Bijzonder. Ligt het dan niet aan zijn rijstijl?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou bij hem niet, na een jaar zie je gewoon dat hele frame en de wielen zwalken, of het breekt of er zitten haarscheurtjes in. Is ook 100kg aan de haak.
Vorige frame ging 3 maanden mee. Al zeker 4-5 frames gebroken ook.
Jazeker, als er een drempel is wippen wij iets mee, hij blijft zitten en doet juist een extra trap.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bijzonder. Ligt het dan niet aan zijn rijstijl?
Misschien moet je hem een voorhamer cadeau geven zodat hij niet meer hoeft te fietsen om z'n fiets te slopen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jazeker, als er een drempel is wippen wij iets mee, hij blijft zitten en doet juist een extra trap.
Nou ja zeg, de plaatselijke fietsenhandel kan dan wel iemand ontslaan hè.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien moet je hem een voorhamer cadeau geven zodat hij niet meer hoeft te fietsen om z'n fiets te slopen.
Tsja moeten ze zelf weten toch? En die laatste zin snap ik ook niet helemaal, als iemand besluit om z'n oude iets in de oud ijzer bak te gooien is dat toch ook goed?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 17:30 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik zag net op Strava iemand die zei 'Na 12.000 heb ik deze nieuwe fiets gekocht'. Toen schrok ik wel, ik heb ook 12.000km gefietst op mijn fiets maar die voelt nog als nieuwHangt er natuurlijk ook wel vanaf hoeveel je per jaar fietst, maar toch, met goed onderhoud kun je toch veeeeeel langer met een fiets doen. Hoewel er natuurlijk ook niks mis mee is om jezelf een mooie nieuwe fiets te gunnen, als de 'oude' dan ook weer een goede bestemming krijgt.
Nouja, dat hangt van je instelling af, ik vind dat we met zijn allen vanuit duurzaamheidsprincipes wel wat minder mogen consumeren.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja moeten ze zelf weten toch? En die laatste zin snap ik ook niet helemaal, als iemand besluit om z'n oude iets in de oud ijzer bak te gooien is dat toch ook goed?
groetjes, La_Tramposa vanuit Lanzarote?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nouja, dat hangt van je instelling af, ik vind dat we met zijn allen vanuit duurzaamheidsprincipes wel wat minder mogen consumeren.
Ik huur en fiets nu ook met Free Motion maar dan op Gran Canaria.quote:Op woensdag 9 februari 2022 19:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Neem je je eigen fiets mee of huren? Wij hebben gehuurd bij Free motion, prima assortiment en service! En verder zijn er veel routes te vinden op Garmin of Komoot bijv. Ik vind tot nu toe het noorden mooier dan het zuiden, ik weet niet waar je zit?
En pas op met zwemmen als het zo hard waait, ik heb vanmiddag op het strand iemand uit de zee getrokken zien worden, en het duurde zo lang voordat er de juiste ambulancemensen met de juiste spullen ter plekke waren 😔. Ze hebben een minuut of 30 staan reanimeren maar daarna gebeurde er niks meer dus vrees dat hij/zij het niet gered heeft..
ik ben zelf 90 kilo en moet ook wel opletten.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou bij hem niet, na een jaar zie je gewoon dat hele frame en de wielen zwalken, of het breekt of er zitten haarscheurtjes in. Is ook 100kg aan de haak.
Vorige frame ging 3 maanden mee. Al zeker 4-5 frames gebroken ook.
Dat is ook een gewetensding! Was wel mijn eerste vlucht sinds 2017, maar ik vind dat best een struggle ja. Heb er wel van genoten om voor het eerst in lange tijd weer eens echt naar de zon te gaan. Maar spullen consumeren draagt voor 40% bij aan onze uitstoot, dus om dat een beetje bewust te doen en waar mogelijk tweedehands, of er i ieder geval zo zuinig mogelijk mee omgaan lijkt mij een nobrainer.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
groetjes, La_Tramposa vanuit Lanzarote?
Dat houdt me totaal niet bezig gelukkigquote:Op woensdag 16 februari 2022 07:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is ook een gewetensding! Was wel mijn eerste vlucht sinds 2017, maar ik vind dat best een struggle ja. Heb er wel van genoten om voor het eerst in lange tijd weer eens echt naar de zon te gaan. Maar spullen consumeren draagt voor 40% bij aan onze uitstoot, dus om dat een beetje bewust te doen en waar mogelijk tweedehands, of er i ieder geval zo zuinig mogelijk mee omgaan lijkt mij een nobrainer.
Maar jij bent ons moreel kompas... Dit valt me wel wat tegen hoor.quote:Op woensdag 16 februari 2022 08:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat houdt me totaal niet bezig gelukkig
Ja, dat gevoel heb ik ook wel een beetje. Na 2 jaar op je zolderkamertje werken terwijl alle leuke dingen gecanceld worden, heb je ook het gevoel dat je het meer verdient/meer nodig hebt.quote:Op woensdag 16 februari 2022 08:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar jij bent ons moreel kompas... Dit valt me wel wat tegen hoor.
Ik ben hier overigens ook wel mee bezig, maar sinds corona hebben we wel iets meer een fuck it houding. De komende jaren staan er nog wel een paar dingen op de agenda die we echt willen zien (Namibië, Botswana, Patagonië). Door corona hebben we hier iets meer een nu-of-nooitgevoel bij.
Top dat er mensen zijn die zo denken.quote:Op woensdag 16 februari 2022 08:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, dat gevoel heb ik ook wel een beetje. Na 2 jaar op je zolderkamertje werken terwijl alle leuke dingen gecanceld worden, heb je ook het gevoel dat je het meer verdient/meer nodig hebt.
Maar het blijft altijd zoeken naar manieren om je uitstoot te beperken zonder je eigen levensgeluk teveel in te perken. Zuinig met spullen omgaan is daarbij wel een win-win voor mij.
Het grappige is dat we veel meer CO2 uitstoten dan 10 jaar geleden. Al denken we er nu meer aan, voelen ons schuldiger, maar praktisch gezien hebben we gewoon meer apparaten, reizen, vervoersmiddelen. Is het slecht? Weet ik niet. Ik geloof meer in technologische vooruitgang ipv beperkingen.quote:Op woensdag 16 februari 2022 08:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Top dat er mensen zijn die zo denken.
Ik moet toegeven dat ik zelf wel zo zou willen denken, maar mijn egoïsme wint het vooralsnog. Heb ook wel vrienden die er heel erg mee bezig zijn en overal rekening mee houden en het helpt wel als je het om je heen steeds meer gaat zien. Dat verlaagt toch de drempel. 10 jaar geleden was zo’n instelling ondenkbaar bij de gemiddelde Nederlander namelijk.
Bron? En wie bedoel je met we? In Nederland is dat volgens mij zelfs afgenomen als je per hoofd van de bevolking kijkt.quote:Op woensdag 16 februari 2022 14:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het grappige is dat we veel meer CO2 uitstoten dan 10 jaar geleden.
Helaas is dit niet helemaal de juiste denkwijze.quote:Is het slecht? Weet ik niet. Ik geloof meer in technologische vooruitgang ipv beperkingen.
Electrisch vliegen, alles aanpassen naar co2 neutraal enz.
Dat is ook precies waarom ik die hele vergroening bullshit vind. Iedereen wil meer meer meer doen en omdat het met windenergie is opgewekt is het opeens goed.quote:Op woensdag 16 februari 2022 15:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Bron? En wie bedoel je met we? In Nederland is dat volgens mij zelfs afgenomen als je per hoofd van de bevolking kijkt.
[..]
Helaas is dit niet helemaal de juiste denkwijze.
Het begint áltijd bij een reductie van je energieverbruik. Dat is de basis van verduurzaming. Pas als dat niet kan of er een maximale besparing is bereikt kijk je naar technologische en duurzamere alternatieven zoals wind, zon, etc. Dit omdat er gewoon een maximale capaciteit zit aan onze energievoorziening. We moeten niet alleen duurzamere energie gaan gebruiken, maar idealiter ook veel minder energie gaan gebruiken.
We kunnen ook zoveel mogelijk olie verbruiken tot het op is. Eenmaal op kan er geen benzine/kerosine etc geproduceerd worden. Ook geen plastics meer en is dus het probleem opgelostquote:Op woensdag 16 februari 2022 16:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is ook precies waarom ik die hele vergroening bullshit vind. Iedereen wil meer meer meer doen en omdat het met windenergie is opgewekt is het opeens goed.
Je kan veel beter zuiniger doen en daardoor energie verbruiken dan meer energie die "groen" is gaan gebruiken.
Steenkool kan je gewoon vergassen en van het gas weer brandstof maken.quote:Op donderdag 17 februari 2022 20:15 schreef Godshand het volgende:
[..]
We kunnen ook zoveel mogelijk olie verbruiken tot het op is. Eenmaal op kan er geen benzine/kerosine etc geproduceerd worden. Ook geen plastics meer en is dus het probleem opgelost
Want men zal vast niet switchen naar auto's op steenkool. Vliegtuigen op steenkool lijkt mij helemaal onmogelijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |