Ik zie nu dat Valieva eventjes 16 puntjes meer dan nr. 2 scoortquote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:17 schreef D_A het volgende:
Nog ff Chen aan het terug kijken op Eurosport, maar dat was wel goed ja
Gezien de huidige stand zal ie het wel moeten proberenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:45 schreef wimderon het volgende:
Benieuwd of Hanyu de viervoudige axel gaat proberen en of hij hem kan landen.
Jeroen Stekelenburg meldt net op de NOS dat de medailleceremonie gisteren is uitgesteld door een mogelijke dopingtest die positief is uitgevallen voor de Russen in aanloop naar de Spelenquote:Op maandag 7 februari 2022 04:38 schreef WAvanBuren het volgende:
Sinitsina en Katsalapov hengelen het goud binnen voor Rusland. Maar krijgen wel een gevoelige tik door ook in de vrije dans geklopt te worden. USA is ook wel zeker van het zilver. Erg teleurstellend verder dat opnieuw Valieva mag rijden en geen Shcherbakova of Trusova
.
quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jeroen Stekelenburg meldt net op de NOS dat de medailleceremonie gisteren is uitgesteld door een mogelijke dopingtest die positief is uitgevallen voor de Russen in aanloop naar de Spelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:02 schreef MorganLeFay het volgende:
Waarom zou je bij een sport als kunstschaatsen in vredesnaam aan de doping gaan?![]()
Ok, het vergt wat uithoudingsvermogen, maar daar win je niet mee.
Zou wel extreem dom zijn van de betreffende Rus(sin). 1. Het is - ook gezien het talent in de ploeg - totaal niet nodig. 2. Rusland heeft al geen goeie naam op dit gebied. En 3. Het verpest het voor iedereen.Omdat je met meer uithoudings- en herstelvermogen héél veel beter kunt trainen. Het trainingsvolume, zeker bij Russen, is echt onmenselijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Ja ok, maar dat is altijd al zo geweest.quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat je met meer uithoudings- en herstelvermogen héél veel beter kunt trainen. Het trainingsvolume, zeker bij Russen, is echt onmenselijk.
quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:02 schreef MorganLeFay het volgende:
Waarom zou je bij een sport als kunstschaatsen in vredesnaam aan de doping gaan?![]()
Ok, het vergt wat uithoudingsvermogen, maar daar win je niet mee.
Zou wel extreem dom zijn van de betreffende Rus(sin). 1. Het is - ook gezien het talent in de ploeg - totaal niet nodig. 2. Rusland heeft al geen goeie naam op dit gebied. En 3. Het verpest het voor iedereen.Doping heeft áltijd nut, over welke sport je het ook hebt en hoeveel talent iemand ook heeftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwah, ik ben redelijk sceptisch over het nut van doping bij darten, schietsport, curling en paarden”sport”.quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Doping heeft áltijd nut, over welke sport je het ook hebt en hoeveel talent iemand ook heeft
Langer je concentratie/focus vast kunnen houden in trainingen/wedstrijden helpt niet, denk je?quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:43 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Mwah, ik ben redelijk sceptisch over het nut van doping bij darten, schietsport, curling en paarden”sport”.
Tuurlijk wel, maar de middelen daarvoor zijn veel beperkter en ik denk dat het pak-risico daar veel minder opweegt tegen de baten tov bijvoorbeeld een kuurtje bij duursporten waarbij je procenten beter kan worden.quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Langer je concentratie/focus vast kunnen houden in trainingen/wedstrijden helpt niet, denk je?
Als je benen helemaal verzuurd zijn na veel sprongen, dan wordt coördinatie toch een tikje lastiger. Met doping word je minder snel moe en kun je dus veel beter blijven presteren tijdens een kür.quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:58 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar de middelen daarvoor zijn veel beperkter en ik denk dat het pak-risico daar veel minder opweegt tegen de baten tov bijvoorbeeld een kuurtje bij duursporten waarbij je procenten beter kan worden.
Ja, wat je in die jaren harder hebt kunnen doen met wat 'hulp'. Nog harder dus. Er zullen extreem weinig topatleten zijn die doping alleen even kort voor een wedstrijd gebruiken natuurlijk.quote:Op woensdag 9 februari 2022 10:20 schreef MorganLeFay het volgende:
In die jaren heb je ook uitgebreid aan je kracht en uithoudingsvermogen gewerkt.
