abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 januari 2022 @ 17:38:52 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203361119
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 17:40:05 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203361137
Leuk trouwens zo'n garmin maar de tering wat is het toch allemaal gebruiksonvriendelijk :r

En dat synchroniseren van routes werkt ook niet echt lekker want een route die ik bijgewerkt had op strava was niet bijgewerkt in m'n garmin. Ook niet na herhaaldelijk op synchroniseren klikken.
pi_203361694
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 17:33 schreef janatwork het volgende:
Zijn er toevallig afgescheurde kruisband ervaringsdeskundigen aanwezig?

Die van mij zei knap tijdens het skiën.

Ben vooral benieuwd naar de ervaringen van fietsen/wielrennen tijdens de revalidatie, hoe ging dat?
Daarom ben ik ooit begonnen met fietsen. Afgeknapte kruisband. De chirurg zei, ga fietsen. En zo geschiede.
Ga er nooit meer doorheen.
Vakman pur sang
pi_203362341
Heeft iemand hier ervaring met aftershocks koptelefoons?

Ik zou wel een muziekje willen tijdens sommige fietstochten maar ik wil op de racefiets geen AirPods Pro dragen die geluid buitensluiten. De botgeleiding van aftershokz lijkt me wel handig. Met hardlopen draag ik vaak wel AirPods, maar zou de omgeving toch graag beter horen.

Weet alleen niet of dit in de weg zit bij een helm en fietsbril en of het geluid een beetje acceptabel is.
Whatever...
  dinsdag 25 januari 2022 @ 20:36:17 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203364535
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:59 schreef Spanky78 het volgende:

Ik zou wel een muziekje willen tijdens sommige fietstochten maar ik wil op de racefiets geen AirPods Pro dragen die geluid buitensluiten. De botgeleiding van aftershokz lijkt me wel handig. Met hardlopen draag ik vaak wel AirPods, maar zou de omgeving toch graag beter horen.

Weet alleen niet of dit in de weg zit bij een helm en fietsbril en of het geluid een beetje acceptabel is.
Ik zit er ook nog over in dubio. Maar dan eerder voor podcasts dan muziek. Een vriend van me is er enthousiast over. Qua helm en bril zit het hem niet in de weg, alleen met een buff erbij lijkt het me wel lastig worden.
pi_203364688
quote:

Ik vind dat je dat bij fietsen niet moet doen, gaat toch ten koste van je concentratie, rij beleving enzo.
Een maat is met muziek op dwars door een autoruit gereden.
Vakman pur sang
pi_203364723
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 20:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vind dat je dat bij fietsen niet moet doen, gaat toch ten koste van je concentratie, rij beleving enzo.
Een maat is met muziek op dwars door een autoruit gereden.
Ja, doe ik dus ook niet. Maar die shokz daarbij hoor je dus je omgeving. Werkt met botgeleiding.
Whatever...
pi_203364751
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 20:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik zit er ook nog over in dubio. Maar dan eerder voor podcasts dan muziek. Een vriend van me is er enthousiast over. Qua helm en bril zit het hem niet in de weg, alleen met een buff erbij lijkt het me wel lastig worden.
Ja, podcasts luister ik tijdens hardlopen ook veel. Lekker is dat. Er komt binnenkort een nieuwe shokz uit runner pro.
Whatever...
pi_203364793
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 08:50 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Zo, lekker. En je hebt nog meer dan een week.

Ik zit op 570km wat voor mijn doen ook extreem is. Maar van die 21 uur is er maar 4 uur buiten en de rest binnen. :@
Zoveel uur op een Tacx vind ik ook behoorlijk impressive. Zou mij meer moeite kosten dan buiten. :P
  FOK!fotograaf dinsdag 25 januari 2022 @ 22:03:30 #10
145146 Andyy
pi_203366158
quote:

De pro's zijn perfect om mee hard te lopen, transparantie modus werkt erg goed. Op de fiets heb je alleen wel veel ruis.
pi_203366461
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 22:03 schreef Andyy het volgende:

[..]
De pro's zijn perfect om mee hard te lopen, transparantie modus werkt erg goed. Op de fiets heb je alleen wel veel ruis.
Ruis? Vanwege de rijwind?
Whatever...
pi_203367764
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 10:56 schreef RealBizkit666 het volgende:
Net gebeld door FM, accu is inderdaad overleden. Uit voorzorg wel al een nieuwe besteld afgelopen vrijdag, dus die gaat er ingebouwd worden. :)
Heb je nog geluk dat daar niet 86 weken levertijd op zit zoals sommige zaken.
pi_203368497
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 00:32 schreef ddx het volgende:

[..]
Heb je nog geluk dat daar niet 86 weken levertijd op zit zoals sommige zaken.
Er zijn webwinkels die pas kunnen leveren over 30 weken. :P
https://www.bike24.com/p2164000.html

Maar inderdaad, gelukkig is dat een uitzondering.
  woensdag 26 januari 2022 @ 08:09:08 #14
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203368605
quote:

Yes, heb de Aeropex gekocht toen de eerste lockdown in ging. Voor lange soloritten vind ik een podcastje of audiobook erg fijn. Geluid van de Aeropex vind ik beter dan de iets goedkopere die m'n vriendin heeft, maar het blijft niet echt hifi.

Past goed bij mij icm bril en helm, en geen probleem in het verkeer vind ik.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_203368636
Alles is bijna uitverkocht nu. Wordt echt wel skeer.
Moest een hele normale BB86 dub bottombracket hebben. Gewoon overal uitverkocht.

Als ik nog eens een fiets ga ombouwen naar nieuwe groep enzo dan ga ik voor de tijd wel kijken naar leverbaarheid :')
Vakman pur sang
pi_203369170
quote:

Ik heb die en vind ze heel fijn! Aeropex Aftershockz dus. Voor muziek vind ik het geluid heel fijn, podcasts zijn af en toe wel moeilijk te verstaan als je door druk verkeer loopt/fietst. Maar goed, het is ook de bedoeling dat je dat verkeer nog hoort natuurlijk. Ze zitten in ieder geval heel fijn, blijven goed zitten en de batterij gaat lang mee.

Ik heb ze overigens nooit op met racefietsen, alleen met de woonwerkfiets, vanwege de reden hierboven al genoemd, ik vind dat het me bij die snelheden teveel afleidt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_203373267
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daarom ben ik ooit begonnen met fietsen. Afgeknapte kruisband. De chirurg zei, ga fietsen. En zo geschiede.
Ga er nooit meer doorheen.
Heb je een nieuwe laten aanmeten of doe je het zonder?
eten!!!
pi_203375044
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:01 schreef janatwork het volgende:

[..]
Heb je een nieuwe laten aanmeten of doe je het zonder?
Zonder.
Vakman pur sang
pi_203375800
Scheelt weer wat gewicht.
Aldus.
  woensdag 26 januari 2022 @ 17:08:45 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203375950
quote:
2s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:00 schreef Z het volgende:
Scheelt weer wat gewicht.
En je kan er niet aan geblesseerd raken. Scheelt ook weer.
pi_203376072
Win-win.
Aldus.
pi_203376439
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zonder.
Heb je ervaring met veldrijden/MTB zonder kruisband?

Veldrijden is eigenlijk de enige reden dat ik twijfel over een reconstructie. Maar de orthopeed keek me vrij glazig aan toen ik het als sport ter sprake bracht
eten!!!
pi_203376524
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:47 schreef janatwork het volgende:

[..]
Heb je ervaring met veldrijden/MTB zonder kruisband?

Veldrijden is eigenlijk de enige reden dat ik twijfel over een reconstructie. Maar de orthopeed keek me vrij glazig aan toen ik het als sport ter sprake bracht
Ik weet niet hoe oud je bent, maar persoonlijk zou ik kiezen om wel te opereren.
quote:
Als je weer op je oude sportniveau wilt terugkomen, lijkt een VKB reconstructie het meest voor de hand te liggen. Zonder reconstructie kan het ook lukken, maar die kans is relatief kleiner.

https://kniecare.nl/vkb-altijd-laten-opereren/
En veldrijden is wel pittig, dus dan zou ik het minste risico nemen als je de kans het grootste wilt houden om dat te kunnen blijven doen. :)
pi_203376592
35 en er zitten ook wel echt nadelen aan opereren. Fors verhoogde kans op artritis bijvoorbeeld. En een jaar revalideren...

En ik fietst mijn wedstrijden aan de onderkant van de kelderklasse, met tape of brace rijden is ook een optie.

Ik vind het lastig
eten!!!
  woensdag 26 januari 2022 @ 18:29:21 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203376914
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:01 schreef janatwork het volgende:
35 en er zitten ook wel echt nadelen aan opereren. Fors verhoogde kans op artritis bijvoorbeeld. En een jaar revalideren...

En ik fietst mijn wedstrijden aan de onderkant van de kelderklasse, met tape of brace rijden is ook een optie.

Ik vind het lastig
Sowieso effe rustig bijkomen van dit alles toch? Inlezen, met ervaringsdeskundige praten, bedenken of hoe wedstrijden voor je zijn en dan eens de keus maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')