Ik denk dat de meesten het hier wel eens zijn met dat Hamilton absoluut niet de beste ooit is. Goed, maar geen buiten categorie.quote:Op maandag 13 december 2021 14:45 schreef Predator40 het volgende: [..] daar ben ik het eindelijk eens mee eens......maarja het is ook heel anders als je opeens moet vechten voor punten
#gratefulquote:
Waarbij die tussenvorm dan weer niet nodig was geweest als hij meteen had besloten om de auto door te laten, dat was wel een beslissing die ze hadden kunnen verwachten bij Mercedes, alleen gokten zij erop dat dat niet zou gebeurenquote:Op maandag 13 december 2021 14:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, hij is benadeeld door de inconsistentie in de besluitvorming. Eerst het ene besluit, dan toch weer een ander besluit. En dan ook nog eens een besluit dat niemand aan had kunnen zien komen. Zoals het hier nu is gegaan met unlappen, zo is het nooit eerder gegaan. Het was altijd hetzij allemaal, hetzij niemand. Masi heeft nu zelf een soort tussenvorm bedacht, die kennelijk past in de regels, maar waar niemand op had kunnen rekenen.
max is gewoon fair wereldkampioen geworden, niet door een crash, niet door lewis eruit te rammen.quote:Op maandag 13 december 2021 14:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Klopt.
Gisteren stelde menigeen de vraag "zo wil je toch niet wereldkampioen worden?"
Maar Senna (1990) en Schumacher (1994) haalden daar ook gewoon hun schouders over op.
Het staat voor de eeuwigheid in de boeken, en op Youtube kunnen we nog wat 'nagenieten' (behalve als je Prost- of Hill-fan was/bent), maar aan de status van Senna of Schumi twijfelt niemand (meer).
(Waarmee, wat mij betreft, de acties van beide heren niet goed te praten zijn overigens.)
Hier het officiële besluit van de stewards over de SC aantijgingen van MER. Het lijkt me niet dat je hier in hoger beroep nog iets mee kunt.quote:The Stewards consider that the protest is admissible.
Having considered the various statements made by the parties the Stewards determine the
following:
That Article 15.3 allows the Race Director to control the use of the safety car, which in our
determination includes its deployment and withdrawal.
That although Article 48.12 may not have been applied fully, in relation to the safety car returning
to the pits at the end of the following lap, Article 48.13 overrides that and once the message
“Safety Car in this lap” has been displayed, it is mandatory to withdraw the safety car at the end
of that lap.
That notwithstanding Mercedes’ request that the Stewards remediate the matter by amending the
classification to reflect the positions at the end of the penultimate lap, this is a step that the
Stewards believe is effectively shortening the race retrospectively, and hence not appropriate.
Accordingly, the Protest is dismissed. The Protest Deposit is not refunded.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the Stewards, in
accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and Chapter 4 of the FIA Judicial
and Disciplinary Rules, within the applicable time limits.
quote:Hamilton: can I go to box?
Mercedes: negative
Hamilton: what's the situation behind me?
Mercedes: the situation is that Verstappen has pitted, he had a free pitstop and we would have lost track position to him. 4 laps remaining when you cross the line, so this field has to bunch and then they will have to send lapped cars through.
Hamilton: is he [Max] right behind me?
Mercedes: he will be once they have sorted out all the order
Hamilton: with new tyres?
Mercedes: copy Lewis, we would have lost track position if we had pitted.
Als je trackpositie verliest aan Max weet je dat het heel moeilijk was geworden.quote:Op maandag 13 december 2021 14:53 schreef Nielsch het volgende:
Heerlijk stukje boardradio dit, aan het begin van de SC situatie. Hamilton gewoon vol ongeloof over de tactiek, de situatie, alles:
[..]
Oh ik zie genoeg aanknopingspunten hoor. Zonder volledig te willen zijn: wat betekent ‘overriding authority’, gaat dat om de interne bevoegdheidsverdeling of betekent dat dat hij naar eieren goeddunken de regels mag veranderen? Waarom hebben we dan regels? Of moeten we dat artikel zo uitleggen dat ‘de raceleider beslist in gevallen waarin het regelement niet voorziet.’.quote:Op maandag 13 december 2021 14:52 schreef Perox het volgende:
[..]
Hier het officiële besluit van de stewards over de SC aantijgingen van MER. Het lijkt me niet dat je hier in hoger beroep nog iets mee kunt.
Je zag sowieso dat Max best geliefd is onder z'n collega's, ze omhelsden 'm bijna allemaal na afloop, genoeg foto's te vinden online.quote:Op maandag 13 december 2021 14:46 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Die stukjes hadden ze eruit geknipt. Als je de daadwerkelijke onboards kijkt van bijvoorbeeld Sainz en Gasly, is het eerste wat ze doen Max feliciteren zodra ze horen hoe het geëindigd is. (Sainz: Unbelievable!)
Uhm je weet dat als je beroep wilt aantekenen je met nieuwe bewijzen feiten moet komen?quote:Op maandag 13 december 2021 14:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh ik zie genoeg aanknopingspunten hoor. Zonder volledig te willen zijn: wat betekent ‘overriding authority’, gaat dat om de interne bevoegdheidsverdeling of betekent dat dat hij naar eieren goeddunken de regels mag veranderen? Waarom hebben we dan regels? Of moeten we dat artikel zo uitleggen dat ‘de raceleider beslist in gevallen waarin het regelement niet voorziet.’.
Om maar iets te noemen.
Juist. Op dat moment kon Mercedes redelijkerwijs niets anders meer doen dan hopen op SC tot het eind. Als er al een beslissende tactische fout is gemaakt dan werd hij eerder gemaakt bij die vsc.quote:Op maandag 13 december 2021 14:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je trackpositie verliest aan Max weet je dat het heel moeilijk was geworden.
Dit is gewoon simpelweg niet waar. Mercedes zag het unlappen van de auto's juist aankomen. Zie post #8 van dit topic. Dat Masi een "tussenvorm" bedacht die zoveel mogelijk recht deed aan de situatie zoals die geweest zou zijn als hij (of de stewards) gewoon eerder had laten unlappen is gewoon het enige wat hij kon en moest doen.quote:Op maandag 13 december 2021 14:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, hij is benadeeld door de inconsistentie in de besluitvorming. Eerst het ene besluit, dan toch weer een ander besluit. En dan ook nog eens een besluit dat niemand aan had kunnen zien komen. Zoals het hier nu is gegaan met unlappen, zo is het nooit eerder gegaan. Het was altijd hetzij allemaal, hetzij niemand. Masi heeft nu zelf een soort tussenvorm bedacht, die kennelijk past in de regels, maar waar niemand op had kunnen rekenen.
Euhm nee, dat is de right to review. Herziening in het Nederlands. Beroep is wat anders.quote:Op maandag 13 december 2021 14:57 schreef Perox het volgende:
[..]
Uhm je weet dat als je beroep wilt aantekenen je met nieuwe bewijzen moet komen?
Kans is vrij aanwezig dat ze ook toen de eerste plek waren kwijtgeraakt.quote:Op maandag 13 december 2021 14:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juist. Op dat moment kon Mercedes redelijkerwijs niets anders meer doen dan hopen op SC tot het eind. Als er al een beslissende tactische fout is gemaakt dan werd hij eerder gemaakt bij die vsc.
Was nog VSC he?quote:Op maandag 13 december 2021 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kans is vrij aanwezig dat ze ook toen de eerste plek waren kwijtgeraakt.
Ja, en dat kwam weer door de godenactie van Perez. Als Hamilton daar gewoon in één keer voorbij was gekomen dan had hij veilig een pitstop kunnen maken onder VSC.quote:Op maandag 13 december 2021 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kans is vrij aanwezig dat ze ook toen de eerste plek waren kwijtgeraakt.
De beste ooit is dan ook een onzin titel, hij hoort bij de grootsten wat mij betreft.quote:Op maandag 13 december 2021 14:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat de meesten het hier wel eens zijn met dat Hamilton absoluut niet de beste ooit is. Goed, maar geen buiten categorie.
omdat er altijd dingen gebeuren die niet te overzien zijnquote:Op maandag 13 december 2021 14:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh ik zie genoeg aanknopingspunten hoor. Zonder volledig te willen zijn: wat betekent ‘overriding authority’, gaat dat om de interne bevoegdheidsverdeling of betekent dat dat hij naar eieren goeddunken de regels mag veranderen? Waarom hebben we dan regels? Of moeten we dat artikel zo uitleggen dat ‘de raceleider beslist in gevallen waarin het regelement niet voorziet.’.
Om maar iets te noemen.
Ik vraag mij af of Max lewis van zich af had kunnen houden als hij buiten was gebleven en Lewis had gewisseld. Want dat was wel de angst bij MB, neem je dat risico als de kans niet gering is dat het onder de SC gaat finishenquote:Op maandag 13 december 2021 14:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juist. Op dat moment kon Mercedes redelijkerwijs niets anders meer doen dan hopen op SC tot het eind. Als er al een beslissende tactische fout is gemaakt dan werd hij eerder gemaakt bij die vsc.
Hoger beroep vereist ook, bij de FIA, dat je nieuwe feiten kunt aandragen waarom de eerste beslissing onterecht was. Ik zie daar weinig opties toe.quote:Op maandag 13 december 2021 14:52 schreef Perox het volgende:
[..]
Hier het officiële besluit van de stewards over de SC aantijgingen van MER. Het lijkt me niet dat je hier in hoger beroep nog iets mee kunt.
Klinkt bijna als een #metooquote:Op maandag 13 december 2021 15:00 schreef mrkos het volgende:
Heeft inmiddels al iemand zijn onderschrift aangepast naar: ''No Mickey, No No Mickey, that was so not right.''?
Toch wel de quote van de dag.
Tickle me elmo achtig iets...quote:
Maar dan zeg je dus eigenlijk dit gaat over gevallen waarin het regelement niet voorziet. Nor het regelement voorziet hierin prima alleen die regels zijn niet gevolgd.quote:Op maandag 13 december 2021 15:00 schreef RAVW het volgende:
[..]
omdat er altijd dingen gebeuren die niet te overzien zijn
er staat ook niet over bij 3 mm water word er gereden , maar bij 5 mm water stoppen , dat is ook aan de leiding om daar een beslissing over te nemen , kijken van af het moment
dat is gisteren toch ook gebeurd , als hij onder geel had uitgereden , dan was iedereen boos geweest omdat de afspraak was geweest dat we niet zouden eindigen onder geel
.. dus het probleem ligt dus echt bij MB.. zie ook het contact van Ham naar Toto toe ..
Dit is al een bewijs dat ze al wisten dat er een blonder gemaakt was ..
I stand corrected.quote:Op maandag 13 december 2021 14:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Euhm nee, dat is de right to review. Herziening in het Nederlands. Beroep is wat anders.
Uhm waar staat dat overriding authority dan in de tekst? Ik zie het nergens?quote:Oh ik zie genoeg aanknopingspunten hoor. Zonder volledig te willen zijn: wat betekent ‘overriding authority’, gaat dat om de interne bevoegdheidsverdeling of betekent dat dat hij naar eieren goeddunken de regels mag veranderen? Waarom hebben we dan regels? Of moeten we dat artikel zo uitleggen dat ‘de raceleider beslist in gevallen waarin het regelement niet voorziet.’.
Om maar iets te noemen.
Ik wil deze nog als gifje eigenlijkquote:Op maandag 13 december 2021 15:00 schreef mrkos het volgende:
Heeft inmiddels al iemand zijn onderschrift aangepast naar: ''No Mickey, No No Mickey, that was so not right.''?
De redenatie vind ik erg vreemd. Want wat er eigenlijk staat is dat het inderdaad zo is dat de SC een ronde te vroeg naar binnen is geroepen, dus Mercedes heeft een punt, maar de uitslag bepalen op wat er een ronde daarvoor aan posities was kan niet, want dan is er effectief een ronde minder gereden.quote:Op maandag 13 december 2021 14:52 schreef Perox het volgende:
[..]
Vorige race ook al dat Toto zijn headsetje molde toen Hamilton tegen Verstappen aanreed.quote:Op maandag 13 december 2021 15:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik wil deze nog als gifje eigenlijk
Max mocht er samen af hè? Ik zeg het maar even. En je loopt als Mercedes ook nog het risico op een SC finish inderdaad.quote:Op maandag 13 december 2021 15:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of Max lewis van zich af had kunnen houden als hij buiten was gebleven en Lewis had gewisseld. Want dat was wel de angst bij MB, neem je dat risico als de kans niet gering is dat het onder de SC gaat finishen
Zo werkt dat niet in de F1. Lees de regels er maar op na. Op papier hard NIETUS roepen voor een herziening is gewoonweg niet genoeg.quote:Op maandag 13 december 2021 14:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Euhm nee, dat is de right to review. Herziening in het Nederlands. Beroep is wat anders.
Niet echt hoor, ze hadden prima samen met max naar binnen kunnen gaan de eerste keer, nu speelden ze op safe terwijl er nog van alles kon gebeuren, dus niet zo safe after allquote:Op maandag 13 december 2021 15:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Max mocht er samen af hè? Ik zeg het maar even. En je loopt als Mercedes ook nog het risico op een SC finish inderdaad.
Nee, Mercedes deed het enige redelijke en ze hadden gewoon enorme pech.
Met dat dikgedrukte beginnen ze dus:quote:Op maandag 13 december 2021 15:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De redenatie vind ik erg vreemd. Want wat er eigenlijk staat is dat het inderdaad zo is dat de SC een ronde te vroeg naar binnen is geroepen, dus Mercedes heeft een punt, maar de uitslag bepalen op wat er een ronde daarvoor aan posities was kan niet, want dan is er effectief een ronde minder gereden.
Terwijl als de SC werkelijk een ronde verder had gereden, de uitslag dus per definitie zou zijn zoals de ronde daarvoor.
Dus eigenlijk zie ik juist wel een aanknopingspunt. Als de beslissing was geweest: Masi mag dit zelf bepalen, dan hebben ze ongelijk en zou er ook geen aanknopingspunt zijn.
Ik hoop echt dat het niet alsnog wordt omgedraaid, omdat dat nogmaals een verergering zou zijn van de situatie, maar als ik deze uitspraak lees lijkt het mij evident dat Masi een foute beslissing heeft gemaakt. Die dan wellicht ook niet direct tot consequenties hoeft te leiden.
quote:That Article 15.3 allows the Race Director to control the use of the safety car, which in our
determination includes its deployment and withdrawal.
Nee nee, je bent nu in de war. Er zijn twee procedures. De right to review, dan vraag je aan dezelfde stewards om op grond van nieuw bewijs de situatie opnieuw te beoordelen.quote:Op maandag 13 december 2021 15:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoger beroep vereist ook, bij de FIA, dat je nieuwe feiten kunt aandragen waarom de eerste beslissing onterecht was. Ik zie daar weinig opties toe.
Nee, hun rijden voorop hè, al hun naar binnen gaan dan kan Max door rijden, als ze het niet doen dan sluit het veld alweer te veel aan en verliezen ze veel meer plekken. je kunt het niet de volgende ronde alsnog doen met deze verschillen.quote:Op maandag 13 december 2021 15:06 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Niet echt hoor, ze hadden prima samen met max naar binnen kunnen gaan de eerste keer, nu speelden ze op save terwijl er nog van alles kon gebeuren, dus niet zo save after all
ja kan alles doen wetende dat je auto veel sneller is.quote:Op maandag 13 december 2021 15:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee, hun rijden voorop hè, al hun naar binnen gaan dan kan Max door rijden, als ze het niet doen dan sluit het veld alweer te veel aan en verliezen ze veel meer plekken. je kunt het niet de volgende ronde alsnog doen met deze verschillen.
het was go no-go in die ronde. No-go is 100% zekere pitstop van verstappen, Go is een kleinere kans.
Artikeltje 15.3. Daar baseren de stewards ook hun beslissing op dus dat is relevant. Wat ik daar als Mercedes tegen in zou brengen. “Waarom hebben we een uitgeschreven procedure als de wedstrijdleider daar zomaar van mag afwijken. Dat is niet logisch. Dit moet zo worden uitgelegd dat artikel 48.12 de bevoegdheid van de raceleider beperkt.”.quote:Op maandag 13 december 2021 15:03 schreef Perox het volgende:
[..]
I stand corrected.
[..]
Uhm waar staat dat overriding authority dan in de tekst? Ik zie het nergens?
15.3 Stelt dat Masi over de SC gaat, dus ook over wanneer hij op de baan komt en weer van de baan af gaat.
Breng daar maar iets tegenin dan?
Sir Sir Lewisquote:Op maandag 13 december 2021 15:08 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Ik dacht dat dit allang gebeurd was
Echt wel hoor. Als Hamilton naar binnen ging was Max buiten gebleven. Dat risico dat je dan onder SC finisht was te groot.quote:Op maandag 13 december 2021 15:06 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Niet echt hoor, ze hadden prima samen met max naar binnen kunnen gaan de eerste keer, nu speelden ze op safe terwijl er nog van alles kon gebeuren, dus niet zo safe after all
Maar dat laatste is momenteel niet aan de orde, Mercedes heeft, volgens mij, in beraad om de stewards om herziening te vragen. Er is, tenzij ik het gemist heb, niet gesproken over een ander orgaan, ik weet ook niet precies welk orgaan dat moet zijn?quote:Op maandag 13 december 2021 15:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee nee, je bent nu in de war. Er zijn twee procedures. De right to review, dan vraag je aan dezelfde stewards om op grond van nieuw bewijs de situatie opnieuw te beoordelen.
Dit gaat over een appeal, dan vraag je aan een hoger orgaan om de situatie opnieuw te beoordelen. Kan alleen in een beperkt aantal gevallen (kort gezegd, wanneer het niet gaat om een straf) maar vereist geen nieuw bewijs.
Alleen vragen ze dan ook geen herziening maar gaan ze in beroep.quote:Op maandag 13 december 2021 15:05 schreef Monkeyclaw het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet in de F1. Lees de regels er maar op na. Op papier hard NIETUS roepen voor een herziening is gewoonweg niet genoeg.
Ik zit vanwege Masi zijn typische accent eerder aan het antwoord te denken "Toto, it's called motor racing. Alright?"quote:Op maandag 13 december 2021 15:00 schreef mrkos het volgende:
Er staat letterlijk dat hij er van af mag wijken, dus dat daar gebruik van wordt gemaakt is dus heel logisch.quote:Op maandag 13 december 2021 15:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Artikeltje 15.3. Daar baseren de stewards ook hun beslissing op dus dat is relevant. Wat ik daar als Mercedes tegen in zou brengen. “Waarom hebben we een uitgeschreven procedure als de wedstrijdleider daar zomaar van mag afwijken. Dat is niet logisch. Dit moet zo worden uitgelegd dat artikel 48.12 de bevoegdheid van de raceleider beperkt.”.
Ja en als de FIA dan zegt, nee, het is andersom dan houdt het toch helemaal op? En de FIA gaat dat zeggen omdat anders de deur opengaat om andere zaken weer terug te halen, natuurlijkquote:Op maandag 13 december 2021 15:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Artikeltje 15.3. Daar baseren de stewards ook hun beslissing op dus dat is relevant. Wat ik daar als Mercedes tegen in zou brengen. “Waarom hebben we een uitgeschreven procedure als de wedstrijdleider daar zomaar van mag afwijken. Dat is niet logisch. Dit moet zo worden uitgelegd dat artikel 48.12 de bevoegdheid van de raceleider beperkt.”.
Een auto die sneller is heb je geen hol aan als het wel achter de SC was gefinished. Je hebt er ook niks aan als je er mee in de grindbak staat.quote:Op maandag 13 december 2021 15:11 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
ja kan alles doen wetende dat je auto veel sneller is.
Linksom of rechtsom, Lewis had verloren dankzij de SC.quote:Op maandag 13 december 2021 15:12 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Echt wel hoor. Als Hamilton naar binnen ging was Max buiten gebleven. Dat risico dat je dan onder SC finisht was te groot.
Zeker... dat bedoelde ik eigenlijk ook: zoals grootheden als Senna en Schumacher destijds wereldkampioen werden, dat was nog veel erger dan dat Verstappen al dan niet kon profiteren van een SC of een beslissing van de wedstrijdleiding.quote:Op maandag 13 december 2021 14:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
max is gewoon fair wereldkampioen geworden, niet door een crash, niet door lewis eruit te rammen.
en bij lewis zeggen ze ook altijd dat hij het geluk van een kampioen heeft ?
nu heeft max dat een keer
Over het hele seizoen bezien kun je er niet over twijfelen dat Verstappen de overwinning verdiende. Over deze race bezien misschien wel (Hamilton was sneller) maar de keuzes van de wedstrijdleiding zouden geen factor moeten zijn. Verstappen heeft dit seizoen opvallend veel pech gehad maar dit jaar had ie precies op het goede moment eens geluk.quote:Op maandag 13 december 2021 14:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
max is gewoon fair wereldkampioen geworden, niet door een crash, niet door lewis eruit te rammen.
en bij lewis zeggen ze ook altijd dat hij het geluk van een kampioen heeft ?
nu heeft max dat een keer
Ja, zo gaat dat, dat hele verhaal dat titels een asterisk hebben is van nul en generlei waarde en als je kijkt naar de reacties van de pers buiten het VK dan zie je dat men zich eigenlijk heel weinig laat liggen aan de hele SC situatie.quote:Op maandag 13 december 2021 15:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeker... dat bedoelde ik eigenlijk ook: zoals grootheden als Senna en Schumacher destijds wereldkampioen werden, dat was nog veel erger dan dat Verstappen al dan niet kon profiteren van een SC of een beslissing van de wedstrijdleiding.
En over Senna en Schumacher zeurt bijna niemand meer. Die zijn 100 procent geaccepteerd als Grote Kampioenen Van Weleer. Mede dankzij die titels van 1990 en 1994.
bij de 2de pitstop van max had hij nog genoeg tijd om er wel een hol aan te hebben, lewis vroeg ook of zij niet naar binnen gingenquote:Op maandag 13 december 2021 15:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Een auto die sneller is heb je geen hol aan als het wel achter de SC was gefinished. Je hebt er ook niks aan als je er mee in de grindbak staat.
En laten we wel wezen, deze race heeft wel wat controverse maar het kampioenschap is echt wel verdient. Zeker als je meeneemt dat hij 10 keer eerste is geworden en 8 keer tweede, dat kunnen er niet veel zeggen.quote:Op maandag 13 december 2021 15:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeker... dat bedoelde ik eigenlijk ook: zoals grootheden als Senna en Schumacher destijds wereldkampioen werden, dat was nog veel erger dan dat Verstappen al dan niet kon profiteren van een SC of een beslissing van de wedstrijdleiding.
En over Senna en Schumacher zeurt bijna niemand meer. Die zijn 100 procent geaccepteerd als Grote Kampioenen Van Weleer. Mede dankzij die titels van 1990 en 1994.
Pitcrew liep naar buiten, lewis bleef ook buiten.quote:Op maandag 13 december 2021 15:17 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
bij de 2de pitstop van max had hij nog genoeg tijd om er wel een hol aan te hebben, lewis vroeg ook of zij niet naar binnen gingen
Tja die race in Spa heeft Max nou niet echt enorm veel voordeel gehaald, namelijk een schamele 5 puntjes. Net als dit gelukje in principe maar 7 punten opbracht.quote:Op maandag 13 december 2021 15:15 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat trouwens wel grappig is: de uitslag van Spa werd vooral door mensen uit de Mercedes-hoek fel bekritiseerd maar deze keer hadden ze er blijkbaar geen bezwaar tegen dat een race beslist zou worden achter de safetycar. Op zich snap ik het wel maar heel rechtlijnig is dat niet.
ja stupidquote:Op maandag 13 december 2021 15:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Pitcrew liep naar buiten, lewis bleef ook buiten.
De ICA, international court of appeal. Dat is ook die artikel 15 waar helemaal onderaan de stewardsbeslissing naar verwezen wordt.quote:Op maandag 13 december 2021 15:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat laatste is momenteel niet aan de orde, Mercedes heeft, volgens mij, in beraad om de stewards om herziening te vragen. Er is, tenzij ik het gemist heb, niet gesproken over een ander orgaan, ik weet ook niet precies welk orgaan dat moet zijn?
Andere situatie, maar ook daar was het risico dat de VSC snel kon eindigen, dat gaat met een 10 seconden waarschuwing.quote:Op maandag 13 december 2021 15:17 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
bij de 2de pitstop van max had hij nog genoeg tijd om er wel een hol aan te hebben, lewis vroeg ook of zij niet naar binnen gingen
8, ook snelste raceronde, het was een Grand slam met Pole+FL+P1quote:Op maandag 13 december 2021 15:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Tja die race in Spa heeft Max nou niet echt enorm veel voordeel gehaald, namelijk een schamele 5 puntjes. Net als dit gelukje in principe maar 7 punten opbracht.
Hamilton daarentegen op Silverstone en Hungaroring... Dat zijn al een stuk meer puntjes.
Ja risico dit dat, uiteindelijk ben je een sitting duckquote:Op maandag 13 december 2021 15:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Andere situatie, maar ook daar was het risico dat de VSC snel kon eindigen, dat gaat met een 10 seconden waarschuwing.
Waar staat dat precies dan? Ik zie alleen die ‘overriding authority’ staan, en daar kun je best een boom over opzetten wat dat precies betekent. Alleen al dat ‘in our determination’ in de beslissing van de stewards geeft al aan dat daar ruimte in zit.quote:Op maandag 13 december 2021 15:13 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Er staat letterlijk dat hij er van af mag wijken, dus dat daar gebruik van wordt gemaakt is dus heel logisch.
Dat is wel een beetje de definitie van voorop rijden, dat je kunt worden ingehaaldquote:Op maandag 13 december 2021 15:21 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ja risico dit dat, uiteindelijk ben je een sitting duck
Ja, maar dat willen we niet als het onze man is die voorop rijd!quote:Op maandag 13 december 2021 15:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje de definitie van voorop rijden, dat je kunt worden ingehaald
Denk dat de grootste kans op de titel er alsnog was door gewoon te stoppen op dat moment en dat Mercedes dat ook wel wist. Maar die wilden waarschijnlijk echt het risico niet lopen om achter Max terecht te komen en dus hebben ze het zo gedaan.quote:Op maandag 13 december 2021 15:14 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom, Lewis had verloren dankzij de SC.
Het ging toch om aanknopingspunten voor een hoger beroep?quote:Op maandag 13 december 2021 15:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja en als de FIA dan zegt, nee, het is andersom dan houdt het toch helemaal op? En de FIA gaat dat zeggen omdat anders de deur opengaat om andere zaken weer terug te halen, natuurlijk
Ik zou het beslispunt nog eerder leggen, de regels gelden ook voor de wedstrijdleider. Maar ‘spelbeslissingen’ kunnen achteraf niet teruggedraaid worden. Is in de sport volkomen normaal. Die onterechte penalty laten we ook niet overspelen, die bal over de lijn tellen we er ook niet achteraf bij op. De scheidsrechter beslist en daarmee is het klaar.quote:En dan zit je nog steeds met het probleem dat men dan kan stellen dat Masi weliswaar incorrect gehandeld heeft maar dat het resultaat eerlijk verkregen was door Verstappen en dus blijft staan.
Imola #blessedquote:Op maandag 13 december 2021 15:23 schreef Tijger_m het volgende:
Er is een Brits gezegde over het heen en weer van geluk "Swings and roundabouts", dat is hier van toepassing, Max had geluk, het kwartje viel nu eens de goede kant op en dat is het dan.
Er zijn wat boze mensen die roepen dat het unfair is etc en dat is allemaal waar maar dat is nu eenmaal hoe de sport werkt, het was ook unfair dat Norris Sochi niet won, het was unfair dat Ocon Hongarije won, het was unfair dat Hamilton in Imola gered werd door een rode vlag en ga zo maar door, door het hele seizoen heen heeft dat alle rijders parten gespeeld en soms valt het jouw kant op en soms niet. Deal with it.
Anders was het 9-9 vs 9-7 geworden, dat scheelt ook weer niet enorm veel, ook Hamilton heeft een enorm sterk seizoen gereden, maar wel met een kleine dipquote:Op maandag 13 december 2021 15:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
En laten we wel wezen, deze race heeft wel wat controverse maar het kampioenschap is echt wel verdient. Zeker als je meeneemt dat hij 10 keer eerste is geworden en 8 keer tweede, dat kunnen er niet veel zeggen.
kan zijn dat ik achterlijk ben hoorquote:Op maandag 13 december 2021 15:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar staat dat precies dan? Ik zie alleen die ‘overriding authority’ staan, en daar kun je best een boom over opzetten wat dat precies betekent. Alleen al dat ‘in our determination’ in de beslissing van de stewards geeft al aan dat daar ruimte in zit.
Oftwel als toto graag wil dat de sc nog een rondje rijdt maar Masi vindt van niet, dan is Masi de baas over het naar binnen halen van de sc.quote:Artikel 15.3 stelt dat de wedstrijdleider het gebruik van de safety car onder zijn controle heeft. Daar valt het inzetten en naar binnen halen van de safety car ook onder", oordelen de stewards.
Als schaatsfan vergeet ik nooit het WK van 1988 in Medeo/Alma Ata, waar sommige rijders op een normale (snelle) baan konden rijden en anderen hun zwembroek moesten aantrekken vanwege waterijs. Dat hele toernooi had wel een asterisk verdiend.quote:Op maandag 13 december 2021 15:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, zo gaat dat, dat hele verhaal dat titels een asterisk hebben is van nul en generlei waarde en als je kijkt naar de reacties van de pers buiten het VK dan zie je dat men zich eigenlijk heel weinig laat liggen aan de hele SC situatie.
Ja was prachtigquote:Op maandag 13 december 2021 15:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje de definitie van voorop rijden, dat je kunt worden ingehaald
moet er eens een keer aan gaan rekenen. Maar ik denk dat dit kampioenschap er 1 is geweest waarbij de nummers 1 en 2 zeer weinig hebben laten liggen.quote:Op maandag 13 december 2021 15:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Anders was het 9-9 vs 9-7 geworden, dat scheelt ook weer niet enorm veel, ook Hamilton heeft een enorm sterk seizoen gereden, maar wel met een kleine dip
Ik denk ook nog vaak aan dat toernooi terug inderdaadquote:Op maandag 13 december 2021 15:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als schaatsfan vergeet ik nooit het WK van 1988 in Medeo/Alma Ata, waar sommige rijders op een normale (snelle) baan konden rijden en anderen hun zwembroek moesten aantrekken vanwege waterijs. Dat hele toernooi had wel een asterisk verdiend.
Nou.. dit is niet helemaal waar vind ik.quote:Op maandag 13 december 2021 15:23 schreef Tijger_m het volgende:
het was ook unfair dat Norris Sochi niet won, het was unfair dat Ocon Hongarije won,
Dat soort dingen waren heel gangbaar in die tijd. Tegenwoordig ondenkbaar.quote:Op maandag 13 december 2021 15:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als schaatsfan vergeet ik nooit het WK van 1988 in Medeo/Alma Ata, waar sommige rijders op een normale (snelle) baan konden rijden en anderen hun zwembroek moesten aantrekken vanwege waterijs. Dat hele toernooi had wel een asterisk verdiend.
Maar dat is precies het punt wat ik maak. Betekent dat artikel dat Masi er over gaat, en dus niet Toto de stewards of Bernd Maylander. Of betekent dat artikel dat Masi er over gaat en dan ook nog alle regels aan z’n laars mag lappen.quote:Op maandag 13 december 2021 15:27 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
kan zijn dat ik achterlijk ben hoor
[..]
Oftwel als toto graag wil dat de sc nog een rondje rijdt maar Masi vindt van niet, dan is Masi de baas over het naar binnen halen van de sc.
Ik dénk dat de conclusie moet zijn dat Masi er over gaat, zich daarbij aan de regels moet houden maar dat daar achteraf niet meer aan getornd kan worden. Zo zou ik hem uitleggen.quote:Unless the clerk of the course considers the presence of the safety car is still necessary, once the last lapped car has passed the leader the safety car will return to the pits at the end of the following lap.
Of wat dacht je van die Filipijnse pingpong finale in 1963 met dat gedeukte balletje.quote:Op maandag 13 december 2021 15:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik denk ook nog vaak aan dat toernooi terug inderdaad
Vind je? Max klinkt als een Russische game personagequote:Op maandag 13 december 2021 14:50 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
#grateful
Die gast is zooo goed!
Wat valt er voor Mercedes nog te halen dan? Het is wel behoorlijk veel moeite en negatieve publiciteit om, ik noem maar eens wat, een excuses van de FIA en een lullige schadevergoeding eruit te slepen.quote:Op maandag 13 december 2021 15:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het ging toch om aanknopingspunten voor een hoger beroep?
[..]
Ik zou het beslispunt nog eerder leggen, de regels gelden ook voor de wedstrijdleider. Maar ‘spelbeslissingen’ kunnen achteraf niet teruggedraaid worden. Is in de sport volkomen normaal. Die onterechte penalty laten we ook niet overspelen, die bal over de lijn tellen we er ook niet achteraf bij op. De scheidsrechter beslist en daarmee is het klaar.
Er zijn dagen dat ik er niet aan denk, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 13 december 2021 15:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik denk ook nog vaak aan dat toernooi terug inderdaad
Ik zie hem ook niet zo goed hoor. Gisteren zou het wel pure emotie zijn geweest, dat snap ik ergens nog wel. Maar neem dan vandaag gewoon je verlies.quote:Op maandag 13 december 2021 15:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat valt er voor Mercedes nog te halen dan? Het is wel behoorlijk veel moeite en negatieve publiciteit om, ik noem maar eens wat, een excuses van de FIA en een lullige schadevergoeding eruit te slepen.
Mijn punt was meer dat het niet alleen Verstappen is geweest die geluk/pech had dit seizoen, het is een terugkerend thema in de F1 en ja, SC's zijn altijd een probleem voor de leider, altijd zo geweest ook.quote:Op maandag 13 december 2021 15:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Imola #blessed
Baku klapband
Silverstone eraf gekegeld en #blessed met rode vlag
Hongarije eraf gekegeld
Jeddah zeer ongunstige VSC (maar wel gunstige rode vlag daar tegenover, dus dat is wel in balans)
En dan nu Abu Dhabi waar al het geluk in één klap terug komt.
Dat gesprekje tussen Horner en Masi was toch ook overduidelijk. Masi zegt letterlijk "geef me een momentje, eerst moet de rotzooi van de baan zijn". Met andere woorden, de auto's gaan er daarna tussenuit.quote:Op maandag 13 december 2021 15:33 schreef RAVW het volgende:
hier word het wel mooi uitgelegd ..
ook dat Horner dus verzocht om de auto's er tussen uit te halen en weer te herstarten .. waaraan gehoor gegeven is
https://nl.motorsport.com(...)voor-f1-was/6881292/
Ik zou hem uitleggen dat Masi af mag wijken van de 1 ronde regel als de wedstrijd daarom vraagt (in dit geval het bijna eindigen van de wedstrijd)quote:Op maandag 13 december 2021 15:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat is precies het punt wat ik maak. Betekent dat artikel dat Masi er over gaat, en dus niet Toto de stewards of Bernd Maylander. Of betekent dat artikel dat Masi er over gaat en dan ook nog alle regels aan z’n laars mag lappen.
Want in de regels staat bijvoorbeeld ook dit:
[..]
Ik dénk dat de conclusie moet zijn dat Masi er over gaat, zich daarbij aan de regels moet houden maar dat daar achteraf niet meer aan getornd kan worden. Zo zou ik hem uitleggen.
Klopt, maar het was dat jaar wel heel extreem... en toch hadden die outdoors toernooien wel hun charme.quote:Op maandag 13 december 2021 15:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat soort dingen waren heel gangbaar in die tijd. Tegenwoordig ondenkbaar.
Vraag is of de call niet al eerder gegeven had kunnen worden. Ik denk van wel, en daarom vind ik de handelswijze van Masi in tweede instantie, hoewel creatief, wel te rechtvaardigen. Door zo lang te wachten dreigde Max enorm genaaid te worden terwijl dat niet nodig was.quote:Op maandag 13 december 2021 15:36 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Dat gesprekje tussen Horner en Masi was toch ook overduidelijk. Masi zegt letterlijk "geef me een momentje, eerst moet de rotzooi van de baan zijn". Met andere woorden, de auto's gaan er daarna tussenuit.
Maar denk dat de meeste kijken en fans daar ook wel mee eens zijn over het hele jaar gekeken heeft Max gewoon het Wk verdientquote:Op maandag 13 december 2021 15:46 schreef VacaLoca het volgende:
Als het andersom was geweest dan was ik wrs ook boos dat het rigged is, als je artikelen leest dat SC ronde later pas naar binnen had gemoeten volgens de regels. En dat het dus niet correct is daarvan af te wijken.
Maar het past bij dit seizoen en over hele seizoen had Hamilton alle mazzel op aarde en eindelijk portie karma gekregen als correctie. Het is dus niet helemaal rechtvaardig qua alleen abu Dhabi gezien, maar het voelt bijzonder rechtvaardig over het hele seizoen.
En soms zo vreselijkquote:Op maandag 13 december 2021 15:49 schreef RAVW het volgende:
[..]
Maar denk dat de meeste kijken en fans daar ook wel mee eens zijn over het hele jaar gekeken heeft Max gewoon het Wk verdient
en dat is toch waar het om gaat .. je moet soms het geluk ook aan je zijde hebben en dat heeft Max net op het juiste moment gehad ..
dat maakt de sport soms ook zo mooi
Kan waar zijn, kan Max zijn die eventjes Toto wil pesten of degene die dit post heeft het verzonnen.quote:
Ik geloof ook best wel dat Toto minder vervelend is dan hij lijkt en dat hij in de toekomst stiekem best wel graag met verstappen zou willen samenwerken.quote:
De finale van het WK rally waarin Toyota de restrictorplate uit de luchtinlaten verwijderdequote:Op maandag 13 december 2021 15:33 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Of wat dacht je van die Filipijnse pingpong finale in 1963 met dat gedeukte balletje.
Ik denk dat Toto het Max niet misgunt maar liever zag dat de beslissingen in het voordeel van Lewis waren genomen.quote:
Of Verstappen daar zin in heeft is een andere vraagquote:Op maandag 13 december 2021 15:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik geloof ook best wel dat Toto minder vervelend is dan hij lijkt een dat hij in de toekomst stiekem best wel graag met verstappen zou willen samenwerken.
begrijpelijk in the heat of the moment, eerst maar weer een competitieve auto hebben volgend jaarquote:Op maandag 13 december 2021 15:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of Verstappen daar zin in heeft is een andere vraag
Gisteren was Max nogal uitgesproken in zijn voorkeur, geloof ik
Ik kan me nog wel een moment herinneren dat het andersom was (voor mij althans). In 2019 toen Gianluca Rocchi met een aantal forse arbitrale fouten Ajax overwintering in de CL door de neus boorde. Maar ook die uitslag is uiteindelijk gewoon blijven staan, ondanks dat Rocchi nog erdoor in de problemen is gekomen binnen de UEFA.quote:Op maandag 13 december 2021 15:46 schreef VacaLoca het volgende:
Als het andersom was geweest dan was ik wrs ook boos dat het rigged is, als je artikelen leest dat SC ronde later pas naar binnen had gemoeten volgens de regels. En dat het dus niet correct is daarvan af te wijken.
Maar het past bij dit seizoen en over hele seizoen had Hamilton alle mazzel op aarde en eindelijk portie karma gekregen als correctie. Het is dus niet helemaal rechtvaardig qua alleen abu Dhabi gezien, maar het voelt bijzonder rechtvaardig over het hele seizoen.
Nee.quote:
Ja, dit wordt een spannende winter voor velen, de nieuwe auto's gaan alles overhoop halen en er zullen zeker winnaars en verliezers zijn. Maar Mercedes and RB houden hun motoren en dat is toch wel een belangrijk aspect.quote:Op maandag 13 december 2021 15:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
begrijpelijk in the heat of the moment, eerst maar weer een competitieve auto hebben volgend jaar
Dat kun je verschillend lezen. Bepaalt hij wanneer de SC wel of niet nodig is, of bepaalt hij ook dat de SC een ronde eerder naar binnen moet dan normaal.quote:Op maandag 13 december 2021 15:06 schreef Perox het volgende:
[..]
Met dat dikgedrukte beginnen ze dus:
[..]
The club of 33 34.quote:
quote:Op maandag 13 december 2021 15:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of Verstappen daar zin in heeft is een andere vraag
Gisteren was Max nogal uitgesproken in zijn voorkeur, geloof ik
Nope.quote:
quote:
Mooi wel, allemaal die foto's met coureurs die bij Max om de nek hangen, zelfs Lewis trouwens.quote:
Beter schrappen ze die 1 ronde regel, had een hoop gezeik gescheeldquote:Op maandag 13 december 2021 15:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat kun je verschillend lezen. Bepaalt hij wanneer de SC wel of niet nodig is, of bepaalt hij ook dat de SC een ronde eerder naar binnen moet dan normaal.
Dat laatste lijkt mij twijfelachtig. Het eerste is niet meer dan logisch. Iemand moet dat bepalen namelijk.
ik hoop echt dat Ferrari weer een keer serieus mee kan doenquote:Op maandag 13 december 2021 15:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dit wordt een spannende winter voor velen, de nieuwe auto's gaan alles overhoop halen en er zullen zeker winnaars en verliezers zijn. Maar Mercedes and RB houden hun motoren en dat is toch wel een belangrijk aspect.
Klassieker inderdaad. De Finale van het Btcc in 1992 was ook schitterend. BMW en Vauxhall konden nog winnen en in de finale ging het helemaal van knallestein tussen Steve Soper en John Cleland.quote:Op maandag 13 december 2021 16:03 schreef RAVW het volgende:
Als we het over vuil spel hebben iemand die van de jaren 90 de TDM gevolgd heb ... daar werd pas vies gespeeld ..
Alessandro Nannini vs Roland Asch op Singen
was wel eens van de spannendste wedstrijden die ik ooit gezien heb, je wist gewoon wat er ging gebeuren en dat het goed fout zou gaan
En McLaren, dan heb je tenminste echte strijd over een heel seizoen, nu is het toch, hoe spannend dan ook dit seizoen een onderonsje tussen Mercedes en RBR.quote:Op maandag 13 december 2021 16:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik hoop echt dat Ferrari weer een keer serieus mee kan doen
Het grappige is dat de keuzes van de wedstrijdleiding uiteindelijk een veel mindere factor waren dan er alom werd beweerd. De keuzes hebben wel voor veel discussie en consternatie gezorgd.quote:Op maandag 13 december 2021 15:15 schreef beantherio het volgende:
[..]
Over het hele seizoen bezien kun je er niet over twijfelen dat Verstappen de overwinning verdiende. Over deze race bezien misschien wel (Hamilton was sneller) maar de keuzes van de wedstrijdleiding zouden geen factor moeten zijn. Verstappen heeft dit seizoen opvallend veel pech gehad maar dit jaar had ie precies op het goede moment eens geluk.
Wat trouwens wel grappig is: de uitslag van Spa werd vooral door mensen uit de Mercedes-hoek fel bekritiseerd maar deze keer hadden ze er blijkbaar geen bezwaar tegen dat een race beslist zou worden achter de safetycar. Op zich snap ik het wel maar heel rechtlijnig is dat niet.
Met zo veel geluk wat hij voor de rest had in het seizoen, is dit geen dure.quote:Op maandag 13 december 2021 16:01 schreef NY_Giant het volgende:
De misser van Hamilton bij de herstart in Baku is zo toch wel een hele dure geworden! Ook nog eens een compleet eigen fout waaraan niemand anders schuld heeft.
Dit is gewoon racen en laten racen .....quote:Op maandag 13 december 2021 16:12 schreef Sabata het volgende:
[..]
Klassieker inderdaad. De Finale van het Btcc in 1992 was ook schitterend. BMW en Vauxhall konden nog winnen en in de finale ging het helemaal van knallestein tussen Steve Soper en John Cleland.
Hm, ja, Max heeft daar een opinie over na met 300 km/h per uur in de barriere te vliegen.quote:Op maandag 13 december 2021 16:16 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dit is gewoon racen en laten racen .....
oke dat er na de race straffen kwamen .. dat boeide niemand maar op de baan ..... was het gewoon oorlog
hard tegen hard , dat mis ik wel een beetje inde race sport tegenwoordig
te veel save en veiligheid ... kom op laat die gasten racen
En dan ook nog een famillie die zich zorgen maakt over een mogelijk te bruine huidskleur van een kleinkind.quote:Op maandag 13 december 2021 15:10 schreef Nielsch het volgende:
Valt me tegen van Hamilton dat hij zich wil laten knighten door een familie die graag op beesten jaagt.
ja gewoon niet blaten gewoon een paar races later WK worden dan laat je zien wie de baas isquote:Op maandag 13 december 2021 16:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, ja, Max heeft daar een opinie over na met 300 km/h per uur in de barriere te vliegen.
Grootste probleem is dat grindbakken eruit zijn gehaald op veel circuits. Niet zozeer alleen veiligheid, maar ook automerken en sponsors die het niet leuk vonden dat hun merk in puin naast de baan zichtbaar. Dus asfalt en uitloop stroken en iedereen gaat ineens proberen die bocht ietsje scherper af te snijden. Daarom kwamen er uiteindelijk meer regels. Imola, Silverstone en Red Bull ring zijn op dit moment de eerlijkste circuits. Maak je een fout dan lig je eruit. Helaas zal Silverstone niet bij iedereen met definitie "eerlijk" vanwege de Red mist die Lewis op dat moment in zijn hersenpan had, maar goedquote:Op maandag 13 december 2021 16:16 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dit is gewoon racen en laten racen .....
oke dat er na de race straffen kwamen .. dat boeide niemand maar op de baan ..... was het gewoon oorlog
hard tegen hard , dat mis ik wel een beetje inde race sport tegenwoordig
te veel save en veiligheid ... kom op laat die gasten racen
Neuh, tot HAM met F1 pensioen gaat blijven die twee wel vooraan vechten, vermoedelijk. Moeten even afwachten wat de '22 auto's gaan opleveren, natuurlijk.quote:Op maandag 13 december 2021 16:24 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja gewoon niet blaten gewoon een paar races later WK worden dan laat je zien wie de baas is
Max zijn tijd komt ook nog wel .. tussen Ham en Max is het echt nog niet gedaan
maar dat is gewoon je je winnaarmentaliteit, winnen of niets
Nee ik type alleen leugens.quote:Op maandag 13 december 2021 15:33 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Vind je? Max klinkt als een Russische game personage
Zandvoort, Suzuka, Albert Park, Monaco.quote:Op maandag 13 december 2021 16:25 schreef Sabata het volgende:
[..]
Grootste probleem is dat grindbakken eruit zijn gehaald op veel circuits. Niet zozeer alleen veiligheid, maar ook automerken en sponsors die het niet leuk vonden dat hun merk in puin naast de baan zichtbaar. Dus asfalt en uitloop stroken en iedereen gaat ineens proberen die bocht ietsje scherper af te snijden. Daarom kwamen er uiteindelijk meer regels. Imola, Silverstone en Red Bull ring zijn op dit moment de eerlijkste circuits. Maak je een fout dan lig je eruit. Helaas zal Silverstone niet bij iedereen met definitie "eerlijk" vanwege de Red mist die Lewis op dat moment in zijn hersenpan had, maar goed
Niet in Nederland denk ik, misschien kun je nog wel ergens een extreem skere stream van Sky vinden als je hard zoekt.quote:Op maandag 13 december 2021 16:30 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Wordt dit ergens uitgezonden?
Dat is nog nooit live geweest, volgens mij?quote:Op maandag 13 december 2021 16:30 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Totaal niet boeiend, joh. Eerstvolgende interessante sessie is de wintertest.quote:Op maandag 13 december 2021 16:30 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
toch maar iets minder klagen en meer toestaan want bij deze racen hoor ik ze er niet overquote:Op maandag 13 december 2021 16:25 schreef Sabata het volgende:
[..]
Grootste probleem is dat grindbakken eruit zijn gehaald op veel circuits. Niet zozeer alleen veiligheid, maar ook automerken en sponsors die het niet leuk vonden dat hun merk in puin naast de baan zichtbaar. Dus asfalt en uitloop stroken en iedereen gaat ineens proberen die bocht ietsje scherper af te snijden. Daarom kwamen er uiteindelijk meer regels. Imola, Silverstone en Red Bull ring zijn op dit moment de eerlijkste circuits. Maak je een fout dan lig je eruit. Helaas zal Silverstone niet bij iedereen met definitie "eerlijk" vanwege de Red mist die Lewis op dat moment in zijn hersenpan had, maar goed
Ja is waar, maar ik moet afkicken of zoquote:Op maandag 13 december 2021 16:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Totaal niet boeiend, joh. Eerstvolgende interessante sessie is de wintertest.
Die verwacht ik nietquote:Op maandag 13 december 2021 16:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is nog nooit live geweest, volgens mij?
Wel benieuwd of Max daar zin in heeft trouwens
Misschien dat ze Russell alle mogelijkheden willen geven om te testen in die auto?quote:Op maandag 13 december 2021 16:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Niet in Nederland denk ik, misschien kun je nog wel ergens een extreem skere stream van Sky vinden als je hard zoekt.
Heeft Lewis zich trouwens compleet klem gezopen aangezien die als enige (nou ja, op Mazepin met zijn corona na dan) niet rijdt?
Tuurlijk wel, gewoon in z'n zwembroek, nummer 1 op de auto en gaan.quote:Op maandag 13 december 2021 16:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is nog nooit live geweest, volgens mij?
Wel benieuwd of Max daar zin in heeft trouwens
Snap ik. Ik zit as we speak de race van Bahrein weer te kijkenquote:Op maandag 13 december 2021 16:36 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ja is waar, maar ik moet afkicken of zo
Komt ook omdat er op veel van die circuits ook motorraces worden gehouden, motorracers houden niet zo heel erg van grindbakken (grotere kans op botbreuken).quote:Op maandag 13 december 2021 16:25 schreef Sabata het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat zoiets binnen een paar dagen wel om te bouwen is, of valt dat tegen?quote:Op maandag 13 december 2021 16:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Komt ook omdat er op veel van die circuits ook motorraces worden gehouden, motorracers houden niet zo heel erg van grindbakken (grotere kans op botbreuken).
De actie van Max was ook wel een Ricciardo-achtige divebombquote:Op maandag 13 december 2021 16:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Komt ook omdat er op veel van die circuits ook motorraces worden gehouden, motorracers houden niet zo heel erg van grindbakken (grotere kans op botbreuken).
Neemt niet weg dat de witte lijn beter en meer gerespecteerd moet worden.
Alonso liet dat dit jaar ook goed zien, lokte zelfs een straf uit om aan te tonen dat het nergens op slaat als een rijder gewoon een bocht af kan snijden zonder enige straf.
En zo'n actie van Lewis gister, dat had ook bestrafd moeten worden en dan niet alleen met wat langzamer rijden.
(Volgens Masi was Max er nog niet voorbij, Lewis sneed wel de bocht af en hoefde dus alleen die gewonnen tijd terug te geven)
(En Max was er nog niet voorbij omdat ie eigenlijk rechtdoor reed en pas later instuurde waardoor er voor anderen geen ruimte meer was)
Lewis wordt woensdag blijkbaar geridderd door een stel adellijke, op dieren jagende racisten.quote:Op maandag 13 december 2021 16:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Niet in Nederland denk ik, misschien kun je nog wel ergens een extreem skere stream van Sky vinden als je hard zoekt.
Heeft Lewis zich trouwens compleet klem gezopen aangezien die als enige (nou ja, op Mazepin met zijn corona na dan) niet rijdt?
De race was over en de kampioen was bekendquote:Op maandag 13 december 2021 12:07 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja, ik zie het al: @:klaasweetalles
Plaatje had er gewoon onder gekund ipv mijn kunstwerk te deleten.
daar sta je dan als Ham met je blacklivesmatter tshirt aanquote:Op maandag 13 december 2021 16:42 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Lewis wordt woensdag blijkbaar geridderd door een stel adellijke, op dieren jagende racisten.
Mooiquote:Op maandag 13 december 2021 15:51 schreef nils7 het volgende:
Lol zei het gisteren nog:
https://www.formule1.nl/n(...)WEJtEU8GDfA5ipa58IK0
Geen idee maar dat is toch ook wel een anticlimax dat ze na al die hectiek dinsdag alweer aan de bak mogen.quote:Op maandag 13 december 2021 16:30 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Thats da jobquote:Op maandag 13 december 2021 16:44 schreef beantherio het volgende:
[..]
Geen idee maar dat is toch ook wel een anticlimax dat ze na al die hectiek dinsdag alweer aan de bak mogen.
Donderdag is trouwens de prijsuitreiking van het kampioenschap.
Of ze handhaven hem op basis van dat er een goede reden achter zit.quote:Op maandag 13 december 2021 16:09 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Beter schrappen ze die 1 ronde regel, had een hoop gezeik gescheeld
quote:Op maandag 13 december 2021 16:44 schreef RAVW het volgende:
[..]
daar sta je dan als Ham met je blacklivesmatter tshirt aan
wilde net zeggenquote:
Die dan weer in Parijs is, dus dat wordt incl een jetlagquote:Op maandag 13 december 2021 16:44 schreef beantherio het volgende:
[..]
Geen idee maar dat is toch ook wel een anticlimax dat ze na al die hectiek dinsdag alweer aan de bak mogen.
Donderdag is trouwens de prijsuitreiking van het kampioenschap.
die hebben daar geen last van hoor die vliegen zo vaak en zijn zo vaak in diverse tijd verschillen beland ..quote:Op maandag 13 december 2021 16:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die dan weer in Parijs is, dus dat wordt incl een jetlag
Zekers. En daar zullen ze ook niet over klagen. Maar het zal wel even schakelen zijn na zo'n tsunami van emotie op zondag.quote:Op maandag 13 december 2021 16:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Thats da job
Ze krijgen er best aardig voor betaald, heh
Is ook waar en Max zal het ook niet zoveel boeien waarschijnlijk..quote:Op maandag 13 december 2021 16:51 schreef RAVW het volgende:
[..]
die hebben daar geen last van hoor die vliegen zo vaak en zijn zo vaak in diverse tijd verschillen beland ..
daar wen je aan ..
en Max zal wel even een weekje nodig hebben wil de kater weg zijn dus die heeft er al geen last van
Nee, die is onnavolgbaarquote:Op maandag 13 december 2021 16:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Is ook waar en Max zal het ook niet zoveel boeien waarschijnlijk..
En anders kun je altijd nog Raikkonen imiteren
gewoon een nuchtere Hollander dusquote:Op maandag 13 december 2021 16:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, die is onnavolgbaar
Ik zag gisteren een paar interviews met hem en ik moest toch wel lachen, hij is helemaal klaar met F1 en al dat gedoe van well wishers vind hij ook maar niks
Vermoedelijk wel al was het alleen maar omdat Verstappen dan geheid de schuld had gekregen.quote:Op maandag 13 december 2021 17:01 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme, Reddit heeft het weer voor elkaar hoor
Als Verstappen en Hamilton er samen af waren gegaan in de laatste ronde, dan was Hamilton kampioen. Aan jullie om daar even over na te denken
quote:Personally, I would just be embarrassed to claim that I'd won that race if I were Verstappen.
quote:Definitely a hollow win. Unfortunately for Max, until he wins it properly he will be thought of as a false champion.
quote:It won't matter to his fans, but it'll definitely cast a shadow over his win unless he backs it up with another couple.
quote:You know what else is great about yesterday's race?
Lewis goes home knowing he is the true world champion of this year.
Max goes home knowing Lewis completely outraced him in the final races, and he wins only on a technicality and hoax, with questions over whether he is a false champion.
quote:Stop with this feeling bad for Max nonsense if the result is changed. Either decision now is unfair to the opposition, as neither of them did anything wrong, it's Masi who has messed up and he's the sole person to blame. Had he followed the rules and not made up his own, Lewis would be the champion and therefore in the (slim) event the decision is changed, it is the correct call.
quote:Yeah, I am sure Latifi is on it too the bastard. Wonder how deep it goes.
Gelezen ja. Maar dan hadden Sainz en Ricciardo ook iets moeten doen of zo?quote:Op maandag 13 december 2021 17:01 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme, Reddit heeft het weer voor elkaar hoor
Als Verstappen en Hamilton er samen af waren gegaan in de laatste ronde, dan was Hamilton kampioen. Aan jullie om daar even over na te denken
Nee, Hamilton had oprecht gewonnen.quote:Op maandag 13 december 2021 17:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vermoedelijk wel al was het alleen maar omdat Verstappen dan geheid de schuld had gekregen.
Ach joh, lekker laten lullen, Verstappen is de WDC en deze zgn. fans schuimen volop.
Ook goed. Ik bedoel, who cares, het is allemaal "als mijn tante een lul had was ze mijn oom"quote:Op maandag 13 december 2021 17:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, Hamilton had oprecht gewonnen.
Stelletje Anti-Maxxers..quote:Op maandag 13 december 2021 17:02 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Doe ik nietquote:Op maandag 13 december 2021 17:04 schreef Marcoss het volgende:
Jullie moeten niet zoveel Reddit lezen
(tenzij met een enorme glimlach)
Nee, deze vond ik wel interessant eigenlijkquote:Op maandag 13 december 2021 17:04 schreef Marcoss het volgende:
Jullie moeten niet zoveel Reddit lezen
(tenzij met een enorme glimlach)
ze hebben het verkeerd of mis ik iets?quote:Op maandag 13 december 2021 17:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, deze vond ik wel interessant eigenlijk
De hele tijd wisten we dat een crash Verstappen kampioen had betekend, maar in dit specifieke scenario was het anders.
Veiligheid natuurlijk, maar dat kan de leider zelf wel bepalen zonder vast te zitten aan 1 ronde.quote:Op maandag 13 december 2021 16:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Of ze handhaven hem op basis van dat er een goede reden achter zit.
Met een rode vlag dan zodat ze de stand van een ronde eerder pakken?quote:Op maandag 13 december 2021 17:08 schreef Adames het volgende:
[..]
ze hebben het verkeerd of mis ik iets?
Hoe dan? Hebben ze een scenario verzonnen waarbij er tig coureurs nog van de baan af zouden schieten en Hamilton met een P10 (90+% van de raceafstand afgelegd) nog het punt voor de snelste raceronde kon meepikken?quote:Op maandag 13 december 2021 17:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, deze vond ik wel interessant eigenlijk
De hele tijd wisten we dat een crash Verstappen kampioen had betekend, maar in dit specifieke scenario was het anders.
Ach ondertussen zijn er genoeg filmpjes van over de hele wereld te vinden die keihard gingen JUICHEN toen onze Max Hamilton voorbij ging!!quote:
Alles buiten de top 9 was op een ronde gezet (ervan uit gaande dat Sainz Ricciardo in had gehaald), dus Hamilton was P10 geworden.quote:Op maandag 13 december 2021 17:08 schreef Adames het volgende:
[..]
Als hij de finish niet haalt?quote:Op maandag 13 december 2021 17:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alles buiten de top 9 was op een ronde gezet (ervan uit gaande dat Sainz Ricciardo in had gehaald), dus Hamilton was P10 geworden.
Ja hij heeft natuurlijk wel gewoon het constructeurskampioenscchap binnengehaald.quote:
Dan had RBR zeer waarschijnlijk wél een pitstop gedaan en had Max ook op rood gestaan voor die laatste ronde.quote:Op maandag 13 december 2021 17:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Bedenk je de hele race eens andersom, Max hele race op kop, Hamilton die in de pacecar situatie het voordeel krijgt.
Dan geldt dat wel voor specifiek deze situatie, in de situatie dat Max op kop lag (en dat was het meest realistische scenario waar een crash mogelijk was), was Max dan kampioen geweest.quote:Op maandag 13 december 2021 17:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alles buiten de top 9 was op een ronde gezet (ervan uit gaande dat Sainz Ricciardo in had gehaald), dus Hamilton was P10 geworden.
Ja what if, maar bedoel als HAM dan net wint met voordeel, reken erop dat RBR dan ook hoger beroep had aangetekend.quote:Op maandag 13 december 2021 17:14 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dan had RBR zeer waarschijnlijk wél een pitstop gedaan en had Max ook op rood gestaan voor die laatste ronde.
Crash, rode vlag situatie van een ronde ervoor.quote:Op maandag 13 december 2021 17:08 schreef Adames het volgende:
[..]
Het leek er aanvankelijk niet op dat iemand daar een neuk om gafquote:Op maandag 13 december 2021 17:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja hij heeft natuurlijk wel gewoon het constructeurskampioenscchap binnengehaald.
Dat is ook wel een aanname.. ik gok inderdaad dat RB wat meer risico's durft te nemen, maar ook dat was geen zekerheidje geweestquote:Op maandag 13 december 2021 17:14 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dan had RBR zeer waarschijnlijk wél een pitstop gedaan en had Max ook op rood gestaan voor die laatste ronde.
Wat een onzin weer, gewoon dnfquote:Op maandag 13 december 2021 17:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, hij heeft dan net zoveel rondjes gereden als de coureurs op een ronde achterstand
Dat niet nee, heb ook het idee dat er tegenwoordig minder waarde aan wordt gehangen dan vroegerquote:Op maandag 13 december 2021 17:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het leek er aanvankelijk niet op dat iemand daar een neuk om gaf
Moet wel een beetje spannend zijn hèquote:Op maandag 13 december 2021 17:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat niet nee, heb ook het idee dat er tegenwoordig minder waarde aan wordt gehangen dan vroeger
Eens.quote:Op maandag 13 december 2021 17:18 schreef Isdatzo het volgende:
Wat ze hadden moeten doen na die crash was de rode vlag zwaaien: iedereen terug naar de pits, iedereen krijgt de kans om nieuwe bandjes te monteren en dan de resterende paar rondes is het dan gewoon een eerlijke strijd tussen Verstappen en Hamilton.
Met Hamilton op banden van 20 rondjes oud? Dat denk ik niet.quote:Op maandag 13 december 2021 17:14 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Neequote:Op maandag 13 december 2021 17:18 schreef Isdatzo het volgende:
Wat ze hadden moeten doen na die crash was de rode vlag zwaaien: iedereen terug naar de pits, iedereen krijgt de kans om nieuwe bandjes te monteren en dan de resterende paar rondes is het dan gewoon een eerlijke strijd tussen Verstappen en Hamilton.
Profiteren van de situatie hoort natuurlijk ook gewoon bij de sportquote:Op maandag 13 december 2021 17:18 schreef Isdatzo het volgende:
Wat ze hadden moeten doen na die crash was de rode vlag zwaaien: iedereen terug naar de pits, iedereen krijgt de kans om nieuwe bandjes te monteren en dan de resterende paar rondes is het gewoon een eerlijke strijd tussen Verstappen en Hamilton.
daar dachten bij de crashgate toch anders overquote:Op maandag 13 december 2021 17:20 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Profiteren van de situatie hoort natuurlijk ook gewoon bij de sport
Alleen omdat het de laatste race is? Er was vooraf bepaald dat deze bocht in principe niet voor een rode vlag in aanmerking kwam. Dan is het het lot dat de SC dit keer voordeling voor Max zou zijn. En dan is het geblunder van Masi dat hij mist veroorzaakt over het unlappen van auto's.quote:Op maandag 13 december 2021 17:18 schreef Isdatzo het volgende:
Wat ze hadden moeten doen na die crash was de rode vlag zwaaien: iedereen terug naar de pits, iedereen krijgt de kans om nieuwe bandjes te monteren en dan de resterende paar rondes is het gewoon een eerlijke strijd tussen Verstappen en Hamilton.
Snap niet zo goed wat deze er tussen moet.quote:Op maandag 13 december 2021 17:02 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Stop with this feeling bad for Max nonsense if the result is changed. Either decision now is unfair to the opposition, as neither of them did anything wrong, it's Masi who has messed up and he's the sole person to blame. Had he followed the rules and not made up his own, Lewis would be the champion and therefore in the (slim) event the decision is changed, it is the correct call.
Helemaal niet waarschijnlijk. Want als ze dat zouden doen zou Hamilton ook doorgereden zijn en aan kop van de wedstrijd gekomen. En Verstappen achter een rijtje achterblijvers.quote:Op maandag 13 december 2021 17:14 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 december 2021 17:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
daar dachten bij de crashgate toch anders over![]()
Het klopt in ieder geval niet dat Lewis kampioen is als Masi letterlijk de regels had gevolgdquote:Op maandag 13 december 2021 17:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Snap niet zo goed wat deze er tussen moet.
Rest is wel scott tenorman waardig ja.
Och ik ben het niet 100% eens met Masi (die van ALLE kanten kritiek heeft gekregen) en ik voer weer zogenaamd een act op.quote:
weer NL die mazzel heb bij foutjes van de organisatorquote:Op maandag 13 december 2021 17:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oké oké, uitzonderingen daargelaten
Ze zouden dan allebei achter de achterblijvers waren gekomen (want Max op plek 2 was ze nog niet voorbij)quote:Op maandag 13 december 2021 17:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Helemaal niet waarschijnlijk. Want als ze dat zouden doen zou Hamilton ook doorgereden zijn en aan kop van de wedstrijd gekomen. En Verstappen achter een rijtje achterblijvers.
Anticiperen op de ander is in dit geval alleen mogelijk als je achter ligt. Maar ook meteen als het geval zich aandient. Doe je het een ronde later dan zit het veld al zo dicht achter elkaar dat er een stuk of 12 auto's tussen zitten.
Hamilton heeft dit voordeel ook een keer eerder dit seizoen gehad, iedereen hier woedend dat dit mogelijk was. Maar dat was ook niet het probleem voor Ham, het was de wil van de FIA om racend het seizoen vol te maken die hem de das om deed.
Maar ja, ze hadden vooraf aangegeven dat ze geen rood zouden zwaaien voor incidenten in die bocht.quote:Op maandag 13 december 2021 17:18 schreef Isdatzo het volgende:
Niet vergeten dat ze bij >75% van de race de race ook kunnen afvlaggen bij rode vlag. Dan geldt de stand van de voorlaatste ronde.quote:Op maandag 13 december 2021 17:18 schreef Isdatzo het volgende:
Dit klopt natuurlijk ook. Maar ik vind wel dat er serieus gekeken mag worden naar het effect wat SC's hebben op de wedstrijd. Dat geldt natuurlijk ook voor rode vlaggen, want dat is in 9 van de 10 gevallen net zo van invloed op de wedstrijd.quote:Op maandag 13 december 2021 17:24 schreef aesop het volgende:
[..]
Alleen omdat het de laatste race is? Er was vooraf bepaald dat deze bocht in principe niet voor een rode vlag in aanmerking kwam. Dan is het het lot dat de SC dit keer voordeling voor Max zou zijn. En dan is het geblunder van Masi dat hij mist veroorzaakt over het unlappen van auto's.
Wat ze hadden moeten doen was de lapped cars eerder laten unlappen.
moeten? misschien kunnen maar daar moet toch ook een reden voor zijnquote:Op maandag 13 december 2021 17:18 schreef Isdatzo het volgende:
Dat klopt. Maar tussen de 1e die pit en de 2e die een volle ronde later pit zouden nog meer 'backmarkers' gereden hebben. De koploper is altijd de lul. Of die nou LH of MV heet.quote:Op maandag 13 december 2021 17:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze zouden dan allebei achter de achterblijvers waren gekomen (want Max op plek 2 was ze nog niet voorbij)
Masi achtte dat gezien de veiligheidssituatie op de baan dus niet nodig. En die call is toch echt aan hem alleen, hoe boos Horner of Toto of wie dan ook daarover is.quote:Op maandag 13 december 2021 17:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
moeten? misschien kunnen maar daar moet toch ook een reden voor zijn
Daarom en ik begrijp ook echt nog wel dat Mercedes protest heeft ingediend maar als je dan nein nein nein als antwoord krijgt moet je gewoon je verlies nemen hoe zuur dan ook.quote:Op maandag 13 december 2021 17:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Masi achtte dat gezien de veiligheidssituatie op de baan dus niet nodig. En die call is toch echt aan hem alleen, hoe boos Horner of Toto of wie dan ook daarover is.
Oh zeker, de SC is praktisch altijd in het nadeel van de leider, maar dat betekent (wat mij betreft) niet dat de regels in een beslissende race opeens anders moeten zijn dan in een "normale" racequote:Op maandag 13 december 2021 17:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar tussen de 1e die pit en de 2e die een volle ronde later pit zouden nog meer 'backmarkers' gereden hebben. De koploper is altijd de lul. Of die nou LH of MV heet.
Horner doet het een stuk subtieler en minder frequent, maar is wel net zo bezig natuurlijk.quote:Op maandag 13 december 2021 17:36 schreef RAVW het volgende:
Brawn klaar met geklaag van teambazen naar de wedstrijdleiding: "Volgend seizoen stoppen we ermee
https://www.nu.nl/voetbal(...)ingblunder-uefa.html
bedankt Toto maar
Bovendien gaan ze echt niet aan de SC sleutelen. Het is een veiligheidsmechanisme.quote:Op maandag 13 december 2021 17:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh zeker, de SC is praktisch altijd in het nadeel van de leider, maar dat betekent (wat mij betreft) niet dat de regels in een beslissende race opeens anders moeten zijn dan in een "normale" race
het verschil zit hem tussen het vragen en het eisen / opleggenquote:Op maandag 13 december 2021 17:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Horner doet het een stuk subtieler en minder frequent, maar is wel net zo bezig natuurlijk.
Het verdriet van Merc zit 'm dan ook in de "verkorte procedure" die Masi toepaste. Daar had hij als wedstrijdleider misschien wel recht op maar dan moet er een goede reden voor zijn.quote:Op maandag 13 december 2021 17:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh zeker, de SC is praktisch altijd in het nadeel van de leider, maar dat betekent (wat mij betreft) niet dat de regels in een beslissende race opeens anders moeten zijn dan in een "normale" race
Wat dat betreft sta je als Duitstalige die Engels praat altijd ook met 1-0 achter.quote:Op maandag 13 december 2021 17:41 schreef RAVW het volgende:
[..]
het verschil zit hem tussen het vragen en het eisen / opleggen
en ook de manier van toon natuurlijk
Dit heeft niks met een eerlijke strijd te maken.....dan zouden ze dat bij elke crash moeten doen. complete onzin dus.quote:Op maandag 13 december 2021 17:18 schreef Isdatzo het volgende:
Dit vind ik wel een hele goede. Als het deze week herhaald wordt, ga ik hem opnemenquote:Op maandag 13 december 2021 17:43 schreef JanGroen het volgende:
Wie weet hoe ik de volledige race van Ziggo met commentaar van Olaf kan downloaden? Of heeft iemand dat al gedaan?
Die reden was omdat de teams allemaal(!) hebben aangegeven dat ze niet achter een SC een race willen beëindigen.quote:Op maandag 13 december 2021 17:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het verdriet van Merc zit 'm dan ook in de "verkorte procedure" die Masi toepaste. Daar had hij als wedstrijdleider misschien wel recht op maar dan moet er een goede reden voor zijn.
Die reden was dan waarschijnlijk om een enerverende slotronde te creëren.
Tja, op zich passend in dit dramatische seizoen maar iets wat nog nooit eerder is voorgekomen (zover ik weet)
je kunt toch met ziggo go de wedstijd terug kijken en dan opnemenquote:Op maandag 13 december 2021 17:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een hele goede. Als het deze week herhaald wordt, ga ik hem opnemen
Nee, dat kan niet. Ik moet mijn oude Humax daarvoor inzetten.quote:Op maandag 13 december 2021 17:46 schreef RAVW het volgende:
[..]
je kunt toch met ziggo go de wedstijd terug kijken en dan opnemen
Downloaden op usenet. Geluid er uit halen met bijvoorbeeld programma Handbrake.quote:Op maandag 13 december 2021 17:43 schreef JanGroen het volgende:
Wie weet hoe ik de volledige race van Ziggo met commentaar van Olaf kan downloaden? Of heeft iemand dat al gedaan?
Mercedes zal (terecht of niet) altijd klagen als zij vinden dat ze onrecht is aangedaan, net zoals RB dat doet als zij dat gevoel hebben. Of het dan voorheen vaker bij de ander gebeurd is, staat daar verder los van.. Het is niet dat Mercedes nu niet mag klagen over een (in hun ogen) verkeerde beslissing omdat de concurrent in het verleden vaker pech heeft gehad dan zij..quote:Op maandag 13 december 2021 17:47 schreef Predator40 het volgende:
waarom accepteerd men niet dat een SC ook weleens verkeerd kan uitpakken voor MB/lewis ?
en dan moeten ineens de regels aangepast gaan worden, of andere regels zoals een rode vlag, wat een lachtertje
het is zovaak gebeurd bij RB.
Ik ben werkelijk benieuwd naar de verklaring van Masi.quote:Op maandag 13 december 2021 17:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die reden was omdat de teams allemaal(!) hebben aangegeven dat ze niet achter een SC een race willen beëindigen.
De mensen die dat zeggen zijn geen fan van MB/Lewis, maar hebben een hekel aan Max. En daarom grijpen ze alles aan om dat te laten zien. Zie het ook op de FP heel vaak. Het is dan altijd "<coureur>GOD!" als Max een keer niet wint. Die geven niks om de F1, om Mercedes, om de sport, maar willen alleen maar trollen.quote:Op maandag 13 december 2021 17:47 schreef Predator40 het volgende:
waarom accepteerd men niet dat een SC ook weleens verkeerd kan uitpakken voor MB/lewis ?
en dan moeten ineens de regels aangepast gaan worden, of andere regels zoals een rode vlag, wat een lachtertje
Dit aspect wel in elk geval.quote:Op maandag 13 december 2021 17:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik ben werkelijk benieuwd naar de verklaring van Masi.
Hoop dat het allemaal vastgelegd is in de protest sessies met de stewards.
Je vooringenomenheid bepaald vooral je mening en het is ook weinig verrassend dat je de mening van de gequote user ondersteund.quote:Op maandag 13 december 2021 17:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Och ik ben het niet 100% eens met Masi (die van ALLE kanten kritiek heeft gekregen) en ik voer weer zogenaamd een act op.
Ga jij fietsen gozer.
Maar dan mogen alle achterliggers er tussenuit en wordt opeen fatsoenlijke manier herstart. Daar werd nu van afgewekenquote:Op maandag 13 december 2021 17:47 schreef Predator40 het volgende:
Ga anders gewoon in op de inhoud ipv of ik wel of geen act ben, of voorgingenomen.quote:Op maandag 13 december 2021 17:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je vooringenomenheid bepaald vooral je mening en het is ook weinig verrassend dat je de mening van de gequote user ondersteund.
Daar zaten er hier gisteren ook genoeg vanquote:Op maandag 13 december 2021 17:53 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
De mensen die dat zeggen zijn geen fan van MB/Lewis, maar hebben een hekel aan Max. En daarom grijpen ze alles aan om dat te laten zien. Zie het ook op de FP heel vaak. Het is dan altijd "<coureur>GOD!" als Max een keer niet wint. Die geven niks om de F1, om Mercedes, om de sport, maar willen alleen maar trollen.
Zal je toch altijd houden. Geniet gewoon van de race zeg ik dan. Ik juich net zo hard voor Gasly, Alonso en Vettel. Voor Yuki, Checo en Kimi.quote:Op maandag 13 december 2021 17:58 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Daar zaten er hier gisteren ook genoeg van
maar dat had geen invloed gehad verder......ik zie het probleem niet.quote:Op maandag 13 december 2021 17:56 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Maar dan mogen alle achterliggers er tussenuit en wordt opeen fatsoenlijke manier herstart. Daar werd nu van afgeweken
die waren na de 55ste ronde heeeel snel weg allemaalquote:Op maandag 13 december 2021 17:58 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Daar zaten er hier gisteren ook genoeg van
Ik kijk via de Ziggo app op m’n telefoon. Heb geen recorder bij de TV.quote:Op maandag 13 december 2021 17:46 schreef RAVW het volgende:
[..]
je kunt toch met ziggo go de wedstijd terug kijken en dan opnemen
als je ziggo heb dan
Dit verschil zegt ook wel genoegquote:Op maandag 13 december 2021 17:57 schreef Predator40 het volgende:
zelfs na 3 DNFs Max Verstappen laps led in 2021: 651
Lewis 309 ofzo
alleen dit zegt al meer dan genoeg
quote:Lewis
Zeges - 8
Polepositions - 5
Snelste ronden - 6
Podiumplaatsen - 17
quote:Max
Zeges - 10
Polepositions - 10
Snelste ronden - 6
Podiumplaatsen - 18 (enkel p1 & p2)
De F1 werd deze race vrij uitgezonden door Ziggo. Misschien hoef je dan de herhaling (die vaak korter is) niet af te wachten.quote:Op maandag 13 december 2021 17:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een hele goede. Als het deze week herhaald wordt, ga ik hem opnemen
Waarom het geluid er uit halen?quote:Op maandag 13 december 2021 17:50 schreef StephanL het volgende:
[..]
Downloaden op usenet. Geluid er uit halen met bijvoorbeeld programma Handbrake.
is al 4x op ziggo sport herhaaldquote:Op maandag 13 december 2021 17:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
misschien zonder Olav er bij te hebben maar dat wilde die juistquote:
ja maar volgens sommigen hadden ze een rode vlag moeten geven omdat MB veel oudere banden had en niet had gewisseld..........quote:Op maandag 13 december 2021 18:03 schreef RAVW het volgende:
hier een mooie uitleg van Paul Di Resta 'The FIA did the right thing'
de FIA had het op geen 1 manier goed kunnen doen .. dus dan maar op de meest eerlijke manier
laat de mannen het op de baan maar uitzoeken
Juist, zelfs na 2 DNF's door mercedesquote:Op maandag 13 december 2021 18:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit verschil zegt ook wel genoeg
[..]
[..]
Een betere reclame voor deze sport dan dit seizoen van de Formule 1 kun je niet krijgen denk ik. Als je op Youtube sommige reactie-video's van Amerikanen en Indiërs zo ziet dan is wel duidelijk dat het wel wat teweeg gebracht heeft in landen waar F1 eigenlijk veel minder bekend is. Formule 1 als geheel (en ook teams als Mercedes) mogen de handjes dichtknijpen voor de sensatie die het dit jaar teweeg gebracht heeft.quote:Op maandag 13 december 2021 18:00 schreef TAV74 het volgende:
Rondom de race tot en met nu niet echt online geweest, maar mooi om te zien dat de discussies over dit seizoen gaan duren tot het volgende begint. Ik ben wel even klaar met de discussies over de regels, straffen etc, maar wat een krankzinnig en onvergetelijk seizoen is dit geweest.
Ik heb niet live kunnen kijken, gisteravond integraal terug gekeken en zelfs dat was nog zenuwslopend. Je kunt er uren over discussiëren, ik snap de frustratie bij Mercedes, maar wat een waanzinnige ontknoping was dit met een wiel aan wiel strijd in de laatste ronde.
En ja, ik heb heel erg genoten van de beelden van een gefrustreerde Wolf en de reactie van Masi (en zeker ook de beelden van Max en Jos). Ik heb de grijns nog niet van mijn gezicht gekregen.
wat er al gezegt is he.....de F1 mag blij zijn met Max......quote:Op maandag 13 december 2021 18:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Een betere reclame voor deze sport dan dit seizoen van de Formule 1 kun je niet krijgen denk ik. Als je op Youtube sommige reactie-video's van Amerikanen en Indiërs zo ziet dan is wel duidelijk dat het wel wat teweeg gebracht heeft in landen waar F1 eigenlijk veel minder bekend is. Formule 1 als geheel (en ook teams als Mercedes) mogen de handjes dichtknijpen voor de sensatie die het dit jaar teweeg gebracht heeft.
Bedoelde meer er uit halen als in scheiden en dan geluid bestand opslaan. Dat wilde diegene toch?quote:
Nee, Michael Masi is een Australiër. Voor hij in de poule medewerkers van de F1 terecht kwam is hij jarenlang wedstrijdleider geweest in de V8 Supercars, een klasse die het midden houdt tussen NASCAR en toerwagenracen. Daar zaten een paar schitterende jaren tussen waarin Triple 8, Garry Rogers Motorsport en Penske Racing vertegenwoordigd waren. Een heel grappig jaar was 2014 waarin ineens Volvo mee kwam doenquote:Op maandag 13 december 2021 18:08 schreef wdn het volgende:
Als Masi aanblijft denk ik dat het volgende gaat veranderen: een VC X rondes voor het einde zal leiden tot Y extra rondjes. Het is een Amerikaan ... wat er ook gebroken moet worden aan de bestaande regels een race zal er komen als is het zelfs maar 3 bochten.
Ik vind hem slecht, die ondertiteling komt niet echt goed overeen met de video, terwijl dat juist de kracht is van Resitasquote:Op maandag 13 december 2021 18:10 schreef daNpy het volgende:
Weet niet of ie al voorbij gekomen is. I love it.
Ik denk dat de situatie wellicht ook anders was geweest als beide partijen op nagenoeg dezelfde oude/nieuwe banden hadden gestaan en zelfde type.quote:Op maandag 13 december 2021 17:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het verdriet van Merc zit 'm dan ook in de "verkorte procedure" die Masi toepaste. Daar had hij als wedstrijdleider misschien wel recht op maar dan moet er een goede reden voor zijn.
Die reden was dan waarschijnlijk om een enerverende slotronde te creëren.
Tja, op zich passend in dit dramatische seizoen maar iets wat nog nooit eerder is voorgekomen (zover ik weet)
Ja, als de wielen geblokkeerd hadden dan had Max een probleem gehad.quote:Op maandag 13 december 2021 16:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De actie van Max was ook wel een Ricciardo-achtige divebomb
Dat heeft hij dit hele seizoen ook ten allen tijde geprobeerd, met de herstart in Baku en de laatste ronde gisteren als belangrijkste bewijs Ik vind het absoluut te prijzen, het kan voor ieder team voordelig of nadelig uitpakken maar het eindigt altijd racend, en zo hoort het.quote:Op maandag 13 december 2021 18:11 schreef Sabata het volgende:
[..]
Dit soort gevechten waren daar standaard. En altijd, altijd liet Masi daar racen bij een zwaar incident, ook als het nog maar één ronde was. Soms pakte dat fantastisch uit, soms ook niet overigensDie instelling heeft hij nooit laten vallen
Mja, uiteindelijk is maar 1 statistiek bepalend en dat is het aantal punten, die andere statistieken boeien dan niet zoveel (tenzij gelijke stand)quote:Op maandag 13 december 2021 18:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit verschil zegt ook wel genoeg
[..]
[..]
Volledig mee eens.quote:Op maandag 13 december 2021 18:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat er al gezegt is he.....de F1 mag blij zijn met Max......
anders was lewis in de zomer alweer WK
Maar Lewis is natuurlijk ook een essentieel onderdeel van de strijd en van de spanning. Een prestatie in sport meet je in de eerste plaats af van de kracht van je tegenstander. En die tegenstander is in dit geval volgens velen de grootste allertijden. Wat dat betreft was Lewis net zo onmisbaar om dit seizoen tot zo'n succes te maken: als het een strijd tussen Max en Bottas was geweest en ie het al meerdere races voor het einde beslist had dan was het lang niet zo'n sensatie geweest. Wat dat betreft mogen fans van Max ook wel waarderen dat ie van Lewis gewonnen heeft en erkennen dat die tegenstander net zo belangrijk was. Een zevenvoudig kampioen zijn achtste kampioenschap onthouden zullen waarschijnlijk weinigen nog nadoen.quote:Op maandag 13 december 2021 18:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat er al gezegt is he.....de F1 mag blij zijn met Max......
anders was lewis in de zomer alweer WK
Ook goed dat hij de unlap van HAM in Imola erbij haalt om aan te geven dat you win some you lose some.quote:Op maandag 13 december 2021 18:03 schreef RAVW het volgende:
hier een mooie uitleg van Paul Di Resta 'The FIA did the right thing'
de FIA had het op geen 1 manier goed kunnen doen .. dus dan maar op de meest eerlijke manier
laat de mannen het op de baan maar uitzoeken
Ja je hebt 2+ coureurs nodig voor een leuk/spannend jaar.quote:Op maandag 13 december 2021 18:18 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar Lewis is natuurlijk ook een essentieel onderdeel van de strijd en van de spanning. Een prestatie in sport meet je in de eerste plaats af van de kracht van je tegenstander. En die tegenstander is in dit geval volgens velen de grootste allertijden. Wat dat betreft was Lewis net zo onmisbaar om dit seizoen tot zo'n succes te maken: als het een strijd tussen Max en Bottas was geweest en ie het al meerdere races voor het einde beslist had dan was het lang niet zo'n sensatie geweest. Wat dat betreft mogen fans van Max ook wel waarderen dat ie van Lewis gewonnen heeft en erkennen dat die tegenstander net zo belangrijk was.
mercedes had ook kunnen pitten ( dus zelf voor een andere tactiek gekozen tot 2 maal toe ! ) EN zo werkt het niet met een SC.....je kan het niet voor elke evenveel kans maken, heeel vaak viel het de kant op van MB/lewis toen was er dus ook niet evenveel kans voor andere teams.quote:Op maandag 13 december 2021 18:13 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik denk dat de situatie wellicht ook anders was geweest als beide partijen op nagenoeg dezelfde oude/nieuwe banden hadden gestaan en zelfde type.
Ik kan misschien ergens nog een beetje begrijpen dat Masi gaat voor de sensatie en een alles of niets ronde, maar zorg dan wel dat beide partijen evenveel kans maken in die laatste ronde en dat was absoluut niet het geval.
Ik ben blij voor Max en NL, maar Masi heeft de sensatie wel boven veiligheid en sportiviteit gezet en zo hoop ik nooit meer een F1 race te zien eindigen, want dit is niet waar ik sport voor kijk.
max heeft ook meer punten...dus terechte kampioenquote:Op maandag 13 december 2021 18:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, uiteindelijk is maar 1 statistiek bepalend en dat is het aantal punten, die andere statistieken boeien dan niet zoveel (tenzij gelijke stand)
Oeps. Ik dacht dat het een Amerikaan was, Ook niet gecontroleerd trouwensquote:Op maandag 13 december 2021 18:11 schreef Sabata het volgende:
[..]
Nee, Michael Masi is een Australiër. Voor hij in de poule medewerkers van de F1 terecht kwam is hij jarenlang wedstrijdleider geweest in de V8 Supercars, een klasse die het midden houdt tussen NASCAR en toerwagenracen. Daar zaten een paar schitterende jaren tussen waarin Triple 8, Garry Rogers Motorsport en Penske Racing vertegenwoordigd waren. Een heel grappig jaar was 2014 waarin ineens Volvo mee kwam doen
Dit soort gevechten waren daar standaard. En altijd, altijd liet Masi daar racen bij een zwaar incident, ook als het nog maar één ronde was. Soms pakte dat fantastisch uit, soms ook niet overigensDie instelling heeft hij nooit laten vallen
Als je dan toch de regels overboord gooit had dit wel een goede geweest.quote:Op maandag 13 december 2021 17:18 schreef Isdatzo het volgende:
De regels zijn niet overboord gegooid. Wat een onzin.quote:Op maandag 13 december 2021 18:23 schreef wdn het volgende:
[..]
Als je dan toch de regels overboord gooit had dit wel een goede geweest.
1. Mercedes had 2x de kans gehad om te pitten.quote:Op maandag 13 december 2021 17:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ga anders gewoon in op de inhoud ipv of ik wel of geen act ben, of voorgingenomen.
Want als dit het enige is waar jij het over kan hebben ben ik gauw klaar
Denk dat Max het allemaal relaxed ondergaat de komende tijd en wel ziet wat er gaat gebeurenquote:Op maandag 13 december 2021 18:23 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Als mijn tante kloten had gehad dan was ze mijn oom geweest.
Als heeft geen zin en bijna is niets.
Op dit moment wil iedereen Max huldigen maar ergens heb ik het idee dat Max daar helemaal geen oren naar heeft staan. Ben benieuwd.
Een nogal zuur voormalig statenlid, een zekere Loek Hustinx, kreeg op L1 Radio gisteren bijna een toeval toen Maastricht verkondigde Max in het MECC te willen huldigen. Loek houdt niet zo van auto's die vindt ie vies en ijsberendodend. En autoracen vind ie ook niks, is immers toch alleen de machine die het doet en coureur die doet niet zoveel behalve sturen. Ik heb onder de tafel gelegen van het lachen, ik moet opnieuw grinniken nu omdat Loek als dit doorgaat waarschijnlijk Maastricht even zal moeten mijden als er wat Max-fans in het MECC komen kijken ofzoquote:Op maandag 13 december 2021 18:23 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Als mijn tante kloten had gehad dan was ze mijn oom geweest.
Als heeft geen zin en bijna is niets.
Op dit moment wil iedereen Max huldigen maar ergens heb ik het idee dat Max daar helemaal geen oren naar heeft staan. Ben benieuwd.
Dus Lewis was dan ook de terechte kampioen geweest bij winst gisteren?quote:Op maandag 13 december 2021 18:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
max heeft ook meer punten...dus terechte kampioen
Jawel. De beschreven regel is: bij VC mogen rijdens ontlappen.quote:Op maandag 13 december 2021 18:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De regels zijn niet overboord gegooid. Wat een onzin.
Werk?quote:Op maandag 13 december 2021 18:30 schreef beantherio het volgende:
Zeg hebben we nog veel werk kunnen doen vandaag?![]()
Hier misschien niet zoveel.![]()
Het gaat niet om de andere keren.quote:Op maandag 13 december 2021 18:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mercedes had ook kunnen pitten ( dus zelf voor een andere tactiek gekozen tot 2 maal toe ! ) EN zo werkt het niet met een SC.....je kan het niet voor elke evenveel kans maken, heeel vaak viel het de kant op van MB/lewis toen was er dus ook niet evenveel kans voor andere teams.
Dan moeten alle auto’s dus meer brandstof meenemen.quote:Op maandag 13 december 2021 18:08 schreef wdn het volgende:
Als Masi aanblijft denk ik dat het volgende gaat veranderen: een VC X rondes voor het einde zal leiden tot Y extra rondjes. Het is een Amerikaan ... wat er ook gebroken moet worden aan de bestaande regels een race zal er komen als is het zelfs maar 3 bochten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |