De berichtgeving is goed, de ziekenhuizen staan er goed voor, en er is weinig dreiging voor overlopen IC's, de grootste reden voor de lockdown.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:29 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Vrijdag wordt een historische dag. Als er vastgehouden worden aan deze absurde lockdown dan denk ik dat er opstand komt vanuit veel sectoren.
Wat mij betreft hoeft niet alles overboord, paar per direct 2 stappen terug lijkt mij wel passend. Dus alles weer open tot 20:00.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 48,9%
dinsdag: 20.168
woensdag: 20.760
donderdag: 23.591
vrijdag: 21.026
zaterdag: 21.794
zondag: 20.643
maandag: 23.002
totaal: 150.984
Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 3,1%
dinsdag: 22.956
woensdag: 23.709
donderdag: 22.187
vrijdag: 21.278
zaterdag: 22.031
zondag: 22.133
maandag: 21.443
totaal: 155.737
Besmettingcijfers dinsdag 30 november t/m maandag 6 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -2,5%
dinsdag: 22.154
woensdag: 18.515
donderdag: 23.043
vrijdag: 21.529
zaterdag: 22.613
zondag: 23.078
maandag: 20.965
totaal: 151.897
Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,1%
dinsdag: 17.911
woensdag: 18.062
donderdag: 19.763
vrijdag: 17.471
zaterdag: 17.712
zondag: 16.588
maandag: 13.783
totaal: 121.290
Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 19,2%
dinsdag: 12.760
woensdag: 13.469
donderdag: 16.323
vrijdag: 15.367
zaterdag: 14.616
zondag: 13.259
maandag: 12.154
totaal: 97.948
Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%
dinsdag: 9.304
woensdag: 13.334
donderdag: 13.332
vrijdag: 12.324
zaterdag: 12.564
zondag: 11.886
maandag: 11.432
totaal: 84.176
Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%
dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536
totaal: 103.610
Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 82,8%
dinsdag: 18.506
woensdag: 24.490
donderdag: 24.575
vrijdag: 34.871
zaterdag: 27.890
zondag: 32.484
maandag: 27.891
totaal: 190.707
Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 januari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 42,1%
dinsdag: 29.039
woensdag: 32.043
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 213.787 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
Hahaha, zo herkenbaar, meestal bij 1 klik komt het wel goed, dan moet je eigenlijk gewoon even wachten, server moet het even verwerken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als ik een bericht wil liken met het duimpje, reageert hij niet altijd, dus dan klik ik nog een keer en heb ik hem blijkbaar weer weggeklikt. Dus klik ik weer, en dan weer hetzelfde. En na drie keer ofzo word ik geblokkeerd van het duimpjes geven. Ik vraag me dan af hoeveel meldingen die poster dan wel niet heeft gehad.
Boosters. Er zijn ecjt veel mensen geboosterd de laatste drie weken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:30 schreef koemleit het volgende:
Dus ik gisteren maar roepen dat we op een plateau zaten, en dat het eind deze week heus zou gaan stijgen.
En dan ineens "de laagste instroom sinds 25 oktober".
Zit ik dan, met m'n analyses.
Ik trek m'n conclusies, en zie mezelf niet meer als Covid-trend deskundige.
Ik ben heel bang dat onze overheid gaat blijven hangen in de angst die ze door het OMT is aangepraat. Elke 3 dagen horen we het OMT/RIVM dingen roepen als "we weten nog niet genoeg". Na meer dan 2 maanden Omikron weten we al heel veel, en dat is dat de ziekenhuizen leeglopen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De berichtgeving is goed, de ziekenhuizen staan er goed voor, en er is weinig dreiging voor overlopen IC's, de grootste reden voor de lockdown.
Lijkt me dat op zijn minst alle sporten moet kunnen, en winkels en horeca open tot een redelijke tijd (23:00 bijv).
Ten eerste is er helemaal geen "ongeremd oplopen". De groei gaat er steeds meer uit zelfs en gaat langzaam weer richting 0. Tevens is het natuurlijk nonsens om per weekdag een "hoogste aantal" te gaan noemen.quote:ZEIST - Het aantal nieuwe coronagevallen blijft ongeremd oplopen nu de omicronvariant het meest voorkomt. Tussen dinsdagochtend en woensdagochtend zijn 32.149 positieve tests gemeld. Voor een woensdag is dat het hoogste aantal ooit.
Het schommelt helemaal niet. Het daalt al weken en af en toe op een weekend/feest dag is er een incidenteel een kleine plus geweest.quote:Het aantal nieuwe opnames van coronapatiënten op de verpleegafdelingen schommelt de laatste dagen. Werden er tussen maandag en dinsdag nog 146 nieuwe mensen met Covid-19 in de ziekenhuizen opgenomen, afgelopen etmaal waren dat er 94. Ook het totale aantal coronapatiënten dat een ziekenhuisbed bezet houdt, daalt en stijgt, zo valt op te maken uit de meest recente cijfers van het Landelijke Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).
https://www.telegraaf.nl/(...)ster-voor-onze-omzetquote:Duitse Kleef bloeit op door Nederlanders: ’Jullie lockdown is booster voor onze omzet’
Sowieso Kleef als je goedkoop drank en goedkoop uit eten wil (wel 2G+ denk ik?). Antwerpen is op zondag niet open, Kleef wel volgens mij.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:54 schreef Hyperdude het volgende:
Antwerpen of Kleef?
Moeilijke keuze.
Precies dit, het lijkt haast gewoon een sport op zich om positieve trends negatief te blijven benoemenquote:Op woensdag 12 januari 2022 15:47 schreef GereDathan het volgende:
Weer heel mooi om te zien hoe de media inzetten op angst en paniek: https://www.telegraaf.nl/(...)ekenhuizen-schommelt
[..]
Ten eerste is er helemaal geen "ongeremd oplopen". De groei gaat er steeds meer uit zelfs en gaat langzaam weer richting 0. Tevens is het natuurlijk nonsens om per weekdag een "hoogste aantal" te gaan noemen.
[..]
Het schommelt helemaal niet. Het daalt al weken en af en toe op een weekend/feest dag is er een incidenteel een kleine plus geweest.
Wat een onzin publiceren ze weer deze tijden. Alles voor de chocoladeletters.
Gelukkig weten wij beter
quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:05 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga in Duitsland vaak naar Kleef
Kleef is een durp.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:07 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Sowieso Kleef als je goedkoop drank en goedkoop uit eten wil (wel 2G+ denk ik?). Antwerpen is op zondag niet open, Kleef wel volgens mij.
dat laatste geloof ik, maar ik ben niet overtuigd dat "de wetenschap" is dat alles dicht moet blijven.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:17 schreef Newsworld het volgende:
Er komen wat kleine versoepelingen maar over het algemeen blijft de lockdown in stand tot eind januari , Kuipers
laat de wetenschap zijn werk doen en is niet vatbaar voor de schreeuwende minderheid die vind dat
alles weer open moet.
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe modellen van de ziekenhuisbezetting. De afgelopen weken is er veel meer duidelijk geworden over de omicronvariant, dus dan kunnen ze dat in hun model updaten.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:34 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat laatste geloof ik, maar ik ben niet overtuigd dat "de wetenschap" is dat alles dicht moet blijven.
Ik denk dat er best wat versoepelingen kunnen komen, en dat de wetenschap dit ook vind, en dat daarna Kuijpers inderdaad "de wetenschap" volgt.
Ik heb het vermoeden (wat nergens op gestoeld is overigens) dat Kuipers dat best zal willen maar dat de rest van de ministers die erbij betrokken zijn daar wat anders over denken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:17 schreef Newsworld het volgende:
Er komen wat kleine versoepelingen maar over het algemeen blijft de lockdown in stand tot eind januari , Kuipers
laat de wetenschap zijn werk doen en is niet vatbaar voor de schreeuwende minderheid die vind dat
alles weer open moet.
De wetenschap ? Bedoelt hij de wetenschap die ons al tijden vertelt dat over 2 weken code zwart dreigt ?quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:17 schreef Newsworld het volgende:
alles weer open moet.
Nog meer bijzonder was het dat hij enkele maanden geleden opriep om alles te versoepelen terwijl de ziekenhuizen volliepenquote:Op woensdag 12 januari 2022 17:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De wetenschap ? Bedoelt hij de wetenschap die ons al tijden vertelt dat over 2 weken code zwart dreigt ?
En vergeet ook niet dat ook de veiligheidsregio's nu aangeven dat ze open gaan prima vinden, net als diverse burgemeesters dat ook al gedaan hebben.quote:Op woensdag 12 januari 2022 17:04 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden (wat nergens op gestoeld is overigens) dat Kuipers dat best zal willen maar dat de rest van de ministers die erbij betrokken zijn daar wat anders over denken.
Het valt me juist op de laatste dagen dat individuele OMT-leden zich best positief uitlaten op dit moment. En ook Kuipers lijkt het anders te willen, die vraagt het RIVM om te kijken of het quarantaine-advies op dit moment anders kunnen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:44 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik ben heel bang dat onze overheid gaat blijven hangen in de angst die ze door het OMT is aangepraat. Elke 3 dagen horen we het OMT/RIVM dingen roepen als "we weten nog niet genoeg". Na meer dan 2 maanden Omikron weten we al heel veel, en dat is dat de ziekenhuizen leeglopen.
Ik hoop ook op versoepelingen, maar ik ga er vanuit dat er niks komt. Dan valt het altijd mee
Die hel die losbreekt, dat roepen mensen al sinds de eerste lockdown en op wat, overigens verschrikkelijke, ongeregeldheden in wat grote steden na, valt dat allemaal wel mee.quote:Op woensdag 12 januari 2022 17:37 schreef GereDathan het volgende:
[..]
En vergeet ook niet dat ook de veiligheidsregio's nu aangeven dat ze open gaan prima vinden, net als diverse burgemeesters dat ook al gedaan hebben.
Als er vrijdag geen versoepeling komt waarbij in ieder geval de winkels van 5 tot 17 open mogen dan breekt de hel uit, dat garandeer ik je. Draagvlak is onder 0 gekomen ondertussen. En als dit wordt toegestaan is het hek van de dam, dan gaan ook de sportscholen, restaurants, etc. zich roeren.
En maar goed ook denk ik, het is op een gegeven moment klaar.
Tijd voor sponsored tweets dan, kun je niet een contractje met Raids Shadow Legends afsluiten ofzo?quote:Op woensdag 12 januari 2022 18:34 schreef Oliver23 het volgende:
Cijfertjesman is met een opmars bezig op Twitter. Van 354 naar 502 volgers in een paar weekjes
Als ik Twitter zou hebben, zou ik ook vriendjes met je willen zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2022 18:34 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
...
Cijfertjesman is met een opmars bezig op Twitter. Van 354 naar 502 volgers in een paar weekjes
Ze kunnen helemaal geen modellen updaten want ze "weten het nog niet"quote:Op woensdag 12 januari 2022 17:02 schreef simonblue het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe modellen van de ziekenhuisbezetting. De afgelopen weken is er veel meer duidelijk geworden over de omicronvariant, dus dan kunnen ze dat in hun model updaten.
Met dat geupdate model zouden ze natuurlijk ook de ziekenhuisbezetting van de afgelopen 3 weken gedetailleerd moeten kunnen nabootsen.
Ik denk dat hij niet letterlijk hel losbreken bedoelt als ik rellen enzo, maar vooral dat steeds meer ondernemers gewoon open gaan. Zo veel zelfs dat er niet meer op te handhaven is.quote:Op woensdag 12 januari 2022 18:41 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Die hel die losbreekt, dat roepen mensen al sinds de eerste lockdown en op wat, overigens verschrikkelijke, ongeregeldheden in wat grote steden na, valt dat allemaal wel mee.
Ook qua draagvlak, ja er wordt veel gemord (zeker op het internet) en de mondkapjes worden op steeds gekkere manieren gedragen maar, en N = 1 hier, ik zie toch vooral mensen die het gelaten over zich heen laten komen.
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop ook dat ze tot het inzicht komen dat ze hiermee meer kapot maken dan heel houden, ik denk alleen niet dat er een volksopstand uit gaat breken. Hooguit wat eigenwijze winkeliers die vervolgens bij de geur van een BOA alsnog hun winkel sluiten.
Dat is niet de situatie die nu speelt. Waar je bij de eerste lockdown wel gemor hoorde maar men het toch accepteerde omdat het niet anders kon, zie je nu meer en meer weerstand. Dit mede door de alsmaar dalende ziekenhuis cijfers en dat wij het enige land zijn met zulke harde maatregelen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 18:41 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Die hel die losbreekt, dat roepen mensen al sinds de eerste lockdown en op wat, overigens verschrikkelijke, ongeregeldheden in wat grote steden na, valt dat allemaal wel mee.
Ook qua draagvlak, ja er wordt veel gemord (zeker op het internet) en de mondkapjes worden op steeds gekkere manieren gedragen maar, en N = 1 hier, ik zie toch vooral mensen die het gelaten over zich heen laten komen.
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop ook dat ze tot het inzicht komen dat ze hiermee meer kapot maken dan heel houden, ik denk alleen niet dat er een volksopstand uit gaat breken. Hooguit wat eigenwijze winkeliers die vervolgens bij de geur van een BOA alsnog hun winkel sluiten.
Klopt, ik denk dat mijn uitdrukking iets te stevig was. Maar dit is wat ik bedoel.quote:Op woensdag 12 januari 2022 19:05 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Ik denk dat hij niet letterlijk hel losbreken bedoelt als ik rellen enzo, maar vooral dat steeds meer ondernemers gewoon open gaan. Zo veel zelfs dat er niet meer op te handhaven is.
Zoals gezegd, ik doel niet op die verschrikkelijke rellen of demonstraties met mensen waar je kriebels van krijgt. Ik bedoel dat bedrijven gewoon open gaan, gesteund door onder andere de burgermeesters. Als er niet gehandhaafd wordt, dan kan je doen wat je wil.quote:Op woensdag 12 januari 2022 18:41 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)erantwoord~a045eb0f/quote:In het Limburgse Valkenburg aan de Geul gaan vrijdag de winkels en horeca tussen 10.00 en 16.00 uur open, met toestemming van burgemeester Daan Prevoo. De burgemeester beschouwt de actie van de winkels en horeca als een demonstratie en dat is een grondrecht, aldus Prevoo. Er zullen geen boetes en/of waarschuwingen worden uitgedeeld. Prevoo heeft voorafgaand aan zijn beslissing overleg gevoerd met de politie.
Ik ben daar ook weleens blijven plakken.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:05 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga in Duitsland vaak naar Kleef
De wetenschap is inderdaad niet een soort entiteit die met één mond spreekt. Er zijn ook onder gerenommeerde wetenschappers verschillen van inzicht over wat goed/verantwoord is.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:34 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat laatste geloof ik, maar ik ben niet overtuigd dat "de wetenschap" is dat alles dicht moet blijven.
[...]
quote:Op woensdag 12 januari 2022 19:33 schreef GereDathan het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)erantwoord~a045eb0f/
Nou ja, ik betaal nu 2,75 euro voor een papieren bekertje voor een derde gevuld met koffie, wat ik dan op straat moet opdrinken. Maar ja, een beetje autist wil gewoon koffie drinken onderweg.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:23 schreef GereDathan het volgende:
En daarna heel opstandig een lauwe cappuccino drinken van ¤ 9,25 in een sfeerloos koffietentje terwijl je zit te balanceren op een wiebelig stoeltje en in de wolken rook door het open raam van het terras naar binnen waaien.
Wat een heerlijk vooruitzicht!
quote:Op woensdag 12 januari 2022 20:15 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik ben daar ook weleens blijven plakken.
Volgens de regels: na 5 dagen testen en indien negatief: geen probleem en kan hij naar huis.quote:Op donderdag 13 januari 2022 11:37 schreef deedeetee het volgende:
Heb even advies nodig. Zoon zit in t buitenland te vissen met vriend die gisteren niet lekker werd en positieve zelftest deed. Die is dus nu naar huis gegaan en gaat naar de teststraat. Zoon voelt zich nog kiplekker maar vraagt wanneer hij veilig weer naar huis kan komen. Want wil het risico mijden ons thuis te besmetten.
Hoeveel dagen moet hij nog wegblijven ?
Ja dat weet ik maar dat gaat dus wrs niet gebeuren. Het RIVM kan me de pot op. Wat is redelijk als hij geen ziekte verschijnselen krijgt ? Ze hebben tenslotte alleen buiten gezeten dus besmetting lijkt me sws al niet erg waarschijnlijk.quote:Op donderdag 13 januari 2022 11:46 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Volgens de regels: na 5 dagen testen en indien negatief geen probleem.
https://www.rijksoverheid(...)rantaine-door-corona
Een ander antwoord zou raar geweest zijnquote:Op donderdag 13 januari 2022 11:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja dat weet ik maar dat gaat dus wrs niet gebeuren. Het RIVM kan me de pot op. Wat is redelijk als hij geen ziekte verschijnselen krijgt ? Ze hebben tenslotte alleen buiten gezeten dus besmetting lijkt me sws al niet erg waarschijnlijk.
Ik hoopte op ervaringsdeskundigen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 11:55 schreef pullup het volgende:
[..]
Een ander antwoord zou raar geweest zijnMaar je weet er zo te lezen voldoende van om de inschatting te kunnen maken
lol het RIVM kan blijkbaar de pot op, daarom vragen we het even na aan de deskundige op het FOK forum.quote:Op donderdag 13 januari 2022 11:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja dat weet ik maar dat gaat dus wrs niet gebeuren. Het RIVM kan me de pot op. Wat is redelijk als hij geen ziekte verschijnselen krijgt ? Ze hebben tenslotte alleen buiten gezeten dus besmetting lijkt me sws al niet erg waarschijnlijk.
Blijkbaar trek je zelf de conclusie dat het RIVM bezopen en overdreven is.quote:Op donderdag 13 januari 2022 11:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik hoopte op ervaringsdeskundigen.Besmetting buiten zal toch wel loslopen ? Heb nog een zoon die op een basisschool werkt. Die doet regelmatig een zelftest, tot nu toe altijd negatief. Dus wat voor gevaar heb ik van de andere zoon nou te duchten ?
Regels van t RIVM zijn bezopen en zeer overdreven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:04 schreef koemleit het volgende:
[..]
Blijkbaar trek je zelf de conclusie dat het RIVM bezopen en overdreven is.
Maar de users van het FOK forum zullen je vast kunnen voorzien van een goed afgewogen advies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van Dissel en consorten daar heb ik echt geen hoge hoed van op.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
ik had meer verwacht/gehoopt eigenlijk.quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:06 schreef Hexagon het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)port-en-winkels.html
Is wel wat ik verwacht had.
Wat is redelijk? Een DJ in Nieuw Zeeland zat 7 dagen in quarantaine, had 3 negatieve testen. Daarna nog 2 dagen thuis in isolatie. Deed zijn dag 9 test en ging toen winkelen voordat hij het resultaat had. Die test bleek positief. En dat was Omikron, wat normaliter sneller detecteerbaar zou moeten zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2022 11:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is dus idd gewoon erg onzeker. Sorry maar het RIVM kan ik echt niet meer serieus nemen. Het OMT advies van gisteren maakt me nogal nijdig.quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wat is redelijk? Een DJ in Nieuw Zeeland zat 7 dagen in quarantaine, had 3 negatieve testen. Daarna nog 2 dagen thuis in isolatie. Deed zijn dag 9 test en ging toen winkelen voordat hij het resultaat had. Die test bleek positief. En dat was Omikron, wat normaliter sneller detecteerbaar zou moeten zijn.
90% zal na 5 dagen duidelijk zijn, >99% na 10 dagen. Maar wat is voor jou redelijk? Geen symptomen en negatieve zelftest op dag 3, 5, 10? Of negatieve PCR-test? Ik denk dat het volgen van de RIVM richtlijnen acceptabel zou zijn voor mezelf, waarbij ik dan op dag 5 een PCR-test zou doen.
Ik snap je frustratie en waar je tegenaan loopt, maar neem gewoon het zekere voor het onzekere. Dan hoef je achteraf geen spijt te hebben als het misgaat.quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is dus idd gewoon erg onzeker. Sorry maar het RIVM kan ik echt niet meer serieus nemen. Het OMT advies van gisteren maakt me nogal nijdig.![]()
Dus daarom mijn vraag hier. Ik dacht zelf 4 dagen en dan zelftest. Hij zou sws al 4-5 dagen wegblijven.![]()
Dan mss toch maar 5 dagen vanaf gisteren doen. Dagje langer overleeft hij wel.
En zo'n beslissing hangt natuurlijk ook heel erg van je situatie af. Is iedereen thuis al geboosterd? Eerder besmet geweest? Zijn er kwetsbaren? Zou het grote impact op het werk van anderen hebben als ze moeten isoleren, etc. Hoe langer quarantaine, hoe zekerder de uitkomst, maar met 5 dagen kun je dus behoorlijk zeker zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is dus idd gewoon erg onzeker. Sorry maar het RIVM kan ik echt niet meer serieus nemen. Het OMT advies van gisteren maakt me nogal nijdig.![]()
Dus daarom mijn vraag hier. Ik dacht zelf 4 dagen en dan zelftest. Hij zou sws al 4-5 dagen wegblijven.![]()
Dan mss toch maar 5 dagen vanaf gisteren doen. Dagje langer overleeft hij wel.
Vaccinatie en booster geen probleem. Niemand kwetsbaar. Verwachtte eigenlijk dat de andere zoon het op de basisschool wel zou oplopen. Maar die lijkt immuun te zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En zo'n beslissing hangt natuurlijk ook heel erg van je situatie af. Is iedereen thuis al geboosterd? Eerder besmet geweest? Zijn er kwetsbaren? Zou het grote impact op het werk van anderen hebben als ze moeten isoleren, etc. Hoe langer quarantaine, hoe zekerder de uitkomst, maar met 5 dagen kun je dus behoorlijk zeker zijn.
Dat zegt mijn zoon ook. Ik blijf gewoon weg tot ik zeker weet dat ik jullie niet kan besmetten. Nu hopen dat t weer niet al te slecht wordt.quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:52 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ik snap je frustratie en waar je tegenaan loopt, maar neem gewoon het zekere voor het onzekere. Dan hoef je achteraf geen spijt te hebben als het misgaat.
Ik denk dat dat verstandig is, sterkte ermee!quote:Op donderdag 13 januari 2022 13:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat zegt mijn zoon ook. Ik blijf gewoon weg tot ik zeker weet dat ik jullie niet kan besmetten. Nu hopen dat t weer niet al te slecht wordt.
Als het omicron is (erg waarschijnlijk) dan krijgt hij als hij al is besmet waarschijnlijk heel weinig symptomen. Dat betekent ook dat testen eigenlijk het enige is dat enige zekerheid biedt. incubatie is bij omicron waarschijnlijk korter dan bij Delta. Met 2 dagen moet dat wel gebeurd zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2022 11:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zo is FOK! wel groot geworden, met al die experts hier.quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:01 schreef koemleit het volgende:
[..]
lol het RIVM kan blijkbaar de pot op, daarom vragen we het even na aan de deskundige op het FOK forum.
[...]
Ik las Vin Diesel.quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Van Dissel en consorten daar heb ik echt geen hoge hoed van op.
Dank voor de cijfers wederom!quote:Op donderdag 13 januari 2022 14:01 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 72 (relatieve daling 5,0%). Het zijn daarmee 1.360 bezette bedden in totaal, dus in één keer weer ruim onder de 1.400.
....
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 13 januari: 1.002 (absolute daling 55; relatieve daling 5,2%);
....
Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
Ik niet. Je haar laten knippen vind ik vrij essentieel.quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:28 schreef deedeetee het volgende:
Niet naar de winkel ( op afspraak telt niet ) maar wel naar de kapper zou ik wel heel raar vinden.
Ja, alleen ze kunnen doen wat ze willen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 14:03 schreef TheVulture het volgende:
Dat je met deze cijfers het land niet veel meer open gooit en de horeca en cultuur nog dichthoudt is eigenlijk een schande
Dat hoef je maar eens in de 5-6 weken te laten doen. Winkelen mag nog steeds niet en dat deed ik graag elke week.quote:Op donderdag 13 januari 2022 14:04 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik niet. Je haar laten knippen vind ik vrij essentieel.
Ja, dit dus.quote:Op donderdag 13 januari 2022 14:03 schreef TheVulture het volgende:
Dat je met deze cijfers het land niet veel meer open gooit en de horeca en cultuur nog dichthoudt is eigenlijk een schande
over 2 wekenquote:Op donderdag 13 januari 2022 14:15 schreef CherryLips het volgende:
Is dit die afvlakking van de daling waar ze het over hadden of begint die morgen?
zover ik weet wordt hier niet gemodelleerd, alleen de situatie van nu geschetst.quote:Op donderdag 13 januari 2022 14:38 schreef blissard1984 het volgende:
Goed bezig Federer-fan en Oliver23. Achteraf zijn voorspellingen altijd wel makkelijk te doen, maar dit is geen toevalstreffer meer he. Hier is toch echt wel structureel iets heel anders dan gemodelleerd. Benieuwd of ze het model zo kunnen draaien dat ze op deze ontwikkeling uitkomen en wat dan hun beeld van de toekomst wordt.
Uiteraard. Ik bedoel met "ze" en "hun"het RIVM. Dat had ik duidelijker mogen verwoorden.quote:Op donderdag 13 januari 2022 14:53 schreef koemleit het volgende:
[..]
zover ik weet wordt hier niet gemodelleerd, alleen de situatie van nu geschetst.
Zowel oliver als federer-fan heb ik nooit een voorspelling zien doen.
(kan het mis hebben overigens)
ik denk dat je hier iets op het spoor bentquote:Op donderdag 13 januari 2022 14:54 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik bedoel met "ze" en "hun"het RIVM. Dat had ik duidelijker mogen verwoorden.
Overigens vermoed ik dat ze stiekum op de achtergrond aan de knoppen draaien, maar dat kan ik helaas niet hard maken. Zo was Geredatan volgens mij adviseur Corona van Hugo. Sinds Hugo vertrokken is, zien we Geredatan opeens weer hier. Toeval?
Ik ben iig blij dat het keerpunt bereikt is.quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:22 schreef koemleit het volgende:
[..]
ik had meer verwacht/gehoopt eigenlijk.
We zijn bijgetrokken met boosteren (matig boosteren was hoofdreden lockdown). Dus lijkt het me nu dat een zelfde pakket als onze buurlanden prima uitlegbaar is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 november:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 39,7%
donderdag: 33.344
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 220.327 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
helaas hadden we te maken met een oerhollandse storinsdagquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De groei in besmettingen neemt flink af, misschien wordt de top zelfs al ruim voor het einde van januari bereikt. Dit ziet er goed uit
quote:Door een technische storing in de datastroom zijn de meldingen en de teststraten-data niet volledig doorgekomen naar het RIVM. De cijfers omtrent de meldingen en het aantal afgenomen testen die vandaag worden weergegeven zijn daarom mogelijk een onderrapportage van het werkelijke aantal meldingen.
Holy shitquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
helaas hadden we te maken met een oerhollandse storinsdag
Potverdorie zeg.quote:
Schiet lekker op.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:05 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Potverdorie zeg.Alsof het nog niet hoog genoeg was. Morgen zeker 40.000 besmettingen.
![]()
Ze blijven dus eigenlijk gewoon dícht.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:51 schreef Federer-fan het volgende:
Leuk dat de winkels kennelijk weer opengaan, maar ik zag dat het op afspraak is. Dat is alsnog een hinderlijke drempel.
Ja, eigenlijk verandert er niet heel veel. Nu heb je klik en collecteer. Dan kun je het bij de deur afhalen. Maar vooral bij bijvoorbeeld een Action of een Primark lijkt me dit drama.quote:Op donderdag 13 januari 2022 16:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze blijven dus eigenlijk gewoon dícht.
Ja, maar dan zit er dus een vertraging in van vijf seconden en alles bij elkaar legt dat het halve land plat.quote:Op donderdag 13 januari 2022 17:09 schreef blissard1984 het volgende:
Nou ja, “op afspraak” is wel ruim intepreteerbaar natuurlijk. Bij de deur vragen: “mag ik een afspraak” waarop wordt gereageerd met: “maar natuurlijk. Schikt het u over 5 seconde?” is wat mij betreft een prima oplossing.
Hier een Bob Ross kapsel.quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:22 schreef Sangha het volgende:
Ben benieuwd hoe het met de kappers zit, word weer aardig coupe hippie hier.
over 2 weekjesquote:Op donderdag 13 januari 2022 17:14 schreef blissard1984 het volgende:
Ja maar anders (cue dramatische muziek) “code zwart”
Bob Ross? Dat is toch dat personage uit Friends?quote:Op donderdag 13 januari 2022 17:14 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Hier een Bob Ross kapsel.
[...]
Nopequote:Op donderdag 13 januari 2022 17:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bob Ross? Dat is toch dat personage uit Friends?
quote:Op donderdag 13 januari 2022 17:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bob Ross? Dat is toch dat personage uit Friends?
Het was een grap.quote:Op donderdag 13 januari 2022 17:59 schreef -Shii- het volgende:
[..]![]()
Nee de inmiddels overleden schilder van o.a. happy little trees.
Je verwacht het nietquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
helaas hadden we te maken met een oerhollandse storinsdag
Daar waren ze hier in de UK zo krampachtig mee. 2 pubs, ieder aan een kant van een rivier, bij een brug. Bij de ene moest je reserveren, minstens een uur vantevoren, bij de andere kon je zo binnenlopen mits er nog ruimte was. Zelfs wel eens gebeld of ze plek hadden bij de eerste, en of we over 5 minuten dan konden reserveren. Dat kon dus niet. Hoezo niet? Er is toch plek, je hebt personeel rondlopen, maar je houdt je stoelen liever vrij? Bizar. Maar heel vaak wel onlogische situaties in de horeca in de UK. Heel vaak geweest dat het bij de ene vol zat, en de andere bijna leeg. Rara hoe kan dat?quote:Op donderdag 13 januari 2022 17:09 schreef blissard1984 het volgende:
Nou ja, “op afspraak” is wel ruim intepreteerbaar natuurlijk. Bij de deur vragen: “mag ik een afspraak” waarop wordt gereageerd met: “maar natuurlijk. Schikt het u over 5 seconde?” is wat mij betreft een prima oplossing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Ik vond hem wel leuk.quote:
Nee, maar we hebben wel het hoogste aantal besmettingen op een donderdag ooit! PANIEK!!!quote:Op donderdag 13 januari 2022 14:15 schreef CherryLips het volgende:
Is dit die afvlakking van de daling waar ze het over hadden of begint die morgen?
Nou ja, hij komt er duidelijk niet uit. Volgens mij wil hij eigenlijk alleen bewezen feiten presenteren, maar wordt door de presentator verlokt antwoord te geven op zaken die hij (vanuit zijn visie) eigenlijk nog niet met voldoende zekerheid weet. Voor mijn gevoel typisch een techneut die iets moet presenteren en door te veel kennis de weg kwijt raakt.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:02 schreef ThijsTH het volgende:
https://www.npostart.nl/o(...)01-2022/POW_05261965
Moet je dit nou toch eens kijken....ik weet niet of Diederik een blackout heeft of wat dan ook, maar vanaf minuut 13:00 vertelt hij een minuut lang alleen maar lariekoek.
"wat we nog niet weten is of de omikron variant net zo dodelijk is"
"de ligduur van delta en omikron is even lang"
Hoe is het toch mogelijk dat dit zo maar kan op nationale TV?
Oke dus dat de ligduur van delta en omikron even lang is, is een bewezen feitquote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:12 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Nou ja, hij komt er duidelijk niet uit. Volgens mij wil hij eigenlijk alleen bewezen feiten presenteren, maar wordt door de presentator verlokt antwoord te geven op zaken die hij (vanuit zijn visie) eigenlijk nog niet met voldoende zekerheid weet. Voor mijn gevoel typisch een techneut die iets moet presenteren en door te veel kennis de weg kwijt raakt.
Zoals ik al zei:”hij wil alleen feiten brengen” Het is de interviewer die hem andere dingen wil ontlokken. Door timing van interrupties met vragen en stellingen. Diederik laat zich van zijn apropos brengen en roept wat “onzin” om zich daarna met “we weten het nog niet” te herpakken.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:22 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Oke dus dat de ligduur van delta en omikron even lang is, is een bewezen feit![]()
En als je dan toch zulke bewezen feiten over ligduur hebt, waarom heb je dan nog geen feiten over de dodelijkheid?
Dit dus, een wetenschapper die op basis van gedegen wetenschappelijk onderzoek een uitspraak wil doen. Dat kan ook niet binnen 2 dagen .......quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:12 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Nou ja, hij komt er duidelijk niet uit. Volgens mij wil hij eigenlijk alleen bewezen feiten presenteren, maar wordt door de presentator verlokt antwoord te geven op zaken die hij (vanuit zijn visie) eigenlijk nog niet met voldoende zekerheid weet. Voor mijn gevoel typisch een techneut die iets moet presenteren en door te veel kennis de weg kwijt raakt.
In de praktijk pakt Omikron een stuk milder uit, maar of het echt milder is moet je gelijke groepen vergelijken. Dus een groep van dezelfde leeftijd die voor het eerst een besmetting doormaakt en niet gevaccineerd met eenzelfde groep. Het probleem is dat vaak de besmettingsstatus niet bekend is voordat iemand besmet raakt. Heel veel mensen hebben al een eerdere asymptomatische besmetting doorgemaakt.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 10:12 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Met deze cijfers kunnen ze toch niet anders dan op z'n minst terug gaan naar avondlockdown?quote:
Je zou het zeggen, maar er zit blijkbaar nog een stijging des doods aan te komenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:41 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Met deze cijfers kunnen ze toch niet anders dan op z'n minst terug gaan naar avondlockdown?
Morgen minder dan 300 op IC.
Ja die modellen zullen voor deze ene keer heus wel kloppen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 12:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je zou het zeggen, maar er zit blijkbaar nog een stijging des doods aan te komen
Achter de schermen bij de beleidsmakers:quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:25 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Ja die modellen zullen voor deze ene keer heus wel kloppen.
Uitstroom zowat drie keer zo hoog als vorige week. Dit is een hockeystick de andere kant op.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:32 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is opnieuw een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal is er opnieuw een absolute daling van 72 (relatieve daling 5,3%). Het zijn daarmee 1.288 bezette bedden in totaal, dus in één keer weer onder de 1.300.
1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- vrijdag 14 januari: 334 (absolute daling 24; relatieve daling 6,7%);
- donderdag 13 januari: 358 (absolute daling 17; relatieve daling 4,5%);
- woensdag 12 januari: 375 (absolute daling 11; relatieve daling 2,8%);
- dinsdag 11 januari: 386 (absolute daling 10; relatieve daling 2,5%);
- maandag 10 januari: 396 (absolute daling 1; relatieve daling 0,3%);
- zondag 9 januari: 397 (absolute daling 8; relatieve daling 2,0%);
- zaterdag 8 januari: 405 (absolute daling 4; relatieve daling 1,0%);
- vrijdag 7 januari: 409 (absolute daling 10; relatieve daling 2,4%).
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- vrijdag 14 januari: 954 (absolute daling 48; relatieve daling 4,8%);
- donderdag 13 januari: 1.002 (absolute daling 55; relatieve daling 5,2%);
- woensdag 12 januari: 1.057 (absolute daling 45; relatieve daling 4,1%);
- dinsdag 11 januari: 1.102 (absolute daling 28; relatieve daling 2,5%);
- maandag 10 januari: 1.130 (absolute stijging 57; relatieve stijging 5,3%);
- zondag 9 januari: 1.073 (absolute daling 3; relatieve daling 0,3%);
- zaterdag 8 januari: 1.076 (absolute daling 31; relatieve daling 2,8%);
- vrijdag 7 januari: 1.107 (absolute daling 15; relatieve daling 1,3%).
Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
Gezien de uitstroom en de gerapporteerde overledens verlaat het meerendeel het ziekenhuis levendquote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:56 schreef CherryLips het volgende:
Ik hoop wel dat ze levend het ziekenhuis verlaten, trouwens.
Het aantal overledenen is flink gedaald, dus dat denk ik welquote:Op vrijdag 14 januari 2022 13:56 schreef CherryLips het volgende:
Ik hoop wel dat ze levend het ziekenhuis verlaten, trouwens.
Ik las het ook net. Goed nieuws hoor.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:11 schreef CherryLips het volgende:
Winkels mogen open zonder afspraak.
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 26,8%
vrijdag: 35.452
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 227.286 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
We komen er wel, dat is een mooie ontwikkeling!quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:11 schreef CherryLips het volgende:
Winkels mogen open zonder afspraak.
https://nos.nl/artikel/24(...)spraak-tot-17-00-uur
Perspectief.quote:Horeca blijft nog even dicht, mogelijk over tien dagen open
quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:27 schreef Hexagon het volgende:
En de winkels gaan volledig open
https://www.nu.nl/coronav(...)ak-tot-1700-uur.html
En als het niet uit de hand loopt kan na 10 dagen weer wat horeca open
Als dat lukt, en ik denk dat het geen probleem is, dan zou dat helemaal top zijn. Hopelijk gaan de stadions dan ook gelijk weer open, dat zou ook eens tijd worden. Veilig buiten, dat lijkt mij geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 15:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Perspectief.
https://www.nu.nl/economi(...)tien-dagen-open.html
En cultuur.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 16:01 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[..]
Als dat lukt, en ik denk dat het geen probleem is, dan zou dat helemaal top zijn. Hopelijk gaan de stadions dan ook gelijk weer open, dat zou ook eens tijd worden. Veilig buiten, dat lijkt mij geen enkel probleem.
Voetbal is cultuur en cultuur is voetbalquote:
Goed voor onzekere mensenquote:Op vrijdag 14 januari 2022 17:58 schreef Federer-fan het volgende:
Mensen die hier klagen over de regels moeten zich realiseren dat er in China mensen in quarantainekampen worden opgesloten. Gelukkig zijn we hier nog niet zover.![]()
Ben benieuwd naar vanavond, vooral naar de vragen en antwoorden. Het meest bizarre vind ik die mondkapjesplicht buiten.![]()
![]()
Ik ben bezig om een student naar Papua Nieuw-Guinea te krijgen. Zijn eerste poging was eind november, toen teste hij positief. Deze week werd de vlucht van poging 5 gecancelled, en de dag voor die vlucht zijn aanvraag voor verlenging visum geweigerd. Ook lekker op tijd, alsof hij binnen een dag een vlucht naar PNG kan vinden. Zondag volgende poging. Bij het boeken moet je met ontzettend veel dingen rekening houden. Test voorschriften voor verschillende landen bij tussenstops, of het op de tussenstops wel mogelijk is, hij moet van carrier A naar B en die moeten allebei een transfer agreement hebben op die luchthaven. De luchthaven zegt om te checken bij de carrier, de carrier zegt te de regulations te checken. Maar het meest bizarre. In PNG zou hij in quarantaine moeten als hij niet volledig gevaccineerd is. Dat is op eigen kosten en je wordt gemonitoord, door een privaat bedrijf. Dat gaat via een app op je telefoon, of via een enkelband. Kun je je voorstellen dat een beveiligingsbedrijf de quarantaine-regels middels enkelbanden zou gaan handhaven in Nederland? Van de zotte.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 17:58 schreef Federer-fan het volgende:
Mensen die hier klagen over de regels moeten zich realiseren dat er in China mensen in quarantainekampen worden opgesloten. Gelukkig zijn we hier nog niet zover.![]()
Ben benieuwd naar vanavond, vooral naar de vragen en antwoorden. Het meest bizarre vind ik die mondkapjesplicht buiten.![]()
![]()
Gisteren op de radio een beller vanuit zijn huis in China, in quarantaine want hij woonde in een risicogebied. Mocht niet naar buiten. Zijn voordeur was van buiten dichtgetaped. Hij kan boodschappen bestellen, dat gaat iemand (een onbekende) voor hem halen, die doet de tape van de deur af, klopt aan, hij mag even z’n neus buiten de deur steken (met mondkapje op) om de boodschappen naar binnen te hengelen en dan tapet de bezorger de deur weer dicht.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 17:58 schreef Federer-fan het volgende:
Hebben ze de concentratiekampen voor de Oeigoeren hergebruikt? Of zijn die ook nog gewoon in dienst en hebben ze er een aantal extra geopend? Je hoort er nooit meer wat over.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 17:58 schreef Federer-fan het volgende:
![]()
Nou, dan heeft hij toch vrijheid?quote:Op vrijdag 14 januari 2022 18:26 schreef Cee het volgende:
[..]
Hij kan boodschappen bestellen, dat gaat iemand (een onbekende) voor hem halen, die doet de tape van de deur af, klopt aan, hij mag even z’n neus buiten de deur steken (met mondkapje op) om de boodschappen naar binnen te hengelen en dan tapet de bezorger de deur weer dicht.
[...]
Het is denk ik een beetje een vreemde redenatie die ze volgen: -> Veel besmettingen leidt tot veel quarantaines leidt tot veel werk uitval leidt tot problemen op de werkvloer.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 18:46 schreef Federer-fan het volgende:
Volkomen logisch natuurlijk die mondkapjesplicht buiten en dat de horeca en de cultuursector dichtblijven, want de ziekenhuizen stromen heel hard eh... leeg.
Dat vind ik ook wel. Logisch dat onderwijs eerder open gaat, maar veel winkels zijn qua noodzakelijkheid echt wel gelijkwaardig met horeca.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:48 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ja maar ze pakken altijd eerst de horeca en cultuur aan en als laatste weer open.
Een open winkel boeit me de flikker, want kom ik toch nauwelijks tot nooit. Maar cafeetje,
Restaurantje of bios is wekelijkse business hier.
Als eerste zijn elke keer de stadions aan de beurtquote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:48 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ja maar ze pakken altijd eerst de horeca en cultuur aan en als laatste weer open.
Een open winkel boeit me de flikker, want kom ik toch nauwelijks tot nooit. Maar cafeetje,
en dat is precies de reden waarom het sluiten van horeca of bios meer doet aan voorkomen besmettingen dan een winkel.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:48 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het er nog veel toe doet wat ze willen, alles gaat ondertussen gewoon open. Stadions volgende week ook denk ik. Nu gaan er ook genoeg restaurants e.d. open, burgermeesters vinden het prima.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Las net het bericht op nu.nl over de nieuwe regels en ik krijg het idee dat men (Rutte en Kuipers & Co) positief zijn en graag snel verder versoepelen. Het gaat de goede kant op iig. Hopelijk snel de horeca en cultuur weer open.
Die verzuipen in het geld.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:52 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als eerste zijn elke keer de stadions aan de beurt
De club waar ik kom is ontzettend maatschappelijk betrokken en doet ontzettend veel in de regio. Waarom zeer regelmatig naar ernstig zieke kinderen in het ziekenhuis om ze een hart onder de riem te steken, voedselbank ondersteunen en goedkoop sporten mogelijk maken voor minder bedeelden.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die verzuipen in het geld.
Hoeveel heeft het profvoetbal gedaan voor mensen die het minder gemakkelijk hebben?
Het moet natuurlijk wel enig nut hebben om stadions te sluiten. Maar mocht dat nut aantoonbaar zijn dan lijkt het mij een maatregel met relatief weinig maatschappelijke gevolgen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:24 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De club waar ik kom is ontzettend maatschappelijk betrokken en doet ontzettend veel in de regio. Waarom zeer regelmatig naar ernstig zieke kinderen in het ziekenhuis om ze een hart onder de riem te steken, voedselbank ondersteunen en goedkoop sporten mogelijk maken voor minder bedeelden.
NL clubs zijn op Ajax en PSV na niet rijk overigens.
Maar ik denk dat je meer moet kijken naar wie je er een plezier mee doet. Honderdduizenden mensen elk weekend in de stadions. Blijkbaar vinden heel veel mensen in Nederland het aangenaam vermaak.
Daar had Kuipers het wel over maar dat is iets wat ze achter de hand willen houden.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:58 schreef blissard1984 het volgende:
Ze hebben het nergens meer over 2g en dergelijke. Zou dat onze deur voorbij gaan? In sommige buurlanden zien ze dat als de heilige graal.
Even baas boven baas, want ik heb er nu vier op rij.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:57 schreef koemleit het volgende:
en om mijn 3 posts op rij te maken, vind ik het fijn dat Nice het aantal mensen op de verpleegafdeling precies op 1000 heeft gezet, mooi zo voor het weekend.
Ik was ook aangenaam verrast. Kwam tenminste intelligent over en dat is een hele verademing na die idiote domme opmerkingen van zijn voorganger.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:45 schreef Federer-fan het volgende:
Ik vond dat Kuipers het goed deed. Fijn om te zien dat hij wat minder van zichzelf geniet dan De Jonge.
Er is geen nut van. Sowieso was het absurd dat men niet buiten op een tribune mocht zitten en wel in een theater met 1250 man binnen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Het moet natuurlijk wel enig nut hebben om stadions te sluiten. Maar mocht dat nut aantoonbaar zijn dan lijkt het mij een maatregel met relatief weinig maatschappelijke gevolgen.
Sportscholen mogen van mij verboden worden. Vind er niks aan en duur. En de grootste janksmoelen van alle sectoren, inclusief die wimpy cultuurfluimen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:52 schreef GereDathan het volgende:
[..]
...
Maar zo heeft iedereen zijn voorkeur. Van mij hoeven de musea nooit meer open bijvoorbeeld, maar aangezien er veel mensen wel waarde aan hechten lijkt het mij wel handig als ze wel weer open gaan
Lekker genuanceerd weer!quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:30 schreef ZarB het volgende:
Journalisten hebben nog nooit een goede vraag gesteld.
Inderdaad. "Je weet ook niet wat er in een frikandel zit."quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik was ook aangenaam verrast. Kwam tenminste intelligent over en dat is een hele verademing na die idiote domme opmerkingen van zijn voorganger.
Die eerste vragen van de NOS vond ik wel aardig.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:30 schreef ZarB het volgende:
Journalisten hebben nog nooit een goede vraag gesteld.
Wat een ongenunanceerde reactie meneer.quote:
Ik heb het niet gezien, maar ik lees het ook op Twitter. Kuipers deed het schijnbaar goed. En De Jonge keek er thuis naar met een bak popcorn.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik was ook aangenaam verrast. Kwam tenminste intelligent over en dat is een hele verademing na die idiote domme opmerkingen van zijn voorganger.
Vandaag dus onder de 100k in de UK!quote:Op donderdag 13 januari 2022 19:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In de UK versneld de week-op-week daling, gister nog 19%, vandaag 23.9%, als het zo doorgaat zit de UK morgen of overmorgen weer onder de 100k.
En een biertje.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien, maar ik lees het ook op Twitter. Kuipers deed het schijnbaar goed. En De Jonge keek er thuis naar met een bak popcorn.
Dat zou dan 6 maal de huidige opnames zijn. Logischerwijs zouden er dan 6 keer zoveel besmettingen moeten zijn. Dat zijn er dan bijna 200.000 per dag of anderhalf miljoen in de week. Dat lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 22:49 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[ twitter ]De Omt modellen zijn weer erg pessimistisch. Met deze versoepeling verwachten ze 600 opnames per dag halverwege februari.
Dat is onmogelijk. Dan loopt er niemand meer buiten. Ze zullen nog wel Delta gebruiken in hun pessimistische berekeningen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:09 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Dat zou dan 6 maal de huidige opnames zijn. Logischerwijs zouden er dan 6 keer zoveel besmettingen moeten zijn. Dat zijn er dan bijna 200.000 per dag of anderhalf miljoen in de week. Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Tuurlijk. Tijdens de persconferentie hadden ze het over een mogelijke stijging tot 80.000. Als dat moet leiden tot 600 opnames, dan moet er dus ook iets anders wijzigen. Blijkbaar rekenen ze ook met een verandering van de leeftijd van de besmette personen. Dat zou een grote wijziging van de huidige beweging betekenen. Ik denk dat het ook echt gokwerk is.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 23:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk. Dan loopt er niemand meer buiten. Ze zullen nog wel Delta gebruiken in hun pessimistische berekeningen.
Exact. En voor de boostervaccinatiegraad doen ze het dan weer wel, daar hebben ze een gemiddelde tussen minimaal en maximaal genomen. Heel raar clubje dat RIVM.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 07:33 schreef egeltje1985 het volgende:
Je zou zeggen dat je dan ook een optimistisch model maakt en een gemiddelde daartussen.
Zou goed kunnen dat de noodzaak ineens is weggevallen. Ze gaan het niet invoeren voor de lol zoals sommige figuren lijken te denken.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 19:58 schreef blissard1984 het volgende:
Ze hebben het nergens meer over 2g en dergelijke. Zou dat onze deur voorbij gaan? In sommige buurlanden zien ze dat als de heilige graal.
Het is of een vreemde vorm van koppigheid dat ze het feit dat omikron voor gigantisch minder ziekenhuisbelasting zorgt dan vorige varianten niet meenemen in de prognoses, of het heeft een politieke oorzaak.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 07:33 schreef egeltje1985 het volgende:
Je zou zeggen dat je dan ook een optimistisch model maakt en een gemiddelde daartussen.
Of misschien hadden ze dit model al af en dacht men, snel, delen!quote:Op zaterdag 15 januari 2022 07:52 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Exact. En voor de boostervaccinatiegraad doen ze het dan weer wel, daar hebben ze een gemiddelde tussen minimaal en maximaal genomen. Heel raar clubje dat RIVM.
Dat klinkt meer plausibel ja!quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:01 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Of misschien hadden ze dit model al af en dacht men, snel, delen!
Zeker met een data scientist die nog tegen probeert te stribbelen dat z'n optimistische model nog niet af is, maar dat anderen geen tijd hebben om daarop te wachten. #overheidquote:
quote:Op zaterdag 15 januari 2022 10:12 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Zeker met een data scientist die nog tegen probeert te stribbelen dat z'n optimistische model nog niet af is, maar dat anderen geen tijd hebben om daarop te wachten. #overheid
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Op deze grap kun je nog wel verder gaan?quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:50 schreef Federer-fan het volgende:
Hoe heet een ruzie tussen eskimo's die uit de hand loopt?
In december snapte ik het wel, het OMT en overheid kunnen niet uitgaan van vermoedens. Ondertussen weten we meer en zoals net gepost 0 Omikron op de IC.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 09:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is of een vreemde vorm van koppigheid dat ze het feit dat omikron voor gigantisch minder ziekenhuisbelasting zorgt dan vorige varianten niet meenemen in de prognoses, of het heeft een politieke oorzaak.
Dit lijkt me inderdaad het geval. Het maakt bijna niet uit hoeveel besmettignen er zijn, er zijn genoeg mensen geboosterd om de druk op de zorg niet te laten overstromen.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 20:04 schreef GereDathan het volgende:
[..]
En het is eigenlijk ook simpel, mensen kunnen een vaccinatie (of booster) nemen en zichzelf maximaal beschermen. Doen ze dat niet, dan kunnen ze andere maatregelen nemen (afstand, drukke plekken mijden, e.d.). Duidelijk is dat Omikron erg mild is en na vaccinatie verwaarloosbaar. De mensen die nu bewust een groter risico nemen, dus geen vaccin, daar is ruimte voor in de ziekenhuizen. De groep niet gevaccineerden veranderd niet veel meer, maar wat er wel veranderd is dat de immuniteit met Omikron als een razende gaat (in beide groepen).
Ofwel, volgens mij staan we op een prachtig punt met mooie vooruitzichten voor iedereen. En dat is tot op heden gelukt zonder een groep uit te sluiten. Dat had ik niet verwacht, maar ik ben blij met dat resultaat tot op heden.
Ze modelleren ook verschillende scenario's, ook optimistische. Het probleem is alleen dat je je beleid niet kunt afstellen op dat gemiddelde, met je beleid probeer je de ergste scenario's te voorkomen. Dat lukt ook telkens, al dan niet door maatregelen of doordat de zwartste scenario's te zwart waren. Ik denk dat vooral in het begin van de pandemie de maatregelen veel hebben bijgedragen aan het voorkomen van het bewaarworden van de zwartste gemodelleerde scenario's, maar bij de laatste modellering is Omikron duidelijk veel te zwaar ingeschat, en was zelfs het optmistische scenario erger dan de werkelijkheid. Daar moet je je wel bij bedenken dat toen dat model werd gemaakt, er heel veel nog niet duidelijk was over Omikron.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 07:33 schreef egeltje1985 het volgende:
Terwijl Borrel Johnson op de IC heeft gelegen.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:49 schreef Federer-fan het volgende:
Weet niet of meer mensen dit hebben, maar ik vind die borrels en feestjes op Downing Street 10 - net als die bruiloft van Grapperhaus - wel positief, omdat het me laat zien dat er nogal wat mensen zijn die dicht bij het vuur zitten helemaal niet bang zijn voor corona.
Ja, maar hij is dik.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 12:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Terwijl Borrel Johnson op de IC heeft gelegen.
Het loopt uit de hand in de ziekenhuizen. Godzijdank zitten we in een lockdown.quote:
Morgen 1500 op de ic vriend. Jaapie heeft het gezegd.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 13:40 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het loopt uit de hand in de ziekenhuizen. Godzijdank zitten we in een lockdown.
Ja, klopt, maar misschien versprak hij zich.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 14:06 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Morgen 1500 op de ic vriend. Jaapie heeft het gezegd.
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 24,1%
zaterdag: 31.853
zondag:
maandag:
totaal: 226.423 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
Wat zou dat. Zijn er nog veel mensen die aartsleugenaar Rutte geloven? Die man kraamt zoveel onzin uit, wat moet je er mee?quote:Op zaterdag 15 januari 2022 15:48 schreef Federer-fan het volgende:
Is het slechts mij, of is er gister geen woord gezegd over thuiswerken versus op kantoor werken?
Het gaat mij niet om geloven. Als ze zeggen dat dingen niet mogen, kunnen ze handhavend optreden. Ik vind het vreemd dat zo'n cruciaal onderwerp niet is genoemd.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 16:09 schreef Homey het volgende:
[..]
Wat zou dat. Zijn er nog veel mensen die aartsleugenaar Rutte geloven? Die man kraamt zoveel onzin uit, wat moet je er mee?
Hij is een slimme leugenaar. Een zeer ervaren leugenaar. Liegen is ook een kunst, en Rutte speelt wat dat betreft op champions league niveau.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 16:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om geloven. Als ze zeggen dat dingen niet mogen, kunnen ze handhavend optreden. Ik vind het vreemd dat zo'n cruciaal onderwerp niet is genoemd.
Maar nee, ik geloof Rutte niet. Hij liegt inderdaad alles bij elkaar, terwijl ik hem op zichzelf sympathiek vind. Maar dat zorgt misschien ook voor dat teflon-effect bij hem.
Handhaven doen ze niet zozeer met boa’s. Heel veel winkels, horeca en cultuur zijn volledig afhankelijk van overheidssubsidies en de NOW regeling. Breek de regels en alles wordt ingetrokken. Ben je meteen failliet. Denk ook aan de uitstaande belastingschuld van 2 jaar. Vandaag wordt 1 dagje hier en daar wat gedoogd, meer niet.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 16:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om geloven. Als ze zeggen dat dingen niet mogen, kunnen ze handhavend optreden. Ik vind het vreemd dat zo'n cruciaal onderwerp niet is genoemd.
Maar nee, ik geloof Rutte niet. Hij liegt inderdaad alles bij elkaar, terwijl ik hem op zichzelf sympathiek vind. Maar dat zorgt misschien ook voor dat teflon-effect bij hem.
Absoluut. Wat ik altijd knap vind, is dat hij werkelijk nooit met zijn mond vol tanden staat.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 16:49 schreef Homey het volgende:
[..]
Hij is een slimme leugenaar. Een zeer ervaren leugenaar. Liegen is ook een kunst, en Rutte speelt wat dat betreft op champions league niveau.
Bedoel je dit letterlijk? Bij jou weet ik het maar nooit haha!quote:Op zaterdag 15 januari 2022 16:59 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Absoluut. Wat ik altijd knap vind, is dat hij werkelijk nooit met zijn mond vol tanden staat.
Yesss! Wij hebben een togo-bakje gedaan en dan in de auto, maar het was wel gezellig!. Krijg wel zin in de lente en het echte terrasjesweer en dan ook weer lekker op terrasjes kunnen en mogen zitten!quote:Op zaterdag 15 januari 2022 17:11 schreef CherryLips het volgende:
Eerste terrasje van het jaar zit erop.
Eerste shopdag zit er op. Heerlijk warme voetjes nu.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 17:11 schreef CherryLips het volgende:
Eerste terrasje van het jaar zit erop.
Lekkah! Nice sneaks ook! Wij ook geshopdtd, wat handige spullen in een tweedehandswinkel. Boordbakmachine en wat lampen gescoord, was druk daar, maar wel gezellig ook. En handige dingen voor weinig!quote:Op zaterdag 15 januari 2022 17:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Eerste shopdag zit er op. Heerlijk warme voetjes nu.![]()
[ link | afbeelding ]
Ik snapte jequote:Op zaterdag 15 januari 2022 17:17 schreef Sangha het volgende:
[..]
Lekkah! Nice sneaks ook! Wij ook geshopdtd, wat handige spullen in een tweedehandswinkel. Boordbakmachine en wat lampen gescoord, was druk daar, maar wel gezellig ook. En handige dingen voor weinig!
Edit; boordbakmachine? Lol, broodbakmasjine natuurlijk. -> Zelfde pillen.![]()
Ik neem aan dat dit de aannames van het model van december zijn, en niet van het huidge model. Zou wel bizar zijn als dat zo is. In het VK daalt het aantal mensen aan een ventilator SNELLER dan de overige mensen die met Covid in het ziekenhuis liggen, en het kan goed dat die uitstroom nog Delta uitstroom is. Dat de ligtijd korter is is inderdaad ook al weken bekend. En als ze de boostervaccinatiegraad niet wisten, mag ik hopen dat ze afgelopen maand hard gewerkt hebben om dat wel beter te schatten.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 07:19 schreef ThijsTH het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit is toch bizar....ze weten zelf al dat hun model te pessimistisch is maar doen het toch maar gewoon.
Gaan uit van:
- kans op IC-opname gelijk als bij Delta, waarvan we nu al weten dat het complete onzin is
- Omikron zou 40% minder ziekmakend zijn dan Delta, terwijl buitenlandse onderzoeken duidelijk aantonen dat het rond de 70% ligt.
- ligduur is gelijk, terwijl iedereen behalve Gommers weet dat de ligduur veel korter is. Sterker nog, Ernst Kuipers zei het notabene nog in de persco van gisteren!
En dus komen ze weer met een debiel model dat totaal niet uit gaat komen waarbij op de piek begint maart 1000 mensen per dag opgenomen gaan worden. Ze gaan zichzelf weer compleet belachelijk maken maar blijkbaar boeit het ze niet. Als je zelf al weet dat je te pessimistisch bent en je model op foute parameters baseert, waarom corrigeer je die niet een beetje dan? Je moet het model zo maken dat je twijfelt of het te pessimistisch of te optimistisch is, dan is het een eerlijk reel model.
En tenslotte hebben ze ook nog eens 17 januari als versoepel datum in hun nieuwe model staan (staat op andere sheets), terwijl iedereen weet dat de nieuwe maatregelen per 15 januari in zouden gaan. Alsof het RIVM compleet van de pot gerukt is en niet in de maatschappij staat.
BoJo kan de pot op. En hij lag notabene zelf een paar dagen op de IC met corona.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:49 schreef Federer-fan het volgende:
Weet niet of meer mensen dit hebben, maar ik vind die borrels en feestjes op Downing Street 10 - net als die bruiloft van Grapperhaus - wel positief, omdat het me laat zien dat er nogal wat mensen zijn die dicht bij het vuur zitten helemaal niet bang zijn voor corona.
Wat een genot weer lekker uitgebreid, gezellig in een winkel rond te kunnen kijken hé ? Daar knapt een mens van op.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 17:17 schreef Sangha het volgende:
[..]
Lekkah! Nice sneaks ook! Wij ook geshopdtd, wat handige spullen in een tweedehandswinkel. Boordbakmachine en wat lampen gescoord, was druk daar, maar wel gezellig ook. En handige dingen voor weinig!
Edit; boordbakmachine? Lol, broodbakmasjine natuurlijk. (Zelfde pillen.)
Ja was echt even leuk, normaal doet me dat niet zoveel, maar nu was het fijn. Ik had ook een goede dag (fysiek, psychisch), en morfine waar ik soms vrolijk op reageer. goed gesprek met hulpverlener gehad. Ff bakkie kunnen doen, ja na veel binnen te hebben gezeten was dit echt even een uitje.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 17:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat een genot weer lekker uitgebreid, gezellig in een winkel rond te kunnen kijken hé ? Daar knapt een mens van op.
Nee, figuurlijk.quote:
I have trained you well...quote:Bij jou weet ik het maar nooit haha!Ga ik er weer serieus op in en dan was het een grap!
![]()
Ja, ik zou er veel te bedachtzaam voor zijn.quote:Maar hij is inderdaad wel scherp dat hij goed zijn antwoorden klaar heeft. Ik ben meer van de uhs, ohs en de ahs...![]()
quote:Edit; oeps letterlijk zou wel heel gek zijn, ik las het als wel met zijn mond vol tanden, ach laat maar, het zijn de pillen.
Klopt, wat ik ervan begrijp is dat hij er vaak niet zelf bij was maar dat hij er wel van wist. Onbegrijpelijk dat hij dat liet gebeuren. Dan zeg je toch: "Nee jongens, dat gaan we niet doen, in elk geval niet hier"?quote:Op zaterdag 15 januari 2022 17:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
BoJo kan de pot op. En hij lag notabene zelf een paar dagen op de IC met corona.
Nee dit zijn sheets van woensdag toen ze hun presentatie aan het kabinet gaven in het Catshuis overleg. Op deze modellen hebben ze hun besluit genomen. Een model waarbij we begin maart 1000 ziekenhuisopnames per dag krijgen.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 17:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit de aannames van het model van december zijn, en niet van het huidge model. Zou wel bizar zijn als dat zo is. In het VK daalt het aantal mensen aan een ventilator SNELLER dan de overige mensen die met Covid in het ziekenhuis liggen, en het kan goed dat die uitstroom nog Delta uitstroom is. Dat de ligtijd korter is is inderdaad ook al weken bekend. En als ze de boostervaccinatiegraad niet wisten, mag ik hopen dat ze afgelopen maand hard gewerkt hebben om dat wel beter te schatten.
quote:Op zaterdag 15 januari 2022 19:08 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Nee dit zijn sheets van woensdag toen ze hun presentatie aan het kabinet gaven in het Catshuis overleg. Op deze modellen hebben ze hun besluit genomen. Een model waarbij we begin maart 1000 ziekenhuisopnames per dag krijgen.
Inderdaad. Het enige wat ik ter verdediging van hun besluit kan bedenken is dat ze dachten 'We hebben tot twee keer toe te vroeger versoepeld. Die fout gaan we niet nog een keer maken, zeker niet met omikron.'quote:Op zaterdag 15 januari 2022 19:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]![]()
En weer leert men niks van het buitenland.
En alle modelleerders hebben natuurlijk ook kerstvakantie gehad, dus dan maar niet de aannames van het model updaten.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 21:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Inderdaad. Het enige wat ik ter verdediging van hun besluit kan bedenken is dat ze dachten 'We hebben tot twee keer toe te vroeger versoepeld. Die fout gaan we niet nog een keer maken, zeker niet met omikron.'
Ach man, niks staartje. Iedereen bij het RIVM blijft lekker in z'n functie en Van Dissel gaat gewoon een lintje krijgen later dit jaar.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 21:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En alle modelleerders hebben natuurlijk ook kerstvakantie gehad, dus dan maar niet de aannames van het model updaten.
Het verbaast me echt, en het zou me niet verbazen als het nog een staartje krijgt.
Is er ook een verklaring voor die daling of is het gewoon een erg gewenste spontane gebeurtenis?quote:Op zaterdag 15 januari 2022 22:09 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Besmettinkjes dalen rap in het VK
zelfde in Z-afrika, dus het kenmerk van omikronquote:Op zondag 16 januari 2022 02:16 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Is er ook een verklaring voor die daling of is het gewoon een erg gewenste spontane gebeurtenis?
Er zijn toch geen concrete maatregelen genomen in de UK voor zover ik weet.
Uiteraard is er een verklaring: de mensen zonder anti-stoffen raken langzaam op.quote:Op zondag 16 januari 2022 02:16 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Is er ook een verklaring voor die daling of is het gewoon een erg gewenste spontane gebeurtenis?
Misschien heeft Trump nog tijd om de briefings en de persconferenties te doen. De geloofwaardigheid is wel weg nu.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 19:08 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Nee dit zijn sheets van woensdag toen ze hun presentatie aan het kabinet gaven in het Catshuis overleg. Op deze modellen hebben ze hun besluit genomen. Een model waarbij we begin maart 1000 ziekenhuisopnames per dag krijgen.
De golven zijn natuurlijk (zowel met Omnikron als eerdere golven). Met restricties kan je ze wellicht wat beinvloeden. Maar als ik zo'n comment als van jou lees maak ik me toch wel zorgen, we zijn er wel heel veel in gaan geloven met z'n allen.quote:Op zondag 16 januari 2022 02:16 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Zouden die er in Nederland überhaupt nog zijn?quote:Op zondag 16 januari 2022 07:17 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Uiteraard is er een verklaring: de mensen zonder anti-stoffen raken langzaam op.
Ietsjes meer thuiswerken, mondkapjes op in winkels en scholieren mondkapjes op in de klas. Maar scholieren zijn pas weer een weekje naar school.quote:Op zondag 16 januari 2022 02:16 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 21,6%
zaterdag: 31.853
zondag: 36.231
maandag:
totaal: 230.955 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
Kan dit getroll ook ergens anders?quote:Op zondag 16 januari 2022 17:08 schreef ThijsTH het volgende:
PANIEK PANIEK PANIEK!!!!!! EEN RECORDAANTAL BESMETTINGEN EN EEN TOENAME IN DE KLINIEKEN!!!!!!
CATSHUISOVERLEG VANDAAG!!!!!! LOCKDOWN COMING!!!!!
Zullen wel vooral patiënten MET corona zijn en niet DOOR corona? Ik erger me al tijden eraan dat ziekenhuizen nog steeds dat onderscheid niet maken.quote:Op zondag 16 januari 2022 18:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In het VK neemt het verder af.
Grote afname aantal besmettingen, 81k vandaag, week op week daling 32.8%.
Instroom neemt nog nauwelijks af, 1.4%, maar als het het patroon van Londen volgt dan zou die daling morgen of overmorgen moeten versnellen.
De bezetting neemt wel al wat meer af, vooral door een daling van het aantal mensen aan een ventilator.
Universiteitsziekenhuis heeft nu 122 Covid patienten, waarvan slechts 5 aan een ventilator. 122 is best veel voor een ziekenhuis natuurlijk, hopelijk neemt het snel af. In de week tot 11 januari, laatste dag data, nam het nog wel snel toe van 91 naar 122. Tijd voor daling dus.
Verder goed nieuws wat betreft opname kinderen. Er worden inderdaad meer kinderen opgenomen, vooral jonge kinderen <6. Maar dat is meestal uit voorzorg. Als een kind met hoge koorts bij het ziekenhuis komt wordt die opgenomen ter observatie en om uit te sluiten dat het geen bacteriele infectie is die snel heel gevaarlijk kan worden. Als de koorts dus door Covid is, dan is het niet ernstig en kan het kind snel weer naar huis om uit te zieken.
Laatste wat ik gelezen heb was dat in de UK iets van 70% DOOR corona in het ziekenhuis kwam. Kan goed dat dat nu minder is, en het zou handig zijn als er onderscheid in werd gemaakt.quote:Op zondag 16 januari 2022 19:48 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Zullen wel vooral patiënten MET corona zijn en niet DOOR corona? Ik erger me al tijden eraan dat ziekenhuizen nog steeds dat onderscheid niet maken.
Waarom als ze met corona in het ziekenhuis belanden zijn ze ook zo weer weg mensen hebben dan iets anders testen positief worden via de corona afdeling behandelt en vertrekken zodra dat andere opgelost is het is niet dat je met corona moet blijven als er niet ernstigs aan de hand is.quote:Op zondag 16 januari 2022 19:48 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Zullen wel vooral patiënten MET corona zijn en niet DOOR corona? Ik erger me al tijden eraan dat ziekenhuizen nog steeds dat onderscheid niet maken.
Ja, maar ze gebruiken die cijfers steeds (althans in NL) om maatregelen op te baseren.quote:Op zondag 16 januari 2022 21:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Laatste wat ik gelezen heb was dat in de UK iets van 70% DOOR corona in het ziekenhuis kwam. Kan goed dat dat nu minder is, en het zou handig zijn als er onderscheid in werd gemaakt.
Maar iemand die MET corona in het ziekenhuis ligt, vormt mogelijk een grotere druk op de zorg dan iemand die DOOR corona in het ziekenhuis ligt. Die laatste leg je op een Covid afdeling, maar die eerste heeft mogelijk specialistische andere zorg nodig, die moeilijker geboden kan worden op een Covid afdeling.
Je comment, zou met punten en vooral komma's, zoveel beter te lezen zijn. Hier heb je er een paar ......,,,,,quote:Op zondag 16 januari 2022 21:31 schreef vipergts het volgende:
[..]
Waarom als ze met corona in het ziekenhuis belanden zijn ze ook zo weer weg mensen hebben dan iets anders testen positief worden via de corona afdeling behandelt en vertrekken zodra dat andere opgelost is het is niet dat je met corona moet blijven als er niet ernstigs aan de hand is.
De British High Court heeft geoordeeld dat de fast-track VIP lane om PPE contracten te gunnen onwettig was. Dat gaat om contracten ter waarde van vele miljarden. Vaak gegund aan bedrijven die nul ervaring hadden met gezondheidszorg, maar wel banden met parlementsleden. In een eerdere zaak werd al geoordeeld dat Hancock, toenmalig minister die erover ging, onwettig gehandeld had (had oa een contract van £40 miljoen gegund aan de eigenaar van z'n stamcafe). De straf: Niks, nada, noppes. Een tik op zijn vingers. Het was niet genoeg om hem te ontslaan zelfs. Dat gebeurde later wel, omdat hij een (getrouwde) collega had gezoend en daarbij de social distancing regels had overtreden. Maar overtreden regels bijeenkomsten maakt blijkbaar niks uit.quote:Op maandag 17 januari 2022 10:03 schreef GereDathan het volgende:
UK lekker bezig, wordt nu ook gesproken om alle wetten/regels die ingevoerd zijn overboord te gooien. Hoewel ik denk dat het 100% een campagne van Johnsson is om de aandacht van zijn ongelofelijk domme en arrogante gedrag af te leiden ben ik er wel content mee. Dat is waar we naartoe moeten, liever gisteren dan vandaag.
Toevallig komt er net iets van in het nieuws:quote:Op zondag 16 januari 2022 23:34 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Ja, maar ze gebruiken die cijfers steeds (althans in NL) om maatregelen op te baseren.
En dat is dus m.i. niet terecht als een groot deel van die opnames MET corona zijn ipv DOOR.
https://www.ad.nl/binnenl(...)uarantaine~a44ef87c/quote:10:41
Patiënten die in het ziekenhuis worden opgenomen om een andere reden dan Covid-19 en vervolgens positief testen op het coronavirus, tellen in de dagelijkse ziekenhuiscijfers ook mee als coronapatiënt, zegt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Alle ziekenhuispatiënten die positief hebben getest op het virus tellen dus mee in de Covid-bezetting.
Dat geldt dus ook voor een patiënt die met hartklachten is binnengebracht en na een coronatest positief blijkt. Zo'n patiënt moet namelijk net als alle andere coronapatiënten worden geïsoleerd, legt het LCPS uit. ,,Bij deze gevallen moet de organisatie van de zorg dus anders worden ingericht en is de zorgzwaarte groter, hierdoor kan reguliere zorg in verdrukking komen.''
Volgens het LCPS gaat het om 'kleine aantallen' patiënten die niet zijn opgenomen vanwege corona, maar het wel hebben. Exacte cijfers hierover zijn niet beschikbaar. Het aantal Covidpatiënten in ziekenhuizen is van belang omdat daar voor een belangrijk deel het beleid van de overheid op is gebaseerd om het virus te bestrijden. Diverse grote ziekenhuizen bevestigen dat alleen de totale aantallen worden doorgegeven.
We weten ook nog niet alles van omikron, misschien sneuvelen er daardoor straks toch nog veel geboosterde bejaarden (al lijkt het me onwaarschijnlijk gezien alle berichten de afgelopen weken).quote:Op maandag 17 januari 2022 11:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als we het even heel realistisch en objectief bekijken, vergis ik me dan of is alleen het muteren naar weer een zwaardere variant de factor die nog roet in het eten kan gooien?
Eerlijk gezegd denk ik dat we vanaf maart toch behoorlijk terug naar normaal kunnen. (Zie ook de keuzes die er in het Verenigd Koninkrijk gemaakt worden.)
Is dat geluk of is dat gewoon reëel? Hoe vaak is het voorgekomen dat een virus nadat het milder werd daarna toch weer ziekmakender werd?quote:Op maandag 17 januari 2022 11:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
We weten ook nog niet alles van omikron, misschien sneuvelen er daardoor straks toch nog veel geboosterde bejaarden (al lijkt het me onwaarschijnlijk gezien alle berichten de afgelopen weken).
Maar idd, als we de pech hebben dat er een besmettelijkere variant opduikt die omikron weet te verdringen en die ook nog eens ziekmakender is omdat ie bijvoorbeeld ontzettend goed opgebouwde weerstand ontwijkt dan begint het feest weer van voren.
Als we geluk hebben krijgen we vanaf nu vooral met onschuldigere nakomelingen van omikron te maken.
Ik kan dat zelf heel lastig inschatten, zelf zie ik omikron als het begin van het einde van de 'hete' fase van deze pandemie, maar zou wishful thinking kunnen zijn natuurlijk.quote:Op maandag 17 januari 2022 11:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is dat geluk of is dat gewoon reëel? Hoe vaak is het voorgekomen dat een virus nadat het milder werd daarna toch weer ziekmakender werd?
Gelukkig treedt bij snelle verspreiding ook snelle verspreiding van immuniteit op. Vaccinatie of infectie, het aantal mensen dat weerstand opbouwt tegen het virus groeit exponentieel.quote:Op maandag 17 januari 2022 11:22 schreef Roberto_BOZ het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)coronavarianten.html
Ik heb in ieder geval niet het idee dat de pers gedijt bij goed nieuws. Sinds half december staan alle seinen op groen maar ik lees nog steeds voor 95 procent pessimisme op nieuwssites en in kranten.quote:Op maandag 17 januari 2022 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gelukkig treedt bij snelle verspreiding ook snelle verspreiding van immuniteit op. Vaccinatie of infectie, het aantal mensen dat weerstand opbouwt tegen het virus groeit exponentieel.
Je zou zelfs kunnen argumenteren dat als omikron echt nauwelijks slachtoffers maakt, je het beter ongebreideld kan laten circuleren om zo de periode dat het virus rondwaart te verkorten en het virus zo minder tijd te geven om van gedaante te veranderen.. 'airborne vaccination'
Misschien ook wel een beetje geleerd van vorig jaar waarbij het snel opheffen van maatregelen er een soort totaal ongefundeerde alles-kan-weer stemming ontstond.quote:Op maandag 17 januari 2022 11:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval niet het idee dat de pers gedijt bij goed nieuws. Sinds half december staan alle seinen op groen maar ik lees nog steeds voor 95 procent pessimisme op nieuwssites en in kranten.
Met OMT doet het fout als er genoeg mensen (onderbouwd) klagen over wat die lui verkondigen.quote:Op maandag 17 januari 2022 11:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vraag die bij mij toch wel opkomt na de laatste weken is: Wanneer kan het OMT het eigenlijk fout doen?
Toevallig zit ik in een vrij unieke pro-lockdown bubbel waar iedereen voortdurend zegt (als ik ze confronteer met de blunders die er gemaakt zijn in de modellen) dat het makkelijk praten achteraf is en nog steeds met hand en tand elke keuze van het OMT wordt verdedigd.
Terwijl we inmiddels toch wel genoeg aanwijzingen hebben dat het OMT stevig geblunderd heeft de afgelopen maanden en de lockdown volstrekt onnodig is geweest.
Krijg nu een beetje de indruk dat ze echt met elk besluit kunnen wegkomen. Heb helemaal geen zin in gekke tribunalen ofzo, maar vind dit toch wel opmerkelijk. De kritiek is enorm voorzichtig terwijl de knulligheid er al maanden (eigenlijk al 2 jaar) vanaf spat.
Tja, maar dan nog zie ik wel een soort automatisch verdedigingsmechanisme. Ze hebben sowieso de back-up van het kabinet. Heb nog geen OMT-lid horen zeggen dat de lockdown een grote fout is geweest, wat het overduidelijk was.quote:Op maandag 17 januari 2022 11:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met OMT doet het fout als er genoeg mensen (onderbouwd) klagen over wat die lui verkondigen.
Op het moment van lockdown was het de juiste keuze. Wel had het kabinet eerder een aangepast advies kunnen vragen toen er steeds meer info beschikbaar werd.quote:Op maandag 17 januari 2022 11:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja, maar dan nog zie ik wel een soort automatisch verdedigingsmechanisme. Ze hebben sowieso de back-up van het kabinet. Heb nog geen OMT-lid horen zeggen dat de lockdown een grote fout is geweest, wat het overduidelijk was.
Stel: Een generaal maakt tactisch verkeerde beslissingen met mogelijk vele extra doden tot gevolg. Reken maar dat zo'n man dan keihard afgerekend wordt op zijn beslissingen en ontslagen kan worden. (Of zelfs erger.)
Het OMT heeft het 'geluk' dat de nevenschade van zo'n lockdown toch al snel in wat meer abstracte eenheden terecht komt. Zoals "enorme psychische schade", "grote economische schade" etcetera. Maar ik blijf me wel verbazen over de enorme tunnelvisie die ik de laatste weken zie. Helpt dan ook niet mee dat een man als Van Dissel vrij sloom en onkundig overkomt op me.
Mwa, zelfs op het moment van de lockdown waren de eerste signalen vanuit Afrika positief en maakten andere Europese landen andere keuzes. Slechts een paar dagen na de lockdown kwamen de eerste positieve berichten al binnen uit andere Europese landen.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:07 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Op het moment van lockdown was het de juiste keuze.
Nee, wij konden ons dat gokje niet veroorloven omdat onze zorg vol lag. In andere landen waren procentueel minder bedden van het totaal bezet. Daarom was lockdown de juiste keuze op dat moment.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mwa, zelfs op het moment van de lockdown waren de eerste signalen vanuit Afrika positief en maakten andere Europese landen andere keuzes. Slechts een paar dagen na de lockdown kwamen de eerste positieve berichten al binnen uit andere Europese landen.
Je had trouwens ook kunnen zeggen: We wachten nog even een paar dagen tot er wat meer data binnenkomt en dan later in lockdown kunnen gaan.
Oneens. De marge die we hadden was nog steeds enorm. We hadden nog bedden genoeg over.quote:Op maandag 17 januari 2022 13:18 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Nee, wij konden ons dat gokje niet veroorloven omdat onze zorg vol lag. In andere landen waren procentueel minder bedden van het totaal bezet. Daarom was lockdown de juiste keuze op dat moment.
quote:Op maandag 17 januari 2022 13:20 schreef Federer-fan het volgende:
Mijn dagelijkse post komt vandaag mogelijk pas rond 16.15 u., wegens aaneengesloten overleggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |