SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.![]()
![]()
Je wil niet of je kunt niet?quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat is het zeker jaquote:Op zondag 19 december 2021 19:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol, is dit nog steeds een ding ja?
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Wil niet. Ik zal me nooit aanpassen aan zo'n samenleving zoals jij schetst. Dan stap ik er wel uit ofzo.quote:![]()
De vaccins zijn niet effectief genoeg om terug te kunnen keren naar het oude normaal en met de gisteren ingestelde lockdown heeft het kabinet te kennen gegeven dat er net zo lang lockdowns en maatregelen blijven tot het virus gemuteerd is tot iets onschuldigs.quote:Op zondag 19 december 2021 18:51 schreef capricia het volgende: Ik heb maar een antwoord: Leer ermee leven. Dit gaat namelijk niet weg de komende jaren. Er zullen vaker lockdowns of maatregelen komen, ook in 2022 en daarna.
Wanneer het virus niet of in onvoldoende mate op die manier muteert behoren fenomenen als winkels, restaurants en café's, popconcerten en festivals, volksfeesten als carnaval en koninginnedag, thuis bezoek ontvangen of bij anderen op bezoek gaan - met andere woorden levensvreugde - in Nederland dus definitief tot het verleden als het aan het kabinet en het OMT ligt.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dat interview met Girbes in het Parool is wel goed zeg.Spijker, kop, raak.quote:Iemand zei tegen mij: ‘Het lijkt wel alsof je aan alles dood mag gaan, behalve aan covid’. Er is een tekort aan capaciteit, maar alles wat er beschikbaar is gaat met voorrang naar covidpatiënten, waarmee we andere patiënten tot tweederangs patiënten verklaren.![]()
Lekker positieve instelling.quote:Op zondag 19 december 2021 19:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wil niet. Ik zal me nooit aanpassen aan zo'n samenleving zoals jij schetst. Dan stap ik er wel uit ofzo.![]()
Zo inderdaad! Ontzettend! alles moet wijken voor corona.quote:Op zondag 19 december 2021 19:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat interview met Girbes in het Parool is wel goed zeg.
[..]
Spijker, kop, raak.![]()
Vind ik niet.quote:Op zondag 19 december 2021 19:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat interview met Girbes in het Parool is wel goed zeg.
[..]
Spijker, kop, raak.
Volgens mij krijgt een COVID patient geen voorrang.![]()
Dat ik er vanuit ga dat we weer terug gaan naar normaal? Ja, dat vind ik vrij positief inderdaadquote:.
![]()
Een samenleving die slechts draait om het niet laten overspoelen van de zorg is ook weinig positief, vind je ook niet?quote:![]()
Nee, alles wijkt voor acute situaties, of dat nu corona is of een verkeersongeval.quote:Op zondag 19 december 2021 19:15 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zo inderdaad! Ontzettend! alles moet wijken voor corona.![]()
Ze krijgen misschien niet letterlijk voorrang, maar hij heeft natuurlijk wel gelijk dat de hele zorg momenteel om Covid lijkt te draaien. We zijn massaal alle andere zorg aan het uitstellen, puur zodat er maar plek is voor alle Covidpatienten.quote:Op zondag 19 december 2021 19:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vind ik niet.
Dapper dat je het probeert.quote:Op zondag 19 december 2021 19:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, alles wijkt voor acute situaties, of dat nu corona is of een verkeersongeval.![]()
Nou, volgens mij wordt alles stopgezet om ruimte maken voor covid. Dus krijgt een covid-patient wel degelijk voorrangquote:Op zondag 19 december 2021 19:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vind ik niet.
Volgens Girbes gaat 30-40% van de coronaklanten op de IC alsnog het hoekje om. Daarvoor weigeren we patiënten met hogere overlevingskansen. Je kan natuurlijk de vraag stellen of dat op langere termijn wel houdbaar is.quote:Op zondag 19 december 2021 19:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, alles wijkt voor acute situaties, of dat nu corona is of een verkeersongeval.![]()
Dat is ook zo omdat de meeste acute gevallen corona betreft. En als je met corona in het ziekenhuis komt dan is de situatie acuut en ernstig en in sommige gevallen escaleert dat dan in IC opname.quote:Op zondag 19 december 2021 19:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk dat de hele zorg momenteel om Covid lijkt te draaien. We zijn massaal alle andere zorg aan het uitstellen, puur zodat er maar plek is voor alle Covidpatienten.![]()
Ok, dus jij wil 60-70% afschrijven want zonder IC opname gaan de overlevenden hoogstwaarschijnlijk ook dood. Wat win je dan, precies?quote:Op zondag 19 december 2021 19:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens Girbes gaat 30-40% van de coronaklanten op de IC alsnog het hoekje om. Daarvoor weigeren we patiënten met hogere overlevingskansen. Je kan natuurlijk de vraag stellen of dat op langere termijn wel houdbaar is.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2021 19:20:10 ]![]()
Niet omdat er plek is voor COVID patiënten, maar zodat er plek is voor acute noodsituaties. Dat die acute noodsituaties veelal COVID patiënten zijn; dat is een feit.quote:Op zondag 19 december 2021 19:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk dat de hele zorg momenteel om Covid lijkt te draaien. We zijn massaal alle andere zorg aan het uitstellen, puur zodat er maar plek is voor alle Covidpatienten.
Maar het zal niet zo zijn dat een COVID patient mag gaan liggen en iemand die binnenkomt zonder COVID en ook een bed nodig heeft niet.![]()
Eens met je analyse, en zijn veel grootste feesten die lange tijd wordt geblokeerd, maar juist die onderhandse contacten houden ze toch niet tegen, die groeien nu alleen maar. Alleen de absolute coronapuristen zitten nu thuis in stilte de volgende persco af te wachten. De rest heeft zijn sport momentje aangepast, afspraken bij elkaar thuis laten staan en eventuele andere activiteiten verplaatsen zich ook rap naar de huiselijke sfeer. Logisch en zonder kwade wil, dit is wat nog kan, dus dit is wat gebeurt.quote:Op zondag 19 december 2021 19:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De vaccins zijn niet effectief genoeg om terug te kunnen keren naar het oude normaal en met de gisteren ingestelde lockdown heeft het kabinet te kennen gegeven dat er net zo lang lockdowns en maatregelen blijven tot het virus gemuteerd is tot iets onschuldigs.
Wanneer het virus niet of in onvoldoende mate op die manier muteert behoren fenomenen als winkels, restaurants en café's, popconcerten en festivals, volksfeesten als carnaval en koninginnedag, thuis bezoek ontvangen of bij anderen op bezoek gaan - met andere woorden levensvreugde - in Nederland dus definitief tot het verleden als het aan het kabinet en het OMT ligt.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ik vind het schrijnend dat een jonge moeder met kanker niet kan worden geholpen, omdat een corpulente 75-plusser met corona op de IC ligtquote:Op zondag 19 december 2021 19:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ze krijgen misschien niet letterlijk voorrang, maar hij heeft natuurlijk wel gelijk dat de hele zorg momenteel om Covid lijkt te draaien. We zijn massaal alle andere zorg aan het uitstellen, puur zodat er maar plek is voor alle Covidpatienten.Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?![]()
Onderaan de streep win je gezonde levensjaren. Lijkt me een prima uitgangspunt.quote:Op zondag 19 december 2021 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus jij wil 60-70% afschrijven want zonder IC opname gaan de overlevenden hoogstwaarschijnlijk ook dood. Wat win je dan, precies?![]()
Ik vond de ED reportage van een paar weken geleden anders veelzeggend. Twee obese boomervrouwen en een hijgende, ongevaccineerde vijftiger die wekenlang een ziekenhuisbed in beslag mogen nemen. Daar hadden in diezelfde tijdspanne ook meerdere echte patiënten na een noodzakelijke operatie kunnen liggen om te herstellen.quote:Op zondag 19 december 2021 19:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vind ik niet.
Volgens mij krijgt een COVID patient geen voorrang.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Beetje kort door de bocht maar dit is wel de kern. Maar dit ter discussie stellen is nog altijd taboe.quote:Op zondag 19 december 2021 19:21 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik vind het schrijnend dat een jonge moeder met kanker niet kan worden geholpen, omdat een corpulente 75-plusser met corona op de IC ligt![]()
Harde cijfers heb ik niet dus je mag dit gerust onderbuik noemen. Maar ik denk dat het aantal doden en verloren levensjaren als gevolg van bijna 2 jaar aan uitgestelde zorg veel hoger gaat zijn dan het aantal mensen dat uiteindelijk zal sterven aan Covid op een IC. Helemaal als je kijkt naar het type mensen dat op de IC beland met Covid.quote:Op zondag 19 december 2021 19:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Niet omdat er plek is voor COVID patiënten, maar zodat er plek is voor acute noodsituaties. Dat die acute noodsituaties veelal COVID patiënten zijn; dat is een feit.
Maar het zal niet zo zijn dat een COVID patient mag gaan liggen en iemand die binnenkomt zonder COVID en ook een bed nodig heeft niet.
De tijd zal het leren.![]()
Teveel, getuige de ziekenhuiscijfers.quote:Op zondag 19 december 2021 19:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoeveel mensen zouden er nog rondlopen zonder enige immuniteit tegen covid?![]()
En al stel je het ter discussie, dan is er nog geen oplossing.quote:Op zondag 19 december 2021 19:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht maar dit is wel de kern. Maar dit ter discussie stellen is nog altijd taboe.![]()
Ja, maar dat zijn geen acute situaties.quote:Op zondag 19 december 2021 19:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik vond de ED reportage van een paar weken geleden anders veelzeggend. Twee obese boomervrouwen en een hijgende, ongevaccineerde vijftiger die wekenlang een ziekenhuisbed in beslag mogen nemen. Daar hadden in diezelfde tijdspanne ook meerdere echte patiënten na een noodzakelijke operatie kunnen liggen om te herstellen.
VWS had ook het plan voor 95 extra IC plekken kunnen omarmen (of überhaupt daar wat meer in doen), dan was er ook wat meer ruimte geweest voor patiënten na operaties.
Maar juist het VWS, en dan vooral Hugo, zat net als jij alleen maar te emmeren over die vieze vuile ongevaccineerden, ipv daadwerkelijk iets te doen. Mensen verander je niet meer, vooral niet die al zo ver heen zijn, dan zou ik mijn aandacht richten op iets waar je wel wat aan kan doen.![]()
Dat punt zijn we allang gepasseerd. Zie het interview met Girbes.quote:Op zondag 19 december 2021 19:23 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Harde cijfers heb ik niet dus je mag dit gerust onderbuik noemen. Maar ik denk dat het aantal doden en verloren levensjaren als gevolg van bijna 2 jaar aan uitgestelde zorg veel hoger gaat zijn dan het aantal mensen dat uiteindelijk zal sterven aan Covid op een IC. Helemaal als je kijkt naar het type mensen dat op de IC beland met Covid.
De tijd zal het leren.
We hadden imo al veel eerder moeten overschakelen op een aanpak gebaseerd op het redden van de meeste gezonde levensjaren ipv acute zorg voorrang op alles. Deze situatie is ontstaan door zelfbedachte ethische normen.![]()
Dus toch uitsluiting op medische gronden?quote:Op zondag 19 december 2021 19:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik vond de ED reportage van een paar weken geleden anders veelzeggend. Twee obese boomervrouwen en een hijgende, ongevaccineerde vijftiger die wekenlang een ziekenhuisbed in beslag mogen nemen. Daar hadden in diezelfde tijdspanne ook meerdere echte patiënten na een noodzakelijke operatie kunnen liggen om te herstellen.![]()
Dat je COVID patiënten niet meer toelaat op de IC is een oplossing, maar er is momenteel geen draagvlak voor onder de bevolking denk ik. Als er code zwart komt, dan heb je iemand als Girbes wel nodig op de IC. Ik denk dat hij keuzes over leven en dood kan maken zonder enig gewetensbezwaar.![]()
Vooral omdat 90% van de mensen hier ouders heeft van die generatie. Maar dat zijn allemaal uitzonderingen op de boomer regel. Ik vind het ontzettend zielig dat mensen een hele generatie zo wegzet. Maar ja dat lekker onderbuik gelul voelt zo goed.![]()
Daarom ben best benieuwd hoeveel Nederlanders zijn.quote:Op zondag 19 december 2021 19:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Teveel, getuige de ziekenhuiscijfers.
Het kunnen er niet extreem veel zijn.![]()
Het kan een deel van de oplossing zijn. De doorloopsnelheid van de IC gaat aanzienlijk omhoog als er minder covidklanten liggen dus uiteindelijk kan je de beschikbare capaciteit efficiënter benutten en je wint ook nog levensjaren.quote:Op zondag 19 december 2021 19:25 schreef Questular het volgende:
[..]
En al stel je het ter discussie, dan is er nog geen oplossing.![]()
Valt wel mee toch. Ik heb ontzettend veel respect voor ze. Met name mijn schoonmoeder, zij mag komende week 2x op mijn kindje passen. Da´s toch lievvvvvquote:Op zondag 19 december 2021 19:25 schreef dick_laurent het volgende:
De boomerhaat is wel echt real geworden in dit topic hč….
Erg mooi.
Zonder wrijving geen glans![]()
Zou kunnen, geen idee. Maar ze zijn er nou eenmaal wel, die COVID patiënten.quote:Op zondag 19 december 2021 19:23 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Harde cijfers heb ik niet dus je mag dit gerust onderbuik noemen. Maar ik denk dat het aantal doden en verloren levensjaren als gevolg van bijna 2 jaar aan uitgestelde zorg veel hoger gaat zijn dan het aantal mensen dat uiteindelijk zal sterven aan Covid op een IC. Helemaal als je kijkt naar het type mensen dat op de IC beland met Covid.
De tijd zal het leren.![]()
Daarom schrijf ik ook "als het aan het kabinet en OMT ligt".quote:Op zondag 19 december 2021 19:20 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Eens met je analyse, en zijn veel grootste feesten die lange tijd wordt geblokeerd, maar juist die onderhandse contacten houden ze toch niet tegen, die groeien nu alleen maar. Alleen de absolute coronapuristen zitten nu thuis in stilte de volgende persco af te wachten. De rest heeft zijn sport momentje aangepast, afspraken bij elkaar thuis laten staan en eventuele andere activiteiten verplaatsen zich ook rap naar de huiselijke sfeer. Logisch en zonder kwade wil, dit is wat nog kan, dus dit is wat gebeurt.Ik mag toch echt hopen dat de natte droom van het OMT en lieden als die van Zelst en Bleijenberg geen waarheid wordt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Nogal wiedes.quote:Op zondag 19 december 2021 19:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht maar dit is wel de kern. Maar dit ter discussie stellen is nog altijd taboe.![]()
Aangzien de immuniteit afneemt na verloop van tijd zullen het er best wel een hoop zijn.quote:Op zondag 19 december 2021 19:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Daarom ben best benieuwd hoeveel Nederlanders zijn.
Het kunnen er niet extreem veel zijn.![]()
Die is hier al anderhalfjaar volop aanwezig. Vorig jaar moesten alle boomers opgesloten worden, weet je nog?quote:Op zondag 19 december 2021 19:25 schreef dick_laurent het volgende:
De boomerhaat is wel echt real geworden in dit topic hč….
Erg mooi.
Mooi zou ik het niet willen noemen, overigens, eerder heel erg eng.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2021 19:31:00 ]![]()
Of omdat een jonge moeder met kanker niet geholpen kan worden doordat jongeren zonder onderliggend lijden die niet gevaccineerd willen worden de IC bezet houden.quote:Op zondag 19 december 2021 19:21 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik vind het schrijnend dat een jonge moeder met kanker niet kan worden geholpen, omdat een corpulente 75-plusser met corona op de IC ligt![]()
Dit is gewoon een moordaanslag die je nu indirect pleegt hč.quote:Op zondag 19 december 2021 19:28 schreef Haags het volgende:
[..]
Valt wel mee toch. Ik heb ontzettend veel respect voor ze. Met name mijn schoonmoeder, zij mag komende week 2x op mijn kindje passen. Da´s toch lievvvvv![]()
![]()
Achja, die hebben immuniteit voor een zwaarder ziekteverloop dmv t/b cellen.quote:Op zondag 19 december 2021 19:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Aangzien de immuniteit afneemt na verloop van tijd zullen het er best wel een hoop zijn.![]()
We kunnen ook gewoon de ongevaccineerden de IC aftrappen toch? Scheelt ook een stuk. En de jongeren,"want die hebben er toch geen last van".... Dat ze daar uberhaupt liggen, die egoisten!quote:Op zondag 19 december 2021 19:28 schreef Spablauw214 het volgende:
Het kan een deel van de oplossing zijn. De doorloopsnelheid van de IC gaat aanzienlijk omhoog als er minder covidklanten liggen dus uiteindelijk kan je de beschikbare capaciteit efficiënter benutten en je wint ook nog levensjaren.![]()
Maar als het fataal af loopt dan heb ik tussen kerst en oud en nieuw wel een extra verplichte vrije dag. (alhoewel ik dan wel vakantie heb...)quote:Op zondag 19 december 2021 19:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit is gewoon een moordaanslag die je nu indirect pleegt hč.Zonder wrijving geen glans![]()
Nee, dat is geen opinie, dat is een feit.quote:
In Nederland worden ziekenhuisopnames of IC opnames niet bepaald door een restant aan levenjaren. Feit.![]()
En dat telt natuurlijk alleen maar als je Covid hebt gehad toch? Vaccinaties tellen niet mee?quote:Op zondag 19 december 2021 19:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Achja, die hebben immuniteit voor een zwaarder ziekteverloop dmv t/b cellen.![]()
Als je vanwege capaciteitstekort op die plek ook vele andere met uitgestelde zorg daar had kunnen leggen… dan moet je daar over na gaan denken ja.quote:Op zondag 19 december 2021 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus jij wil 60-70% afschrijven want zonder IC opname gaan de overlevenden hoogstwaarschijnlijk ook dood. Wat win je dan, precies?
Of je moet begrip van de samenleving blijven krijgen voor het op deze manier ingrijpen. Als er straks echt geen brood meer op de plank bij menigeen ligt omdat het geld op is...![]()
Ongevaccineerden achteraan in de rij zetten vind ik inmiddels prima te verdedigen. Waarom zou de hele samenleving moeten bloeden voor mensen die elke deelname aan een oplossing weigeren.quote:Op zondag 19 december 2021 19:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon de ongevaccineerden de IC aftrappen toch? Scheelt ook een stuk. En de jongeren,"want die hebben er toch geen last van".... Dat ze daar uberhaupt liggen, die egoisten!![]()
En grieppatienten die een IC plek nodig zijn zonder griepprik? Ook achteraan de rij?quote:Op zondag 19 december 2021 19:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ongevaccineerden achteraan in de rij zetten vind ik inmiddels prima te verdedigen. Waarom zou de hele samenleving moeten bloeden voor mensen die elke deelname aan een oplossing weigeren.![]()
Omdat we dat zo bedacht hebben. En indien daar een meerderheid voor is kan dat gewoon worden heroverwogen.quote:Op zondag 19 december 2021 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is geen opinie, dat is een feit.
In Nederland worden ziekenhuisopnames of IC opnames niet bepaald door een restant aan levenjaren. Feit.![]()
Maar vertel mij nu eens wat je dan wint. Je ruilt dan gewoon uit waar mensen aan dood gaan, toch?quote:Op zondag 19 december 2021 19:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als je vanwege capaciteitstekort op die plek ook vele andere met uitgestelde zorg daar had kunnen leggen… dan moet je daar over na gaan denken ja.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2021 19:34:31 ]![]()
Ja, ze zijn er inderdaad. En er gaan nou eenmaal heel veel doden vallen als gevolg van Covid. Helemaal kut, maar dat is inherent aan een pandemie.quote:Op zondag 19 december 2021 19:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zou kunnen, geen idee. Maar ze zijn er nou eenmaal wel, die COVID patiënten.
Het lijkt mij dat het primaire doel van het overheidsbeleid rond Covid moet zijn om zo min mogelijk Covid-doden te hebben, en tegelijkertijd de maatschappij zo veel mogelijk door te laten draaien zonder hele sectoren te slopen. Ik snap ook wel dat het is lastig om daar een balans in te vinden, maar voor mijn gevoel is de balans al vanaf dag 1 compleet zoek en helemaal doorgeslagen in de richting van Covid-doden voorkomen. Met alle gevolgen van dien in de rest van de samenleving.
Maar dan komen we dus weer terug op het feit dat ik vind het middel al heel lang veel erger is dan de kwaal. Ik snap oprecht niet waarom die medisch-ethische discussies maar niet op gang komen in Nederland. Hoe veel moet er eerst kapot voordat dat gaat gebeuren?![]()
Niet dit geleuter weer. Die veroorzaken geen zorginfarct. Net als rokers, alcoholisten, vetkleppen en buiten-de-piste-skiërs, trouwens. Ik zeg het er maar vast bij.quote:Op zondag 19 december 2021 19:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En grieppatienten die een IC plek nodig zijn zonder griepprik? Ook achteraan de rij?![]()
Rokers, mensen met obesitas, mensen met een gevaarlijk beroep. Mensen met een noten allergie etc etc.quote:Op zondag 19 december 2021 19:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar vertel mij nu eens wat je dan wint. Je ruilt dan gewoon uit waar mensen aan dood gaan, toch?![]()
Ik zit helemaal niet te emmeren over ongevaccineerden, die kerel was echter niet gevaccineerd, dat gaf 'ie zelf toe. Die had wat mij betreft, net als die twee obese taartvrouwen, gewoon met een zuurstoffles naar huis gestuurd kunnen worden.quote:Op zondag 19 december 2021 19:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn geen acute situaties.
VWS had ook het plan voor 95 extra IC plekken kunnen omarmen (of überhaupt daar wat meer in doen), dan was er ook wat meer ruimte geweest voor patiënten na operaties.
Maar juist het VWS, en dan vooral Hugo, zat net als jij alleen maar te emmeren over die vieze vuile ongevaccineerden, ipv daadwerkelijk iets te doen. Mensen verander je niet meer, vooral niet die al zo ver heen zijn, dan zou ik mijn aandacht richten op iets waar je wel wat aan kan doen.
Alle drie waren wat hijgerig, maar dat is ook nooit reden geweest om COPD patiënten maar in een ziekenhuis te laten wonen. Die mogen ook met een sporttas met een zuurstoffles er in gewoon thuis zitten.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
disease is extremely mild compared to Delta.quote:
Mooi zo, OMT cries wolf voor de tweede keer na Alpha vorig jaar.
Nouja btr zekere voor het onzekere maar open dan ook echt alles zonder QR gelul in januari.![]()
Dat klopt, maar alles wat er in onze maatschappij gebeurt hebben wij zo ooit eens bedacht. Dat is de basis van onze hele samenleving.quote:Op zondag 19 december 2021 19:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Omdat we dat zo bedacht hebben. En indien daar een meerderheid voor is kan dat gewoon worden heroverwogen.![]()
Waarom niet?quote:Op zondag 19 december 2021 19:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat telt natuurlijk alleen maar als je Covid hebt gehad toch? Vaccinaties tellen niet mee?![]()
Vind ik niet. Nu de ongevaccineerden, morgen de dikzakken, overmorgen de boomers, daarna de rokers en dan volgen de lui die jenever drinken en uiteindelijk de bierdrinkers, pillenslikkers, blowers, sporters, autorijders en mensen met een "gevaarlijk beroep" om uiteindelijk uit te komen bij keukentrapjes want die zijn ook gevaarlijk...quote:Op zondag 19 december 2021 19:33 schreef Spablauw214 het volgende:
Ongevaccineerden achteraan in de rij zetten vind ik inmiddels prima te verdedigen. Waarom zou de hele samenleving moeten bloeden voor mensen die elke deelname aan een oplossing weigeren.
Als je medische apartheid gaat invoeren ben je vanzelf zelf een keer de klos.![]()
Zal vast niks met de gemiddelde leeftijd te maken hebben in die landen vergeleken met hier waardoor ze voorzichtig zijn? Nah vast niet.quote:Op zondag 19 december 2021 19:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
disease is extremely mild compared to Delta.
Nouja btr zekere voor het onzekere maar open dan ook echt alles zonder QR gelul in januari.![]()
Ho, even, als we de ethiek aanpassen dan trekken we dat wel door naar alle zieken, natuurlijk, we gaan geen groepje apart zetten of is dat ook een nieuwe ethiek die jij wil?quote:Op zondag 19 december 2021 19:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niet dit geleuter weer. Die veroorzaken geen zorginfarct. Net als rokers, alcoholisten, vetkleppen en buiten-de-piste-skiërs, trouwens. Ik zeg het er maar vast bij.
Als de ethische keuze er een wordt van "levensjaren, statistisch gezien, zijn bepalend" dan verwacht ik wel dat dit de standaard voor iedereen is.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2021 19:38:20 ]![]()
Een groep buitensluiten is dan ook alleen maar bon-ton als je zelf niet tot die groep behoort...quote:Op zondag 19 december 2021 19:36 schreef Tijger_m het volgende:
Ho, even, als we de ethiek aanpassen dan trekken we dat wel door naar alle zieken, natuurlijk, we gaan geen groepje apart zetten of is dat ook een nieuwe ethiek die jij wil?
Op het moment dat ze zelf niet meer naar de kroeg kunnen (wat een fucking drama...) dan is de boot plotseling aan.
![]()
De dingen die je opnoemt zijn niet besmettelijk daar ligt een pijn puntjequote:Op zondag 19 december 2021 19:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vind ik niet. Nu de ongevaccineerden, morgen de dikzakken, overmorgen de boomers, daarna de rokers en dan volgen de lui die jenever drinken en uiteindelijk de bierdrinkers, pillenslikkers, blowers, sporters, autorijders en mensen met een "gevaarlijk beroep" om uiteindelijk uit te komen bij keukentrapjes want die zijn ook gevaarlijk...
Als je medische apartheid gaat invoeren ben je vanzelf zelf een keer de klos.Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen![]()
Nee hoor, maar ik vond hun toestand nou niet echt reden genoeg om hen wekenlang een ziekenhuisbed in beslag te laten nemen. De COPD patiënten die ik heb meegemaakt waren er vele malen slechter aan toe en die worden al jarenlang met een zuurstoffles heen gezonden.quote:Op zondag 19 december 2021 19:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus toch uitsluiting op medische gronden?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Maar wel grotendeels eigen schuld toch? Je niet laten vaccineren is ook een eigen keuze.quote:Op zondag 19 december 2021 19:38 schreef Soury het volgende:
De dingen die je opnoemt zijn niet besmettelijk daar licht een pijn puntje
En verder heeft dat bijzonder weinig te maken met het wel of niet voorrang verlenen tot de zorg.![]()
Met roken doe ik mezelf wat aanquote:Op zondag 19 december 2021 19:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar wel grotendeels eigen schuld toch? Je niet laten vaccineren is ook een eigen keuze.Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen![]()
Dat zal snel veranderen als mensen de gevolgen van deze maatregelen in hun eigen portemonnee gaan voelen. Ik denk overigens wel dat we serieus moeten gaan nadenken over het stoppen van zorg voor coronapatiënten. Dat lijkt mij op dit moment de enige uitweg uit deze ellende. Elke winter in lockdown lijkt mij geen uitweg.quote:Op zondag 19 december 2021 19:26 schreef Jojoke het volgende:
Dat je COVID patiënten niet meer toelaat op de IC is een oplossing, maar er is momenteel geen draagvlak voor onder de bevolking denk ik. Als er code zwart komt, dan heb je iemand als Girbes wel nodig op de IC. Ik denk dat hij keuzes over leven en dood kan maken zonder enig gewetensbezwaar.![]()
Oh... Nu plotseling wel?quote:
Hele topics zijn hier volgeschreven over meeroken maar nu is dat geen valide punt meer. Maar goed, dan doe jij jezelf wat aan en dus mag jij thuis op bed blijven liggen want een gevaccineerde die in het ziekenhuis komt heeft volgens jullie regelgeving meer recht op zorg toch?![]()
Ok, en dan? Want corona gaat niet weg op die manier en in November telde het CBS een record aan ziekmeldingen, dat zal best wel met corona samenhangen.quote:Op zondag 19 december 2021 19:40 schreef Deatheyee het volgende:
[..]
Dat zal snel veranderen als mensen de gevolgen van deze maatregelen in hun eigen portemonnee gaan voelen. Ik denk overigens wel dat we serieus moeten gaan nadenken over het stoppen van zorg voor coronapatiënten. Dat lijkt mij op dit moment de enige uitweg uit deze ellende. Elke winter in lockdown lijkt mij geen uitweg.![]()
Zo lang er sprake is van overbelasting van de zorg vind ik dat er best naar gekeken kan worden, zeker als deze situatie jaren aanhoudt.quote:Op zondag 19 december 2021 19:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ho, even, als we de ethiek aanpassen dan trekken we dat wel door naar alle zieken, natuurlijk, we gaan geen groepje apart zetten of is dat ook een nieuwe ethiek die jij wil?
Als de ethische keuze er een wordt van "levensjaren, statistisch gezien, zijn bepalend" dan verwacht ik wel dat dit de standaard voor iedereen is.
Zodra covid de zorg niet meer ontwricht (en dat punt komt ooit echt wel een keer) gaan we wmb terug naar hoe het was, maar je kan niet jarenlang reguliere zorg afbellen omdat alle capaciteit wordt opgesoupeerd door acute zorg, waarvan een wezenlijk deel daar ook nog eens niet had hoeven liggen als zij geen goedgekeurd vaccin hadden geweigerd.![]()
Het lijkt je dus een goed plan om mensen te laten sterven, ondanks dat er op dat moment misschien wel plek zou zijn.quote:Op zondag 19 december 2021 19:40 schreef Deatheyee het volgende:
[..]
Dat zal snel veranderen als mensen de gevolgen van deze maatregelen in hun eigen portemonnee gaan voelen. Ik denk overigens wel dat we serieus moeten gaan nadenken over het stoppen van zorg voor coronapatiënten. Dat lijkt mij op dit moment de enige uitweg uit deze ellende. Elke winter in lockdown lijkt mij geen uitweg.
Ja, goed plan man.![]()
Ze gaan gewoon uit vanuit het worst case scenario. Zet besmettelijkheid hoog en severity op zelfde level of hoger als Delta en laat Jacco's modellen maar het einde der tijden voorspellen.quote:Op zondag 19 december 2021 19:36 schreef Questular het volgende:
[..]
Zal vast niks met de gemiddelde leeftijd te maken hebben in die landen vergeleken met hier waardoor ze voorzichtig zijn? Nah vast niet.
Nogmaals na een paar dagen slapen heb ik meer begrip voor de terughoudendheid maar vind wel dat het snel open mag als het niks voor blijkt te stellen.
Met de trackrecord hier in Ned van het wiel opnieuw uitvinden en sloom handelen heb ik er echter een hard hoofd in.![]()
Ben wel benieuwd hoe waardes te gaan bepalen tbv het statistische bepalen. Dat alleen zal ethisch al een lastige worden lijkt me.quote:Op zondag 19 december 2021 19:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als de ethische keuze er een wordt van "levensjaren, statistisch gezien, zijn bepalend" dan verwacht ik wel dat dit de standaard voor iedereen is.![]()
Gelukkig maar dat a) alles wat betreft de Omikron-variant al volledig onderzocht en bekend is en b) Z.A. en Nederland twee volledig identieke landen zijn.quote:Op zondag 19 december 2021 19:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
disease is extremely mild compared to Delta.
Nouja btr zekere voor het onzekere maar open dan ook echt alles zonder QR gelul in januari.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Hebben we het nu over ethiek of over zorgbelasting want dat zijn toch echt verschillende zaken.quote:Op zondag 19 december 2021 19:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zo lang er sprake is van overbelasting van de zorg vind ik dat er best naar gekeken kan worden, zeker als deze situatie jaren aanhoudt.
Zodra covid de zorg niet meer ontwricht (en dat punt komt ooit echt wel een keer) gaan we wmb terug naar hoe het was, maar je kan niet jarenlang reguliere zorg afbellen omdat alle capaciteit wordt opgesoupeerd door acute zorg, waarvan een wezenlijk deel daar ook nog eens niet had hoeven liggen als zij geen goedgekeurd vaccin hadden geweigerd.
Als we onze ethiek aanpassen dan moet die aanpassing voor alle zorg gelden, tenslotte is dat de basis waarop we nu keuzes maken en in die ethiek kan het zo zijn dat de zorg overbelast kan raken maar ook veel geld kost.
Ik vind het prima om die ethiek aan te passen maar dan wel voor iedereen die met zorg te maken heeft en niet alleen als het je goed uikomt want dat is dus onethisch.![]()
Ik vind het wel bijzonder sommige mensen alle (voorbarige) slechte en onheilspellende berichten over Omicron uit o.a. Denemarken en het VK meteen voor waar aanemen, maar zelfs het kleinste positieve signaal uit Zuid-Afrika meteen wordt weggehoond want 'Ja maar dat land is zo ander qua bevolkingsopbouw!!'.
Tsja, volgens mij willen sommige ook echt in paniek blijven leven hoor.![]()
Dat is in een crisis maar de vraag. Van Ark wilde daar voor gaan liggen, maar dat is verder nooit gematerialiseerd. Sterker nog: ouderen zélf willen dat.quote:Op zondag 19 december 2021 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
In Nederland worden ziekenhuisopnames of IC opnames niet bepaald door een restant aan levenjaren. Feit.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Klopt. In ZA zijn heel weinig mensen gevaccineerd.quote:Op zondag 19 december 2021 19:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat a) alles wat betreft de Omikron-variant al volledig onderzocht en bekend is en b) Z.A. en Nederland twee volledig identieke landen zijn.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Maar dat willen we met zijn allen niet.quote:Op zondag 19 december 2021 19:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ongevaccineerden achteraan in de rij zetten vind ik inmiddels prima te verdedigen. Waarom zou de hele samenleving moeten bloeden voor mensen die elke deelname aan een oplossing weigeren.
Ook willen we geen vaccinatieplicht.
En ook geen maatregelen.
En de zorg moet toegankelijk blijven voor iedereen.
Succes.![]()
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hear, hearquote:Op zondag 19 december 2021 19:46 schreef Pistolero het volgende:
Ik vind het wel bijzonder sommige mensen alle (voorbarige) slechte en onheilspellende berichten over Omicron uit o.a. Denemarken en het VK meteen voor waar aanemen, maar zelfs het kleinste positieve signaal uit Zuid-Afrika meteen wordt weggehoond want 'Ja maar dat land is zo ander qua bevolkingsopbouw!!'.
Wens is de vader van de gedachte:)quote:Op zondag 19 december 2021 19:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat a) alles wat betreft de Omikron-variant al volledig onderzocht en bekend is en b) Z.A. en Nederland twee volledig identieke landen zijn.
![]()
Als jij hier paniek ipv voorzichtigheid leest dan moet je even je neutrale bril opzetten.quote:Op zondag 19 december 2021 19:46 schreef Pistolero het volgende:
Maar 'we' willen ook geen extra IC plekken, om tegelijkertijd wel te janken dat de IC's vol liggen met ongevaccineerden.quote:Op zondag 19 december 2021 19:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar dat willen we met zijn allen niet.
En ook geen maatregelen.
Succes.![]()
![]()
Goede analyse. Je vergeet nog “niet meer premie betalen”.quote:Op zondag 19 december 2021 19:47 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook geen maatregelen.
Succes.![]()
Kansloze bende. Het gaat ergens pijn doen.![]()
Laten we eens beginnen met winter vs zomer... Of is dat al teveel gevraagd voor ze?quote:Op zondag 19 december 2021 19:42 schreef xpompompomx het volgende:
![]()
Ik (en ik denk meerderen met mij) wachten wel af alvorens we links of rechts conclusies gaan trekken. Het is namelijk niet zo dat de ziekenhuizen leeg zijn hier.quote:Op zondag 19 december 2021 19:46 schreef Pistolero het volgende:
Tsja, volgens mij willen sommige ook echt in paniek blijven leven hoor.
En ja. Een groot aantal andere landen hebben een andere bevolkingsopbouw, en een ander soort gezondheidszorg. Das toch niet zo vreemd dat dat zich vertaalt in ziekenhuisopnamen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op zondag 19 december 2021 19:46 schreef Pistolero het volgende:
![]()
Ik (en ik denk meerderen met mij) wachten wel af alvorens we links of rechts conclusies gaan trekken. Het is namelijk niet zo dat de ziekenhuizen leeg zijn hier.quote:Op zondag 19 december 2021 19:46 schreef Pistolero het volgende:
Tsja, volgens mij willen sommige ook echt in paniek blijven leven hoor.
En ja. Een groot aantal andere landen hebben een andere bevolkingsopbouw, en een ander soort gezondheidszorg. Das toch niet zo vreemd dat dat zich vertaalt in ziekenhuisopnamen.Hoe kom je daarbij? Denk dat ze heel graag de IC capaciteit willen uitbreiden.quote:Op zondag 19 december 2021 19:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar 'we' willen ook geen extra IC plekken, om tegelijkertijd wel te janken dat de IC's vol liggen met ongevaccineerden.
Overigens is dat de oplossing niet hč."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja ik ook. Hopelijk neem je de vaccinaties en de booster.quote:Op zondag 19 december 2021 19:51 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En dit vind ik dus afschuwelijk."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nederland wordt even geconfronteerd met het feit dat individualisme niet altijd een goed idee is (was).quote:Op zondag 19 december 2021 19:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Goede analyse. Je vergeet nog “niet meer premie betalen”.
Kansloze bende. Het gaat ergens pijn doen.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Dit soort reacties zijn altijd zo simpel. Er bestaat helemaal gaan 'we' qua samenleving. De Nederlandse samenleving bestaat uit 17 miljoen mensen die allemaal hun eigen visie en denkbeelden hebben over hoe we deze crisis moeten aanpakken.quote:Op zondag 19 december 2021 19:47 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook geen maatregelen.
Succes.![]()
![]()
Lastig, lastig.quote:Op zondag 19 december 2021 19:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met winter vs zomer... Of is dat al teveel gevraagd voor ze?ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Ja, we will van allesquote:Op zondag 19 december 2021 19:47 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook geen maatregelen.
Succes.![]()
![]()
![]()
Ik heb corona gehad en behalve 5 dagen wat spierpijn nergens last van gehad. Aangezien de booster niet werkt tegen besmetting, zou ik niet weten waarom ik nog die vaccinaties zou moeten nemen.quote:Op zondag 19 december 2021 19:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja ik ook. Hopelijk neem je de vaccinaties en de booster.![]()
Gegeven het recente verleden met Delta is die reactie nu ook weer niet zo vreemd en voorlopig is het nog steeds niet erg duidelijk of Omicron nu wel of niet milder is, wel duidelijk is dat het zich zeer snel verspreid en tot op zekere hoogte resistentie kan passeren. Dat is an sich al vrij ernstig.quote:Op zondag 19 december 2021 19:46 schreef Pistolero het volgende:
En we hebben nog niet zo lang geleden gestemd op mensen die ons vertegenwoordigen.quote:Op zondag 19 december 2021 19:53 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dit soort reacties zijn altijd zo simpel. Er bestaat helemaal gaan 'we' qua samenleving. De Nederlandse samenleving bestaat uit 17 miljoen mensen die allemaal hun eigen visie en denkbeelden hebben over hoe we deze crisis moeten aanpakken.
De wappiepartij scoorde niet genoeg stemmen om enige serieuze betekenis te hebben."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat was vorige week nog in het nieuws, VWS wees plan voor 95 extra IC bedden af.quote:Op zondag 19 december 2021 19:51 schreef capricia het volgende:
Hoe kom je daarbij? Denk dat ze heel graag de IC capaciteit willen uitbreiden.
Overigens is dat de oplossing niet hč.
En het is inderdaad niet de oplossing, maar het is crisis. Elk bed zorgt voor een opening, dan wel voor een afspraak die je niet hoeft af te zeggen, of een COVID patient. Het weigeren kan ik nog steeds niet bevatten, net als dat ik niet kan bevatten dat er alleen maar minder zorgpersoneel is ten opzichte van een jaar terug.![]()
Mijn oma is 80 geworden en rookte als een schoorsteen.quote:Op zondag 19 december 2021 19:54 schreef mir1986 het volgende:
Ik heb corona gehad en behalve 5 dagen wat spierpijn nergens last van gehad. Aangezien de booster niet werkt tegen besmetting, zou ik niet weten waarom ik nog die vaccinaties zou moeten nemen.![]()
Dit inderdaad.quote:Op zondag 19 december 2021 19:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat was vorige week nog in het nieuws, VWS wees plan voor 95 extra IC bedden af.
En het is inderdaad niet de oplossing, maar het is crisis. Elk bed zorgt voor een opening, dan wel voor een afspraak die je niet hoeft af te zeggen, of een COVID patient. Het weigeren kan ik nog steeds niet bevatten, net als dat ik niet kan bevatten dat er alleen maar minder zorgpersoneel is ten opzichte van een jaar terug.![]()
Vaccinatieplicht voor 50+ en in de tussentijd naast zorg maximaal opschalen en opleiden, strengere triage toepassen op uitkomsten.
Daar kom je ongevaccineerd tegen Covid bewezen slechter uit dus kun je op die wijze meenemen in je triage.
Dat geeft flexibiliteit en redelijke afwegingen met de zorgcapaciteit die er is.
Je kunt zo kansarmere zorg schrappen en inzetten voor inhaalzorg en iets minder acute zorg met betere uitkomsten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je gevoel van wat saamhorigheid en wat asociaal is, is nogal opmerkelijk.quote:Op zondag 19 december 2021 19:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik heb corona gehad en behalve 5 dagen wat spierpijn nergens last van gehad. Aangezien de booster niet werkt tegen besmetting, zou ik niet weten waarom ik nog die vaccinaties zou moeten nemen.
[ twitter ] En daarnaast ben ik niet de asociale door naar het buitenland te gaan en daar te leven alsof er niks aan de hand is. Daar mogen de gevaccineerden nog wel van alles, maar hier mogen ze niet eens naar de kapper."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja, wat wil je hiermee zeggen? Ik heb nog een herstelbewijs en ben waarschijnlijk beter beschermd dan de mensen die gevaccineerd zijn.quote:Op zondag 19 december 2021 19:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mijn oma is 80 geworden en rookte als een schoorsteen.![]()
Waarom de grens op 50+ ?quote:Op zondag 19 december 2021 19:56 schreef Molo het volgende:
Vaccinatieplicht voor 50+ en in de tussentijd naast zorg maximaal opschalen en opleiden, strengere triage toepassen op uitkomsten.
Daar kom je ongevaccineerd tegen Covid bewezen slechter uit dus kun je op die wijze meenemen in je triage.
Dat geeft flexibiliteit en redelijke afwegingen met de zorgcapaciteit die er is.
Je kunt zo kansarmere zorg schrappen en inzetten voor inhaalzorg en iets minder acute zorg met betere uitkomsten
Waarom niet gewoon iedereen de zorg ontzeggen die lak aan de maatregelen heeft?![]()
Wat probeer je te zeggen?quote:Op zondag 19 december 2021 19:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Je gevoel van wat saamhorigheid en wat asociaal is, is nogal opmerkelijk.![]()
Stel even dat er een kans van 50-50 is dat omicron echt significant milder is of tenminste even ziekmakend als delta. Dan kun je als overheid niet blind erop vertrouwen dat omicron mild is en dan doen alsof je van niks wist? Iets met better safe than sorry....quote:Op zondag 19 december 2021 19:46 schreef Pistolero het volgende:
Heb je een auto-ongeluk gehad, maar blijkbaar ook positief op corona en geen klachten of dat je daardoor in het ziekenhuis terecht komt. Dat is kut, geen acute zorg. Ga maar dood.quote:Op zondag 19 december 2021 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom de grens op 50+ ?
Waarom niet gewoon iedereen de zorg ontzeggen die lak aan de maatregelen heeft?![]()
Volgens mij geven de onderzoeken daarover een ander beeld.quote:Op zondag 19 december 2021 19:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, wat wil je hiermee zeggen? Ik heb nog een herstelbewijs en ben waarschijnlijk beter beschermd dan de mensen die gevaccineerd zijn.![]()
Maar dit kan je dus helemaal niet met zekerheid zeggen. Een virus dat zich extreem snel verspreid en deels bestaande resistentie kan omzeilen hoeft helemaal niet per definitie iets slechts te zijn.quote:Op zondag 19 december 2021 19:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gegeven het recente verleden met Delta is die reactie nu ook weer niet zo vreemd en voorlopig is het nog steeds niet erg duidelijk of Omicron nu wel of niet milder is, wel duidelijk is dat het zich zeer snel verspreid en tot op zekere hoogte resistentie kan passeren. Dat is an sich al vrij ernstig.![]()
Al die N=1 verhalen doe ik niet zoveel mee. En verder verdwijnt jouw "natuurlijke" (wat nauurlijk een bullshittem is) net zo hard als na een vaccin.quote:Op zondag 19 december 2021 19:56 schreef mir1986 het volgende:
Ja, wat wil je hiermee zeggen? Ik heb nog een herstelbewijs en ben waarschijnlijk beter beschermd dan de mensen die gevaccineerd zijn.![]()
Omdat dat laatste niet nodig en proportioneel isquote:Op zondag 19 december 2021 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom de grens op 50+ ?
Waarom niet gewoon iedereen de zorg ontzeggen die lak aan de maatregelen heeft?
En eerste, omdat je ergens een grens moet stellen. Onder de 50 komt vrijwel niet in een ziekenhuis, te zij zwanger of fucked up pechOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Daarom is het herstelbewijs een jaar geldig en een vaccinatiebewijs max 6 maanden.quote:Op zondag 19 december 2021 19:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij geven de onderzoeken daarover een ander beeld.![]()
Niet geheel mee eens. Als omikron wel mild blijkt ben je ook sorry, want dit soort lockdowns richten ook enorme schade aan.quote:Op zondag 19 december 2021 19:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Stel even dat er een kans van 50-50 is dat omicron echt significant milder is of tenminste even ziekmakend als delta. Dan kun je als overheid niet blind erop vertrouwen dat omicron mild is en dan doen alsof je van niks wist? Iets met better safe than sorry....zie email 27 oktober![]()
Dat is per definitie wel slecht, ik zou bij god niet weten wat daar goed aan is tenzij het een deugmensvirus isquote:Op zondag 19 december 2021 19:58 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar dit kan je dus helemaal niet met zekerheid zeggen. Een virus dat zich extreem snel verspreid en deels bestaande resistentie kan omzeilen hoeft helemaal niet per definitie iets slechts te zijn.![]()
![]()
Juist, dit dus. Al die wappies op de FVD kerstmarkt en Tikkie Tinus en co ook per definitie weiger, period!quote:Op zondag 19 december 2021 19:58 schreef mir1986 het volgende:
Heb je een auto-ongeluk gehad, maar blijkbaar ook positief op corona en geen klachten of dat je daardoor in het ziekenhuis terecht komt. Dat is kut, geen acute zorg. Ga maar dood.![]()
Nee hoor, ook een jaar. Heb hem hier gewoon liggen.quote:Op zondag 19 december 2021 19:59 schreef mir1986 het volgende:
Daarom is het herstelbewijs een jaar geldig en een vaccinatiebewijs max 6 maanden.![]()
Neenquote:Op zondag 19 december 2021 19:59 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarom is het herstelbewijs een jaar geldig en een vaccinatiebewijs max 6 maanden.
Inzet en eisen vanwege reizen zeggen niet direct iets over de veronderstelde beschermduurOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ze kunnen eigenlijk geen juiste beslissing maken op basis van de hypothetische situatie van een 50-50 kans. Beide opties richten eventueel schade aan. Ik neem aan dat ze ook wel meer weten dan wij nu zien. Meer dan een paar grafiekjes uit ZA en VK.quote:Op zondag 19 december 2021 19:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet geheel mee eens. Als omikron wel mild blijkt ben je ook sorry, want dit soort lockdowns richten ook enorme schade aan.![]()
Haha, prima!quote:Op zondag 19 december 2021 20:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Neen
Inzet en eisen vanwege reizen zeggen niet direct iets over de veronderstelde beschermduur![]()
We zitten al op het randje qua zorg capaciteit zonder omicron, zelfs als zou omicron milder zijn dan nog zul je extra druk op de zorg krijgen puur vanwege de aantallen als je geen maatregelen (of boosters) neemt dus zelfs als het meevalt valt het tegen.quote:Op zondag 19 december 2021 19:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet geheel mee eens. Als omikron wel mild blijkt ben je ook sorry, want dit soort lockdowns richten ook enorme schade aan.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2021 20:02:36 ]![]()
Edit: oh laat maar dit gaat over maatregelen. Valt gewoon niet te controleren, maar goed.quote:Op zondag 19 december 2021 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom de grens op 50+ ?
Waarom niet gewoon iedereen de zorg ontzeggen die lak aan de maatregelen heeft?I'll give you something to do![]()
Andersom. In het buitenland is een herstelbewijs een half jaar geldig en een vaccinatiebewijs een jaar. Hier is het allebei een jaar.quote:Op zondag 19 december 2021 19:59 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Daarom is het herstelbewijs een jaar geldig en een vaccinatiebewijs max 6 maanden.![]()
Wordt in 2022 max 6 maandenquote:Op zondag 19 december 2021 20:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee hoor, ook een jaar. Heb hem hier gewoon liggen.iedere 3 tot 6 maanden boosteren wordt het nieuwe normaal.
![]()
We zijn nu twee jaar verder, raakt die resterende 55+ die ongevaccineerd is niet eens op? <55 interesseert me echt geen reet of je gevaccineerd bent aangezien het daar niet aan ligt. De vaccinatiegraad bij ouderen is echt al gigantisch hoog. Het lijkt mij dat de zorg niet oneindig lang overbelast gaat zijn. Het moet toch vanzelf een keer in evenwicht komen?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat het nogal vreemd is om mensen die een simpele vakantie in het buitenland hebben, en daar alle requirements voor hebben (gevaccineerd, getest, alles), na te wijzen.quote:
Maar zelf niet bij willen dragen aan de vaccinatiegraad in je eigen land.
Ik vind dat bijzonder."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Omdat zoals ik al eerder gezegd heb, corona gehad heb. Destijds heb ik me gewoon gehouden aan alle isolatie maatregelen en was ik al een paar dagen niet uit huis geweest. Dus ook niemand anders besmet.quote:Op zondag 19 december 2021 20:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat het nogal vreemd is om mensen die een simpele vakantie in het buitenland hebben, en daar alle requirements voor hebben (gevaccineerd, getest, alles), na te wijzen.
Maar zelf niet bij willen dragen aan de vaccinatiegraad in je eigen land.
Ik vind dat bijzonder.
Raar toch dat het nu helemaal misgaat in NL, maar je nog wel lekker naar het buitenland gaat, aangezien het daar nog wel mogelijk is. Waarom moeten de ondernemers hier zo hard lijden?![]()
Dat is ook niet de bedoeling van 2g. De bedoeling is om ongevaccineerde mensen dwang en drang richting een prik te trekken.quote:Op zondag 19 december 2021 19:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zo lang de bestaande vaccins niet of zeer beperkt transmissie remmen, is 2G toch ook onverkoopbaar.![]()
Oh, is dat al zeker dan?quote:Op zondag 19 december 2021 20:02 schreef Johannes788 het volgende:
Wordt in 2022 max 6 maandeniedere 3 tot 6 maanden boosteren wordt het nieuwe normaal.
Daarnaast, dan moet je dus ook elke 6 maanden Covid oplopen toch?![]()
Lul er niet omheen.quote:Op zondag 19 december 2021 20:04 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Omdat zoals ik al eerder gezegd heb, corona gehad heb. Destijds heb ik me gewoon gehouden aan alle isolatie maatregelen en was ik al een paar dagen niet uit huis geweest. Dus ook niemand anders besmet.
Raar toch dat het nu helemaal misgaat in NL, maar je nog wel lekker naar het buitenland gaat, aangezien het daar nog wel mogelijk is. Waarom moeten de ondernemers hier zo hard lijden?
Het is nogal absurd om mensen die op vakantie naar het buitenland gaan (wat gewoon kan als je gevaccineerd of getest bent) 'asociaal' te noemen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
maar het remt toch wel redelijk?quote:Op zondag 19 december 2021 20:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is ook niet de bedoeling van 2g. De bedoeling is om ongevaccineerde mensen dwang en drang richting een prik te trekken.
Uit dit onderzoek blijkt dat volledig gevaccineerde mensen die, ondanks vaccinatie, toch positief testen op SARS-CoV-2, het virus 63% minder vaak overdragen naar ongevaccineerde huisgenoten, dan mensen die ook positief testen, maar niet gevaccineerd zijn.
En als gevaccineerde krijg je ook nog eens minder snel het virus..![]()
Op de een of andere manier ligt de focus van veel mensen bij het geven van kritiek op mensen die naar het buitenland gaan.quote:Op zondag 19 december 2021 20:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Lul er niet omheen.
Het is nogal absurd om mensen die op vakantie naar het buitenland gaan (wat gewoon kan als je gevaccineerd of getest bent) 'asociaal' te noemen.
Geen idee waarom. Je kunt als je naar het aantal besmettingen kijkt zo ongeveer overal ter wereld beter zijn dan in Nederland.![]()
Waarom kan er in het buitenland nog van alles, terwijl zij ook de Omicron hebben. Hier moet alles kapot, daar gaat het mij om. Wij hebben 1 van de hoogste vaccinategraad in Europa en toch is het niet voldoende.quote:Op zondag 19 december 2021 20:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Lul er niet omheen.
Het is nogal absurd om mensen die op vakantie naar het buitenland gaan (wat gewoon kan als je gevaccineerd of getest bent) 'asociaal' te noemen.![]()
Maar dat is toch geen argument om een schietgebedje te doen, hopen dat het allemaal meevalt, en vol gas de tunnel in te rijden?quote:Op zondag 19 december 2021 19:58 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar dit kan je dus helemaal niet met zekerheid zeggen. Een virus dat zich extreem snel verspreid en deels bestaande resistentie kan omzeilen hoeft helemaal niet per definitie iets slechts te zijn.Huilen dan.![]()
Omdat we hier al maanden IC-bedden tekort komen.quote:Op zondag 19 december 2021 20:09 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom kan er in het buitenland nog van alles, terwijl zij ook de Omicron hebben. Hier moet alles kapot, daar gaat het mij om. Wij hebben 1 van de hoogste vaccinategraad in Europa en toch is het niet voldoende.![]()
Dat zegt ie toch ook helemaal niet...quote:Op zondag 19 december 2021 20:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar dat is toch geen argument om een schietgebedje te doen, hopen dat het allemaal meevalt, en vol gas de tunnel in te rijden?![]()
quote:Op zondag 19 december 2021 20:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar dat is toch geen argument om een schietgebedje te doen, hopen dat het allemaal meevalt, en vol gas de tunnel in te rijden?
Iedereen is een kutlultrut
Bij kleuters zeggen we altijd: "Als hij in de sloot springt, doe jij dat dan ook?"quote:Op zondag 19 december 2021 20:09 schreef mir1986 het volgende:
Waarom kan er in het buitenland nog van alles, terwijl zij ook de Omicron hebben. Hier moet alles kapot, daar gaat het mij om. Wij hebben 1 van de hoogste vaccinategraad in Europa en toch is het niet voldoende.![]()
Het is gewoon simpel vingerwijzen. En ik vraag me af of diezelfde mensen wel gewoon aan de vereisten voldoen om zelf naar het buitenland te kunnen. Of hebben ze geen QR en zijn ze daarom boos op mensen die dat wel kunnen?quote:Op zondag 19 december 2021 20:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op de een of andere manier ligt de focus van veel mensen bij het geven van kritiek op mensen die naar het buitenland gaan.
Geen idee waarom. Je kunt als je naar het aantal besmettingen kijkt zo ongeveer overal ter wereld beter zijn dan in Nederland."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
niks moet kapot, niks gaat moedwillig en met slechte bedoelingen hoor. Dat is echt een hele vreemde theorie. Dat je regels niet zint en/of niet snapt is prima, dat heb ik ook met bepaalde regels. Maar express, nee.quote:Op zondag 19 december 2021 20:09 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Je noemt ze 'asociaal'.quote:Op zondag 19 december 2021 20:09 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom kan er in het buitenland nog van alles, terwijl zij ook de Omicron hebben. Hier moet alles kapot, daar gaat het mij om. Wij hebben 1 van de hoogste vaccinategraad in Europa en toch is het niet voldoende."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dan hadden we 2 jaar geleden al moeten beginnen met het opleiden van extra mensen, de salarissen verhogen en alles doen om zoveel mogelijk mensen op te leiden. Bepaalde taken te laten doen door mensen die nog niet volledig opgeleid zijn en mensen halen uit het buitenland waar op dat moment geen code zwart dreigt.quote:Op zondag 19 december 2021 20:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat we hier al maanden IC-bedden tekort komen.![]()
quote:Op zondag 19 december 2021 20:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat zegt ie toch ook helemaal niet...quote:Op zondag 19 december 2021 19:34 schreef Pistolero het volgende:
maar voor mijn gevoel is de balans al vanaf dag 1 compleet zoek en helemaal doorgeslagen in de richting van Covid-doden voorkomen. Met alle gevolgen van dien in de rest van de samenleving.
Maar dan komen we dus weer terug op het feit dat ik vind het middel al heel lang veel erger is dan de kwaal. Ik snap oprecht niet waarom die medisch-ethische discussies maar niet op gang komen in Nederland. Hoe veel moet er eerst kapot voordat dat gaat gebeuren?Huilen dan.![]()
Ik denk dat ze eerst af hadden moeten wachten wat het effect zou gaan zijn van de langere kerstvakantie voor basis scholieren. Ziekenhuizen zijn al dalende voordat die maatregel überhaupt in ging. Ik snap ook wel dat ze voorzichtig willen zijn omdat ze er regelmatig te laat mee waren, maar dit komt nogal over als overcompenseren; het andere uiterste.quote:Op zondag 19 december 2021 19:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Stel even dat er een kans van 50-50 is dat omicron echt significant milder is of tenminste even ziekmakend als delta. Dan kun je als overheid niet blind erop vertrouwen dat omicron mild is en dan doen alsof je van niks wist? Iets met better safe than sorry....![]()
Daar is 0.0 vooruitgang ingeboekt.quote:Op zondag 19 december 2021 20:11 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dan hadden we 2 jaar geleden al moeten beginnen met het opleiden van extra mensen, de salarissen verhogen en alles doen om zoveel mogelijk mensen op te leiden. Bepaalde taken te laten doen door mensen die nog niet volledig opgeleid zijn en mensen halen uit het buitenland waar op dat moment geen code zwart dreigt.
Lijkt wel of ze dat zo in stand willen houden. Bizar.![]()
Ik vind elke keer die Twitter berichten afschuwelijk.quote:Op zondag 19 december 2021 19:51 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En dit vind ik dus afschuwelijk.![]()
Geen idee, maar zo gaat het al de hele crisis natuurlijk. Mensen wijzen vooral naar anderen. Eerst was het de schuld van feestende jongeren, daarna van vakantiegangers, ongevaccineerden, etc.quote:Op zondag 19 december 2021 20:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon simpel vingerwijzen. En ik vraag me af of diezelfde mensen wel gewoon aan de vereisten voldoen om zelf naar het buitenland te kunnen. Of hebben ze geen QR en zijn ze daarom boos op mensen die dat wel kunnen?
Elke sector veegt ook haar eigen straatje schoon. Wil vooral vrijheid blijheid voor de eigen sector, maar andere sectoren, die zorgen wel voor besmettingen en die moeten wel van alles.
Neem aan dat iemand die zo in paniek is van een paar mensen die in België gaan shoppen, inmiddels al wel drie prikken erin heeft zitten.
Soms zie je ook weleens iemand in de supermarkt klagen dat mensen geen afstand houden. Bijvoorbeeld omdat ze zelf staan te treuzelen bij de zuivel of zo. En dan zie je ze even later wel weer ergens gezellig staan te beppen met anderen.![]()
Ik had ook liever gezien dat de capaciteit was gegroeid in plaats van gekrompen (wie niet?). Maar we kunnen ook niet terug in de tijd. Je vroeg waarom dingen het buitenland wel kunnen en hier niet. Nou vanwege de situatie in de ziekenhuizen dus. Dat is het antwoord.quote:Op zondag 19 december 2021 20:11 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dan hadden we 2 jaar geleden al moeten beginnen met het opleiden van extra mensen, de salarissen verhogen en alles doen om zoveel mogelijk mensen op te leiden. Bepaalde taken te laten doen door mensen die nog niet volledig opgeleid zijn en mensen halen uit het buitenland waar op dat moment geen code zwart dreigt.![]()
Wat is nou precies je punt?quote:
Ik zeg nergens dat we maar helemaal niks moeten doen, alle maatregelen moeten laten varen en dan maar god zegene de greep Omicron over ons heen moeten laten komen.![]()
Het lijkt me wijs om de IC-capaciteit wat op te schroeven, zeker ook met het oog op corona dat periodiek voor problemen gaat zorgen, maar het vervelende van exponentiele groei is dat je met heel veel extra bedden maar heel weinig opschiet wanneer we weinig weerbaarheid tegen een virus hebben.quote:Op zondag 19 december 2021 20:11 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dan hadden we 2 jaar geleden al moeten beginnen met het opleiden van extra mensen, de salarissen verhogen en alles doen om zoveel mogelijk mensen op te leiden. Bepaalde taken te laten doen door mensen die nog niet volledig opgeleid zijn en mensen halen uit het buitenland waar op dat moment geen code zwart dreigt.Huilen dan.![]()
Uhu... Want die mensen groeien aan de bomen ofzo? Heb jij je al laten omscholen?quote:Op zondag 19 december 2021 20:11 schreef mir1986 het volgende:
Dan hadden we 2 jaar geleden al moeten beginnen met het opleiden van extra mensen, de salarissen verhogen en alles doen om zoveel mogelijk mensen op te leiden.Defensie moet extra volk inzetten voor het boosteren en worden daar as we speak voor opgeleid. De eerste opmerkingen op internet: "Die lui zijn niet BIG geregistreerd!!!"quote:Bepaalde taken te laten doen door mensen die nog niet volledig opgeleid zijn
Ergo, het is toch nooit goed.Whahahahahaha....Wat denk je zelf?quote:en mensen halen uit het buitenland waar op dat moment geen code zwart dreigt.![]()
Heb je daar een bron voor?quote:Op zondag 19 december 2021 20:02 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Wordt in 2022 max 6 maandeniedere 3 tot 6 maanden boosteren wordt het nieuwe normaal.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik werk al in de zorg inderdaad, wel de geestelijke gezondheidszorg. Dus ja, ik lever mijn steentje al bij.quote:Op zondag 19 december 2021 20:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uhu... Want die mensen groeien aan de bomen ofzo? Heb jij je al laten omscholen?
[..]
Defensie moet extra volk inzetten voor het boosteren en worden daar as we speak voor opgeleid. De eerste opmerkingen op internet: "Die lui zijn niet BIG geregistreerd!!!"
Ergo, het is toch nooit goed.
[..]
Whahahahahaha....Wat denk je zelf?![]()
Daarom is nog belangrijker dan de capaciteit uitbreiden: zorgen dat we nooit tegen de grenzen aanlopen. We moeten veel eerder aan de bel trekken dan wanneer de bedden op dreigen te raken.quote:Op zondag 19 december 2021 20:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het lijkt me wijs om de IC-capaciteit wat op te schroeven, zeker ook met het oog op corona dat periodiek voor problemen gaat zorgen, maar het vervelende van exponentiele groei is dat je met heel veel extra bedden maar heel weinig opschiet wanneer we weinig weerbaarheid tegen een virus hebben.![]()
Sta je op de IC uit te helpen?quote:Op zondag 19 december 2021 20:17 schreef mir1986 het volgende:
Ik werk al in de zorg inderdaad, wel de geestelijke gezondheidszorg. Dus ja, ik lever mijn steentje al bij.![]()
quote:Op zondag 19 december 2021 20:13 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Je hebt me nergens horen zeggen dat ze asociaal zijn.quote:En daarnaast ben ik niet de asociale door naar het buitenland te gaan en daar te leven alsof er niks aan de hand is.![]()
Maar je meent wel dat het middel (de lockdown) erger is dan de kwaal (ongebreidelde verspreiding van omikron). Dus wat zeg je dan wel?quote:Op zondag 19 december 2021 20:15 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wat is nou precies je punt?
Ik zeg nergens dat we maar helemaal niks moeten doen, alle maatregelen moeten laten varen en dan maar god zegene de greep Omicron over ons heen moeten laten komen.Huilen dan.![]()
Oh... Nou, dan moet het wel waar zijn...quote:Op zondag 19 december 2021 20:17 schreef mir1986 het volgende:
Dat is al ergens benoemd, Ursula von Leyen heeft dit al benoemd.![]()
Goh, ik denk dat die geestelijke gezondheidszorg in deze crisis ook hard nodig is. Als ik naar mijn cliënten kijk wel in ieder geval. Of laten we het ene probleem oplossen met het andere probleem?quote:![]()
Grace period. Je oude bewijs is dus 9 maanden na volledige vaccinatie geldig, niet 3 na booster.quote:Op zondag 19 december 2021 20:18 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Hier wordt het genoemd door Ursula.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ja en? Wordt dat Nederlands beleid of verzinnen jullie dat zelf?quote:Op zondag 19 december 2021 20:18 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Hier wordt het genoemd door Ursula.![]()
Dus iemand anders moet het maar weer doen. Duidelijk.quote:Op zondag 19 december 2021 20:19 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Goh, ik denk dat die geestelijke gezondheidszorg in deze crisis ook hard nodig is. Als ik naar mijn cliënten kijk wel in ieder geval. Of laten we het ene probleem oplossen met het andere probleem?
Dat is het punt helemaal niet. IC capaciteit, daar ging het om.quote:Op zondag 19 december 2021 20:19 schreef mir1986 het volgende:
Goh, ik denk dat die geestelijke gezondheidszorg in deze crisis ook hard nodig is. Als ik naar mijn cliënten kijk wel in ieder geval. Of laten we het ene probleem oplossen met het andere probleem?![]()
Haha, grapjas. Ik draag mijn steentje al bij, als ik verpleegkundige was geweest dan had ik wel op de IC willen werken inderdaad.quote:Op zondag 19 december 2021 20:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dus iemand anders moet het maar weer doen. Duidelijk.![]()
Mijn conclusie toen ik de extra Op1 uitzending promo zag:
Harde lockdown! Alles dicht, Max 2 gasten thuis ontvangen. Kom, we doen een extra uitzending van op1 met 7 sprekers + crew in de studio! “Zullen we die obesitas Belg ook vragen voor nog minder draagvlak?” Jaaaa doen!![]()
Ik wil ook wel eens wat...quote:Op zondag 19 december 2021 20:22 schreef mir1986 het volgende:
Haha, grapjas. Ik draag mijn steentje al bij, als ik verpleegkundige was geweest dan had ik wel op de IC willen werken inderdaad.
Maar goed, hiermee geeft je zelf het probleem dus al aan, je kunt niet zomaar een blik IC personeel opentrekken.![]()
Ik heb het erover dat we mensen gaan opleiden die er bewust voor kiezen, door het werk aantrekkelijker te maken en daar meteen 2 jaar geleden al mee gestart waren. Dat is niet gebeurd.quote:Op zondag 19 december 2021 20:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is het punt helemaal niet. IC capaciteit, daar ging het om.
Terwijl een paar van mijn cliënten heel graag in de zorg wilden gaan werken via extrahandenvoordezorg, voor bijna ongeschoold werk. Mijn cliënt werd niet eens uitgenodigd, nee, dan heb je de medewerkers wel heel hard nodig hoor.![]()
Do as we say, not as we doquote:Op zondag 19 december 2021 20:24 schreef Bottomleftone het volgende:
Harde lockdown! Alles dicht, Max 2 gasten thuis ontvangen. Kom, we doen een extra uitzending van op1 met 7 sprekers + crew in de studio! “Zullen we die obesitas Belg ook vragen voor nog minder draagvlak?” Jaaaa doen!![]()
Oefquote:Op zondag 19 december 2021 20:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik werk al in de zorg inderdaad, wel de geestelijke gezondheidszorg. Dus ja, ik lever mijn steentje al bij.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Goeie TL ook wel van die Marianne...quote:Op zondag 19 december 2021 20:18 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
![]()
https://twitter.com/MarianneG1969![]()
Er worden dan ook daadwerkelijk meer mensen dan voorheen opgeleid, het vervelende is alleen dat de uitstroom ook gigantisch hoog is omdat het IC-personeel nu al bijna twee jaar praktisch continu in een crisis werkt.quote:Op zondag 19 december 2021 20:25 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik heb het erover dat we mensen gaan opleiden die er bewust voor kiezen, door het werk aantrekkelijker te maken en daar meteen 2 jaar geleden al mee gestart waren. Dat is niet gebeurd.
Terwijl een paar van mijn cliënten heel graag in de zorg wilden gaan werken via extrahandenvoordezorg, voor bijna ongeschoold werk. Mijn cliënt werd niet eens uitgenodigd, nee, dan heb je de medewerkers wel heel hard nodig hoor.Huilen dan.![]()
Wat is het verschil met het ziekte verloop in de zomer vs de winter? Seizoenen hebben vooral met verspreiding van het virus te maken niet met het ziekte verloop.quote:Op zondag 19 december 2021 19:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met winter vs zomer... Of is dat al teveel gevraagd voor ze?![]()
Daar zit het hem in. Dit was niet bij iemand thuis.quote:Op zondag 19 december 2021 20:24 schreef Bottomleftone het volgende:
Harde lockdown! Alles dicht, Max 2 gasten thuis ontvangen. Kom, we doen een extra uitzending van op1 met 7 sprekers + crew in de studio! “Zullen we die obesitas Belg ook vragen voor nog minder draagvlak?” Jaaaa doen!
Morgen zit ik ook weer met een man of 7 in een ruimte hoor.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
quote:Op zondag 19 december 2021 20:13 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Je hebt me nergens horen zeggen dat ze asociaal zijn.Jawel.quote:Op zondag 19 december 2021 19:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En daarnaast ben ik niet de asociale door naar het buitenland te gaan en daar te leven alsof er niks aan de hand is."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dus?quote:Op zondag 19 december 2021 20:26 schreef ipa84 het volgende:
Wat is het verschil met het ziekte verloop in de zomer vs de winter? Seizoenen hebben vooral met verspreiding van het virus te maken niet met het ziekte verloop.![]()
Zo zo, dus even een paar jaartjes niet in het buitenland op vakantie gaan is te veel gevraagd, waar zijn die flexibiliteit en dat aanpassingsvermogen ineens gebleven?quote:Op zondag 19 december 2021 20:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Lul er niet omheen.
Het is nogal absurd om mensen die op vakantie naar het buitenland gaan (wat gewoon kan als je gevaccineerd of getest bent) 'asociaal' te noemen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Je werkt in de geestelijke gezondheidszorg en 2 clienten wilden helpen? Weet niet of ik die zou uitnodigenquote:Op zondag 19 december 2021 20:25 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik heb het erover dat we mensen gaan opleiden die er bewust voor kiezen, door het werk aantrekkelijker te maken en daar meteen 2 jaar geleden al mee gestart waren. Dat is niet gebeurd.
Terwijl een paar van mijn cliënten heel graag in de zorg wilden gaan werken via extrahandenvoordezorg, voor bijna ongeschoold werk. Mijn cliënt werd niet eens uitgenodigd, nee, dan heb je de medewerkers wel heel hard nodig hoor.![]()
![]()
Men stelt Omicorn is milder in Zuid-Afrika dus hier misschien ook en jij bent over winter en zomer. Prima maar dat heeft niks met ziekte verloop te maken.quote:![]()
Hoe doen ze dat in andere derdewereldlanden met een handjevol IC-bedjes eigenlijk?quote:Op zondag 19 december 2021 20:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat we hier al maanden IC-bedden tekort komen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Maar hier zijn we in lockdown zodat we het niet verder verspreiden, maar in het buitenland kunnen we dat wel mooi doen.quote:![]()
Nee, want mensen die hulp krijgen via de GGZ zijn, wat wil je daar nou eigenlijk mee zeggen?quote:Op zondag 19 december 2021 20:28 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Je werkt in de geestelijke gezondheidszorg en 2 clienten wilden helpen? Weet niet of ik die zou uitnodigen![]()
Die draaien gewoon door, alleen in die 'rijke' pauperlanden moet alles dicht.quote:Op zondag 19 december 2021 20:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat in andere derdewereldlanden met een handjevol IC-bedjes eigenlijk?Plaats hier uw advertentie![]()
Misschien die Tweet nog ff een keer lezen?quote:Op zondag 19 december 2021 20:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Men stelt Omicorn is milder in Zuid-Afrika dus hier misschien ook en jij bent over winter en zomer. Prima maar dat heeft niks met ziekte verloop te maken.
Scrummie in COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2432 De vaxxdown![]()
ik weet niet wat je hier wilt zeggenquote:Op zondag 19 december 2021 20:30 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, want mensen die hulp krijgen via de GGZ zijn, wat wil je daar nou eigenlijk mee zeggen?probeer het nog een keer
![]()
![]()
En dus zijn ze asociaal.quote:Op zondag 19 december 2021 20:29 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Maar hier zijn we in lockdown zodat we het niet verder verspreiden, maar in het buitenland kunnen we dat wel mooi doen.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Vind je een bijzondere gedachtengang erop na houden qua redenerenquote:
Niet voor de hand liggend bij GGZ werk eigenlijkOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als je in de GGZ loopt ben je niet per definitie één of ander nutteloos of gevaarlijk wezen hč.quote:Op zondag 19 december 2021 20:28 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Je werkt in de geestelijke gezondheidszorg en 2 clienten wilden helpen? Weet niet of ik die zou uitnodigenWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
die hebben het idd echt beterquote:Op zondag 19 december 2021 20:31 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Die draaien gewoon door, alleen in die 'rijke' pauperlanden moet alles dicht.![]()
![]()
Dit is inderdaad wat ik wilde zeggen.quote:Op zondag 19 december 2021 20:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je in de GGZ loopt ben je niet per definitie één of ander nutteloos of gevaarlijk wezen hč.![]()
dat weet ik, ik loop er zelf ook namelijk. Maar een instantie denkt wel eerst een paar x na natuurlijk.quote:Op zondag 19 december 2021 20:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je in de GGZ loopt ben je niet per definitie één of ander nutteloos of gevaarlijk wezen hč.![]()
Wat heeft cfr en ifr te maken met zomer en winter dus ziekte verloop?quote:Op zondag 19 december 2021 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien die Tweet nog ff een keer lezen?
Scrummie in COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #2432 De vaxxdown![]()
Want mensen die bij de GGZ werken moeten het maar eens zijn met de maatregelen en verplicht een vaccinatie nemen ofzo, want anders is het niet voor de hand liggend?quote:Op zondag 19 december 2021 20:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Vind je een bijzondere gedachtengang erop na houden qua redeneren
Niet voor de hand liggend bij GGZ werk eigenlijk![]()
Ik ben benieuwd: wat verandert wat er wel of niet kan in het buitenland aan de situatie in onze ziekenhuizen?quote:Op zondag 19 december 2021 20:29 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Maar hier zijn we in lockdown zodat we het niet verder verspreiden, maar in het buitenland kunnen we dat wel mooi doen.Huilen dan.![]()
Zeker. Knal er maar in! Staat ons ook te wachten. Prikezels worden wequote:Op zondag 19 december 2021 20:32 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ahh, in Israel is er ook alweer een vijfde golf gedetecteerd. Vijfde boostershot komt eraan?![]()
![]()
Ze gaan net zo lang door met injecties en lockdowns tot dat ze wél werken.quote:Op zondag 19 december 2021 20:32 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ahh, in Israel is er ook alweer een vijfde golf gedetecteerd. Vijfde boostershot komt eraan?Plaats hier uw advertentie![]()
Ik zou mijn sollicitatie er ook niet mee openen, maar zou niet weten hoe ze daar anders achter zouden komen.quote:Op zondag 19 december 2021 20:34 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
dat weet ik, ik loop er zelf ook namelijk. Maar een instantie denkt wel eerst een paar x na natuurlijk.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Wat te doen met de mensen die nog geen enkele shot hebben gehad? Die lopen dan 5 shots achter, kunnen die nog wel als volledig gevaccineerd worden gezien? Of moeten ze dan 5 shots binnen drie maanden?quote:Op zondag 19 december 2021 20:36 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Zeker. Knal er maar in! Staat ons ook te wachten. Prikezels worden we![]()
Vooral heel erg niet flexibel, hoeveel moeite is het nu om even een paar jaar niet naar het buitenland te reizen? Je kunt toch ook op internet naar je favoriete vakantieland google-en?quote:“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Misschien dit even tot je nemen?quote:Op zondag 19 december 2021 20:34 schreef ipa84 het volgende:
Wat heeft cfr en ifr te maken met zomer en winter dus ziekte verloop?quote:New Omicron CFR and IFR estimates![]()
Die mogen voor een dartbord gaan staan waarna er een vijf-darter gegooid mag gaan worden.quote:Op zondag 19 december 2021 20:38 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wat te doen met de mensen die nog geen enkele shot hebben gehad? Die lopen dan 5 shots achter, kunnen die nog wel als volledig gevaccineerd worden gezien? Of moeten ze dan 5 shots binnen drie maanden?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
quote:Op zondag 19 december 2021 20:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die mogen voor een dartbord gaan staan waarna er een vijf-darter gegooid mag gaan worden.
Iedereen is een kutlultrut
Zoeken op Google? Ik denk dat ik minder open over mijn ggz problemen zou zijn op het internet; als ik werk aan het zoeken was.quote:Op zondag 19 december 2021 20:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik zou mijn sollicitatie er ook niet mee openen, maar zou niet weten hoe ze daar anders achter zouden komen.
Debiel eigenlijk maar wel de harde waarheid.The name is Putler, Vladimir Putler![]()
quote:Op zondag 19 december 2021 20:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die mogen voor een dartbord gaan staan waarna er een vijf-darter gegooid mag gaan worden.![]()
![]()
Duitsland acht lockdown niet nodig, mogelijk wel extra maatregelen
Een adviesraad van de Duitse regering wil dat extra maatregelen genomen worden om het aantal contactmomenten terug te dringen. De al geldende maatregelen moeten strikter worden nageleefd en ook de boostercampagne moet worden versneld, aldus de deskundigen.
De experts zouden een lockdown niet hebben genoemd, zo meldt de Duitse omroep ARD die het advies in handen claimt te hebben. Eerder op de dag sprak de Duitse minister van Volksgezondheid Karl Lauterbach zich al uit tegen een lockdown. "Die komt er zeker niet voor Kerstmis, en ook niet daarna."
Volgens Lauterbach is er wel sprake van een "kritieke hoeveelheid" besmettingen in het land. Hij sprak zich opnieuw uit voor verplichte vaccinatie omdat dat volgens hem "de manier" is om de pandemie te stoppen.
De Duitsers snappen het. Lockdowns werken niet.
Bron: nu.nl![]()
quote:quote:Hij sprak zich opnieuw uit voor verplichte vaccinatie omdat dat volgens hem "de manier" is om de pandemie te stoppen![]()
Dat is de verwachting ja klopt maar dit heeft niks met seizoenen te maken. Of je besmet raakt met een virus in de zomer of in de winter heeft niks mee te maken of je er wel of niet ziek/ernstig ziek/dood aan gaat. Dat heeft te maken met de risicofactoren van je lichaam zelf en vooral of je immuunsysteem goed of slecht werkt. De verspreiding van een virus is alleen beter in de winter dan in de zomer omdat mensen vaak binnen zitten plus nog wat andere dingen. De IFR en CFR zijn gewoon gelijk in de winter en in de zomer alleen heb je minder ziekenhuis opnames/doden over het algemeen in de zomer omdat er minder besmettingen zijn.quote:Op zondag 19 december 2021 20:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien dit even tot je nemen?
[..]![]()
Yup, maar het is daar nu zomer en de besmettingen gaan hard omhoog... En dan maakt de IFR en CFR ff niet zoveel meer uit. Ook al is dat lager dan voorheen maar als je 15 keer besmettingen hebt heb je netto hetzelfde resultaat vwb het vastlopen van de zorg... En dat wordt in de winter nog een tandje erger.quote:Op zondag 19 december 2021 20:49 schreef ipa84 het volgende:
Dat is de verwachting ja klopt maar dit heeft niks met seizoenen te maken. Of je besmet raakt met een virus in de zomer of in de winter heeft niks mee te maken of je er wel of niet ziek/ernstig ziek/dood aan gaat. Dat heeft te maken met de risicofactoren van je lichaam zelf en vooral of je immuunsysteem goed of slecht werkt. De verspreiding van een virus is alleen beter in de winter dan in de zomer omdat mensen vaak binnen zitten plus nog wat andere dingen. De IFR en CFR zijn gewoon gelijk in de winter en in de zomer alleen heb je minder ziekenhuis opnames/doden over het algemeen in de zomer omdat er minder besmettingen zijn.![]()
Zou kunnen ja, is dat erg?quote:Op zondag 19 december 2021 20:32 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ahh, in Israel is er ook alweer een vijfde golf gedetecteerd. Vijfde boostershot komt eraan?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dit is idd een goed voorbeeld van een vrij bijzondere gedachtengang die ik niet kan volgen en die ik vrij kwalijk vind voor werk in de GGZquote:Op zondag 19 december 2021 20:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Want mensen die bij de GGZ werken moeten het maar eens zijn met de maatregelen en verplicht een vaccinatie nemen ofzo, want anders is het niet voor de hand liggend?
Een minister die woorden als 'zeker' gebruikt is volstrekt ongeschikt.quote:Op zondag 19 december 2021 20:47 schreef Johannes788 het volgende:
Een adviesraad van de Duitse regering wil dat extra maatregelen genomen worden om het aantal contactmomenten terug te dringen. De al geldende maatregelen moeten strikter worden nageleefd en ook de boostercampagne moet worden versneld, aldus de deskundigen.
De experts zouden een lockdown niet hebben genoemd, zo meldt de Duitse omroep ARD die het advies in handen claimt te hebben. Eerder op de dag sprak de Duitse minister van Volksgezondheid Karl Lauterbach zich al uit tegen een lockdown. "Die komt er zeker niet voor Kerstmis, en ook niet daarna."
Volgens Lauterbach is er wel sprake van een "kritieke hoeveelheid" besmettingen in het land. Hij sprak zich opnieuw uit voor verplichte vaccinatie omdat dat volgens hem "de manier" is om de pandemie te stoppen.
Als dit ook zou gelden in Nederland dan is het ongeveer even hoog als de seizoensgriep. Alleen is het maar de vraag of dat ook zo is in Nederland omdat we een andere bevolkingsopbouw hebben dan in Zuid-Afrika. Sowieso verschillen de IFR en CFR per land. Maar dit vond ik een interessant artikel.quote:Op zondag 19 december 2021 20:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, maar het is daar nu zomer en de besmettingen gaan hard omhoog... En dan maakt de IFR en CFR ff niet zoveel meer uit. Ook al is dat lager dan voorheen maar als je 15 keer besmettingen hebt heb je netto hetzelfde resultaat vwb het vastlopen van de zorg... En dat wordt in de winter nog een tandje erger.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-een-zegen~a3b7a85d/
In Zuid-Afrika heb je best veel mensen met een slecht immuunsysteem vanwege de vele HIV besmettingen die er zijn. Later bedacht ik me ook bij de verschillende vaccin test trails de resultaten in Zuid-Afrika gemiddeld slechter waren voor bescherming tegen infectie/zwaar ziekte verloop en ziekenhuis opnames dan in de rest van de wereld. Toen werd dat ook al toe geschreven aan de vele HIV besmettingen die daar zijn. Het is allemaal even afwachten en kijken of het hier ook allemaal geld maar er zijn best wel gematigde positieve berichten en onderzoeken te vinden over Omicorn.![]()
Gelukkig is deze gedachtengang niet te vinden op mijn werk hoor. Maar ik ga deze discussie niet eens aan, lets agree to disagree.quote:Op zondag 19 december 2021 20:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit is idd een goed voorbeeld van een vrij bijzondere gedachtengang die ik niet kan volgen en die ik vrij kwalijk vind voor werk in de GGZ![]()
Porno hoef ik hier niet meer te kijken; ik smacht liever naar mooie onbereikbare vakantie bestemmingenquote:Op zondag 19 december 2021 20:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vooral heel erg niet flexibel, hoeveel moeite is het nu om even een paar jaar niet naar het buitenland te reizen? Je kunt toch ook op internet naar je favoriete vakantieland google-en?![]()
![]()
Nu snappen ze het. Volgende week kan het alweer anders zijn; politici nooit teveel vertrouwenquote:Op zondag 19 december 2021 20:47 schreef Johannes788 het volgende:
![]()
Nog even wat goed niews. Volgens dr. Campbell is 50% van de ziekenhuisgevallen in Londen met Omicron geen ziekenhuisopname voor Omicron, vergelijkbaar met ZA dus.
Geen reden dus voor paniek dat Omicron:
![]()
Ik vind het allemaal maar verwarrend; overal hoor je weer wat anders; over hoe lang je QR geldig is na laatste vaccinatie en na de derde booster. Helpt dan ook niet dat verschillende EU landen andere regels hanteren. En dat het binnenlands hier in NL ook nog eens anders kan zijn.quote:Op zondag 19 december 2021 20:18 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Wat? Omdat ze niet geilen op een lockdown?quote:Op zondag 19 december 2021 20:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een minister die woorden als 'zeker' gebruikt is volstrekt ongeschikt.![]()
Initiële reeks prima tegen de eerste versies, virus muteert, dan is extra boost nodig.quote:Op zondag 19 december 2021 20:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
5 shots in nog geen jaar tijd.. Hoe goed werken die vaccins dan?
Zeker als je immuunsysteem niet al te top werkt, heb je dat nodig voor bescherming.
Betwijfel je dat, zoek je het toch lekker zelf uit. Mij best.
Niet komen janken als je dingen niet meer kunt doen of als je toch last krijgtOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik ken een Fokker die voor een paar maanden weg is naar Spanjequote:Op zondag 19 december 2021 20:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vooral heel erg niet flexibel, hoeveel moeite is het nu om even een paar jaar niet naar het buitenland te reizen? Je kunt toch ook op internet naar je favoriete vakantieland google-en?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Laten we maar even een slag om de arm houden en onderzoek afwachten ipv op dequote:Op zondag 19 december 2021 21:02 schreef Johannes788 het volgende:
Nog even wat goed niews. Volgens dr. Campbell is 50% van de ziekenhuisgevallen in Londen met Omicron geen ziekenhuisopname voor Omicron, vergelijkbaar met ZA dus.
Geen reden dus voor paniek dat Omicron:
mening(!) van een enkel persoon af te gaan.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
We hebben al zoveel experts gezien die zich geroepen voelen om voor de muziek uit te lopen.quote:Op zondag 19 december 2021 21:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laten we maar even een slag om de arm houden en onderzoek afwachten ipv op de
mening(!) van een enkel persoon af te gaan.
Idd afwachten dus.![]()
Deze beste man heeft de afgelopen 2 jaar een hele goede reputatie opgebouwd. Meer goed voorspeld dan jaap van dissel en het gehele RIVM bij mekaar.quote:Op zondag 19 december 2021 21:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laten we maar even een slag om de arm houden en onderzoek afwachten ipv op de
mening(!) van een enkel persoon af te gaan.
Nog meer goed nieuws:
Arts die omikronvariant als eerste opmerkte kant zich tegen harde maatregelen: “Een overreactie zou meer kwaad dan goed doen”
https://www.hln.be/wetens(...)-goed-doen~a580609f/
Goed nieuws![]()
![]()
Die extra boost was ook al nodig toen Omicron er nog niet was; ook toen leek het er al op dat je elke paar maanden een nieuwe booster nodig had; dat was imo ook wel gebeurd zonder Omicron. Niet dat die boosters opeens niet meer nodig gaan zijn (volgens regeringen/Pfizer/etc) als Omicron opeens overnacht zou verdwijnen.quote:Op zondag 19 december 2021 21:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Initiële reeks prima tegen de eerste versies, virus muteert, dan is extra boost nodig.
Zeker als je immuunsysteem niet al te top werkt, heb je dat nodig voor bescherming.
Betwijfel je dat, zoek je het toch lekker zelf uit. Mij best.
Niet komen janken als je dingen niet meer kunt doen of als je toch last krijgt![]()
Niet zo goed.quote:Op zondag 19 december 2021 20:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
5 shots in nog geen jaar tijd.. Hoe goed werken die vaccins dan?
Vergelijk je lichaam met de software van een computer. De software heeft zeer regelmatig een update nodig en nu heeft je lichaam
die ook nodig sinds de start van de pandemie.
Dit is een cyclus waar je niet meer zak uitkomen. Vorig jaar had je een lockdown voor een virus dat er al was en nu heb je een lockdown voor een virus dat nog dominant dient te worden.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Denken jullie dat het na de Omicron-piek (mocht dit de besmettelijke maar milde variant blijken) voorbij is. En we vanaf het voorjaar weer definitief naar normaal gaan?"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Nee, maar dingen uitsluiten is ontzettend kortzichtig. Geen enkele wetenschapper zou dat ook doen.quote:Op zondag 19 december 2021 21:03 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Wat? Omdat ze niet geilen op een lockdown?
Maar politici die willen scoren strooien met dergelijke termen terwijl ze dat nooit kunnen waarmaken. Volksverlakkerij.![]()
Laten we het hopen van niet. Lockdowns zijn goed voor ons bedrijf en ben eigenlijk wel blij met meer gametijd.quote:Op zondag 19 december 2021 21:14 schreef Pvt.Webster het volgende:
Denken jullie dat het na de Omicron-piek (mocht dit de besmettelijke maar milde variant blijken) voorbij is. En we vanaf het voorjaar weer definitief naar normaal gaan?![]()
Kloptquote:Op zondag 19 december 2021 21:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die extra boost was ook al nodig toen Omicron er nog niet was; ook toen leek het er al op dat je elke paar maanden een nieuwe booster nodig had; dat was imo ook wel gebeurd zonder Omicron. Niet dat die boosters opeens niet meer nodig gaan zijn (volgens regeringen/Pfizer/etc) als Omicron opeens overnacht zou verdwijnen.
Net zoals bij griepprik en pneumokokkenprik
Prima toch, voor kwetsbare groepen een uitkomst dat die dingen bestaanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
That's the spiritquote:Op zondag 19 december 2021 21:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Laten we het hopen van niet. Lockdowns zijn goed voor ons bedrijf en ben eigenlijk wel blij met meer gametijd.
Mijn buurvrouw is begrafenisondernemer, die heeft ook gouden tijdenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik snap dat die niet op onder sterfte zit te wachten. De kachel oven moet toch blijven branden.quote:Op zondag 19 december 2021 21:25 schreef Molo het volgende:
Mijn buurvrouw is begrafenisondernemer, die heeft ook gouden tijden![]()
Blij met de vaccinatie schade dus?quote:Op zondag 19 december 2021 21:25 schreef Molo het volgende:
Mijn buurvrouw is begrafenisondernemer, die heeft ook gouden tijdenLach met een schone bips![]()
Uiteraard prima dat ze bestaan, het is beter dan niks; vooral voor risico groepen. Maar wel eens met Mir dat ik het vaccin niet teveel kan prijzen gezien hoeveel prikken nodig zijn (zelfs bij niet risico groepen of 50 minners) per jaar.quote:Op zondag 19 december 2021 21:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
Net zoals bij griepprik en pneumokokkenprik
Prima toch, voor kwetsbare groepen een uitkomst dat die dingen bestaan
Reageerde vooral op je ''virus muteert, dan is extra boost nodig.'' stukje. Dat er dus ook zonder die mutatie al gesproken werd over meerdere boosters; heeft maar weinig te maken met dat er nu een nieuwe mutatie is.
Prima als ze mensen eindeloos boosters willen geven hoor, maar voor veel groepen zie ik echt de noodzaak niet; vind ik het niet proportioneel. En dan heb ik het niet over de basis vaccinatie; die is voor iedereen aan te raden imo.![]()
![]()
Ben benieuwt of dit in Londen echt door gaat zetten.
http://sonorouschocolate.com/covid19/index.php?title=CasesByAge![]()
Ik heb een zus die stervensbegeleiding doet, in verzorgingshuizen. Als ZZPer.quote:Op zondag 19 december 2021 21:25 schreef Molo het volgende:
Mijn buurvrouw is begrafenisondernemer, die heeft ook gouden tijden
Ze werkt maar 2 a 3 dagen in de week (want het werk is emotioneel best echt zwaar). En ze wil haar uurtarief niet omhoog gooien.
Maar als je dat wel commercieel in zou steken, kun je binnen lopen. Ook juist met het begeleiden van families enzo."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hoe minder maatregelen hoe beter het een bepaald clubje uitkomt...quote:Op zondag 19 december 2021 21:11 schreef Johannes788 het volgende:
Nog meer goed nieuws:
Arts die omikronvariant als eerste opmerkte kant zich tegen harde maatregelen: “Een overreactie zou meer kwaad dan goed doen”![]()
het zal die arts in ZA boeien wat hier gebeurt.quote:Op zondag 19 december 2021 21:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe minder maatregelen hoe beter het een bepaald clubje uitkomt...![]()
Voor even terug naar normaal.quote:“Spider-Man: No Way Home,” the latest installment in the web-slinging hero’s franchise, opened to a record-setting $253 million at the box office this weekend, a result considered all but impossible since Covid-19 cratered the world-wide theatrical industry more than 18 months ago.
The debut weekend would be a smash success in normal times. In a pandemic, the entertainment industry received it as a box-office miracle. In one weekend, “Spider-Man: No Way Home” took in more in the U.S. than any movie has in its entirety since Covid-19 spread across the country. Its $253 million domestic debut is the third-highest of all time, behind only 2019’s “Avengers: Endgame” ($357 million) and 2018’s “Avengers: Infinity War” ($258 million).
The opening of “Spider-Man” shatters the belief in some corners of Hollywood that Covid-19 had irrevocably placed a ceiling on theatrical grosses, giving theater owners a shot of optimism even as the spread of the Omicron variant could slow moviegoing and provide studios with further reason to give priority to at-home streaming services.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Grappenmakerquote:Op zondag 19 december 2021 21:29 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Blij met de vaccinatie schade dus?
Mooi nieuws voor de film industrie. Jammer voor de illegale downloaderquote:. Doordat alle films snel op streaming staan is die sneller te zien
![]()
![]()
Absoluutquote:Op zondag 19 december 2021 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb een zus die stervensbegeleiding doet, in verzorgingshuizen. Als ZZPer.
Ze werkt maar 2 a 3 dagen in de week (want het werk is emotioneel best echt zwaar). En ze wil haar uurtarief niet omhoog gooien.
Maar als je dat wel commercieel in zou steken, kun je binnen lopen. Ook juist met het begeleiden van families enzo.
Ik riep dat weleens voor de gein in de koffiekamer als de traumahelikopter landde "ah handel!!!"
Niet serieus bedoeld, maar het is natuurlijk gewoon wel zo in the end
En dat kun je goed uitnuttenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Miljoenen vaccinatiedodenquote:Op zondag 19 december 2021 21:46 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Helaas hoor ik dat te vaak voor ik gelijk krijg![]()
Als je niet van steen bent en mensen echt begeleid naar die dood, is dit wel echt een heftige tijd.quote:Op zondag 19 december 2021 21:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Absoluut
Ik riep dat weleens voor de gein in de koffiekamer als de traumahelikopter landde "ah handel!!!"
En dat kun je goed uitnutten"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja eens, ik heb het werk gedaan. Dat doe je primair echt niet voor de winstmaximalisatiequote:Op zondag 19 december 2021 21:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je niet van steen bent en mensen echt begeleid naar die dood, is die wel echt een heftige tijd.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Tel daarbij de omicron doden op en de straten zijn bezaaid met doden.quote:
Nou, gelukkig 2022 dan.Go hard or go home![]()
Precies dit. Ik heb het idee dat heel veel gewoon paniekvoetbal is, ondanks het feit dat het in wetenschappelijk taalgebruik verhuld is. In the end hebben we gewoon echt geen flauw idee. Jaap Goudsmit zei een keer in een interview dat het hem een jaar duurde om het coronavirus een beetje te begrijpen en dat deed hij nog steeds niet echt. Dan ben je echt een goed wetenschapper. En dat zie je niet vaak.quote:Op zondag 19 december 2021 21:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die extra boost was ook al nodig toen Omicron er nog niet was; ook toen leek het er al op dat je elke paar maanden een nieuwe booster nodig had; dat was imo ook wel gebeurd zonder Omicron. Niet dat die boosters opeens niet meer nodig gaan zijn (volgens regeringen/Pfizer/etc) als Omicron opeens overnacht zou verdwijnen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
En dan moet de griep nog toeslaan, en vergeet alle syfilisdoden niet na al die illegale feestjesquote:Op zondag 19 december 2021 22:04 schreef Noek het volgende:
[..]
Tel daarbij de omicron doden op en de straten zijn bezaaid met doden.
Nou, gelukkig 2022 dan.
Op het eind van deze lockdown zijn we zo ver heen dat we zelfs naar de meest verpauperde, beschimmelde oostappen camping zullen smachten.quote:Op zondag 19 december 2021 21:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Porno hoef ik hier niet meer te kijken; ik smacht liever naar mooie onbereikbare vakantie bestemmingen
[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 19-12-2021 22:33:37 ]“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dit was een willekeurige winkelstraat in Rotterdam vanmiddag, 'toevallig' een wijk waar veel gevaccineerd is![]()
Same samequote:Op zondag 19 december 2021 21:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Laten we het hopen van niet. Lockdowns zijn goed voor ons bedrijf en ben eigenlijk wel blij met meer gametijd.
Maar er is meer dan werk![]()
Dit ja.quote:
Financieel gezien is dit gunstig. Wat twee jaar cojona op heeft geleverd, pak ik normaal in 10 jaar niet eens. Werken hoeft eigenlijk niet eens meer.
Maar er is meer dan werk, geld en een goed draaiend bedrijf. Wil ook wel weer eens zonder gedoe op vakantie kunnen, naar een restaurant gaan, etc.![]()
Maar ja. Ik vind dat mensen meer flexibel moeten zijn. Die doden die drijven door de straten.. ja. Wees flexibel.quote:Op zondag 19 december 2021 22:04 schreef Noek het volgende:
[..]
Tel daarbij de omicron doden op en de straten zijn bezaaid met doden.
Nou, gelukkig 2022 dan.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ah nee joh, twee prikken penicilline in je reet en klaar is kees. Syfilis stelt niks voor.quote:Op zondag 19 december 2021 22:09 schreef Molo het volgende:
[..]
En dan moet de griep nog toeslaan, en vergeet alle syfilisdoden niet na al die illegale feestjesA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
ALs je die spuiten, op tijd, neemt jaquote:Op zondag 19 december 2021 22:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ah nee joh, twee prikken penicilline in je reet en klaar is kees. Syfilis stelt niks voor.
Heb aantal keer later stadium gezien. Word je niet blij van hoorOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op zondag 19 december 2021 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar ja. Ik vind dat mensen meer fexibel moeten zijn. Die doden die drijven door de straten.. ja. Wees flexibel.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Heerlijke humorquote:Op zondag 19 december 2021 22:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
[ [url=https://cdn1-www.liveoutdoors.com/asse(...)29550.jpg]afbeelding[/url] ]
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer om kerst en oud & nieuw te vieren. Niet omdat het niet kan, maar omdat ik er gewoon niets voor voel even. Ik denk dat ik echt maar gewoon thuis blijf.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Jaap en Mark hebben hun doel behaald.quote:Op zondag 19 december 2021 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer om kerst en oud & nieuw te vieren. Niet omdat het niet kan, maar omdat ik er gewoon niets voor voel even. Ik denk dat ik echt maar gewoon thuis blijf.![]()
Maar dan heb je lijkt me wel zo'n instelling van "Ah komt wel goed joh, gaat vanzelf wel weer weg"quote:Op zondag 19 december 2021 22:27 schreef Molo het volgende:
[..]
ALs je die spuiten, op tijd, neemt ja
Heb aantal keer later stadium gezien. Word je niet blij van hoor
Ik ken via via een oudere man met leukemie die zo'n instelling had. Was snel genoeg de pijp uit. Mijn vader ook overigens. Van verkouden naar zware longontsteking en alsnog denken van komt wel goed joh. Week later en hij had het niet gered.
Als je iets hebt ga dan gewoon naar de dokter.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Voel je welkom in het top 2000 topicquote:Op zondag 19 december 2021 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer om kerst en oud & nieuw te vieren. Niet omdat het niet kan, maar omdat ik er gewoon niets voor voel even. Ik denk dat ik echt maar gewoon thuis blijf.Het was daar vorig jaar vlak voor de jaarwisseling nog steeds heel gezellig.
![]()
Welkom in het nieuwe-normaal voorbeeldburgerquote:Op zondag 19 december 2021 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer om kerst en oud & nieuw te vieren. Niet omdat het niet kan, maar omdat ik er gewoon niets voor voel even. Ik denk dat ik echt maar gewoon thuis blijf.![]()
![]()
als ze drijven dan hebben we ook nog een watersnoodramp meegemaakt. Dat zou 2022 echt goed inluiden.quote:Op zondag 19 december 2021 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar ja. Ik vind dat mensen meer flexibel moeten zijn. Die doden die drijven door de straten.. ja. Wees flexibel.
Dan zitten we op level 11 van t rampenspelGo hard or go home![]()
En dat nog minimaal 2 winters lang. Zou er wel maar aan gaan wennen als ik jouw was. Corona en lockdown gaan niet 1,2,3 meer weg.quote:Op zondag 19 december 2021 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer om kerst en oud & nieuw te vieren. Niet omdat het niet kan, maar omdat ik er gewoon niets voor voel even. Ik denk dat ik echt maar gewoon thuis blijf.
Varianten bijven namelijk ook de komende jaren weer ons landje binnen stromen.![]()
Nee hoor ik ga wel weer naar feestjes toe. Het kan me nu alleen gestolen worden, niet voor altijd.quote:Op zondag 19 december 2021 22:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Welkom in het nieuwe-normaal voorbeeldburgerA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Mensen zijn gemiddeld gewoon achterlijke gladiolen, is me wel duidelijk na 25 jaar in de zorg werkenquote:Op zondag 19 december 2021 22:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dan heb je lijkt me wel zo'n instelling van "Ah komt wel goed joh, gaat vanzelf wel weer weg"
Ik ken via via een oudere man met leukemie die zo'n instelling had. Was snel genoeg de pijp uit. Mijn vader ook overigens. Van verkouden naar zware longontsteking en alsnog denken van komt wel goed joh. Week later en hij had het niet gered.
Als je iets hebt ga dan gewoon naar de dokter.
Maakt het ook wel weer interessant. Iemand met een tumor van vier kilo in haar borst, waarvan twee kilo daadwerkelijk in de borst en twee kilo als soort van druiventros ernaast
En dan niet denken 'goh, das niet bést jonguh, even een doktertje raadplegen'![]()
Maar zag er wel spectaculair uit bij diagnose en behandeling.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op zondag 19 december 2021 22:35 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En dat nog minimaal 2 winters lang. Zou er wel maar aan gaan wennen als ik jouw was. Corona en lockdown gaan niet 1,2,3 meer weg.
Varianten bijven namelijk ook de komende jaren weer ons landje binnen stromen.![]()
![]()
Ja. Dat er ook nog even bij. Een of andere ramp. Nou, kiep die 60+ IC bedden dan maar leeg.quote:Op zondag 19 december 2021 22:35 schreef Noek het volgende:
[..]
als ze drijven dan hebben we ook nog een watersnoodramp meegemaakt. Dat zou 2022 echt goed inluiden.
Dan zitten we op level 11 van t rampenspel
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja die mensen heb je gewoon echt lol. Hoe dan.quote:Op zondag 19 december 2021 22:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Mensen zijn gemiddeld gewoon achterlijke gladiolen, is me wel duidelijk na 25 jaar in de zorg werken
Maakt het ook wel weer interessant. Iemand met een tumor van vier kilo in haar borst, waarvan twee kilo daadwerkelijk in de borst en twee kilo als soort van druiventros ernaast
En dan niet denken 'goh, das niet bést jonguh, even een doktertje raadplegen'![]()
Maar zag er wel spectaculair uit bij diagnose en behandeling.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Mijn vader had een belangrijke functie in het plaatselijke ziekenhuis. We woonden aan de enige toegangsweg naar het ziekenhuis, op 400 meter van de ingang. Telkens als de ambulance langsreed met sirene, riep mijn vader steevast:"Klandizie!"quote:Op zondag 19 december 2021 21:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Absoluut
En dat kun je goed uitnutten
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?![]()
Je hebt mensen die veel te laat naar een dokter gaan. En je hebt mensen die om elke scheet gaan. Die zich bij de spoeddienst van het ziekenhuis melden omdat ze met een hamer op hun vinger hebben geslagen in plaats van op de spijker.quote:Op zondag 19 december 2021 22:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja die mensen heb je gewoon echt lol. Hoe dan.![]()
Ik heb nu even geen zin =/= ik heb nooit geen zin. Dat komt straks wel weer.quote:Op zondag 19 december 2021 22:35 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En dat nog minimaal 2 winters lang. Zou er wel maar aan gaan wennen als ik jouw was. Corona en lockdown gaan niet 1,2,3 meer weg.
Varianten bijven namelijk ook de komende jaren weer ons landje binnen stromen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja zo'n klaphark ben ik dus ook wel soort vanquote:Op zondag 19 december 2021 22:38 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn vader had een belangrijke functie in het plaatselijke ziekenhuis. We woonden aan de enige toegangsweg naar het ziekenhuis, op 400 meter van de ingang. Telkens als de ambulance langsreed met sirene, riep mijn vader steevast:"Klandizie!"![]()
Ben ook gewoon compleet afgestompt voor verhalen en beeldmateriaal enzo. Niet voor de persoonlijke verhalen hoor, maar voor de casusbesprekingen.
En dan heb ik nu weleens (zie geen patiënten meer in huidige job) collega's die me waarschuwen voor heftige content.
Mja![]()
Maar zulke awesome, gekke en mooie dingen meegemaakt en gezien in die tijd
Triest gebeuren dit voor alle ondernemers die allerhande kerstvoorbereidingen hebben getroffen, de staat slaat letterlijk al hun ramen stuk, en vergoed het voor een procentje of 30.
Daar kom je als privé persoon niet mee weg hoor."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
K... en die gevaarlijkere variant van Corona, die neemt af?quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Figuurlijkquote:Op zondag 19 december 2021 22:42 schreef ludovico het volgende:
Triest gebeuren dit voor alle ondernemers die allerhande kerstvoorbereidingen hebben getroffen, de staat slaat letterlijk al hun ramen stuk, en vergoed het voor een procentje of 30.
Daar kom je als privé persoon niet mee weg hoor.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
dat had ik vorig jaar....kerst gaan we niks doen en met oud en nieuw een "amaliaatje" met een man of 12 buitenquote:Op zondag 19 december 2021 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer om kerst en oud & nieuw te vieren. Niet omdat het niet kan, maar omdat ik er gewoon niets voor voel even. Ik denk dat ik echt maar gewoon thuis blijf.
12 dagen later gaan we naar de zon, paar maanden pleitewoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Je hebt gelijk. Figuurlijk. Letterlijk een veelvoud aan waarde van al je ramen slopen............. En...quote:
Maar je houdt met scherp dus thx."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Zeker. Omdat dit geheel onverwacht uit de lucht komt vallen. Zomaar. Niemand had dit kunnen voorspellen.quote:Op zondag 19 december 2021 22:42 schreef ludovico het volgende:
Daar kom je als privé persoon niet mee weg hoor.
Ook het FOK-OMT niet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik zou diepe medelijden voelen denk ik.quote:Op zondag 19 december 2021 22:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Mensen zijn gemiddeld gewoon achterlijke gladiolen, is me wel duidelijk na 25 jaar in de zorg werken
Maar zag er wel spectaculair uit bij diagnose en behandeling."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
ik voorspelde het in oktober al dat we met kerst weer dicht zouden zitten....aangezien er amper maatregelen werden getroffenquote:Op zondag 19 december 2021 22:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker. Omdat dit geheel onverwacht uit de lucht komt vallen. Zomaar. Niemand had dit kunnen voorspellen.
Ook het FOK-OMT niet.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Niet? Misschien tijd om het OMT uit de BNW pot samen te stellen.quote:Op zondag 19 december 2021 22:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker. Omdat dit geheel onverwacht uit de lucht komt vallen. Zomaar. Niemand had dit kunnen voorspellen.
Ook het FOK-OMT niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Gewoon begrip hebben voor de mens, shit happens en keuzes zijn soms onnavolgbaar.quote:Op zondag 19 december 2021 22:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zou diepe medelijden voelen denk ik.
En dan mes erin en weer oplappen die handel. Fysiek en psychisch, voor zover mogelijkOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ondernemers lezen hier niet en hebben geen gezond verstand ofzo. Is de aanname van @ludovicoquote:Op zondag 19 december 2021 22:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik voorspelde het in oktober al dat we met kerst weer dicht zouden zitten....aangezien er amper maatregelen werden getroffen
Iedereen hier (alle posters hier ieg) zagen dit namelijk al lang en breed aankomen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Forum Opties Forumhop: Hop naar: