Fijn dat Lammetje op dreef is.quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:49 schreef Arizona het volgende:
Lam gooit wel beduidend beter sinds de post waarin ik hem met Strani vergeleek
Het land wordt er steeds fraaier opquote:Kabinet: nog plannen voor 20 tot 25 datacenters
Er zijn nog zo'n 20 tot 25 plannen voor de vestiging of uitbreiding van datacenters in Nederland, schrijft staatssecretaris Yesilgöz aan de Tweede Kamer. Daar zitten zeker ook heel grote tussen, zoals in Zeewolde, die een groot beroep op de nationale energievoorziening zullen doen. Dat zou kunnen oplopen tot 10 procent van de Nederlandse elektriciteitsvraag.
De staatssecretaris geeft antwoord op Kamervragen die in juli zijn gesteld en op dit moment heel actueel zijn, omdat de gemeente Zeewolde gisteravond instemde met de komst van een megadatacenter van Facebook. Behalve in Flevoland lopen er in elk geval ook projecten in onder meer de kop van Noord-Holland en Groningen
Ja. En dan nog te bedenken dat die datacenters nauwelijks extra banen en de staat nauwelijks extra inkomsten oplevertquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het land wordt er steeds fraaier op
Zou Lam dan toch @Strani zijnquote:Op vrijdag 17 december 2021 15:49 schreef Arizona het volgende:
Lam gooit wel beduidend beter sinds de post waarin ik hem met Strani vergeleek
Ik las dartscenters door die posts ervoorquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Daarom snap ik er ook niets van?? Normaal gaat het nog om inkomsten, waarom zou je dit nu willen?quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. En dan nog te bedenken dat die datacenters nauwelijks extra banen en de staat nauwelijks extra inkomsten oplevert
Ik begrijp vooral niet hoe al die datacenters er zo ogenschijnlijk ‘moeiteloos’ doorheen komen. Als er ergens woningen gebouwd moeten worden of een snelweg een extra rijstrook moet krijgen, lijkt ieder grassprietje heilig. Maar dit soort kolossale panden met een al even kolossaal energieverbruik komen er gewoon.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. En dan nog te bedenken dat die datacenters nauwelijks extra banen en de staat nauwelijks extra inkomsten oplevert
Ik had tot een aantal minuten geleden nog nooit van Wattimena gehoord, maar HUPquote:
Blokkendoos hier, blokkendoos daar, ja je ziet er veel dit jaar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Distributiecentra ook. Al staan ze recht naast een woonwijk, 10 meter hoog. Op een of andere manier kan dat overal.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik begrijp vooral niet hoe al die datacenters er zo ogenschijnlijk ‘moeiteloos’ doorheen komen. Als er ergens woningen gebouwd moeten worden of een snelweg een extra rijstrook moet krijgen, lijkt ieder grassprietje heilig. Maar dit soort kolossale panden met een al even kolossaal energieverbruik komen er gewoon.
In Zeewolde was zelfs Groen Links voorstander, dus de politieke steun is praktisch unaniem.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:27 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Blokkendoos hier, blokkendoos daar, ja je ziet er veel dit jaar.
VVD +3 gaaf land dit dat.
Dat de verantwoordelijkheid daarvoor bij een gemeenteraadje van schubbekutteveen ligt is ook bizar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In Zeewolde was zelfs Groen Links voorstander, dus de politieke steun is praktisch unaniem.
Netflixquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Welk nut hebben al die datacentra?
Data opslaan. In zekere zin nog nuttig als het voor de website van bedrijven is oid. Maar in het geval van Facebook hebben ze allerlei kortingen en zijn ze aan het parasiteren op Nederlandse investeringen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Poezenfilmpjes kijken en downloaden op topsnelheid.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ja, het gaat maar over energieverbruik, CO2 uitstoot, klimaatdoelstellingen en noem maar op. Dat datacenter in Zeewolde verbruikt straks net zoveel stroom als de NS in één jaarquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik begrijp vooral niet hoe al die datacenters er zo ogenschijnlijk ‘moeiteloos’ doorheen komen. Als er ergens woningen gebouwd moeten worden of een snelweg een extra rijstrook moet krijgen, lijkt ieder grassprietje heilig. Maar dit soort kolossale panden met een al even kolossaal energieverbruik komen er gewoon.
Ja, dat is natuurlijk ook wel vragen om moeilijkheden.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:29 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat de verantwoordelijkheid daarvoor bij een gemeenteraadje van schubbekutteveen ligt is ook bizar.
Ja, gaat het dan sneller als het in Zeewolde staat dan waar het nu staat?quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Poezenfilmpjes kijken en downloaden op topsnelheid.
Hoera voor doorgeslagen decentralisatie.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk ook wel vragen om moeilijkheden.
Kan wel, maar als er meer content per seconde gevraagd wordt heb je ook meer aanbod nodig. Ook als iedereen HD-pr0n gaat bekijken heb je meer datacenters nodig dan bij SDquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, gaat het dan sneller als het in Zeewolde staat dan waar het nu staat?
En wat de voordelen voor Zeewolde zelf nu zijn ? Behalve de onroerendezaakbelastingquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In Zeewolde was zelfs Groen Links voorstander, dus de politieke steun is praktisch unaniem.
quote:Zo levert het de gemeente miljoenen euro's op aan onroerendezaakbelasting (hoeveel precies is nog onduidelijk) en is de belofte dat Facebook geld zal steken in de gemeenschap (hoeveel is niet bekend). Ook moet het werkgelegenheid opleveren (de vraag is nog wel hoeveel banen en naar wie het werk gaat) en ten slotte is de belofte dat het datacenter ook een nog aan te leggen warmtenet gaat voeden. Of dit kan, wordt nog onderzocht.
https://nos.nl/artikel/24(...)-datacenter-facebook
Dat de AIVD voortaan alleen maar een usb-stick je hoeft in te pluggen om facebookdata te af te tappen?quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:35 schreef Em31 het volgende:
Er moet toch IETS zijn waarom het aantrekkelijk is voor Nederland, waarom zou je het anders willen.
Klinkt als een topdealquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:36 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En wat de voordelen voor Zeewolde zelf nu zijn ? Behalve de onroerendezaakbelasting
[..]
Oké nee ja dan snap ik het. Lijkt me handig.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:36 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat de AIVD voortaan alleen maar een usb-stick je hoeft in te pluggen om facebookdata te af te tappen?
Voor de plaatselijke politici sluit ik een “vermoeden van matchfixing” niet uit natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:35 schreef Em31 het volgende:
Er moet toch IETS zijn waarom het aantrekkelijk is voor Nederland, waarom zou je het anders willen.
Ik denk dat je er ook heel veel 5G in kunt stoppenquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:36 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat de AIVD voortaan alleen maar een usb-stick je hoeft in te pluggen om facebookdata te af te tappen?
die miljoenen OZB is natuurlijk voor een gemeente wel prettig.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:36 schreef usagi414 het volgende:
[..]
En wat de voordelen voor Zeewolde zelf nu zijn ? Behalve de onroerendezaakbelasting
[..]
Dat warmtenet was al weer achterhaald, las ik. Want dat water dat eruit komt is maar iets van 25 gradenquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:36 schreef usagi414 het volgende:
[..]
[..]
Misschien moet ie meer zoals @Strani gaan gooien.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Gaat nog niet echt lekker met die Wattimena.
Ja, misschien moet @Strani hem wat leren.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:45 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Misschien moet ie meer zoals @:Strani gaan gooien.
Zeewolde is best lelijk. Zelfs zo'n blokkendoos is een vooruitgang.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Wow, heeft Urk nou de beste muzieksmaak?quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:54 schreef usagi414 het volgende:
En één dorpje hield dapper weerstand (of 2 eigenlijk)
[ twitter ]
Roddelpraat - Vieze media staat daar op 4. Niet te hard juichenquote:Op vrijdag 17 december 2021 17:09 schreef BillDauterive het volgende:
Wow, heeft Urk nou de beste muzieksmaak?
Ik heb tot het eind volgehoudenquote:Op vrijdag 17 december 2021 15:04 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ik heb het hooguit 5 minuten volgehouden
Respectquote:Op vrijdag 17 december 2021 17:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb tot het eind volgehouden
Alleen wel met FOK! erbij. Anders was ik na 5 minuten afgehaaktquote:
Ik kijk elke woensdag trouw naar roddelpraatquote:Op vrijdag 17 december 2021 17:17 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Roddelpraat - Vieze media staat daar op 4. Niet te hard juichen![]()
Maar waarom Kate Bush in/op Urk met dit nummer ?Ze heeft het wel over de Hare Krishna
Dat snap ik ook niet. Maar dat is wel vaker. Diverse plannen waar iedereen het in de kamer over eens is dat we het moeten doen duren altijd heel lang voordat ze doorgevoerd kunnen worden. Met soms zelfs afstel tot gevolg.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Wat woon ik toch in een mislukte stad met Danny Vera op 1quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:54 schreef usagi414 het volgende:
En één dorpje hield dapper weerstand (of 2 eigenlijk)
[ twitter ]
Structureel zulke scores gooien kan ik alleen nog maar van dromen. Maar ik ben dan weer niet traag; ik gooi vrij snel!quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:38 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb darts erop gezet. @:Strani doet mee, er is een heel traag iemand die telkens iets van 60 gooit
Ik wil eigenlijk de top 100 per plaats wel zien.quote:Op vrijdag 17 december 2021 17:36 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat woon ik toch in een mislukte stad met Danny Vera op 1
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens to you while you're busy making other plans
Omdat de VVD-ers in de gemeenteraden het reuze spannend vinden om het grote Microsoft of Google in hun polder te hebben? En misschien niet alleen spannend, een eurootje hier of daar zal ook wel helpen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:35 schreef Em31 het volgende:
quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:04 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk de top 100 per plaats wel zien.
Als ze in Limburg wel hun lokale artiesten steunen waar is Margriet Eshuijs dan in mijn gemeente ?
The Cats staan gewoon 4 keer in de top 10 van Edam-Volendam.De Top 3 van Venlo is ook pijnlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens to you while you're busy making other plans
quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:49 schreef usagi414 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door usagi414 op 17-12-2021 19:10:49 ]Life is what happens to you while you're busy making other plans
Ja, de Soundmixshow was wel de hoogtijperiode van Henniequote:
Als je dan toch hebt over nummers die eigenlijk niet kunnenquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, de Soundmixshow was wel de hoogtijperiode van Hennie![]()
Het is zelfs nog flink geëxporteerd. In Vlaanderen brak onder meer deze ster door (hieronder een liedje dat eigenlijk niet kan).
quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:26 schreef Redefine het volgende:
Volgens Margriet van der Linden zitten we hier in het Eurosong Festival forum.
Daar hadden ze een potentiële winnaar in handenquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:44 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Als je dan toch hebt over nummers die eigenlijk niet kunnen
Ja, we schnappen het wel.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:58 schreef Arizona het volgende:
Niet door Wopke hoor, maar door de Krokodil
Dan heb je een haai die Zitti e Buoni zingt ook gezien?quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:53 schreef Arizona het volgende:
Ik ging Masked Singer kijken dacht ik, maar ik kijk al een kwartier ofzo naar John Williams en Wopke Hoekstra
Ik heb geen druppel alcohol op btw.
Alleen in de recapquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:12 schreef Cee het volgende:
[..]
Dan heb je een haai die Zitti e Buoni zingt ook gezien?
Vreselijk hèquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:53 schreef Arizona het volgende:
Ik ging Masked Singer kijken dacht ik, maar ik kijk al een kwartier ofzo naar John Williams en Wopke Hoekstra
Ik heb geen druppel alcohol op btw.
Na het 100x door Damiano vertolkt gehoord te hebben, vond ik het 3 keer niks bij Xanderquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:12 schreef Cee het volgende:
[..]
Dan heb je een haai die Zitti e Buoni zingt ook gezien?
quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De Top 3 van Venlo is ook pijnlijk.Venlo is zo nu en dan sowieso wel pijnlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Ik mag dat zeggen, als oud inwoner)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
De Belgische benaming eigenlijkquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:26 schreef Redefine het volgende:
Nou weet ik weet waarom het zo dom klonk.quote:
Mijn Belgische genen hebben moeite met deze opmerking.quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nou weet ik weet waarom het zo dom klonk.
