Mijn chef heeft tijdens de wintersport halve dagen gewerkt en halve dagen op de ski gestaan. Dat lijkt me ook mooi om te doen. ‘S ochtends even werken, dan trainen en daarna weer even werken. Lekker uit eten en ‘s avonds nog wat leuks doen!quote:Op dinsdag 8 februari 2022 07:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]Dat is echt fantastisch.
Bijna jammer dat we nu weer naar kantoor mogen.
Ook geen slecht idee!quote:Op dinsdag 8 februari 2022 08:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijn chef heeft tijdens de wintersport halve dagen gewerkt en halve dagen op de ski gestaan. Dat lijkt me ook mooi om te doen. ‘S ochtends even werken, dan trainen en daarna weer even werken. Lekker uit eten en ‘s avonds nog wat leuks doen!
Jij ook alquote:Op woensdag 9 februari 2022 14:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Hier op Lanzarote is het ook heerlijk, al is het internet wel traag en vind ik het wel prima dat ik na het fietsen/lopen lekker op het strand neer kan ploffen en niet hoef te werken
Het waait trouwens wel extreem hard hier, je moet echt heel erg oppassen dat je niet van de weg of tegen een auto geblazen wordt op sommige stukken.
Als ik op MP zie dat groepssets verkocht worden voor 150% boven de advies prijs dan is dit ongeveer het nieuwe goud.quote:Op woensdag 9 februari 2022 19:02 schreef kanovinnie het volgende:
https://cyclingtips.com/2(...)en-in-shimano-heist/
Leuk, ik zit daar eind april. Nog tips, behalve goed je stuur vasthouden?quote:Op woensdag 9 februari 2022 14:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Hier op Lanzarote is het ook heerlijk, al is het internet wel traag en vind ik het wel prima dat ik na het fietsen/lopen lekker op het strand neer kan ploffen en niet hoef te werken
Het waait trouwens wel extreem hard hier, je moet echt heel erg oppassen dat je niet van de weg of tegen een auto geblazen wordt op sommige stukken.
Neem je je eigen fiets mee of huren? Wij hebben gehuurd bij Free motion, prima assortiment en service! En verder zijn er veel routes te vinden op Garmin of Komoot bijv. Ik vind tot nu toe het noorden mooier dan het zuiden, ik weet niet waar je zit?quote:Op woensdag 9 februari 2022 19:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Leuk, ik zit daar eind april. Nog tips, behalve goed je stuur vasthouden?
"The Shimano e-bike parts ...".quote:Op woensdag 9 februari 2022 19:02 schreef kanovinnie het volgende:
https://cyclingtips.com/2(...)en-in-shimano-heist/
Nee, nooit. Maar dat lijkt me juist leuk om kamperend te doen aangezien je daar overal kan wildkamperen. Ik heb geen idee hoe het met hotels zit. @Fogel kan jij hier iets over zeggen?quote:Op woensdag 9 februari 2022 21:43 schreef Schuifpui het volgende:
Is iemand hier weleens wezen bikepacken in Noorwegen?
Er gaat binnenkort weer een boot vanuit de Eemshaven. Lijkt me wel gaaf om een paar weken daar te fietsen, alleen zie ik wel wat issues met hotels en ik weet niet of ik zin heb om campingspul aan te schaffen en de hele weg mee te slepen.
Ik ben er ook over aan het denken. Heen is deze boot voor mij niet zo handig, de NS is op zaterdag niet vroeg genoeg wakker om de zaterdagboot te halen. Terug is het een ander verhaal.quote:Op woensdag 9 februari 2022 21:43 schreef Schuifpui het volgende:
Is iemand hier weleens wezen bikepacken in Noorwegen?
Er gaat binnenkort weer een boot vanuit de Eemshaven. Lijkt me wel gaaf om een paar weken daar te fietsen, alleen zie ik wel wat issues met hotels en ik weet niet of ik zin heb om campingspul aan te schaffen en de hele weg mee te slepen.
Het kamperen zelf lijkt me wel gaaf, de logistiek niet.quote:Op woensdag 9 februari 2022 22:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, nooit. Maar dat lijkt me juist leuk om kamperend te doen aangezien je daar overal kan wildkamperen. Ik heb geen idee hoe het met hotels zit. @:fogel kan jij hier iets over zeggen?
Shelters zouden wel een goede tussenoplossing zijn als daar genoeg van te vinden zijn.quote:Op woensdag 9 februari 2022 22:29 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik ben er ook over aan het denken. Heen is deze boot voor mij niet zo handig, de NS is op zaterdag niet vroeg genoeg wakker om de zaterdagboot te halen. Terug is het een ander verhaal.
Campingspullen hoef je maar half mee te nemen, in Scandinavié kom je veel shelters tegen waar je prima kunt slapen. Dan zijn slaapzak/matje en kookspullen voldoende (als extra luxe neem ik dan nog een solarshower mee).
@:Fogel voor een redelijk winterharde kampeerder, is eind mei te doen voor Zuid-Noorwegen en Zuid-Zweden?
