abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 februari 2022 @ 08:52:47 #101
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203564367
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 07:18 schreef Zwansen het volgende:

[..]
:o Dat is echt fantastisch. _O_

Bijna jammer dat we nu weer naar kantoor mogen. :P
Mijn chef heeft tijdens de wintersport halve dagen gewerkt en halve dagen op de ski gestaan. Dat lijkt me ook mooi om te doen. ‘S ochtends even werken, dan trainen en daarna weer even werken. Lekker uit eten en ‘s avonds nog wat leuks doen!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203570345
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 08:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Mijn chef heeft tijdens de wintersport halve dagen gewerkt en halve dagen op de ski gestaan. Dat lijkt me ook mooi om te doen. ‘S ochtends even werken, dan trainen en daarna weer even werken. Lekker uit eten en ‘s avonds nog wat leuks doen!
Ook geen slecht idee!
pi_203583941
Hier op Lanzarote is het ook heerlijk, al is het internet wel traag en vind ik het wel prima dat ik na het fietsen/lopen lekker op het strand neer kan ploffen en niet hoef te werken :P

Het waait trouwens wel extreem hard hier, je moet echt heel erg oppassen dat je niet van de weg of tegen een auto geblazen wordt op sommige stukken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_203585502
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Hier op Lanzarote is het ook heerlijk, al is het internet wel traag en vind ik het wel prima dat ik na het fietsen/lopen lekker op het strand neer kan ploffen en niet hoef te werken :P

Het waait trouwens wel extreem hard hier, je moet echt heel erg oppassen dat je niet van de weg of tegen een auto geblazen wordt op sommige stukken.
Jij ook al :o
Ben ik de enige die gewoon in NL zit sinds augustus 2021 te ploeteren :')
Vakman pur sang
  woensdag 9 februari 2022 @ 19:02:11 #105
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203587595
pi_203588557
quote:
Als ik op MP zie dat groepssets verkocht worden voor 150% boven de advies prijs dan is dit ongeveer het nieuwe goud.
Profi geplande actie die diefstal.
Vakman pur sang
  woensdag 9 februari 2022 @ 19:43:52 #107
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203588611
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:33 schreef La_Tramposa het volgende:

Leuk, ik zit daar eind april. Nog tips, behalve goed je stuur vasthouden? :P
pi_203589068
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Leuk, ik zit daar eind april. Nog tips, behalve goed je stuur vasthouden? :P
Neem je je eigen fiets mee of huren? Wij hebben gehuurd bij Free motion, prima assortiment en service! En verder zijn er veel routes te vinden op Garmin of Komoot bijv. Ik vind tot nu toe het noorden mooier dan het zuiden, ik weet niet waar je zit?

En pas op met zwemmen als het zo hard waait, ik heb vanmiddag op het strand iemand uit de zee getrokken zien worden, en het duurde zo lang voordat er de juiste ambulancemensen met de juiste spullen ter plekke waren 😔. Ze hebben een minuut of 30 staan reanimeren maar daarna gebeurde er niks meer dus vrees dat hij/zij het niet gered heeft..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_203589232
quote:
"The Shimano e-bike parts ...".
Aldus.
pi_203591178
Is iemand hier weleens wezen bikepacken in Noorwegen?

Er gaat binnenkort weer een boot vanuit de Eemshaven. Lijkt me wel gaaf om een paar weken daar te fietsen, alleen zie ik wel wat issues met hotels en ik weet niet of ik zin heb om campingspul aan te schaffen en de hele weg mee te slepen.
  woensdag 9 februari 2022 @ 22:07:30 #111
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203591644
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 21:43 schreef Schuifpui het volgende:

Er gaat binnenkort weer een boot vanuit de Eemshaven. Lijkt me wel gaaf om een paar weken daar te fietsen, alleen zie ik wel wat issues met hotels en ik weet niet of ik zin heb om campingspul aan te schaffen en de hele weg mee te slepen.
Nee, nooit. Maar dat lijkt me juist leuk om kamperend te doen aangezien je daar overal kan wildkamperen. Ik heb geen idee hoe het met hotels zit. @Fogel kan jij hier iets over zeggen?
  FOK!fotograaf woensdag 9 februari 2022 @ 22:29:24 #112
73911 ultra_ivo
pi_203592072
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 21:43 schreef Schuifpui het volgende:

Ik ben er ook over aan het denken. Heen is deze boot voor mij niet zo handig, de NS is op zaterdag niet vroeg genoeg wakker om de zaterdagboot te halen. Terug is het een ander verhaal.
Campingspullen hoef je maar half mee te nemen, in Scandinavié kom je veel shelters tegen waar je prima kunt slapen. Dan zijn slaapzak/matje en kookspullen voldoende (als extra luxe neem ik dan nog een solarshower mee).
@Fogel voor een redelijk winterharde kampeerder, is eind mei te doen voor Zuid-Noorwegen en Zuid-Zweden?
pi_203592260
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Nee, nooit. Maar dat lijkt me juist leuk om kamperend te doen aangezien je daar overal kan wildkamperen. Ik heb geen idee hoe het met hotels zit. @:fogel kan jij hier iets over zeggen?
Het kamperen zelf lijkt me wel gaaf, de logistiek niet. :') :@
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:29 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Ik ben er ook over aan het denken. Heen is deze boot voor mij niet zo handig, de NS is op zaterdag niet vroeg genoeg wakker om de zaterdagboot te halen. Terug is het een ander verhaal.
Campingspullen hoef je maar half mee te nemen, in Scandinavié kom je veel shelters tegen waar je prima kunt slapen. Dan zijn slaapzak/matje en kookspullen voldoende (als extra luxe neem ik dan nog een solarshower mee).
@:Fogel voor een redelijk winterharde kampeerder, is eind mei te doen voor Zuid-Noorwegen en Zuid-Zweden?
Shelters zouden wel een goede tussenoplossing zijn als daar genoeg van te vinden zijn.

Ik zou stiekem wel van het zuiden naar het noorden willen fietsen. Dat is 2500 - 3000km. Boottochtje naar de Lofoten. Ik ben alleen bang dat het als eerste serieuze bikepackingtrip wat ambitieus is. Tot nu alleen nog een kort 800km tripje met hotelovernachtingen in NL-B-LX-FR-DE gedaan.
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 22:46:05 #114
45833 crew  Fogel
pi_203592266
Welke issues met hotels?

Er zitten «overal» campings waar je ook vaak een (simpele) hut kan huren, soms met eigen sanitair, soms gedeeld.

Eind mei is het normaal gesproken prima weer in het zuiden, natuurlijk afhankelijk van hoe ver je de bergen in wil.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 22:48:51 #115
45833 crew  Fogel
pi_203592302
Iemand zin om dit record te verbreken? https://www.nrk.no/tromso(...)re-ferdig-1.15075182
5 dagen voor de hele rit van Lindesnes naar de Nordkaap.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_203592358
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:46 schreef Fogel het volgende:
Welke issues met hotels?

Er zitten «overal» campings waar je ook vaak een (simpele) hut kan huren, soms met eigen sanitair, soms gedeeld.

Eind mei is het normaal gesproken prima weer in het zuiden, natuurlijk afhankelijk van hoe ver je de bergen in wil.
Staan die hutten ook in de middle of nowhere? Ik was gisteren wat routes in Strava aan het tekenen, maar kwam soms wel echt lange stukken tegen waarbij de dorpjes niet groter dan een paar huizen waren. Ik was een beetje bang dat je er stukken zijn van >100km zonder goede slaapmogelijkheden.
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 23:03:10 #117
45833 crew  Fogel
pi_203592442
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:54 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Staan die hutten ook in de middle of nowhere? Ik was gisteren wat routes in Strava aan het tekenen, maar kwam soms wel echt lange stukken tegen waarbij de dorpjes niet groter dan een paar huizen waren. Ik was een beetje bang dat je er stukken zijn van >100km zonder goede slaapmogelijkheden.
Check deze kaart: https://www.visitsorlandet.com/overnatting/camping/
Campings liggen ook buiten dorpen. Daarnaast is het ook niet ongewoon om aan de straatkant een bord tegen te komen «hytte ledig».
Qua hotels: vanaf de laatste week in juni tot begin augustus kunnen ze wat vol zitten daar in het zuiden, buiten die tijden zou het geen probleem moeten zijn om een kamer te bemachtigen op de dag zelf.
Je kan ook alvast wat hotels boeken en die gewoon cancellen als je plan een beetje duidelijker is. Bij sommige ketens kan je tot op de dag van aankomst nog kostenloos annuleren (klein voorbehoud hier, want ik heb bij de drie grote ketens status waardoor mijn voorwaardes iets beter zijn dan voor de gemiddelde slaper).
pi_203593530
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:45 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
[..]
Shelters zouden wel een goede tussenoplossing zijn als daar genoeg van te vinden zijn.

Ik zou stiekem wel van het zuiden naar het noorden willen fietsen. Dat is 2500 - 3000km. Boottochtje naar de Lofoten. Ik ben alleen bang dat het als eerste serieuze bikepackingtrip wat ambitieus is. Tot nu alleen nog een kort 800km tripje met hotelovernachtingen in NL-B-LX-FR-DE gedaan.
Shelters zijn er behoorlijk veel: https://www.gone71.com/wilderness-huts-norway/
Voor een eerste serieuze trip zou ik de afstanden toch wat beperkter houden ;).
pi_203595655
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:45 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
[..]

Wij hebben dat een paar jaar geleden gedaan tijdens een vakantie in Noorwegen op de MTB. Toen kende ik het woord bikepacken nog niet, en al die fancy frametassen hadden we al helemaal niet. Het werd dus supr lichtgewicht met alleen een heel klein mtb rugzakje op, en slapen in hutten. Die zijn er in noorwegen overal en vrij toegankelijk. Gewoon geld in een brievenbus achterlaten of als je geen cash bij je hebt achteraf aan de DNT overmaken.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_203605412
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 06:47 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Shelters zijn er behoorlijk veel: https://www.gone71.com/wilderness-huts-norway/
Voor een eerste serieuze trip zou ik de afstanden toch wat beperkter houden ;).
Oe nice, was al opzoek naar zo'n kaartje.
  donderdag 10 februari 2022 @ 22:54:32 #121
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203606887
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:56 schreef Gripper het volgende:

[..]
Wij hebben dat een paar jaar geleden gedaan tijdens een vakantie in Noorwegen op de MTB. Toen kende ik het woord bikepacken nog niet, en al die fancy frametassen hadden we al helemaal niet. Het werd dus supr lichtgewicht met alleen een heel klein mtb rugzakje op, en slapen in hutten. Die zijn er in noorwegen overal en vrij toegankelijk. Gewoon geld in een brievenbus achterlaten of als je geen cash bij je hebt achteraf aan de DNT overmaken.
“Ik deed al aan bikepacking voor het bikepacking heette”

Vuile hipster! :r
pi_203607095
Volgens mij deed Ivo er al veel eerder aan.
En die had ook genoeg tassen, voordat al die fancy frametassen waren uitgevonden (8>
pi_203609461
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 22:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
“Ik deed al aan bikepacking voor het bikepacking heette”

Vuile hipster! :r
(8>
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:37:48 #124
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203634295
Vraagje;

Vorige week hebben we een bod gedaan op een vakantiehuisje in de Morvan. Het bod is geaccepteerd dus als alles goed gaat hebben we vanaf mei ons eigen huisje daar. *O*

Ik denk eraan om een fiets te kopen die ik daar standaard laat staan. Omdat het asfalt af en toe wat minder is en er wel wat onverharde stukken zijn te vinden denk ik aan een gravelbike. Dat geeft me ook iets meer mogelijkheden om met wat slechter weer te fietsen en om wat flexibeler de omgeving te verkennen. Nu is mijn oog gevallen op een betaalbare en snel leverbare fiets, maar wel met een single ring aandrijflijn (1 tandwiel voor dus).

Het is daar enorm heuvelachtig, maar de stijgingspercentages vallen mee dus ik verwacht dat dit wel te doen is (cassette achter is 11-42, tandwiel voor is een 42). Iemand daar ervaring mee of ideeën over?
pi_203635606
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:37 schreef Zwansen het volgende:
Vraagje;

Vorige week hebben we een bod gedaan op een vakantiehuisje in de Morvan. Het bod is geaccepteerd dus als alles goed gaat hebben we vanaf mei ons eigen huisje daar. *O*

Ik denk eraan om een fiets te kopen die ik daar standaard laat staan. Omdat het asfalt af en toe wat minder is en er wel wat onverharde stukken zijn te vinden denk ik aan een gravelbike. Dat geeft me ook iets meer mogelijkheden om met wat slechter weer te fietsen en om wat flexibeler de omgeving te verkennen. Nu is mijn oog gevallen op een betaalbare en snel leverbare fiets, maar wel met een single ring aandrijflijn (1 tandwiel voor dus).

Het is daar enorm heuvelachtig, maar de stijgingspercentages vallen mee dus ik verwacht dat dit wel te doen is (cassette achter is 11-42, tandwiel voor is een 42). Iemand daar ervaring mee of ideeën over?
Mooi man een huis daar ^O^
1x12sp met 40voor en 11-42 achter moet voldoende zijn en tevens is een ombouw naar 2x12sp niet zo spannend.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')