Ik doe het zelf niet, ben niet van mening dat het verboden moet worden maar ben er stiekem toch wel blij mee.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:37 schreef ToT het volgende:
Dus omdat je het zelf niet meer doet, vind je dat het maar verboden moet worden?
Dat is een heel ander verhaal.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:42 schreef halfway het volgende:
Nee niet leuk, nu komen er nog meer busjes met het zware spul het land in gewoon omdat de vraag enorm toeneemt.
Slim weer.
Waar staat dat?quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:37 schreef ToT het volgende:
Dus omdat je het zelf niet meer doet, vind je dat het maar verboden moet worden?
Je zegt dat je blij met het verbod bent en komt daarna met het argument dat je het vroeger wel leuk vond en nu niet meer zo.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Waar staat dat?
Even voor de duidelijkheid: Ik heb geen mening over de besluitvorming over het al dan niet verbieden van vuurwerk. Toen het nog was toegestaan had ik dezelfde mening, namelijk dat vuurwerk stom is. Maar dat was het wel zo'n beetje. Ik heb geen demonstratie georganiseerd, laat staan met eentje meegelopen. En ik zal de laatste zijn die anderen gaat vertellen dat ze niks mogen afsteken.
Dan zie je mijn argument maar als anekdote. Whatever.quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Je zegt dat je blij met het verbod bent en komt daarna met het argument dat je het vroeger wel leuk vond en nu niet meer zo.
Of was dat niet als argument bedoeld maar gewoon als anekdote tussendoor en moet je argument nog komen?
Dus vind jij t prima dat deze jeugd niet hetzelfde beleefd als jij?quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:28 schreef Ridocar het volgende:
Omdat TS begint: Ik wel. Ik steek al jaren geen vuurwerk meer af. In m'n tienerjaren vond ik het wel grappig, spannend en stoer, maar nu... meh.
Blij mee zelfs.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:00 schreef Chinless het volgende:
[..]
Dus vind jij t prima dat deze jeugd niet hetzelfde beleefd als jij?
Waarom ben je blij met het verbod? Puur omdat je het zelf niet zo leuk meer vindt?quote:Op zaterdag 20 november 2021 14:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan zie je mijn argument maar als anekdote. Whatever.
Dat ik blij ben met een verbod wil niet zeggen dat ik maar vond dat het verboden moest worden. Ik hoop maar dat het zo duidelijk is, want ik kan het niet mooier voor je maken.
Ja.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Waarom ben je blij met het verbod? Puur omdat je het zelf niet zo leuk meer vindt?
Ja.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:00 schreef Chinless het volgende:
[..]
Dus vind jij t prima dat deze jeugd niet hetzelfde beleefd als jij?
Hoezo niet? rare redenatie, je denkbeeld veranderd toch met de jaren.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:10 schreef marc0871 het volgende:
Aan de ene kant heb ik het vroeger zelf ook gedaan, dus eigenlijk mag ik er niet voor zijn.
Hier knallen ze sowieso het hele jaar door al. Ja het zal met de jaarwisseling wat rustiger zijn dan normaal (ook omdat bepaalde buren dit jaar verhuisd zijn).quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:09 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Gewoon doorgaan.
Niks van dat verbod aantrekken hoppa
Voor een show heb je een pyrotechnicus nodig.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:11 schreef dexamfetamine het volgende:
Vond vuurwerk toen ik 6-18 jaar was nog wel leuk, maar sinds ik een huisdier en eigen woning heb vind ik het eigenlijk best wel gevaarlijk. Huisdieren worden helemaal lijp, en ieder jaar gaan hier auto's in de fik en mensen gewond. Nee van mij hoeft het niet meer. Liever per gemeente of plaats een vuurwerkshow.
Nou, ja, ik vind het ergens hypocriet om iets te willen verbieden waar ik vroeger ook plezier aan heb beleefd.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:12 schreef dexamfetamine het volgende:
[..]
Hoezo niet? rare redenatie, je denkbeeld veranderd toch met de jaren.
Mensen die zelf niks met dieren hebben vinden dat al snel onzin ja.quote:Op zaterdag 20 november 2021 16:47 schreef BasEnAad het volgende:
Dat huisdier-argument vind ik zo'n onzin.
Ik heb zelf huisdieren maar die ene dag dat ze wat banger zijn is geen reden om het helemaal te verbieden, zou wel erg soft beleid zijn. Wat is het volgende, autorijden verbieden want katten worden overreden?quote:Op zaterdag 20 november 2021 16:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mensen die zelf niks met dieren hebben vinden dat al snel onzin ja.
Dat mag ook. Maar vuurwerkliefhebbers vinden dat natuurlijk net zo kut als helemaal geen vuurwerkquote:Op zaterdag 20 november 2021 16:53 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Ik zie liever grote georganiseerde vuurwerkshows i.p.v. helemaal geen vuurwerk.
Een vuurwerkshow kun je natuurlijk wat makkelijker ontwijken als je niet met je hond erbij gaat staan kijken.quote:Op zaterdag 20 november 2021 16:53 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Ik heb zelf huisdieren maar die ene dag dat ze wat banger zijn is geen reden om het helemaal te verbieden, zou wel erg soft beleid zijn. Wat is het volgende, autorijden verbieden want katten worden overreden?
Natuurlijk niet, ik snap echt niet waarom dat altijd meteen compleet uit zijn verband moeten worden geruktquote:Op zaterdag 20 november 2021 16:53 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Wat is het volgende, autorijden verbieden want katten worden overreden?
Overdreven ja, maar niet totaal anders. Je wilt iets verbieden omdat je het zielig vind voor de dieren. Dieren die overreden worden door auto's vind ik zieliger dan honden die bang zijn voor vuurwerk.quote:Op zaterdag 20 november 2021 16:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, ik snap echt niet waarom dat altijd meteen compleet uit zijn verband moeten worden gerukt
Is toch compleet wat anders?
Niet puur en alleen daarom, maar als je argumenten moet aanhalen dan kan die er ook bij inderdaad. Een vervoersmiddel kan je niet vergelijken met vermaakquote:Op zaterdag 20 november 2021 16:59 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Overdreven ja, maar niet totaal anders. Je wilt iets verbieden omdat je het zielig vind voor de dieren. Dieren die overreden worden door auto's vind ik zieliger dan honden die bang zijn voor vuurwerk.
In december/januari doen je zonnepanelen sowieso vrijwel niets en tegen de tijd dat je zonnepanelen weer wat gaan doen is de vuurwerk rotzooi er al afgeregent.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Hier knallen ze sowieso het hele jaar door al. Ja het zal met de jaarwisseling wat rustiger zijn dan normaal (ook omdat bepaalde buren dit jaar verhuisd zijn).
Ik vind vuurwerk hartstikke leuk en vind het jammer dat het verdwijnt, ook al steek ik zelf niks af.
Maar we gaan binnenkort zonnepanelen nemen en hier in de buurt wordt wel geklaagd over verminderde opbrengsten daarmee door vuurwerkresten er op. Dan is het verbod dus wel weer prettig. En ik zit soms in Augustus nog vuurwerkresten uit het grind in de voortuin weg te peuteren.
Toch blijf ik wel vinden dat het bij de jaarwisseling hoort.
U lost me herequote:Op zaterdag 20 november 2021 17:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed zeggen tegen mensen die tegen roken zijn ze ook niet in een stad zouden mogen wonen vanwege uitlaatgassen.
Ja, omdat de vergelijking mank slaat.quote:
Mijn vergelijking is nog enigzins redelijk. Je wilt geen dierenleed dus je gaat daar maatregelen op nemen.quote:Op zaterdag 20 november 2021 17:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, omdat de vergelijking mank slaat.
net als jouwe
En je ontneemt mensen met jouw vergelijking niet het recht om een auto te mogen besturen?quote:Op zaterdag 20 november 2021 17:07 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Mijn vergelijking is nog enigzins redelijk. Je wilt geen dierenleed dus je gaat daar maatregelen op nemen.
Je wilt geen uitlaatgassen, dus je gaat een bepaalde groep de rechten ontnemen om in een stad te wonen? Daar los je het probleem toch niet mee op
quote:Op zaterdag 20 november 2021 17:03 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
In december/januari doen je zonnepanelen sowieso vrijwel niets en tegen de tijd dat je zonnepanelen weer wat gaan doen is de vuurwerk rotzooi er al afgeregent.
Enige argument wat geldig is (maar die stel je niet) is dat vuurwerk zonnepanelen kan beschadigen.
Je zonnepanelen moeten wel heel erg vies worden wil je dat terug zien in de logboeken met 3 cijfers achter de komma.
In mijn vergelijking ontneem ik iedereen het recht, niet alleen mensen die daar een bepaalde mening over hebbenquote:Op zaterdag 20 november 2021 17:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En je ontneemt mensen met jouw vergelijking niet het recht om een auto te mogen besturen?
Een uitstekende post waar ik het volledig mee eens ben.quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:10 schreef marc0871 het volgende:
Mijn laatste keer was, hoe ik in een half uur voor 750 gulden de lucht in schoot, omdat je maar een keer een eeuwwisseling meemaakt.
Daarvoor deed ik wel mee, maar was de spanning naar het moment toe groter, dan het moment zelf.
Ik mis er eigenlijk niks aan, dat ik al 20 jaar niet meer afsteek.
Ik vind het wel goed zo.
Wat ik van het verbod vind?
Aan de ene kant heb ik het vroeger zelf ook gedaan, dus eigenlijk mag ik er niet voor zijn.
Aan de andere kant, als ze zitten met pfas, CO² en klimaatdoelen, waardoor er geen huizen gebouwd kunnen worden om het woningtekort aan te pakken, vind ik het eigenlijk van de zotte om in 1(?) avond meer zwavel, roet en andere chemicaliën de lucht in te spuiten, dan we in een jaar kunnen besparen.
Bij windstil weer hangt er nog dagen een sluier van rook/roet en de geur van verbrand kruit in de lucht.
Om maar te zwijgen van alle onverteerbare troep die overal blijft liggen.
Je weet wel, dat kapje van die vuurpijl, in dat perkje, die je na 10 jaar ineens mist.
Maar allereerst natuurlijk voor alle (bange) dieren en alle mensen en dieren die na een nachtje 'lol' verminkt door het leven moeten en de artsen en verpleegkundigen die ze weer mogen oplappen.
Ja, daar had ik deze nog opquote:Op zaterdag 20 november 2021 17:11 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Een uitstekende post waar ik het volledig mee eens ben.
Alleen voor het vetgedrukte heb ik een toevoeging. Dat argument kun je wel achterwege laten. Ik zou ook geen bezwaar hebben tegen het vuurwerk van, bijvoorbeeld, 1970. Maar dat is onvergelijkbaar met de huidige tijd. Zowel de hoeveelheid als de zwaarte van het vuurwerk is enorm toegenomen. De grap is er van af. Het gaat nu om een kleine burgeroorlog met zware explosieven.
quote:Op zaterdag 20 november 2021 15:28 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Nou, ja, ik vind het ergens hypocriet om iets te willen verbieden waar ik vroeger ook plezier aan heb beleefd.
Aan de andere kant lopen ze nu ook met weapons grade vuurwerk naar elkaar en de politie en hulpdiensten te gooien.
Begint toch een beetje eng te worden.
Te hard rijden is ook verboden, maar je ontkomt ook niet aan idioten op zaterdagnacht op de weg. Dat betekent niet dat een verbod niet werkt.quote:Op zaterdag 20 november 2021 16:46 schreef Maerwynn het volgende:
Je kan het wel verbieden, maar daarmee ben je nog niet van de de illegale zware troep af die ze het hele jaar afsteken. Dus uiteindelijk is dit behoorlijk nutteloos. Kijk maar eens naar de rellen of wedstrijd van Feyenoord in Rotterdam, het hele jaar door geen gebrek aan vuurwerk.
en een verbod gaat DAT dus niet tegen, dat is al illegaal en pakkans van 0,00000001%quote:Op zondag 21 november 2021 08:06 schreef pferdfahrer het volgende:
Enorm blij mee, het zijn tegenwoordig gewoon echt granaten waar ze mee rondlopen. Laat de gemeente lekker wat organiseren met mooi siervuurwerk op de markt. Niemand zit te wachten op achterlijke tokkies die erop uit zijn om dingen te slopen.
Mag echt wel definitief verboden gemaakt worden om het zelf in bezit te hebben.
Ditquote:Op zaterdag 20 november 2021 14:28 schreef Ridocar het volgende:
Omdat TS begint: Ik wel. Ik steek al jaren geen vuurwerk meer af. In m'n tienerjaren vond ik het wel grappig, spannend en stoer, maar nu... meh.
In elk Europees land is het zowat verboden, zie je ze daar met van alles rondsmijten dan? Nee, dus dat kulargument moet je niet mee aankomen.quote:Op zondag 21 november 2021 08:59 schreef mschol het volgende:
[..]
en een verbod gaat DAT dus niet tegen, dat is al illegaal en pakkans van 0,00000001%
het verbieden van vanalles door de overheid is perdefinitie een hele slechte zaak want waar houdt het op?
roken verbieden want die leggen vaak een langdurige extra druk op de zorg en brengen extra milieuvervuiling?
alocohol verbieden omdat men mensen dronken doodrijdt? of dat sommige mensen (zeer) geweldadig worden door alcohol?
ik vind het leuk gewoon eens per jaar een paar grote dure potten te kopen en dit af te steken, niks mis mee lijkt me
Dan woon je in een toffe buurt denk ik, op andere plaatsen is het niet 'die ene dag' maar 'die twee maanden'.quote:Op zaterdag 20 november 2021 16:53 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Ik heb zelf huisdieren maar die ene dag dat ze wat banger zijn is geen reden om het helemaal te verbieden, zou wel erg soft beleid zijn. Wat is het volgende, autorijden verbieden want katten worden overreden?
Maar dan heb je een ander probleem want als er grote hoeveelheid aan illegaal vuurwerk in je huis ligt , en dan spreek ik over sociale huurwoningen , dan pakken ze woning af , je huurcontract word zonder genade door midden gescheurd. Sta je daar dan met je gezin op straat.quote:Op zondag 21 november 2021 20:18 schreef HPoi het volgende:
Dit werkt alleen maar illegaal vuurwerk in de hand.
Oja, maar die tokkies die je nu noemt, die trekken zich natuurlijk niets aan van een verbod. Die gaan net zo hard door.quote:Op zondag 21 november 2021 08:06 schreef pferdfahrer het volgende:
Enorm blij mee, het zijn tegenwoordig gewoon echt granaten waar ze mee rondlopen. Laat de gemeente lekker wat organiseren met mooi siervuurwerk op de markt. Niemand zit te wachten op achterlijke tokkies die erop uit zijn om dingen te slopen.
Mag echt wel definitief verboden gemaakt worden om het zelf in bezit te hebben.
Klopt mensen die van vuurwerk houden gaan gewoon afsteken. Vuurwerk is overal verkrijgbaar. Er zijn op de zwarte markt via telegram bijv vele honderden handelaren die vuurwerk na je huisbrengen. En dan spreek ik over illegale vuurwerk zoals cobra's , 100k klappermatten , shells etc.quote:Op zondag 21 november 2021 20:34 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Oja, maar die tokkies die je nu noemt, die trekken zich natuurlijk niets aan van een verbod. Die gaan net zo hard door.
Het zijn vooral de brave gezinnen met kinderen en vriendengroepen ouder dan 25 die nu niets meer afsteken.
Degene die het is toch doen meteen hard straffen en schenen knuppelen. Die gezinnen waar jij het over hebt zal ook wel het type armoede Ypenburg zijn. Een beetje normaal mens boeit vuurwerk niks omdat ze mentaal al verder zijn dan 12 jaar.quote:Op zondag 21 november 2021 20:34 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Oja, maar die tokkies die je nu noemt, die trekken zich natuurlijk niets aan van een verbod. Die gaan net zo hard door.
Het zijn vooral de brave gezinnen met kinderen en vriendengroepen ouder dan 25 die nu niets meer afsteken.
Mensen die denken dat iedereen die niet altijd maar rekening wil houden met jouw huisdieren niks met dieren heeft.quote:Op zaterdag 20 november 2021 16:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mensen die zelf niks met dieren hebben vinden dat al snel onzin ja.
Er bestaat geen niks-mag-politie. Iedereen vindt dat we met zijn allen steeds minder mogen en telkens maar betutteld worden. Toch hebben we allemaal geweldige argumenten waarom net datgene wat wij zelf willen verbieden terecht verboden moet worden. Dat alles bij elkaar zorgt ervoor dat niks meer mag. Prima, maar zo'n onzin om jezelf daar altijd maar van te willen distantiëren, terwijl we het toch echt met zijn allen doenquote:Op zaterdag 27 november 2021 04:21 schreef Chokeme het volgende:
Ik ben voor een verbod, al vind ik het jammer dat het weer een kaart is in de handen van de niets-mag-politie en de rubberstoeptegelmaatschappij. En ik pak niet graag andermans plezier af.
Als kind/puber altijd gek van vuurwerk geweest, en het aantal anekdotes van waar het mis ging, of bijna mis, is legio.
Vuurwerk wat ontploft in iemands hand, jaszak, in iemands nek. Omvallende pijlen of potten (stond middenin een regen van mini pijltjes uit zo'n 200-schots ding). Pijlen alle kanten op, zelfs naar binnen in een volle snackbar. Ik heb twee jassen weg kunnen gooien bedenk ik me nu.
Meestal is het slachtoffer niet degene die het afsteekt.
Dan heb je nog illegaal vuurwerk, wat inderdaad, al illegaal is. De vraag zal waarschijnlijk toenemen. Toch kan ik me wel voorstellen dat een algeheel verbod leidt tot een mindere interesse in vuurwerk in het algemeen, en een andere perceptie van de risico's en nadelen.
Komende jaarwisseling kan ik zelf vieren dat ik al 10 jaar tinnitus en hyperacusis heb, door illegaal vuurwerk, afgestoken door een idioot. Iets te persoonlijk om hier alles te dumpen maar laat ik zeggen dat er lang (jaren) heel, heel weinig ruimte voor frivoliteit is geweest in mijn leven. Gewoon een zwart gat van 5 jaar waar ik liever niet aan terug denk. Je komt mij dus niet tegen op straat, dat is ook niet zo'n probleem voor één dag, maar dat er jaarlijks honderden, zoniet duizenden van zulke slachtoffers zijn is absurd. En het is niet alleen die dag, want het gaat hier nu alweer 2 maanden aan met knallen waarbij ik me telkens afvraag of er nu dan echt een woning de lucht in gegaan is. Het zijn meer explosies eigenlijk.
Wat helpt? SIRE reclames hebben we allemaal gezien. Verboden is het vaak al.
Ik vind hoe dan ook dat er een probleem is met het bewustzijn, te veel mensen zijn te dom en hebben te zwaar vuurwerk. De uitkomst is simpel; veel schade in alle denkbare vormen.
Als je het verbiedt zullen kinderen van nu het nooit missen en waarschijnlijk hun neus er voor ophalen. Mijn neefje is verteld dat vuurwerk weinig aan is en ook een beetje gevaarlijk, hij hoeft er niets van te weten. Klaar.
Het zal erg triest zijn voor veel liefhebbers en verstandige mensen. Het hele gevoel, de opwinding en de geur die bij oud en nieuw hoort. Erg dubbel want ik voel dat ook (ondanks dat het me nu niet snel genoeg eind januari kan zijn zodat ik helemaal niet meer aan die kutdag hoef te denken), maar ik denk ook aan 800 man die die nacht op de SEH zitten met bloedende oren en ogen.
Het is gewoon niet meer te verantwoorden. Een oud en nieuw waarbij iedereen zich verantwoord gedraagt en het aantal slachtoffers te verwaarlozen is is een utopie. Het is daarmee feitelijk een jaarlijkse purge waarbij letterlijk honderden mensen honderden slachtoffers maken en soms levens verwoesten. Het weegt niet op.
Als een stad georganiseerd vuurwerk doet is dat best een goed alternatief. Liever dat dan al vanaf eind oktober vervelend tuig dat cobra's afschiet in je buurt. Maar goed, die werden al illegaal verkocht en ik vraag me af of je dat soort underground verkoop ermee voorkomt.quote:Op donderdag 3 april 2025 14:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind het verbod jammer
Ja, ik ben bang voor vuurwerk, alleen het geeft wel sfeer bij de avond. Op blijven tot twaalf uur zonder vuurwerk is een soort anticlimax. Avondje laat naar bed en wat hapjes en een drankje is leuk... alleen het speciale mist
Daar ben ik dus ook bang voor. Ik hoop echt heel erg dat ze meer vat op de handhaving gaan krijgen hiermee, maar ik betwijfel het sterk. Ik zie de bekende brandhaarden hier elk jaar terug net als iedereen en dus ook de politie maar ze hebben gewoon niet de mankracht om die aan te pakken.quote:Op donderdag 3 april 2025 16:41 schreef C.L.Werner het volgende:
A niffos ze kunnen niet handhaven voor het zware vuurwerk wat al illegaal is, en dan gaan ze de rest maar verbieden. Alsof die cobra 6 mannetjes daar wat van gaan aantrekken.
Maar let goed op, de media zullen volstaan met hoe gezellig en leuk oud en nieuw nu is. Ze zullen Marga uit schubbekutteveen interviewen die weer ‘veilig’ met haar hond over straat kan omdat jan-kees geen fonteintje meer afsteekt. Maar die nitraten, lawinepijlen en cobra’s gaan gewoon door.
Het is te bizar voor woorden, een groot brevet van onvermogen. Maar zijn we anders gewend?
Ze hebben capaciteitsprobleem waardoor het vuurwerk probleem is ontstaanquote:Op donderdag 3 april 2025 19:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook bang voor. Ik hoop echt heel erg dat ze meer vat op de handhaving gaan krijgen hiermee, maar ik betwijfel het sterk. Ik zie de bekende brandhaarden hier elk jaar terug net als iedereen en dus ook de politie maar ze hebben gewoon niet de mankracht om die aan te pakken.
Je klinkt nu een beetje als iemand die zonder alcohol het op een feestje niet gezellig kan hebben...quote:Op donderdag 3 april 2025 23:41 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zou het jammer vinden als het werd verboden. Het droeg bij aan de speciale sfeer op Oudjaarsdag, nu wordt deze dag er net zo een als de 364 andere en kun je net zo goed om 22:00 al in je bed kruipen.
Oud en nieuw is sowieso altijd de grootste anticlimax van alle feestdagen. Met zijn allen de seconden aftellen tot 12:00 en dan blijkt dat dan alles nog precies zo is als daarvoor. Dus ja, in feite is het ook net zo een dag als die 364 andere dagen van het jaar.quote:Op donderdag 3 april 2025 23:41 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zou het jammer vinden als het werd verboden. Het droeg bij aan de speciale sfeer op Oudjaarsdag, nu wordt deze dag er net zo een als de 364 andere en kun je net zo goed om 22:00 al in je bed kruipen.
Jij viert het 's middagsquote:Op vrijdag 4 april 2025 10:12 schreef knoopie het volgende:
[..]
Oud en nieuw is sowieso altijd de grootste anticlimax van alle feestdagen. Met zijn allen de seconden aftellen tot 12:00 en dan blijkt dat dan alles nog precies zo is als daarvoor. Dus ja, in feite is het ook net zo een dag als die 364 andere dagen van het jaar.
Vuurwerk voegt daar weinig aan toe, behalve fijnstof en veel rotzooi de volgende dag.
Ja, jij gaat hopen op extra veel geweld tegen hulpverleners? Extra veel jongeren met oogschade? Extra veel uitgebrande autos en overvolle ziekenhuizen? Bijzondere wens om een nieuw jaar mee in te gaan welquote:Op vrijdag 4 april 2025 11:46 schreef DjVero het volgende:
Ik hoop dan ook dat het eerste jaar dat dit VERBOD er is, het gi-gan-tisch uit de klauwen loopt.
Als dat nodig is om oogkleppen van stoffige figuren af te doen laten gaan wel, ja. Met hun VERBOTEN tegen wat sierpotjes, terwijl ze zelf te incompetent zijn om illegaal vuurwerk aan te pakken. Hoppa, dan maar een VERBOD. Geweld tegen hulpverleners is overigens nooit goed te praten. Maar de rest mag lekker in het kwadraat gebeuren, ja. Die jongeren doen dat zichzelf aan bijvoorbeeld, doordat ze te stom zijn om te snappen dat je niet moet lopen kutten met vuurwerk. Het nadeel is alleen wel dat ze het jaar dáárop niet meer mee kunnen doen met de rampage.quote:Op vrijdag 4 april 2025 12:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja, jij gaat hopen op extra veel geweld tegen hulpverleners? Extra veel jongeren met oogschade? Extra veel uitgebrande autos en overvolle ziekenhuizen? Bijzondere wens om een nieuw jaar mee in te gaan wel
En types zoals jij maar in Nederland blijven en klagen terwijl je ook de mogelijkheid hebt je heil elders te zoekenquote:Op vrijdag 4 april 2025 12:25 schreef DjVero het volgende:
[..]
Maarja, het zal allemaal wel niet; Nederlanders zijn te gedwee en laten zich liever in de reet neuken door stoffige figuren.
Jij klaagt nooit? Doet altijd gedwee wat een ander van je verlangt?quote:Op vrijdag 4 april 2025 12:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En types zoals jij maar in Nederland blijven en klagen terwijl je ook de mogelijkheid hebt je heil elders te zoeken![]()
Maar klagen en verbitterd zijn is veiliger.
Gaat niet om het vuurwerkverbod. Gaat om het feit dat jij je eigen mede-landers kennelijk ziet als types waar jij niet geassocieerd mee wilt wordenquote:Op vrijdag 4 april 2025 13:11 schreef DjVero het volgende:
[..]
Emigreren vanwege een vuurwerkVERBOD, gekkigheid, snap je zelf ook wel.
Nivea bro, dat heb ik namelijk nooit gezegd. Ik vind het wel extreem jammer dat zo'n mooie traditie gesloopt wordt en Nederlanders het maar laten gebeuren.quote:Op vrijdag 4 april 2025 13:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gaat niet om het vuurwerkverbod. Gaat om het feit dat jij je eigen mede-landers kennelijk ziet als types waar jij niet geassocieerd mee wilt worden
Lekker generaliseren, dat getuigt wel van intelligentie inderdaad.quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:09 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je klinkt nu een beetje als iemand die zonder alcohol het op een feestje niet gezellig kan hebben...
Waarom konden ze nu niet handhaven dan? Legaal vuurwerk afsteken is alleen toegestaan tussen 18:00 en 02:00 31/12 - 01/01. Buiten dat tijd window is het sowieso al illegaalquote:Op vrijdag 4 april 2025 12:45 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik woon in een nogal 'volkse' buurt, waarin de dagen rondom de jaarwisseling veel weg hebben van oorlogsgebied. Ik denk niet dat zo'n verbod veel uit gaat halen, al het spul wat hier de lucht in gaat komt vanuit Duitsland, 10 km verderop.
Het enige verschil is straks dat de politie kan handhaven op het afsteken ervan, maar vraag mij ten zeerste af of ze die confrontatie elke keer willen en kunnen aangaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |