abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_203204235
Mijn grafieken van vandaag:

De cijfers lijken nu compleet tot en met 8 januari. Het aantal registraties is licht lager dan vrijdag, ongeveer op hetzelfde niveau als donderdag. In het algemeen een redelijk stabiel beeld gedurende de week.


De dagcurve van vandaag ziet er vreemd uit. De hoogte van de piek op gisteren en eergisteren is even hoog, terwijl de dag van gisteren meestal een stuk hoger is. Wellicht een storing of minder testen die gisteren zijn afgenomen (vanwege persconferentie wellicht?). De buik van de grafiek is ongeveer even hoog als op eerdere dagen.


Het aandeel van de groep 20-40 jaar nam nog iets af op 8 januari. Bij de groepen 0-20 jaar en 40-60 jaar is er een lichte stijging. De twee oudste groepen blijven stabiel.


Een daling in de absolute aantallen bij de groep 20-40 jaar en een (hele) lichte stijging bij de groepen 0-20 en 40-60 jaar. Bij de oudste groepen is er een lichte daling.


Bij alle leeftijdsgroepen een daling in het aantal nieuwe meldingen van vandaag ten opzichte van dat van gisteren.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 15:48:40 #227
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203204373
Is het slechts mij, of is er gister geen woord gezegd over thuiswerken versus op kantoor werken?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203204610
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 15:48 schreef Federer-fan het volgende:
Is het slechts mij, of is er gister geen woord gezegd over thuiswerken versus op kantoor werken?
Wat zou dat. Zijn er nog veel mensen die aartsleugenaar Rutte geloven? Die man kraamt zoveel onzin uit, wat moet je er mee?
  zaterdag 15 januari 2022 @ 16:17:56 #229
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203204710
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:09 schreef Homey het volgende:

[..]
Wat zou dat. Zijn er nog veel mensen die aartsleugenaar Rutte geloven? Die man kraamt zoveel onzin uit, wat moet je er mee?
Het gaat mij niet om geloven. Als ze zeggen dat dingen niet mogen, kunnen ze handhavend optreden. Ik vind het vreemd dat zo'n cruciaal onderwerp niet is genoemd.

Maar nee, ik geloof Rutte niet. Hij liegt inderdaad alles bij elkaar, terwijl ik hem op zichzelf sympathiek vind. Maar dat zorgt misschien ook voor dat teflon-effect bij hem.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203205064
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:17 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Het gaat mij niet om geloven. Als ze zeggen dat dingen niet mogen, kunnen ze handhavend optreden. Ik vind het vreemd dat zo'n cruciaal onderwerp niet is genoemd.

Maar nee, ik geloof Rutte niet. Hij liegt inderdaad alles bij elkaar, terwijl ik hem op zichzelf sympathiek vind. Maar dat zorgt misschien ook voor dat teflon-effect bij hem.
Hij is een slimme leugenaar. Een zeer ervaren leugenaar. Liegen is ook een kunst, en Rutte speelt wat dat betreft op champions league niveau.
pi_203205092
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:17 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Het gaat mij niet om geloven. Als ze zeggen dat dingen niet mogen, kunnen ze handhavend optreden. Ik vind het vreemd dat zo'n cruciaal onderwerp niet is genoemd.

Maar nee, ik geloof Rutte niet. Hij liegt inderdaad alles bij elkaar, terwijl ik hem op zichzelf sympathiek vind. Maar dat zorgt misschien ook voor dat teflon-effect bij hem.
Handhaven doen ze niet zozeer met boa’s. Heel veel winkels, horeca en cultuur zijn volledig afhankelijk van overheidssubsidies en de NOW regeling. Breek de regels en alles wordt ingetrokken. Ben je meteen failliet. Denk ook aan de uitstaande belastingschuld van 2 jaar. Vandaag wordt 1 dagje hier en daar wat gedoogd, meer niet.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 16:59:08 #232
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203205180
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:49 schreef Homey het volgende:

[..]
Hij is een slimme leugenaar. Een zeer ervaren leugenaar. Liegen is ook een kunst, en Rutte speelt wat dat betreft op champions league niveau.
Absoluut. Wat ik altijd knap vind, is dat hij werkelijk nooit met zijn mond vol tanden staat.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203205381
Eerste terrasje van het jaar zit erop.
Tap tap tap
pi_203205382
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 16:59 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Absoluut. Wat ik altijd knap vind, is dat hij werkelijk nooit met zijn mond vol tanden staat.
Bedoel je dit letterlijk? Bij jou weet ik het maar nooit haha! :D Ga ik er weer serieus op in en dan was het een grap! :P Maar hij is inderdaad wel scherp dat hij goed zijn antwoorden klaar heeft. Ik ben meer van de uhs, ohs en de ahs... ;)

Edit; oeps letterlijk zou wel heel gek zijn, ik las het als wel met zijn mond vol tanden, ach laat maar, het zijn de pillen. ^p^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203205401
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 17:11 schreef CherryLips het volgende:
Eerste terrasje van het jaar zit erop.
Yesss! Wij hebben een togo-bakje gedaan en dan in de auto, maar het was wel gezellig!. Krijg wel zin in de lente en het echte terrasjesweer en dan ook weer lekker op terrasjes kunnen en mogen zitten! :D _O_

Edit; Nog 6 weken en de (meteorologische) lente begint alweer! Wat gaat dat snel! Blijft ook alweer langer licht, je merkt het al. _O_
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zaterdag 15 januari 2022 @ 17:15:21 #236
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203205426
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 17:11 schreef CherryLips het volgende:
Eerste terrasje van het jaar zit erop.
Eerste shopdag zit er op. Heerlijk warme voetjes nu. *O*

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203205453
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 17:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Eerste shopdag zit er op. Heerlijk warme voetjes nu. *O*

[ link | afbeelding ]
Lekkah! Nice sneaks ook! Wij ook geshopdtd, wat handige spullen in een tweedehandswinkel. Boordbakmachine en wat lampen gescoord, was druk daar, maar wel gezellig ook. En handige dingen voor weinig! ^O^

Edit; boordbakmachine? Lol, broodbakmasjine natuurlijk. (Zelfde pillen. :7 )
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203205474
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 17:17 schreef Sangha het volgende:

[..]
Lekkah! Nice sneaks ook! Wij ook geshopdtd, wat handige spullen in een tweedehandswinkel. Boordbakmachine en wat lampen gescoord, was druk daar, maar wel gezellig ook. En handige dingen voor weinig! ^O^

Edit; boordbakmachine? Lol, broodbakmasjine natuurlijk. -> Zelfde pillen. :7
Ik snapte je :D
Tap tap tap
pi_203205477
Geen storing vandaag?
Tap tap tap
pi_203205488
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 17:19 schreef CherryLips het volgende:
Geen storing vandaag?
Dag ut nie, niks over gehoord nog!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203205683
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 07:19 schreef ThijsTH het volgende:
[ link | afbeelding ]

Dit is toch bizar....ze weten zelf al dat hun model te pessimistisch is maar doen het toch maar gewoon.
Gaan uit van:
- kans op IC-opname gelijk als bij Delta, waarvan we nu al weten dat het complete onzin is
- Omikron zou 40% minder ziekmakend zijn dan Delta, terwijl buitenlandse onderzoeken duidelijk aantonen dat het rond de 70% ligt.
- ligduur is gelijk, terwijl iedereen behalve Gommers weet dat de ligduur veel korter is. Sterker nog, Ernst Kuipers zei het notabene nog in de persco van gisteren!

En dus komen ze weer met een debiel model dat totaal niet uit gaat komen waarbij op de piek begint maart 1000 mensen per dag opgenomen gaan worden. Ze gaan zichzelf weer compleet belachelijk maken maar blijkbaar boeit het ze niet. Als je zelf al weet dat je te pessimistisch bent en je model op foute parameters baseert, waarom corrigeer je die niet een beetje dan? Je moet het model zo maken dat je twijfelt of het te pessimistisch of te optimistisch is, dan is het een eerlijk reel model.

En tenslotte hebben ze ook nog eens 17 januari als versoepel datum in hun nieuwe model staan (staat op andere sheets), terwijl iedereen weet dat de nieuwe maatregelen per 15 januari in zouden gaan. Alsof het RIVM compleet van de pot gerukt is en niet in de maatschappij staat.
Ik neem aan dat dit de aannames van het model van december zijn, en niet van het huidge model. Zou wel bizar zijn als dat zo is. In het VK daalt het aantal mensen aan een ventilator SNELLER dan de overige mensen die met Covid in het ziekenhuis liggen, en het kan goed dat die uitstroom nog Delta uitstroom is. Dat de ligtijd korter is is inderdaad ook al weken bekend. En als ze de boostervaccinatiegraad niet wisten, mag ik hopen dat ze afgelopen maand hard gewerkt hebben om dat wel beter te schatten.
pi_203205701
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 11:49 schreef Federer-fan het volgende:
Weet niet of meer mensen dit hebben, maar ik vind die borrels en feestjes op Downing Street 10 - net als die bruiloft van Grapperhaus - wel positief, omdat het me laat zien dat er nogal wat mensen zijn die dicht bij het vuur zitten helemaal niet bang zijn voor corona.
BoJo kan de pot op. En hij lag notabene zelf een paar dagen op de IC met corona.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 17:47:10 #243
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203205782
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 17:17 schreef Sangha het volgende:

[..]
Lekkah! Nice sneaks ook! Wij ook geshopdtd, wat handige spullen in een tweedehandswinkel. Boordbakmachine en wat lampen gescoord, was druk daar, maar wel gezellig ook. En handige dingen voor weinig! ^O^

Edit; boordbakmachine? Lol, broodbakmasjine natuurlijk. (Zelfde pillen. :7 )
Wat een genot weer lekker uitgebreid, gezellig in een winkel rond te kunnen kijken hé ? Daar knapt een mens van op. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_203205915
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 17:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Wat een genot weer lekker uitgebreid, gezellig in een winkel rond te kunnen kijken hé ? Daar knapt een mens van op. :Y
Ja was echt even leuk, normaal doet me dat niet zoveel, maar nu was het fijn. Ik had ook een goede dag (fysiek, psychisch), en morfine waar ik soms vrolijk op reageer. goed gesprek met hulpverlener gehad. Ff bakkie kunnen doen, ja na veel binnen te hebben gezeten was dit echt even een uitje. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zaterdag 15 januari 2022 @ 18:50:38 #245
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203206712
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 17:11 schreef Sangha het volgende:

[..]
Bedoel je dit letterlijk?
Nee, figuurlijk.
quote:
Bij jou weet ik het maar nooit haha! :D Ga ik er weer serieus op in en dan was het een grap! :P
I have trained you well... :7
quote:
Maar hij is inderdaad wel scherp dat hij goed zijn antwoorden klaar heeft. Ik ben meer van de uhs, ohs en de ahs... ;)
Ja, ik zou er veel te bedachtzaam voor zijn.
quote:
Edit; oeps letterlijk zou wel heel gek zijn, ik las het als wel met zijn mond vol tanden, ach laat maar, het zijn de pillen. ^p^
^O^
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 15 januari 2022 @ 18:51:54 #246
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203206731
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 17:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
BoJo kan de pot op. En hij lag notabene zelf een paar dagen op de IC met corona.
Klopt, wat ik ervan begrijp is dat hij er vaak niet zelf bij was maar dat hij er wel van wist. Onbegrijpelijk dat hij dat liet gebeuren. Dan zeg je toch: "Nee jongens, dat gaan we niet doen, in elk geval niet hier"?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203207013
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 17:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik neem aan dat dit de aannames van het model van december zijn, en niet van het huidge model. Zou wel bizar zijn als dat zo is. In het VK daalt het aantal mensen aan een ventilator SNELLER dan de overige mensen die met Covid in het ziekenhuis liggen, en het kan goed dat die uitstroom nog Delta uitstroom is. Dat de ligtijd korter is is inderdaad ook al weken bekend. En als ze de boostervaccinatiegraad niet wisten, mag ik hopen dat ze afgelopen maand hard gewerkt hebben om dat wel beter te schatten.
Nee dit zijn sheets van woensdag toen ze hun presentatie aan het kabinet gaven in het Catshuis overleg. Op deze modellen hebben ze hun besluit genomen. Een model waarbij we begin maart 1000 ziekenhuisopnames per dag krijgen.
pi_203207589
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 19:08 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Nee dit zijn sheets van woensdag toen ze hun presentatie aan het kabinet gaven in het Catshuis overleg. Op deze modellen hebben ze hun besluit genomen. Een model waarbij we begin maart 1000 ziekenhuisopnames per dag krijgen.
-O-
En weer leert men niks van het buitenland.
  zaterdag 15 januari 2022 @ 21:23:52 #249
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203210361
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 19:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
-O-
En weer leert men niks van het buitenland.
Inderdaad. Het enige wat ik ter verdediging van hun besluit kan bedenken is dat ze dachten 'We hebben tot twee keer toe te vroeger versoepeld. Die fout gaan we niet nog een keer maken, zeker niet met omikron.'
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203210787
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 21:23 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Inderdaad. Het enige wat ik ter verdediging van hun besluit kan bedenken is dat ze dachten 'We hebben tot twee keer toe te vroeger versoepeld. Die fout gaan we niet nog een keer maken, zeker niet met omikron.'
En alle modelleerders hebben natuurlijk ook kerstvakantie gehad, dus dan maar niet de aannames van het model updaten.
Het verbaast me echt, en het zou me niet verbazen als het nog een staartje krijgt.
pi_203211592
twitter


Besmettinkjes dalen rap in het VK _O_
pi_203211656
Bizar.
Tap tap tap
pi_203213495
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 21:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
En alle modelleerders hebben natuurlijk ook kerstvakantie gehad, dus dan maar niet de aannames van het model updaten.
Het verbaast me echt, en het zou me niet verbazen als het nog een staartje krijgt.
Ach man, niks staartje. Iedereen bij het RIVM blijft lekker in z'n functie en Van Dissel gaat gewoon een lintje krijgen later dit jaar.
pi_203215083
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 22:09 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Besmettinkjes dalen rap in het VK _O_
Is er ook een verklaring voor die daling of is het gewoon een erg gewenste spontane gebeurtenis?
Er zijn toch geen concrete maatregelen genomen in de UK voor zover ik weet.
  zondag 16 januari 2022 @ 02:42:30 #255
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203215155
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 02:16 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Is er ook een verklaring voor die daling of is het gewoon een erg gewenste spontane gebeurtenis?
Er zijn toch geen concrete maatregelen genomen in de UK voor zover ik weet.
zelfde in Z-afrika, dus het kenmerk van omikron
pi_203215402
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 02:16 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Is er ook een verklaring voor die daling of is het gewoon een erg gewenste spontane gebeurtenis?
Er zijn toch geen concrete maatregelen genomen in de UK voor zover ik weet.
Uiteraard is er een verklaring: de mensen zonder anti-stoffen raken langzaam op.
pi_203215911
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 januari 2022 19:08 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Nee dit zijn sheets van woensdag toen ze hun presentatie aan het kabinet gaven in het Catshuis overleg. Op deze modellen hebben ze hun besluit genomen. Een model waarbij we begin maart 1000 ziekenhuisopnames per dag krijgen.
Misschien heeft Trump nog tijd om de briefings en de persconferenties te doen. De geloofwaardigheid is wel weg nu.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203216239
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 02:16 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Is er ook een verklaring voor die daling of is het gewoon een erg gewenste spontane gebeurtenis?
Er zijn toch geen concrete maatregelen genomen in de UK voor zover ik weet.
De golven zijn natuurlijk (zowel met Omnikron als eerdere golven). Met restricties kan je ze wellicht wat beinvloeden. Maar als ik zo'n comment als van jou lees maak ik me toch wel zorgen, we zijn er wel heel veel in gaan geloven met z'n allen.
pi_203217149
Hier gaat het goed los, halve klas in week 1 positief (bij de GGD). Terwijl wij toch al 2 golven gehad hebben eerder. Allemaal zonder hele boeiende klachten (wat moe, snotneus en keelpijn) dit keer, zover ik begrepen heb.

Thuis nog alles negatief, en dat verrast. Er zijn wel lichte klachten, maar de zelftest blijft negatief. Dinsdagmorgen naar de GGD en dan weten we het zeker.

Wat een gedoe zo, laat het lekker gaan. De kinderen zijn amper verkouden te noemen, beter pakken ze Omikron en bijbehorende weerstand op.
  zondag 16 januari 2022 @ 13:16:26 #260
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203219226
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute daling van 2 (relatieve daling 0,2%). Het zijn daarmee 1.217 bezette bedden in totaal, dus nog iets minder ver boven de 1.200.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zondag 16 januari: 311 (absolute daling 10; relatieve daling 3,1%);
- zaterdag 15 januari: 321 (absolute daling 13; relatieve daling 3,9%);
- vrijdag 14 januari: 334 (absolute daling 24; relatieve daling 6,7%);
- donderdag 13 januari: 358 (absolute daling 17; relatieve daling 4,5%);
- woensdag 12 januari: 375 (absolute daling 11; relatieve daling 2,8%);
- dinsdag 11 januari: 386 (absolute daling 10; relatieve daling 2,5%);
- maandag 10 januari: 396 (absolute daling 1; relatieve daling 0,3%);
- zondag 9 januari: 397 (absolute daling 8; relatieve daling 2,0%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zondag 16 januari: 906 (absolute stijging 8; relatieve stijging 0,9%);
- zaterdag 15 januari: 898 (absolute daling 56; relatieve daling 5,9%);
- vrijdag 14 januari: 954 (absolute daling 48; relatieve daling 4,8%);
- donderdag 13 januari: 1.002 (absolute daling 55; relatieve daling 5,2%);
- woensdag 12 januari: 1.057 (absolute daling 45; relatieve daling 4,1%);
- dinsdag 11 januari: 1.102 (absolute daling 28; relatieve daling 2,5%);
- maandag 10 januari: 1.130 (absolute stijging 57; relatieve stijging 5,3%);
- zondag 9 januari: 1.073 (absolute daling 3; relatieve daling 0,3%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 16-01-2022 13:49:14 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 16 januari 2022 @ 13:16:58 #261
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203219240
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 07:17 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Uiteraard is er een verklaring: de mensen zonder anti-stoffen raken langzaam op.
Zouden die er in Nederland überhaupt nog zijn?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203220828
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 02:16 schreef blissard1984 het volgende:

[..]
Is er ook een verklaring voor die daling of is het gewoon een erg gewenste spontane gebeurtenis?
Er zijn toch geen concrete maatregelen genomen in de UK voor zover ik weet.
Ietsjes meer thuiswerken, mondkapjes op in winkels en scholieren mondkapjes op in de klas. Maar scholieren zijn pas weer een weekje naar school.
Er zijn sinds juli wel heel veel mensen besmet geweest, en men is in september al flink begonnen met boosten, en zit boven 50% van de hele bevolking daarmee.
Maar het patroon is inderdaad precies als met Zuid-Afrika, een hoge, maar korte piek.
  zondag 16 januari 2022 @ 15:23:18 #264
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203221678
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 14 november 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 48,9%

dinsdag: 20.168
woensdag: 20.760
donderdag: 23.591
vrijdag: 21.026
zaterdag: 21.794
zondag: 20.643
maandag: 23.002



totaal: 150.984

Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 3,1%

dinsdag: 22.956
woensdag: 23.709
donderdag: 22.187
vrijdag: 21.278
zaterdag: 22.031
zondag: 22.133
maandag: 21.443


totaal: 155.737

Besmettingcijfers dinsdag 30 november t/m maandag 6 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -2,5%

dinsdag: 22.154
woensdag: 18.515
donderdag: 23.043
vrijdag: 21.529
zaterdag: 22.613
zondag: 23.078
maandag: 20.965


totaal: 151.897

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,1%

dinsdag: 17.911
woensdag: 18.062
donderdag: 19.763
vrijdag: 17.471
zaterdag: 17.712
zondag: 16.588
maandag: 13.783


totaal: 121.290

Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 19,2%

dinsdag: 12.760
woensdag: 13.469
donderdag: 16.323
vrijdag: 15.367
zaterdag: 14.616
zondag: 13.259
maandag: 12.154


totaal: 97.948

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 9.304
woensdag: 13.334
donderdag: 13.332
vrijdag: 12.324
zaterdag: 12.564
zondag: 11.886
maandag: 11.432



totaal: 84.176

Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%

dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536



totaal: 103.610

Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 82,8%

dinsdag: 18.506
woensdag: 24.490
donderdag: 24.575
vrijdag: 34.871
zaterdag: 27.890
zondag: 32.484
maandag: 27.891



totaal: 190.707

Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 januari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 21,6%

dinsdag: 29.039
woensdag: 32.043
donderdag: 33.344
vrijdag: 35.452
zaterdag: 31.853
zondag: 36.231
maandag:



totaal: 230.955 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

  zondag 16 januari 2022 @ 15:26:00 #265
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203221722
Het percentage positieve tests is gestegen, van 33,7 naar 34,7.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 16 januari 2022 @ 15:35:55 #266
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203221862
Weekcijfers namens het FOK! OMT

Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 21,5%


Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 15,6%


Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 12,7%


Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 11,6%


Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
stijging: 4,4%


Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 6,2%


Opvallende zaken:
- Hoogste procentuele daling betreft IC patiënten aantal sinds september 2021.
- Verrassende stijging van de uitstroom IC patiënten

Voor de rest, alleen maar weer mooie dalingen _O_
  zondag 16 januari 2022 @ 16:57:46 #267
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203223399
Weekcijfers: Sterftegevallen betreft een Covid-19 infectie
Daling: 30,1%
pi_203223487
Mijn grafieken van vandaag:

De cijfers lijken compleet tot en met 9 januari. Het aantal registraties van die zondag is ongeveer gelijk aan die van de zaterdag ervoor. Ook de maandag erna is ongeveer gelijk, wel een stijging op de dinsdag.


De piek van de dagcurve van vandaag is ongeveer gelijk aan die van woensdag t/m vrijdag. Hij is wel wat breder, waarschijnlijk toch wat correcties omdat de piek van gisteren een stuk lager was.


Het aandeel van de groep 20-40 jaar is verder gezakt en zit weer bijna op 40% op 9 januari. Dat van de groep 0-20 jaar stijgt nog. De andere drie groepen zijn stabiel.


In absolute aantallen is de trend hetzelfde als dat van de aandelen van de leeftijdsgroepen, wat logisch is omdat het aantal registraties op 8 en 9 januari ook vergelijkbaar was.


In de meldingen van vandaag is er vooral een sterke stijging in de groep 0-20 jaar. Dit kan komen doordat de scholen weer open zijn gegaan afgelopen week en er dus weer meer in die groep getest zal worden. Ook het aantal meldingen in de groep 60-80 gaat iets omhoog dat waren er vandaag 2070, dus helaas boven de 2000 meldingen.
pi_203223536
PANIEK PANIEK PANIEK!!!!!! EEN RECORDAANTAL BESMETTINGEN EN EEN TOENAME IN DE KLINIEKEN!!!!!!

CATSHUISOVERLEG VANDAAG!!!!!! LOCKDOWN COMING!!!!!
  zondag 16 januari 2022 @ 17:30:53 #270
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203223834
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 17:08 schreef ThijsTH het volgende:
PANIEK PANIEK PANIEK!!!!!! EEN RECORDAANTAL BESMETTINGEN EN EEN TOENAME IN DE KLINIEKEN!!!!!!

CATSHUISOVERLEG VANDAAG!!!!!! LOCKDOWN COMING!!!!!
Kan dit getroll ook ergens anders?
pi_203224236
In het VK neemt het verder af.
Grote afname aantal besmettingen, 81k vandaag, week op week daling 32.8%.
Instroom neemt nog nauwelijks af, 1.4%, maar als het het patroon van Londen volgt dan zou die daling morgen of overmorgen moeten versnellen.
De bezetting neemt wel al wat meer af, vooral door een daling van het aantal mensen aan een ventilator.

Universiteitsziekenhuis heeft nu 122 Covid patienten, waarvan slechts 5 aan een ventilator. 122 is best veel voor een ziekenhuis natuurlijk, hopelijk neemt het snel af. In de week tot 11 januari, laatste dag data, nam het nog wel snel toe van 91 naar 122. Tijd voor daling dus.

Verder goed nieuws wat betreft opname kinderen. Er worden inderdaad meer kinderen opgenomen, vooral jonge kinderen <6. Maar dat is meestal uit voorzorg. Als een kind met hoge koorts bij het ziekenhuis komt wordt die opgenomen ter observatie en om uit te sluiten dat het geen bacteriele infectie is die snel heel gevaarlijk kan worden. Als de koorts dus door Covid is, dan is het niet ernstig en kan het kind snel weer naar huis om uit te zieken.
pi_203226235
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 18:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In het VK neemt het verder af.
Grote afname aantal besmettingen, 81k vandaag, week op week daling 32.8%.
Instroom neemt nog nauwelijks af, 1.4%, maar als het het patroon van Londen volgt dan zou die daling morgen of overmorgen moeten versnellen.
De bezetting neemt wel al wat meer af, vooral door een daling van het aantal mensen aan een ventilator.

Universiteitsziekenhuis heeft nu 122 Covid patienten, waarvan slechts 5 aan een ventilator. 122 is best veel voor een ziekenhuis natuurlijk, hopelijk neemt het snel af. In de week tot 11 januari, laatste dag data, nam het nog wel snel toe van 91 naar 122. Tijd voor daling dus.

Verder goed nieuws wat betreft opname kinderen. Er worden inderdaad meer kinderen opgenomen, vooral jonge kinderen <6. Maar dat is meestal uit voorzorg. Als een kind met hoge koorts bij het ziekenhuis komt wordt die opgenomen ter observatie en om uit te sluiten dat het geen bacteriele infectie is die snel heel gevaarlijk kan worden. Als de koorts dus door Covid is, dan is het niet ernstig en kan het kind snel weer naar huis om uit te zieken.
Zullen wel vooral patiënten MET corona zijn en niet DOOR corona? Ik erger me al tijden eraan dat ziekenhuizen nog steeds dat onderscheid niet maken.
  zondag 16 januari 2022 @ 20:21:15 #273
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203227879
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 19:48 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Zullen wel vooral patiënten MET corona zijn en niet DOOR corona? Ik erger me al tijden eraan dat ziekenhuizen nog steeds dat onderscheid niet maken.
Laatste wat ik gelezen heb was dat in de UK iets van 70% DOOR corona in het ziekenhuis kwam. Kan goed dat dat nu minder is, en het zou handig zijn als er onderscheid in werd gemaakt.
Maar iemand die MET corona in het ziekenhuis ligt, vormt mogelijk een grotere druk op de zorg dan iemand die DOOR corona in het ziekenhuis ligt. Die laatste leg je op een Covid afdeling, maar die eerste heeft mogelijk specialistische andere zorg nodig, die moeilijker geboden kan worden op een Covid afdeling.
pi_203228342
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 19:48 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Zullen wel vooral patiënten MET corona zijn en niet DOOR corona? Ik erger me al tijden eraan dat ziekenhuizen nog steeds dat onderscheid niet maken.
Waarom als ze met corona in het ziekenhuis belanden zijn ze ook zo weer weg mensen hebben dan iets anders testen positief worden via de corona afdeling behandelt en vertrekken zodra dat andere opgelost is het is niet dat je met corona moet blijven als er niet ernstigs aan de hand is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 16 januari 2022 @ 22:09:11 #276
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203229047
twitter


Verenigd Koninkrijk laat gewoon een daling van 38% zien in de weekcijfers betreft besmettingen _O_
  ESF Reporter zondag 16 januari 2022 @ 22:18:14 #277
87554 Cee
Welluk?
pi_203229178
Het gaat daar als een malle naar beneden, wat fijn. _O_ Al sinds juli (vrijwel) alles open. Dwars door de Delta en Omikron heen.
  zondag 16 januari 2022 @ 22:53:50 #278
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_203229787
UK het gidsland _O_
pi_203230358
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 21:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Laatste wat ik gelezen heb was dat in de UK iets van 70% DOOR corona in het ziekenhuis kwam. Kan goed dat dat nu minder is, en het zou handig zijn als er onderscheid in werd gemaakt.
Maar iemand die MET corona in het ziekenhuis ligt, vormt mogelijk een grotere druk op de zorg dan iemand die DOOR corona in het ziekenhuis ligt. Die laatste leg je op een Covid afdeling, maar die eerste heeft mogelijk specialistische andere zorg nodig, die moeilijker geboden kan worden op een Covid afdeling.
Ja, maar ze gebruiken die cijfers steeds (althans in NL) om maatregelen op te baseren.
En dat is dus m.i. niet terecht als een groot deel van die opnames MET corona zijn ipv DOOR.
pi_203231503
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 21:31 schreef vipergts het volgende:

[..]
Waarom als ze met corona in het ziekenhuis belanden zijn ze ook zo weer weg mensen hebben dan iets anders testen positief worden via de corona afdeling behandelt en vertrekken zodra dat andere opgelost is het is niet dat je met corona moet blijven als er niet ernstigs aan de hand is.
Je comment, zou met punten en vooral komma's, zoveel beter te lezen zijn. Hier heb je er een paar ......,,,,, ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203232758
UK lekker bezig, wordt nu ook gesproken om alle wetten/regels die ingevoerd zijn overboord te gooien. Hoewel ik denk dat het 100% een campagne van Johnsson is om de aandacht van zijn ongelofelijk domme en arrogante gedrag af te leiden ben ik er wel content mee. Dat is waar we naartoe moeten, liever gisteren dan vandaag.
pi_203233534
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 10:03 schreef GereDathan het volgende:
UK lekker bezig, wordt nu ook gesproken om alle wetten/regels die ingevoerd zijn overboord te gooien. Hoewel ik denk dat het 100% een campagne van Johnsson is om de aandacht van zijn ongelofelijk domme en arrogante gedrag af te leiden ben ik er wel content mee. Dat is waar we naartoe moeten, liever gisteren dan vandaag.
De British High Court heeft geoordeeld dat de fast-track VIP lane om PPE contracten te gunnen onwettig was. Dat gaat om contracten ter waarde van vele miljarden. Vaak gegund aan bedrijven die nul ervaring hadden met gezondheidszorg, maar wel banden met parlementsleden. In een eerdere zaak werd al geoordeeld dat Hancock, toenmalig minister die erover ging, onwettig gehandeld had (had oa een contract van £40 miljoen gegund aan de eigenaar van z'n stamcafe). De straf: Niks, nada, noppes. Een tik op zijn vingers. Het was niet genoeg om hem te ontslaan zelfs. Dat gebeurde later wel, omdat hij een (getrouwde) collega had gezoend en daarbij de social distancing regels had overtreden. Maar overtreden regels bijeenkomsten maakt blijkbaar niks uit.
En er zullen nu ook geen straffen komen, aangezien er hoogstwaarschijnlijk nogal wat MP's bij betrokken zijn bij die contracten, dus ze zullen elkaar de hand boven de hoofd houden in deze. Zeg maar een heel parlement vol met Sywerts. Zum kotzen.
pi_203233635
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 23:34 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Ja, maar ze gebruiken die cijfers steeds (althans in NL) om maatregelen op te baseren.
En dat is dus m.i. niet terecht als een groot deel van die opnames MET corona zijn ipv DOOR.
Toevallig komt er net iets van in het nieuws:
quote:
10:41

Patiënten die in het ziekenhuis worden opgenomen om een andere reden dan Covid-19 en vervolgens positief testen op het coronavirus, tellen in de dagelijkse ziekenhuiscijfers ook mee als coronapatiënt, zegt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Alle ziekenhuispatiënten die positief hebben getest op het virus tellen dus mee in de Covid-bezetting.

Dat geldt dus ook voor een patiënt die met hartklachten is binnengebracht en na een coronatest positief blijkt. Zo'n patiënt moet namelijk net als alle andere coronapatiënten worden geïsoleerd, legt het LCPS uit. ,,Bij deze gevallen moet de organisatie van de zorg dus anders worden ingericht en is de zorgzwaarte groter, hierdoor kan reguliere zorg in verdrukking komen.''

Volgens het LCPS gaat het om 'kleine aantallen' patiënten die niet zijn opgenomen vanwege corona, maar het wel hebben. Exacte cijfers hierover zijn niet beschikbaar. Het aantal Covidpatiënten in ziekenhuizen is van belang omdat daar voor een belangrijk deel het beleid van de overheid op is gebaseerd om het virus te bestrijden. Diverse grote ziekenhuizen bevestigen dat alleen de totale aantallen worden doorgegeven.
https://www.ad.nl/binnenl(...)uarantaine~a44ef87c/

Hoewel de informatie wel interessant zou zijn denk ik dat het voor de zorg en het LCPS niet zo heel veel ter zake doet. Iemand die Corona heeft moet in isolatie gelegd worden, dat zijn speciale bedden waar ze speciaal ruimtes voor moeten reserveren. Dat drukt automatisch op de reguliere zorg.

Ik vind het een beetje van het niveau gevaccineerd/niet-gevaccineerd. Het zijn interessante cijfers voor de statistieken en om te bepalen in hoe het vaccin zijn werk doet, maar voor de zorg maakt het geen snars uit. Een patiënt met Corona is een patiënt met Corona. En die moeten ze de juiste manier benaderen en behandelen.
pi_203233638
Als we het even heel realistisch en objectief bekijken, vergis ik me dan of is alleen het muteren naar weer een zwaardere variant de factor die nog roet in het eten kan gooien?

Eerlijk gezegd denk ik dat we vanaf maart toch behoorlijk terug naar normaal kunnen. (Zie ook de keuzes die er in het Verenigd Koninkrijk gemaakt worden.)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 17 januari 2022 @ 11:17:26 #285
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203233758
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Als we het even heel realistisch en objectief bekijken, vergis ik me dan of is alleen het muteren naar weer een zwaardere variant de factor die nog roet in het eten kan gooien?

Eerlijk gezegd denk ik dat we vanaf maart toch behoorlijk terug naar normaal kunnen. (Zie ook de keuzes die er in het Verenigd Koninkrijk gemaakt worden.)
We weten ook nog niet alles van omikron, misschien sneuvelen er daardoor straks toch nog veel geboosterde bejaarden (al lijkt het me onwaarschijnlijk gezien alle berichten de afgelopen weken).

Maar idd, als we de pech hebben dat er een besmettelijkere variant opduikt die omikron weet te verdringen en die ook nog eens ziekmakender is omdat ie bijvoorbeeld ontzettend goed opgebouwde weerstand ontwijkt dan begint het feest weer van voren.

Als we geluk hebben krijgen we vanaf nu vooral met onschuldigere nakomelingen van omikron te maken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203233813
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
We weten ook nog niet alles van omikron, misschien sneuvelen er daardoor straks toch nog veel geboosterde bejaarden (al lijkt het me onwaarschijnlijk gezien alle berichten de afgelopen weken).

Maar idd, als we de pech hebben dat er een besmettelijkere variant opduikt die omikron weet te verdringen en die ook nog eens ziekmakender is omdat ie bijvoorbeeld ontzettend goed opgebouwde weerstand ontwijkt dan begint het feest weer van voren.

Als we geluk hebben krijgen we vanaf nu vooral met onschuldigere nakomelingen van omikron te maken.
Is dat geluk of is dat gewoon reëel? Hoe vaak is het voorgekomen dat een virus nadat het milder werd daarna toch weer ziekmakender werd?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Public Relations / Redactie Film maandag 17 januari 2022 @ 11:22:20 #287
216132 crew  Roberto_BOZ
  maandag 17 januari 2022 @ 11:24:25 #288
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203233878
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Is dat geluk of is dat gewoon reëel? Hoe vaak is het voorgekomen dat een virus nadat het milder werd daarna toch weer ziekmakender werd?
Ik kan dat zelf heel lastig inschatten, zelf zie ik omikron als het begin van het einde van de 'hete' fase van deze pandemie, maar zou wishful thinking kunnen zijn natuurlijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:28:08 #289
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203233936
quote:
Gelukkig treedt bij snelle verspreiding ook snelle verspreiding van immuniteit op. Vaccinatie of infectie, het aantal mensen dat weerstand opbouwt tegen het virus groeit exponentieel.

Je zou zelfs kunnen argumenteren dat als omikron echt nauwelijks slachtoffers maakt, je het beter ongebreideld kan laten circuleren om zo de periode dat het virus rondwaart te verkorten en het virus zo minder tijd te geven om van gedaante te veranderen.. je kunt misschien beter nu besmet raken door omikron dan later door een nog onbekende toekomstige variant.

'airborne vaccination'

[ Bericht 7% gewijzigd door Perrin op 17-01-2022 11:35:02 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203233998
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gelukkig treedt bij snelle verspreiding ook snelle verspreiding van immuniteit op. Vaccinatie of infectie, het aantal mensen dat weerstand opbouwt tegen het virus groeit exponentieel.

Je zou zelfs kunnen argumenteren dat als omikron echt nauwelijks slachtoffers maakt, je het beter ongebreideld kan laten circuleren om zo de periode dat het virus rondwaart te verkorten en het virus zo minder tijd te geven om van gedaante te veranderen.. 'airborne vaccination'
Ik heb in ieder geval niet het idee dat de pers gedijt bij goed nieuws. Sinds half december staan alle seinen op groen maar ik lees nog steeds voor 95 procent pessimisme op nieuwssites en in kranten.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_203234000
Vraag die bij mij toch wel opkomt na de laatste weken is: Wanneer kan het OMT het eigenlijk fout doen?

Toevallig zit ik in een vrij unieke pro-lockdown bubbel waar iedereen voortdurend zegt (als ik ze confronteer met de blunders die er gemaakt zijn in de modellen) dat het makkelijk praten achteraf is en nog steeds met hand en tand elke keuze van het OMT wordt verdedigd.

Terwijl we inmiddels toch wel genoeg aanwijzingen hebben dat het OMT stevig geblunderd heeft de afgelopen maanden en de lockdown volstrekt onnodig is geweest.

Krijg nu een beetje de indruk dat ze echt met elk besluit kunnen wegkomen. Heb helemaal geen zin in gekke tribunalen ofzo, maar vind dit toch wel opmerkelijk. De kritiek is enorm voorzichtig terwijl de knulligheid er al maanden (eigenlijk al 2 jaar) vanaf spat.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 17 januari 2022 @ 11:33:08 #292
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203234007
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik heb in ieder geval niet het idee dat de pers gedijt bij goed nieuws. Sinds half december staan alle seinen op groen maar ik lees nog steeds voor 95 procent pessimisme op nieuwssites en in kranten.
Misschien ook wel een beetje geleerd van vorig jaar waarbij het snel opheffen van maatregelen er een soort totaal ongefundeerde alles-kan-weer stemming ontstond.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 17 januari 2022 @ 11:34:00 #293
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203234019
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vraag die bij mij toch wel opkomt na de laatste weken is: Wanneer kan het OMT het eigenlijk fout doen?

Toevallig zit ik in een vrij unieke pro-lockdown bubbel waar iedereen voortdurend zegt (als ik ze confronteer met de blunders die er gemaakt zijn in de modellen) dat het makkelijk praten achteraf is en nog steeds met hand en tand elke keuze van het OMT wordt verdedigd.

Terwijl we inmiddels toch wel genoeg aanwijzingen hebben dat het OMT stevig geblunderd heeft de afgelopen maanden en de lockdown volstrekt onnodig is geweest.

Krijg nu een beetje de indruk dat ze echt met elk besluit kunnen wegkomen. Heb helemaal geen zin in gekke tribunalen ofzo, maar vind dit toch wel opmerkelijk. De kritiek is enorm voorzichtig terwijl de knulligheid er al maanden (eigenlijk al 2 jaar) vanaf spat.
Met OMT doet het fout als er genoeg mensen (onderbouwd) klagen over wat die lui verkondigen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203234066
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Met OMT doet het fout als er genoeg mensen (onderbouwd) klagen over wat die lui verkondigen.
Tja, maar dan nog zie ik wel een soort automatisch verdedigingsmechanisme. Ze hebben sowieso de back-up van het kabinet. Heb nog geen OMT-lid horen zeggen dat de lockdown een grote fout is geweest, wat het overduidelijk was.

Stel: Een generaal maakt tactisch verkeerde beslissingen met mogelijk vele extra doden tot gevolg. Reken maar dat zo'n man dan keihard afgerekend wordt op zijn beslissingen en ontslagen kan worden. (Of zelfs erger.)

Het OMT heeft het 'geluk' dat de nevenschade van zo'n lockdown toch al snel in wat meer abstracte eenheden terecht komt. Zoals "enorme psychische schade", "grote economische schade" etcetera. Maar ik blijf me wel verbazen over de enorme tunnelvisie die ik de laatste weken zie. Helpt dan ook niet mee dat een man als Van Dissel vrij sloom en onkundig overkomt op me.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Public Relations / Redactie Film maandag 17 januari 2022 @ 13:07:35 #295
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_203235702
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 11:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tja, maar dan nog zie ik wel een soort automatisch verdedigingsmechanisme. Ze hebben sowieso de back-up van het kabinet. Heb nog geen OMT-lid horen zeggen dat de lockdown een grote fout is geweest, wat het overduidelijk was.

Stel: Een generaal maakt tactisch verkeerde beslissingen met mogelijk vele extra doden tot gevolg. Reken maar dat zo'n man dan keihard afgerekend wordt op zijn beslissingen en ontslagen kan worden. (Of zelfs erger.)

Het OMT heeft het 'geluk' dat de nevenschade van zo'n lockdown toch al snel in wat meer abstracte eenheden terecht komt. Zoals "enorme psychische schade", "grote economische schade" etcetera. Maar ik blijf me wel verbazen over de enorme tunnelvisie die ik de laatste weken zie. Helpt dan ook niet mee dat een man als Van Dissel vrij sloom en onkundig overkomt op me.
Op het moment van lockdown was het de juiste keuze. Wel had het kabinet eerder een aangepast advies kunnen vragen toen er steeds meer info beschikbaar werd.
pi_203235746
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 13:07 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Op het moment van lockdown was het de juiste keuze.
Mwa, zelfs op het moment van de lockdown waren de eerste signalen vanuit Afrika positief en maakten andere Europese landen andere keuzes. Slechts een paar dagen na de lockdown kwamen de eerste positieve berichten al binnen uit andere Europese landen.

Je had trouwens ook kunnen zeggen: We wachten nog even een paar dagen tot er wat meer data binnenkomt en dan later in lockdown kunnen gaan.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Public Relations / Redactie Film maandag 17 januari 2022 @ 13:18:54 #297
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_203235841
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 13:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Mwa, zelfs op het moment van de lockdown waren de eerste signalen vanuit Afrika positief en maakten andere Europese landen andere keuzes. Slechts een paar dagen na de lockdown kwamen de eerste positieve berichten al binnen uit andere Europese landen.

Je had trouwens ook kunnen zeggen: We wachten nog even een paar dagen tot er wat meer data binnenkomt en dan later in lockdown kunnen gaan.
Nee, wij konden ons dat gokje niet veroorloven omdat onze zorg vol lag. In andere landen waren procentueel minder bedden van het totaal bezet. Daarom was lockdown de juiste keuze op dat moment.
  maandag 17 januari 2022 @ 13:20:04 #298
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203235858
Mijn dagelijkse post komt vandaag mogelijk pas rond 16.15 u., wegens aaneengesloten overleggen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203235900
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 13:18 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Nee, wij konden ons dat gokje niet veroorloven omdat onze zorg vol lag. In andere landen waren procentueel minder bedden van het totaal bezet. Daarom was lockdown de juiste keuze op dat moment.
Oneens. De marge die we hadden was nog steeds enorm. We hadden nog bedden genoeg over.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 17 januari 2022 @ 13:24:31 #300
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203235929
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaalis er een absolute stijging van 22 (relatieve stijging 1,8%). Het zijn daarmee 1.239 bezette bedden in totaal, dus helaas weer wat verder boven de 1.200.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- maandag 17 januari: 316 (absolute stijging 5; relatieve stijging 1,9%);
- zondag 16 januari: 311 (absolute daling 10; relatieve daling 3,1%);
- zaterdag 15 januari: 321 (absolute daling 13; relatieve daling 3,9%);
- vrijdag 14 januari: 334 (absolute daling 24; relatieve daling 6,7%);
- donderdag 13 januari: 358 (absolute daling 17; relatieve daling 4,5%);
- woensdag 12 januari: 375 (absolute daling 11; relatieve daling 2,8%);
- dinsdag 11 januari: 386 (absolute daling 10; relatieve daling 2,5%);
- maandag 10 januari: 396 (absolute daling 1; relatieve daling 0,3%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 17 januari: 923 (absolute stijging 17; relatieve stijging 1,6%);
- zondag 16 januari: 906 (absolute stijging 8; relatieve stijging 0,9%);
- zaterdag 15 januari: 898 (absolute daling 56; relatieve daling 5,9%);
- vrijdag 14 januari: 954 (absolute daling 48; relatieve daling 4,8%);
- donderdag 13 januari: 1.002 (absolute daling 55; relatieve daling 5,2%);
- woensdag 12 januari: 1.057 (absolute daling 45; relatieve daling 4,1%);
- dinsdag 11 januari: 1.102 (absolute daling 28; relatieve daling 2,5%);
- maandag 10 januari: 1.130 (absolute stijging 57; relatieve stijging 5,3%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')