abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202263806
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:57 schreef Derrazi het volgende:

[..]
waar betalen ze dan al die duizenden euro's aan premie en ZVW per jaar voor?

Moeten we mensen met een slokje op die een ongeluk maken ook niet meer vergoeden?
Als ik zie hoe rijkelijk er met steunpakketten wordt gestrooid en het VWS zoveel miljoenen aan niet-controleerbare uitgaven deed dan is het geld ook echt het probleem niet. Dus zelfs al gooi je het over deze boeg, je lost er niets mee op.
I'll give you something to do
pi_202263899
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:31 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, ik snap ook niet zo goed waar het idee vandaan komt dat wij veel zouden testen. Hebben we nooit gedaan.
Bijna 100.000 tests per dag vind ik vrij veel. Zijn er 3 miljoen per maand.

Ervan uitgaan dat iedereen 1x test (hahaha), zou je dus binnen een half jaar de hele bevolking getest hebben.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202263934
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Bijna 100.000 tests per dag vind ik vrij veel. Zijn er 3 miljoen per maand.

Ervan uitgaan dat iedereen 1x test (hahaha), zou je dus binnen een half jaar de hele bevolking getest hebben.
volgens mij blijven er ook mensen naar de teststraat gaan omdat graag vrij willen hebben van het werk.
pi_202263938
Thanks voor het aanpassen van het plaatje met de balletjes trouwens. Stukken beter dan mijn (.)(.) :@
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
  zaterdag 20 november 2021 @ 17:16:42 #55
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202264119
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:06 schreef THEFXR het volgende:

[..]
volgens mij blijven er ook mensen naar de teststraat gaan omdat graag vrij willen hebben van het werk.
Of gokken op hun herstelpas..... just saying.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202264301
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:06 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Of vanwege klachten of omdat ze in contact zijn geweest met iemand die positief getest is. En juist als het zo rondgaat als nu, zijn dat twee veelvoorkomende redenen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202264479
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat scenario zou echt alle schaamte voorbij zijn. Dat kan echt niet.
In Singapore realiteit nu geloof ik
pi_202264518
Ik denk trouwens dat code zwart er binnen een week, misschien 2 aankomt, of we moeten veel hulp krijgen vanuit het buitenland. Totaal geen vertrouwen in dat de "maatregelen" voldoende gaan werken om het tij te keren.
  zaterdag 20 november 2021 @ 17:42:33 #59
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202264521
Mogelijk komt er een staking in de Brusselse en Waalse ziekenhuizen, dit vanwege de verplichte vaccinatie.

https://www.hln.be/nieuws(...)gpersoneel~a13d4655/
pi_202264555
Ik ben over het algemeen tegen maatregelen, maar één ding mogen ze wat mij betreft wel zo snel mogelijk doorvoeren en dat is het weren van 12- uit winkels en supermarkten. Het leek vanmorgen wel of elke volwassenen minimaal 1 en vaak 2 twee koters van een jaar of 5 mee had met zo'n smerig hoestje waarbij je het slijm gewoon kan horen. Uiteraard de groep die niet gevaccineerd is en geen mondkapje op hoeft. Sowieso is het al irritant dat die krijsers mee moeten, maar nu vind ik het gewoon ronduit asociaal.
pi_202264572
Maandagavond nieuwe maatregelen, mark my words
pi_202264629
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:42 schreef opreis het volgende:
Ik denk trouwens dat code zwart er binnen een week, misschien 2 aankomt, of we moeten veel hulp krijgen vanuit het buitenland. Totaal geen vertrouwen in dat de "maatregelen" voldoende gaan werken om het tij te keren.
Vergeet het. Je ziet de instroom al met allerlei trucjes afgeremd worden. Dat gaan ze dan weer opvoeren.

Ik vind het bizar dat de artsen meewerken aan deze facade van er is nog voldoende plek. Daardoor kan Hugo met trots zeggen dat we geen Italiaanse toestanden hebbe gehad terwijl mensen thuis stikken.
pi_202264673
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:42 schreef opreis het volgende:
het is nu al zwart. ze bellen mensen die opstonden voor een operatie met kanker of hart operatie af.
pi_202264679
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:48 schreef Confetti het volgende:

[..]
Vergeet het. Je ziet de instroom al met allerlei trucjes afgeremd worden. Dat gaan ze dan weer opvoeren.

Ik vind het bizar dat de artsen meewerken aan deze facade van er is nog voldoende plek. Daardoor kan Hugo met trots zeggen dat we geen Italiaanse toestanden hebbe gehad terwijl mensen thuis stikken.
Welke artsen?
Is er nu een BNW de andere kant op?
Go hard or go home
  zaterdag 20 november 2021 @ 17:52:00 #65
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202264698
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:51 schreef Megumi het volgende:

[..]
Op zich als je meer gevaccineerden wilt en dergelijke moet je geen G2 maatregelen nemen in Nederland. Een Belgische grap hoe is het koper draad uitgevonden? Twee Nederlanders vonden een cent. Dus iemand die vanwege covid in een ziekenhuis terecht komt maar gevaccineerd had kunnen zijn betaald de opname kosten zelf.
Klinkt redelijk en het houdt ook netjes rekening met je eigen ingeschatte kans om in de zorg te komen.
Het is ook veel makkelijker dan echte dwang. Ik vind alleen wel dat als je alles zelf betaalt, het niet ook nog je eigen risico mag kosten. Beter duur, dan niet te koop zou ik zeggen, maar wel vooraf ophoesten.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202264712
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:44 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben over het algemeen tegen maatregelen, maar één ding mogen ze wat mij betreft wel zo snel mogelijk doorvoeren en dat is het weren van 12- uit winkels en supermarkten. Het leek vanmorgen wel of elke volwassenen minimaal 1 en vaak 2 twee koters van een jaar of 5 mee had met zo'n smerig hoestje waarbij je het slijm gewoon kan horen. Uiteraard de groep die niet gevaccineerd is en geen mondkapje op hoeft. Sowieso is het al irritant dat die krijsers mee moeten, maar nu vind ik het gewoon ronduit asociaal.
ik zou proberen om op een andere dag boodschappen te doen, dat weren gaat niet gebeuren.
pi_202264737
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]
ik zou proberen om op een andere dag boodschappen te doen, dat weren gaat niet gebeuren.
Zoals doordeweeks na 20:00 als ik thuis ben van werk?
pi_202264759
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:44 schreef Schuifpui het volgende:
Gewoon 's avonds boodschappen doen. Ik ga straks nog, dan is het meestal lekker rustig.
pi_202264766
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:53 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Zoals doordeweeks na 20:00 als ik thuis ben van werk?
ik snap dat het moeilijk is, maar dit is toch wel weer een voorbeeld van, anderen moeten zich aanpassen aan mij, begin eens eerst bij jezelf, zou ik zeggen.
pi_202264780
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:45 schreef byah het volgende:
vertel, welke geheime info heb je?
  zaterdag 20 november 2021 @ 17:56:14 #71
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202264781
Die irritante supermarkten waren lekker snel met om 20:00 dicht gaan, maar om 06:00 open, ho maar.. :(
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202264782
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:51 schreef Noek het volgende:

[..]
Welke artsen?
Is er nu een BNW de andere kant op?
Mensen weigeren door te verwijzen naar het ziekenhuis, ontmoedigen, etc. Dat is geen BNW, dat is de praktijk sinds het begin al. Denk je werkelijk dat het land met zon beetje de minste bedden in Europa geen code zwart heeft gehad. Dat we iedere keer het kantje boord gered hebben? Nog los van het af moeten bellen van operaties want dat kost ook levens.
pi_202264794
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:45 schreef byah het volgende:
Het haalt niets meer uit.
  zaterdag 20 november 2021 @ 17:57:34 #74
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202264807
Hoe is het hier? Ik ga ervan uit dat we weer erg mooie cijfers hadden vandaag?
pi_202264832
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]
ik snap dat het moeilijk is, maar dit is toch wel weer een voorbeeld van, anderen moeten zich aanpassen aan mij, begin eens eerst bij jezelf, zou ik zeggen.
Je hebt zeker zelf ook van die ongevaccineerde virusbommen die perse mee moeten jengelen in de supermarkt, ondanks het advies alleen boodschappen te doen of niet? Ik ben gebonden aan de zaterdag, aangezien ik tussen 7:30 en 19:30 van huis ben voor werk en daarna nog moet douchen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')