Staan die hutten ook in de middle of nowhere? Ik was gisteren wat routes in Strava aan het tekenen, maar kwam soms wel echt lange stukken tegen waarbij de dorpjes niet groter dan een paar huizen waren. Ik was een beetje bang dat je er stukken zijn van >100km zonder goede slaapmogelijkheden.quote:Op woensdag 9 februari 2022 22:46 schreef Fogel het volgende:
Welke issues met hotels?
Er zitten «overal» campings waar je ook vaak een (simpele) hut kan huren, soms met eigen sanitair, soms gedeeld.
Eind mei is het normaal gesproken prima weer in het zuiden, natuurlijk afhankelijk van hoe ver je de bergen in wil.
Check deze kaart: https://www.visitsorlandet.com/overnatting/camping/quote:Op woensdag 9 februari 2022 22:54 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Staan die hutten ook in de middle of nowhere? Ik was gisteren wat routes in Strava aan het tekenen, maar kwam soms wel echt lange stukken tegen waarbij de dorpjes niet groter dan een paar huizen waren. Ik was een beetje bang dat je er stukken zijn van >100km zonder goede slaapmogelijkheden.
Shelters zijn er behoorlijk veel: https://www.gone71.com/wilderness-huts-norway/quote:Op woensdag 9 februari 2022 22:45 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Het kamperen zelf lijkt me wel gaaf, de logistiek niet.![]()
[..]
Shelters zouden wel een goede tussenoplossing zijn als daar genoeg van te vinden zijn.
Ik zou stiekem wel van het zuiden naar het noorden willen fietsen. Dat is 2500 - 3000km. Boottochtje naar de Lofoten. Ik ben alleen bang dat het als eerste serieuze bikepackingtrip wat ambitieus is. Tot nu alleen nog een kort 800km tripje met hotelovernachtingen in NL-B-LX-FR-DE gedaan.
Wij hebben dat een paar jaar geleden gedaan tijdens een vakantie in Noorwegen op de MTB. Toen kende ik het woord bikepacken nog niet, en al die fancy frametassen hadden we al helemaal niet. Het werd dus supr lichtgewicht met alleen een heel klein mtb rugzakje op, en slapen in hutten. Die zijn er in noorwegen overal en vrij toegankelijk. Gewoon geld in een brievenbus achterlaten of als je geen cash bij je hebt achteraf aan de DNT overmaken.quote:Op woensdag 9 februari 2022 22:45 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Het kamperen zelf lijkt me wel gaaf, de logistiek niet.![]()
[..]
Shelters zouden wel een goede tussenoplossing zijn als daar genoeg van te vinden zijn.
Ik zou stiekem wel van het zuiden naar het noorden willen fietsen. Dat is 2500 - 3000km. Boottochtje naar de Lofoten. Ik ben alleen bang dat het als eerste serieuze bikepackingtrip wat ambitieus is. Tot nu alleen nog een kort 800km tripje met hotelovernachtingen in NL-B-LX-FR-DE gedaan.
Oe nice, was al opzoek naar zo'n kaartje.quote:Op donderdag 10 februari 2022 06:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Shelters zijn er behoorlijk veel: https://www.gone71.com/wilderness-huts-norway/
Voor een eerste serieuze trip zou ik de afstanden toch wat beperkter houden.
“Ik deed al aan bikepacking voor het bikepacking heette”quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:56 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wij hebben dat een paar jaar geleden gedaan tijdens een vakantie in Noorwegen op de MTB. Toen kende ik het woord bikepacken nog niet, en al die fancy frametassen hadden we al helemaal niet. Het werd dus supr lichtgewicht met alleen een heel klein mtb rugzakje op, en slapen in hutten. Die zijn er in noorwegen overal en vrij toegankelijk. Gewoon geld in een brievenbus achterlaten of als je geen cash bij je hebt achteraf aan de DNT overmaken.
quote:Op donderdag 10 februari 2022 22:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
“Ik deed al aan bikepacking voor het bikepacking heette”
Vuile hipster!
Mooi man een huis daarquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:37 schreef Zwansen het volgende:
Vraagje;
Vorige week hebben we een bod gedaan op een vakantiehuisje in de Morvan. Het bod is geaccepteerd dus als alles goed gaat hebben we vanaf mei ons eigen huisje daar.
Ik denk eraan om een fiets te kopen die ik daar standaard laat staan. Omdat het asfalt af en toe wat minder is en er wel wat onverharde stukken zijn te vinden denk ik aan een gravelbike. Dat geeft me ook iets meer mogelijkheden om met wat slechter weer te fietsen en om wat flexibeler de omgeving te verkennen. Nu is mijn oog gevallen op een betaalbare en snel leverbare fiets, maar wel met een single ring aandrijflijn (1 tandwiel voor dus).
Het is daar enorm heuvelachtig, maar de stijgingspercentages vallen mee dus ik verwacht dat dit wel te doen is (cassette achter is 11-42, tandwiel voor is een 42). Iemand daar ervaring mee of ideeën over?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |