abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2022 @ 14:27:48 #256
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203029319
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:10 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het kabinet luistert vooral naar het OMT. Het is dan dus aan het OMT om te bepalen wat de waarde van die berichten wereldwijd is. Om één of andere reden lijkt ons OMT weinig waarde aan die buitenlandse onderzoeken te hechten en doen ze het liever zelf. Waarom is me onduidelijk, maar dat is wel een deel van de vertraging. Dat zie je eigenlijk de hele pandemie al, met het invoeren van maatregelen maar ook met afschalen.
Het OMT kan - en mag - alleen kijken naar de (advies)zaken die haar door het Kabinet worden gevraagd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 14:28:15 #257
5428 crew  miss_sly
pi_203029326
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:23 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Effect van de avondklok. Talloze voorspellingen met schrikbarende cijfers en horrorscenario's die achteraf meevielen bij elke variant (zoals nu ook weer). De bagatellisering van de situatie van getroffen ondernemers.
De avondklok vind ik een lastige. Hoe zit het precies met het effect daarvan? is dat niet bestaand? Niet heel groot? Wel aanzienlijk, maar moeilijk aan te tonen?

Wat betreft de cijfers zaten ze er helemaal niet zo vaak enorm naast. Ze zijn wel heel voorzichtig met hun voorspellingen. En terecht. Zie je voor je dat ze, zoals in het prille begin, zeggen dat het allemaal wel meevalt, het niet zo besmettelijk is, en dat het dan wel zo blijkt? Kijk die post iets boven de jouwe, waar precies dat dus aangegrepen wordt om aan te tonen dat de experts er zo vaak naast zaten. Ironisch wel :P

Ik heb ze nog nooit betrapt op bagatellisering van de situatie van getroffen ondernemers.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203029327
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Maar hoezo zou de maatschappij nu opeens harder zijn? Dat meer meningen kan wel met social media.
Het lijkt een woede uitbarsting van mensen die zich niet gehoord en gezien voelen. Ze herkennen zich niet in de berichtgeving en voelen zich negatief afgeschilderd.
Zelfde reden waarom je ook geen groep mocro's in Gouda moet benaderen met een camera.

Ik praat het niet goed hoor. Vind niet dat mensen in elkaar geslagen moeten worden maar ik kan me de frustratie ergens wel voorstellen na verloop van tijd.
Er hoort geen maar in je laatste zin. 'Ik ben geen racist, maar....'
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203029330
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wat me totaal niet gek lijkt, gezien de kennis van toen en waar we ineens in terecht kwamen. Volgens mij wordt hier vaak genoeg ook door de meest kritische users gezegd dat ze toen ook vol achter de regering stonden. Hier wordt echter ook vaak genoeg aangedragen dat de media dit bewust doet om angst te zaaien. En dat is pertinente onzin, en stellen dat daardoor journalisten vaker 'gehoekt' worden neigt zelfs naar het goedpraten daarvan.
Er is wat mij betreft geen enkel scenario waarin het "neerhoeken" van journalisten goedgepraat kan worden. Ik vind alleen wel dat we wel kritisch mogen zijn op de manier waarop de media (zeker aan het begin van de pandemie) geacteerd heeft.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 14:28:58 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203029341
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wat me totaal niet gek lijkt, gezien de kennis van toen en waar we ineens in terecht kwamen. Volgens mij wordt hier vaak genoeg ook door de meest kritische users gezegd dat ze toen ook vol achter de regering stonden. Hier wordt echter ook vaak genoeg aangedragen dat de media dit bewust doet om angst te zaaien. En dat is pertinente onzin, en stellen dat daardoor journalisten vaker 'gehoekt' worden neigt zelfs naar het goedpraten daarvan.
Mediapartijen maken vaak zat een lekker smeuďge kop voor de kliks, want handel.
Dat lijkt me niet te ontkennen.

Goed nieuws scoort niet zo gek veel, angst en paniek en negativiteit veel meer, dus dat zie je ook gewoon meer.
Dat triggert mensen meer en blijft langer hangen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203029349
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:21 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Een goed maar zeer genuanceerd twitterdraadje waar iedereen zowel positieve dingen als negatieve dingen uit kan halen over omicron.
Mooi draadje ja! :)
pi_203029355
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:24 schreef Tarado het volgende:

goh dat omicron is geweldig, ontziet de ongevaccineerden
Toch komen die berichten van overal.
pi_203029365
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:28 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er is wat mij betreft geen enkel scenario waarin het "neerhoeken" van journalisten goedgepraat kan worden. Ik vind alleen wel dat we wel kritisch mogen zijn op de manier waarop de media (zeker aan het begin van de pandemie) geacteerd heeft.
Je mag altijd kritisch zijn. Redeneren dat de media bewust angst zaait is doorslaan naar de andere kant.
In Southern Sun
  dinsdag 4 januari 2022 @ 14:30:26 #264
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203029368
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:29 schreef Za het volgende:

[..]
:D nee, je leest of interpreteert ze niet goed
pi_203029382
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:28 schreef Molo het volgende:

[..]
Mediapartijen maken vaak zat een lekker smeuďge kop voor de kliks, want handel.
Dat lijkt me niet te ontkennen.

Goed nieuws scoort niet zo gek veel, angst en paniek en negativiteit veel meer, dus dat zie je ook gewoon meer.
Dat triggert mensen meer en blijft langer hangen.
Koppen moeten schoppen, helemaal correct. Doen alsof dat bewust angst zaaien/inmasseren is, is wat kinderlijk geredeneerd.

Ik denk verder dat goed nieuws op dit moment iets beter scoort dan angst, paniek of negativiteit.
In Southern Sun
pi_203029387
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De avondklok vind ik een lastige. Hoe zit het precies met het effect daarvan? is dat niet bestaand? Niet heel groot? Wel aanzienlijk, maar moeilijk aan te tonen?

Wat betreft de cijfers zaten ze er helemaal niet zo vaak enorm naast. Ze zijn wel heel voorzichtig met hun voorspellingen. En terecht. Zie je voor je dat ze, zoals in het prille begin, zeggen dat het allemaal wel meevalt, het niet zo besmettelijk is, en dat het dan wel zo blijkt? Kijk die post iets boven de jouwe, waar precies dat dus aangegrepen wordt om aan te tonen dat de experts er zo vaak naast zaten. Ironisch wel :P

Ik heb ze nog nooit betrapt op bagatellisering van de situatie van getroffen ondernemers.
Ze hebben er enorm vaak naast gezeten met cijfers. Geen zin om het allemaal op te zoeken, maar herinner me een voorspelling met Delta met zoveel besmettingen per dag (100.000?), codes zwart in de ziekenhuizen en dat is nu weer.

Ze bagatelliseren de situatie van de ondernemers door nu geen nieuwe TOZOregelingen te openen en door een paar dagen voor de Kerst met enorme voorraden alles te sluiten. En daar geen regeling voor te treffen (in de voorgaande periode was er wel een voorraadregeling). En dan zeggen dat er nauwelijks faillissementen zijn. Maar dat komt dus omdat de meeste ondernemers vanuit een eenmanszaak of VOF werken en die laat je niet failliet aan, alleen B.V.'s. Die houden gewoon op met enorm veel schulden. Maar verder gaat het super hoor, er zijn toch regelingen! :{
pi_203029396
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:28 schreef chratnox het volgende:

[..]
Eens, maar ik vind eigenlijk we eigenlijk sowieso wel kritischer mogen zijn van de rol van de media in zijn algemenheid in deze crisis. Neem bijvoorbeeld het soort de gasten die ze dagelijks in de talkshows hebben zitten, of de angst die ze continue aanwakkeren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203029399
Er was weer een mooie video BTW hoe Omicron beschermd tegen Delta, en niet andersom, veelbelovend:

pi_203029401
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Eens, maar ik vind eigenlijk we eigenlijk sowieso wel kritischer mogen zijn van de rol van de media in zijn algemenheid in deze crisis. Neem bijvoorbeeld het soort de gasten die ze dagelijks in de talkshows hebben zitten, of de angst die ze continue aanwakkeren.
Welke angst?
In Southern Sun
pi_203029414
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ze hebben er enorm vaak naast gezeten met cijfers. Geen zin om het allemaal op te zoeken, maar herinner me een voorspelling met Delta met zoveel besmettingen per dag (100.000?), codes zwart in de ziekenhuizen en dat is nu weer.

Ze bagatelliseren de situatie van de ondernemers door nu geen nieuwe TOZOregelingen te openen en door een paar dagen voor de Kerst met enorme voorraden alles te sluiten. En daar geen regeling voor te treffen (in de voorgaande periode was er wel een voorraadregeling). En dan zeggen dat er nauwelijks faillissementen zijn. Maar dat komt dus omdat de meeste ondernemers vanuit een eenmanszaak of VOF werken en die laat je niet failliet aan, alleen B.V.'s. Die houden gewoon op met enorm veel schulden. Maar verder gaat het super hoor, er zijn toch regelingen! :{
Wat heeft dit met het OMT te maken?
In Southern Sun
pi_203029420
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Inlevingsvermogen zonder het er mee eens te zijn toch? Dat kan met allerlei situaties.
pi_203029424
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:30 schreef Tarado het volgende:

:D nee, je leest of interpreteert ze niet goed
De woordkeuze was niet de mijne, maar het treft voor het merendeel gevaccineerden, voor zover wat in beeld komt.
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 14:34:14 #273
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_203029428
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:29 schreef Za het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk sowieso om de ziekenhuisopnames en in Londen, waar omikron het snelst verspreidde tot nu toe, was rond oudjaar ongeveer 40% van de patiënten in de ziekenhuizen niet gevaccineerd.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_203029435
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Peter Pannekoek had hier een prachtig stukje over in zijn oudejaarsconference. 'Ze willen het niet begrijpen'
In plaats van al die relschoppers en politiemeppers direct te veroordelen en er verder geen enkele aandacht meer aan te besteden, zou je juist ook moeten kijken naar de hele voorgeschiedenis moeten kijken. Hoe zijn die mensen zo ver gekomen dat ze zulke daden uitvoeren? Als je de onderliggende oorzaak niet wil vinden, ga je het probleem nooit kunnen oplossen.

En het antwoord is echt bij lange na niet zo simpel als: 'Ja het zijn gewoon allemaal achterlijke hersenloze teringdebielen!! ', hoe graag veel mensen dat ook zouden willen geloven.
pi_203029442
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Welke angst?
Ze maken het virus erger dan het is dat is wel duidelijk.

En ik begrijp wel waarom ze dat doen. Tegenwoordig moeten de media het hebben van sensatie. Vroeger ging het er om welke krant of welk medium betrouwbaar was. Nu gaat het alleen om zoveel mogelijk mensen trekken en dat doe je tegenwoordig met sensatie. Vroeger had je daarvoor De Telegraaf en de Tros. Nu doet bijna elk medium het.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 14:34:59 #276
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203029444
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Ductape de mond van Ab, om de redelijkheid en zinnigheid in gesproken woorden over te houden ^O^
Er zijn wel meer lieden die ze wel even gekneveld een half jaartje in een bezemkast mogen leggen.
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 14:35:09 #277
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_203029448
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:32 schreef Za het volgende:
Er was weer een mooie video BTW hoe Omicron beschermd tegen Delta, en niet andersom, veelbelovend:

Die man is sowieso goed bezig met z'n video's...heel mooi hoe hij elke dag nieuw onderzoek en nieuwe cijfers bespreekt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_203029453
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:34 schreef Mike het volgende:

Het gaat natuurlijk sowieso om de ziekenhuisopnames en in Londen, waar omikron het snelst verspreidde tot nu toe, was rond oudjaar ongeveer 40% van de patiënten in de ziekenhuizen niet gevaccineerd.
Maar 60% betrof incidental findings, dus lagen er niet vanwege Omicron (misschien nog een deel Delta).

BTW graag een bron.
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 14:36:15 #279
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_203029468
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:35 schreef Za het volgende:

[..]
Maar 60% betrof incidental findings, dus lagen er niet vanwege Omicron.
Ik geloof dat de incidental findings zelfs al hoger lagen in Londen, dus wat dat betreft goed nieuws wat betreft de ernst van omikron.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 14:36:23 #280
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203029469
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:34 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Peter Pannekoek had hier een prachtig stukje over in zijn oudejaarsconference. 'Ze willen het niet begrijpen'
In plaats van al die relschoppers en politiemeppers direct te veroordelen en er verder gaan aandacht maar aan te besteden, zou je juist moeten kijken naar de hele voorgeschiedenis moeten kijken. Hoe zijn die mensen zo ver gekomen dat ze zulke daden uitvoeren. Als je de onderliggende oorzaak niet wil vinden, ga je het probleem nooit kunnen oplossen.

En het antwoord is echt bij lange na niet zo simpel als: 'Ja het zijn gewoon allemaal achterlijke hersenloze teringdebielen!! ', hoe graag veel mensen dat ook zouden willen geloven.
Probleem is wel eventuele precedentwerking. Als je ze hun zin geeft lost dat wellicht de rellen op, maar dan is ook gelijk duidelijk dat het loont.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 4 januari 2022 @ 14:36:50 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203029475
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Koppen moeten schoppen, helemaal correct. Doen alsof dat bewust angst zaaien/inmasseren is, is wat kinderlijk geredeneerd.

Ik denk verder dat goed nieuws op dit moment iets beter scoort dan angst, paniek of negativiteit.
Het zit in de mensheid om meer getriggerd te raken door negativiteit dan positiviteit.
Dus nee, niet mee eens
pi_203029487
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wat heeft dit met het OMT te maken?
De cijfers komen van het OMT af, de sluitingen voor de Kerst.

En de rest inderdaad niet van hen, maar van de regering. Was even de draad kwijt wie er met "ze" bedoeld werd. Al laten ze deze stellingen wel vaak doorschemeren in de talkshows.
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 14:37:55 #283
5428 crew  miss_sly
pi_203029493
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Die eerste met die enorme hoeveelheden besmettingen was niet goed. Dat is ook gewoon gecommuniceerd, daar was een rekenfout gemaakt in de basis, waardoor er een belachelijk groot getal uit kwam. En dat was niet goed gecontroleerd. Dom wel.
Code zwart is er niet, omdat het niet is afgekondigd. Of de situatie in de ziekenhuizen, de zorg in het algemeen en de maatschappij eigenlijk niet duiden op een code zwart, is een andere vraag. Als er zoveel mensen thuis zitten met zuurstof, zoveel afgeschaalde zorg is, ziekenhuizen telkens opnamestops hebben, kun je je afvragen of het niet eigenlijk wél code zwart is. Of toch heel dicht ertegen aan.

De rest heeft niets met het OMT en de experts te maken. Dat is de invulling van het kabinet.
pi_203029496
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Probleem is wel eventuele precedentwerking. Als je ze hun zin geeft lost dat wellicht de rellen op, maar dan is ook gelijk duidelijk dat het loont.
Natuurlijk moet je ze niet hun zin geven, maar je moet dus juist wel gaan kijken naar de onderliggende problemen, onvrede en woede vandaan komen.
pi_203029497
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:36 schreef Mike het volgende:

Ik geloof dat de incidental findings zelfs al hoger lagen in Londen, dus wat dat betreft goed nieuws wat betreft de ernst van omikron.
In ZA 70%.

Overal lijkt de boel al in razend tempo af te nemen.
pi_203029511
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:34 schreef Pistolero het volgende:

[..]
In plaats van al die relschoppers en politiemeppers direct te veroordelen en er verder geen enkele aandacht meer aan te besteden, zou je juist moeten kijken naar de hele voorgeschiedenis moeten kijken. Hoe zijn die mensen zo ver gekomen dat ze zulke daden uitvoeren? Als je de onderliggende oorzaak niet wil vinden, ga je het probleem nooit kunnen oplossen.

Dat wordt toch al jaren geprobeerd? Werkt lekker..
In Southern Sun
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 14:38:43 #287
5428 crew  miss_sly
pi_203029513
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Inlevingsvermogen zonder het er mee eens te zijn toch? Dat kan met allerlei situaties.
Inlevingsvermogen in het in elkaar slaan van een ander mens?
Nah, nope, dan heb ik een enorm gebrek aan inlevingsvermogen, kennelijk, want dat kan ik echt niet vinden.
pi_203029514
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:21 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Een goed maar zeer genuanceerd twitterdraadje waar iedereen zowel positieve dingen als negatieve dingen uit kan halen over omicron.
Eindelijk iemand die het goed kan uitleggen, wel nuttige informatie dit.
pi_203029527
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:36 schreef Molo het volgende:

[..]
Het zit in de mensheid om meer getriggerd te raken door negativiteit dan positiviteit.
Dus nee, niet mee eens
In normale tijden klopt dat ja.
In Southern Sun
pi_203029535
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:34 schreef Mike het volgende:

[..]
Brrr,

Misschien is het wel zo dat als mensen minder ziek worden en er een grotere poel besmetbare mensen is (virus ontloopt vaccin beter) dat er dan meer mensen besmet raken in een kortere tijd.

Vanwege het virus dus dat beter antistoffen ontwijkt
Vanwege menselijk gedrag omdat het virus niet zo ziekmakend is, en derhalve minder maatregelen zoals afzonderen nemen als ze ziek zijn.

Brrr eng, het virus variant dat ons uit alle problemen komt verlossen omdat het zo mild is moeten we maar snel als hele enge grote pitbull afbeelden.
Maar in feite is Omicron gewoon een airborne vaccine.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203029550
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat wordt toch al jaren geprobeerd? Werkt lekker..
Ja, nou, niet goed genoeg dus. Als ik kijk naar het beleid van de afgelopen 10 jaar heb ik ook niet de indruk dat er heel veel werk van wordt gemaakt.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 14:41:02 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203029559
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
In normale tijden klopt dat ja.
Ik schaar overigens die valse tegenstellingen als 'als kinderen gevaccineerd worden kunnen de scholen open blijven' en 'als 2G wordt ingevoerd kunnen winkels en de horeca weer open' hierbij niet als positief nieuws. Al wordt dat wel zo gebracht lijkt het wel
pi_203029566
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ze maken het virus erger dan het is dat is wel duidelijk.

En ik begrijp wel waarom ze dat doen. Tegenwoordig moeten de media het hebben van sensatie. Vroeger ging het er om welke krant of welk medium betrouwbaar was. Nu gaat het alleen om zoveel mogelijk mensen trekken en dat doe je tegenwoordig met sensatie. Vroeger had je daarvoor De Telegraaf en de Tros. Nu doet bijna elk medium het.
Geef eens voorbeelden dan als dat zó duidelijk is.

Een artikel over quotes van een OMT-lid heeft natuurlijk nul komma nul met angst zaaien te maken.
In Southern Sun
pi_203029572
Hebben meer mensen het idee dat de Omicron piek in Duitsland, Nederland en België mogelijk al in november plaats had?
pi_203029584
Ik zou graag straks de OP willen, een verrassing voor daarin :)
pi_203029590
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:42 schreef Za het volgende:
Ik zou graag straks de OP willen, een verrassing voor daarin :)
oke
pi_203029592
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik schaar overigens die valse tegenstellingen als 'als kinderen gevaccineerd worden kunnen de scholen open blijven' en 'als 2G wordt ingevoerd kunnen winkels en de horeca weer open' hierbij niet als positief nieuws. Al wordt dat wel zo gebracht lijkt het wel
Ik ook niet, ik denk dat er nu niet zoveel goed nieuws te melden valt. Maar geloof mij nou maar, op het moment dat ook maar één OMT-lid roept dat nu écht blijkt dat omikron mee gaat vallen, dan zijn dat overal de headlines.
In Southern Sun
  dinsdag 4 januari 2022 @ 14:42:47 #298
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203029593
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:41 schreef Za het volgende:
Hebben meer mensen het idee dat de Omicron piek in Duitsland, Nederland en België mogelijk al in november plaats had?
Fat zou goed kunnen maar lijkt mij dan uit samples wel afleidbaar, ook achteraf?
pi_203029595
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:42 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
oke
nu dan
pi_203029597
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Inlevingsvermogen in het in elkaar slaan van een ander mens?
Nah, nope, dan heb ik een enorm gebrek aan inlevingsvermogen, kennelijk, want dat kan ik echt niet vinden.
Ik snap nooit dat mensen dat niet kunnen eerlijk gezegd.
Ik begrijp ook waarom een terrorist een aanslag pleegt of een vader zijn gezin uit moord.

Zulke dingen kunnen toch eenvoudig zonder het er mee eens te zijn of zelf zo te denken?
Juist door het te begrijpen kan je er iets aan doen lijkt me.
pi_203029599
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 14:42 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
nu dan
of nu @Za
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')