Ik heb er alweer 2,5 uitgepiestquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor, zo gaat dat hier ook altijd. Die zes zijn ook zo weer weg meestal
Ik ben geen psycholoog, maar ik kan me voorstellen dat zo’n deadline het best lastig maakt. Niet zozeer die deadline zelf halen, maar meer wat er daarna komt.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:13 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ja, dat is heel duidelijk bij mij. Begon met dat ik zoveel mogelijk wou afvallen voor een bepaald event, dat is gelukt, maar mezelf (te?) veel ontzegd. Daarna had ik er even genoeg van. Vervolgens weer opgepakt, maar wou er niets vanaf, nog geen 100 gram. Daarna een 'fuck it, forever dat, dan maar niet periode gehad en dat icm met alle eetfeestjes in december, hoppa +6.
Irritant hequote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:39 schreef Pinuts het volgende:
Zo frusterend, het weekend is altijd mijn officiële gewicht meet-dag. Dinsdag + woensdag 73.6 gezien. Nu 73.9. En ja vocht, blablabla, maar toch hoop ik stiekem altijd dat het op mijn meetdag het laagste is want dan staat mooier.
Anyway, vandaag geen dieet maar wel eiwitten aanvullen want sushi [ link | afbeelding ]
Fijn zo zeg!quote:Op zondag 30 januari 2022 16:09 schreef Moonlight het volgende:
Lang niet meer hier geweest!
Vannmorgen sinds 3 weken weer gewogen (Weeg normaal alleen bij de dietiste en soms bij mijn moeder) en ben toch weer 3 kilo afgevallen
Dat is zo lief.quote:Op zondag 30 januari 2022 19:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Fijn zo zeg!mooi tempo ook!
Mijn IF ging vandaag even door het putje want mijn zevenjarige dochter kwam me om 9 uur heel blij wakker maken met ontbijt
Morgen weer verder. Wel keurig binnen mn calorietjes gebleven gelukkig.
Zo, dat gaat lekker! Hier gaat het retetraag, maar het gaat nog steeds de goede kant op. Ik houd het op dit moment vooral vol doordat ik toeleef naar m'n tweede grote mijlpaal die ik naar verwachting medio maart haal. Het normaal eten valt me niet zo zwaar, maar ik mis vooral de uitspattingen (een doos bonbons cadeau krijgen en die in één avond leegeten). Ook zo'n uitspatting kan natuurlijk wel, maar ik heb geen zin om nóg langer op die mijlpaal te wachten.quote:Op zondag 30 januari 2022 16:09 schreef Moonlight het volgende:
Lang niet meer hier geweest!
Vannmorgen sinds 3 weken weer gewogen (Weeg normaal alleen bij de dietiste en soms bij mijn moeder) en ben toch weer 3 kilo afgevallen
Oh maar dan ben je ook heel goed bezig hoor!! en dat is ook een kunstquote:Op maandag 31 januari 2022 08:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo, dat gaat lekker! Hier gaat het retetraag, maar het gaat nog steeds de goede kant op. Ik houd het op dit moment vooral vol doordat ik toeleef naar m'n tweede grote mijlpaal die ik naar verwachting medio maart haal. Het normaal eten valt me niet zo zwaar, maar ik mis vooral de uitspattingen (een doos bonbons cadeau krijgen en die in één avond leegeten). Ook zo'n uitspatting kan natuurlijk wel, maar ik heb geen zin om nóg langer op die mijlpaal te wachten.
Mijlpaal 1 was 'ik vind het weer prettig om een spijkerbroek aan te hebben'.
Mijlpaal 2 is 'ik pas weer in al m'n kleren, ook de ontzettend strakke spijkerbroeken'.
Mijlpaal 3 is 'ik ben lichter dan voor ik kinderen kreeg'.
Mijlpaal 4 is 'ik zou kledingmodel kunnen worden'.
Mijlpaal 4 is mogelijk niet zo realistisch.Maar ik merk wel dat de mijlpalen belangrijk zijn voor m'n motivatie, belangrijker dan een nummer op de weegschaal dat willekeurig voelt. En op m'n spiegelbeeld kan ik ook niet afgaan, want ik vind en vond mezelf er prima uitzien.
Wat is IFquote:Op zondag 30 januari 2022 19:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Fijn zo zeg!mooi tempo ook!
Mijn IF ging vandaag even door het putje want mijn zevenjarige dochter kwam me om 9 uur heel blij wakker maken met ontbijt
Morgen weer verder. Wel keurig binnen mn calorietjes gebleven gelukkig.
Ik sla het ontbijt vaak over in het weekeinde omdat ik het beter kan combineren met uitslapen.quote:Op maandag 31 januari 2022 09:18 schreef Vanyel het volgende:
Heb ik maar 2 kinderen en geen luiers, maar hier begon het om dezelfde reden. Blijk ik me er nog beter bij te voelen en heel heel langzaam aan af te vallen ook
Ik ben zelf ook wel tevreden met hoe het gaat, heel verstandig en gebalanceerd in ieder geval. Maar ik krijg er geen Rocky-gevoel van.quote:Op maandag 31 januari 2022 09:09 schreef Moonlight het volgende:
[..]
Oh maar dan ben je ook heel goed bezig hoor!! en dat is ook een kunst
Mijlpalen zijn ook super goed! voor miij voelt het meer als een soort streven misschien ook wel mijlpalen
Ja, dat vind ik ook het grote voordeel. Het is heel duidelijk en afgebakend: ik eet niet meer na het avondeten, punt. Dan hoef ik dus ook niet meer na te denken over wat ik wel/niet mag eten nog en dat geeft best rust.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:26 schreef SilverEyes het volgende:
Het grote voordeel van IF bij mij is dat ik van mijn eetbuien af ben. Na 19:00 mag ik niet meer eten en dn kan ik makkelijk van de chips, chocolade etc. afblijven.
Omdat ik eet tussen 13-1900 uur heb ik een redelijke korte periode om te eten. Ik wil wel al mijn vitaminen, vezels etc binnen krijgen, dus ik maak de gezonde keuzes. Dan zit ik alweer vol. Eet nu dagelijks rond de 1900-2000 kcal en gaat prima vooralsnog.
O das wel jammer, ik hoop dat je dat nog krijgt maar het hoeft natuurlijk niet.quote:Op maandag 31 januari 2022 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook wel tevreden met hoe het gaat, heel verstandig en gebalanceerd in ieder geval. Maar ik krijg er geen Rocky-gevoel van.
Dit is mijn reden geweest om te stoppen met ontbijten. Ik merkte dat ik veel meer honger had als ik ontbeet dan wanneer ik het niet deed. In begin was ik nog een beetje huiverig of ik het wel vol kon houden enzo, maar tegenwoordig sport ik zelfs prima zonder ontbijt.quote:Op maandag 31 januari 2022 10:24 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik vroeg ontbijt, heb ik vaak veel sneller weer honger dan wanneer ik niet of veel later ontbijt.
Komt nog wel als je over een paar maanden echt verschil ziet.quote:Op maandag 31 januari 2022 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook wel tevreden met hoe het gaat, heel verstandig en gebalanceerd in ieder geval. Maar ik krijg er geen Rocky-gevoel van.
Dit! echt dit!quote:Op maandag 31 januari 2022 15:26 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Komt nog wel als je over een paar maanden echt verschil ziet.
Ik heb juist het omgekeerde. Ontbijten en lunchen doe ik wel standaard, al dan niet vrij laat vergeleken met de meesten. Maar avondeten is bij mij altijd vrij minimaal. Combinatie van weinig trek en liever met andere dingen bezig.quote:Op maandag 31 januari 2022 13:48 schreef IJsdraakje het volgende:
Avondgrazen.Veel meer mijn "ding" dan ontbijten. (En daar zal ook vast wel een verband tussen te vinden zijn.)
Veel onzin gevreten, maar weegschaal staat stil, dus heel rampzalig zal het niet zijn.
Daarom vind ik het wel een goede ontwikkeling dat er wat meer nadruk lijkt te komen liggen op "volg je lichaam" en wat minder op "iK DeED diT dIEet eN ViEL 3kg aF!".quote:Op maandag 31 januari 2022 15:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik heb juist het omgekeerde. Ontbijten en lunchen doe ik wel standaard, al dan niet vrij laat vergeleken met de meesten. Maar avondeten is bij mij altijd vrij minimaal. Combinatie van weinig trek en liever met andere dingen bezig.
Echt hoor. Thuis kan ik het eten prima laten staan maar in een restaurant heb ik daar dan weer meer moeite mee.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 09:04 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Daarom vind ik het wel een goede ontwikkeling dat er wat meer nadruk lijkt te komen liggen op "volg je lichaam" en wat minder op "iK DeED diT dIEet eN ViEL 3kg aF!".
Zo weinig mogelijk. Ik praat er in elk geval nooit over. Het enige wat ze zien is dat ik soms op de weegschaal sta en soms dat ik eten afweeg, maar ik vertel nooit dat dat met afvallen te maken heeft. Ik zal mezelf ook nooit te dik of te zwaar noemen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 09:24 schreef Nanuke het volgende:
Avondeten is dan ook het lekkerste eten.![]()
Zeg SQ, je schreef eerder dat je dochter ontbijt had gemaakt en je het IF voor die dag even liet varen. Roept bij mij de vraag op, hoeveel krijgen ze van jouw afvallen mee?
De meeste mensen willen / hopen op een quick fix ja. En het is altijd heel makkelijk en comfortabel om te zeggen dat je iets niet kan, want dan kun je het lekker afschuiven en hoef je er geen moeite voor te doen. Is heel natuurlijk menselijk gedrag overigens, niet alleen als het om afvallen gaat, maar het is helaas ook niet echt gedrag dat je verder brengt in het leven.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 09:39 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Echt hoor. Thuis kan ik het eten prima laten staan maar in een restaurant heb ik daar dan weer meer moeite mee.
Vind het ook altijd zo typisch dat als iemand bijv op fb zegt dat ie x kilo is afgevallen dat er dan meteen een hoop mensen reageren van oh wat knap, hoe heb je dat gedaan? Dan denk ik altijd wat verwacht je nu? Een magic pil? Of erger, als ze zeggen: wat fijn voor je. Ja ik kan dat niet want *insert slap excuus*.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 09:04 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Daarom vind ik het wel een goede ontwikkeling dat er wat meer nadruk lijkt te komen liggen op "volg je lichaam" en wat minder op "iK DeED diT dIEet eN ViEL 3kg aF!".
Ik weet niet hoor, maar bij smaakt eten ‘s avonds niet lekkerder dan in de middag.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 09:24 schreef Nanuke het volgende:
Avondeten is dan ook het lekkerste eten.![]()
Check. Het hele "ik heb stap voor stap dingen aangepast en dat is *blijvend*" willen de meesten gewoon niet weten.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 09:39 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Echt hoor. Thuis kan ik het eten prima laten staan maar in een restaurant heb ik daar dan weer meer moeite mee.
Vind het ook altijd zo typisch dat als iemand bijv op fb zegt dat ie x kilo is afgevallen dat er dan meteen een hoop mensen reageren van oh wat knap, hoe heb je dat gedaan? Dan denk ik altijd wat verwacht je nu? Een magic pil? Of erger, als ze zeggen: wat fijn voor je. Ja ik kan dat niet want *insert slap excuus*.
Je stelt deze vraag niet aan mij, maar ik heb me zelf wel beziggehouden met de vraag wat ik vind dat de kinderen mee mogen krijgen. Ze zien nu dat ik m'n calorieen bijhoud met een app en dat ik snacks soms laat staan, bijv. chips op zaterdagavond bij de film die we dan kijken. Ik heb ze uitgelegd dat ik door de pandemie een ander ritme heb gekregen waardoor ik minder beweeg en meer eet, wat niet goed is omdat je dan ongemerkt aan kunt komen en minder fit en ongezonder kunt worden. Ik houd m'n eten bij om weer in het gareel te komen en m'n horloge helpt me om m'n activiteit op peil te houden. Dat vinden ze heel plausibel. We hebben het niet over afvallen of dunner worden.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 09:24 schreef Nanuke het volgende:
Zeg SQ, je schreef eerder dat je dochter ontbijt had gemaakt en je het IF voor die dag even liet varen. Roept bij mij de vraag op, hoeveel krijgen ze van jouw afvallen mee?