Ik ken van Venlo alleen het station. Ooit kwam ik van Münster terug naar huis, en miste ik in Venlo op 1 minuut de intercity naar Dordrecht, omdat in NS-stijl er niet gewacht werd op een vertraagde stoptrein uit Duitsland.quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:51 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Venlo is zo nu en dan sowieso wel pijnlijk.
(Ik mag dat zeggen, als oud inwoner)
Die Belgische genen moeten toch onderkennen dat Eurosong erg dom klinktquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:56 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Mijn Belgische genen hebben moeite met deze opmerking.
Viersen. Tja. Da's ook al geen weelde.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik ken van Venlo alleen het station. Ooit kwam ik van Münster terug naar huis, en miste ik in Venlo op 1 minuut de intercity naar Dordrecht, omdat in NS-stijl er niet gewacht werd op een vertraagde stoptrein uit Duitsland.
Kort daarvoor had ik in Viersen ook al een overstap gemist, dus dat werd een lange trip.
/willekeurige anekdote
De taalpuristenclub van Wikipedia vindt Eurovisiesongfestival één woord. Dat vind ik ook bijzonder merkwaardig lezen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:07 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die Belgische genen moeten toch onderkennen dat Eurosong erg dom klinkt
Prikkelbaar uit de crisis lijkt me inmiddels realistischer.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nog even volhouden, we prikken ons een weg uit de crisis.
Daar was op zondagavond niet zo gek veel entertainment inderdaadquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:12 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Viersen. Tja. Da's ook al geen weelde.
Maar Münster wel de moeite waard zeker? Nog nooit geweest, maar gehoord dat dat wel een leuke stad is.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Daar was op zondagavond niet zo gek veel entertainment inderdaad
Huh?quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:26 schreef Redefine het volgende:
Münster is best een leuke stad inderdaad. Ze hebben het na de oorlog weer opnieuw in oude stijl opgebouwd, en dat maakt het toch aantrekkelijker dan veel andere Duitse steden in die regio. En daarnaast is het ook vrij groen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:18 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Maar Münster wel de moeite waard zeker? Nog nooit geweest, maar gehoord dat dat wel een leuke stad is.![]()
Dat staat ook niet best nee.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De taalpuristenclub van Wikipedia vindt Eurovisiesongfestival één woord. Dat vind ik ook bijzonder merkwaardig lezen.
Het ging o.a. over het ESF. Dat sprak zijn meerdere keren uit als Eurosong Festival.quote:
Wel de moeite voor een weekendje weg dus. Misschien voor ergens komend voorjaar opschrijven. (Uitgaande dat met beter weer de golven weer onder controle komen.)quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Münster is best een leuke stad inderdaad. Ze hebben het na de oorlog weer opnieuw in oude stijl opgebouwd, en dat maakt het toch aantrekkelijker dan veel andere Duitse steden in die regio. En daarnaast is het ook vrij groen.
Ook veel Nederlanders trouwens, uit de Arizona-regio. En op de markt een Nederlandse kaasboer, Nederlandse viskraam, Nederlandse friettent, enz.
Ze kan ook echt niks hè.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het ging o.a. over het ESF. Dat sprak zijn meerdere keren uit als Eurosong Festival.
Huilen in een hoekje.quote:
Als er iemand gecancelled zou moeten worden is zij het wel.quote:
Jij hebt @Strani ‘s 9 darter gemist?quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:05 schreef H_T het volgende:
Ik ging vanavond weer eens vrijwilligerswerk doen, rustig aan naar huis, blijk ik net te laat terug te zijn voor een prachtig dartmomentWerd nog wel meerdere keren herhaald, maar da's toch niet hetzelfde
Münster is gezellig! Wij gaan er vaak naar de kerstmarkt toe. Dit jaar niet.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:32 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Wel de moeite voor een weekendje weg dus. Misschien voor ergens komend voorjaar opschrijven. (Uitgaande dat met beter weer de golven weer onder controle komen.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |