Vaccins kunnen minder goed werken bij varianten, mits de mutaties plaatsvinden op één van de plekken op de spike waar op gevaccineerd wordt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vaccins hebben het niet moeilijker maar werken minder snel/goed op/bij varianten. Vaccins doen hier samengevat twee dingen:
1) Preventief antilichamen veroorzaken die specifiek zijn afgericht op de Wuhan variant en niet werkzaam zijn voor Delta.
2) Generieke afweer (her)activeren en/of verstevigen met antistoffen die met wat vetraging ook werkzaam zijn voor infectievarianten.
NB het woordje 'besmettelijker' is voor velerlei uitleg vatbaar. Is dat om dat A of B zijn veranderd of dat de omstandigheden van de situatie en (geprikte) mensen ertoe (gaan) doen ?
Krijg nou wat, 65+. Tijd om baby's te vaccineren!quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:40 schreef Momo het volgende:
https://www.health.state.(...)virus/stats/vbt.html
De vaccinatiecijfers in de VS en besmettingen/ziekenhuisopname/doden.
[ afbeelding ]
Duidelijk, de focus moet volledig liggen op 5-11 op dit moment. Die hebben het zo hard nodig dat ze niet eens op deze kaart staan!quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:40 schreef Momo het volgende:
https://www.health.state.(...)virus/stats/vbt.html
De vaccinatiecijfers in de VS en besmettingen/ziekenhuisopname/doden.
[ afbeelding ]
"Uw baby nog niet geprikt? U bent duidelijk van Lotje getikt"quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Duidelijk, de focus moet volledig liggen op 5-11 op dit moment. Die hebben het zo hard nodig dat ze niet eens op deze kaart staan!
Hoe kom je daar bij?quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hier lijkt het meer dat niemand iets er omgeeft en het laatste vrije weekend geniet. Wel met rondcirkelende helikopters en overal politiewagens.
Zo vreemd om voor te stellen dat maandag alles dicht is en mensen niet zonder reden naar buiten mogen, terwijl er nu tienduizenden rondlopen.
Ik ben benieuwd wat ze met alle toeristen gaan doen.
Zit uw baby er nog niet bij, dan maken de boomers zeker weten stampij.quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:46 schreef Molo het volgende:
[..]
"Uw baby nog niet geprikt? U bent duidelijk van Lotje getikt"
quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Duidelijk, de focus moet volledig liggen op 5-11 op dit moment. Die hebben het zo hard nodig dat ze niet eens op deze kaart staan!
Ik had [/sarcasme] in mn post moeten zettenquote:Op zaterdag 20 november 2021 19:53 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Al zal het voor bepaalde kinderen met onderliggend lijden wel een ziekenhuisopname kunnen schelen
Ik snap dat je met enige sarcasme post, na die berichten om 5 jarigen te prikken. Mij lijkt het ook niet nodig voor gezonde kinderen. Maar deze cijfers uit de VS zijn wel heel duidelijk voor oudere groepen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik had [/sarcasme] in mn post moeten zetten
Ik hou eigenlijk cijfers niet meer bij, wel behoorlijk onder de indruk van de razendsnelle oplopende virustransmissie ondanks veel vaccinaties.quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zit uw baby er nog niet bij, dan maken de boomers zeker weten stampij.
Ok, dat was ongenuanceerd. Maar hij kwam in me op en in mn hoofd klonk ie wel leuk
Ja, eens. Sterker nog, dit lijkt mij voldoende indicatie om de focus op jongeren die nu nog hun vaccinatie halen voor de QR code af te halen en te richten op boosters en 50+ die nog niet gevaccineerd zijn.quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik snap dat je met enige sarcasme post, mij lijkt het ook niet nodig voor gezonde kinderen. Maar deze cijfers uit de VS zijn wel heel duidelijk voor oudere groepen.
Transmissie tegenhouden is qua reden idd volstrekt niet meer houdbaarquote:Op zaterdag 20 november 2021 19:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, eens. Sterker nog, dit lijkt mij voldoende indicatie om de focus op jongeren die nu nog hun vaccinatie halen voor de QR code af te halen en te richten op boosters en 50+ die nog niet gevaccineerd zijn.
Hoe dringt dat bij beleidsmakers binnen?quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Transmissie tegenhouden is qua reden idd volstrekt niet meer houdbaar
Focus duidelijk en helder veranderen naar risicogroepen lijkt me heel heel zinnig
Over 2 weken wanneer de ziekenhuizen vol zijn en ze zeggen: Hoe heeft dit kunnen gebeuren!?!@@?quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe dringt dat bij beleidsmakers binnen?
Jaap zal ongetwijfeld wel een mooie chart hebben met X en Y en divergerende waarde en blablabla.quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Over 2 weken wanneer de ziekenhuizen vol zijn en ze zeggen: Hoe heeft dit kunnen gebeuren!?!@@?
We vertrouwden op het verantwoord gedrag van mensen, helaas heeft dit niet voldoende geholpen en moeten we strengere maatregelen gaan inzetten op plekken waar we zeker weten dat er weinig risicogroepen komen, ten einde de kwetsbaren te beschermenquote:Op zaterdag 20 november 2021 20:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Over 2 weken wanneer de ziekenhuizen vol zijn en ze zeggen: Hoe heeft dit kunnen gebeuren!?!@@?
Ik hoor het hem al zeggenquote:Op zaterdag 20 november 2021 19:46 schreef Molo het volgende:
[..]
"Uw baby nog niet geprikt? U bent duidelijk van Lotje getikt"
"Wees geen asociaal, prikt uw zogelingen allemaal"quote:
Burgerlijke ongehoorzaamheid, reden voor een avondklok.quote:Op zaterdag 20 november 2021 20:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |