abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_203143172
twitter
pi_203144961
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:17 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Precies, gewoon censuur toepassen. _O_ Waarom komen die verzoeken tot censuur toch altijd uit linkse hoek? Ik heb er persoonlijk nooit problemen mee om allerlei linkse onzin om Facebook en Twitter te zien. Liever zie ik het niet, maar om het nou te gaan verbieden... Het vrije woord is een groot goed. En om misverstanden te voorkomen: onrechtmatige bedreiging valt buiten de vrijheid van meningsuiting.
Verzoeken tot censuur zijn ook teksten die vallen onder dezelfde vrijheid van meningsuiting. In feite doe je het zelf ook. Maar maak er nou niet elke keer een politieke game van...
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203145089
Die ziekenhuizen, die zijn al lekker leeg *O*
  dinsdag 11 januari 2022 @ 21:01:57 #254
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203145504
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:31 schreef Sangha het volgende:

[..]
Verzoeken tot censuur zijn ook teksten die vallen onder dezelfde vrijheid van meningsuiting. In feite doe je het zelf ook.
Zeg ik dan ergens dat je niet mag pleiten voor censuur? Dat is prima en ik reageer er graag op.
quote:
Maar maak er nou niet elke keer een politieke game van...
Ja heer.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 11 januari 2022 @ 21:28:13 #255
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203145940
twitter


Het VK lijkt nu duidelijk over de piek qua besmettingen te zitten
  dinsdag 11 januari 2022 @ 21:43:26 #256
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203146299
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:28 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Het VK lijkt nu duidelijk over de piek qua besmettingen te zitten
En in de VS zijn het anderhalf miljoen(!) besmettingen per dag. Dat is een op de 220 Amerikanen. Als dat in Nederland net zo hoog zou zijn (dus 1 op de 220 mensen besmet) hadden we 1.744.000 : 220 = 79.273 besmettingen per dag.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203146577
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:51 schreef koemleit het volgende:
https://www.gelderlander.(...)nog-steeds~a2595cfe/

goed artikel uitgebreid artikel, met daarin ook de volgende opvallende bevinding
[..]

Goed artikel inderdaad, maar dit stuk is maar de helft van het verhaal:

quote:
Reproductiegetal

Omdat het aantal positieve tests toeneemt, stijgt ook het reproductiegetal. Dat cijfer geeft aan hoe snel het virus zich verspreidt. Het staat nu op 1,26, het hoogste niveau sinds begin november, maar dat is het gemiddelde voor alle varianten bij elkaar. Het reproductiegetal voor de omikronvariant bedraagt 1,63. Dat betekent dat 100 mensen gemiddeld 163 anderen besmetten, die op hun beurt de variant overdragen aan 266 mensen. Zij steken vervolgens 433 anderen aan. Zo loopt het aantal gevallen snel op.

Voor Delta was de R 0.78
Mensen die hier langer meelopen weten al wel dat ik me erger aan hoe precies de R wordt uitgedrukt, omdat die precieze kennis er uberhaupt niet kan zijn. Maar wat ze hier vergeten is dat de 163 mensen die door 100 mensen met Omikron worden besmet sneller worden besmet dan de 78 die door 100 mensen met Delta worden besmet.
Stel dat de generatietijd bij Omikron 4 dagen is en bij Delta 6 dagen, dan zijn er na 12 dagen dus 960 mensen met Omikron besmet (100, die na 4 dagen 163 besmettne, die na 8 dagen 265 besmetten, die na 12 dagen 432 mensen besmetten), en 239 mensen met Delta. Het verschil in generatietijd is belangrijk, want het kan zelfs betekenen dat een virus met een hogere R een lagere groei kan hebben (bijv bij HIV, is de R misschien 2, maar die 2 mensen worden besmet over een veel langere periode, dan de 1.6 die door Omikron worden besmet in een paar dagen).
  dinsdag 11 januari 2022 @ 22:17:24 #258
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_203147039
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:37 schreef GereDathan het volgende:
Die ziekenhuizen, die zijn al lekker leeg *O*
The return of the King _O_
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_203147076
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:17 schreef L3viathan het volgende:

[..]
The return of the King _O_
Nou nou, dat is wel wat teveel eer. Beter eer voor de rest hier _O_
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 22:21:10 #260
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203147107
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Goed artikel inderdaad, maar dit stuk is maar de helft van het verhaal:
[..]
Mensen die hier langer meelopen weten al wel dat ik me erger aan hoe precies de R wordt uitgedrukt, omdat die precieze kennis er uberhaupt niet kan zijn. Maar wat ze hier vergeten is dat de 163 mensen die door 100 mensen met Omikron worden besmet sneller worden besmet dan de 78 die door 100 mensen met Delta worden besmet.
Stel dat de generatietijd bij Omikron 4 dagen is en bij Delta 6 dagen, dan zijn er na 12 dagen dus 960 mensen met Omikron besmet (100, die na 4 dagen 163 besmettne, die na 8 dagen 265 besmetten, die na 12 dagen 432 mensen besmetten), en 239 mensen met Delta. Het verschil in generatietijd is belangrijk, want het kan zelfs betekenen dat een virus met een hogere R een lagere groei kan hebben (bijv bij HIV, is de R misschien 2, maar die 2 mensen worden besmet over een veel langere periode, dan de 1.6 die door Omikron worden besmet in een paar dagen).
RIVM gebruikt nog steeds 5 dagen toch, als moment van onset van symptomen? Ik dacht dat er bij Omikron sprake was van gemiddeld 2 dagen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203147659
twitter


Lolmicron.
pi_203147744
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
RIVM gebruikt nog steeds 5 dagen toch, als moment van onset van symptomen? Ik dacht dat er bij Omikron sprake was van gemiddeld 2 dagen?
5 dagen voordat je jezelf zou moeten laten testen. Zou, nu verreweg de meeste besmettingen Omikron zijn, toch wel handig zijn om dat te verkorten, zodat je ook korter op het virus zit, en mensen mogelijk eerder uit isolatie kunnen. Zullen ze over een paar weken wel mee komen, lekker laat, zoals wel vaker.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 23:00:56 #263
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_203147792
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:17 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Precies, gewoon censuur toepassen. _O_ Waarom komen die verzoeken tot censuur toch altijd uit linkse hoek? Ik heb er persoonlijk nooit problemen mee om allerlei linkse onzin om Facebook en Twitter te zien. Liever zie ik het niet, maar om het nou te gaan verbieden... Het vrije woord is een groot goed. En om misverstanden te voorkomen: onrechtmatige bedreiging valt buiten de vrijheid van meningsuiting.
Houd toch eens op links te bashen en rechts goed te praten.
Het is duidelijk dat je aan de rechterkant zit en das prima maar dit topic gaat niet over wij en zij, zwart en wit of friet of patat. :')

Er is nog een mooi subforum; POL waar je uitgenodigd wordt je ideeen en opvattingen te uiten.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 23:02:29 #264
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_203147815
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
5 dagen voordat je jezelf zou moeten laten testen. Zou, nu verreweg de meeste besmettingen Omikron zijn, toch wel handig zijn om dat te verkorten, zodat je ook korter op het virus zit, en mensen mogelijk eerder uit isolatie kunnen. Zullen ze over een paar weken wel mee komen, lekker laat, zoals wel vaker.
Dat, maar het heeft ook significante impact op de R.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_203147912
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 22:52 schreef Stridone het volgende:
[ twitter ]

Lolmicron.
Ter illustratie, er zijn ongeveer 4.000 critical care bedden, en daarvan zijn er nu ongeveer 3.200 bezet.
Maar ik denk dat de capaciteit om die 4.000 bedden te bemannen er op dit moment ook niet is, vandaar dat er zoveel leegstaan.

In het VK, net als in veel andere landen, staat het zorgstelsel onder grote druk, ook al voor Covid. Lees bijv dit verhaal eens (disclaimer: niet een positief verhaal, sorry). Niet perse door Covid, maar dat soort situaties komen wel vaker voor door Covid, Covid neemt een deel van de al schaarse bedden in gebruik, op dit moment bijna 17.000, waarvan minstens 700 IC (ventilators, dus ook nog een onbekend aantal niet geventileerde Covid IC patienten), en zorgt ook nog eens voor meer uitval personeel (burn-outs, personeel met Covid, en onvervulde vacatures).
pi_203147977
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 21:43 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
En in de VS zijn het anderhalf miljoen(!) besmettingen per dag. Dat is een op de 220 Amerikanen. Als dat in Nederland net zo hoog zou zijn (dus 1 op de 220 mensen besmet) hadden we 1.744.000 : 220 = 79.273 besmettingen per dag.
En er is daar een groot tekorrt aan testcapaciteit. Vaak moeten mensen 4 dagen of langer wachten voor ze een PCR-test kunnen doen. Als ze dan een zelftest hebben en daarop positief testen, dan laten ze de PCR-test zitten, en worden dan ook niet geregistreerd. In het VK telt een positieve zelftest ook, als je die doorgeeft. Als je het opvolgt met een PCR-test en die is positief dan wordt het niet dubbel geteld, en als de PCR-test negatief is, dan vervalt de positieve zelftest.
Wat ik ook veel in de VS hoor is dat huisgenoten zich niet laten testen. Heeft vader een positieve test, en de vrouw en kinderen symptomen, dan laten ze het daarbij. Ook gehoord van vrienden, een kennis van hun die langs was geweest testte positief. Ze kregen symptomen, moesten 5 dagen wachten op een PCR-test, maar hebben zich nooit laten testen. Wel in isolatie gegaan, maar dus nooit in de statistieken terecht gekomen.
pi_203148026
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 23:02 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat, maar het heeft ook significante impact op de R.
Zeker. Als mensen weten dat ze positief zijn houden ze zich gemiddeld beter aan de isolatie-regels dan wanneer ze vermoeden dat ze positief zijn. En met Omikron kunnen toch behoorlijk wat mensen besmet worden in die paar dagen extra die iemand vermoedt, maar niet zeker weet, dat hij/zij positief is.
pi_203148058
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 23:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ter illustratie, er zijn ongeveer 4.000 critical care bedden, en daarvan zijn er nu ongeveer 3.200 bezet.
Maar ik denk dat de capaciteit om die 4.000 bedden te bemannen er op dit moment ook niet is, vandaar dat er zoveel leegstaan.

In het VK, net als in veel andere landen, staat het zorgstelsel onder grote druk, ook al voor Covid. Lees bijv dit verhaal eens (disclaimer: niet een positief verhaal, sorry). Niet perse door Covid, maar dat soort situaties komen wel vaker voor door Covid, Covid neemt een deel van de al schaarse bedden in gebruik, op dit moment bijna 17.000, waarvan minstens 700 IC (ventilators, dus ook nog een onbekend aantal niet geventileerde Covid IC patienten), en zorgt ook nog eens voor meer uitval personeel (burn-outs, personeel met Covid, en onvervulde vacatures).
Inderdaad een heel sneu verhaal, maar op 11 december toen er eigenlijk nog helemaal niet zoveel opnames waren?
pi_203150542
quote:
Componenten in cannabis kunnen voorkomen dat het coronavirus gezonde cellen binnendringt, blijkt uit een laboratoriumstudie die is gepubliceerd in het Journal of Nature Products. Twee stoffen in hennep, CBGA en CBDA, kunnen het virus volgens onderzoekers van de Universiteit van Oregon tegengaan.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-blokkeren~a045eb0f/

Nu snap ik ineens waarom coffeeshops open mogen blijven.

Gratis wiet voor heel NL *O*
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:51:55 #270
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203151187
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 23:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
En er is daar een groot tekorrt aan testcapaciteit. Vaak moeten mensen 4 dagen of langer wachten voor ze een PCR-test kunnen doen. Als ze dan een zelftest hebben en daarop positief testen, dan laten ze de PCR-test zitten, en worden dan ook niet geregistreerd. In het VK telt een positieve zelftest ook, als je die doorgeeft. Als je het opvolgt met een PCR-test en die is positief dan wordt het niet dubbel geteld, en als de PCR-test negatief is, dan vervalt de positieve zelftest.
Wat ik ook veel in de VS hoor is dat huisgenoten zich niet laten testen. Heeft vader een positieve test, en de vrouw en kinderen symptomen, dan laten ze het daarbij. Ook gehoord van vrienden, een kennis van hun die langs was geweest testte positief. Ze kregen symptomen, moesten 5 dagen wachten op een PCR-test, maar hebben zich nooit laten testen. Wel in isolatie gegaan, maar dus nooit in de statistieken terecht gekomen.
Interessant, dank je wel. Ik krigj de indruk dat jij van zo ongeveer elkaar land de coronasituatie gedetailleerd kent. _O- *O*

Wat vind jij trouwens van de Djokovic-zoop (weet niet hoe je het schrijft)? Vind jij dat hij het land in moet kunnen of dat ze hem moeten wegsturen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:53:32 #271
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203151206
quote:
83s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 23:00 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:

[..]
Houd toch eens op links te bashen en rechts goed te praten.
Het is duidelijk dat je aan de rechterkant zit en das prima maar dit topic gaat niet over wij en zij, zwart en wit of friet of patat. :')

Er is nog een mooi subforum; POL waar je uitgenodigd wordt je ideeen en opvattingen te uiten.
Misschien kun je deze post gebruiken om te reageren op degene die oproept tot censuur (de post waar ik op reageer).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 12 januari 2022 @ 10:58:49 #272
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203151256
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:53 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Misschien kun je deze post gebruiken om te reageren op degene die oproept tot censuur (de post waar ik op reageer).
Een kwaadaardige volksmenner die door een privaat bedrijf van hun platform wordt geweerd heeft niks met censuur te maken maar met het optreden tegen gebruikers die de gedragsregels van dat bedrijf breken.

Godzijdank krijgen dat soort gevaarlijke gekken zo geen gratis platform om hun gif te zaaien in de hoofden van ontvankelijken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203151277
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 23:19 schreef Stridone het volgende:

[..]
Inderdaad een heel sneu verhaal, maar op 11 december toen er eigenlijk nog helemaal niet zoveel opnames waren?
Ja, de oorzaak is niet alleen Covid, de NHS staat al heel lang onder hoge druk, en daar is Covid nog eens bijgekomen. Ze hebben afgelopen jaar ook de National Insurance verhoogd met 2.5% (helft betaald door werkgever, helft door werknemer). Afhankelijk van je salaris betaalt iedereen nu 12-15% van zijn inkomen aan National Insurance. Even 1.25% extra van je jaar salaris, is een flink bedrag. Het zou over een periode van 3 jaar 36 miljard pond op moeten leveren voor met name de NHS.
Maar het feit dat zorgkosten de pan uitrijzen speelt in heel veel landen, en zal de komende jaren een steeds groter hoofdpijndossier worden.
pi_203151419
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:51 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Interessant, dank je wel. Ik krigj de indruk dat jij van zo ongeveer elkaar land de coronasituatie gedetailleerd kent. _O- *O*

Wat vind jij trouwens van de Djokovic-zoop (weet niet hoe je het schrijft)? Vind jij dat hij het land in moet kunnen of dat ze hem moeten wegsturen?
Als hij zich aan de regels heeft gehouden, moet hij het land binnen mogen.
Maar het is allemaal wat ondoorzichtig. De ene zegt dat een recente besmetting iemand vrijwaart van isolatie, maar een andere bron zegt dat dat niet zo is in Australie. Ook had hij voor 10 december een vrijstelling (voor het niet vaccineren) moeten aanvragen, en op 10 december leek het erop dat hij dat nog niet gedaan had. Hij was van de zomer besmet, en na 10 december weer, en heeft die laatste besmetting nu gebruikt voor de vrijstelling. Maar die had dus ingediend moeten worden voordat hij het kreeg.
Verder heeft hij de schijn tegen door zich duidelijk niet aan de regels van zijn land te houden na zijn besmetting. Maar daar kan Australie niks over zeggen.
En hij heeft op zijn formulier aangegeven niet te hebben gereisd in de 14 dagen voordat hij naar Australie kwam, maar dat is ook niet waar. "Foutje", zegt hij.
Ik denk sowieso, dat als hij zal spelen, dat hij geen fijn toernooi gaat hebben.
Vind ik dat hij mag spelen? Moeilijk te zeggen. Maar als hij zich aan de geldende regels van Australie heeft gehouden is er geen reden dat hij niet zou mogen spelen. De uitspraak van de rechter gaf eigenlijk aan dat de regels te onduidelijk waren en dat dat hem niet verweten kon worden. En op zo'n moment wordt hij afhankelijk van de politiek.
pi_203151866
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Als hij zich aan de regels heeft gehouden, moet hij het land binnen mogen.
Maar het is allemaal wat ondoorzichtig. De ene zegt dat een recente besmetting iemand vrijwaart van isolatie, maar een andere bron zegt dat dat niet zo is in Australie. Ook had hij voor 10 december een vrijstelling (voor het niet vaccineren) moeten aanvragen, en op 10 december leek het erop dat hij dat nog niet gedaan had. Hij was van de zomer besmet, en na 10 december weer, en heeft die laatste besmetting nu gebruikt voor de vrijstelling. Maar die had dus ingediend moeten worden voordat hij het kreeg.
Verder heeft hij de schijn tegen door zich duidelijk niet aan de regels van zijn land te houden na zijn besmetting. Maar daar kan Australie niks over zeggen.
En hij heeft op zijn formulier aangegeven niet te hebben gereisd in de 14 dagen voordat hij naar Australie kwam, maar dat is ook niet waar. "Foutje", zegt hij.
Ik denk sowieso, dat als hij zal spelen, dat hij geen fijn toernooi gaat hebben.
Vind ik dat hij mag spelen? Moeilijk te zeggen. Maar als hij zich aan de geldende regels van Australie heeft gehouden is er geen reden dat hij niet zou mogen spelen. De uitspraak van de rechter gaf eigenlijk aan dat de regels te onduidelijk waren en dat dat hem niet verweten kon worden. En op zo'n moment wordt hij afhankelijk van de politiek.
Inderdaad,
en hoe vreemd het verhaal van meneer DJokovic ook is (besmet, maar een dag later wel lekker handjes geven, dan is of die test vals, of je bent een totale lul). Vind ik nu, de rechter heeft bepaald dat hij mag meedoen, dat hij dan ook mag meedoen. Ik vind het heel vreemd als de politiek dit zou kunnen overrullen.

Blijkbaar waren de wetten niet goed/duidelijk genoeg en daarom heeft de rechter deze beslissing genomen.
Leg je d'r bij neer, en zorg dat het in het vervolg wel duidelijk is. (zodat een rechter anders zal beslissen). Maar politiek die een rechter gaat overrullen vind ik eigenlijk best eng.
pi_203152055
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:46 schreef koemleit het volgende:

[..]
Inderdaad,
en hoe vreemd het verhaal van meneer DJokovic ook is (besmet, maar een dag later wel lekker handjes geven, dan is of die test vals, of je bent een totale lul). Vind ik nu, de rechter heeft bepaald dat hij mag meedoen, dat hij dan ook mag meedoen. Ik vind het heel vreemd als de politiek dit zou kunnen overrullen.

Blijkbaar waren de wetten niet goed/duidelijk genoeg en daarom heeft de rechter deze beslissing genomen.
Leg je d'r bij neer, en zorg dat het in het vervolg wel duidelijk is. (zodat een rechter anders zal beslissen). Maar politiek die een rechter gaat overrullen vind ik eigenlijk best eng.
Maar er komt nog wel dus bij dat hij heeft aangegeven niet gereisd te hebben in de 14 dagen voordat hij naar Australie kwam. Normaliter maakt dat niet uit, maar nu is dat een extra risico, en zou reden tot quarantaine kunnen zijn. Maar ga je iemand daar zo hard op afrekenen?
pi_203152208
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 20:37 schreef GereDathan het volgende:
Die ziekenhuizen, die zijn al lekker leeg *O*
Goed je hier weer te zien, ;)

Ik ben ook (vandaag) weer terug (uit het ziekenhuis). Waarschijnlijk over een paar maanden weer een opname, maar dat zien we dan wel weer! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Sangha op 12-01-2022 13:22:07 ]
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203152256
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-blokkeren~a045eb0f/

Nu snap ik ineens waarom coffeeshops open mogen blijven.

Gratis wiet voor heel NL *O*
Wiet-meet! :7 *O*
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203152285
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar er komt nog wel dus bij dat hij heeft aangegeven niet gereisd te hebben in de 14 dagen voordat hij naar Australie kwam. Normaliter maakt dat niet uit, maar nu is dat een extra risico, en zou reden tot quarantaine kunnen zijn. Maar ga je iemand daar zo hard op afrekenen?
Het lijkt mij dat de staat hem daarvoor kan weigeren (als ze zelf denken daar wettelijke gronden voor te hebben).
Daarna kan een rechter toetsen of deze weigering rechtmatig was. (dit is toch gedaan nu??)
pi_203152403
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:52 schreef Stridone het volgende:
[ twitter ]
Wat schrijft die man dat verwarrend op, maar het aantal mensen dat met omicron in het ziekenhuis belandt is dus gedeeld door 4 t.o.v. andere varianten als ik het goed begrijp en sterfte gedeeld door 11?
pi_203152421
quote:
Belgische viroloog Van Ranst optimistisch over omikrongolf
De Belgische viroloog Marc Van Ranst denkt dat de piek van de omikrongolf in België bijna is bereikt. Hij is optimistisch over de ontwikkeling van het virus, zegt hij tegen Het Laatste Nieuws: "De ziekte blijkt minder ernstig te zijn en dus moeten we ons daar mentaal op beginnen in te stellen."

Vorige week werd in België een recordaantal van 28.000 besmettingen gemeld en dat record is sindsdien niet gebroken. "In andere landen zien we ook een stabilisering. De curve gaat nu steil omhoog, maar ik verwacht niet dat dit nog heel lang gaat duren", zegt Van Ranst. Hij vindt dat er niet blindgestaard moet worden op het aantal besmettingen. Omikron verspreidt zich weliswaar sneller, maar de variant is wel milder, waardoor er maar weinig mensen op de intensive care belanden.

Volgens de viroloog ontwikkelt de ziekte zich in de richting van de griep: "Griep is zeker niet iets wat we mogen onderschatten, maar het is iets wat we kennen. Dan moeten we er als maatschappij ook mee om kunnen gaan." Hij benadrukt dat er de komende jaren daardoor wel meer mensen kunnen sterven dan normaal, omdat naast griep corona blijft bestaan. De gezondheidszorg moet daarop worden voorbereid.

Tap tap tap
  woensdag 12 januari 2022 @ 12:27:04 #282
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_203152543
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:18 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Wat schrijft die man dat verwarrend op, maar het aantal mensen dat met omicron in het ziekenhuis belandt is dus gedeeld door 4 t.o.v. andere varianten als ik het goed begrijp en sterfte gedeeld door 11?
Of nog duidelijker: een kwart van de opnames met andere varianten en een elfde van de sterfte bij andere varianten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_203152787
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Steeds meer van dergelijke positieve berichten, gaat de goede kant op, en met de lente in zicht, kom maar op.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  woensdag 12 januari 2022 @ 12:53:16 #284
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_203152913
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Waarom hebben we in Nederland niet gewoon dat soort mensen? Hier hebben we alleen maar lockdowns en wordt er nooit geïnvesteerd in de zorg.
pi_203153258
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 11:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ja, de oorzaak is niet alleen Covid, de NHS staat al heel lang onder hoge druk, en daar is Covid nog eens bijgekomen. Ze hebben afgelopen jaar ook de National Insurance verhoogd met 2.5% (helft betaald door werkgever, helft door werknemer). Afhankelijk van je salaris betaalt iedereen nu 12-15% van zijn inkomen aan National Insurance. Even 1.25% extra van je jaar salaris, is een flink bedrag. Het zou over een periode van 3 jaar 36 miljard pond op moeten leveren voor met name de NHS.
Maar het feit dat zorgkosten de pan uitrijzen speelt in heel veel landen, en zal de komende jaren een steeds groter hoofdpijndossier worden.
Nederland is met 6,75% werkgeveraandeel + 9,65% van de brutto loon + 0-5%(maandelijkse bijdrage minus zorgtoeslag) ook niet de goedkoopste. Ben benieuwd wanneer in nederland de zorgstelsel verbouwd gaat worden...
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
pi_203153398
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:06 schreef Sangha het volgende:

[..]
Goed je hier weer te zien, ;)

Ik ben ook (vandaag) weer terug (uit het ziekenhuis). Waarschijnlijk over een paar maanden weer een opname, maar dat zien we dan wel weer! ^O^
Welcome back! Zet de opgaande lijn voort *O*
pi_203153426
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 12:53 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Waarom hebben we in Nederland niet gewoon dat soort mensen? Hier hebben we alleen maar lockdowns en wordt er nooit geïnvesteerd in de zorg.
Vrijdag wordt een historische dag. Als er vastgehouden worden aan deze absurde lockdown dan denk ik dat er opstand komt vanuit veel sectoren.

Wat mij betreft hoeft niet alles overboord, paar per direct 2 stappen terug lijkt mij wel passend. Dus alles weer open tot 20:00.
pi_203153471
Even in m'n agenda zetten. 'Zaterdag rellen na fysio.'
Tap tap tap
  woensdag 12 januari 2022 @ 13:39:55 #289
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203153548
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Vrijdag wordt een historische dag. Als er vastgehouden worden aan deze absurde lockdown dan denk ik dat er opstand komt vanuit veel sectoren.
Na 20:00 wordt het rustiger, dan begint The Voice.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203153560
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:33 schreef CherryLips het volgende:
Even in m'n agenda zetten. 'Zaterdag rellen na fysio.'
Slimmer om het om te draaien, na het gooien van die zware bakstenen kan je wel eens last van de schouder krijgen.

Dus: eerst zuipen, dan rellen en dan fysio. Dat is de beste volgorde :7
pi_203153591
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Na 20:00 wordt het rustiger, dan begint The Voice.
Aan de buis gekluisterd!

Daarna Blue Movie? *O*
  woensdag 12 januari 2022 @ 13:46:21 #292
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203153661
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Aan de buis gekluisterd!

Daarna Blue Movie? *O*
:9

Maar die versoepelingen komen toch wel? Met de ICs die gelukkig steeds leger worden, lijkt me dat er weinig reden is om de handrem aan te blijven trekken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_203153662
twitter


Laagste Kliniek instroom sinds 25 oktober 2021
Laagste IC instroom sinds 13 oktober 2021
pi_203153702
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:33 schreef CherryLips het volgende:
Even in m'n agenda zetten. 'Zaterdag rellen na fysio.'
Jij komt regelmatig ineens grappig om de hoek! _O_
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203153708
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Welcome back! Zet de opgaande lijn voort *O*
Thanx maatje!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203153716
Sorry voor alle duimpjesmeldingen, maar dat werkt niet echt lekker _O-
Tap tap tap
pi_203153733
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:49 schreef CherryLips het volgende:
Sorry voor alle duimpjesmeldingen, maar dat werkt niet echt lekker _O-
Hoe bedoel je?
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_203153763
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:50 schreef Sangha het volgende:

[..]
Hoe bedoel je?
Als ik een bericht wil liken met het duimpje, reageert hij niet altijd, dus dan klik ik nog een keer en heb ik hem blijkbaar weer weggeklikt. Dus klik ik weer, en dan weer hetzelfde. En na drie keer ofzo word ik geblokkeerd van het duimpjes geven. Ik vraag me dan af hoeveel meldingen die poster dan wel niet heeft gehad.
Tap tap tap
  woensdag 12 januari 2022 @ 13:56:27 #299
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203153831
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:49 schreef CherryLips het volgende:
Sorry voor alle duimpjesmeldingen, maar dat werkt niet echt lekker _O-
Gewoon geen duimpjes meer uitdelen tot fok-server weer hersteld is van "een griepje".
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:02:13 #300
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203153918
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:51 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Als ik een bericht wil liken met het duimpje, reageert hij niet altijd, dus dan klik ik nog een keer en heb ik hem blijkbaar weer weggeklikt. Dus klik ik weer, en dan weer hetzelfde. En na drie keer ofzo word ik geblokkeerd van het duimpjes geven. Ik vraag me dan af hoeveel meldingen die poster dan wel niet heeft gehad.
Ik word direct wild enthousiast als ik meldingen krijg dat CherryLips me meerdere duimpjes gaf, maar dan klik ik op het linkje en heeft mijn post er 0 en val ik in een diep dal.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')