Ik neem aan dat dit de aannames van het model van december zijn, en niet van het huidge model. Zou wel bizar zijn als dat zo is. In het VK daalt het aantal mensen aan een ventilator SNELLER dan de overige mensen die met Covid in het ziekenhuis liggen, en het kan goed dat die uitstroom nog Delta uitstroom is. Dat de ligtijd korter is is inderdaad ook al weken bekend. En als ze de boostervaccinatiegraad niet wisten, mag ik hopen dat ze afgelopen maand hard gewerkt hebben om dat wel beter te schatten.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 07:19 schreef ThijsTH het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit is toch bizar....ze weten zelf al dat hun model te pessimistisch is maar doen het toch maar gewoon.
Gaan uit van:
- kans op IC-opname gelijk als bij Delta, waarvan we nu al weten dat het complete onzin is
- Omikron zou 40% minder ziekmakend zijn dan Delta, terwijl buitenlandse onderzoeken duidelijk aantonen dat het rond de 70% ligt.
- ligduur is gelijk, terwijl iedereen behalve Gommers weet dat de ligduur veel korter is. Sterker nog, Ernst Kuipers zei het notabene nog in de persco van gisteren!
En dus komen ze weer met een debiel model dat totaal niet uit gaat komen waarbij op de piek begint maart 1000 mensen per dag opgenomen gaan worden. Ze gaan zichzelf weer compleet belachelijk maken maar blijkbaar boeit het ze niet. Als je zelf al weet dat je te pessimistisch bent en je model op foute parameters baseert, waarom corrigeer je die niet een beetje dan? Je moet het model zo maken dat je twijfelt of het te pessimistisch of te optimistisch is, dan is het een eerlijk reel model.
En tenslotte hebben ze ook nog eens 17 januari als versoepel datum in hun nieuwe model staan (staat op andere sheets), terwijl iedereen weet dat de nieuwe maatregelen per 15 januari in zouden gaan. Alsof het RIVM compleet van de pot gerukt is en niet in de maatschappij staat.
BoJo kan de pot op. En hij lag notabene zelf een paar dagen op de IC met corona.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 11:49 schreef Federer-fan het volgende:
Weet niet of meer mensen dit hebben, maar ik vind die borrels en feestjes op Downing Street 10 - net als die bruiloft van Grapperhaus - wel positief, omdat het me laat zien dat er nogal wat mensen zijn die dicht bij het vuur zitten helemaal niet bang zijn voor corona.
Wat een genot weer lekker uitgebreid, gezellig in een winkel rond te kunnen kijken hé ? Daar knapt een mens van op.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 17:17 schreef Sangha het volgende:
[..]
Lekkah! Nice sneaks ook! Wij ook geshopdtd, wat handige spullen in een tweedehandswinkel. Boordbakmachine en wat lampen gescoord, was druk daar, maar wel gezellig ook. En handige dingen voor weinig!
Edit; boordbakmachine? Lol, broodbakmasjine natuurlijk. (Zelfde pillen.)
Ja was echt even leuk, normaal doet me dat niet zoveel, maar nu was het fijn. Ik had ook een goede dag (fysiek, psychisch), en morfine waar ik soms vrolijk op reageer. goed gesprek met hulpverlener gehad. Ff bakkie kunnen doen, ja na veel binnen te hebben gezeten was dit echt even een uitje.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 17:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat een genot weer lekker uitgebreid, gezellig in een winkel rond te kunnen kijken hé ? Daar knapt een mens van op.
Nee, figuurlijk.quote:
I have trained you well...quote:Bij jou weet ik het maar nooit haha!Ga ik er weer serieus op in en dan was het een grap!
![]()
Ja, ik zou er veel te bedachtzaam voor zijn.quote:Maar hij is inderdaad wel scherp dat hij goed zijn antwoorden klaar heeft. Ik ben meer van de uhs, ohs en de ahs...![]()
quote:Edit; oeps letterlijk zou wel heel gek zijn, ik las het als wel met zijn mond vol tanden, ach laat maar, het zijn de pillen.
Klopt, wat ik ervan begrijp is dat hij er vaak niet zelf bij was maar dat hij er wel van wist. Onbegrijpelijk dat hij dat liet gebeuren. Dan zeg je toch: "Nee jongens, dat gaan we niet doen, in elk geval niet hier"?quote:Op zaterdag 15 januari 2022 17:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
BoJo kan de pot op. En hij lag notabene zelf een paar dagen op de IC met corona.
Nee dit zijn sheets van woensdag toen ze hun presentatie aan het kabinet gaven in het Catshuis overleg. Op deze modellen hebben ze hun besluit genomen. Een model waarbij we begin maart 1000 ziekenhuisopnames per dag krijgen.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 17:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit de aannames van het model van december zijn, en niet van het huidge model. Zou wel bizar zijn als dat zo is. In het VK daalt het aantal mensen aan een ventilator SNELLER dan de overige mensen die met Covid in het ziekenhuis liggen, en het kan goed dat die uitstroom nog Delta uitstroom is. Dat de ligtijd korter is is inderdaad ook al weken bekend. En als ze de boostervaccinatiegraad niet wisten, mag ik hopen dat ze afgelopen maand hard gewerkt hebben om dat wel beter te schatten.
quote:Op zaterdag 15 januari 2022 19:08 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Nee dit zijn sheets van woensdag toen ze hun presentatie aan het kabinet gaven in het Catshuis overleg. Op deze modellen hebben ze hun besluit genomen. Een model waarbij we begin maart 1000 ziekenhuisopnames per dag krijgen.
Inderdaad. Het enige wat ik ter verdediging van hun besluit kan bedenken is dat ze dachten 'We hebben tot twee keer toe te vroeger versoepeld. Die fout gaan we niet nog een keer maken, zeker niet met omikron.'quote:Op zaterdag 15 januari 2022 19:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]![]()
En weer leert men niks van het buitenland.
En alle modelleerders hebben natuurlijk ook kerstvakantie gehad, dus dan maar niet de aannames van het model updaten.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 21:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Inderdaad. Het enige wat ik ter verdediging van hun besluit kan bedenken is dat ze dachten 'We hebben tot twee keer toe te vroeger versoepeld. Die fout gaan we niet nog een keer maken, zeker niet met omikron.'
Ach man, niks staartje. Iedereen bij het RIVM blijft lekker in z'n functie en Van Dissel gaat gewoon een lintje krijgen later dit jaar.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 21:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En alle modelleerders hebben natuurlijk ook kerstvakantie gehad, dus dan maar niet de aannames van het model updaten.
Het verbaast me echt, en het zou me niet verbazen als het nog een staartje krijgt.
Is er ook een verklaring voor die daling of is het gewoon een erg gewenste spontane gebeurtenis?quote:Op zaterdag 15 januari 2022 22:09 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Besmettinkjes dalen rap in het VK
zelfde in Z-afrika, dus het kenmerk van omikronquote:Op zondag 16 januari 2022 02:16 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Is er ook een verklaring voor die daling of is het gewoon een erg gewenste spontane gebeurtenis?
Er zijn toch geen concrete maatregelen genomen in de UK voor zover ik weet.
Uiteraard is er een verklaring: de mensen zonder anti-stoffen raken langzaam op.quote:Op zondag 16 januari 2022 02:16 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Is er ook een verklaring voor die daling of is het gewoon een erg gewenste spontane gebeurtenis?
Misschien heeft Trump nog tijd om de briefings en de persconferenties te doen. De geloofwaardigheid is wel weg nu.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 19:08 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Nee dit zijn sheets van woensdag toen ze hun presentatie aan het kabinet gaven in het Catshuis overleg. Op deze modellen hebben ze hun besluit genomen. Een model waarbij we begin maart 1000 ziekenhuisopnames per dag krijgen.
De golven zijn natuurlijk (zowel met Omnikron als eerdere golven). Met restricties kan je ze wellicht wat beinvloeden. Maar als ik zo'n comment als van jou lees maak ik me toch wel zorgen, we zijn er wel heel veel in gaan geloven met z'n allen.quote:Op zondag 16 januari 2022 02:16 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Zouden die er in Nederland überhaupt nog zijn?quote:Op zondag 16 januari 2022 07:17 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Uiteraard is er een verklaring: de mensen zonder anti-stoffen raken langzaam op.
Ietsjes meer thuiswerken, mondkapjes op in winkels en scholieren mondkapjes op in de klas. Maar scholieren zijn pas weer een weekje naar school.quote:Op zondag 16 januari 2022 02:16 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 48,9%
dinsdag: 20.168
woensdag: 20.760
donderdag: 23.591
vrijdag: 21.026
zaterdag: 21.794
zondag: 20.643
maandag: 23.002
totaal: 150.984
Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 3,1%
dinsdag: 22.956
woensdag: 23.709
donderdag: 22.187
vrijdag: 21.278
zaterdag: 22.031
zondag: 22.133
maandag: 21.443
totaal: 155.737
Besmettingcijfers dinsdag 30 november t/m maandag 6 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -2,5%
dinsdag: 22.154
woensdag: 18.515
donderdag: 23.043
vrijdag: 21.529
zaterdag: 22.613
zondag: 23.078
maandag: 20.965
totaal: 151.897
Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,1%
dinsdag: 17.911
woensdag: 18.062
donderdag: 19.763
vrijdag: 17.471
zaterdag: 17.712
zondag: 16.588
maandag: 13.783
totaal: 121.290
Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 19,2%
dinsdag: 12.760
woensdag: 13.469
donderdag: 16.323
vrijdag: 15.367
zaterdag: 14.616
zondag: 13.259
maandag: 12.154
totaal: 97.948
Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%
dinsdag: 9.304
woensdag: 13.334
donderdag: 13.332
vrijdag: 12.324
zaterdag: 12.564
zondag: 11.886
maandag: 11.432
totaal: 84.176
Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: + 23,1%
dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag: 16.607
zaterdag: 15.570
zondag: 17.531
maandag: 14.536
totaal: 103.610
Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 januari:
Stijging t.o.v. week ervóór: 82,8%
dinsdag: 18.506
woensdag: 24.490
donderdag: 24.575
vrijdag: 34.871
zaterdag: 27.890
zondag: 32.484
maandag: 27.891
totaal: 190.707
Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 januari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 21,6%
dinsdag: 29.039
woensdag: 32.043
donderdag: 33.344
vrijdag: 35.452
zaterdag: 31.853
zondag: 36.231
maandag:
totaal: 230.955 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
Kan dit getroll ook ergens anders?quote:Op zondag 16 januari 2022 17:08 schreef ThijsTH het volgende:
PANIEK PANIEK PANIEK!!!!!! EEN RECORDAANTAL BESMETTINGEN EN EEN TOENAME IN DE KLINIEKEN!!!!!!
CATSHUISOVERLEG VANDAAG!!!!!! LOCKDOWN COMING!!!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |