abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 februari 2022 @ 08:52:47 #101
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203564367
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 07:18 schreef Zwansen het volgende:

[..]
:o Dat is echt fantastisch. _O_

Bijna jammer dat we nu weer naar kantoor mogen. :P
Mijn chef heeft tijdens de wintersport halve dagen gewerkt en halve dagen op de ski gestaan. Dat lijkt me ook mooi om te doen. ‘S ochtends even werken, dan trainen en daarna weer even werken. Lekker uit eten en ‘s avonds nog wat leuks doen!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203570345
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 08:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Mijn chef heeft tijdens de wintersport halve dagen gewerkt en halve dagen op de ski gestaan. Dat lijkt me ook mooi om te doen. ‘S ochtends even werken, dan trainen en daarna weer even werken. Lekker uit eten en ‘s avonds nog wat leuks doen!
Ook geen slecht idee!
pi_203583941
Hier op Lanzarote is het ook heerlijk, al is het internet wel traag en vind ik het wel prima dat ik na het fietsen/lopen lekker op het strand neer kan ploffen en niet hoef te werken :P

Het waait trouwens wel extreem hard hier, je moet echt heel erg oppassen dat je niet van de weg of tegen een auto geblazen wordt op sommige stukken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_203585502
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Hier op Lanzarote is het ook heerlijk, al is het internet wel traag en vind ik het wel prima dat ik na het fietsen/lopen lekker op het strand neer kan ploffen en niet hoef te werken :P

Het waait trouwens wel extreem hard hier, je moet echt heel erg oppassen dat je niet van de weg of tegen een auto geblazen wordt op sommige stukken.
Jij ook al :o
Ben ik de enige die gewoon in NL zit sinds augustus 2021 te ploeteren :')
Vakman pur sang
  woensdag 9 februari 2022 @ 19:02:11 #105
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203587595
pi_203588557
quote:
Als ik op MP zie dat groepssets verkocht worden voor 150% boven de advies prijs dan is dit ongeveer het nieuwe goud.
Profi geplande actie die diefstal.
Vakman pur sang
  woensdag 9 februari 2022 @ 19:43:52 #107
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203588611
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:33 schreef La_Tramposa het volgende:

Leuk, ik zit daar eind april. Nog tips, behalve goed je stuur vasthouden? :P
pi_203589068
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Leuk, ik zit daar eind april. Nog tips, behalve goed je stuur vasthouden? :P
Neem je je eigen fiets mee of huren? Wij hebben gehuurd bij Free motion, prima assortiment en service! En verder zijn er veel routes te vinden op Garmin of Komoot bijv. Ik vind tot nu toe het noorden mooier dan het zuiden, ik weet niet waar je zit?

En pas op met zwemmen als het zo hard waait, ik heb vanmiddag op het strand iemand uit de zee getrokken zien worden, en het duurde zo lang voordat er de juiste ambulancemensen met de juiste spullen ter plekke waren 😔. Ze hebben een minuut of 30 staan reanimeren maar daarna gebeurde er niks meer dus vrees dat hij/zij het niet gered heeft..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_203589232
quote:
"The Shimano e-bike parts ...".
Aldus.
pi_203591178
Is iemand hier weleens wezen bikepacken in Noorwegen?

Er gaat binnenkort weer een boot vanuit de Eemshaven. Lijkt me wel gaaf om een paar weken daar te fietsen, alleen zie ik wel wat issues met hotels en ik weet niet of ik zin heb om campingspul aan te schaffen en de hele weg mee te slepen.
  woensdag 9 februari 2022 @ 22:07:30 #111
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203591644
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 21:43 schreef Schuifpui het volgende:

Er gaat binnenkort weer een boot vanuit de Eemshaven. Lijkt me wel gaaf om een paar weken daar te fietsen, alleen zie ik wel wat issues met hotels en ik weet niet of ik zin heb om campingspul aan te schaffen en de hele weg mee te slepen.
Nee, nooit. Maar dat lijkt me juist leuk om kamperend te doen aangezien je daar overal kan wildkamperen. Ik heb geen idee hoe het met hotels zit. @Fogel kan jij hier iets over zeggen?
  FOK!Fotograaf woensdag 9 februari 2022 @ 22:29:24 #112
73911 ultra_ivo
pi_203592072
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 21:43 schreef Schuifpui het volgende:

Ik ben er ook over aan het denken. Heen is deze boot voor mij niet zo handig, de NS is op zaterdag niet vroeg genoeg wakker om de zaterdagboot te halen. Terug is het een ander verhaal.
Campingspullen hoef je maar half mee te nemen, in Scandinavié kom je veel shelters tegen waar je prima kunt slapen. Dan zijn slaapzak/matje en kookspullen voldoende (als extra luxe neem ik dan nog een solarshower mee).
@Fogel voor een redelijk winterharde kampeerder, is eind mei te doen voor Zuid-Noorwegen en Zuid-Zweden?
pi_203592260
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Nee, nooit. Maar dat lijkt me juist leuk om kamperend te doen aangezien je daar overal kan wildkamperen. Ik heb geen idee hoe het met hotels zit. @:fogel kan jij hier iets over zeggen?
Het kamperen zelf lijkt me wel gaaf, de logistiek niet. :') :@
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:29 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Ik ben er ook over aan het denken. Heen is deze boot voor mij niet zo handig, de NS is op zaterdag niet vroeg genoeg wakker om de zaterdagboot te halen. Terug is het een ander verhaal.
Campingspullen hoef je maar half mee te nemen, in Scandinavié kom je veel shelters tegen waar je prima kunt slapen. Dan zijn slaapzak/matje en kookspullen voldoende (als extra luxe neem ik dan nog een solarshower mee).
@:Fogel voor een redelijk winterharde kampeerder, is eind mei te doen voor Zuid-Noorwegen en Zuid-Zweden?
Shelters zouden wel een goede tussenoplossing zijn als daar genoeg van te vinden zijn.

Ik zou stiekem wel van het zuiden naar het noorden willen fietsen. Dat is 2500 - 3000km. Boottochtje naar de Lofoten. Ik ben alleen bang dat het als eerste serieuze bikepackingtrip wat ambitieus is. Tot nu alleen nog een kort 800km tripje met hotelovernachtingen in NL-B-LX-FR-DE gedaan.
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 22:46:05 #114
45833 crew  Fogel
pi_203592266
Welke issues met hotels?

Er zitten «overal» campings waar je ook vaak een (simpele) hut kan huren, soms met eigen sanitair, soms gedeeld.

Eind mei is het normaal gesproken prima weer in het zuiden, natuurlijk afhankelijk van hoe ver je de bergen in wil.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 22:48:51 #115
45833 crew  Fogel
pi_203592302
Iemand zin om dit record te verbreken? https://www.nrk.no/tromso(...)re-ferdig-1.15075182
5 dagen voor de hele rit van Lindesnes naar de Nordkaap.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_203592358
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:46 schreef Fogel het volgende:
Welke issues met hotels?

Er zitten «overal» campings waar je ook vaak een (simpele) hut kan huren, soms met eigen sanitair, soms gedeeld.

Eind mei is het normaal gesproken prima weer in het zuiden, natuurlijk afhankelijk van hoe ver je de bergen in wil.
Staan die hutten ook in de middle of nowhere? Ik was gisteren wat routes in Strava aan het tekenen, maar kwam soms wel echt lange stukken tegen waarbij de dorpjes niet groter dan een paar huizen waren. Ik was een beetje bang dat je er stukken zijn van >100km zonder goede slaapmogelijkheden.
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 23:03:10 #117
45833 crew  Fogel
pi_203592442
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:54 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Staan die hutten ook in de middle of nowhere? Ik was gisteren wat routes in Strava aan het tekenen, maar kwam soms wel echt lange stukken tegen waarbij de dorpjes niet groter dan een paar huizen waren. Ik was een beetje bang dat je er stukken zijn van >100km zonder goede slaapmogelijkheden.
Check deze kaart: https://www.visitsorlandet.com/overnatting/camping/
Campings liggen ook buiten dorpen. Daarnaast is het ook niet ongewoon om aan de straatkant een bord tegen te komen «hytte ledig».
Qua hotels: vanaf de laatste week in juni tot begin augustus kunnen ze wat vol zitten daar in het zuiden, buiten die tijden zou het geen probleem moeten zijn om een kamer te bemachtigen op de dag zelf.
Je kan ook alvast wat hotels boeken en die gewoon cancellen als je plan een beetje duidelijker is. Bij sommige ketens kan je tot op de dag van aankomst nog kostenloos annuleren (klein voorbehoud hier, want ik heb bij de drie grote ketens status waardoor mijn voorwaardes iets beter zijn dan voor de gemiddelde slaper).
pi_203593530
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:45 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
[..]
Shelters zouden wel een goede tussenoplossing zijn als daar genoeg van te vinden zijn.

Ik zou stiekem wel van het zuiden naar het noorden willen fietsen. Dat is 2500 - 3000km. Boottochtje naar de Lofoten. Ik ben alleen bang dat het als eerste serieuze bikepackingtrip wat ambitieus is. Tot nu alleen nog een kort 800km tripje met hotelovernachtingen in NL-B-LX-FR-DE gedaan.
Shelters zijn er behoorlijk veel: https://www.gone71.com/wilderness-huts-norway/
Voor een eerste serieuze trip zou ik de afstanden toch wat beperkter houden ;).
pi_203595655
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 22:45 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
[..]

Wij hebben dat een paar jaar geleden gedaan tijdens een vakantie in Noorwegen op de MTB. Toen kende ik het woord bikepacken nog niet, en al die fancy frametassen hadden we al helemaal niet. Het werd dus supr lichtgewicht met alleen een heel klein mtb rugzakje op, en slapen in hutten. Die zijn er in noorwegen overal en vrij toegankelijk. Gewoon geld in een brievenbus achterlaten of als je geen cash bij je hebt achteraf aan de DNT overmaken.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_203605412
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 06:47 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
Shelters zijn er behoorlijk veel: https://www.gone71.com/wilderness-huts-norway/
Voor een eerste serieuze trip zou ik de afstanden toch wat beperkter houden ;).
Oe nice, was al opzoek naar zo'n kaartje.
  donderdag 10 februari 2022 @ 22:54:32 #121
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203606887
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:56 schreef Gripper het volgende:

[..]
Wij hebben dat een paar jaar geleden gedaan tijdens een vakantie in Noorwegen op de MTB. Toen kende ik het woord bikepacken nog niet, en al die fancy frametassen hadden we al helemaal niet. Het werd dus supr lichtgewicht met alleen een heel klein mtb rugzakje op, en slapen in hutten. Die zijn er in noorwegen overal en vrij toegankelijk. Gewoon geld in een brievenbus achterlaten of als je geen cash bij je hebt achteraf aan de DNT overmaken.
“Ik deed al aan bikepacking voor het bikepacking heette”

Vuile hipster! :r
pi_203607095
Volgens mij deed Ivo er al veel eerder aan.
En die had ook genoeg tassen, voordat al die fancy frametassen waren uitgevonden (8>
pi_203609461
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 22:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
“Ik deed al aan bikepacking voor het bikepacking heette”

Vuile hipster! :r
(8>
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 12 februari 2022 @ 20:37:48 #124
68638 Zwansen
pi_203634295
Vraagje;

Vorige week hebben we een bod gedaan op een vakantiehuisje in de Morvan. Het bod is geaccepteerd dus als alles goed gaat hebben we vanaf mei ons eigen huisje daar. *O*

Ik denk eraan om een fiets te kopen die ik daar standaard laat staan. Omdat het asfalt af en toe wat minder is en er wel wat onverharde stukken zijn te vinden denk ik aan een gravelbike. Dat geeft me ook iets meer mogelijkheden om met wat slechter weer te fietsen en om wat flexibeler de omgeving te verkennen. Nu is mijn oog gevallen op een betaalbare en snel leverbare fiets, maar wel met een single ring aandrijflijn (1 tandwiel voor dus).

Het is daar enorm heuvelachtig, maar de stijgingspercentages vallen mee dus ik verwacht dat dit wel te doen is (cassette achter is 11-42, tandwiel voor is een 42). Iemand daar ervaring mee of ideeën over?
pi_203635606
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 20:37 schreef Zwansen het volgende:
Vraagje;

Vorige week hebben we een bod gedaan op een vakantiehuisje in de Morvan. Het bod is geaccepteerd dus als alles goed gaat hebben we vanaf mei ons eigen huisje daar. *O*

Ik denk eraan om een fiets te kopen die ik daar standaard laat staan. Omdat het asfalt af en toe wat minder is en er wel wat onverharde stukken zijn te vinden denk ik aan een gravelbike. Dat geeft me ook iets meer mogelijkheden om met wat slechter weer te fietsen en om wat flexibeler de omgeving te verkennen. Nu is mijn oog gevallen op een betaalbare en snel leverbare fiets, maar wel met een single ring aandrijflijn (1 tandwiel voor dus).

Het is daar enorm heuvelachtig, maar de stijgingspercentages vallen mee dus ik verwacht dat dit wel te doen is (cassette achter is 11-42, tandwiel voor is een 42). Iemand daar ervaring mee of ideeën over?
Mooi man een huis daar ^O^
1x12sp met 40voor en 11-42 achter moet voldoende zijn en tevens is een ombouw naar 2x12sp niet zo spannend.
Vakman pur sang
pi_203637311
quote:
Vraagje;

Zelf geen ervaring mee, mijn gravelbike heeft Shimano GRX 2x11. Voor 46-30 en achter 32-11. Qua minimale en maximale ratios scheelt dat niet eens zo gek veel. Tov daarvan verlies je aan beide kanten iets. Met mijn verhoudingen heb je ook nog redelijk wat overlap, maar ook jouw stappen zullen wel iets groter zijn. Op >15% offroad was ik wel blij met de 30-32 verhouding.

Als je op de weg door wil trappen, dan wil je voor niet echt kleiner dan 42. Ik loop met 46 ook wel eens tegen aan dan ik niet meer bij kan trappen, zelfs in Nederland een paar keer gehad. Zelf zou ik de voorkeur voor 2x11 hebben, maar ik denk dat ik ook best aan 1x11 zou kunnen wennen.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 22:24:37 #127
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_203637382
.

[ Bericht 100% gewijzigd door Immerdebestebob op 12-02-2022 22:25:02 ]
pi_203637415
quote:
Vraagje;

Mont Beuvray. Veel plezier met wandelen alvast. ;)

Ik vond de Morvan een kutstreek om te fietsen eigenlijk. ☺️
pi_203637524
Mijn gravelbike heeft ook 1x11. Ik rij en nu 2 maanden mee maar ik ben er nog niet echt kapot van.
42x11 is op de weg net wat te klein en tussen de grotere tandwielen vind ik de stappen wat te groot.

Als ik nog eens mocht kiezen zou ik weer voor een dubbel blad gaan, maar goed, dit was een goede marktplaats aanbieding.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 22:35:11 #130
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_203637634
Mijn gravel, MTB, crossfiets, woon-werk en racetoer fiets hebben allen 1x11. Prima te doen, zelfs in de Alpen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 12 februari 2022 @ 22:57:10 #131
68638 Zwansen
pi_203638142
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 22:26 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Mont Beuvray. Veel plezier met wandelen alvast. ;)

Ik vond de Morvan een kutstreek om te fietsen eigenlijk. ☺️
Oops. _O-

Wel benieuwd waarom eigenlijk, maar ik denk dat ik ook wat minder kritisch ben. Ik vind fietsen in het buitenland eigenlijk altijd wel heerlijk. :)
pi_203640615
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 22:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Oops. _O-

Wel benieuwd waarom eigenlijk, maar ik denk dat ik ook wat minder kritisch ben. Ik vind fietsen in het buitenland eigenlijk altijd wel heerlijk. :)
Voornamelijk omdat het een hele saaie streek is. Zodra je van de hoofdwegen af gaat is er niks meer, zelfs terrasjes vinden is dan een probleem. Daarnaast hebben die ook vaak nog dicht in de middag, dus moet je geluk hebben om iets te krijgen. Dat is niet handig als je een route van 4 uur aan het maken bent met 35 graden heb ik ondervonden. Het is ook een arme streek en dat merk je vooral aan de kwaliteit van de wegen, alleen de hoofdwegen zijn goed onderhouden. En je merkt het ook wel dat er weinig gefietst wordt, volgens mij ben ik op 3 weken maar 3 wielrenners tegen gekomen.

Maar het kan ook liggen aan waar ik was natuurlijk. Ik zat in de buurt van een plaats genaamd Chateau Chinon. :)
  zondag 13 februari 2022 @ 08:03:43 #133
68638 Zwansen
pi_203640680
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2022 07:41 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]
Voornamelijk omdat het een hele saaie streek is. Zodra je van de hoofdwegen af gaat is er niks meer, zelfs terrasjes vinden is dan een probleem. Daarnaast hebben die ook vaak nog dicht in de middag, dus moet je geluk hebben om iets te krijgen. Dat is niet handig als je een route van 4 uur aan het maken bent met 35 graden heb ik ondervonden. Het is ook een arme streek en dat merk je vooral aan de kwaliteit van de wegen, alleen de hoofdwegen zijn goed onderhouden. En je merkt het ook wel dat er weinig gefietst wordt, volgens mij ben ik op 3 weken maar 3 wielrenners tegen gekomen.

Maar het kan ook liggen aan waar ik was natuurlijk. Ik zat in de buurt van een plaats genaamd Chateau Chinon. :)
Ja, vanuit dat punt snap ik je wel. Wij vinden het juist fijn omdat het zo rustig is. :)

Chateau Chinon ligt zo’n 20km van ons huisje af. Mocht je er ooit toch weer gaan fietsen dan mag je bij ons je bidonnen bijvullen. :P
pi_203640710
quote:
7s.gif Op zondag 13 februari 2022 08:03 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ja, vanuit dat punt snap ik je wel. Wij vinden het juist fijn omdat het zo rustig is. :)

Chateau Chinon ligt zo’n 20km van ons huisje af. Mocht je er ooit toch weer gaan fietsen dan mag je bij ons je bidonnen bijvullen. :P
Waar hangen jullie dan precies uit? En ik denk niet dat ik er nog eens terug ga om te fietsen. :P
pi_203641684
Veel in Frankrijk gefietst maar die hele arme gebieden met slechte (of geen) wegen vond ik ook maar meh. Dan was ik bijna blij weer in nl te kunnen fietsen :P
Vakman pur sang
  maandag 14 februari 2022 @ 09:30:36 #136
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_203655490
Weet iemand hier of, en zo ja waar, ik op een 105 achterderailleur kan zien wat er maximaal aan cassette op kan?

ik ben toe aan een nieuwe cassette en heb er nu 11-28 op zitten maar wil er een grotere opzetten.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  maandag 14 februari 2022 @ 10:04:27 #137
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203655855
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 09:30 schreef TradeMarkie het volgende:
Weet iemand hier of, en zo ja waar, ik op een 105 achterderailleur kan zien wat er maximaal aan cassette op kan?

ik ben toe aan een nieuwe cassette en heb er nu 11-28 op zitten maar wil er een grotere opzetten.
Hangt van de lengte van de kooi af.

Doe eens een foto?
pi_203655994
Je kan altijd nog een derailleur verlenger installeren.
Aldus.
  maandag 14 februari 2022 @ 10:30:46 #139
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_203656175
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 10:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hangt van de lengte van de kooi af.

Doe eens een foto?

Oh en schoonmaken heb ik gister idd niet gedaan na m'n ritje, maar als ik er deze week een nieuwe ketting en cassette opzet leek me dat ook even zonde van het werk 8-)
pi_203661977
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 10:30 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding

Oh en schoonmaken heb ik gister idd niet gedaan na m'n ritje, maar als ik er deze week een nieuwe ketting en cassette opzet leek me dat ook even zonde van het werk 8-)
Lijkt me een short cage. Is Max 28 achter

Zou direct een nieuwe derrie plaatsen ,
https://www.bikeinn.com/f(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds

[ Bericht 6% gewijzigd door Lospedrosa op 14-02-2022 18:57:03 ]
Vakman pur sang
  FOK!Fotograaf dinsdag 15 februari 2022 @ 14:47:14 #141
145146 Andyy
pi_203674018
30 moet ook nog lukken met een stelschroefje op max
pi_203674690
quote:
0s.gif Op maandag 14 februari 2022 10:30 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Volgens mij gaat die wel tot 30. Zie ook.
Aldus.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 16:36:35 #143
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203675551
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2022 18:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Lijkt me een short cage. Is Max 28 achter

Zou direct een nieuwe derrie plaatsen ,
https://www.bikeinn.com/f(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Nieuwe derrie? Gewoon gelijk nieuwe fiets!
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_203676250
Lekker fietsen in de zon maar nee, niet werken, pas als ik weer terug ben :P

Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/AIz8hA3HFnb
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_203676278
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 16:36 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Nieuwe derrie? Gewoon gelijk nieuwe fiets!
Ik zag net op Strava iemand die zei 'Na 12.000 heb ik deze nieuwe fiets gekocht'. Toen schrok ik wel, ik heb ook 12.000km gefietst op mijn fiets maar die voelt nog als nieuw :o Hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoeveel je per jaar fietst, maar toch, met goed onderhoud kun je toch veeeeeel langer met een fiets doen. Hoewel er natuurlijk ook niks mis mee is om jezelf een mooie nieuwe fiets te gunnen, als de 'oude' dan ook weer een goede bestemming krijgt.
  FOK!Fotograaf dinsdag 15 februari 2022 @ 17:55:09 #146
73911 ultra_ivo
pi_203676657
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik zag net op Strava iemand die zei 'Na 12.000 heb ik deze nieuwe fiets gekocht'. Toen schrok ik wel, ik heb ook 12.000km gefietst op mijn fiets maar die voelt nog als nieuw :o Hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoeveel je per jaar fietst, maar toch, met goed onderhoud kun je toch veeeeeel langer met een fiets doen. Hoewel er natuurlijk ook niks mis mee is om jezelf een mooie nieuwe fiets te gunnen, als de 'oude' dan ook weer een goede bestemming krijgt.
12.000 is net ingereden. Een van mijn fietsen zit al boven de 100.000.
pi_203676694
quote:

[..]
Een maat van mij koopt elk jaar een nieuwe, die is zo lomp groot dat die XL frames helemaal de stijfheid kwijt zijn. Maar die kan het ook wel betalen.
Zelf doe ik 3/4 jaar met een fiets omdat ik dan wel wat nieuws wil.
Vakman pur sang
pi_203677041
quote:

[..]
Ja ach. Als je maar 2k per jaar rijd doe je 6 jaar met een fiets. Alles is relatief. :P
  dinsdag 15 februari 2022 @ 18:38:01 #149
545 dop
:copyright: dop
pi_203677315
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 17:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een maat van mij koopt elk jaar een nieuwe, die is zo lomp groot dat die XL frames helemaal de stijfheid kwijt zijn.
Dat is gezeur, een goed frame verliest nooit zijn stijfheid.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_203680691
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 18:38 schreef dop het volgende:

[..]
Dat is gezeur, een goed frame verliest nooit zijn stijfheid.
Nou bij hem niet, na een jaar zie je gewoon dat hele frame en de wielen zwalken, of het breekt of er zitten haarscheurtjes in. Is ook 100kg aan de haak.
Vorige frame ging 3 maanden mee. Al zeker 4-5 frames gebroken ook.
Vakman pur sang
  dinsdag 15 februari 2022 @ 21:01:10 #151
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203680933
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou bij hem niet, na een jaar zie je gewoon dat hele frame en de wielen zwalken, of het breekt of er zitten haarscheurtjes in. Is ook 100kg aan de haak.
Bijzonder. Ligt het dan niet aan zijn rijstijl?
pi_203681104
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Bijzonder. Ligt het dan niet aan zijn rijstijl?
Jazeker, als er een drempel is wippen wij iets mee, hij blijft zitten en doet juist een extra trap.
Vakman pur sang
  dinsdag 15 februari 2022 @ 21:09:33 #153
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203681138
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jazeker, als er een drempel is wippen wij iets mee, hij blijft zitten en doet juist een extra trap.
Misschien moet je hem een voorhamer cadeau geven zodat hij niet meer hoeft te fietsen om z'n fiets te slopen.
pi_203681242
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Misschien moet je hem een voorhamer cadeau geven zodat hij niet meer hoeft te fietsen om z'n fiets te slopen.
Nou ja zeg, de plaatselijke fietsenhandel kan dan wel iemand ontslaan hè.
Vakman pur sang
  dinsdag 15 februari 2022 @ 21:17:49 #155
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203681344
quote:

[..]
Tsja moeten ze zelf weten toch? En die laatste zin snap ik ook niet helemaal, als iemand besluit om z'n oude iets in de oud ijzer bak te gooien is dat toch ook goed?
pi_203681730
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Tsja moeten ze zelf weten toch? En die laatste zin snap ik ook niet helemaal, als iemand besluit om z'n oude iets in de oud ijzer bak te gooien is dat toch ook goed?
Nouja, dat hangt van je instelling af, ik vind dat we met zijn allen vanuit duurzaamheidsprincipes wel wat minder mogen consumeren.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 21:37:52 #157
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203681865
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Nouja, dat hangt van je instelling af, ik vind dat we met zijn allen vanuit duurzaamheidsprincipes wel wat minder mogen consumeren.
groetjes, La_Tramposa vanuit Lanzarote? :P
pi_203682339
Heb nu zwift ingeruild voor the sufferfest van wahoo, stukken leuker ^O^
Vakman pur sang
  dinsdag 15 februari 2022 @ 22:43:19 #159
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_203683554
Ik wil zeker wel een nieuwe fiets, maar steek m’n geld momenteel vooral nog in ons huis, dus die nieuwe fiets moet nog even wachten…
pi_203683762
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 19:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Neem je je eigen fiets mee of huren? Wij hebben gehuurd bij Free motion, prima assortiment en service! En verder zijn er veel routes te vinden op Garmin of Komoot bijv. Ik vind tot nu toe het noorden mooier dan het zuiden, ik weet niet waar je zit?

En pas op met zwemmen als het zo hard waait, ik heb vanmiddag op het strand iemand uit de zee getrokken zien worden, en het duurde zo lang voordat er de juiste ambulancemensen met de juiste spullen ter plekke waren 😔. Ze hebben een minuut of 30 staan reanimeren maar daarna gebeurde er niks meer dus vrees dat hij/zij het niet gered heeft..
Ik huur en fiets nu ook met Free Motion maar dan op Gran Canaria.

Aardige mensen wel :) Wel moet je goed op je fiets letten, ik had om race clip pedalen gevraagd, kwamen ze toch met MTB aan zetten :') Gelukkig konden ze ze meteen wisselen :)
  woensdag 16 februari 2022 @ 07:05:18 #161
545 dop
pi_203685010
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
ik ben zelf 90 kilo en moet ook wel opletten.
Klim wieltjes van 1200gram of een frame met minimaal gewicht betekent ook kans op problemen.
Maar ik zij er ook bij, een goed frame. (Mag best ligt maar niet als eerste vereiste nemen)
En natuurlijk gebruiken zoals het bedoeld is.
Alles kun je slopen als dat nodig is.

[ Bericht 8% gewijzigd door dop op 16-02-2022 07:13:51 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_203685230
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
groetjes, La_Tramposa vanuit Lanzarote? :P
Dat is ook een gewetensding! Was wel mijn eerste vlucht sinds 2017, maar ik vind dat best een struggle ja. Heb er wel van genoten om voor het eerst in lange tijd weer eens echt naar de zon te gaan. Maar spullen consumeren draagt voor 40% bij aan onze uitstoot, dus om dat een beetje bewust te doen en waar mogelijk tweedehands, of er i ieder geval zo zuinig mogelijk mee omgaan lijkt mij een nobrainer.
pi_203685420
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 07:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Dat is ook een gewetensding! Was wel mijn eerste vlucht sinds 2017, maar ik vind dat best een struggle ja. Heb er wel van genoten om voor het eerst in lange tijd weer eens echt naar de zon te gaan. Maar spullen consumeren draagt voor 40% bij aan onze uitstoot, dus om dat een beetje bewust te doen en waar mogelijk tweedehands, of er i ieder geval zo zuinig mogelijk mee omgaan lijkt mij een nobrainer.
Dat houdt me totaal niet bezig gelukkig :)
Vakman pur sang
  woensdag 16 februari 2022 @ 08:48:34 #164
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203685696
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 08:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat houdt me totaal niet bezig gelukkig :)
Maar jij bent ons moreel kompas... Dit valt me wel wat tegen hoor.

Ik ben hier overigens ook wel mee bezig, maar sinds corona hebben we wel iets meer een fuck it houding. De komende jaren staan er nog wel een paar dingen op de agenda die we echt willen zien (Namibië, Botswana, Patagonië). Door corona hebben we hier iets meer een nu-of-nooitgevoel bij.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_203685725
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 08:48 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Maar jij bent ons moreel kompas... Dit valt me wel wat tegen hoor.

Ik ben hier overigens ook wel mee bezig, maar sinds corona hebben we wel iets meer een fuck it houding. De komende jaren staan er nog wel een paar dingen op de agenda die we echt willen zien (Namibië, Botswana, Patagonië). Door corona hebben we hier iets meer een nu-of-nooitgevoel bij.
Ja, dat gevoel heb ik ook wel een beetje. Na 2 jaar op je zolderkamertje werken terwijl alle leuke dingen gecanceld worden, heb je ook het gevoel dat je het meer verdient/meer nodig hebt.
Maar het blijft altijd zoeken naar manieren om je uitstoot te beperken zonder je eigen levensgeluk teveel in te perken. Zuinig met spullen omgaan is daarbij wel een win-win voor mij.
  woensdag 16 februari 2022 @ 08:55:31 #166
68638 Zwansen
pi_203685777
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 08:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ja, dat gevoel heb ik ook wel een beetje. Na 2 jaar op je zolderkamertje werken terwijl alle leuke dingen gecanceld worden, heb je ook het gevoel dat je het meer verdient/meer nodig hebt.
Maar het blijft altijd zoeken naar manieren om je uitstoot te beperken zonder je eigen levensgeluk teveel in te perken. Zuinig met spullen omgaan is daarbij wel een win-win voor mij.
Top dat er mensen zijn die zo denken. _O_

Ik moet toegeven dat ik zelf wel zo zou willen denken, maar mijn egoïsme wint het vooralsnog. Heb ook wel vrienden die er heel erg mee bezig zijn en overal rekening mee houden en het helpt wel als je het om je heen steeds meer gaat zien. Dat verlaagt toch de drempel. 10 jaar geleden was zo’n instelling ondenkbaar bij de gemiddelde Nederlander namelijk.
pi_203685796
Ik beperk alleen de uitstoot als dat financieel aantrekkelijk is. Daarom staat er een elektrische auto (van mijn vrouw) voor de deur en liggen er zonnepanelen op het dak. En om dat te compenseren rij ik zelf een auto op diesel. :+
pi_203689650
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2022 08:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Top dat er mensen zijn die zo denken. _O_

Ik moet toegeven dat ik zelf wel zo zou willen denken, maar mijn egoïsme wint het vooralsnog. Heb ook wel vrienden die er heel erg mee bezig zijn en overal rekening mee houden en het helpt wel als je het om je heen steeds meer gaat zien. Dat verlaagt toch de drempel. 10 jaar geleden was zo’n instelling ondenkbaar bij de gemiddelde Nederlander namelijk.
Het grappige is dat we veel meer CO2 uitstoten dan 10 jaar geleden. Al denken we er nu meer aan, voelen ons schuldiger, maar praktisch gezien hebben we gewoon meer apparaten, reizen, vervoersmiddelen. Is het slecht? Weet ik niet. Ik geloof meer in technologische vooruitgang ipv beperkingen.
Electrisch vliegen, alles aanpassen naar co2 neutraal enz.

Zelf ben ik er slecht in, alhoewel ik ons 40 jaar oude huis energieneutraal heb gemaakt, maar eigenlijk alleen maar omdat het uiteindelijk minder kost. :)
Vakman pur sang
  woensdag 16 februari 2022 @ 15:08:16 #169
68638 Zwansen
pi_203690625
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2022 14:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het grappige is dat we veel meer CO2 uitstoten dan 10 jaar geleden.

Bron? En wie bedoel je met we? In Nederland is dat volgens mij zelfs afgenomen als je per hoofd van de bevolking kijkt.
quote:
Is het slecht? Weet ik niet. Ik geloof meer in technologische vooruitgang ipv beperkingen.
Electrisch vliegen, alles aanpassen naar co2 neutraal enz.
Helaas is dit niet helemaal de juiste denkwijze. :P

Het begint áltijd bij een reductie van je energieverbruik. Dat is de basis van verduurzaming. Pas als dat niet kan of er een maximale besparing is bereikt kijk je naar technologische en duurzamere alternatieven zoals wind, zon, etc. Dit omdat er gewoon een maximale capaciteit zit aan onze energievoorziening. We moeten niet alleen duurzamere energie gaan gebruiken, maar idealiter ook veel minder energie gaan gebruiken.
  woensdag 16 februari 2022 @ 16:47:50 #170
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203691768
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2022 15:08 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Bron? En wie bedoel je met we? In Nederland is dat volgens mij zelfs afgenomen als je per hoofd van de bevolking kijkt.
[..]
Helaas is dit niet helemaal de juiste denkwijze. :P

Het begint áltijd bij een reductie van je energieverbruik. Dat is de basis van verduurzaming. Pas als dat niet kan of er een maximale besparing is bereikt kijk je naar technologische en duurzamere alternatieven zoals wind, zon, etc. Dit omdat er gewoon een maximale capaciteit zit aan onze energievoorziening. We moeten niet alleen duurzamere energie gaan gebruiken, maar idealiter ook veel minder energie gaan gebruiken.
Dat is ook precies waarom ik die hele vergroening bullshit vind. Iedereen wil meer meer meer doen en omdat het met windenergie is opgewekt is het opeens goed.

Je kan veel beter zuiniger doen en daardoor energie verbruiken dan meer energie die "groen" is gaan gebruiken.
pi_203692733
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2022 15:08 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Bron? En wie bedoel je met we?
Vakman pur sang
pi_203693488
Jullie hebben het niet over hetzelfde.
Aldus.
  FOK!Fotograaf woensdag 16 februari 2022 @ 21:17:08 #173
73911 ultra_ivo
pi_203695849
Ik heb al sinds jaar en dag voor mezelf de regel dat ik voor afstanden die ik binnen de 24uur met de trein kan afleggen ik niet eens kijk of ik er met het vliegtuig kan komen. Tussen de 24 en 48 uur per trein ga ik eens langzaam kijken, maar vooral met de fiets mee prefereer ik dan meestal de trein. Pas boven de 48uur is het vliegtuig de optie die ik als eerste bekijk.
Voor de rest geen auto en geen vlees eten. En natuurlijk vooral 2e hands fietsen kopen ;).
pi_203709199
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 16:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat is ook precies waarom ik die hele vergroening bullshit vind. Iedereen wil meer meer meer doen en omdat het met windenergie is opgewekt is het opeens goed.

Je kan veel beter zuiniger doen en daardoor energie verbruiken dan meer energie die "groen" is gaan gebruiken.
We kunnen ook zoveel mogelijk olie verbruiken tot het op is. Eenmaal op kan er geen benzine/kerosine etc geproduceerd worden. Ook geen plastics meer en is dus het probleem opgelost :P

Want men zal vast niet switchen naar auto's op steenkool. Vliegtuigen op steenkool lijkt mij helemaal onmogelijk :+
  donderdag 17 februari 2022 @ 20:16:25 #175
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203709218
quote:
3s.gif Op donderdag 17 februari 2022 20:15 schreef Godshand het volgende:

[..]
We kunnen ook zoveel mogelijk olie verbruiken tot het op is. Eenmaal op kan er geen benzine/kerosine etc geproduceerd worden. Ook geen plastics meer en is dus het probleem opgelost :P

Want men zal vast niet switchen naar auto's op steenkool. Vliegtuigen op steenkool lijkt mij helemaal onmogelijk :+
Steenkool kan je gewoon vergassen en van het gas weer brandstof maken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gasfabriek
pi_203709592
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2022 20:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Steenkool kan je gewoon vergassen en van het gas weer brandstof maken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gasfabriek
Ah, weer wat geleerd :)

Is wel wat anders dan aardgas, kerosine (dat is meer een vloeistof geloof ik?) en LPG...
Dit proces kost trouwens ook energie en misschien wel meer dan het oplevert. Maar met een kern centrale (produceert geen CO2) is het te doen.
  vrijdag 18 februari 2022 @ 08:16:59 #177
545 dop
pi_203713467
Koolwaterstoffen kun je ook produceren uit
Koolstofmonoxide en waterstof
Fischer-Tropschbrandstoffen

De tijd zal leren wat brandstof van de toekomst wordt.
pi_203792857
Ik meende hier gelezen te hebben dat er hier mensen zijn die Aftershokz Aeropex gebruikt tijdens het fietsen. Hoe bevalt dat?
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 23 februari 2022 @ 10:36:14 #179
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203793915
quote:
0s.gif Op woensdag 23 februari 2022 08:54 schreef Patroon het volgende:
Ik meende hier gelezen te hebben dat er hier mensen zijn die Aftershokz Aeropex gebruikt tijdens het fietsen. Hoe bevalt dat?
Ja klopt, ik onder andere.
Het bevalt me goed, gebruikte het aan het begin van de lockdowns veel voor langere soloritten.
Geluid is niet super, maar verrassend okay. Maximale geluid is niet zo hard, maar dat is ook wel een beetje de bedoeling ;).

Zeker audioboeken of podcasts gaan echt super met de Aeropex. Ook de pasvorm icm helm en bril is geen issue.

Ik gebruik ze nu wekelijks tijdens Zwiften met wat vrienden, om een beetje bij te kletsen, en straks weer wat meer als ik langer naar buiten ga.

Tegenwoordig hebben ze ook de Openrun geloof ik, lijkt me dezelfde koptelefoon maar dan met snellaadfunctie.
pi_203810078
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 10:36 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Het bevalt me goed, gebruikte het aan het begin van de lockdowns veel voor langere soloritten.
Geluid is niet super, maar verrassend okay. Maximale geluid is niet zo hard, maar dat is ook wel een beetje de bedoeling ;).

Zeker audioboeken of podcasts gaan echt super met de Aeropex. Ook de pasvorm icm helm en bril is geen issue.

Ik gebruik ze nu wekelijks tijdens Zwiften met wat vrienden, om een beetje bij te kletsen, en straks weer wat meer als ik langer naar buiten ga.

Tegenwoordig hebben ze ook de Openrun geloof ik, lijkt me dezelfde koptelefoon maar dan met snellaadfunctie.
Bedankt. Ik heb net de Aeropex binnen en ben echt positief verrast door de geluidskwaliteit. Echt fijn voor op de fiets en zelfs voor normaal gebruik ook. Ik vind die in ear plugs echt vreselijk en vallen bij mij altijd uit, dus dit is wel een uitkomst.
pi_203811491
Ik ben ook groot fan!
  donderdag 24 februari 2022 @ 13:28:45 #182
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_203812730
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 11:23 schreef Patroon het volgende:

[..]
Bedankt. Ik heb net de Aeropex binnen en ben echt positief verrast door de geluidskwaliteit. Echt fijn voor op de fiets en zelfs voor normaal gebruik ook. Ik vind die in ear plugs echt vreselijk en vallen bij mij altijd uit, dus dit is wel een uitkomst.
Goed om te horen! Vanaf windkracht 3 tegen wordt het wat lastiger :)
pi_203815896
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 13:28 schreef Yozzz het volgende:

[..]
Goed om te horen! Vanaf windkracht 3 tegen wordt het wat lastiger :)
Oke, moet nog testen. Het waait hier altijd minimaal windkracht 4 :D
  donderdag 24 februari 2022 @ 16:40:46 #184
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203816331
  donderdag 24 februari 2022 @ 19:37:42 #185
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_203819270
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 16:16 schreef Patroon het volgende:

[..]
Oke, moet nog testen. Het waait hier altijd minimaal windkracht 4 :D
:D
Altijd mee toch?
pi_203820313
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2022 10:36 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Oja ik zie de openrun nu ook, is de aeropex, maar dan snel laden. Is wel weer een stuk duurder. Heb nu 110 betaald. Gebruik deze ook alleen op de fiets of af en toe wat muziek thuis luisteren, nachts opladen is dan prima denk ik. Ben niet iemand die dit de hele dag aan heeft. Hoe lang duurt het laden?
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:44:56 #187
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203821392
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:09 schreef Patroon het volgende:

[..]
Oja ik zie de openrun nu ook, is de aeropex, maar dan snel laden. Is wel weer een stuk duurder. Heb nu 110 betaald. Gebruik deze ook alleen op de fiets of af en toe wat muziek thuis luisteren, nachts opladen is dan prima denk ik. Ben niet iemand die dit de hele dag aan heeft. Hoe lang duurt het laden?
Volgens mij gaat dat best snel, maar ik hou het niet zo in de gaten.
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:45:17 #188
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203821401
  donderdag 24 februari 2022 @ 20:54:09 #189
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203821593
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 20:45 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Oh nice, heel benieuwd
Het is echt heel lekker _O_
  zaterdag 26 februari 2022 @ 14:19:32 #190
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203846347
pi_203847145
Kunnen je Fok! vriendjes niet met je fietsen?

Dan kun je zoeken of oproepen tot een fietstocht met anderen in jouw regio met deze app.

Je kan aan geven welke afstand, welke gemiddelde regio en wat voor tocht (racefiets, MTB of gravel).

iOS: volgt?
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cyqler.cyqler
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 27 februari 2022 @ 19:22:14 #192
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_203867069
Vraagje, heb nu al jaren mijn racefiets in schuur staan omdat ik sinds mijn hersenbloeding me niet zeker genoeg meer voel op die fiets. Toch mis ik even fietsen wel en conditioneel gezien is het ook wel fijn.

Dus dacht ik dat het toch wel eens handig kan zijn om zo'n fietstrainer aan te schaffen. Zo eentje om je fiets in te hangen. Hoeft geen high tech ding te zien, hoef niet vanalles bij te houden of te kunnen. Maar gewoon dat ik een half uurtje/uurtje kan trappen.

Heeft iemand er tips voor?
Dit is het achterwiel, heb er verder weinig verstand van, maar het moet hier op aansluiten.

DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 27 februari 2022 @ 19:24:19 #193
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203867109
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:22 schreef rubbereend het volgende:
Vraagje, heb nu al jaren mijn racefiets in schuur staan omdat ik sinds mijn hersenbloeding me niet zeker genoeg meer voel op die fiets. Toch mis ik even fietsen wel en conditioneel gezien is het ook wel fijn.

Dus dacht ik dat het toch wel eens handig kan zijn om zo'n fietstrainer aan te schaffen. Zo eentje om je fiets in te hangen. Hoeft geen high tech ding te zien, hoef niet vanalles bij te houden of te kunnen. Maar gewoon dat ik een half uurtje/uurtje kan trappen.

Dit is het achterwiel, heb er verder weinig verstand van, maar het moet hier op aansluiten.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zijn 2 opties, je hebt een type waarbij je je wiel er uit haalt en er een cassette op de trainer zit. Een andere, eigenlijk wat oudere, optie is een andere band op je wiel en dan met je band op een rol.

Beide gevallen passen op je iets.
pi_203869101
Ik heb al twee maanden een tikkend / kloppend geluid tijdens het trappen als ik hard aanzet. Altijd dezelfde positie van de trappers, onafhankelijk van chainring, staan of zittend. Bij extra aanzetten op andere posities lukt het me niet om dat geluid te krijgen. Dat moet wel iets bij de trappers, trapas, bottom bracket zijn toch?

Gisteren alles (behalve de botom bracket) uitelkaar gehaald en netjes opnieuw gesmeerd en vast gezet. Ik hoop zo dat het nu weg is. De chain ring bolt zaten echt muurvast door de loctite, dacht dat m'n imbussleutel zou breken, maar uiteindelijk toch los gekregen en uiteraard weer netjes opnieuw vast gezet met loctite. Ik weet wel waarom ik vorig jaar één zo'n boutje verloren was, want daar zat helemaal geen loctite in. Ik moest de kleine chain ring eraf halen om te checken of de boutjes van de grote wel vast zaten. Anders had ik nooit zoveel kracht gaan zetten, want vast = vast.

Bottom bracket lagers voelde oké, al heb ik niet perse ervaring met beoordelen daarvan. Ze voelde in ieder geval soepel, zonder excessief veel speling en beide kanten min of meer gelijk.

Nog niet getest, maar uit ervaring weet ik dat dit soort dingen altijd zo lastig te vinden zijn. Ben echt bang dat het alsnog niet verholpen is. Zouden jullie als volgende stap dan toch de bottom bracket vervangen? Ding is niet heel duur, maar wel weer speciale tools nodig.
  zondag 27 februari 2022 @ 21:12:22 #195
68638 Zwansen
pi_203869142
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:22 schreef rubbereend het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon kopen en lekker Zwiften. _O_
  zondag 27 februari 2022 @ 21:44:50 #196
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_203869894
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 21:09 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb al twee maanden een tikkend / kloppend geluid tijdens het trappen als ik hard aanzet. Altijd dezelfde positie van de trappers, onafhankelijk van chainring, staan of zittend. Bij extra aanzetten op andere posities lukt het me niet om dat geluid te krijgen. Dat moet wel iets bij de trappers, trapas, bottom bracket zijn toch?

Gisteren alles (behalve de botom bracket) uitelkaar gehaald en netjes opnieuw gesmeerd en vast gezet. Ik hoop zo dat het nu weg is. De chain ring bolt zaten echt muurvast door de loctite, dacht dat m'n imbussleutel zou breken, maar uiteindelijk toch los gekregen en uiteraard weer netjes opnieuw vast gezet met loctite. Ik weet wel waarom ik vorig jaar één zo'n boutje verloren was, want daar zat helemaal geen loctite in. Ik moest de kleine chain ring eraf halen om te checken of de boutjes van de grote wel vast zaten. Anders had ik nooit zoveel kracht gaan zetten, want vast = vast.

Bottom bracket lagers voelde oké, al heb ik niet perse ervaring met beoordelen daarvan. Ze voelde in ieder geval soepel, zonder excessief veel speling en beide kanten min of meer gelijk.

Nog niet getest, maar uit ervaring weet ik dat dit soort dingen altijd zo lastig te vinden zijn. Ben echt bang dat het alsnog niet verholpen is. Zouden jullie als volgende stap dan toch de bottom bracket vervangen? Ding is niet heel duur, maar wel weer speciale tools nodig.
Je zou zeggen dat het weg moet zijn, maar kan echt van alles zijn. Altijd op dezelfde plek, kan ook komen door algemene flex in de fiets ( er is immers een punt waarop hij het meest flext). In dat geval kan het een simpele korrel zand tussen je snelspanner zijn.

Bottom bracket vervangen kan natuurlijk zeker, maar geeft ook geen garanties.
pi_203870048
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 21:09 schreef Schuifpui het volgende:

Bottom brackets zijn sowieso een slijtage-onderdeel. Dus prima om die af en toe te vervangen. Heb je je snelspanners wel eens wat losser/vaster gezet? Daar wil ook nog wel eens geluid vandaan komen.
Aldus.
  zondag 27 februari 2022 @ 21:53:56 #198
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203870055
Trappers loshalen en opnieuw monteren met wat vet op het schroefdraad
pi_203870070
Pendalen bedoel je?
Aldus.
pi_203870481
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 21:53 schreef kanovinnie het volgende:
Trappers loshalen en opnieuw monteren met wat vet op het schroefdraad
Die heb ik ook meegenomen inderdaad.
quote:
2s.gif Op zondag 27 februari 2022 21:53 schreef Z het volgende:

[..]
Bottom brackets zijn sowieso een slijtage-onderdeel. Dus prima om die af en toe te vervangen. Heb je je snelspanners wel eens wat losser/vaster gezet? Daar wil ook nog wel eens geluid vandaan komen.
Ik heb thru axles, die heb ik regelmatig los gehad en weer vast gezet ook in de laatste twee maanden, dus dat zal het niet zijn.

Als dit het niet blijkt te zijn, dan ga ik wel voor een nieuwe bottom bracket. Volgens mij heb ik over een jaar wel alle tools die je mogelijk nodig kan hebben voor fietsonderhoud. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')