Maar wel gelinkt aan niet zwaarder willen worden dus?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 09:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je stelt deze vraag niet aan mij, maar ik heb me zelf wel beziggehouden met de vraag wat ik vind dat de kinderen mee mogen krijgen. Ze zien nu dat ik m'n calorieen bijhoud met een app en dat ik snacks soms laat staan, bijv. chips op zaterdagavond bij de film die we dan kijken. Ik heb ze uitgelegd dat ik door de pandemie een ander ritme heb gekregen waardoor ik minder beweeg en meer eet, wat niet goed is omdat je dan ongemerkt aan kunt komen en minder fit en ongezonder kunt worden. Ik houd m'n eten bij om weer in het gareel te komen en m'n horloge helpt me om m'n activiteit op peil te houden. Dat vinden ze heel plausibel. We hebben het niet over afvallen of dunner worden.
Alsnog BMI van 27 en een beetje.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 09:53 schreef SQ het volgende:
Nou ja als we rond de 2 kilo per maand kunnen aanhouden zijn we in december ook slank toch @:Lonaa
Edit: het zou me op een bmi van 23 brengen haha as if.
Maar het klinkt haalbaar, so why not try.
Maar... ben je dik? En dan bedoel ik echt wel overgewicht, niet "ik kijk in de spiegel en zie alleen maar rollen maar ik heb ook gewoon een BMI van 24"-dik.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:31 schreef Nanuke het volgende:
Nouja, ik ontbijt dus ook meestal niet (ik slik nu AB dus moet wel), maar dat valt mijn oudste inmiddels dus wel op. En die vraagt er dan naar, waarom eet je niet, gister at je wel, heb je geen honger, etc. Ik wil hem ook zo min mogelijk betrekken bij het hele dik/dun/calorieën tellen/afvallen, maar ik wil wel ook eerlijk zijn. Ik worstel daar soms een beetje mee, want in principe is gezond eten en lekker bewegen wel iets wat ik mee wil geven. En ik denk dat dat in meer zit dan alleen in afdwingen (dus nee zeggen als ze om snoepjes vragen 10minuten nadat ze hun ogen open doen) en voorleven. Maar waar de grens is tussen informeren en een gezond patroon meegeven en ergens een ding van maken, weet ik niet. Vandaar dat ik benieuwd was naar ervaringen.
Mijn vader had vroeger een bierbuikje, maar nooit enorm. Mijn moeder lijnde af en toe wel, maar was ook nooit mega-dik. Mijn oma van mijn vaders kan wel, dat was echt zo'n gezellig schommelende oma als ze liep.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:47 schreef SQ het volgende:
even een aanvulling op het bovengenoemde: ik was namelijk nooit dik. Ik zat nooit aan de magere kant van het spectrum, maar ik heb me altijd dik gevoeld omdat eten altijd gekoppeld was aan dik worden. Mijn ouders waren niet dik en mijn broers waren niet dik.
En toch zijn we uiteindelijk allemaal dik geworden. (geen BMI's van 50 hoor, maar toch wel allemaal 30+). Waar zit dat dan in? We zijn slecht voorgeleefd en eten is altijd gekoppeld geweest aan schuldgevoel. Borden moesten leeg waardoor je went aan meer eten dan je nodig hebt. Dus ik wil dat echt zo, zo graag helemaal loslaten. Het ligt echt enorm gevoelig voor mij
Nou ja je zus en jij zijn in een ander gezin opgegroeid dan je nichtjes, dus daar zie ik al een aardig puntquote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:52 schreef BE het volgende:
[..]
Mijn vader had vroeger een bierbuikje, maar nooit enorm. Mijn moeder lijnde af en toe wel, maar was ook nooit mega-dik. Mijn oma van mijn vaders kan wel, dat was echt zo'n gezellig schommelende oma als ze liep.
En mijn zus en ik zijn allebei dik geworden. En verder niemand in de familie. Geen tantes, geen andere nichtjes, alleen wij twee... Geen idee waarom.
Oh, en pas na mijn twintigste trouwens... als kind noemden ze me 'spillebeen' en als puber was ik average zeg maar.
Touche!quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja je zus en jij zijn in een ander gezin opgegroeid dan je nichtjes, dus daar zie ik al een aardig punt![]()
Ik heb dunne nichtjes en dikke nichtjes maar dat zie ik maar even los van mijn persoonlijke situatie.
Er was bij ons thuis op een gegeven moment ook altijd VEEEEEL eten. Veel te veel. En mijn moeder haatte verspilling dus ALLES MOEST OP. En natuurlijk het koppelen van eten aan gezelligheid. Zonder veel eten kon het niet gezellig zijn. En met veel eten was het altijd gezellig.
