quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook niet, net als senioren die met zijn 2en gaan en allebei een eigen karretje gebruiken
Ok. Dus de Deltavariant is niet veroorzaakt door de vaccins zeg je. Kan het dan niet gewoon zijn dat de variant zoveel besmettelijker is en daardoor de vaccins het moeilijker hebben, waardoor het lijkt dat je bevattelijker bent?quote:
Gewoon gelijk de kop indrukken want kritische geluiden die een ander beeld overwegen worden niet op prijs gesteld.quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:00 schreef Discombobulate het volgende:
Valt me op dat de media wat meer tegengeluiden laat horen. Zo lijkt het althans.
Klagen over drukte in supermarkten op zaterdagochtend.quote:Op zaterdag 20 november 2021 17:44 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben over het algemeen tegen maatregelen, maar één ding mogen ze wat mij betreft wel zo snel mogelijk doorvoeren en dat is het weren van 12- uit winkels en supermarkten. Het leek vanmorgen wel of elke volwassenen minimaal 1 en vaak 2 twee koters van een jaar of 5 mee had met zo'n smerig hoestje waarbij je het slijm gewoon kan horen. Uiteraard de groep die niet gevaccineerd is en geen mondkapje op hoeft. Sowieso is het al irritant dat die krijsers mee moeten, maar nu vind ik het gewoon ronduit asociaal.
tuurlijk, dit vaccin is ontworpen op basis van de Chinese variant. eigenlijk moet de industrie allang die Mrna hebben geüpdatetquote:Op zaterdag 20 november 2021 18:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok. Dus de Deltavariant is niet veroorzaakt door de vaccins zeg je. Kan het dan niet gewoon zijn dat de variant zoveel besmettelijker is en daardoor de vaccins het moeilijker hebben, waardoor het lijkt dat je bevattelijker bent?
Iets met massaal (ook daar) testen wat dan weer kan zorgen voor een nieuwe variant.quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die delta is ontstaan in India, waar ze geen vaccins hadden.
Massaal testen kan zorgen voor een nieuwe variant?quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Iets met massaal (ook daar) testen wat dan weer kan zorgen voor een nieuwe variant.
Het is verder een onjuiste gedachte dat iets hier een begin moet hebben. Zeer goed mogelijk - en vaker geconstateerd - dat een variant die voortkomt uit een gemeenschappelijke stam, gelijktijdig op meer plaatsen de kop op steekt.
Dat het dan ergens voor het eerst officieel wordt vastgesteld, is meer een kwestie van administratie en de overtuiging dat er een patient-zero cq. superspreaders moeten zijn.
De plaatselijke GGD teststraat transmissie variantquote:Op zaterdag 20 november 2021 18:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Massaal testen kan zorgen voor een nieuwe variant?
nog 5 jaar, zijn we van de pandemie af. weet alleen niet hoeveel mensen het gaan redden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:50 schreef Simmertje het volgende:
Doet mij wel pijn om gewoon volle stadions te zien in Engeland nu op tv, wetende dat wij weer een paar maanden naar ellende moeten kijken.
Vaccins hebben het niet moeilijker maar werken minder snel/goed op/bij varianten. Vaccins doen hier samengevat twee dingen:quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok. Dus de Deltavariant is niet veroorzaakt door de vaccins zeg je. Kan het dan niet gewoon zijn dat de variant zoveel besmettelijker is en daardoor de vaccins het moeilijker hebben, waardoor het lijkt dat je bevattelijker bent?
In andere landen zit er toch ook nog gewoon publiek?quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:50 schreef Simmertje het volgende:
Doet mij wel pijn om gewoon volle stadions te zien in Engeland nu op tv, wetende dat wij weer een paar maanden naar ellende moeten kijken.
Ja dat kan, reden dat men uiterst voorzichtig moet zijn met vaccins op virussen loslaten in een relatief ongecontroleerde setting zoals om ons heen bij tien tot honderduizenden mensen nu gebeurd.quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Massaal testen kan zorgen voor een nieuwe variant?
Toch niet zo woke Nederland.quote:Op zaterdag 20 november 2021 16:27 schreef Bolasie het volgende:
[ afbeelding ]
EINDE tijdperk Nederland.
Media doet dat ook altijd. Vroeger ook met die occupy proresten. De grootste idioten komen aktijd in beeld waardoor jan modaal die ook anti qr is ondanks gevaccineerd te zijn afhaakt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:03 schreef Jed1Gam het volgende:
Net ook een demo hier in Wenen gezien, maar nog vooral wappie types, rest drinkt glühwein op de kerstmarkt.
Er zijn al maanden demonstraties aan de gang, overal ter wereld.quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Rotterdam heeft een sneeuwbal effect gecreëerd denk.
te koud buiten, daarom weinig mensen die demonstreren.quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Rotterdam heeft een sneeuwbal effect gecreëerd denk.
Je bedoelt de trials? Dus er waren trials voor vaccins in India eind 2020?quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja dat kan, reden dat men uiterst voorzichtig moet zijn met vaccins op virussen loslaten in een relatief ongecontroleerde setting zoals om ons heen bij tien tot honderduizenden mensen nu gebeurd.
En voor de niet begijpende lezers: ik spreek hier over de testen als onderdeel van vaccin geodkeuring(en) en niet over een wattestaafje.
Je focust veel te veel op India omdat iemand gezegd heeft dat het daar is ontstaan. Next.quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:07 schreef erkel het volgende:
[..]
Je bedoelt de trials? Dus er waren trials voor vaccins in India eind 2020?
Hier lijkt het meer dat niemand iets er omgeeft en het laatste vrije weekend geniet. Wel met rondcirkelende helikopters en overal politiewagens.quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Media doet dat ook altijd. Vroeger ook met die occupy proresten. De grootste idioten komen aktijd in beeld waardoor jan modaal die ook anti qr is ondanks gevaccineerd te zijn afhaakt.
Het wordt altijd in het belachelijke getrokken.
Vaccins kunnen minder goed werken bij varianten, mits de mutaties plaatsvinden op één van de plekken op de spike waar op gevaccineerd wordt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vaccins hebben het niet moeilijker maar werken minder snel/goed op/bij varianten. Vaccins doen hier samengevat twee dingen:
1) Preventief antilichamen veroorzaken die specifiek zijn afgericht op de Wuhan variant en niet werkzaam zijn voor Delta.
2) Generieke afweer (her)activeren en/of verstevigen met antistoffen die met wat vetraging ook werkzaam zijn voor infectievarianten.
NB het woordje 'besmettelijker' is voor velerlei uitleg vatbaar. Is dat om dat A of B zijn veranderd of dat de omstandigheden van de situatie en (geprikte) mensen ertoe (gaan) doen ?
Krijg nou wat, 65+. Tijd om baby's te vaccineren!quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:40 schreef Momo het volgende:
https://www.health.state.(...)virus/stats/vbt.html
De vaccinatiecijfers in de VS en besmettingen/ziekenhuisopname/doden.
[ afbeelding ]
Duidelijk, de focus moet volledig liggen op 5-11 op dit moment. Die hebben het zo hard nodig dat ze niet eens op deze kaart staan!quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:40 schreef Momo het volgende:
https://www.health.state.(...)virus/stats/vbt.html
De vaccinatiecijfers in de VS en besmettingen/ziekenhuisopname/doden.
[ afbeelding ]
"Uw baby nog niet geprikt? U bent duidelijk van Lotje getikt"quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Duidelijk, de focus moet volledig liggen op 5-11 op dit moment. Die hebben het zo hard nodig dat ze niet eens op deze kaart staan!
Hoe kom je daar bij?quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hier lijkt het meer dat niemand iets er omgeeft en het laatste vrije weekend geniet. Wel met rondcirkelende helikopters en overal politiewagens.
Zo vreemd om voor te stellen dat maandag alles dicht is en mensen niet zonder reden naar buiten mogen, terwijl er nu tienduizenden rondlopen.
Ik ben benieuwd wat ze met alle toeristen gaan doen.
Zit uw baby er nog niet bij, dan maken de boomers zeker weten stampij.quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:46 schreef Molo het volgende:
[..]
"Uw baby nog niet geprikt? U bent duidelijk van Lotje getikt"
quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Duidelijk, de focus moet volledig liggen op 5-11 op dit moment. Die hebben het zo hard nodig dat ze niet eens op deze kaart staan!
Ik had [/sarcasme] in mn post moeten zettenquote:Op zaterdag 20 november 2021 19:53 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Al zal het voor bepaalde kinderen met onderliggend lijden wel een ziekenhuisopname kunnen schelen
Ik snap dat je met enige sarcasme post, na die berichten om 5 jarigen te prikken. Mij lijkt het ook niet nodig voor gezonde kinderen. Maar deze cijfers uit de VS zijn wel heel duidelijk voor oudere groepen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik had [/sarcasme] in mn post moeten zetten
Ik hou eigenlijk cijfers niet meer bij, wel behoorlijk onder de indruk van de razendsnelle oplopende virustransmissie ondanks veel vaccinaties.quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zit uw baby er nog niet bij, dan maken de boomers zeker weten stampij.
Ok, dat was ongenuanceerd. Maar hij kwam in me op en in mn hoofd klonk ie wel leuk
Ja, eens. Sterker nog, dit lijkt mij voldoende indicatie om de focus op jongeren die nu nog hun vaccinatie halen voor de QR code af te halen en te richten op boosters en 50+ die nog niet gevaccineerd zijn.quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik snap dat je met enige sarcasme post, mij lijkt het ook niet nodig voor gezonde kinderen. Maar deze cijfers uit de VS zijn wel heel duidelijk voor oudere groepen.
Transmissie tegenhouden is qua reden idd volstrekt niet meer houdbaarquote:Op zaterdag 20 november 2021 19:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, eens. Sterker nog, dit lijkt mij voldoende indicatie om de focus op jongeren die nu nog hun vaccinatie halen voor de QR code af te halen en te richten op boosters en 50+ die nog niet gevaccineerd zijn.
Hoe dringt dat bij beleidsmakers binnen?quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Transmissie tegenhouden is qua reden idd volstrekt niet meer houdbaar
Focus duidelijk en helder veranderen naar risicogroepen lijkt me heel heel zinnig
Over 2 weken wanneer de ziekenhuizen vol zijn en ze zeggen: Hoe heeft dit kunnen gebeuren!?!@@?quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe dringt dat bij beleidsmakers binnen?
Jaap zal ongetwijfeld wel een mooie chart hebben met X en Y en divergerende waarde en blablabla.quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Over 2 weken wanneer de ziekenhuizen vol zijn en ze zeggen: Hoe heeft dit kunnen gebeuren!?!@@?
We vertrouwden op het verantwoord gedrag van mensen, helaas heeft dit niet voldoende geholpen en moeten we strengere maatregelen gaan inzetten op plekken waar we zeker weten dat er weinig risicogroepen komen, ten einde de kwetsbaren te beschermenquote:Op zaterdag 20 november 2021 20:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Over 2 weken wanneer de ziekenhuizen vol zijn en ze zeggen: Hoe heeft dit kunnen gebeuren!?!@@?
Ik hoor het hem al zeggenquote:Op zaterdag 20 november 2021 19:46 schreef Molo het volgende:
[..]
"Uw baby nog niet geprikt? U bent duidelijk van Lotje getikt"
"Wees geen asociaal, prikt uw zogelingen allemaal"quote:
Burgerlijke ongehoorzaamheid, reden voor een avondklok.quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wilt u uw baby er graag bij, prik dan wat Pfizer in zijn dij.quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:18 schreef Molo het volgende:
[..]
"Wees geen asociaal, prikt uw zogelingen allemaal"
"Wilt u de besmettingen minderen, prikt u dan vooral uw kinderen"quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:18 schreef Molo het volgende:
[..]
"Wees geen asociaal, prikt uw zogelingen allemaal"
Dat argument vind ik altijd zo bijzonder, "Het volk wil geen extra IC bedden"quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:16 schreef Molo het volgende:
[..]
We vertrouwden op het verantwoord gedrag van mensen, helaas heeft dit niet voldoende geholpen en moeten we strengere maatregelen gaan inzetten op plekken waar we zeker weten dat er weinig risicogroepen komen, ten einde de kwetsbaren te beschermen
Zorg uitbreiden is te ingewikkeld en kan niet, dat duur namelijk heel erg lang en niemand wil
Dit is dus precies het probleem met een groot deel van Nederland wat denkt dat ongevaccineerden het probleem zijn, ze missen letterlijk de inzicht om tot zo een conclusie te komen dat het verleden wat ze vergeten zijn keer op keer herhaald zal worden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat argument vind ik altijd zo bijzonder, "Het volk wil geen extra IC bedden"
Weet je wat het volk niet wou? De Noord-Zuid lijn, de toeslagenaffaire, de HSL, de landingsbaan A2, vliegveld Lelystad en nog een heleboel dingen. Daar hebben we ook geen zeggenschap in gehad
Ik doelde eigenlijk dat niemand in de zorg wil werkenquote:Op zaterdag 20 november 2021 20:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet je wat het volk niet wou? De Noord-Zuid lijn, de toeslagenaffaire, de HSL, de landingsbaan A2, vliegveld Lelystad en nog een heleboel dingen. Daar hebben we ook geen zeggenschap in gehad
Tja, ook daar is iets aan te doen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk dat niemand in de zorg wil werken
Al geldt dat van jou ook natuurlijk
Oh geen idee, ik was ook even met andere zaken bezigquote:Op zaterdag 20 november 2021 20:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, ook daar is iets aan te doen.
Maarre, ik heb niet alles meegekregen vandaag, zijn de discussies over QR code maar 6 maanden geldig nu echt gestart in de media?
onze schuld volgens die twee, maar we moeten het samen doenquote:Op zaterdag 20 november 2021 20:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou toch een jaar worden?quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, ook daar is iets aan te doen.
Maarre, ik heb niet alles meegekregen vandaag, zijn de discussies over QR code maar 6 maanden geldig nu echt gestart in de media?
Ik heb de afdelingssecretaresse al gevraagd mn agenda om te gooien zodat ik alleen meetings heb in de tijden dat de kinderen slapenquote:Op zaterdag 20 november 2021 20:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh geen idee, ik was ook even met andere zaken bezig
Wel paar zelftests ingeslagen want kind is snotterig en geen zin dat ze niet naar school kan omdat de GGD het druk heeft ofzo
Ik vind "discussies" een groot woord voor wat er al bijna twee jaar op neer komt dat men steeds meer artikelen en aandacht aan een maatregel gaat besteden, net zolang totdat deze werkelijkheid is geworden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh ik heb een goede oplossing gelezen op facebook: gewoon de covid afdelingen sluiten. Dan gaat er niemand dood ook.quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja ik zie de bui ook wel weer hangen. School waarschuwde ook al. Nah ja, we gaan het zien, ik zit in crisisteams dus dan moet mijn man het maar fixen hoorquote:Op zaterdag 20 november 2021 20:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb de afdelingssecretaresse al gevraagd mn agenda om te gooien zodat ik alleen meetings heb in de tijden dat de kinderen slapen
Oplossingsgericht yooooquote:Op zaterdag 20 november 2021 20:34 schreef Elvi het volgende:
[..]
Oh ik heb een goede oplossing gelezen op facebook: gewoon de covid afdelingen sluiten. Dan gaat er niemand dood ook.
Damn, dat hadden we eerder moeten weten. Dus als we oncologie sluiten gaat er niemand meer dood aan kanker? Of als we de hartafdeling sluiten gaat er niemand meer dood aan een hartinfarct?quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:34 schreef Elvi het volgende:
[..]
Oh ik heb een goede oplossing gelezen op facebook: gewoon de covid afdelingen sluiten. Dan gaat er niemand dood ook.
Hey Wybren!quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:37 schreef Elvi het volgende:
[..]
En als je niet test is er ook geen covid
quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Damn, dat hadden we eerder moeten weten. Dus als we oncologie sluiten gaat er niemand meer dood aan kanker? Of als we de hartafdeling sluiten gaat er niemand meer dood aan een hartinfarct?
We mogen ze dan wel wappies noemen, maar dat klinkt eerder visionair dan wappie.
Komt het aannemen van de motie om groene vinkje in te trekken na positieve test wel op uit trouwensquote:Op zaterdag 20 november 2021 20:37 schreef Elvi het volgende:
[..]
En als je niet test is er ook geen covid
Tsja je moet sowieso thuisblijven bij klachten maar hieruit begrijp ik dus dat veel mensen dat niet deden.quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Komt het aannemen van de motie om groene vinkje in te trekken na positieve test wel op uit trouwens
Welke gek gaat dan nog laten testen bij een GGD als je dan straks nergens meer heen mag voor tien dagen?
Ze willen individuele QR's in kunnen trekken , daar is een motie voor ingediend. Ik zat daarover na te denken, dat kun je op twee manieren doen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Komt het aannemen van de motie om groene vinkje in te trekken na positieve test wel op uit trouwens
Welke gek gaat dan nog laten testen bij een GGD als je dan straks nergens meer heen mag voor tien dagen?
Na vaccinatie, snap ik dat ook wel, met de onduidelijke communicatie en de te hoge verwachtingen van de vaccins daarbijquote:Op zaterdag 20 november 2021 20:42 schreef Elvi het volgende:
[..]
Tsja je moet sowieso thuisblijven bij klachten maar hieruit begrijp ik dus dat veel mensen dat niet deden.
Ik ben echt naief geweest
Dat eerste klopt, maar dan moet er nog wel een koppeling zijn tussen de test en de vaccinaties. Wat uiteraard in de app wel kan. Maar met de reeds op papier uitgegeven/geprinte QR codes niet kan.quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ze willen individuele QR's in kunnen trekken , daar is een motie voor ingediend. Ik zat daarover na te denken, dat kun je op twee manieren doen.
De eerste is door een test 'prioriteit' te laten hebben over je vaccinatie QR indien de datum recenter is en deze nog niet verlopen is. Dan heb je het probleem dat als iemand niet test diegene ook geen verlopen QR heeft.
De tweede is door je QR in te trekken. Om dat te kunnen doen moet de app wel flink aangepast worden, want dan moet de app gaan inchecken of je QR nog geldig is of ingetrokken moet worden. Dat gaat de Autoriteit Persoonsgegevens niet leuk vinden.
Nou ja, er ligt al heel lang een vliegveld in Lelystadquote:Op zaterdag 20 november 2021 20:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat ze voor het tweede willen gaan vanwege het intrekken van QR's. Als je de controle van die QR tegen een backend doet in de scanner kun je tenslotte verifiëren of die nog geldig is. Anders gaan mensen 'm gewoon op een telefoon zonder internetverbinding zetten, of blokkeren ze internettoegang tot de coronacheck app.quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat eerste klopt, maar dan moet er nog wel een koppeling zijn tussen de test en de vaccinaties. Wat uiteraard in de app wel kan. Maar met de reeds op papier uitgegeven/geprinte QR codes niet kan.
Ron Roozendaal heeft er een draadje over op LinkedIn, want dilemma's
Het tweede lijkt vanwege papieren QR shizzle een optie te worden. En dat is idd nogal een stap...
De vraag is of dat opweegt tegen de 'voordelem'
En mensen willen die al heel lang nietquote:Op zaterdag 20 november 2021 20:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, er ligt al heel lang een vliegveld in Lelystad
Genoeg mensen die nu toch ook de overheid volgen?quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Zouden ze niet kunnen afstappen van de NL QR en naar de EU versie gaan?quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ze willen individuele QR's in kunnen trekken , daar is een motie voor ingediend. Ik zat daarover na te denken, dat kun je op twee manieren doen.
De eerste is door een test 'prioriteit' te laten hebben over je vaccinatie QR indien de datum recenter is en deze nog niet verlopen is. Dan heb je het probleem dat als iemand niet test diegene ook geen verlopen QR heeft.
De tweede is door je QR in te trekken. Om dat te kunnen doen moet de app wel flink aangepast worden, want dan moet de app gaan inchecken of je QR nog geldig is of ingetrokken moet worden. Dat gaat de Autoriteit Persoonsgegevens niet leuk vinden.
teveel kritiek op de overheid, doet je QR het niet meer...quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Den Haan, maar door meerderen gesteundquote:Op zaterdag 20 november 2021 20:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat ze voor het tweede willen gaan vanwege het intrekken van QR's. Als je de controle van die QR tegen een backend doet in de scanner kun je tenslotte verifiëren of die nog geldig is. Anders gaan mensen 'm gewoon op een telefoon zonder internetverbinding zetten, of blokkeren ze internettoegang tot de coronacheck app.
Dat komt ook overeen met wat ze wilden bereiken met die motie vorige week, de motie was van CDA geloof ik?
Nee, ze willen niet dat er een nieuw vliegveld komtquote:Op zaterdag 20 november 2021 20:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
En mensen willen die al heel lang niet
Denk ik ookquote:Op zaterdag 20 november 2021 20:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Genoeg mensen die nu toch ook de overheid volgen?
Denk dat de meeste mensen dat alsnog braaf zouden doen.
Klopt en daar heb je ook het argument om dat niet te doenquote:Op zaterdag 20 november 2021 20:51 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zouden ze niet kunnen afstappen van de NL QR en naar de EU versie gaan?
Daar staat toch meer data is en potentieel makkelijker te blokkeren.
Ik denk niet dat Ferd daar een probleem mee heeft.quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt en daar heb je ook het argument om dat niet te doen
Zodat we de zorg weer af konden schalen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:16 schreef Molo het volgende:
[..]
We vertrouwden op het verantwoord gedrag van mensen, helaas heeft dit niet voldoende geholpen en moeten we strengere maatregelen gaan inzetten op plekken waar we zeker weten dat er weinig risicogroepen komen, ten einde de kwetsbaren te beschermen
Ja, dat zou kunnen. Maar dan heb je hetzelfde probleem, de NL QR is niet goedgekeurd door de AP op die manier, aangezien het het risico geeft dat je mensen kunt volgen etc.quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:51 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zouden ze niet kunnen afstappen van de NL QR en naar de EU versie gaan?
Daar staat toch meer data is en potentieel makkelijker te blokkeren.
Reserveringen voor 2022-2023 gaan binnenkort openquote:Op zaterdag 20 november 2021 21:05 schreef Molo het volgende:
Hey @:evenstar ben jij alweer beetje beter? Heeft je huis een flink gastenverblijf en een sauna?
Want er komen een zooi fokkers bij jullie deze winter overcoroneren denk ik
Komende vijf jaar boek ik alvast een luxe suitequote:Op zaterdag 20 november 2021 21:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Reserveringen voor 2022-2023 gaan binnenkort open
Verder gaat het wel iets beter ja, nog steeds hoofdpijn en hoofd vol met rotzooi
Ik zeg ook dat dit precies een oorzaak kan zijn dat mutaties zijn ontstaan op het SpikeEiwit die bij varianten significant net wat anders is. Antilichamen in tegenstelling tot antistoffen, zijn extreem specifiek afgestemd werkend op hun bijpassende epitoop (Het SpikeEiwit of gedeelten daarvan). Wie weet paste het antilichaam van Wuhan nog wel op (stukjes van) die Britse variant.quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccins kunnen minder goed werken bij varianten, mits de mutaties plaatsvinden op één van de plekken op de spike waar op gevaccineerd wordt.
Simpel gezegd, vaccins veroorzaken een reactie van je lichaam waardoor je lichaam weet hoe het moet reageren op de spike, de vorm van de spike beter gezegd. Ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat de vaccins niet werken voor de Delta variant.
Hou er rekening mee dat toen wij begonnen met vaccineren de Wuhan-variant al bijna helemaal verdwenen was, bijna alle besmettingen waren toen de Britse variant.
Maar hoe kom je tot deze conclusie? Dit is niet de conclusie die vrijwel alle onderzoeken tot nu toe delen, daarin wordt aangegeven dat het vaccin nog in hoge mate effectief is tegen ernstige ziekte.quote:Op zaterdag 20 november 2021 21:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zeg ook dat dit precies een oorzaak kan zijn dat mutaties zijn ontstaan op het SpikeEiwit die bij varianten significant net wat anders is. Antilichamen in tegenstelling tot antistoffen, zijn extreem specifiek afgestemd werkend de bijpassende epitoop (Het SpikeEiwit of gedeelten daarvan). Wie weet paste het antilichaam van Wuhan nog wel op (stukjes van) die Britse variant.
Helaas weten we (wetenschap) eigenlijk niet precies waarom het vaccin werkt(e) en welk deel van de eiwitten meer of minder belangrijk zijn. Wat we moeten zien te onderscheiden is ook op welk moment welk type afweer in welke fase van een virusinfectie dan welke effectiviteit gaat bewerkstelligen.
Het (rivm) plaatje zelf verteld imo precies waarom vaccins (gericht op die andere versies) minder goed werken op/bij Delta.
[ afbeelding ]
Goed mogelijk dat de vaccins mbt antilichamen nog wel werkzaam 'waren' voor andere varianten dan Delta die pas in april - de zomer (!) invallend - werd opgemerkt.
Saillant in onderzoeken is - waar iemand voor -en tegens bij kan stellen - die enorme focus op alleen het SpikeEiwit. Net of dat SpikeEiwit als enige allesbepalend is voor wat het virus is en doet. En dan weten dat niet alleen aminozuur-sequenties ertoe doen maar ook hoe de recombinante vorm daarvan is in relatie tot het total virus en niet te vergeten de cel waarop het gaat inhechten.
NB: dat "wij" opeenvolgende namen geven aan varianten (Alpha, Beta, Gamma) wil absoluut niet zeggen dat ze dan dus dan ook een onderlinge, laat staan volgordelijke verband zouden hebben. Het verband maakt MSM; en indeling doet wetenschap zelf om het tastbaar te maken. De plaats of tijdstip van eerste meldingen vormen verder ook geen bewijs dat ze daar dan ook op dat moment is ontstaan. "Amerika bestond al lang voor dat Columbus het ontdekte en de naam gaf".
Klap in het gezicht van Bokito die door dat soort onzorgvuldig gedrag besmet is geraakt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 21:28 schreef alpeko het volgende:
Weer keurig niet gescand bij de biertent op de hoek. Nu was het ook totaal niet druk. Naast onze tafel één andere.
Anders had ie vier groene vinkjes gehad.quote:Op zaterdag 20 november 2021 21:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van Bokito die door dat soort onzorgvuldig gedrag besmet is geraakt.
Net of hij niet even als hoertje privé bezocht is door Yvonne de Hordequote:Op zaterdag 20 november 2021 21:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van Bokito die door dat soort onzorgvuldig gedrag besmet is geraakt.
Mij lezen als conclusie is veel te veel eer. Ik lees (veel) en combineer op zoek naar een betere verklaring.quote:Op zaterdag 20 november 2021 21:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar hoe kom je tot deze conclusie? Dit is niet de conclusie die vrijwel alle onderzoeken tot nu toe delen, daarin wordt aangegeven dat het vaccin nog in hoge mate effectief is tegen ernstige ziekte.
Je zegt dat de wetenshap niet precies weet waarom het vaccin werkt. Waarom weten ze dat niet?
In een eerdere post zei je: "Vaccins werken niet tegen varianten [sic]", daarom dacht ik dat dat je conclusie was.quote:Op zaterdag 20 november 2021 21:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mij lezen als conclusie is veel te veel eer. Ik lees (veel) en combineer op zoek naar een betere verklaring.
Ik opper mogelijkheden om die te bekijken op houdbaarheid. Als wetenschap het allemaal zou weten, zouden we (ik iig) geen vragen hebben over wat zij menen te "weten".
Ik onderscheid in de gebruikte effectiviteit hypothese meerdere stadia van afweer tegen infectie:
1) Antilichamen in grotere hoeveelheden aanwezig vanwege vaccins en vrijwel onmiddellijk werkzaam worden voor/bij passende eiwit-varianten.
2) Antistoffen* die na eerder getriggerd te zijn dan iets sneller tot ontwikkeling zullen komen dan zonder eerder vaccin.
De missing link, die ik ook maar gelijk invul is hoe onze afweer hier een infectieuze virusindringer herkend. Heel kort door de bocht, het virus verbergt besmette cellen die dan juist afwijkend gedrag vertonen om vervolgens de cellulaire afweer te activeren die vervolgens 1 en 2 gaat doen.
*Ik twijfel nog of NK-cellen (die afwijkende cellen met cellyse doden) hier tot de antistoffen moeten worden gerekend. Antistoffen zijn verder de T-cellen die naast met name "detectie", verder vooral betekenis hebben voor de aanmaak van B-cellen die naast antilichamen (1) veroorzakend ook (via via) de gedode cellen met daarin het virus, opruimen. Vaccins in dit verband, zetten dan vooral de afweer op scherp, wat als tijdswinst nuttig zal zijn.
NB: dat we T-cellen hebben voor het juist recept is (ons geluk) dat het gros van mensen dat al eens eerder hebben verworven. Vaccins zullen dat aspect dan uitnutten.
Deze samenvatting verteld waarom vaccins minder weliswaar effectief zijn maar nog steeds werkzaamheid (kunnen) bieden voor hen die daartoe zelf minder goed toe in staat zijn.
Oh dus ik kan straks geen boodschappen meer doen? Ik woon alleen met mijn kind (nog geen jaar oud)?quote:Op zaterdag 20 november 2021 17:44 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben over het algemeen tegen maatregelen, maar één ding mogen ze wat mij betreft wel zo snel mogelijk doorvoeren en dat is het weren van 12- uit winkels en supermarkten. Het leek vanmorgen wel of elke volwassenen minimaal 1 en vaak 2 twee koters van een jaar of 5 mee had met zo'n smerig hoestje waarbij je het slijm gewoon kan horen. Uiteraard de groep die niet gevaccineerd is en geen mondkapje op hoeft. Sowieso is het al irritant dat die krijsers mee moeten, maar nu vind ik het gewoon ronduit asociaal.
A-sociaal!!!!quote:Op zaterdag 20 november 2021 22:05 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Oh dus ik kan straks geen boodschappen meer doen? Ik woon alleen met mijn kind (nog geen jaar oud)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |