SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Uit de laatste data van de kiemsurveillance blijkt dat half december nog geen 10% van de gevallen omikron betrof, dus dat lijkt me heel sterk.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:41 schreef Za het volgende:
Hebben meer mensen het idee dat de Omicron piek in Duitsland, Nederland en België mogelijk al in november plaats had?
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/varianten![]()
En dat terwijl er toch altijd veel kritiek is op de zachte aanpak van criminaliteit in Nederland.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:40 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ja, nou, niet goed genoeg dus. Als ik kijk naar het beleid van de afgelopen 10 jaar heb ik ook niet de indruk dat er heel veel werk van wordt gemaakt.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
![]()
En het antwoord van de politiebond:Nee, nee dit kan niet.quote:De Nationale Politie heeft nog niet gereageerd op de tweet van Melzer. Voorzitter van de politiebond ACP Gerrit van de Kamp zegt dat het oordeel van de VN-rapporteur "geheel zijn eigen verantwoordelijkheid is". "Deze meneer heeft kennelijk deze rol bij de VN en kan dit onderzoeken", zegt Van de Kamp over de tweet.
"Ik vind het in beginsel goed dat hij dat doet, maar dan moeten wel alle feiten en omstandigheden in de juiste context gewogen worden. Deze tweet zal bij veel politiemensen heel stevig binnenkomen", vervolgt hij. "In Nederland zijn we gewend om gedegen onderzoek te doen voordat we een oordeel vellen. Kennelijk heeft hij zijn conclusie al getrokken."![]()
![]()
Dat is de reden dat Radboud UMC nu ook PCR tests gaat doen bij gewone opnames.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:36 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik geloof dat de incidental findings zelfs al hoger lagen in Londen, dus wat dat betreft goed nieuws wat betreft de ernst van omikron.
Patiënten in Radboudumc krijgen standaard PCR-test bij opnameDan zouden ze achteraf samples van November moeten gaan kijken, ik vraag mij af of ze bij sequencen in November al keken naar deze variant?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Fat zou goed kunnen maar lijkt mij dan uit samples wel afleidbaar, ook achteraf?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Er was ook een Stealth variant, en we sequencen weinig hier.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:43 schreef Tijn het volgende:
Uit de laatste data van de kiemsurveillance blijkt dat half december nog geen 10% van de gevallen omikron betrof, dus dat lijkt me heel sterk.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/varianten
De enorme pieken komen overheen met die we nu elders zien als zijnde Omicron pieken.![]()
Dat opperde ik laatst ook, maar er kwamen wel plausibele tegenargumenten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:41 schreef Za het volgende: Hebben meer mensen het idee dat de Omicron piek in Duitsland, Nederland en België mogelijk al in november plaats had?
![]()
Het is gewoon buitensporig geweld en machtsmisbruik. Totaal niet proportioneel ook. Die agent moet gewoon vervolgd worden. Einde baan en desnoods gewoon op kantoor. Dat gegeil van mensen op de uitvoerende macht is ook zo debiel. Als het de politie is mag ineens alles.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:44 schreef Pistolero het volgende:
[ twitter ]
En het antwoord van de politiebond:
[..]
Nee, nee dit kan niet.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Sow die is flink blauwquote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:44 schreef Pistolero het volgende:
[ twitter ]
[..]
Nee, nee dit kan niet.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Uh nee, politie mag niet alles, demonstranten ook niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is gewoon buitensporig geweld en machtsmisbruik. Totaal niet proportioneel ook. Die agent moet gewoon vervolgd worden. Einde baan en desnoods gewoon op kantoor. Dat gegeil van mensen op de uitvoerende macht is ook zo debiel. Als het de politie is mag ineens alles.
Ik kijk wel uit naar de eerst volgende ongeregeldheden bij een voetbalwedstrijd. Benieuwd welke kant er gekozen gaat worden.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Je weet niet wat er aan de hand is. Voor hetzelfde geldt heeft die vent tien seconden eerder met zwaar vuurwerk lopen gooien bij wijze van. Het enige wat we zien is dat de politie er stevig in gaat. Onderzoek moet uitwijzen of dat terecht is geweest.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is gewoon buitensporig geweld en machtsmisbruik. Totaal niet proportioneel ook. Die agent moet gewoon vervolgd worden. Einde baan en desnoods gewoon op kantoor. Dat gegeil van mensen op de uitvoerende macht is ook zo debiel. Als het de politie is mag ineens alles.zie email 27 oktober![]()
Waarom reageert hij op iets van maart? Waar al opvolging voor is geweest vanuit het politieapparaat??quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:44 schreef Pistolero het volgende:
[ twitter ]
[..]
Nee, nee dit kan niet.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nu kunnen we het gewoon wegzetten dat het toch maar wappies zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:44 schreef Pistolero het volgende:
[ twitter ]
[..]
Nee, nee dit kan niet.
Als dit een donkere man was op een uit de hand gelopen rassenprotest ofzo was half bekend Amerika zich er mee gaan bemoeien. Ironisch en treurig tegelijk hoe die dingen gaan."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Er zijn gevallen van omikron gevonden in november in Nederland, dus dat gebeurde zeker al. Het waren er alleen nog heel weinig en zijn er sindsdien gestaag meer.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan zouden ze achteraf samples van November moeten gaan kijken, ik vraag mij af of ze bij sequencen in November al keken naar deze variant?
https://www.bbc.com/news/world-europe-59473131![]()
Geen idee. Maar kan ook achteraf.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is de reden dat Radboud UMC nu ook PCR tests gaat doen bij gewone opnames.
Patiënten in Radboudumc krijgen standaard PCR-test bij opname
[..]
Dan zouden ze achteraf samples van November moeten gaan kijken, ik vraag mij af of ze bij sequencen in November al keken naar deze variant?
Worden altijd wel samples bewaard voor onderzoekOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ook nog eens dat ja. Deze twee agenten worden al vervolgd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom reageert hij op iets van maart? Waar al opvolging voor is geweest vanuit het politieapparaat??zie email 27 oktober![]()
Dit zijn overigens beelden uit maart 2021. Twee agenten zijn hiervoor veroordeeld.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:44 schreef Pistolero het volgende:
[ twitter ]
[..]
Nee, nee dit kan niet.
Dat was de meneer van de VN even ontgaan.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Wat was de opvolging destijds?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom reageert hij op iets van maart? Waar al opvolging voor is geweest vanuit het politieapparaat??Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Zijn ze al veroordeeld? Ik wist wel dat er vervolging was ingesteld…quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Twee agenten zijn hiervoor veroordeeld.zie email 27 oktober![]()
Lijkt me trouwens doodeng, zo'n hond en dat geweld van die agenten op je, als je daar weerloos ligt
Wat er ook aan vooraf is gegaan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja toch? Of enkel dat ze vervolgd gingen worden? Hoorde het vanmorgen ergens, twijfel nu welke van de twee het was.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn ze al veroordeeld? Ik wist wel dat er vervolging was ingesteld…'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat is weer een reden dat ik er dan ook heel ver vandaan blijf.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:52 schreef Molo het volgende:
Lijkt me trouwens doodeng, zo'n hond en dat geweld van die agenten op je, als je daar weerloos ligt
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Die voorbeelden worden hier toch dagelijks gegeven? Net nog, hoe het AD en de NOS de ziekenhuiscijfers brengen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geef eens voorbeelden dan als dat zó duidelijk is.
Een artikel over quotes van een OMT-lid heeft natuurlijk nul komma nul met angst zaaien te maken.![]()
Dan nog.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je weet niet wat er aan de hand is. Voor hetzelfde geldt heeft die vent tien seconden eerder met zwaar vuurwerk lopen gooien bij wijze van. Het enige wat we zien is dat de politie er stevig in gaat. Onderzoek moet uitwijzen of dat terecht is geweest.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja en wat er ook aan vooraf is gegaan, politie heeft natuurlijk niet de taak om te straffen. Dus als iemand uitgeschakeld is moeten ze hem gewoon afvoeren, niet nog even lekker nutteloos doormeppen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:52 schreef Molo het volgende:
Wat er ook aan vooraf is gegaanLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
PaRoDiUzZ in NWS / Demonstraties tegen coronamaatregelen #144 Rellen in de winter
Jongens in NWS is er een hele reeks hierover.![]()
We sequencen weinig, maar uit het feit dat het percentage omikron dat gevonden wordt toeneemt, is het niet zo logisch om te denken dat de piek al geweest is.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:47 schreef Za het volgende:
[..]
Er was ook een Stealth variant, en we sequencen weinig hier.
De enorme pieken komen overheen met die we nu elders zien als zijnde Omicron pieken.
Bovendien zag je in het VK eerder ook al enorme aantallen positieve tests aan het eind van de zomer, toen het allemaal nog delta was. Ik zie geen reden om te denken dat dat hier niet ook gewoon het geval was.![]()
17 December was er nog geen datum voor een zitting, https://nos.nl/artikel/24(...)n-coronademonstratiequote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja toch? Of enkel dat ze vervolgd gingen worden? Hoorde het vanmorgen ergens, twijfel nu welke van de twee het was.zie email 27 oktober![]()
Genoeg te mekkeren maar als je de mening over de politie vormt aan de hand van een, al dan niet geknipt, filmpje op het internet, dan zou ik als politiebond het ook niet heel serieus nemen wat die man allemaal vindt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:44 schreef Pistolero het volgende:
[ twitter ]
[..]
Nee, nee dit kan niet.![]()
Pushbericht genot. "Forse stijging"."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die voorbeelden worden hier toch dagelijks gegeven? Net nog, hoe het AD en de NOS de ziekenhuiscijfers brengen bijvoorbeeld.Wat is hier angstzaaien aan?quote:1706 coronapatiënten in het ziekenhuis, 37 minder dan gisteren
In de ziekenhuizen zijn 151 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdeling. Op de IC's kwamen er 28 nieuwe patiënten bij.
De bezetting in de ziekenhuizen is afgenomen. Er liggen nu 1706 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 1743), van wie 477 op de IC (gisteren: 488), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Van hen liggen er 13 patiënten in Duitsland op de IC.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ja wat dan nog? Als er vervolgens doden vallen door explosieven zegt heel Nederland “waarom deed de politie niets”.quote:zie email 27 oktober![]()
Dat weet ik, en ook dat er agenten zijn veroordeeld. Dat maakt die bagatelliserende uitspraken van de politiebond alleen maar treuriger.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit zijn overigens beelden uit maart 2021. Twee agenten zijn hiervoor veroordeeld.
Dat was de meneer van de VN even ontgaan.![]()
Dat is een ding wat zeker is.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja en wat er ook aan vooraf is gegaan, politie heeft natuurlijk niet de taak om te straffen. Dus als iemand uitgeschakeld is moeten ze hem gewoon afvoeren, niet nog even lekker nutteloos doormeppen.zie email 27 oktober![]()
Dan is het inderdaad 'worden vervolgd'. Anyway, er is dus actie ondernomen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
17 December was er nog geen datum voor een zitting, https://nos.nl/artikel/24(...)n-coronademonstratie'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ach houd toch op. Je weet best wat er bedoeld wordt. Dan haal je er een stukje uit waarin het niet zo gebracht wordt (heb het niet eens gelezen, maar dat vermoed ik).quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
Wat is hier angstzaaien aan?![]()
Nou ja, als de bond wordt gevraagd naar een reactie over deze tweet zonder dat ze weten dat het over iets uit maart 2021 gaat snap ik de reactie wel.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:55 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat weet ik, en ook dat er agenten zijn veroordeeld. Dat maakt die bagatelliserende uitspraken van de politiebond alleen maar treuriger.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
PaRoDiUzZ in NWS / Demonstraties tegen coronamaatregelen #144 Rellen in de winter
Nog 1 keer vraag ik het, anders ga ik vegen.![]()
Dus je hebt het niet gelezen, maar toch vind je het allemaal angstzaaien. Misschien moet je daar zelf mee ophouden. Dit is de letterlijke tekst van het NOS liveblog, niets meer en vooral ook niets minder.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ach houd toch op. Je weet best wat er bedoeld wordt. Dan haal je er een stukje uit waarin het niet zo gebracht wordt (heb het niet eens gelezen, maar dat vermoed ik).'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik hoor vooral Ommikromquote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:57 schreef Simmertje het volgende:
Hebben jullie trouwens ook mensen in de omgeving die het uitspreken als omNikron?
Omnikronloverquote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:57 schreef Simmertje het volgende:
Hebben jullie trouwens ook mensen in de omgeving die het uitspreken als omNikron?![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)l-mogelijk~acf2cdff/
Wie kan achter de betaalmuur en de strekking van dit artikel lezen?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Vaccineren is niet verplicht. En de keuze omdat wel of niet te doen staat je vrij maar heeft mogelijk ook gezien de impact van de covid pandemie gevolgen. Maar ook dat is je eigen keuze.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 09:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb ook geen begrip voor hun keuze maar ben wel voor vrije keuze wat dat betreft.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Is er inmiddels wel al iets geregeld voor mensen die zich niet kunnen laten vaccineren en/of testen?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Vaccineren is niet verplicht. En de keuze omdat wel of niet te doen staat je vrij maar heeft mogelijk ook gezien de impact van de covid pandemie gevolgen. Maar ook dat is je eigen keuze.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Feestdagenpiek!"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Enórme sensatiekop zegquote:.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Helaas, je mag niet meer meedoen aan de maatschappij. Iedereen kan zich laten vaccineren, ga je maar onder narcose. (Uitspraak HdJ)quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Is er inmiddels wel al iets geregeld voor mensen die zich niet kunnen laten vaccineren en/of testen?![]()
Nee voor zover ik weet en dat is zorgelijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Is er inmiddels wel al iets geregeld voor mensen die zich niet kunnen laten vaccineren en/of testen?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ga anders een cursus begrijpend lezen volgend, want dat stukje vond ik geen angstzaaien. En ja dat kon ik beoordelen ondanks dat ik het niet gelezen had. En je weet verdomd goed wat ik bedoel en wat er hier dagelijks door meerdere mensen minus twee wordt opgemerkt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus je hebt het niet gelezen, maar toch vind je het allemaal angstzaaien. Misschien moet je daar zelf mee ophouden. Dit is de letterlijke tekst van het NOS liveblog, niets meer en vooral ook niets minder.![]()
Nee, dan val je onder de wappie groep. Pech gehadquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Is er inmiddels wel al iets geregeld voor mensen die zich niet kunnen laten vaccineren en/of testen?![]()
Zonder lockdown was het nog véél erger geweestquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:02 schreef trein2000 het volgende:
Ja laten we een lockdown doen die niet werkt!
Dat wordt genieten als de basisschool en middelbare school weer open gaan. Hopelijk de laatste stuiptrekkingen van het lockdownbeleid.quote:![]()
Dit worden de cruciale twee weken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:02 schreef trein2000 het volgende:
Ja laten we een lockdown doen die niet werkt![b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Zonder lockdown waren er nog veel meer besmettingen hè.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:02 schreef trein2000 het volgende:
Ja laten we een lockdown doen die niet werkt!![]()
Ik irriteer mij aan het woordje "nog"quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Ik eis een lockdown zoals in China, deuren dicht lassen![]()
Het is gewoon een kwestie van iedereen gaat vroeg of laat corona krijgen.
Laat het maar snel genoeg gaan, ik wil ook wel eens weer terug naar normaal.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Met avondklok veel minder.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zonder lockdown waren er nog veel meer besmettingen hè.![]()
Die nieuwsartikelen op de radio mogen ook niet meer positief zijn denk ik.
'Vandaag wederom minder ziekenhuisopnames, MAARRR... Flinke piek verwacht halverwege januari'![]()
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Wat een gelul.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nee, dan val je onder de wappie groep. Pech gehad![]()
En weer ga ik het zeggen, maar ben heel benieuwd naar de ziekenhuiscijfers de komende twee weken.
Als er geen stijging krijgen, kunnen we dan definitief open?
Aan de andere kant, als we wel gaan stijgen, gaan alle lockdown-critici dan ook hun fout toegeven?![]()
Ik denk dat je daar best vraagtekens bij kan stellen. Heel veel meer of relatief meer ten opzichte van een baseline?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zonder lockdown waren er nog veel meer besmettingen hè.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik vraag je om een voorbeeld en je komt met de manier waarop onder andere de NOS de cijfers beschrijft. Maar toch ook weer niet. Wat bedoel je nou eigenlijk wel dan?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ga anders een cursus begrijpend lezen volgend, want dat stukje vond ik geen angstzaaien. En ja dat kon ik beoordelen ondanks dat ik het niet gelezen had. En je weet verdomd goed wat ik bedoel en wat er hier dagelijks door meerdere mensen minus twee wordt opgemerkt.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Meermaals zelfs. Net als verkoudheden en griepquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:05 schreef Discombobulate het volgende:
Het is gewoon een kwestie van iedereen gaat vroeg of laat corona krijgen.
Laat het maar snel genoeg gaan, ik wil ook wel eens weer terug naar normaal.
Mogen we nu dan weer verder leven? Risicogroepen kunnen zich vaccineren en/of maatregelen treffen
Uitkomstgerichte triage in de zorg
Hatsa, open met die tokoOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:06 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Nu al zin in dit draadje... Pieter![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn deur is van hout. Wat nu??quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Ik eis een lockdown zoals in China, deuren dicht lassen“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ja joh dat snap ik ook wel. Maar als je lockdown geen oplossing is maar slechts uitstel van executie dan betaal je een hele hoge prijs als samenleving voor iets wat het probleem niet oplost.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zonder lockdown waren er nog veel meer besmettingen hè.
Dat staat niet in verhouding.zie email 27 oktober![]()
Fourth dose increases antibodies fivefold, says Israeli prime minister
The prime minister of Israel, Naftali Bennett, has shared the preliminary findings from a study looking at the efficacy of a fourth dose of COVID-19 vaccine.
Mr Bennett spoke at the Sheba Medical Center where a trial of second booster shots among its staff is currently under way, amid an increase in Omicron cases.
"A week into the fourth dose we know to a higher degree of certainty that the fourth dose is safe," the prime minister said.
"The second piece of news: We know that a week after administration of a fourth dose, we see a fivefold increase in the number of antibodies in the vaccinated person,"
Mr Bennett added that this "most likely" would help fight infections, reduce hospitalisations and severe symptoms.
Israel has led the global vaccination effort and become the fastest country to administer two-dose inoculations and one of the first to offer a third booster shot.
It is now rolling out the fourth dose for those over 60, health workers and immunocompromised patients.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Als we wel gaan stijgen, gaan we dan permanent dicht?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:06 schreef Zwansen het volgende:
En weer ga ik het zeggen, maar ben heel benieuwd naar de ziekenhuiscijfers de komende twee weken.
Als er geen stijging krijgen, kunnen we dan definitief open?
Aan de andere kant, als we wel gaan stijgen, gaan alle lockdown-critici dan ook hun fout toegeven?![]()
Dichtschroevenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Mijn deur is van hout. Wat nu??![]()
![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Mijn deur is van hout. Wat nu??
En mocht het virus toch binnen komen dan kan je jezelf en daarna alsnog mee uit je lijden verlossen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Een arts vergeleek op LinkedIn een lockdown met ene chemokuurquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja joh dat snap ik ook wel. Maar als je lockdown geen oplossing is maar slechts uitstel van executie dan betaal je een hele hoge prijs als samenleving voor iets wat het probleem niet oplost.
Dat staat niet in verhouding.
Het maakt van alles kapot, waaronder wat je kapot wilt hebben, maar altijd vele nevenschade.
Je moet dus écht hele goed weten en afwegen wanneer je dat inzet, en dat echt als last resort.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
![]()
Je ziet wel duidelijk in de cijfers dat de besmettingen van kinderen en hun ouders naar twintigers zijn gegaan in de laatste weken.![]()
Er zijn mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Of bij wie de vaccins vanwege een zwak of onderdrukt immuun systeem niet werken. Wappie?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nee, dan val je onder de wappie groep. Pech gehadWordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ja, duiding graag @Zaquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat was nou eigenlijk de cliffhanger van Za? Ook weer gemist door alle commotie...![]()
Waar ik echt pissig van wordt is de algehele "we weten het niet wat Omikron"-doet houding, terwijl er wel degelijk signalen zijn dat ie minder ziekmakend is. Als je die signalen dan negeert en het dan ook nog aandurft om weer met doemscenario's te komen waarbij er meer dan 600-1500 mensen op de IC liggen en 6000 op de verpleegafdelingen.
De angst regeert volledig bij het OMT en is alle realiteitszin kwijt.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Altijd een slag om de arm houden natuurlijk he?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:08 schreef RipCity het volgende:
The prime minister of Israel, Naftali Bennett, has shared the preliminary findings from a study looking at the efficacy of a fourth dose of COVID-19 vaccine.
Mr Bennett spoke at the Sheba Medical Center where a trial of second booster shots among its staff is currently under way, amid an increase in Omicron cases.
"A week into the fourth dose we know to a higher degree of certainty that the fourth dose is safe," the prime minister said.
"The second piece of news: We know that a week after administration of a fourth dose, we see a fivefold increase in the number of antibodies in the vaccinated person,"
Mr Bennett added that this "most likely" would help fight infections, reduce hospitalisations and severe symptoms.
Israel has led the global vaccination effort and become the fastest country to administer two-dose inoculations and one of the first to offer a third booster shot.
It is now rolling out the fourth dose for those over 60, health workers and immunocompromised patients.![]()
we gaan allemaal doodquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat was nou eigenlijk de cliffhanger van Za? Ook weer gemist door alle commotie...![]()
Nee joh, dat roepen die mensen gewoon graag om een beetje "iedereen is tegen ons" te kunnen blèren.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er zijn mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Of bij wie de vaccins vanwege een zwak of onderdrukt immuun systeem niet werken. Wappie?![]()
wat een cijfers.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:06 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Nu al zin in dit draadje... Pieter![]()
Geen groen vinkje.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er zijn mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Of bij wie de vaccins vanwege een zwak of onderdrukt immuun systeem niet werken. Wappie?![]()
![]()
Dat was al voor de scholensluiting zo inderdaad.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:10 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Je ziet wel duidelijk in de cijfers dat de besmettingen van kinderen en hun ouders naar twintigers zijn gegaan in de laatste weken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Israel, spreekbuis van pfizer.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:08 schreef RipCity het volgende:
It is now rolling out the fourth dose for those over 60, health workers and immunocompromised patients.
Zelfs Al Sahaf is geloofwaardiger.![]()
Zeg kunnen sommige mensen elkaar gewoon niet negeren? Op een gegeven moment is het wel klaar met dat gekibbel....![]()
Maar als je chemo de kanker niet stukmaakt maar wel allerlei andere dingen. Zit je dan wel op de goede weg?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Een arts vergeleek op LinkedIn een lockdown met ene chemokuur
Het maakt van alles kapot, waaronder wat je kapot wilt hebben, maar altijd vele nevenschade.
Je moet dus écht hele goed weten en afwegen wanneer je dat inzet, en dat echt als last resort.zie email 27 oktober![]()
Ja, vind je van niet?quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Als hij nou eerst eens de boel uit typt en dan pas op Twitter gooit, arggggquote:
Tevens zouden langere tweets hiervoor hendig zijn. Kut medium datOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
He[quote]Op dinsdag 4 januari 2022 15:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah, de argumenten zijn nu al op.
Geen voorbeeld gezien.
Volgende keer gewoon weer uit de onderbuik op de media zeuren.
[/quote
De media is niet te classificeren als een groep toch?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Spannond, wordt het zoals de afgelopen weken een #dinsdagdip of gaan we doorstoten richting de 20K vandaag?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Dat schijnt ingewikkeld te zijnquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:12 schreef Momo het volgende:
Zeg kunnen sommige mensen elkaar gewoon niet negeren? Op een gegeven moment is het wel klaar met dat gekibbel....
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Heeft iemand trouwens een plaatje van de actuele lijnen ten opzichte van de eerder geprognotiseerde modellen van het RIVM? Ik vermoed dat die nogal afwijkenOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Amen!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:10 schreef TheVulture het volgende:
Waar ik echt pissig van wordt is de algehele "we weten het niet wat Omikron"-doet houding, terwijl er wel degelijk signalen zijn dat ie minder ziekmakend is. Als je die signalen dan negeert en het dan ook nog aandurft om weer met doemscenario's te komen waarbij er meer dan 600-1500 mensen op de IC liggen en 6000 op de verpleegafdelingen.
De angst regeert volledig bij het OMT en is alle realiteitszin kwijt.![]()
Even wachten nog tot het dorre hout vergaan is. Is dat moreel? Nee. Boeit dat mij? Nee, eigenlijk ook niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Meermaals zelfs. Net als verkoudheden en griep
Mogen we nu dan weer verder leven? Risicogroepen kunnen zich vaccineren en/of maatregelen treffen
Uitkomstgerichte triage in de zorg
Hatsa, open met die tokoA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Er zit gewoon een functie binnen Twitter waarbij je eerst alles in tig tweets klaar kan zetten, voordat je verzend.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Als hij nou eerst eens de boel uit typt en dan pas op Twitter gooit, argggg
Tevens zouden langere tweets hiervoor hendig zijn. Kut medium dat![]()
En luchtdrummen op Phil Collins in the air tonight. Dat doet ook iedereen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:12 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat is het enige wat zeker is in het leven![]()
Preciesquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar als je chemo de kanker niet stukmaakt maar wel allerlei andere dingen. Zit je dan wel op de goede weg?
Je kunt beetje de boel rekken tot er een ander middel is soms, net zoals nu gerekt wordt tot de zorg het aan kan.
Of je bedenkt idd of dit wel meest passende middel isOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het laatste graagquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Spannond, wordt het zoals de afgelopen weken een #dinsdagdip of gaan we doorstoten richting de 20K vandaag?![]()
![]()
Ja, want de chemo is niet altijd bedoelt om de kanker stuk te maken. Afremming of kwaliteit van leven kan ook een reden zijn. Derhalve niet echt een goede vergelijkingquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar als je chemo de kanker niet stukmaakt maar wel allerlei andere dingen. Zit je dan wel op de goede weg?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Correct, en toch wordt het hier zoveel gedaan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:13 schreef popje het volgende:
He[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 4 januari 2022 15:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah, de argumenten zijn nu al op.
Geen voorbeeld gezien.
Volgende keer gewoon weer uit de onderbuik op de media zeuren.
[/quote
De media is niet te classificeren als een groep toch?
Er hadden aanhalingstekens omheen gemoeten
In Southern Sun
47k?????? Echt??? Wow. Deuren dichtlassen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:14 schreef Anton91 het volgende:
Mooie cijfers uit Australië (47k) en Denemarken (23k), nieuwe ATH's![]()
Ziekenhuisopnames in Australië ook met een rechte lijn omhoog.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:14 schreef Anton91 het volgende:
Mooie cijfers uit Australië (47k) en Denemarken (23k), nieuwe ATH's
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
En dat voor een dinsdagquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:15 schreef Benny het volgende:
18.506 positieve testen
151 ziekenhuisopnames
28 IC-opnames
19 overlijdensJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Maar een paar keer reageren mag toch wel. En dan daarna negeren. Hoort er ook bij op zo'n forum en is ook wel vermakelijk toch. We zijn ook geen watjes allemaal toch.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:12 schreef Momo het volgende:
Zeg kunnen sommige mensen elkaar gewoon niet negeren? Op een gegeven moment is het wel klaar met dat gekibbel....![]()
*paniekquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:15 schreef Benny het volgende:
18.506 positieve testen
151 ziekenhuisopnames
28 IC-opnames
19 overlijdens![]()
![]()
Laatste update: 04-01-2022 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 18616
Gemeentes met +5 besmettingen:
1636 Amsterdam
762 Rotterdam
544 Utrecht
460 's-Gravenhage
395 Eindhoven
288 Groningen
267 Haarlemmermeer
245 Breda
244 Almere
242 Tilburg
236 Zaanstad
230 Haarlem
220 Arnhem
212 Nijmegen
206 's-Hertogenbosch
168 Apeldoorn
153 Leiden
146 Emmen
146 Amstelveen
138 Enschede
137 Amersfoort
132 Zoetermeer
127 Dordrecht
124 Helmond
120 WestlandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
8 gemeentes met 2-4 besmettingen
2 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Amsterdamned
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Heeft hij geen assistent ofzo die dit weet?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:14 schreef Benny het volgende:
[..]
Er zit gewoon een functie binnen Twitter waarbij je eerst alles in tig tweets klaar kan zetten, voordat je verzend.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Going straight up down under, #jesuisskippyquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames in Australië ook met een rechte lijn omhoog.![]()
Morgen 20K+genotquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:15 schreef Benny het volgende:
18.506 positieve testen
151 ziekenhuisopnames
28 IC-opnames
19 overlijdens"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Nu voel ik me aangevallen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:16 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Als één persoon het voor elkaar krijgt om bijna het hele forum tegen zich te krijgen, al maandenlang, dan moet je als mods toch ook een keer je conclusies trekken.
Maar ik houd er wel over op verder, het zal wel.![]()
Prachtige cijfersquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:15 schreef Benny het volgende:
18.506 positieve testen
151 ziekenhuisopnames
28 IC-opnames
19 overlijdens![]()
![]()
Zie mijn vervolgquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja, want de chemo is niet altijd bedoelt om de kanker stuk te maken. Afremming of kwaliteit van leven kan ook een reden zijn. Derhalve niet echt een goede vergelijkingOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:16 schreef _serial_ het volgende:
1636 Amsterdam
762 Rotterdam
544 Utrecht
460 's-Gravenhage
395 Eindhoven
288 Groningen
267 Haarlemmermeer
245 Breda
244 Almere
242 Tilburg
236 Zaanstad
230 Haarlem
220 Arnhem
212 Nijmegen
206 's-Hertogenbosch
168 Apeldoorn
153 Leiden
146 Emmen
146 Amstelveen
138 Enschede
137 Amersfoort
132 Zoetermeer
127 Dordrecht
124 Helmond
120 WestlandAfsteken dat gehucht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Amsterdamned![]()
Vaccins zijn er ook niet primair om tegen besmetting te beschermen.quote:
Belangrijker is: Hoe is het in de ziekenhuizen, hoe is het op de IC, en hoe lang geleden was de vaccinatie van gevaccineerden op de IC.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Hier is ook niet te classificeren als groepquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Correct, en toch wordt het hier zoveel gedaan.
Er hadden aanhalingstekens omheen gemoeten
1636 Amsterdam
762 Rotterdam
544 Utrecht
460 's-Gravenhage
395 Eindhoven
288 Groningen
267 Haarlemmermeer
245 Breda
244 Almere
242 Tilburg
236 Zaanstad
230 Haarlem
220 Arnhem
212 Nijmegen
206 's-Hertogenbosch
168 Apeldoorn
153 Leiden
146 Emmen
146 Amstelveen
138 Enschede
137 Amersfoort
132 Zoetermeer
127 Dordrecht
124 Helmond
120 Westland1700 besmettingen in Amsterdam, gaat lekker daar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Amsterdamned![]()
Met zo veel schade? Lijkt me niet. Lijkt me dat dit nog steeds een eerstelijnschemokuur betreft, wat als doel heeft de kanker te vernietigen (in dit geval de lockdown het coronavirus), maar als het dat niet doet of niet goed genoeg is het gewoon destructief.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja, want de chemo is niet altijd bedoelt om de kanker stuk te maken. Afremming of kwaliteit van leven kan ook een reden zijn. Derhalve niet echt een goede vergelijking
Het is een beetje als alvleesklierkanker.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
2 keer Vegeta posten.quote:"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Nog maar 15 miljoen mensen te gaan.quote:
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Wel wanneer het eerst onder jongeren heerste en nu ouderen bereikt die het symptomatisch ondergaan. Dan zie je een toename maar zit je al in de afname.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:55 schreef Tijn het volgende:
We sequencen weinig, maar uit het feit dat het percentage omikron dat gevonden wordt toeneemt, is het niet zo logisch om te denken dat de piek al geweest is.![]()
Ik vind het ook wel hilarisch eerlijk gezegd. Hoe nietig wij mensen eigenlijk zijn.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Veel mensen op weinig m2'squote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:18 schreef alpeko het volgende:
Omikron zit alleen in A'dam of wat? Dik het dubbele van R'dam.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Ik vlucht vanavond weg uit Amsterdam :-), ik ga maar eens onderduiken in het zuiden des lands...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
1700 besmettingen in Amsterdam, gaat lekker daar.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Niet allemaal. Alleen de mensen die gevaccineerd zijn toch?quote:Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Kloptquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vaccins zijn er ook niet primair om tegen besmetting te beschermen.
Belangrijker is: Hoe is het in de ziekenhuizen, hoe is het op de IC, en hoe lang geleden was de vaccinatie van gevaccineerden op de IC.
Maar wordt wel mee gestuurd
En gebruikt als basis voor de coronacheckapp en DCCOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wordt Amsterdam nu als een soort testcase bekeken wat betreft de nieuwe variant? Als daar de ziekenhuizen niet overlopen de komende weken dan is dat een goede voorbode toch?![]()
Ja, ben wel blij met de lockdown.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zonder lockdown waren er nog veel meer besmettingen hè.
Anders was ik zeker eindelijk besmet geraakt na 2 jaar.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Brabant is een warm bad.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:19 schreef popje het volgende:
[..]
Ik vlucht vanavond weg uit Amsterdam :-), ik ga maar eens onderduiken in het zuiden des lands...![]()
De geesten zijn daar ook al flink rijp gemaakt met hun lockdowns. Australiërs (afhankelijk van waar ze wonen) hebben het langst in lockdown gezeten. Als ze daar weer gigantisch zware maatregelen gaan invoeren hoop ik de bevolking in opstand komt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:15 schreef mir1986 het volgende:
[..]
47k?????? Echt??? Wow. Deuren dichtlassen.![]()
Roep even als ie klaar is wil jequote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:18 schreef trein2000 het volgende:
Pieter is weer een paar tweets verder.
PieterGod.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maar goed, laten we ons niet de kast op jagen simpelweg door het aantal besmettingen. Als de info klopt over omikron boeit het een stuk minder.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Mooi dat de R boven de 1 blijft. Al was oud en nieuw ongetwijfeld een superspreader.- verwijderd door admin -![]()
Daar is het ondertussen wel 90+% van de gevallen. Wat de recordbrekende cijfers daar goed verklaart.quote:"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ik dacht het gaat weer tegen de 30 na al die ophef vantevoren. Net alle Kerst- Feest en Vuurwerk- en Partydagen achter de rug. Dat zit hierin, aangezien het met Omi sneller gaat. Dan valt het toch wel mee, ofnie?![]()
Daar gaat het omt even overnadenken. U hoort in de zomer van ons.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:19 schreef Questular het volgende:
Wordt Amsterdam nu als een soort testcase bekeken wat betreft de nieuwe variant? Als daar de ziekenhuizen niet overlopen de komende weken dan is dat een goede voorbode toch?![]()
Klopt, maar toch wordt 'de media' hier wel veelvuldig gebezigd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Hier is ook niet te classificeren als groep'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Als dat het punt is wat Pieter wil maken helemaal eens, tijd om te stoppen met sturen op aantal besmettingen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
Maar wordt wel mee gestuurd
En gebruikt als basis voor de coronacheckapp en DCC
Coronacheckapp en 2G(+) heeft nog steeds voordelen imo omdat de contactmomenten voor ongevaccineerden afnemen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
wat sneller schijntquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Niet allemaal. Alleen de mensen die gevaccineerd zijn toch?![]()
![]()
Gauw. Nog strenger beleid. Alles dicht ook supermarktenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:21 schreef Scrummie het volgende:
Heerlijke cijfers![]()
DE LOCKDOWN WERKT (hahahahaha)![]()
Dat denk jij? Die mensen komen wel op andere plekken samen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als dat het punt is wat Pieter wil maken helemaal eens, tijd om te stoppen met sturen op aantal besmettingen.
Coronacheckapp en 2G(+) heeft nog steeds voordelen imo omdat de contactmomenten voor ongevaccineerden afnemen.![]()
Ik hoop dat de dag snel komt dat we op daadwerkelijke ziekenhuisbezetting gaan sturen. Flikker het land gewoon open en geef grenzen op de IC en ziekenhuisbezetting aan, waarna je wellicht weer moet gaan remmen. Doordat we nu enkel maar op besmettingen blijven regeren kom je echt geen steek verder.
Sowieso is het nog steeds bezopen dat we met deze aantallen in het ziekenhuis al bijna over een zorginfarct moeten spreken. Dit soort pieken zou je als land gewoon moeten kunnen opvangen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Je moet je ook niet op de kast laten jagen, het is juist fantastisch nieuws dat het stijgt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:20 schreef Discombobulate het volgende:
Maar goed, laten we ons niet de kast op jagen simpelweg door het aantal besmettingen. Als de info klopt over omikron boeit het een stuk minder.![]()
Worden de cijfers gemanipuleerd of is dit per ongeluk gebeurt?quote:
Indien ja, wat (of wie?) wordt er dan nog meer gemanipuleerd vraag je je dan af, of niet?To BG or not to BG!![]()
Afnemen, niet verdwijnen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat denk jij? Die mensen komen wel op andere plekken samen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
"We weten het niet, maar we voorspellen sowieso hel en verdoemenis"quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:21 schreef XSbig het volgende:
[..]
Daar gaat het omt even overnadenken. U hoort in de zomer van ons.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Dit ja, juist de bewust ongevaccineerdenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat denk jij? Die mensen komen wel op andere plekken samen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als je dan maar niet dagelijks hier komt melden hoe leuk het is in het zuiden zoals sommige users doen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:19 schreef popje het volgende:
[..]
Ik vlucht vanavond weg uit Amsterdam :-), ik ga maar eens onderduiken in het zuiden des lands...
Alleen het woord zuiden al, zo van kijk mij eens interessant doen. Dezelfde type mens die met hun MacBook de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ondernemer zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Geen fan van Pietertje, maar het wordt tijd dat ook de politiek eens kritischer wordt op het RIVMquote:Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Wow er zit iets diepquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je dan maar niet dagelijks hier komt melden hoe leuk het is in het zuiden zoals sommige users doen.
Alleen het woord zuiden al, zo van kijk mij eens interessant doen. Dezelfde type mens die met hun MacBook de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ondernemer zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!.
In Southern Sun
Ja mooi gesproken, dat boeit alleen het OMT en Den Haag wel en die houden ons in hun greep..quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:20 schreef Discombobulate het volgende:
Maar goed, laten we ons niet de kast op jagen simpelweg door het aantal besmettingen. Als de info klopt over omikron boeit het een stuk minder.![]()
Ik ben het wel met je eens over die mensen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je dan maar niet dagelijks hier komt melden hoe leuk het is in het zuiden zoals sommige users doen.
Alleen het woord zuiden al, zo van kijk mij eens interessant doen. Dezelfde type mens die met hun MacBook de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ondernemer zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!
Maar ja, het zuiden...![]()
![]()
? Van deze reactie snap ik niks, ik ben geen ondernemer en ik werk al bijna 2 jaar thuis... ik ga gewoon bij familie in Brabant logeren en maakte daar in combinatie met het aantal besmettingen een grapje van...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Alleen het woord zuiden al, zo van kijk mij eens interessant doen. Dezelfde type mens die met hun MacBook de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ondernemer zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Heb je een depressie ofzo? Ga anders even naar het zuiden in Brabant. Daar knapt een mens van opquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Alleen het woord zuiden al, zo van kijk mij eens interessant doen. Dezelfde type mens die met hun MacBook de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ondernemer zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!
@Zipportal heb je al kaartjes
Hier in de regio de hoogste vaccinatiecijfers, maar nu toch rond de 50 nieuwe gevallen in diverse gemeentes.
Best, Oirschot, Eersel, Bladel, Reusel, Veldhoven, Eindhoven, Hilvarenbeek![]()
Er was een tijdje geleden een bericht dat ze naar een testcapaciteit van 200k per dag willen. Bij een percentage positief van rond de 30% zoals we nu zien, betekent dat dat het maximaal aantal gemelde positieve gevallen rond de 60k per dag ligt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:24 schreef byah het volgende:
Gelukkig zullen wij altijd braaf onder de 25k blijven door de max testcapaciteit![]()
Hoe worden de cijfers gemanipuleerd als dit gewoon de officiële cijfers zijn uit een rapport?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:22 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Worden de cijfers gemanipuleerd of is dit per ongeluk gebeurt?
Indien ja, wat (of wie?) wordt er dan nog meer gemanipuleerd vraag je je dan af, of niet?![]()
Het waren er eerst 417k, paar maanden later zijn het er nog 398k.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe worden de cijfers gemanipuleerd als dit gewoon de officiële cijfers zijn uit een rapport?![]()
Gemanipuleerd geloof ik niet. Maar vooral datgene zien wat je wil zien is een hele menselijke neiging.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:22 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Worden de cijfers gemanipuleerd of is dit per ongeluk gebeurt?
Indien ja, wat (of wie?) wordt er dan nog meer gemanipuleerd vraag je je dan af, of niet?zie email 27 oktober![]()
Ik had toch wel verwacht dat mensen deze meme zouden kennen inmiddels. Blijkbaar moet ik vaker uit mijn VBL en DRT bubble komen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
@:Caland trollt nu heel COR.
Erg mooi.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Die ziekenhuisbezetting lijkt me ook heel hoopvolquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:26 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
De Duitse rki heeft de cijfers bekend gemaakt. Er overlijden nog maar weinig mensen aan.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Is er ook ergens een uitsplitsing tussen mensen die mét corona in het ziekenhuis belanden of mensen die dóór corona in het ziekenhuis belanden? Dat lijkt me een van de meest belangrijke statistieken wat betreft Omicron.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:26 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
De Duitse rki heeft de cijfers bekend gemaakt. Er overlijden nog maar weinig mensen aan.![]()
Ja, dat is de vraag.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe worden de cijfers gemanipuleerd als dit gewoon de officiële cijfers zijn uit een rapport?
En het is ook al gedaan in Duitsland en daarbij onze afwijkende cijfers, zorgde ervoor dat er al mensen waren die dit ook al bedacht hadden.To BG or not to BG!![]()
Dat kan meerdere verschillende redenen hebben, tel je bijvoorbeeld een test mee in de maand dat de positieve afgenomen is of dat de uitslag bekend is. Tel je bepaalde bronnen wel of niet mee. Waarom is het meteen fraude? Maakt dit echt een verschil?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:27 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het waren er eerst 417k, paar maanden later zijn het er nog 398k.![]()
Nou fijn. Ik denk vooral dat we die hele massa psychose zelf in stand houden. Ja, je zit nu nog met de wet van grote getallen, maar als het straks werkelijk mee gaat vallen in het voorjaar/zomer moeten we het ook gewoon accepteren. Zeker als die CFR ver onder dat van influenza ligt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:26 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
De Duitse rki heeft de cijfers bekend gemaakt. Er overlijden nog maar weinig mensen aan.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
De marges die zij nemen zijn absurd, van 100-1500 op de IC wat moet je daar nou mee? Daar kan je een land niet voor op slot houden, wat mij betreft zelfs niet voor het zwartste scenario maar ik hoef die keuze niet te maken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:22 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop dat de dag snel komt dat we op daadwerkelijke ziekenhuisbezetting gaan sturen. Flikker het land gewoon open en geef grenzen op de IC en ziekenhuisbezetting aan, waarna je wellicht weer moet gaan remmen. Doordat we nu enkel maar op besmettingen blijven regeren kom je echt geen steek verder.
Sowieso is het nog steeds bezopen dat we met deze aantallen in het ziekenhuis al bijna over een zorginfarct moeten spreken. Dit soort pieken zou je als land gewoon moeten kunnen opvangen.![]()
Dat je het maar niet in je hoofd haalt te protesteren tegen de staat, want dan krijg je te maken met het schild en zwaard van diezelfde staat...quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:52 schreef Molo het volgende:
Wat er ook aan vooraf is gegaan“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Denk ook niet dat ze bewust gemanipuleerd worden, maar die onzekere marges en bijschalingen zorgen er wel voor dat je niet maar alles aan je datamodellen moet willen ophangen. Als je ziet wat het RIVM telkens voorspelt hadden we al 3 keer in code donkerzwart gezeten, zelfs met maatregelen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gemanipuleerd geloof ik niet. Maar vooral datgene zien wat je wil zien is een hele menselijke neiging.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:29 schreef Questular het volgende:
Mensen die Brabant het zuiden noemen... Dat is praktisch het noorden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Nja, corona is nog veel kleiner maar krijgt toch een hoop voor elkaar.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:19 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind het ook wel hilarisch eerlijk gezegd. Hoe nietig wij mensen eigenlijk zijn.Dat stemt me toch gunstig voor wat wij voor elkaar kunnen krijgen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Wat is gemanipuleerd in Duitsland?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:29 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ja, dat is de vraag.
En het is ook al gedaan in Duitsland en daarbij onze afwijkende cijfers, zorgde ervoor dat er al mensen waren die dit ook al bedacht hadden.![]()
Dit.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:29 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Is er ook ergens een uitsplitsing tussen mensen die mét corona in het ziekenhuis belanden of mensen die dóór corona in het ziekenhuis belanden? Dat lijkt me een van de meest belangrijke statistieken wat betreft Omicron.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het noorden van Brabant iddquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:29 schreef Questular het volgende:
Mensen die Brabant het zuiden noemen... Dat is praktisch het noorden.![]()
![]()
Precies dit, die modellen zijn echt buitensporigquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
De marges die zij nemen zijn absurd, van 100-1500 op de IC wat moet je daar nou mee? Daar kan je een land niet voor op slot houden, wat mij betreft zelfs niet voor het zwartste scenario maar ik hoef die keuze niet te maken.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
We hadden inderdaad ooit zo'n mooie routekaart. Het principe daarvan is hartstikke goed, gewoon harde grenzen stellen op basis van ziekenhuiscijfers en dan passende maatregelen nemen. Dan weet iedereen waar hij aan toe is.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
De marges die zij nemen zijn absurd, van 100-1500 op de IC wat moet je daar nou mee? Daar kan je een land niet voor op slot houden, wat mij betreft zelfs niet voor het zwartste scenario maar ik hoef die keuze niet te maken.
Beetje jammer alleen dat ze toen die grenzen zo absurd onrealistisch laag hadden gemaakt dat we vrijwel altijd in het meest ernstigste scenario zouden zitten.![]()
![]()
Plateau in zicht?quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Hoeveel was die bezetting een week of twee geleden?quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
1636 Amsterdam
762 Rotterdam
544 Utrecht
460 's-Gravenhage
395 Eindhoven
288 Groningen
267 Haarlemmermeer
245 Breda
244 Almere
242 Tilburg
236 Zaanstad
230 Haarlem
220 Arnhem
212 Nijmegen
206 's-Hertogenbosch
168 Apeldoorn
153 Leiden
146 Emmen
146 Amstelveen
138 Enschede
137 Amersfoort
132 Zoetermeer
127 Dordrecht
124 Helmond
120 WestlandAmsterdam 1600SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Amsterdamned![]()
Ik bereid mij er maar op voor dat ik het ergens deze weken op ga lopen.![]()
Ik zat te googlen en kwam het al tegenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik had toch wel verwacht dat mensen deze meme zouden kennen inmiddels. Blijkbaar moet ik vaker uit mijn VBL en DRT bubble komen.
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ook alleen al de opmerking: "Bij de Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!quote:Op maandag 2 juli 2018 17:02 schreef raptorix het volgende:
Ook alleen al de opmerking: "Bij de Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!![]()
![]()
Ah, de eerste tekenen van de nieuwjaarspiek hier in Twente worden zichtbaar!quote:
Feestjes tijdens oudjaarsnacht in feesttenten waar later bleek dat er besmette mensen waren
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
De maatregelen van de afgelopen tijd, inclusief de huidige lockdown, zijn juist het gevolg van sturen op ziekenhuisbezetting. De cijfers liepen in oktober al hard op, maar er werd pas iets gedaan toen de bedden op waren. En in die situatie zitten we feitelijk nu nog steeds, want ondanks dat de ziekenhuisbezetting inmiddels wat is gedaald, is het nog steeds heel erg hoog. Er is nauwelijks tot geen ruimte voor een grotere instroom, wat ook de reden is dat er nog geen versoepelingen door het OMT worden geadviseerd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:22 schreef TheVulture het volgende:
Sowieso is het nog steeds bezopen dat we met deze aantallen in het ziekenhuis al bijna over een zorginfarct moeten spreken. Dit soort pieken zou je als land gewoon moeten kunnen opvangen.![]()
Stuur eens een link dan hoe die statistische manipulatie is toegepast.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:32 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
De ziekenhuiscijfers. Is nog hele rel geweest in duitsland vorig jaar.![]()
Gewoon zorgen dat je niet tussen de wappies gaat staan bij al die 'demonstraties' c.q. terrorismeaanvallen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:32 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Amsterdam 1600![]()
Ik bereid mij er maar op voor dat ik het ergens deze weken op ga lopen.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:32 schreef Benny het volgende:
Conclusie van dit topic en misschien wel deze reeks:
We hebben niks aan cijfers
Mooie modelletjes maken die gasten wel.![]()
Maar na wekenlang met 20/25k besmettingen maken we ons nu zorgen met een mildere variant en 16k besmettingen, inclusief boosters en toegenomen natuurlijke bescherming.
Ok![]()
Vanaf 2 jaar, wel haast maken, want in juni begint de volgende ronde.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
5 jaar tot 11 jaar wordt aan gewerkt![]()
Arme mensjes.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die mensen bij de Gezondheidsraad moeten ook een boterham verdienen, he.![]()
De verwachting is dat zowel het aantal besmettingen als het aantal ziekenhuisopnames nog gaat toenemen naarmate omikron de overhand neemt. Het probleem is dat daar geen ruimte voor is in de ziekenhuizen, want die waren aan het begin van deze golf al vol. Dat is ook de reden van de huidige lockdown: ruimte creëren om straks de klappen op te kunnen vangen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:38 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar na wekenlang met 20/25k besmettingen maken we ons nu zorgen met een mildere variant en 16k besmettingen, inclusief boosters en toegenomen natuurlijke bescherming.
Ok![]()
Al zaten we toen niet in een lockdown en het aantal is 18K en stijgende, verder eens.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:38 schreef Kickinalfa het volgende:
Okwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
@raptorixquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Alleen het woord zuiden al, zo van kijk mij eens interessant doen. Dezelfde type mens die met hun MacBook de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ondernemer zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!![]()
![]()
![]()
Weet niet of ik een link kan vinden en link plaatsen kan ik niet. Wel stuk uit de Duitse krant:quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Stuur eens een link dan hoe die statistische manipulatie is toegepast.
Een rapport van de Federale Rekenkamer (BRH) onthult een van de grootste schandalen tijdens de coronapandemie in Duitsland. Duitse ziekenhuizen manipuleerden de bezettingsgraad op intensieve zorg, zodat ze financiële steun van de overheid zouden krijgen. De federale regering was naar verluidt al maanden op de hoogte van de fraude, maar hield het geheim. Dat bericht de Duitse nieuwswebsite Bild.
TTR11 juni 2021, 09:47
Bondskanselier Angela Merkel waarschuwt in oktober vorig jaar dat “het gezondheidssysteem binnen enkele weken zijn grenzen zou kunnen bereiken. “De Vereniging van IC-artsen (DIVI) heeft zojuist gewezen op de verslechterende situatie”, luidde het toen. Amper een week later waarschuwt ook minister van Volksgezondheid Jens Spahn dat “het te laat is als de IC-afdelingen vol liggen met coronapatiënten.”
Midden november treedt de nieuwe wet rond de ziekenhuisfinanciering in werking. Voorwaarde: er gaat enkel geld naar de ziekenhuizen als minder dan 25 procent van de IC-bedden vrij is. Bild meldt niet veel later op basis van verschillende bronnen dat het aantal vrije IC-bedden hoger ligt en de alarmerende berichten over een tekort overdreven zijn.
MELDING
Het Robert Koch Instituut (RKI), de Duitse tegenhanger van Sciensano, neemt in januari contact op met het ministerie van Volksgezondheid. Het vermoedt “dat sommige ziekenhuizen meer ingenomen IC-bedden rapporteerden dan in werkelijkheid het geval was”. Dat blijkt naar verluidt uit “verschillende telefoontjes en talloze e-mails”. De situatie kan niet meer exact ingeschat worden, zo waarschuwt het RKI.To BG or not to BG!![]()
In België bedraagt het 7-dagen gemiddelde nu 10936, een stijging met 69% tov een week geleden. Ziekenhuisopnames: 156, een stijging met 15%.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:41 schreef Za het volgende:
Hebben meer mensen het idee dat de Omicron piek in Duitsland, Nederland en België mogelijk al in november plaats had?are we infinite or am I alone![]()
Wat zijn dit voor vage clubjes?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:41 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit weekend dus weer gezellig in Amsterdam. Benieuwd of de ME ook kinderen gaat slaan.zie email 27 oktober![]()
Maar.... gelukkig schiet onze vriend Omikron ons te hulp. In combinatie met de scholen weer open komende maandag kan de lockdown in de nabije toekomst bij de zinloze maatregelen worden geschaard.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
De maatregelen van de afgelopen tijd, inclusief de huidige lockdown, zijn juist het gevolg van sturen op ziekenhuisbezetting. De cijfers liepen in oktober al hard op, maar er werd pas iets gedaan toen de bedden op waren. En in die situatie zitten we feitelijk nu nog steeds, want ondanks dat de ziekenhuisbezetting inmiddels wat is gedaald, is het nog steeds heel erg hoog. Er is nauwelijks tot geen ruimte voor een grotere instroom, wat ook de reden is dat er nog geen versoepelingen door het OMT worden geadviseerd.![]()
Zit inderdaad te wachten op het moment dat de QR code wordt ingevoerd voor kinderen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
5 jaar tot 11 jaar wordt aan gewerkt
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
NEEEEEEEquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:43 schreef Wereldgozer het volgende:
Beste mense
Er zijn teveel besmettingen. Daarom komt er weer een avondklok.
@:zipportalHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
"Wensen jullie fijne feestdagen en een bemoedigend uiteinde"quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:41 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit weekend dus weer gezellig in Amsterdam. Benieuwd of de ME ook kinderen gaat slaan.
Joe. Thanks.![]()
in feitquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zat te googlen en kwam het al tegen
[..]
[..]kunnen we @raptorix , @Lenny_Leonard en @Caland daar nog op aanspreken?
![]()
En weer kansloos winkelwagentjes gaan schoonmaken met zijn allen
Is dat iets?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Sommige bejaarden hier zijn daar nooit mee gestopt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:45 schreef Caland het volgende:
Is dat iets?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dat is de één van de weinige maatregelen waar ik nooit aan mee heb gedaan eigenlijk, als de belhamel die ik ben.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:46 schreef OProg het volgende:
[..]
Sommige bejaarden hier zijn daar nooit mee gestopt.
Weet nog wel dat je dan in het begin echt boze blikken kreeg van mensen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Raptorix is ermee begonnen van wat ik zagquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
in feitkunnen we @:raptorix , @:Lenny_Leonard en @:Caland daar nog op aanspreken?
![]()
![]()
![]()
Ik denk dat die lockdown zeker tussen Kerst en Oud&Nieuw vooral in naam bestondquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Al zaten we toen niet in een lockdown en het aantal is 18K en stijgende, verder eens.![]()
Mensen gingen echt overal en nergens naartoe.
Hier in de buurt: carbidschieten met tientallen mensen bij elkaar. Gezellig in een feesttent. De politie controleerde alleen maar of het carbidschieten veilig verliep, groepsgrootte deden ze helemaal niets mee.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ik dacht meer aan eenrichtingsverkeer weer invoeren tussen de schappen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:45 schreef Caland het volgende:
Is dat iets?![]()
Maar goed, nu dit weer. Het wordt je wel heel lastig gemaakt om er nog vertrouwen in te hebben. Hoe graag ik het ook wil.zie email 27 oktober![]()
Zag jou er wel voor aan om je boodschappen thuis eerst in een vol bad te dumpen en ze vervolgens af te spoelen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is de één van de weinige maatregelen waar ik nooit aan mee heb gedaan eigenlijk, als de belhamel die ik ben.
Weet nog wel dat je dan in het begin echt boze blikken kreeg van mensen.
Zonder wrijving geen glans![]()
Looplijn Genot.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan eenrichtingsverkeer weer invoeren tussen de schappen.![]()
Niet voor niks zei Arie Slob gisteren nog dat-ie niet kan garanderen dat de scholen open zullen blijven. Als straks alles weer in de lift zit en de ziekenhuizen weer tegen de grenzen aanlopen, zal de regering zich toch genoodzaakt voelen iets te doen om het aantal besmettingen te beperken. Als je dan al in een lockdown zit, zijn er weinig middelen meer over, behalve zaken als schoolsluitingen en avondklokken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar.... gelukkig schiet onze vriend Omikron ons te hulp. In combinatie met de scholen weer open komende maandag kan de lockdown in de nabije toekomst bij de zinloze maatregelen worden geschaard.![]()
Scholen moeten geen aan-uit knop hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:50 schreef Tijn het volgende:
Niet voor niks zei Arie Slob gisteren nog dat-ie niet kan garanderen dat de scholen open zullen blijvenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mensen op de IC in Denemarken:
- 3 weken geleden: 66
- 2 weken geleden: 63
- 1 week geleden: 70
- gisteren: 73
Het stijgt, maar echt minimaal. En dat terwijl de besmettingen explosief zijn gestegen in de afgelopen weken:
Stijging besmettingen week op week:
afgelopen week +40%,
die week daarvoor +31%
die week daarvoor +39%
Bron: Ollie![]()
Dat lijkt mij prima, de geest is toch al uit de fles, ook dat zal niet helpen. Sterker nog, alleen maar beter als ze dat invoeren en het ook zinloos blijkt te zijnquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet voor niks zei Arie Slob gisteren nog dat-ie niet kan garanderen dat de scholen open zullen blijven. Als straks alles weer in de lift zit en de ziekenhuizen weer tegen de grenzen aanlopen, zal de regering zich toch genoodzaakt voelen iets te doen om het aantal besmettingen te beperken. Als je dan al in een lockdown zit, zijn er weinig middelen meer over, behalve zaken als schoolsluitingen en avondklokken.![]()
![]()
Ja, laten we vooral de scholen weer gaan sluiten over een paar weken. Gaat vast goed vallen in de samenleving. Puik plan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet voor niks zei Arie Slob gisteren nog dat-ie niet kan garanderen dat de scholen open zullen blijven. Als straks alles weer in de lift zit en de ziekenhuizen weer tegen de grenzen aanlopen, zal de regering zich toch genoodzaakt voelen iets te doen om het aantal besmettingen te beperken. Als je dan al in een lockdown zit, zijn er weinig middelen meer over, behalve zaken als schoolsluitingen en avondklokken.![]()
Een avondklok zou hilarisch zijn, dat alleen al levert 500 extra topics op in deze reeks.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een pandemie is voor niemand leuk. Floris Jan en Sterre gaan maar lekker thuis zitten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Scholen moeten geen aan-uit knop hebben.![]()
?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:48 schreef trein2000 het volgende:
Maar goed, nu dit weer. Het wordt je wel heel lastig gemaakt om er nog vertrouwen in te hebben. Hoe graag ik het ook wil.
Dat Omikron voor een stijging zou zorgen was al lang duidelijk. Dit gewoon nog even uitzitten. Het einde is nog nooit zo dichtbij en realistische geweest.- verwijderd door admin -![]()
Nu wat weer?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:48 schreef trein2000 het volgende:
Maar goed, nu dit weer. Het wordt je wel heel lastig gemaakt om er nog vertrouwen in te hebben. Hoe graag ik het ook wil.![]()
![]()
Bereid om dit te gaan geloven.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Wat betreft de IC-instroom was het (ondanks de benoeming van Ernst) de afgelopen dagen juist niet ernstig meer. Al weet ik niet welke routekaart dit nou weer is, maar ik neem aan een recente, aangezien het CTB wordt genoemd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:31 schreef Pistolero het volgende:
[..]
We hadden inderdaad ooit zo'n mooie routekaart. Het principe daarvan is hartstikke goed, gewoon harde grenzen stellen op basis van ziekenhuiscijfers en dan passende maatregelen nemen. Dan weet iedereen waar hij aan toe is.
Beetje jammer alleen dat ze toen die grenzen zo absurd onrealistisch laag hadden gemaakt dat we vrijwel altijd in het meest ernstigste scenario zouden zitten.![]()
![]()
Vooral de reguliere afdeling is nu het probleem. Maar dat zou normaal gesproken te behappen moeten zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:52 schreef Zwansen het volgende:
Mensen op de IC in Denemarken:
- 3 weken geleden: 66
- 2 weken geleden: 63
- 1 week geleden: 70
- gisteren: 73
Het stijgt, maar echt minimaal. En dat terwijl de besmettingen explosief zijn gestegen in de afgelopen weken:
Stijging besmettingen week op week:
afgelopen week +40%,
die week daarvoor +31%
die week daarvoor +39%"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Je vraagt je inderdaad af wat de volgende stap gaat zijn. Misschien een thuiswerkplicht, zoals in België bestaat.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat lijkt mij prima, de geest is toch al uit de fles, ook dat zal niet helpen. Sterker nog, alleen maar beter als ze dat invoeren en het ook zinloos blijkt te zijn![]()
Dan leg je de mensen van de reguliere afdeling op de IC, dan heb je weer meer ruimte op de reguliere afdelingenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Vooral de reguliere afdeling is nu het probleem. Maar dat zou normaal gesproken te behappen moeten zijn.![]()
![]()
![]()
Ze blijven gewoon verlengen totdat ze 2G erdoor hebben gedrukt in de 2e kamer. Tegen die tijd is iedereen zo wanhopig dat er weinig weerstand word geboden![]()
![]()
En achmed en wesley dan?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:52 schreef XSbig het volgende:
[..]
Een pandemie is voor niemand leuk. Floris Jan en Sterre gaan maar lekker thuis zitten.![]()
Het probleem is dat 2G er niet magisch voor zorgt dat er opeens wel plek in het ziekenhuis is. Dus dan heb je 2G én een lockdown.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:56 schreef michiel_merk het volgende:
Ze blijven gewoon verlengen totdat ze 2G erdoor hebben gedrukt in de 2e kamer. Tegen die tijd is iedereen zo wanhopig dat er weinig weerstand word geboden![]()
Tweets van Pieter gemist?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:53 schreef groenen het volgende:
[..]
?
Dat Omikron voor een stijging zou zorgen was al lang duidelijk. Dit gewoon nog even uitzitten. Het einde is nog nooit zo dichtbij en realistische geweest.zie email 27 oktober![]()
Sterk staaltje onderzoekquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
No shit sherlock, de rest is dicht, scholen, horeca, winkels, sportscholen, etc.![]()
![]()
Geen probleem voor de overheid, zo nodig veranderen ze gewoon de limiet weer. Zou niet de 1e keer zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:54 schreef belanov het volgende:
[..]
Wat betreft de IC-instroom was het (ondanks de benoeming van Ernst) de afgelopen dagen juist niet ernstig meer. Al weet ik niet welke routekaart dit nou weer is, maar ik neem aan een recente, aangezien het CTB wordt genoemd.
[ afbeelding ]Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Hoogstaand onderzoek ja. Treurig.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
No shit sherlock, de rest is dicht, scholen, horeca, winkels, sportscholen, etc.zie email 27 oktober![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
No shit sherlock, de rest is dicht, scholen, horeca, winkels, sportscholen, etc.Iemand bij RTL heeft een diepgravende analyse gedaan van het RIVM rapport zodat ook wij gewone stervelingen dit begrijpen.quote:Veel mensen die de afgelopen week positief testten op het coronavirus, hebben dat virus opgelopen doordat ze bezoek thuis kregen of doordat ze zelf bij anderen op bezoek gingen. Bij drie op de tien mensen was dat de 'setting van besmetting', aldus de wekelijkse cijfers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM)."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ik zeg kom maar door met de dichtgelaste voordeurenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:58 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
No shit sherlock, de rest is dicht, scholen, horeca, winkels, sportscholen, etc.![]()
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Nee joh, dat gaat nooit gebeuren. Het is gewoon tijd om "onze" nederlaag te erkennen. Het virus heeft gewonnen en is gelukkig voor ons een stuk milder. Het is nu tijd om door de zure appel heen te bijten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je vraagt je inderdaad af wat de volgende stap gaat zijn. Misschien een thuiswerkplicht, zoals in België bestaat.
Compliance voor nog strenger dan nu is echt 0.0.![]()
Ach ja, mensen hebben ook behoefte aan hoop, dus dan grijp je je aan dit soort dingen vast. Snap ik op zich wel.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:58 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Waar hebben we dat eerder gehoord![]()
Bij een lockdown vervalt die 2G ook wel. Ik heb m'n QR-code al bijna drie weken niet hoeven laten zien.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is dat 2G er niet magisch voor zorgt dat er opeens wel plek in het ziekenhuis is. Dus dan heb je 2G én een lockdown.Tap tap tap
Forum Opties Forumhop: Hop naar: