Ik verwacht niet dat hij uit zichzelf aftreed.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:43 schreef usagi414 het volgende:
[..]
'
Kunnen we al ergens inzetten wanneer BoJo gaat aftreden ?
Voldemortquote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:45 schreef Hamlapjes het volgende:
Heel wat anders, ben ik de enige die bij Kuipers telkens moet denken aan Voldemort?
Hebben we nu dus Voldemort en Ernst (van Bobbie en de rest) bij elke persco
Dat denk ik ook niet nee. Daar is die te narcistisch voor.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:48 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat hij uit zichzelf aftreed.
Aftreden aan het eind van de Coronacrisis en met een schone lei beginnen met iemand van onbesproken gedrag kan electoraal nog best verstandig zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:48 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat hij uit zichzelf aftreed.
Macht van de media joh. De daily telegraph, huisjes t conservatieven, beschermde m tot nog toe. Dat is hierdoor klaar. Et voila.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:53 schreef Em31 het volgende:
Je moet er toch vooral ook om lachen dat deze feestjes er nu ineens wel voor zorgen dat mensen van Johnson af willen.
Alsof het daarvoor een topper was.
Echt he, gaan helemaal los nu.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:55 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Macht van de media joh. De daily telegraph, huisjes t conservatieven, beschermde m tot nog toe. Dat is hierdoor klaar. Et voila.
quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:53 schreef ijs_beer het volgende:
Waarom kun je tegenwoordig ook niet meer ergens op reageren op het internet zonder dat een infantiele flapdrol erop reageert.
quote:Op vrijdag 14 januari 2022 18:45 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Was dat die Russische? Want dan gaan we dit op Rusland framen.
Nounounou.gifquote:Op vrijdag 14 januari 2022 18:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, Noors. Ik had 'r ook gewoon in de kelder moeten laten
Misschien kan Nigel Farrage het overnemen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:53 schreef Em31 het volgende:
Je moet er toch vooral ook om lachen dat deze feestjes er nu ineens wel voor zorgen dat mensen van Johnson af willen.
Alsof het daarvoor een topper was.
Hier hebben we ook kranten die een voorkeur hebben, maar in GB kunnen ze je echt maken of breken,quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:55 schreef Em31 het volgende:
[..]
Echt he, gaan helemaal los nu.
Het blijft een fascinerend land.
Jaquote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:01 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Hier hebben we ook kranten die een voorkeur hebben, maar in GB kunnen ze je echt maken of breken,
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:04 schreef ijs_beer het volgende:
Stiekem wil ik Theresa May wel terug. Die kneuterigheid was wel lollig.![]()
![]()
Die zakkende letters.
En Elizabeth heeft nog invloed.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:04 schreef ijs_beer het volgende:
![]()
Die zakkende letters.
quote:Het duurde veertien jaar, maar Tony Blair staat dan toch eindelijk op het punt zich Sir Tony Blair te mogen noemen. Koningin Elizabeth II maakte op nieuwjaarsdag bekend hem de hoogste ridderorde te willen toekennen: de Orde van de Kousenband, een eer die eerder ook koning Willem-Alexander ten deel viel.
Alleen zijn erg veel mensen het daar niet mee eens. Binnen luttele dagen stonden er onder een petitie op change.org, die oproept Blairs aanstaande onderscheiding in te trekken, bijna 1 miljoen handtekeningen.
Grootste pijnpunten zijn de oorlogen in Irak en Afghanistan, waar het Verenigd Koninkrijk onder Blairs leiding aan deelnam. “Hij is persoonlijk verantwoordelijk voor de dood van talloze onschuldige burgers en militairen in diverse conflicten,” schrijft Angus Scott, initiator van de petitie. Blair zou volgens hem niet moeten worden onderscheiden, maar moeten worden vervolgd voor oorlogsmisdaden.
De kans dat Blair zijn onderscheiding misloopt door de petitie is klein. Want zij is niet gelanceerd op de website van het Britse parlement. Alleen in dat geval hebben petities rechtskracht en moet er – bij meer dan 100.000 handtekeningen – in het parlement over worden gedebatteerd.
Een woordvoerder van premier Boris Johnson kon het overweldigende aantal steunbetuigingen voor de oproep op change.org bovendien afdoen met het verweer dat het niet de keus van de minister-president was om Blair te onderscheiden. Het was een besluit van de koningin, en van de koningin alleen.
Twijfel bij de koningin
Nu moet gezegd dat ook Elizabeth II dus veertien jaar lijkt te hebben getwijfeld. The Sunday Times schreef recent dat zij maar weinig sympathie voor Blair voelt en zijn onderscheiding daarom steeds uitstelde. Terwijl het toch min of meer standaard is dat Britse premiers na hun aftreden de hoogste ridderorde ontvangen. De koningin zou nog altijd gepikeerd zijn over hoe Blair in 1997 de begrafenis van prinses Diana organiseerde.
Het uitstellen van Blairs onderscheiding zorgde alleen voor een te lange wachtrij. Want ook opvolgers Gordon Brown, David Cameron en Theresa May moeten die nog bij leven ontvangen. En het is gebruikelijk dat premiers in chronologische volgorde worden geridderd.
Keir Starmer, leider van Labour, de partij van Blair, reageerde geprikkeld op alle commotie. “Blair voerde een minimumloon in, stak geld in ziekenhuizen en scholen en speelde een sleutelrol bij het vredesakkoord in Noord-Ierland,” somde hij op. Om daar, in veel ogen even vilein als kinderachtig, aan toe te voegen dat de huidige conservatieve premier Johnson de ridderorde in de toekomst een stuk minder verdient.
https://www.parool.nl/wer(...)-geridderd~b9690c5c/
quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:04 schreef ijs_beer het volgende:
![]()
Die zakkende letters.
1 april?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:08 schreef Em31 het volgende:
Las trouwens dat er een kans is dat Berlusconi president van Italië wordt
![]()
Neequote:
En dan vragen we ons af waarom de focus op de US ligt.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee
Vond dat altijd zo verwarrend als kind, dat zo'n man dan premier was van Italië en al die nieuwsberichten enzo.
Laten we maar hopen dat de populariteit van Draghi hier tegenop kanquote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:25 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En dan vragen we ons af waarom de focus op de US ligt.
Het is dat jij het noemde anders had ik het niet geweten. En dan nog via de Franse media.
‘A tragic joke’: Master trickster Silvio Berlusconi eyes Italy’s top job
Draghi is premier en geen president.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:51 schreef Em31 het volgende:
[..]
Laten we maar hopen dat de populariteit van Draghi hier tegenop kan![]()
Weet ik, maar die wordt dat dus misschien wel.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:29 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Draghi is premier en geen president.
Oh, Draghi is ook kandidaat dusquote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:35 schreef Em31 het volgende:
[..]
Weet ik, maar die wordt dat dus misschien wel.
https://www.theguardian.c(...)reat-italy-coalition
Voor wat het waard is, Spanje heeft er drie gehad tijdens Rutte's bewind. Beetje de gulden middenweg.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:45 schreef sportfreak het volgende:
Wij hebben al 11 jaar Rutte, in dezelfde tijd heeft Italie al 7 verschillende premiers gehad
53 Silvio Berlusconi (1936) 8 mei 2008 16 november 2011 Het Volk van de vrijheid
54 Mario Monti (1943) 16 november 2011 28 april 2013 Onafhankelijk
55 Enrico Letta (1966) 28 april 2013 22 februari 2014 Democratische Partij
56 Matteo Renzi (1975) 22 februari 2014 12 december 2016 Democratische Partij
57 Paolo Gentiloni (1954) 12 december 2016 1 juni 2018 Democratische Partij
58 Giuseppe Conte (1964) 1 juni 2018 13 februari 2021 Onafhankelijk
59 Mario Draghi (1947) 13 februari 2021 Onafhankelijk
Is dat niet onder het gemiddelde voor Italië?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:45 schreef sportfreak het volgende:
Wij hebben al 11 jaar Rutte, in dezelfde tijd heeft Italie al 7 verschillende premiers gehad
53 Silvio Berlusconi (1936) 8 mei 2008 16 november 2011 Het Volk van de vrijheid
Spanje was lekker overzichtelijk zo ongeveer tussen 1940 en 1970quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Voor wat het waard is, Spanje heeft er drie gehad tijdens Rutte's bewind. Beetje de gulden middenweg.
Dat welquote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:58 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Spanje was lekker overzichtelijk zo ongeveer tussen 1940 en 1970
Lekker na 1,5 jaar een nieuwequote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:45 schreef sportfreak het volgende:
Nou gezien hoe stil het is lijkt het me geen slecht idee als we iets nieuws bedenkenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:20 schreef Wickedangel het volgende:
Ow, het topique van vanavond is politiek?
Ik heb wat likes uitgedeeldquote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou gezien hoe stil het is lijkt het me geen slecht idee als we iets nieuws bedenken
Misschien kijkt iedereen nog VI Vandaag? Ik viel er middenin en ben afgehaakt. Ik trek die Ebru niet, heel onecht is ze.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou gezien hoe stil het is lijkt het me geen slecht idee als we iets nieuws bedenken
Ja, ik heb NLZietquote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:30 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Misschien kijkt iedereen nog VI Vandaag? Ik viel er middenin en ben afgehaakt. Ik trek die Ebru niet, heel onecht is ze.
Kijk jij/kun jij Nederlandse tv in Spanje ontvangen?
Een vrij rechtse columniste met Turkse achtergrond, dacht ik? Heeft ook problemen gehad met Erdogan (wat op zich dan wel weer goed is).quote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ken ik Ebru? Ik denk het niet, want ik wist al niet dat het een vrouw is.
Ja kloptquote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:41 schreef Wickedangel het volgende:
Ik zou hier een plaatje van mevrouw Ebru kunnen posten maar ik weet niet meer hoe dat moetHeb er ook eigenlijk geen zin in
![]()
Strani's uitleg klopt wel. Ze zat ook een tijdje vast in Turkije, geloof ik. Mocht het land niet uit? Zoiets.
Pure rum?! Hoeveel procent is dat.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:40 schreef Koen66 het volgende:
[..]
weekend aan het vieren, was er aan toe
Rum
35-40%quote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:42 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Pure rum?! Hoeveel procent is dat.
Vermoeiend. Werken vind ik steeds vermoeiender wordenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja klopt
Maar goed, hoe was jouw week?
Doe mij dan maar een glaasje drambuie. Ook 40 pct. Met heul veul ijs.quote:
Ja prima welquote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:44 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Vermoeiend. Werken vind ik steeds vermoeiender worden![]()
En de jouwe?
Ik heb een stukje gezien. Ben ook geen fan van Ebru, al heeft ze absoluut weleens gelijk. Ik zag dat ze met zijn allen vooral aan het praten waren dat alles open moest en ze waren nogal aan het stimuleren dat iedereen maar gewoon tegen de regels in moest gaan. Beetje vermoeiend. En toen kwam die SBS verslaggever er ook nog. Die is nog slechter dan de restquote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:30 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Misschien kijkt iedereen nog VI Vandaag? Ik viel er middenin en ben afgehaakt. Ik trek die Ebru niet, heel onecht is ze.
Kijk jij/kun jij Nederlandse tv in Spanje ontvangen?
Gelukkig wel. Met een beetje mazzel had ik naar de kapper gekund maar dat wordt volgende week. DE SCHAAR MOET ERINquote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja prima welMaar werken doe ik als het even kan liever ook niet. Of in elk geval niet dit specifieke werk.
Heb je nou wel lekker weekend?
Haha is het zo erg ja? Wat voor kapsel wordt het?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:48 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Met een beetje mazzel had ik naar de kapper gekund maar dat wordt volgende week. DE SCHAAR MOET ERIN
Wat vind je er tot nu toe van?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:46 schreef Redefine het volgende:
Ik heb een stukje gezien. Ben ook geen fan van Ebru, al heeft ze absoluut weleens gelijk. Ik zag dat ze met zijn allen vooral aan het praten waren dat alles open moest en ze waren nogal aan het stimuleren dat iedereen maar gewoon tegen de regels in moest gaan. Beetje vermoeiend. En toen kwam die SBS verslaggever er ook nog. Die is nog slechter dan de restWeer vooral de SBS zelfverheerlijking, dus ben ik vrij snel afgehaakt.
Coupe vogelverschrikkerquote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Haha is het zo erg ja? Wat voor kapsel wordt het?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
wow dat heb ik lang niet opquote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:45 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Doe mij dan maar een glaasje drambuie. Ook 40 pct. Met heul veul ijs.
Ik ook niet maar krijg er trek in! Heb hier alleen Baileys staan maar nu geen zin in.quote:
quote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:53 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Coupe vogelverschrikker
Dan pas je prima in deze SC want dat doen we hier allemaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik alleen maar rum en wijn eigenlijk. Bier is me iets te koolhydraatrijk dus dat drink ik nog zeldenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:55 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Ik ook niet maar krijg er trek in! Heb hier alleen Baileys staan maar nu geen zin in.
Ik heb er steeds maar korte stukjes van gezien, dus kan er weinig over zeggen. Maar ik denk ook niet dat ik een hele uitzending vol zou kunnen houden. VI vond ik vaak een kwartiertje leuk, maar daarna werden de mannen al snel weer vervelend. Dat lijkt mij bij dit programma nog een stukje erger.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:50 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Wat vind je er tot nu toe van?
Ik vind het vrij sfeerloos, ik mis publiek en band. Vrijwel hele zomer gekeken en heb me kostelijk vermaakt. Maar wat mij betreft is dit het (nog) niet.
Ja, omdat er anders niemand lachtquote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan pas je prima in deze SC want dat doen we hier allemaal
De schaar erin had elk willekeurige kennis wel kunnen doen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:48 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Met een beetje mazzel had ik naar de kapper gekund maar dat wordt volgende week. DE SCHAAR MOET ERIN
Ik heb vanavond niet gezien, dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik heb het idee dat ze er wel redelijk inkomen met het nieuwe format. Sowieso had ik weinig verwacht, maar is het meestal vermakelijk gebleken. Al speelt wel mee hoe leuk de gast is. Met Paul de Leeuw ging het uitstekend en Eus zal het ook wel goed invullen, maar de broer van Peter R. De Vries voegde weinig toe.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:50 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Wat vind je er tot nu toe van?
Ik vind het vrij sfeerloos, ik mis publiek en band. Vrijwel hele zomer gekeken en heb me kostelijk vermaakt. Maar wat mij betreft is dit het (nog) niet.
Ja vorig jaar had ik iemand gevraagd maar die wilde nietquote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:58 schreef Redefine het volgende:
[..]
De schaar erin had elk willekeurige kennis wel kunnen doen.
Zodra een bedrijf gaat uitbreiden, gaat het vaak mis. Te veel geloof in zichzelf idd.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:56 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik heb er steeds maar korte stukjes van gezien, dus kan er weinig over zeggen. Maar ik denk ook niet dat ik een hele uitzending vol zou kunnen houden. VI vond ik vaak een kwartiertje leuk, maar daarna werden de mannen al snel weer vervelend. Dat lijkt mij bij dit programma nog een stukje erger.
Ze kunnen zeker uit de hoek komen en het is ook af en toe wel leuk om een beetje no nonsense reacties te horen. Maar het is steeds meer van hetzelfde. Plus dat ze teveel in zichzelf zijn gaan geloven, zoals Van der Gijp zou zeggen.
Dat het nu nog zo sfeerloos is door het missen van publiek helpt daar dan natuurlijk al helemaal niet bij.
Zo goed waren onze grappen nou ook weer nietquote:
Ik dacht de achterkant op een andere plek zat dan waar ie was (het is een draaistoel)quote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Moeten we een beetje meer op je gaan letten, denk je?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:08 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ik dacht de achterkant op een andere plek zat dan waar ie was (het is een draaistoel)
Dat ook. Op televisie gaat het vooral mis als mensen populair worden vanuit het niets. Dan gaan ze opeens hun eigen gedrag heel erg uitvergroten, waardoor het een beetje nep wordt. En ze denken dan ook wel een beetje dat ze ook echt goed ergens in zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:05 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Zodra een bedrijf gaat uitbreiden, gaat het vaak mis. Te veel geloof in zichzelf idd.
ditquote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:10 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat ook. Op televisie gaat het vooral mis als mensen populair worden vanuit het niets. Dan gaan ze opeens hun eigen gedrag heel erg uitvergroten, waardoor het een beetje nep wordt. En ze denken dan ook wel een beetje dat ze ook echt goed ergens in zijn.
dit verandert inderdaad per dagquote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:16 schreef Wickedangel het volgende:
Heeft Douwe Bob alweer een ander zwanger geschopt? Ik vraag het maar even, ik houd het niet zo bij.
Het wordt tijd voor een nieuwe website a la isrobbengeblesseerd.nlquote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:16 schreef Wickedangel het volgende:
Heeft Douwe Bob alweer een ander zwanger geschopt? Ik vraag het maar even, ik houd het niet zo bij.
Die kan idd beter Douwen Bob hetenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:16 schreef Wickedangel het volgende:
quote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:18 schreef Redefine het volgende:
Het wordt tijd voor een nieuwe website a la isrobbengeblesseerd.nl
Ja sorry. Ik heb deze chat niks te bieden. En nee, ik vis niet naar complimentenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Het niveau gaat weer hard omlaag hier.
these words are worthless without picturesquote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:22 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Ja sorry. Ik heb deze chat niks te bieden. En nee, ik vis niet naar complimenten
Niet zo hard als @zorro28 van haar stoelquote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Het niveau gaat weer hard omlaag hier.
Ik zie dat jij twéé slowchats iets te bieden hebt.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:22 schreef Koen66 het volgende:
[..]
these words are worthless without pictures
@Wickedangel jij kent onze huis-oom Koen al hè? Beetje vreemd maar we laten 'm maar rustig zitten met z'n glaasje rum.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:22 schreef Koen66 het volgende:
[..]
these words are worthless without pictures
twee is een understatementquote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:25 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Ik zie dat jij twéé slowchats iets te bieden hebt.
beter wel jaquote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:26 schreef Strani het volgende:
[..]
@:WickedAngel jij kent onze huis-oom Koen al hè? Beetje vreemd maar we laten 'm maar rustig zitten met z'n glaasje rum.
Jij neemt je beschermingsstatus nogal serieus hè?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:26 schreef Strani het volgende:
[..]
@:WickedAngel jij kent onze huis-oom Koen al hè? Beetje vreemd maar we laten 'm maar rustig zitten met z'n glaasje rum.
Na jou de zondvloed....quote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:22 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Ja sorry. Ik heb deze chat niks te bieden. En nee, ik vis niet naar complimenten
quote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet zo hard als @:zorro28 van haar stoel
Natuurlijk, ik draag die verantwoordelijkheid met trots.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:27 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Jij neemt je beschermingsstatus nogal serieus hè?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |