Ik heb er alweer 2,5 uitgepiestquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor, zo gaat dat hier ook altijd. Die zes zijn ook zo weer weg meestal
Ik ben geen psycholoog, maar ik kan me voorstellen dat zo’n deadline het best lastig maakt. Niet zozeer die deadline zelf halen, maar meer wat er daarna komt.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:13 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ja, dat is heel duidelijk bij mij. Begon met dat ik zoveel mogelijk wou afvallen voor een bepaald event, dat is gelukt, maar mezelf (te?) veel ontzegd. Daarna had ik er even genoeg van. Vervolgens weer opgepakt, maar wou er niets vanaf, nog geen 100 gram. Daarna een 'fuck it, forever dat, dan maar niet periode gehad en dat icm met alle eetfeestjes in december, hoppa +6.
Irritant hequote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:39 schreef Pinuts het volgende:
Zo frusterend, het weekend is altijd mijn officiële gewicht meet-dag. Dinsdag + woensdag 73.6 gezien. Nu 73.9. En ja vocht, blablabla, maar toch hoop ik stiekem altijd dat het op mijn meetdag het laagste is want dan staat mooier.
Anyway, vandaag geen dieet maar wel eiwitten aanvullen want sushi [ link | afbeelding ]
Fijn zo zeg!quote:Op zondag 30 januari 2022 16:09 schreef Moonlight het volgende:
Lang niet meer hier geweest!
Vannmorgen sinds 3 weken weer gewogen (Weeg normaal alleen bij de dietiste en soms bij mijn moeder) en ben toch weer 3 kilo afgevallen
Dat is zo lief.quote:Op zondag 30 januari 2022 19:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Fijn zo zeg!mooi tempo ook!
Mijn IF ging vandaag even door het putje want mijn zevenjarige dochter kwam me om 9 uur heel blij wakker maken met ontbijt
Morgen weer verder. Wel keurig binnen mn calorietjes gebleven gelukkig.
Zo, dat gaat lekker! Hier gaat het retetraag, maar het gaat nog steeds de goede kant op. Ik houd het op dit moment vooral vol doordat ik toeleef naar m'n tweede grote mijlpaal die ik naar verwachting medio maart haal. Het normaal eten valt me niet zo zwaar, maar ik mis vooral de uitspattingen (een doos bonbons cadeau krijgen en die in één avond leegeten). Ook zo'n uitspatting kan natuurlijk wel, maar ik heb geen zin om nóg langer op die mijlpaal te wachten.quote:Op zondag 30 januari 2022 16:09 schreef Moonlight het volgende:
Lang niet meer hier geweest!
Vannmorgen sinds 3 weken weer gewogen (Weeg normaal alleen bij de dietiste en soms bij mijn moeder) en ben toch weer 3 kilo afgevallen
Oh maar dan ben je ook heel goed bezig hoor!! en dat is ook een kunstquote:Op maandag 31 januari 2022 08:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo, dat gaat lekker! Hier gaat het retetraag, maar het gaat nog steeds de goede kant op. Ik houd het op dit moment vooral vol doordat ik toeleef naar m'n tweede grote mijlpaal die ik naar verwachting medio maart haal. Het normaal eten valt me niet zo zwaar, maar ik mis vooral de uitspattingen (een doos bonbons cadeau krijgen en die in één avond leegeten). Ook zo'n uitspatting kan natuurlijk wel, maar ik heb geen zin om nóg langer op die mijlpaal te wachten.
Mijlpaal 1 was 'ik vind het weer prettig om een spijkerbroek aan te hebben'.
Mijlpaal 2 is 'ik pas weer in al m'n kleren, ook de ontzettend strakke spijkerbroeken'.
Mijlpaal 3 is 'ik ben lichter dan voor ik kinderen kreeg'.
Mijlpaal 4 is 'ik zou kledingmodel kunnen worden'.
Mijlpaal 4 is mogelijk niet zo realistisch.Maar ik merk wel dat de mijlpalen belangrijk zijn voor m'n motivatie, belangrijker dan een nummer op de weegschaal dat willekeurig voelt. En op m'n spiegelbeeld kan ik ook niet afgaan, want ik vind en vond mezelf er prima uitzien.
Wat is IFquote:Op zondag 30 januari 2022 19:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Fijn zo zeg!mooi tempo ook!
Mijn IF ging vandaag even door het putje want mijn zevenjarige dochter kwam me om 9 uur heel blij wakker maken met ontbijt
Morgen weer verder. Wel keurig binnen mn calorietjes gebleven gelukkig.
Ik sla het ontbijt vaak over in het weekeinde omdat ik het beter kan combineren met uitslapen.quote:Op maandag 31 januari 2022 09:18 schreef Vanyel het volgende:
Heb ik maar 2 kinderen en geen luiers, maar hier begon het om dezelfde reden. Blijk ik me er nog beter bij te voelen en heel heel langzaam aan af te vallen ook
Ik ben zelf ook wel tevreden met hoe het gaat, heel verstandig en gebalanceerd in ieder geval. Maar ik krijg er geen Rocky-gevoel van.quote:Op maandag 31 januari 2022 09:09 schreef Moonlight het volgende:
[..]
Oh maar dan ben je ook heel goed bezig hoor!! en dat is ook een kunst
Mijlpalen zijn ook super goed! voor miij voelt het meer als een soort streven misschien ook wel mijlpalen
Ja, dat vind ik ook het grote voordeel. Het is heel duidelijk en afgebakend: ik eet niet meer na het avondeten, punt. Dan hoef ik dus ook niet meer na te denken over wat ik wel/niet mag eten nog en dat geeft best rust.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:26 schreef SilverEyes het volgende:
Het grote voordeel van IF bij mij is dat ik van mijn eetbuien af ben. Na 19:00 mag ik niet meer eten en dn kan ik makkelijk van de chips, chocolade etc. afblijven.
Omdat ik eet tussen 13-1900 uur heb ik een redelijke korte periode om te eten. Ik wil wel al mijn vitaminen, vezels etc binnen krijgen, dus ik maak de gezonde keuzes. Dan zit ik alweer vol. Eet nu dagelijks rond de 1900-2000 kcal en gaat prima vooralsnog.
O das wel jammer, ik hoop dat je dat nog krijgt maar het hoeft natuurlijk niet.quote:Op maandag 31 januari 2022 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook wel tevreden met hoe het gaat, heel verstandig en gebalanceerd in ieder geval. Maar ik krijg er geen Rocky-gevoel van.
Dit is mijn reden geweest om te stoppen met ontbijten. Ik merkte dat ik veel meer honger had als ik ontbeet dan wanneer ik het niet deed. In begin was ik nog een beetje huiverig of ik het wel vol kon houden enzo, maar tegenwoordig sport ik zelfs prima zonder ontbijt.quote:Op maandag 31 januari 2022 10:24 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik vroeg ontbijt, heb ik vaak veel sneller weer honger dan wanneer ik niet of veel later ontbijt.
Komt nog wel als je over een paar maanden echt verschil ziet.quote:Op maandag 31 januari 2022 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook wel tevreden met hoe het gaat, heel verstandig en gebalanceerd in ieder geval. Maar ik krijg er geen Rocky-gevoel van.
Dit! echt dit!quote:Op maandag 31 januari 2022 15:26 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Komt nog wel als je over een paar maanden echt verschil ziet.
Ik heb juist het omgekeerde. Ontbijten en lunchen doe ik wel standaard, al dan niet vrij laat vergeleken met de meesten. Maar avondeten is bij mij altijd vrij minimaal. Combinatie van weinig trek en liever met andere dingen bezig.quote:Op maandag 31 januari 2022 13:48 schreef IJsdraakje het volgende:
Avondgrazen.Veel meer mijn "ding" dan ontbijten. (En daar zal ook vast wel een verband tussen te vinden zijn.)
Veel onzin gevreten, maar weegschaal staat stil, dus heel rampzalig zal het niet zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |