Dat die experts onjuist hebben dus. En we misschien eens wat experts zonder angst in hun lichaampje aan het woord laten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En wat heeft dat met die kop op een nieuwssite te maken?
Ik neem 'experts' als Marc Bonten al heel lang al totaal niet meer serieus, maak je geen zorgen.quote:
Laten we ook vooral niet vergeten dat het mis ging exact op het moment van invoeren van 3G. Feit is dat het CTB niet helpt en als het al iets doet dan is het juist dat het averechts werkt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:40 schreef SilverEyes het volgende:
Het enige wat mij op dit moment tegenhoudt om te gaan demonstreren tegen deze idiote lockdown, is het feit dat ik niet geassocieerd wil worden met die rellende idioten.
Ik kan het erg moeilijk verteren dat we in lockdown zitten, en op basis van het gemasseer in de media, waarschijnlijk ook nog langer gaan blijven, omdat het kabinet in oktober weigerde in te grijpen, terwijl een blinde kon zien dat het misging.
Daarom kunnen de ziekenhuizen niets meer lijen en zitten wij 'voor de zekerheid' maanden binnen.
#einderant #nieteengoededagvandaag
Het kabinet luistert vooral naar het OMT. Het is dan dus aan het OMT om te bepalen wat de waarde van die berichten wereldwijd is. Om één of andere reden lijkt ons OMT weinig waarde aan die buitenlandse onderzoeken te hechten en doen ze het liever zelf. Waarom is me onduidelijk, maar dat is wel een deel van de vertraging. Dat zie je eigenlijk de hele pandemie al, met het invoeren van maatregelen maar ook met afschalen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zou het OMT en Kabinet blind en doof zijn voor dit soort berichten wereldwijd? Ik snap het niet. Kun je een land ik lockdown houden omdat je anders gezichtsverlies lijdt? Dat je moet toegeven dat de NL lockdown ietwat overdreven was?
niet meteen op je teentjes getrapt zijn, het is een bericht van 25 december, in deze situatie niet zo actueel meer dusquote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Microbioloog die altijd gelijk heeft.
Maar je kan beter gewoon even dat artikel aanklikken, dan hoef je je niet te storen aan het feit dat je niet weet wie het is.
Omdat jij vindt dat het niet waar is? Blij dat het zo niet werkt zegquote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:09 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dat die experts onjuist hebben dus. En we misschien eens wat experts zonder angst in hun lichaampje aan het woord laten.
Ik zou iedereen adviseren het vaccin te nemen als dat het eigen (werk)leven, in welk opzicht dan ook, wat makkelijker maakt. Maar weinigen kunnen (of zelf willen) het zich in onze samenleving veroorloven om er fundamentele principes op na te houden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Slappe zak zonder ruggegraat.
Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen. Nofi verder hoor
Andersom werkt het vaak helaas wel.... hoe vaak ik Rutte in een persco wel niet heb horen zeggen: 'als voorbeeld kijk maar naar Duitsland' (of Engeland, of .... etc etc) als ze zin hadden om de boel in te perken hier. Maar nu die landen nog zo goed als open zijn trekken we opeens alleen de eigen lijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het kabinet luistert vooral naar het OMT. Het is dan dus aan het OMT om te bepalen wat de waarde van die berichten wereldwijd is. Om één of andere reden lijkt ons OMT weinig waarde aan die buitenlandse onderzoeken te hechten en doen ze het liever zelf. Waarom is me onduidelijk, maar dat is wel een deel van de vertraging. Dat zie je eigenlijk de hele pandemie al, met het invoeren van maatregelen maar ook met afschalen.
Aantal nieuw opgenomen mensen gestegen!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:04 schreef Simmertje het volgende:
[..]
AD: "Daling stokt in de ziekenhuizen"
quote:
Zelfs jij moet toch toegeven dat onze Nederlandse experts het bizar vaak mis hebben gehad de afgelopen 2 jaar?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat jij vindt dat het niet waar is? Blij dat het zo niet werkt zeg.
Sorry.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet meteen op je teentjes getrapt zijn, het is een bericht van 25 december, in deze situatie niet zo actueel meer dus
Vertel eens waarmee ze het aantoonbaar mis hebben gehad.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:13 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Zelfs jij moet toch toegeven dat onze Nederlandse experts het bizar vaak mis hebben gehad de afgelopen 2 jaar?
The mind is a powerful thingquote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan begreep ik jou niet helemaal. Ik dacht dat je er toen geen last van had en nu wel.
Een kennis van mij werkt overigens in de zorg. Heeft heel vroeg 2 AZ's gehad. Daarna (in augustus) corona opgelopen waar ze heel erg ziek van is geweest en nog steeds last van heeft. Werkt nog maar een paar uur per week elke dag doodop. Een paar weken geleden heeft ze Pfizer gehad (3e spuit dus) en nu is ze weer zo fit als een hoentje. Leg het maar eens uit allemaal.
Dat is toch precies wat ze doen. Gaan nu echt niet toegeven van oké het was wat voorbarig, al baat het niet dan schaadt het niet (wat het wel doet dus), maar nu gooien we alles weer open. Nee natuurlijk niet, paniek blijven zaaien en dan heel voorzichtig stapje voor stapje.....quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zou het OMT en Kabinet blind en doof zijn voor dit soort berichten wereldwijd? Ik snap het niet. Kun je een land in lockdown houden omdat je anders gezichtsverlies lijdt? Dat je moet toegeven dat de NL lockdown ietwat overdreven was?
Occupy vond ik zoiets bv. Of met zwarte piet protesten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik bedoelde de rellen. Heb je verder voorbeelden van deze framing? Tamelijk bizarre uitspraak die je hier doet namelijk.
Met juichbandjes, doe je ogen dicht en de weelde uit een vergaan verleden wordt net echt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:28 schreef groenen het volgende:
In de eerste lockdown werden legendarische voetbalwedstrijden opnieuw uitgezonden zoals EK 88 en de Ajax Champions League 1995.
Inmiddels zijn we weer begonnen en is vandaag de Elfstedentocht 1997 online uitgezonden.
Hebben jullie nog suggesties om de Nederlandse lockdown in februari en maart door te komen? Dan kunnen we dat laten weten aan de NOS.
Ik denk niet meer of minder dan in andere landen. Niet dat dat ook maar iets uitmaakt of het AD iemand van het OMT aan het woord laat of niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:13 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Zelfs jij moet toch toegeven dat onze Nederlandse experts het bizar vaak mis hebben gehad de afgelopen 2 jaar?
@Lenny_Leonardquote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Even wat anders. Mijn hontje mist zijn Fok!ker. Waar is die eigenlijk. Heeft die ook een ban? Wat gebeurt hier toch allemaal, ik mis altijd alle sensatie....
omt zegt ook dingen die niet waar zijn en maken schattingen op de achterkant van een bierviltje.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zit je weer in je cynische uurtje?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat is er niet waar aan dan?
Oh nee, jullie weten het weer allemaal beter zeker.
Ik heb een vaccinatie met Moderna en ik krijg ook een booster met Moderna.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:17 schreef zoost het volgende:
Maar met een booster kan het weer heel anders zijn
[ afbeelding ]
DansenGENOTquote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vertel eens waarmee ze het aantoonbaar mis hebben gehad.
Werkt precies zoals vroeger. Als je ouders je op een bepaald tijdstip naar bed wilde hebben, kreeg je te horen dat de buurjongen ook op dezelfde tijd ging. Kwam je vervolgens 2 weken later om meer zakgeld vragen omdat de buurjongen ook meer kreeg, kreeg je te horen dat je naar je eigen moest kijken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:12 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Andersom werkt het vaak helaas wel.... hoe vaak ik Rutte in een persco wel niet heb horen zeggen: 'als voorbeeld kijk maar naar Duitsland' (of Engeland, of .... etc etc) als ze zin hadden om de boel in te perken hier. Maar nu die landen nog zo goed als open zijn trekken we opeens alleen de eigen lijn.
Nee, de maatschappij verhardt en dat in combinatie met de meninkjes cultuur is de enige reden waarom dat gebeurt. De rest zijn allemaal vage argumenten om het - hopelijk onbewust - ergens goed te praten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Occupy vond ik zoiets bv. Of met zwarte piet protesten.
Maar de media doet wel vaker aan framing toch? Als het over migranten gaat komen de vrouwen en kinderen in beeld terwijl het bij wijze van 98% mannen zijn.
Ik denk echt dat ze daarom vaker aangevallen worden dan vroeger. Men is bewust van framing en ziet de bui al hangen. Net als in Urk laatst.
Dat plus sinds iedereen een camera heef zitten er een hoop mensen tussen die zichzelf journalisten noemen en zo de "echte" ondermijnen.
Dat helpt ook niet mee.
NL experts met aanvoering van mevrouw Koopmans, menee Osterhaus hebben het bizar vaak fout gehad de laatste 24 maanden en zijn met hun angst gebral nauwelijks serieus te nemen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Yep een totalitair regime voorkomt zo dat mensen uiting kunnen geven aan hun onbehagen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:40 schreef SilverEyes het volgende:
Het enige wat mij op dit moment tegenhoudt om te gaan demonstreren tegen deze idiote lockdown, is het feit dat ik niet geassocieerd wil worden met die rellende idioten.
Ik kan het erg moeilijk verteren dat we in lockdown zitten, en op basis van het gemasseer in de media, waarschijnlijk ook nog langer gaan blijven, omdat het kabinet in oktober weigerde in te grijpen, terwijl een blinde kon zien dat het misging.
Daarom kunnen de ziekenhuizen niets meer lijen en zitten wij 'voor de zekerheid' maanden binnen.
#einderant #nieteengoededagvandaag
Dat was niet het advies van het OMT, de experts, dat was een invulling van het kabinet/de Jonge.quote:
Triple modernized.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb een vaccinatie met Moderna en ik krijg ook een booster met Moderna.
Dus ik vraag me af of dat helpt.
Daar durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben ook benieuwd of er na jaren een parlementaire enquete en alles komt naar de beleidsvoering tijdens de coronacrisis. Met allemaal smerige dossiers net als met de Toeslagenaffaire en zo. Dat er van alles boven water komt. Heerlijk.
Ik heb niet zo veel zin om hier heel veel tijd in te stoppen met opzoeken van quotes en voorspellingen, maar hier heb je al vast een klassieker: https://www.rijnmond.nl/n(...)niet-zo-besmettelijkquote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is ook de taak van de media om altijd kritisch te zijn richting degene die ze interviewen en niet zomaar alles wat diegene zegt voor waar aan te nemen en klakkeloos op te schrijven.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk niet meer of minder dan in andere landen. Niet dat dat ook maar iets uitmaakt of het AD iemand van het OMT aan het woord laat of niet.
Effect van de avondklok. Talloze voorspellingen met schrikbarende cijfers en horrorscenario's die achteraf meevielen bij elke variant (zoals nu ook weer). De bagatellisering van de situatie van getroffen ondernemers.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
BNR, Volkskrant en aantal anderen (Elsevier zat ook vaak bij die gesprekken) hebben meerdere malen in gesprek bij BNR aangegeven dat zij van mening zijn dat ze veel te meegaand waren met de regering in het begin van de pandemie. Te weinig vragen gesteld, teveel ruimte gegeven, te weinig kritiek gehad, lieten zich door de regering gebruiken als spreekbuis. Dat ze vooral de minder positieve berichten wilden belichten om de urgentie hoog te houden e.d. Is best een flink stuk aan gewijd in Stilte op het Binnenhof ook.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, de maatschappij verhardt en dat in combinatie met de meninkjes cultuur is de enige reden waarom dat gebeurt. De rest zijn allemaal vage argumenten om het - hopelijk onbewust - ergens goed te praten.
Die komt er. Maar pas nadat het allemaal over is.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben ook benieuwd of er na jaren een parlementaire enquete en alles komt naar de beleidsvoering tijdens de coronacrisis. Met allemaal smerige dossiers net als met de Toeslagenaffaire en zo. Dat er van alles boven water komt. Heerlijk.
Maar hoezo zou de maatschappij nu opeens harder zijn? Dat meer meningen kan wel met social media.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, de maatschappij verhardt en dat in combinatie met de meninkjes cultuur is de enige reden waarom dat gebeurt. De rest zijn allemaal vage argumenten om het - hopelijk onbewust - ergens goed te praten.
Ductape de mond van Ab, om de redelijkheid en zinnigheid in gesproken woorden over te houdenquote:
Hun modellen rondom de Britse variant die in februari, maart, april en toen in mei 2021 zouden pieken. Elke maand schoof het een stukje op.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat was niet het advies van het OMT, de experts, dat was een invulling van het kabinet/de Jonge.
Zichzelf vaccineren met rode wijn. Dat mag hij.quote:
goh dat omicron is geweldig, ontziet de ongevaccineerdenquote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:17 schreef zoost het volgende:
Maar met een booster kan het weer heel anders zijn
[ afbeelding ]
Maar wat doen ze vervolgens mee nu?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
BNR, Volkskrant en aantal anderen (Elsevier zat ook vaak bij die gesprekken) hebben meerdere malen in gesprek bij BNR aangegeven dat zij van mening zijn dat ze veel te meegaand waren met de regering in het begin van de pandemie. Te weinig vragen gesteld, teveel ruimte gegeven, te weinig kritiek gehad, lieten zich door de regering gebruiken als spreekbuis. Dat ze vooral de minder positieve berichten wilden belichten om de urgentie hoog te houden e.d. Is best een flink stuk aan gewijd in Stilte op het Binnenhof ook.
Je merkt het ook heel erg in de tendens van die persconferentie gisteren. Waar in het begin de tendens heel erg was: 'Is het wel veilig? Kunnen we wel activiteit X blijven doen? Moeten we niet meer maatregelen nemen?'. Daar stellen de journalisten nu voornamelijk vragen als: 'Waarom blijft dit gesloten? Waarom kan activiteit X niet maar activiteit Y wel?'quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
BNR, Volkskrant en aantal anderen (Elsevier zat ook vaak bij die gesprekken) hebben meerdere malen in gesprek bij BNR aangegeven dat zij van mening zijn dat ze veel te meegaand waren met de regering in het begin van de pandemie. Te weinig vragen gesteld, teveel ruimte gegeven, te weinig kritiek gehad, lieten zich door de regering gebruiken als spreekbuis. Dat ze vooral de minder positieve berichten wilden belichten om de urgentie hoog te houden e.d. Is best een flink stuk aan gewijd in Stilte op het Binnenhof ook.
Wat me totaal niet gek lijkt, gezien de kennis van toen en waar we ineens in terecht kwamen. Volgens mij wordt hier vaak genoeg ook door de meest kritische users gezegd dat ze toen ook vol achter de regering stonden. Hier wordt echter ook vaak genoeg aangedragen dat de media dit bewust doet om angst te zaaien. En dat is pertinente onzin, en stellen dat daardoor journalisten vaker 'gehoekt' worden neigt zelfs naar het goedpraten daarvan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat ik dacht Mona Keijzer ook zei, ze waren opvallend meegaand en niet kritisch in de acute fase. Om de overheid niet in de weg te zitten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar stoor ik me ook aan, dat er (zo lijkt het in elk geval) zo weinig vragen gesteld worden waarom het dan nodig is en waarom andere landen het niet doen. Ik weet niet waarom dat zo is, maar ik kan me niet voorstellen dat "de media" er een alternatief doel mee heeft.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar wat doen ze vervolgens mee nu?
Zie vandaag... wederom laten ze zich gebruiken voor het inmasseren van een langere lockdown ipv er keihard tegenin te gaan.
Het OMT kan - en mag - alleen kijken naar de (advies)zaken die haar door het Kabinet worden gevraagd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het kabinet luistert vooral naar het OMT. Het is dan dus aan het OMT om te bepalen wat de waarde van die berichten wereldwijd is. Om één of andere reden lijkt ons OMT weinig waarde aan die buitenlandse onderzoeken te hechten en doen ze het liever zelf. Waarom is me onduidelijk, maar dat is wel een deel van de vertraging. Dat zie je eigenlijk de hele pandemie al, met het invoeren van maatregelen maar ook met afschalen.
De avondklok vind ik een lastige. Hoe zit het precies met het effect daarvan? is dat niet bestaand? Niet heel groot? Wel aanzienlijk, maar moeilijk aan te tonen?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Effect van de avondklok. Talloze voorspellingen met schrikbarende cijfers en horrorscenario's die achteraf meevielen bij elke variant (zoals nu ook weer). De bagatellisering van de situatie van getroffen ondernemers.
Er hoort geen maar in je laatste zin. 'Ik ben geen racist, maar....'quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar hoezo zou de maatschappij nu opeens harder zijn? Dat meer meningen kan wel met social media.
Het lijkt een woede uitbarsting van mensen die zich niet gehoord en gezien voelen. Ze herkennen zich niet in de berichtgeving en voelen zich negatief afgeschilderd.
Zelfde reden waarom je ook geen groep mocro's in Gouda moet benaderen met een camera.
Ik praat het niet goed hoor. Vind niet dat mensen in elkaar geslagen moeten worden maar ik kan me de frustratie ergens wel voorstellen na verloop van tijd.
Er is wat mij betreft geen enkel scenario waarin het "neerhoeken" van journalisten goedgepraat kan worden. Ik vind alleen wel dat we wel kritisch mogen zijn op de manier waarop de media (zeker aan het begin van de pandemie) geacteerd heeft.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat me totaal niet gek lijkt, gezien de kennis van toen en waar we ineens in terecht kwamen. Volgens mij wordt hier vaak genoeg ook door de meest kritische users gezegd dat ze toen ook vol achter de regering stonden. Hier wordt echter ook vaak genoeg aangedragen dat de media dit bewust doet om angst te zaaien. En dat is pertinente onzin, en stellen dat daardoor journalisten vaker 'gehoekt' worden neigt zelfs naar het goedpraten daarvan.
Mediapartijen maken vaak zat een lekker smeuïge kop voor de kliks, want handel.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat me totaal niet gek lijkt, gezien de kennis van toen en waar we ineens in terecht kwamen. Volgens mij wordt hier vaak genoeg ook door de meest kritische users gezegd dat ze toen ook vol achter de regering stonden. Hier wordt echter ook vaak genoeg aangedragen dat de media dit bewust doet om angst te zaaien. En dat is pertinente onzin, en stellen dat daardoor journalisten vaker 'gehoekt' worden neigt zelfs naar het goedpraten daarvan.
Mooi draadje ja!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:21 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Een goed maar zeer genuanceerd twitterdraadje waar iedereen zowel positieve dingen als negatieve dingen uit kan halen over omicron.
Toch komen die berichten van overal.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:24 schreef Tarado het volgende:
goh dat omicron is geweldig, ontziet de ongevaccineerden
Je mag altijd kritisch zijn. Redeneren dat de media bewust angst zaait is doorslaan naar de andere kant.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is wat mij betreft geen enkel scenario waarin het "neerhoeken" van journalisten goedgepraat kan worden. Ik vind alleen wel dat we wel kritisch mogen zijn op de manier waarop de media (zeker aan het begin van de pandemie) geacteerd heeft.
Koppen moeten schoppen, helemaal correct. Doen alsof dat bewust angst zaaien/inmasseren is, is wat kinderlijk geredeneerd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Mediapartijen maken vaak zat een lekker smeuïge kop voor de kliks, want handel.
Dat lijkt me niet te ontkennen.
Goed nieuws scoort niet zo gek veel, angst en paniek en negativiteit veel meer, dus dat zie je ook gewoon meer.
Dat triggert mensen meer en blijft langer hangen.
Ze hebben er enorm vaak naast gezeten met cijfers. Geen zin om het allemaal op te zoeken, maar herinner me een voorspelling met Delta met zoveel besmettingen per dag (100.000?), codes zwart in de ziekenhuizen en dat is nu weer.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De avondklok vind ik een lastige. Hoe zit het precies met het effect daarvan? is dat niet bestaand? Niet heel groot? Wel aanzienlijk, maar moeilijk aan te tonen?
Wat betreft de cijfers zaten ze er helemaal niet zo vaak enorm naast. Ze zijn wel heel voorzichtig met hun voorspellingen. En terecht. Zie je voor je dat ze, zoals in het prille begin, zeggen dat het allemaal wel meevalt, het niet zo besmettelijk is, en dat het dan wel zo blijkt? Kijk die post iets boven de jouwe, waar precies dat dus aangegrepen wordt om aan te tonen dat de experts er zo vaak naast zaten. Ironisch wel
Ik heb ze nog nooit betrapt op bagatellisering van de situatie van getroffen ondernemers.
Eens, maar ik vind eigenlijk we eigenlijk sowieso wel kritischer mogen zijn van de rol van de media in zijn algemenheid in deze crisis. Neem bijvoorbeeld het soort de gasten die ze dagelijks in de talkshows hebben zitten, of de angst die ze continue aanwakkeren.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is wat mij betreft geen enkel scenario waarin het "neerhoeken" van journalisten goedgepraat kan worden. Ik vind alleen wel dat we wel kritisch mogen zijn op de manier waarop de media (zeker aan het begin van de pandemie) geacteerd heeft.
Welke angst?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens, maar ik vind eigenlijk we eigenlijk sowieso wel kritischer mogen zijn van de rol van de media in zijn algemenheid in deze crisis. Neem bijvoorbeeld het soort de gasten die ze dagelijks in de talkshows hebben zitten, of de angst die ze continue aanwakkeren.
Wat heeft dit met het OMT te maken?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ze hebben er enorm vaak naast gezeten met cijfers. Geen zin om het allemaal op te zoeken, maar herinner me een voorspelling met Delta met zoveel besmettingen per dag (100.000?), codes zwart in de ziekenhuizen en dat is nu weer.
Ze bagatelliseren de situatie van de ondernemers door nu geen nieuwe TOZOregelingen te openen en door een paar dagen voor de Kerst met enorme voorraden alles te sluiten. En daar geen regeling voor te treffen (in de voorgaande periode was er wel een voorraadregeling). En dan zeggen dat er nauwelijks faillissementen zijn. Maar dat komt dus omdat de meeste ondernemers vanuit een eenmanszaak of VOF werken en die laat je niet failliet aan, alleen B.V.'s. Die houden gewoon op met enorm veel schulden. Maar verder gaat het super hoor, er zijn toch regelingen!
Inlevingsvermogen zonder het er mee eens te zijn toch? Dat kan met allerlei situaties.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er hoort geen maar in je laatste zin. 'Ik ben geen racist, maar....'
De woordkeuze was niet de mijne, maar het treft voor het merendeel gevaccineerden, voor zover wat in beeld komt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:30 schreef Tarado het volgende:
nee, je leest of interpreteert ze niet goed
Het gaat natuurlijk sowieso om de ziekenhuisopnames en in Londen, waar omikron het snelst verspreidde tot nu toe, was rond oudjaar ongeveer 40% van de patiënten in de ziekenhuizen niet gevaccineerd.quote:
Peter Pannekoek had hier een prachtig stukje over in zijn oudejaarsconference. 'Ze willen het niet begrijpen'quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er hoort geen maar in je laatste zin. 'Ik ben geen racist, maar....'
Ze maken het virus erger dan het is dat is wel duidelijk.quote:
Er zijn wel meer lieden die ze wel even gekneveld een half jaartje in een bezemkast mogen leggen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ductape de mond van Ab, om de redelijkheid en zinnigheid in gesproken woorden over te houden
Die man is sowieso goed bezig met z'n video's...heel mooi hoe hij elke dag nieuw onderzoek en nieuwe cijfers bespreekt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:32 schreef Za het volgende:
Er was weer een mooie video BTW hoe Omicron beschermd tegen Delta, en niet andersom, veelbelovend:
Maar 60% betrof incidental findings, dus lagen er niet vanwege Omicron (misschien nog een deel Delta).quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:34 schreef Mike het volgende:
Het gaat natuurlijk sowieso om de ziekenhuisopnames en in Londen, waar omikron het snelst verspreidde tot nu toe, was rond oudjaar ongeveer 40% van de patiënten in de ziekenhuizen niet gevaccineerd.
Ik geloof dat de incidental findings zelfs al hoger lagen in Londen, dus wat dat betreft goed nieuws wat betreft de ernst van omikron.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:35 schreef Za het volgende:
[..]
Maar 60% betrof incidental findings, dus lagen er niet vanwege Omicron.
Probleem is wel eventuele precedentwerking. Als je ze hun zin geeft lost dat wellicht de rellen op, maar dan is ook gelijk duidelijk dat het loont.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:34 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Peter Pannekoek had hier een prachtig stukje over in zijn oudejaarsconference. 'Ze willen het niet begrijpen'
In plaats van al die relschoppers en politiemeppers direct te veroordelen en er verder gaan aandacht maar aan te besteden, zou je juist moeten kijken naar de hele voorgeschiedenis moeten kijken. Hoe zijn die mensen zo ver gekomen dat ze zulke daden uitvoeren. Als je de onderliggende oorzaak niet wil vinden, ga je het probleem nooit kunnen oplossen.
En het antwoord is echt bij lange na niet zo simpel als: 'Ja het zijn gewoon allemaal achterlijke hersenloze teringdebielen!! ', hoe graag veel mensen dat ook zouden willen geloven.
Het zit in de mensheid om meer getriggerd te raken door negativiteit dan positiviteit.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Koppen moeten schoppen, helemaal correct. Doen alsof dat bewust angst zaaien/inmasseren is, is wat kinderlijk geredeneerd.
Ik denk verder dat goed nieuws op dit moment iets beter scoort dan angst, paniek of negativiteit.
De cijfers komen van het OMT af, de sluitingen voor de Kerst.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat heeft dit met het OMT te maken?
Die eerste met die enorme hoeveelheden besmettingen was niet goed. Dat is ook gewoon gecommuniceerd, daar was een rekenfout gemaakt in de basis, waardoor er een belachelijk groot getal uit kwam. En dat was niet goed gecontroleerd. Dom wel.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ze hebben er enorm vaak naast gezeten met cijfers. Geen zin om het allemaal op te zoeken, maar herinner me een voorspelling met Delta met zoveel besmettingen per dag (100.000?), codes zwart in de ziekenhuizen en dat is nu weer.
Ze bagatelliseren de situatie van de ondernemers door nu geen nieuwe TOZOregelingen te openen en door een paar dagen voor de Kerst met enorme voorraden alles te sluiten. En daar geen regeling voor te treffen (in de voorgaande periode was er wel een voorraadregeling). En dan zeggen dat er nauwelijks faillissementen zijn. Maar dat komt dus omdat de meeste ondernemers vanuit een eenmanszaak of VOF werken en die laat je niet failliet aan, alleen B.V.'s. Die houden gewoon op met enorm veel schulden. Maar verder gaat het super hoor, er zijn toch regelingen!
Natuurlijk moet je ze niet hun zin geven, maar je moet dus juist wel gaan kijken naar de onderliggende problemen, onvrede en woede vandaan komen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Probleem is wel eventuele precedentwerking. Als je ze hun zin geeft lost dat wellicht de rellen op, maar dan is ook gelijk duidelijk dat het loont.
In ZA 70%.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:36 schreef Mike het volgende:
Ik geloof dat de incidental findings zelfs al hoger lagen in Londen, dus wat dat betreft goed nieuws wat betreft de ernst van omikron.
Dat wordt toch al jaren geprobeerd? Werkt lekker..quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:34 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Peter Pannekoek had hier een prachtig stukje over in zijn oudejaarsconference. 'Ze willen het niet begrijpen'
In plaats van al die relschoppers en politiemeppers direct te veroordelen en er verder geen enkele aandacht meer aan te besteden, zou je juist moeten kijken naar de hele voorgeschiedenis moeten kijken. Hoe zijn die mensen zo ver gekomen dat ze zulke daden uitvoeren? Als je de onderliggende oorzaak niet wil vinden, ga je het probleem nooit kunnen oplossen.
En het antwoord is echt bij lange na niet zo simpel als: 'Ja het zijn gewoon allemaal achterlijke hersenloze teringdebielen!! ', hoe graag veel mensen dat ook zouden willen geloven.
Inlevingsvermogen in het in elkaar slaan van een ander mens?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Inlevingsvermogen zonder het er mee eens te zijn toch? Dat kan met allerlei situaties.
Eindelijk iemand die het goed kan uitleggen, wel nuttige informatie dit.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:21 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Een goed maar zeer genuanceerd twitterdraadje waar iedereen zowel positieve dingen als negatieve dingen uit kan halen over omicron.
In normale tijden klopt dat ja.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Het zit in de mensheid om meer getriggerd te raken door negativiteit dan positiviteit.
Dus nee, niet mee eens
Brrr,quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:34 schreef Mike het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk sowieso om de ziekenhuisopnames en in Londen, waar omikron het snelst verspreidde tot nu toe, was rond oudjaar ongeveer 40% van de patiënten in de ziekenhuizen niet gevaccineerd.
Ja, nou, niet goed genoeg dus. Als ik kijk naar het beleid van de afgelopen 10 jaar heb ik ook niet de indruk dat er heel veel werk van wordt gemaakt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat wordt toch al jaren geprobeerd? Werkt lekker..
Ik schaar overigens die valse tegenstellingen als 'als kinderen gevaccineerd worden kunnen de scholen open blijven' en 'als 2G wordt ingevoerd kunnen winkels en de horeca weer open' hierbij niet als positief nieuws. Al wordt dat wel zo gebracht lijkt het welquote:
Geef eens voorbeelden dan als dat zó duidelijk is.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ze maken het virus erger dan het is dat is wel duidelijk.
En ik begrijp wel waarom ze dat doen. Tegenwoordig moeten de media het hebben van sensatie. Vroeger ging het er om welke krant of welk medium betrouwbaar was. Nu gaat het alleen om zoveel mogelijk mensen trekken en dat doe je tegenwoordig met sensatie. Vroeger had je daarvoor De Telegraaf en de Tros. Nu doet bijna elk medium het.
okequote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:42 schreef Za het volgende:
Ik zou graag straks de OP willen, een verrassing voor daarin
Ik ook niet, ik denk dat er nu niet zoveel goed nieuws te melden valt. Maar geloof mij nou maar, op het moment dat ook maar één OMT-lid roept dat nu écht blijkt dat omikron mee gaat vallen, dan zijn dat overal de headlines.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik schaar overigens die valse tegenstellingen als 'als kinderen gevaccineerd worden kunnen de scholen open blijven' en 'als 2G wordt ingevoerd kunnen winkels en de horeca weer open' hierbij niet als positief nieuws. Al wordt dat wel zo gebracht lijkt het wel
Fat zou goed kunnen maar lijkt mij dan uit samples wel afleidbaar, ook achteraf?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:41 schreef Za het volgende:
Hebben meer mensen het idee dat de Omicron piek in Duitsland, Nederland en België mogelijk al in november plaats had?
Ik snap nooit dat mensen dat niet kunnen eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Inlevingsvermogen in het in elkaar slaan van een ander mens?
Nah, nope, dan heb ik een enorm gebrek aan inlevingsvermogen, kennelijk, want dat kan ik echt niet vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |