SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.![]()
![]()
Nee, ga weg.quote:Op zaterdag 18 december 2021 19:57 schreef Coco het volgende:
Hier verder
DRT / 2022 PDC World Darts Championship #35 9-darters![]()
Haha mijn huisarts heeft mij nog niet gebeld voor de prik!
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
En zou jou dat over de streep trekken?quote:Op zaterdag 18 december 2021 19:58 schreef Bocaj het volgende:
Haha mijn huisarts heeft mij nog niet gebeld voor de prik!
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.![]()
mijn huisarts weigerde, het mocht nietquote:Op zaterdag 18 december 2021 19:58 schreef Bocaj het volgende:
Haha mijn huisarts heeft mij nog niet gebeld voor de prik!![]()
Persco: Mark doet geen voorspellingen meer maar weet wel dat het tijdelijk is. Heerlijke stand-up comedian."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Doen wij wel in BNWquote:Op zaterdag 18 december 2021 19:59 schreef Vallon het volgende:
Persco: Mark doet geen voorspellingen meer maar weet wel dat het tijdelijk is. Heerlijke stand-up comedian.![]()
![]()
In Duitsland is 7x meer IC capaciteit en daar hebben ze strengere regels, zijn we hier te soft?You can learn anything, the secret lies in discipline.
Ik vond het verhaal en de communicatie echt matig deze persconferentie.
Ik denk met name dat mensen niet snappen dat ze aan de ene kant zeggen dat de vaccins veel minder goed werken tegen de Omicron variant, maar dat een booster prik wel heel belangrijk is en de bescherming weer op peil brengt.
Dat hadden ze beter moeten uitleggen. Want nu is de kans groot dat veel mensen die Booster niet gaan halen omdat ze denken dat de vaccinaties geen effect meer hebben.![]()
Neuh, dat niet maar ik zie uit naar de discussie met haar! (Ja, ik heb een haar!)quote:Op zaterdag 18 december 2021 19:58 schreef monkyyy het volgende:
[..]
En zou jou dat over de streep trekken?
Dat het niet DE oplossing is, wil niet zeggen dat je het dan maar helemaal niet moet doen Hugo. Als je zo gaat denken, hoef je ook niet allerlei kleine maatregelen op te stapelen die ook allemaal niet DE oplossing zijn.![]()
Nee, is wel zo als wij van Mexico terugvliegen naar Zwitserland. Gelukkig gaat dat vanaf 20dec weer veranderen, maar 1 test nodig, enkel voor vertrek. Terwijl het juist andersom zou moeten zijn om Europese coronaverspreiders tegen te gaan.quote:Op zaterdag 18 december 2021 19:53 schreef AlwaysHappy het volgende: [..] Is dat serieus? Voor EU naar EU? Dan wordt het wel heel duur
Maar die arme landen zijn al blij dat er mensen komen, en hebben nauwelijks restricties, en geen corona want zomer.
Ik verwacht dat mensen met 2 vaccinaties straks wel weer een PCR moeten doen binnen EU, dus geniet nog van je qr nu het nog kan, paar weekjes max.![]()
![]()
Een grote reclamespot voor niet-werkende vaccins/boosters van paar pharma bedrijven die nu vast aan de whiskey zitten.quote:![]()
Zoiets als biljarten... een prima reden om met je maten het op een zuipen te zetten.quote:"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Lambik had er 6quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:00 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Neuh, dat niet maar ik zie uit naar de discussie met haar! (Ja, ik heb een haar!)Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Hoe zit het trouwens met die coronapil van Pfizer? Werkt die ook tegen omikron? Als dat zo is dan doet die bijna niet onder voor vaccins.I'll give you something to do![]()
Derde kerstdag?You can learn anything, the secret lies in discipline.
![]()
Niets aan toe te voegenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die oude en nieuwe jas mogen ze ook nog eens gaan herhalen om vervolgens mensen over te willen halen om die 1e 2 prikken te halen.Go hard or go home![]()
"het feit dat geen ander Europees land zulke maatregelen nodig heeft."quote:
You can learn anything, the secret lies in discipline.
leuk toch.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:00 schreef Johannes788 het volgende:
We gaan van variant naar variant.Plaats hier uw advertentie![]()
Idd.. het mRNA van/in vaccins kunnen ze irt Omicron er wel eruit halen en dan blijft een zooitje chemicalin over dat tenminste niet gekoeld hoeft te worden. Stuk gemakkelijker en beter toe te dienen zonder verdere zorgen te hoeven maken of het inwendig de cel manipuleert.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een grote reclamespot voor niet-werkende vaccins/boosters van paar pharma bedrijven die nu vast aan de whiskey zitten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Met haar dewde kewstdag
Un dann rettet kein Kavallerie,
Pijltjes gooien kijken?quote:You can learn anything, the secret lies in discipline.
Jawel hoor, alles voor de QR codequote:Op zaterdag 18 december 2021 20:00 schreef Breekfast het volgende:
Ik denk met name dat mensen niet snappen dat ze aan de ene kant zeggen dat de vaccins veel minder goed werken tegen de Omicron variant, maar dat een booster prik wel heel belangrijk is en de bescherming weer op peil brengt.
Dat hadden ze beter moeten uitleggen. Want nu is de kans groot dat veel mensen die Booster niet gaan halen omdat ze denken dat de vaccinaties geen effect meer hebben.![]()
![]()
En debiel om andere landen erbij te betrekken als we hier al in een 17u maatschappij leefden als enige en de rest wel aardig doorleeft.
Im lost! YGo hard or go home![]()
Wij vliegen op 5 en 12 januari. Hopelijk kan het dan nog zonder test. En anders moet dat maar. Moeten er echt even uit.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:00 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nee, is wel zo als wij van Mexico terugvliegen naar Zwitserland. Gelukkig gaat dat vanaf 20dec weer veranderen, maar 1 test nodig, enkel voor vertrek. Terwijl het juist andersom zou moeten zijn om Europese coronaverspreiders tegen te gaan.
Maar die arme landen zijn al blij dat er mensen komen, en hebben nauwelijks restricties, en geen corona want zomer.
Ik verwacht dat mensen met 2 vaccinaties straks wel weer een PCR moeten doen binnen EU, dus geniet nog van je qr nu het nog kan, paar weekjes max.![]()
Ik word altijd door mijn vrienden uitgelachen wanneer ik derde kerstdag zeg
Bestaat toch gewoongraag op anoniem![]()
Persco Jaap: We moeten risicoreductie (nieuw woord dat ik meeneem) hebben."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Je hebt verstandige vrienden, laat ik het zo zeggen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:04 schreef KingRoland het volgende:
Ik word altijd door mijn vrienden uitgelachen wanneer ik derde kerstdag zeg
Bestaat toch gewoonUn dann rettet kein Kavallerie,
quote:quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:03 schreef wizarddragon het volgende:
Derde kerstdag??? We zijn de afgelopen jaren verplichte feestdagen misgelopen??
Hoe zit dat eigenlijk?quote:
11 van de 11 november en in het voorjaar nog een lang weekend?NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Hotels zijn natuurlijk ook wel bedoeld voor bv. zakenreizigers. Dus die blijven vast wel open.
Verder gelden daar wel de regels, dus ontbijtzaal dicht, restaurant dicht. Wellness zal dicht zijn. Kortom: voor je plezier hoef je daar niet te gaan zitten.![]()
Ja, dat is al over twee weken. Mag ik een voorspelling doen? "Het is nog te vroeg" en hup, nog maar eens een weekje of drie langer dicht.quote:- Het onderwijs en de buitenschoolse opvang zijn fysiek gesloten tot en met in ieder geval 9 januari. Er zijn enkele uitzonderingen. Op 3 januari besluit het kabinet over het onderwijs vanaf 10 januari.![]()
Yepquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, dat is al over twee weken. Mag ik een voorspelling doen? "Het is nog te vroeg" en hup, nog maar eens een weekje of drie langer dicht.![]()
Het gaat denk ik gewoon afhangen van snelheid van het boosterenquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, dat is al over twee weken. Mag ik een voorspelling doen? "Het is nog te vroeg" en hup, nog maar eens een weekje of drie langer dicht.![]()
Nee ik geloof echt wel dat dit weer open gaat die weekquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, dat is al over twee weken. Mag ik een voorspelling doen? "Het is nog te vroeg" en hup, nog maar eens een weekje of drie langer dicht.Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Jaap straalt vooral uit dat hij niks weet. De twee prikken werken niet meer goed, maar de derde booster opeens wel terwijl dat hetzelfde vaccin is en hij kan niet uitleggen waarom dat zo isen maar lullen
![]()
???quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Jaap straalt vooral uit dat hij niks weet. De twee prikken werken niet meer goed, maar de derde booster opeens wel terwijl dat hetzelfde vaccin is en hij kan niet uitleggen waarom dat zo isen maar lullen
Het is volgens mij honderd keer gezegd dat de effectiviteit van het vaccin na x aantal maanden afneemt. Boosteren helpt met het aanvullen van de effectiviteit![]()
En in juni is weer een nieuwe variant? Weer opnieuw beginnen?quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:13 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
???
Het is volgens mij honderd keer gezegd dat de effectiviteit van het vaccin na x aantal maanden afneemt. Boosteren helpt met het aanvullen van de effectiviteit![]()
Is het niet eerder dat ze te lang hebben nagelaten om andere verstrengingen door te voeren of meer te boosteren terwijl andere Europese landen al lang gestart waren.quote:
Dan is deze harde lockdown eerder een inhaaloperatie en we weten niet of de mensen achter de voordeuren thuisfeestjes gaan houden (ook al mag het niet Amalia).![]()
We hebben een wereldheld nodig... To fight Corona!
Ja is echt een aanrader om op vakantie te gaan. In plaats van weer maanden thuis te zitten.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wij vliegen op 5 en 12 januari. Hopelijk kan het dan nog zonder test. En anders moet dat maar. Moeten er echt even uit.![]()
Dit was wel heel obvious ja.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
![]()
Hij zei net zelf dat dit vaccin niet goed werkt tegen omicron.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:13 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
???
Het is volgens mij honderd keer gezegd dat de effectiviteit van het vaccin na x aantal maanden afneemt. Boosteren helpt met het aanvullen van de effectiviteit
Maar de booster wel. Zelfde vaccin.
Sowieso een fantastisch vaccin natuurlijk! Dat je elke paar maanden een booster nodig hebt.
Wat een rommeltje zeg![]()
wat zijn verplichte feestdagen?quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:03 schreef wizarddragon het volgende:
Derde kerstdag??? We zijn de afgelopen jaren verplichte feestdagen misgelopen??Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Als dat nodig is, ja.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:14 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En in juni is weer een nieuwe variant? Weer opnieuw beginnen?![]()
Ik volg dat verhaal ook niet helemaal maar die booster ga ik niet meer halen. Het blijkt namelijk na de propaganda helemaal 0 te hebben gebracht.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:00 schreef Breekfast het volgende:
Dat is als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen.quote:Un dann rettet kein Kavallerie,
Perso Jaap bazelt: T-cell geremedieerde respons heeft hier geen reet te maken met iemands immuniteit of afweervermogen.
Jaap is kennelijk niet overtuigd dat een +SSRNA virus dat zich lichaamseigen nestelt en expliciet verbergt voor detectie, niet kan worden bestreden met specifiek antigeen reacties. Ik snap Jaap & Co ook wel, want in de opleiding & carrires, zijn die aspecten niet tot nauwelijks eerder aanbod gekomen. Wetenschappers richten zich altijd op het meetbare experiment dat hier juist alleen indirect verloopt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Twee glazen wijn in mijn mik inmiddels dus het kan zijn dat ik niet meer zo scherp ben, maar ik kon Japie zijn gedachtegang ook niet echt volgen in deze. Persoonlijk neig ik nu ook naar steek die booster maar in je reet want wat schiet ik er mee op. Ga eerst maar eens verder onderzoek doen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Het is of deze vaccins of geen. Wat denk je dat beter is?quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij zei net zelf dat dit vaccin niet goed werkt tegen omicron.
Maar de booster wel. Zelfde vaccin.
Sowieso een fantastisch vaccin natuurlijk! Dat je elke paar maanden een booster nodig hebt.
Wat een rommeltje zeg![]()
Hoezo? Je krijgt toch iedere maand betaald?quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:15 schreef wizarddragon het volgende:
Waar is het steunpakket voor de normale gevaccineerde arbeider?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
En in januari 2023 weer een nieuwe variant, en dan?quote:
Weer prikken?
Zie je dat we er dan nooit uitkomen? Of moet dat kwartje nog vallen![]()
die kan je aanvragen bij de gemeentequote:Op zaterdag 18 december 2021 20:15 schreef wizarddragon het volgende:
Waar is het steunpakket voor de normale gevaccineerde arbeider?Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Ja gewoon weer prikken. Zo moeilijk is het niet.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:16 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En in januari 2023 weer een nieuwe variant, en dan?
Weer prikken?
Ik vrees dat we over een paar maanden terug verlangen naar Hugoquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:15 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Komt hij weer met z’n 2G fetisj. Alsof dat geholpen had.Die Paternotte is wel een tikkeltje extremer
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Wow, sinds 8 uur vanochtend zijn er 12 delen erbij gekomen, dat is n post per 11.77 seconden.are we infinite or am I alone![]()
Paternotte. Lamlul, ooit nog wat respect voor. Sinds corona lulletje rozenwater met zijn gebrabbelquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:15 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Komt hij weer met z’n 2G fetisj. Alsof dat geholpen had.![]()
Jaap is een wetenschapper en infectioloog, zijn hele carrire en leven draait daar om. Alles wat hij zegt is vanuit dat oogpunt en zonder naar het grotere geheel te kijken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:12 schreef Scrummie het volgende:
Jaap wil naar een prik maatschappij dus, elke variant een nieuw prikje.
Dit geld trouwens voor een groot deel van de wetenschappers. Ze weten hartstikke veel van hun ene specifieke vakgebied, maar zijn daarbuiten vrij wereldvreemd en leiden aan flinke tunnelvisie. Hoe vaak ik wel niet professoren heb gehad die super uitgebreid en goed over iets konden vertellen maar amper een laptop met een powerpoint aan de praat kregen.![]()
![]()
Boosterquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:13 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
???
Het is volgens mij honderd keer gezegd dat de effectiviteit van het vaccin na x aantal maanden afneemt. Boosteren helpt met het aanvullen van de effectiviteitAls ik de tank van mijn auto leeg rijd noem ik de volgende pompbeurt toch ook geen booster.. Na hoeveel boostershotst gaan ze het weer gewoon de 3e, 4e of 20e vaccinatie noemen.
![]()
Dan komen we nooit meer er uit 👍Want er blijven steeds nieuwe varianten komen. Ok, duidelijkquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:17 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ja gewoon weer prikken. Zo moeilijk is het niet.![]()
Sowieso iedere 6 maanden prikken straks he. Als je je qr wil behouden tenminste.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:16 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En in januari 2023 weer een nieuwe variant, en dan?
Weer prikken?
Het is net een griepje h. Die prikken ook elk jaar.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:18 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dan komen we nooit meer er uit 👍Want er blijven steeds nieuwe varianten komen. Ok, duidelijk
Dus je kan ook gewoon minder zeuren en 15 minuten tijd vrij maken voor een prikje.![]()
Heb je daar eventueel een grafiekje van?quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:17 schreef crystal_meth het volgende:
Wow, sinds 8 uur vanochtend zijn er 12 delen erbij gekomen, dat is n post per 11.77 seconden.![]()
![]()
Schuwe beesten hoor!quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:18 schreef Selenophilia het volgende:
Ik vind het nieuws over de wolven in Nederland enger.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Ik geloof het ook pas met een grafiek erbij met van die doorgetrokken lijntjes met een prognose voor het aantal volgende delen afgezet tegen de tijd, afhankelijk van de strengheid van het ingrijpen van de moderatorsquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Heb je daar eventueel een grafiekje van?Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Maar niet verplicht om je qr te behouden. En zonder aanleiding krijg je ook geen uitnodiging.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:19 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Het is net een griepje h. Die prikken ook elk jaar.
Dus je kan ook gewoon minder zeuren en 15 minuten tijd vrij maken voor een prikje.![]()
Ja, vooral dat laatste! Micromanagement!quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:20 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik geloof het ook pas met een grafiek erbij met van die doorgetrokken lijntjes met een prognose voor het aantal volgende delen afgezet tegen de tijd, afhankelijk van de strengheid van het ingrijpen van de moderators![]()
![]()
![]()
En ook niet voor iedereen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar niet verplicht om je qr te behouden.![]()
Fuck het OMT, fuck het kabinet en fuck de lockdown.. ik ga zo veel mogelijk shoppen en uit eten in Belgi en Duitsland zo lang die nog niet in lockdown zijn en ook veel bezoek etc thuis ontvangen.. ik ben het allemaal compleet zat.Alpha kenny one![]()
Je doet het voor jezelf, je geliefde, je ouders, de wereld en zoniet, tenminste voor het aandeel Pfizer of die zinloze geworden QR code. Toch ?quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:17 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ja gewoon weer prikken. Zo moeilijk is het niet.
Maar goed, het enig goede advies is dat mensen die gezien hun lichaam kwetsbaar zijn, zich gelet hun risico's moetene lek prikken totdat de infectie is overgetrokken. De rest moet doen wat 'm goed lijkt... veel meer noch minder - eenmaal ooit geprikt met die halfbakken chemische rotzooi - zal en gaat het toch niet veroorzaken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
En uiteindelijk Optimus Prime.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:19 schreef wizarddragon het volgende:
Volgend jaar van Omicron naar Decepticon.![]()
Ja, alleen de kwetsbaren, zonder dat de halve samenleving op slot zit terwijl de campagne wordt uitgerold.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:19 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Het is net een griepje h. Die prikken ook elk jaar.![]()
Heb al mijn prikjes keurig gehaald. Die 2 vind ik genoeg. Ik doe niet meer meequote:Op zaterdag 18 december 2021 20:19 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Het is net een griepje h. Die prikken ook elk jaar.
Ok, na de laatste uitleg over de boosters van Jaap heb ik er helemaal geen vertrouwen meer in.
Ik heb nog meer vertrouwen in t virus zelf en de mutaties.Go hard or go home![]()
Ja vooral het boosteren is wel echt een enorme blunder geweest. Onvergeeflijk eigenlijk. Dus eigenlijk konden ze ook niet anders, maar ze hadden ook nog een week hun kop in het zand kunnen steken zoals gebruikelijkquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:14 schreef zipcon het volgende:
[..]
Is het niet eerder dat ze te lang hebben nagelaten om andere verstrengingen door te voeren of meer te boosteren terwijl andere Europese landen al lang gestart waren.
Dan is deze harde lockdown eerder een inhaaloperatie en we weten niet of de mensen achter de voordeuren thuisfeestjes gaan houden (ook al mag het niet Amalia).![]()
Griep was nog redelijk beheersbaar voor de IC, Corona zorgt ervoor dat de ziekenhuizen niemand meer kunnen aannemen en exclusief voor corona patienten moeten zorgen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar niet verplicht om je qr te behouden. En zonder aanleiding krijg je ook geen uitnodiging.![]()
Hahahahaha.quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:34 schreef dycto het volgende:
Nederland terug in volledige lockdown. @:Bianconeri nadien: NEDERLAND HEEFT DE LICHTSTE MAATREGELEN TER WERELD!!! 2 jaar terug mocht je in Spanje enkel met een briefje op straat lopen!!!!
Volledige lockdown?
Hahahahahaha.
We mogen nog gewoon wandelen, we mogen alle kanten nog op.
Zoals ik al vaker gezegd heb en ook meerdere users: In heel veel landen mocht je de straat niet eens op zonder papiertje dat het noodzakelijk was.
Of hele dorpen en steden die afgezet werden.
DAT is een lockdown. Ga niet janken om wat niet-essentile dingen man![]()
![]()
Ja, de bejaarden gaan met griep het ziekenhuis in, met Corona komen dikke veertigers ook op de IC. Ziekenhuizen kunnen het gewoon niet aan, in geen 1 land.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:22 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, alleen de kwetsbaren, zonder dat de halve samenleving op slot zit terwijl de campagne wordt uitgerold.![]()
Desmet: Massavorming.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Jaap is een wetenschapper en infectioloog, zijn hele carrire en leven draait daar om. Alles wat hij zegt is vanuit dat oogpunt en zonder naar het grotere geheel te kijken.
Dit geld trouwens voor een groot deel van de wetenschappers. Ze weten hartstikke veel van hun ene specifieke vakgebied, maar zijn daarbuiten vrij wereldvreemd en leiden aan flinke tunnelvisie. Hoe vaak ik wel niet professoren heb gehad die super uitgebreid en goed over iets konden vertellen maar amper een laptop met een powerpoint aan de praat kregen.![]()
NB: iets niet kunnen (doen) of dat weten uit te leggen zijn geen verbindende criteria. Iemand kan slecht zijn in schieten maar wel een perfecte wapen kunnen ontwerpen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Wat een grote grap dat ze gaan janken over een harde lockdown en poeehoee wat zwaar.
Zijn ze vergeten dat 90% van alle landen of een lockdown hadden waarbij je een formulier van noodzakelijkheid nodig had om berhaupt te mogen wandelen?
Of waar volledige dorpen en steden gewoon afgesloten werden van alles.
En dan janken we hier in Nederland al omdat niet-essentile winkels dicht zijnMan oh man.
En dan gaat het kabinet het ook nog losser maken met kerst, want ja het is oh zo noodzakelijk dat je dan met meer man bij elkaar bent
#faal![]()
Ja, en dus is er wel degelijk reden om te vrezen dat we nooit meer uit deze cyclus komen (zolang de IC-capaciteit niet wordt vergroot, in elk geval).quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:24 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Griep was nog redelijk beheersbaar voor de IC, Corona zorgt ervoor dat de ziekenhuizen niemand meer kunnen aannemen en exclusief voor corona patienten moeten zorgen.![]()
Zou ik kunnen doen, maar ben nu met iets anders bezig. Gelukkig moet ik geen 12 delen doorlezen om te weten wat er aan de hand is, jullie lockdown haalt ook hier de headlines (De Standaard: "Bikkelharde lockdown in Nederland: (bijna) alles op slot, thuisbezoek sterk aan banden gelegd."), het VRT nieuws opende ermee.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Heb je daar eventueel een grafiekje van?are we infinite or am I alone![]()
Mooi, dan kan daar iedereen zijn kerstinkopen doen.quote:Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Tot de variantjes stoppen of er een verbeterd vaccin krijgen zullen we in deze cyclus blijven hangen ja, kunnen we vrij weinig aan doen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:27 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, en dus is er wel degelijk reden om te vrezen dat we nooit meer uit deze cyclus komen (zolang de IC-capaciteit niet wordt vergroot, in elk geval).![]()
Zorgcapaciteit verhogenquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:28 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Tot de variantjes stoppen of er een verbeterd vaccin krijgen zullen we in deze cyclus blijven hangen ja, kunnen we vrij weinig aan doen.![]()
Ja en waar ga je het personeel vandaan halen? Alle nieuwe verplegers stoppen er gewoon mee want die hebben er geen zin in.quote:![]()
Dit blijft ook een leuke rubriekquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:27 schreef bianconeri het volgende:
Wat een grote grap dat ze gaan janken over een harde lockdown en poeehoee wat zwaar.
Zijn ze vergeten dat 90% van alle landen of een lockdown hadden waarbij je een formulier van noodzakelijkheid nodig had om berhaupt te mogen wandelen?
Of waar volledige dorpen en steden gewoon afgesloten werden van alles.
En dan janken we hier in Nederland al omdat niet-essentile winkels dicht zijnMan oh man.
En dan gaat het kabinet het ook nog losser maken met kerst, want ja het is oh zo noodzakelijk dat je dan met meer man bij elkaar bent
#faal- verwijderd door admin -![]()
Dat was kort maar krachtig. Niet zoals wij nu al bijna twee jaar een zwabber beleid hebben.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hahahahaha.
Volledige lockdown?
Hahahahahaha.
Zoals ik al vaker gezegd heb en ook meerdere users: In heel veel landen mocht je de straat niet eens op zonder papiertje dat het noodzakelijk was.
DAT is een lockdown. Ga niet janken om wat niet-essentile dingen manWie dit leest is een lezer van dit![]()
De inkt van maatregelen staat nog niet eens op papier en ik zie alweer iets doorbreken ..... van vermeende essentiesquote:![]()
(cognitieve dissonanties: iets weigeren te doen of na te volgen dat in strijd is met de eigen overtuiging die vanzelfsprekend belangrijker zijn)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Ik blijf het zeer zorgwekkend vinden dat het hele land nu in de greep is van een stel wetenschappers, die enorm veel politieke macht hebbenGaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Heb je dat ergens gehoord of gelezen of is dat alleen omdat je dat denkt omdat het vorige keer ook zo was?quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Hotels zijn open. Was vorige keer ook zo. Alleen kun je niet van de extra faciliteiten (sauna, zwembad, if any) gebruik maken. En roomservice zien ze als afhaal.Laffe huichelaar![]()
Zelfs met een dubbele IC capaciteit koop je hooguit 1 a 2 weken meer IC ruimte. Vrees ik.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:27 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, en dus is er wel degelijk reden om te vrezen dat we nooit meer uit deze cyclus komen (zolang de IC-capaciteit niet wordt vergroot, in elk geval)."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Harde Lockdown die boterzacht zal uitwerken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zou ik kunnen doen, maar ben nu met iets anders bezig. Gelukkig moet ik geen 12 delen doorlezen om te weten wat er aan de hand is, jullie lockdown haalt ook hier de headlines (De Standaard: "Bikkelharde lockdown in Nederland: (bijna) alles op slot, thuisbezoek sterk aan banden gelegd."), het VRT nieuws opende ermee."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Begin je de tijd dat het kapitalisme alle macht had te missen? Misschien ff uithuilen bij CEO van Shell ofzoquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:30 schreef JohnDDD het volgende:
Ik blijf het zeer zorgwekkend vinden dat het hele land nu in de greep is van een stel wetenschappers, die enorm veel politieke macht hebben![]()
![]()
Dat was vorige keer zo. Omdat internationaal 'essentieel' verkeer van mensen gewoon door gaat.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:30 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Heb je dat ergens gehoord of gelezen of is dat alleen omdat je dat denkt omdat het vorige keer ook zo was?
Schiphol is ook niet gesloten en de grenzen ook niet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Er zijn best wel wat landen met een kwalitatief goede medische sector natuurlijk. In Turkije is de Lira een factor 10 gedaald, verpleegsters zijn aan het staken. Zoek er 1000 uit die goed Engels spreken, bied ze een royaal salaris, spoedcursus van een jaar en je kan opschalen. Of biedt 4000 euro per maand aan ex-verpleegsters om weer te komen werken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:30 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ja en waar ga je het personeel vandaan halen? Alle nieuwe verplegers stoppen er gewoon mee want die hebben er geen zin in.
Met een beetje goede wil en heel veel geld kan er heel veel natuurlijk.![]()
Quarantaine plicht voor niet Schengen. Toerismesector kan dus wel opzoeken.- verwijderd door admin -![]()
Ssstquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hahahahaha.
Volledige lockdown?
Hahahahahaha.
DAT is een lockdown. Ga niet janken om wat niet-essentile dingen manGo hard or go home![]()
Het valt ook wel mee toch? We kunnen niet meer naar de kapper (maar dat hebben de meeste al geregeld met thuis of zelf), we kunnen geen kleren shoppen in de winkel, geen restaurant, sporten doen veel mensen thuis tegenwoordig, etc. Heel triest voor de hardwerkende ondernemer, maar ik heb niet echt last van deze maatregelen. Wat ik nodig heb bestel ik, of haal ik op met pick and go.quote:
Ik ben niet voor een lockdown, maar dit is gewoon ondernemertje pesten. Gaat niets opleveren. Het kerstdiner en o&n is allang besproken en zal gewoon doorgaan voor bijna iedereen“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
In een lockdown komt toch geen hond.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:34 schreef groenen het volgende:
Quarantaine plicht voor niet Schengen. Toerismesector kan dus wel opzoeken.![]()
Als je ze hier naartoe haalt dan gaan ze ook niet meer weg dus je moet dat blijven aanbieden ongeacht of we over 2-3 jaar een beter vaccin hebben of niet. Dan kan je niet maken na 2-3 jaar om te zeggen en nu opdonderen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:33 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Er zijn best wel wat landen met een kwalitatief goede medische sector natuurlijk. In Turkije is de Lira een factor 10 gedaald, verpleegsters zijn aan het staken. Zoek er 1000 uit die goed Engels spreken, bied ze een royaal salaris, spoedcursus van een jaar en je kan opschalen. Of biedt 4000 euro per maand aan ex-verpleegsters om weer te komen werken.
Met een beetje goede wil en heel veel geld kan er heel veel natuurlijk.
En je kan verpleegsters niet meer betalen dan sommige artsen.
Uiteindelijk is dit gewoon een lastig verhaal.![]()
Ik denk dat het het allerbeste is dat iedereen dit voor zichzelf bepaalt.quote:I'll give you something to do![]()
ja en na afloop start die gewoon weer opquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:34 schreef groenen het volgende:
Quarantaine plicht voor niet Schengen. Toerismesector kan dus wel opzoeken.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Oh ja. Dan valt het mee. Als jij maar geen last hebt.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:34 schreef Stoorzendert het volgende:
Heel triest voor de hardwerkende ondernemer, maar ik heb niet echt last van deze maatregelen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Scholen en winkels en alles dicht, zodat ik weer kan vliegenquote:
Gouden greep
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat zeg ik niet he? Ik vind het heel sneu voor de hardwerkende ondernemer. Niet gaan cherry pickenquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh ja. Dan valt het mee. Als jij maar geen last hebt.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Het klonk niet alsof dit voor 3 weken was.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
In een lockdown komt toch geen hond.- verwijderd door admin -![]()
klopt mensen moeten gewoon niet zo zeiken en gewoon leven zoals jij toch?quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het valt ook wel mee toch? We kunnen niet meer naar de kapper (maar dat hebben de meeste al geregeld met thuis of zelf), we kunnen geen kleren shoppen in de winkel, geen restaurant, sporten doen veel mensen thuis tegenwoordig, etc. Heel triest voor de hardwerkende ondernemer, maar ik heb niet echt last van deze maatregelen. Wat ik nodig heb bestel ik, of haal ik op met pick and go.
Ik ben niet voor een lockdown, maar dit is gewoon ondernemertje pesten. Gaat niets opleveren. Het kerstdiner en o&n is allang besproken en zal gewoon doorgaan voor bijna iedereenReason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Dat sowieso. Ik spiegel het alleen af naar mijn situatie.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat het het allerbeste is dat iedereen dit voor zichzelf bepaalt.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ondernemer moet maar lekker creatief worden.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh ja. Dan valt het mee. Als jij maar geen last hebt.
Restaurants hadden het ook gewoon leuk aangepakt met ingepakte maaltijden die je kan afhalen.![]()
oh dat is het wel, want 14 januari stopt deze lockdown.quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:37 schreef groenen het volgende:
[..]
Het klonk niet alsof dit voor 3 weken was.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
‘Drie weken’quote:Op zaterdag 18 december 2021 20:37 schreef groenen het volgende:
[..]
Het klonk niet alsof dit voor 3 weken was.![]()
Nope, veel mensen zullen er wel last van hebben. Ik wat minder blijkbaar. Wat mij betreft was er helemaal geen lockdown. Althans niet in deze vorm. Gewoon de basisregels moet voldoende zijnquote:Op zaterdag 18 december 2021 20:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt mensen moeten gewoon niet zo zeiken en gewoon leven zoals jij toch?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
Forum Opties Forumhop: Hop naar: