In België bedraagt het 7-dagen gemiddelde nu 10936, een stijging met 69% tov een week geleden. Ziekenhuisopnames: 156, een stijging met 15%.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:41 schreef Za het volgende:
Hebben meer mensen het idee dat de Omicron piek in Duitsland, Nederland en België mogelijk al in november plaats had?
Wat zijn dit voor vage clubjes?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:41 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit weekend dus weer gezellig in Amsterdam. Benieuwd of de ME ook kinderen gaat slaan.
Maar.... gelukkig schiet onze vriend Omikron ons te hulp. In combinatie met de scholen weer open komende maandag kan de lockdown in de nabije toekomst bij de zinloze maatregelen worden geschaard.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
De maatregelen van de afgelopen tijd, inclusief de huidige lockdown, zijn juist het gevolg van sturen op ziekenhuisbezetting. De cijfers liepen in oktober al hard op, maar er werd pas iets gedaan toen de bedden op waren. En in die situatie zitten we feitelijk nu nog steeds, want ondanks dat de ziekenhuisbezetting inmiddels wat is gedaald, is het nog steeds heel erg hoog. Er is nauwelijks tot geen ruimte voor een grotere instroom, wat ook de reden is dat er nog geen versoepelingen door het OMT worden geadviseerd.
Zit inderdaad te wachten op het moment dat de QR code wordt ingevoerd voor kinderen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
5 jaar tot 11 jaar wordt aan gewerkt
NEEEEEEEquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:43 schreef Wereldgozer het volgende:
Beste mense
Er zijn teveel besmettingen. Daarom komt er weer een avondklok.
@:zipportal
"Wensen jullie fijne feestdagen en een bemoedigend uiteinde"quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:41 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit weekend dus weer gezellig in Amsterdam. Benieuwd of de ME ook kinderen gaat slaan.
in feitquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zat te googlen en kwam het al tegen
[..]
[..]
Sommige bejaarden hier zijn daar nooit mee gestopt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:45 schreef Caland het volgende:
En weer kansloos winkelwagentjes gaan schoonmaken met zijn allen
Is dat iets?
Dat is de één van de weinige maatregelen waar ik nooit aan mee heb gedaan eigenlijk, als de belhamel die ik ben.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:46 schreef OProg het volgende:
[..]
Sommige bejaarden hier zijn daar nooit mee gestopt.
Raptorix is ermee begonnen van wat ik zagquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
in feitkunnen we @:raptorix , @:Lenny_Leonard en @:Caland daar nog op aanspreken?
Ik denk dat die lockdown zeker tussen Kerst en Oud&Nieuw vooral in naam bestondquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Al zaten we toen niet in een lockdown en het aantal is 18K en stijgende, verder eens.
Ik dacht meer aan eenrichtingsverkeer weer invoeren tussen de schappen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:45 schreef Caland het volgende:
En weer kansloos winkelwagentjes gaan schoonmaken met zijn allen
Is dat iets?
Zag jou er wel voor aan om je boodschappen thuis eerst in een vol bad te dumpen en ze vervolgens af te spoelen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is de één van de weinige maatregelen waar ik nooit aan mee heb gedaan eigenlijk, als de belhamel die ik ben.
Weet nog wel dat je dan in het begin echt boze blikken kreeg van mensen.
Looplijn Genot.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan eenrichtingsverkeer weer invoeren tussen de schappen.
Niet voor niks zei Arie Slob gisteren nog dat-ie niet kan garanderen dat de scholen open zullen blijven. Als straks alles weer in de lift zit en de ziekenhuizen weer tegen de grenzen aanlopen, zal de regering zich toch genoodzaakt voelen iets te doen om het aantal besmettingen te beperken. Als je dan al in een lockdown zit, zijn er weinig middelen meer over, behalve zaken als schoolsluitingen en avondklokken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar.... gelukkig schiet onze vriend Omikron ons te hulp. In combinatie met de scholen weer open komende maandag kan de lockdown in de nabije toekomst bij de zinloze maatregelen worden geschaard.
Scholen moeten geen aan-uit knop hebben.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:50 schreef Tijn het volgende:
Niet voor niks zei Arie Slob gisteren nog dat-ie niet kan garanderen dat de scholen open zullen blijven
Dat lijkt mij prima, de geest is toch al uit de fles, ook dat zal niet helpen. Sterker nog, alleen maar beter als ze dat invoeren en het ook zinloos blijkt te zijnquote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet voor niks zei Arie Slob gisteren nog dat-ie niet kan garanderen dat de scholen open zullen blijven. Als straks alles weer in de lift zit en de ziekenhuizen weer tegen de grenzen aanlopen, zal de regering zich toch genoodzaakt voelen iets te doen om het aantal besmettingen te beperken. Als je dan al in een lockdown zit, zijn er weinig middelen meer over, behalve zaken als schoolsluitingen en avondklokken.
Ja, laten we vooral de scholen weer gaan sluiten over een paar weken. Gaat vast goed vallen in de samenleving. Puik plan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet voor niks zei Arie Slob gisteren nog dat-ie niet kan garanderen dat de scholen open zullen blijven. Als straks alles weer in de lift zit en de ziekenhuizen weer tegen de grenzen aanlopen, zal de regering zich toch genoodzaakt voelen iets te doen om het aantal besmettingen te beperken. Als je dan al in een lockdown zit, zijn er weinig middelen meer over, behalve zaken als schoolsluitingen en avondklokken.
Een avondklok zou hilarisch zijn, dat alleen al levert 500 extra topics op in deze reeks.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een pandemie is voor niemand leuk. Floris Jan en Sterre gaan maar lekker thuis zitten.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Scholen moeten geen aan-uit knop hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |