abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203151710
Als gezegd: hier verder.

Dat is meer een nachtmerrie dan een droom, @Tele6 : bleek bij de was doen. ~O>
pi_203151753
Deze week een paramedisch weekje voor mij: gister de huidtherapeut, straks de pedicure voor een acute likdoorn en dat loopt lastig zeg.
En morgen de tandarts. Eigenlijk een apk week. B-)

@Tele6 als je een andere kant op wil met je carrière, dan kun je altijd nog boomchirurg worden.
Al twee dagen hangen de aapjes in de bomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203153069
Ik ben deze week beetje huiverig voor covidbesmetting en dan zie ik wat AnneX allemaal doet en denk: veeeeel te veeeel contacten!! :D Maar ja, zo'n likdoorn wil je ook vanaf he.

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 10:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Jeuj! Online bestelling binnen *O*
Beetje jammer dat de order pickers/inpakkers een spijkerbroek met een bh hebben verward… koude benen zo, al zou de minimizer mijn kont wel in toom moeten kunnen houden _O-

Als zoiets fout gaat, lijk ik altijd lingerie te krijgen. Heb nog ergens een korset liggen wat men niet terug wilde :+
Heb ooit heel erg lang geleden een vakantiebaantje bij de wehkamp gehad. En daar vonden de meiden het hysterisch grappig om dingen te verwisselen in de dozen en vaak was lingerie heel grappig. Of zo. Dus het kan opzet zijn geweest.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203153237
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben deze week beetje huiverig voor covidbesmetting en dan zie ik wat AnneX allemaal doet en denk: veeeeel te veeeel contacten!! :D Maar ja, zo'n likdoorn wil je ook vanaf he.
[..]
Heb ooit heel erg lang geleden een vakantiebaantje bij de wehkamp gehad. En daar vonden de meiden het hysterisch grappig om dingen te verwisselen in de dozen en vaak was lingerie heel grappig. Of zo. Dus het kan opzet zijn geweest.
Tja, wat zijn veel te veel contacten. Het is niet alsof Anne een rave heeft georganiseerd in haar achtertuin. ^O^

Wat stom van die meiden. :{
pi_203153269
quote:
[..]
Ik moest er wel een beetje om gnorken. Al snap ik niet de humor van het toevoegen van dameslingerie aan een bestelling waarin alleen vrouwenkleding zit.

Wb contacten: ik snap dat je daar deze week voorzichtig mee bent :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203153287
Klusje voor vanmiddag. In memoriam schrijven.
Collega is gisteren -niet onverwacht maar wel een tikje te jong- overleden -O-
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203153531
Oh bah @Cat-astrophe Ook al is het verwacht, het is toch erg.

Denk dat dat heel normaal is @Isabeau dat je mensen wil ontlopen om niet besmet te raken.

Wat is dat toch met recruiters? Vandaag 3 berichtjes gehad. 2 waar mijn naam verkeerd geschreven is (en niet eens mijn wat lastige achternaam) en één vol met schrijffouten. M'n vingers jeuken enorm.
We have far more in common than that which devides us..
pi_203153546
Gecondoleerd @Cat-astrophe ;(
pi_203153863
quote:
[..]
Tja, om de dag en medische noodzaak. 🙃Goede masker, afstand zo veel als mogelijk, geen OV etc.
Met jouw vakantiereis voor de boeg zou ik ook huiverig zijn.
pi_203153913
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:58 schreef AnneX het volgende:

Tja, om de dag en medische noodzaak. 🙃Goede masker, afstand zo veel als mogelijk, geen OV etc.
Met jouw vakantiereis voor de boeg zou ik ook huiverig zijn.
Oh nee, het is mijn hoofd die dat constateert en roept, je contacten zijn bijzonder normaal :Y

Pa testte net positief op de thuistest en heeft om 4 uur een afspraak bij de GGD *O* *O* Het wordt nu een beetje een cliffhanger van een soap.

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 13:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Klusje voor vanmiddag. In memoriam schrijven.
Collega is gisteren -niet onverwacht maar wel een tikje te jong- overleden -O-
Jakkes. Wat erg en ook al wordt de dood verwacht, hij komt toch altijd nog onverwacht :* En als het een collega is dan sowieso nog veel te jong. Gecondoleerd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203153931
Oh neeeee @Isabeau :o
pi_203153957
Oeh @Isabeau da's spannend.
pi_203153990
Hij wilde zijn op sterven liggende broer vanmiddag bezoeken en ik heb hem weken geleden gezegd dat hij voor hij daar op bezoek gaat altijd een thuistest moet doen. Dat doet hij dus braaf :+
Overigens ligt er nu ook een schoonzus heel erg slecht in het zkh en die zie ik ook wel binnen een week overlijden.

Alles nu.
pi_203154078
Jeetje zeg @Isabeau da's wel heel veel tegelijkertijd -O-
pi_203154148
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje zeg @:Isabeau da's wel heel veel tegelijkertijd -O-
Ja. Mijn oom kreeg van zijn arts nog ca 3 maanden. Dat was in de zomer. Het gaat ook wel heel slecht met hem hoor, helemaal uitgemergeld en kan amper nog uit bed. Maar hij is er nog wel en mentaal is er niets mis.

En een tante heeft vorige week een hartinfarct gehad en daar kunnen ze helaas chirurgisch niets voor betekenen. Ligt in het ziekenhuis, kan niet van de zuurstof af want dan dipt ze naar 70%. Inmiddels vocht achter de longen, leverstuwing en daar overheen een longontsteking. En ik schat een bmi van 17. En geen eetlust.
pi_203154179
Jeetje Isa.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_203154277
Sjonge Isa. Dat zijn serieuze zaken zeg.
Sterkte!

En Cat: ook met een jonge collega! 💐
pi_203154390
Overigens zou ik dolgraag naar de kapper willen.
# onverzorgd hoofd. #piekhaar
pi_203154493
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh nee, het is mijn hoofd die dat constateert en roept, je contacten zijn bijzonder normaal :Y

Pa testte net positief op de thuistest en heeft om 4 uur een afspraak bij de GGD *O* *O* Het wordt nu een beetje een cliffhanger van een soap.
[..]
Jakkes. Wat erg en ook al wordt de dood verwacht, hij komt toch altijd nog onverwacht :* En als het een collega is dan sowieso nog veel te jong. Gecondoleerd.
O neeeee! :X
Kans is klein dat hij dan negatief is, ben ik bang…. Op positieve uitslagen doen die thuistest het best goed.
pi_203154511
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:07 schreef Isabeau het volgende:
Hij wilde zijn op sterven liggende broer vanmiddag bezoeken en ik heb hem weken geleden gezegd dat hij voor hij daar op bezoek gaat altijd een thuistest moet doen. Dat doet hij dus braaf :+
Overigens ligt er nu ook een schoonzus heel erg slecht in het zkh en die zie ik ook wel binnen een week overlijden.

Alles nu.
O mén -O-

Dan is de keuze om toch op vakantie te gaan ook lastig, lijkt me :@
pi_203154538
Oh allemachtig @Isabeau
Vakantie afgelasten lijkt me dan toch minder rampzalig dan een stervende broer niet kunnen bezoeken. En niet begraven als je pech hebt. Wat een rampspoed.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203154553
Wb mijn collega, ik schreef bewust ‘tikje te jong’…

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben wel de go-to girl voor in memoriams… derde in drie jaar. Waarbij deze ons maanden voorbereidingstijd gaf. Ipv een week. Of opeens omvalt zodat je totaal onverwacht een telefoontje krijgt.
pi_203154570
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:29 schreef AnneX het volgende:
Overigens zou ik dolgraag naar de kapper willen.
# onverzorgd hoofd. #piekhaar
Laten groeien :P Met dank aan Kerona heb ik ze inmiddels tot over mijn schouders O+
pi_203154654
Ik kan het haar ook weer op een lengte laten doorgroeien geloof ik. Als ik het nu achter wat korter laat knippen is het prima _O-
Ik zou gewoon woensdags nadat de lockdown kwam gaan, was toen al 7 weken niet geweest dus het model is echt helemaal eruit.
pi_203154702
@Cat-astrophe corona-lang-haar-boks. Mijn haar is nu over schouderlengte, ik kan het nu ook helemaal invlechten O+
Besloten dat invlechten het handigste kapsel is. Blijft hartstikke lang zitten, je hebt geen staart die uitzakt of knot die langzaam losgaat. En het komt niet in mijn gezicht. O+
pi_203154713
@Isabeau wat een narigheid ;(
pi_203154756
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:44 schreef Tele6 het volgende:
@:Cat-astrophe corona-lang-haar-boks. Mijn haar is nu over schouderlengte, ik kan het nu ook helemaal invlechten O+
Besloten dat invlechten het handigste kapsel is. Blijft hartstikke lang zitten, je hebt geen staart die uitzakt of knot die langzaam losgaat. En het komt niet in mijn gezicht. O+
Invlechten O+ Alleen houd ik dan zo’n klein zielig vlechtje over op het eind ;(
Ik ben nu van de haarklemmen. Beetje draaien, klem erin en gaan :)
pi_203154787
Mijn haar heeft niet veel boodschap aan (gebrek aan) model.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203154805
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:49 schreef sigme het volgende:
Mijn haar heeft niet veel boodschap aan (gebrek aan) model.
Hoor heur haar daar :P
pi_203154816
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Invlechten O+ Alleen houd ik dan zo’n klein zielig vlechtje over op het eind ;(
Ik ben nu van de haarklemmen. Beetje draaien, klem erin en gaan :)
Die vallen er bij mij dus in alle mogelijke richtingen uit. :') of ik heb gewoon nog niet goed genoeg begrepen hoe dan. Maar ik heb ook wel erg veel en zwaar haar. Het is ook geen klein zielig vlechtje ook al bevat het niet al m'n haar _O-
  woensdag 12 januari 2022 @ 14:51:15 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203154834
Heb een tondeuse gekocht en zoem er wekelijks ff overheen, hou het rond de 8mm
pi_203154867
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:50 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Die vallen er bij mij dus in alle mogelijke richtingen uit. :') of ik heb gewoon nog niet goed genoeg begrepen hoe dan. Maar ik heb ook wel erg veel en zwaar haar. Het is ook geen klein zielig vlechtje ook al bevat het niet al m'n haar _O-
Nadeel van de een is het voordeel voor de ander *O*
pi_203155119
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh jeej joh :o Dikke spannend. Wanneer zouden jullie moeten vertrekken?

edit: ik las verder en nog meer :o :o :o -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 12 januari 2022 @ 15:13:45 #35
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203155189
Oh isa! Spannend!

Wij hebben ook met de groep besloten dat we pas online in gaan checken als iedereen de test uitslag heeft.. mocht er iemand toch niet mee kunnen vanwege positieve uitslag, dan kan die het ticket nog kostenloos om laten boeken voor evt een reis later.. maar als je al ingechecked bent kan dat niet meer .

En je pa was de reden waarom jullie überhaupt op vakantie gaan toch.. :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_203155433
Wauw Isa, wat een stress :X
Spoilers!
pi_203155435
Nou, hier is een besluit genomen; we gaan binnenkort een deel van de volwassen ooien naar de slager brengen. Dat is nog veel moeilijker dan lammeren wegbrengen, maar het moet af en toe toch.

Anyway, zijn er hier mensen met interesse in schapevlees? Ik ken de slechte verhalen erover, maar bij mijn schaperas ontstaat niet die tranige oude-schapensmaak. Vind ik en velen met mij.
Nou ja, mocht er interesse zijn laat het me even weten.
pi_203155500
Ik was net naar de optometrist om te kijken hoe mijn ogen samenwerken en wat ze te maken hebben met mijn hoofdpijn en migraine.

Naar die samenwerking kan niet gekeken worden omdat er nog meer mis is met mijn traanvocht dan we al wisten. Gelukkig niet met het hoornvlies, dat dacht hij eerst. Maar ik heb dus wel standaard een vlek op en naast mijn iris waardoor mijn ogen zich niet goed kunnen focussen.
Ik deed een groot scala aan testen maar ook een normale zichttest. Daarbij zag ik op geen enkel moment de letters scherp. Er wordt overlegd met de oogarts. Voorlopig moet ik nog meer druppelen, omega3 eten en vanwege ontstoken oogleden ze schoonmaken met een speciaal doekje. Wat een gedoe weer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 12-01-2022 15:39:34 ]
Spoilers!
pi_203155517
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:50 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hier veel en dun haar.
De klem en speldjes had ik al bij de 1e lockdown gekocht. De klem doet het nog steeds. Alhoewel dat wel uitdagen van de fokwet is.

Terug van pedicure: twee pitten dan. Minder dan 30 min werk.
En het advies om de inlegzolen te vervangen. Waarin hij gelijk heeft. -O-

Gossie @Lucky “verkeerd gebakken”. Zo lang men maar niet het rijbewijs noemt :X
pi_203155562
Da's ook een rotverhaal @Lucky_Strike Heeft de optometrist ook aangegeven of er mogelijk iets aan gedaan kan worden?
pi_203155624
Hi
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Da's ook een rotverhaal @:Lucky_Strike Heeft de optometrist ook aangegeven of er mogelijk iets aan gedaan kan worden?
Hij durfde er voorlopig geen uitspraak over te doen gezien mijn scala aan ziektes en medicijnen. Over een paar dagen heeft hij antwoorden van de oogarts en dan belt hij me.
Spoilers!
pi_203155648
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hi
[..]
Hij durfde er voorlopig geen uitspraak over te doen gezien mijn scala aan ziektes en medicijnen. Over een paar dagen heeft hij antwoorden van de oogarts en dan belt hij me.
Duimen dan dat er iets aan gedaan kan worden.
pi_203155704
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hi
[..]
Wat een onzeker gedoe zeg!
Is dit consult onafhankelijk van de as. rev.periode? En de eerdere neuroloog dacht er niet over door? in relatie tot de migraine en hoofpijnklachten.
Gemiste kans van hem. Kudos dat Cesar alvast reductie gaf.
pi_203155779
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 14:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

O neeeee! :X
Kans is klein dat hij dan negatief is, ben ik bang…. Op positieve uitslagen doen die thuistest het best goed.
Ja, hij was nog optimistisch over vals-positief aan het praten en ik zei direct dat dat heus niet vaak voorkwam. Vals-negatief komt vaak voor, niet vals-positief :X
@sigme ja, het is ook maar een vakantie, ik denk dat het niet eens zo heel erg is als we niet kunnen gaan zo met twee familieleden die heel ziek zijn en kunnen overlijden. Op mijn aandringen heeft pa uiteindelijk een annuleringsverzekering genomen, dus financieel is het ook geen ramp.

Maar er is ook (ander) positief nieuws, we krijgen 60 euro terug van de energieafrekening *O*

Lucky, dat is ook niet leuk om te horen. Misschien straks ook een afspraak bij de oogarts zelf. Hopelijk kan er iets aan gedaan worden.
pi_203155831
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:44 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat een onzeker gedoe zeg!
Is dit consult onafhankelijk van de as. rev.periode? En de eerdere neuroloog dacht er niet over door? in relatie tot de migraine en hoofpijnklachten.
Gemiste kans van hem. Kudos dat Cesar alvast reductie gaf.
Ik ben verwezen naar optometrist door de revalidatiearts. Inderdaad niet door de neuroloog. Ik had een pijnprikkel bij het naar linksboven kijken bij de revalidatiearts. Volgens mij had ik die niet bij de neuroloog. Maar ik heb dat wel heel vaak eigenlijk. Het was me nooit opgevallen als iets bijzonders dus ik heb het ook niet tegen de neuroloog gezegd.
Spoilers!
pi_203155910
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik was net naar de optometrist om te kijken hoe mijn ogen samenwerken en wat ze te maken hebben met mijn hoofdpijn en migraine.

Naar die samenwerking kan niet gekeken worden omdat er nog meer mis is met mijn traanvocht dan we al wisten. Gelukkig niet met het hoornvlies, dat dacht hij eerst. Maar ik heb dus wel standaard een vlek op en naast mijn iris waardoor mijn ogen zich niet goed kunnen focussen.
Ik deed een groot scala aan testen maar ook een normale zichttest. Daarbij zag ik op geen enkel moment de letters scherp. Er wordt overlegd met de oogarts. Voorlopig moet ik nog meer druppelen, omega3 eten en vanwege ontstoken oogleden ze schoonmaken met een speciaal doekje. Wat een gedoe weer.
Jeetje wat ingewikkeld. Maar wel belangrijk om in de gaten te houden, lijkt me.

Wat ga je eten voor de omega3?
pi_203156021
Dat wordt nog spannend @Isabeau!

@Lucky_Strike hopelijk kunnen ze er iets aan doen.

Verder werkt mijn hoofd niet mee maar een knuffel voor iedereen die het nodig heeft.
pi_203156430
quote:

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit je hoofdpijn in ieder geval niet ten goede komt :{

En jeetje @Isabeau, wat een soap :X
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203156460
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Jeetje wat ingewikkeld. Maar wel belangrijk om in de gaten te houden, lijkt me.

Wat ga je eten voor de omega3?
Ik probeer er achter te komen welk omega3 vetzuur goed is voor het traanvocht. Ik vind het wel een verschil of ik het in lijnzaadolie of zalm moet zoeken. En ik vraag me ook af of lijnzaad net zo goed is als lijnzaadolie.
Spoilers!
pi_203156480
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik ben verwezen naar optometrist door de revalidatiearts. Inderdaad niet door de neuroloog. Ik had een pijnprikkel bij het naar linksboven kijken bij de revalidatiearts. Volgens mij had ik die niet bij de neuroloog. Maar ik heb dat wel heel vaak eigenlijk. Het was me nooit opgevallen als iets bijzonders dus ik heb het ook niet tegen de neuroloog gezegd.
Excuus dat ik bruut doorging over de procedure en wie wat welke specialist.
Want eigenlijk is het (voorlopig) een nare en rare bevinding. 😘
pi_203156506
Ik zit al een poosje met onze boiler in mijn maag, die niet doet wat hij moet doen en ik kan nergens iemand vinden die me daarmee kan helpen. Toen kwam ik op het lumineuze idee om de buurman om raad te vragen en toen kreeg ik een epistel met ervaringen en ga ik de stekker eruit trekken het ding negeren ^O^ (de boiler, niet de buurman :P )
pi_203156562
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
En ik vraag me ook af of lijnzaad net zo goed is als lijnzaadolie.
Mijn kennis zegt:
lijnzaad ongebroken -> poep je net zo heel weer uit als het erin ging, alle kostbare oliën verlaten uw lichaam via de achteruitgang
lijnzaad gebroken kopen -> de waardevolle delen van de olie oxideren snel, alle kostbare oliën hebben uw lijnzaad verlaten voordat u het opat
lijnzaad weken of zelf breken -> kan, maar weken duurt zolang dat de olien er vast niet meer zijn
lijnzaadolie -> de eenvoudige oplossing
pi_203156638
Lijnzaad even vijzelen is geen gigantische klus. Dat heb ik ook wel eens gedaan. Al eet ik lijnzaad vooral voor de effecten op de stoelgang en dan maakt de omegazoveel niet zo uit -- hoewel ranzig lijnzaad ook smerig is dus ik doe alsnog een poging om het op tijd en zo on-ranzig mogelijk te eten.
pi_203156640
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:41 schreef sigme het volgende:

Mijn kennis zegt:
lijnzaad ongebroken -> poep je net zo heel weer uit als het erin ging, alle kostbare oliën verlaten uw lichaam via de achteruitgang
lijnzaad gebroken kopen -> de waardevolle delen van de olie oxideren snel, alle kostbare oliën hebben uw lijnzaad verlaten voordat u het opat
lijnzaad weken of zelf breken -> kan, maar weken duurt zolang dat de olien er vast niet meer zijn
lijnzaadolie -> de eenvoudige oplossing
Ongebroken lijnzaad werkt prima als extra vezels. Maar idd niet voor omega3.
Gebroken lijnzaad kopen is onzinnig ja :Y

Ik doe ongebroken lijnzaad in mijn smoothies en dan wordt het door de staafmixer wel fijngemalen.
Lijnzaadolie oxideert overigens ook snel, dus korte houdbaarheid en denk in de koelkast bewaren.
pi_203156647
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:37 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zit al een poosje met onze boiler in mijn maag, die niet doet wat hij moet doen en ik kan nergens iemand vinden die me daarmee kan helpen. Toen kwam ik op het lumineuze idee om de buurman om raad te vragen en toen kreeg ik een epistel met ervaringen en ga ik de stekker eruit trekken het ding negeren ^O^ (de boiler, niet de buurman :P )
Heb je de boiler niet nodig dan?

Stekker eruit en negeren klinkt iig overzichtelijk :D
pi_203156660
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:35 schreef AnneX het volgende:

[..]
Excuus dat ik bruut doorging over de procedure en wie wat welke specialist.
Want eigenlijk is het (voorlopig) een nare en rare bevinding. 😘
Geeft niet hoor.

Zo dramatisch is het vooralsnog niet geloof ik. Hoop ik. Het was allemaal best fascinerend en ik heb al die foto's natuurlijk ook mogen zien.

Ik ben wel bang dat ik weer een traantest moet ondergaan. Dat moest ik een jaar of 10 geleden ook eens bij het Oogziekenhuis.
Vergeet waterboarden, een traantest is vast erger. Ze doen dan een scherp stuk papier tussen je ooglid en dan moet je 10 minuten wachten :X
Spoilers!
pi_203156776
Ik gebruik al jaren dagelijks gebroken lijnzaad voor mijn darmen. Ik merk het gelijk als ik een dag oversla. Ik had juist begrepen dat ongebroken lijnzaad nutteloos is omdat je dat weer uitpoept.
Spoilers!
pi_203156831
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik gebruik al jaren dagelijks gebroken lijnzaad voor mijn darmen. Ik merk het gelijk als ik een dag oversla. Ik had juist begrepen dat ongebroken lijnzaad nutteloos is omdat je dat weer uitpoept.
Neuh, als vezels werkt dat wel goed. Maar als je het ook voor de omega3 wilt eten dan heeft het weinig effect, dan moet je gebroken hebben en dat oxideert dan weer snel.
pi_203156884
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Neuh, als vezels werkt dat wel goed. Maar als je het ook voor de omega3 wilt eten dan heeft het weinig effect, dan moet je gebroken hebben en dat oxideert dan weer snel.
Mooi, ik heb gisteren net een kilo gekocht :D

Ok, lijnzaadolie it is. Dat is niet zo duur. Als het tenminste duidelijk wordt of dit de omega3 is die ik nodig heb en niet die uit vis.
Spoilers!
pi_203156957
Wat een gedoe LS -O- Duimen dat het geen traantest wordt. Papier in je ogen is niet leuk :X

Boiler negeren ^O^ Dat is mijn manier van probleem oplossen *kijkt naar al een maand kapot rolluik*
pi_203156960
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ok, lijnzaadolie it is. Dat is niet zo duur. Als het tenminste duidelijk wordt of dit de omega3 is die ik nodig heb en niet die uit vis.
Beiden zijn prima; de stof in planten (walnoten, lijnzaad) wordt gewoon in je lichaam omgezet in dezelfde stof uit vis. Overigens is het nog steeds aan te raden om 2 porties vette vis per week te eten.
pi_203157009
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Beiden zijn prima; de stof in planten (walnoten, lijnzaad) wordt gewoon in je lichaam omgezet in dezelfde stof uit vis. Overigens is het nog steeds aan te raden om 2 porties vette vis per week te eten.
Dank je. Ik raakte hier van in de war: https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/omega-3.aspx
Spoilers!
pi_203157011
Ik kwam laatst dit product tegen. Plantaardige omega-3.Ik vind het bedrijf dat het verkoopt sympathiek, maar voorlopig doe ik het nog met walnoten.

SPOILER

[ Bericht 11% gewijzigd door Tuindier op 12-01-2022 18:12:02 ]
pi_203157017
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Heb je de boiler niet nodig dan?

Stekker eruit en negeren klinkt iig overzichtelijk :D
Nee, we hebben ook een CV. Dit zou een energiezuinige oplossing moeten zijn maar dat is het niet (meer). Dus dan maar zonder.
pi_203157045
Leuk overleg net…

SPOILER
pi_203157047
quote:
ALA (uit planten) wordt in je lichaam omgezet in EPA en DHA, die je beiden in vis vindt.
Dat is niet volledig, dus de 'opbrengst' is wat minder vandaar de aanbeveling vette vis er naast te eten. Maar in wezen is het ook gewoon goed en vegetariërs krijgen zo ook prima omega3 binnen.
pi_203157085
pi_203157102
Nu ben ik nog ruzie aan het maken met het internet :r
pi_203157114
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Leuk overleg net…

SPOILER
Hopen op een positieve testuitslag snap ik ook wel als je niet wil vaccineren, ja. :D Wel netjes dat ze de adviezen van thuisblijven wel gewoon opvolgt en niet volkomen schijt heeft aan alles.
pi_203157138
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:19 schreef Myraela het volgende:

Hopen op een positieve testuitslag snap ik ook wel als je niet wil vaccineren, ja. :D Wel netjes dat ze de adviezen van thuisblijven wel gewoon opvolgt en niet volkomen schijt heeft aan alles.
En toch zijn de risico's van het virus veel hoger dan de risico's van het vaccin. Ik vind het altijd zo'n rare kronkel in het hoofd van antivaxxers 8)7

Gaat lekker, @Clubsoda
pi_203157169
Goed idee om even op jezelf te gaan letten @Tuindier! :*
pi_203157271
Sterkte @Tuindier :*
pi_203157280
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:19 schreef Myraela het volgende:

[..]
Mja… ik heb het idee dat ze vooral rekening houdt met ons. Maar zich ook in kringen beweegt waarin men minder nauw kijkt en zich daarin (letterlijk) blijft bewegen. Maar daar heb ik dan geen last van. In directe zin in ieder geval.
pi_203157286
Goed dat je je bewust bent van ‘risico factoren’ @Tuindier Hopelijk krijg je de ruimte ernaar te handelen.
pi_203157289
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:19 schreef Clubsoda het volgende:
Nu ben ik nog ruzie aan het maken met het internet :r
Internet :r

Sla d’rop!
pi_203157298
Nou mooi kut, mijn uitslag is binnen. Ik heb weer corona.
pi_203157307
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Voor de effectiviteit kan je het beste capsules nemen. Vanwege die oxidatie dus.
Ik weet niet of het dan nog uitmaakt wat de bron is (lijnzaad, zalm, wilde zalm, .... )
pi_203157311
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:38 schreef Myraela het volgende:
Whut!?!? Zo snel alweer? Balen joh!
pi_203157317
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Whut!?!? Zo snel alweer? Balen joh!
Ja, ik baal ook wel. Al corona gehad, en daarna toch dubbel gevaccineerd.
pi_203157321
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Internet :r

Sla d’rop!
Sloan pao!

pi_203157331
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:39 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ja, ik baal ook wel. Al corona gehad, en daarna toch dubbel gevaccineerd.
Ja, kan ik me voorstellen.
Enig idee van wie je het hebt gekregen?
pi_203157337
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:40 schreef sigme het volgende:

[..]
Sloan pao!

O+
pi_203157349
@Myraela :o :o
Beterschap joh. :*
pi_203157355
En wat goed dat je meteen bent gaan testen :)
pi_203157442
quote:
Ik las dat iets van 15% van de huidige coronapositieven al eerder covid had gehad. Was jij gisteren niet ook naar je werk?
pi_203157452
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:38 schreef sigme het volgende:

Voor de effectiviteit kan je het beste capsules nemen. Vanwege die oxidatie dus.
Ik weet niet of het dan nog uitmaakt wat de bron is (lijnzaad, zalm, wilde zalm, .... )
Ik zou dan visoliecapsules nemen.
pi_203157455
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik las dat iets van 15% van de huidige coronapositieven al eerder covid had gehad. Was jij gisteren niet ook naar je werk?
Maandag, ja. Dat maakt het helemaal kut. Ik kreeg maandagnacht klachten, dus ik kan het niet op kantoor opgepakt hebben, maar moet nu wel iedereen waarschuwen.
pi_203157461
Bluh, Myr ;(
pi_203157474
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:53 schreef Myraela het volgende:

Maandag, ja. Dat maakt het helemaal kut. Ik kreeg maandagnacht klachten, dus ik kan het niet op kantoor opgepakt hebben, maar moet nu wel iedereen waarschuwen.
Wat een gedoe, joh -O- Nou ja, weer 7 dagen quarantaine, ugh. Ook voor verloofde, toch?
pi_203157489
Hopelijk spaart Kerona deze keer je geur en smaak :o
pi_203157600
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hopelijk spaart Kerona deze keer je geur en smaak :o
Oh ja! :o Is daar verder ook iets over bekend, hoe de omicronvariant is met geur- en smaakverlies?
pi_203157665
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 18:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh ja! :o Is daar verder ook iets over bekend, hoe de omicronvariant is met geur- en smaakverlies?
Ik meen gelezen te hebben dat omicron minder geur- en smaakverlies veroorzaakt. In een artikel over dat de symptomen net anders zijn dus dat je moet uitkijken dat je niet denkt "dit lijkt helemaal niet op corona" want dan is het het toch of zo.
pi_203157719
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:54 schreef Isabeau het volgende:
Wat een gedoe, joh -O- Nou ja, weer 7 dagen quarantaine, ugh. Ook voor verloofde, toch?
Ja, en we zouden eigenlijk volgende dinsdag alvast in Nederland trouwen met onze getuigen. Dat is ook balen. Ik had echt zo verwacht dat het alles behalve corona zou zijn. Ik had sinds Kerstmis ook geen contacten meer gehad, kantoor was juist nog even een uitzondering omdat het belangrijk was.
pi_203157767
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 17:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Goed dat je je bewust bent van ‘risico factoren’ @:tuindier Hopelijk krijg je de ruimte ernaar te handelen.
Als ik het zo lees (en voel) is dat niet meer optioneel, dus eens kijken hoe we dat kunnen vormgeven.
Nu nog 'even' dat wat ik altijd tegen anderen zeg op mezelf toepassen: dat het juist goed is om hulp te vragen ipv zwak.
pi_203157777
Wat ontzettend balen @Myr! Heb je het dan in de trein gevangen ofzo?
pi_203157778
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 18:11 schreef Myraela het volgende:
Ja, en we zouden eigenlijk volgende dinsdag alvast in Nederland trouwen met onze getuigen. Dat is ook balen. Ik had echt zo verwacht dat het alles behalve corona zou zijn. Ik had sinds Kerstmis ook geen contacten meer gehad, kantoor was juist nog even een uitzondering omdat het belangrijk was.
Ach nee -O- Ook dat nog. Ook al zo'n akelige timing bij jou. En ik kan me zo voorstellen dat je helemaal niet had gerekend op een positieve uitslag.
pi_203157797
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 18:15 schreef Tuindier het volgende:
Wat ontzettend balen @:Myr! Heb je het dan in de trein gevangen ofzo?
Waar serieus gewoon nog steeds een groot deel van de reizigers of niet weet wat een mondkapje is of denkt dat het onder de kin kan bungelen. Ik heb het hele weekend FFP2 op gehad in de trein :')
pi_203157800
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 18:15 schreef Tuindier het volgende:
Wat ontzettend balen @:Myr! Heb je het dan in de trein gevangen ofzo?
Wat een briljant anglicisme O+
pi_203157849
Ach @Tuindier -O- en ook goed op jezelf passen.

Gatdarrie @Myraela nog een keer en dan ook net nu. Wat een rotmoment.

Als ik het goed onthouden heb van laatst, zijn nu de symptomen meer als een normale verkoudheid, hoofdpijn en keelpijn en nog iets. Maar nauwelijks reuk/smaak verlies. En er staat me bij dat de incubatietijd heel kort is (vandaar dat er meer besmettingen zijn) dus misschien wel van iemand op kantoor.
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 18:25:12 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203157940
Balen Myra voor wederom Corona. Ook voor Isa. We zijn d'r nog niet klaar mee.

Hier hadden we aantal dagen baalnieuws, een oom lag sinds eind vorige week in het ziekenhuis, een kant van het hart zat >90% dicht. Dotteren ging goed, maar naar ontslag werd eigenlijk steeds een dag uitgesteld. Uiteindelijk bleek dat er een slagadertje in de lies was geraakt die voor wat dingen had veroorzaakt. Die ging gisteren weer naar huis. Verder had moeders last van de knie (d'r oudste prothese van 13 jaar) sinds oud en nieuw zo ongeveer. Poos in rolstoel gezeten en met twee krukken gelopen, ging laatste dagen beter maar vandaag toch even ter controle een foto laten maken en bezoek bij orthopeed. Overbelasting gelukkig, prothese was nog goed :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_203157954
Ach, ik vind de 'van wie' ik het heb gekregen eigenlijk ook alleen interessant om te achterhalen vanaf wanneer ik mensen moet waarschuwen. Dus ik waarschuw gewoon m'n collega's. Morgen het gemeentehuis verplaatsen, hopelijk is dat ook niet teveel gedoe. Zou vandaag naar de tandarts gaan, maar toen ik die wilde afbellen, gaf ze aan dat de tandarts zelf ook vast zit in quarantaine in Canada. Dus voor de rest geen contacten of niets.
pi_203157977
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 18:11 schreef Myraela het volgende:

[..]
-O-
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 januari 2022 @ 18:34:32 #103
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203158062
Balen Myr -O- en een :* voor Isa en Tuindier.

Ik heb corona tot nu toe vrij goed buiten de deur weten te houden.
Ik ga zo eens Down Dog aanslingeren. Kijken of het lichaam nog een beetje mee wil bewegen. :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_203158283
Oops Myraela -O- en ook Tuindier. -O-
Lees straks beter terug.

Zeg Aardpeer is rauw ook best lekker en knapperig.
https://www.hellofresh.be(...)f0980c1baf53b242621a
pi_203158387
Even bijlezen hoor....

@Tuindier :* ik kon je spoiler niet meer lezen, maar ik geloof dat je wel even een virtuele knuffel kunt gebruiken.

@ISA : oef, sterkte met al die slecht liggende familieleden :{

@Myraela : wat shit zeg, je hebt wel echt enorm veel pech!

@Lucky_Strike ik hoop dat die tranentest je bespaart blijft :X
Wij kopen trouwens ongebroken lijnzaad, en dat gaat dan zo hop hier mooi in, werkt als een tierelier:

pi_203158853
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 18:59 schreef Candaasje het volgende:
Even bijlezen hoor....

@:Tuindier :* ik kon je spoiler niet meer lezen, maar ik geloof dat je wel even een virtuele knuffel kunt gebruiken.

@:Isa : oef, sterkte met al die slecht liggende familieleden :{

@:Myraela : wat shit zeg, je hebt wel echt enorm veel pech!

@:Lucky_Strike ik hoop dat die tranentest je bespaart blijft :X
Wij kopen trouwens ongebroken lijnzaad, en dat gaat dan zo hop hier mooi in, werkt als een tierelier:

[ afbeelding ]
Zo één heb ik ook van de DE. Ligt in de doos klaar voor de kringloopwinkel :o (als iemand hem wil hebben...)

En ja, bedankt. Eerlijk gezegd had ik van beiden al verwacht dat ze in 2021 zouden hemelen :@
pi_203159133
Jammer hoor! Voor @Myraela en Verloofde! Echt. Bummer.
Dan ga ik heel hard wensen voor jullie, dat verplaatsen bij de gemeente mogelijk is! ^)

Vanavond weer eens digitaal zingen na maanden. Alles klaar gezet en ingelogd.
Hoor ik vanuit de koptelefoon op het bureau al gegalm. Goh wat gek, zó vroeg al.
Dan ook ingelogd met Zoom, onbekende gezichten, onbekende song.
De zangjuf achter de piano in beeld.
Suf. Zit ik in de verkeerde les, een uurtje voor ons popkoor.

Nou, de instellingen werken dus. Dan tijd voor koffie. c_/
pi_203159549
Zo eentje heeft B ook _O-
alleen bestaat de zijne uit meer onderdelen dan zou moeten zijn... een van de vele projectjes... we zien wel of er ooit nog wat mee gebeurt anders dan dat het ding op de studeerkamervloer ligt.

"B, waarom heb je een kapotte koffiemolen op de studeerkamervloer liggen?"

"Daar slaapt hij."

o|O
pi_203159589
De Vivera is in de aanbieding bij de Coop, echt supergoede aanbieding, alles voor ¤1. Vaak is het 3 voor ¤5 maar deze aanbieding is dus nog veel en veel beter.

Dus ik rijd net even langs de Coop.

Alle Vivera uitverkocht natuurlijk.

Nou zit ik te bedenken op welke tijd ik er dan het beste langs zou kunnen gaan dat er dan wel Vivera in het schap ligt. En dan niet alleen de vieze varianten, maar de kcipstuckckjes en de rookckworst en de chilibonenburger.

Misschien gewoon maar morgen de hele dag voor het schap gaan zitten of zo. Ik heb nou toch vakantie.
pi_203159595
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 20:05 schreef Tele6 het volgende:
Zo eentje heeft B ook _O-
alleen bestaat de zijne uit meer onderdelen dan zou moeten zijn... een van de vele projectjes... we zien wel of er ooit nog wat mee gebeurt anders dan dat het ding op de studeerkamervloer ligt.

"B, waarom heb je een kapotte koffiemolen op de studeerkamervloer liggen?"

"Daar slaapt hij."

o|O
_O- _O- _O-
pi_203159611
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 20:08 schreef Tele6 het volgende:
De Vivera is in de aanbieding bij de Coop, echt supergoede aanbieding, alles voor ¤1. Vaak is het 3 voor ¤5 maar deze aanbieding is dus nog veel en veel beter.

Nou zit ik te bedenken op welke tijd ik er dan het beste langs zou kunnen gaan dat er dan wel Vivera in het schap ligt. En dan niet alleen de vieze varianten, maar de kcipstuckckjes en de rookckworst en de chilibonenburger.

Misschien gewoon maar morgen de hele dag voor het schap gaan zitten of zo. Ik heb nou toch vakantie.
Of een mailtje sturen of ze wat voor je apart willen houden. Geen flauw idee of ze zoiets doen maar je kunt het altijd proberen
pi_203159634
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 20:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Of een mailtje sturen of ze wat voor je apart willen houden. Geen flauw idee of ze zoiets doen maar je kunt het altijd proberen
Ik had ook in de winkel kunnen vragen net maar dat idee had ik pas toen ik naar huis fietste :')

Ik kan me niet voorstellen dat ze iets apart gaan leggen. Wat maakt het hen uit wie die Vivera koopt, het gaat toch wel op.

En ach ja. Vanaf februari word ik RIJK dus dan kan ik ook best voor de volle prijs Vivera kopen als ik dat wil. :7
  woensdag 12 januari 2022 @ 20:11:14 #113
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203159640
quote:

Of verschillende coop proberen.
pi_203159665
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 20:11 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Of verschillende coop proberen.
Ja, ik geloof dat ik er hier minstens 5 op fietsafstand heb zitten dus misschien doe ik morgen een Tour de Coop. Hangt ervanaf hoe fris ik me voel na m'n booster *G*
  woensdag 12 januari 2022 @ 20:33:21 #115
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203159997
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 20:12 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja, ik geloof dat ik er hier minstens 5 op fietsafstand heb zitten dus misschien doe ik morgen een Tour de Coop. Hangt ervanaf hoe fris ik me voel na m'n booster *G*
Ik zie er altijd veel in de to good to go app _O-
pi_203160016
quote:

Oeh, en de chicken tenders. :9 Dat is mijn favoriet. Tegenwoordig zelfs meer favoriet dan de kaasschnitzel.
  woensdag 12 januari 2022 @ 20:45:36 #117
63722 z80
I fink you freaky
pi_203160203
quote:
5s.gif Op woensdag 12 januari 2022 15:29 schreef sigme het volgende:
Nou, hier is een besluit genomen; we gaan binnenkort een deel van de volwassen ooien naar de slager brengen. Dat is nog veel moeilijker dan lammeren wegbrengen, maar het moet af en toe toch.

Anyway, zijn er hier mensen met interesse in schapevlees? Ik ken de slechte verhalen erover, maar bij mijn schaperas ontstaat niet die tranige oude-schapensmaak. Vind ik en velen met mij.
Nou ja, mocht er interesse zijn laat het me even weten.
Mogelijk interesse. Afhankelijk van wat,hoeveel en wat het kost. En wanneer beschikbaar. Als Groningen weer open is voor een dagje stad kan ik wel een keer die kant op komen. Voor enkel een paar kilo vlees heb ik er meer moeite mee on dat stuk te rijden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 12 januari 2022 @ 20:48:27 #118
63722 z80
I fink you freaky
pi_203160249
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 16:37 schreef Clubsoda het volgende:
Boiler in een keukenkastje? Vervangen door een doorstroomboiler. Die verdiend zich zeer snel terug mbt energieverbruik.
pi_203160558
quote:
Das kut -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_203160968
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:05 schreef PdeHoog het volgende:
Das kut -O-
Ik doe gewoon echt ergens iets fout. Ik heb helemaal niet veel contacten, en toch al voor de tweede keer corona. Ondertussen gaan andere mensen met groepen op wintersport en naar thuisfeestjes en die ontspringen de dans toch maar mooi.
pi_203160976
Snackmasters aan het kijken met kaassoufle. Nu zin in. :9

Al vond ik het minder tof om te kijken, want kaassoufle maken is niet superspannend.
pi_203161011
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:26 schreef Myraela het volgende:
Snackmasters aan het kijken met kaassoufle. Nu zin in. :9

Al vond ik het minder tof om te kijken, want kaassoufle maken is niet superspannend.
Ik keek ook al in de vriezer of ik iets had liggen, maar helaas.
pi_203161046
Volgende week Liga milkbreak, dat lijkt me wel supertof om te zien. :D
pi_203161110
Ik heb liever een kaassouffle. :D
pi_203161147
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:30 schreef Myraela het volgende:
Zo zonder teruglezen was dit een erg… boeiende quote om te lezen #kluizenaarsleven
pi_203161152
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb liever een kaassouffle. :D
Nee, gek! :o :{w
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 21:39:47 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203161221
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:25 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik doe gewoon echt ergens iets fout. Ik heb helemaal niet veel contacten, en toch al voor de tweede keer corona. Ondertussen gaan andere mensen met groepen op wintersport en naar thuisfeestjes en die ontspringen de dans toch maar mooi.
Of pech. Maar je zit toch wel regelmatig in het OV? Of alleen naar het werk?
pi_203161267
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Of pech. Maar je zit toch wel regelmatig in het OV? Of alleen naar het werk?
Alleen naar werk. Dat was voor maandag ook al een ruime twee maanden geleden.
pi_203161298
Je hebt gewoon enorme pech @Myraela . :Y
pi_203161327
Of het komt omdat ik gisteren las dat 50% van de Europeanen waarschijnlijk de komende weken corona krijgt en ik al op zoek was naar iemand die corona kon krijgen zodat ik mooi in de 50% die het niet krijgt terechtkom. })
pi_203161363
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

Zo zonder teruglezen was dit een erg… boeiende quote om te lezen #kluizenaarsleven
Ik heb geen flauw idee wat daar precies stond. Ik ken alleen maar die koekjes van Liga (die mocht ik nooit van mijn moeder want de tandarts had gezegd dat die slecht voor het gebit waren) en dat is het wel. Maar om daar nu naar te kijken lijkt me behoorlijk saai.
pi_203161371
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:44 schreef Tele6 het volgende:
Of het komt omdat ik gisteren las dat 50% van de Europeanen waarschijnlijk de komende weken corona krijgt en ik al op zoek was naar iemand die corona kon krijgen zodat ik mooi in de 50% die het niet krijgt terechtkom. })
Volgens mij schiet het al aardig op om me heen :')
pi_203161374
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:44 schreef Tele6 het volgende:
:D

En gewoon pech @Myraela . Als we het over contacten, geen afstand houden en besmettingshaarden moeten hebben.... dan had ik het echt al laaaaaaaaaaaaaang moeten krijgen. (Ik draag nog wel elke werkdag braaf mijn mondmasker, maar ik ben een van de weinigen. Dus hoe zinvol dat precies is, als we het over de kans dat IK besmet raak hebben.... :') )
pi_203161375
Ik vind alle vormen van Liga koekjes smerig. :6
pi_203161390
Ik vond Liga Milkbreak echt wel de meest ontzettend gore koekjes die er waren ja :X
En ik kan me de smaak nog voor de geest halen. Iewl! :X
pi_203161403
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:46 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind alle vormen van Liga koekjes smerig. :6
Nou ja, zoals ik al zei mocht ik die nooit van mijn moeder. Dus toen ik het huis uit was en mijn eigen boodschappen moest gaan doen (zo stoer!) heb ik vrij snel een keer zo'n heel pak meegenomen. Want ik wilde wel eens weten wat ik al die jaren gemist had. Ik had dus niets gemist :')
pi_203161431
#Team Sultana en Evergreen
pi_203161444
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nou ja, zoals ik al zei mocht ik die nooit van mijn moeder. Dus toen ik het huis uit was en mijn eigen boodschappen moest gaan doen (zo stoer!) heb ik vrij snel een keer zo'n heel pak meegenomen. Want ik wilde wel eens weten wat ik al die jaren gemist had. Ik had dus niets gemist :')
_O-

Wij kregen nooit iets te eten mee voor de pauze om 10 uur, alleen een flesje met slappe ranja of water. Vervolgens ben ik een paar keer van m'n stokje gegaan na zwemles. Als ik hongerklop heb word ik supermisselijk en als je me dan een Liga toestopt wordt het er niet beter van :r
Dus ik associeer Liga's nog steeds met kokhalzen en chloorwater en bijna flauwvallen :')
  woensdag 12 januari 2022 @ 21:50:04 #139
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203161447
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb geen flauw idee wat daar precies stond. Ik ken alleen maar die koekjes van Liga (die mocht ik nooit van mijn moeder want de tandarts had gezegd dat die slecht voor het gebit waren) en dat is het wel. Maar om daar nu naar te kijken lijkt me behoorlijk saai.
Volgens mijn tandarts is alles behalve water , groente en geweekte granen slecht voor je / voor je tanden dus het kan extremer :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_203161458
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:50 schreef fietsie het volgende:

[..]
Volgens mijn tandarts is alles behalve water , groente en geweekte granen slecht voor je / voor je tanden dus het kan extremer :P
Mijn tandarts wil dat ik met mondwater spoel na elke hap fruit. Flapdrol. :P
  woensdag 12 januari 2022 @ 21:51:05 #141
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203161469
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:50 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wel mondwater met 0% alcohol neem ik aan?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_203161486
quote:

[..]
Daar komen tandartsen nu heel rap van terug, dat gebruik van mondwater!

Oh en, jezus Tele, ik vind het regelmatig meer dan knap hoe jij überhaupt nog leeft :')
pi_203161490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:51 schreef fietsie het volgende:

[..]
Wel mondwater met 0% alcohol neem ik aan?
Ik heb niet doorgevraagd :@

Ik drink nu wel altijd water bij m'n fruit, om zo het zuur van m'n tanden te spoelen.
pi_203161518
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh en, jezus Tele, ik vind het regelmatig meer dan knap hoe jij überhaupt nog leeft :')
Oh echt? Ik zal er de volgende keer dat ik er ben eens naar vragen. Hij zei dat gewoon water ook wel goed was, dus misschien is dat gewoon nu het advies.

En ja, ik ben een echt wonder *)
pi_203161520
quote:

_O-

Wij kregen nooit iets te eten mee voor de pauze om 10 uur, alleen een flesje met slappe ranja of water. Vervolgens ben ik een paar keer van m'n stokje gegaan na zwemles. Als ik hongerklop heb word ik supermisselijk en als je me dan een Liga toestopt wordt het er niet beter van :r
Dus ik associeer Liga's nog steeds met kokhalzen en chloorwater en bijna flauwvallen :')
Ja, die associatie helpt ook niet echt huh _O-

Ik vond het ook maar idioot van mijn moeder om zo hersenloos precies te doen wat de tandarts zei. Want chocotoffs eten en toffees van quality street was blijkbaar prrrrrima. 8)7
pi_203161535
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:52 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb niet doorgevraagd :@

Ik drink nu wel altijd water bij m'n fruit, om zo het zuur van m'n tanden te spoelen.
Ik heb net een sinaasappel op en denk nu 'eh....moet ik nu dan mijn mond nog even snel spoelen??'
  woensdag 12 januari 2022 @ 21:54:42 #147
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203161538
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, die associatie helpt ook niet echt huh _O-

Ik vond het ook maar idioot van mijn moeder om zo hersenloos precies te doen wat de tandarts zei. Want chocotoffs eten en toffees van quality street was blijkbaar prrrrrima. 8)7
Voor 't inkomen van die tandarts wel, want die trekken zo lekker licht loszittende stukjes tand, kies en vulling los :P
pi_203161546
Jongens ik ben al blij als ik niet vergeet om 2x per dag mijn tanden te poetsen (en flossen is bonuspunten) :{w
pi_203161548
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:51 schreef Candaasje het volgende:

Ja, zoiets heb ik ook gelezen. Valt in mijn doosje van 'can't win' dingen.
  woensdag 12 januari 2022 @ 21:55:18 #150
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203161550
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb net een sinaasappel op en denk nu 'eh....moet ik nu dan mijn mond nog even snel spoelen??'
Ja fruitzuren! HuuuuU! En natuurlijke suikers! Voel je de bacteriums al groeien?
pi_203161568
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:55 schreef fietsie het volgende:
Ja fruitzuren! HuuuuU! En natuurlijke suikers! Voel je de bacteriums al groeien?
Ik ga zo poetsen. Maar dat mag vast ook niet binnen een half uur na het eten van citrusfruit.
pi_203161572
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Als je gevoelige tanden hebt, kan het wel helpen ja.

Ik ben daarom ook gestopt met het uit de hand eten van fruit, ik snijd het in hapklare stukjes. Maar dat is omdat bij mij het gevoelige gedeelte op de snijkanten van m'n tanden zit. Als de gevoeligheid bij je tandvlees zit zal het wel niet zo uitmaken.

Gevoeligheid is vaak niet alleen voor heet en koud maar ook voor zuur.

Bij mij is het een opeenstapeling, als ik te veel hete/koude/zure/taaie dingen eet, krijg ik pijn. Ik vermijd ze liever allemaal een beetje dan dat ik een van die dingen helemaal moet vermijden. Dus ik eet wel zuur fruit maar dan drink ik er water bij, en ik eet wel wat taaie dingen maar bijvoorbeeld niet een maaltijd van supermarktpitabroodjes. :P

En ja, niet te kort na iets zuurs meteen poetsen.
  woensdag 12 januari 2022 @ 21:56:53 #153
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203161574
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik ga zo poetsen. Maar dat mag vast ook niet binnen een half uur na het eten van citrusfruit.
En alleen met je linkerhand he?
pi_203161621
quote:

Naar die samenwerking kan niet gekeken worden omdat er nog meer mis is met mijn traanvocht dan we al wisten.
Ik zei toch ogen!
Wat irri en fijn dat je weer iets gevonden hebt wat nu beter kan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203161626
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:56 schreef fietsie het volgende:
En alleen met je linkerhand he?
En op één been.

Sinds iets meer dan een jaar is een kwadrant (ik denk zelfs maar 1 tand) wel heel gevoelig voor koude, dus spoel nu met warm water. Was best geirriteerd toen ik dat tegen de tandarts zei en ze zei dat er he-le-maal niets te zien was :{
pi_203161630
Wat een verhaal Isa. Verhalen. -O-
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator woensdag 12 januari 2022 @ 22:01:27 #157
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203161653
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:46 schreef Candaasje het volgende:

Dus hoe zinvol dat precies is, als we het over de kans dat IK besmet raak hebben.... :') )
Hangt van je type masker af. Met zo'n blauw geval bescherm je vooral anderen, met FPP2 ben jezelf ook beschermd.

Ik kwam laatst een onderzoek tegen, als twee personen, waarvan een met Corona, samen een kwartier (of een half uur, weet het niet meer) in een afgesloten ruimte zaten met beide een FPP2 masker, was de kans op besmettingen heel erg klein.

Ik draag eigenlijk de hele tijd FPP2 maskers :Y
pi_203161672
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:59 schreef Vanyel het volgende:
Wat een verhaal Isa. Verhalen. -O-
Ja, dat van die liga was heus niet zo erg hoor. Ik heb er mee leren leven en mijn moeder heeft me behoed voor iets dat niet eens lekker was.

quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:30 schreef Myraela het volgende:
Overigens weet ik nog steeds niet wat hier nou staat. Myra, wat bedoel je?
  woensdag 12 januari 2022 @ 22:04:58 #159
63722 z80
I fink you freaky
pi_203161725
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:55 schreef fietsie het volgende:

[..]
Vergeet de zetmeel niet. Barstensvol voedingsstoffen voor de bacteriegroei en blijft lekker plakken.
pi_203161741
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 22:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hangt van je type masker af. Met zo'n blauw geval bescherm je vooral anderen, met FPP2 ben jezelf ook beschermd.

Ik kwam laatst een onderzoek tegen, als twee personen, waarvan een met Corona, samen een kwartier (of een half uur, weet het niet meer) in een afgesloten ruimte zaten met beide een FPP2 masker, was de kans op besmettingen heel erg klein.

Ik draag eigenlijk de hele tijd FPP2 maskers :Y
Wij hebben van die blauwe, wel medische. Geen FPP2 .
Ik moet wel zeggen... ze helpen wel goed tegen honden die in je gezicht likken. Zeker met van die leptospirose besmette honden is dat best fijn :Y
pi_203161798
quote:
12s.gif Op woensdag 12 januari 2022 22:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, dat van die liga was heus niet zo erg hoor. Ik heb er mee leren leven en mijn moeder heeft me behoed voor iets dat niet eens lekker was.
[..]
Ze keek Snackmasters.
  woensdag 12 januari 2022 @ 22:11:21 #162
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203161831
Ik juichte ook even toen ik zag dat volgende week liga milkbreak komt :D :9

Wel trek in een kaassoufle nu ook.
pi_203161840
Het is FFP2 overigens...Filtering Facepiece Particle en PPE....personal protective equipment
pi_203161870
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 22:09 schreef Clubsoda het volgende:

Ze keek Snackmasters.
Oh, daar heb ik ooit per ongeluk twee afleveringen van gezien en dat was super leuk _O_ (iets met een soort cheetos en een domino's pizza)
pi_203161890
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]
En op één been.

Sinds iets meer dan een jaar is een kwadrant (ik denk zelfs maar 1 tand) wel heel gevoelig voor koude, dus spoel nu met warm water. Was best geirriteerd toen ik dat tegen de tandarts zei en ze zei dat er he-le-maal niets te zien was :{
Als ik dat heb, smeer ik er een tijd 's avonds elmex sensitive op. Gewoon een kwakje ( *) ) voor het slapen gaan. Helpt altijd.
pi_203161911
quote:

[..]
Dit had ik toen nog niet eens gelezen ;)
quote:
[..]
Vieze koekjes namaaktv bij snackmasters.
  woensdag 12 januari 2022 @ 22:21:23 #167
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203162008
Ik vind de Britse versie van Snackmasters wel leuk, de NL versie is op een of andere manier knullig.

VS

[ Bericht 48% gewijzigd door fietsie op 12-01-2022 22:31:41 ]
pi_203162442
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 22:21 schreef fietsie het volgende:
Ik vind de Britse versie van Snackmasters wel leuk, de NL versie is op een of andere manier knullig.

[ afbeelding ] VS [ afbeelding ]
Ik ken alleen die Britse. Eens kijken of ik dat ergens terug kan zien, oude afleveringen. Want was best tof.
pi_203162507
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2022 21:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
fijn dat je weer iets gevonden hebt wat nu beter kan.
O+
Spoilers!
pi_203162551
Ooit bestond er Liga yoghurt break. Dat was lekker :9
Spoilers!
pi_203163055
quote:

We gaan het zo kijken.
Wel ff zin in na over mijn lijk en een paar vrij jonge onco-patiënten vandaag met slecht nieuws :(
pi_203163085
Iemand nog 2 hele oude poesebessen die weg moeten omdat coll naar app verhuisd en de katten lekker veel buiten zitten te soezen?
Zo sneu voor haar (de katten weten nog van niks ;) ) maar ze vind het zoooo moeilijk om er een oplossing voor te vinden.. ik zou ze denk ik gewoon meenemen en mss gaat het wel super na een tijdje met alleen een balkon.. maar ze staat erop dat ze naar buiten kunnen (boerderijsetting had ze het over vanmiddag).
  donderdag 13 januari 2022 @ 07:25:06 #173
63722 z80
I fink you freaky
pi_203164521
Booster QR code is binnen. Iets of wat pijnlijke plek op de arm ook. Lijkt op lokale spierpijn, dat had ik met de vorige twee niet.
Nu eens kijken of de plaatsbepaling en 5G beter werken. De uitbreiding naar wifi6 zaten er nog niet in.

Tijd voor een sloot koffie.
  donderdag 13 januari 2022 @ 08:16:07 #174
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203164771
quote:

Jaa die britse deed wel echt toffe snacks.
Maar vind de Nederlandse evengoed ook leuk, en hier ken ik de restaurants tenminste.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 januari 2022 @ 08:45:29 #175
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203165029

De Belgen hebben ook humor :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_203165120
quote:
Snackmasters dus inderdaad. :D En bij Snackmasters vind ik niet per se de lekkerste dingen het leukst om te kijken. Bedoel de kaassoufle van gisteren, volgens mij kan iedereen wel een kaassoufle maken. Niet zo exact hetzelfde als in zo'n aflevering, maar het lijkt er in ieder geval op. Maar bij een Liga Milkbreak zou ik niet weten waar ik moet beginnen. Zo vond ik bijvoorbeeld Hamka's ook leuk om te zien.
pi_203165218
Ik heb ook al sinds gisteren zin in kaassouffle.
  donderdag 13 januari 2022 @ 09:35:47 #178
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203165483
quote:

[..]
_O-

Als ik in een gechloreerd zwembad zwem heb ik altijd zin in friet met mayo
  donderdag 13 januari 2022 @ 09:38:27 #179
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203165501
Het ergste was trouwens als ma weer eens op dieet was, als zij op dieet was waren wij allemaal op dieet, niets te eten in huis.
pi_203166594
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 09:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als ik in een gechloreerd zwembad zwem heb ik altijd zin in friet met mayo
Jaaaaaa, zwembadpatat. :9~ :9~
pi_203166784
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2022 10:58 schreef Myraela het volgende:

[..]
Jaaaaaa, zwembadpatat. :9~ :9~
Hoe voel je je inmiddels? Wat een pech heb jij zeg :{

@Sarabi, doen de nieuwe druppels al wat?
Spoilers!
pi_203166894
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 20:45 schreef z80 het volgende:

[..]
Mogelijk interesse. Afhankelijk van wat,hoeveel en wat het kost. En wanneer beschikbaar. Als Groningen weer open is voor een dagje stad kan ik wel een keer die kant op komen. Voor enkel een paar kilo vlees heb ik er meer moeite mee on dat stuk te rijden.
Ik doe het bij voorkeur in een paar (voor mij) grote pakketen. 10 à 15 kilo.
¤12,50 per kilo als je het op zaterdag 12 februari komt ophalen
¤15,- per kilo voor datum daarna (ik ben weg van 14 febr t/m 13 mrt)
pi_203166921
quote:
0s.gif Op woensdag 12 januari 2022 20:48 schreef z80 het volgende:

[..]
Boiler in een keukenkastje? Vervangen door een doorstroomboiler. Die verdiend zich zeer snel terug mbt energieverbruik.
In Nederlandse aansluitingen zijn die dingen bijna niet bruikbaar. Het trekt zo'n enorme hoeveelheid vermogen, ook met een 3x25A is dat een crime om in te passen.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:28:26 #184
63722 z80
I fink you freaky
pi_203167084
quote:
7s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:17 schreef sigme het volgende:

[..]
In Nederlandse aansluitingen zijn die dingen bijna niet bruikbaar. Het trekt zo'n enorme hoeveelheid vermogen, ook met een 3x25A is dat een crime om in te passen.
De uitvoering voor een keukenkastje kan gewoon op een 16A groep. Het zelfde als de onderbouw boiler.
Die voor de badkamer is inderdaad een ander verhaal. 21KW is net voldoende om in de winter genoeg warm water te leveren. En dat is 3x 31A
pi_203167136
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:28 schreef z80 het volgende:

[..]
De uitvoering voor een keukenkastje kan gewoon op een 16A groep. Het zelfde als de onderbouw boiler.
Die voor de badkamer is inderdaad een ander verhaal. 21KW is net voldoende om in de winter genoeg warm water te leveren. En dat is 3x 31A
Oh ja, voor een keukenkraan natuurlijk. Dat zal idd wel net kunnen.
  donderdag 13 januari 2022 @ 11:33:33 #186
63722 z80
I fink you freaky
pi_203167160
quote:
2s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:16 schreef sigme het volgende:

[..]
Even een app gestuurd aan pa of hij ook wat wil overnemen. Ik laat nog weten of het een ja is.
pi_203167180
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als een blok geslapen, dus dat is erg fijn. Ook geen koorts meer, dus het gaat wel lekker.
pi_203167340
quote:
2s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:16 schreef sigme het volgende:

[..]
Voor ons wordt het even niets. Misschien komende zomer maar we zien dan eventueel wel of er nog iets over is.
Spoilers!
pi_203167467
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:33 schreef z80 het volgende:

[..]
Even een app gestuurd aan pa of hij ook wat wil overnemen. Ik laat nog weten of het een ja is.
^O^
pi_203167499
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Voor ons wordt het even niets. Misschien komende zomer maar we zien dan eventueel wel of er nog iets over is.
Het gaat nu om een portie schapevlees.
Later dit jaar komt er nog lamsvlees ( en ook nog wat meer schapevlees)
Lamsvlees is aardig duurder ;)
  donderdag 13 januari 2022 @ 12:00:13 #191
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203167574
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:54 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik dacht even te googelen naar of er recepten waren voor schapenbout icm een houtoven....
Vind ik dit:

quote:
Schapenbout is een buurtschap in de gemeente Terneuzen, in de Nederlandse provincie Zeeland. De buurtschap, in de regio Zeeuws-Vlaanderen, maakt deel uit van de woonkern Spui. Schapenbout bestaat uit zo'n veertig dijkhuisjes aan de Graaf Jansdijk. De naam Schapenbout heeft niets te maken met schapenvlees: het woord bout betekent hier 'uiteinde', te weten van een dijk. In deze buurtschap lag een restant van een dijk waar schapen op graasden. Vandaar de naam.

Schapenbout kreeg bekendheid door het televisieprogramma Man bijt hond, dat in het seizoen 2003–2004 van Hongerige Wolf (provincie Groningen) naar Schapenbout trok om mensen te bezoeken
pi_203167593
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:54 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik weet het. Maar ik heb sowieso de komende 4 maanden geen tijd om naar je toe te komen.
Spoilers!
pi_203167809
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 12:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik weet het. Maar ik heb sowieso de komende 4 maanden geen tijd om naar je toe te komen.
Oh zo. Nee, drukdrukdruk, eerst maar eens met je eigen lijf & leden & geest! Ben heel benieuwd hoeveel het je gaat opleveren (en hoe zwaar het eventueel valt).

Doordat we in het afgelopen jaar wat rare geboortegolven hadden komt er ergens in de lente nog een keer lamsvlees en daarna nog een keer begin zomer denk ik.
En daarna heeeeeeeeeeeel lang niet want in verband met die rare geboortegolven hebben we alle rammen bij onze ooien weggehaald, dus als het goed in ( }:| ) komen er deze lente geen lammeren.
pi_203169309
Waterkoud buiten. Stukje gefietst na een bestelling opgehaald te hebben. Het is droog (geen regen) maar m'n haar is drijfnat. Korte route gedaan, want voor de langere is het me wat te mistig.
  Moderator donderdag 13 januari 2022 @ 14:04:38 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203169557
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:28 schreef z80 het volgende:

[..]
Die aansluiting zul je toch moeten hebben als je na 2030 een andere auto koopt...
  donderdag 13 januari 2022 @ 14:05:46 #196
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203169579
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 14:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Die aansluiting zul je toch moeten hebben als je na 2030 een andere auto koopt...
Een andere -nieuwe- auto koopt. Ik voorzie een massale import van wel betaalbare auto's uit de rest van de EU landen die niet voorop willen lopen.
  Moderator donderdag 13 januari 2022 @ 14:08:29 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203169619
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 14:05 schreef fietsie het volgende:

[..]
Een andere -nieuwe- auto koopt. Ik voorzie een massale import van wel betaalbare auto's uit de rest van de EU landen die niet voorop willen lopen.
Die wil iedereen natuurlijk, dus worden die ook duur. Ik ga zorgen dat ik over een jaar of zes een nieuw exemplaar kan kopen :Y
pi_203169744
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 13:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Waterkoud buiten. Stukje gefietst na een bestelling opgehaald te hebben. Het is droog (geen regen) maar m'n haar is drijfnat. Korte route gedaan, want voor de langere is het me wat te mistig.
Best koud idd! Hier ook vochtig.
Toch 12 km gefietst. Met een paar omwegen langs molen en kaasboer.

Onderweg een slapende pony O+

donderdag 13 januari 2022 @ 14:18:04 #199
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203169783
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 14:16 schreef Blues het volgende:

slapende pony O+

Ik moest hieraan denken

pi_203169955
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 14:16 schreef Blues het volgende:

[..]
Best koud idd! Hier ook vochtig.
Toch 12 km gefietst. Met een paar omwegen langs molen en kaasboer.

Onderweg een slapende pony O+

[ afbeelding ]
Zou dat nou schelen? zo’n natte lap op je rug :?

Tandarts leek net van de havo af te zijn. De krullebol. En heeft rap en kundig een gaatje gefikst. Of ik verdoving wilde?
Nou, als u wil doorwerken…

Verder al 8 mailtjes over een pakketje dat vanavond wordt bezorgd. o|O

Het is waterkoud.
  donderdag 13 januari 2022 @ 14:35:22 #201
63722 z80
I fink you freaky
pi_203170103
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 14:27 schreef AnneX het volgende:

[..]

Tandarts leek net van de havo af te zijn. De krullebol. En heeft rap en kundig een gaatje gefikst. Of ik verdoving wilde?

Het is waterkoud.
Er zit een waterdichte laag in een paardendeken. Dus ja dat helpt.

Zo eens een rondje sportschool en sauna. Even uitzweten.
pi_203170112
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 14:27 schreef AnneX het volgende:

[..]

Het is waterkoud.
Dat heb ik ook, 7 dan 4 van de winkel en 3 van fietskoeriers (maar beter aangeven dan tussen 17-22 uur bezorging lukt niet)
pi_203170355
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 14:35 schreef z80 het volgende:

[..]
Er zit een waterdichte laag in een paardendeken. Dus ja dat helpt.

Zo eens een rondje sportschool en sauna. Even uitzweten.
Ok. Merci voor opheldering.
pi_203170420
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 14:50 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ok. Merci voor opheldering.
Vroegere vriendin was paardenmeisje, je wil niet weten wat er allemaal mogelijk is in de zeer uitgebreide wereld der paardendekens. Volgens mij zijn er meer soorten paardendekens (en dan heb ik het niet over de maten) dan soorten dekbedden.
pi_203170437
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 14:55 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vroegere vriendin was paardenmeisje, je wil niet weten wat er allemaal mogelijk is in de zeer uitgebreide wereld der paardendekens. Volgens mij zijn er meer soorten paardendekens (en dan heb ik het niet over de maten) dan soorten dekbedden.
😂

Oh ja, leuk van de aanbieding van patronen en stof.
Is de kwaliteit dan ook ok?
pi_203170442
Ik heb een voor mij totaal onbekende kaas gekocht.
Finse!
Lekker!
https://www.kaasiekaasie.(...)vuohen-grand-reserva
  donderdag 13 januari 2022 @ 15:18:28 #207
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203170763
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 14:56 schreef Blues het volgende:
Ik heb een voor mij totaal onbekende kaas gekocht.
Finse!
Lekker!
https://www.kaasiekaasie.(...)vuohen-grand-reserva
Jammer eigenlijk dat ik eigenlijk nooit kazen uit VS of Mexico tegenkom. Zou wel eens een Monteray Jack, Queso Blanco ofzo willen proberen. Ben er zeker van dat er ook goede kaas geproduceerd wordt daar.
pi_203170886
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Jammer eigenlijk dat ik eigenlijk nooit kazen uit VS of Mexico tegenkom. Zou wel eens een Monteray Jack, Queso Blanco ofzo willen proberen. Ben er zeker van dat er ook goede kaas geproduceerd wordt daar.
Nooit van gehoord..
Ik zal eens vragen bij onze kaasboer of ze zoiets hebben liggen.
Of bij Betty in IJmuiden..die zal t vast wel hebben.
L' amuse.
  donderdag 13 januari 2022 @ 15:29:04 #209
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203170990
Staat me bij dat er op EU niveau een conflict met de VS is over kaas-import naar de EU toe
Oa omdat ze daar van mening zijn dat Parmezaanse kaas ook in Wisconsin gemaakt kan worden.
  donderdag 13 januari 2022 @ 15:36:08 #210
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203171117
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:29 schreef fietsie het volgende:
Staat me bij dat er op EU niveau een conflict met de VS is over kaas-import naar de EU toe
Oa omdat ze daar van mening zijn dat Parmezaanse kaas ook in Wisconsin gemaakt kan worden.
Levensmiddelen uit de VS zijn sowieso zeldzaam.
  donderdag 13 januari 2022 @ 15:42:39 #211
63722 z80
I fink you freaky
pi_203171237
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Levensmiddelen uit de VS zijn sowieso zeldzaam.
Niet heel gek als je kijk wat er een troep daar in het eten gaat. Een heleboel "hulpstoffen" zijn hier verboden.
Zowel de kleurstoffen als de vetten springen er torenhoog uit.
Bij de mc het verschil in de frituur
https://boingboing.net/20(...)s-fries-have-14.html
  donderdag 13 januari 2022 @ 15:45:15 #212
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203171299
quote:
Notably absent from the UK fries is methylpolysiloxane, a commonly used anti-foaming agent that's also an ingredient used to make Silly Putty.
  donderdag 13 januari 2022 @ 15:52:16 #213
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203171435
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:42 schreef z80 het volgende:

[..]
Niet heel gek als je kijk wat er een troep daar in het eten gaat. Een heleboel "hulpstoffen" zijn hier verboden.
Zowel de kleurstoffen als de vetten springen er torenhoog uit.
Bij de mc het verschil in de frituur
https://boingboing.net/20(...)s-fries-have-14.html
De lijst van additieven die in EU niet zijn toegestaan en in de VS wel is niet heel erg lang AFAIK, maar de EU is meer gefocust op mogelijk en de VS meer op waarschijnlijkheid.
Ik betwijfel trouwens dat McD in Europa in plantaardige olie zonder anti foaming agent werkt.
  donderdag 13 januari 2022 @ 15:53:00 #214
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203171446
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 15:45 schreef fietsie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
E900
pi_203173197
Yeahhhh best wel veel geld terug van Vattenfall. En ik betaal al niet zo heel veel. Maar wanneer m'n nieuwe stoel binnenkomt hoef ik mijn spaarrekening niet aan te spreken *O*
pi_203173668
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Yeahhhh best wel veel geld terug van Vattenfall. En ik betaal al niet zo heel veel. Maar wanneer m'n nieuwe stoel binnenkomt hoef ik mijn spaarrekening niet aan te spreken *O*
Dat komt heel mooi uit dan *O*

Wat betaal je per maand dan? Had niet het idee dat Vattenfall heel goedkoop was.
pi_203173713
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 11:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

@:Sarabi, doen de nieuwe druppels al wat?
Meh nog niet echt -O-
pi_203173722
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Beter *O*
pi_203173725
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat komt heel mooi uit dan *O*

Wat betaal je per maand dan? Had niet het idee dat Vattenfall heel goedkoop was.
Ik betaal 90 per maand (ze wilden het terugbrengen naar 27) en krijg ruim 550 terug. Snap het niet zo heel goed, vorig jaar natuurlijk ook thuis geweest en overdag ook wel verwarming aan en nu ook soms overdag. De speedcomfort zit er nog maar een paar maanden dus dat zou het verschil niet kunnen zijn. Maar als ik de verbruikcijfers naast elkaar zet heb ik echt veel minder verbruikt.
pi_203173733
Hier is ondertussen de kogel door de kerk *O* :o we gaan voor 2 grote batches.
Als het goed is kunnen we half februari al weer brouwen.
pi_203173747
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Meh nog niet echt -O-
Maar konden ze ook niet aangeven wat het is? En een doorverwijzing naar een KNO arts? Dat duurt hier ook enorm lang voordat je er terecht kunt, maar dan heb je vast een afspraak
pi_203173778
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar konden ze ook niet aangeven wat het is? En een doorverwijzing naar een KNO arts? Dat duurt hier ook enorm lang voordat je er terecht kunt, maar dan heb je vast een afspraak
Hij vond het niet zo spannend. Ingetrokken trommelvlies kan komen door verkoudheid (maar kan me niet herinneren verkouden te zijn geweest). Dat kan zelfs 3 maanden duren. Of iets van een allergie.
Dus nog even afwachten en anders ga ik wel om de KNO vragen.
pi_203173780
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik betaal 90 per maand (ze wilden het terugbrengen naar 27) en krijg ruim 550 terug. Snap het niet zo heel goed, vorig jaar natuurlijk ook thuis geweest en overdag ook wel verwarming aan en nu ook soms overdag. De speedcomfort zit er nog maar een paar maanden dus dat zou het verschil niet kunnen zijn. Maar als ik de verbruikcijfers naast elkaar zet heb ik echt veel minder verbruikt.
Tja, vergelijken met voor/na blijft lastig, omdat temp en weersverschillen.
Denk je niet.
Op fb kreeg ik foto’s met sneeuw een jaar geleden.
Al met al een fors bedrag zeg om ‘terug te “krijgen”’. 🎉
Dan duik ik ook even in de app.
pi_203173783
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:49 schreef Kaatje1 het volgende:

27 _O- Dat zou fantastisch zijn _O_
  donderdag 13 januari 2022 @ 18:53:41 #225
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203173797
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:49 schreef Sarabi het volgende:
Spannend! Weet je al welke?
pi_203173807
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:52 schreef AnneX het volgende:

[..]
Tja, vergelijken met voor/na blijft lastig, omdat temp en weersverschillen.
Denk je niet.
Al met al een fors bedrag zeg om ‘terug te “krijgen”’.
Dan duik ik ook even in de app.
Het was toch afgelopen januari best koud? Met al die sneeuw enzo?
pi_203173829
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]
27 _O- Dat zou fantastisch zijn _O_
Voor de zekerheid toch maar omhoog gezet. Ik krijg toch liever wat terug dan dat ik moet bijbetalen. :P T is natuurlijk lood om oud ijzer, maar toch, het voelt lekkerder
pi_203173994
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:55 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Voor de zekerheid toch maar omhoog gezet. Ik krijg toch liever wat terug dan dat ik moet bijbetalen. :P T is natuurlijk lood om oud ijzer, maar toch, het voelt lekkerder
quote:

[..]
Verbruik december vergeleken en beduidend minder dan vorig jaar.
Toen was de gashaard vaker aan dan dit seizoen.

Trouwens: ik had wat nieuwe vesten gekocht om ‘ in te wonen’.
Bijna nog niet nodig gehad, want het is veel aangenamer met de ventilator.
Achter is de ventilator x2 óp de radiator gelegd in een poging om de warmte over de grond te ventileren.
pi_203174033
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 19:05 schreef AnneX het volgende:

[..]
[..]
Verbruik vergeleken en beduidend minder dan vorig jaar.
Toen was de gashaard vaker aan dan dit seizoen.
Ik bedacht me nog, in 2020 had ik regelmatig de airco aan en dit jaar was dat nauwelijks nodig. Misschien dat dat ook geholpen heeft
pi_203174049
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 19:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik bedacht me nog, in 2020 had ik regelmatig de airco aan en dit jaar was dat nauwelijks nodig. Misschien dat dat ook geholpen heeft
Dat is electriciteit. Duh.
Heb je het verbruik gecheckt in de app?
pi_203174111
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 19:09 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat is electriciteit. Duh.
Heb je het verbruik gecheckt in de app?
Ik krijg terug van gas en electra
pi_203174131
even gezien, december 2020 75 euro, 2021 52 euro.
pi_203174145
Bij ons was het ongeveer gelijk gebleven. Airco had wel minder gedraaid maar de panelen hadden ook minder opgebracht.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203174219
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:53 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Spannend! Weet je al welke?
SPOILER
pi_203174232
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 19:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat verklaarde in mijn hoofd ook mijn kleinere electra verbruik van 2021 vs 2020 :Y
Qua totaalkosten geen gigantische verschillen, maar ik blijk nog altijd minder te verstoken dan een gemiddeld huis van deze grootte nodig heeft *O*
  donderdag 13 januari 2022 @ 19:23:30 #236
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203174251
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 19:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]
SPOILER
Ahh die kan ik hier niet verkopen helaas _O-
Heb echt een ipa fanboy
pi_203174340
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 19:23 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ahh die kan ik hier niet verkopen helaas _O-
Heb echt een ipa fanboy
Wie weet richting de zomer :)
Houdt in ook van Black ipas?
pi_203174369
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 19:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dat verklaarde in mijn hoofd ook mijn kleinere electra verbruik van 2021 vs 2020 :Y
Qua totaalkosten geen gigantische verschillen, maar ik blijk nog altijd minder te verstoken dan een gemiddeld huis van deze grootte nodig heeft *O*
Ik ook best veel minder. En ik heb toch echt niet het idee dat ik zit te kleumen.
Maar ik weet dat er mensen hier in de flat bv de verwarming in de badkamer aan hebben (hele dagen). Geloof dat ik dat ding hooguit 4 keer aangehad heb in de 25 jaar dat ik hier woon, en alleen om de was sneller te drogen _O-
pi_203174379
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 18:49 schreef Sarabi het volgende:
Een Tonka, is dat niet wat voor een volgende batch? Volgens mij kunnen jullie dat heeeeel goed.

Edit: verder gelezen, spoiler gezien *O*
  donderdag 13 januari 2022 @ 19:32:48 #240
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203174392
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 19:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Wie weet richting de zomer :)
Houdt in ook van Black ipas?
Dat vind hij wel interessant :D
pi_203174412
quote:
3s.gif Op donderdag 13 januari 2022 19:31 schreef sigme het volgende:

[..]
Een Tonka, is dat niet wat voor een volgende batch? Volgens mij kunnen jullie dat heeeeel goed.

Bwehehehe.
  donderdag 13 januari 2022 @ 19:36:46 #242
63722 z80
I fink you freaky
pi_203174445
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 19:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Hier zijn de kosten gestegen. Wat niet heel verwonderlijk is. Thuiswerken. Dus de nodige apparatuur aan. En een lockdown waardoor er thuis meer gebruik gemaakt is van de badkamer. Normaal week ik schoon in de sportschool.
pi_203174540
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 19:36 schreef z80 het volgende:

[..]
Hier zijn de kosten gestegen. Wat niet heel verwonderlijk is. Thuiswerken. Dus de nodige apparatuur aan. En een lockdown waardoor er thuis meer gebruik gemaakt is van de badkamer. Normaal week ik schoon in de sportschool.
Wat dat betreft verschilde 2020 voor mij niet veel met 2021.
Ik werk thuis vanaf maart 2020, met afgelopen zomer wat kantoorweken. En nu de incidentele dag.

En in 2021 toch wat bespaard.

Deze week weer de jaarlijkse max op de hypotheek afgelost, net een paar abonnementen opgezegd en een TGTG box gekocht. Goed bezig ben ik *O*
Tot ik weer een duur hebbeding zie :')
pi_203174787
quote:
3s.gif Op donderdag 13 januari 2022 19:31 schreef sigme het volgende:

[..]

:D hij was lekker he?
Tonka is wel echt you love it or hate it, dus ben benieuwd hoe hij gaat verkopen.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 19:32 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat vind hij wel interessant :D
Ik hoop echt dat we die dit jaar ook kunnen uitbrengen. Hij stond nu ook op de short list maar helaas net niet geworden.
pi_203175416
quote:

Ik begreep mijn energiebedrijf ook niet heel erg. Ik had gemiddeld 5 euro per maand bespaard vergeleken met mijn voorschot (60 euro terug). En ze deden mijn maandelijkse voorschot met 15 euro omlaag terwijl ze eerder een mail stuurden dat ik waarschijnlijk 11 euro per maand meer moest betalen met de nieuwe tarieven 8)7 Schiet mij maar lek.
pi_203175473
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 19:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik ook best veel minder. En ik heb toch echt niet het idee dat ik zit te kleumen.
Maar ik weet dat er mensen hier in de flat bv de verwarming in de badkamer aan hebben (hele dagen). Geloof dat ik dat ding hooguit 4 keer aangehad heb in de 25 jaar dat ik hier woon, en alleen om de was sneller te drogen _O-
Boven staat de verwarming uit behalve in de badkamer haha. Lekker warme voetjes. Die moet warm zijn hoor haha
I solemnly swear i'm up to no good
pi_203175502
Wat een stom gedoe.
AFAS werkt dus niet meer vanaf huis (daar kan ik mijn werkgegevens inzien zoals dossier verzuim, loonstroken e.d.
Je moet nu een inlog hebben met een nieuwe wachtwoord wat je krijgt op je werkmail.
Waar je dus niet in kan vanaf huis, behalve mensen met een token.
Dat ik niet heb.
Wáárom maken ze het ineens zonder aankondigingen zo ingewikkeld!
Hopelijk lukt het morgen op het werk om die inlog te maken voor thuis... want... grappig is dat als ik op mijn werk in die gegevens wil, gaat dat via intranet zonder w.w.
Snappen jullie het nog :?
  donderdag 13 januari 2022 @ 20:37:10 #248
63722 z80
I fink you freaky
pi_203175504
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 20:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik begreep mijn energiebedrijf ook niet heel erg. Ik had gemiddeld 5 euro per maand bespaard vergeleken met mijn voorschot (60 euro terug). En ze deden mijn maandelijkse voorschot met 15 euro omlaag terwijl ze eerder een mail stuurden dat ik waarschijnlijk 11 euro per maand meer moest betalen met de nieuwe tarieven 8)7 Schiet mij maar lek.
Ze willen poen binnen harken, of beter binnen scheppen. Maar nu geld op de bank stallen kost geld, in plaat van dat het oplevert. Laat de klanten nu dan maar te weinig voorschot betalen, dit lever aan het einde meer op dan de boete rente bij de bank.
pi_203175875
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 20:37 schreef Blues het volgende:
Wat een stom gedoe.
AFAS werkt dus niet meer vanaf huis (daar kan ik mijn werkgegevens inzien zoals dossier verzuim, loonstroken e.d.
Je moet nu een inlog hebben met een nieuwe wachtwoord wat je krijgt op je werkmail.
Dat ik niet heb.
Hopelijk lukt het morgen op het werk om die inlog te maken voor thuis... want... grappig is dat als ik op mijn werk in die gegevens wil, gaat dat via intranet zonder w.w.
Oh ja gatver, het Token-voor-de-Uitverkorenen-Beleid :N Op mijn huidige werk hebben we een app. Zoveel makkelijker.
pi_203175898
Ook jofel is dat mijn Trio der Dingen er weer is. Als ik niet helemaal fit ben krijg ik een koortsblaar (of twee }:| ), een opgezette speekselklier en ontstoken tandvlees. Het protest van mijn immuunsysteem op drie vierkante centimeter slijmvlies ;(
pi_203176696
Avond allen :W

Klinkt wel nasty @Clubsoda :{ Ik zal er maar geen kusje op geven, maar je snapt me :P

Tof van jullie bierproject @Sarabi! Ik wilde 'projectJE' schrijven, maar laat die -JE maar weg :D *O*

@Blues was jij in mijn stadje? (Of kocht je het online?)
Afas werkt bij mij via een app, dat is wel makkelijk :)

Wij struisvogelen nog even verder over al dan niet gestegen woonlasten :P
pi_203176848
B
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 20:53 schreef Clubsoda het volgende:
Ook jofel is dat mijn Trio der Dingen er weer is. Als ik niet helemaal fit ben krijg ik een koortsblaar (of twee }:| ), een opgezette speekselklier en ontstoken tandvlees. Het protest van mijn immuunsysteem op drie vierkante centimeter slijmvlies ;(
ah, da’s stuk voor stuk al niet fijn, maar alle drie tegelijk is helemaal ellendig
pi_203176878
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 20:52 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh ja gatver, het Token-voor-de-Uitverkorenen-Beleid :N Op mijn huidige werk hebben we een app. Zoveel makkelijker.
Ja die heb ik al ged/l maar ook daar is een ww via werkmail vereist _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 13-01-2022 22:41:28 ]
pi_203177256
Ohja, mensen geschoold in de psychologie enzulks.... kunnen jullie me eens helpen wat voor testen een beetje betrouwbare testen zijn om je persoonlijkheid in kaart te brengen? O-)
Ik was nu aan het lezen en ik ken de MBTI test wel (maar daar lees ik wat tegengeluiden over, omdat het op Jung zijn ideeën is gebaseerd o.i.d?) en ik zie ook The Big Five vaak genoemd worden. Is dat wel wat, of is dat nu gewoon 'hip' ?

Het is voor werk. Althans, ik zeg het verkeerd; het is mijn huiswerk gegeven door iemand op het werk die mij wil helpen meer inzicht te krijgen in wie ik ben en hoe ik met situaties omga, en wat voor 'primair' karakter ik thuis en op het werk e.d. heb. Niet zozeer om aan mijn 'negatieve punten' (relatief negatief) te gaan sjorren. Wel om meer te kijken waar ik beter tot mijn recht zou komen. Dus zo'n test leek haar een handige eerste stap.

SPOILER
pi_203177265
Toch altijd fijn zo'n SC, om dingen voor jezelf op een rijtje te zetten :D _O- :@
pi_203177319
quote:
Dat is echt heel stom }:|
Spoilers!
pi_203177391
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 20:37 schreef Blues het volgende:
Wat een stom gedoe.
Dat ik niet heb.
Ik ben er mee opgehouden om in te loggen vanuit huis. Ze maken het onnodig onoverzichtelijk en lastig. En dan ook nog verschillende methodes voor verschillende programma's. Doei.

quote:
Serieus :') Wel overzichtelijk hoe het er mee staat :X
  donderdag 13 januari 2022 @ 22:09:06 #258
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203177479
quote:
7s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:01 schreef Candaasje het volgende:
Ohja, mensen geschoold in de psychologie enzulks.... kunnen jullie me eens helpen wat voor testen een beetje betrouwbare testen zijn om je persoonlijkheid in kaart te brengen? O-)
Ik was nu aan het lezen en ik ken de MBTI test wel (maar daar lees ik wat tegengeluiden over, omdat het op Jung zijn ideeën is gebaseerd o.i.d?) en ik zie ook The Big Five vaak genoemd worden. Is dat wel wat, of is dat nu gewoon 'hip' ?

Het is voor werk. Althans, ik zeg het verkeerd; het is mijn huiswerk gegeven door iemand op het werk die mij wil helpen meer inzicht te krijgen in wie ik ben en hoe ik met situaties omga, en wat voor 'primair' karakter ik thuis en op het werk e.d. heb. Niet zozeer om aan mijn 'negatieve punten' (relatief negatief) te gaan sjorren. Wel om meer te kijken waar ik beter tot mijn recht zou komen. Dus zo'n test leek haar een handige eerste stap.

SPOILER
Ik kan me voorstellen dat zo'n functie wel meer rust geeft in je werkdagen.
Dat hectische dag in dag uit lijkt me heel vermoeiend.
pi_203177516
quote:
7s.gif Op donderdag 13 januari 2022 21:34 schreef Candaasje het volgende:

@:Blues was jij in mijn stadje? (Of kocht je het online?)
Afas werkt bij mij via een app, dat is wel makkelijk :)

Het was gewoon een link omdat ik naar t kaasje zocht :D

Ja de app is ongetwijfeld handig. Als je een ww hebt zou ie het doen B-)
pi_203177521
quote:
Toch altijd fijn zo'n SC, om dingen voor jezelf op een rijtje te zetten :D _O- :@
Geen dank hoor ;)

Maar zonder dollen, het klinkt alsof die keuze een heel goede voor je is.
Spoilers!
pi_203177533
quote:

SPOILER
Ik weet niet waar je bedenkingen bij hebt, ik had al heel snel ja geroepen :D Maar dat is vanuit mijn standpunt bekeken. Ik zie allemaal positieve punten waar ik bij zou floreren. En waar je nu bent zit vol valkuilen en dingen waar ik heel ongelukkig van zou worden.
pi_203177602
Dat lijkt een hele goede keuze voor jou @Candaasje. Je klinkt nu al heel enthousiast
pi_203177612
Dan ben je in 1 klap een directe collega van me (weliswaar werk ik op een mensenpoli interne/oncologie) Candaas *O*

Klinkt goed!!
pi_203177793
Klinkt als een goede stap @Candaasje Leuk hoor, hoeveel mogelijkheden je hebt op je werkplek ^O^

Jouw kwakkel klinkt KEISTOM @Clubsoda :( ;(

Voor de volledigheid: ik gebruik AFAS… uhm… vanuit huis? Inloggen op intranet en dan nog eens op de app. Doet het prima :P Al word ik er soms wel moe van dat je voor ELKE app daar apart moet inloggen. Zodra ik achter de intranetmuur met tweestapsverificatie moet het maar goed zijn voor de niet direct cliënt gerelateerde zaken }:|
  Moderator donderdag 13 januari 2022 @ 22:27:08 #265
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203177918
AFAS is toch een verzekeringsmaatschappij?
pi_203178074
AFAS was de sponsor van AZ dus ik associeer het met voetbal. :')
pi_203178087
thnx allen! :D

En jeej @Blues ! Zal best wat overeenkomen :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik weet niet waar je bedenkingen bij hebt, ik had al heel snel ja geroepen :D Maar dat is vanuit mijn standpunt bekeken. Ik zie allemaal positieve punten waar ik bij zou floreren. En waar je nu bent zit vol valkuilen en dingen waar ik heel ongelukkig van zou worden.
Het werd even plots geopperd en het was meer dat ik had verwacht meer naar neurologie te gaan. Maar qua team en werkzaamheden zou het wel eens heel fijn kunnen uitpakken.
  Moderator donderdag 13 januari 2022 @ 22:40:40 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203178267
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:33 schreef Tele6 het volgende:
AFAS was de sponsor van AZ dus ik associeer het met voetbal. :')
Ja en toch ook een concertzaal?

Daar ken ik het ook van ja.
pi_203178356
@Candaasje ik heb ooit van allerlei online vragenlijstjes en testjes in proberen te vullen om te kijken waar m'n kwetsbaarheden lagen en wat ik daar misschien mee kon, maar meestal krijg je alleen maar dingen terug die je al wist en het humeur dat je op het moment van invullen hebt vertekent de boel enorm. Ik zou eerder eigenlijk kijken of je voor een paar typische situaties kunt beschrijven wat er gebeurde, wat je dacht en voelde, en wat je vervolgens hebt gedaan, en dan eens kijken of er gedachten en gevoelens zijn die vaak terugkomen in allerlei gebeurtenissen. Dus een beetje zoals die G-schema's die @Blues eerst ook deed. :)
pi_203178423
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:44 schreef Tele6 het volgende:
@:Candaasje ik heb ooit van allerlei online vragenlijstjes en testjes in proberen te vullen om te kijken waar m'n kwetsbaarheden lagen en wat ik daar misschien mee kon, maar meestal krijg je alleen maar dingen terug die je al wist en het humeur dat je op het moment van invullen hebt vertekent de boel enorm. Ik zou eerder eigenlijk kijken of je voor een paar typische situaties kunt beschrijven wat er gebeurde, wat je dacht en voelde, en wat je vervolgens hebt gedaan, en dan eens kijken of er gedachten en gevoelens zijn die vaak terugkomen in allerlei gebeurtenissen. Dus een beetje zoals die G-schema's die @:Blues eerst ook deed. :)
Doe!
Is al aardig automatisme geworden en het maakt zo'n verschil in hoe je je voelt. O+
Naast het cirkel van invloed en het assertiever worden gebeuren.
Kan het iedereen aanraden *O*

Heeft je h.a. een POH ggz candaas?
Mss daar eens paar x naar toe om dit op te starten en te trainen.
pi_203179136
Mooi om te zien hoe @Candaasje tijdens het typen een antwoord krijgt. :') herkenbaar ook wel.
pi_203180229
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2022 22:48 schreef Blues het volgende:

[..]
Doe!
Is al aardig automatisme geworden en het maakt zo'n verschil in hoe je je voelt. O+
Naast het cirkel van invloed en het assertiever worden gebeuren.
Kan het iedereen aanraden *O*

Heeft je h.a. een POH ggz candaas?
Mss daar eens paar x naar toe om dit op te starten en te trainen.
Niet zelf denk ik, maar misschien dat ze wel weet waar ik het best zou kunnen aankloppen. Zal eens informeren!

@Tele6 : zal ik ook eens doen! Eigenlijk de laatste gesprekken al best wat situaties over besproken.
Maar ik zou er toch ook graag een (semi) objectief paar ogen naar laten kijken, want ik ben zo iemand die niet alleen voor anderen enorm invult, maar ook voor mezelf en dat vertroebeld ook wel :P .
pi_203180231
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:32 schreef Lonaa het volgende:
Mooi om te zien hoe @:Candaasje tijdens het typen een antwoord krijgt. :') herkenbaar ook wel.
Ik had schrijver moeten worden. Van letterlijk zelfhulpboeken :+
pi_203180688
Goedemorgen!
Heb je iets aan Belbin, @Candaasje?
Hier een of ander internettestje dat er losjes op gebaseerd is: https://www.123test.nl/groepsrollentest/

Ik begon de dag met 2u wandelen. Ik sliep niet meer en liefste wou nog wel graag slapen.
pi_203180760
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 06:31 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik had schrijver moeten worden. Van letterlijk zelfhulpboeken :+
Ik moest er echt enorm om grijnzen gisterenavond. :D O+
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:42:39 #277
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203180873
Goedemorgen; gisteravond uk in tranen, die bleek de dag ervoor een fietsongeluk gehad te hebben, maar wilde eega niet extra overspannen maken dus had het voor zich gehouden...
E.e.a. escaleerde echter omdat de "tegenpartij" schade had, en haar via haar mobiel probeerde te benaderen, wat zij steeds wegdrukte....

Wat een gedoe en gelazer..
pi_203180883
Achgos. ;( O+
pi_203181028
Ach, die arme uk.
  vrijdag 14 januari 2022 @ 08:59:47 #280
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203181058
Ja ben gisteravond ook gezellig samen even met d'r oma weg gaan brengen en een rondje rijden, zodat ze kon ventileren zonder zich belastend te voelen voor eega.

Verzekeringsmedewerker vroeg ook vooral hoe het met uk was; goed in het script gezet van de scriptschrijver :P
pi_203181367
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 08:42 schreef fietsie het volgende:
Goedemorgen; gisteravond uk in tranen, die bleek de dag ervoor een fietsongeluk gehad te hebben, maar wilde eega niet extra overspannen maken dus had het voor zich gehouden...
E.e.a. escaleerde echter omdat de "tegenpartij" schade had, en haar via haar mobiel probeerde te benaderen, wat zij steeds wegdrukte....

Wat een gedoe en gelazer..
Wat naar -O-
Hopelijk kan je dat gevoel een beetje wegnemen bij haar
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:29:52 #282
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203181408
Ze dacht dus dat zoiets ook spaargeld ging kosten, en had al zitten berekenen hoeveel ze had enzo.

Heb dr dus gisteravond naast me neergezet voor 't gesprek met de verzekering, en ook laten zien welke polissen er zijn en waar die voor zijn enzo.
Dat vond ze verhelderend, en toen snapte ze ook waarom ik me alleen maar druk maakte over haarzelf; daarna dat ritje met oma (die eet hier sinds ze alleen is vaak) en even via de mcFlurry dispenser naar huis ;)
pi_203181416
Arme uk. Wat fijn dat je dit voor haar hebt kunnen doen @fietsie :*
  vrijdag 14 januari 2022 @ 09:31:21 #284
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203181429
@Isabeau al gezien dat "jouw" spoorverbinding er in mei 2 weken uit ligt?
pi_203181445
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:29 schreef fietsie het volgende:
Ze dacht dus dat zoiets ook spaargeld ging kosten, en had al zitten berekenen hoeveel ze had enzo.

Heb dr dus gisteravond naast me neergezet voor 't gesprek met de verzekering, en ook laten zien welke polissen er zijn en waar die voor zijn enzo.
Dat vond ze verhelderend, en toen snapte ze ook waarom ik me alleen maar druk maakte over haarzelf; daarna dat ritje met oma (die eet hier sinds ze alleen is vaak) en even via de mcFlurry dispenser naar huis ;)
Ach erm, neemt ze dat ook nog eens op haar schouders.
pi_203181937
quote:
0s.gif Op donderdag 13 januari 2022 23:32 schreef Lonaa het volgende:
Mooi om te zien hoe @:Candaasje tijdens het typen een antwoord krijgt. :') herkenbaar ook wel.
Dit, ja. :D Maar zeker doen, Candaasje. Vooral fijne collega's zou voor mij echt wel doorslaggevend zijn, dat is zo bepalend voor je werkplezier.
pi_203181989
Wij hebben overigens geen auto gekocht gisteren. We gingen toch bij een ander kijken dan de oude Fiesta. Maar het was een kekke handelaar en er bleek na even rondkijken aan de auto nog voor een best bedrag (900 euro) aangedaan te moeten worden. Had ie er even niet bijgezegd. Wilde ons wel 200 euro tegemoet komen. Ja, nee, bedankt en groetjes. :W
pi_203182061
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:19 schreef Lonaa het volgende:
Wij hebben overigens geen auto gekocht gisteren. We gingen toch bij een ander kijken dan de oude Fiesta. Maar het was een kekke handelaar en er bleek na even rondkijken aan de auto nog voor een best bedrag (900 euro) aangedaan te moeten worden. Had ie er even niet bijgezegd. Wilde ons wel 200 euro tegemoet komen. Ja, nee, bedankt en groetjes. :W
Nou zeg! Denkt hij werkelijk nog dat ding te kunnen verkopen?
  vrijdag 14 januari 2022 @ 10:30:46 #289
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203182103
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:19 schreef Lonaa het volgende:
Een Ford Fiasco dus, feitelijk? En je eigen garage, had die inmiddels iets?
pi_203182205
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:30 schreef fietsie het volgende:

[..]
Een Ford Fiasco dus, feitelijk? En je eigen garage, had die inmiddels iets?
Het was een Kia Rio. :7 Oranje. :7

Mijn eigen garage heeft nog steeds een Saab die een matig onverstandige keuze is en een i10 die eigenlijk te duur is.

We gaan er woensdag heen en ik heb zo'n vermoeden dat we dan naar huis rijden met een te dure i10. :')
pi_203182230
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nou zeg! Denkt hij werkelijk nog dat ding te kunnen verkopen?
Ja hoor. Kan ook wel prima. Het zijn geen gekke dingen die er mis zijn maar onderhoudsdingen. Het ene (de riem) moet eigenlijk nu, de bandjes+uitlijnen kunnen nog wel even wachten.

Met wat onderhandelen hadden we m best voor 3100 euro kunnen kopen en dan was de riem gedaan, maar dan moet je nog steeds de banden. Dat is prima prijs maar ik vond het een eikel. :')
pi_203182231
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 09:31 schreef fietsie het volgende:
@:Isabeau al gezien dat "jouw" spoorverbinding er in mei 2 weken uit ligt?
:Y

Wel mooie levenslessen voor uk *O* Problemen moet je aangaan en niet wegdrukken. Verzekeringen zijn verstandig. Hoe het met de personen gaat is belangrijker dan de blikschade. Oh, en dingen met je ouders delen is handig ook al wil je ze er liever niet mee belasten :+
pi_203182240
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:41 schreef Lonaa het volgende:

Ja hoor. Kan ook wel prima. Het zijn geen gekke dingen die er mis zijn maar onderhoudsdingen. Het ene (de riem) moet eigenlijk nu, de bandjes+uitlijnen kunnen nog wel even wachten.

Met wat onderhandelen hadden we m best voor 3100 euro kunnen kopen en dan was de riem gedaan, maar dan moet je nog steeds de banden. Dat is prima prijs maar ik vond het een eikel. :')
Bij gladjakker-gevoel altijd rennen :+
  vrijdag 14 januari 2022 @ 10:42:10 #294
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203182246
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]

We gaan er woensdag heen en ik heb zo'n vermoeden dat we dan naar huis rijden
Dat klinkt als een potentieel succes
pi_203182251
Eikel is de beste reden inderdaad
  vrijdag 14 januari 2022 @ 10:42:59 #296
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203182264
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Eikel is de beste reden inderdaad
Eikel?
pi_203182273
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Bij gladjakker-gevoel altijd rennen :+
Het was zo'n kek mannetje met een hippe bril en beige coltrui. Denk net op wintersport geweest en waarschijnlijk afgelopen zomer ondanks negatief reisadvies ook op Ibiza. Hij had ook geen verstand van auto's, wel van geld verdienen.

Oh en hij heeft wel 4x gezegd dat ze zulke goeie reviews hadden. Ik denk dat je korting krijgt als je 5sterren review achterlaat op Google.

Hij heeft ook niet geprobeerd "de auto te verkopen" zeg maar, omdat ie zelfverzekerd genoeg is om te weten dat hij ze wel verkoopt zeg maar.
pi_203182275
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:42 schreef fietsie het volgende:

[..]
Eikel?
Lonaa’ verhaal
pi_203182297
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:42 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dat klinkt als een potentieel succes
Ik denk wel dat ik de Swift ook mee moet nemen, geloof nooit dat ik m bij mijn garage achter mag laten. :') "Dat ding heb ik verkocht om m nooit meer te zien, aju" :')

Overweeg soberso wel om m zelf naar de sloop te brengen, op z'n laatste reis. Ik wil in ieder geval 1 van de kentekens houden om in te lijsten. O+
pi_203182338
Af en toe denk ik ook nog steeds "misschien moet ik m gewoon nog een keer laten oplappen" O+
  vrijdag 14 januari 2022 @ 10:49:29 #301
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203182361
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 10:45 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik denk wel dat ik de Swift ook mee moet nemen, geloof nooit dat ik m bij mijn garage achter mag laten. :') "Dat ding heb ik verkocht om m nooit meer te zien, aju" :')

Overweeg soberso wel om m zelf naar de sloop te brengen, op z'n laatste reis. Ik wil in ieder geval 1 van de kentekens houden om in te lijsten. O+
Ik zou m dan niet te lang in jouw buurt parkeren, ongebruikt :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')