Dit is echt pure onzin en wordt wel vaker gebruikt bij bepaalde sporten, dat doping geen zin zou hebben. Als jij 5% meer energie hebt op het einde van je kur dan helpt dat wel degelijk bij het nailen van je sprongen en draaien en dan geeft doping juist dat beetje extra. Je onderschat wat dat betreft wel heel erg het nu van uithoudingsvermogen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 10:20 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik snap jullie punten, maar als je echt goed bent in kunstschaatsen (als in: je gaat naar de OS) dan heb je jaren en jaren training achter de rug. In die jaren heb je ook uitgebreid aan je kracht en uithoudingsvermogen gewerkt. Een kür is niet langer zoveel mogelijk sprongen erin jassen (volgens mij mogen ze er nu max 7 doen), dus het is geen strijd van wie het meeste uithoudingsvermogen heeft.
Voor een wedstrijd maakt doping dan echt geen verschil meer, of het moet gaan om het placebo-effect.
En oppeppende middelen om zo lang mogelijk door te trainen...dat kan in principe, maar dat zou je denken dat daar tijdig mee gestopt wordt als er een groot toernooi nadert.
Denk niet dat dit een gevalletje bewust steroïdengebruik is. Het is of 'per ongeluk' een verkeerd zalfje of iets met corona
Bij paardensport worden zelfs de paarden getest op doping. Want die krijgen nog wel eens een middeltje ingespoten.quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:43 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Mwah, ik ben redelijk sceptisch over het nut van doping bij darten, schietsport, curling en paarden”sport”.
Bij darten zijn er anders weinig nuchter op het podium, dat is ook doping (alleen niet verboden), schietsport idem dito kan je ook genoeg middelen theoretisch nemen die je hartslag verlagen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:43 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Bij schietsport zijn het vaak bètablokkers.quote:Op woensdag 9 februari 2022 10:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Bij darten zijn er anders weinig nuchter op het podium, dat is ook doping (alleen niet verboden), schietsport idem dito kan je ook genoeg middelen theoretisch nemen die je hartslag verlagen.
Ze doen de belangrijkste sprongen en draaien niet voor niets voornamelijk in de eerste helft van de kür he! De 2e helft is doorgaans voor het artistieke gedeelte. Ik ken geen enkele schaatser die de laatste 30 seconden nog even een viervoudige sprong eruit perst. Ze eindigen meestal met een relatief eenvoudige pirouette (t.o.v. de eerdere) en dat is vooral balans.quote:Op woensdag 9 februari 2022 10:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dit is echt pure onzin en wordt wel vaker gebruikt bij bepaalde sporten, dat doping geen zin zou hebben. Als jij 5% meer energie hebt op het einde van je kur dan helpt dat wel degelijk bij het nailen van je sprongen en draaien en dan geeft doping juist dat beetje extra. Je onderschat wat dat betreft wel heel erg het nu van uithoudingsvermogen.
Doping is nooit een kwestie geweest van je gebruikt het en nu ben je 50% beter, het gaat altijd over marginal gains (zeker anno nu) maar dat is nou net die paar procent die je een medaille kan opleveren ook bij de niet meest fysieke sporten.
quote:Woensdag verschenen enkele Russische kunstschaatsers, onder wie de 15-jarige sensatie Kamila Valieva, niet op de geplande training, wat tot meer speculaties leidde. Ook de ijsdansers Anastasia Misjina en Aleksandr Galliamov ontbraken, net als Mark Kondratioek, die zich individueel heeft geplaatst voor de vrije kür van donderdag.
Helemaal niet agree to disagree dit soort dingen goedpraten of meegaan met de smoesjes (met wat onverhoold racisme erbij, alle schmink komt uit China, no matter welk merkje erop staat) is gewoon zeer slecht, zo werk je doping in de hand. Door net te doen alsof er geen probleem is want ze hebben toch geen voordeel (wat ze wel degelijk hebben).quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:23 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Ze doen de belangrijkste sprongen en draaien niet voor niets voornamelijk in de eerste helft van de kür he! De 2e helft is doorgaans voor het artistieke gedeelte. Ik ken geen enkele schaatser die de laatste 30 seconden nog even een viervoudige sprong eruit perst. Ze eindigen meestal met een relatief eenvoudige pirouette (t.o.v. de eerdere) en dat is vooral balans.
Maar agree to disagree![]()
Ik geloof niet dat er veel winst valt te behalen met doping en dat de huidige geruchten een gevalletje 'per ongeluk' betreffen.
Meest recente dopinggeval bij het kunstschaatsen was overigens in Amerika, waar paarrijdster Jessica Calalang positief testte op een middel dat ook in shampoo en make-up voorkomt. Goede reden om geen schmink te bestellen op AliExpress
Op het AD staat overigens dit:
[..]
Tsjongequote:Op woensdag 9 februari 2022 11:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Helemaal niet agree to disagree dit soort dingen goedpraten of meegaan met de smoesjes (met wat onverhoold racisme erbij, alle schmink komt uit China, no matter welk merkje erop staat) is gewoon zeer slecht, zo werk je doping in de hand. Door net te doen alsof er geen probleem is want ze hebben toch geen voordeel (wat ze wel degelijk hebben).
Koos Stompe kon destijds na de Belgian Open wel een dikke prijs van 20K inleveren nadat hij betrapt was op Marihuana.quote:Op woensdag 9 februari 2022 10:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Bij darten zijn er anders weinig nuchter op het podium, dat is ook doping (alleen niet verboden), schietsport idem dito kan je ook genoeg middelen theoretisch nemen die je hartslag verlagen.
Wist niet dat dat op de dopinglijst staat.quote:Op woensdag 9 februari 2022 13:16 schreef wimderon het volgende:
Geruchten over geruchten zeggen dat het mogelijk om marihuana gaat.
Vind het wel mooi dat die Russen toch altijd weer nieuwe manieren vinden om de boel te belazeren.quote:Op woensdag 9 februari 2022 17:48 schreef Leatherface het volgende:
Wat de zaak complex maakt is dat ze jonger dan zestien is. Dat maakt dat ze in de anti-doping code niet automatisch als schuldig aangemerkt kan worden.
Ik wel, daar is Denis Yuskov ook een keer mee in de nesten geraakt.quote:Op woensdag 9 februari 2022 17:22 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wist niet dat dat op de dopinglijst staat.
Zou mooi zijn als we zo aan het einde van het tijdperk Tutberidze komen, maar dat zal wel nietquote:Op donderdag 10 februari 2022 03:06 schreef WAvanBuren het volgende:
Oei, dit is huge. Niet alleen omdat het om Valieva gaat maar (vooral) ook omdat ze uit team Tutberidze komt. Toch al zo her en der wat controversieel door haar vermeende strenge regime. Ook Shcherbakova, Trusova en Tarasova/Morozov trainen bij haar. Hier en in vele huizen in Rusland en bij fans over de hele wereld kunnen nog wel eens spullen gaan sneuvelen. Shcherbakova staat hier ook nog eens na een zéér discutabele jurering op het NK ten koste van mijn Tuktamysheva
.
Die laatste was pas zevende op het NK, op 15 punten achter Shcherbakova. Zoveel kun je toch niet beïnvloeden als jury? Of hoe werkte de kwalificatie daar precies?quote:Op donderdag 10 februari 2022 03:06 schreef WAvanBuren het volgende:
Oei, dit is huge. Niet alleen omdat het om Valieva gaat maar (vooral) ook omdat ze uit team Tutberidze komt. Toch al zo her en der wat controversieel door haar vermeende strenge regime. Ook Shcherbakova, Trusova en Tarasova/Morozov trainen bij haar. Hier en in vele huizen in Rusland en bij fans over de hele wereld kunnen nog wel eens spullen gaan sneuvelen. Shcherbakova staat hier ook nog eens na een zéér discutabele jurering op het NK ten koste van mijn Tuktamysheva
.
Je moet die zevende plaats tav kwalificatie eigenlijk zien als een vijfde plaats. De nr’s 4 en 5, Petrosian en Samodelkina zijn beide pas 14 en dus nog te jong om mee te mogen doen aan internationale wedstrijden. Muravieva de nr. 6 mag je eigenlijk ook afstrepen die heeft (nog) geen enkele ervaring op het hoogste internationale niveau. 15 punten klinkt inderdaad fors, maar de één wat te weinig punten toekennen en de ander wat te veel in beide programma’s dan valt dat best mee, en Anna maakte echt een forse fout daar waar Tuktamysheva foutloos was. Maargoed, dit is het lastige van jurysporten. Begrijp me verder niet verkeerd, wat mij betreft staat Shcherbakova hier terecht als wereldkampioen (ik had Trusova thuis gelaten) maar ik bedoelde het meer in de context van een eventuele Tutberidze die de boel bedonderd, dan is het passeren van Tuktamysheva wel extra pijnlijk.quote:Op donderdag 10 februari 2022 11:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die laatste was pas zevende op het NK, op 15 punten achter Shcherbakova. Zoveel kun je toch niet beïnvloeden als jury? Of hoe werkte de kwalificatie daar precies?
Op de Eurosport Player kun je gewoon alles terugkijken. Ook nog met prettig commentaar erbij.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:00 schreef MorganLeFay het volgende:
Volgens SkySports is er morgenavond een hoorzitting en volgt maandag in de loop van de dag de uitspraak of Valieva mee mag doen aan de korte kür dinsdag (om 11u NL'se tijd).
Vandaag was de ritmische dans bij het ijsdansen. Jammer dat daar zo weinig van werd uitgezonden. Zag vooral curling en herhalingen van schansspringen langskomen![]()
Maar het Franse koppel Papadakis/Cizeron staat aan de leiding. Hoop voor ze dat ze winnen, maar zou het ook leuk vinden voor Hubbell/Donohue (nu 3e) aangezien die ook stoppen na de OS. Veel kanshebbers hebben jaren het zilver of brons kunnen ophalen achter Virtue/Moir en Davis/White. Dus eigenlijk gun je het iedereen
Ze heeft tijdens de olympische spelen elke keer negatief getest.......quote:Op maandag 14 februari 2022 08:45 schreef Andromache het volgende:
Wat een rare uitspraak. Schade aan haar carrière als ze geschorst wordt, dus ze mag meedoen. En meedoen is geen schade aan haar carrière? De schade is al aangericht, lieve mensen van het CAS.
Als ze zo nodig aan het volwassenenspelletje mee wil doen, moet ze ook volgens de spelregels voor volwassenen het spelletje spelen. En uiteindelijk is zij slachtoffer. Of ze is een heel ambitieuze puber die willens en wetens zelf op zoek is gegaan naar doping, of de doping is haar opgedrongen. In het eerste geval had ze tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen door de Russische bond, in het tweede geval hadden hier direct koppen moeten rollen in de staf. Maar ja, Rusland.Waarom laat het CAS dit toe? Er is masaal opstand, zo te lezen geheel terecht, ISU, WADA, IOC nota bene terwijl die nogal behoudend zijn. Ongelooflijk dat het CAS buigt als riet.
Gewoon minimumleeftijd invoeren om mee te mogen doen aan de OS. Ben je meteen af van “Beschermde status vanwege je leeftijd” en “schade voor je verdere carrière”.quote:Op maandag 14 februari 2022 08:45 schreef Andromache het volgende:
Wat een rare uitspraak. Schade aan haar carrière als ze geschorst wordt, dus ze mag meedoen. En meedoen is geen schade aan haar carrière? De schade is al aangericht, lieve mensen van het CAS.
Als ze zo nodig aan het volwassenenspelletje mee wil doen, moet ze ook volgens de spelregels voor volwassenen het spelletje spelen. En uiteindelijk is zij slachtoffer. Of ze is een heel ambitieuze puber die willens en wetens zelf op zoek is gegaan naar doping, of de doping is haar opgedrongen. In het eerste geval had ze tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen door de Russische bond, in het tweede geval hadden hier direct koppen moeten rollen in de staf. Maar ja, Rusland.Waarom laat het CAS dit toe? Er is masaal opstand, zo te lezen geheel terecht, ISU, WADA, IOC nota bene terwijl die nogal behoudend zijn. Ongelooflijk dat het CAS buigt als riet. Moet dit echt zo volgens de antidopingcode? Valieva wordt morgen massaal uitgefloten, zielig, doe dit haar niet aan.
Die is er toch?quote:Op maandag 14 februari 2022 11:06 schreef The_Playmaker het volgende:
[..]
Gewoon minimumleeftijd invoeren om mee te mogen doen aan de OS. Ben je meteen af van “Beschermde status vanwege je leeftijd” en “schade voor je verdere carrière”.
Schaf dopingcontroles voor minderjarigen dan eigenlijk gewoon af want op deze manier werkt het systeem dus ook totaal niet.
Dat klopt ja.quote:Op maandag 14 februari 2022 12:08 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die is er toch?
Volgens mij moet je dit kalenderjaar 16 worden.
Ik kan hem ook niet volgen.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:19 schreef wimderon het volgende:
Deze uitleg slaat nergens op.
Als je meedoet aan seniorenwedstrijden moet je ook als dusdanig behandeld worden.
Nog een reden om de minimumleeftijd gewoon te verhogen naar 18+. Kinderen moeten kind kunnen zijn en niet hun jeugd in no-time kapot trainen om op hun 16e te pieken en op hun 21e te pensioneren. En in het geval van doping kun je een minderjarige inderdaad niet aansprakelijk houden, dus als je dat gelijk wil kunnen trekken moet iedereen die meedoet gewoon 18+ zijn. Of 18 worden in het jaar van de OS, maar dan zou een 17-jarige die meedoet aan doping alsnog als volwassene 'berecht' moeten worden.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:23 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik kan hem ook niet volgen.
Overigens is leeftijd wel degelijk een heikel punt in de vraag of ze aansprakelijk kan worden gehouden, omdat ze nog geen 16 is. Maar dat kan het CAS dan toch ook gewoon zo benoemen?
Ik vind het dan weer belachelijk, straks wint ze en wordt ze achteraf geschrapt. Nou dat is leuk voor de nummer 2 die dan ergens over een paar maanden een medaille per post krijgt.quote:Op maandag 14 februari 2022 09:57 schreef MorganLeFay het volgende:
Begrijpelijke uitspraak. Als ze niet mee mag doen, kun je dat niet terugdraaien. Een behaald resultaat kun je achteraf wel schrappen. Denk dat ze nog onderzoek willen doen naar het hoe en wat.
Dit verhaal zal nog wel een staartje krijgen.
Ik ben niet juridisch onderlegd, maar als een dergelijke 'vormfout' genoeg kan zijn om vrijgesproken te worden, dan is het wel logisch dat het CAS Valieva laat starten.quote:Op maandag 14 februari 2022 14:51 schreef crystal_meth het volgende:
Een argument dat meespeelde: de uitslag van de test was (door covid problemen in het lab in Stockholm) pas na 44 dagen bekend, wat het moeilijk maakte om het resultaat aan te vechten.
Dat is ook gewoon stom. Niemand wordt ooit blij van een medaille achteraf. Maar zo doen ze het wel vaker.quote:Op maandag 14 februari 2022 15:17 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik vind het dan weer belachelijk, straks wint ze en wordt ze achteraf geschrapt. Nou dat is leuk voor de nummer 2 die dan ergens over een paar maanden een medaille per post krijgt.
Genoeg sporters die het missen vanwege covid en dan mag zij wel gewoon meedoen.
Maar ik heb weinig met die Russische schaatsfabriek, je ziet ze even en dan staat de volgende klaar. Nu zijn carrières al kort maar normaal zag je iets van ontwikkeling en groei.
Zou niet voor het eerst zijn dat een 15 jarige wordt geschorst vanwege doping. Ook door het CAS.quote:Op maandag 14 februari 2022 13:23 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik kan hem ook niet volgen.
Overigens is leeftijd wel degelijk een heikel punt in de vraag of ze aansprakelijk kan worden gehouden, omdat ze nog geen 16 is. Maar dat kan het CAS dan toch ook gewoon zo benoemen?
https://www.nu.nl/olympis(...)ns-zaak-valieva.htmlquote:Niet 24 maar 25 kunstrijdsters zullen donderdag deelnemen aan de olympische finale in Peking. Dat heeft schaatsbond ISU maandag besloten, nadat bekend werd dat Kamila Valieva voorlopig niet geschorst wordt voor haar positieve dopingtest.
Dinsdag kunnen de kunstrijdsters zich plaatsen voor de individuele finale van donderdag. Namens Nederland hoopt Lindsay van Zundert een plek bij de beste 25 af te dwingen.
De ISU was een van de partijen die bij het CAS tevergeefs aandrong op een voorlopige schorsing voor Valieva, wegens gebruik van het verboden middel trimetazidine. Het sporttribunaal oordeelde maandag dat er te weinig bewijs was en wees er bovendien op dat de vijftienjarige Valieva vanwege haar jonge leeftijd volgens de WADA-regels een beschermde status heeft.
"Indien mevrouw Valieva zich bij de eerste 24 schaart, dan zullen we omwille van de eerlijkheid een 25e deelnemer toelaten", meldt de ISU in een verklaring.
Olympische Spelen
IOC zal Valieva geen medaille uitreiken
De dopingzaak van Valieva wordt pas na afloop van de Spelen afgerond. Mogelijk moet ze de gouden medaille die ze met het Russische team veroverde nog inleveren, evenals een eventuele individuele medaille.
Het IOC meldde maandag dat Valieva geen medaille zal krijgen uitgereikt tijdens de Winterspelen in Peking. De medailleceremonie voor de landenwedstrijd heeft nog niet plaatsgevonden.
Valieva testte positief bij een wedstrijd in december. Dat werd pas bekend kort nadat ze in Peking goud had gewonnen met de Russische ploeg.
In de landenfinale liet Valieva een viervoudige sprong zien, iets wat nooit eerder was vertoond op de Olympische Spelen. 'Miss Perfect', zoals haar bijnaam luidt, geldt als favoriet voor de individuele finale.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat denken jullie van morgen? Haalt Lindsay de finale? Ik denk het wel, er vallen er maar 5 af.![]()
quote:Op maandag 14 februari 2022 22:31 schreef MorganLeFay het volgende:
Genoeg over hoe oneerlijk het is.Misschien wel, misschien niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat denken jullie van morgen? Haalt Lindsay de finale? Ik denk het wel, er vallen er maar 5 af.
Gauw gezaptquote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:05 schreef wimderon het volgende:
Eurosport-commentaarduo >> NOS-commentaarduo.
Ze is 17 knurftquote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:37 schreef Poepz0r het volgende:
Bohh ze legt die benen zo in je nek Hans, heerlukkkk.
Medicijn van opa, @heywoodu en ik vragen ons af of dit ook is gegaan via per ongeluk in de pasta vallenquote:"Er zou een verontreiniging hebben plaatsgevonden met een product dat haar grootvader gebruikte", aldus Oswald.
Volgens de kenners moet opa in haar bek gekotst hebben.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Medicijn van opa, @:heywoodu en ik vragen ons af of dit ook is gegaan via per ongeluk in de pasta vallen
Sterker nog, het was eveneens een PR.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:13 schreef TheVulture het volgende:
Mooie prestatie van Van Zundert, als je een SB rijdt dan doe je het gewoon prima
We schakelen over.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 11:40 schreef Poepz0r het volgende:
59.24 MIDDELMAAT. Hier hebben we niks aan.
Maar hoe gaat het metdeze uitslag als die russische slet negatief getest word,blijft ze dan wel in de uitslag staan ofword de nr 25 na het tribunaaldan nog uit de uitslag geschrapt?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
nvm nog eentje nodig.
Oh nee er gaan er 25 naar de finale vanwege dat hele dopingverhaal dus ze is nu geplaatst.
Normaal mogen er 24 door. Nu mogen er 25 door áls Valieva in de top-24 staat (wat ze normaliter zeker zal staan natuurlijk), om te zorgen dat degene die nu 25e wordt niet puur door Valieva de vrije kür mis zou lopen. Dus degene die na vandaag 25e staat doet gewoon de vrije kür en schuift net als de rest een plekje op als Valieva uit de uitslag gehaald zou worden.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Maar hoe gaat het metdeze uitslag als die russische slet negatief getest word,blijft ze dan wel in de uitslag staan ofword de nr 25 na het tribunaaldan nog uit de uitslag geschrapt?
Idioot.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Maar hoe gaat het metdeze uitslag als die russische slet negatief getest word,blijft ze dan wel in de uitslag staan ofword de nr 25 na het tribunaaldan nog uit de uitslag geschrapt?
Nee, maar dat kan komen doordat 'ie op mute staat omdat ik op de laptop wat anders kijk.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:29 schreef AgnesGru het volgende:
Bij jullie ook geen geluid bij NPO1?
Het hele gedoe omtrent de Russische dame zal pas na de spelen afgerond zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:26 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Maar hoe gaat het metdeze uitslag als die russische negatief getest word,blijft ze dan wel in de uitslag staan ofword de nr 25 na het tribunaaldan nog uit de uitslag geschrapt?
Bij mij geen problemen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:29 schreef AgnesGru het volgende:
Je moet even op de unmute knop drukken.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:29 schreef AgnesGru het volgende:
Hij stond niet op mutequote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:32 schreef damsco het volgende:
[..]
Je moet even op de unmute knop drukken.
Kwam heel stijf over, hopelijk gaat ze werken aan haar lenigheid. De wereldtop gaat ze niet halen.quote:
De kur is inderdaad wel het probleem zit weinig schwung en sjeu aan zeker als je het vergelijkt zeker zometeen met de top.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:35 schreef Nober het volgende:
[..]
Kwam heel stijf over, hopelijk gaat ze werken aan haar lenigheid. De wereldtop gaat ze niet halen.
Wat een onzin. Heeft gewoon meer tijd nodig in vergelijking met bijvoorbeeld de Russische meisjes. Kijk naar Loena Hendrickx die had ook wat langer nodig maar is nu ook een wereldtopper.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:35 schreef Nober het volgende:
[..]
Kwam heel stijf over, hopelijk gaat ze werken aan haar lenigheid. De wereldtop gaat ze niet halen.
Alleen maak je dan de sprongen nog belangrijker en dat is juist wat ze niet willen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:44 schreef kilon het volgende:
En toch blijf ik erbij dat wanneer er gevallen wordt, het onmogelijk moet zijn om de finale te halen. Dat is dan maar het risico van goed willen schaatsen.
Jammer. Dat is het enige dat het nog een klein beetje acceptabel maakt om te kijken. Anders is het een beetje dom rondschaatsen en wat met je armen zwaaien.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Alleen maak je dan de sprongen nog belangrijker en dat is juist wat ze niet willen.
Meegenomen en dan zijn er nog ongeveer 2x zoveel punten te verzamelen in de vrije kur als in de korte kur.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:11 schreef TheVulture het volgende:
Worden de resultaten eigenlijk meegenomen naar de vrije kur, of gaat iedereen daar weer op 0?
Ik zal je dan gelijk maar uit de droom helpen. Loena gaat normaal gesproken meedoen om een top 5 klassering en heeft een hele goede korte kür.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:56 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Mag toch hopen dat van Zundert niet gaat verliezen van een Belg. Dat zou wat mij betreft een standaard kwalificatieeis moeten zijn, niet achter een Belg in de ranking.
Schandequote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:04 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Ik zal je dan gelijk maar uit de droom helpen. Loena gaat normaal gesproken meedoen om een top 5 klassering en heeft een hele goede korte kür.
Ook alleen al de opmerking: "Bij de Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!quote:
Je valt in herhalingquote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ook alleen al de opmerking: "Bij de Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!
Al besproken.quote:
Hoi Marco Bquote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:52 schreef Salina het volgende:
Hup 15-jarig meisje.![]()
(Heb wel met haar te doen eerlijk gezegd)
Valt toch wel mee, val kost haar 4 punten, dus zonder val was ze ongeveer 4de en dan straks 7-9 geweest. Daarboven zit het ook heel dicht bij elkaar nummers 11-19 scheelt maar 2 punten.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:53 schreef WAvanBuren het volgende:
Jury is ineens wel heel scheutig met de punten.
Vind het discutabel. Dit was bijvoorbeeld echt niet beter dan Ryabova imo. Maargoed, ik ben geen jurylidquote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Valt toch wel mee, val kost haar 4 punten.
Ryabova haar technische score was ook hoger, Chen heeft een hoge programma score.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:56 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Vind het discutabel. Dit was bijvoorbeeld echt niet beter dan Ryabova imo. Maargoed, ik ben geen jurylid.
Klopt JIJ BENT PURE MIDDELMAAT HAHAquote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:56 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Vind het discutabel. Dit was bijvoorbeeld echt niet beter dan Ryabova imo. Maargoed, ik ben geen jurylid.
Jouw moeder vannacht ook.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:57 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Klopt JIJ BENT PURE MIDDELMAAT HAHA
Ja, het zal wel kwestie van smaak zijnquote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ryabova haar technische score was ook hoger, Chen heeft een heel hoge programma score.
Mwah, anders had je dit toernooi helemaal schriftelijk kunnen afdoen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wel lullig dat je heel goed bent in viervoudige sprongen maar dat je verplicht wordt om niet meer dan drievoudige te doen.
Te goed voor de competitiequote:Op dinsdag 15 februari 2022 15:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wel lullig dat je heel goed bent in viervoudige sprongen maar dat je verplicht wordt om niet meer dan drievoudige te doen.
Ik moest gniffelen.quote:
Ze schaatst pas op de muziek van Ravel tijdens de vrije kür. Die is overmorgen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:03 schreef PirE het volgende:
Ik heb Kamila gemist. Zeker weer Bolero met een paar keer springen en armpjes zwaaien en dan teveel punten krijgen.
quote:“Dopinglab vond drie substanties tegen hartproblemen in staal van kunstschaatsster Valieva”
De Russische kunstschaatsster Kamila Valieva had bij haar dopingcontrole eind december naast het verboden trimetazidine nog twee andere (wel toegelaten) substanties in haar lichaam die gebruikt kunnen worden tegen hartproblemen. Dat meldt de New York Times dinsdag.
Trimetazidine staat sinds 2014 op de verboden lijst van het wereldantidopingagentschap WADA omdat het de bloedcirculatie kan bevorderen. Volgens Valieva kwam ze met het product onvrijwillig in contact via medicatie die haar grootvader neemt. Het Internationaal Sporttribunaal TAS besliste haar zondag niet uit competitie te nemen op de Olympische Winterspelen, zonder zich uit te spreken over de grond van de zaak.
In de documenten die het labo van Stockholm, dat het staal van Valieva onderzocht, aan het TAS bezorgde wordt naast trimetazidine nog melding gemaakt van twee andere hartmedicijnen die in het systeem van de 15-jarige kunstschaatsster zijn aangetroffen. Volgens de NY Times, die de documenten kon inkijken, gaat het om L-Carnitine en Hypoxen, twee producten die niet op de verboden lijst staan. De moeder van Valieva zou aan verantwoordelijken van het Russisch antidopingagentschap RUSADA hebben verklaard dat haar dochter Hypoxen nam om hartritmestoornissen te bestrijden.
In een reactie zegt Travis Tytgart, topman van het Amerikaanse antidopingagentschap, dat de combinatie van deze drie middelen kan leiden tot “een hoger uithoudingsvermogen, minder vermoeidheid en betere zuurstofopname”.
Valieva mocht dinsdag ondanks alle heisa gewoon aantreden in de korte kür en zette meteen de hoogste score neer.
Zo. Dan dit er nog even bovenop.quote:
Tijd voor een film over dit inspirerende verhaal van een zware hartpatiënt die toch gewoon kan uitblinken in haar sport.quote:
Kurakova onderklasse noemenquote:Op donderdag 17 februari 2022 11:34 schreef Bugno3 het volgende:
Normaal kijk ik de onderklasse van het schaatserijden niet, maar ziet er behoorlijk lomp uit vergeleken met de toppers, sodeju.
Je moet ook op Eurosport kijken.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:41 schreef Zorro het volgende:
Snel weer afgezet.
Omdat het geen sport is natuurlijk. Maar ook omdat ik niet begrijp dat iemand nog langer naar de stem van die co-commentator kan luisteren. Wat een ellende is dat zeg. Tilburger lijkt me. Alleen Amsterdams is erger.
Ook jij bent afquote:Op donderdag 17 februari 2022 11:41 schreef Zorro het volgende:
Snel weer afgezet.
Omdat het geen sport is natuurlijk.
quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Een SB hebben van slechts 60 punten per kuur. UIT DAT LICHT
Omdat die goed kan kunstschaatsen?quote:
Stukje homofielquote:Op donderdag 17 februari 2022 11:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Omdat die goed kan kunstschaatsen?
In het commentaarhokje.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Omdat die goed kan kunstschaatsen?
Nou okay Einaudi mag dan nog met enkel minpunten.quote:Op donderdag 17 februari 2022 11:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Eigenlijk zou gewoon alles wat niet een Russische componist is al minpunten moeten opleveren en alles wat na 2000 is gemaakt automatische diskwalificatie (en dan bedoel ik de muziek, rijders moeten na 2000 gemaakt zijn).
Nou echt! Gaat haar nog bijna dwingen een kant te kiezenquote:Op donderdag 17 februari 2022 12:09 schreef bianconeri het volgende:
Krijgt die interviewer bij de NOS betaald per uur bij een interview?
Hij houdt maar niet op, alsof hij een uur moet volmaken voor zijn loon ofzo.
Hou je klep gewoon en laat dat meisje gaan na 100 vragen.
Te weinig snelheid voor dubbel/triple vaak. Of disbalans.quote:Op donderdag 17 februari 2022 12:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Waarom pleuren mensen er een enkele sprong in hun kur, want die levert letterlijk bijna niets op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |