op de weg door wil trappen, dan wil je voor niet echt kleiner dan 42. Ik loop met 46 ook wel eens tegen aan dan ik niet meer bij kan trappen, zelfs in Nederland een paar keer gehad. Zelf zou ik de voorkeur voor 2x11 hebben, maar ik denk dat ik ook best aan 1x11 zou kunnen wennen.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 22:24:37 #127
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_203637382
.

[ Bericht 100% gewijzigd door Immerdebestebob op 12-02-2022 22:25:02 ]
pi_203637415
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:37 schreef Zwansen het volgende:
Vraagje;

Vorige week hebben we een bod gedaan op een vakantiehuisje in de Morvan. Het bod is geaccepteerd dus als alles goed gaat hebben we vanaf mei ons eigen huisje daar. *O*

Ik denk eraan om een fiets te kopen die ik daar standaard laat staan. Omdat het asfalt af en toe wat minder is en er wel wat onverharde stukken zijn te vinden denk ik aan een gravelbike. Dat geeft me ook iets meer mogelijkheden om met wat slechter weer te fietsen en om wat flexibeler de omgeving te verkennen. Nu is mijn oog gevallen op een betaalbare en snel leverbare fiets, maar wel met een single ring aandrijflijn (1 tandwiel voor dus).

Het is daar enorm heuvelachtig, maar de stijgingspercentages vallen mee dus ik verwacht dat dit wel te doen is (cassette achter is 11-42, tandwiel voor is een 42). Iemand daar ervaring mee of ideeën over?
Mont Beuvray. Veel plezier met wandelen alvast. ;)

Ik vond de Morvan een kutstreek om te fietsen eigenlijk. ☺️
pi_203637524
Mijn gravelbike heeft ook 1x11. Ik rij en nu 2 maanden mee maar ik ben er nog niet echt kapot van.
42x11 is op de weg net wat te klein en tussen de grotere tandwielen vind ik de stappen wat te groot.

Als ik nog eens mocht kiezen zou ik weer voor een dubbel blad gaan, maar goed, dit was een goede marktplaats aanbieding.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 22:35:11 #130
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_203637634
Mijn gravel, MTB, crossfiets, woon-werk en racetoer fiets hebben allen 1x11. Prima te doen, zelfs in de Alpen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 12 februari 2022 @ 22:57:10 #131
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203638142
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 22:26 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Mont Beuvray. Veel plezier met wandelen alvast. ;)

Ik vond de Morvan een kutstreek om te fietsen eigenlijk. ☺️
Oops. _O-

Wel benieuwd waarom eigenlijk, maar ik denk dat ik ook wat minder kritisch ben. Ik vind fietsen in het buitenland eigenlijk altijd wel heerlijk. :)
pi_203640615
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 22:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Oops. _O-

Wel benieuwd waarom eigenlijk, maar ik denk dat ik ook wat minder kritisch ben. Ik vind fietsen in het buitenland eigenlijk altijd wel heerlijk. :)
Voornamelijk omdat het een hele saaie streek is. Zodra je van de hoofdwegen af gaat is er niks meer, zelfs terrasjes vinden is dan een probleem. Daarnaast hebben die ook vaak nog dicht in de middag, dus moet je geluk hebben om iets te krijgen. Dat is niet handig als je een route van 4 uur aan het maken bent met 35 graden heb ik ondervonden. Het is ook een arme streek en dat merk je vooral aan de kwaliteit van de wegen, alleen de hoofdwegen zijn goed onderhouden. En je merkt het ook wel dat er weinig gefietst wordt, volgens mij ben ik op 3 weken maar 3 wielrenners tegen gekomen.

Maar het kan ook liggen aan waar ik was natuurlijk. Ik zat in de buurt van een plaats genaamd Chateau Chinon. :)
  zondag 13 februari 2022 @ 08:03:43 #133
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203640680
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 07:41 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Voornamelijk omdat het een hele saaie streek is. Zodra je van de hoofdwegen af gaat is er niks meer, zelfs terrasjes vinden is dan een probleem. Daarnaast hebben die ook vaak nog dicht in de middag, dus moet je geluk hebben om iets te krijgen. Dat is niet handig als je een route van 4 uur aan het maken bent met 35 graden heb ik ondervonden. Het is ook een arme streek en dat merk je vooral aan de kwaliteit van de wegen, alleen de hoofdwegen zijn goed onderhouden. En je merkt het ook wel dat er weinig gefietst wordt, volgens mij ben ik op 3 weken maar 3 wielrenners tegen gekomen.

Maar het kan ook liggen aan waar ik was natuurlijk. Ik zat in de buurt van een plaats genaamd Chateau Chinon. :)
Ja, vanuit dat punt snap ik je wel. Wij vinden het juist fijn omdat het zo rustig is. :)

Chateau Chinon ligt zo’n 20km van ons huisje af. Mocht je er ooit toch weer gaan fietsen dan mag je bij ons je bidonnen bijvullen. :P
pi_203640710
quote:
7s.gif Op zondag 13 februari 2022 08:03 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ja, vanuit dat punt snap ik je wel. Wij vinden het juist fijn omdat het zo rustig is. :)

Chateau Chinon ligt zo’n 20km van ons huisje af. Mocht je er ooit toch weer gaan fietsen dan mag je bij ons je bidonnen bijvullen. :P
Waar hangen jullie dan precies uit? En ik denk niet dat ik er nog eens terug ga om te fietsen. :P
pi_203641684
Veel in Frankrijk gefietst maar die hele arme gebieden met slechte (of geen) wegen vond ik ook maar meh. Dan was ik bijna blij weer in nl te kunnen fietsen :P
Vakman pur sang
  maandag 14 februari 2022 @ 09:30:36 #136
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_203655490
Weet iemand hier of, en zo ja waar, ik op een 105 achterderailleur kan zien wat er maximaal aan cassette op kan?

ik ben toe aan een nieuwe cassette en heb er nu 11-28 op zitten maar wil er een grotere opzetten.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  maandag 14 februari 2022 @ 10:04:27 #137
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203655855
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 09:30 schreef TradeMarkie het volgende:
Weet iemand hier of, en zo ja waar, ik op een 105 achterderailleur kan zien wat er maximaal aan cassette op kan?

ik ben toe aan een nieuwe cassette en heb er nu 11-28 op zitten maar wil er een grotere opzetten.
Hangt van de lengte van de kooi af.

Doe eens een foto?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203655994
Je kan altijd nog een derailleur verlenger installeren.
Aldus.
  maandag 14 februari 2022 @ 10:30:46 #139
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_203656175
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 10:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hangt van de lengte van de kooi af.

Doe eens een foto?





Oh en schoonmaken heb ik gister idd niet gedaan na m'n ritje, maar als ik er deze week een nieuwe ketting en cassette opzet leek me dat ook even zonde van het werk 8-)
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_203661977
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 10:30 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding

Oh en schoonmaken heb ik gister idd niet gedaan na m'n ritje, maar als ik er deze week een nieuwe ketting en cassette opzet leek me dat ook even zonde van het werk 8-)
Lijkt me een short cage. Is Max 28 achter

Zou direct een nieuwe derrie plaatsen ,
https://www.bikeinn.com/f(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds

[ Bericht 6% gewijzigd door Lospedrosa op 14-02-2022 18:57:03 ]
Vakman pur sang
  FOK!fotograaf dinsdag 15 februari 2022 @ 14:47:14 #141
145146 Andyy
pi_203674018
30 moet ook nog lukken met een stelschroefje op max
pi_203674690
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 10:30 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Oh en schoonmaken heb ik gister idd niet gedaan na m'n ritje, maar als ik er deze week een nieuwe ketting en cassette opzet leek me dat ook even zonde van het werk 8-)
Volgens mij gaat die wel tot 30. Zie ook.
Aldus.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 16:36:35 #143
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203675551
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Lijkt me een short cage. Is Max 28 achter

Zou direct een nieuwe derrie plaatsen ,
https://www.bikeinn.com/f(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Nieuwe derrie? Gewoon gelijk nieuwe fiets!
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_203676250
Lekker fietsen in de zon maar nee, niet werken, pas als ik weer terug ben :P

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/AIz8hA3HFnb
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_203676278
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 16:36 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Nieuwe derrie? Gewoon gelijk nieuwe fiets!
Ik zag net op Strava iemand die zei 'Na 12.000 heb ik deze nieuwe fiets gekocht'. Toen schrok ik wel, ik heb ook 12.000km gefietst op mijn fiets maar die voelt nog als nieuw :o Hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoeveel je per jaar fietst, maar toch, met goed onderhoud kun je toch veeeeeel langer met een fiets doen. Hoewel er natuurlijk ook niks mis mee is om jezelf een mooie nieuwe fiets te gunnen, als de 'oude' dan ook weer een goede bestemming krijgt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fotograaf dinsdag 15 februari 2022 @ 17:55:09 #146
73911 ultra_ivo
pi_203676657
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik zag net op Strava iemand die zei 'Na 12.000 heb ik deze nieuwe fiets gekocht'. Toen schrok ik wel, ik heb ook 12.000km gefietst op mijn fiets maar die voelt nog als nieuw :o Hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoeveel je per jaar fietst, maar toch, met goed onderhoud kun je toch veeeeeel langer met een fiets doen. Hoewel er natuurlijk ook niks mis mee is om jezelf een mooie nieuwe fiets te gunnen, als de 'oude' dan ook weer een goede bestemming krijgt.
12.000 is net ingereden. Een van mijn fietsen zit al boven de 100.000.
pi_203676694
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik zag net op Strava iemand die zei 'Na 12.000 heb ik deze nieuwe fiets gekocht'. Toen schrok ik wel, ik heb ook 12.000km gefietst op mijn fiets maar die voelt nog als nieuw :o Hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoeveel je per jaar fietst, maar toch, met goed onderhoud kun je toch veeeeeel langer met een fiets doen. Hoewel er natuurlijk ook niks mis mee is om jezelf een mooie nieuwe fiets te gunnen, als de 'oude' dan ook weer een goede bestemming krijgt.
Een maat van mij koopt elk jaar een nieuwe, die is zo lomp groot dat die XL frames helemaal de stijfheid kwijt zijn. Maar die kan het ook wel betalen.
Zelf doe ik 3/4 jaar met een fiets omdat ik dan wel wat nieuws wil.
Vakman pur sang
pi_203677041
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik zag net op Strava iemand die zei 'Na 12.000 heb ik deze nieuwe fiets gekocht'. Toen schrok ik wel, ik heb ook 12.000km gefietst op mijn fiets maar die voelt nog als nieuw :o Hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoeveel je per jaar fietst, maar toch, met goed onderhoud kun je toch veeeeeel langer met een fiets doen. Hoewel er natuurlijk ook niks mis mee is om jezelf een mooie nieuwe fiets te gunnen, als de 'oude' dan ook weer een goede bestemming krijgt.
Ja ach. Als je maar 2k per jaar rijd doe je 6 jaar met een fiets. Alles is relatief. :P
  dinsdag 15 februari 2022 @ 18:38:01 #149
545 dop
:copyright: dop
pi_203677315
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een maat van mij koopt elk jaar een nieuwe, die is zo lomp groot dat die XL frames helemaal de stijfheid kwijt zijn.
Dat is gezeur, een goed frame verliest nooit zijn stijfheid.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_203680691
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 18:38 schreef dop het volgende:

[..]
Dat is gezeur, een goed frame verliest nooit zijn stijfheid.
Nou bij hem niet, na een jaar zie je gewoon dat hele frame en de wielen zwalken, of het breekt of er zitten haarscheurtjes in. Is ook 100kg aan de haak.
Vorige frame ging 3 maanden mee. Al zeker 4-5 frames gebroken ook.
Vakman pur sang
  dinsdag 15 februari 2022 @ 21:01:10 #151
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203680933
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou bij hem niet, na een jaar zie je gewoon dat hele frame en de wielen zwalken, of het breekt of er zitten haarscheurtjes in. Is ook 100kg aan de haak.
Vorige frame ging 3 maanden mee. Al zeker 4-5 frames gebroken ook.
Bijzonder. Ligt het dan niet aan zijn rijstijl?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203681104
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Bijzonder. Ligt het dan niet aan zijn rijstijl?
Jazeker, als er een drempel is wippen wij iets mee, hij blijft zitten en doet juist een extra trap.
Vakman pur sang
  dinsdag 15 februari 2022 @ 21:09:33 #153
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203681138
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jazeker, als er een drempel is wippen wij iets mee, hij blijft zitten en doet juist een extra trap.
Misschien moet je hem een voorhamer cadeau geven zodat hij niet meer hoeft te fietsen om z'n fiets te slopen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203681242
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Misschien moet je hem een voorhamer cadeau geven zodat hij niet meer hoeft te fietsen om z'n fiets te slopen.
Nou ja zeg, de plaatselijke fietsenhandel kan dan wel iemand ontslaan hè.
Vakman pur sang
  dinsdag 15 februari 2022 @ 21:17:49 #155
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203681344
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik zag net op Strava iemand die zei 'Na 12.000 heb ik deze nieuwe fiets gekocht'. Toen schrok ik wel, ik heb ook 12.000km gefietst op mijn fiets maar die voelt nog als nieuw :o Hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoeveel je per jaar fietst, maar toch, met goed onderhoud kun je toch veeeeeel langer met een fiets doen. Hoewel er natuurlijk ook niks mis mee is om jezelf een mooie nieuwe fiets te gunnen, als de 'oude' dan ook weer een goede bestemming krijgt.
Tsja moeten ze zelf weten toch? En die laatste zin snap ik ook niet helemaal, als iemand besluit om z'n oude iets in de oud ijzer bak te gooien is dat toch ook goed?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203681730
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Tsja moeten ze zelf weten toch? En die laatste zin snap ik ook niet helemaal, als iemand besluit om z'n oude iets in de oud ijzer bak te gooien is dat toch ook goed?
Nouja, dat hangt van je instelling af, ik vind dat we met zijn allen vanuit duurzaamheidsprincipes wel wat minder mogen consumeren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 15 februari 2022 @ 21:37:52 #157
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203681865
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Nouja, dat hangt van je instelling af, ik vind dat we met zijn allen vanuit duurzaamheidsprincipes wel wat minder mogen consumeren.
groetjes, La_Tramposa vanuit Lanzarote? :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203682339
Heb nu zwift ingeruild voor the sufferfest van wahoo, stukken leuker ^O^
Vakman pur sang
  dinsdag 15 februari 2022 @ 22:43:19 #159
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_203683554
Ik wil zeker wel een nieuwe fiets, maar steek m’n geld momenteel vooral nog in ons huis, dus die nieuwe fiets moet nog even wachten…
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_203683762
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Neem je je eigen fiets mee of huren? Wij hebben gehuurd bij Free motion, prima assortiment en service! En verder zijn er veel routes te vinden op Garmin of Komoot bijv. Ik vind tot nu toe het noorden mooier dan het zuiden, ik weet niet waar je zit?

En pas op met zwemmen als het zo hard waait, ik heb vanmiddag op het strand iemand uit de zee getrokken zien worden, en het duurde zo lang voordat er de juiste ambulancemensen met de juiste spullen ter plekke waren 😔. Ze hebben een minuut of 30 staan reanimeren maar daarna gebeurde er niks meer dus vrees dat hij/zij het niet gered heeft..
Ik huur en fiets nu ook met Free Motion maar dan op Gran Canaria.

Aardige mensen wel :) Wel moet je goed op je fiets letten, ik had om race clip pedalen gevraagd, kwamen ze toch met MTB aan zetten :') Gelukkig konden ze ze meteen wisselen :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 16 februari 2022 @ 07:05:18 #161
545 dop
:copyright: dop
pi_203685010
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou bij hem niet, na een jaar zie je gewoon dat hele frame en de wielen zwalken, of het breekt of er zitten haarscheurtjes in. Is ook 100kg aan de haak.
Vorige frame ging 3 maanden mee. Al zeker 4-5 frames gebroken ook.
ik ben zelf 90 kilo en moet ook wel opletten.
Klim wieltjes van 1200gram of een frame met minimaal gewicht betekent ook kans op problemen.
Maar ik zij er ook bij, een goed frame. (Mag best ligt maar niet als eerste vereiste nemen)
En natuurlijk gebruiken zoals het bedoeld is.
Alles kun je slopen als dat nodig is.

[ Bericht 8% gewijzigd door dop op 16-02-2022 07:13:51 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_203685230
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
groetjes, La_Tramposa vanuit Lanzarote? :P
Dat is ook een gewetensding! Was wel mijn eerste vlucht sinds 2017, maar ik vind dat best een struggle ja. Heb er wel van genoten om voor het eerst in lange tijd weer eens echt naar de zon te gaan. Maar spullen consumeren draagt voor 40% bij aan onze uitstoot, dus om dat een beetje bewust te doen en waar mogelijk tweedehands, of er i ieder geval zo zuinig mogelijk mee omgaan lijkt mij een nobrainer.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_203685420
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 07:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Dat is ook een gewetensding! Was wel mijn eerste vlucht sinds 2017, maar ik vind dat best een struggle ja. Heb er wel van genoten om voor het eerst in lange tijd weer eens echt naar de zon te gaan. Maar spullen consumeren draagt voor 40% bij aan onze uitstoot, dus om dat een beetje bewust te doen en waar mogelijk tweedehands, of er i ieder geval zo zuinig mogelijk mee omgaan lijkt mij een nobrainer.
Dat houdt me totaal niet bezig gelukkig :)
Vakman pur sang
  woensdag 16 februari 2022 @ 08:48:34 #164
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203685696
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 08:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat houdt me totaal niet bezig gelukkig :)
Maar jij bent ons moreel kompas... Dit valt me wel wat tegen hoor.

Ik ben hier overigens ook wel mee bezig, maar sinds corona hebben we wel iets meer een fuck it houding. De komende jaren staan er nog wel een paar dingen op de agenda die we echt willen zien (Namibië, Botswana, Patagonië). Door corona hebben we hier iets meer een nu-of-nooitgevoel bij.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_203685725
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 08:48 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Maar jij bent ons moreel kompas... Dit valt me wel wat tegen hoor.

Ik ben hier overigens ook wel mee bezig, maar sinds corona hebben we wel iets meer een fuck it houding. De komende jaren staan er nog wel een paar dingen op de agenda die we echt willen zien (Namibië, Botswana, Patagonië). Door corona hebben we hier iets meer een nu-of-nooitgevoel bij.
Ja, dat gevoel heb ik ook wel een beetje. Na 2 jaar op je zolderkamertje werken terwijl alle leuke dingen gecanceld worden, heb je ook het gevoel dat je het meer verdient/meer nodig hebt.
Maar het blijft altijd zoeken naar manieren om je uitstoot te beperken zonder je eigen levensgeluk teveel in te perken. Zuinig met spullen omgaan is daarbij wel een win-win voor mij.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 16 februari 2022 @ 08:55:31 #166
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203685777
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 08:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja, dat gevoel heb ik ook wel een beetje. Na 2 jaar op je zolderkamertje werken terwijl alle leuke dingen gecanceld worden, heb je ook het gevoel dat je het meer verdient/meer nodig hebt.
Maar het blijft altijd zoeken naar manieren om je uitstoot te beperken zonder je eigen levensgeluk teveel in te perken. Zuinig met spullen omgaan is daarbij wel een win-win voor mij.
Top dat er mensen zijn die zo denken. _O_

Ik moet toegeven dat ik zelf wel zo zou willen denken, maar mijn egoïsme wint het vooralsnog. Heb ook wel vrienden die er heel erg mee bezig zijn en overal rekening mee houden en het helpt wel als je het om je heen steeds meer gaat zien. Dat verlaagt toch de drempel. 10 jaar geleden was zo’n instelling ondenkbaar bij de gemiddelde Nederlander namelijk.
pi_203685796
Ik beperk alleen de uitstoot als dat financieel aantrekkelijk is. Daarom staat er een elektrische auto (van mijn vrouw) voor de deur en liggen er zonnepanelen op het dak. En om dat te compenseren rij ik zelf een auto op diesel. :+
pi_203689650
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2022 08:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Top dat er mensen zijn die zo denken. _O_

Ik moet toegeven dat ik zelf wel zo zou willen denken, maar mijn egoïsme wint het vooralsnog. Heb ook wel vrienden die er heel erg mee bezig zijn en overal rekening mee houden en het helpt wel als je het om je heen steeds meer gaat zien. Dat verlaagt toch de drempel. 10 jaar geleden was zo’n instelling ondenkbaar bij de gemiddelde Nederlander namelijk.
Het grappige is dat we veel meer CO2 uitstoten dan 10 jaar geleden. Al denken we er nu meer aan, voelen ons schuldiger, maar praktisch gezien hebben we gewoon meer apparaten, reizen, vervoersmiddelen. Is het slecht? Weet ik niet. Ik geloof meer in technologische vooruitgang ipv beperkingen.
Electrisch vliegen, alles aanpassen naar co2 neutraal enz.

Zelf ben ik er slecht in, alhoewel ik ons 40 jaar oude huis energieneutraal heb gemaakt, maar eigenlijk alleen maar omdat het uiteindelijk minder kost. :)
Vakman pur sang
  woensdag 16 februari 2022 @ 15:08:16 #169
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203690625
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 14:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het grappige is dat we veel meer CO2 uitstoten dan 10 jaar geleden.

Bron? En wie bedoel je met we? In Nederland is dat volgens mij zelfs afgenomen als je per hoofd van de bevolking kijkt.
quote:
Is het slecht? Weet ik niet. Ik geloof meer in technologische vooruitgang ipv beperkingen.
Electrisch vliegen, alles aanpassen naar co2 neutraal enz.
Helaas is dit niet helemaal de juiste denkwijze. :P

Het begint áltijd bij een reductie van je energieverbruik. Dat is de basis van verduurzaming. Pas als dat niet kan of er een maximale besparing is bereikt kijk je naar technologische en duurzamere alternatieven zoals wind, zon, etc. Dit omdat er gewoon een maximale capaciteit zit aan onze energievoorziening. We moeten niet alleen duurzamere energie gaan gebruiken, maar idealiter ook veel minder energie gaan gebruiken.
  woensdag 16 februari 2022 @ 16:47:50 #170
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203691768
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2022 15:08 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Bron? En wie bedoel je met we? In Nederland is dat volgens mij zelfs afgenomen als je per hoofd van de bevolking kijkt.
[..]
Helaas is dit niet helemaal de juiste denkwijze. :P

Het begint áltijd bij een reductie van je energieverbruik. Dat is de basis van verduurzaming. Pas als dat niet kan of er een maximale besparing is bereikt kijk je naar technologische en duurzamere alternatieven zoals wind, zon, etc. Dit omdat er gewoon een maximale capaciteit zit aan onze energievoorziening. We moeten niet alleen duurzamere energie gaan gebruiken, maar idealiter ook veel minder energie gaan gebruiken.
Dat is ook precies waarom ik die hele vergroening bullshit vind. Iedereen wil meer meer meer doen en omdat het met windenergie is opgewekt is het opeens goed.

Je kan veel beter zuiniger doen en daardoor energie verbruiken dan meer energie die "groen" is gaan gebruiken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203692733
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2022 15:08 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Bron? En wie bedoel je met we?
Vakman pur sang
pi_203693488
Jullie hebben het niet over hetzelfde.
Aldus.
  FOK!fotograaf woensdag 16 februari 2022 @ 21:17:08 #173
73911 ultra_ivo
pi_203695849
Ik heb al sinds jaar en dag voor mezelf de regel dat ik voor afstanden die ik binnen de 24uur met de trein kan afleggen ik niet eens kijk of ik er met het vliegtuig kan komen. Tussen de 24 en 48 uur per trein ga ik eens langzaam kijken, maar vooral met de fiets mee prefereer ik dan meestal de trein. Pas boven de 48uur is het vliegtuig de optie die ik als eerste bekijk.
Voor de rest geen auto en geen vlees eten. En natuurlijk vooral 2e hands fietsen kopen ;).
pi_203709199
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 16:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat is ook precies waarom ik die hele vergroening bullshit vind. Iedereen wil meer meer meer doen en omdat het met windenergie is opgewekt is het opeens goed.

Je kan veel beter zuiniger doen en daardoor energie verbruiken dan meer energie die "groen" is gaan gebruiken.
We kunnen ook zoveel mogelijk olie verbruiken tot het op is. Eenmaal op kan er geen benzine/kerosine etc geproduceerd worden. Ook geen plastics meer en is dus het probleem opgelost :P

Want men zal vast niet switchen naar auto's op steenkool. Vliegtuigen op steenkool lijkt mij helemaal onmogelijk :+
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 17 februari 2022 @ 20:16:25 #175
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203709218
quote:
3s.gif Op donderdag 17 februari 2022 20:15 schreef Godshand het volgende:

[..]
We kunnen ook zoveel mogelijk olie verbruiken tot het op is. Eenmaal op kan er geen benzine/kerosine etc geproduceerd worden. Ook geen plastics meer en is dus het probleem opgelost :P

Want men zal vast niet switchen naar auto's op steenkool. Vliegtuigen op steenkool lijkt mij helemaal onmogelijk :+
Steenkool kan je gewoon vergassen en van het gas weer brandstof maken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gasfabriek
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203709592
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2022 20:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Steenkool kan je gewoon vergassen en van het gas weer brandstof maken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gasfabriek
Ah, weer wat geleerd :)

Is wel wat anders dan aardgas, kerosine (dat is meer een vloeistof geloof ik?) en LPG...
Dit proces kost trouwens ook energie en misschien wel meer dan het oplevert. Maar met een kern centrale (produceert geen CO2) is het te doen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 08:16:59 #177
545 dop
:copyright: dop
pi_203713467
Koolwaterstoffen kun je ook produceren uit
Koolstofmonoxide en waterstof
Fischer-Tropschbrandstoffen

De tijd zal leren wat brandstof van de toekomst wordt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_203792857
Ik meende hier gelezen te hebben dat er hier mensen zijn die Aftershokz Aeropex gebruikt tijdens het fietsen. Hoe bevalt dat?
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 23 februari 2022 @ 10:36:14 #179
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203793915
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 08:54 schreef Patroon het volgende:
Ik meende hier gelezen te hebben dat er hier mensen zijn die Aftershokz Aeropex gebruikt tijdens het fietsen. Hoe bevalt dat?
Ja klopt, ik onder andere.
Het bevalt me goed, gebruikte het aan het begin van de lockdowns veel voor langere soloritten.
Geluid is niet super, maar verrassend okay. Maximale geluid is niet zo hard, maar dat is ook wel een beetje de bedoeling ;).

Zeker audioboeken of podcasts gaan echt super met de Aeropex. Ook de pasvorm icm helm en bril is geen issue.

Ik gebruik ze nu wekelijks tijdens Zwiften met wat vrienden, om een beetje bij te kletsen, en straks weer wat meer als ik langer naar buiten ga.


Tegenwoordig hebben ze ook de Openrun geloof ik, lijkt me dezelfde koptelefoon maar dan met snellaadfunctie.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_203810078
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 10:36 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja klopt, ik onder andere.
Het bevalt me goed, gebruikte het aan het begin van de lockdowns veel voor langere soloritten.
Geluid is niet super, maar verrassend okay. Maximale geluid is niet zo hard, maar dat is ook wel een beetje de bedoeling ;).

Zeker audioboeken of podcasts gaan echt super met de Aeropex. Ook de pasvorm icm helm en bril is geen issue.

Ik gebruik ze nu wekelijks tijdens Zwiften met wat vrienden, om een beetje bij te kletsen, en straks weer wat meer als ik langer naar buiten ga.

Tegenwoordig hebben ze ook de Openrun geloof ik, lijkt me dezelfde koptelefoon maar dan met snellaadfunctie.
Bedankt. Ik heb net de Aeropex binnen en ben echt positief verrast door de geluidskwaliteit. Echt fijn voor op de fiets en zelfs voor normaal gebruik ook. Ik vind die in ear plugs echt vreselijk en vallen bij mij altijd uit, dus dit is wel een uitkomst.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_203811491
Ik ben ook groot fan!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 24 februari 2022 @ 13:28:45 #182
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_203812730
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 11:23 schreef Patroon het volgende:

[..]
Bedankt. Ik heb net de Aeropex binnen en ben echt positief verrast door de geluidskwaliteit. Echt fijn voor op de fiets en zelfs voor normaal gebruik ook. Ik vind die in ear plugs echt vreselijk en vallen bij mij altijd uit, dus dit is wel een uitkomst.
Goed om te horen! Vanaf windkracht 3 tegen wordt het wat lastiger :)
pi_203815896
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 13:28 schreef Yozzz het volgende:

[..]
Goed om te horen! Vanaf windkracht 3 tegen wordt het wat lastiger :)
Oke, moet nog testen. Het waait hier altijd minimaal windkracht 4 :D
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 24 februari 2022 @ 16:40:46 #184
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203816331
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 24 februari 2022 @ 19:37:42 #185
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_203819270
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:16 schreef Patroon het volgende:

[..]
Oke, moet nog testen. Het waait hier altijd minimaal windkracht 4 :D
:D
Altijd mee toch?
pi_203820313
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 10:36 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja klopt, ik onder andere.
Het bevalt me goed, gebruikte het aan het begin van de lockdowns veel voor langere soloritten.
Geluid is niet super, maar verrassend okay. Maximale geluid is niet zo hard, maar dat is ook wel een beetje de bedoeling ;).

Zeker audioboeken of podcasts gaan echt super met de Aeropex. Ook de pasvorm icm helm en bril is geen issue.

Ik gebruik ze nu wekelijks tijdens Zwiften met wat vrienden, om een beetje bij te kletsen, en straks weer wat meer als ik langer naar buiten ga.


Tegenwoordig hebben ze ook de Openrun geloof ik, lijkt me dezelfde koptelefoon maar dan met snellaadfunctie.
Oja ik zie de openrun nu ook, is de aeropex, maar dan snel laden. Is wel weer een stuk duurder. Heb nu 110 betaald. Gebruik deze ook alleen op de fiets of af en toe wat muziek thuis luisteren, nachts opladen is dan prima denk ik. Ben niet iemand die dit de hele dag aan heeft. Hoe lang duurt het laden?
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:44:56 #187
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203821392
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:09 schreef Patroon het volgende:

[..]
Oja ik zie de openrun nu ook, is de aeropex, maar dan snel laden. Is wel weer een stuk duurder. Heb nu 110 betaald. Gebruik deze ook alleen op de fiets of af en toe wat muziek thuis luisteren, nachts opladen is dan prima denk ik. Ben niet iemand die dit de hele dag aan heeft. Hoe lang duurt het laden?
Volgens mij gaat dat best snel, maar ik hou het niet zo in de gaten.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:45:17 #188
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203821401
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:54:09 #189
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203821593
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:45 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Oh nice, heel benieuwd
Het is echt heel lekker _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:19:32 #190
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203846347
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203847145
Kunnen je Fok! vriendjes niet met je fietsen?

Dan kun je zoeken of oproepen tot een fietstocht met anderen in jouw regio met deze app.

Je kan aan geven welke afstand, welke gemiddelde regio en wat voor tocht (racefiets, MTB of gravel).

iOS: volgt?
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cyqler.cyqler
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 27 februari 2022 @ 19:22:14 #192
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_203867069
Vraagje, heb nu al jaren mijn racefiets in schuur staan omdat ik sinds mijn hersenbloeding me niet zeker genoeg meer voel op die fiets. Toch mis ik even fietsen wel en conditioneel gezien is het ook wel fijn.

Dus dacht ik dat het toch wel eens handig kan zijn om zo'n fietstrainer aan te schaffen. Zo eentje om je fiets in te hangen. Hoeft geen high tech ding te zien, hoef niet vanalles bij te houden of te kunnen. Maar gewoon dat ik een half uurtje/uurtje kan trappen.

Heeft iemand er tips voor?
Dit is het achterwiel, heb er verder weinig verstand van, maar het moet hier op aansluiten.


DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 27 februari 2022 @ 19:24:19 #193
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203867109
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:22 schreef rubbereend het volgende:
Vraagje, heb nu al jaren mijn racefiets in schuur staan omdat ik sinds mijn hersenbloeding me niet zeker genoeg meer voel op die fiets. Toch mis ik even fietsen wel en conditioneel gezien is het ook wel fijn.

Dus dacht ik dat het toch wel eens handig kan zijn om zo'n fietstrainer aan te schaffen. Zo eentje om je fiets in te hangen. Hoeft geen high tech ding te zien, hoef niet vanalles bij te houden of te kunnen. Maar gewoon dat ik een half uurtje/uurtje kan trappen.

Heeft iemand er tips voor?
Dit is het achterwiel, heb er verder weinig verstand van, maar het moet hier op aansluiten.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zijn 2 opties, je hebt een type waarbij je je wiel er uit haalt en er een cassette op de trainer zit. Een andere, eigenlijk wat oudere, optie is een andere band op je wiel en dan met je band op een rol.

Beide gevallen passen op je iets.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203869101
Ik heb al twee maanden een tikkend / kloppend geluid tijdens het trappen als ik hard aanzet. Altijd dezelfde positie van de trappers, onafhankelijk van chainring, staan of zittend. Bij extra aanzetten op andere posities lukt het me niet om dat geluid te krijgen. Dat moet wel iets bij de trappers, trapas, bottom bracket zijn toch?

Gisteren alles (behalve de botom bracket) uitelkaar gehaald en netjes opnieuw gesmeerd en vast gezet. Ik hoop zo dat het nu weg is. De chain ring bolt zaten echt muurvast door de loctite, dacht dat m'n imbussleutel zou breken, maar uiteindelijk toch los gekregen en uiteraard weer netjes opnieuw vast gezet met loctite. Ik weet wel waarom ik vorig jaar één zo'n boutje verloren was, want daar zat helemaal geen loctite in. Ik moest de kleine chain ring eraf halen om te checken of de boutjes van de grote wel vast zaten. Anders had ik nooit zoveel kracht gaan zetten, want vast = vast.

Bottom bracket lagers voelde oké, al heb ik niet perse ervaring met beoordelen daarvan. Ze voelde in ieder geval soepel, zonder excessief veel speling en beide kanten min of meer gelijk.

Nog niet getest, maar uit ervaring weet ik dat dit soort dingen altijd zo lastig te vinden zijn. Ben echt bang dat het alsnog niet verholpen is. Zouden jullie als volgende stap dan toch de bottom bracket vervangen? Ding is niet heel duur, maar wel weer speciale tools nodig.
  zondag 27 februari 2022 @ 21:12:22 #195
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203869142
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:22 schreef rubbereend het volgende:
Vraagje, heb nu al jaren mijn racefiets in schuur staan omdat ik sinds mijn hersenbloeding me niet zeker genoeg meer voel op die fiets. Toch mis ik even fietsen wel en conditioneel gezien is het ook wel fijn.

Dus dacht ik dat het toch wel eens handig kan zijn om zo'n fietstrainer aan te schaffen. Zo eentje om je fiets in te hangen. Hoeft geen high tech ding te zien, hoef niet vanalles bij te houden of te kunnen. Maar gewoon dat ik een half uurtje/uurtje kan trappen.

Heeft iemand er tips voor?
Dit is het achterwiel, heb er verder weinig verstand van, maar het moet hier op aansluiten.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon kopen en lekker Zwiften. _O_
  zondag 27 februari 2022 @ 21:44:50 #196
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203869894
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 21:09 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb al twee maanden een tikkend / kloppend geluid tijdens het trappen als ik hard aanzet. Altijd dezelfde positie van de trappers, onafhankelijk van chainring, staan of zittend. Bij extra aanzetten op andere posities lukt het me niet om dat geluid te krijgen. Dat moet wel iets bij de trappers, trapas, bottom bracket zijn toch?

Gisteren alles (behalve de botom bracket) uitelkaar gehaald en netjes opnieuw gesmeerd en vast gezet. Ik hoop zo dat het nu weg is. De chain ring bolt zaten echt muurvast door de loctite, dacht dat m'n imbussleutel zou breken, maar uiteindelijk toch los gekregen en uiteraard weer netjes opnieuw vast gezet met loctite. Ik weet wel waarom ik vorig jaar één zo'n boutje verloren was, want daar zat helemaal geen loctite in. Ik moest de kleine chain ring eraf halen om te checken of de boutjes van de grote wel vast zaten. Anders had ik nooit zoveel kracht gaan zetten, want vast = vast.

Bottom bracket lagers voelde oké, al heb ik niet perse ervaring met beoordelen daarvan. Ze voelde in ieder geval soepel, zonder excessief veel speling en beide kanten min of meer gelijk.

Nog niet getest, maar uit ervaring weet ik dat dit soort dingen altijd zo lastig te vinden zijn. Ben echt bang dat het alsnog niet verholpen is. Zouden jullie als volgende stap dan toch de bottom bracket vervangen? Ding is niet heel duur, maar wel weer speciale tools nodig.
Je zou zeggen dat het weg moet zijn, maar kan echt van alles zijn. Altijd op dezelfde plek, kan ook komen door algemene flex in de fiets ( er is immers een punt waarop hij het meest flext). In dat geval kan het een simpele korrel zand tussen je snelspanner zijn.

Bottom bracket vervangen kan natuurlijk zeker, maar geeft ook geen garanties.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_203870048
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 21:09 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb al twee maanden een tikkend / kloppend geluid tijdens het trappen als ik hard aanzet. Altijd dezelfde positie van de trappers, onafhankelijk van chainring, staan of zittend. Bij extra aanzetten op andere posities lukt het me niet om dat geluid te krijgen. Dat moet wel iets bij de trappers, trapas, bottom bracket zijn toch?

Gisteren alles (behalve de botom bracket) uitelkaar gehaald en netjes opnieuw gesmeerd en vast gezet. Ik hoop zo dat het nu weg is. De chain ring bolt zaten echt muurvast door de loctite, dacht dat m'n imbussleutel zou breken, maar uiteindelijk toch los gekregen en uiteraard weer netjes opnieuw vast gezet met loctite. Ik weet wel waarom ik vorig jaar één zo'n boutje verloren was, want daar zat helemaal geen loctite in. Ik moest de kleine chain ring eraf halen om te checken of de boutjes van de grote wel vast zaten. Anders had ik nooit zoveel kracht gaan zetten, want vast = vast.

Bottom bracket lagers voelde oké, al heb ik niet perse ervaring met beoordelen daarvan. Ze voelde in ieder geval soepel, zonder excessief veel speling en beide kanten min of meer gelijk.

Nog niet getest, maar uit ervaring weet ik dat dit soort dingen altijd zo lastig te vinden zijn. Ben echt bang dat het alsnog niet verholpen is. Zouden jullie als volgende stap dan toch de bottom bracket vervangen? Ding is niet heel duur, maar wel weer speciale tools nodig.
Bottom brackets zijn sowieso een slijtage-onderdeel. Dus prima om die af en toe te vervangen. Heb je je snelspanners wel eens wat losser/vaster gezet? Daar wil ook nog wel eens geluid vandaan komen.
Aldus.
  zondag 27 februari 2022 @ 21:53:56 #198
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203870055
Trappers loshalen en opnieuw monteren met wat vet op het schroefdraad
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203870070
Pendalen bedoel je?
Aldus.
pi_203870481
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 21:53 schreef kanovinnie het volgende:
Trappers loshalen en opnieuw monteren met wat vet op het schroefdraad
Die heb ik ook meegenomen inderdaad.
quote:
2s.gif Op zondag 27 februari 2022 21:53 schreef Z het volgende:

[..]
Bottom brackets zijn sowieso een slijtage-onderdeel. Dus prima om die af en toe te vervangen. Heb je je snelspanners wel eens wat losser/vaster gezet? Daar wil ook nog wel eens geluid vandaan komen.
Ik heb thru axles, die heb ik regelmatig los gehad en weer vast gezet ook in de laatste twee maanden, dus dat zal het niet zijn.

Als dit het niet blijkt te zijn, dan ga ik wel voor een nieuwe bottom bracket. Volgens mij heb ik over een jaar wel alle tools die je mogelijk nodig kan hebben voor fietsonderhoud. :P
pi_203871111
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Er zijn 2 opties, je hebt een type waarbij je je wiel er uit haalt en er een cassette op de trainer zit. Een andere, eigenlijk wat oudere, optie is een andere band op je wiel en dan met je band op een rol.

Beide gevallen passen op je iets.
Of wachten op de Wahoo Rollr. Geen geklooi met wielen en/of banden. Gewoon de fiets erop zetten en gaan. ;)
pi_203871208
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 22:23 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Die heb ik ook meegenomen inderdaad.
[..]
Ik heb thru axles, die heb ik regelmatig los gehad en weer vast gezet ook in de laatste twee maanden, dus dat zal het niet zijn.

Als dit het niet blijkt te zijn, dan ga ik wel voor een nieuwe bottom bracket. Volgens mij heb ik over een jaar wel alle tools die je mogelijk nodig kan hebben voor fietsonderhoud. :P
Schoenplaatjes al gecheckt? Of alles nog goed vast zit enzo.
pi_203871302
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 23:04 schreef eentwee het volgende:

[..]
Schoenplaatjes al gecheckt? Of alles nog goed vast zit enzo.
Check, die had ik eerder al nagelopen.
pi_203881496
Vandaag werd er bij mij een mooi pakketje bezorgd!

pi_203881994
Tof broodje. Lekker weer deze week dus je boft..!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_203882602
Ja het weer ziet er super uit inderdaad, denk dat ik hem donderdag even ga testen.

Misschien een domme vraag maar hiervoor had ik altijd wielen die vast zaten met een snelspanner en deze zitten vast met een Thru Axle. Nu kan ik het voorwiel er wel uit halen want daar zit wel zo'n hendeltje.



Maar bij het achterwiel zit dat niet. Daar lijkt het alleen met een inbussleutel te kunnen. Klopt dat wel? Want dan zou je in principe altijd een inbussleutel mee moeten hebben voor als je een lekke achterband krijgt.
pi_203883008
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:41 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ja het weer ziet er super uit inderdaad, denk dat ik hem donderdag even ga testen.

Misschien een domme vraag maar hiervoor had ik altijd wielen die vast zaten met een snelspanner en deze zitten vast met een Thru Axle. Nu kan ik het voorwiel er wel uit halen want daar zit wel zo'n hendeltje.

[ afbeelding ]

Maar bij het achterwiel zit dat niet. Daar lijkt het alleen met een inbussleutel te kunnen. Klopt dat wel? Want dan zou je in principe altijd een inbussleutel mee moeten hebben voor als je een lekke achterband krijgt.
Zit het uiteinde niet los? Bij mij zit die magnetisch vast zodat ik hem los kan maken en daar kan gebruiken waar nodig. :)
pi_203883359
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:57 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Zit het uiteinde niet los? Bij mij zit die magnetisch vast zodat ik hem los kan maken en daar kan gebruiken waar nodig. :)
Nee lijkt gewoon vast te zitten. Kan het uiteinde wel ietsjes uittrekken zodat ik hem als het ware vrij kan bewegen zonder het wiel los te draaien maar kan het uiteinde niet volledig eraf halen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 28 februari 2022 @ 20:13:26 #209
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_203883458
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 22:59 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Of wachten op de Wahoo Rollr. Geen geklooi met wielen en/of banden. Gewoon de fiets erop zetten en gaan. ;)
:D net wat duur voor die paar uurtjes
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_203883523
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 20:09 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]
Nee lijkt gewoon vast te zitten. Kan het uiteinde wel ietsjes uittrekken zodat ik hem als het ware vrij kan bewegen zonder het wiel los te draaien maar kan het uiteinde niet volledig eraf halen
Apart. Wellicht even door de handleiding bladeren dan maar?
pi_203883731
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 20:09 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]
Nee lijkt gewoon vast te zitten. Kan het uiteinde wel ietsjes uittrekken zodat ik hem als het ware vrij kan bewegen zonder het wiel los te draaien maar kan het uiteinde niet volledig eraf halen
Klopt dit is een soort combi tussen quickrelease en steekas van dt swiss. Je kan hem gewoon vast draaien en het uiteinde kan je een beetje uittrekken en in goede positie zetten (dus bijv niet vooruit). Hij kan er niet af.

Voor achter dus even een kleine inbus mee. Heb ik ook altijd als ik met de crosser ben.

Ik vind gewone steekassen met losse inbus trouwens veel cleaner staan.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_203883871
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 20:23 schreef Patroon het volgende:

[..]
Klopt dit is een soort combi tussen quickrelease en steekas van dt swiss. Je kan hem gewoon vast draaien en het uiteinde kan je een beetje uittrekken en in goede positie zetten (dus bijv niet vooruit). Hij kan er niet af.

Voor achter dus even een kleine inbus mee. Heb ik ook altijd als ik met de crosser ben.

Aha duidelijk, op zich geen probleem want een inbus neemt toch amper ruimte in maar wel handig om te weten.

quote:
Ik vind gewone steekassen met losse inbus trouwens veel cleaner staan.
Als je toch al voor achter een inbus nodig hebt dan snap ik ook niet echt waarom ze dan voor het voorwiel wel voor een hendeltje hebben gekozen. Dan zou dat inderdaad cleaner staan zonder
pi_203884360
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:41 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ja het weer ziet er super uit inderdaad, denk dat ik hem donderdag even ga testen.

Misschien een domme vraag maar hiervoor had ik altijd wielen die vast zaten met een snelspanner en deze zitten vast met een Thru Axle. Nu kan ik het voorwiel er wel uit halen want daar zit wel zo'n hendeltje.

[ afbeelding ]

Maar bij het achterwiel zit dat niet. Daar lijkt het alleen met een inbussleutel te kunnen. Klopt dat wel? Want dan zou je in principe altijd een inbussleutel mee moeten hebben voor als je een lekke achterband krijgt.
Mijn thru axles zijn met inbussleutel, zonder hendel. Heb altijd een sleutel in m'n zadeltasje. Ben altijd bang dat ik die vergeet als ik de wielen eruit heb en met de auto ergens heen rijd.

quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 21:09 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb al twee maanden een tikkend / kloppend geluid tijdens het trappen als ik hard aanzet. Altijd dezelfde positie van de trappers, onafhankelijk van chainring, staan of zittend. Bij extra aanzetten op andere posities lukt het me niet om dat geluid te krijgen. Dat moet wel iets bij de trappers, trapas, bottom bracket zijn toch?

Gisteren alles (behalve de botom bracket) uitelkaar gehaald en netjes opnieuw gesmeerd en vast gezet. Ik hoop zo dat het nu weg is. De chain ring bolt zaten echt muurvast door de loctite, dacht dat m'n imbussleutel zou breken, maar uiteindelijk toch los gekregen en uiteraard weer netjes opnieuw vast gezet met loctite. Ik weet wel waarom ik vorig jaar één zo'n boutje verloren was, want daar zat helemaal geen loctite in. Ik moest de kleine chain ring eraf halen om te checken of de boutjes van de grote wel vast zaten. Anders had ik nooit zoveel kracht gaan zetten, want vast = vast.

Bottom bracket lagers voelde oké, al heb ik niet perse ervaring met beoordelen daarvan. Ze voelde in ieder geval soepel, zonder excessief veel speling en beide kanten min of meer gelijk.

Nog niet getest, maar uit ervaring weet ik dat dit soort dingen altijd zo lastig te vinden zijn. Ben echt bang dat het alsnog niet verholpen is. Zouden jullie als volgende stap dan toch de bottom bracket vervangen? Ding is niet heel duur, maar wel weer speciale tools nodig.
Vandaag getest.

Vanmorgen: stil (al heb ik 's ochtends vroeg nooit zoveel power als 's middags.)

Vanmiddag: stil.
Iets harder aanzetten: stil.
Na een minuut of tien met een hoger vermogen: heel licht nok-nok-nok-nok..


FUUU.. :(
pi_203886295
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 20:30 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]
Aha duidelijk, op zich geen probleem want een inbus neemt toch amper ruimte in maar wel handig om te weten.
[..]
Als je toch al voor achter een inbus nodig hebt dan snap ik ook niet echt waarom ze dan voor het voorwiel wel voor een hendeltje hebben gekozen. Dan zou dat inderdaad cleaner staan zonder
https://www.bikester.nl/d(...)ost-mtb-M468633.html

Een reden om deze aan te schaffen dus. Dat is het systeem wat ik heb. :P
En de hendel zit gewoon bij mijn reservebandje, die heb ik er dus omwille de "cleane" look zoals Patroon het noemt er niet op zitten.
  maandag 28 februari 2022 @ 23:09:18 #215
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203886693
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 18:37 schreef KolonelBroodje het volgende:
Vandaag werd er bij mij een mooi pakketje bezorgd!

[ afbeelding ]
Ventieldoppen en mtbpedalen????
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 28 februari 2022 @ 23:33:10 #216
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203886950
Sinds ik tubeless rijd heb ik ook ventieldopjes...
Weet niet of het helpt, maar ik hoop het ventiel wat schoner te houden aangezien die nogal snel dichtlopen met prut
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_203887146
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 23:33 schreef Fretwork het volgende:
Sinds ik tubeless rijd heb ik ook ventieldopjes...
Weet niet of het helpt, maar ik hoop het ventiel wat schoner te houden aangezien die nogal snel dichtlopen met prut
Helpt niet. :)
De ventielkern slipt van binnen dicht met vloeibare latex, toevallig deze week eentje vervangen tijdens het vervangen van de vloeibare latex. Ik heb op beide fietsen (tubeless) geen dopjes en geen last van viezigheid van buitenaf.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 08:00:14 #218
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203888206
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2022 23:56 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Helpt niet. :)
De ventielkern slipt van binnen dicht met vloeibare latex, toevallig deze week eentje vervangen tijdens het vervangen van de vloeibare latex. Ik heb op beide fietsen (tubeless) geen dopjes en geen last van viezigheid van buitenaf.
Snap ik goed hoor, maar heb wel het gevoel dat het langer goed blijft. Al is het bijgeloof.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 1 maart 2022 @ 08:44:51 #219
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203888455
quote:
10s.gif Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]
:D net wat duur voor die paar uurtjes
Gezondheid kent geen prijs. :{w

Nee, maar zonder gekheid, ik denk echt dat als je wat investeert in een Wahoo Kickr ofzo en een Zwift-abonnement neemt je voortaan wekelijks een paar uurtjes op dat ding zit.

Sport je verder nog wel (tafeltennis :P)? Of is fietsen het enige dat je voorheen deed? Rekening houdend met je voorgeschiedenis lijkt me het ‘onbetaalbaar’ als je probeert weer structureel aan beweging te doen toch?
  dinsdag 1 maart 2022 @ 08:59:42 #220
108913 Godshand
guide4you
pi_203888565
quote:
10s.gif Op maandag 28 februari 2022 20:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]
:D net wat duur voor die paar uurtjes
Gewoon dit kopen: https://www.mantel.com/ta(...)mpaign=product-share

Op Marktplaats zijn dit soort trainers helemaal goedkoop, voor een paar tientjes heb je er dan 1. Trainerbandje om je achterwiel (snap niet dat het oppervlak van de rol zo glad is, hadden ze best grover kunnen maken voor het realisme) en gaan..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_203891954
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 18:37 schreef KolonelBroodje het volgende:
Vandaag werd er bij mij een mooi pakketje bezorgd!

[ afbeelding ]
Mooie fiets Kolonel!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_203892271
Bolt kwijt geraakt in Calp, maar nu gevonden en ze sturen hem op! *O*
pi_203921057
Ik zag niet iemand in kort-kort rijden dus die lente komt er heel rap aan.
Aldus.
pi_203921108
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2022 12:53 schreef Z het volgende:
Ik zag niet iemand in kort-kort rijden dus die lente komt er heel rap aan.
Ik zie die de laatste tijd ook steeds vaker, maar blijft een bizarre gewaarwording. Het was gisteren tijdens mijn fietsritje zonnig en weinig wind, maar wel 3-4 graden. Ik had 2 lagen lang aan en had het nog koud tegen het einde :')

Ook wel grappig hoe verwarrend deze tijd van het jaar altijd is, op de natuurijsbaan ligt nog steeds een laagje water in de hoop dat het nog kan bevriezen, 's ochtends moet je de autoruit krabben en de kerstlampjes zitten nog in de bomen, maar sommigen hebben de lente al in de bol :P En soms uit de wind in de zon kan het ook wel heerlijk aanvoelen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_203921714
Ik fiets ook nog met kniestukken onder m'n lange broek. Ik ben zuinig op m'n knieën. Ik neem ook aan dat de kort-kort fietsers maar kleine stukjes rijden. Hoe hou je het anders warm?
Aldus.
  donderdag 3 maart 2022 @ 15:36:55 #226
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203923085
Ik heb vandaag met thermobroek, thermoshirt en handschoenen gefietst. Ik hou niet van kou. :P

Overigens eerste tochtje van 100+ dit jaar. *O*
pi_203927342
Gister eentje met lange broek en korte mouwen..

En hardlopers in korte broek en mouwloze hempjes...
pi_203927900
Bij hardlopen snap ik het wel. Dat is anders.
Aldus.
  donderdag 3 maart 2022 @ 20:29:13 #229
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_203928039
Mensen die nu nog steeds niet winterhard zijn :')
  FOK!fotograaf donderdag 3 maart 2022 @ 20:32:53 #230
73911 ultra_ivo
pi_203928131
Ik heb de winterschoenen nog aan. Zeker voor de 300 van komende zaterdag, 's ochtends en 's avonds zal hetkanp koud zijn
  donderdag 3 maart 2022 @ 20:36:16 #231
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203928231
quote:
2s.gif Op donderdag 3 maart 2022 13:44 schreef Z het volgende:
Ik fiets ook nog met kniestukken onder m'n lange broek. Ik ben zuinig op m'n knieën. Ik neem ook aan dat de kort-kort fietsers maar kleine stukjes rijden. Hoe hou je het anders warm?
Je kan op 2 manieren afzien. Door vermoeing of door de omstandigheden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203928324
Hier nog kenners uit de buurt van Steensel die is naar een gemaakte route willen kijken voor me?
  vrijdag 4 maart 2022 @ 14:36:06 #233
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203937404
Hoe langer ik m'n nieuwe edg 830 gebruik, hoe ontevreden ik wordt als ik eerlijk ben. Routes synchroniseren vanaf strava gaat echt compleet kut, de app is gigantisch onduidelijk (en lelijk) ingericht en de instellingen op de garmin zelf zijn eigenlijk ook net zo onduidelijk.

Hoe doen jullie dat met routes synchroniseren?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203937624
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:36 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe langer ik m'n nieuwe edg 830 gebruik, hoe ontevreden ik wordt als ik eerlijk ben. Routes synchroniseren vanaf strava gaat echt compleet kut, de app is gigantisch onduidelijk (en lelijk) ingericht en de instellingen op de garmin zelf zijn eigenlijk ook net zo onduidelijk.

Hoe doen jullie dat met routes synchroniseren?
Ik bouw routes in judise.nl en die sleep ik gewoon naar het mapje new files. Zo doe ik dat al jaren en nog nooit problemen mee gehad. Als je routes in Strava maakt werkt het precies zo.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 4 maart 2022 @ 14:54:55 #235
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203937690
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:50 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ik bouw routes in judise.nl en die sleep ik gewoon naar het mapje new files. Zo doe ik dat al jaren en nog nooit problemen mee gehad. Als je routes in Strava maakt werkt het precies zo.
Ik wil het via m’n telefoon synchroniseren. En dat werkt soms wel, maar meestal niet. Gpx’jes downloaden en via de kabel erop zetten kan ook, maar is omslachtig.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203937725
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik wil het via m’n telefoon synchroniseren. En dat werkt soms wel, maar meestal niet. Gpx’jes downloaden en via de kabel erop zetten kan ook, maar is omslachtig.
Als beter dan een bolt, waarbij je niet eens kunt scrollen over een kaart of het verschil tussen water en een weg kunt zien.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 4 maart 2022 @ 15:00:00 #237
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203937749
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:57 schreef Patroon het volgende:

[..]
Als beter dan een bolt, waarbij je niet eens kunt scrollen over een kaart of het verschil tussen water en een weg kunt zien.
Tsja, daar werkte het synchroniseren tenminste…
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203937771
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 15:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Tsja, daar werkte het synchroniseren tenminste…
Tsja ik gebruik mijn garmin meer om mee te fietsen dan om te synchroniseren..dan wil ik dat het werkt..
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 4 maart 2022 @ 15:09:26 #239
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203937860
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik wil het via m’n telefoon synchroniseren. En dat werkt soms wel, maar meestal niet. Gpx’jes downloaden en via de kabel erop zetten kan ook, maar is omslachtig.
Ik maak de route op mijn laptop (website Garmin Connect) of ik download ze en upload ze dan naar Garmin Connect. Daarna staan ze in je Garmin-app is het toch makkelijk om ze naar je device te synchroniseren?

Overigens kun je ook best aardig routes maken in de Garmin-app vind ik. Op Strava nog nooit geprobeerd eigenlijk.
pi_203938014
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:57 schreef Patroon het volgende:

[..]
Als beter dan een bolt, waarbij je niet eens kunt scrollen over een kaart of het verschil tussen water en een weg kunt zien.
:D Zowel de Roam als Bolt hebben tegenwoordig een kleurenscherm hoor. ;)
pi_203938041
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 15:22 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
:D Zowel de Roam als Bolt hebben tegenwoordig een kleurenscherm hoor. ;)
Mocht tijd worden ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 4 maart 2022 @ 15:44:23 #242
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_203938295
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:36 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe langer ik m'n nieuwe edg 830 gebruik, hoe ontevreden ik wordt als ik eerlijk ben. Routes synchroniseren vanaf strava gaat echt compleet kut, de app is gigantisch onduidelijk (en lelijk) ingericht en de instellingen op de garmin zelf zijn eigenlijk ook net zo onduidelijk.

Hoe doen jullie dat met routes synchroniseren?
Gewoon. Ik maak een route aan in Strava, ster staat dan automatisch aan, en mijn Garmin gaat meteen synchroniseren.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 15:48:36 #243
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203938333
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 15:44 schreef Zelva het volgende:

[..]
Gewoon. Ik maak een route aan in Strava, ster staat dan automatisch aan, en mijn Garmin gaat meteen synchroniseren.
Dit
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_203938599
Ja met Strava Pro is het leven wel een stuk makkelijker :P

Mijn Wahoo heeft de laatste tijd ook struggles. Ik kan een route laden en dan geeft hij nog wel piepjes als ik van de route af ben, maar geen stippellijntje meer. Nu zag ik dat de kaart ook al een hele tijd niet meer geupdate heeft en daar heeft hij geen geheugen meer voor, dus ik gok dat ik hem eens aan de computer moet hangen om activiteiten te wissen. De Wahoo app werkt heel intuitief, maar voor dit soort dingen moet je dan toch weer ingewikkeld doen via de computer..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 4 maart 2022 @ 16:24:14 #245
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203938781
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 15:44 schreef Zelva het volgende:

[..]
Gewoon. Ik maak een route aan in Strava, ster staat dan automatisch aan, en mijn Garmin gaat meteen synchroniseren.
Waarom doet die dat bij mij dan niet godverdoeme
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 16:24:45 #246
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203938787
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 16:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja met Strava Pro is het leven wel een stuk makkelijker :P

Mijn Wahoo heeft de laatste tijd ook struggles. Ik kan een route laden en dan geeft hij nog wel piepjes als ik van de route af ben, maar geen stippellijntje meer. Nu zag ik dat de kaart ook al een hele tijd niet meer geupdate heeft en daar heeft hij geen geheugen meer voor, dus ik gok dat ik hem eens aan de computer moet hangen om activiteiten te wissen. De Wahoo app werkt heel intuitief, maar voor dit soort dingen moet je dan toch weer ingewikkeld doen via de computer..
Dit heb ik echt nog nooit gehad
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203938948
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 16:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dit heb ik echt nog nooit gehad
Ja ik ben ook wel verbaasd dat het geheugen zo snel vol is. Misschien slaat hij bij mij automatisch alles op en bij jou niet?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_203939025
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 19:57 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Zit het uiteinde niet los? Bij mij zit die magnetisch vast zodat ik hem los kan maken en daar kan gebruiken waar nodig. :)
Dit is het inderdaad. Ik trok gewoon niet hard genoeg :')
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 23:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ventieldoppen en mtbpedalen????
Ventieldopjes er inmiddels af, daar werd die mee geleverd :P MTB pedalen kan eigenlijk echt niet meer. Die wil ik van de zomer waarschijnlijk ergens vervangen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 13:23 schreef Patroon het volgende:

[..]
Mooie fiets Kolonel!
Thanks!
  vrijdag 4 maart 2022 @ 16:49:05 #249
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203939153
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 15:44 schreef Zelva het volgende:

[..]
Gewoon. Ik maak een route aan in Strava, ster staat dan automatisch aan, en mijn Garmin gaat meteen synchroniseren.
Oh wat handig inderdaad. :D
pi_203939502
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 16:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja met Strava Pro is het leven wel een stuk makkelijker :P

Mijn Wahoo heeft de laatste tijd ook struggles. Ik kan een route laden en dan geeft hij nog wel piepjes als ik van de route af ben, maar geen stippellijntje meer. Nu zag ik dat de kaart ook al een hele tijd niet meer geupdate heeft en daar heeft hij geen geheugen meer voor, dus ik gok dat ik hem eens aan de computer moet hangen om activiteiten te wissen. De Wahoo app werkt heel intuitief, maar voor dit soort dingen moet je dan toch weer ingewikkeld doen via de computer..
Aan de computer hangen gaat niks oplossen hoor. :)

Om kaarten te updaten moet je de rest van de wereld er eerst even afgooien, daarna kun je makkelijk updaten. Ik heb ook alleen de kaarten van de Benelux en een beetje Duitsland. Als ik ergens op vakantie ben zet ik dan die kaarten er wel op.
pi_203939527
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 16:41 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]
Dit is het inderdaad. Ik trok gewoon niet hard genoeg :')
Top. ^O^
  vrijdag 4 maart 2022 @ 18:06:07 #252
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203940284
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 16:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja ik ben ook wel verbaasd dat het geheugen zo snel vol is. Misschien slaat hij bij mij automatisch alles op en bij jou niet?
Geen idee. Ik heb d'r best een tijd mee gefietst. Zo veel ruimte nemen die activiteiten ook niet in, komt he tniet eerder doordat je er heel veel kaarten op hebt?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203940341
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 18:06 schreef kanovinnie het volgende:
Geen idee. Ik heb d'r best een tijd mee gefietst. Zo veel ruimte nemen die activiteiten ook niet in, komt he tniet eerder doordat je er heel veel kaarten op hebt?
Ja, dat zal dan wel, ik zal er eens naar kijken!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 4 maart 2022 @ 18:39:59 #254
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_203940717
quote:
87s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 16:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Waarom doet die dat bij mij dan niet godverdoeme
Probeer eens wat routes van je Garmin te gooien, ik heb het idee dat daar een maximum aanzit wanneer je gaat synchroniseren.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 4 maart 2022 @ 19:09:18 #255
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203941216
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 18:39 schreef Ambrosius het volgende:

[..]
Probeer eens wat routes van je Garmin te gooien, ik heb het idee dat daar een maximum aanzit wanneer je gaat synchroniseren.
Zo veel stonden er niet in, maar ik heb ze d'r allemaal uitgeflikkerd en nadat ik ze in strava opnieuw als favoriet gemaakt had staan ze in ieder geval in de app. Wel fucking omslachtig allemaal hoor. Bij de wahoo gaat dat 200% intuïtiever.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 19:09:38 #256
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203941221
Je kan dus ook niet al je routes in 1 keer eruit gooien. Moet je stap voor stap doen :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203956227
Hmm, ik heb alle kaarten eraf gegooid behalve de nodige, en nu ruim voldoende geheugen, maar nog steeds geen lijntje als ik een route instel :(
Wel weer heerlijk fietsweer!

[ Bericht 3% gewijzigd door La_Tramposa op 05-03-2022 18:49:54 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_203956792
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 18:41 schreef La_Tramposa het volgende:

Wel weer heerlijk fietsweer!
Zeker! *O*

Ik had er al 200km op zitten deze week en wilde een klein rondje doen, maar het was zo fijn dat het toch weer bijna 100km is geworden. Inmiddels 2000km erop zitten dit jaar. :)
pi_203960835
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 18:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm, ik heb alle kaarten eraf gegooid behalve de nodige, en nu ruim voldoende geheugen, maar nog steeds geen lijntje als ik een route instel :(
Wel weer heerlijk fietsweer!
Iphone? Meer klachten over gelezen op fiets.nl/forum foutje sinds de laatste update..
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 5 maart 2022 @ 22:23:54 #260
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203960931
Door alle informatie over trainingen, intervallen, etc. weet ik niet wat ik morgen moet doen.

Ik wil 2 uur fietsen, maar zal ik lekker twee uurtjes rustige duur doen? Of toch met wat tempoblokken of misschien maar een sweet spot training? :')

Aangezien het morgen best koud wordt, misschien in ieder geval maar wat extra intensiteit. :P
pi_203961796
Vanaf een uurtje of 10 is het prima weer toch? Graad of 4, maar wel zon en niet al te veel wind. Heb afgelopen maanden meer slechtere dan betere dagen gehad volgens mij.
  zondag 6 maart 2022 @ 07:43:53 #262
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203964745
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:23 schreef Zwansen het volgende:
Door alle informatie over trainingen, intervallen, etc. weet ik niet wat ik morgen moet doen.

Ik wil 2 uur fietsen, maar zal ik lekker twee uurtjes rustige duur doen? Of toch met wat tempoblokken of misschien maar een sweet spot training? :')

Aangezien het morgen best koud wordt, misschien in ieder geval maar wat extra intensiteit. :P
Of je fatsoenlijk aankleden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203964994
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:23 schreef Zwansen het volgende:
Door alle informatie over trainingen, intervallen, etc. weet ik niet wat ik morgen moet doen.

Ik wil 2 uur fietsen, maar zal ik lekker twee uurtjes rustige duur doen? Of toch met wat tempoblokken of misschien maar een sweet spot training? :')

Aangezien het morgen best koud wordt, misschien in ieder geval maar wat extra intensiteit. :P
Je kunt sowieso niet voor 1 training apart gaan bepalen wat ‘goed’ is ;)
Een goed gepland trainingsschema gaat juist over de afwisseling van die verschillen soorten prikkels.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_203965004
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 22:19 schreef the_critic het volgende:

[..]
Iphone? Meer klachten over gelezen op fiets.nl/forum foutje sinds de laatste update..
Ik zal eens kijken of het wel werkt als ik het met een Android telefoon doe, thanks!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 6 maart 2022 @ 08:48:49 #265
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203965018
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 08:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Je kunt sowieso niet voor 1 training apart gaan bepalen wat ‘goed’ is ;)
Een goed gepland trainingsschema gaat juist over de afwisseling van die verschillen soorten prikkels.
Ja, helemaal eens hoor. Misschien binnenkort maar weer eens met dat trainingsprogramma van JOIN beginnen. Hoef ik zelf niet meer na te denken. :P
pi_203979001
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 08:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik zal eens kijken of het wel werkt als ik het met een Android telefoon doe, thanks!
Als ik een route selecteer via de companion app dan zag ik afgelopen zaterdag ook geen lijntje.
Stop ik de route en selecteer ik hem vanaf de Bolt, dan zie de route.

(probleem vanaf de laatste update las ik)
pi_203979563
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 08:04 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]
Als ik een route selecteer via de companion app dan zag ik afgelopen zaterdag ook geen lijntje.
Stop ik de route en selecteer ik hem vanaf de Bolt, dan zie de route.

(probleem vanaf de laatste update las ik)
Ik had exact hetzelfde inderdaad, via de app route selecteren, geen route.
Doe ik het via het apparaat zelf, is er opeens wel een lijntje. Irritant :P
pi_203979747
quote:
4s.gif Op maandag 7 maart 2022 09:15 schreef Leonos het volgende:

[..]
Ik had exact hetzelfde inderdaad, via de app route selecteren, geen route.
Doe ik het via het apparaat zelf, is er opeens wel een lijntje. Irritant :P
zeker irritant, maar we hebben gelukkig geen kabeltje nodig als onze garmin vrienden O-) O-) O-)
  maandag 7 maart 2022 @ 16:27:04 #269
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203985230
Leuk, zo'n Garmin die automatisch ritten upload :P

Vandaag allemaal ritjes van 0km online gezet omdat ik een nieuwe app aan het testen was.

Ik probeer real time windrichting op m'n Garmin te krijgen :)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_203985973
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 16:27 schreef Fretwork het volgende:
Leuk, zo'n Garmin die automatisch ritten upload :P

Vandaag allemaal ritjes van 0km online gezet omdat ik een nieuwe app aan het testen was.

Ik probeer real time windrichting op m'n Garmin te krijgen :)
:D
pi_203986526
Real time windrichting. Ga toch lekker fietsen man. Allemaal afleiding.
Aldus.
  maandag 7 maart 2022 @ 18:25:15 #272
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203986584
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 16:27 schreef Fretwork het volgende:
Leuk, zo'n Garmin die automatisch ritten upload :P

Vandaag allemaal ritjes van 0km online gezet omdat ik een nieuwe app aan het testen was.

Ik probeer real time windrichting op m'n Garmin te krijgen :)
Real time boeit niet, het gaat om de schijnbare wind 😉
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 7 maart 2022 @ 23:08:51 #273
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203991596
quote:
17s.gif Op maandag 7 maart 2022 18:21 schreef Z het volgende:
Real time windrichting. Ga toch lekker fietsen man. Allemaal afleiding.
Zeker, maar mooi om tijdens mijn dinsdagritjes tactisch op kop te komen ;)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 7 maart 2022 @ 23:34:59 #274
545 dop
:copyright: dop
pi_203991801
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:08 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Zeker, maar mooi om tijdens mijn dinsdagritjes tactisch op kop te komen ;)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_203991949
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 23:08 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Zeker, maar mooi om tijdens mijn dinsdagritjes tactisch op kop te komen ;)
Wil je niet meer de zwakste schakel zijn dan? :?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:33:13 #276
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203993525
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 00:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Wil je niet meer de zwakste schakel zijn dan? :?
Haha nee, maar dat zal sowieso iemand uit het groepje niet-Zwifters zijn in het voorjaar ;).


Maar vond het wel een mooi idee, moest er aan denken toen ik brak op de fiets zat en baalde eigenlijk dat iemand het al ontwikkeld had.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:35:03 #277
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203993547
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 16:27 schreef Fretwork het volgende:
Leuk, zo'n Garmin die automatisch ritten upload :P

Vandaag allemaal ritjes van 0km online gezet omdat ik een nieuwe app aan het testen was.

Ik probeer real time windrichting op m'n Garmin te krijgen :)
Windrichting zegt niks. Je moet ook de windsnelheid weten en de luchtdichtheid. Pas dan heeft inzicht in de windrichting enig nut. :P
  dinsdag 8 maart 2022 @ 09:48:51 #278
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203993681
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 09:35 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Windrichting zegt niks. Je moet ook de windsnelheid weten en de luchtdichtheid. Pas dan heeft inzicht in de windrichting enig nut. :P
Snelheid zit er sowieso bij, luchtdichtheid geloof ik wel. Al denk ik dat dat tijdens een ritje weinig zal variëren.

Het is nu gewoon een mini schermpje onder m'n kaart of onder m'n hoofdscherm. Lijkt vooralsnog prima te werken :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_203994089
Op mijn micro Garmin (edge 25), die ik alleen gebruik als ik onbekende routes fiets, heeft een kompas. Dat is alles wat je nodig hebt. Ik vind het jammer dat je het kompas alleen ziet als je een route rijdt.
Aldus.
pi_203994107
Ik vind het wel een leuke feature dat op intervals.icu nu ook de weersvoorspelling erbij staat voor de komende 2 weken, alleen jammer dat die data niet blijft staan voor activiteiten die al geweest zijn..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 11:54:56 #281
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203995186
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:20 schreef Z het volgende:
Op mijn micro Garmin (edge 25), die ik alleen gebruik als ik onbekende routes fiets, heeft een kompas. Dat is alles wat je nodig hebt. Ik vind het jammer dat je het kompas alleen ziet als je een route rijdt.
Kan je niet in 1 van je datavelden de windstreek laten aangeven?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203995251
Niet op een edge 25 volgens mij. Ik zal me er eens in verdiepen.
Aldus.
  woensdag 9 maart 2022 @ 18:59:04 #283
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204014201
Amai ik zie Mathieu van der Poel vandaag getraind heeft met iemand waar ik ook een keer mee getraind heb.

Je zou kunnen stellen dat ik dus net zo goed ben als v/d Poel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 9 maart 2022 @ 19:03:05 #284
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_204014283
quote:
14s.gif Op woensdag 9 maart 2022 18:59 schreef kanovinnie het volgende:
Amai ik zie Mathieu van der Poel vandaag getraind heeft met iemand waar ik ook een keer mee getraind heb.

Je zou kunnen stellen dat ik dus net zo goed ben als v/d Poel.
Was het Rob? Ik moest daar wel om lachen :')

  woensdag 9 maart 2022 @ 19:38:34 #285
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204014931
quote:
Helaas... Dat is 'm niet.

Wel een goede video
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 9 maart 2022 @ 20:07:21 #286
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_204015491
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 08:44 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Gezondheid kent geen prijs. :{w

Nee, maar zonder gekheid, ik denk echt dat als je wat investeert in een Wahoo Kickr ofzo en een Zwift-abonnement neemt je voortaan wekelijks een paar uurtjes op dat ding zit.

Sport je verder nog wel (tafeltennis :P)? Of is fietsen het enige dat je voorheen deed? Rekening houdend met je voorgeschiedenis lijkt me het ‘onbetaalbaar’ als je probeert weer structureel aan beweging te doen toch?
sport is vooral als het lichaam het toestaat. Belastbaarheid na het akkefietje is nogal een ding dus het is altijd een beetje schipperen met ook werk en huishouden enzo :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 9 maart 2022 @ 20:08:02 #287
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_204015504
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 08:59 schreef Godshand het volgende:

[..]
Gewoon dit kopen: https://www.mantel.com/ta(...)mpaign=product-share

Op Marktplaats zijn dit soort trainers helemaal goedkoop, voor een paar tientjes heb je er dan 1. Trainerbandje om je achterwiel (snap niet dat het oppervlak van de rol zo glad is, hadden ze best grover kunnen maken voor het realisme) en gaan..
dank, trainingsbandje is aan te bevelen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_204015560
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 20:08 schreef rubbereend het volgende:

[..]
dank, trainingsbandje is aan te bevelen?
Zeggen ze van wel.. je kan altijd testen met je gewone band als je toch nog een paar extra bandjes hebt liggen
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 9 maart 2022 @ 21:17:14 #289
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_204016946
quote:
14s.gif Op woensdag 9 maart 2022 18:59 schreef kanovinnie het volgende:
Amai ik zie Mathieu van der Poel vandaag getraind heeft met iemand waar ik ook een keer mee getraind heb.

Je zou kunnen stellen dat ik dus net zo goed ben als v/d Poel.
Jullie hebben allebei zo je kwaliteiten.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_204020607
https://www.trouw.nl/spor(...)l&utm_source=twitter

Hebben jullie er eigenlijk wel eens over nagedacht waar je je carbon fiets naar toe moet brengen als hij afgereden/kapot is? Zijn daar goede opties voor?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 10 maart 2022 @ 09:09:28 #291
545 dop
:copyright: dop
pi_204020882
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 08:38 schreef La_Tramposa het volgende:
https://www.trouw.nl/spor(...)l&utm_source=twitter

Hebben jullie er eigenlijk wel eens over nagedacht waar je je carbon fiets naar toe moet brengen als hij afgereden/kapot is? Zijn daar goede opties voor?
in de kliko zoals alle plastic. overigens vind ik het stukje wat overtrokken.
als je over recycling wil nadenken dan kun je volgens mij beter kijken naar alles aan en om de fiets. een frame gaat jaren mee maar binnenbanden buitenbanden en kleding en versleten onderdelen, hoe goed recycle je die. daar is veel meer winst te halen.

bedenk ook hoeveel procent van een fiets werkelijk Carbon is, ik schat minder dan 10%
En staal, aluminium of titanium wordt ook maar al te vaak gedowncycled
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_204021005
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:09 schreef dop het volgende:

[..]
in de kliko zoals alle plastic. overigens vind ik het stukje wat overtrokken.
als je over recycling wil nadenken dan kun je volgens mij beter kijken naar alles aan en om de fiets. een frame gaat jaren mee maar binnenbanden buitenbanden en kleding en versleten onderdelen, hoe goed recycle je die. daar is veel meer winst te halen.

bedenk ook hoeveel procent van een fiets werkelijk Carbon is, ik schat minder dan 10%
En staal, aluminium of titanium wordt ook maar al te vaak gedowncycled
Ja, het voelt ook enerzijds wel een beetje als het guiltshamen van individuele sporters terwijl er waarschijnlijk in de zware industrie een honderdvoud aan dit soort afval wordt gecreëerd van wat er door de sportindustrie komt. En dat het de verantwoordelijkheid is van de consument om het product goed te recyclen en niet van de producent ben ik het ook niet 100% mee eens, er moet wel goede informatie en mogelijkheden zijn. Desalniettemin wel goed om eens over na te denken.
Kleding doe ik trouwens ook heel veel jaar mee en gaat daarna als het nog een beetje kan ook naar een goede doelenbak of iets in die richting.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 10 maart 2022 @ 09:30:25 #293
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204021080
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 08:38 schreef La_Tramposa het volgende:
https://www.trouw.nl/spor(...)l&utm_source=twitter

Hebben jullie er eigenlijk wel eens over nagedacht waar je je carbon fiets naar toe moet brengen als hij afgereden/kapot is? Zijn daar goede opties voor?
Die laatste alinea slaat echt nergens op. Die profrackets/fietsen worden betaald door amateurs die ze kopen. Als je dat stopt worden de prof spullen onbetaalbaar.

Dat carbon niet goed is voor het milieu is zeker waar. Zelf kan ik me daar niet heel druk over maken. Het beste is zorgen dat je fiets zo lang mogelijk meegaat. Repareren ipv weggooien en verkopen ipv weggooien.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204021116
Hoeveel kilo carbon zit er in een F1 auto?
  donderdag 10 maart 2022 @ 09:39:32 #295
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204021194
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:33 schreef McM77 het volgende:
Hoeveel kilo carbon zit er in een F1 auto?
Of in een vliegtuig. Of windturbines.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 10 maart 2022 @ 09:40:58 #296
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_204021208
Als ik een carbon fiets koop waar ik minstens 5 jaar op rij en er dan nog iemand blij mee maak die er ook 5 jaar op fietst, dan valt die hele impact toch wel mee?

Toch? :P
pi_204021235
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:40 schreef Zwansen het volgende:
Als ik een carbon fiets koop waar ik minstens 5 jaar op rij en er dan nog iemand blij mee maak die er ook 5 jaar op fietst, dan valt die hele impact toch wel mee?

Toch? :P
Niet als het uiteindelijk niet goed afgebroken/gerecycled kan worden lijkt me..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 10 maart 2022 @ 09:53:03 #298
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204021355
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Niet als het uiteindelijk niet goed afgebroken/gerecycled kan worden lijkt me..
Of als bij de productie een x aantal keer meer uitstoot/verontreiniging plaatsvind tov een alu/stalen frame die net zo lang meegaan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 10 maart 2022 @ 12:00:46 #299
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_204023075
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Niet als het uiteindelijk niet goed afgebroken/gerecycled kan worden lijkt me..
Dit inderdaad, heel goed dat we de fiets zo goed en lang mogelijk z'n functie laten vervullen. Maar als er verliezen zitten in de afvalstroom of productie kan het er nog weleens slecht uitzien.

Staal en aluminium zijn natuurlijk perfect recyclebaar. Een van de weinige afvalstromen die meer oplevert dan het kost.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 10 maart 2022 @ 12:30:01 #300
545 dop
:copyright: dop
pi_204023380
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:00 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Dit inderdaad, heel goed dat we de fiets zo goed en lang mogelijk z'n functie laten vervullen. Maar als er verliezen zitten in de afvalstroom of productie kan het er nog weleens slecht uitzien.

Staal en aluminium zijn natuurlijk perfect recyclebaar. Een van de weinige afvalstromen die meer oplevert dan het kost.
Daar zitten toch wat haken en ogen aan, omsmelten kost minder energie dan van uit erts/bauxiet beginnen, maar is zeker nog geen heel milieu vriendelijk gebeuren.
Bij Alu is omsmelten wel een downgrade, nieuwe fietsframes zullen het niet worden in 99% van de gevallen

Ik heb 30Jaar ervaring in het maken en recyclen van alu maar het aantal fietsframes dat ik daar ben tegen gekomen kun je op 1 hand tellen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_204023839
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 12:30 schreef dop het volgende:

[..]
Daar zitten toch wat haken en ogen aan, omsmelten kost minder energie dan van uit erts/bauxiet beginnen, maar is zeker nog geen heel milieu vriendelijk gebeuren.
Bij Alu is omsmelten wel een downgrade, nieuwe fietsframes zullen het niet worden in 99% van de gevallen

Ik heb 30Jaar ervaring in het maken en recyclen van alu maar het aantal fietsframes dat ik daar ben tegen gekomen kun je op 1 hand tellen
Maar misschien hoeft dat ook niet omdat die altijd nog wel ergens voor gebruikt kunnen worden? Je ziet nog genoeg frames uit de jaren 70/80 als verragde studentenfiets functioneren..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')