(dit laatste issue heb ik ook met alcohol ontwikkeld overigens - maar daar heb ik doorheen kunnen breken. Al val ik daar soms nog wel eens in terug.)
Ja, dat vooral.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 09:56 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Check. Het hele "ik heb stap voor stap dingen aangepast en dat is *blijvend*" willen de meesten gewoon niet weten.
Niet dat ik daar altijd even goed in ben hoor, die zogenaamd blijvende aanpassingen volhouden, maar m'n gewicht blijft nu in ieder geval steken op halverwege de 80kg ipv ergens in de 100+.
Voor mij is dit ook een gevoelig punt. Beide kinderen waren te zwaar toen ze klein waren en ik heb daar veel gezeur over gehad met het consultatiebureau. Ik heb mijn kinderen moeten beschermen tegen het dieetregime van het consultatiebureau (begeleiding door een diëtist, promotie van lightproducten, bangmakerij t.a.v. het risico op obesitas, gerelateerde ziekten en vroegtijdig overlijden).quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar wel gelinkt aan niet zwaarder willen worden dus?
Ja ik blijf dat heel tricky vinden. Ik ben daardoor echt helemaal verfuckt in mijn kindertijd dus ik noem het gewoon helemaal niet. Geen verband tussen eten en dik/dun zijn, ik probeer alleen nog maar voor te leven. Maar wellicht verandert dat nog wel als mijn kinderen ouder worden en meer door krijgen.
Dit is mij bij thuis nog steeds. Als ik bij mijn ouders op de koffie ga is er altijd gebak of iets anders, en als ik dan zeg dat ik niet hoef (soms neem ik wel, soms niet, net hoeveel zin ik erin heb) vind mijn moeder dat héél ongezellig. Of als ik s'avonds kom eten (ong 1x per week, dus is niet uitzonderlijk) moet er altijd uitgebreid worden gekookt met 3 gangen en een of andere mega portie dessert na. Heb al vaker gezegd dat ze voor mij niet zo uit hoeft te pakken, maar dat lijkt er niet in te gaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:56 schreef SQ het volgende:
En natuurlijk het koppelen van eten aan gezelligheid. Zonder veel eten kon het niet gezellig zijn. En met veel eten was het altijd gezellig.
Ik vind dat zo bijzonder! Ik kom uit een familie met slechte eetgewoontes. Er werd vooral véél gegeten, bij voorkeur vlees. M'n vriend keek z'n ogen uit toen hij meeging naar onze eerste familiebarbecue.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:52 schreef BE het volgende:
[..]
Mijn vader had vroeger een bierbuikje, maar nooit enorm. Mijn moeder lijnde af en toe wel, maar was ook nooit mega-dik. Mijn oma van mijn vaders kan wel, dat was echt zo'n gezellig schommelende oma als ze liep.
En mijn zus en ik zijn allebei dik geworden. En verder niemand in de familie. Geen tantes, geen andere nichtjes, alleen wij twee... Geen idee waarom.
Oh, en pas na mijn twintigste trouwens... als kind noemden ze me 'spillebeen' en als puber was ik average zeg maar.
Ook waar. M'n moeder was een zoetekauw, m'n vader hield van hartig eten, ik van beide. Maar m'n broertje heeft nooit zo om eten gegeven.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:17 schreef Doedezemaar het volgende:
Gek eigenlijk hoe dat soort dingen verschillende invloeden kunnen hebben, naast waarschijnlijk ook genen.
Sommige dingen in het leven zijn gewoon een feestje waardquote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:53 schreef miss_sly het volgende:
En nu was ik vandaag heel goed bezig, en toen haalde dochter onverwacht in de toetsweek na lang en hard werken een mooie voldoende voor wiskunde....en vieren we dat met een gebakjeIk heb wel maar een klein kwarktaartje genomen.
Ja en zo gaat het mis he?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:53 schreef miss_sly het volgende:
En nu was ik vandaag heel goed bezig, en toen haalde dochter onverwacht in de toetsweek na lang en hard werken een mooie voldoende voor wiskunde....en vieren we dat met een gebakjeIk heb wel maar een klein kwarktaartje genomen.
Een keer een gebakje is ook helemaal niet erg natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:13 schreef miss_sly het volgende:
Wij vieren ook echt niet altijd alles met een gebakje, hoor
Hij was wel erg lekker. We hebben hier een bakker die kuntstwerkjes maakt die ook nog eens lekker smaken. Maar dit was echt een megafeestje, want echt heel erg haar best gedaan, en zij wilde dit heel graag. En ik wilde het ook heel graag met haar vieren.
Gelukkig had ik al gesport, en verder netjes gegeten. Nog proberen een mooi aantal stappen te halen en dan ga ik me er verder niet schuldig over voelen.
Nee, natuurlijk niet. Maar het is wel de valkuil om can alles te denken dat het een keer geen kwaad kan. Vul je week met allemaal dingetjes die voor een keer geen kwaad kunnen, en dan ben je toch niet zo lekker bezigquote:Op dinsdag 1 februari 2022 17:53 schreef Nober het volgende:
Veel hardgelopen vorige maand en vanmorgen onder de 85 kilo.
[..]
Een keer een gebakje is ook helemaal niet erg natuurlijk.
Ik zag bij iemand op mijn Facebook-tijdlijn dat ze het ook deed en ook zo enthousiast was. Het klinkt ook echt wel prettig. Fijn dat je het ook zelf kunt doen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 18:36 schreef BE het volgende:
Op naar powerwalking nu! Derde keer.En afgelopen vrijdag in m'n uppie een uur gepowerwalkt.
Een soort van snelwandelen met tussendoor spierversterkende oefeningen. Heel prettig, want hardlopen kan nog steeds niet en dit gaat dus wel.
Ha die van mij ook. Ik heb de laatste maanden zoveel gejojo'd dat hij nu geen voorspelling meer doet.quote:Op donderdag 3 februari 2022 09:18 schreef SQ het volgende:
Het gaat hier met eten echt even heel lekker! Zie het ook terug op de weegschaal. Helaas ben ik nog steeds de decemberkilo's aan het bevechten, achteraf toch wel zonde van de energie maar goed, daar verander ik nu niets meer aan
Mijn weegschaalapp doet altijd een voorspelling gebaseerd op de laatste 3 maanden waar je naartoe gaat qua gewicht. De voorspel-lijn stijgt nu nog, en op 1 januari 2023 zou ik op 107 kilo uitkomen.
3 kg valt reuze mee. Zeker in 5 maanden! Maand tot anderhalve maand en het is weer wegquote:Op donderdag 3 februari 2022 09:45 schreef Myraela het volgende:Dat viel gelukkig wel mee, ik ben maar 3 kilo zwaarder dan in augustus. Voel me al meteen een stuk minder moedeloos, dus dat is fijn.
Dit. Volgens mij zitten de meeste van ons hier al jaren. De een met minder gewicht dan waar ie mee begon en de ander met meer. Die cyclus kennen we allemaal. Helaas....quote:Op donderdag 3 februari 2022 09:48 schreef SQ het volgende:
Er zijn maar bar weinig mensen in deze topics die een chronisch superstabiel gewicht hebben hoor.
quote:Op donderdag 3 februari 2022 09:53 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Dit. Volgens mij zitten de meeste van ons hier al jaren. De een met minder gewicht dan waar ie mee begon en de ander met meer. Die cyclus kennen we allemaal. Helaas....
quote:Op donderdag 3 februari 2022 10:08 schreef SQ het volgende:
Check de 2 dagen dat ik "normaal" was de afgelopen 5 jaar
JIj bent iig 2 dagen normaal geweest de afgelopen 5 jaar.quote:Op donderdag 3 februari 2022 10:08 schreef SQ het volgende:
Check de 2 dagen dat ik "normaal" was de afgelopen 5 jaar
Ja schommelen kan ik wel.quote:Op donderdag 3 februari 2022 10:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
JIj bent iig 2 dagen normaal geweest de afgelopen 5 jaar.Mijn enige "troost" is dat ik de afgelopen 5 jaar niet zoveel geschommeld heb.
Oh hey dat is ook mijn top, about.quote:Op donderdag 3 februari 2022 10:35 schreef SilverEyes het volgende:
Ik heb helaas (of gelukkig) niet van die kekke grafiekjes van de afgelopen 8 jaar. De top is 132 (JANK) en het dal is 79.9.
Ik ben de koningin der JOJO
Lekker motiverend.quote:Op donderdag 3 februari 2022 09:18 schreef SQ het volgende:
Mijn weegschaalapp doet altijd een voorspelling gebaseerd op de laatste 3 maanden waar je naartoe gaat qua gewicht. De voorspel-lijn stijgt nu nog, en op 1 januari 2023 zou ik op 107 kilo uitkomen.
Klinkt allemaal reuzeverstandig en totaal niet als een walk of shame.quote:Op donderdag 3 februari 2022 09:45 schreef Myraela het volgende:
Ik kom hier even weer met een walk of shame binnen waggelen.
Ik krijg het al tijden niet helemaal lekker onder controle. Ik liep weer rond met het gevoel dat ik weer helemaal terug bij af was. Stap 1 was daarom weer beginnen met wegen. Dat viel gelukkig wel mee, ik ben maar 3 kilo zwaarder dan in augustus. Voel me al meteen een stuk minder moedeloos, dus dat is fijn.
En nu gewoon de basis weer even op orde brengen. Weer IF, meer gezonde keuzes maken en meer bewegen.
Wel blij dat dit blijkbaar het punt is waarop ik denk 'dit gaat helemaal de verkeerde kant op', dat is nog altijd 35 kilo onder m'n hoogste gewicht.
Wat een interessant dalletje daar!quote:Op donderdag 3 februari 2022 10:40 schreef IJsdraakje het volgende:
Oh, ik heb ook nog een all-time overzichtje:
[ afbeelding ]
Dus mja.
Die dip naar 75 bedoel je?quote:
Goed zo.quote:Op donderdag 3 februari 2022 10:45 schreef IJsdraakje het volgende:
Oh, ja, die wil ik ook even aanstippen: m'n gewicht is dan wel weer omhooggegaan, maar ik ben serieus veel fitter dan tijdens de vorige piek en de relatie met m'n spiegelbeeld is ook een stuk beter.Ik zie het ook absoluut niet als een zonde van de moeite.
't Lijkt minder erg als je de verticale as even aanpast en een hoger maximum instelt.quote:
Ja, het is ook "maar" 10kg in twee jaar, op zich valt dat wel te overzien. Helemaal omdat ik dondersgoed weet waarom ik dat 2019-gewicht niet vast kon houden.quote:Op donderdag 3 februari 2022 10:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
't Lijkt minder erg als je de verticale as even aanpast en een hoger maximum instelt.
Saai en moe, check. Ik heb ook echt geen idee waar de afgelopen twee jaar heen zijn, teveel hetzelfde allemaal.quote:Op donderdag 3 februari 2022 10:53 schreef SQ het volgende:
Ja ik ben vorig jaar 40 geworden dus hier is het verval wel echt aan het intreden. (Ja echt.) Maar goed, des te meer reden om er scherp op te zijn.
Denk dat ik qua fitness wel piekte eind 2018. Nu ben ik vooral altijd moe. En mijn leven is ook gewoon fokking saai nu, dat helpt niet mee.
Jouw marge van 10 kg valt inderdaad best mee!quote:Op donderdag 3 februari 2022 10:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, het is ook "maar" 10kg in twee jaar, op zich valt dat wel te overzien. Helemaal omdat ik dondersgoed weet waarom ik dat 2019-gewicht niet vast kon houden.(Je instellen op een bepaald dieet en dat dan 2/3 van je trainingen wegvalt, nog los van alle coronahindernissen
)
Voor wat het waard is: nu de kinderen ouder zijn voel ik me weer topfit, ondanks het feit dat ik net 41 ben geworden. Ik heb wel het idee dat het bereiken en behouden van m'n ideale gewicht nú moet gebeuren omdat het anders steeds moeilijker wordt. Da's niet gebaseerd op eigen ervaring, maar als ik om me heen kijk zie ik dat veel mensen in de leeftijd van 45-55 jaar gaandeweg zwaarder worden.quote:Op donderdag 3 februari 2022 10:53 schreef SQ het volgende:
Ja ik ben vorig jaar 40 geworden dus hier is het verval wel echt aan het intreden. (Ja echt.) Maar goed, des te meer reden om er scherp op te zijn.
Denk dat ik qua fitness wel piekte eind 2018. Nu ben ik vooral altijd moe. En mijn leven is ook gewoon fokking saai nu, dat helpt niet mee.
Die houd ik erin.quote:Op donderdag 3 februari 2022 11:20 schreef miss_sly het volgende:
Dus misschien ben ik gewoon nog te jong voor mijn bmi
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |