abonnement Unibet Coolblue
pi_202261612
Omdat TS begint: Ik wel. Ik steek al jaren geen vuurwerk meer af. In m'n tienerjaren vond ik het wel grappig, spannend en stoer, maar nu... meh.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 20 november 2021 @ 14:37:08 #2
74056 crew  ToT
pi_202261713
Dus omdat je het zelf niet meer doet, vind je dat het maar verboden moet worden? :?
pi_202261767
Nee niet leuk, nu komen er nog meer busjes met het zware spul het land in gewoon omdat de vraag enorm toeneemt.
Slim weer.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202261777
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:37 schreef ToT het volgende:
Dus omdat je het zelf niet meer doet, vind je dat het maar verboden moet worden? :?
Ik doe het zelf niet, ben niet van mening dat het verboden moet worden maar ben er stiekem toch wel blij mee.
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:42 schreef halfway het volgende:
Nee niet leuk, nu komen er nog meer busjes met het zware spul het land in gewoon omdat de vraag enorm toeneemt.
Slim weer.
Dat is een heel ander verhaal.
Conscience do cost.
pi_202261788
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:37 schreef ToT het volgende:
Dus omdat je het zelf niet meer doet, vind je dat het maar verboden moet worden? :?
Waar staat dat?

Even voor de duidelijkheid: Ik heb geen mening over de besluitvorming over het al dan niet verbieden van vuurwerk. Toen het nog was toegestaan had ik dezelfde mening, namelijk dat vuurwerk stom is. Maar dat was het wel zo'n beetje. Ik heb geen demonstratie georganiseerd, laat staan met eentje meegelopen. En ik zal de laatste zijn die anderen gaat vertellen dat ze niks mogen afsteken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 20 november 2021 @ 14:46:43 #6
74056 crew  ToT
pi_202261811
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Waar staat dat?

Even voor de duidelijkheid: Ik heb geen mening over de besluitvorming over het al dan niet verbieden van vuurwerk. Toen het nog was toegestaan had ik dezelfde mening, namelijk dat vuurwerk stom is. Maar dat was het wel zo'n beetje. Ik heb geen demonstratie georganiseerd, laat staan met eentje meegelopen. En ik zal de laatste zijn die anderen gaat vertellen dat ze niks mogen afsteken.
Je zegt dat je blij met het verbod bent en komt daarna met het argument dat je het vroeger wel leuk vond en nu niet meer zo.
Of was dat niet als argument bedoeld maar gewoon als anekdote tussendoor en moet je argument nog komen?
pi_202261904
Alle kadden.
pi_202261906
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:46 schreef ToT het volgende:

[..]
Je zegt dat je blij met het verbod bent en komt daarna met het argument dat je het vroeger wel leuk vond en nu niet meer zo.
Of was dat niet als argument bedoeld maar gewoon als anekdote tussendoor en moet je argument nog komen?
Dan zie je mijn argument maar als anekdote. Whatever.

Dat ik blij ben met een verbod wil niet zeggen dat ik maar vond dat het verboden moest worden. Ik hoop maar dat het zo duidelijk is, want ik kan het niet mooier voor je maken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_202261994
quote:
16s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:28 schreef Ridocar het volgende:
Omdat TS begint: Ik wel. Ik steek al jaren geen vuurwerk meer af. In m'n tienerjaren vond ik het wel grappig, spannend en stoer, maar nu... meh.
Dus vind jij t prima dat deze jeugd niet hetzelfde beleefd als jij?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 20 november 2021 @ 15:03:42 #10
74056 crew  ToT
pi_202262013
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 15:00 schreef Chinless het volgende:

[..]
Dus vind jij t prima dat deze jeugd niet hetzelfde beleefd als jij?
Blij mee zelfs.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 20 november 2021 @ 15:04:10 #11
74056 crew  ToT
pi_202262016
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:53 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Dan zie je mijn argument maar als anekdote. Whatever.

Dat ik blij ben met een verbod wil niet zeggen dat ik maar vond dat het verboden moest worden. Ik hoop maar dat het zo duidelijk is, want ik kan het niet mooier voor je maken.
Waarom ben je blij met het verbod? Puur omdat je het zelf niet zo leuk meer vindt?
pi_202262035
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 15:04 schreef ToT het volgende:

[..]
Waarom ben je blij met het verbod? Puur omdat je het zelf niet zo leuk meer vindt?
Ja.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 15:00 schreef Chinless het volgende:

[..]
Dus vind jij t prima dat deze jeugd niet hetzelfde beleefd als jij?
Ja.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_202262076
Gewoon doorgaan.
Niks van dat verbod aantrekken hoppa _O_
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_202262101
Mijn laatste keer was, hoe ik in een half uur voor 750 gulden de lucht in schoot, omdat je maar een keer een eeuwwisseling meemaakt.

Daarvoor deed ik wel mee, maar was de spanning naar het moment toe groter, dan het moment zelf.

Ik mis er eigenlijk niks aan, dat ik al 20 jaar niet meer afsteek.
Ik vind het wel goed zo.

Wat ik van het verbod vind?
Aan de ene kant heb ik het vroeger zelf ook gedaan, dus eigenlijk mag ik er niet voor zijn.

Aan de andere kant, als ze zitten met pfas, CO² en klimaatdoelen, waardoor er geen huizen gebouwd kunnen worden om het woningtekort aan te pakken, vind ik het eigenlijk van de zotte om in 1(?) avond meer zwavel, roet en andere chemicaliën de lucht in te spuiten, dan we in een jaar kunnen besparen.

Bij windstil weer hangt er nog dagen een sluier van rook/roet en de geur van verbrand kruit in de lucht.

Om maar te zwijgen van alle onverteerbare troep die overal blijft liggen.
Je weet wel, dat kapje van die vuurpijl, in dat perkje, die je na 10 jaar ineens mist.

Maar allereerst natuurlijk voor alle (bange) dieren en alle mensen en dieren die na een nachtje 'lol' verminkt door het leven moeten en de artsen en verpleegkundigen die ze weer mogen oplappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door marc0871 op 20-11-2021 15:30:44 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_202262106
Vond vuurwerk toen ik 6-18 jaar was nog wel leuk, maar sinds ik een huisdier en eigen woning heb vind ik het eigenlijk best wel gevaarlijk. Huisdieren worden helemaal lijp, en ieder jaar gaan hier auto's in de fik en mensen gewond. Nee van mij hoeft het niet meer. Liever per gemeente of plaats een vuurwerkshow.
  zaterdag 20 november 2021 @ 15:11:43 #16
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_202262118
Ik heb nooit wat met vuurwerk gehad, maar ik heb een hekel aan verbieden en een overheid die zich overal mee wil bemoeien.

Daarom ben ik in deze kwestie pro vuurwerk en tegen een verbod.
pi_202262133
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 15:10 schreef marc0871 het volgende:
Aan de ene kant heb ik het vroeger zelf ook gedaan, dus eigenlijk mag ik er niet voor zijn.
Hoezo niet? rare redenatie, je denkbeeld veranderd toch met de jaren.
pi_202262137
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:53 schreef Socios het volgende:
Alle kadden.
En honten, niet te vergeten.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 20 november 2021 @ 15:13:17 #19
74056 crew  ToT
pi_202262144
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 15:09 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Gewoon doorgaan.
Niks van dat verbod aantrekken hoppa _O_
Hier knallen ze sowieso het hele jaar door al. Ja het zal met de jaarwisseling wat rustiger zijn dan normaal (ook omdat bepaalde buren dit jaar verhuisd zijn).
Ik vind vuurwerk hartstikke leuk en vind het jammer dat het verdwijnt, ook al steek ik zelf niks af.
Maar we gaan binnenkort zonnepanelen nemen en hier in de buurt wordt wel geklaagd over verminderde opbrengsten daarmee door vuurwerkresten er op. Dan is het verbod dus wel weer prettig. En ik zit soms in Augustus nog vuurwerkresten uit het grind in de voortuin weg te peuteren.
Toch blijf ik wel vinden dat het bij de jaarwisseling hoort.
pi_202262216
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 15:11 schreef dexamfetamine het volgende:
Vond vuurwerk toen ik 6-18 jaar was nog wel leuk, maar sinds ik een huisdier en eigen woning heb vind ik het eigenlijk best wel gevaarlijk. Huisdieren worden helemaal lijp, en ieder jaar gaan hier auto's in de fik en mensen gewond. Nee van mij hoeft het niet meer. Liever per gemeente of plaats een vuurwerkshow.
Voor een show heb je een pyrotechnicus nodig.
Daar zijn er maar weinig van.
Is al eens eerder geopperd en toen hadden ze het over 100, misschien 150.
Iig te weinig om in elke gemeente, laat staan in elke woonkern, een show te geven.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_202262279
Ergens wel jammer. Mijn nichtje vindt het machtig mooi. Maar goed gezien het feit dat er busladingen vol randdebielen zijn het het als afweer artillerie gebruiken snap ik de keus wel.
pi_202262326
Ik ben er blij mee. Normaal interesseert het me niet wat een ander gezellig en leuk vindt, als je maar geen schade toebrengt. En bij dat laatste wringt de schoen bij vuurwerk. Dat je je eigen hand eraf schiet, dat is je eigen probleem.
Maar ik ben zelf getuige geweest van blinde paniek bij huisdieren en dan al die rotzooi in de lucht.

Als dat er niet was, zou ik zeggen, jongens, laat nog maar een mooie vuurpijl zien. Maar ik vind vuurwerk kinderlijk, maar dat is geen argument waard, er zijn ook genoeg volwassen mannen met lego en treintjes.
pi_202262372
Ik vind vuurwerk best eng in de buurt dus prima een verbod. Helaas vorig jaar wel gemerkt dat er vlak naast mijn huis een paar bommen werden afgestoken. Dacht echt dat ik in een oorlog beland was. Om nog maar te zwijgen over de overlast voor huisdieren en mensen die echt een oorlog hebben meegemaakt.
pi_202262437
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 15:12 schreef dexamfetamine het volgende:

[..]
Hoezo niet? rare redenatie, je denkbeeld veranderd toch met de jaren.
Nou, ja, ik vind het ergens hypocriet om iets te willen verbieden waar ik vroeger ook plezier aan heb beleefd.

Aan de andere kant lopen ze nu ook met weapons grade vuurwerk naar elkaar en de politie en hulpdiensten te gooien.
Begint toch een beetje eng te worden.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_202263301
Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit.
Ik vind vuurwerk wel eng.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_202263336
Het vuurwerk nu is veel en veel zwaarder dan 40 jaar geleden. Als ik de afgelopen jaren denk aan de enorme bommen, ik vind dat niet normaal meer.
pi_202263589
Je kan het wel verbieden, maar daarmee ben je nog niet van de de illegale zware troep af die ze het hele jaar afsteken. Dus uiteindelijk is dit behoorlijk nutteloos. Kijk maar eens naar de rellen of wedstrijd van Feyenoord in Rotterdam, het hele jaar door geen gebrek aan vuurwerk. :')
  zaterdag 20 november 2021 @ 16:47:09 #28
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202263602
Dat huisdier-argument vind ik zo'n onzin. Ik vind ook wel eens wat niet leuk. Beleid maken vanwege een fucking hond vind ik echt een brug te ver.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 20 november 2021 @ 16:48:52 #29
319979 Fok-it
All is well
pi_202263622
Ik ben wel blij met het verbod. Niet dat ik nu naïef ben en denk dat er geen vuurwerk meer de lucht in wordt gestoken, maar hopelijk wordt het wel steeds minder de komende jaren.

Ik vind het zielig en vooral nutteloos voor dieren, het is extra moeite voor zorgpersoneel die op nieuwjaarsnacht debieltjes moeten verzorgen die er niet mee om kunnen gaan, het is slecht voor het milieu.

Ik vond het vroeger overigens ook erg leuk hoor, maar ik ben geen 14 meer.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 20 november 2021 @ 16:49:30 #30
319979 Fok-it
All is well
pi_202263642
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:47 schreef BasEnAad het volgende:
Dat huisdier-argument vind ik zo'n onzin.
Mensen die zelf niks met dieren hebben vinden dat al snel onzin ja.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202263694
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:49 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Mensen die zelf niks met dieren hebben vinden dat al snel onzin ja.
Ik heb zelf huisdieren maar die ene dag dat ze wat banger zijn is geen reden om het helemaal te verbieden, zou wel erg soft beleid zijn. Wat is het volgende, autorijden verbieden want katten worden overreden?

Ik zie liever grote georganiseerde vuurwerkshows i.p.v. helemaal geen vuurwerk.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 20 november 2021 @ 16:54:32 #32
319979 Fok-it
All is well
pi_202263709
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:53 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik zie liever grote georganiseerde vuurwerkshows i.p.v. helemaal geen vuurwerk.
Dat mag ook. Maar vuurwerkliefhebbers vinden dat natuurlijk net zo kut als helemaal geen vuurwerk
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202263725
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:53 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik heb zelf huisdieren maar die ene dag dat ze wat banger zijn is geen reden om het helemaal te verbieden, zou wel erg soft beleid zijn. Wat is het volgende, autorijden verbieden want katten worden overreden?

Ik zie liever grote georganiseerde vuurwerkshows i.p.v. helemaal geen vuurwerk.
Een vuurwerkshow kun je natuurlijk wat makkelijker ontwijken als je niet met je hond erbij gaat staan kijken.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 20 november 2021 @ 16:55:50 #34
319979 Fok-it
All is well
pi_202263729
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:53 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Wat is het volgende, autorijden verbieden want katten worden overreden?
Natuurlijk niet, ik snap echt niet waarom dat altijd meteen compleet uit zijn verband moeten worden gerukt

Is toch compleet wat anders?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202263777
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, ik snap echt niet waarom dat altijd meteen compleet uit zijn verband moeten worden gerukt

Is toch compleet wat anders?
Overdreven ja, maar niet totaal anders. Je wilt iets verbieden omdat je het zielig vind voor de dieren. Dieren die overreden worden door auto's vind ik zieliger dan honden die bang zijn voor vuurwerk.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202263787
Het maakt mij weinig uit, ik zelf doe het niet maar had er ook geen last van.
Vaak is het wel zo mensen die er zelf een hekel aan hebben willen een verbod.
pi_202263793
Ik vond het zelf een mooi gebaar om het nieuw jaar mee in te gaan, als een echte jaarwisseling door precies om 00:00 mooi vuurwerk te knallen en dat het daarna 00:05 uur voorbij is. Maar ik vind het enorm irritant als mensen maar blijven doorknallen, ik heb een hekel aan dat harde geluid. Dan zijn er natuurlijk ook de mensen die vervolgens nog elke dag erna vuurwerk blijven knallen. Ik vind het vuurwerkverbod dus wel prima, ik lig er niet wakker van. Kan er juist beter van slapen.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 20 november 2021 @ 17:00:51 #38
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_202263823
Geen vuurwerk =goed vuurwerk :Y)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 20 november 2021 @ 17:02:33 #39
319979 Fok-it
All is well
pi_202263860
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:59 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Overdreven ja, maar niet totaal anders. Je wilt iets verbieden omdat je het zielig vind voor de dieren. Dieren die overreden worden door auto's vind ik zieliger dan honden die bang zijn voor vuurwerk.
Niet puur en alleen daarom, maar als je argumenten moet aanhalen dan kan die er ook bij inderdaad. Een vervoersmiddel kan je niet vergelijken met vermaak

Dan kan je net zo goed zeggen tegen mensen die tegen roken zijn ze ook niet in een stad zouden mogen wonen vanwege uitlaatgassen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202263888
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 15:13 schreef ToT het volgende:

[..]
Hier knallen ze sowieso het hele jaar door al. Ja het zal met de jaarwisseling wat rustiger zijn dan normaal (ook omdat bepaalde buren dit jaar verhuisd zijn).
Ik vind vuurwerk hartstikke leuk en vind het jammer dat het verdwijnt, ook al steek ik zelf niks af.
Maar we gaan binnenkort zonnepanelen nemen en hier in de buurt wordt wel geklaagd over verminderde opbrengsten daarmee door vuurwerkresten er op. Dan is het verbod dus wel weer prettig. En ik zit soms in Augustus nog vuurwerkresten uit het grind in de voortuin weg te peuteren.
Toch blijf ik wel vinden dat het bij de jaarwisseling hoort.
In december/januari doen je zonnepanelen sowieso vrijwel niets en tegen de tijd dat je zonnepanelen weer wat gaan doen is de vuurwerk rotzooi er al afgeregent.

Enige argument wat geldig is (maar die stel je niet) is dat vuurwerk zonnepanelen kan beschadigen.
Je zonnepanelen moeten wel heel erg vies worden wil je dat terug zien in de logboeken met 3 cijfers achter de komma.
pi_202263904
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:02 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dan kan je net zo goed zeggen tegen mensen die tegen roken zijn ze ook niet in een stad zouden mogen wonen vanwege uitlaatgassen.
U lost me here
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 20 november 2021 @ 17:05:21 #42
319979 Fok-it
All is well
pi_202263916
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:04 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
U lost me here
Ja, omdat de vergelijking mank slaat.

net als jouwe
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_202263958
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:05 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja, omdat de vergelijking mank slaat.

net als jouwe
Mijn vergelijking is nog enigzins redelijk. Je wilt geen dierenleed dus je gaat daar maatregelen op nemen.
Je wilt geen uitlaatgassen, dus je gaat een bepaalde groep de rechten ontnemen om in een stad te wonen? Daar los je het probleem toch niet mee op
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 20 november 2021 @ 17:09:18 #44
319979 Fok-it
All is well
pi_202263985
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:07 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Mijn vergelijking is nog enigzins redelijk. Je wilt geen dierenleed dus je gaat daar maatregelen op nemen.
Je wilt geen uitlaatgassen, dus je gaat een bepaalde groep de rechten ontnemen om in een stad te wonen? Daar los je het probleem toch niet mee op
En je ontneemt mensen met jouw vergelijking niet het recht om een auto te mogen besturen?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 20 november 2021 @ 17:09:35 #45
74056 crew  ToT
pi_202263994
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:03 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]
In december/januari doen je zonnepanelen sowieso vrijwel niets en tegen de tijd dat je zonnepanelen weer wat gaan doen is de vuurwerk rotzooi er al afgeregent.

Enige argument wat geldig is (maar die stel je niet) is dat vuurwerk zonnepanelen kan beschadigen.
Je zonnepanelen moeten wel heel erg vies worden wil je dat terug zien in de logboeken met 3 cijfers achter de komma.
_O- Okee dan, dan weet ik ook dat de buurman hier uit z'n nek zat te lullen! :D ^O^
pi_202264020
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:09 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En je ontneemt mensen met jouw vergelijking niet het recht om een auto te mogen besturen?
In mijn vergelijking ontneem ik iedereen het recht, niet alleen mensen die daar een bepaalde mening over hebben
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202264023
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 15:10 schreef marc0871 het volgende:
Mijn laatste keer was, hoe ik in een half uur voor 750 gulden de lucht in schoot, omdat je maar een keer een eeuwwisseling meemaakt.

Daarvoor deed ik wel mee, maar was de spanning naar het moment toe groter, dan het moment zelf.

Ik mis er eigenlijk niks aan, dat ik al 20 jaar niet meer afsteek.
Ik vind het wel goed zo.

Wat ik van het verbod vind?
Aan de ene kant heb ik het vroeger zelf ook gedaan, dus eigenlijk mag ik er niet voor zijn.

Aan de andere kant, als ze zitten met pfas, CO² en klimaatdoelen, waardoor er geen huizen gebouwd kunnen worden om het woningtekort aan te pakken, vind ik het eigenlijk van de zotte om in 1(?) avond meer zwavel, roet en andere chemicaliën de lucht in te spuiten, dan we in een jaar kunnen besparen.

Bij windstil weer hangt er nog dagen een sluier van rook/roet en de geur van verbrand kruit in de lucht.

Om maar te zwijgen van alle onverteerbare troep die overal blijft liggen.
Je weet wel, dat kapje van die vuurpijl, in dat perkje, die je na 10 jaar ineens mist.

Maar allereerst natuurlijk voor alle (bange) dieren en alle mensen en dieren die na een nachtje 'lol' verminkt door het leven moeten en de artsen en verpleegkundigen die ze weer mogen oplappen.
Een uitstekende post waar ik het volledig mee eens ben.

Alleen voor het vetgedrukte heb ik een toevoeging. Dat argument kun je wel achterwege laten. Ik zou ook geen bezwaar hebben tegen het vuurwerk van, bijvoorbeeld, 1970. Maar dat is onvergelijkbaar met de huidige tijd. Zowel de hoeveelheid als de zwaarte van het vuurwerk is enorm toegenomen. De grap is er van af. Het gaat nu om een kleine burgeroorlog met zware explosieven.
pi_202264172
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 17:11 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Een uitstekende post waar ik het volledig mee eens ben.

Alleen voor het vetgedrukte heb ik een toevoeging. Dat argument kun je wel achterwege laten. Ik zou ook geen bezwaar hebben tegen het vuurwerk van, bijvoorbeeld, 1970. Maar dat is onvergelijkbaar met de huidige tijd. Zowel de hoeveelheid als de zwaarte van het vuurwerk is enorm toegenomen. De grap is er van af. Het gaat nu om een kleine burgeroorlog met zware explosieven.
Ja, daar had ik deze nog op ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 15:28 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Nou, ja, ik vind het ergens hypocriet om iets te willen verbieden waar ik vroeger ook plezier aan heb beleefd.

Aan de andere kant lopen ze nu ook met weapons grade vuurwerk naar elkaar en de politie en hulpdiensten te gooien.
Begint toch een beetje eng te worden.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_202264950
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 november 2021 16:46 schreef Maerwynn het volgende:
Je kan het wel verbieden, maar daarmee ben je nog niet van de de illegale zware troep af die ze het hele jaar afsteken. Dus uiteindelijk is dit behoorlijk nutteloos. Kijk maar eens naar de rellen of wedstrijd van Feyenoord in Rotterdam, het hele jaar door geen gebrek aan vuurwerk. :')
Te hard rijden is ook verboden, maar je ontkomt ook niet aan idioten op zaterdagnacht op de weg. Dat betekent niet dat een verbod niet werkt.
pi_202264968
ik steek het al 10 jaar niet meer af!!

maar vind het wel grappig wat er in Rotterdam gebeurd is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')