abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203407463
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:19 schreef SQ het volgende:

[..]
Herkenbaar hoor, zo gaat dat hier ook altijd. Die zes zijn ook zo weer weg meestal :)
Ik heb er alweer 2,5 uitgepiest *)
pi_203409147
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:13 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Ja, dat is heel duidelijk bij mij. Begon met dat ik zoveel mogelijk wou afvallen voor een bepaald event, dat is gelukt, maar mezelf (te?) veel ontzegd. Daarna had ik er even genoeg van. Vervolgens weer opgepakt, maar wou er niets vanaf, nog geen 100 gram. Daarna een 'fuck it, forever dat, dan maar niet periode gehad en dat icm met alle eetfeestjes in december, hoppa +6.
:')
Ik ben geen psycholoog, maar ik kan me voorstellen dat zo’n deadline het best lastig maakt. Niet zozeer die deadline zelf halen, maar meer wat er daarna komt.

Toen ik vorig jaar begon met afvallen had ik eigenlijk helemaal geen datum voor wanneer ik mijn doelgewicht zou halen. Het enige wat ik deed was braaf elke dag bijhouden wat ik had gegeten. Met het gevolg dat ik 1 tot 2 kilo per maand verloor. (Op het begin ging het wat sneller) Geen honger leiden en geen bepaalde producten verbieden. Past het binnen die 1500 kcal, dan is het prima.

Achteraf gezien ben ik heel blij dat ik het gewoon rustig aan heb gedaan. Ook al zag ik de eerste weken weinig verandering.

Geen idee waarom ik dit hele verhaal type. Mijn punt is een beetje wees niet te streng en zie het als een langer termijn project. :*
ROBODEMONS..................|:(
pi_203414194
Zo frusterend, het weekend is altijd mijn officiële gewicht meet-dag. Dinsdag + woensdag 73.6 gezien. Nu 73.9. En ja vocht, blablabla, maar toch hoop ik stiekem altijd dat het op mijn meetdag het laagste is want dan staat mooier. :')
Anyway, vandaag geen dieet maar wel eiwitten aanvullen want sushi
  zaterdag 29 januari 2022 @ 09:51:46 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_203414275
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:39 schreef Pinuts het volgende:
Zo frusterend, het weekend is altijd mijn officiële gewicht meet-dag. Dinsdag + woensdag 73.6 gezien. Nu 73.9. En ja vocht, blablabla, maar toch hoop ik stiekem altijd dat het op mijn meetdag het laagste is want dan staat mooier. :')
Anyway, vandaag geen dieet maar wel eiwitten aanvullen want sushi [ link | afbeelding ]
Irritant he :*

Ik probeer nu niet dagelijks meer te wegen omdat ik toch nu wel naar een sustainable lifestyle wil. Maar is moeilijk afkicken.

Ondanks dat ik de flow deze maand niet helemaal vond ben ik in elk geval wel 2 kilo lichter dan 4 weken terug. Voor een januari is dat een matig resultaat :') maar overall is het niet slecht :P
disclaimer
pi_203434697
Lang niet meer hier geweest!

Vannmorgen sinds 3 weken weer gewogen (Weeg normaal alleen bij de dietiste en soms bij mijn moeder) en ben toch weer 3 kilo afgevallen :o
Op woensdag 9 april 2025 20:00 schreef JustinK het volgende:
Ken je die topper, zie je dr gaan?
  zondag 30 januari 2022 @ 19:59:47 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_203437809
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 16:09 schreef Moonlight het volgende:

Vannmorgen sinds 3 weken weer gewogen (Weeg normaal alleen bij de dietiste en soms bij mijn moeder) en ben toch weer 3 kilo afgevallen :o
Fijn zo zeg! *O* mooi tempo ook!

Mijn IF ging vandaag even door het putje want mijn zevenjarige dochter kwam me om 9 uur heel blij wakker maken met ontbijt ;)
Morgen weer verder. Wel keurig binnen mn calorietjes gebleven gelukkig.
disclaimer
pi_203438766
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 19:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn IF ging vandaag even door het putje want mijn zevenjarige dochter kwam me om 9 uur heel blij wakker maken met ontbijt ;)
Dat is zo lief. O+
pi_203442015
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 16:09 schreef Moonlight het volgende:

Zo, dat gaat lekker! Hier gaat het retetraag, maar het gaat nog steeds de goede kant op. Ik houd het op dit moment vooral vol doordat ik toeleef naar m'n tweede grote mijlpaal die ik naar verwachting medio maart haal. Het normaal eten valt me niet zo zwaar, maar ik mis vooral de uitspattingen (een doos bonbons cadeau krijgen en die in één avond leegeten). Ook zo'n uitspatting kan natuurlijk wel, maar ik heb geen zin om nóg langer op die mijlpaal te wachten.

Mijlpaal 1 was 'ik vind het weer prettig om een spijkerbroek aan te hebben'.
Mijlpaal 2 is 'ik pas weer in al m'n kleren, ook de ontzettend strakke spijkerbroeken'.
Mijlpaal 3 is 'ik ben lichter dan voor ik kinderen kreeg'.
Mijlpaal 4 is 'ik zou kledingmodel kunnen worden'.

Mijlpaal 4 is mogelijk niet zo realistisch. :+ Maar ik merk wel dat de mijlpalen belangrijk zijn voor m'n motivatie, belangrijker dan een nummer op de weegschaal dat willekeurig voelt. En op m'n spiegelbeeld kan ik ook niet afgaan, want ik vind en vond mezelf er prima uitzien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203442137
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 08:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zo, dat gaat lekker! Hier gaat het retetraag, maar het gaat nog steeds de goede kant op. Ik houd het op dit moment vooral vol doordat ik toeleef naar m'n tweede grote mijlpaal die ik naar verwachting medio maart haal. Het normaal eten valt me niet zo zwaar, maar ik mis vooral de uitspattingen (een doos bonbons cadeau krijgen en die in één avond leegeten). Ook zo'n uitspatting kan natuurlijk wel, maar ik heb geen zin om nóg langer op die mijlpaal te wachten.

Mijlpaal 1 was 'ik vind het weer prettig om een spijkerbroek aan te hebben'.
Mijlpaal 2 is 'ik pas weer in al m'n kleren, ook de ontzettend strakke spijkerbroeken'.
Mijlpaal 3 is 'ik ben lichter dan voor ik kinderen kreeg'.
Mijlpaal 4 is 'ik zou kledingmodel kunnen worden'.

Mijlpaal 4 is mogelijk niet zo realistisch. :+ Maar ik merk wel dat de mijlpalen belangrijk zijn voor m'n motivatie, belangrijker dan een nummer op de weegschaal dat willekeurig voelt. En op m'n spiegelbeeld kan ik ook niet afgaan, want ik vind en vond mezelf er prima uitzien.
Oh maar dan ben je ook heel goed bezig hoor!! en dat is ook een kunst O+

Mijlpalen zijn ook super goed! voor miij voelt het meer als een soort streven misschien ook wel mijlpalen
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 19:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Wat is IF :@
pi_203442154
Intermittent fasting.

Langer vasten dan weer tegenwoordig met 3 of meer maaltijden per dag normaal vinden.
Bijvoorbeeld alleen eten tussen 12 en 20. Of 11 en 19, als je SQ bent :P
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203442164
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 09:11 schreef Vanyel het volgende:
Intermittent fasting
Oh dankje ^O^
  maandag 31 januari 2022 @ 09:16:25 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_203442202
Voor mij komt het eigenlijk vooral neer op ontbijt skippen. :') Dit komt in mijn geval ook wel lekker uit aangezien ik op een gemiddelde ochtend al zo veel tijd kwijt ben aan aankleden, kinderen aansporen om aan te kleden, ontbijt voorbereiden, lunches voorbereiden, haren kammen, vlechten, poepluiers verschonen, tassen inpakken, tanden poetsen, kinderen aansporen om tanden te poetsen, kinderen aansporen om schoenen aan te trekken, dat ik er eigenlijk soberso al geen tijd voor had |:)
disclaimer
pi_203442222
Heb ik maar 2 kinderen en geen luiers, maar hier begon het om dezelfde reden. Blijk ik me er nog beter bij te voelen en heel heel langzaam aan af te vallen ook :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203443014
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 09:18 schreef Vanyel het volgende:
Heb ik maar 2 kinderen en geen luiers, maar hier begon het om dezelfde reden. Blijk ik me er nog beter bij te voelen en heel heel langzaam aan af te vallen ook :o
Ik sla het ontbijt vaak over in het weekeinde omdat ik het beter kan combineren met uitslapen. :Y) Het is een maaltijd waar ik voor mijn gevoel het minst aan mis en zo kan ik aan het einde van de dag weer wat chocola eten.

Als ik vroeg ontbijt, heb ik vaak veel sneller weer honger dan wanneer ik niet of veel later ontbijt. Dat gaat in tegen het idee dat je het ontbijt nooit over moet slaan omdat je dan later op de dag meer gaat eten, maar volgens mij is dat idee inmiddels uit de mode geraakt (door de opkomst van IF waarschijnlijk).
pi_203443037
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 09:09 schreef Moonlight het volgende:

[..]
Oh maar dan ben je ook heel goed bezig hoor!! en dat is ook een kunst O+

Mijlpalen zijn ook super goed! voor miij voelt het meer als een soort streven misschien ook wel mijlpalen

Ik ben zelf ook wel tevreden met hoe het gaat, heel verstandig en gebalanceerd in ieder geval. Maar ik krijg er geen Rocky-gevoel van.
pi_203444750
Het grote voordeel van IF bij mij is dat ik van mijn eetbuien af ben. Na 19:00 mag ik niet meer eten en dn kan ik makkelijk van de chips, chocolade etc. afblijven.
Omdat ik eet tussen 13-1900 uur heb ik een redelijke korte periode om te eten. Ik wil wel al mijn vitaminen, vezels etc binnen krijgen, dus ik maak de gezonde keuzes. Dan zit ik alweer vol. Eet nu dagelijks rond de 1900-2000 kcal en gaat prima vooralsnog.
  maandag 31 januari 2022 @ 12:48:57 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_203445115
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:26 schreef SilverEyes het volgende:
Het grote voordeel van IF bij mij is dat ik van mijn eetbuien af ben. Na 19:00 mag ik niet meer eten en dn kan ik makkelijk van de chips, chocolade etc. afblijven.
Omdat ik eet tussen 13-1900 uur heb ik een redelijke korte periode om te eten. Ik wil wel al mijn vitaminen, vezels etc binnen krijgen, dus ik maak de gezonde keuzes. Dan zit ik alweer vol. Eet nu dagelijks rond de 1900-2000 kcal en gaat prima vooralsnog.
Ja, dat vind ik ook het grote voordeel. Het is heel duidelijk en afgebakend: ik eet niet meer na het avondeten, punt. Dan hoef ik dus ook niet meer na te denken over wat ik wel/niet mag eten nog en dat geeft best rust.
disclaimer
pi_203445578
Dat doe ik zonder IF ook, ik eet niets meer na het avondeten. De afgelopen week sloop het er wel weer in en pakte ik ‘s avonds ook nog chocola dus daar moet ik nu weer even goed bij stlstaan en vooral overdag beter mijn tussendoortjes plannen. Ik weet dat het werkt, maar toch was daar weer die valkuil van ‘oh, ik kan best iets minderen qua tussendoortjes, laat die yoghurt of dat fruit maar achterwege, ik ga toch zo koken...’ Ach ja, de winst is dat ik er na een week al bij stilsta en het niet op z’n beloop laat.
  maandag 31 januari 2022 @ 13:29:39 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_203445636
Oh, ik ga juist beter op geen tussendoortjes :) hoe minder vaak ik dingen in mijn mond stop, hoe minder triggers en hoe minder ik er mee bezig ben.
Da's vooral wetenschap hoor, ik zit nu weer in de fase van aanwennen en dat is moeilijk. Maar ik wil het liefst de tussendoortjes ook schrappen en dan uitkomen op maximaal 3 eetmomenten per dag. Denk dat mijn gebit daar ook goed op zal gaan.
disclaimer
  maandag 31 januari 2022 @ 13:48:37 #120
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_203445830
Avondgrazen. O+ Veel meer mijn "ding" dan ontbijten. (En daar zal ook vast wel een verband tussen te vinden zijn.)

Veel onzin gevreten, maar weegschaal staat stil, dus heel rampzalig zal het niet zijn. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_203445993
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben zelf ook wel tevreden met hoe het gaat, heel verstandig en gebalanceerd in ieder geval. Maar ik krijg er geen Rocky-gevoel van.
O das wel jammer, ik hoop dat je dat nog krijgt maar het hoeft natuurlijk niet.
pi_203446765
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:24 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik vroeg ontbijt, heb ik vaak veel sneller weer honger dan wanneer ik niet of veel later ontbijt.
Dit is mijn reden geweest om te stoppen met ontbijten. Ik merkte dat ik veel meer honger had als ik ontbeet dan wanneer ik het niet deed. In begin was ik nog een beetje huiverig of ik het wel vol kon houden enzo, maar tegenwoordig sport ik zelfs prima zonder ontbijt.
En het laat meer kcal over voor de rest van de dag :P
pi_203447217
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 10:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Komt nog wel als je over een paar maanden echt verschil ziet. ;)
pi_203447257
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 15:26 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Komt nog wel als je over een paar maanden echt verschil ziet. ;)
Dit! echt dit!

Sinds ik nu ongeveer 30 kilo kwijt ben, heb ik echt dat gevoel.
pi_203447439
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 13:48 schreef IJsdraakje het volgende:
Avondgrazen. O+ Veel meer mijn "ding" dan ontbijten. (En daar zal ook vast wel een verband tussen te vinden zijn.)

Veel onzin gevreten, maar weegschaal staat stil, dus heel rampzalig zal het niet zijn. :+
Ik heb juist het omgekeerde. Ontbijten en lunchen doe ik wel standaard, al dan niet vrij laat vergeleken met de meesten. Maar avondeten is bij mij altijd vrij minimaal. Combinatie van weinig trek en liever met andere dingen bezig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')