SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.![]()
![]()
Nee, ga weg.quote:Op zaterdag 18 december 2021 19:57 schreef Coco het volgende:
Hier verder
DRT / 2022 PDC World Darts Championship #35 9-darters![]()
Haha mijn huisarts heeft mij nog niet gebeld voor de prik!
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
En zou jou dat over de streep trekken?quote:Op zaterdag 18 december 2021 19:58 schreef Bocaj het volgende:
Haha mijn huisarts heeft mij nog niet gebeld voor de prik!
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.![]()
mijn huisarts weigerde, het mocht nietquote:Op zaterdag 18 december 2021 19:58 schreef Bocaj het volgende:
Haha mijn huisarts heeft mij nog niet gebeld voor de prik!![]()
Persco: Mark doet geen voorspellingen meer maar weet wel dat het tijdelijk is. Heerlijke stand-up comedian."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Doen wij wel in BNWquote:Op zaterdag 18 december 2021 19:59 schreef Vallon het volgende:
Persco: Mark doet geen voorspellingen meer maar weet wel dat het tijdelijk is. Heerlijke stand-up comedian.![]()
![]()
In Duitsland is 7x meer IC capaciteit en daar hebben ze strengere regels, zijn we hier te soft?You can learn anything, the secret lies in discipline.
Ik vond het verhaal en de communicatie echt matig deze persconferentie.
Ik denk met name dat mensen niet snappen dat ze aan de ene kant zeggen dat de vaccins veel minder goed werken tegen de Omicron variant, maar dat een booster prik wel heel belangrijk is en de bescherming weer op peil brengt.
Dat hadden ze beter moeten uitleggen. Want nu is de kans groot dat veel mensen die Booster niet gaan halen omdat ze denken dat de vaccinaties geen effect meer hebben.![]()
Neuh, dat niet maar ik zie uit naar de discussie met haar! (Ja, ik heb een haar!)quote:Op zaterdag 18 december 2021 19:58 schreef monkyyy het volgende:
[..]
En zou jou dat over de streep trekken?
Dat het niet DE oplossing is, wil niet zeggen dat je het dan maar helemaal niet moet doen Hugo. Als je zo gaat denken, hoef je ook niet allerlei kleine maatregelen op te stapelen die ook allemaal niet DE oplossing zijn.![]()
Nee, is wel zo als wij van Mexico terugvliegen naar Zwitserland. Gelukkig gaat dat vanaf 20dec weer veranderen, maar 1 test nodig, enkel voor vertrek. Terwijl het juist andersom zou moeten zijn om Europese coronaverspreiders tegen te gaan.quote:Op zaterdag 18 december 2021 19:53 schreef AlwaysHappy het volgende: [..] Is dat serieus? Voor EU naar EU? Dan wordt het wel heel duur
Maar die arme landen zijn al blij dat er mensen komen, en hebben nauwelijks restricties, en geen corona want zomer.
Ik verwacht dat mensen met 2 vaccinaties straks wel weer een PCR moeten doen binnen EU, dus geniet nog van je qr nu het nog kan, paar weekjes max.![]()
![]()
Een grote reclamespot voor niet-werkende vaccins/boosters van paar pharma bedrijven die nu vast aan de whiskey zitten.quote:![]()
Zoiets als biljarten... een prima reden om met je maten het op een zuipen te zetten.quote:"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Lambik had er 6quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:00 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Neuh, dat niet maar ik zie uit naar de discussie met haar! (Ja, ik heb een haar!)Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Hoe zit het trouwens met die coronapil van Pfizer? Werkt die ook tegen omikron? Als dat zo is dan doet die bijna niet onder voor vaccins.I'll give you something to do![]()
Derde kerstdag?You can learn anything, the secret lies in discipline.
![]()
Niets aan toe te voegenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die oude en nieuwe jas mogen ze ook nog eens gaan herhalen om vervolgens mensen over te willen halen om die 1e 2 prikken te halen.Go hard or go home![]()
"het feit dat geen ander Europees land zulke maatregelen nodig heeft."quote:
You can learn anything, the secret lies in discipline.
leuk toch.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:00 schreef Johannes788 het volgende:
We gaan van variant naar variant.Plaats hier uw advertentie![]()
Idd.. het mRNA van/in vaccins kunnen ze irt Omicron er wel eruit halen en dan blijft een zooitje chemicaliën over dat tenminste niet gekoeld hoeft te worden. Stuk gemakkelijker en beter toe te dienen zonder verdere zorgen te hoeven maken of het inwendig de cel manipuleert.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een grote reclamespot voor niet-werkende vaccins/boosters van paar pharma bedrijven die nu vast aan de whiskey zitten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Met haar dewde kewstdag
Un dann rettet kein Kavallerie,
Pijltjes gooien kijken?quote:You can learn anything, the secret lies in discipline.
Jawel hoor, alles voor de QR codequote:Op zaterdag 18 december 2021 20:00 schreef Breekfast het volgende:
Ik denk met name dat mensen niet snappen dat ze aan de ene kant zeggen dat de vaccins veel minder goed werken tegen de Omicron variant, maar dat een booster prik wel heel belangrijk is en de bescherming weer op peil brengt.
Dat hadden ze beter moeten uitleggen. Want nu is de kans groot dat veel mensen die Booster niet gaan halen omdat ze denken dat de vaccinaties geen effect meer hebben.![]()
![]()
En debiel om andere landen erbij te betrekken als we hier al in een 17u maatschappij leefden als enige en de rest wel aardig doorleeft.
Im lost! YGo hard or go home![]()
Wij vliegen op 5 en 12 januari. Hopelijk kan het dan nog zonder test. En anders moet dat maar. Moeten er echt even uit.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:00 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nee, is wel zo als wij van Mexico terugvliegen naar Zwitserland. Gelukkig gaat dat vanaf 20dec weer veranderen, maar 1 test nodig, enkel voor vertrek. Terwijl het juist andersom zou moeten zijn om Europese coronaverspreiders tegen te gaan.
Maar die arme landen zijn al blij dat er mensen komen, en hebben nauwelijks restricties, en geen corona want zomer.
Ik verwacht dat mensen met 2 vaccinaties straks wel weer een PCR moeten doen binnen EU, dus geniet nog van je qr nu het nog kan, paar weekjes max.![]()
Ik word altijd door mijn vrienden uitgelachen wanneer ik derde kerstdag zeg
Bestaat toch gewoongraag op anoniem![]()
Persco Jaap: We moeten risicoreductie (nieuw woord dat ik meeneem) hebben."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Je hebt verstandige vrienden, laat ik het zo zeggen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:04 schreef KingRoland het volgende:
Ik word altijd door mijn vrienden uitgelachen wanneer ik derde kerstdag zeg
Bestaat toch gewoonUn dann rettet kein Kavallerie,
quote:quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:03 schreef wizarddragon het volgende:
Derde kerstdag??? We zijn de afgelopen jaren verplichte feestdagen misgelopen??
Hoe zit dat eigenlijk?quote:
11 van de 11 november en in het voorjaar nog een lang weekend?NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Hotels zijn natuurlijk ook wel bedoeld voor bv. zakenreizigers. Dus die blijven vast wel open.
Verder gelden daar wel de regels, dus ontbijtzaal dicht, restaurant dicht. Wellness zal dicht zijn. Kortom: voor je plezier hoef je daar niet te gaan zitten.![]()
Ja, dat is al over twee weken. Mag ik een voorspelling doen? "Het is nog te vroeg" en hup, nog maar eens een weekje of drie langer dicht.quote:- Het onderwijs en de buitenschoolse opvang zijn fysiek gesloten tot en met in ieder geval 9 januari. Er zijn enkele uitzonderingen. Op 3 januari besluit het kabinet over het onderwijs vanaf 10 januari.![]()
Yepquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, dat is al over twee weken. Mag ik een voorspelling doen? "Het is nog te vroeg" en hup, nog maar eens een weekje of drie langer dicht.![]()
Het gaat denk ik gewoon afhangen van snelheid van het boosterenquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, dat is al over twee weken. Mag ik een voorspelling doen? "Het is nog te vroeg" en hup, nog maar eens een weekje of drie langer dicht.![]()
Nee ik geloof echt wel dat dit weer open gaat die weekquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, dat is al over twee weken. Mag ik een voorspelling doen? "Het is nog te vroeg" en hup, nog maar eens een weekje of drie langer dicht.Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Jaap straalt vooral uit dat hij niks weet. De twee prikken werken niet meer goed, maar de derde booster opeens wel terwijl dat hetzelfde vaccin is en hij kan niet uitleggen waarom dat zo isen maar lullen
![]()
???quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Jaap straalt vooral uit dat hij niks weet. De twee prikken werken niet meer goed, maar de derde booster opeens wel terwijl dat hetzelfde vaccin is en hij kan niet uitleggen waarom dat zo isen maar lullen
Het is volgens mij honderd keer gezegd dat de effectiviteit van het vaccin na x aantal maanden afneemt. Boosteren helpt met het aanvullen van de effectiviteit![]()
En in juni is weer een nieuwe variant? Weer opnieuw beginnen?quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:13 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
???
Het is volgens mij honderd keer gezegd dat de effectiviteit van het vaccin na x aantal maanden afneemt. Boosteren helpt met het aanvullen van de effectiviteit![]()
Is het niet eerder dat ze te lang hebben nagelaten om andere verstrengingen door te voeren of meer te boosteren terwijl andere Europese landen al lang gestart waren.quote:
Dan is deze harde lockdown eerder een inhaaloperatie en we weten niet of de mensen achter de voordeuren thuisfeestjes gaan houden (ook al mag het niet Amalia).![]()
We hebben een wereldheld nodig... To fight Corona!
Ja is echt een aanrader om op vakantie te gaan. In plaats van weer maanden thuis te zitten.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wij vliegen op 5 en 12 januari. Hopelijk kan het dan nog zonder test. En anders moet dat maar. Moeten er echt even uit.![]()
Dit was wel heel obvious ja.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
![]()
Hij zei net zelf dat dit vaccin niet goed werkt tegen omicron.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:13 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
???
Het is volgens mij honderd keer gezegd dat de effectiviteit van het vaccin na x aantal maanden afneemt. Boosteren helpt met het aanvullen van de effectiviteit
Maar de booster wel. Zelfde vaccin.
Sowieso een fantastisch vaccin natuurlijk! Dat je elke paar maanden een booster nodig hebt.
Wat een rommeltje zeg![]()
wat zijn verplichte feestdagen?quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:03 schreef wizarddragon het volgende:
Derde kerstdag??? We zijn de afgelopen jaren verplichte feestdagen misgelopen??Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Als dat nodig is, ja.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:14 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En in juni is weer een nieuwe variant? Weer opnieuw beginnen?![]()
Ik volg dat verhaal ook niet helemaal maar die booster ga ik niet meer halen. Het blijkt namelijk na de propaganda helemaal 0 te hebben gebracht.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:00 schreef Breekfast het volgende:
Dat is als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen.quote:Un dann rettet kein Kavallerie,
Perso Jaap bazelt: T-cell geremedieerde respons heeft hier geen reet te maken met iemands immuniteit of afweervermogen.
Jaap is kennelijk niet overtuigd dat een +SSRNA virus dat zich lichaamseigen nestelt en expliciet verbergt voor detectie, niet kan worden bestreden met specifiek antigeen reacties. Ik snap Jaap & Co ook wel, want in de opleiding & carrières, zijn die aspecten niet tot nauwelijks eerder aanbod gekomen. Wetenschappers richten zich altijd op het meetbare experiment dat hier juist alleen indirect verloopt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Twee glazen wijn in mijn mik inmiddels dus het kan zijn dat ik niet meer zo scherp ben, maar ik kon Japie zijn gedachtegang ook niet echt volgen in deze. Persoonlijk neig ik nu ook naar steek die booster maar in je reet want wat schiet ik er mee op. Ga eerst maar eens verder onderzoek doen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Het is of deze vaccins of geen. Wat denk je dat beter is?quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij zei net zelf dat dit vaccin niet goed werkt tegen omicron.
Maar de booster wel. Zelfde vaccin.
Sowieso een fantastisch vaccin natuurlijk! Dat je elke paar maanden een booster nodig hebt.
Wat een rommeltje zeg![]()
Hoezo? Je krijgt toch iedere maand betaald?quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:15 schreef wizarddragon het volgende:
Waar is het steunpakket voor de normale gevaccineerde arbeider?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
En in januari 2023 weer een nieuwe variant, en dan?quote:
Weer prikken?
Zie je dat we er dan nooit uitkomen? Of moet dat kwartje nog vallen![]()
die kan je aanvragen bij de gemeentequote:Op zaterdag 18 december 2021 20:15 schreef wizarddragon het volgende:
Waar is het steunpakket voor de normale gevaccineerde arbeider?Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Ja gewoon weer prikken. Zo moeilijk is het niet.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:16 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En in januari 2023 weer een nieuwe variant, en dan?
Weer prikken?
Ik vrees dat we over een paar maanden terug verlangen naar Hugoquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:15 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Komt hij weer met z’n 2G fetisj. Alsof dat geholpen had.Die Paternotte is wel een tikkeltje extremer
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Wow, sinds 8 uur vanochtend zijn er 12 delen erbij gekomen, dat is één post per 11.77 seconden.are we infinite or am I alone![]()
Paternotte. Lamlul, ooit nog wat respect voor. Sinds corona lulletje rozenwater met zijn gebrabbelquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:15 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Komt hij weer met z’n 2G fetisj. Alsof dat geholpen had.![]()
Jaap is een wetenschapper en infectioloog, zijn hele carrière en leven draait daar om. Alles wat hij zegt is vanuit dat oogpunt en zonder naar het grotere geheel te kijken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:12 schreef Scrummie het volgende:
Jaap wil naar een prik maatschappij dus, elke variant een nieuw prikje.
Dit geld trouwens voor een groot deel van de wetenschappers. Ze weten hartstikke veel van hun ene specifieke vakgebied, maar zijn daarbuiten vrij wereldvreemd en leiden aan flinke tunnelvisie. Hoe vaak ik wel niet professoren heb gehad die super uitgebreid en goed over iets konden vertellen maar amper een laptop met een powerpoint aan de praat kregen.![]()
![]()
Boosterquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:13 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
???
Het is volgens mij honderd keer gezegd dat de effectiviteit van het vaccin na x aantal maanden afneemt. Boosteren helpt met het aanvullen van de effectiviteitAls ik de tank van mijn auto leeg rijd noem ik de volgende pompbeurt toch ook geen booster.. Na hoeveel boostershotst gaan ze het weer gewoon de 3e, 4e of 20e vaccinatie noemen.
![]()
Dan komen we nooit meer er uit 👍Want er blijven steeds nieuwe varianten komen. Ok, duidelijkquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:17 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ja gewoon weer prikken. Zo moeilijk is het niet.![]()
Sowieso iedere 6 maanden prikken straks he. Als je je qr wil behouden tenminste.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:16 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En in januari 2023 weer een nieuwe variant, en dan?
Weer prikken?
Het is net een griepje hé. Die prikken ook elk jaar.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:18 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dan komen we nooit meer er uit 👍Want er blijven steeds nieuwe varianten komen. Ok, duidelijk
Dus je kan ook gewoon minder zeuren en 15 minuten tijd vrij maken voor een prikje.![]()
Heb je daar eventueel een grafiekje van?quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:17 schreef crystal_meth het volgende:
Wow, sinds 8 uur vanochtend zijn er 12 delen erbij gekomen, dat is één post per 11.77 seconden.![]()
![]()
Schuwe beesten hoor!quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:18 schreef Selenophilia het volgende:
Ik vind het nieuws over de wolven in Nederland enger.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Ik geloof het ook pas met een grafiek erbij met van die doorgetrokken lijntjes met een prognose voor het aantal volgende delen afgezet tegen de tijd, afhankelijk van de strengheid van het ingrijpen van de moderatorsquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Heb je daar eventueel een grafiekje van?Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Maar niet verplicht om je qr te behouden. En zonder aanleiding krijg je ook geen uitnodiging.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:19 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Het is net een griepje hé. Die prikken ook elk jaar.
Dus je kan ook gewoon minder zeuren en 15 minuten tijd vrij maken voor een prikje.![]()
Ja, vooral dat laatste! Micromanagement!quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:20 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik geloof het ook pas met een grafiek erbij met van die doorgetrokken lijntjes met een prognose voor het aantal volgende delen afgezet tegen de tijd, afhankelijk van de strengheid van het ingrijpen van de moderators![]()
![]()
![]()
En ook niet voor iedereen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar niet verplicht om je qr te behouden.![]()
Fuck het OMT, fuck het kabinet en fuck de lockdown.. ik ga zo veel mogelijk shoppen en uit eten in België en Duitsland zo lang die nog niet in lockdown zijn en ook veel bezoek etc thuis ontvangen.. ik ben het allemaal compleet zat.Alpha kenny one![]()
Je doet het voor jezelf, je geliefde, je ouders, de wereld en zoniet, tenminste voor het aandeel Pfizer of die zinloze geworden QR code. Toch ?quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:17 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ja gewoon weer prikken. Zo moeilijk is het niet.
Maar goed, het enig goede advies is dat mensen die gezien hun lichaam kwetsbaar zijn, zich gelet hun risico's moetene lek prikken totdat de infectie is overgetrokken. De rest moet doen wat 'm goed lijkt... veel meer noch minder - eenmaal ooit geprikt met die halfbakken chemische rotzooi - zal en gaat het toch niet veroorzaken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
En uiteindelijk Optimus Prime.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:19 schreef wizarddragon het volgende:
Volgend jaar van Omicron naar Decepticon.![]()
Ja, alleen de kwetsbaren, zonder dat de halve samenleving op slot zit terwijl de campagne wordt uitgerold.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:19 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Het is net een griepje hé. Die prikken ook elk jaar.![]()
Heb al mijn prikjes keurig gehaald. Die 2 vind ik genoeg. Ik doe niet meer meequote:Op zaterdag 18 december 2021 20:19 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Het is net een griepje hé. Die prikken ook elk jaar.
Ok, na de laatste uitleg over de boosters van Jaap heb ik er helemaal geen vertrouwen meer in.
Ik heb nog meer vertrouwen in t virus zelf en de mutaties.Go hard or go home![]()
Ja vooral het boosteren is wel echt een enorme blunder geweest. Onvergeeflijk eigenlijk. Dus eigenlijk konden ze ook niet anders, maar ze hadden ook nog een week hun kop in het zand kunnen steken zoals gebruikelijkquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:14 schreef zipcon het volgende:
[..]
Is het niet eerder dat ze te lang hebben nagelaten om andere verstrengingen door te voeren of meer te boosteren terwijl andere Europese landen al lang gestart waren.
Dan is deze harde lockdown eerder een inhaaloperatie en we weten niet of de mensen achter de voordeuren thuisfeestjes gaan houden (ook al mag het niet Amalia).![]()
Griep was nog redelijk beheersbaar voor de IC, Corona zorgt ervoor dat de ziekenhuizen niemand meer kunnen aannemen en exclusief voor corona patienten moeten zorgen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar niet verplicht om je qr te behouden. En zonder aanleiding krijg je ook geen uitnodiging.![]()
Hahahahaha.quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:34 schreef dycto het volgende:
Nederland terug in volledige lockdown. @:Bianconeri nadien: NEDERLAND HEEFT DE LICHTSTE MAATREGELEN TER WERELD!!! 2 jaar terug mocht je in Spanje enkel met een briefje op straat lopen!!!!
Volledige lockdown?
Hahahahahaha.
We mogen nog gewoon wandelen, we mogen alle kanten nog op.
Zoals ik al vaker gezegd heb en ook meerdere users: In heel veel landen mocht je de straat niet eens op zonder papiertje dat het noodzakelijk was.
Of hele dorpen en steden die afgezet werden.
DAT is een lockdown. Ga niet janken om wat niet-essentiële dingen man![]()
![]()
Ja, de bejaarden gaan met griep het ziekenhuis in, met Corona komen dikke veertigers ook op de IC. Ziekenhuizen kunnen het gewoon niet aan, in geen 1 land.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:22 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, alleen de kwetsbaren, zonder dat de halve samenleving op slot zit terwijl de campagne wordt uitgerold.![]()
Desmet: Massavorming.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Jaap is een wetenschapper en infectioloog, zijn hele carrière en leven draait daar om. Alles wat hij zegt is vanuit dat oogpunt en zonder naar het grotere geheel te kijken.
Dit geld trouwens voor een groot deel van de wetenschappers. Ze weten hartstikke veel van hun ene specifieke vakgebied, maar zijn daarbuiten vrij wereldvreemd en leiden aan flinke tunnelvisie. Hoe vaak ik wel niet professoren heb gehad die super uitgebreid en goed over iets konden vertellen maar amper een laptop met een powerpoint aan de praat kregen.![]()
NB: iets niet kunnen (doen) of dat weten uit te leggen zijn geen verbindende criteria. Iemand kan slecht zijn in schieten maar wel een perfecte wapen kunnen ontwerpen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Wat een grote grap dat ze gaan janken over een harde lockdown en poeehoee wat zwaar.
Zijn ze vergeten dat 90% van alle landen of een lockdown hadden waarbij je een formulier van noodzakelijkheid nodig had om überhaupt te mogen wandelen?
Of waar volledige dorpen en steden gewoon afgesloten werden van alles.
En dan janken we hier in Nederland al omdat niet-essentiële winkels dicht zijnMan oh man.
En dan gaat het kabinet het ook nog losser maken met kerst, want ja het is oh zo noodzakelijk dat je dan met meer man bij elkaar bent
#faal![]()
Ja, en dus is er wel degelijk reden om te vrezen dat we nooit meer uit deze cyclus komen (zolang de IC-capaciteit niet wordt vergroot, in elk geval).quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:24 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Griep was nog redelijk beheersbaar voor de IC, Corona zorgt ervoor dat de ziekenhuizen niemand meer kunnen aannemen en exclusief voor corona patienten moeten zorgen.![]()
Zou ik kunnen doen, maar ben nu met iets anders bezig. Gelukkig moet ik geen 12 delen doorlezen om te weten wat er aan de hand is, jullie lockdown haalt ook hier de headlines (De Standaard: "Bikkelharde lockdown in Nederland: (bijna) alles op slot, thuisbezoek sterk aan banden gelegd."), het VRT nieuws opende ermee.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Heb je daar eventueel een grafiekje van?are we infinite or am I alone![]()
Mooi, dan kan daar iedereen zijn kerstinkopen doen.quote:Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Tot de variantjes stoppen of er een verbeterd vaccin krijgen zullen we in deze cyclus blijven hangen ja, kunnen we vrij weinig aan doen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:27 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, en dus is er wel degelijk reden om te vrezen dat we nooit meer uit deze cyclus komen (zolang de IC-capaciteit niet wordt vergroot, in elk geval).![]()
Zorgcapaciteit verhogenquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:28 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Tot de variantjes stoppen of er een verbeterd vaccin krijgen zullen we in deze cyclus blijven hangen ja, kunnen we vrij weinig aan doen.![]()
Ja en waar ga je het personeel vandaan halen? Alle nieuwe verplegers stoppen er gewoon mee want die hebben er geen zin in.quote:![]()
Dit blijft ook een leuke rubriekquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:27 schreef bianconeri het volgende:
Wat een grote grap dat ze gaan janken over een harde lockdown en poeehoee wat zwaar.
Zijn ze vergeten dat 90% van alle landen of een lockdown hadden waarbij je een formulier van noodzakelijkheid nodig had om überhaupt te mogen wandelen?
Of waar volledige dorpen en steden gewoon afgesloten werden van alles.
En dan janken we hier in Nederland al omdat niet-essentiële winkels dicht zijnMan oh man.
En dan gaat het kabinet het ook nog losser maken met kerst, want ja het is oh zo noodzakelijk dat je dan met meer man bij elkaar bent
#faal- verwijderd door admin -![]()
Dat was kort maar krachtig. Niet zoals wij nu al bijna twee jaar een zwabber beleid hebben.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hahahahaha.
Volledige lockdown?
Hahahahahaha.
Zoals ik al vaker gezegd heb en ook meerdere users: In heel veel landen mocht je de straat niet eens op zonder papiertje dat het noodzakelijk was.
DAT is een lockdown. Ga niet janken om wat niet-essentiële dingen manWie dit leest is een lezer van dit![]()
De inkt van maatregelen staat nog niet eens op papier en ik zie alweer iets doorbreken ..... van vermeende essentiesquote:![]()
(cognitieve dissonanties: iets weigeren te doen of na te volgen dat in strijd is met de eigen overtuiging die vanzelfsprekend belangrijker zijn)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik blijf het zeer zorgwekkend vinden dat het hele land nu in de greep is van een stel wetenschappers, die enorm veel politieke macht hebbenGaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Heb je dat ergens gehoord of gelezen of is dat alleen omdat je dat denkt omdat het vorige keer ook zo was?quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Hotels zijn open. Was vorige keer ook zo. Alleen kun je niet van de extra faciliteiten (sauna, zwembad, if any) gebruik maken. En roomservice zien ze als afhaal.Laffe huichelaar![]()
Zelfs met een dubbele IC capaciteit koop je hooguit 1 a 2 weken meer IC ruimte. Vrees ik.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:27 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, en dus is er wel degelijk reden om te vrezen dat we nooit meer uit deze cyclus komen (zolang de IC-capaciteit niet wordt vergroot, in elk geval)."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Harde Lockdown die boterzacht zal uitwerken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zou ik kunnen doen, maar ben nu met iets anders bezig. Gelukkig moet ik geen 12 delen doorlezen om te weten wat er aan de hand is, jullie lockdown haalt ook hier de headlines (De Standaard: "Bikkelharde lockdown in Nederland: (bijna) alles op slot, thuisbezoek sterk aan banden gelegd."), het VRT nieuws opende ermee."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Begin je de tijd dat het kapitalisme alle macht had te missen? Misschien ff uithuilen bij CEO van Shell ofzoquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:30 schreef JohnDDD het volgende:
Ik blijf het zeer zorgwekkend vinden dat het hele land nu in de greep is van een stel wetenschappers, die enorm veel politieke macht hebben![]()
![]()
Dat was vorige keer zo. Omdat internationaal 'essentieel' verkeer van mensen gewoon door gaat.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Heb je dat ergens gehoord of gelezen of is dat alleen omdat je dat denkt omdat het vorige keer ook zo was?
Schiphol is ook niet gesloten en de grenzen ook niet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Er zijn best wel wat landen met een kwalitatief goede medische sector natuurlijk. In Turkije is de Lira een factor 10 gedaald, verpleegsters zijn aan het staken. Zoek er 1000 uit die goed Engels spreken, bied ze een royaal salaris, spoedcursus van een jaar en je kan opschalen. Of biedt 4000 euro per maand aan ex-verpleegsters om weer te komen werken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:30 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ja en waar ga je het personeel vandaan halen? Alle nieuwe verplegers stoppen er gewoon mee want die hebben er geen zin in.
Met een beetje goede wil en heel veel geld kan er heel veel natuurlijk.![]()
Quarantaine plicht voor niet Schengen. Toerismesector kan dus wel opzoeken.- verwijderd door admin -![]()
Ssstquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hahahahaha.
Volledige lockdown?
Hahahahahaha.
DAT is een lockdown. Ga niet janken om wat niet-essentiële dingen manGo hard or go home![]()
Het valt ook wel mee toch? We kunnen niet meer naar de kapper (maar dat hebben de meeste al geregeld met thuis of zelf), we kunnen geen kleren shoppen in de winkel, geen restaurant, sporten doen veel mensen thuis tegenwoordig, etc. Heel triest voor de hardwerkende ondernemer, maar ik heb niet echt last van deze maatregelen. Wat ik nodig heb bestel ik, of haal ik op met pick and go.quote:
Ik ben niet voor een lockdown, maar dit is gewoon ondernemertje pesten. Gaat niets opleveren. Het kerstdiner en o&n is allang besproken en zal gewoon doorgaan voor bijna iedereen“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
In een lockdown komt toch geen hond.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:34 schreef groenen het volgende:
Quarantaine plicht voor niet Schengen. Toerismesector kan dus wel opzoeken.![]()
Als je ze hier naartoe haalt dan gaan ze ook niet meer weg dus je moet dat blijven aanbieden ongeacht of we over 2-3 jaar een beter vaccin hebben of niet. Dan kan je niet maken na 2-3 jaar om te zeggen en nu opdonderen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:33 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Er zijn best wel wat landen met een kwalitatief goede medische sector natuurlijk. In Turkije is de Lira een factor 10 gedaald, verpleegsters zijn aan het staken. Zoek er 1000 uit die goed Engels spreken, bied ze een royaal salaris, spoedcursus van een jaar en je kan opschalen. Of biedt 4000 euro per maand aan ex-verpleegsters om weer te komen werken.
Met een beetje goede wil en heel veel geld kan er heel veel natuurlijk.
En je kan verpleegsters niet meer betalen dan sommige artsen.
Uiteindelijk is dit gewoon een lastig verhaal.![]()
Ik denk dat het het allerbeste is dat iedereen dit voor zichzelf bepaalt.quote:I'll give you something to do![]()
ja en na afloop start die gewoon weer opquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:34 schreef groenen het volgende:
Quarantaine plicht voor niet Schengen. Toerismesector kan dus wel opzoeken.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Oh ja. Dan valt het mee. Als jij maar geen last hebt.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:34 schreef Stoorzendert het volgende:
Heel triest voor de hardwerkende ondernemer, maar ik heb niet echt last van deze maatregelen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Scholen en winkels en alles dicht, zodat ik weer kan vliegenquote:
Gouden greep
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat zeg ik niet he? Ik vind het heel sneu voor de hardwerkende ondernemer. Niet gaan cherry pickenquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh ja. Dan valt het mee. Als jij maar geen last hebt.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Het klonk niet alsof dit voor 3 weken was.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
In een lockdown komt toch geen hond.- verwijderd door admin -![]()
klopt mensen moeten gewoon niet zo zeiken en gewoon leven zoals jij toch?quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het valt ook wel mee toch? We kunnen niet meer naar de kapper (maar dat hebben de meeste al geregeld met thuis of zelf), we kunnen geen kleren shoppen in de winkel, geen restaurant, sporten doen veel mensen thuis tegenwoordig, etc. Heel triest voor de hardwerkende ondernemer, maar ik heb niet echt last van deze maatregelen. Wat ik nodig heb bestel ik, of haal ik op met pick and go.
Ik ben niet voor een lockdown, maar dit is gewoon ondernemertje pesten. Gaat niets opleveren. Het kerstdiner en o&n is allang besproken en zal gewoon doorgaan voor bijna iedereenReason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Dat sowieso. Ik spiegel het alleen af naar mijn situatie.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat het het allerbeste is dat iedereen dit voor zichzelf bepaalt.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ondernemer moet maar lekker creatief worden.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh ja. Dan valt het mee. Als jij maar geen last hebt.
Restaurants hadden het ook gewoon leuk aangepakt met ingepakte maaltijden die je kan afhalen.![]()
oh dat is het wel, want 14 januari stopt deze lockdown.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:37 schreef groenen het volgende:
[..]
Het klonk niet alsof dit voor 3 weken was.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
‘Drie weken’quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:37 schreef groenen het volgende:
[..]
Het klonk niet alsof dit voor 3 weken was.![]()
Nope, veel mensen zullen er wel last van hebben. Ik wat minder blijkbaar. Wat mij betreft was er helemaal geen lockdown. Althans niet in deze vorm. Gewoon de basisregels moet voldoende zijnquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt mensen moeten gewoon niet zo zeiken en gewoon leven zoals jij toch?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Waar ik puur persoonlijk 'last' van heb:quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het valt ook wel mee toch? We kunnen niet meer naar de kapper (maar dat hebben de meeste al geregeld met thuis of zelf), we kunnen geen kleren shoppen in de winkel, geen restaurant, sporten doen veel mensen thuis tegenwoordig, etc. Heel triest voor de hardwerkende ondernemer, maar ik heb niet echt last van deze maatregelen. Wat ik nodig heb bestel ik, of haal ik op met pick and go.
Ik ben niet voor een lockdown, maar dit is gewoon ondernemertje pesten. Gaat niets opleveren. Het kerstdiner en o&n is allang besproken en zal gewoon doorgaan voor bijna iedereen
- Niet meer naar de kroeg kunnen
- Sportschool dicht, dus niet meer normaal kunnen sporten
- Geplande kerst zal niet meer doorgaan (fanatieke familieleden) en Oud en Nieuw zal niet meer doorgaan (horeca dicht)
- Scholen dicht, dus twee weken thuisonderwijs aanbieden aan kinderen
Niet dramatisch, wel vervelend. En er zijn wel wat mensen voor wie het wel echt dramatisch uitpakt natuurlijk![]()
Hoe creatief kun je zijn als sportschool? Een toestel huren ofzo?quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:37 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ondernemer moet maar lekker creatief worden.
Restaurants hadden het ook gewoon leuk aangepakt met ingepakte maaltijden die je kan afhalen.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ja man, niet zo zeuren en beetje crea-bea doen. Met je personeel en je voorraad. Gewoon afhalen jeweettog.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:37 schreef koffiekoekjes het volgende:
Ondernemer moet maar lekker creatief worden.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Gewoon lekker online cursussen ofzo.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoe creatief kun je zijn als sportschool? Een toestel huren ofzo?
Beetje Goedemorgen Nederland maar dan moderner ofzo![]()
Nou ja prima toch, zorgtekorten zijn here to stay. Vergrijzing zet alleen maar door, als je doorrekent wat de zorgbehoefte gaat zijn komen bepaalde planbureaus tot de uitkomst dat 1 op de 3 werkenden (!!!) in de zorg moet werken om aan de behoefte te voldoen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:36 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Als je ze hier naartoe haalt dan gaan ze ook niet meer weg dus je moet dat blijven aanbieden ongeacht of we over 2-3 jaar een beter vaccin hebben of niet. Dan kan je niet maken na 2-3 jaar om te zeggen en nu opdonderen.
En je kan verpleegsters niet meer betalen dan sommige artsen.
Uiteindelijk is dit gewoon een lastig verhaal.![]()
Lessen op afstand geven. En ja, dat was een serieus tegenargument om de contributie te kunnen blijven innen. En nee, dat is afgeschoten.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoe creatief kun je zijn als sportschool? Een toestel huren ofzo?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dat heeft ook zo z'n grenzen, en vult niet persé de bankrekening.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:37 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ondernemer moet maar lekker creatief worden.
Restaurants hadden het ook gewoon leuk aangepakt met ingepakte maaltijden die je kan afhalen.![]()
Je kerst collectie gewoon in de zomer aanbieden, niet zo moeilijk doen het is corona....quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja man, niet zo zeuren en beetje crea-bea doen. Met je personeel en je voorraad. Gewoon afhalen jeweettog.![]()
Alsof horeca zo goed omging met personeel lmao. Lekker altijd zo min mogelijk betalen en maximum eisen van je personeel.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja man, niet zo zeuren en beetje crea-bea doen. Met je personeel en je voorraad. Gewoon afhalen jeweettog.![]()
Mijn eerste zin is verkeerd en lijkt alsof ik niet aan anderen denk. Het is natuurlijk heel vervelend voor de mensen die dit treft. Ik spiegel het naar mijn eigen situatie, en ik heb er niet zoveel last van. Mijn kinderen zijn <4 jaar dus gaan nog niet naar school. Ik heb zelf een 'gym' op zolder gebouwd dus ook geen last van, mijn zus kan mijn haren knippen, naar de kroeg ga ik toch al niet, ik kook liever zelf dan dat ik naar een restaurant ga, etc.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:38 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Waar ik puur persoonlijk 'last' van heb:
- Niet meer naar de kroeg kunnen
- Sportschool dicht, dus niet meer normaal kunnen sporten
- Geplande kerst zal niet meer doorgaan (fanatieke familieleden) en Oud en Nieuw zal niet meer doorgaan (horeca dicht)
- Scholen dicht, dus twee weken thuisonderwijs aanbieden aan kinderen
Niet dramatisch, wel vervelend. En er zijn wel wat mensen voor wie het wel echt dramatisch uitpakt natuurlijk
Het kwam verkeerd over merk ik
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ik moest even hard lachenquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
oh dat is het wel, want 14 januari stopt deze lockdown.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Toppie argumentje weer hoorquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:41 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Alsof horeca zo goed omging met personeel lmao. Lekker altijd zo min mogelijk betalen en maximum eisen van je personeel.
I'll give you something to do![]()
nou ja, zo grappig is het niet. 14 januari is al lang genoeg. Eventueel kan er weer een nieuwe komen. Maar deze stopt per 14 januari.quote:Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Dat fake "MaAr MiJn PeRsoNeEl DaN" argument is ook toppie hoor. Zeg dan gewoon eerlijk dat je als ondernemer het in je eigen pocket merkt.quote:
Ondernemersrisico enzo, je hoeft toch niet te werken, ga maar iets creatiefs doen.![]()
Hoe is dit relevant? Dat is ook wel ontzettend ergerlijk: iedereen en zijn moeder die nu corona gebruiken om hun sluimerende stokpaardjes te kunnen berijden.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:41 schreef koffiekoekjes het volgende:
Alsof horeca zo goed omging met personeel lmao. Lekker altijd zo min mogelijk betalen en maximum eisen van je personeel.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
En als ze weer open mogen (stel dat dat 14 januari is), is het net die tijd van het jaar waarin mensen bijna niks nodig hebben, behalve misschien een paar nieuwe sokken oid.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nou ja, zo grappig is het niet. 14 januari is al lang genoeg. Eventueel kan er weer een nieuwe komen. Maar deze stopt per 14 januari.![]()
Verlengen noemen ze dat ook wel.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nou ja, zo grappig is het niet. 14 januari is al lang genoeg. Eventueel kan er weer een nieuwe komen. Maar deze stopt per 14 januari.
En zelfs als ie stopt dan houden we waarschijnlijk een leuk alternatief pakketje over.I'll give you something to do![]()
Hier in Haarlem gaan we ze het wel vertellen daar in Den Haag, denken ze wel!!11! OPRUTTE.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Hahahaha er komen wel mooie tweets voorbij jaquote:
Slechter, want 20% minder capaciteit op de IC. O.a.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Op het slechtste geval net zo erg als de voorjaarsgolf van 2020… wat?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De vaccins hebben een jas aan welke Omicron niet herkend.
Een 3e prik van precies hetzelfde goedje werkt daarom uitstekend.
Wait.. what?
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dit omicronmanagement ook echt. Alsof er iemand, behalve dan misschien de assistent-boekhouder van de gemeente Lelystad, zich ook maar één moment hierom bekommert.quote:De bezoekersregeling wordt aangescherpt van vier naar twee personen. Het wordt aangeraden maximaal één keer per dag op bezoek te gaan. Tijdens de feestdagen wordt de bezoekersregeling iets versoepeld en mogen vier personen ouder dan dertien jaar op bezoek komen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Hij wist het zelf ook niet meer.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:51 schreef DonDruiper het volgende:
De vaccins hebben een jas aan welke Omicron niet herkend.
Een 3e prik van precies hetzelfde goedje werkt daarom uitstekend.
Wait.. what?![]()
Goed gewerkt weer boysquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Slechter, want 20% minder capaciteit op de IC. O.a.![]()
Ik breng de kerstdagen door bij mijn schoonouders in Antwerpen. Ik plak er twee dagen aan vast, heerlijk shoppen en kroegentocht in Antwerpen
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?![]()
Ja bagger qua communicatie was het wel ja...quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij wist het zelf ook niet meer.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Tim Douwsma zal wel weer z'n social media, en dat van anderen, volknallen met gezanik. En dan huilen dat hij minder werk krijgt aangeboden.(Un)masking for the greater good.![]()
Het zou wel echt heerlijk zijn als dat Omicron helemaal niets is en vDissel met zijn modelletjes en strengste lockdown van Europa lekker voor joker staat.Makkelijk eerste![]()
Hij weet t idd niet.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij wist het zelf ook niet meer.
Daarvoor wel zeggen dat mensen die ongevaccineerd zich moeten laten vaccineren met de oude jas. Like huh?Go hard or go home![]()
Die kans is klein inderdaad. Maar ik moet wel toegeven dat dit één van de weinige maatregelen in het huidige pakket is die zich richten op het beperken nauwe contacten ipv vluchtige. Ik denk dat dit in virologisch opzicht vele malen effectiever is dan alle retail maar weer dicht te klappen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit omicronmanagement ook echt. Alsof er iemand, behalve dan misschien de assistent-boekhouder van de gemeente Lelystad, zich ook maar één moment hierom bekommert.I'll give you something to do![]()
De paarsgepunte lans zal ladderzat zegevierenquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:53 schreef Djeez het volgende:
Ik breng de kerstdagen door bij mijn schoonouders in Antwerpen. Ik plak er twee dagen aan vast, heerlijk shoppen en kroegentocht in Antwerpen
Zover al niet gepost..... https://www.rijksoverheid(...)ederland-in-lockdown
• Voor iedereen geldt: Blijf zoveel mogelijk thuis en vermijd drukte.
• Houd overal 1,5 meter afstand.
• Ontvang thuis niet meer dan 2 personen per dag muv Kerstdagen en jaarwisseling dan geldt 4 personen
• Ga maximaal 1 keer per dag op bezoek.
• Buiten geldt er een maximum groepsgrootte van 2 personen
• Het onderwijs en BSO gesloten t/m 09jan22.
• Alle horeca is gesloten. Bestellen en afhalen is mogelijk.
• Alle niet-essentiële winkels zijn gesloten. Bestellen, afhalen en retourneren is mogelijk.
• Essentiële winkels, zoals supermarkten e.d. zijn open tot 20.00 uur.
• In winkels geldt een mondkapjesplicht en een maximum van 1 bezoeker per 5m2 meter.
• Dienstverlening zoals tankstations, apotheken, bibliotheken, rijscholen, de notaris of advocaat zijn open.
• Alle niet-medische contactberoepen, zoals kappers en schoonheidsspecialisten, zijn dicht.
• Bioscopen, musea, theaters en concertzalen zijn gesloten.
• Alle binnensportlocaties zijn dicht (zwemlessen uitgezonderd).
• Buitensportlocaties blijven geopend voor alle leeftijden tussen 05.00 en 17.00 uur.
• Kinderen t/m 17 jaar kunnen buiten sporten en (binnen) onderling op de eigen club.
• Er geldt een evenementenverbod m.u.v Uitvaarten (max 100 gasten), weekmarkten en professionele sportwedstrijden (zonder publiek)
• Kerstmarkten zijn niet toegestaan
//--//
Kortom, het valt ergens wel meemaar de ellende is des te groter voor MKB en verbonden Horeca met hun gebruikers. De Harde LockDown is lekker zacht omdat er toch van alles open kan bljven om voor bijeen te komen.
Het voelt als een soort schoolvakantie waar al je vriendinnetjes op vakantie zijn.
Vooral degaten zoeken in het bovenstaande lijstje, en er wordt heel erg veel
mogelijk.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hij zou nooit echt voor joker staan natuurlijk. Vanuit het perspectief van het OMT is het advies voor deze preventieve lockdown tegen de achtergrond van de huidige ziekenhuisbezetting niet onlogisch.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het zou wel echt heerlijk zijn als dat Omicron helemaal niets is en vDissel met zijn modelletjes en strengste lockdown van Europa lekker voor joker staat.![]()
Ja, en tegelijkertijd is juist die maatregel niet afdwingbaar, maar wordt hij wel tot in de kleinste details uitgewerkt. Daar zit toch geen conceptueel kader meer achter; je behandelt je bevolking als kleine kleuters die hun gewenste gedrag als gepulpte Olvarit tot zich moeten krijgen en je bereikt er nauwelijks iets mee.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Die kans is klein inderdaad. Maar ik moet wel toegeven dat dit één van de weinige maatregelen in het huidige pakket is die zich richten op het beperken nauwe contacten ipv vluchtige. Ik denk dat dit in virologisch opzicht vele malen effectiever is dan alle retail maar weer dicht te klappen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Sofort-Lockdown, blijft mooi die samengevoegde zelfstandige naamwoorden. Moeten we hier ook doen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:54 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
De Duitsers lachen ons uit.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Die maximum groepsgroottes buiten van 2 personen, die grenzeloze onwil voor wat betreft het onderscheid tussen binnen en buiten, ik blijf het onbestaanbaar vinden.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:56 schreef Vallon het volgende:
Zover al niet gepost..... https://www.rijksoverheid(...)ederland-in-lockdownI'll give you something to do![]()
Welke mogelijkheden zijn er danquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:56 schreef Vallon het volgende:
Zover al niet gepost..... https://www.rijksoverheid(...)ederland-in-lockdown
• Voor iedereen geldt: Blijf zoveel mogelijk thuis en vermijd drukte.
• Houd overal 1,5 meter afstand.
• Ontvang thuis niet meer dan 2 personen per dag muv Kerstdagen en jaarwisseling dan geldt 4 personen
• Ga maximaal 1 keer per dag op bezoek.
• Buiten geldt er een maximum groepsgrootte van 2 personen
• Het onderwijs en BSO gesloten t/m 09jan22.
• Alle horeca is gesloten. Bestellen en afhalen is mogelijk.
• Alle niet-essentiële winkels zijn gesloten. Bestellen, afhalen en retourneren is mogelijk.
• Essentiële winkels, zoals supermarkten e.d. zijn open tot 20.00 uur.
• In winkels geldt een mondkapjesplicht en een maximum van 1 bezoeker per 5m2 meter.
• Dienstverlening zoals tankstations, apotheken, bibliotheken, rijscholen, de notaris of advocaat zijn open.
• Alle niet-medische contactberoepen, zoals kappers en schoonheidsspecialisten, zijn dicht.
• Bioscopen, musea, theaters en concertzalen zijn gesloten.
• Alle binnensportlocaties zijn dicht (zwemlessen uitgezonderd).
• Buitensportlocaties blijven geopend voor alle leeftijden tussen 05.00 en 17.00 uur.
• Kinderen t/m 17 jaar kunnen buiten sporten en (binnen) onderling op de eigen club.
• Er geldt een evenementenverbod m.u.v Uitvaarten (max 100 gasten), weekmarkten en professionele sportwedstrijden (zonder publiek)
• Kerstmarkten zijn niet toegestaan
//--//
Kortom, het valt ergens wel meemaar de ellende is des te groter voor MKB en verbonden Horeca met hun gebruikers. De Harde LockDown is lekker zacht omdat er toch van alles open kan bljven om voor bijeen te komen.
Het voelt als een soort schoolvakantie waar al je vriendinnetjes op vakantie zijn.
Vooral degaten zoeken in het bovenstaande lijstje, en er wordt heel erg veel
mogelijk.
![]()
![]()
Heeft alleen maar met controle drang te maken. Als jij met 10 vrienden in het park zit kan je dat controleren en handhaven. Als jij met 10 vrienden thuis zit of in de tuin is het een advies en kunnen ze niks tenzij je overlast veroorzaakt.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Die maximum groepsgroottes buiten van 2 personen, die grenzeloze onwil voor wat betreft het onderscheid tussen binnen en buiten, ik blijf het onbestaanbaar vinden.![]()
Dan nog slaat het natuurlijk nergens op.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Heeft alleen maar met controle drang te maken. Als jij met 10 vrienden in het park zit kan je dat controleren en handhaven. Als jij met 10 vrienden thuis zit of in de tuin is het een advies en kunnen ze niks tenzij je overlast veroorzaakt.
Maargoed men beboet liever voor onzin dan dat men daadwerkelijk shit oplost hier in Nederland.![]()
Dat slaat het ook niet. Maar het is, zoals ie al zegt, waarschijnlijk voor de handhaving.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:12 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dan nog slaat het natuurlijk nergens op.
Maargoed men beboet liever voor onzin dan dat men daadwerkelijk shit oplost hier in Nederland.![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)strijd-tegen-omikronAch vent.quote:De lockdown, die in ieder geval tot en met 14 januari duurt, creëert ruimte om de boostercampagne nu echt op gang te brengen. Maar het is volgens Rutte en De Jonge niet zo dat die zware maatregel nodig is om eerder gemaakte fouten goed te maken. "Andere landen, die wel eerder begonnen zijn met boosteren, zitten nu ook in de problemen", zei Rutte. Als voorbeeld noemde hij het Verenigd Koninkrijk en Denemarken, waar eveneens zware maatregelen worden overwogen tegen omikron.![]()
- De boosters zijn de sleutel om hier weer uit te komen
- Maar als je eerder met de boosters was begonnen had het niet uitgemaakt
Ehh...![]()
jaquote:Op zaterdag 18 december 2021 21:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
- Maar als je eerder met de boosters was begonnen had het niet uitgemaakt![]()
en 80% van de domme schapen is al aan het bellen om een afspraak te maken voor zo'n booster.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Jaap komt je dan een nieuwe jas geven.
Van beton.
Je kind uitgebreid zwemles geven.quote:
Clubbijeenkomsten, geen woord over sluitingen.
Overdag 5-17u balletje trappen als je toch met/zonder werk thuiszit.
Je prullaria kunnen afhalen etc.etc.
Korte vakantie in eoa hier of verafgelegen Parc die blij zijn dat je er komt.
Alleen (buiten) getwee afstandhouden is even opletten.
Zelfs de bieb open om gezellig (met eigen koffie) de kranten door te nemen.
Inzake bezoek/aantal in de mancaves is dat een advies waar ik geen herinnering aan zal hebben.
(wat happens in de caves, stays in the cave)
Kortom even omdenken niet kijken naar wat niet kan maar wat wel mogelijk is.
Het valt mij erg mee, vooral omdat er geen avondklok noch rijsverbod is."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik vind het gewoon bizar, handhaven kan wel maar echt goede plannen maken zodat het mkb niet compleet geruineerd wordt zit er al 2 jaar niet in.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat slaat het ook niet. Maar het is, zoals ie al zegt, waarschijnlijk voor de handhaving.![]()
Het slaat ook nergens op dat ben volledig mee eens. Maar het is alleen zichtbaar van af het begin hebben ze gezegd dat ze niet bij mensen thuis kunnen handhaven. Dus daarom moeten ze iets zichtbaars doen zo dat ze hopen dat mensen zich eraan houden. Als je puur kijkt naar virus bestrijding zou je juist zeggen mensen als je elkaar op wilt zoeken doe het vooral buiten omdat veiliger is.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:12 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dan nog slaat het natuurlijk nergens op.
Zo ingewikkeld is dat toch niet?quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij wist het zelf ook niet meer.
Doordat hij nu een andere jas aan heeft wordt hij door het huidige vaccin minder snel te herkennen.
Door de booster is het vaccin echter weer een stuk actiever en is de kans dat hij hem alsnog op tijd herkend dus ook een stuk groter.
Natuurlijk zou het nog beter zijn om een vaccin te gebruiken wat exact gericht is op de huidige variant maar die hebben we nu eenmaal nog niet dus dan is dit het beste alternatief.
Hoe vervelend het ook is, het klinkt wel als een verstandig besluit (helaas ook doordat we achter lopen met die booster).
Als uiteindelijk blijkt dat Omikron daadwerkelijk veel minder is en het dus allemaal voor niets was dan kunnen we opgelucht ademhalen. Als blijkt dat we er net zo ziek van worden, dan mogen we heel dankbaar zijn dat we eindelijk een keer proactief handelen nu.![]()
Zeg gvd gewoon een keer sorry voor je fuck ups in die campagnevoorbereidingquote:Op zaterdag 18 december 2021 21:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)strijd-tegen-omikron
[..]
Ach vent.![]()
Ehh...
Om hun gefaal met boosteren te verhullen halen ze het draagvlak voor boosters nog wat verder.onderuit.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ach vent.![]()
Ehh...![]()
![]()
Echt hequote:Op zaterdag 18 december 2021 21:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ach vent.![]()
Ehh...![]()
![]()
Had het al eens gezegd maar denk dat als Rutte beloofd op te stappen als 95% van de mensen zijn vaccinaties zouden nemen we zo klaar waren met dit virus
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Wat een genotquote:Op zaterdag 18 december 2021 21:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je kind uitgebreid zwemles geven.
Clubbijeenkomsten, geen woord over sluitingen.
Overdag 5-17u balletje trappen als je toch met/zonder werk thuiszit.
Je prullaria kunnen afhalen etc.etc.
Korte vakantie in eoa hier of verafgelegen Parc die blij zijn dat je er komt.
Alleen (buiten) getwee afstandhouden is even opletten.
Zelfs de bieb open om gezellig (met eigen koffie) de kranten door te nemen.
Inzake bezoek/aantal in de mancaves is dat een advies waar ik geen herinnering aan zal hebben.
(wat happens in de caves, stays in the cave)
Kortom even omdenken niet kijken naar wat niet kan maar wat wel mogelijk is.
Het valt mij erg mee, vooral omdat er geen avondklok noch rijsverbod is.
Je kind úitgebreid zwemles geven nog wel
Alleen in de wondere wereld van Hugo…quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ach vent.![]()
Ehh...zie email 27 oktober![]()
Schapen zijn slimme beesten die het zich vooral niet moeilijk(er) zullen willen maken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
ja![]()
en 80% van de domme schapen is al aan het bellen om een afspraak te maken voor zo'n booster.
Die booster, eenmaal geprikt, maakt toch niets meer uit en is voor fitte mensen vooral een dingetje voor de bühne.
Zoiets als vitamine D slikken en goed kauwen op je vegaburger. Verder een kwestie van mind(re)set."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Vandaag kreeg we ook een stukje kaas en een plakje worst; en idd beetje meer aankleden en dan wordt het snel erg gezellig (en druk).quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:20 schreef Halcon het volgende:
Je zou ook de weekmarkt aan kunnen kleden. Standjes met drank erbij, muziek en zo."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
De horeca is dicht en je mag thuis maar twee mensen ontvangen. Dan denk ik niet dat je in een clubhuis wel een feestje mag organiseren (misschien als je Amalia heet).quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je kind uitgebreid zwemles geven.
Clubbijeenkomsten, geen woord over sluitingen.Met twee personen inderdaad.quote:Overdag 5-17u balletje trappen als je toch met/zonder werk thuiszit.En wat betreft de bibliotheken lijkt de krant door nemen me ook een activiteit:quote:Zelfs de bieb open om gezellig (met eigen koffie) de kranten door te nemen.
Bibliotheken zijn open (m.u.v. activiteiten en evenementen) in geplaceerde setting.En of je nu twee mensen thuis of in je mancave ontvangt boeit ook weinig...quote:Inzake bezoek/aantal in de mancaves is dat een advies waar ik geen herinnering aan zal hebben.
(wat happens in de caves, stays in the cave)![]()
quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Had het al eens gezegd maar denk dat als Rutte beloofd op te stappen als 95% van de mensen zijn vaccinaties zouden nemen we zo klaar waren met dit virus![]()
![]()
Horror-Weihnachten für die Holländer.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:54 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
De Duitsers lachen ons uit.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Was ook niet perse richting jou want dat deel ik gewoon, meer frustratie van het debiele beleid.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het slaat ook nergens op dat ben volledig mee eens. Maar het is alleen zichtbaar van af het begin hebben ze gezegd dat ze niet bij mensen thuis kunnen handhaven. Dus daarom moeten ze iets zichtbaars doen zo dat ze hopen dat mensen zich eraan houden. Als je puur kijkt naar virus bestrijding zou je juist zeggen mensen als je elkaar op wilt zoeken doe het vooral buiten omdat veiliger is.
Denk ook dat juist door buiten extra te gaan handhaven je men alleen maar meer naar binnenshuis pusht, waarbij besmettingen juist weer gaan toenemen.![]()
Neh, dit was geen sterk verhaal om de boosters wel te nemen.
Toch wel een soort van Seats & Sofa’s verkopers. Het klink eerst wel interessant maar je hebt al snel door dat je genaaid wordt.Go hard or go home![]()
Ik vond het wel opmerkelijk dat Jaap er stond.
Vanuit Mark zoiets van: 'Nou Jaap, het is jullie advies, ga jij het ze dan maar uitleggen. Mss nemen ze het eerder van jou dan van mij aan.'
Mark was zelf echt chagrijnig. Die had er duidelijk de balen van."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En ik vond Jaap niet sterk vanavond."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Mogen we weer met max. 2 de straat op ja?
God niet weer deze onzin waar 0,0 op gehandhaafd zal worden.![]()
Dan had hij het OMT-advies naast zich neer moeten leggenquote:Op zaterdag 18 december 2021 21:28 schreef capricia het volgende:
Ik vond het wel opmerkelijk dat Jaap er stond.
Vanuit Mark zoiets van: 'Nou Jaap, het is jullie advies, ga jij het ze dan maar uitleggen. Mss nemen ze het eerder van jou dan van mij aan.'
Mark was zelf echt chagrijnig. Die had er duidelijk de balen van.![]()
Dus zo erg zal hij niet vinden![]()
Grappig, de niet gevaccineerde mensen moeten twee vaccinaties nemen die bij de mensen die nu al volledig gevaccineerd zijn niet werken. Bizar.![]()
Hopen dat die banken dan toch een beetje comfortabel zijn.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:27 schreef Noek het volgende:
Toch wel een soort van Seats & Sofa’s verkopers. Het klink eerst wel interessant maar je hebt al snel door dat je genaaid wordt.![]()
Het geeft ook weer eens een frisse invalshoek als je eigenlijk alleen Sofort aufmachen gewend bent.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Sofort-Lockdown, blijft mooi die samengevoegde zelfstandige naamwoorden. Moeten we hier ook doen.![]()
Mark heeft daar altijd een luitenant voor. Slim, maar ook wel wat doorzichtig en lafjes.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:28 schreef capricia het volgende:
Vanuit Mark zoiets van: 'Nou Jaap, het is jullie advies, ga jij het ze dan maar uitleggen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
"Ja mevrouwtje, ik heb m zelf ook"quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:27 schreef Noek het volgende:
Toch wel een soort van Seats & Sofa’s verkopers. Het klink eerst wel interessant maar je hebt al snel door dat je genaaid wordt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Inderdaad, dat was wel een huh momentjequote:Op zaterdag 18 december 2021 21:29 schreef mir1986 het volgende:
Grappig, de niet gevaccineerde mensen moeten twee vaccinaties nemen die bij de mensen die nu al volledig gevaccineerd zijn niet werken. Bizar.![]()
![]()
Iets met 'tanende immunisatie' hèquote:Op zaterdag 18 december 2021 21:29 schreef mir1986 het volgende:
Grappig, de niet gevaccineerde mensen moeten twee vaccinaties nemen die bij de mensen die nu al volledig gevaccineerd zijn niet werken. Bizar.
Had wel beter uitgelegd moeten worden, das waarOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Sterker nog, het virus wordt helemaal niet herkend door of vanwege vaccins wat verder schoppen is tegen de fundamenten dat middels opinievorming wordt aangesmeerd.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:21 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Zo ingewikkeld is dat toch niet?
Doordat hij nu een andere jas aan heeft wordt hij door het huidige vaccin minder snel te herkennen.
Door de booster is het vaccin echter weer een stuk actiever en is de kans dat hij hem alsnog op tijd herkend dus ook een stuk groter.
Natuurlijk zou het nog beter zijn om een vaccin te gebruiken wat exact gericht is op de huidige variant maar die hebben we nu eenmaal nog niet dus dan is dit het beste alternatief.
Hoe vervelend het ook is, het klinkt wel als een verstandig besluit (helaas ook doordat we achter lopen met die booster).
Als uiteindelijk blijkt dat Omikron daadwerkelijk veel minder is en het dus allemaal voor niets was dan kunnen we opgelucht ademhalen. Als blijkt dat we er net zo ziek van worden, dan mogen we heel dankbaar zijn dat we eindelijk een keer proactief handelen nu.
Wat vaccins vooral - zeer nuttig - doen is de afweer een flinke wake-up call geven zodat het zich prepareert op whatever harm may come. Mocht je mijn menig niet geloven, luister dan naar Jaap die (omfloerst) precies dit zei."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Achter de voordeur handhaven ligt gevoelig en is wel lastig natuurlijk. Buiten kunnen ze wel eenvoudiger ingrijpen als ze 3 mensen op een bankje zien zitten om ze aan te pakken voor hun levensgevaarlijke gedrag.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:21 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon bizar, handhaven kan wel maar echt goede plannen maken zodat het mkb niet compleet geruineerd wordt zit er al 2 jaar niet in.![]()
Tuurlijk gaat dat gebeuren want mensen zijn er klaar mee. Maar mensen hebben geen zin in boetes dus dan maar uit het zicht van de overheid dus binnen. Je leest en hoort overal dat de bereidheid gewoon er niet meer is. Hier is de stemming ook anders dan vorige jaar bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:26 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Was ook niet perse richting jou want dat deel ik gewoon, meer frustratie van het debiele beleid.
Denk ook dat juist door buiten extra te gaan handhaven je men alleen maar meer naar binnenshuis pusht, waarbij besmettingen juist weer gaan toenemen.![]()
Dat is onderdeel van de Teflon, ja.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Mark heeft daar altijd een luitenant voor. Slim, maar ook wel wat doorzichtig en lafjes."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik zit in het bestuur van de kickboksvereniging en doe de site, social media en pr. In de eerste lockdown veel clinics gefilmd en op YouTube gezet. Maar dat was in april, toen kon het nog buitenquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:40 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Gewoon lekker online cursussen ofzo.
Beetje Goedemorgen Nederland maar dan moderner ofzoOp woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?![]()
Tenzij het 50 mensen zijn die zich ook nog eens agressief zouden kunnen gaan gedragen. Dan gaan we deescalerend optreden.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Achter de voordeur handhaven ligt gevoelig en is wel lastig natuurlijk. Buiten kunnen ze wel eenvoudiger ingrijpen als ze 3 mensen op een bankje zien zitten om ze aan te pakken voor hun levensgevaarlijke gedrag.![]()
Pushbericht van de NYT.Wurld njeuws!
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Je kunt buiten toch al niet veel meer doen en echt geweldig weer is het ook niet.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:26 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Was ook niet perse richting jou want dat deel ik gewoon, meer frustratie van het debiele beleid.
Veel politie in burger actief. Was laatste in NL, een kind een vuurpijl afgestoken en toen stonden ze ook aan de deur, omdat ze op social media hadden vernomen dat mensen de wijk af wilden breken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tenzij het 50 mensen zijn die zich ook nog eens agressief zouden kunnen gaan gedragen. Dan gaan we deescalerend optreden.![]()
![]()
Rutte laat de boodschappen altijd thuis komen joh, die heeft geen ideequote:
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Het virus heeft een ander jasje aangedaan. Daarom werken de eerste twee prikken niet meer. En als je dan bedenkt dat een virus wel duizend keer kan muteren, dan zijn er nog heel wat jasjes (pardon boosters) te gaan. Je moet wel heel goedgelovig/angstig zijn als je hierin mee blijft gaan. Zuid-Afrika neemt zelf geen enkele extra maatregel, omdat deze variant daar milder is.....![]()
Wat is hier interessant aan?quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:34 schreef mir1986 het volgende:
https://twitter.com/wierdduk/status/1472279044427288578?s=20
Wel interessant inderdaad.Laffe huichelaar![]()
Ik ga vanaf nu elke dag een andere jas aantrekken, zo ben ik het virus steeds te slim af. Volgens mij heb ik zelfs nog ergens een valse plaksnor liggen...quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:36 schreef michiel_merk het volgende:
Het virus heeft een ander jasje aangedaan. Daarom werken de eerste twee prikken niet meer. En als je dan bedenkt dat een virus wel duizend keer kan muteren, dan zijn er nog heel wat jasjes (pardon boosters) te gaan. Je moet wel heel goedgelovig/angstig zijn als je hierin mee blijft gaan. Zuid-Afrika neemt zelf geen enkele extra maatregel, omdat deze variant daar milder is.....![]()
En een krant met 2 gaten er in geknipt.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik ga vanaf nu elke dag een andere jas aantrekken, zo ben ik het virus steeds te slim af. Volgens mij heb ik zelfs nog ergens een valse plaksnor liggen...Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dat communicatie beter moet want leken snappen de materie en besluiten niet zoals het nu wordt uitgelegdquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Alle virussen muteren dus alle virussen hebben na verloop van tijd een ander jasje. Virussen zijn al honderdduizenden jaren bij ons. Waarom is dit bij het coronavirus zo extreem of doen we dat alleen maar zo lijken? De Spaanse griep moet zich ook echt een ongeluk gemuteerd hebben. Waarom doen we ineens alsof varianten totaal een andere virussoort is?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Als het vaccin Omnicron niet herkend, waarom moeten mensen dan nog gevaccineerd worden? Die boosters/vaccinaties werken dan toch niet?quote:![]()
Je zal altijd simpele zielen hebben die niet kunnen accepteren dat wanneer mensen er een decennium voor geleerd hebben ze het niet hoeven te begrijpen met hun mavo.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat communicatie beter moet want leken snappen de materie en besluiten niet zoals het nu wordt uitgelegd
Nee joh, Henk en Ingrid hebben ergens iets op twitter gelezen wat toch ook wel erg interessant is
Laffe huichelaar![]()
Ik denk dat je van een koude kermis gaat terugkomen. Hij is misschien minder populair geworden maar heel veel mensen (inclusief moi) vinden hem nog steeds de juiste persoon om dit land te leiden tijdens deze crisis. Toegegeven een hoop vinden dat bij gebrek aan beter.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Had het al eens gezegd maar denk dat als Rutte beloofd op te stappen als 95% van de mensen zijn vaccinaties zouden nemen we zo klaar waren met dit virusThe name is Putler, Vladimir Putler![]()
Ik mag Wierd Duk wel de laatste tijd.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:34 schreef mir1986 het volgende:
https://twitter.com/wierdduk/status/1472279044427288578?s=20
Wel interessant inderdaad.
Hier geembed ipv linkA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Paniek is toch het makkelijkste om dit soort maatregelen door te voeren. En paniek in combinatie met vervelende maatregelen werkt het beste om die boosters aan de man te brengen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:40 schreef Discombobulate het volgende:
Alle virussen muteren dus alle virussen hebben na verloop van tijd een ander jasje. Virussen zijn al honderdduizenden jaren bij ons. Waarom is dit bij het coronavirus zo extreem of doen we dat alleen maar zo lijken? De Spaanse griep moet zich ook echt een ongeluk gemuteerd hebben. Waarom doen we ineens alsof varianten totaal een andere virussoort is?![]()
Lees even verder dan puur die ene tweetquote:Op zaterdag 18 december 2021 21:40 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Als het vaccin Omnicron niet herkend, waarom moeten mensen dan nog gevaccineerd worden? Die boosters/vaccinaties werken dan toch niet?
De reacties eronder, bijvoorbeeld
Simpel geschreeuw, word je toch moe vanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Terecht hoor, keihard aanpakken die schoften die dat uberhaupt durvenquote:Op zaterdag 18 december 2021 21:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Achter de voordeur handhaven ligt gevoelig en is wel lastig natuurlijk. Buiten kunnen ze wel eenvoudiger ingrijpen als ze 3 mensen op een bankje zien zitten om ze aan te pakken voor hun levensgevaarlijke gedrag.
Minder ja, denk alleen dat men er straks met de volgende booster of als het in januari afloopt gewoon weer in trapt.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat dat gebeuren want mensen zijn er klaar mee. Maar mensen hebben geen zin in boetes dus dan maar uit het zicht van de overheid dus binnen. Je leest en hoort overal dat de bereidheid gewoon er niet meer is. Hier is de stemming ook anders dan vorige jaar bijvoorbeeld.Echt bizar, men riep dit al bij de 1e lockdown en nu 1,5 jaar later pakt de pers het pas opquote:![]()
![]()
![]()
Tja, als de vermeende oplossing om het dan alsnog uitgelegd te krijgen een metafoor is die niet deugt, is dat op zijn minst wat onhandig.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:40 schreef timmmmm het volgende:
Je zal altijd simpele zielen hebben die niet kunnen accepteren dat wanneer mensen er een decennium voor geleerd hebben ze het niet hoeven te begrijpen met hun mavo.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ja, vandaar dat alle vaccins identiek zijn en het totaal geen probleem is dat het virus nu gemuteerd is. Dan zou de werkzaamheid hetzelfde blijven, hetgeen precies is wat we nu zien.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sterker nog, het virus wordt helemaal niet herkend door of vanwege vaccins wat verder schoppen is tegen de fundamenten dat middels opinievorming wordt aangesmeerd.
Wat vaccins vooral - zeer nuttig - doen is de afweer een flinke wake-up call geven zodat het zich prepareert op whatever harm may come. Mocht je mijn menig niet geloven, luister dan naar Jaap die (omfloerst) precies dit zei.![]()
![]()
En als dan zo'n W. Engel met quasi wetenschappelijke termen gaat gooien geloven ze hem... want het klinkt echt alsof hij er verstand van heeft......quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je zal altijd simpele zielen hebben die niet kunnen accepteren dat wanneer mensen er een decennium voor geleerd hebben ze het niet hoeven te begrijpen met hun mavo.
Nee joh, Henk en Ingrid hebben ergens iets op twitter gelezen wat toch ook wel erg interessant isThe name is Putler, Vladimir Putler![]()
quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:19 schreef wizarddragon het volgende:
Volgend jaar van Omicron naar Decepticon.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Overheid moet zorgen dat die informatie begrijpelijk op niveau van de burger wordt aangebodenquote:Op zaterdag 18 december 2021 21:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je zal altijd simpele zielen hebben die niet kunnen accepteren dat wanneer mensen er een decennium voor geleerd hebben ze het niet hoeven te begrijpen met hun mavo.
Nee joh, Henk en Ingrid hebben ergens iets op twitter gelezen wat toch ook wel erg interessant is
Niet voor niets zijn daar afspraken over gemaakt voor overheidscommunicatie. Je communiceert omdat je toch wilt dat het aan komtOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Helaas is de materie te ingewikkeld en 90% te dom voor die materie. Kan je weinig aan doen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Overheid moet zorgen dat die informatie begrijpelijk op niveau van de burger wordt aangeboden
Niet voor niets zijn daar afspraken over gemaakt voor overheidscommunicatie. Je communiceert omdat je toch wilt dat het aan komtLaffe huichelaar![]()
Je kunt iig proberen je best te doenquote:Op zaterdag 18 december 2021 21:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Helaas is de materie te ingewikkeld en 90% te dom voor die materie. Kan je weinig aan doen.
Welke paniek, al die wappies lopen te janken over een massale angstpsychose.. terwijl de wappies toch echt een stuk banger over komen met al hun theorieën.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Paniek is toch het makkelijkste om dit soort maatregelen door te voeren. En paniek in combinatie met vervelende maatregelen werkt het beste om die boosters aan de man te brengen.The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Nee, het toont de totale willekeur van maatregelen aan.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is ook wel zeiken om het zeiken. 99% is om 20:00 normaal al dicht.![]()
Op onze gang hangt een fotocollage met veel foto's uit de zomer van 2019. Ik heb er zonet bij staan kijken en moest opeens enorm janken. De onbezorgdheid, mijn dochter die heerlijk alles aan het ontdekken is. En nu de uitzichtloosheid. Eerste keer deze crisis dat ik er zelf enorm doorheen zit. Hopelijk morgen weer een positievere blik, maar o, wat heb ik een heimwee naar die zomer.![]()
In het voorjaar een grote BBQ met exotisch vlees?quote:Dierentuinen hopen op donaties voor steun aan natuurprojecten en voor zorg voor de dieren nu ze alweer de poorten moeten sluiten vanwege de coronamaatregelen. ,,Vanwege deze derde sluiting staan onze natuurbehoudstaken onder druk. Steun is nu zeer welkom", schrijft Diergaarde Blijdorp in Rotterdam op de website.
Ouwehands Dierenpark in Rhenen roept bezoekers op om te doneren of symbolisch een dier te adopteren. Ouwehands heeft net als veel dierentuinen een stichting die natuurprojecten over de hele wereld steunt. Het geld van de stichting komt uit de kaartverkoop, maar nu dierentuinen telkens moeten sluiten is er veel minder geld beschikbaar voor zulke fondsen.
DierenPark Amersfoort zou in de kerstvakantie een speciaal winterevenement houden, wat nu niet doorgaat. ,,Wij willen iedereen wel ontzettend bedanken voor alle steunbetuigingen, berichtjes en betrokkenheid. Onze bezoekers maken het park compleet en wij kijken ernaar uit jullie weer te mogen verwelkomen!", meldt het park.
Een woordvoerster van Artis in Amsterdam noemt de strenge lockdown een enorme tegenslag. ,,De stemming bij het hele personeel is bedrukt." Artis kan tot 5000 bezoekers per dag op een veilige manier ontvangen, zegt zij. ,,De buitenlucht is een fijne manier om te ontspannen. Maar het is wat het is." Ook Burgers' Zoo in Arnhem heeft een zeer uitgestrekt terrein waar bezoekers makkelijk voldoende afstand kunnen houden. Burgers' hanteert een reserveringssysteem. Kaartjes die verkocht zijn voor de lockdownperiode worden automatisch verlengd tot 31 maart 2022, laat de dierentuin weten.![]()
Lekker vleermuizen eten.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In het voorjaar een grote BBQ met exotisch vlees?![]()
Da's wel een beetje de omgekeerde wereld dan hè. "Wat een geneuzel zo'n maatregel, dat doet toch bijna niets?" "Die maatregel doet toch bijna niets, u bent nu wel een beetje aan het zeuren om het zeuren!".quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:45 schreef Confetti het volgende:
Het is ook wel zeiken om het zeiken. 99% is om 20:00 normaal al dicht.
Overigens is die maatregel de vorige keer zo ingevoerd om gelijkgeschakeld te zijn aan de sluitingstijd van de terrassen om zo te voorkómen dat mensen in de zomer tien meter verderop gingen doordrinken. Dat is nu niet aan de orde.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Hij is duidelijk weinig gewoon om wetenschappelijke inzichten in dagelijks taalgebruik te vertalen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:28 schreef capricia het volgende:
En ik vond Jaap niet sterk vanavond.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
echt bezopen jaquote:Op zaterdag 18 december 2021 21:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als dit de onderbouwing is…![]()
![]()
![]()
Journalist: "2 prikken werken niet tegen Omicron, waarom een booster -is zelfde prik- dan wel?".
Van Dissel: "dat weten we niet"
Bron:
https://twitter.com/hulswood/status/1472285556130422785?s=21
Kortom: ook de booster gaat ons echt niet helpen….
We hebben nieuwe vaccins nodig tegem Omicron![]()
Slechte parafrase.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:50 schreef Johannes788 het volgende:
Journalist: "2 prikken werken niet tegen Omicron, waarom een booster -is zelfde prik- dan wel?".
Van Dissel: "dat weten we niet"
Bron:
https://twitter.com/hulswood/status/1472285556130422785?s=21
Kortom: ook de booster gaat ons echt nief helpen….
We hebben nieuwe vaccins nodigCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Daar ben ik het niet mee eens. Je kan beter helpen het domme volk zoals ik en de user die ik quote vrede te doen sluiten met het feit dat een van Dissel er meer verstand van heeft en het heus wel beter zou weten.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt iig proberen je best te doen
Nou heb je namelijk andere debielen die op het oog heel logisch uitleggen dat het anders zit omdat zij ook geen decennium bezig zijn geweest met virologie maar wel met onzin verkopen en die kunnen veel beter uitleggen wat mensen willen horen.
En dan moet het domme volk de keuze maken wat ze geloven. Want he doet moeite ze op de hoogte te brengen en ze zelf na te laten denken over dingen die waar we veel te simpel voor zijn en dan moeten we keuzes maken die we helemaal niet kunnen makenLaffe huichelaar![]()
Je kan wel met mij in discussie willen maar ik was hier alleen maar de boodschapper wat staat op https://www.rijksoverheid(...)ederland-in-lockdown waar ik zelf niks verder bij ga (be)denken of (be)redeneren dan wat er staat.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De horeca is dicht en je mag thuis maar twee mensen ontvangen. Dan denk ik niet dat je in een clubhuis wel een feestje mag organiseren (misschien als je Amalia heet).
[..]
Met twee personen inderdaad.
[..]
En wat betreft de bibliotheken lijkt de krant door nemen me ook een activiteit:
Bibliotheken zijn open (m.u.v. activiteiten en evenementen) in geplaceerde setting.
[..]
En of je nu twee mensen thuis of in je mancave ontvangt boeit ook weinig...
Er staat kristalhelder dat buitensporten tussen 05u-17u gewoon kan mits je maar op 1.5m zit. Dus MTB kan prima.
Wel fijn ook want dan zie je tenminste je aerosolen van de ander zweven. Verder beroep ik mij er op dat de overheid achter mijn voordeur, helemaal niets te zoeken zal hebben. We hebben al vaker gebruik gemaakt van thuisrestaurants, wat overigens een verademing is om betaalbaar te genieten van persoonlijk afgestemde service.
Ik wil best adviezen volgen mits ze onderbouwd, begrijpelijk zijn en ook een zinnige functie hebben.
Ik ben echter niet overtuigd van het nut, laat staan haar gebrekkige onderbouwing, dat men ermee pleegt te hebben. Men doet maar wat (goed bedoeld). Regels volgen omdat er discutabele regels zijn is hier bij ons sws verloren moeite om te gaan overtuigen.
Hooguit soms lastig om toch je ding te kunnen blijven doen wat lullig kan zijn voor anderen die daartoe geen mogelijkheden willen hebben (of zien).
Wanneer overheid zou zeggen het is vanwege het abc-risico verboden om onze zieke moeder te bezoeken, heb ik daar meer begrip voor dan dat ik geen balletje mag trappen met vitale clubgenoten. De maatregelen zijn een schot hagel dat iets moet treffen maar niets concreets zal raken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
De paniek van al die lui die dit soort strenge maatregelen willen, massaal voor de derde keer een niet-werkend vaccin erin willen jassen, etc.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:47 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Welke paniek, al die wappies lopen te janken over een massale angstpsychose.. terwijl de wappies toch echt een stuk banger over komen met al hun theorieën.![]()
Van Dissel adviseert het kabinet toch al zo'n twee jaar en we zitten nog steeds in dezelfde shitzooiquote:Op zaterdag 18 december 2021 21:51 schreef timmmmm het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens. Je kan beter helpen het domme volk zoals ik en de user die ik quote vrede te doen sluiten met het feit dat een van Dissel er meer verstand van heeft en het heus wel beter zou weten.![]()
![]()
"Mag", ja.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:25 schreef luxerobots het volgende:
De horeca is dicht en je mag thuis maar twee mensen ontvangen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Van Dissel was ook degene die aanvankelijk propageerde dat cojona een Chinees probleem was en in Europa geen voet aan de grond zou krijgen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:53 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Van Dissel adviseert het kabinet toch al zo'n twee jaar en we zitten nog steeds in dezelfde shitzooi![]()
Dat is slechts een advies van die twee jokers.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De horeca is dicht en je mag thuis maar twee mensen ontvangen.![]()
De maatregelen helpen wel degelijk. Mensen ontmoeten en zien elkaar minder, waardoor de verspreiding langzamer gaat.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wanneer overheid zou zeggen het is vanwege het abc-risico verboden om onze zieke moeder te bezoeken, heb ik daar meer begrip voor dan dat ik geen balletje mag trappen met vitale clubgenoten. De maatregelen zijn een schot hagel dat iets moet treffen maar niets concreets zal raken.
Jij kijkt alleen naar jezelf, en denkt, ik word toch niet ziek. Maar het gaat om het grote plaatje, van alle mensen in Nederland.![]()
Mensen die cojona typen verdienen mijn aandacht nietquote:Op zaterdag 18 december 2021 21:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van Dissel was ook degene die aanvankelijk propageerde dat cojona een Chinees probleem was en in Europa geen voet aan de grond zou krijgen.Laffe huichelaar![]()
![]()
Toch bizar dat die eerste twee vaccins niet werken en de derde opeens wel. Of dat de eerste twee vaccins wel werken bij de mensen die nog niet gevaccineerd zijn. Degene die me dat kan uitleggen?![]()
Bullshit, dat je voorzorgsmaatregelen neemt staat niet gelijk uit angst..quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
De paniek van al die lui die dit soort strenge maatregelen willen, massaal voor de derde keer een niet-werkend vaccin erin willen jassen, etc.
Of is de autobestuurder bang omdat ie een gordel om doet, of een piloot voor die voor de vlucht zijn vliegtuig checkt ook bang?The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Zelfs een Duitse kerstmarkt met een mondmasker bezoeken wordt op deze manier aantrekkelijker dan de shitshow in Nederland.![]()
Oh Jezus, die is geen sjiekequote:Op zaterdag 18 december 2021 21:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als dit de onderbouwing is…![]()
![]()
Omicron: Why do boosters work if two doses struggle?quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:56 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Toch bizar dat die eerste twee vaccins niet werken en de derde opeens wel. Of dat de eerste twee vaccins wel werken bij de mensen die nog niet gevaccineerd zijn. Degene die me dat kan uitleggen?
https://www.bbc.com/news/health-59639973![]()
MKb-meneer wilt nu ook voorraadvergoeding. Dus de hele kerst-omzet mag de belastingbetaler gaan ophoesten. Naast belastinguitstel, vaste lasten vergoeding, TOZO, NOW.![]()
Nee, één vaccin werkt een beetje. Twee een beetje beter. Drie het best.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:56 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Toch bizar dat die eerste twee vaccins niet werken en de derde opeens wel. Of dat de eerste twee vaccins wel werken bij de mensen die nog niet gevaccineerd zijn. Degene die me dat kan uitleggen?![]()
en terecht tochquote:Op zaterdag 18 december 2021 21:59 schreef Confetti het volgende:
MKb-meneer wilt nu ook voorraadvergoeding. Dus de hele kerst-omzet mag de belastingbetaler gaan ophoesten. Naast belastinguitstel, vaste lasten vergoeding, TOZO, NOW.
Gelukkig mag jij mijn loon de komende maand ook gaan betalen![]()
![]()
Dus de ongevaccineerde moet nu minimaal 3 prikken voor een QR-code?Al heb je daar nu ook helemaal niks meer aan.quote:Op zaterdag 18 december 2021 22:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, één vaccin werkt een beetje. Twee een beetje beter. Drie het best.![]()
Ik ben wel klaar met dat gejengel.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:59 schreef Confetti het volgende:
MKb-meneer wilt nu ook voorraadvergoeding. Dus de hele kerst-omzet mag de belastingbetaler gaan ophoesten. Naast belastinguitstel, vaste lasten vergoeding, TOZO, NOW."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op zaterdag 18 december 2021 22:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben wel klaar met dat gejengel.![]()
![]()
Kansloze reactie![]()
Het klopt dan ook niet dat de eerste twee doses niet werken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 21:56 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Toch bizar dat die eerste twee vaccins niet werken en de derde opeens wel. Of dat de eerste twee vaccins wel werken bij de mensen die nog niet gevaccineerd zijn. Degene die me dat kan uitleggen?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Vier nog beter, vijf is echt top en zes is super. Met zeven kunnen we er echt tegenaan en met acht ben je gereed voor de negende.quote:Op zaterdag 18 december 2021 22:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, één vaccin werkt een beetje. Twee een beetje beter. Drie het best.
Behalve met Jansen en Astra, dan mag je weer bij 1 beginnen.![]()
Precies, lekker de goot in met ze. Capricia is er wel klaar mee.quote:Op zaterdag 18 december 2021 22:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben wel klaar met dat gejengel.![]()
Daarom moeten de volledig gevaccineerde mensen nog weer een derde prik?quote:Op zaterdag 18 december 2021 22:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het klopt dan ook niet dat de eerste twee doses niet werken.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: