abonnement Unibet Coolblue
pi_202498638
quote:
Als Rusland Oekrane binnenvalt, hoe bereid je je daar als burger op voor? De Oekraense newssite Babel heeft een uitgebreide lijst met tips daarvoor opgesteld. Leer eerste hulp en zoek schuilkelders op in de buurt, is te lezen in het artikel.

Eerder deze maand waarschuwden Amerikaanse inlichtingendiensten dat Moskou mogelijk een invasie aan het voorbereiden is. Dat zou ook blijken uit satellietbeelden. Aan de grens zouden bijna 100.000 Russische militairen zijn gestationeerd en er zouden plannen liggen voor een inval. Ook inlichtingendiensten in Oekrane sloegen alarm.

De NAVO besprak de spanningen vandaag op een top in Letland. Oekrane is geen lidstaat van het militaire bondgenootschap, maar is de afgelopen jaren wel gesteund door de alliantie en hoopt ooit te kunnen toetreden. Secretaris-generaal Jens Stoltenberg sprak duidelijke taal richting Moskou: "Rusland zal een hoge prijs betalen als ze opnieuw geweld gebruiken tegen het onafhankelijke Oekrane."

Maar volgens het Kremlin zijn de aantijgingen onzin. Niet Rusland, maar juist het Westen maakt zich schuldig aan provocaties - onder meer door wapens te sturen naar Oekrane. President Poetin waarschuwde vanmiddag de NAVO nog om geen 'rode lijn' te overschrijden, zoals het sturen van van extra militairen naar Oekrane.
https://nos.nl/artikel/24(...)vasie-of-is-het-bluf

Dat kan er ook nog wel bij :|W
pi_202498651
twitter
pi_202502126
Schijnbaar is er nog niet genoeg ellende
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 6 december 2021 @ 21:11:12 #4
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_202503311
Ik vrees dat de Oekraners eerst wel iets van weerstand kunnen bieden maar later hopeloos worden overrompeld. Het Westen zal er wel weer bij staan te kijken. Verder dan een paar vermanende woorden en wat laffe sancties zal het niet komen. Maar laten we hopen dat het met een sisser afloopt.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 6 december 2021 @ 21:41:15 #5
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_202503857
Dubbel toch?
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_202504221
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 21:11 schreef PzKpfw het volgende:
Ik vrees dat de Oekraners eerst wel iets van weerstand kunnen bieden maar later hopeloos worden overrompeld. Het Westen zal er wel weer bij staan te kijken. Verder dan een paar vermanende woorden en wat laffe sancties zal het niet komen. Maar laten we hopen dat het met een sisser afloopt.
Dat laatste zeker. Maar anders ben jij bereid om te vechten en te sneuvelen voor Oekrane (of je kinderen dat te laten doen)?
  maandag 6 december 2021 @ 22:10:40 #7
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_202504351
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:02 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat laatste zeker. Maar anders ben jij bereid om te vechten en te sneuvelen voor Oekrane (of je kinderen dat te laten doen)?
Dat zal zoals in iedere oorlog vooral aan de propaganda liggen.
Had ik in de tweede wereldoorlog geleefd had ik waarschijnlijk voor de Duitsers gevochten.

Zou Rusland nu weer Europa bedreigen zal ik me waarschijnlijk wel vrijwillig aanmelden om te vechten voor ons continent.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_202505354
Een tik op de vingers voor putin als Rusland de Oekraine binnenvalt

https://nos.nl/artikel/24(...)he-inval-in-oekraine

o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_202505795
Als Rusland Oekraene verovert, dan zullen ze veel sterker worden. 40 miljoen inwoners erbij, en een belangrijk deel van de Soviet wapenindustrie lag in Oekraene.
Belangrijke vliegtuig, helikopter, raketmotor en straalmotor fabriekanten zoals Ivchenko-Progress en Motor-Sich zijn in Oekraene gevestigd.
pi_202505882
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 00:24 schreef polderturk het volgende:
Als Rusland Oekraene verovert, dan zullen ze veel sterker worden. 40 miljoen inwoners erbij
Ze zullen dan snel de grens de EU moeten veroveren want anders zullen nogal wat oekrainers daarheen vluchten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202505913
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 00:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ze zullen dan snel de grens de EU moeten veroveren want anders zullen nogal wat oekrainers daarheen vluchten.
Of de EU moet nog meer muren bouwen.

Maar je hebt een punt. Als er een oorlog komt zullen we de grootste vluchtelingenstroom ooit krijgen.
pi_202506266
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:10 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]
Dat zal zoals in iedere oorlog vooral aan de propaganda liggen.
Had ik in de tweede wereldoorlog geleefd had ik waarschijnlijk voor de Duitsers gevochten.

Zou Rusland nu weer Europa bedreigen zal ik me waarschijnlijk wel vrijwillig aanmelden om te vechten voor ons continent.
_O- _O- _O-
pi_202506722
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 01:18 schreef polderturk het volgende:

[..]
Of de EU moet nog meer muren bouwen.

Maar je hebt een punt. Als er een oorlog komt zullen we de grootste vluchtelingenstroom ooit krijgen.
Als de russen Oekraine binnenvallen zijn oekrainer vluchtelingen welkom in de EU. Het is dan een buurland wat in oorlog is en de cultuurverschillen zijn niet van een astronomische grote. Uit Belarus zijn ook velen gevlucht en opgevangen. Veel oekrainers werken al als gastarbeider in oost-europa in landen zoals Polen. Wij kunnen die arbeidskrachten hier prima gebruiken, zeker t.a.v. de energie-transitie.
quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrainians_in_Poland
About 1 to 2 million Ukrainian citizens are working in Poland. There are also 40,000 Ukrainian students in Poland.

Following the 2014-15 Russian military intervention in Ukraine, including its illegal annexation of Crimea ("Helsinki Declaration"),[19] the situation changed dramatically. Poland began taking in large numbers of refugees from the Ukraine conflict as part of the EU's refugee programme.[20] The policy of strategic partnership between Kyiv and Warsaw was extended to military and technical cooperation,[21][22] but the more immediate task, informed Poland's State secretary Krzysztof Szczerski, was the Ukraine's constitutional reform leading to broad decentralization of power.[21] The number of applications for refugee status rose 50 times following the start of War in Donbass in Eastern Ukraine in 2014. However, most new applicants are not eligible to claim refugee protection in Poland, because Ukraine is a sovereign country with a democratic government fully accountable to its citizens. Resident visas in Poland are available in other immigration categories.[13]



[ Bericht 8% gewijzigd door Digi2 op 07-12-2021 08:46:56 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202507328
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Als de russen Oekraine binnenvallen zijn oekrainer vluchtelingen welkom in de EU. Het is dan een buurland wat in oorlog is en de cultuurverschillen zijn niet van een astronomische grote. Uit Belarus zijn ook velen gevlucht en opgevangen. Veel oekrainers werken al als gastarbeider in oost-europa in landen zoals Polen. Wij kunnen die arbeidskrachten hier prima gebruiken, zeker t.a.v. de energie-transitie.
[..]

Er zal niet veel werk meer zijn als de Russen de gaskraan dichtdraaien bij een conflict.
Of ben je nu zo naief dat je denkt dat het gas en olie gewoon door blijft stromen uit Rusland bij een oorlog?
pi_202507365
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:39 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Er zal niet veel werk meer zijn als de Russen de gaskraan dichtdraaien bij een conflict.
Of ben je nu zo naief dat je denkt dat het gas en olie gewoon door blijft stromen uit Rusland bij een oorlog?
Dan moet er nog sneller en harder gewerkt worden aan energie transitie en besparing, dus meer werk en dan stijgen op de wereldmarkt de prijzen van aardgas en olie enorm zoals bij eerdere vergelijkbare conflicten is gebleken. Wij zullen dan nog meer LNG en aardolie van de wereldmarkt moeten betrekken tijdens die overgang. Dat de inflatie dan flink gaat oplopen is zeker.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:49:03 #16
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_202508010
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 07:01 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
_O- _O- _O-
Jij zou op een rubberboot naar Engeland varen begrijp ik?
Of blijf je in huis om vermoord te worden en je vrouw laten verkrachten?
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_202508028
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:39 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Er zal niet veel werk meer zijn als de Russen de gaskraan dichtdraaien bij een conflict.
Of ben je nu zo naief dat je denkt dat het gas en olie gewoon door blijft stromen uit Rusland bij een oorlog?
Rusland heeft 1 belangrijke bron van inkomsten. Ik vind het prima als ze de gaskraan dichtdraaien hoor. Dan gaat de transitie hier ineens veel sneller en zijn ze het enige machtsmiddel dat ze hebben definitief kwijt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 december 2021 @ 10:52:02 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202508038
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 21:11 schreef PzKpfw het volgende:
Het Westen zal er wel weer bij staan te kijken
Dit waag ik heel erg te betwijfelen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202508169
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 21:11 schreef PzKpfw het volgende:
Ik vrees dat de Oekraners eerst wel iets van weerstand kunnen bieden maar later hopeloos worden overrompeld. Het Westen zal er wel weer bij staan te kijken. Verder dan een paar vermanende woorden en wat laffe sancties zal het niet komen. Maar laten we hopen dat het met een sisser afloopt.
Denk dat het simpelweg een politiek spel is. Rusland is niet echt van het veroveren, op wat grensgebieden na dan die bovendien bewoond worden door meerendeel Russen. Als het aanvalt zal het niet meer als de Donbas regio zijn wat ze willen veroveren, maar wat ze op dit moment tienduizenden zo niet meer soldaten gaat kosten dus ik weet het niet.

Ga bovendien zelf ook bijna naar (west) Oekraine voor een korte periode. We zijn hier in het buitenland veel meer met het conflict bezig dan men daar, ze maken zich er daar niet druk om merk ik.
pi_202508187
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:04 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Denk dat het simpelweg een politiek spel is. Rusland is niet echt van het veroveren, op wat grensgebieden na dan die bovendien bewoond worden door meerendeel Russen. Als het aanvalt zal het niet meer als de Donbas regio zijn wat ze willen veroveren, maar wat ze op dit moment tienduizenden zo niet meer soldaten gaat kosten dus ik weet het niet.

Ga bovendien zelf ook bijna naar (west) Oekraine voor een korte periode. We zijn hier in het buitenland veel meer met het conflict bezig als men daar, ze maken zich er daar niet druk om merk ik.
Je moet je ook afvragen wat ze er mee winnen en verliezen. Het is volkomen onlogisch voor ze om miljarden in een invasie te gooien en daarna nog eens miljarden kwijt te raken om het volk onder controle te houden en met sancties van andere landen om te gaan. De status quo nu lijkt mij als leek veel beter voor Rusland.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:31:33 #21
498100 Sureahcamidd
graag verwijderen
pi_202508476
mooi

dan hoef ik niet naar odessa voor een vrouwtje
pi_202508506
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:51 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Rusland heeft 1 belangrijke bron van inkomsten. Ik vind het prima als ze de gaskraan dichtdraaien hoor. Dan gaat de transitie hier ineens veel sneller en zijn ze het enige machtsmiddel dat ze hebben definitief kwijt.
Poetin heeft middels aardgas en aardolie nu nog aardig wat geopolitieke invloed maar weet ondertussen ook dat daar binnenkort een einde aan komt. Nu probeert hij nog snel een concessie te krijgen dat de Oekraine geen NAVO-lid wordt maar daarmee erkent hij tegelijkertijd de soevereiniteit niet van de Oekraine en dat is juist in een verdrag overeengekomen in ruil dat Oekraine afstand doet van kernwapens. De NAVO zal niet snel meegaan in het ontnemen van de soevereiniteit van Oekraine. Niet voor niets kan elke dictator aanhaken bij Poetin maar of dat een slimme lange termijn strategie is vraag ik me af. Het meehelpen onderdrukken van hele bevolkingen heeft zo zijn prijskaartje.

[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 07-12-2021 11:40:07 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202509804
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:49 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]
Jij zou op een rubberboot naar Engeland varen begrijp ik?
Of blijf je in huis om vermoord te worden en je vrouw laten verkrachten?
Ik vaar helemaal nergens naar.

Familie gaat naar Canada en ik zal mij beschikbaar stelen aan de partij die het meeste geld biedt. ^O^
pi_202509935
quote:
Kans is aanwezig dat de Oekraine wordt opgeofferd en Rusland het binnenvalt omdat het zowel de EU als de VS maar bovenal het militair industrieel complex van zowel Rusland als dat van de VS in de kaart speelt. Was het in WOII Polen dat werd verscheurd kan datzelfde lot nu Oekraine ten beurt vallen. Hopelijk zijn we nu ietsje humaner maar ik vrees dat dat een illusie is ;(
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202510151
Zouden die sancties wat gaan uitmaken voor Rusland? Ze zijn altijd wel zo slim dat ze er weer wat op vinden. Russen zijn echt niet dom.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202510172
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:40 schreef Discombobulate het volgende:
Zouden die sancties wat gaan uitmaken voor Rusland? Ze zijn altijd wel zo slim dat ze er weer wat op vinden. Russen zijn echt niet dom.
De economie is daar al behoorlijk aan het aftakelen. Uiteindelijk moet al dat wapentuig ook betaald worden en daar ging de Sovjetunie uiteindelijk ook aan ten onder.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202510276
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:40 schreef Discombobulate het volgende:
Zouden die sancties wat gaan uitmaken voor Rusland? Ze zijn altijd wel zo slim dat ze er weer wat op vinden. Russen zijn echt niet dom.
Poetin wil zijn macht zo lang mogelijk behouden maar dat wordt lastig als het suikeroompje van aardgas en aardolie komt te overlijden om de bevolking nog enigzins tevreden te kunnen houden. Het oppompen van het militair industrieel complex en extern vijandschap zijn dan de vervangende tools. Dit geldt eveneens voor de VS, zij het in mindere mate want die hebben nogal wat alternatieven.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202510406
twitter
  dinsdag 7 december 2021 @ 14:01:43 #30
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_202510414
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:13 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ik vaar helemaal nergens naar.

Familie gaat naar Canada en ik zal mij beschikbaar stelen aan de partij die het meeste geld biedt. ^O^
Dat is dan toch precies hetzelfde als ik? Zoals ik aangaf, wie de beste propaganda heeft krijgt m'n aanmelding.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_202510441
Het favoriete boekje van de Russen over geopolitiek zegt het volgende over Oekraine,

quote:
Ukraine should be annexed by Russia because "Ukraine as a state has no geopolitical meaning, no particular cultural import or universal significance, no geographic uniqueness, no ethnic exclusiveness, its certain territorial ambitions represents an enormous danger for all of Eurasia and, without resolving the Ukrainian problem, it is in general senseless to speak about continental politics". Ukraine should not be allowed to remain independent, unless it is cordon sanitaire, which would be inadmissible.
https://en.wikipedia.org/wiki/Foundations_of_Geopolitics
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202511859
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:03 schreef Discombobulate het volgende:
Het favoriete boekje van de Russen over geopolitiek zegt het volgende over Oekraine,
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Foundations_of_Geopolitics
Wow.
pi_202511869
twitter
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 16:42:16 #34
8781 crew  Frutsel
pi_202512579
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Kans is aanwezig dat de Oekraine wordt opgeofferd en Rusland het binnenvalt omdat het zowel de EU als de VS maar bovenal het militair industrieel complex van zowel Rusland als dat van de VS in de kaart speelt. Was het in WOII Polen dat werd verscheurd kan datzelfde lot nu Oekraine ten beurt vallen. Hopelijk zijn we nu ietsje humaner maar ik vrees dat dat een illusie is ;(
Ze vinden wel een casus belli om aan te vallen, zo smerig zijn ze uiteindelijk wel.
Is het niet de NAVO dan is het wel de aanhoudende aanvallen van de Oekraine ( :') ) die ze de kop in willen drukken of de redding van Russische staatsburgers in het vijandige Oekrane.

In WO2 was het Tsjechoslowakije dat door het westen (Frankrijk / Engeland) 'weggegeven' werd in ruil voor vrede. Polen werd uitngereten door het Molotov-Ribbentroppact en door beide landen geannexeerd. Oekraine zit meer in de rol van Tsjechoslowakije.

En meer sancties speelt ze in de kaart, net als het stopzeten van Nordstream. Geloof d'r allemaal niets van dat Putin daar van onder de indruk is.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 16:42:54 #35
8781 crew  Frutsel
pi_202512587
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
De economie is daar al behoorlijk aan het aftakelen. Uiteindelijk moet al dat wapentuig ook betaald worden en daar ging de Sovjetunie uiteindelijk ook aan ten onder.
En dan kom je bij: een kat in het nauw...
Dan gaan we de grondstoffen halen....
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 16:43:41 #36
8781 crew  Frutsel
pi_202512598
Putin kijkt gewoon hoe sterk Biden en de NAVO is en als straks Trump er weer zit dan valt alles weer anders of de Oekraine bestaat al niet meer...
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 16:52:37 #37
8781 crew  Frutsel
pi_202512730
We kunnen ook Rusland lid maken van de NAVO en dan samen tegen het nieuwe gevaar China optreden :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202512767
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:52 schreef Frutsel het volgende:
We kunnen ook Rusland lid maken van de NAVO en dan samen tegen het nieuwe gevaar China optreden :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of alle EU handelsbeperkingen laten vervallen in ruil voor jarenlange levering van relatief goedkoop gas en een afspraak dat Oekrane een neutrale staat wordt zoals Zwitserland.
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 16:56:39 #39
8781 crew  Frutsel
pi_202512787
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Of alle EU handelsbeperkingen laten vervallen in ruil voor jarenlange levering van relatief goedkoop gas en een afspraak dat Oekrane een neutrale staat wordt zoals Zwitserland.
nee doe maar niet.

Misschien in ruil voor uitlevering van MH17 verdachten en een bekentenis?
  dinsdag 7 december 2021 @ 17:02:49 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202512858
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Of alle EU handelsbeperkingen laten vervallen in ruil voor jarenlange levering van relatief goedkoop gas en een afspraak dat Oekrane een neutrale staat wordt zoals Zwitserland.
Als Amerika de sancties niet stopt dan heeft het weinig zin. Amerika zet constant Europese landen en bedrijven onder druk om geen handel te doen met land X (zie ASML en China)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202512884
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Of alle EU handelsbeperkingen laten vervallen in ruil voor jarenlange levering van relatief goedkoop gas en een afspraak dat Oekrane een neutrale staat wordt zoals Zwitserland.
Zwitserland is soeverein en kan wapens kopen van wie het wil en eveneens militaire hulp of samenwerking vragen aan wie het wil. Zwitserland is ingebed door NAVO-lidstaten en wel degelijk een "protectoraat" van de NAVO.
Rusland eist juist dat de soevereiniteit van Oekraine wordt opgegeven.

NATO: Relations with Switzerland

Swiss get 24/7 fighter jet protection
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202513169
Wel echt benieuwd of ze het echt gaan flikken. De VS is uit Afghanistan dus ergens anders moet maar een oorlog gevoerd worden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202513174
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Als Amerika de sancties niet stopt dan heeft het weinig zin. Amerika zet constant Europese landen en bedrijven onder druk om geen handel te doen met land X (zie ASML en China)
Ik vermoed dat na de repressie van Hong Kong er ook niet erg veel overtuiging nodig is de levering van EUV-steppers aan China te blokkeren. Het raakt China op een plek waar het echt wel pijn doet en de uitrol van EUV is eigenlijk recent pas echt op gang gekomen. De lithografische achterstand kan komende jaren flink te merken zijn bij de chinese industrie.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202513433
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:51 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Poetin wil zijn macht zo lang mogelijk behouden maar dat wordt lastig als het suikeroompje van aardgas en aardolie komt te overlijden om de bevolking nog enigzins tevreden te kunnen houden. Het oppompen van het militair industrieel complex en extern vijandschap zijn dan de vervangende tools. Dit geldt eveneens voor de VS, zij het in mindere mate want die hebben nogal wat alternatieven.
Dat gebeurd zeer zeker niet en als het zou gebeuren dan geef je de Russen dus echt de reden om aan te vallen: voor miljoenen aan pijpleidingen aanleggen en dan opeens zegt de Eu "wij doen geen zaken meer". Ja nog ff...

Geldt ook voor de Oekraine: ligt door dat land een zooitje pijpleidingen die nog steeds gas leveren (vreemd, waarom hakken die oekrainiers die niet aan stukken? Ze haten de russen toch zo? Of zal geld inderdaad niet stinken? ) en er staat nog aan miljoenen aan schulden open naar de Russen voor geleverd gas.

Lijkt mij dat de Russische belangen nogal hoog zijn in de Oekraine....
  dinsdag 7 december 2021 @ 17:45:53 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202513437
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat na de repressie van Hong Kong er ook niet erg veel overtuiging nodig is de levering van EUV-steppers aan China te blokkeren. Het raakt China op een plek waar het echt wel pijn doet en de uitrol van EUV is eigenlijk recent pas echt op gang gekomen. De lithografische achterstand kan komende jaren flink te merken zijn bij de chinese industrie.
Chinese lithografische apparatuur is ongeveer daar waar ASML 25 jaar geleden was, en ondanks dat China heel veel geld er in steekt hebben ze nooit een commercieel product op dat gebied op de markt weten te brengen, enige wat men gemaakt heeft waren prototypen.
Goed filmpje hierover
pi_202513668
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:45 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Dat gebeurd zeer zeker niet en als het zou gebeuren dan geef je de Russen dus echt de reden om aan te vallen: voor miljoenen aan pijpleidingen aanleggen en dan opeens zegt de Eu "wij doen geen zaken meer". Ja nog ff...

Dat gebeurt zeker wel want daartoe is door de EU al besloten vanwege het terugdringen van de CO2 uitstoot door fossiele brandstoffen. Het zal niet binnen een jaar gebeuren maar de afname van aardgas en aardolie zal snel worden teruggedrongen komende jaren wil men de gestelde doelen halen. CO2 dumping zal ook van korte duur zijn. Ga er maar vanuit dat daar al rap europese heffingen op komen, zoals op vuil geproduceerd staal bijvoorbeeld. Rusland maakt de leveringen ook onzeker met dit gedreig en men zal daarom komende jaren sneller overstappen op de wereldmarkt voor aardolie en LNG.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202515102
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:52 schreef Frutsel het volgende:
We kunnen ook Rusland lid maken van de NAVO en dan samen tegen het nieuwe gevaar China optreden :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is min of meer gedaan in de jaren 90 juist om de angst van Rusland weg te nemen. Bij veel vergaderingen kan Rusland ook gewoon aanschuiven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 7 december 2021 @ 20:15:10 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202515974
Laten we hopen dat Rusland alleen maar weer wat ballen laat zien en verder niets.

Een oorlog met Rusland vanwege de Oekrane gaat toch niet gebeuren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 7 december 2021 @ 20:32:18 #49
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202516300
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Als Amerika de sancties niet stopt dan heeft het weinig zin. Amerika zet constant Europese landen en bedrijven onder druk om geen handel te doen met land X (zie ASML en China)
Godzijdank. Wij met onze benepen koopmansgeest en een geostrategische blik die niet verder reikt dan Emmeloord verkopen onze eigen moer nog als iemand er maar genoeg voor wil betalen.

Europa gaat al de goede richting op. Nu wij nog.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_202516650
Verplaats je een ogenblik in de schoenen van de mannen in het Kremlin. Hoe deze staten die aan Rusland grenzen precies het onroerend goed waren waardoor veroverende en moordende hordes zoals Napoleons Grand Armee en Hitlers Wehrmacht Rusland door de eeuwen heen binnenvielen en verwoestten.

Hoe kunnen de Russen zo'n herhaaldelijk moorddadig trauma vergeten dat hun bestaan ​​voorgoed dreigde uit te wissen?

Natiestaten maken hun berekeningen niet op basis van wat hun buren hen beloven, maar op wat hun buren hen kunnen aandoen.

De primaire bepalende factor is niet de beloften, maar het vermogen van een potentile tegenstander. Ongeacht een aantal verzekeringen en beloften, je weet nooit wanneer en hoe snel gedachten en ideen kunnen veranderen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Peppert op 07-12-2021 21:07:00 ]
pi_202520131
Volgens Poetin wil de NAVO Oekraens grondgebied veroveren.

Van wie? Van Rusland?


twitter
pi_202520507
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 14:03 schreef Discombobulate het volgende:
Het favoriete boekje van de Russen over geopolitiek zegt het volgende over Oekraine,
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Foundations_of_Geopolitics
kon je geen oudere meuk vinden :D
pi_202520519
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Als Amerika de sancties niet stopt dan heeft het weinig zin. Amerika zet constant Europese landen en bedrijven onder druk om geen handel te doen met land X (zie ASML en China)
er is dan ook maar 1 partij die graag een aanval van Rusland op
oekraine ziet, en dat is de US. Dan kunnen ze wapens leveren, hopen ze dat de EU de pijpleidingen afsluit vanuit Rusland zodat de US fijn (dure) LNG kan leveren, en als ze dan toch bezig zijn met "helpen" zullen ze de olievelden in Oekraine ook wel beheren.
Er is geen hond in Rusland die Oekraine erbij wil hebben, maar goed we zien wel wat er gebeurd.
pi_202520540
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat gebeurt zeker wel want daartoe is door de EU al besloten vanwege het terugdringen van de CO2 uitstoot door fossiele brandstoffen. Het zal niet binnen een jaar gebeuren maar de afname van aardgas en aardolie zal snel worden teruggedrongen komende jaren wil men de gestelde doelen halen. CO2 dumping zal ook van korte duur zijn. Ga er maar vanuit dat daar al rap europese heffingen op komen, zoals op vuil geproduceerd staal bijvoorbeeld. Rusland maakt de leveringen ook onzeker met dit gedreig en men zal daarom komende jaren sneller overstappen op de wereldmarkt voor aardolie en LNG.
En jij gelooft dat?
pi_202520542
Putin zei toch dat het een oefening is? Een soort van teambuilding zeg maar.
Cindy De Vuyst
pi_202520556
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:51 schreef Peppert het volgende:
Verplaats je een ogenblik in de schoenen van de mannen in het Kremlin. Hoe deze staten die aan Rusland grenzen precies het onroerend goed waren waardoor veroverende en moordende hordes zoals Napoleons Grand Armee en Hitlers Wehrmacht Rusland door de eeuwen heen binnenvielen en verwoestten.

Hoe kunnen de Russen zo'n herhaaldelijk moorddadig trauma vergeten dat hun bestaan ​​voorgoed dreigde uit te wissen?

Natiestaten maken hun berekeningen niet op basis van wat hun buren hen beloven, maar op wat hun buren hen kunnen aandoen.

De primaire bepalende factor is niet de beloften, maar het vermogen van een potentile tegenstander. Ongeacht een aantal verzekeringen en beloften, je weet nooit wanneer en hoe snel gedachten en ideen kunnen veranderen.

Idd. Maar schijnbaar denken de meesten hier dat de Russen oorlog heerlijk vinden.
Als ik in de Donbass woonde en van Russische afkomst was, dan had ik ook m'n wapen opgepakt tegen die Nazi kliek in Kiev....
pi_202522003
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:14 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Idd. Maar schijnbaar denken de meesten hier dat de Russen oorlog heerlijk vinden.
Als ik in de Donbass woonde en van Russische afkomst was, dan had ik ook m'n wapen opgepakt tegen die Nazi kliek in Kiev....
:')
  woensdag 8 december 2021 @ 10:42:37 #58
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202522615
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:14 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Idd. Maar schijnbaar denken de meesten hier dat de Russen oorlog heerlijk vinden.
Als ik in de Donbass woonde en van Russische afkomst was, dan had ik ook m'n wapen opgepakt tegen die Nazi kliek in Kiev....
Tja, als je ziet hoe Etnische Russen in de voormalige Sovjet Republieken behandeld worden dan is het niet verbazingwekkend dat men in gebieden waar de meerderheid van de bevolking Rus is liever bij Rusland wil horen.
Als Oekrane zich af kan scheiden van de SU, waarom mag de Oost-Oekrane zich dan niet afscheiden.
pi_202522844
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
De economie is daar al behoorlijk aan het aftakelen. Uiteindelijk moet al dat wapentuig ook betaald worden en daar ging de Sovjetunie uiteindelijk ook aan ten onder.
Nou praat je als de Duitsers in 1941, gewoon de deur even intrappen en de SU valt als een kaartenhuis in elkaar.
pi_202522861
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:51 schreef Peppert het volgende:
Verplaats je een ogenblik in de schoenen van de mannen in het Kremlin. Hoe deze staten die aan Rusland grenzen precies het onroerend goed waren waardoor veroverende en moordende hordes zoals Napoleons Grand Armee en Hitlers Wehrmacht Rusland door de eeuwen heen binnenvielen en verwoestten.

Hoe kunnen de Russen zo'n herhaaldelijk moorddadig trauma vergeten dat hun bestaan ​​voorgoed dreigde uit te wissen?

Natiestaten maken hun berekeningen niet op basis van wat hun buren hen beloven, maar op wat hun buren hen kunnen aandoen.

De primaire bepalende factor is niet de beloften, maar het vermogen van een potentile tegenstander. Ongeacht een aantal verzekeringen en beloften, je weet nooit wanneer en hoe snel gedachten en ideen kunnen veranderen.

Werd Nederland niet ook ooit binnengevallen door zowel Napoleon als Hitler? Toch zie ik bij ons die angst niet. Zijn Russen dan enorme schijterds? Of hebben die andere problemen waardoor ze achter elke boom een vijand zien?
  woensdag 8 december 2021 @ 11:14:59 #61
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202523076
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:59 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Werd Nederland niet ook ooit binnengevallen door zowel Napoleon als Hitler? Toch zie ik bij ons die angst niet. Zijn Russen dan enorme schijterds? Of hebben die andere problemen waardoor ze achter elke boom een vijand zien?
In 1940 leefde er ongeveer 200 Miljoen mensen in de SU en er sneuvelde 24 miljoen, een 12% van de bevolking.
In NL waren het er 8,8 Miljoen inwoners, en 301,000 slachtoffers, 3,4% van de bevolking
pi_202523188
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:05 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
En jij gelooft dat?
Ja want er wordt een maximum aan CO2 uitstoot vastgesteld dmv CO2 uitstoot rechten en die hoeveelheid wordt steeds verder gereduceerd. Het wordt dus steeds duurder fossiele brandstoffen te gebruiken. De prikkel om alternatieven te gebruiken en ontwikkelen neemt daardoor flink toe.

EU Carbon Permits
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202523330
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
In 1940 leefde er ongeveer 200 Miljoen mensen in de SU en er sneuvelde 24 miljoen, een 12% van de bevolking.
In NL waren het er 8,8 Miljoen inwoners, en 301,000 slachtoffers, 3,4% van de bevolking
Op welk percentage ligt de grens dat je 80 jaar later andere landen gaat binnenvallen?
pi_202523365
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:23 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ja want er wordt een maximum aan CO2 uitstoot vastgesteld dmv CO2 uitstoot rechten en die hoeveelheid wordt steeds verder gereduceerd. Het wordt dus steeds duurder fossiele brandstoffen te gebruiken. De prikkel om alternatieven te gebruiken en ontwikkelen neemt daardoor flink toe.

EU Carbon Permits
Dat niet alleen, renewables worden nog steeds goedkoper t.o.v. fossiele brandstoffen. We zijn hier ook aan het kijken om de boel te elektrificeren en dan met zonnepanelen grotendeels alles te dekken. Wordt natuurlijk ook weer interessanter nu de prijzen zo omhoog schieten van fossiel.
  woensdag 8 december 2021 @ 11:46:57 #65
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_202523419
Het kan zijn dat Rusland een sterk staaltje bluf speelt om de water blokkade naar Crimea ongedaan te maken.

In ruil voor geen oorlog laat Ukraine het water weer stromen
  woensdag 8 december 2021 @ 12:03:14 #66
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202523598
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:36 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Op welk percentage ligt de grens dat je 80 jaar later andere landen gaat binnenvallen?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Tja, als je ziet hoe Etnische Russen in de voormalige Sovjet Republieken behandeld worden dan is het niet verbazingwekkend dat men in gebieden waar de meerderheid van de bevolking Rus is liever bij Rusland wil horen.
Als Oekrane zich af kan scheiden van de SU, waarom mag de Oost-Oekrane zich dan niet afscheiden.
pi_202524427
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:59 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Werd Nederland niet ook ooit binnengevallen door zowel Napoleon als Hitler? Toch zie ik bij ons die angst niet. Zijn Russen dan enorme schijterds? Of hebben die andere problemen waardoor ze achter elke boom een vijand zien?
Vijandsbeeld creren om problemen waar gewone burgers dagelijks mee te maken hebben te verdoezelen.
pi_202525346
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:58 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Nou praat je als de Duitsers in 1941, gewoon de deur even intrappen en de SU valt als een kaartenhuis in elkaar.
Nee juist niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202525373
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 10:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Tja, als je ziet hoe Etnische Russen in de voormalige Sovjet Republieken behandeld worden dan is het niet verbazingwekkend dat men in gebieden waar de meerderheid van de bevolking Rus is liever bij Rusland wil horen.
Als Oekrane zich af kan scheiden van de SU, waarom mag de Oost-Oekrane zich dan niet afscheiden.
En waarom is dat zo gekomen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 8 december 2021 @ 15:02:29 #70
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202525835
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 14:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En waarom is dat zo gekomen?
Een lang en tragisch verleden met vele zwarte bladzijden
  woensdag 8 december 2021 @ 15:29:58 #71
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202526344
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:07 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Vijandsbeeld creren om problemen waar gewone burgers dagelijks mee te maken hebben te verdoezelen.
Vervolgens een stukje land binnenvallen en met gerichte geweren een referendum houden om te laten zien dat de bevolking er ook heus achter staat. Als etnische Russen het kut hebben in Oekrane, Georgi, de Baltische staten, Moldavi etc. en ze denken dat het onder Russisch bewind beter is, dan is er gewoon een enorm land waar je onder Russisch bewind kunt wonen. Ook nog eens vrij dichtbij.
pi_202526427
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 11:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
In 1940 leefde er ongeveer 200 Miljoen mensen in de SU en er sneuvelde 24 miljoen, een 12% van de bevolking.
In NL waren het er 8,8 Miljoen inwoners, en 301,000 slachtoffers, 3,4% van de bevolking
Van alle jongemannen in de SU uit 1923, haalden 90% het einde van WO II niet. Vanaf midden jaren '60 kwam er al weer een dip in de groei van de SU-bevolking omdat er te weinig kinderen waren geboren tijdens en vlak na de Tweede Oorlog door het gebrek aan mannen.
Geen wonder dat de overlevenden aan de wodka raakten.
  woensdag 8 december 2021 @ 15:58:54 #74
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202526503
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:43 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Vervolgens een stukje land binnenvallen en met gerichte geweren een referendum houden om te laten zien dat de bevolking er ook heus achter staat. Als etnische Russen het kut hebben in Oekrane, Georgi, de Baltische staten, Moldavi etc. en ze denken dat het onder Russisch bewind beter is, dan is er gewoon een enorm land waar je onder Russisch bewind kunt wonen. Ook nog eens vrij dichtbij.
Als Oekrane zich af kan scheiden van de SU, waarom mag de Oost-Oekrane zich dan niet afscheiden.
pi_202526548
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als Oekrane zich af kan scheiden van de SU, waarom mag de Oost-Oekrane zich dan niet afscheiden.
Een inval van Rusland afdoen als poging af te scheiden is kinderachtig en bezijden de waarheid. Als Oost-Oekrane zich af wil scheiden proberen ze dat eerst maar eens politiek te regelen. Dat is echter nooit gebeurd, was de nood klaarblijkelijk niet hoog genoeg voor. Toen de Russen de Donbas en de Krim in/oprolden was er ineens wel behoefte af te scheiden. Raar is dat hoe mensen in een door een buitenlandse mogendheid bezet gebied zich plotsklaps op papier en at gunpoint af willen scheiden. Zien we in meer landen rondom Rusland.
  woensdag 8 december 2021 @ 16:04:12 #76
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202526566
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:03 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Een inval van Rusland afdoen als poging af te scheiden is kinderachtig en bezijden de waarheid. Als Oost-Oekrane zich af wil scheiden proberen ze dat eerst maar eens politiek te regelen. Dat is echter nooit gebeurd, was de nood klaarblijkelijk niet hoog genoeg voor. Toen de Russen de Donbas en de Krim in/oprolden was er ineens wel behoefte af te scheiden. Raar is dat hoe mensen in een door een buitenlandse mogendheid bezet gebied zich plotsklaps op papier en at gunpoint af willen scheiden. Zien we in meer landen rondom Rusland.
Ik wil het niet verdedigen, ik probeer je het duidelijk te maken hoe de russen het zien.
pi_202526595
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik wil het niet verdedigen, ik probeer je het duidelijk te maken hoe de russen het zien.
Dat zal mij dan weer aan m'n reet roesten hoe de overduidelijke agressor in deze situatie het ziet.
  woensdag 8 december 2021 @ 16:08:39 #78
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202526637
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:05 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Dat zal mij dan weer aan m'n reet roesten hoe de overduidelijke agressor in deze situatie het ziet.
Vertel dat aan de russen die na het uiteenvallen van de SU als oud vuil werden behandeld in bv Estland, Letland en Litouwen.
  woensdag 8 december 2021 @ 16:24:14 #79
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202526866
Het westen had de Russen na het ineenstorten van de Soviet Unie sowieso moeten helpen. Zoals de Amerikanen hebben gedaan na WO2 in Europa met het Marshallplan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 8 december 2021 @ 16:32:50 #80
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202526968
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:24 schreef Harvest89 het volgende:
Het westen had de Russen na het ineenstorten van de Soviet Unie sowieso moeten helpen. Zoals de Amerikanen hebben gedaan na WO2 in Europa met het Marshallplan.
Weet je hoeveel geld en krediet alleen al (West)Duitsland aan Rusland heeft gegeven?
pi_202527173
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 15:51 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Van alle jongemannen in de SU uit 1923, haalden 90% het einde van WO II niet. Vanaf midden jaren '60 kwam er al weer een dip in de groei van de SU-bevolking omdat er te weinig kinderen waren geboren tijdens en vlak na de Tweede Oorlog door het gebrek aan mannen.
Geen wonder dat de overlevenden aan de wodka raakten.
Die miljoenen slachtoffers zijn toch geen reden om angst voor ons in het westen te hebben? Wij zijn ook niet bang voor het naoorlogse Duitsland, Itali en Japan.

Met voormalige leden van het Warschaupact is het verder ook in meer of mindere mate goed gekomen. Die landen zijn nog steeds onafhankelijk en niet veroverd door het westen.

Als voormalig onderdeel van het verschrikkelijke Sovjetregime moet Rusland hand in eigen boezem steken.
  woensdag 8 december 2021 @ 16:49:18 #82
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202527214
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Weet je hoeveel geld en krediet alleen al (West)Duitsland aan Rusland heeft gegeven?

Geen idee.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 8 december 2021 @ 17:00:24 #83
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202527406
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Geen idee.
Maar je zegt wel,
quote:
Het westen had de Russen na het ineenstorten van de Soviet Unie sowieso moeten helpen.
dus zonder dat je weet of dat gebeurd is of niet.
Check je feiten eerst
pi_202534515
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 17:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Maar je zegt wel,
[..]
dus zonder dat je weet of dat gebeurd is of niet.
Check je feiten eerst
Dat geld is waarschijnlijk gestort op de bankrekeningen van de hoge jongens met allerlei truukjes... net zoals nu Eu gelden verduisterd worden op de Balkan...
  donderdag 9 december 2021 @ 07:53:28 #85
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202534689
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 07:09 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Dat geld is waarschijnlijk gestort op de bankrekeningen van de hoge jongens met allerlei truukjes... net zoals nu Eu gelden verduisterd worden op de Balkan...
En nog iemand die gewoon wat roept, ach ja, internet, zolderkamer, fokken.
pi_202536293
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 07:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En nog iemand die gewoon wat roept, ach ja, internet, zolderkamer, fokken.
Verlicht ons, aangezien jij het wel weet.
  donderdag 9 december 2021 @ 11:12:29 #87
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202536313
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:10 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Verlicht ons, aangezien jij het wel weet.
Nope, wie claimt maakt hard
pi_202536388
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nope, wie claimt maakt hard
Ok, vind het altijd wel fijn dat snel duidelijk wordt met wie je wel en niet een discussie kunt voeren en wie je gewoon kunt negeren. Dus bedankt voor je bijdrage.
pi_202536420
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:47 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Die miljoenen slachtoffers zijn toch geen reden om angst voor ons in het westen te hebben? Wij zijn ook niet bang voor het naoorlogse Duitsland, Itali en Japan.

Met voormalige leden van het Warschaupact is het verder ook in meer of mindere mate goed gekomen. Die landen zijn nog steeds onafhankelijk en niet veroverd door het westen.

Als voormalig onderdeel van het verschrikkelijke Sovjetregime moet Rusland hand in eigen boezem steken.
Rusland heeft nog voldoende atoombommen om het voor het Westen heel onaantrekkelijk te maken direct oorlog met ze te voeren. Ze hebben wel wat grondstoffen waar Amerikanen gek op zijn, maar zolang die verdedigt worden met nukes gaat er echt niks gebeuren.

Als ze van een dictatuur naar een betrouwbare democratie zouden gaan zou er mss zelfs levendige handel mogelijk zijn die direct ten goede zou komen aan de eigen bevolking.
  donderdag 9 december 2021 @ 12:00:31 #90
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202536883
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:23 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Rusland heeft nog voldoende atoombommen om het voor het Westen heel onaantrekkelijk te maken direct oorlog met ze te voeren. Ze hebben wel wat grondstoffen waar Amerikanen gek op zijn, maar zolang die verdedigt worden met nukes gaat er echt niks gebeuren.

Als ze van een dictatuur naar een betrouwbare democratie zouden gaan zou er mss zelfs levendige handel mogelijk zijn die direct ten goede zou komen aan de eigen bevolking.
Sinds wanneer weerhoud een dictatuur het westen ervan er handel mee te drijven, Saudi, China, bv
pi_202536888
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:07 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Vijandsbeeld creren om problemen waar gewone burgers dagelijks mee te maken hebben te verdoezelen.
Dat is een vrijwel zekere zaak indien het om totalitaire/dictatoriale machthebbers gaat en de economie stagneert en niet zo goed meer draait. Vandaar ook dat het voor de bevolking van landen in de invloedssfeer vaak een bedreiging vormt. Dit mechanisme is ondertussen zo uitgekauwd dat het als 1e op de agenda zou moeten staan bij geopolitieke en strategische besluitvorming.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202537001
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat is een vrijwel zekere zaak indien het om totalitaire/dictatoriale machthebbers gaat en de economie stagneert en niet zo goed meer draait. Vandaar ook dat het voor de bevolking van landen in de invloedssfeer vaak een bedreiging vormt. Dit mechanisme is ondertussen zo uitgekauwd dat het als 1e op de agenda zou moeten staan bij geopolitieke en strategische besluitvorming.
Komt nooit ten goede van de eigen bevolking ook.
pi_202537946
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 07:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En nog iemand die gewoon wat roept, ach ja, internet, zolderkamer, fokken.
Zeker nooit in de Balkan/Rusland gewoond?
pi_202540928
twitter
pi_202541848
quote:
Nazisme is springlevend in Oekrane binnen alle gelederen van de bevolking.
Dat Joden daar de boel zouden runnen heb ik echter nog nooit gehoord.
Lachwekkend frame dus, waarschijnlijk bedoeld om kritische mensen die zich niet een oorlog laten in ronselen de mond te snoeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2021 18:51:55 ]
pi_202542637
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 18:51 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Nazisme is springlevend in Oekrane binnen alle gelederen van de bevolking.
Dat Joden daar de boel zouden runnen heb ik echter nog nooit gehoord.
Lachwekkend frame dus, waarschijnlijk bedoeld om kritische mensen die zich niet een oorlog laten in ronselen de mond te snoeren.
De president van Oekraine is van volle joodse afkomst. En dat nazi gelul in ov er Oekraine is pure russische propaganda maschine, sterker nog gericht op eerst stap om etnisch oekrainers te gaan uit stoten. Want het idee gaat dat oekrainers op genetisch niveau antisemiten zijn (terwijl ze hoogste semetische afkomst hebben). en dat genetisch niveau kun je niet veranderen (zie china, er is geen succesvolle national conservatieve beweging, die niet eindigd in een (poging tot) genocide).

De kritische mensen praten wel heel vaak de russische trollen na.

[ Bericht 9% gewijzigd door Korenfok op 09-12-2021 19:45:22 ]
pi_202543031
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:28 schreef Korenfok het volgende:

[..]
De president van Oekraine is van volle joodse afkomst. En dat nazi gelul in ov er Oekraine is pure russische propaganda maschine,
Vandaar oa het fotografische bewijs van Oekranse legereenheden vol met nazi symboliek. De Russen zullen het wel bewerkt hebben. :')

Mensen laten zich wel heel gemakkelijk een oorlog in ronselen. Maar dat hebben we in de geschiedenis natuurlijk bij herhaling gezien.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2021 19:46:13 ]
pi_202543081
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Vandaar oa het fotografische bewijs van Oekranse legereenheden vol met nazi symboliek. De Russen zullen het wel bewerkt hebben. :')
En waarom een volbloed jood als president stemmen, waarom een liberale regering stemmen (beetje anti nationalistsich toch?). En ja die foto's zijn niet bewerkt, maar wel pro rusland aanhangers.
  donderdag 9 december 2021 @ 21:10:07 #100
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202545303
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 20:53 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Hoogste tijd dat Vladje zijn broeders en zusters gaat “beschermen” natuurlijk.

Als ik Oekrane was dan zou ik wat commando teams met vuile bommen in grote Russische steden positioneren.
  Moderator donderdag 9 december 2021 @ 21:17:40 #101
8781 crew  Frutsel
pi_202545465
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:10 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hoogste tijd dat Vladje zijn broeders en zusters gaat “beschermen” natuurlijk.

Als ik Oekrane was dan zou ik wat commando teams met vuile bommen in grote Russische steden positioneren.
Nog even snel de nukes teruggeven aan de Oekrainers
  Moderator donderdag 9 december 2021 @ 21:21:25 #102
8781 crew  Frutsel
pi_202545532
twitter


Ow wacht. Oekraine is geruild voor Iran?
  donderdag 9 december 2021 @ 21:32:42 #103
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202545786
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:17 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Nog even snel de nukes teruggeven aan de Oekrainers
Voor vuile bommen kunnen ze Tsjernobyl wel uitgraven
pi_202548455
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:10 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hoogste tijd dat Vladje zijn broeders en zusters gaat “beschermen” natuurlijk.

Als ik Oekrane was dan zou ik wat commando teams met vuile bommen in grote Russische steden positioneren.
Net als de nazi's vonden dat de joden een genocide aan het plegen waren op de ariers, mensen die vinden dat er een genocide wordt gepleegd op de blanke bevolking......

En tuurlijk is er geen enkel stukje propaganda vanuit rusland om de ukrainers zijn nazi's sympasianten weg te zetten, allemaal om straks hun eigen genocide te starten, om de russische bevolking te beschermen. Heerlijk die conservatief nationalisten het eindigd altijd op de zelfde manier.
  vrijdag 10 december 2021 @ 01:54:35 #105
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_202548766
In 2014 werd een Ukrainse legerdivisie kansloos uitgemoord door de Russen. Via electronic jammers werd eerst alle communicatie verstoord en daarna werden ze platgebombardeerd door artillery.

De Russen zijn in 2021 veel sterker en de Turkse drones die Ukraine nu heeft gaat ze niet helpen tegen deze overmacht... lees meer bij de 2e link

==================

2e link: Seven years ago, Russian forces located with drones, isolated with electronic jammers then destroyed with artillery a powerful—on paper, at least—Ukrainian armored group.

Today Russian troops massing on Ukraine’s eastern border possess even more drones and more jammers plus plenty of artillery. If Russia openly invades Ukraine, which many observers fear is increasingly likely, Moscow’s forces could chop up Kiev’s most powerful units, leaving Ukraine all but defenseless.

The 2014 incident is illustrative of what is, for Ukraine, a worsening problem. Russian army doctrine calls for reconnaissance and electronic attacks to cut off and pin down undisciplined enemy forces, and artillery to destroy them. It’s an approach that works in Ukraine.

================

https://www.reddit.com/r/(...)d_the_countrys_army/
A top Ukrainian general warned the country's army is not strong enough to fend off a full-scale Russian invasion

https://www.forbes.com/si(...)ry-can-destroy-them/
Russia’s Jamming Force Could Isolate Ukrainian Troops—So Artillery Can Destroy Them

https://www.thedrive.com/(...)ncluding-radio-virus
Ukrainian Officer Details Russian Electronic Warfare Tactics Including Radio "Virus"
pi_202549439
Het lijkt mij een oefening. De Russen willen fit blijven en alert zijn voor het geval dat, dan moet je af en toe oefenen. Ze willen laten merken dat ze niet zitten te dutten. Af en toe moet je je spierballen tonen. Natuurlijk zouden ze Oekrane willen veroveren en als er een onenigheid in de regio komt, zullen ze dat ook doen denk ik. Maar nu niet.

Ik vind het wel toevallig dat ze dit doen net nu Duitsland een nieuwe bondskanselier heeft, Olaf Scholz heeft wel wat van Poetin qua uitstraling. Misschien is dit de manier van Poetin om zichzelf voor te stellen. "Dit ben ik, geen geintjes."
Is Duitsland zo belangrijk dan voor Rusland? Reken maar, WOII heeft hen voor eens en altijd alert gemaakt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mondkapje op 10-12-2021 08:48:24 ]
pi_202550305
Putin heeft met Assad een genocide uitgevoerd op Syrirs.
Rusland heeft talloze bevolkingen op de trein gezet naar Siberi en Circassirs uitgeroeid.
Hypocriet dus.
twitter
  vrijdag 10 december 2021 @ 11:02:56 #108
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202551020
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 10:04 schreef polderturk het volgende:

Rusland heeft talloze bevolkingen op de trein gezet naar Siberi en Circassirs uitgeroeid.

Armeense genocide
pi_202552572
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:17 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Nog even snel de nukes teruggeven aan de Oekrainers
Die hebben ze verkocht op de zwarte markt.

Dat "heerlijke onschuldige" Oekraine is een van de grootste spelers op de illigale wapen markt...
  Moderator vrijdag 10 december 2021 @ 13:15:09 #110
8781 crew  Frutsel
pi_202552614
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:12 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Die hebben ze verkocht op de zwarte markt.
Nee, geruild voor erkenning van landsgrenzen en onafhankelijkheid.

Maar goed , laat ze er maar wat terugkopen dan.
pi_202552666
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:47 schreef Korenfok het volgende:

[..]
En waarom een volbloed jood als president stemmen, waarom een liberale regering stemmen (beetje anti nationalistsich toch?). En ja die foto's zijn niet bewerkt, maar wel pro rusland aanhangers.
Er zijn gelukkig ook nog mensen in de Oekraine die dus wel het gevaar zien van de oprukkende Nazi partijen en aanhangers, maar deze President zal ook wel weer "verdwijnen"... zolang er Nazi partijen en tot de tanden gewapende Nazi bataljons in de Oekraine worden getolereerd is niemand z'n leven zeker...

https://icct.nl/publicati(...)fighters-in-ukraine/
pi_202552681
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:15 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Nee, geruild voor erkenning van landsgrenzen en onafhankelijkheid.

Maar goed , laat ze er maar wat terugkopen dan.
Waarom terug kopen als de Westerse landen dit gratis kunnen leveren...
pi_202552722
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat is een vrijwel zekere zaak indien het om totalitaire/dictatoriale machthebbers gaat en de economie stagneert en niet zo goed meer draait. Vandaar ook dat het voor de bevolking van landen in de invloedssfeer vaak een bedreiging vormt. Dit mechanisme is ondertussen zo uitgekauwd dat het als 1e op de agenda zou moeten staan bij geopolitieke en strategische besluitvorming.
ok, en wat dan over de US en de NATO die heel graag het vijandsbeeld richting Rusland volhouden en groter maken?
pi_202554898
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:29 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]
ok, en wat dan over de US en de NATO die heel graag het vijandsbeeld richting Rusland volhouden en groter maken?
Net als ruland en zijn verlengde tentakels proberen een: vijandsbeeld te creeren over de Oekrane met de nazi propaganda. Het is puur gericht om! precidentie te scheppen in de internationale gemeenschap op het uitroeien van de staat Oekrane en de burgers die niet bij het Grote Rusland wil horen.
pi_202555660
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:15 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Nee, geruild voor erkenning van landsgrenzen en onafhankelijkheid.

Maar goed , laat ze er maar wat terugkopen dan.
Oekraene heeft gezegd kernbommen te ontwikkelen als ze geen lid kunnen worden van de NAVO.

Ze hebben al twee kerncentrales. Dus wat plutonium daaruit halen zal geen probleem zijn. Intercontinentale raketten produceren zal ook geen probleem zijn omdat ze al decennia lang raketmotoren produceren.
  Moderator vrijdag 10 december 2021 @ 17:49:47 #116
8781 crew  Frutsel
pi_202555887
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:34 schreef polderturk het volgende:

[..]
Oekraene heeft gezegd kernbommen te ontwikkelen als ze geen lid kunnen worden van de NAVO.

Ze hebben al twee kerncentrales. Dus wat plutonium daaruit halen zal geen probleem zijn. Intercontinentale raketten produceren zal ook geen probleem zijn omdat ze al decennia lang raketmotoren produceren.
Ook dat gaat Rusland natuurlijk nooit toestaan.
Oekraine had ze, maar heeft ze weggegeven.
  Moderator vrijdag 10 december 2021 @ 18:22:06 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202556295
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:24 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Waarom terug kopen als de Westerse landen dit gratis kunnen leveren...
Omdat westerse landen ze niet gaan leveren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 10 december 2021 @ 19:10:26 #118
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_202557030
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 17:34 schreef polderturk het volgende:

[..]
Oekraene heeft gezegd kernbommen te ontwikkelen als ze geen lid kunnen worden van de NAVO.

Ze hebben al twee kerncentrales. Dus wat plutonium daaruit halen zal geen probleem zijn. Intercontinentale raketten produceren zal ook geen probleem zijn omdat ze al decennia lang raketmotoren produceren.
Ukraine heeft alleen al 15 kerncentrales met Amerikaanse splijtstaven erin waar de soviet centrales niet voor gebouwd zijn. Die letterlijk tot 2030 mee moeten.

De Ukraine was al voor 2014 een Amerikaanse proeftuin vol Hummers. Politiek is het land letterlijk tot op het bot corrupt. De ooit eens verkozen president die via de coup in 2014 viel zat in een huis van 150 miljoen dollar. Waarna ze nog geopperd hebben om het "het museum der corruptie" te noemen. Erna kregen we o.a. Porky de Chokoprins.

Het westen boeit de Ukraiene of zijn bevolking niets. Wat ook meteen de tragiek van de Ukraiene is. Speelbal tussen twee machtsblokken en een compleet corrupt bestuursstelsel.

En kernwapens? Een groot gedeelte van de Tu-160s en Tu-95s is nota bene met Amerikaans geld gesloopt net na 1998.
  vrijdag 10 december 2021 @ 19:50:36 #119
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202557552
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 19:10 schreef PluggieOD het volgende:

En kernwapens? Een groot gedeelte van de Tu-160s en Tu-95s is nota bene met Amerikaans geld gesloopt net na 1998.
Wat heeft dat precies met kernwapens te maken?
  vrijdag 10 december 2021 @ 20:01:34 #120
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_202557793
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 19:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat heeft dat precies met kernwapens te maken?
De Tu-95MSen en de Tu-160s waren onderdeel van de strategische kernmacht te samen met de Kh-55s.
  vrijdag 10 december 2021 @ 20:12:36 #121
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202558020
quote:
Oww, dat is een lekkere diss.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 10 december 2021 @ 21:26:09 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202559542
Het Europese parlement keurde in september een resolutie goed waarin opgeroepen wordt om Rusland toegang tot SWIFT te ontnemen indien Russische troepen Ukraine binnenvallen.
https://www.europarl.euro(...)118_EN.html?redirect (punt 12)
Toen daar in 2014 mee gedreigd werd zei Medvedev dat het zou neerkomen op een oorlogsverklaring.

SWIFT zelf heeft geprotesteerd.
https://www.swift.com/ins(...)arliament-resolution
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_202561561
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 13:29 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]
ok, en wat dan over de US en de NATO die heel graag het vijandsbeeld richting Rusland volhouden en groter maken?
Er is vollop ontwapend en kort na de val van de sovjet unie was er geen "gevoel" van vijandschap t.o.v. Rusland. Sinds Putin aan de macht is wordt Rusland als een beperkte bedreiging gezien omdat o.a. elke dictator bij hem terecht kan. Voor NATO is Ukraine niet van groot strategisch belang. Er is echter een verdrag getekend door Rusland waarbij Ukraine in ruil voor het afstaan van kernwapens de soevereiniteit werd gegarandeerd. Het is nu juist de soevereiniteit die Rusland schendt en niet wil respecteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 10-12-2021 23:36:57 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202563346
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 23:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er is vollop ontwapend en kort na de val van de sovjet unie was er geen "gevoel" van vijandschap t.o.v. Rusland. Sinds Putin aan de macht is wordt Rusland als een beperkte bedreiging gezien omdat o.a. elke dictator bij hem terecht kan. Voor NATO is Ukraine niet van groot strategisch belang. Er is echter een verdrag getekend door Rusland waarbij Ukraine in ruil voor het afstaan van kernwapens de soevereiniteit werd gegarandeerd. Het is nu juist de soevereiniteit die Rusland schendt en niet wil respecteren.
wow, ik zou even je EU bril afzetten :D
pi_202563483
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 08:34 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]
wow, ik zou even je EU bril afzetten :D
Enige argumenten op de opgesomde feiten, of doen die niet ter zake?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202564343
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 23:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er is vollop ontwapend en kort na de val van de sovjet unie was er geen "gevoel" van vijandschap t.o.v. Rusland. Sinds Putin aan de macht is wordt Rusland als een beperkte bedreiging gezien omdat o.a. elke dictator bij hem terecht kan. Voor NATO is Ukraine niet van groot strategisch belang. Er is echter een verdrag getekend door Rusland waarbij Ukraine in ruil voor het afstaan van kernwapens de soevereiniteit werd gegarandeerd. Het is nu juist de soevereiniteit die Rusland schendt en niet wil respecteren.
Achteraf gezien die kernwapens nooit moeten afstaan. Rusland gebruikt buurlanden die niet op een of andere manier beschermt zijn als deurmat.
pi_202564419
Gewoon invallen joh, de wereld is toch al verrot.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202564791
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Weet je hoeveel geld en krediet alleen al (West)Duitsland aan Rusland heeft gegeven?

Dus er was ook een soort Marshallplan voor de toenmalige Sovjet-Unie?
  zaterdag 11 december 2021 @ 13:56:42 #130
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202566524
https://nos.nl/artikel/24(...)r-russische-dreiging

quote:
In Liverpool praten de G7-landen dit weekend over de spanningen rond Rusland en Oekrane. De ministers van Buitenlandse Zaken van Canada, Frankrijk, Japan, Itali, Duitsland en de VS zijn afgereisd naar de Britse havenstad. De Britten zijn dit jaar voorzitter van het samenwerkingsverband van zeven vooraanstaande industrielanden.

Bij de opening van de top riep de Britse minister Truss op tot eenheid. "We moeten opstaan tegen agressors die proberen de grenzen van vrijheid en democratie te beperken", zei ze. In de ogen van de Britten moet "de vrije wereld" met meer overtuiging worden verdedigd.

Russische invasie
Aan de vooravond van de top spraken de Britten en Amerikanen opnieuw hun bezorgdheid uit over de Russische troepenopbouw bij de grens met Oekrane. Ze vrezen dat die een opmaat is voor een Russische invasie.

De Britten noemen het "kwaadaardig gedrag" en zeggen dat een inval "een strategische fout zou zijn met ernstige gevolgen". Moskou ontkent plannen te hebben om Oekrane binnen te vallen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_202566602
Het wad dan handiger geweest om de Russen ook uit te nodigen. Het is veel effectiever om met mensen/landen te praten dan over mensen/landen.
pi_202566697
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 14:02 schreef DarkwingDuck het volgende:
Het wad dan handiger geweest om de Russen ook uit te nodigen. Het is veel effectiever om met mensen/landen te praten dan over mensen/landen.
Zouden ze dat wel willen?
pi_202566757
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 14:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Zouden ze dat wel willen?
Ik denk dat de Russen best wel open staan voor een uitnodiging om het er eens over te hebben.
pi_202566814
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 14:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik denk dat de Russen best wel open staan voor een uitnodiging om het er eens over te hebben.
Denk je niet dat ze allerlei dingen eisen waar de anderen niet achter kunnen staan?
Als je van tevoren weet wat ze willen, maar je weet ook dat de anderen het niet willen, heeft het dan zin?
Dan wordt de irritatielevel wellicht hoger.
pi_202566876
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 14:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Denk je niet dat ze allerlei dingen eisen waar de anderen niet achter kunnen staan?
We kunnen van alles denken. Zeker weten doen we pas als we daadwerkelijk het gesprek met elkaar aan gaat.
En dat duidelijk krijgen heeft altijd zin.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2021 14:23:25 ]
pi_202567030
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 14:02 schreef DarkwingDuck het volgende:
Het wad dan handiger geweest om de Russen ook uit te nodigen. Het is veel effectiever om met mensen/landen te praten dan over mensen/landen.
Nee, want dan krabbel je terug van een sanctie opgelegd vanwege de annexatie van de Krim.
quote:
The difference between G-7, G-8, and G-20 — and why they matter
G-7, or “group of seven,” mainly has to do with politics. After the first oil shock of the 1970s, economies across the world were suffering, and global leaders wanted to do something about it. So, a group of government officials decided to meet and figure things out. Members are Canada, France, Germany, Italy, Japan, the United Kingdom and the United States. In addition, the presidents of the European Council and the European Commission represent the EU at G-7 summits.

In 1998, Russia joined the club, making it the G-8, but it was kicked out in 2014 after its annexation of Crimea.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202567164
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 14:33 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nee, want dan krabbel je terug van een sanctie opgelegd vanwege de annexatie van de Krim.
[..]

Ze hoeven niet de club te joinen, gewoon uitnodigingen voor een goed gesprek om nader tot elkaar te komen. Daarmee kan je de lucht klaren en een oorlog voorkomen.
pi_202567351
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 14:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ze hoeven niet de club te joinen, gewoon uitnodigingen voor een goed gesprek om nader tot elkaar te komen. Daarmee kan je de lucht klaren en een oorlog voorkomen.
Als je het gesprek tussen Putin en Biden hebt gevolgt wordt duidelijk dat dat al in gang is gezet buiten deze clubs om. Hoe zou NATO de vermeende dreiging die de russen ervaren kunnen reduceren zonder dat daarbij de soevereiniteit van Ukraine wordt opgegeven? Mogelijk door geen aanvalswapens en kernwapens te plaatsen indien Ukraine erin slaagt aan de criteria voor NAVO lidmaatschap te voldoen. Zolang er een frozen conflict is in Donbass voldoet het sowieso niet aan tenminste 1 van de criteria.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202567401
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 14:48 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Als je het gesprek tussen Putin en Biden hebt gevolgt wordt duidelijk dat dat al in gang is gezet buiten deze clubs om. Hoe zou NATO de vermeende dreiging die russen ervaren kunnen reduceren zonder dat daarbij de soevereiniteit van Ukraine wordt opgegeven? Mogelijk door geen aanvalswapens en kernwapens te plaatsen indien Ukraine erin slaagt aan de criteria voor NAVO lidmaatschap te voldoen. Zolang er een frozen conflict is in Donbass voldoet het sowieso niet aan tenminste 1 van de criteria.
Misschien is het nu wel de tijd rijp om Oekrane in de NATO deel te laten nemen.
pi_202567517
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 14:50 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Misschien is het nu wel de tijd rijp om Oekrane in de NATO deel te laten nemen.
Ik vermoed dat de meerderheid van de NATO-leden er niet mee instemt de toelatingscriteria zodanig op te rekken. Eerder wil men juist strengere criteria t.a.v. rechtstatelijkheid en democratische beginselen met name vanuit het oogpunt van wat en met Turkije is gebeurt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202567578
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 14:55 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat de meerderheid van de NATO-leden er niet mee instemt de toelatingscriteria zodanig op te rekken. Eerder wil men juist strengere criteria t.a.v. rechtstatelijkheid en democratische beginselen met name vanuit het oogpunt van wat en met Turkije is gebeurt.
Ah ok. Ik dacht dat Oekrane nog wel behoorlijk democratisch is.
Vooral nu met dreiging van Rusland, om zo meer een dekking te hebben.
pi_202567892
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 14:58 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ah ok. Ik dacht dat Oekrane nog wel behoorlijk democratisch is.
Vooral nu met dreiging van Rusland, om zo meer een dekking te hebben.
De corruptie is daar enorm en dat kan niet het geval zijn indien je een goed functionerende rechtstaat en democratie hebt. Onderhuids is het nog steeds behoorlijk rot.

Corruption Perceptions Index
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202568083
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 15:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De corruptie is daar enorm en dat kan niet het geval zijn indien je een goed functionerende rechtstaat en democratie hebt. Onderhuids is het nog steeds behoorlijk rot.

Corruption Perceptions Index
Staat ver onder verscheidene Afrikaanse landen...
Wel wat off-topic, maar weet jij wat Denemarken/Nieuw-Zeeland op dit punt beter doet dan Nederland?
pi_202568184
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 14:48 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Als je het gesprek tussen Putin en Biden hebt gevolgt wordt duidelijk dat dat al in gang is gezet buiten deze clubs om.
Dat is heel fijn. Maar hoe meer initiatieven om tot een vreedzame oplossing te komen hoe beter.
quote:
Hoe zou NATO de vermeende dreiging die de russen ervaren kunnen reduceren zonder dat daarbij de soevereiniteit van Ukraine wordt opgegeven? Mogelijk door geen aanvalswapens en kernwapens te plaatsen indien Ukraine erin slaagt aan de criteria voor NAVO lidmaatschap te voldoen. Zolang er een frozen conflict is in Donbass voldoet het sowieso niet aan tenminste 1 van de criteria.
De NAVO moet simpelweg niet verder uitgebreid worden aan de Russische grenzen. En zeker niet met een land als Oekrane.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2021 15:24:58 ]
pi_202568359
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 15:24 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De NAVO moet simpelweg niet verder uitgebreid worden aan de Russische grenzen. En zeker niet met een land als Oekrane.
De NAVO heeft toetredingscriteria en elk soeverein land heeft het recht aansluiting te zoeken of er een ander samenwerkingsverband mee aan te gaan. Zwitserland bijv. is geen volledig lid maar is een "protectoraat" van de NAVO op deze wijze valt het deels onder de paraplu van de NAVO terwijl het zijn "neutraliteit" kan behouden.
Mocht Zwitserland daadwerkelijk ernstig bedreigt worden kan het binnen zeer korte tijd, denk daarbij aan enkele dagen lid worden omdat het al aan de criteria voldoet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202568461
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 15:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De NAVO heeft toetredingscriteria en elk soeverein land heeft het recht aansluiting te zoeken of er een ander samenwerkingsverband mee aan te gaan. Zwitserland bijv. is geen volledig lid maar is een "protectoraat" van de NAVO op deze wijze valt het deels onder de paraplu van de NAVO terwijl het zijn "neutraliteit" kan behouden.
Mocht Zwitserland daadwerkelijk ernstig bedreigt worden kan het binnen zeer korte tijd, denk daarbij aan enkele dagen lid worden omdat het al aan de criteria voldoet.
Heel leuk en aardig maar volgens mij sprak ik geen woord Spaans. De NAVO heeft helemaal niets te zoeken in Oekrane en Oekrane komt wat mij betreft nooit bij de NAVO. Het is al lastig genoeg met al die voormalig Oostblok landen dan hoeven we niet nog eens een van de grootste pauperlanden vaan Europa toe te voegen.
pi_202568568
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 15:43 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Heel leuk en aardig maar volgens mij sprak ik geen woord Spaans. De NAVO heeft helemaal niets te zoeken in Oekrane en Oekrane komt wat mij betreft nooit bij de NAVO. Het is al lastig genoeg met al die voormalig Oostblok landen dan hoeven we niet nog eens een van de grootste pauperlanden vaan Europa toe te voegen.
Vandaar ook dat een lidmaatschap nog ver weg is voor de Ukraine en er ook de behoefte niet is om de toelatingscriteria te verruimen. De NAVO heeft er wel degelijk belang bij als meer landen toetreden mits ze aan de criteria voldoen vanwege China. Daarin ligt een toenemend gemeenschappelijk strategisch belang. Op het wereldpodium verdringt China Rusland en dat verklaart mogelijk het "attention whore" gedrag van Putin.

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 11-12-2021 16:04:44 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202568682
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 15:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Staat ver onder verscheidene Afrikaanse landen...
Wel wat off-topic, maar weet jij wat Denemarken/Nieuw-Zeeland op dit punt beter doet dan Nederland?
quote:
Nederland op achtste plaats in corruptie index
Geen vooruitgang in Nederland

Nederland behaalde 82 punten. In 2016 waren dit 83 punten en in 2015 nog 84 punten. Dat Nederland minder punten haalt dan in 2016 en 2015, wordt in belangrijke mate veroorzaakt door relatief lage scores voor de kwaliteit van de democratie en de rechtsstaat. Ons land heeft, ondanks aanbevelingen van de Groep van Staten tegen Corruptie (GRECO) en Transparency International Nederland (TI-NL) op deze punten, nog altijd geen vooruitgang geboekt.

‘Nederland neemt corruptie onvoldoende serieus. En dat is heel schadelijk: het vertrouwen van de burger in de overheid en de rechtsstaat neemt af en een afgezwakt democratisch bestel is minder goed in staat om corruptie te bestrijden. Niet alleen burgers maar ook bedrijven hebben een stabiel maatschappelijk klimaat nodig om in te opereren en de investeringen te doen die werkgelegenheid en welvaart brengen. Er zijn dus zeer goede sociale en economische redenen om integriteit en corruptiebestrijding hoger op de agenda te zetten’, aldus Paul Vlaanderen, voorzitter van Transparency International Nederland.
How corrupt is the Netherlands?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202568742
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 18:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
Omdat westerse landen ze niet gaan leveren
De USA kan niet wachten met leveren..
pi_202568783
quote:
Britten.... hahahahahaha... de nazi's van de 18de en 19de eeuw...
pi_202568827
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 15:48 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Vandaar ook dat een lidmaatschap nog ver weg is voor de Ukraine en er ook de behoefte niet is om de toelatingscriteria te verruimen. De NAVO heeft er wel degelijk belang bij als meer landen toetreden mits ze aan de criteria voldoen vanwege China. Daarin ligt een toenemend gemeenschappelijk strategisch belang. Op het wereldpodium verdringt China Rusland en dat verklaart mogelijk het "attention whore" gedrag van Putin.
Ik denk dat de USA heeeeeeel graag de Oekraine erbij wil hebben want dan kunnen ze dat land weer heerlijk volstoppen met Amerikaans wapentuig. KASSA!!!! (want daar gaat het om uiteraard)
pi_202568908
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:07 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ik denk dat de USA heeeeeeel graag de Oekraine erbij wil hebben want dan kunnen ze dat land weer heerlijk volstoppen met Amerikaans wapentuig. KASSA!!!! (want daar gaat het om uiteraard)
Ze kunnen het volstoppen met Amerikaans wapentuig maar dat kan Ukraine niet betalen, het komt neer op vooral weggeven van wapentuig. Europese wapens zijn ook NATO rated maar die zullen ze wel moeten betalen ;)
Rusland levert ook veel wapentuig alleen het heeft niet de luxe die in grote getale gratis te kunnen weggeven.



[ Bericht 7% gewijzigd door Digi2 op 11-12-2021 16:25:43 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 11 december 2021 @ 16:22:16 #153
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202569016
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ze kunnen het volstoppen met Amerikaans wapentuig maar dat kan Ukraine niet betalen, het komt neer op vooral weggeven van wapentuig. Europese wapens zijn ook NATO rated maar die zullen ze wel moeten betalen ;)
Rusland levert ook veel wapentuig alleen het heeft niet de luxe die in grote getale gratis te kunnen weggeven.
Veel voormalige oostbloklanden hebben dan ook de SAAB gekocht ipv de JSF. Puur vanwege de kosten.
pi_202569048
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ze kunnen het volstoppen met Amerikaans wapentuig maar dat kan Ukraine niet betalen, het komt neer op vooral weggeven van wapentuig. Europese wapens zijn ook NATO rated maar die zullen ze wel moeten betalen ;)
Rusland levert ook veel wapentuig alleen het heeft niet de luxe die in grote getale gratis te kunnen weggeven.
Weg geven? Hahahaha de rekening komt naar de EU. Dacht je dat de Balkan landen al die US troep gratis hebben gekregen?
West Europa draagt voor de kosten op of moet ik zeggen voornamelijk Duitsland en Nederland?
En als kersje op de taart krijgen West Europa de Oekrainische mafia, goedkope arbeidskrachten die nog harder zuipen dan de Polen en nog meer rekeningen om het land "op te bouwen"....
pi_202569096
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:25 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Weg geven? Hahahaha de rekening komt naar de EU. Dacht je dat de Balkan landen al die US troep gratis hebben gekregen?
West Europa draagt voor de kosten op of moet ik zeggen voornamelijk Duitsland en Nederland?
En als kersje op de taart krijgen West Europa de Oekrainische mafia, goedkope arbeidskrachten die nog harder zuipen dan de Polen en nog meer rekeningen om het land "op te bouwen"....
De ukrainers komen vooral hierheen als de russen Ukraine binnenvallen. Veel ukrainers zijn al gastarbeider in met name Polen. De EU heeft in alle opzichten voordeel bij een russsiche inval, alleen hoe speel je zo'n spel onopvallend als gouvernementeel&corporate elite zonder dat de bevolking het doorziet. Die zijn namelijk wel bezorgt over het menselijk leed dat ermee gepaard gaat.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202569108
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De ukrainers komen vooral hierheen als de russen Ukraine binnenvallen. Veel ukrainers zijn al gastarbeider in met name Polen. De EU heeft in alle opzichten voordeel bij een russsiche inval, alleen hoe speel je zo'n spel onopvallend als gouvernementeel&corporate elite zonder dat de bevolking het doorziet. Die zijn namelijk wel bezorgt over het menselijk leed dat ermee gepaard gaat.

De EU heeft in alle opzichten voordeel bij een russsiche inval
:? :? :? -O- Ok ff ademhalen en dan nog eens goed kijken of je dit werkelijk geschreven hebt... ja verdomd... het staat er...
pi_202569159
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:32 schreef Digi2 het volgende:
De EU heeft in alle opzichten voordeel bij een russsiche inval
Kun je die even uitleggen?
pi_202569241
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:40 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Kun je die even uitleggen?
We hebben nu bijna europa-breed een gebrek aan goede arbeidskrachten, dit nog versterkt door de energie-transitie. Centraliseren van macht (EU) wordt makkelijker geslikt bij een flinke dreiging. De energie onafhankelijkheid zal nog sneller in gang worden gezet en daar is na een russische inval meer bereidheid daar fixe offers voor te doorstaan door de bevolking. Zowel de VS als europa zullen de baltische staten tot de tanden bewapenen. Die EU grenzen gaan hermetisch dicht met landen binnen de russische invloedsfeer. Ongebreidelijke massa migratie van met name laag/ongeschoolden wordt daardoor bemoeilijkt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202569378
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:49 schreef Digi2 het volgende:

[..]
We hebben nu bijna europa-breed een gebrek aan goede arbeidskrachten, dit nog versterkt door de energie-transitie. Centraliseren van macht (EU) wordt makkelijker geslikt bij een flinke dreiging. De energie onafhankelijkheid zal nog sneller in gang worden gezet en daar is na een russische inval meer bereidheid daar fixe offers voor te doorstaan door de bevolking. Zowel de VS als europa zullen de baltische staten tot de tanden bewapenen. Die EU grenzen gaan hermetisch dicht met landen binnen de russische invloedsfeer. Ongebreidelijke massa migratie van met name laag/ongeschoolden wordt daardoor bemoeilijkt.
:? :? :? :? Genoeg krachten te vinden in de Balkan hoor. Lassers, metaalbewerkers, betongieters en vlechters maar ook zeer goed IT personeel en zorgmedewerkers.

Maar jij schijnt een oorlog te prefereren waar dus ook de EU mee in getrokken gaat worden??? Jezus....
pi_202569397
Geloof niet zo in die gedachtegang.
pi_202569420
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:01 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
:? :? :? :? Genoeg krachten te vinden in de Balkan hoor. Lassers, metaalbewerkers, betongieters en vlechters maar ook zeer goed IT personeel en zorgmedewerkers.

Maar jij schijnt een oorlog te prefereren waar dus ook de EU mee in getrokken gaat worden??? Jezus....
Die poel droogt rap op, de vergrijzing is aanzienlijk in oost-europa.
quote:
Die leeren Regale in England zeigen, was passiert, wenn es zu wenig LKW-Fahrer gibt. Auch in Deutschland fehlen schon an die 80.000. Die bayerischen Spediteure mssen sich mittlerweile einiges einfallen lassen, um Fahrer zu rekrutieren und den Beruf attraktiver zu gestalten.
Ik prefereer dat niet maar bekijk het vanuit de bril van machtswellust& kapitaalvergaring wat hetgeen is dat een corporaat&gouvernementele elite drijft.

[ Bericht 29% gewijzigd door Digi2 op 11-12-2021 17:10:57 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202569428
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:01 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
:? :? :? :? Genoeg krachten te vinden in de Balkan hoor. Lassers, metaalbewerkers, betongieters en vlechters maar ook zeer goed IT personeel en zorgmedewerkers.

Maar jij schijnt een oorlog te prefereren waar dus ook de EU mee in getrokken gaat worden??? Jezus....
Inderdaad, wordt ook meteen goed duidelijk wat al die "EU of oorlog" propaganda waard is.
pi_202569443
Verder wel een lastige situatie. Ik gun de Oekraners een autonoom eigen land zoals ik dat zelf ook wel zou willen. Maar dat wil niet zeggen dat ik dan maar meteen vind dat ze bij de NAVO moeten.
  Moderator zaterdag 11 december 2021 @ 17:12:41 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202569488
NATO lidmaatschap zou een prima optie zijn

EU lidmaatschap wat minder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202569547
De EU nog de VS worden in een oorlog meegetrokken als de russen Ukraine binnenvallen. De kaders zijn al gezet, vooral economische sancties en bewapening van NAVO landen die aan de russische invloedsfeer grenzen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202593965
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 19:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Vandaar oa het fotografische bewijs van Oekranse legereenheden vol met nazi symboliek. De Russen zullen het wel bewerkt hebben. :')

Mensen laten zich wel heel gemakkelijk een oorlog in ronselen. Maar dat hebben we in de geschiedenis natuurlijk bij herhaling gezien.
Absoluut. Propaganda werkt zeer uitstekend. Even terugkeren naar de Irak invasie van 2003. Dit was het resultaat na een lange propaganda campagne over Iraakse massavernietigingswapens en andere Iraakse misdaden door politici, media en denktanks. Het is niet moeilijk als regering en media om publiek en politici een oorlog in te rommelen. Veel volkeren zijn sowieso al zeer grondig gedehumaniseerd door de Engelstalige media dus die afslachten voor een of ander zogenaamde strategische belang is eenvoudig te verkopen als men die route wil bewandelen.

1. Oranje leveren troepen.
2. Geel steunt oorlog en invasie maar leverde geen troepen.
3. Blauw zijn tegen een invasie en oorlog met Irak.
4. Grijs houdt zich stil.



https://en.m.wikipedia.or(...)003_invasion_of_Iraq

[ Bericht 3% gewijzigd door Peppert op 13-12-2021 00:52:19 ]
pi_202594082
alzeit zu Russians
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  maandag 13 december 2021 @ 02:05:59 #168
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_202594324
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De ukrainers komen vooral hierheen als de russen Ukraine binnenvallen. Veel ukrainers zijn al gastarbeider in met name Polen. De EU heeft in alle opzichten voordeel bij een russsiche inval, alleen hoe speel je zo'n spel onopvallend als gouvernementeel&corporate elite zonder dat de bevolking het doorziet. Die zijn namelijk wel bezorgt over het menselijk leed dat ermee gepaard gaat.
Vrouwen uit Oekrane zijn wel een van de mooiste ter wereld, ik heb ze regelmatig op webcam websites gezien, en ze lijken erg op Russinnen, zijn vaak iets kleiner als Nederlandse dames, en dunner.

Als er toch asielzoekers moeten komen, dan maar uit Oost Europa ipv Somali of Yemen. :P
pi_202594523
quote:
GOP Senators Roger Wicker, Jim Inhofe Pitch Nuclear Threat, Arming Ukraine Against Russia

Following a Tuesday video call between President Joe Biden and Russian President Vladimir Putin about tensions over Russian troops along the country's border with Ukraine, GOP Senators Roger Wicker and Jim Inhofe are encouraging Biden to mobilize additional military assistance to Ukraine and warn Russia, including threats as severe as nuclear weapons.
https://www.newsweek.com/(...)ainst-russia-1657126
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_202594556
Analyse:
https://moderndiplomacy.e(...)-their-children-too/
quote:
[..]

First of all, this is a signal to Kiev, warning the Ukrainian leadership against a possible resumption of a military solution to the Donbass problem. Moscow appears to be concerned that President Volodymyr Zelensky of Ukraine, who is losing popularity amid the upcoming elections, may be tempted to take the risk of a “short victorious war” on his eastern border, with all the attendant costs to the population and the leadership of the unrecognized DPR / LPR. Moreover, Volodymyr Zelensky may well learn from the experience of his Azerbaijani counterpart Ilham Aliyev, who took such a risk in Nagorno-Karabakh last fall to become a winner and a national hero. Apparently, the signal from Moscow is as follows: if Volodymyr Zelensky succumbs starting an offensive towards Donbass, he will not turn out not to be the Ukrainian Ilham Aliyev of 2020 but the Ukrainian Mikheil Saakashvili of 2008, when he tried to seize South Ossetia through a military blitzkrieg.

Of course, the authorities in Kiev will declare that there have been no plans, nor preparations, for a military solution to the Donbass problem. However, Maria Zakharova, Russian Foreign Ministry Spokeswoman, said Ukraine has already pulled to Donbass some 125 thousand troops, which is half of the entire personnel of Ukraine’s Armed Forces. Confirming or denying such information is as difficult as reiterating or refuting assessments of the scale of Russian mobilization proliferating in the West and in Kiev.

[..]
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_202594594
quote:
En nu nog een "oorzaak" vinden om een offensief te starten.
Als de Oekrainiers een offensief starten in de Donbass dan ligt de bal weer bij de Russen.
Openlijk ingrijpen of niets doen en hopen op heel veel "vrijwilligers" die naar de Donbaas zullen vertrekken maar zonder zware wapens. (tanks, geschut etc)

Russen gaan geen ermstig conflict riskeren met de EU.
Alleen als de Russische bevolking daar wordt afgemaakt zullen ze ingrijpen. Een soort van Kosovo scenario.
pi_202594597
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 02:05 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Vrouwen uit Oekrane zijn wel een van de mooiste ter wereld, ik heb ze regelmatig op webcam websites gezien, en ze lijken erg op Russinnen, zijn vaak iets kleiner als Nederlandse dames, en dunner.

Als er toch asielzoekers moeten komen, dan maar uit Oost Europa ipv Somali of Yemen. :P
Mooi maar bikkel hard.
Balkan dames zijn zelfde niveau schoonheid maar veel warmbloediger...
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 09:18:07 #173
8781 crew  Frutsel
pi_202600012
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 02:05 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Vrouwen uit Oekrane zijn wel een van de mooiste ter wereld, ik heb ze regelmatig op webcam websites gezien, en ze lijken erg op Russinnen, zijn vaak iets kleiner als Nederlandse dames, en dunner.

Als er toch asielzoekers moeten komen, dan maar uit Oost Europa ipv Somali of Yemen. :P
Meestal komen eerst de mannen hierheen, moet je je eisen ff bijstellen haha.
pi_202600390
quote:
Russia says it may be forced to deploy intermediate nuclear missiles in Europe

Russia said on Monday it may be forced to deploy intermediate-range nuclear missiles in Europe in response to what it sees as NATO's plans to do the same.

Deputy Foreign Minister Sergei Ryabkov told Russia's RIA news agency in an interview that Moscow would have to take the step if NATO refused to engage with it on preventing such an escalation.

His comments further raised the stakes in an East-West standoff in which Russia is demanding security guarantees from the West while the United States and its allies are warning Moscow to pull back from what they see as a possible invasion of Ukraine - something Ryabkov again denied was Russia's intent.

Intermediate-range nuclear forces (INF) in Europe were banned under a 1987 treaty agreed between Soviet leader Mikhail Gorbachev and U.S. President Ronald Reagan in what was hailed at the time as a major easing of Cold War tensions. Washington quit the pact in 2019 after complaining for years of alleged Russian violations.

Ryabkov said there were "indirect indications" that NATO was moving closer to re-deploying INF, including its restoration last month of the 56th Artillery Command which operated nuclear-capable Pershing missiles during the Cold War.

'COMPLETE LACK OF TRUST'

"Lack of progress towards a political and diplomatic solution to this problem will lead to our response being of a military and technical military nature," he said.

"That is, it will be a confrontation, this will the next round, the appearance of such resources on our side. Right now there aren't any, we have a unilateral moratorium. We call for NATO and the U.S. to join this moratorium."

NATO says there will be no new U.S. missiles in Europe and it is ready to deter new Russian missiles with a "measured" response that would only involve conventional weapons.

But Ryabkov said Russia had a "complete lack of trust" in NATO.

"They don't permit themselves to do anything that could somehow increase our security - they believe they can act as they need, to their advantage, and we simply have to swallow all this and deal with it. This is not going to continue."

Russian President Vladimir Putin and U.S. President Joe Biden held two hours of talks last week on the Ukraine crisis and Moscow's demand for what it calls legally binding security guarantees from the West.

Ryabkov said Russia would present its follow-up proposals to the United States, and possibly also to other NATO countries, in the coming weeks. Putin's spokesman, however, said he expected the Russian ideas to be presented this week.
https://www.reuters.com/w(...)tion-ria-2021-12-13/
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_202600550
quote:
Dit alles heeft weinig van doen met een de-escalatie. Als Rusland de Ukraine binnenvalt zijn er straks in ieder geval weer duidelijk grenzen en blokken. Daardoor kan een economie verbeteren. Voor de NATO en de EU is Ukraine eerder een last dan een lust vermoed ik. Beter laten we die last aan Rusland als ze dat zo graag willen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202600599
Eigenlijk merk je aan alles dat wederom schurkenstaat Amerika de boel op zit te hitsen met oorlogstaal en 'inlichtingendiensten' die hun 'analyses' verspreiden als feiten. Juist door die Yankees er tussen te laten kan de EU Rusland maar niet geruststellen.

Rusland is niet bang voor Europese landen maar voor de natie die overal ter wereld militaire basissen heeft staan en dan claimt dat ze zelf bedreigd worden.
pi_202600672
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:40 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk merk je aan alles dat wederom schurkenstaat Amerika de boel op zit te hitsen met oorlogstaal en 'inlichtingendiensten' die hun 'analyses' verspreiden als feiten. Juist door die Yankees er tussen te laten kan de EU Rusland maar niet geruststellen.

Rusland is niet bang voor Europese landen maar voor de natie die overal ter wereld militaire basissen heeft staan en dan claimt dat ze zelf bedreigd worden.
Rusland is een kernmacht met zeer geavanceerde wapens, ik vind die paranoia nogal overtrokken. De EU doet niet de minste moeite Rusland gerust te stellen want ik hoor geen enkel verschil tussen de EU, VS of de G7.
Wordt de Ukraine niet opgeofferd voor een nieuwe status quo?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 16:06:06 #179
8781 crew  Frutsel
pi_202600932
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dit alles heeft weinig van doen met een de-escalatie. Als Rusland de Ukraine binnenvalt zijn er straks in ieder geval weer duidelijk grenzen en blokken. Daardoor kan een economie verbeteren. Voor de NATO en de EU is Ukraine eerder een last dan een lust vermoed ik. Beter laten we die last aan Rusland als ze dat zo graag willen.
En waar leg jij dan de grens? Als Wit-Rusland straks hetzelfde doet met een stuk Polen of Letland? of wanneer Rusland bijv ook Kazachstan en Georgie weer wil annexeren of een stuk van Roemenie opeist?
pi_202601074
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:06 schreef Frutsel het volgende:

[..]
En waar leg jij dan de grens? Als Wit-Rusland straks hetzelfde doet met een stuk Polen of Letland? of wanneer Rusland bijv ook Kazachstan en Georgie weer wil annexeren of een stuk van Roemenie opeist?
Zodra Ukraine wordt binnengevallen worden de huidige NATO grenslanden versterkt bewapend en bewaakt. Onder de nucleare paraplu van NATO valt er weinig op te eisen van Roemenie. We kunnen er weinig tot niets aan doen als de russen Kazachstan en Georgie willen annexeren. Het zijn geen NATO leden en we hebben er ook geen groot economisch belang bij. Een nieuw ijzeren gordijn is nu ook in ons belang gezien de wereld overbevolking dus tsja :{
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 16:18:32 #181
8781 crew  Frutsel
pi_202601185
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zodra Ukraine wordt binnengevallen worden de huidige NATO grenslanden versterkt bewapend en bewaakt. Onder de nucleare paraplu van NATO valt er weinig op te eisen van Roemenie. We kunnen er weinig tot niets aan doen als de russen Kazachstan en Georgie willen annexeren. Het zijn geen NATO leden en we hebben er ook geen groot economisch belang bij.
Lekker makkelijk allemaal... jammer jongens, maar we hebben geen economisch belang bij jullie dus rot maar lekker weg in het gore Rusland.

Als NAVO, EU, VN sla je gewoon en gigantische flater als je soevereine en onafhankelijke landen willens en wetens "opoffert" of "weggeeft". Jammer Finland, krijg maar lekker de tering
pi_202601297
quote:
13s.gif Op maandag 13 december 2021 16:18 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Lekker makkelijk allemaal... jammer jongens, maar we hebben geen economisch belang bij jullie dus rot maar lekker weg in het gore Rusland.

Als NAVO, EU, VN sla je gewoon en gigantische flater als je soevereine en onafhankelijke landen willens en wetens "opoffert" of "weggeeft". Jammer Finland, krijg maar lekker de tering
Finland heeft inderdaad het nakijken het is nog geen NATO lid maar vermoedelijk is het wel NATO-rated zoals meer landen. Als de russen Ukraine binnenvallen zullen een aantal van die landen denk ik snel besluiten toch maar NATO lid te worden. Zwitserland is zodanig omringt door NATO lidstaten dat die het zelfs dan als "protectoraat" van de NATO het wel zo zullen laten en geen officieel lid worden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202601416
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dit alles heeft weinig van doen met een de-escalatie. Als Rusland de Ukraine binnenvalt zijn er straks in ieder geval weer duidelijk grenzen en blokken. Daardoor kan een economie verbeteren. Voor de NATO en de EU is Ukraine eerder een last dan een lust vermoed ik. Beter laten we die last aan Rusland als ze dat zo graag willen.
Ik had eigenlijk verwacht dat als de NAVO blijft weigeren, Rusland weer de Dr. Strangelove tour zou opgaan. Maar blijkbaar houden ze het bij middenlange afstandsraketten (wat op zich reeds een flinke escalatie zou betekenen).

Toen Rusland zowat tien jaar geleden herhaaldelijk bezwaar maakte tegen het rakettenschild, op zeker moment zelfs de dreiging uitend dat ze de sites tijdens de bouw zouden bombarderen om de plaatsing van de raketten te beletten, en de NAVO het bleef negeren, dacht ik dat Rusland uiteindelijk met "Dr Strangelove" wapens zou gaan dreigen. Bvb bekend maken dat ze hun nukes met cobalt zouden "salten" (waardoor de straling in de getroffen gebieden decennia lang dodelijk zou zijn), of schepen met "supernukes" bouwen en voor de kust van NAVO landen laten patrouilleren (als er geen beperkingen qua gewicht of afmetingen zijn omdat de bom niet op een raket of in een bommenwerper moet passen, kan je makkelijk nukes met een kracht van 1000 megaton of meer ontwerpen). Dat hebben ze niet gedaan, maar hun plannen voor een nucleair aangedreven kruisraket en een "Tsar bomba" onderzeer drone zijn al even krankzinnig.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 16:33:46 #184
8781 crew  Frutsel
pi_202601478
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Finland heeft inderdaad het nakijken het is nog geen NATO lid maar vermoedelijk is het wel NATO-rated zoals meer landen. Als de russen Ukraine binnenvallen zullen een aantal van die landen denk ik snel besluiten toch maar NATO lid te worden. Zwitserland is zodanig omringt door NATO lidstaten dat die het zelfs dan als "protectoraat" van de NATO het wel zo zullen laten en geen officieel lid worden.
Je snapt neem ik aan zelf wel dat Rusland ook een rode lijn heeft getrokken bij uitbreiding van de NAVO. Ze zullen niet nog meer NAVO lidstaten aan hun landsgrenzen willen. Ze dreigen dan ook militair in te grijpen als die rode lijn overschreden wordt.

Je hoeft die landen niet lid te maken, maar je hoeft ze ook niet aan hun lot over te laten
pi_202601609
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ik had eigenlijk verwacht dat als de NAVO blijft weigeren, Rusland weer de Dr. Strangelove tour zou opgaan. Maar blijkbaar houden ze het bij middenlange afstandsraketten (wat op zich reeds een flinke escalatie zou betekenen).

Toen Rusland zowat tien jaar geleden herhaaldelijk bezwaar maakte tegen het rakettenschild, op zeker moment zelfs de dreiging uitend dat ze de sites tijdens de bouw zouden bombarderen om de plaatsing van de raketten te beletten, en de NAVO het bleef negeren, dacht ik dat Rusland uiteindelijk met "Dr Strangelove" wapens zou gaan dreigen. Bvb bekend maken dat ze hun nukes met cobalt zouden "salten" (waardoor de straling in de getroffen gebieden decennia lang dodelijk zou zijn), of schepen met "supernukes" bouwen en voor de kust van NAVO landen laten patrouilleren (als er geen beperkingen qua gewicht of afmetingen zijn omdat de bom niet op een raket of in een bommenwerper moet passen, kan je makkelijk nukes met een kracht van 1000 megaton of meer ontwerpen). Dat hebben ze niet gedaan, maar hun plannen voor een nucleair aangedreven kruisraket en een "Tsar bomba" onderzeer drone zijn al even krankzinnig.
Dat Putin het opgeven van de souvereiniteit van Ukraine eist is mijnsinziens al vrij krankzinnig als eerder een verdrag is gesloten waarbij ook Rusland heeft meegetekend die soevereiniteit te respecteren. Putin kan hooguit vragen aan de NATO geen aanvalswapens in de Ukraine te plaatsen als het eenmaal NATO-lid is. Dat lijkt me alleszins redelijk maar het de souvereiniteit willen ontzeggen na het moedwillig schenden van de grenzen, daarvoor kan hij onmogelijk groen licht verwachten van de NATO of de EU nog de G7.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 13-12-2021 16:59:36 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202601741
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Je snapt neem ik aan zelf wel dat Rusland ook een rode lijn heeft getrokken bij uitbreiding van de NAVO. Ze zullen niet nog meer NAVO lidstaten aan hun landsgrenzen willen. Ze dreigen dan ook militair in te grijpen als die rode lijn overschreden wordt.

Je hoeft die landen niet lid te maken, maar je hoeft ze ook niet aan hun lot over te laten
Ze zullen hun handen vol hebben aan Ukraine en de scandinaviers zullen dan tegelijk met Ukraine aangevallen moeten worden omdat een handtekening snel gezet is als landen al NATO-rated zijn. Ga er maar vanuit dat als Ukraine wordt binnengevallen Noorwegen, Zweden en Finland heel snel NATO lid zijn want hen blijft immers geen andere optie. Die willen niet de volgende speelbal worden als land waarvan de russen denken dat het in hun invloedssfeer MOET liggen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 18:36:17 #187
8781 crew  Frutsel
pi_202603267
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:48 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ze zullen hun handen vol hebben aan Ukraine en de scandinaviers zullen dan tegelijk met Ukraine aangevallen moeten worden omdat een handtekening snel gezet is als landen al NATO-rated zijn. Ga er maar vanuit dat als Ukraine wordt binnengevallen Noorwegen, Zweden en Finland heel snel NATO lid zijn want hen blijft immers geen andere optie. Die willen niet de volgende speelbal worden als land waarvan de russen denken dat het in hun invloedssfeer MOET liggen.
Noorwegen is al lang lid.
Zweden zal zich geen zorgen maken. Het gaat in eerste instantie om alle voormalige sovjet staten en oude warschaupact landen die zich achter de oren zullen krabben.

En het zal deels afhankelijk zijn van hoe snel de Russen de Oekrane op de knien hebben en Hoe de internationale reactie is.
pi_202603393
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 18:36 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Het gaat in eerste instantie om alle voormalige sovjet staten en oude warschaupact landen die zich achter de oren zullen krabben.

Ik vermoed dat nogal wat voormalige sovjet staten en oude warschaupact landen zich nu al achter de oren krabben. En dat zal niet zijn omdat ze bang zijn voor een inval of ondermijning van souvereiniteit vanuit een NATO lidstaat ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202606420
twitter



twitter
  maandag 13 december 2021 @ 22:01:39 #190
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_202607184
quote:
13s.gif Op maandag 13 december 2021 16:18 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Lekker makkelijk allemaal... jammer jongens, maar we hebben geen economisch belang bij jullie dus rot maar lekker weg in het gore Rusland.

Als NAVO, EU, VN sla je gewoon en gigantische flater als je soevereine en onafhankelijke landen willens en wetens "opoffert" of "weggeeft". Jammer Finland, krijg maar lekker de tering
Altruisme bestaat niet in de geopolitiek. En zeker niet als het om gewapende conflicten gaat.
pi_202692489
Haha die eisen van Rusland :') wie de neuk zijn zij om wat te eisen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_202693654
Ik neem aan dat als de shit aan is dat guy verhofstadt vooraan gaat in de strijd.
pi_202693794
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 21:57 schreef TLC het volgende:
Haha die eisen van Rusland :') wie de neuk zijn zij om wat te eisen
Naja ik snap het perspectief van Rusland ook wel natuurlijk. Ze moeten wel op het niveau van geopolitiek. Er is geen goed of fout in de wereld.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202697298
Ik wacht nog steeds op de Russische invasie.... :O
pi_202697300
quote:
Ze weten dat de Russische en Chinese hackers beter zijn dan zijzelf... :Y
  zondag 19 december 2021 @ 10:29:20 #197
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202698388
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 07:40 schreef Schaamlap het volgende:
Ik wacht nog steeds op de Russische invasie.... :O
Zou sowieso niet voor Januari zijn volgens de VS, dus het wachten is nog niet begonnen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202698418
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Naja ik snap het perspectief van Rusland ook wel natuurlijk. Ze moeten wel op het niveau van geopolitiek. Er is geen goed of fout in de wereld.
Natuurlijk is er wel goed of fout. Dat onze leiders zich soms als ransmakaken gedragen maakt het niet eens oke dat anderen dat ook doen. Leiders van grootmachten(VS, EU, China) en landen die de illusie hebben dat ze een grootmacht zijn(Rusland) zouden andere landen eens met rust moeten laten en hun eigen samenleving laten vormen.
pi_202698506
quote:
2s.gif Op zondag 19 december 2021 10:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Zou sowieso niet voor Januari zijn volgens de VS, dus het wachten is nog niet begonnen.
Ach wat handig we weten al wanneer ze gaan aanvallen... _O- _O-

En jij gelooft die bullshit Yankees??
pi_202698806
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Naja ik snap het perspectief van Rusland ook wel natuurlijk. Ze moeten wel op het niveau van geopolitiek.
Waarom moeten ze dat op het niveau van geopolitiek?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202700058
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Waarom moeten ze dat op het niveau van geopolitiek?
Omdat er anders over je heen gelopen wordt. Wij als EU zijn net zo goed met een spelletje bezig als Rusland dat is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202700081
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Omdat er anders over je heen gelopen wordt. Wij als EU zijn net zo goed met een spelletje bezig als Rusland dat is.
Ah, je denkt dat we Rusland binnen gaan vallen zoiets :?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202700131
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ah, je denkt dat we Rusland binnen gaan vallen zoiets :?
Nee, wij doen dat eufemistischer. De EU heeft net zo goed baat bij een zwak Rusland.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202700185
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nee, wij doen dat eufemistischer. De EU heeft net zo goed baat bij een zwak Rusland.
Heb je dan over zwak in economisch opzicht of militair?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator zondag 19 december 2021 @ 12:53:27 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202700193
Sure maar ze moeten wel realistisch blijven hoor _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 11:58:41 #206
8781 crew  Frutsel
pi_202736831
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ah, je denkt dat we Rusland binnen gaan vallen zoiets :?
Bundeskanselerin Merkel voorop...
pi_202737224
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:06 schreef Horzula het volgende:

[..]
Bundeskanselerin Merkel voorop...
Bundeskanzelerin is Merkel er niet meer. Nu is dat Olaf Scholz van de SPD. Een oorlog wil de duitse en nederlandse corporaat&gouvernementele elite niet, zo gek krijgen ze hun burgers gelukkig (nog) niet. Graag zien die natuurlijk miljoenen ukrainse werkkrachten tegemoet en dat gaat ze wel lukken ook zoals het ernaar uitziet tot nu toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 21-12-2021 22:20:27 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202737429
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:06 schreef Horzula het volgende:

[..]
Bundeskanselerin Merkel voorop...
Jij volgt de internationale politiek niet bepaald hey? Ik bedoel zelfs de basis van de basis heb je verkeerd. Olaf Scholz heeft een coalitie gevormd met de Greens en FPD na drie maanden onderhandelen. De Duitse federale verkiezingen waren in september en Merkel is in december met pensioen gegaan. Merkel was een pragmatist, ze had haar voorkeuren, maar was bovenal een pragmatist. Hetzelfde kun je niet zeggen van Greens en FPD. Vooral de Greens zitten veel liberale neoconservatieven met groene karakteristieken tussen zoals Baerbock. Hopelijk kan Scholz die liberale havik bitch een beetje in bedwang houden.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_chancellors_of_Germany

[ Bericht 6% gewijzigd door Peppert op 21-12-2021 15:53:11 ]
pi_202737515
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:47 schreef Peppert het volgende:

[..]
Jij volgt de internationale politiek niet bepaald hey? Ik bedoel zelfs de basis van de basis heb je verkeerd. Olaf Scholz heeft een coalitie gevormd met de Greens en FPD na drie maanden onderhandelen. De Duitse federale verkiezingen waren in september en Merkel is in december met pensioen gegaan. Merkel was een pragmatist, ze had haar voorkeuren, maar was bovenal een pragmatist. Hetzelfde kun je niet zeggen van Greens en FPD. Vooral de Greens zitten veel liberale neoconservatieven met groene karakteristieken tussen zoals Baerbock. Hopelijk kan Scholz die liberale havik bitch een beetje in bedwang houden.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_chancellors_of_Germany
Denk je dat dat belangrijk is?

Of zijn het alleen maar andere poppetjes?

Edit... maar ik zeg niet dat je geen gelijk hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Horzula op 21-12-2021 16:18:52 ]
pi_202737663
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 15:47 schreef Peppert het volgende:

[..]
Jij volgt de internationale politiek niet bepaald hey? Ik bedoel zelfs de basis van de basis heb je verkeerd. Olaf Scholz heeft een coalitie gevormd met de Greens en FPD na drie maanden onderhandelen. De Duitse federale verkiezingen waren in september en Merkel is in december met pensioen gegaan. Merkel was een pragmatist, ze had haar voorkeuren, maar was bovenal een pragmatist. Hetzelfde kun je niet zeggen van Greens en FPD. Vooral de Greens zitten veel liberale neoconservatieven met groene karakteristieken tussen zoals Baerbock. Hopelijk kan Scholz die liberale havik bitch een beetje in bedwang houden.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_chancellors_of_Germany
Merkel spark zelfs Russisch en had een prima verstandhouding met Putin.
Ze begreep donders goed dat zonder Russisch gas Duitsland Kaputt is en de rest van de EU.
Dus bleef zij dialoog voeren met Putin om oplossingen te vinden.
Helaas als je hijgerige Yankees in je nek heb en een ongecontroleerd projectiel genaamd Oekraine, die elk moment de mafste dingen kan doen, is het moeilijk manouvreren.
Merkel kon het... kan de nieuwe garde dit ook?
  dinsdag 21 december 2021 @ 16:09:31 #212
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202737773
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:02 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Merkel spark zelfs Russisch en had een prima verstandhouding met Putin.
Ze begreep donders goed dat zonder Russisch gas Duitsland Kaputt is en de rest van de EU.
Dus bleef zij dialoog voeren met Putin om oplossingen te vinden.
Helaas als je hijgerige Yankees in je nek heb en een ongecontroleerd projectiel genaamd Oekraine, die elk moment de mafste dingen kan doen, is het moeilijk manouvreren.
Merkel kon het... kan de nieuwe garde dit ook?
De huidige minister van BuZa van Duitsland is geeneens in staat een behoorlijke Ghostwriter voor haar boek te selecteren.
pi_202740870
twitter
  dinsdag 21 december 2021 @ 20:22:51 #214
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_202742305
Ach ja, een Russische invasie kan er ook nog wel bij. Ook niet gek natuurlijk, na zo'n wereldwijde crisis zou het wel erg raar zijn om er geen oorlog aan vast te knopen.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 20:26:32 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202742391
Poetin moet niet zo miepen, er zijn goede redenen te bedenken waarom ze in Oost Europa geen fan zijn van de Russen en geen daarvan hebben te maken met US unilateralism
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202744570
twitter



twitter
pi_202745288
Nou ben heel benieuwd. Kan ik even iets anders volgen dan het gezeur over corona.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202745701
It's the economy stupid, especially the russian economy :W
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202746705
De Romeinen, de Mongolen, het Omajjaden-kalifaat, het Spaanse rijk, het Britse rijk, het keizerlijke Japan, Nazi-Duitsland, de USSR en de VS. Dit zijn de grootste bedreigingen voor de wereldvrede in de menselijke geschiedenis geweest. Elk van deze oorlogsgeile, genocidale, 'exceptionalistische' (zichzelf als zodanig beschouwend) en imperialistische rijken heeft miljoenen gedood tijdens hun expansie over de hele wereld. Volgens de laatste schattingen van het Cost of War Project zijn er 897.000 tot 929.000 mensen gedood door Amerika sinds de 'oorlog tegen het terrorisme' 20 jaar geleden begon. Bruine mensen platbombarderen. Een zekere racistische component speelt ook een rol maar als het gaat om de discipline internationale politiek dat wordt gedomineerd door een zekere groep mensen dan brengt men dat logischerwijs niet graag ter sprake. Daarom is er diversiteit nodig bij sociale 'sciences' zoals internationale relaties.

https://watson.brown.edu/costsofwar/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Peppert op 21-12-2021 23:47:18 ]
pi_202747795
twitter
  woensdag 22 december 2021 @ 01:45:41 #221
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_202747937
Caspian Report

Dit pareltje legt uit wat Putin bedoelt met "We have nowhere further to retreat"

Zoals ik het begrepen heb waren de Oostblok landen in WO2 een grote bufferzone tegen Nazi Duitsland
wanneer Ukraine bij de NATO komt staat een vijandelijke macht praktisch aan de Russische grens.

Hoewel Rusland gigantisch groot is woont 80% vd bevolking tegen deze grens aan. De rest van het land is droog, koud, dor en onbewoond dus daar valt niet echt naar terug te trekken idd...

Er zijn 2 strategische belangrijke enclaves die toegang tot de zee bieden: Kalinginrad in het noorden van Europa en Crimea bij Ukraine. Wanneer deze geblokkeerd worden (zoals doordat Ukraine een NATO land wordt) dan komt de strategische veiligheid van Rusland in gevaar.

Enfin, zie de video die het veel beter uitlegt :P

=====================
Reddit worldnews topic:
https://www.reddit.com/r/(...)ere_to_retreat_over/

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 22-12-2021 02:09:58 ]
pi_202747963
Hete Oekraiense vrouwen als vluchteling naar ons land
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 05:24:45 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202748221
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 23:00 schreef Peppert het volgende:
De Romeinen, de Mongolen, het Omajjaden-kalifaat, het Spaanse rijk, het Britse rijk, het keizerlijke Japan, Nazi-Duitsland, de USSR en de VS. Dit zijn de grootste bedreigingen voor de wereldvrede in de menselijke geschiedenis geweest. Elk van deze oorlogsgeile, genocidale, 'exceptionalistische' (zichzelf als zodanig beschouwend) en imperialistische rijken heeft miljoenen gedood tijdens hun expansie over de hele wereld. Volgens de laatste schattingen van het Cost of War Project zijn er 897.000 tot 929.000 mensen gedood door Amerika sinds de 'oorlog tegen het terrorisme' 20 jaar geleden begon. Bruine mensen platbombarderen. Een zekere racistische component speelt ook een rol maar als het gaat om de discipline internationale politiek dat wordt gedomineerd door een zekere groep mensen dan brengt men dat logischerwijs niet graag ter sprake. Daarom is er diversiteit nodig bij sociale 'sciences' zoals internationale relaties.

https://watson.brown.edu/costsofwar/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De VS en haar bondgenoten staan al sinds de tweede wereldoorlog aan de grens van Rusland, dat heeft tot nog toe weinig genocidaals opgeleverd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202748289
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 05:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
De VS en haar bondgenoten staan al sinds de tweede wereldoorlog aan de grens van Rusland, dat heeft tot nog toe weinig genocidaals opgeleverd
Jammer dat we zo anti Russisch worden gehouden..//
Ik zwaai naar dieren.
pi_202748389
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 01:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Caspian Report

Dit pareltje legt uit wat Putin bedoelt met "We have nowhere further to retreat"

Zoals ik het begrepen heb waren de Oostblok landen in WO2 een grote bufferzone tegen Nazi Duitsland
wanneer Ukraine bij de NATO komt staat een vijandelijke macht praktisch aan de Russische grens.

Hoewel Rusland gigantisch groot is woont 80% vd bevolking tegen deze grens aan. De rest van het land is droog, koud, dor en onbewoond dus daar valt niet echt naar terug te trekken idd...

Er zijn 2 strategische belangrijke enclaves die toegang tot de zee bieden: Kalinginrad in het noorden van Europa en Crimea bij Ukraine. Wanneer deze geblokkeerd worden (zoals doordat Ukraine een NATO land wordt) dan komt de strategische veiligheid van Rusland in gevaar.

Enfin, zie de video die het veel beter uitlegt :P

=====================
Reddit worldnews topic:
https://www.reddit.com/r/(...)ere_to_retreat_over/
Het was beter geweest als Duitsland geen oorlogen was gestart met Rusland in de 20e eeuw. Nooit gesnapt waarom ze dat nou gedaan hebben. Al was het maar omdat de haplogroepen dicht tegen elkaar liggen (van Dublin tot Moskou is allemaal R1b en R1a).
pi_202748502
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 02:04 schreef NightH4wk het volgende:
Hete Oekraiense vrouwen als vluchteling naar ons land
Ik vang ze wel vrijwillig op, iemand moet het zware werk doen dus ik offer me wel op
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 08:30:09 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202748685
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 06:44 schreef Geerd het volgende:

[..]
Jammer dat we zo anti Russisch worden gehouden..//
Volgens mij valt dat reuze mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202748973
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 02:04 schreef NightH4wk het volgende:
Hete Oekraiense vrouwen als vluchteling naar ons land
Welkom, welkom in ons land bed
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 09:21:26 #229
8781 crew  Frutsel
pi_202749123
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 06:44 schreef Geerd het volgende:

[..]
Jammer dat we zo anti Russisch worden gehouden..//
Ja dat doen de Russen ook helemaal niet zelf zeker

Allemaal propaganda!
pi_202749447
Ik heb zo'n vermoeden dat als er een invasie komt dit zal zijn wanneer het heel koud is in Europa.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202749467
Dan zullen ze zo wel beginnen 8-)
Net de hond uitgelaten, goed koud buiten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 10:22:17 #232
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_202749719
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 09:21 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ja dat doen de Russen ook helemaal niet zelf zeker

Allemaal propaganda!
CNN-schaap gespot.
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 10:24:10 #233
8781 crew  Frutsel
pi_202749741
quote:
6s.gif Op woensdag 22 december 2021 10:22 schreef onlogisch het volgende:

[..]
CNN-schaap gespot.
CNN is old... Bloomberg jeweetzwell RussiaTodaynlogisch mopje van me ;)
pi_202750518
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 01:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Caspian Report

Dit pareltje legt uit wat Putin bedoelt met "We have nowhere further to retreat"

Zoals ik het begrepen heb waren de Oostblok landen in WO2 een grote bufferzone tegen Nazi Duitsland
wanneer Ukraine bij de NATO komt staat een vijandelijke macht praktisch aan de Russische grens.

Hoewel Rusland gigantisch groot is woont 80% vd bevolking tegen deze grens aan. De rest van het land is droog, koud, dor en onbewoond dus daar valt niet echt naar terug te trekken idd...

Er zijn 2 strategische belangrijke enclaves die toegang tot de zee bieden: Kalinginrad in het noorden van Europa en Crimea bij Ukraine. Wanneer deze geblokkeerd worden (zoals doordat Ukraine een NATO land wordt) dan komt de strategische veiligheid van Rusland in gevaar.

Enfin, zie de video die het veel beter uitlegt :P

=====================
Reddit worldnews topic:
https://www.reddit.com/r/(...)ere_to_retreat_over/
Nazi Duitsland en NATO zijn inderdaad hetzelfde. :')
pi_202750765
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 09:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat als er een invasie komt dit zal zijn wanneer het heel koud is in Europa.
Hoe kouder, hoe beter de Russen steeds stand hielden in het verleden.
En de offensieven Uranus, Mars en Saturnus werden ook in de koude wintermaanden van 1942 gelanceerd.
pi_202750895
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:58 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Hoe kouder, hoe beter de Russen steeds stand hielden in het verleden.
En de offensieven Uranus, Mars en Saturnus werden ook in de koude wintermaanden van 1942 gelanceerd.
Ik bedoel meer dat de EU dan sancties wil doorvoeren terwijl het gastransport op allerlei technische problemen stuit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 22 december 2021 @ 12:20:32 #237
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202751007
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 11:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Nazi Duitsland en NATO zijn inderdaad hetzelfde. :')
Alsof angsten compleet rationeel zijn. Rusland heeft een trauma met invasies over de laagvlakte. De Oeral ligt strategisch gezien voor hen zo'n twee/drieduizend kilometer te ver naar het oosten.
pi_202751094
Iemand al enig idee wanneer die troepenopbouw afgerond is en wanneer de invasie dan daadwerkelijk gaat beginnen?
pi_202751130
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:28 schreef DarkwingDuck het volgende:
Iemand al enig idee wanneer die troepenopbouw afgerond is en wanneer de invasie dan daadwerkelijk gaat beginnen?
Als het koud is blijkbaar, dus Piet Paulusma weet er meer van.

Maar gaat niet gebeuren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 22 december 2021 @ 13:48:26 #240
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_202752173
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 12:28 schreef DarkwingDuck het volgende:
Iemand al enig idee wanneer die troepenopbouw afgerond is en wanneer de invasie dan daadwerkelijk gaat beginnen?
Eind januari was het toch? Blijkbaar is het een strategische maand (prettige temperatuur, geen sneeuw meer) want ook in Afghanistan starten er volgens Twitter berichten dan grote NRF militaire acties in het hele land.
pi_202752196
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 13:48 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Eind januari was het toch? Blijkbaar is het een strategische maand (prettige temperatuur, geen sneeuw meer) want ook in Afghanistan starten er volgens Twitter berichten dan grote NRF militaire acties in het hele land.
Dank je. Dan kunnen we begin februari wel terugblikken of alle ophef nodig was.
pi_202752532
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 01:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Caspian Report

Dit pareltje legt uit wat Putin bedoelt met "We have nowhere further to retreat"

Zoals ik het begrepen heb waren de Oostblok landen in WO2 een grote bufferzone tegen Nazi Duitsland
wanneer Ukraine bij de NATO komt staat een vijandelijke macht praktisch aan de Russische grens.

Hoewel Rusland gigantisch groot is woont 80% vd bevolking tegen deze grens aan. De rest van het land is droog, koud, dor en onbewoond dus daar valt niet echt naar terug te trekken idd...

Er zijn 2 strategische belangrijke enclaves die toegang tot de zee bieden: Kalinginrad in het noorden van Europa en Crimea bij Ukraine. Wanneer deze geblokkeerd worden (zoals doordat Ukraine een NATO land wordt) dan komt de strategische veiligheid van Rusland in gevaar.

Enfin, zie de video die het veel beter uitlegt :P

=====================
Reddit worldnews topic:
https://www.reddit.com/r/(...)ere_to_retreat_over/
Is het al niet zo dat Afghanistan, en omringende landen al jaren, Rusland probeert te vernietigen met die papaverplant ? (herone) 1980? al dat ze massaal die zooi de grens overbrachten naar Rusland


Beetje zoals massa-immigratie hier....
Beetje bij beetje...

[ Bericht 4% gewijzigd door Geerd op 22-12-2021 14:18:58 ]
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 22 december 2021 @ 17:43:28 #243
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_202756630
Voordeel voor ons is dat Russen moeilijk Scheveningen kunnen zeggen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_202757284
Scheveningski
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202757389
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 21:11 schreef PzKpfw het volgende:
Ik vrees dat de Oekraners eerst wel iets van weerstand kunnen bieden maar later hopeloos worden overrompeld. Het Westen zal er wel weer bij staan te kijken. Verder dan een paar vermanende woorden en wat laffe sancties zal het niet komen. Maar laten we hopen dat het met een sisser afloopt.
En waarom zou het Westen zich er mee moeten bemoeien?
Het is toch geen Navo-land en bovendien hebben we al genoeg tijd, geld en levens verspilt in Afghanistan.

En boven alles, Waarom moeten Nederlandse zonen en dochters knokken in en voor een gebied waar we zelf niks mee hebben?
pi_202757716
De hardste klap die Europa Rusland kan toedienen is door onze afhankelijkheid van Russisch gas razendsnel af te bouwen.

Eigenlijk is het bizar dat we ons op zo'n essentieel belang (energievoorziening) zo afhankelijk houden van een onvoorspelbaar autocratisch regime.
pi_202757768
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 19:38 schreef Breekfast het volgende:
De hardste klap die Europa Rusland kan toedienen is door onze afhankelijkheid van Russisch gas razendsnel af te bouwen.

Eigenlijk is het bizar dat we ons op zo'n essentieel belang (energievoorziening) zo afhankelijk houden van een onvoorspelbaar autocratisch regime.
Qua gaslevering is Rusland behoorlijk voorspelbaar en betrouwbaar. Prima zakelijke afspraken mee te maken. De EU zou meer tijd en aandacht aan een vriendschappelijke relatie met haar grote oosterbuur moeten besteden. Al die vijandelijkheden zijn nergens voor nodig, zowel de EU als Rusland hebben veel meer naar bij een vriendschappelijke relatie waarbij er veel handel kan plaatsvinden.
pi_202758557
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 19:38 schreef Breekfast het volgende:
De hardste klap die Europa Rusland kan toedienen is door onze afhankelijkheid van Russisch gas razendsnel af te bouwen.

Eigenlijk is het bizar dat we ons op zo'n essentieel belang (energievoorziening) zo afhankelijk houden van een onvoorspelbaar autocratisch regime.
Het is niet alleen gas waar je vanaf moet. Afstappen van olie en je roeit de middenoosterse bemoeienis ook uit.
pi_202758763
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 19:23 schreef Werkman het volgende:

[..]
En waarom zou het Westen zich er mee moeten bemoeien?
Het is toch geen Navo-land en bovendien hebben we al genoeg tijd, geld en levens verspilt in Afghanistan.

En boven alles, Waarom moeten Nederlandse zonen en dochters knokken in en voor een gebied waar we zelf niks mee hebben?
Er zijn verschillende manieren van bemoeien. Wapentuig sturen is ook een manier van bemoeien, manschappen trainen etc. Jezelf onafhankelijk maken van Russisch gas, serieuze sancties en er is vast nog een hoop meer te verzinnen.

Er zit voor mij een verschil tussen Afghanistan en Oekrane, Afghanistan hebben we de deur ingetrapt in puin geschoten zonder dat iemand daar op "ons" zat te wachten. Dat is bij Oekrane anders.

Waarmee ik niet wil zeggen dat we troepen moeten leveren, want dat vind ik niet.
pi_202758982
Was na de val van de Sovjet-Unie niet de afspraak dat de EU/NAVO zich niet zouden uitbreiden met landen die grenzen aan Rusland? Meen me dat een keer in een docu gezien te hebben die ging over Gorbatsjov.
pi_202759054
Ik denk dat Rusland echt wel gewoon vrij spel heeft los van een paar sancties van het Westen. Misschien dat ze het daarom ook wel van plan zijn. Als ze het een beetje slim spelen dan kunnen ze het gewoon annexeren zonder te veel gedoe. En dat in de 21e eeuw.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 20:41:00 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202759242
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 20:30 schreef Eenheid het volgende:
Was na de val van de Sovjet-Unie niet de afspraak dat de EU/NAVO zich niet zouden uitbreiden met landen die grenzen aan Rusland? Meen me dat een keer in een docu gezien te hebben die ging over Gorbatsjov.
dat hoor je wel vaker, vraag me ook wel af hoe dat zit want het lijkt me niet dat de Russen heel veel te eisen hadden op dat moment

daarnaast kun je het die landen ook niet kwalijk nemen dat ze zo hard als ze konden de andere kant op liepen zodra de Russen vertrokken

[ Bericht 8% gewijzigd door sp3c op 22-12-2021 20:48:23 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202759334
Rusland...Het is lastig discussiren met mensen die er een eigen waarheid op na houden. Een beetje zoals de wappies
pi_202760547
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 20:45 schreef appeleibanaan het volgende:
Rusland...Het is lastig discussiren met mensen die er een eigen waarheid op na houden. Een beetje zoals de wappies
Inderdaad.

quote:
Nuclear weapons and Ukraine
Confirm the following:

1. The Russian Federation, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and the United States of America reaffirm their commitment to Ukraine, in accordance with the principles of the Final Act of the Conference on Security and Cooperation in Europe, to respect the independence and sovereignty and the existing borders of Ukraine.

2. The Russian Federation, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and the United States of America reaffirm their obligation to refrain from the threat or use of force against the territorial integrity or political independence of Ukraine, and that none of their weapons will ever be used against Ukraine except in self-defence or otherwise in accordance with the Charter of the United Nations.

3. The Russian Federation, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and the United States of America reaffirm their commitment to Ukraine, in accordance with the principles of the Final Act of the Conference on Security and Cooperation in Europe, to refrain from economic coercion designed to subordinate to their own interest the exercise by Ukraine of the rights inherent in its sovereignty and thus to secure advantages of any kind.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202760644
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 19:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Qua gaslevering is Rusland behoorlijk voorspelbaar en betrouwbaar. Prima zakelijke afspraken mee te maken. De EU zou meer tijd en aandacht aan een vriendschappelijke relatie met haar grote oosterbuur moeten besteden. Al die vijandelijkheden zijn nergens voor nodig, zowel de EU als Rusland hebben veel meer naar bij een vriendschappelijke relatie waarbij er veel handel kan plaatsvinden.
Gast ze hebben een passagiersvliegtuig vol nederlanders uit de lucht geschoten. Uiteraard "per ongeluk".

Mij boeit dat hele ukraine niet maar een vriendschappelijke relatie met deze schurkenstaat :X
pi_202760710
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 21:33 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Inderdaad.
[..]

Das uit 1994 :{

Jaren voordat onze eu paupers daar als militaire overwinnaars op dat plein stonden te speechen
pi_202760748
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 20:33 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat Rusland echt wel gewoon vrij spel heeft los van een paar sancties van het Westen. Misschien dat ze het daarom ook wel van plan zijn. Als ze het een beetje slim spelen dan kunnen ze het gewoon annexeren zonder te veel gedoe. En dat in de 21e eeuw.
Als ze goed timen kunnen ze binnen het middagdutje van sleepy joe het hele land innemen :P
pi_202760785
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 21:39 schreef SOG het volgende:

[..]
Das uit 1994 :{

Jaren voordat onze eu paupers daar als militaire overwinnaars op dat plein stonden te speechen
Het betekent niet dat je het zomaar kan negeren, landjepik kan gaan doen en de souvereiniteit van een land terzijde kan schuiven.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 21:44:28 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202760792
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 21:42 schreef SOG het volgende:

[..]
Als ze goed timen kunnen ze binnen het middagdutje van sleepy joe het hele land innemen :P
denk dat de Oekrainers daar zelf nog wel iets over te zeggen hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202760804
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 21:37 schreef SOG het volgende:

[..]
Gast ze hebben een passagiersvliegtuig vol nederlanders uit de lucht geschoten. Uiteraard "per ongeluk".

Mij boeit dat hele ukraine niet maar een vriendschappelijke relatie met deze schurkenstaat :X
Gast, ze hebben per ongeluk een passagiersvliegtuig boven oorlogsgebied neergehaald. Gast, wij hebben per ongeluk in Syri bommen op een woonwijk gegooid.

Gast, wij hebben al honderden jaren een vriendschappelijke relatie met Rusland.

Gast, het alternatief is vijandigheid met mogelijk oorlog. Ben jij bereid je leven te geven voor een failed state als Oekrane, gast? Of het leven van je kinderen te offeren aan de oorlogsmachine?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2021 21:45:59 ]
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 21:47:34 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202760850
dat van die bommen was niet per ongeluk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202761015
quote:
83s.gif Op woensdag 22 december 2021 21:47 schreef sp3c het volgende:
dat van die bommen was niet per ongeluk
De 70+ burgerdoden zullen vast wel per ongeluk zijn geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2021 22:00:28 ]
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 22:08:41 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202761339
quote:
84s.gif Op woensdag 22 december 2021 21:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
De 70+ burgerdoden zullen vast wel per ongeluk zijn geweest.
price of doing business
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 22 december 2021 @ 22:18:25 #265
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_202761618
quote:
83s.gif Op woensdag 22 december 2021 22:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
price of doing business
En je eigen hypocrisie ook gewoon niet doorhebben.

Lekker man. :R
  Moderator woensdag 22 december 2021 @ 22:19:47 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202761691
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 22:18 schreef YoungDriller het volgende:

[..]
En je eigen hypocrisie ook gewoon niet doorhebben.

Lekker man. :R
ik zie hem niet nee

leg maar uit :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202763131
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 21:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Gast, ze hebben per ongeluk een passagiersvliegtuig boven oorlogsgebied neergehaald. Gast, wij hebben per ongeluk in Syri bommen op een woonwijk gegooid.

Gast, wij hebben al honderden jaren een vriendschappelijke relatie met Rusland.

Gast, het alternatief is vijandigheid met mogelijk oorlog. Ben jij bereid je leven te geven voor een failed state als Oekrane, gast? Of het leven van je kinderen te offeren aan de oorlogsmachine?
Hoe bedoel je? We hebben 55 jaar een koude oorlog gehad met rusland. Niet bepaald vriendschappelijk. Bovendien hadden wij toch ook een of ander incident met rusland waardoor ze onze bloemenexport gingen boycotten?

Of het per ongeluk is.. prima. En idd wij hebben ook ongelooflijk veel doden gemaakt. Biden nog een paar maanden geleden: een hele auto met kinderen opgeblazen. Dus nu is er een mh17 tribunaal, maar waar blijft het tribunaal over die auto met kinderen (1 of 2 autos, even uit mijn hoofd).

Usa pakt irak en afghanistan. Laat rusland maar ukraine pakken, mij boeit het verder niet. Waarom moeten wij ons daarmee bemoeien.. maar een vriendschappelijke relatie met rusland is een ander verhaal.
pi_202763265
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 21:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Gast, ze hebben per ongeluk een passagiersvliegtuig boven oorlogsgebied neergehaald. Gast, wij hebben per ongeluk in Syri bommen op een woonwijk gegooid.

Gast, wij hebben al honderden jaren een vriendschappelijke relatie met Rusland.

Gast, het alternatief is vijandigheid met mogelijk oorlog. Ben jij bereid je leven te geven voor een failed state als Oekrane, gast? Of het leven van je kinderen te offeren aan de oorlogsmachine?
Hoe bedoel je? We hebben 55 jaar een koude oorlog gehad met rusland. Niet bepaald vriendschappelijk. Bovendien hadden wij toch ook een of ander incident met rusland waardoor ze onze bloemenexport gingen boycotten?

Of het per ongeluk is.. prima. En idd wij hebben ook ongelooflijk veel doden gemaakt. Biden nog een paar maanden geleden: een hele auto met kinderen opgeblazen. Dus nu is er een mh17 tribunaal, maar waar blijft het tribunaal over die auto met kinderen (1 of 2 autos, even uit mijn hoofd).

Usa pakt irak en afghanistan. Laat rusland maar ukraine pakken, mij boeit het verder niet. Waarom moeten wij ons daarmee bemoeien.. maar een vriendschappelijke relatie met rusland is een ander verhaal.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 21:44 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het betekent niet dat je het zomaar kan negeren, landjepik kan gaan doen en de souvereiniteit van een land terzijde kan schuiven.
Uh dat doet het westen al sinds? Rome? Tot irak?
pi_202763294
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 23:13 schreef SOG het volgende:

[..]
Hoe bedoel je?
http://www.historien.nl/v(...)and-woensdag-weetje/
400 jaar vriendschap, en oorlogshitsers doen er alles aan om die vriendschap te ondermijnen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2021 23:20:56 ]
pi_202763471
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 21:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Gast, ze hebben per ongeluk een passagiersvliegtuig boven oorlogsgebied neergehaald. Gast, wij hebben per ongeluk in Syri bommen op een woonwijk gegooid.

Gast, wij hebben al honderden jaren een vriendschappelijke relatie met Rusland.

Gast, het alternatief is vijandigheid met mogelijk oorlog. Ben jij bereid je leven te geven voor een failed state als Oekrane, gast? Of het leven van je kinderen te offeren aan de oorlogsmachine?
Je geeft zelf aan dat het passagiersvliegtuig al boven oorlogsgebied is neergeschoten. Dat betekent dat oorlog geen alternatief is, maar dat het er al gewoon is. Verder zullen we buiten proxy-oorlogen als deze geen directe oorlog tussen Rusland en het Westen krijgen want dan gaan er atoombommen over en weer vliegen. Daar zit niemand op te wachten.

Dat Oekrane een failed state is heeft er uiteraard ook mee te maken dat een vijandelijke mogendheid delen van het land heeft ingenomen. Tot dan toe was het bepaald geen welvarend land, maar ook geen failed state.

Wat de Nederlandse regering of die van andere EU-landen doet is voor dit topic absoluut niet ter zake doende. Maar ik wil daar ook best mijn afschuw over uitspreken als dat die continue jij-bak stopt. Nederland moet oppleuren uit het midden-oosten, afrika en azi en wel gisteren. Zelfde geldt voor de rest van de Westerse landen.
  Moderator donderdag 23 december 2021 @ 04:59:58 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202764823
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 23:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
http://www.historien.nl/v(...)and-woensdag-weetje/
400 jaar vriendschap, en oorlogshitsers doen er alles aan om die vriendschap te ondermijnen.
daar zitten wel wat minder vriendschappelijke periodes tussen hoor

https://en.wikipedia.org/wiki/Anglo-Russian_invasion_of_Holland

zegt verder weinig, zo zijn we ook al 400 jaar vrienden met Turkije
https://nl.wikipedia.org/(...)aterale_betrekkingen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202765129
quote:
83s.gif Op donderdag 23 december 2021 04:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
daar zitten wel wat minder vriendschappelijke periodes tussen hoor

https://en.wikipedia.org/wiki/Anglo-Russian_invasion_of_Holland

zegt verder weinig, zo zijn we ook al 400 jaar vrienden met Turkije
https://nl.wikipedia.org/(...)aterale_betrekkingen
Het is geen vriendschap maar normale verhoudingen.

Na WW2 werden de Russen de nieuwe nazi's. Amerikaans wapentuig moet toch verkopen nietwaar?
Alles is gebaseerd op de oorlogsindustrie.
Vorig jaar donderde alle industrieen in de wereld achteruit behalve de wapen industrie.
En de USA heeft de grootste ter wereld.
Dit land leeft van conflikten. In hun korte bestaan is het merendeel gevuld met oorlogen.

En jij vertrouwd op dit soort oorlogshitsers????

ps over de propaganda: ik bivakeer het grootste deel van het jaar in het Oostblok.
Ik zie absoluut geen enkel stukje anti amerika of anti rusland hier op tv of in de kranten,
Heb eveneens in Noord Amerika gewoond: ELKE dag was er wel iets over het Russische gevaar op de TV.

Russen willen geen oorlog met het Westen. Maar ze laten zich niet meer piepelen door agressieve westerlingen....
  Moderator donderdag 23 december 2021 @ 08:10:20 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202765555
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 07:29 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Het is geen vriendschap maar normale verhoudingen.

Na WW2 werden de Russen de nieuwe nazi's. Amerikaans wapentuig moet toch verkopen nietwaar?
Alles is gebaseerd op de oorlogsindustrie.
Vorig jaar donderde alle industrieen in de wereld achteruit behalve de wapen industrie.
En de USA heeft de grootste ter wereld.
Dit land leeft van conflikten. In hun korte bestaan is het merendeel gevuld met oorlogen.

En jij vertrouwd op dit soort oorlogshitsers????

ps over de propaganda: ik bivakeer het grootste deel van het jaar in het Oostblok.
Ik zie absoluut geen enkel stukje anti amerika of anti rusland hier op tv of in de kranten,
Heb eveneens in Noord Amerika gewoond: ELKE dag was er wel iets over het Russische gevaar op de TV.

Russen willen geen oorlog met het Westen. Maar ze laten zich niet meer piepelen door agressieve westerlingen....
Geen idee waar je ongeveer op reageert tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202766556
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 05:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
De VS en haar bondgenoten staan al sinds de tweede wereldoorlog aan de grens van Rusland, dat heeft tot nog toe weinig genocidaals opgeleverd
Aan de grens van Rusland? Na de 2de WO stond het Oostblok (Warschau pact) aan de grenzen van West Europa (grensde aan West Duitsland, Oostenrijk en Griekenland, en lag op minder dan 300 km van Nederland, Belgi, Frankrijk en Itali), maar wij stonden niet aan de grens van het huidige Rusland: met uitzondering van Noorwegen (dat er in het noorden aan grenst), lag er tussen Rusland (de Kaliningrad enclave buiten beschouwing gelaten) en "het Westen" minstens 1100 km oostblok: Estland, Letland, Litouwen, Wit Rusland, Polen, Oost-Duitsland, Tsjechoslovakije, Hongarije, Roemeni en Bulgarije en het neutrale Joegoslavi.

Vandaag is de situatie omgekeerd, nu heeft West Europa een flinke bufferzone (Rusland ligt op ruim 900 km van Duitsland, 1100 km van Oostenrijk, 1300 van Nederland, bijna 1600 km van Belgi en Frankrijk), Rusland daarentegen kreeg twee NAVO lidstaten aan z'n grens (Estland en Letland).

quote:
83s.gif Op woensdag 22 december 2021 20:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat hoor je wel vaker, vraag me ook wel af hoe dat zit want het lijkt me niet dat de Russen heel veel te eisen hadden op dat moment

daarnaast kun je het die landen ook niet kwalijk nemen dat ze zo hard als ze konden de andere kant op liepen zodra de Russen vertrokken
Het was niet tijdens het uiteenvallen van de Sovjet Unie, maar ten tijde van de val van de Berlijnse muur, toen een mogelijke hereniging van Oost en West Duitsland besproken werd. De Sovjets hadden toen makkelijk hun veto kunnen stellen of ingrijpen zoals ze tijdens de Hongaarse opstand en de Praagse lente deden (zelfs in het Westen hoopten sommigen dat ze dat zouden doen. Thatcher bvb was sterk gekant tegen een Duitse hereniging).
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  Moderator donderdag 23 december 2021 @ 10:11:39 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202766649
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Aan de grens van Rusland? Na de 2de WO stond het Oostblok (Warschau pact) aan de grenzen van West Europa (grensde aan West Duitsland, Oostenrijk en Griekenland, en lag op minder dan 300 km van Nederland, Belgi, Frankrijk en Itali), maar wij stonden niet aan de grens van het huidige Rusland: met uitzondering van Noorwegen (dat er in het noorden aan grenst), lag er tussen Rusland (de Kaliningrad enclave buiten beschouwing gelaten) en "het Westen" minstens 1100 km oostblok: Estland, Letland, Litouwen, Wit Rusland, Polen, Oost-Duitsland, Tsjechoslovakije, Hongarije, Roemeni en Bulgarije en het neutrale Joegoslavi.

Vandaag is de situatie omgekeerd, nu heeft West Europa een flinke bufferzone (Rusland ligt op ruim 900 km van Duitsland, 1100 km van Oostenrijk, 1300 van Nederland, bijna 1600 km van Belgi en Frankrijk), Rusland daarentegen kreeg twee NAVO lidstaten aan z'n grens (Estland en Letland).
[..]
Het was niet tijdens het uiteenvallen van de Sovjet Unie, maar ten tijde van de val van de Berlijnse muur, toen een mogelijke hereniging van Oost en West Duitsland besproken werd. De Sovjets hadden toen makkelijk hun veto kunnen stellen of ingrijpen zoals ze tijdens de Hongaarse opstand en de Praagse lente deden (zelfs in het Westen hoopten sommigen dat ze dat zouden doen. Thatcher bvb was sterk gekant tegen een Duitse hereniging).
Noorwegen grenst idd aan Rusland
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202766719
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 21:37 schreef SOG het volgende:

[..]
Gast ze hebben een passagiersvliegtuig vol nederlanders uit de lucht geschoten. Uiteraard "per ongeluk".

Mij boeit dat hele ukraine niet maar een vriendschappelijke relatie met deze schurkenstaat :X
Zolang wij geen mensen vervolgen voor de tig burgerdoden die wij hebben gemaakt, hebben wij geen enkel recht van spreken.

Verder was het inderdaad een ongeluk, of je moet nu glashard beweren dat er expres een passagiersvliegtuig als doelwit werd uitgekozen?

Wat is nou erger, per ongeluk een raket op het verkeerde doelwit, of met volle kennis en kunde steden bombarderen en dan roepen “heeeeyyy collateral damage”.

En ja, zolang wij het doen en dat prima vinden aka geen vervolging, hebben wij geen recht van spreken.
Tragisch voor de nabestaanden maar Thats about it, ik zie echt niet in waarom wij zieliger zijn dan de hordes Irakezen en Syrirs die wij kapot hebben gebombardeerd.
pi_202766881
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Zolang wij geen mensen vervolgen voor de tig burgerdoden die wij hebben gemaakt, hebben wij geen enkel recht van spreken.

Verder was het inderdaad een ongeluk, of je moet nu glashard beweren dat er expres een passagiersvliegtuig als doelwit werd uitgekozen?

Wat is nou erger, per ongeluk een raket op het verkeerde doelwit, of met volle kennis en kunde steden bombarderen en dan roepen “heeeeyyy collateral damage”.

En ja, zolang wij het doen en dat prima vinden aka geen vervolging, hebben wij geen recht van spreken.
Tragisch voor de nabestaanden maar Thats about it, ik zie echt niet in waarom wij zieliger zijn dan de hordes Irakezen en Syrirs die wij kapot hebben gebombardeerd.
Het is beiden even erg. "Wij" doen helemaal geen flikker trouwens, ze hebben mij nooit gevraagd of het Nederlandse leger overal allerlei ellende mocht veroorzaken in ieder geval. Rutte en co. kunnen de pestpleuris krijgen. Maar dat kan Rusland ook.

Geopolitiek gezien is het wel zij tegen ons trouwens, geldt niet alleen voor Rusland met haar cyberaanvallen op ons en het binnenvallen van buurlanden die zich richting het Westen keren, maar ook voor China dat schijt heeft aan patentregels en alles wat ze aan technologie kunnen jatten ook jatten. Of de USA dat ons als voetveeg gebruikt en oorlogen begint waarvan wij de vluchtelingen weer op mogen vangen.

Dan kies ik toch voor ons en de landen die bij ons willen horen, waaronder Oekrane. Simpele dingen die we kunnen doen is onze afhankelijkheid van fossiele brandstoffen zo snel mogelijk afbouwen en dan onze middelvinger opsteken richting boevenstaten als Rusland, Turkije, Midden-Oosten landen en mss zelfs de VS als ze nog eens om iets komen.
  Moderator donderdag 23 december 2021 @ 10:38:07 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202766964
natuurlijk is dat toestel niet per ongeluk neergeschoten, ze wisten alleen niet wie er in zat

ding had daar nooit mogen vliegen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 23 december 2021 @ 11:17:13 #279
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202767440
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 07:29 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Het is geen vriendschap maar normale verhoudingen.

Wij hebben sinds de Russische revolutie geen normale verhoudingen meer met Rusland. Daarvoor was het een grote Europese speler.

quote:
Na WW2 werden de Russen de nieuwe nazi's. Amerikaans wapentuig moet toch verkopen nietwaar?
Alles is gebaseerd op de oorlogsindustrie.
Vorig jaar donderde alle industrieen in de wereld achteruit behalve de wapen industrie.
En de USA heeft de grootste ter wereld.
Dit land leeft van conflikten. In hun korte bestaan is het merendeel gevuld met oorlogen.

En jij vertrouwd op dit soort oorlogshitsers????
One sided much? Daarin verschillen de Amerikanen niet van enig ander land. Ook de geschiedenis van Rusland staat bol van de conflicten. Of dacht je dat Muskovy al dat land gekregen heeft van moedwillige locals? Je praat ook wel heel makkelijk over de Russische kant van de zaak heen. Waren de Amerikanen lieverdjes? Nee. Maar de Russen ook niet. Ze vochten toch echt samen de grote systeemoorlog via allerlei lokale conflicten uit; Vietnam, Afghanistan, Israel, to name a few. En ook de Russen verdienen bakken met geld aan wapens. Al die AK47's en T72 varianten waar allerlei dictatoriale regimes mee rondparaderen groeien niet in de Toendra zullen we maar zeggen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_202767707
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 20:30 schreef Eenheid het volgende:
Was na de val van de Sovjet-Unie niet de afspraak dat de EU/NAVO zich niet zouden uitbreiden met landen die grenzen aan Rusland? Meen me dat een keer in een docu gezien te hebben die ging over Gorbatsjov.
Nee maar het is een leuke fabel.
Wel is toen afgesproken dat Oekrane zijn kernwapens zou opgeven in ruil voor de bescherming van zijn soevereiniteit. Getekend door de US, Rusland en het VK.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202768054
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 23:18 schreef SOG het volgende:

[..]

[..]
Uh dat doet het westen al sinds? Rome? Tot irak?
De 1e golfoorlog vond plaats nadat Irak Koeweit was binnengevallen. De 2e golfoorlog was een grote blunder, de vermeende nucleare en gifgas faciliteiten waren er niet. Dat is nadien ook niet onder het tapijt geschoven. Het verwijderen van dictators werkt allen maar in het nadeel van onze bevolking. Het is de corporaat&gouvernementele elite die er garen bij spint. In dit geval is vooral de ukrainse bevolking de lul vanwege de belangen van deze elite van zowel Rusland als die van het westen, zij hebben namelijk dezelfde belangen ten koste van de ukrainse bevolking. Met name de grote industrieel militaire complexen van zowel de VS als Rusland.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202769560
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:17 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Wij hebben sinds de Russische revolutie geen normale verhoudingen meer met Rusland. Daarvoor was het een grote Europese speler.
[..]
One sided much? Daarin verschillen de Amerikanen niet van enig ander land. Ook de geschiedenis van Rusland staat bol van de conflicten. Of dacht je dat Muskovy al dat land gekregen heeft van moedwillige locals? Je praat ook wel heel makkelijk over de Russische kant van de zaak heen. Waren de Amerikanen lieverdjes? Nee. Maar de Russen ook niet. Ze vochten toch echt samen de grote systeemoorlog via allerlei lokale conflicten uit; Vietnam, Afghanistan, Israel, to name a few. En ook de Russen verdienen bakken met geld aan wapens. Al die AK47's en T72 varianten waar allerlei dictatoriale regimes mee rondparaderen groeien niet in de Toendra zullen we maar zeggen.
War industry

1 United States 9,372
2 Russia 3,203
3 France 1,995
4 Spain 1,232
5 Germany 1,201
6 South Korea 827
7 Italy 806
8 China 760
9 Netherlands 488
10 United Kingdom 429

Ak's worden door vele fabrikanten geproduceerd in vele landen. (maar dat even terzijde)

De USA is aan een stuk door in oorlog geweest over de hele wereld.
Maar als jullie denken dat de USA het heilige boontje is en de Russen de boeman, prima.
Sneuvel maar voor de Oekraine als je dat graag wenst....
pi_202769597
quote:
83s.gif Op woensdag 22 december 2021 20:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat hoor je wel vaker, vraag me ook wel af hoe dat zit want het lijkt me niet dat de Russen heel veel te eisen hadden op dat moment

daarnaast kun je het die landen ook niet kwalijk nemen dat ze zo hard als ze konden de andere kant op liepen zodra de Russen vertrokken
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee maar het is een leuke fabel.
Wel is toen afgesproken dat Oekrane zijn kernwapens zou opgeven in ruil voor de bescherming van zijn soevereiniteit. Getekend door de US, Rusland en het VK.
Volgens een artikel (van een bepaalde krant die hier niet aangehaald of naar gelinkt mag worden) ligt het toch genuanceerder.

In mijn eigen woorden: Westerse leiders hebben Gorbatsjov wel degelijk beloofd dat de NAVO zich niet verder zou uitbreiden richting het oosten. Dat blijkt uit geheime documenten en audio-opnames. Poetin verwijst daarom regelmatig naar die afspraken. De NAVO beweert dat die beloftes een "fabel" zijn (wat je ook in je post zegt), maar dat blijkt dus niet waar te zijn. De toezeggingen zijn niet op papier vastgelegd, maar de audio-opnames bevestigen dat verschillende landen, Duitsland, GB, VS en Frankrijk, tot op het hoogste niveau, Rusland hebben beloofd dat de NAVO zich niet zou uitbreiden richting de grenzen met Rusland.

Hier ook een andere bron (De Morgen, met een link naar de vrijgegeven documenten):
NAVO beloofde Gorbatsjov geen uitbreiding naar het oosten
pi_202769780
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:53 schreef Eenheid het volgende:

[..]
[..]
Volgens een artikel (van een bepaalde krant die hier niet aangehaald of naar gelinkt mag worden) ligt het toch genuanceerder.

In mijn eigen woorden: Westerse leiders hebben Gorbatsjov wel degelijk beloofd dat de NAVO zich niet verder zou uitbreiden richting het oosten. Dat blijkt uit geheime documenten en audio-opnames. Poetin verwijst daarom regelmatig naar die afspraken. De NAVO beweert dat die beloftes een "fabel" zijn (wat je ook in je post zegt), maar dat blijkt dus niet waar te zijn. De toezeggingen zijn niet op papier vastgelegd, maar de audio-opnames bevestigen dat verschillende landen, Duitsland, GB, VS en Frankrijk, tot op het hoogste niveau, Rusland hebben beloofd dat de NAVO zich niet zou uitbreiden richting de grenzen met Rusland.

Hier ook een andere bron (De Morgen, met een link naar de vrijgegeven documenten):
NAVO beloofde Gorbatsjov geen uitbreiding naar het oosten
Maw schandalig verbreken van afspraken naar de Russen toe.

Altijd weer leuk om te lezen hoe onze Westerse leiders onze families in gevaar brengen met hun vieze spelletjes...
  donderdag 23 december 2021 @ 14:32:40 #285
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202770161
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:51 schreef Schaamlap het volgende:

De USA is aan een stuk door in oorlog geweest over de hele wereld.
Maar als jullie denken dat de USA het heilige boontje is en de Russen de boeman, prima.
Sneuvel maar voor de Oekraine als je dat graag wenst....
Ah, je leest dus niet wat ik schrijf. Dat kan natuurlijk ook maar dan eindigt het gesprek hier verder.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_202770470
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 14:05 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Altijd weer leuk om te lezen hoe onze Westerse leiders onze families in gevaar brengen met hun vieze spelletjes...
Niet alleen de westerse leiders.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202770545
quote:
83s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:38 schreef sp3c het volgende:
natuurlijk is dat toestel niet per ongeluk neergeschoten, ze wisten alleen niet wie er in zat

ding had daar nooit mogen vliegen
Ja, ik zag het ook meer als een wake up-call dat we beter niet over oorlogsgebieden kunnen vliegen.
pi_202771135
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 14:32 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ah, je leest dus niet wat ik schrijf. Dat kan natuurlijk ook maar dan eindigt het gesprek hier verder.
DOEI
pi_202771154
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 14:51 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Niet alleen de westerse leiders.
Ik ben van het Westen, mijn gezin is Westers, mijn leiders zijn/waren Westers dus brengen zij mij en mijn gezin in gevaar met hun geo politieke spelletjes
pi_202771296
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:31 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ik ben van het Westen, mijn gezin is Westers, mijn leiders zijn/waren Westers dus brengen zij mij en mijn gezin in gevaar met hun geo politieke spelletjes
Het is echter geen solitaire spel. In dit geval zijn de ukrainers vooral de lul door de machtsspelletjes van Putin, de VS en EU.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 23-12-2021 16:21:12 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 23 december 2021 @ 16:22:29 #291
24730 burger
Jan met de pet
pi_202772013
Alles komt goed. ...............toch?
pi_202772522
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 21:42 schreef SOG het volgende:

[..]
Als ze goed timen kunnen ze binnen het middagdutje van sleepy joe het hele land innemen :P
Dat kan nog wel eens tegenvallen voor de Russen.
pi_202773289
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 14:05 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Maw schandalig verbreken van afspraken naar de Russen toe.

Altijd weer leuk om te lezen hoe onze Westerse leiders onze families in gevaar brengen met hun vieze spelletjes...
Dus omdat er in 89 toezeggingen zijn gedaan aan Rusland kunnen voormalige Sovjet-landen nooit maar dan ook nooit onderdeel worden van een ander collectief? Dat is toch raar? Zelfbeschikking e.d.

Dat de EU/Navo veel te snel richting het Oosten is uitgebreid ben ik met je eens, maar dit soort afspraken hebben natuurlijk wel een tht-datum.
^ To je nesmysl ^
pi_202773319
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 17:44 schreef TyVole het volgende:

[..]
Dus omdat er in 89 toezeggingen zijn gedaan aan Rusland kunnen voormalige Sovjet-landen nooit maar dan ook nooit onderdeel worden van een ander collectief? Dat is toch raar? Zelfbeschikking e.d.

Dat de EU/Navo veel te snel richting het Oosten is uitgebreid ben ik met je eens, maar dit soort afspraken hebben natuurlijk wel een tht-datum.
Nee aansluiting bij de EU is niet het probleem.
Aansluiting bij de NATO is het probleem want dan wordt het bewuste land meteen volgepompt met USA wapentuig richting Rusland.
  Moderator donderdag 23 december 2021 @ 17:48:50 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202773344
ja heel apart dat die figuren zo bang zijn voor de Russen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 23 december 2021 @ 17:58:20 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202773480
daarnaast is volplempen met USA wapentuig een beetje sterk aangezet natuurlijk, de meeste Amerikanenin Europa zitten nog steeds in Duitsland, op incidentele oefeningen na kun je nauwelijks een bus vullen met Amerikaanse troepen in Oost Europa
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202773634
Ben benieuwd of Rusland die hypersonische speeltjes gaat gebruiken mocht het losgaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202774451
quote:
Lol die comments. Iedereen pro Putin.
pi_202774846
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 14:05 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Maw schandalig verbreken van afspraken naar de Russen toe.

Altijd weer leuk om te lezen hoe onze Westerse leiders onze families in gevaar brengen met hun vieze spelletjes...
Het is van dezelfde categorie als geen “defensieve raket” wapens maken aka dat raketschild.
Nee zou niet langs de grens van Rusland komen, 3x raden waar ze staan.

Dit stamt ook nog eens uit de tijd (begin jaren 2000) toen de NAVO en Rusland zowaar samenwerkte.

Dit heeft tot de wapenwedloop geleid, waardoor Rusland zich genoodzaakt voelde hypersonische raketten te ontwikkelen waar dat raketschild weer niets tegen kan doen.
pi_202775675
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:53 schreef Eenheid het volgende:

[..]
[..]
Volgens een artikel (van een bepaalde krant die hier niet aangehaald of naar gelinkt mag worden) ligt het toch genuanceerder.

In mijn eigen woorden: Westerse leiders hebben Gorbatsjov wel degelijk beloofd dat de NAVO zich niet verder zou uitbreiden richting het oosten. Dat blijkt uit geheime documenten en audio-opnames. Poetin verwijst daarom regelmatig naar die afspraken. De NAVO beweert dat die beloftes een "fabel" zijn (wat je ook in je post zegt), maar dat blijkt dus niet waar te zijn. De toezeggingen zijn niet op papier vastgelegd, maar de audio-opnames bevestigen dat verschillende landen, Duitsland, GB, VS en Frankrijk, tot op het hoogste niveau, Rusland hebben beloofd dat de NAVO zich niet zou uitbreiden richting de grenzen met Rusland.

Hier ook een andere bron (De Morgen, met een link naar de vrijgegeven documenten):
NAVO beloofde Gorbatsjov geen uitbreiding naar het oosten
hey waar zijn die audio tapes, niet zo mioeilijk om die ff te posten of af te draaien. En rusland meodt wel echt dom zijn: het is net als:okey de verkering is uit, ik snap dat je vrijheid wil, maar wil je niet met die die en die jongens kussen? Waarom niet? nou die vonden wij toch stom. ehhh.... (nou ik vind ze eigenlijk veel leuker dan jou)
pi_202775770
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 17:46 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Nee aansluiting bij de EU is niet het probleem.
Voor de EU wel, die heeft daar geen behoefte aan. Er is een samenwerkings verband en daar blijft het bij. Om veel handel te kunnen doen met de EU hoeft Ukraine geen EU-lid te worden. Zwitserland en Noorwegen zijn dat bijv. ook niet.

quote:
Aansluiting bij de NATO is het probleem want dan wordt het bewuste land meteen volgepompt met USA wapentuig richting Rusland.
Ukraine is prima in staat zelf wapentuig aan te schaffen bijv. drones van een turks bedrijf.
Dat de economie van Ukraine van de grond komt is Putin's grotere zorg vanwege de handel met de EU, daarnaast een groeiende ukrainse diaspora in de EU waardoor ze valuta binnenkrijgen om geavanceerde wapens mee te kunnen kopen en te zelf te ontwikkelen.

Ukraine uses Turkish drones in Donbass conflict zone, Putin tells Erdogan
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')