abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202267754
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:21 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat argument vind ik altijd zo bijzonder, "Het volk wil geen extra IC bedden"

Weet je wat het volk niet wou? De Noord-Zuid lijn, de toeslagenaffaire, de HSL, de landingsbaan A2, vliegveld Lelystad en nog een heleboel dingen. Daar hebben we ook geen zeggenschap in gehad :+
Nou ja, er ligt al heel lang een vliegveld in Lelystad :+
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202267786
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat eerste klopt, maar dan moet er nog wel een koppeling zijn tussen de test en de vaccinaties. Wat uiteraard in de app wel kan. Maar met de reeds op papier uitgegeven/geprinte QR codes niet kan.
Ron Roozendaal heeft er een draadje over op LinkedIn, want dilemma's

Het tweede lijkt vanwege papieren QR shizzle een optie te worden. En dat is idd nogal een stap...
De vraag is of dat opweegt tegen de 'voordelem'
Ik heb het vermoeden dat ze voor het tweede willen gaan vanwege het intrekken van QR's. Als je de controle van die QR tegen een backend doet in de scanner kun je tenslotte verifiëren of die nog geldig is. Anders gaan mensen 'm gewoon op een telefoon zonder internetverbinding zetten, of blokkeren ze internettoegang tot de coronacheck app.

Dat komt ook overeen met wat ze wilden bereiken met die motie vorige week, de motie was van CDA geloof ik?
pi_202267800
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou ja, er ligt al heel lang een vliegveld in Lelystad :+
En mensen willen die al heel lang niet :P
pi_202267814
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:40 schreef Molo het volgende:

[..]
Komt het aannemen van de motie om groene vinkje in te trekken na positieve test wel op uit trouwens

Welke gek gaat dan nog laten testen bij een GGD als je dan straks nergens meer heen mag voor tien dagen?
Genoeg mensen die nu toch ook de overheid volgen?

Denk dat de meeste mensen dat alsnog braaf zouden doen.
pi_202267858
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ze willen individuele QR's in kunnen trekken , daar is een motie voor ingediend. Ik zat daarover na te denken, dat kun je op twee manieren doen.

De eerste is door een test 'prioriteit' te laten hebben over je vaccinatie QR indien de datum recenter is en deze nog niet verlopen is. Dan heb je het probleem dat als iemand niet test diegene ook geen verlopen QR heeft.

De tweede is door je QR in te trekken. Om dat te kunnen doen moet de app wel flink aangepast worden, want dan moet de app gaan inchecken of je QR nog geldig is of ingetrokken moet worden. Dat gaat de Autoriteit Persoonsgegevens niet leuk vinden.
Zouden ze niet kunnen afstappen van de NL QR en naar de EU versie gaan?
Daar staat toch meer data is en potentieel makkelijker te blokkeren.
pi_202267859
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ze willen individuele QR's in kunnen trekken , daar is een motie voor ingediend. Ik zat daarover na te denken, dat kun je op twee manieren doen.

De eerste is door een test 'prioriteit' te laten hebben over je vaccinatie QR indien de datum recenter is en deze nog niet verlopen is. Dan heb je het probleem dat als iemand niet test diegene ook geen verlopen QR heeft.

De tweede is door je QR in te trekken. Om dat te kunnen doen moet de app wel flink aangepast worden, want dan moet de app gaan inchecken of je QR nog geldig is of ingetrokken moet worden. Dat gaat de Autoriteit Persoonsgegevens niet leuk vinden.
teveel kritiek op de overheid, doet je QR het niet meer...
  zaterdag 20 november 2021 @ 20:51:46 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202267863
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:48 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb het vermoeden dat ze voor het tweede willen gaan vanwege het intrekken van QR's. Als je de controle van die QR tegen een backend doet in de scanner kun je tenslotte verifiëren of die nog geldig is. Anders gaan mensen 'm gewoon op een telefoon zonder internetverbinding zetten, of blokkeren ze internettoegang tot de coronacheck app.

Dat komt ook overeen met wat ze wilden bereiken met die motie vorige week, de motie was van CDA geloof ik?
Den Haan, maar door meerderen gesteund
Hugo had juist de motie ontraden vanwege privacy

EU versie wordt over gesteggeld. Want er zwerven steeds meer fake QR codes overal rond. En dat wordt meer en meer als er steeds meer repressie komt overal
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202267886
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
En mensen willen die al heel lang niet :P
Nee, ze willen niet dat er een nieuw vliegveld komt :7

Maar ik snap wel dat dit niet bij iedereen bekend is hoor 8-)
  zaterdag 20 november 2021 @ 20:53:09 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202267895
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Genoeg mensen die nu toch ook de overheid volgen?

Denk dat de meeste mensen dat alsnog braaf zouden doen.
Denk ik ook
  zaterdag 20 november 2021 @ 20:53:42 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202267912
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:51 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Klopt en daar heb je ook het argument om dat niet te doen
pi_202267962
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:53 schreef Molo het volgende:

[..]
Klopt en daar heb je ook het argument om dat niet te doen
Ik denk niet dat Ferd daar een probleem mee heeft.
  zaterdag 20 november 2021 @ 20:57:04 #187
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202267978
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:16 schreef Molo het volgende:

[..]
We vertrouwden op het verantwoord gedrag van mensen, helaas heeft dit niet voldoende geholpen en moeten we strengere maatregelen gaan inzetten op plekken waar we zeker weten dat er weinig risicogroepen komen, ten einde de kwetsbaren te beschermen
Zodat we de zorg weer af konden schalen.

We vertrouwen op een verantwoord gedrag van de volksvertegenwoordigers, maar die hebben wel geld voor een controle systeem en geen geld om de zorg uit te breiden. Maar we geven groep X de schuld.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202268181
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 20:51 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ja, dat zou kunnen. Maar dan heb je hetzelfde probleem, de NL QR is niet goedgekeurd door de AP op die manier, aangezien het het risico geeft dat je mensen kunt volgen etc.
  zaterdag 20 november 2021 @ 21:05:16 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202268188
Hey @Evenstar ben jij alweer beetje beter? Heeft je huis een flink gastenverblijf en een sauna?
Want er komen een zooi fokkers bij jullie deze winter overcoroneren denk ik *O*
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 november 2021 @ 21:06:52 #190
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202268228
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:05 schreef Molo het volgende:
Hey @:evenstar ben jij alweer beetje beter? Heeft je huis een flink gastenverblijf en een sauna?
Want er komen een zooi fokkers bij jullie deze winter overcoroneren denk ik *O*
Reserveringen voor 2022-2023 gaan binnenkort open :)

Verder gaat het wel iets beter ja, nog steeds hoofdpijn en hoofd vol met rotzooi _O-
  zaterdag 20 november 2021 @ 21:09:21 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202268272
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:06 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Reserveringen voor 2022-2023 gaan binnenkort open :)

Verder gaat het wel iets beter ja, nog steeds hoofdpijn en hoofd vol met rotzooi _O-
Komende vijf jaar boek ik alvast een luxe suite ^O^

En shit joh, dat duurt nog best lang :(
Beterschap!
  zaterdag 20 november 2021 @ 21:18:40 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202268471
  zaterdag 20 november 2021 @ 21:23:15 #193
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202268564
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 19:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
Vaccins kunnen minder goed werken bij varianten, mits de mutaties plaatsvinden op één van de plekken op de spike waar op gevaccineerd wordt.

Simpel gezegd, vaccins veroorzaken een reactie van je lichaam waardoor je lichaam weet hoe het moet reageren op de spike, de vorm van de spike beter gezegd. Ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat de vaccins niet werken voor de Delta variant.

Hou er rekening mee dat toen wij begonnen met vaccineren de Wuhan-variant al bijna helemaal verdwenen was, bijna alle besmettingen waren toen de Britse variant.
Ik zeg ook dat dit precies een oorzaak kan zijn dat mutaties zijn ontstaan op het SpikeEiwit die bij varianten significant net wat anders is. Antilichamen in tegenstelling tot antistoffen, zijn extreem specifiek afgestemd werkend op hun bijpassende epitoop (Het SpikeEiwit of gedeelten daarvan). Wie weet paste het antilichaam van Wuhan nog wel op (stukjes van) die Britse variant.
Helaas weten we (wetenschap) eigenlijk niet precies waarom het vaccin werkt(e) en welk deel van de eiwitten meer of minder belangrijk zijn. Wat we moeten zien te onderscheiden is ook op welk moment welk type afweer in welke fase van een virusinfectie dan welke effectiviteit gaat bewerkstelligen.

Het (rivm) plaatje zelf verteld imo precies waarom vaccins (gericht op die andere versies) minder goed werken op/bij Delta.

Goed mogelijk dat de vaccins mbt antilichamen nog wel werkzaam 'waren' voor andere varianten dan Delta die pas in april - de zomer (!) invallend - werd opgemerkt.
Saillant in onderzoeken is - waar iemand voor -en tegens bij kan stellen - die enorme focus op alleen het SpikeEiwit. Net of dat SpikeEiwit als enige allesbepalend is voor wat het virus is en doet. En dan weten dat niet alleen aminozuur-sequenties ertoe doen maar ook hoe de recombinante vorm daarvan is in relatie tot het total virus en niet te vergeten de cel waarop het gaat inhechten.

NB: dat "wij" opeenvolgende namen geven aan varianten (Alpha, Beta, Gamma) wil absoluut niet zeggen dat ze dan dus dan ook een onderlinge, laat staan volgordelijke verband zouden hebben. Het verband maakt MSM; en indeling doet wetenschap zelf om het tastbaar te maken. De plaats of tijdstip van eerste meldingen vormen verder ook geen bewijs dat ze daar dan ook op dat moment is ontstaan. "Amerika bestond al lang voor dat Columbus het ontdekte en de naam gaf".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202268646
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik zeg ook dat dit precies een oorzaak kan zijn dat mutaties zijn ontstaan op het SpikeEiwit die bij varianten significant net wat anders is. Antilichamen in tegenstelling tot antistoffen, zijn extreem specifiek afgestemd werkend de bijpassende epitoop (Het SpikeEiwit of gedeelten daarvan). Wie weet paste het antilichaam van Wuhan nog wel op (stukjes van) die Britse variant.
Helaas weten we (wetenschap) eigenlijk niet precies waarom het vaccin werkt(e) en welk deel van de eiwitten meer of minder belangrijk zijn. Wat we moeten zien te onderscheiden is ook op welk moment welk type afweer in welke fase van een virusinfectie dan welke effectiviteit gaat bewerkstelligen.

Het (rivm) plaatje zelf verteld imo precies waarom vaccins (gericht op die andere versies) minder goed werken op/bij Delta.
[ afbeelding ]
Goed mogelijk dat de vaccins mbt antilichamen nog wel werkzaam 'waren' voor andere varianten dan Delta die pas in april - de zomer (!) invallend - werd opgemerkt.
Saillant in onderzoeken is - waar iemand voor -en tegens bij kan stellen - die enorme focus op alleen het SpikeEiwit. Net of dat SpikeEiwit als enige allesbepalend is voor wat het virus is en doet. En dan weten dat niet alleen aminozuur-sequenties ertoe doen maar ook hoe de recombinante vorm daarvan is in relatie tot het total virus en niet te vergeten de cel waarop het gaat inhechten.

NB: dat "wij" opeenvolgende namen geven aan varianten (Alpha, Beta, Gamma) wil absoluut niet zeggen dat ze dan dus dan ook een onderlinge, laat staan volgordelijke verband zouden hebben. Het verband maakt MSM; en indeling doet wetenschap zelf om het tastbaar te maken. De plaats of tijdstip van eerste meldingen vormen verder ook geen bewijs dat ze daar dan ook op dat moment is ontstaan. "Amerika bestond al lang voor dat Columbus het ontdekte en de naam gaf".
Maar hoe kom je tot deze conclusie? Dit is niet de conclusie die vrijwel alle onderzoeken tot nu toe delen, daarin wordt aangegeven dat het vaccin nog in hoge mate effectief is tegen ernstige ziekte.

Je zegt dat de wetenshap niet precies weet waarom het vaccin werkt. Waarom weten ze dat niet?
pi_202268688
Weer keurig niet gescand bij de biertent op de hoek. Nu was het ook totaal niet druk. Naast onze tafel één andere.
pi_202268704
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:28 schreef alpeko het volgende:
Weer keurig niet gescand bij de biertent op de hoek. Nu was het ook totaal niet druk. Naast onze tafel één andere.
Klap in het gezicht van Bokito die door dat soort onzorgvuldig gedrag besmet is geraakt.
pi_202268721
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:29 schreef chratnox het volgende:

[..]
Klap in het gezicht van Bokito die door dat soort onzorgvuldig gedrag besmet is geraakt.
Anders had ie vier groene vinkjes gehad.
  zaterdag 20 november 2021 @ 21:38:14 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202268951
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:29 schreef chratnox het volgende:

[..]
Net of hij niet even als hoertje privé bezocht is door Yvonne de Horde
Geen QR code nodig dan
  zaterdag 20 november 2021 @ 21:54:29 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202269323
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:26 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar hoe kom je tot deze conclusie? Dit is niet de conclusie die vrijwel alle onderzoeken tot nu toe delen, daarin wordt aangegeven dat het vaccin nog in hoge mate effectief is tegen ernstige ziekte.

Je zegt dat de wetenshap niet precies weet waarom het vaccin werkt. Waarom weten ze dat niet?
Mij lezen als conclusie is veel te veel eer. Ik lees (veel) en combineer op zoek naar een betere verklaring.
Ik opper mogelijkheden om die te bekijken op houdbaarheid. Als wetenschap het allemaal zou weten, zouden we (ik iig) geen vragen hebben over wat zij menen te "weten".

Ik onderscheid in de gebruikte effectiviteit hypothese meerdere stadia van afweer tegen infectie:
1) Antilichamen in grotere hoeveelheden aanwezig vanwege vaccins en vrijwel onmiddellijk werkzaam worden voor/bij passende eiwit-varianten.
2) Antistoffen* die na eerder getriggerd te zijn dan iets sneller tot ontwikkeling zullen komen dan zonder eerder vaccin.

De missing link, die ik ook maar gelijk invul is hoe onze afweer hier een infectieuze virusindringer herkend. Heel kort door de bocht, het virus verbergt besmette cellen die dan juist afwijkend gedrag vertonen om vervolgens de cellulaire afweer te activeren die vervolgens 1 en 2 gaat doen.

*Ik twijfel nog of NK-cellen (die afwijkende cellen met cellyse doden) hier tot de antistoffen moeten worden gerekend. Antistoffen zijn verder de T-cellen die naast met name "detectie", verder vooral betekenis hebben voor de aanmaak van B-cellen die naast antilichamen (1) veroorzakend ook (via via) de gedode cellen met daarin het virus, opruimen. Vaccins in dit verband, zetten dan vooral de afweer op scherp, wat als tijdswinst nuttig zal zijn.
NB: dat we T-cellen hebben voor het juist recept is (ons geluk) dat het gros van mensen dat al eens eerder hebben verworven. Vaccins zullen dat aspect dan uitnutten.

Deze samenvatting verteld waarom vaccins minder weliswaar effectief zijn maar nog steeds werkzaamheid (kunnen) bieden voor hen die daartoe zelf minder goed toe in staat zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202269463
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 november 2021 21:54 schreef Vallon het volgende:

[..]
Mij lezen als conclusie is veel te veel eer. Ik lees (veel) en combineer op zoek naar een betere verklaring.
Ik opper mogelijkheden om die te bekijken op houdbaarheid. Als wetenschap het allemaal zou weten, zouden we (ik iig) geen vragen hebben over wat zij menen te "weten".

Ik onderscheid in de gebruikte effectiviteit hypothese meerdere stadia van afweer tegen infectie:
1) Antilichamen in grotere hoeveelheden aanwezig vanwege vaccins en vrijwel onmiddellijk werkzaam worden voor/bij passende eiwit-varianten.
2) Antistoffen* die na eerder getriggerd te zijn dan iets sneller tot ontwikkeling zullen komen dan zonder eerder vaccin.

De missing link, die ik ook maar gelijk invul is hoe onze afweer hier een infectieuze virusindringer herkend. Heel kort door de bocht, het virus verbergt besmette cellen die dan juist afwijkend gedrag vertonen om vervolgens de cellulaire afweer te activeren die vervolgens 1 en 2 gaat doen.

*Ik twijfel nog of NK-cellen (die afwijkende cellen met cellyse doden) hier tot de antistoffen moeten worden gerekend. Antistoffen zijn verder de T-cellen die naast met name "detectie", verder vooral betekenis hebben voor de aanmaak van B-cellen die naast antilichamen (1) veroorzakend ook (via via) de gedode cellen met daarin het virus, opruimen. Vaccins in dit verband, zetten dan vooral de afweer op scherp, wat als tijdswinst nuttig zal zijn.
NB: dat we T-cellen hebben voor het juist recept is (ons geluk) dat het gros van mensen dat al eens eerder hebben verworven. Vaccins zullen dat aspect dan uitnutten.

Deze samenvatting verteld waarom vaccins minder weliswaar effectief zijn maar nog steeds werkzaamheid (kunnen) bieden voor hen die daartoe zelf minder goed toe in staat zijn.
In een eerdere post zei je: "Vaccins werken niet tegen varianten [sic]", daarom dacht ik dat dat je conclusie was.

Lees ik het nu goed dat je de immuniteit tegen Covid-19 vooral toeschrijft aan de andere Coronavirussen die rondgaan? cross-immunity enzo? Maar dan had corona tijdens de eerste golf al geen probleem moeten zijn, dat lijkt me dan ook niet logisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')