abonnement Unibet Coolblue
pi_202344644
Een kleine week geleden was ik nog tegen de 2g samenleving. Sindsdien heb ik de fout gemaakt om in dit forum en op andere wappie plaatsen te kijken. Wat ik zie is een stuitende domheid, egoïsme en mensen die het zicht op de realiteit helemaal kwijt zijn.

70% van de IC lag vorige maand vol met ongevaccineerden, terwijl de groep waar ze uit komen maar 15% van het land is. Daarnaast is de gemiddelde leeftijd van ongevaccineerden in het ziekenhuis met covid bijna 20 jaar jonger. Het vaccin is niet perfect, maar roepen dat het niet werkt is gewoon niet de realiteit.



quote:
De ongevaccineerde COVID-19 patiënten (mediane leeftijd van 59 jaar in oktober) zijn aanzienlijk jonger dan volledig gevaccineerde COVID-19 patiënten die in het ziekenhuis zijn opgenomen (mediane leeftijd van 77 jaar in oktober).
https://www.rivm.nl/nieuw(...)er-dan-gevaccineerde

Nu de zorg weer helemaal vol met onnodige corona patiënten ligt moeten er weer keuzes gemaakt worden. Wat mij betreft zijn er maar twee ethische keuzes over hoe om te gaan met egoïstische mensen die het leven en welzijn van anderen zo in gevaar brengen.

1) Iedereen verplicht vaccineren. Desnoods met maandelijks terugkerende boetes van duizenden euro's.

2) De keuze om geen prik te nemen respecteren en deze mensen achteraan de rij zetten bij een ziekenhuis opname, want op de IC krijg je ook allemaal big pharma prikjes.
pi_202344649
Ik ga voor optie 2. Ik heb geen zin dat mijn familie of ik, ruimte moet maken voor iemand die niet gevaccineerd is ( uitzonderingen daar gelaten ), met alle gevolgen van dien.
  vrijdag 26 november 2021 @ 02:07:07 #3
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_202344653
3 De keuze om te roken respecteren en deze mensen achteraan de rij zetten bij een ziekenhuis opname
Ik ben inmiddels overleden
pi_202344668
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:07 schreef Enchanter het volgende:
3 De keuze om te roken respecteren en deze mensen achteraan de rij zetten bij een ziekenhuis opname
Flutargument, omdat roken niet te vergelijken is met vaccinaties weigeren.

Heb het al meerdere keren gevraagd en niet 1x heb ik overtuigende redenen gehoord van een wappie waarom vaccinaties allemaal kut en onnodig zijn, maar ze wanneer het fout gaat wel naar het ziekenhuis rennen om helemaal volgespoten te worden met producten van dezelfde big pharma fabrikant die veel meer bijwerkingen hebben.
  vrijdag 26 november 2021 @ 02:19:08 #5
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_202344671
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Flutargument, omdat roken niet te vergelijken is met vaccinaties weigeren.

Heb het al meerdere keren gevraagd en niet 1x heb ik overtuigende redenen gehoord van een wappie waarom vaccinaties allemaal kut en onnodig zijn, maar ze wanneer het fout gaat wel naar het ziekenhuis rennen om helemaal volgespoten te worden met producten van dezelfde big pharma fabrikant die veel meer bijwerkingen hebben.
Het gaat er om dat jij mensen die om wat voor reden dan ook geen vaccinatie nemen soort van uit wil sluiten. Dat kan je dat dan ook doen met rokers , zware drinkers , harddrugs gebruikers.
Ze nemen tenslotte allemaal een risico
Ik ben inmiddels overleden
pi_202344675
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:02 schreef CamelNLD het volgende:
Ik ga voor optie 2. Ik heb geen zin dat mijn familie of ik, ruimte moet maken voor iemand die niet gevaccineerd is ( uitzonderingen daar gelaten ), met alle gevolgen van dien.
Ik zou echt volledig uit mijn plaat gaan als een van mijn ouders doodgaat, omdat het ziekenhuis vol ongevaccineerde wappies is. Zeker als je weet wat hun argumenten zijn en hoe ze zich gedragen.

Gommers werd belachelijk gemaakt over zijn beveiliging door het leger opmerking, maar ik vind die helemaal niet vergezocht. Je zou maar kanker hebben en horen dat je doodgaat door die idiote weigeraars. Er zijn mensen doorgedraaid om minder en je hebt toch niks meer te verliezen.
pi_202344676
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:19 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Het gaat er om dat jij mensen die om wat voor reden dan ook geen vaccinatie nemen soort van uit wil sluiten. Dat kan je dat dan ook doen met rokers , zware drinkers , harddrugs gebruikers.
Ze nemen tenslotte allemaal een risico
Je vergeet de vetkleppen :P :D
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_202344684
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:19 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Het gaat er om dat jij mensen die om wat voor reden dan ook geen vaccinatie nemen soort van uit wil sluiten. Dat kan je dat dan ook doen met rokers , zware drinkers , harddrugs gebruikers.
Ze nemen tenslotte allemaal een risico
Als jij een zware drinker bent sta je ook onderaan de lijst voor een nieuwe lever. Wat jij wil is om een alcoholist te redden 3 mensen die wel normaal in het leven staan opofferen. In een perfecte samenleving helpen we iedereen, maar de ongevaccineerden hebben ons op een punt gebracht dat triage nodig is en dan sluit je hoe dan ook iemand uit.
  vrijdag 26 november 2021 @ 02:32:21 #9
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_202344698
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:21 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Je vergeet de vetkleppen :P :D
Ja die ook , maar daar zitten er nog een paar tussen die er niks aan kunnen doen en zo
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 26 november 2021 @ 02:33:43 #10
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_202344699
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als jij een zware drinker bent sta je ook onderaan de lijst voor een nieuwe lever. Wat jij wil is om een alcoholist te redden 3 mensen die wel normaal in het leven staan opofferen. In een perfecte samenleving helpen we iedereen, maar de ongevaccineerden hebben ons op een punt gebracht dat triage nodig is en dan sluit je hoe dan ook iemand uit.
Wat ik wil is dat iedereen recht heeft op medische zorg.
Gevaccineerd of niet , zware drinker of niet , zware roker of niet.
Ik ben inmiddels overleden
pi_202344709
Invoeren graag. Nu. Pronto.

Wappies uitroken ^O^
pi_202344712
"Intensive care-opnames | Coronadashboard | Rijksoverheid.nl" https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames

Volgens deze cijfers liggen er momenteel 530 covid-19 patiënten op de IC's in Nederland.
Volgens de cijfers van onderstaande nieuwssite lagen er volgens het RIVM (en het NICE en LCPS) op 18 mei 2021 646 covid-19 patiënten op de IC's...hoezo was er destijds geen sprake van "code zwart" dan..🤔

"Cijfers coronavirus voor dinsdag 18 mei | Veiligheid op Westlanders.nu" https://www.westlanders.n(...)insdag-18-mei-39090/
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  vrijdag 26 november 2021 @ 02:46:33 #13
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202344713
Iedereen heeft recht op dezelfde medische zorg.

Dat iemand in zijn privéleven een mening heeft die jou niet aanstaat heeft daar echt geen klap mee te maken.
pi_202344714
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:33 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Wat ik wil is dat iedereen recht heeft op medische zorg.
Gevaccineerd of niet , zware drinker of niet , zware roker of niet.
Wat jij wil is tegen niemand nee zeggen in een situatie waarin iemand zeker nee te horen krijgt.
pi_202344719
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:46 schreef BasEnAad het volgende:
Iedereen heeft recht op dezelfde medische zorg.

Dat iemand in zijn privéleven een mening heeft die jou niet aanstaat heeft daar echt geen klap mee te maken.
De hartpatiënt die geen operatie krijgt is vast heel blij dat hij technisch gezien wel recht op die operatie heeft.

Wat jij wil is tegen niemand nee zeggen in een situatie waarin iemand zeker nee te horen krijgt. Ik wil dat we als eerste nee zeggen tegen de mensen die zelf ook nee zeiden.
pi_202344726
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:33 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Wat ik wil is dat iedereen recht heeft op medische zorg.
Gevaccineerd of niet , zware drinker of niet , zware roker of niet.
Is ook een basisrecht toch, als de politie een moordenaar of verkrachter o.i.d. in zn been schiet wordt ie ook behandeld in het ziekenhuis, er wordt dan ook geen onderscheid gemaakt tussen dader of slachtoffer. Misschien is het niet "leuk" , maar het is gewoon een basisrecht.
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 26 november 2021 @ 02:57:10 #17
408813 crew  trein2000
pi_202344728
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:46 schreef BasEnAad het volgende:
Iedereen heeft recht op dezelfde medische zorg.

Dat iemand in zijn privéleven een mening heeft die jou niet aanstaat heeft daar echt geen klap mee te maken.
Helemaal mee eens. Maar, als de zorg voor de een rechtstreeks ten koste gaat van het leven van de ander (code zwart) vind ik de morele vraag of je ‘eigen schuld’ helemaal buiten beschouwing zou moeten laten best een interessante. Immers, heeft iemand die er alles aan gedaan heeft o, het collectief niet tot last te zijn niet meer recht op de hulp van dat collectief als iemand die bewust dat collectief tot last is of in ieder geval dat risico bewust genomen heeft.

Ik vind dat best het overdenken waard, juist in die extreme situatie van code zwart.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 26 november 2021 @ 02:58:01 #18
408813 crew  trein2000
pi_202344730
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:55 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Is ook een basisrecht toch, als de politie een moordenaar of verkrachter o.i.d. in zn been schiet wordt ie ook behandeld in het ziekenhuis, er wordt dan ook geen onderscheid gemaakt tussen dader of slachtoffer. Misschien is het niet "leuk" , maar het is gewoon een basisrecht.
Maar daar hoeven we een ander datzelfde wat jij dan basisrecht noemt niet voor te ontzeggen. Dat dreigt in de nabije toekomst wel het geval te zijn. Vraagt dat niet om een andere afweging?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 26 november 2021 @ 03:05:17 #19
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202344743
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De hartpatiënt die geen operatie krijgt is vast heel blij dat hij technisch gezien wel recht op die operatie heeft.

Wat jij wil is tegen niemand nee zeggen in een situatie waarin iemand zeker nee te horen krijgt. Ik wil dat we als eerste nee zeggen tegen de mensen die zelf ook nee zeiden.
Ja ik begrijp wat jij wil. Ik wil gewoon de ziekenhuizen hun werk laten doen. Ziekenhuizen moeten geen politiek bedrijven.
  vrijdag 26 november 2021 @ 03:15:28 #20
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202344750
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Maar, als de zorg voor de een rechtstreeks ten koste gaat van het leven van de ander (code zwart) vind ik de morele vraag of je ‘eigen schuld’ helemaal buiten beschouwing zou moeten laten best een interessante. Immers, heeft iemand die er alles aan gedaan heeft o, het collectief niet tot last te zijn niet meer recht op de hulp van dat collectief als iemand die bewust dat collectief tot last is of in ieder geval dat risico bewust genomen heeft.

Ik vind dat best het overdenken waard, juist in die extreme situatie van code zwart.
Maar op de IC wordt ook niet de vraag gesteld of de patiënt familie heeft, of kinderen, of zorg draagt voor iemand. Ze bieden gewoon de beste zorg. En dan zal eens ongevaccineerde moeder van drie kinderen op de IC liggen en dan? Je moet die weg niet inslaan. Laat dat over aan het ziekenhuis.
pi_202344757
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 03:15 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Maar op de IC wordt ook niet de vraag gesteld of de patiënt familie heeft, of kinderen, of zorg draagt voor iemand. Ze bieden gewoon de beste zorg. En dan zal eens ongevaccineerde moeder van drie kinderen op de IC liggen en dan? Je moet die weg niet inslaan. Laat dat over aan het ziekenhuis.
Wordt er normaliter dan ook niet gekeken naar en geselecteerd op de overlevingskans van een patiënt 🤔
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 26 november 2021 @ 03:22:01 #22
408813 crew  trein2000
pi_202344760
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 03:15 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Maar op de IC wordt ook niet de vraag gesteld of de patiënt familie heeft, of kinderen, of zorg draagt voor iemand. Ze bieden gewoon de beste zorg. En dan zal eens ongevaccineerde moeder van drie kinderen op de IC liggen en dan? Je moet die weg niet inslaan. Laat dat over aan het ziekenhuis.
Het punt is nu juist dat we iemand niet meer de beste zorg kunnen bieden. Het gaat niet om een hij mag wel of niet naar de IC want dat is hij niet waard. Maar om mag meneer X of meneer Y naar de IC.

Fundamenteel andere situatie, ik vind dat je dan (en alleen dan) best mag kijken of iemand er al het redelijke aan gedaan heeft om daar niet te komen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 26 november 2021 @ 03:28:43 #23
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202344769
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 03:19 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Wordt er normaliter dan ook niet gekeken naar en geselecteerd op de overlevingskans van een patiënt 🤔
Nee. bij triage wordt degene die de hulp t meest nodig heeft het eerst geholpen.
pi_202344906
Ah shit here we go again. Plaatje van gta mannetje
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
  vrijdag 26 november 2021 @ 05:37:37 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202344929
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:19 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Het gaat er om dat jij mensen die om wat voor reden dan ook geen vaccinatie nemen soort van uit wil sluiten. Dat kan je dat dan ook doen met rokers , zware drinkers , harddrugs gebruikers.
Ze nemen tenslotte allemaal een risico
Een ding klopt niet in jou post. De groepen die jij noemt zijn geen ongevaccineerde die nu de IC overbelasten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 november 2021 @ 05:38:39 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202344930
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 03:28 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Nee. bij triage wordt degene die de hulp t meest nodig heeft het eerst geholpen.
Hangt er van af. Je kan uiteindelijk zelfs uitgeloot worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202345059
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 03:28 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Nee. bij triage wordt degene die de hulp t meest nodig heeft het eerst geholpen.
Nee, niet juist. Ze kijken naar de herstelkansen. Vervolgens of iemand zorgverlener is. Daarna naar hoeveel jaren iemand bij herstel nog zou hebben. Op den duur wordt er geloot.
pi_202345063
Verder toch wel eng hoe snel men in Nederland anderen zorg wil ontnemen omdat ze het niet eens zijn met een ander zijn of haar overtuiging. En dat enkel door overheidsfalen qua zorginrichting. Brrr.
  vrijdag 26 november 2021 @ 07:05:14 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202345077
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 06:59 schreef dycto het volgende:
Verder toch wel eng hoe snel men in Nederland anderen zorg wil ontnemen omdat ze het niet eens zijn met een ander zijn of haar overtuiging. En dat enkel door overheidsfalen qua zorginrichting. Brrr.
Het is niet het ontnemen van zorg. Maar eerder dat die er niet is. En dat is voor de meeste op te lossen met een gratis oplossing. Een covid vaccin.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202345084
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 07:05 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het is niet het ontnemen van zorg. Maar eerder dat die er niet is. En dat is voor de meeste op te lossen met een gratis oplossing. Een covid vaccin.
Je kan in nog honderd bochten willen draaien maar er wordt door velen hier "geen zorg voor...." gesteld

Niet jokken nu.
  vrijdag 26 november 2021 @ 07:10:44 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202345106
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 07:06 schreef dycto het volgende:

[..]
Je kan in nog honderd bochten willen draaien maar er wordt door velen hier "geen zorg voor...." gesteld

Niet jokken nu.
Ik jok niet. In de draaiboeken voor een triage in de ziekenhuizen staat niks over een triage op basis van je covid vaccinatie status. Dat velen dat niet weten is dan denk ik meer het probleem.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 november 2021 @ 07:13:00 #32
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_202345115
Keuze 3: niet in een paniekreactie een framework opzetten met verstrekkende gevolgen voor persoonlijke vrijheid in de toekomst.
pi_202345119
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 07:10 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik jok niet. In de draaiboeken voor een triage in de ziekenhuizen staat niks over een triage op basis van je covid vaccinatie status. Dat velen dat niet weten is dan denk ik meer het probleem.
Ja godverdomme ik heb toch ook nooit gezegd dat er bij triage naar vaccinatiestatus gekeken wordt joh :') ik geef letterlijk een paar posts hierboven het volledige proces weer.
  vrijdag 26 november 2021 @ 07:17:24 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202345133
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 07:13 schreef dycto het volgende:

[..]
Ja godverdomme ik heb toch ook nooit gezegd dat er bij triage naar vaccinatiestatus gekeken wordt joh :') ik geef letterlijk een paar posts hierboven het volledige proces weer.
In elk geval is de oplossing duidelijk. Zo snel mogelijk starten met het geven van de boostershots. Maar helaas heeft Hugo niets geleerd van het verleden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 november 2021 @ 07:40:31 #35
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_202345233
Tot nu toe lijkt het er op dat niemand verantwoordelijk kan worden gehouden mochten er onverwachte bijwerkingen ontstaan als gevolg van de vaccinaties.

De fabrikanten hebben zich in allerlei juridische bochten gewrongen om te zorgen dat die eindverantwoordelijkheid niet bij hen komt te liggen.

Verplichting door een instantie of een regering zorgt ervoor dat er een eindverantwoordelijke is, en die eindverantwoordelijke begeeft zich op gevaarlijk terrein. Die kan namelijk wel juridisch ter verantwoording worden geroepen.
Natuurlijk laat Hugo dit wel onderzoeken en tracht hij mazen in de wet te vinden om die plicht er toch door te drukken.

Tot op heden vergeefs, gelukkig.
  vrijdag 26 november 2021 @ 07:58:38 #36
16305 Jappie
parttime reverend
pi_202345338
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Maar, als de zorg voor de een rechtstreeks ten koste gaat van het leven van de ander (code zwart) vind ik de morele vraag of je ‘eigen schuld’ helemaal buiten beschouwing zou moeten laten best een interessante. Immers, heeft iemand die er alles aan gedaan heeft o, het collectief niet tot last te zijn niet meer recht op de hulp van dat collectief als iemand die bewust dat collectief tot last is of in ieder geval dat risico bewust genomen heeft.

Ik vind dat best het overdenken waard, juist in die extreme situatie van code zwart.
In dat geval flirt je met ethiek wat op zich niet verkeerd is maar de vraag is dan wat noem je "iemand die bewust het collectief tot last is"

Is dat iemand die deelneemt aan het verkeer ?
Is dat iemand die deelneemt aan sport ?
Is dat iemand die te veel drinkt ?
Is dat iemand die een stresvolle baan neemt ?
Is dat iemand die rookt ?
Is dat iemand die veel overuren maakt ?
Is dat iemand die regelmatig aan zelfmedicatie doet ?

Als je het over ethiek hebt kun je ook de vraag stellen waarom je het iemand wel vergeeft een lichamelijke beperking te hebben die daardoor mogelijk gebruik moet maken van de zorg maar waarom je het iemand met een geestelijke of psychologische aandoening (niet helder kunnen redeneren; dwars doen) niet vergeeft ?

Maak alsjeblieft niet de fout te denken dat je dergelijke "afwijkingen" zo maar weg zou kunnen poetsen.
Gedachtepatronen en overtuigingen zitten veel dieper ingesleten dan menigeen denkt ongeacht of je je eigen oevrtuigingen naleeft. In mijn omgeving zie ik voor het overgrote deel gevaccineerden die de spuit hebben genomen uit praktische overwegingen (meer bewegingsvrijheid) voor zichzelf. Daar is geen grammetje altruisme of nobele gedachte bij om de hoek komen kijken.
Omgekeerd geld voor een antivaxxer overigens hetzelfde, wat kan ik het de vaxxers kwalijk nemen dat zij hun kijk en overtuiging op het probleem hebben ? Ik kan proberen ze anders te doen inzien maar dat is geen kwestie van ethiek of moraal maar is gebaseerd op de gedachte welke wereld wil ik achterlaten voor ons nageslacht. Tegelijkertijd besef ik dondersgoed dat er ook legio ongevaccineerden rondlopen die hun eigen persoonlijke minder sociale redenen hebben om niet gevaccineerd te willen worden.

Ethiek is voor hun die het een belangrijk onderdeel van hun bestaan vinden maar zelfs dat is geen bewuste keuze maar een levensopvatting waar je mee geboren word en welke evt ondersteunt is door je opbrenging.
pi_202345369
Het is ook n beetje wrang dat -God verhoedde- als je een auto ongelukt krijgt het nog maar de vraag is op welke IC je terecht kunt vanwege de niet gevaccineerde mensen met corona.

Dus ik ben niet tegen verplichting.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_202345384
Zou geen problemen hebben met een vaccinatieplicht in Nederland. Maar dat mag je eigenlijk niet zeggen :')
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 26 november 2021 @ 08:17:22 #39
213457 engine
pi_202345432
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:46 schreef Foshizzle79 het volgende:
"Intensive care-opnames | Coronadashboard | Rijksoverheid.nl" https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames

Volgens deze cijfers liggen er momenteel 530 covid-19 patiënten op de IC's in Nederland.
Volgens de cijfers van onderstaande nieuwssite lagen er volgens het RIVM (en het NICE en LCPS) op 18 mei 2021 646 covid-19 patiënten op de IC's...hoezo was er destijds geen sprake van "code zwart" dan..🤔

"Cijfers coronavirus voor dinsdag 18 mei | Veiligheid op Westlanders.nu" https://www.westlanders.n(...)insdag-18-mei-39090/
Is het niet simpelweg omdat er nu veel meer besmettingen zijn en er dus een kans is dat er meer en meer mensen op de IC komen? We hebben nu ook nog geen code zwart maar dit is een mogelijke situatie waar we naar toe gaan omdat we die besmettingen niet omlaag krijgen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_202345487
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 01:56 schreef Glazenmaker het volgende:
Een kleine week geleden was ik nog tegen de 2g samenleving. Sindsdien heb ik de fout gemaakt om in dit forum en op andere wappie plaatsen te kijken.
...

1) Iedereen verplicht vaccineren. Desnoods met maandelijks terugkerende boetes van duizenden euro's.


The fascist awakens :')
Je hebt de domheid opgelopen idd. Wellicht hebben ze daar een prikje voor. :X
  vrijdag 26 november 2021 @ 08:28:01 #41
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202345498
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:17 schreef engine het volgende:

[..]
Is het niet simpelweg omdat er nu veel meer besmettingen zijn en er dus een kans is dat er meer en meer mensen op de IC komen? We hebben nu ook nog geen code zwart maar dit is een mogelijke situatie waar we naar toe gaan omdat we die besmettingen niet omlaag krijgen.
Er zijn ook minder verpleegkundigen omdat ze door de druk zijn uitgevallen of gestopt. De capaciteit is gewoonweg minder. Oh en er zitten minder mensen in de opleidingen dan er gestopt zijn, dus op korte termijn is dat ook geen oplossing.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 26 november 2021 @ 08:31:35 #42
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202345511
De maatregelen zullen vooral zitten in wat je wel en niet mag. Ik ben ook pro vaccineren maar zeker niet pro verplichte vaccinatie. Wel zul je zien dat er een grotere tweedeling gaat komen over de gevolgen van niet vaccineren.

Het is normaal in onze maatschappij om zaken die onze samenleving beïnvloeden aan te pakken en zo de impact op de samenleving te verkleinen. De ene keer vinden we het normaal en de andere keer heeft dat langer nodig. Langzaamaan scherpen we de maatregelen aan, denk aan verkeersveiligheid, roken en lijfstraffen. Dat is allemaal rigoureus veranderd in de afgelopen 50 jaar.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 26 november 2021 @ 08:34:10 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202345527
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:25 schreef laforest het volgende:

[..]
The fascist awakens :')
Je hebt de domheid opgelopen idd. Wellicht hebben ze daar een prikje voor. :X
Los hiervan is de toenemende onvrede over een relatief kleine groep die de medische zorg overbelast goed te begrijpen. En kan ik best begrip hebben voor mensen die naar een vaccinatie plicht willen. En een kleine groep die de rest van de bevolking gijzelt? Hoe zou je dat noemen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 november 2021 @ 08:35:01 #44
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_202345532
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:46 schreef Foshizzle79 het volgende:
"Intensive care-opnames | Coronadashboard | Rijksoverheid.nl" https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames

Volgens deze cijfers liggen er momenteel 530 covid-19 patiënten op de IC's in Nederland.
Volgens de cijfers van onderstaande nieuwssite lagen er volgens het RIVM (en het NICE en LCPS) op 18 mei 2021 646 covid-19 patiënten op de IC's...hoezo was er destijds geen sprake van "code zwart" dan..🤔

"Cijfers coronavirus voor dinsdag 18 mei | Veiligheid op Westlanders.nu" https://www.westlanders.n(...)insdag-18-mei-39090/
Omdat er veel meer besmettingen zijn nu en daardoor ook meer opnames in het vooruitzicht. Daarbij zijn er veel uitstromers in de zorg omdat ze ook een keer hard moeten werken door de hoge werkdruk
Laffe huichelaar
pi_202345585
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Omdat er veel meer besmettingen zijn nu en daardoor ook meer opnames in het vooruitzicht. Daarbij zijn er veel uitstromers in de zorg omdat ze ook een keer hard moeten werken door de hoge werkdruk
Really, maakte je die opmerking echt over dat ze harder moeten werken :|W ok...
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:00:09 #46
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_202345732
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:43 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Really, maakte je die opmerking echt over dat ze harder moeten werken :|W ok...
Schaamteloos, het is ongelooflijk
Laffe huichelaar
pi_202345760
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 09:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Schaamteloos, het is ongelooflijk
Tja
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  vrijdag 26 november 2021 @ 09:13:52 #48
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202345895
Optie 1 klinkt leuk, maar heeft weinig zin. Er zal altijd een opt-out vanuit levensovertuiging bestaan in Nederland, zoals passend bij onze grondwet. Hiermee is de maatregel nutteloos.

Optie 2 is geen ethische keuze en (gelukkig) ook simpelweg niet toegestaan.
  Forum Admin vrijdag 26 november 2021 @ 09:46:31 #49
58651 crew  murp
murp
pi_202346307
Kan men gewoon niet beginnen met het handhaven van de standaard regels? Mondkapjes op en afstand nemen? Dat zou al enorm schelen. Gevaccineerd of niet.
pi_202346460
In een land met zulke open grenzen en al die problemen die erbij komen kijken kun je niet Nederlanders die geen prikje hebben genomen in de kou laten staan en niet helpen.
Als we nou eerst eens ons eigen volk verzorgen dan zijn we al een stapje verder.
Want Nederland heeft al zo weinig ziekenhuisbedden en IC personeel in vergelijking met andere landen.

Nu willen ze dit mooi uitspelen door elkaar op te zetten maar dat is om ondertussen al dat import hierheen te halen.
Eigen volk eerst. En alleen eigen volk.
pi_202347379
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 03:05 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Ja ik begrijp wat jij wil. Ik wil gewoon de ziekenhuizen hun werk laten doen. Ziekenhuizen moeten geen politiek bedrijven.
Lekker om de hete kolen heen blijven dansen. De verantwoordelijkheid afschuiven op individuele artsen is laf.
  vrijdag 26 november 2021 @ 11:25:33 #52
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_202347500
eensch!
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_202347518
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 06:59 schreef dycto het volgende:
Verder toch wel eng hoe snel men in Nederland anderen zorg wil ontnemen omdat ze het niet eens zijn met een ander zijn of haar overtuiging. En dat enkel door overheidsfalen qua zorginrichting. Brrr.
Die overtuiging is in de kern altijd ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Als jij een andere reden hebt gezien hoor ik die graag.

We gaan naar een scenario toe waarin er gekozen moet worden wie er wel en niet geholpen gaat worden. Waarom zou een hartpatiënt moeten sterven voor dit soort huftergedrag? Antivaxers ontnemen die persoon zijn zorg, maar eisen het wel zelf op. Om te kotsen is het.
pi_202347525
Krijgen we deze argumentatie weer...

Luister, het grootste gedeelte van de patienten op de IC heeft een BMI van >29 en / of heeft diabetes. Vanaf het begin zo geweest. Ook veel allochtonen. Waarom dat laatste is nog maar de vraag. Kan zijn dat ze minder vitamine D in hun bloed hebben vanwege de donkerdere huid. Kan ook zijn vanwege het dieet en gebrek aan sport. Maar enfin. Daarnaast is de gemiddelde leeftijd op de IC ook veel hoger dan die de samenleving.

Dus, wil je de druk écht verlagen op de zorg, dan moet je mensen met ALLE slechte gewoontes aanpakken. Niet alleen de gezonde, sportende, jonge, magere mensen die geen vaccin hebben. Maar juist vooral mensen die nog steeds te dik zijn, teveel suiker vreten, geen vitamine D slikken of te weinig buiten komen, drinkers, etc.

En als je dan toch bezig bent, ontzeg dan ook meteen zorg voor iedereen die in deze tijd nog bewust teveel risico neemt zoals wintersporters, motorrijders, drugsgebruikers, etc.

Of misschien... Is het wel gewoon een beter idee om te ZORG FUCKING OP TE SCHALEN. En niet 70 miljard (!) uitgeven aan lockdowns, maar aan extra Covid-ziekenhuizen en tijdelijk personeel. Daar kun je een zeer riante beloning tegenoverzetten. Maar nee, ik heb nog geen reclamespotje gezien. Geen enkele wervingscampagne voor meer handen aan het bed.
pi_202347551
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 07:05 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het is niet het ontnemen van zorg. Maar eerder dat die er niet is. En dat is voor de meeste op te lossen met een gratis oplossing. Een covid vaccin.
Of door niet te roken. Stoppen met drinken. Meer bewegen. Minder suiker vreten. De auto nemen ipv de motor, of nog beter, het OV. Geen drugs te gebruiken. Niet op wintersport te gaan.

Allemaal mensen die een alternatief hebben en bewust kiezen om extra risico te lopen wat ze in het ziekenhuis kan laten belanden. Van mijn part schaar je daar de ongevaccineerden ook onder, maar dan wel eerlijk en consequent iedereen die extra risico's neemt hetzelfde behandelen.
pi_202347552
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 01:56 schreef Glazenmaker het volgende:
Een kleine week geleden was ik nog tegen de 2g samenleving. Sindsdien heb ik de fout gemaakt om in dit forum en op andere wappie plaatsen te kijken. Wat ik zie is een stuitende domheid, egoïsme en mensen die het zicht op de realiteit helemaal kwijt zijn.

70% van de IC lag vorige maand vol met ongevaccineerden, terwijl de groep waar ze uit komen maar 15% van het land is. Daarnaast is de gemiddelde leeftijd van ongevaccineerden in het ziekenhuis met covid bijna 20 jaar jonger. Het vaccin is niet perfect, maar roepen dat het niet werkt is gewoon niet de realiteit.

[ afbeelding ]
[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)er-dan-gevaccineerde

Nu de zorg weer helemaal vol met onnodige corona patiënten ligt moeten er weer keuzes gemaakt worden. Wat mij betreft zijn er maar twee ethische keuzes over hoe om te gaan met egoïstische mensen die het leven en welzijn van anderen zo in gevaar brengen.

1) Iedereen verplicht vaccineren. Desnoods met maandelijks terugkerende boetes van duizenden euro's.

2) De keuze om geen prik te nemen respecteren en deze mensen achteraan de rij zetten bij een ziekenhuis opname, want op de IC krijg je ook allemaal big pharma prikjes.
En dan zeker weer lachen omdat iemand een 'verkeerd' vaccin neemt?

quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 08:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hebt een vaccin genomen dat in meerdere Europese landen niet meer als vaccinatie gezien gaat worden. Het is wachten tot ook Nederland dat gaat doen. GG! _O-
pi_202347558
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 08:25 schreef laforest het volgende:

[..]
The fascist awakens :')
Je hebt de domheid opgelopen idd. Wellicht hebben ze daar een prikje voor. :X
Wat maakt dat precies fascistisch? Dat is ook het leuke van wappies als je naar specifieke data of redenen gaat vragen is er nooit een echt antwoord.
pi_202347616
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:26 schreef matigeuser het volgende:
Krijgen we deze argumentatie weer...

Luister, het grootste gedeelte van de patienten op de IC heeft een BMI van >29 en / of heeft diabetes. Vanaf het begin zo geweest. Ook veel allochtonen. Waarom dat laatste is nog maar de vraag. Kan zijn dat ze minder vitamine D in hun bloed hebben vanwege de donkerdere huid. Kan ook zijn vanwege het dieet en gebrek aan sport. Maar enfin. Daarnaast is de gemiddelde leeftijd op de IC ook veel hoger dan die de samenleving.

Dus, wil je de druk écht verlagen op de zorg, dan moet je mensen met ALLE slechte gewoontes aanpakken. Niet alleen de gezonde, sportende, jonge, magere mensen die geen vaccin hebben. Maar juist vooral mensen die nog steeds te dik zijn, teveel suiker vreten, geen vitamine D slikken of te weinig buiten komen, drinkers, etc.

En als je dan toch bezig bent, ontzeg dan ook meteen zorg voor iedereen die in deze tijd nog bewust teveel risico neemt zoals wintersporters, motorrijders, drugsgebruikers, etc.

Of misschien... Is het wel gewoon een beter idee om te ZORG FUCKING OP TE SCHALEN. En niet 70 miljard (!) uitgeven aan lockdowns, maar aan extra Covid-ziekenhuizen en tijdelijk personeel. Daar kun je een zeer riante beloning tegenoverzetten. Maar nee, ik heb nog geen reclamespotje gezien. Geen enkele wervingscampagne voor meer handen aan het bed.
Wie ga je in die ziekenhuizen neerzetten? Gewoon mensen van de straat trekken zonder opleiding?

Max twee uur van je tijd voor twee prikjes nemen is toch echt wel heel wat anders dan verslavingen ongedaan maken. Voor het een hoef je alleen maar op een stoel te gaan zitten en bij het andere falen de meeste mensen.
pi_202347629
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 02:46 schreef Foshizzle79 het volgende:
"Intensive care-opnames | Coronadashboard | Rijksoverheid.nl" https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames

Volgens deze cijfers liggen er momenteel 530 covid-19 patiënten op de IC's in Nederland.
Volgens de cijfers van onderstaande nieuwssite lagen er volgens het RIVM (en het NICE en LCPS) op 18 mei 2021 646 covid-19 patiënten op de IC's...hoezo was er destijds geen sprake van "code zwart" dan..🤔

"Cijfers coronavirus voor dinsdag 18 mei | Veiligheid op Westlanders.nu" https://www.westlanders.n(...)insdag-18-mei-39090/
Je hebt gemist dat de zorg momenteel overwerkt is, met burnouts loopt, een ziekte verzuim van 15%?
Nog afgezien zij de ellende mogen oplossen, terwijl andere hun verantwoordelijkheid niet nemen tijdens een pandemie?
pi_202347657
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:28 schreef Nober het volgende:

[..]
En dan zeker weer lachen omdat iemand een 'verkeerd' vaccin neemt?
[..]

Haha wat een treurnis. Hoe lang heb je moeten zoeken naar die post?

Sta er nog steeds achter want die op was toch wel een extreme jank wappie en het was op een dag waarop precies dat in het nieuws kwam.
  vrijdag 26 november 2021 @ 11:38:53 #61
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202347697
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Die overtuiging is in de kern altijd ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Als jij een andere reden hebt gezien hoor ik die graag.

We gaan naar een scenario toe waarin er gekozen moet worden wie er wel en niet geholpen gaat worden. Waarom zou een hartpatiënt moeten sterven voor dit soort huftergedrag? Antivaxers ontnemen die persoon zijn zorg, maar eisen het wel zelf op. Om te kotsen is het.
Pijnlijk bekrompen.

Vooralsnog geldt ook voor "wappies" dat slechts 0.04% op de ic terechtkomt.

Dat rijmt niet met jouw onnozel extremistische prietpraat.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_202347700
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wie ga je in die ziekenhuizen neerzetten? Gewoon mensen van de straat trekken zonder opleiding?

Max twee uur van je tijd voor twee prikjes nemen is toch echt wel heel wat anders dan verslavingen ongedaan maken. Voor het een hoef je alleen maar op een stoel te gaan zitten en bij het andere falen de meeste mensen.
Dat laatste is geen argument. Wat voor de één een groot obstakel kan zijn is dat niet voor de ander, en andersom. En nu op wintersport gaan is net zo 'misdadig' als geen prik nemen, met jouw (zeer onethische) logica.

Wie ga je in die ziekenhuizen neerzetten? Mensen die opgeleid worden voor covid-zorg. We zijn nu bijna 2 jaar verder. Er is niemand 'extra' opgeleid. Ik heb geen enkel wervingsspotje op TV gezien. Dit was toch de ergste crisis sinds de 2e wereld oorlog? Van die 70 miljard die de lockdowns hebben gekost hadden we heeeeel veel mensen een snelcurus Covid-zorg kunnen geven en aan het werk kunnen zetten. Ik denk ook dat heel veel mensen zich zouden aanmelden als hier een riante beloning tegenover staat + het feit dat je het land uit de crisis helpt.

Die mensen hoeven geen volledige geneeskunde-opleiding af te ronden. Het wordt een Covid-ziekenhuis met alleen Covid-zorg. En ik ben klaar met 'dan kan niet'. Alles kan. In een échte crisis, zoals bijvoorbeeld de 2e Wereldoorlog, worden er binnen een half jaar miljoenen mensen opgeleid en omgeschoold, wordt er olie uit de grond gepompt, rollen de tanks en vliegtuigen als warme broodjes van de lopende band en mobiliseert een heel land zich. Als dit allemaal écht zo belangrijk was, dan was dit mogelijk.

Nogmaals, ik heb geen enkel spotje gezien. Geen enkele advertentie. Er is niks gedaan om de zorg op te schalen. En nu zitten we weer in de shit, ondanks de gigantisch hoge vaccinatiegraad van bijna 90%. En wat doen we in 2022 en 2023? Weer hetzelfde? De 4e en 5e boostershot? Met nog steeds 1100 IC bedden?

Ik heb, wederom, nog niks gehoord hoe we dit op de lange termijn gaan oplossen. En als we in de winter van 2022 WEER in lockdown gaan, dan kan niemand meer zeggen 'ja maar mensen opleiden duur te lang'.

Begin er dan godverdomme aan.
  vrijdag 26 november 2021 @ 11:39:55 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_202347709
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wie ga je in die ziekenhuizen neerzetten? Gewoon mensen van de straat trekken zonder opleiding?

Max twee uur van je tijd voor twee prikjes nemen is toch echt wel heel wat anders dan verslavingen ongedaan maken. Voor het een hoef je alleen maar op een stoel te gaan zitten en bij het andere falen de meeste mensen.
Het gaat erom dat hij dan helemaal niks hoeft te doen, dat is voor 99% van de wappies de enige drijfveer. Boeien dat er massaal mensen sterven en ziekenhuispersoneel 100 urige werkweken draaien. Het scheelt hem weer naar een priklocatie lopen. Asociale kleuters.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 26 november 2021 @ 11:41:46 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_202347729
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:39 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Dat laatste is geen argument. Wat voor de één een groot obstakel kan zijn is dat niet voor de ander, en andersom. En nu op wintersport gaan is net zo 'misdadig' als geen prik nemen, met jouw (zeer onethische) logica.

Wie ga je in die ziekenhuizen neerzetten? Mensen die opgeleid worden voor covid-zorg. We zijn nu bijna 2 jaar verder. Er is niemand 'extra' opgeleid. Ik heb geen enkel wervingsspotje op TV gezien. Dit was toch de ergste crisis sinds de 2e wereld oorlog? Van die 70 miljard die de lockdowns hebben gekost hadden we heeeeel veel mensen een snelcurus Covid-zorg kunnen geven en aan het werk kunnen zetten. Ik denk ook dat heel veel mensen zich zouden aanmelden als hier een riante beloning tegenover staat + het feit dat je het land uit de crisis helpt.

Die mensen hoeven geen volledige geneeskunde-opleiding af te ronden. Het wordt een Covid-ziekenhuis met alleen Covid-zorg. En ik ben klaar met 'dan kan niet'. Alles kan. In een échte crisis, zoals bijvoorbeeld de 2e Wereldoorlog, worden er binnen een half jaar miljoenen mensen opgeleid en omgeschoold, wordt er olie uit de grond gepompt, rollen de tanks en vliegtuigen als warme broodjes van de lopende band en mobiliseert een heel land zich. Als dit allemaal écht zo belangrijk was, dan was dit mogelijk.

Nogmaals, ik heb geen enkel spotje gezien. Geen enkele advertentie. Er is niks gedaan om de zorg op te schalen. En nu zitten we weer in de shit, ondanks de gigantisch hoge vaccinatiegraad van bijna 90%. En wat doen we in 2022 en 2023? Weer hetzelfde? De 4e en 5e boostershot? Met nog steeds 1100 IC bedden?

Ik heb, wederom, nog niks gehoord hoe we dit op de lange termijn gaan oplossen. En als we in de winter van 2022 WEER in lockdown gaan, dan kan niemand meer zeggen 'ja maar mensen opleiden duur te lang'.

Begin er dan godverdomme aan.
Een halfjaarlijkse vaccinatieplicht is een stuk goedkoper, en efficiënter.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202347740
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:26 schreef matigeuser het volgende:
Daarnaast is de gemiddelde leeftijd op de IC ook veel hoger dan die de samenleving.
Ongevaccineerde zijn rond de 50 gemiddeld. Is dat echt veel hoger?

quote:
En als je dan toch bezig bent, ontzeg dan ook meteen zorg voor iedereen die in deze tijd nog bewust teveel risico neemt zoals wintersporters, motorrijders, drugsgebruikers, etc.
Geeft dit een zorg overbelasting of is dit besmettelijk?

quote:
Of misschien... Is het wel gewoon een beter idee om te ZORG FUCKING OP TE SCHALEN.
En hoe wil je dat doen?
We hebben al jaren een personeel te kort.
We hebben momenteel gemiddeld 50IC opnames per dag, en dit is nog opbasis van 2 weken geleden het aantal besmettingen. Als we nu eens 10% meer IC capaciteit er bij nemen, dan redden we dit wel geteld 1/3 dag met opnames. En 100% meer IC capaciteit is on ongeveer 1-2 weken aan opnames.
Waarbij het ook nog eens het geval is, om het aantal besmettingen dan weer lager te krijgen, betekend langer maatregelen actief.
DUS, HOE DE FUCK WIL JE DIT DAN OPLOSSEN met meer zorg? Hoeveel meer zorg had jij precies gewild.

quote:
En niet 70 miljard (!) uitgeven aan lockdowns,
Vooraan het aantal besmettingen aanpakken is veel effectiever dan achteraf de zorg regelen. Je bent bekent met exponentiële groei? Als de groei een verdubbeling is in iedere 1-2 weken. Dan dan ga je heel veel bedden nodig hebben.
Daarom hebben we lockdowns, zodat het aantal besmettingen naar beneden gaat.

quote:
maar aan extra Covid-ziekenhuizen en tijdelijk personeel.
Extra ziekenhuizen zijn niet nodig, want we hebben bedden genoeg. Personeel is het probleem.
Tijdelijk personeel zou kunnen, en die halen ze nu al vanuit andere afdelingen of via andere kanalen.

Ik heb een vermoeden uit je post, dat je nog wat basis kennen over Covid-19 mist.
pi_202347748
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:38 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Pijnlijk bekrompen.

Vooralsnog geldt ook voor "wappies" dat slechts 0.04% op de ic terechtkomt.

Dat rijmt niet met jouw onnozel extremistische prietpraat.
Tekenend dat je enkel komt schelden in plaats van in te gaan op mijn uitnodiging om mijn kleine geest van nieuwe info te voorzien.

Ikke ikke ikke is pas bekrompen.
  vrijdag 26 november 2021 @ 11:45:57 #67
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_202347789
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Die overtuiging is in de kern altijd ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Als jij een andere reden hebt gezien hoor ik die graag.

We gaan naar een scenario toe waarin er gekozen moet worden wie er wel en niet geholpen gaat worden. Waarom zou een hartpatiënt moeten sterven voor dit soort huftergedrag? Antivaxers ontnemen die persoon zijn zorg, maar eisen het wel zelf op. Om te kotsen is het.
Volgend jaar gaan we vrolijk door *O* Heb de post alvast aangepast voor je:

quote:
We gaan naar een scenario toe waarin er gekozen moet worden wie er wel en niet geholpen gaat worden. Waarom zou een hartpatiënt moeten sterven voor dit soort huftergedrag? Anti-boostershotters ontnemen die persoon zijn zorg, maar eisen het wel zelf op. Om te kotsen is het.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_202347836
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Haha wat een treurnis. Hoe lang heb je moeten zoeken naar die post?

Sta er nog steeds achter want die op was toch wel een extreme jank wappie en het was op een dag waarop precies dat in het nieuws kwam.
Treurig inderdaad maar zo kennen we de schaapies weer.
pi_202347837
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:39 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Dat laatste is geen argument. Wat voor de één een groot obstakel kan zijn is dat niet voor de ander, en andersom. En nu op wintersport gaan is net zo 'misdadig' als geen prik nemen, met jouw (zeer onethische) logica.

Met uitzondering van een paar zeer specifieke medische redenen is ieder obstakel dat ik tot nu toe voorbij heb zien komen is ikke ikke ikke en fuck de rest. Als jij een obstakel weet die daar niet aan voldoet, dan hoor ik het graag.

Wat is er onethisch aan mensen die het collectief achteraan hebben gezet zelf ook achteraan zetten? Niet de zorg onthouden, maar bij de triage mensen zonder corona en met vaccinatie voorrang geven?
pi_202347876
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:45 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Volgend jaar gaan we vrolijk door *O* Heb de post alvast aangepast voor je:
[..]

Jij gaat erin met het idee dat vaccinaties kut zijn. Ik niet, dus ik zie ook het probleem niet met de aangepaste post als het volgend jaar weer nodig is ja.
  vrijdag 26 november 2021 @ 11:51:26 #71
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202347880
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Tekenend dat je enkel komt schelden in plaats van in te gaan op mijn uitnodiging om mijn kleine geest van nieuwe info te voorzien.

Ikke ikke ikke is pas bekrompen.
Ikke ikke is een slecht argument. Er zijn weinig mensen die een ic plekje gaan afstaan. Of je nu gevaccineerd bent, dik, dun, roker, man, vrouw.

Beetje dommig ook om mensen langs die lat te generaliseren. Je kent de meesten niet eens en hebt je hele betoog al klaar.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_202347997
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:48 schreef Nober het volgende:

[..]
Treurig inderdaad maar zo kennen we de schaapies weer.
Je hebt gelijk. Stoere wolven typen dit soort dingen:
quote:
Afgelopen donderdag een gesprek gehad met een collega die er vrij diep in zit en begon te huilen over de spagaat waarin zij zit. Zij mag met collega's niet meer mee naar meetings, krijgt steeds meer negatieve opmerkingen en zat er overal gewoon doorheen. Ondanks alles was ze standvastiger dan ooit om nooit het vaccin te nemen en ik geef haar hierin groot gelijk. Op één fundamenteel verschil, namelijk het feit dat wij deze strijd nooit maar dan ook nooit gaan winnen.

De overheid heeft maar één gedachte en dat is dat je je moet laten vaccineren want dan is alles veilig en goed. Prima. Ik ben zaterdag naar de teststraat gegaan zonder afspraak en heb mij laten injecteren met Janssen. Ik ben één van jullie geworden met alle tegenzin die ik ooit in mijn leven heb gevoeld. In geen enkele vorm voelde het bevrijdend, nee het tegendeel is waar, het voelde alsof ik mij conformeerde aan Rutte en de Jonge. Zij hebben gewonnen. Het systeem heeft gewonnen. Jullie hebben gewonnen. Gefeliciteerd.

Nu moet ik mijzelf nog 26 dagen elke twee dagen laten testen voor toegang tot de sportschool alvorens net als jullie complete schijt te kunnen hebben aan alles terwijl we spugen op de ongevaccineerden. Ik kan gewoon met Corona alles gaan doen en iedereen besmetten met mijn groene vinkje want het ligt niet aan ons. Het ligt aan dat stelletje untermenschen die niet kunnen nadenken (wij uiteraard wel) en het liefst moeten we toch aan een oplossing voor ze gaan denken toch?

Het enige verschil tussen jullie en tussen mij is dat ik nooit een gevaccineerde ga zijn. Ik zal altijd blijven strijden voor het recht op autonomie van het lichaam. Wij zijn de corona verspreiders. Wij zijn de supporters van de QR code. Wij zorgen ervoor dat dit het nieuwe normaal is. Wij. Wij. Wij.

Zij strijden voor het oude normaal. Hoe gestoord sommige van die wappies ook zijn. Het gros van de mensen wil gewoon even afwachten en zorgt ook voor het in acht nemen van de maatregelen. Wij zijn het die kinderen buiten het zwembad laten afdrogen. Wij zijn het die mensen niet in cafés, horeca en straks ook bij winkels en werk (!!!!) mogen laten komen. Wij zijn die fascisten en niemand anders.

Ongevaccineerde till I die!
Bheeeee
pi_202348010
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Die overtuiging is in de kern altijd ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Als jij een andere reden hebt gezien hoor ik die graag.

We gaan naar een scenario toe waarin er gekozen moet worden wie er wel en niet geholpen gaat worden. Waarom zou een hartpatiënt moeten sterven voor dit soort huftergedrag? Antivaxers ontnemen die persoon zijn zorg, maar eisen het wel zelf op. Om te kotsen is het.
Omdat het zijn van een klootzak nu eenmaal niet bepaalt of iemand zorg mag krijgen of niet. Iedereen heeft recht op zorg, en wie het eerste komt, het eerste maalt. Tot dat niet meer gaat en dan is de procedure duidelijk. Hoe hard jij ook wil schreeuwen en hoe hoog of laag je ook probeert te springen.
pi_202348066
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Met uitzondering van een paar zeer specifieke medische redenen is ieder obstakel dat ik tot nu toe voorbij heb zien komen is ikke ikke ikke en fuck de rest. Als jij een obstakel weet die daar niet aan voldoet, dan hoor ik het graag.

Wat is er onethisch aan mensen die het collectief achteraan hebben gezet zelf ook achteraan zetten? Niet de zorg onthouden, maar bij de triage mensen zonder corona en met vaccinatie voorrang geven?
Je gaat niet in op mijn argument. Wat is het verschil tussen iemand die nu nog steeds motorrijd i.p.v de auto neemt? Of iemand die op wintersport gaat i.p.v. naar Center Parcs? Of iemand die elke avond een pak roze koeken eet i.p.v selderij met kaas? Of iemand die geen vaccin aandurft i.p.v dat wel te nemen?

Ze nemen allemaal, bewust, risico's waar ook veiligere alternatieven voor bestaan. Ze nemen dus allemaal bewust risico's die, nu in tijden van volle ziekenhuizen, andere mensen in gevaar kunnen brengen indien ze naar het ziekenhuis moeten.

Jouw logica werkt alleen als je die voor iedereen toepast. Niet alleen op een groepje mensen waar jij tegen bent.
pi_202348125
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ikke ikke is een slecht argument. Er zijn weinig mensen die een ic plekje gaan afstaan. Of je nu gevaccineerd bent, dik, dun, roker, man, vrouw.

Beetje dommig ook om mensen langs die lat te generaliseren. Je kent de meesten niet eens en hebt je hele betoog al klaar.
Ikke ikke ikke is inderdaad een slecht argument vandaar dat ik voor een vaccinatie verplichting of aanpassing van de triage regels ben. Blij dat we het eindelijk eensch zijn.

Ik heb al een stuk of 10x gevraagd door de topics heen of er andere redenen zijn, daarnaast heb ik in rl gepraat met antivaxxers en heb ik ze gehoord in de media. Ben nog geen andere reden dan ikke ikke ikke tegengekomen om geen vaccinatie te nemen. Als mijn lat een beetje dommig is kun jij als slimme jongen vast uitleggen welke antivax reden niet ikke ikke ikke is.
pi_202348152
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:42 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Ongevaccineerde zijn rond de 50 gemiddeld. Is dat echt veel hoger?
[..]
Geeft dit een zorg overbelasting of is dit besmettelijk?
[..]
En hoe wil je dat doen?
We hebben al jaren een personeel te kort.
We hebben momenteel gemiddeld 50IC opnames per dag, en dit is nog opbasis van 2 weken geleden het aantal besmettingen. Als we nu eens 10% meer IC capaciteit er bij nemen, dan redden we dit wel geteld 1/3 dag met opnames. En 100% meer IC capaciteit is on ongeveer 1-2 weken aan opnames.
Waarbij het ook nog eens het geval is, om het aantal besmettingen dan weer lager te krijgen, betekend langer maatregelen actief.
DUS, HOE DE FUCK WIL JE DIT DAN OPLOSSEN met meer zorg? Hoeveel meer zorg had jij precies gewild.
[..]
Vooraan het aantal besmettingen aanpakken is veel effectiever dan achteraf de zorg regelen. Je bent bekent met exponentiële groei? Als de groei een verdubbeling is in iedere 1-2 weken. Dan dan ga je heel veel bedden nodig hebben.
Daarom hebben we lockdowns, zodat het aantal besmettingen naar beneden gaat.
[..]
Extra ziekenhuizen zijn niet nodig, want we hebben bedden genoeg. Personeel is het probleem.
Tijdelijk personeel zou kunnen, en die halen ze nu al vanuit andere afdelingen of via andere kanalen.

Ik heb een vermoeden uit je post, dat je nog wat basis kennen over Covid-19 mist.
Nogmaals, ik ben klaar met 'het kan niet, het lukt niet'. Is gewoon onzin.

We zouden er makkelijk, op zijn minst tijdelijk, 2000 IC bedden bij kunnen doen in een daarvoor gespecialiseerd noodhospitaal. Elk IC bed heeft 4 medewerkers nodig, dus dat is 8000 mensen. Biedt ze godverdomme 25.000 euro per maand, belastingvrij gegarandeerd voor de komende 3 jaar + een gratis Mercedes + snelcursus COVID-zorg.

8000 x ¤ 25.000 x 12 x 3 = Net 7 miljard. Een gemiddeld ziekenhuis bouwen kost 350 miljoen. Mag van mij dit superdeluxe noodhospitaal 10 keer zoveel kosten. Dan nog hebben we net 10 miljard uitgegeven.

De vorige lockdowns kostten 70 miljard!! Dus nog 60 miljard meer. Kun je daarvoor de komende 3 jaar het salaris van alle zorgmedewerkers mee opkrikken. Ik denk dat heel veel mensen hun steentje zouden willen bijdragen om deze crisis op te lossen, zeker voor zulke bedragen. Maar er wordt niet gewerfd. Het wordt niet eens geprobeerd.

Dan ook niet zeuren als we in 2022 en 2023 gewoon weer in de shit zitten. Die laatste 10% vaccineren is het verschil tussen enkele tientallen bedden. Hup, gewoon 2000 bedden erbij en mensen opleiden. Elke hand aan het beter is beter dan geen.

Overigens trek ik die 2000 bedden niet uit mijn anus. Er is onlangs nog onderzocht dat we op de 'piek', als het helemaal tegenzit, zo rond de 3500 bedden nodig zouden hebben. Nou, hup dan.
pi_202348164
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:59 schreef dycto het volgende:

[..]
Omdat het zijn van een klootzak nu eenmaal niet bepaalt of iemand zorg mag krijgen of niet. Iedereen heeft recht op zorg, en wie het eerste komt, het eerste maalt. Tot dat niet meer gaat en dan is de procedure duidelijk. Hoe hard jij ook wil schreeuwen en hoe hoog of laag je ook probeert te springen.
Procedures kun je aanpassen. Nee: moet je aanpassen.
pi_202348184
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:59 schreef dycto het volgende:

[..]
Omdat het zijn van een klootzak nu eenmaal niet bepaalt of iemand zorg mag krijgen of niet. Iedereen heeft recht op zorg, en wie het eerste komt, het eerste maalt. Tot dat niet meer gaat en dan is de procedure duidelijk. Hoe hard jij ook wil schreeuwen en hoe hoog of laag je ook probeert te springen.
Klopt en hieraan mag niet getoornd worden want anders zit je op een glijbaan die niet meer te stoppen is en worden mensrn alleen nog maar geholpen die aan specifieke eisen voldoen bepaald door... Wie eigenlijk?

Het totaal misgaan en de ineenstorting van de zorg is nog altijd beter dan wat hierboven staat.
De zorg kan je na afloop weer opbouwen, die glijbaan gaat alleen naar beneden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202348193
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 11:41 schreef speknek het volgende:

[..]
Een halfjaarlijkse vaccinatieplicht is een stuk goedkoper, en efficiënter.
En immoreel. En gaat het probleem niet oplossen. Die laatste 10% van de bevolking inenten gaat deze crisis niet meer oplossen. In alle landen om ons heen bestaat ruim het grootste gedeelte in het ziekenhuis gewoon uit gevaccineerden. Waarom dat bij ons (nog) anders is, is mij een raadsel, maar dat terzijde.

100% = niet het einde van de crisis. Dat is gewoon een 10% betere situatie. Wat écht nodig is, is 2000 extra IC bedden in een COVID-noodhospitaal zodat we de komende jaren de golven kunnen opvangen.
pi_202348207
Als mensen die niet gevaccineerd willen worden nou een contract tekenen mocht je met Covid opgenomen moeten worden op de IC dat de toegang geweigerd wordt dan is het hele geneuzel opgelost.

Je kan ook kiezen om niet gereanimeerd te worden dus waarom daar ook niet voor.
Dan is het simpel of die prik of geen IC plek.

Ik begrijp het ook wel want dan dalen de aandelen bij Pfizer en dat willen de rijke mensen niet.
pi_202348222
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:03 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Je gaat niet in op mijn argument. Wat is het verschil tussen iemand die nu nog steeds motorrijd i.p.v de auto neemt? Of iemand die op wintersport gaat i.p.v. naar Center Parcs? Of iemand die elke avond een pak roze koeken eet i.p.v selderij met kaas? Of iemand die geen vaccin aandurft i.p.v dat wel te nemen?

Ze nemen allemaal, bewust, risico's waar ook veiligere alternatieven voor bestaan. Ze nemen dus allemaal bewust risico's die, nu in tijden van volle ziekenhuizen, andere mensen in gevaar kunnen brengen indien ze naar het ziekenhuis moeten.

Jouw logica werkt alleen als je die voor iedereen toepast. Niet alleen op een groepje mensen waar jij tegen bent.
Op 11:32 ben ik al ingegaan op je argumenten hier.
pi_202348241
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Procedures kun je aanpassen. Nee: moet je aanpassen.
Dat wordt gelukkig niet gedaan omdat één of andere schreeuwlelijk op FOK! dat vindt. En overigens ook behoorlijk tegen de geneeskundige moraliteit indruist.
pi_202348267
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt en hieraan mag niet getoornd worden want anders zit je op een glijbaan die niet meer te stoppen is en worden mensrn alleen nog maar geholpen die aan specifieke eisen voldoen bepaald door... Wie eigenlijk?

Het totaal misgaan en de ineenstorting van de zorg is nog altijd beter dan wat hierboven staat.
De zorg kan je na afloop weer opbouwen, die glijbaan gaat alleen naar beneden.
Nouja, misschien dat het een keertje duidelijk moet worden na 20 jaar zorg afschalen dat het misschien niet helemaal de manier is. Dat is al meermaals bewezen en deze pandemie komt er nog een keer als uitsmijter bovenop.
pi_202348277
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:11 schreef mrevil1337 het volgende:
Als mensen die niet gevaccineerd willen worden nou een contract tekenen mocht je met Covid opgenomen moeten worden op de IC dat de toegang geweigerd wordt dan is het hele geneuzel opgelost.

Je kan ook kiezen om niet gereanimeerd te worden dus waarom daar ook niet voor.
Dan is het simpel of die prik of geen IC plek.

Ik begrijp het ook wel want dan dalen de aandelen bij Pfizer en dat willen de rijke mensen niet.
Wat staat hier nou weer allemaal man.
pi_202348299
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:15 schreef dycto het volgende:

[..]
Wat staat hier nou weer allemaal man.
Dat heet begrijpend lezen, ik wil het wel even vertalen voor je in het Engels.
  vrijdag 26 november 2021 @ 12:17:04 #86
8369 speknek
Another day another slay
pi_202348306
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:11 schreef matigeuser het volgende:
En immoreel.
Een stuk minder immoreel dan de dingen die jij voorstaat, waarbij mensen ook gedwongen worden dingen te doen, maar dan zonder dat ze er zelf gezonder van worden, het de kwaliteit van hun leven verbetert of het levens redt.
quote:
En gaat het probleem niet oplossen. Die laatste 10% van de bevolking inenten gaat deze crisis niet meer oplossen. In alle landen om ons heen bestaat ruim het grootste gedeelte in het ziekenhuis gewoon uit gevaccineerden. Waarom dat bij ons (nog) anders is, is mij een raadsel, maar dat terzijde.
a) bron, b) non-sequitur, in alle landen om ons heen zijn de ongevaccineerden procentueel gezien nog steeds het grootste probleem, en was er wellicht geen grote crisis is als iedereen gevaccineerd was. Het (vaccinatieplicht) wordt immers nog steeds als de oplossing gezien.
quote:
100% = niet het einde van de crisis. Dat is gewoon een 10% betere situatie. Wat écht nodig is, is 2000 extra IC bedden in een COVID-noodhospitaal zodat we de komende jaren de golven kunnen opvangen.
Zodat er meer mensen dood kunnen gaan opdat jij geen prikje hoeft bedoel je. Voor de rest is het zeer zeker niet een 10% betere situatie, maar een 50% betere situatie, oftewel, povverdikkie, je hebt geen 2000 IC bedden nodig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202348309
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:13 schreef dycto het volgende:

[..]
Dat wordt gelukkig niet gedaan omdat één of andere schreeuwlelijk op FOK! dat vindt. En overigens ook behoorlijk tegen de geneeskundige moraliteit indruist.
Gelukkig niet nee. Veel te veel wappies hier.

Is het je al opgevallen dat ik argumenten geef voor mijn moraliteit en jij niet verder bent gekomen dan, ja maar het is nu de geldende regel!!!?
pi_202348319
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:14 schreef dycto het volgende:

[..]
Nouja, misschien dat het een keertje duidelijk moet worden na 20 jaar zorg afschalen dat het misschien niet helemaal de manier is. Dat is al meermaals bewezen en deze pandemie komt er nog een keer als uitsmijter bovenop.
Het is allemaal heel vervelend maar het is inderdaad wel een conseqeuntie van het uitstel beleid. Hetzelfde geldt voor defensie, klimaat, sociale zekerheid, zorg, onderwijs, etc.
Alles wordt vooruitgeschoven. Er komt wel wat geld bij maar gruwelijk veel en veel te weinig na deccennia van afbreuk.
Laat het dus maar eens flink misgaan... Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202348325
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:16 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
Dat heet begrijpend lezen.
Ironisch, aangezien jij de schertsende toon van mijn opmerking misziet voor het niet begrijpen van jouw tekst.
pi_202348339
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:18 schreef dycto het volgende:
mijn opmerking misziet voor het niet begrijpen van jouw
Mensen begrijpen het prima maar vinden het veel leuker om te trollen op een forum zoals jij, en nu ben ik dus een trol aan het voeren.
pi_202348389
En wederom wijst niemand naar de overheid die heeft nagelaten om de zorg op te schalen, integendeel zelfs het beleid word verdedigd en er word zelfs geroepen om complete uitsluiting net zoals in de jaren 30 in nazi Duitsland.
pi_202348396
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gelukkig niet nee. Veel te veel wappies hier.

Is het je al opgevallen dat ik argumenten geef voor mijn moraliteit en jij niet verder bent gekomen dan, ja maar het is nu de geldende regel!!!?
Ik heb hierboven al aangegeven dat iemand zijn persoonlijkheid nu eenmaal geen reden is om de zorg voor die persoon (on)toegankelijk te maken. En als ik jouw posts op het forum lees, dan moet jij daar misschien wel gewoon maar blij mee zijn. Daar is geen verdere argumentatie voor nodig ook. Er is simpelweg geen discussie mogelijk. Net zo min als dat ik niet met mensen in discussie gaan die willen beweren dat de aarde plat is. Lekker in de rondte blijven schreeuwen maar ik doe daar niet aan mee.
pi_202348402
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:11 schreef matigeuser het volgende:

[..]
En immoreel. En gaat het probleem niet oplossen. Die laatste 10% van de bevolking inenten gaat deze crisis niet meer oplossen. In alle landen om ons heen bestaat ruim het grootste gedeelte in het ziekenhuis gewoon uit gevaccineerden. Waarom dat bij ons (nog) anders is, is mij een raadsel, maar dat terzijde.

100% = niet het einde van de crisis. Dat is gewoon een 10% betere situatie. Wat écht nodig is, is 2000 extra IC bedden in een COVID-noodhospitaal zodat we de komende jaren de golven kunnen opvangen.
Die laatste 10% is 55% van de ziekenhuisbezetting en 70% van de IC zoals je kan lezen in mijn op met bronvermelding.

Van iedere 100 ongevaccineerde personen in het ziekenhuis waren in het meest slechte scenario er maar 10 in het ziekenhuis gekomen. De winst is dus veel en veel groter dan enkel 10%.
pi_202348496
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:21 schreef dycto het volgende:

[..]
Ik heb hierboven al aangegeven dat iemand zijn persoonlijkheid nu eenmaal geen reden is om de zorg voor die persoon (on)toegankelijk te maken. En als ik jouw posts op het forum lees, dan moet jij daar misschien wel gewoon maar blij mee zijn. Daar is geen verdere argumentatie voor nodig ook. Er is simpelweg geen discussie mogelijk. Net zo min als dat ik niet met mensen in discussie gaan die willen beweren dat de aarde plat is. Lekker in de rondte blijven schreeuwen maar ik doe daar niet aan mee.
Op pagina 1 kun je al lezen dat dit simpelweg niet waar is.

Keuzes hebben gevolgen. De keuze van antivaxers voornamelijk voor andere mensen op dit moment. Daar moet een einde aan komen. Doei.
pi_202348519
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:21 schreef Chivaz het volgende:
En wederom wijst niemand naar de overheid die heeft nagelaten om de zorg op te schalen, integendeel zelfs het beleid word verdedigd en er word zelfs geroepen om complete uitsluiting net zoals in de jaren 30 in nazi Duitsland.
Jawel, daar wijs ik al de hele tijd naar.
pi_202348559
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het is allemaal heel vervelend maar het is inderdaad wel een conseqeuntie van het uitstel beleid. Hetzelfde geldt voor defensie, klimaat, sociale zekerheid, zorg, onderwijs, etc.
Alles wordt vooruitgeschoven. Er komt wel wat geld bij maar gruwelijk veel en veel te weinig na deccennia van afbreuk.
Laat het dus maar eens flink misgaan... Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Nouja, men heeft de aandacht in ieder geval goed weten te verschuiven op een tweetal miljoen mensen waarvan een groot gedeelte op natuurlijke wijze immuniteit verworven heeft of uberhaupt geen zorg nodig gaat hebben. Terwijl dit overduidelijk het teken van een failliet systeem is.

Wat dat betreft is het schrijnend dat er derdewereld landen zijn waar de reguliere zorg wél doorgaat en positief getesten die na een week nog ziek zijn preventief worden opgenomen om in het ziekenhuis wat foto's te laten nemen en een bloedonderzoek uit te laten voeren. Gewoon om te zien hoe het gaat. En je nota bene vanuit Nederland moet lezen dat de ziekenhuizen daar zogenaamd zo vol zitten :')

Dit
pi_202348571
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:18 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
Mensen begrijpen het prima maar vinden het veel leuker om te trollen op een forum zoals jij, en nu ben ik dus een trol aan het voeren.
Het is goed knul, lekker verder reutelen over de rijken en de aandeeltjes van Pfizer.
pi_202348581
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:21 schreef Chivaz het volgende:
En wederom wijst niemand naar de overheid die heeft nagelaten om de zorg op te schalen, integendeel zelfs het beleid word verdedigd en er word zelfs geroepen om complete uitsluiting net zoals in de jaren 30 in nazi Duitsland.
Ah daar is die eindelijk...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202348635
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Op pagina 1 kun je al lezen dat dit simpelweg niet waar is.

Keuzes hebben gevolgen. De keuze van antivaxers voornamelijk voor andere mensen op dit moment. Daar moet een einde aan komen. Doei.
Het enige dat ik hier voornamelijk lees is héél erg veel geschreeuw van jou. Aannames. Meningen. Gelukkig is de realiteit anders en is er in het ziekenhuis even veel (of inmiddels weinig) plek voor een ongevaccineerde als voor een gevaccineerde :)
pi_202348639
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 12:33 schreef dycto het volgende:

[..]
Nouja, men heeft de aandacht in ieder geval goed weten te verschuiven op een tweetal miljoen mensen waarvan een groot gedeelte op natuurlijke wijze immuniteit verworven heeft of uberhaupt geen zorg nodig gaat hebben. Terwijl dit overduidelijk het teken van een failliet systeem is.

Wat dat betreft is het schrijnend dat er derdewereld landen zijn waar de reguliere zorg wél doorgaat en positief getesten die na een week nog ziek zijn preventief worden opgenomen om in het ziekenhuis wat foto's te laten nemen en een bloedonderzoek uit te laten voeren. Gewoon om te zien hoe het gaat. En je nota bene vanuit Nederland moet lezen dat de ziekenhuizen daar zogenaamd zo vol zitten :')

Dit
Uiteraard want daar heeft de politiek heeeel veel ervaring mee en het heeft gewerkt gedurende de termijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')