abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202199106
quote:
Hij nam zijn verantwoordelijkheid. Kyle Rittenhouse zag op tv hoe mensen werden bestolen en hun bezittingen in brand werden gestoken. Daarop pakte hij zijn AR-15-semi-automatische wapen en ging hij de stad in om ze te beschermen. Een patriot die voor anderen in de bres sprong. Althans, zo ziet rechts Amerika hem: er werd geld ingezameld voor zijn verdediging.

Voor links Amerika is Rittenhouse een terrorist van eigen bodem, die uit racistische motieven naar de wapens greep en de confrontatie zocht. Volgens hen zijn de helden de drie mannen die door Rittenhouse werden neergeschoten. Zij probeerden hem te stoppen voor hij nog meer ellende kon aanrichten.

Twee Amerika's staan recht tegenover elkaar in de rechtszaak tegen Kyle Rittenhouse, die op 25 augustus 2020 in Kenosha, Wisconsin twee mensen doodde en een derde zwaar verwondde. Gisteren waren de slotpleidooien in de zaak, de jury is in beraad en kan ieder moment met een oordeel komen. Het gevoel dat bleef hangen gisteravond: vrijspraak voor Rittenhouse is zeker niet uitgesloten.

Bestuurders in Kenosha en de wijde omgeving bereiden zich voor op emotionele reacties, wat de jury ook beslist. De gouverneur van Wisconsin heeft vijfhonderd leden van de Nationale Garde paraat staan. Bij de politie in Chicago, honderd kilometer ten zuiden van Kenosha in de staat Illinois, zijn de verloven voor de komende dagen ingetrokken.
Black Lives Matter

Het begon allemaal met zeven politiekogels in de rug van Jacob Blake. Die 29-jarige zwarte man uit Kenosha werd bij een ruzie op straat zonder directe dreiging door een agent neergeschoten. Het was augustus vorig jaar, de Black Lives Matter-beweging demonstreerde in Amerikaanse steden na de eerdere moord op George Floyd. En de presidentsverkiezingen waren in aantocht: president Trump eiste law and order en een einde aan de demonstraties.

Het neerschieten van Blake werd destijds gefilmd:
Agent VS schiet zeven keer van achteren op zwarte man

Het stadje Kenosha werd direct na het politiegeweld tegen Jacob Blake een nieuw centrum van protest voor BLM. Wij waren er ook voor de NOS en zagen hoe vreedzame demonstranten laat in de avond plaatsmaakten voor anarchisten en radicaal-linkse relschoppers. Drie nachten op rij staken ze auto's in brand, gooiden ze ruiten in en werden winkels en bedrijven geplunderd.

We zagen ook de tegenreactie: mannen en vrouwen uit de wijde omgeving hingen zware wapens om en kwamen naar Kenosha, naar eigen zeggen om de eigendommen van de inwoners te beschermen. Sommigen vormden goed georganiseerde milities, anderen kwamen alleen of in kleine groepjes. Zoals Kyle Rittenhouse, op dat moment 17 jaar oud.

Vlak voor middernacht ging het mis, toen relschoppers en militieleden elkaar troffen in het centrum van Kenosha. Een man gooide een plastic tas naar Rittenhouse. De twee raakten in een achtervolging waarbij Rittenhouse vier schoten loste op de man. Hij was op slag dood. Rittenhouse vluchtte weg, werd tegen het asfalt gewerkt, waarop hij liggend op de grond nog twee mannen neerschoot. Een van hen overleed ook ter plekke, de ander verloor een deel van zijn arm maar overleefde.

Van het incident werden deze schokkende beelden gemaakt:
Derde grimmige nacht in Wisconsin: man wordt neergeschoten in Kenosha

Voor niet-Amerikanen klinken deze feiten misschien vrij onomstotelijk: een minderjarige jongen die illegaal met een automatisch wapen rondloopt, een avondklok negeert, eigen rechter speelt en zo drie mensen neerschiet.

Maar dit is Amerika, het is Wisconsin, waar openlijk een wapen dragen mag. Weliswaar is dat voor een minderjarige verboden, maar dat is hooguit wangedrag; een kleine overtreding. In Wisconsin mag je een wapen gebruiken om jezelf te verdedigen, zolang je logischerwijs het gevoel kunt hebben dat je wordt bedreigd.

Tijdens de rechtszaak die de afgelopen twee weken werd gevoerd in de rechtbank van Kenosha, liep de openbaar aanklager daar tegenaan. Bewijs maar eens dat Rittenhouse zich niet bedreigd voelde. Daarbij stond de rechter alleen toe dat de zaak ging over het moment zelf: de confrontatie tussen de relschoppers en Rittenhouse. De aanloop, de keuze van de jongen om bewapend de stad in te gaan en de spanningen op te zoeken, werd grotendeels buiten beschouwing gelaten.
Diepgeworteld recht

Op basis van de vele videobeelden van de bewuste nacht, ontstonden twee verhalen in de rechtbank. Waarbij de aanklager de jury ervan probeerde te overtuigen dat Rittenhouse uit was op een confrontatie. En dat de mannen die hij neerschoot geen bedreiging voor hem waren, maar hem alleen probeerden te ontwapenen. De verdediging betoogde het tegenovergestelde: Rittenhouse was in gevaar en moest wel schieten.

Rittenhouse zelf legde in tranen deze verklaring af:
Tiener die twee mensen doodschoot bij protest in VS in tranen tijdens verhoor

Als hij wordt veroordeeld, is de helft van Amerika woest. Republikeinen en rechtse media als Fox News zullen het uitleggen als een nieuw bewijs dat in het Amerika van vandaag het diepgewortelde recht op zelfverdediging langzaam verdwijnt.

Vrijspraak zal voor links Amerika en BLM-activisten moeilijk te verkroppen zijn. Alleen al vanwege de zaak waarvoor zij strijden: gelijke behandeling ongeacht huidskleur. Want hoe aannemelijk is het dat een zwarte man die heeft gedaan wat Rittenhouse deed, ermee wegkomt?
https://nos.nl/artikel/24(...)-de-zaak-rittenhouse

Interessante rechtszaak deze. Heb de beelden gezien en ik zou niet weten hoe mensen tot een andere conclusie dan zelfverdediging zouden kunnen komen. De eerste dode was een agressieve dwerg die er letterlijk om vroeg die avond. De tweede sloeg hem met een skatebord op zijn hoofd terwijl hij weg aan het rennen was. De man die het overleefd heeft, had zelf ook een illegaal wapen in zijn hand en stond op het punt te schieten. Het was ook geen racistische massamoord onder zwarten, want alle geschoten mensen zijn blank.

Het is wel belachelijk dat er schijnbaar geen wet is waarmee minderjarige Rittenhouse celstraf kan krijgen voor het dragen van een wapen, na een avondklok.

Heb ook wat beelden van de rechtszaak gezien en ik ben blij niet in de VS te wonen. De rechter is een clown. Pinch to zoom kent hij als boomer niet en mag dus niet. Zijn ringtone:
De aanklager is een nog grotere idioot. Bewijs aandragen dat hij niet mocht aandragen. Verboden verdachtmakingen dat een verdachte gebruik maakt van zijn zwijgrecht. Call of Duty aandragen dat Rittenhouse wilde gaan schieten. Enzovoorts.
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:07:22 #2
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202199127
Je kan zeggen over die Amerikanen wat je wil, maar ze hechten wel waarde aan hun grondrechten.

Als je in Nederland jezelf verdedigt tegen een dief krijg je nog straf ook _O-
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_202199157
Ben ook wel benieuwd. Die aanklager is wel bijzonder bezig zeg maar :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_202199165
Wie is hier nou rouwig onder behalve de nabestaanden?
Dit is het risicovan het vak als relnicht.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 november 2021 @ 11:11:53 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202199166
quote:
Want hoe aannemelijk is het dat een zwarte man die heeft gedaan wat Rittenhouse deed, ermee wegkomt?
De vraag stellen is hem beantwoorden, lijkt me.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_202199167
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:07 schreef SuperNeger het volgende:
Je kan zeggen over die Amerikanen wat je wil, maar ze hechten wel waarde aan hun grondrechten.

Je mag je hier verdedigen hoor.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:13:04 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202199173
Reppen over zelfverdediging terwijl meneer met een assault rifle naar de stad is gegaan is ergens wel grappig.
Only in Murica.

[ Bericht 4% gewijzigd door Twiitch op 16-11-2021 11:21:13 ]
pi_202199199
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Klopt maar heel beperkt.
Een inbreker mag je bv niet doodslaan helaas maar alleen wegjagen of met beperkte fysieke handelingen vasthouden tot de politie komt.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202199242
Keer wat anders als North vs South
pi_202199254
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De vraag stellen is hem beantwoorden, lijkt me.
George Zimmermann is een hispanic die ook vrij werd gesproken.
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:20:34 #11
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202199263
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
Een inbreker mag je bv niet doodslaan helaas
Dat is omdat wij een beschaafd land zijn waar we inbrekers niet standrechtelijk executeren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_202199291
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Als je niet meer weg kan rennen ja en dan maar bidden dat je geen klap teveel geeft in de flight or fight modus.

Wat wel grappig is want in deze rechtszaak heeft de verdachte ook iedereen neergeschoten terwijl hij aan het vluchten was.
pi_202199376
Die Rittenhouse lijkt me een ontzettende loser en een schoolvoorbeeld van alles wat er mis is in dat primitieve land.

Maar het was wel zelfverdediging.
Conscience do cost.
pi_202199497
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je niet meer weg kan rennen ja en dan maar bidden dat je geen klap teveel geeft in de flight or fight modus.

Wat wel grappig is want in deze rechtszaak heeft de verdachte ook iedereen neergeschoten terwijl hij aan het vluchten was.
Jij bent dus echt to-taal niet op de hoogte van deze zaak blijkt. Reageer dan niet a.u.b.
pi_202199545
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:36 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Jij bent dus echt to-taal niet op de hoogte van deze zaak blijkt. Reageer dan niet a.u.b.
TS mag niet meer reageren in zijn eigen topic :(
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 november 2021 @ 11:40:58 #16
284411 crew  heywoodu
pi_202199572
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja, niet geheel toevallig was zijn slachtoffer nogal donker van kleur.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_202199629
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Bullshit
pi_202199663
Blanke incel schiet andere blanke incels dood en nog weet men het op ras te betrekken. Wat een land..
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:50:28 #19
479315 SuperNeger
pi_202199695
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:47 schreef L_auteur het volgende:
Blanke incel schiet andere blanke incels dood en nog weet men het op ras te betrekken. Wat een land..
America is 1 grote soap _O-

1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:56:31 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202199786
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:13 schreef Twiitch het volgende:
Reppen over zelfverdediging terwijl meneer met een assault rifle naar de stad is gegaan is ergens wel grappig.
Only in Murica.
Wat kun je verwachten van een land waar wapengeweld wél en een paar blote borsten níet door de filmkeuring komen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 november 2021 @ 11:59:34 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202199835
Ik heb nog nooit een zaak gezien waar ik beide kanten echt zo gigantisch achterlijk vond.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:03:05 #22
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202199883
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:50 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hmmm, ik dacht dat het dit was waartegen ze protesteerden.
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:04:36 #23
479315 SuperNeger
pi_202199910
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:03 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Ja een groot deel van de mensen verkeert in die veronderstelling.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:07:03 #24
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202199944
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Van het neerschieten van een ongewapende onschuldige ZWARTE tiener!!! |:(

Waarbij Zimmermann een BLANKE hispanic is |:(
Krekker is de bom!
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:08:17 #25
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202199961
BREAKING! Links en rechts Amerika tegenover elkaar!

:Z
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_202199999
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:19 schreef Frutsel het volgende:
Keer wat anders als North vs South
*dan

Tupac komt terug stond in z'n boek. Hopelijk ben ik tegen die tijd eindelijk een neger.

Groetjes,
Thijs
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 november 2021 @ 12:12:13 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202200016
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Gewoon ombouwen naar vrouw dus.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202200034
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:07 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Van het neerschieten van een ongewapende onschuldige ZWARTE tiener!!! |:(

Waarbij Zimmermann een BLANKE hispanic is |:(
Alle blanke Aziaten nog aan toe!!
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:17:26 #29
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202200094
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:50 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik ben absoluut geen fan van BLM, integendeel. Maar dit soort plaatjes zijn natuurlijk ook bewust gemaakt om nog meer verdeeldheid te veroorzaken door statistieken bewust verkeerd te gebruiken en halve waarheden te verspreiden.

Focus van BLM was (goedkeuring van) geweld vanuit de overheid jegens zwarten:
- politiegeweld tegen zwarten waar de agenten er vaak zonder enig onderzoek mee wegkwamen
- (blanke) burgers die (onschuldige) zwarten neerschoten omdat ze van mening waren ze zich verdacht gedroegen, die er dan, soms zelfs zonder onderzoek, mee wegkwamen.

Dat is natuurlijk heel iets anders dan zwarte criminelen die andere zwarten (of een blanke) neerschieten en daarvoor ook gewoon levenslang of doodstraf krijgen wanneer ze worden gepakt.
Krekker is de bom!
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:19:57 #30
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202200125
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Alle blanke Aziaten nog aan toe!!
Kan je wel lollig gaan lopen doen, JIJ bent degene die erover begon en je sloeg echt totaal de plank mis met jouw voorbeeld, aangezien het in de VS overduidelijk een "blank vs zwart" case was.
Krekker is de bom!
pi_202200192
Dit heeft echt helemaal niks met BLM te maken. Er is niet één zwarte bij het voorval of de rechtszaak betrokken.
-XOXO-
pi_202200208
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Kan je wel lollig gaan lopen doen, JIJ bent degene die erover begon en je sloeg echt totaal de plank mis met jouw voorbeeld, aangezien het in de VS overduidelijk een "blank vs zwart" case was.
Er is zoveel achterlijkheid in dat land dat we maar beter een grapje kunnen maken op zijn tijd. Niet-blanken om het moment dat het je frame beter uitkomt omtoveren tot blanken is zo'n voorbeeld van Amerikaanse achterlijkheid.
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:31:15 #33
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202200296
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Er is zoveel achterlijkheid in dat land dat we maar beter een grapje kunnen maken op zijn tijd. Niet-blanken om het moment dat het je frame beter uitkomt omtoveren tot blanken is zo'n voorbeeld van Amerikaanse achterlijkheid.
Wat betreft de achterlijkheid in het land ben ik het met je eens.

Maar hispanics werden altijd al onderverdeeld in blanke en zwarte hispanics.
Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen. En er zitten natuurlijk genoeg hardliners tussen die de blanke hispanics helemaal geen blanken vinden.

Maar die hele extreme doorgeslagen focus op huidskleur (inclusief de "one-drup-rule" die men in het verleden officieel hanteerde en die daarna nog wel in de denkwijze bleef voorleven) is natuurlijk 1 v/d veroorzakers...
Krekker is de bom!
pi_202200306
quote:
Vlak voor middernacht ging het mis, toen relschoppers en militieleden elkaar troffen in het centrum van Kenosha. Een man gooide een plastic tas naar Rittenhouse. De twee raakten in een achtervolging waarbij Rittenhouse vier schoten loste op de man. Hij was op slag dood. Rittenhouse vluchtte weg, werd tegen het asfalt gewerkt, waarop hij liggend op de grond nog twee mannen neerschoot. Een van hen overleed ook ter plekke, de ander verloor een deel van zijn arm maar overleefde.

Van het incident werden deze schokkende beelden gemaakt:
Derde grimmige nacht in Wisconsin: man wordt neergeschoten in Kenosha

Voor niet-Amerikanen klinken deze feiten misschien vrij onomstotelijk: een minderjarige jongen die illegaal met een automatisch wapen rondloopt, een avondklok negeert, eigen rechter speelt en zo drie mensen neerschiet.
Godverdomme wat een berichtgeving weer. De feiten zijn dat Rittenhouse werd aangevallen en wegrende, en schoot toen dat niet lukte, vervolgens werd achtervolgd door ongetwijfeld peaceful protesters maar die toch wel overkwam als een lynchmob, een man heeft neergeschoten die zijn hersens probeerde in te slaan met skateboard toen hij op de grond lag, en een man slechts in de arm schoot toen die voor de 2e keer probeerde om hem, nog steeds op de grond liggend, dood te schieten.

Dit zou naar Nederlands recht waarschijnlijk 3 keer gewoon noodweer zijn. Hij voldeed keurig aan het subsidiariteitsvereiste door weg te rennen, een ander verdedigingsmiddel was niet voor handen. Het eerste geval kan nog als noodweer-exces beschouwd worden eventueel, die andere twee waren gewoon noodzakelijke zelfverdediging.

Dat het een eikel is om zich in die situatie te begeven met een geweer is een andere kwestie. Anderzijds, als hij zijn wapen had weggegooid is de vraag of hij het overleefd had.

[ Bericht 2% gewijzigd door Weltschmerz op 16-11-2021 14:09:42 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202200311
Als die jongen niet had geschoten was hij zelf slachtoffer geworden, de beelden van dat incident spreken voor zich. Die gaat niet veroordeeld worden, lijkt me sterk. Maar goed, in de VS weet je het maar nooit met die belachelijke rechtspraak.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_202200485
Als het een open carry state is dan speelt dat geen enkele rol in het proces, want dan is het gewoon zijn grondwettelijke recht dat te dragen, hoe achterlijk wij dat ook mogen vinden. Of dat ook inderdaad het geval is weet ik niet, ik kan me niet eens meer herinneren in welke staat het gebeurt is.
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:43:37 #37
3542 Gia
User under construction
pi_202200495
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Is niet zo heel gek als je ziet hoeveel moorden door zwarten gepleegd worden. Op zowel blanken als op de eigen bevolking.
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:46:45 #38
3542 Gia
User under construction
pi_202200541
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:17 schreef KreKkeR het volgende:

Focus van BLM was (goedkeuring van) geweld vanuit de overheid jegens zwarten:
- politiegeweld tegen zwarten waar de agenten er vaak zonder enig onderzoek mee wegkwamen
- (blanke) burgers die (onschuldige) zwarten neerschoten omdat ze van mening waren ze zich verdacht gedroegen, die er dan, soms zelfs zonder onderzoek, mee wegkwamen.

Dat is natuurlijk heel iets anders dan zwarte criminelen die andere zwarten (of een blanke) neerschieten en daarvoor ook gewoon levenslang of doodstraf krijgen wanneer ze worden gepakt.
Wat was er eerder? De zwarten die andere zwarten of blanken neerschieten, al dan niet gepakt worden, of de blanken en de politie die dat, al dan niet terecht, niet meer pikken?
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:51:51 #39
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202200608
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat was er eerder? De zwarten die andere zwarten of blanken neerschieten, al dan niet gepakt worden, of de blanken en de politie die dat, al dan niet terecht, niet meer pikken?
Politie die onschuldige zwarten in elkaar sloeg, neerschoot, etc. was eerder. Verdiep je maar eens in de recente Amerikaanse historie: https://nl.wikipedia.org/(...)_de_Verenigde_Staten
Vorming van getto's heeft hier ook mee te maken.

Maar ik snap niet zo goed waarom je deze vraag stelt. Probeer je er soms een "het is hunnies schuld"-verhaal van te maken? Want daar heeft verder niemand wat aan. Wat telt is dat de situatie verandert.
Krekker is de bom!
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:54:06 #40
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202200633
quote:
‘Eigen rechter speelt’. Koekoek!
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:55:26 #41
3542 Gia
User under construction
pi_202200652
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:51 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Politie die onschuldige zwarten in elkaar sloeg, neerschoot, etc. was eerder. Verdiep je maar eens in de recente Amerikaanse historie: https://nl.wikipedia.org/(...)_de_Verenigde_Staten
Vorming van getto's heeft hier ook mee te maken.

Maar ik snap niet zo goed waarom je deze vraag stelt. Probeer je er soms een "het is hunnies schuld"-verhaal van te maken? Want daar heeft verder niemand wat aan. Wat telt is dat de situatie verandert.
Zolang die amerikanen vasthouden aan hun recht op verdediging met een wapen, verandert er nooit wat.

Het is een bekend gegeven dat zwarten in Amerika vaak deel uitmaken van gangs en zich met allerlei criminaliteit bezig houden. Als een zwarte een blanke wil beroven en die blanke maakt gebruik van zijn recht op verdediging en die zwarte doodschiet, is dat zelfverdediging en hoeft die niet de bak in.
Als een zwarte een blanke wel beroven en de blanke neerschiet, lijkt het mij terecht dat hij hiervoor in de bak komt.

Statistiek is niet zwart/wit.
pi_202200663
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is omdat wij een beschaafd land zijn waar we inbrekers niet standrechtelijk executeren.
In een beschaafd land blijft men van andermans spullen af.
  dinsdag 16 november 2021 @ 12:56:18 #43
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_202200667
Ach, uiteindelijk heeft hij een veroordeeld kinderverkrachter en een vrouwenmepper doodgeschoten, dus we mogen hem op zich dankbaar zijn.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 16 november 2021 @ 13:00:00 #44
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202200735
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:55 schreef Gia het volgende:

[..]
Zolang die amerikanen vasthouden aan hun recht op verdediging met een wapen, verandert er nooit wat.

Het is een bekend gegeven dat zwarten in Amerika vaak deel uitmaken van gangs en zich met allerlei criminaliteit bezig houden.
En daarom hoeven agenten die onschuldige zwarten neerschieten, of buitensporig geweld gebruiken, niet gestraft te worden?

Daarom moeten blanken die onschuldige zwarten neerschieten worden vrijgesproken en/of wordt er soms aanvankelijk helemaal geen onderzoek ingesteld?

quote:
Als een zwarte een blanke wil beroven en die blanke maakt gebruik van zijn recht op verdediging en die zwarte doodschiet, is dat zelfverdediging en hoeft die niet de bak in.
Als een zwarte een blanke wel beroven en de blanke neerschiet, lijkt het mij terecht dat hij hiervoor in de bak komt.

Statistiek is niet zwart/wit.
Aanleiding voor dat hele BLM waren juist die cases waarbij geen sprake was van zelfverdediging en de blanke daders er toch mee wegkwamen, soms zelfs aanvankelijk zonder enig onderzoek.
Krekker is de bom!
pi_202200838
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit zou naar Nederlands recht waarschijnlijk 3 keer gewoon noodweer zijn. Hij voldeed keurig aan het subsidiariteitsvereiste door weg te rennen, een ander verdedigingsmiddel was niet voor handen. Het eerste geval kan nog als noodweer-exces beschouwd worden eventueel, die andere twee waren gewoon noodzakelijke zelfverdediging.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
afspraak tandarts verzetten
pi_202200850
Ach wat boeit het, paar Amerikanen minder...het is niet alsof ik ze anders wel gekend had.
pi_202200858
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
En daarom hoeven agenten die onschuldige zwarten neerschieten, of buitensporig geweld gebruiken, niet gestraft te worden?

Daarom moeten blanken die onschuldige zwarten neerschieten worden vrijgesproken en/of wordt er soms aanvankelijk helemaal geen onderzoek ingesteld?
[..]
Aanleiding voor dat hele BLM waren juist die cases waarbij geen sprake was van zelfverdediging en de blanke daders er toch mee wegkwamen, soms zelfs aanvankelijk zonder enig onderzoek.
Zodra kleur er iets met een zaak te maken heeft krijgt een groot deel van de mensen in de VS, maar ook NL een rode waas voor de ogen en gaat het rationele denken uit. Als zelfverdediging mag in de VS, maar niet als je zwart bent, ga dan lekker demonstreren bij een zwarte verdachte die onterecht de gevangenis in dreigt te gaan. In plaats daarvan gaan we achter een minderjarige idioot aan die 3 nog grotere idioten heeft neergeschoten. En de aanklaging is op zijn minst dubieus bezig geweest de afgelopen weken.
pi_202200888
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:07 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Welk deel is lachwekkend?
  dinsdag 16 november 2021 @ 13:11:56 #49
3542 Gia
User under construction
pi_202200896
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]
George Floyd was niet bepaald een brave, onschuldige burger.
Ben het met je eens dat de politie in Amerika wel erg trigger-happy is, of snel bang is voor eventueel geweld, zelfs als het er nog niet is.

Een zwart bendelid dat op straat loop te plunderen en te stelen zie ik niet als een onschuldig persoon. Soit, doodschieten gaat te ver, maar ja, die wapens he!

Ik weet zeker dat, als we hier in Nederland hetzelfde recht hadden als in de US om wapens te dragen in het openbaar dat Wilders al heel wat minder Mocro's in Nederland had gehad. Want hier zit vooral die bevolkingsgroep in bendes.
pi_202200968
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welk deel is lachwekkend?
ff met mijn AR15 geweer over straat in Nederland O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Tyranoesauroes op 16-11-2021 13:22:43 ]
pi_202200994
Links en rechts staan altijd tegenover elkaar in Amerika, dat zijn letterlijk de enige keuzes die je krijgt daar :') Ze vragen er nog net niet naar als je koffie besteld. Ze moeten echt af van dat twee partijen systeem daar want het verdeeld letterlijk de hele samenleving tot op het bot.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_202201074
Dit is de eerste neergeschoten man. Voor wie zich afvraagt waarom het geluid af en toe wegvalt: hij zegt shoot me nigger. Een echte BLM demonstrant zoals je ziet.
pi_202201103
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:18 schreef TigerXtrm het volgende:
Links en rechts staan altijd tegenover elkaar in Amerika, dat zijn letterlijk de enige keuzes die je krijgt daar :') Ze vragen er nog net niet naar als je koffie besteld. Ze moeten echt af van dat twee partijen systeem daar want het verdeeld letterlijk de hele samenleving tot op het bot.
Helaas komt dat irritante gedrag ook hier naar toe, zie Rechter niet onder de indruk van aanklager Rittenhouse
Daar gebruikt een bepaalde user precies dezelfde tactiek als ze daar doen.
pi_202201104
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:16 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Ik meen mij een Nederlandse juwelier te herinneren die vrij is gesproken voor het neerschieten van overvallers, maar is veroordeeld voor illegaal wapenbezit.

Als jij je illegale wapen bij je hebt en iemand is bezig met je hoofd te bewerken met een houten plank terwijl een andere komt aanrennen om je neer te schieten mag je dat ding best gebruiken volgens mij.
pi_202201126
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:07 schreef SuperNeger het volgende:

Onzin. Zolang het maar proportioneel is.

Als jij een ongewapende inbreker met een bijl helemaal in hakjes hakt is dat niet proportioneel.
  dinsdag 16 november 2021 @ 13:31:54 #56
479315 SuperNeger
pi_202201152
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:29 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Onzin. Zolang het maar proportioneel is.

Als jij een ongewapende inbreker met een bijl helemaal in hakjes hakt is dat niet proportioneel.
Dat is dus mijn punt. Je moet wachten tot hij jou in stukjes aan het hakken is dan is het pas proportioneel.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_202201194
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:56 schreef Mani89 het volgende:
Ach, uiteindelijk heeft hij een veroordeeld kinderverkrachter en een vrouwenmepper doodgeschoten, dus we mogen hem op zich dankbaar zijn.
ahhh als je veroordeeld bent mag je niet meer leven
pi_202201212
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik meen mij een Nederlandse juwelier te herinneren die vrij is gesproken voor het neerschieten van overvallers, maar is veroordeeld voor illegaal wapenbezit.

Als jij je illegale wapen bij je hebt en iemand is bezig met je hoofd te bewerken met een houten plank terwijl een andere komt aanrennen om je neer te schieten mag je dat ding best gebruiken volgens mij.
In zijn juwelierszaak ja, niet zomaar op straat.
pi_202201244
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:16 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Effe Nederlandse wet en Amerikaanse wet vergelijken. Ook effe China doen?

:|W

In de VS heb je nou eenmaal het grondwettelijke recht om jezelf te beschermen met de dood tot gevolg. Beter nog volgens het Amerikaanse hooggerechtshof is het niet aan de politie om burgers te beschermen.
  dinsdag 16 november 2021 @ 13:39:00 #60
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_202201280
quote:

[..]
Klopt maar heel beperkt.
Een inbreker mag je bv niet doodslaan helaas maar alleen wegjagen of met beperkte fysieke handelingen vasthouden tot de politie komt.
Doodslaan mag niet? Doodschieten wel:

https://www.ad.nl/binnenl(...)t-vervolgd~afa683ba/
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 16 november 2021 @ 13:47:02 #61
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202201412
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:11 schreef Gia het volgende:

[..]
George Floyd was niet bepaald een brave, onschuldige burger.
Ben het met je eens dat de politie in Amerika wel erg trigger-happy is, of snel bang is voor eventueel geweld, zelfs als het er nog niet is.

Een zwart bendelid dat op straat loop te plunderen en te stelen zie ik niet als een onschuldig persoon. Soit, doodschieten gaat te ver, maar ja, die wapens he!

Ik weet zeker dat, als we hier in Nederland hetzelfde recht hadden als in de US om wapens te dragen in het openbaar dat Wilders al heel wat minder Mocro's in Nederland had gehad. Want hier zit vooral die bevolkingsgroep in bendes.
quote:
De beweging begon met de hashtag "#BlackLivesMatter" nadat George Zimmerman in 2013 werd vrijgesproken voor de dood van Trayvon Martin op 26 februari 2012 in Sanford (Florida), een Afro-Amerikaanse jongere van 17 jaar oud.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Black_Lives_Matter
quote:
De dood van Trayvon Martin vond plaats op de avond van 26 februari 2012 in Sanford (Florida), toen de 28-jarige Latino burgerwacht George Zimmerman de 17-jarige Afro-Amerikaanse Trayvon Martin (geboren op 7 februari 1995 te Miami Gardens) doodschoot. Als reden gaf Zimmerman zelfverdediging aan.

Deze dood en de omstandigheden waaronder het plaatsvond leidden in de Verenigde Staten tot een landelijke discussie over racisme, die ook in andere landen werd opgepakt. Zimmerman werd beschuldigd van doodslag. Het proces begon op 10 juni 2013 in Sanford. Op 13 juli 2013 werd Zimmerman, na zestien uur beraadslaging door een zeskoppige jury, onschuldig bevonden en vrijgesproken.[1][2]

Zimmerman verklaarde dat Trayvon Martin, die met een capuchon op door een wijk van Sanford liep, zich verdacht gedroeg. Toen hij de jongen aansprak, ontstond er een handgemeen waarbij Zimmerman de ongewapende Martin doodschoot. Zimmerman beweerde dat er sprake was van noodweer. Volgens de wet van Florida was het in noodweer toegestaan om iemand te doden. Daardoor voelde de jury zich genoodzaakt om tot vrijspraak over te gaan. Als de jury hem schuldig had verklaard, dan had Zimmerman een levenslange gevangenisstraf kunnen krijgen.[3] Een anoniem jurylid liet kort daarna blijken dat ze er van overtuigd was dat Zimmerman wel degelijk schuldig was aan de dood van de tiener. Ze wees op de wetgeving, het noodzakelijk maakte om Zimmerman onschuldig te verklaren. Het jurylid plette daarom voor een aanscherping van de zelfverdedigingswet.[4]

Na de vrijspraak gingen duizenden, met name Afro-Amerikaanse, mensen in protest de straat op, waarbij er schermutselingen met de politie ontstonden. Dominee Raphael Warnock verklaarde dat Martin was gedood omdat hij als zwarte jongen niet als mens werd gezien, maar als probleem. President Obama, die zei dat als hij een zoon zou hebben die er uit zou zien zoals Martin, riep de betogers op de rechtspraak te respecteren.[5]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dood_van_Trayvon_Martin
Krekker is de bom!
pi_202201620
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:13 schreef Twiitch het volgende:
Only in Murica.
Al was ie met een raketlanceerder er naartoe gegaan, het is nog steeds zelfverdediging.
2.
pi_202201636
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Misdaden plegen en verzetten tegen arrestatie is een keuze.
2.
pi_202201726
Nou ja ze hebben daar wel een openbare aanklager ala Nederland en OM.

Aka pure onkunde, bewijs verzinnen, aanklachten waarvan je al weet dat ze ongegrond zijn aanvoeren etc.
Maw een groot zooitje en puur op de man af spelen, zover mogelijk en zelfs dat lukt niet.

Word gewoon vrijspraak en omdat het niet goed valt bij enerzijds een klein clubje blanke freakshows met rijke pap en mam en anderzijds die zwart meute wat ze zitten op te jutten, zal de stad daar wel weer branden want zo werkt rechtspraak tegenwoordig.

Dat er 2 pedo’s zijn afgeknald/verwond die hem overduidelijk iets wilde aandoen, waarvan 70.000 mensen live getuige waren via live-streaming, dat het wapen legaal is voor zijn leeftijd (dit wist de “DA” al van te voren, toch proberen hè), dat hij niet van buiten de staat naar een andere staat is gegaan etcetc.

Er is geen enkel bewijs wat zou duiden op moord of doodslag of wat dan ook.
Puur politiek dit.
  dinsdag 16 november 2021 @ 14:08:43 #65
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202201786
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:00 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]
Wat is jouw punt?
Krekker is de bom!
pi_202201833
Vrijspraak zou terecht zijn.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_202202086
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Dit is de eerste neergeschoten man. Voor wie zich afvraagt waarom het geluid af en toe wegvalt: hij zegt shoot me nigger. Een echte BLM demonstrant zoals je ziet.
Sowieso hilarisch dat Kyle 3 mensen heeft neergeschoten en het 3x criminelen waren o.a. een pedo en een vrouwenmepper :D
  dinsdag 16 november 2021 @ 15:11:16 #68
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202202690
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Is niet zo heel gek als je ziet hoeveel moorden door zwarten gepleegd worden. Op zowel blanken als op de eigen bevolking.
Witte en zwarte Amerikanen zijn dezelfde bevolking. En ja het is best wel gek om een significant grotere kans te hebben om dood te eindigen, wanneer je in aanraking komt met de politie, vanwege je huidskleur.
  dinsdag 16 november 2021 @ 15:12:45 #69
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202202719
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:00 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]
Je politie inzetten tegen een deel van je bevolking en hun handelingen in grotere mate criminaliseren is een beleidskeuze.
pi_202203853
Edit: helemaal geen uitkomst livestream

[ Bericht 1% gewijzigd door Glazenmaker op 16-11-2021 16:18:49 ]
  dinsdag 16 november 2021 @ 16:55:14 #71
168304 Mani89
pi_202204485
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:34 schreef Derrazi het volgende:

[..]
ahhh als je veroordeeld bent mag je niet meer leven
Hmm jij gaat wel ver, maar op zich iemand die jongetjes van 9 anaal heeft verkracht mag van mij wel dood ja.
pi_202204555
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Als je gemiddeld genomen veel meer misdaden pleegt en meer in aanraking komt met de politie heb je ook meer kans om neergeschoten geworden.

Bizar hoe dat werkt.
pi_202204733
Dit is een belangrijke zaak die in theorie een verkeerd precedent kan scheppen als hij wordt vrijgesproken of anderszins "ermee wegkomt". Dit soort protesten gaan we vaker zien en dit soort mensen met wapens ook dus het moet absoluut duidelijk worden gemaakt dat dit niet oke is. Als jij je wapen op iemand richt en vervolgens vallen andere mensen je aan om je te ontwapenen dan is schieten GEEN zelfverdediging. Door je wapen op iemand te richten zonder goede reden ben jij de aanvaller en zijn de mensen die jouw proberen te ontwapenen de verdedigers, niet andersom. Hopelijk oordeelt de jury correct.

Nog even los van dat een minderjarige niet met een wapen moet kunnen rondlopen, en zich niet valselijk voor moet doen als EMT, maar dat terzijde :P
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 16 november 2021 @ 17:50:53 #74
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202205462
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:58 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Als je gemiddeld genomen veel meer misdaden pleegt en meer in aanraking komt met de politie heb je ook meer kans om neergeschoten geworden.

Bizar hoe dat werkt.
Ah ja, vandaar dat scholieren en studenten als Trayvon Martin en Ahmaud Arbery, die helemaal geen misdaden pleegden, werden neergeschoten en de politie de daders aanvankelijk zonder verder onderzoek wilde laten gaan?
Krekker is de bom!
pi_202205826
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 17:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dit is een belangrijke zaak die in theorie een verkeerd precedent kan scheppen als hij wordt vrijgesproken of anderszins "ermee wegkomt". Dit soort protesten gaan we vaker zien en dit soort mensen met wapens ook dus het moet absoluut duidelijk worden gemaakt dat dit niet oke is. Als jij je wapen op iemand richt en vervolgens vallen andere mensen je aan om je te ontwapenen dan is schieten GEEN zelfverdediging. Door je wapen op iemand te richten zonder goede reden ben jij de aanvaller en zijn de mensen die jouw proberen te ontwapenen de verdedigers, niet andersom. Hopelijk oordeelt de jury correct.

Nog even los van dat een minderjarige niet met een wapen moet kunnen rondlopen, en zich niet valselijk voor moet doen als EMT, maar dat terzijde :P
Imho zou een besluit niet gebaseerd moeten zijn op wat een groep wappies mogelijk zal gaan denken naar aanleiding van de vrijspraak. Het is te achterlijk voor woorden dat een 17-jarige daar agentje is gaan spelen, maar als dat niet strafbaar is dan kun je hem niet daarvoor vervolgen. Zoals een CNN-commentator zei: hij moet blij zijn dat stupiditeit niet strafbaar is.

Heb behoorlijk wat beelden van die avond gezien en nergens was hij de agressor. Overgeven aan een doorgedraaide menigte is imho niet een optie die ik aan iemand zou aanraden. Hij was niet de enige die avond die heeft lopen schieten.
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:29:48 #76
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_202206000
Weet iemand of de neergeschoten lui werkelijk als helden worden neergezet? En zo ja, waar?
Krekker is de bom!
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:32:20 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202206029
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou ja ze hebben daar wel een openbare aanklager ala Nederland en OM.

Aka pure onkunde, bewijs verzinnen, aanklachten waarvan je al weet dat ze ongegrond zijn aanvoeren etc.
Maw een groot zooitje en puur op de man af spelen, zover mogelijk en zelfs dat lukt niet.

Word gewoon vrijspraak en omdat het niet goed valt bij enerzijds een klein clubje blanke freakshows met rijke pap en mam en anderzijds die zwart meute wat ze zitten op te jutten, zal de stad daar wel weer branden want zo werkt rechtspraak tegenwoordig.

Dat er 2 pedo’s zijn afgeknald/verwond die hem overduidelijk iets wilde aandoen, waarvan 70.000 mensen live getuige waren via live-streaming, dat het wapen legaal is voor zijn leeftijd (dit wist de “DA” al van te voren, toch proberen hè), dat hij niet van buiten de staat naar een andere staat is gegaan etcetc.

Er is geen enkel bewijs wat zou duiden op moord of doodslag of wat dan ook.
Puur politiek dit.
2?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:35:46 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202206079
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:55 schreef Mani89 het volgende:

[..]
Hmm jij gaat wel ver, maar op zich iemand die jongetjes van 9 anaal heeft verkracht mag van mij wel dood ja.
Wie mogen er nog meer allemaal dood van jou?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202206112
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
2?
Wat ik kan herinneren waren ze beide zedendelinquenten qua seks met minderjarigen.

In Amerika ben je dan automatisch pedo.
Maar misschien vergis ik mij nu even.
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:39:09 #80
168304 Mani89
pi_202206125
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wie mogen er nog meer allemaal dood van jou?
Mensen die wanneer je ergens in een publiek gebouw op de wc zit, zonder te kijken of hij bezet is je deur proberen open te breken, en als het niet lukt nog harder proberen, todat ze besluiten te kijken of misschien de wc bezet is.
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:39:46 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202206132
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Wat ik kan herinneren waren ze beide zedendelinquenten qua seks met minderjarigen.

In Amerika ben je dan automatisch pedo.
Maar misschien vergis ik mij nu even.
Dat was Rosenbaum (die zelf overigens als kind stelselmatig werd misbruikt door zijn stiefvader).

Hubar is ooit een keer opgepakt voor huisvredebreuk geloof ik.

Hoe dan ook, en ook al ben ik van mening dat Rittenhouse in drie gevallen uit zelfverdediging opereerde, het is altijd nogal schrikbarend hoe snel mensen 'dood' mogen van bepaalde lieden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:40:23 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202206141
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:39 schreef Mani89 het volgende:

[..]
Mensen die wanneer je ergens in een publiek gebouw op de wc zit, zonder te kijken of hij bezet is je deur proberen open te breken, en als het niet lukt nog harder proberen, todat ze besluiten te kijken of misschien de wc bezet is.
Wellicht is dit ergens in een ander universum wel humor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:42:00 #83
168304 Mani89
pi_202206161
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wellicht is dit ergens in een ander universum wel humor.
Ik had niet idee dat je op zoek was naar een oprecht antwoord.
pi_202206163
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Imho zou een besluit niet gebaseerd moeten zijn op wat een groep wappies mogelijk zal gaan denken naar aanleiding van de vrijspraak. Het is te achterlijk voor woorden dat een 17-jarige daar agentje is gaan spelen, maar als dat niet strafbaar is dan kun je hem niet daarvoor vervolgen. Zoals een CNN-commentator zei: hij moet blij zijn dat stupiditeit niet strafbaar is.

Heb behoorlijk wat beelden van die avond gezien en nergens was hij de agressor. Overgeven aan een doorgedraaide menigte is imho niet een optie die ik aan iemand zou aanraden. Hij was niet de enige die avond die heeft lopen schieten.
Het gaat niet om agentje spelen of stupiditeit. Het gaat om de vraag: is hij schuldig of was het zelfverdediging? Doordat hij z'n wapen richtte op de menigte (ten strengste verboden tenzij je politie bent of er gevaar is voor je leven) was hij de "initial agressor" en kan hij zich niet meer beroepen op zelfverdediging over wat er daarna gebeurde.
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:42:28 #85
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202206164
Wanneer je illegaal een wapen meebrengt in de VS en je schiet er iemand mee dood, bega je dan geen felony murder?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 16 november 2021 @ 18:42:33 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202206166
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:42 schreef Mani89 het volgende:

[..]
Ik had niet idee dat je op zoek was naar een oprecht antwoord.
Ah, het is gewoon getrol. Goed om te weten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202207333
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het gaat niet om agentje spelen of stupiditeit. Het gaat om de vraag: is hij schuldig of was het zelfverdediging? Doordat hij z'n wapen richtte op de menigte (ten strengste verboden tenzij je politie bent of er gevaar is voor je leven) was hij de "initial agressor" en kan hij zich niet meer beroepen op zelfverdediging over wat er daarna gebeurde.
Wat mij betreft leek het voor die momenten meer zelfverdediging, maar misschien heb jij gelijk. We wachten af.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202210165
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 17:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ah ja, vandaar dat scholieren en studenten als Trayvon Martin en Ahmaud Arbery, die helemaal geen misdaden pleegden, werden neergeschoten en de politie de daders aanvankelijk zonder verder onderzoek wilde laten gaan?
Gebeurt ook wel eens met blanken. Wat is je punt?
pi_202211389
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Maar waar haal je dat vandaan?
pi_202213398
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Volgens mij tonen de beelden dat hij dat wapen pas richtte nadat hij door meerdere personen achterna was gezeten, waarvan er een ook een vuurwapen had. In eerste instantie probeerde hij te ontkomen, toen dat niet lukte en er onder andere met een skateboard op hem werd ingehakt, richtte hij pas zijn vuurwapen.
pi_202215507
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Daarvoor moet je het pleidooi van de aanklager terugkijken met nieuwe beelden. Iets teveel werk voor mij nu om dat uit te pluizen en te posten.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 00:45 schreef Hathor het volgende:

[..]
Volgens mij tonen de beelden dat hij dat wapen pas richtte nadat hij door meerdere personen achterna was gezeten, waarvan er een ook een vuurwapen had. In eerste instantie probeerde hij te ontkomen, toen dat niet lukte en er onder andere met een skateboard op hem werd ingehakt, richtte hij pas zijn vuurwapen.
Dat sowieso niet... die met het skateboard was slachtoffer #2 en die met het vuurwapen was slachtoffer #3.

Slachtoffer #1 (Rosenbaum) had Rittenhouse al eerder op de avond dingen toegeroepen en geïntimideerd maar Rosenbaum ging pas op hem af om z'n wapen af te pakken toen Rittenhouse met zijn wapen begon te richten. Dat deed hij naar eigen zeggen om Rosenbaum af te schrikken maar uit de beelden blijkt dat er helemaal geen bedreigende situatie was.
  woensdag 17 november 2021 @ 10:31:01 #92
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202215510
Kijk deze maar eens:

Alles wat je hoeft te weten over het hele Kenosha-gebeuren.

Korte samenvatting; rellen worden door de DNC, hun mediakanalen en andere gelieerde organisaties geinitieerd op basis van leugens dat de zoveelste zwarte crimineel zomaar door de politie werd afgeknald. De rellen zijn bewust door de Democratische Partij en hun trawanten geinitieerd uit politieke overwegingen (aanstaande verkiezingen), dit heeft diverse dodelijke slachtoffers en miljarden aan schade opgeleverd. Gouverneurs, burgemeesters en andere plaatselijke machthebbers hebben bewust de politie geinstrueerd niet op te treden tegen rellen en geweld, zodat alles uit de hand kon lopen. Want dat was juist de bedoeling. Daardoor gaan mensen hun eigendom en buurt beschermen en dat kan men dus juist niet hebben, daarom moest Rittenhouse als voorbeeld gesteld worden en jarenlang de bak ingaan. Zodat men aan de burger kan laten zien dat wanneer je voor jezelf en anderen opkomt en verweer biedt tegen de nieuwe bruinhemden, je zal bloeden. Precies ook de reden waarom de huidige politiek zo gespitst is om The Second Amendment af te schaffen; omdat gewapende burgers tegenwicht kunnen bieden tegen een tirannieke overheid.
  woensdag 17 november 2021 @ 10:37:23 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202215610
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Male lifes matter!
The End Times are wild
  woensdag 17 november 2021 @ 12:27:40 #94
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202216759
pi_202216875
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 10:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Daarvoor moet je het pleidooi van de aanklager terugkijken met nieuwe beelden. Iets teveel werk voor mij nu om dat uit te pluizen en te posten.
[..]
Dat sowieso niet... die met het skateboard was slachtoffer #2 en die met het vuurwapen was slachtoffer #3.

Slachtoffer #1 (Rosenbaum) had Rittenhouse al eerder op de avond dingen toegeroepen en geïntimideerd maar Rosenbaum ging pas op hem af om z'n wapen af te pakken toen Rittenhouse met zijn wapen begon te richten. Dat deed hij naar eigen zeggen om Rosenbaum af te schrikken maar uit de beelden blijkt dat er helemaal geen bedreigende situatie was.
Welke van de pleidooien? Die ene waarop hij met een geweer en zijn vinger aan de trekker een geweer op de jury richt?
  woensdag 17 november 2021 @ 13:32:33 #96
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202217560
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 12:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Welke van de pleidooien? Die ene waarop hij met een geweer en zijn vinger aan de trekker een geweer op de jury richt?

Gelukkig werd dit rekwisiet niet van Alec Baldwin geleend.
pi_202224184
Kijk ik niet goed, of is er geen live/slow-chat topic over de Rittenhouse trial die momenteel bezig is?
pi_202224499
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 10:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
Kijk deze maar eens:

Alles wat je hoeft te weten over het hele Kenosha-gebeuren.
Dat is toch die clown die volgens zijn eigen werkgever door geen enkel weldenkend mens serieus genomen wordt?
Nee dank je, zonde van mijn tijd om daarnaar te kijken.
  woensdag 17 november 2021 @ 22:01:40 #99
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202224538
Die aanklager heeft in de rechtzaal een AR 15 op de jury gericht terwijl hij zijn vinger op de trigger had.

Vraag maar even aan Alec Baldwin hoe veilig dat is _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202224650
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 10:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
[..]

Heb vandaag mijn best gedaan het te vinden maar het lukt mij niet.
pi_202224682
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 18:42 schreef -XOR- het volgende:
Wanneer je illegaal een wapen meebrengt in de VS en je schiet er iemand mee dood, bega je dan geen felony murder?
Of hij het wapen wel of niet mocht hebben staat los van het feit of het zelfverdediging was. Hij kan vrijgesproken worden van moord maar veroordeeld worden voor wapenbezit etc
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_202224796
Lijkt geen populaire mening te zijn, maar toch; alle partijen zitten flink fout? Zowel Rittenhouse als die andere drie.

Vind het raar dat het voor zo veel mensen een of/of is, waarbij de schuld van het ene kamp automatisch verheerlijking van het andere kamp lijkt te betekenen.

Een ontmoeting van vier complete randdebielen.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 17-11-2021 22:47:20 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_202224813
de beelden.

kopie

Kenosha Kyle Rittenhouse Shooting Full Video

https://odysee.com/@BGOnTheScene:5/kenosha-shooting-full-video:2

[ Bericht 39% gewijzigd door koosbasterd op 18-11-2021 23:51:12 ]
  woensdag 17 november 2021 @ 23:10:23 #104
374132 Wicky15
It Wasn't Me
pi_202225354
Iemand die de zaak volgt en mij kan dat gedoe kan uitleggen rondom de drone video? Aanklager schijnt de dronebeelden in goede kwaliteit achter te hebben gehouden o.i.d.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 18 november 2021 @ 07:55:04 #105
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202226339
quote:

[..]
Klopt maar heel beperkt.
Nee hoor, ligt aan de situatie.

Riekprikker is vrijgesproken Deze betrof twee buurmannen en geen inbreker oid.

Neerknuppelen van inbreker was noodweer

Geen straf voor doodrijden overvaller
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  donderdag 18 november 2021 @ 08:24:02 #106
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202226477
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 21:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Dat is toch die clown die volgens zijn eigen werkgever door geen enkel weldenkend mens serieus genomen wordt?
Nee dank je, zonde van mijn tijd om daarnaar te kijken.
Clown? De eerlijkste man in de media. Best bekeken nieuwsprogramma van Amerika.

Alles wat er in dit programma gezegd wordt, wordt ondersteund door videofragmenten van gebeurtenissen en uitspraken van anderen. Maar jij mag gewoon dom blijven hoor.
  donderdag 18 november 2021 @ 08:24:12 #107
479315 SuperNeger
pi_202226478
Amerika :')

1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  donderdag 18 november 2021 @ 08:30:32 #108
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202226514
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 08:24 schreef SuperNeger het volgende:

[ afbeelding ]
Hier heb ik al eens eerder over gehoord; op plekken waar vrij snel daarna spontane 'mostly peaceful protests' plaatsvonden, hadden wagens van 'aannemers' stapels bakstenen en stoeptegels geplaatst.
  donderdag 18 november 2021 @ 08:32:34 #109
479315 SuperNeger
pi_202226523
quote:
10s.gif Op donderdag 18 november 2021 08:30 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Hier heb ik al eens eerder over gehoord; op plekken waar vrij snel daarna spontane 'mostly peaceful protests' plaatsvonden, hadden wagens van 'aannemers' stapels bakstenen en stoeptegels geplaatst.
We leven in 1 grote neppe wereld met domme schaapjes op kop.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  donderdag 18 november 2021 @ 08:40:02 #110
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202226580
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 08:32 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
We leven in 1 grote neppe wereld met domme schaapjes op kop.
Je ziet die schaapjes hier op fok ook veel.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 18 november 2021 @ 08:43:28 #111
284411 crew  heywoodu
pi_202226600
quote:
Oh ja, ook weer zo'n lekkere vergelijking. Even de belangrijkste details, zeker juridisch gezien, buiten het plaatje houden, want anders klopt het "Ja maar Rittenhouse deed niks verkeerd!"-verhaaltje niet B:)B
  donderdag 18 november 2021 @ 08:45:57 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202226613
Om dit te begrijpen moet je weten dat Amerika een hele andere geschiedenis heeft dan Nederland. Daar kende je tot voor 120 jaar geleden nog het Wilde Westen. Dorpjes die duizenden kilometers van het gezag verwijderd waren. Daar had iedereen een wapen en werd het recht door de burgers in stand gehouden. Die mindset is er nog steeds.
The End Times are wild
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 18 november 2021 @ 08:51:27 #113
284411 crew  heywoodu
pi_202226651
quote:

[..]
Daar is natuurlijk ook al enorm veel over geschreven en, niet geheel verrassend, bleek dat toch iets minder spannend en duister dan de meer goedgelovige mensen op Twitter en Facebook - druk bezig met roepen over hoe de overheid dit allemaal bewust veroorzaakt - hadden gehoopt :o
https://www.snopes.com/fa(...)ricks-protest-sites/
pi_202226757
quote:
6s.gif Op woensdag 17 november 2021 23:10 schreef Wicky15 het volgende:
Iemand die de zaak volgt en mij kan dat gedoe kan uitleggen rondom de drone video? Aanklager schijnt de dronebeelden in goede kwaliteit achter te hebben gehouden o.i.d.
De aanklager heeft de full-res video via AirDrop naar de verdediging verstuurd, maar omdat die Android gebruikte, werd het bestand compressed naar low-res. Best een geloofwaardig verhaal toch?
pi_202226788
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 08:24 schreef SuperNeger het volgende:

[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd wat die man daar nu echt doet...
pi_202226912
quote:

[..]
Kan jij me uitleggen hoe je enerzijds van mening lijkt te zijn dat Kyle dapper de boel kwam verdedigen met zijn wapen.

Maar vervolgens wel helemaal moeilijk doet wanneer de aanklager dat wapen in de rechtszaal laat zien, en insinueert dat hij anderen in gevaar brengt door het wapen te mikken.

Wanneer mik je een wapen puur en alleen ter verdediging, en wanneer is het 'een ander in gevaar brengen'? Hoe werkt dat precies?
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 18 november 2021 @ 09:53:31 #117
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202227167
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 09:26 schreef probeer het volgende:

[..]
Kan jij me uitleggen hoe je enerzijds van mening lijkt te zijn dat Kyle dapper de boel kwam verdedigen met zijn wapen.

Maar vervolgens wel helemaal moeilijk doet wanneer de aanklager dat wapen in de rechtszaal laat zien, en insinueert dat hij anderen in gevaar brengt door het wapen te mikken.

Wanneer mik je een wapen puur en alleen ter verdediging, en wanneer is het 'een ander in gevaar brengen'? Hoe werkt dat precies?
Mag je zelf bepalen

pi_202227545
Een ontleding van de Kyle Rittenhouse case door ex-NYT journaliste Bari Weiss.

Amerikaanse mainstream media is echt stuk. :{

https://bariweiss.substac(...)dium=web&utm_source=
  donderdag 18 november 2021 @ 11:00:02 #119
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202227744
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:39 schreef Aurelius het volgende:
Een ontleding van de Kyle Rittenhouse case door ex-NYT journaliste Bari Weiss.

Amerikaanse mainstream media is echt stuk. :{

https://bariweiss.substac(...)dium=web&utm_source=
De leugens in de media begonnen al over het incident met Jacob Blake. Politie reageerde op een 911 melding over huisvredebreuk ofzo en de verdachte werkte niet mee met de politie, trok een mes en kreeg daarom een paar kogels. In de media werd beweerd dat hij zonder enige aanleiding werd neergeschoten door de politie.

Zoals ook in het stukje van Jimmy Dore te zien is; een meerderheid van de Amerikanen denkt dat de 'slachtoffers' in Kenosha zwart zijn. De media hebben namelijk geprobeerd in de zorgvuldig geselecteerde beelden die ze laten zien de 'slachtoffers' en hun achtergrond buiten beeld te houden. In videobeelden en stills ervan laten doorgaans niet zien dat hij op het moment van het schot in zijn arm, een pistool op Rittenhouse richtte. Na zijn openbare getuigenis waar hij wel de waarheid moest zeggen (want anders meineed) gaf hij toe dat hij het pistool op Rittenhouse richtte, wat de oorzaak was dat Rittenhouse uit zelfverdediging Grosskreutz in zijn arm schoot. Toen werd hij op CNN opgevoerd, waarna hij in bedekte termen toch ontkende dat hij het wapen richtte, want 'onderzoek had uitgewezen dat zijn wond niet correspondeerde met de houding van zijn arm als hij Rittenhouse onder schot hield'. Want dat hij in de rechtszaal moest bekennen, kwam door de manipulerende vraagstelling door de advocaat. Terwijl er visueel bewijs is dat hij zijn wapen op Rittenhouse richtte _O- Maar helaas zullen CNN en MSNBC kijkers dit gewoon voor zoete koek slikken en niet zelf een googlen naar de overal te vinden bewegende beelden.
pi_202227911
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:23 schreef koosbasterd het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de beelden.

kopie

Kenosha Kyle Rittenhouse Shooting Full Video

https://odysee.com/@:BGOnTheScene:5/kenosha-shooting-full-video:2
"communistische staatsgreep"

Echt, pareltje weer Koos.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 18 november 2021 @ 11:40:59 #121
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202228232
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 11:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
"communistische staatsgreep"

Echt, pareltje weer Koos.
Het lijkt wel een stukje van The Onion ofzo, alles wordt door elkaar gehaald.
pi_202228727
Is deze held al vrijgesproken?
#superniger2020
pi_202228854
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:24 schreef superniger het volgende:
Is deze held al vrijgesproken?
Volgens mij waren er twee juryleden wat de boel ophielden, waarschijnlijk uit angst vanwege bedreigingen vanuit blm, die hun allemaal gefilmd hebben en namen hebben weten te vinden.. muricaaaa fuck yerrrr..

Verder valt er niets te veroordelen.

Dit is gewoon een mistrial.
  donderdag 18 november 2021 @ 12:45:24 #124
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202228996
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Volgens mij waren er twee juryleden wat de boel ophielden, waarschijnlijk uit angst vanwege bedreigingen vanuit blm, die hun allemaal gefilmd hebben en namen hebben weten te vinden.. muricaaaa fuck yerrrr..

Verder valt er niets te veroordelen.

Dit is gewoon een mistrial.
Als de uitspraak is dat Rittenhouse van alles wordt vrijgesproken, gaan zijn advocaten de grote media-outlets aanklagen voor het bewust foutief afspiegelen van de feiten.

Kyle gaat op zijn 18e miljonair worden.
pi_202229241
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:45 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Als de uitspraak is dat Rittenhouse van alles wordt vrijgesproken, gaan zijn advocaten de grote media-outlets aanklagen voor het bewust foutief afspiegelen van de feiten.

Nick Sandman all over again?
pi_202229346
M.i. interressant stuk over de hele zaak.

https://opiniez.com/2021/(...)f/maaikevancharante/
pi_202229537
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:08 schreef Montagui het volgende:

Klopt maar het gaat niet om ellende voorkomen maar alleen om je eigen paradigma in stand te houden. Alleen dat telt, de rest niet.
pi_202229549
quote:

[..]

En terecht...
pi_202230554
quote:

[..]

Ik hoop het, de aanklager heeft zelfs de derde persoon “jump kick man” bewust en willens en wetens achter gehouden qua identiteit.

De man werd “plots” ontdekt, na de rechtszaak al voorbij was.. yeh right.
Terwijl de man in juni al bekend was bij justitie en immuniteit wilde.. want draaideur neger crimineel.

Crimineel nummer 3.. goh, je verwacht het niet van blm.
  donderdag 18 november 2021 @ 14:24:58 #130
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202230572
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:00 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nick Sandman all over again?
Ik denk het wel. Luttele momenten nadat het hele drama plaats vond, stonden de beelden al online en kon iedereen die werkelijk geinteresseerd was (dus ook journalisten en andere mediamensen) in het geheel duidelijk zien wat er zich werkelijk had afgespeeld. Meer dan een jaar lang hebben de media en politici bewust leugens verteld en wanneer er ook maar 1 iemand gewond raakt na rellen na de uitspraak, dient er met deze beroepsleugenaars afgerekend te worden. En ook Rittenhouse, die er voor kan kiezen om het openbaar in de rechtszaal uit te vechten of zoals Sandman, die uiteindelijk met de media settelde en er waarschijnlijk een flinke smak geld aan over gehouden heeft. Ik gun Sandman zijn fortuin, maar het probleem is dat de meeste mensen niet weten wie Sandman is en altijd blijven denken dat er destijds een oude Indiaan door een groep blanke jongens werd gerascismineerd. Hopelijk worden ze allemaal door Rittenhouse' advocaten openlijk aan het kruis genageld.
pi_202230782
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Heb vandaag mijn best gedaan het te vinden maar het lukt mij niet.
https://www.youtube.com/c/LawCrimeNetwork/videos

Hier al gezocht?
pi_202230870
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:08 schreef Montagui het volgende:

Als je de rechtzaak volgt krijg je veel beter een idee waar het nou echt om gaat en wat er nou wel en niet gebeurd is. Vind je de aanklager overtuigender of de verdediging? Een opiniestuk over het narratief in de media, dat de slachtoffers een fout verleden hebben en hoe links reageert op Twitter voegt niks toe en is pure afleiding.
pi_202230956
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:24 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Ik denk het wel. Luttele momenten nadat het hele drama plaats vond, stonden de beelden al online en kon iedereen die werkelijk geinteresseerd was (dus ook journalisten en andere mediamensen) in het geheel duidelijk zien wat er zich werkelijk had afgespeeld. Meer dan een jaar lang hebben de media en politici bewust leugens verteld en wanneer er ook maar 1 iemand gewond raakt na rellen na de uitspraak, dient er met deze beroepsleugenaars afgerekend te worden. En ook Rittenhouse, die er voor kan kiezen om het openbaar in de rechtszaal uit te vechten of zoals Sandman, die uiteindelijk met de media settelde en er waarschijnlijk een flinke smak geld aan over gehouden heeft. Ik gun Sandman zijn fortuin, maar het probleem is dat de meeste mensen niet weten wie Sandman is en altijd blijven denken dat er destijds een oude Indiaan door een groep blanke jongens werd gerascismineerd. Hopelijk worden ze allemaal door Rittenhouse' advocaten openlijk aan het kruis genageld.
Het zal op een geheime schikking uitkomen die de betreffende media uiteraard niet zal melden.
  donderdag 18 november 2021 @ 15:08:47 #134
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202231151
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het zal op een geheime schikking uitkomen die de betreffende media uiteraard niet zal melden.
Ik dacht er net ook aan dat beide partijen aansturen op een 'mistrial'. Wat dat precies inhoudt weet ik niet, maar het lijkt mij dan dat de huidige rechtszaak wordt ontbonden en er geen uitspraak wordt gedaan of iemand schuldig is of niet. In dat geval zou je kunnen zeggen dat dat de verdachte heeft vrijgepleit, maar het zou ook kunnen dat je dan wettelijk gezien (nog niet) onschuldig bent? En als je niet door het gerecht onschuldig bent bevonden, zou je misschien ook geen schadeclaims kunnen indienen?
pi_202231197
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:08 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Ik dacht er net ook aan dat beide partijen aansturen op een 'mistrial'. Wat dat precies inhoudt weet ik niet, maar het lijkt mij dan dat de huidige rechtszaak wordt ontbonden en er geen uitspraak wordt gedaan of iemand schuldig is of niet. In dat geval zou je kunnen zeggen dat dat de verdachte heeft vrijgepleit, maar het zou ook kunnen dat je dan wettelijk gezien (nog niet) onschuldig bent? En als je niet door het gerecht onschuldig bent bevonden, zou je misschien ook geen schadeclaims kunnen indienen?
Iedereen is per definitie onschuldig tot de jury/rechter iets anders bepaald.
pi_202231566
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:08 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Ligt er aan of het mistrial with of without prejudice is. Als het een mistrial with prejudice is dan kan Rittenhouse niet meer vervolgd worden in dezelfde zaken. En die 'with prejudice' heeft de verdediging al 2 keer ingebracht.
  donderdag 18 november 2021 @ 17:19:53 #137
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202232965
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:35 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ligt er aan of het mistrial with of without prejudice is. Als het een mistrial with prejudice is dan kan Rittenhouse niet meer vervolgd worden in dezelfde zaken. En die 'with prejudice' heeft de verdediging al 2 keer ingebracht.
Maar wat wil dat with or without prejudice zeggen?
pi_202234058
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 17:19 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Maar wat wil dat with or without prejudice zeggen?
Vooropgezet de zaak willen belazeren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202237641
Kyle Rittenhouse trial: MSNBC barred from court, producer followed jury bus

Kyle Rittenhouse trial: Judge talks about reporter who tried to photograph jurors

A national reporter is alleged to have tried to photograph jurors in the Kyle Rittenhouse trial. The judge has barred MSNBC from the building as a result of this incident -- and further investigation is underway.

KENOSHA, Wis. - Kenosha police say a person that was taken into custody Wednesday evening, Nov. 17 was trying to photograph jurors in the Kyle Rittenhouse trial.

Kenosha County Judge Bruce Schroeder said in court on Thursday morning, Nov. 18 that the person identified himself as a producer for MSNBC.

wtf :D
  vrijdag 19 november 2021 @ 09:26:46 #140
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202241144
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 22:18 schreef koffiekoekjes het volgende:
Kyle Rittenhouse trial: MSNBC barred from court, producer followed jury bus

Kyle Rittenhouse trial: Judge talks about reporter who tried to photograph jurors

A national reporter is alleged to have tried to photograph jurors in the Kyle Rittenhouse trial. The judge has barred MSNBC from the building as a result of this incident -- and further investigation is underway.

KENOSHA, Wis. - Kenosha police say a person that was taken into custody Wednesday evening, Nov. 17 was trying to photograph jurors in the Kyle Rittenhouse trial.

Kenosha County Judge Bruce Schroeder said in court on Thursday morning, Nov. 18 that the person identified himself as a producer for MSNBC.

wtf :D
Dit doen ze om de juryleden bang te maken of te 'doxxen'; hun namen (en liefst ook woonplaats) openbaar maken dan wel doorsturen aan politiek activisten zodat die de juryleden kunnen bedreigen. Als Rittenhouse wordt vrijgesproken, zullen er veel mensen iets beter gaan nadenken over wat er precies is gebeurd en erachter komen wat de kwalijke rol van de politiek en media in het Kenosha-drama, maar ook in de gehele bloedige BLM rebellie van 2020.

MSNBC is een van de meest kwalijke spelers in het Kenosha-drama maar ook de Russiahoax en de Insurrectionhoax. Een zender die zich als links profileert en ook allerlei extreemlinkse beroepsleugenaars in dienst heeft, maar eigenlijk gewoon een globalistenoutlet is. Links lullen, rechts vullen dus.
  vrijdag 19 november 2021 @ 09:35:04 #141
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202241249
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:58 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Bizar hoe dat werkt.
Op zich heb je daar natuurlijk een punt. Echter is dit een resultaat van de gehele Amerikaanse samenleving. Er zijn zoveel problemen op zoveel vlakken dat mensen vaak geen andere uitweg zien. Het is een complex spinnenweb van wetten en werking van de maatschappij die ervoor zorgen dat mensen in een hoek worden gedreven.

Dit gaat veel verder dan het zeggen dat ze dan maar geen misdrijf moeten plegen. Er is geen sociaal vangnet en de kosten voor hulp zijn ontzettend hoog, dat mensen echt aan hun lot worden overgelaten.

Klein voorbeeld, scholen worden gefinancierd uit belasting op huizen in de regio. Hoe lager de waarde van de huizen hoe lager het schoolbudget. En waar je woont bepaald waar je naar school gaat. Dit is zo'n vicieuze cirkel waar je heel lastig uit kan komen. Als die school slecht is en de wijk onrustig dan wordt het al moeilijk om een stap voorwaarts in de maatschappij te maken. Niet onmogelijk, maar ik denk niet te verwachten voor de grote meerderheid. Dus geen kans op goede scholing en dan zijn leerlingen een makkelijkere prooi voor de criminaliteit.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202249069
Vonnis: not guilty.
pi_202249088
Not guilty _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:17:41 #145
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_202249117
Vrijspraak! De failing NY Times-redactie op suicide watch.
Zeer stabiel genie.
pi_202249277
In Amerika mag je dus met een wapen naar een protest/menigte gaan, je gedragen als een soort zelfbenoemde bewaker/beveiliger en onzorgvuldig met je wapen omgaan (met de loop van het wapen naar mensen richten om ze op afstand te houden en ze te intimideren enzo) en als iemand dan je wapen wil afpakken en je schiet hem dood dan is dat zelfverdediging. En als vervolgens mensen jou willen stoppen omdat je net iemand hebt doodgeschoten en je schiet die mensen ook dood dan is dat ook zelfverdediging.

Koekoek. Only in America....
pi_202249299
twitter
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:28:24 #148
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_202249314
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
In Amerika mag je dus met een wapen naar een protest/menigte gaan, je gedragen als een soort zelfbenoemde bewaker/beveiliger en onzorgvuldig met je wapen omgaan (met de loop van het wapen naar mensen richten om ze op afstand te houden en ze te intimideren enzo) en als iemand dan je wapen wil afpakken en je schiet hem dood dan is dat zelfverdediging. En als vervolgens mensen jou willen stoppen omdat je net iemand hebt doodgeschoten en je schiet die mensen ook dood dan is dat ook zelfverdediging.

Gekleurde framing van wat er daadwerkelijk gebeurde.

#hurt
Zeer stabiel genie.
pi_202249321
quote:

:'( :'( :'( :'( :'( :'(
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:31:43 #150
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_202249375
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 11:59 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb nog nooit een zaak gezien waar ik beide kanten echt zo gigantisch achterlijk vond.
jup de aanklager was een farce!
en kan ook alleen maar in de VS met een assault rifle 2 man dood schieten en er mee weg komen!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:34:03 #151
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_202249428
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:31 schreef theguyver het volgende:

[..]
en kan ook alleen maar in de VS met een assault rifle 2 man dood schieten en er mee weg komen!
In de VS mag je lijf en goed verdedigen. Dat deed Rittenhouse als vooraanstaand lid van de gemeenschap. Krijgt de man nog een lintje voor het vervullen van zijn grondwettelijke burgerplicht?
Zeer stabiel genie.
pi_202250011
quote:

Haha, jij hebt denk ik een beetje te veel MSM tot je genomen. Daar zou ik mee uitkijken, dat kan nog al eens voor een vertekend beeld zorgen, waar jouw post dan ook blijk van geeft.

Rittenhouse handelde vanuit zelfverdediging en is ondanks de tragische situatie geheel onschuldig.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:56:00 #153
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_202250052
De Noss is er ook snel bij.

https://nos.nl/artikel/24(...)demonstranten-doodde

Reactie van Rittenhouse in de rechtbank:
Zeer stabiel genie.
pi_202250120
quote:

Val geen mensen aan als je niet dood wilt gaan. :Y
2.
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:58:28 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202250150
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, jij hebt denk ik een beetje te veel MSM tot je genomen. Daar zou ik mee uitkijken, dat kan nog al eens voor een vertekend beeld zorgen, waar jouw post dan ook blijk van geeft.

Rittenhouse handelde vanuit zelfverdediging en is ondanks de tragische situatie geheel onschuldig.
Terechte uitspraak dit natuurlijk, was ook zelfverdediging.

Wat je wel mag afvragen is of Rittenhouse blij moet zijn met al die steunbetuigingen uit onfrisse hoeken. Heb je wel eens de feed meegelezen tijdens de live uitzendingen van de zaak?

Overigens, de eerste reacties van een roedel BLM-beroepsdemonstranten buiten het rechtsgebouw was even zo tenenkrommend...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:59:48 #156
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_202250196
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat je wel mag afvragen is of Rittenhouse blij moet zijn met al die steunbetuigingen uit onfrisse hoeken. Heb je wel eens de feed meegelezen tijdens de live uitzendingen van de zaak?
Hoe is Rittenhouse verantwoordelijk voor de steunbetuigingen van anderen/wildvreemden?
Zeer stabiel genie.
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:00:34 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202250228
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:59 schreef Donaldson het volgende:

[..]
Hoe is Rittenhouse verantwoordelijk voor de steunbetuigingen van anderen/wildvreemden?
Niet, waar lees je dat?

Overigens hoor jij er ook bij, met je zoveelste kloon.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202250247
Terecht vrijspraak. Maar zal wel weer rellen worden vannacht
pi_202250251
Gerechtigheid voor Kyle. _O_
Op reddit is iedereen MAD. _O-
#superniger2020
pi_202250267
quote:

[..]

Dat blijft een irritant gegeven dat van alle ' supporters' altijd de nadruk komt te liggen op dat groepje onfisse sujetten die ook supporten, of dat nu bij deze zaak is, of bij linkse of rechtse demonstraties.

Zou fijn zijn als daar nooit meer aandacht aan wordt gegeven.
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:02:27 #161
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202250294
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:01 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dat blijft een irritant gegeven dat van alle ' supporters' altijd de nadruk komt te liggen op dat groepje onfisse sujetten die ook supporten, of dat nu bij deze zaak is, of bij linkse of rechtse demonstraties.

Zou fijn zijn als daar nooit meer aandacht aan wordt gegeven.
Die aandacht wordt vanzelf wel geclaimed.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:03:00 #162
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_202250321
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet, waar lees je dat?

Overigens hoor jij er ook bij, met je zoveelste kloon.
Ik vroeg het maar, de rest van je post is voor eigen rekening.
Zeer stabiel genie.
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:03:21 #163
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_202250335
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:01 schreef superniger het volgende:
twitter
Zeer stabiel genie.
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:04:20 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202250396
En Joe Biden heeft nu ook een probleem, n.a.v. zijn campagne filmpje.

De advocate van Rittenhouse wilde hem toen (in oktober 2020) al aanklagen.
pi_202250403
Het probleem ligt bij burgers die zomaar even een vuurwapen voor het oprapen hebben. Het is een verleidelijk iets om in een opwelling te gebruiken voor zelfmoord of bij een persoonlijk conflict.
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:05:42 #167
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_202250427
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:05 schreef Beathoven het volgende:
Het probleem ligt bij burgers die zomaar even een vuurwapen voor het oprapen hebben. Het is een verleidelijk iets om in een opwelling te gebruiken voor zelfmoord of bij een persoonlijk conflict.
Het was zelfverdediging, geen zelfmoord of persoonlijk conflict. Welk punt wil je maken?
Zeer stabiel genie.
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:11:29 #168
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202250580
Mooi.
Dat geweer zou ik nog niet weg gooien. Half Amerika wil hem aan de hoogste boom zien hangen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:13:59 #169
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_202250675
quote:

_O-

Jij leeft in een alternatieve realiteit
pi_202250742
Gerechtigheid! Kyle gaat een rijk man worden.

pi_202250853
quote:

[..]
Welke onfrisse hoeken? Die onfrisse hoeken waar hij zelf fan van is?

Blue Lives Matter

White Power

Trump
  Forum Admin vrijdag 19 november 2021 @ 20:21:38 #172
35723 crew  GGMM
pi_202250864
Hopla

Gefeliciteerd @scrummie
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:22:30 #173
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_202250881
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Blue Lives Matter

White Power

Trump
Zeer stabiel genie.
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:23:17 #174
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202250901
quote:
Dat valt reuze mee hoor. In r/pol misschien.
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:23:29 #175
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_202250906
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 19:31 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dat is een heel andere discussie, maar wel 1 die absoluut gevoerd moet worden in de VS. Het is natuurlijk van het zotte, dat dit überhaupt kon gebeuren.

Maar als je de zaak helemaal los daarvan bekijkt, was het ook gewoon zelfverdediging. Dus vrijspraak was gewoon juist.
Horrible Cunt!
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:26:27 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202250948
quote:

[..]

Blue Lives Matter

White Power

Trump
Blue Lives Matter gaat volgens mij gewoon over het gegeven dat het leven van politieagenten er ook toe doet;

White Power... is dat heel toevallig dat "OK"-symbool dat via 4chan tot uitdrukking van blanke suprematie is uitgeroepen? In dat geval acht ik dat een nogal pover bewijs voor de zogenaamde racistische trekken van Rittenhouse, dan zou ik op z'n minst wat posts op Stormfront o.i.d. verwachten.

Trump, voor mij de slechtse president aller tijden, een populist die hele volksstammen om de tuin leidt met goedkoop inspelen op nationalisme en de bijbel, maar niet direct het toonbeeld van blanke suprematie, geloof ik.

Kijk, het blijft een tragedie, en vanuit mijn perspectief is die hele wapenwet in de VS ook zo lek als een mandje. Voorts vind ik de wijze waarop de slachtoffers, vooral Rosenbaum en Hubar, weggezet worden als onwaardig leven dat terecht is afgeknald wegens eerdere criminele feiten misselijkmakend.

Maar ik vind Rittenhouse bombarderen tot blanke supremacist die naar Kenosha ging om zwarten af te schieten vanuit een inherent racistische inborst gewoon veel te ver gezocht; er is ook geen bewijs voor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202250995
twitter

3 zwarten volgens Telegraaf :D

Nu.nl maakt ook dezelfde fout

_O-
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:29:00 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202251016
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:28 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]

_O-
Drie zwarten???

:|W
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202251073
quote:

[..]

Overigens, de eerste reacties van een roedel BLM-beroepsdemonstranten buiten het rechtsgebouw was even zo tenenkrommend...
Dat klopt. Ik heb de live uitzending niet gezien, maar het was mij ook al eerder opgevallen op social media.

Ik denk dat het een resultaat is van het politiseren van de hele situatie. Rittenhouse is direct weggezet als "white supremacist" een label dat de conservatieve hoek van de VS natuurlijk ook nogal eens krijgt toegeworpen. En ten tweede ligt daar het hele punt omtrent wapenbezit natuurlijk ook erg gevoelig. Men zweert bij het recht op zelfverdediging, en een veroordeling voor Rittenhouse had daar gevoeld als een aanval op dat recht. Desalniettemin is prima om te zien dat zelfs onder de hevige media aandacht de jury tot het enige juiste besluit is gekomen.

Michael Knowles net bij DailyWire:

‘Kyle Rittenhouse showed up to a community that he knew, were his father lives. And he was attacked, threatened (with death) and he fired back in self-defense. And that is why everyone cares about this trail. They care about this trial in part because of the justice of this all: is some kid his life going to be destroyed because he defended himself? But more than that, because we were on trial. Not us personally, but our rights. Our right of self-defense.'

Zo beleefd men dat daar dus. Is het hysterisch? Absoluut. Hysterie leeft natuurlijk in Amerika aan beide kanten van het politieke spectrum. Hoe Rittenhouse nu op het schild wordt gehesen is erg overdreven en behoorlijk gênant.
quote:
Reddit is dan ook behoorlijk links en progressief. Dus daar zal dit verdict minder goed vallen.
quote:

[..]

Blue Lives Matter

White Power

Trump
Blue Lives Matter, dus? Trump, dus? Moet hij weten. Dat is toch totaal niet relevant voor deze hele zaak? Er moet enkel en alleen worden geoordeeld op de handelingen van een individu in een specifieke situatie. Persoonlijke (politieke) affiliaties mogen daarin nooit meewegen. En die jongen linken met 'white power' vanwege een vage foto in een of ander cafe _O- :').
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:28 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]

_O-
Hahaha, wat erg. En dit is dan de media die we moeten vertrouwen ...

[ Bericht 5% gewijzigd door HowardRoark op 19-11-2021 20:36:47 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202251140
Zijn er al livestreams met rellen?
#superniger2020
pi_202251143
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:31 schreef HowardRoark het volgende:
Reddit is dan ook behoorlijk links en progressief. Dus daar zal dit verdict minder goed vallen.
Reddit is, als het op politiek aankomt, echt ontzettend kut. Ze doen alsof ze allemaal heel erg slim zijn en hun waarheid is de enige waarheid. Ze liegen liever dan dat ze toegeven dat "de andere kant" gelijk heeft.

Reddit is alleen leuk als je alle politieke bullshit blokkeert.
pi_202251193
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:33 schreef superniger het volgende:
Zijn er al livestreams met rellen?
Er zijn wat streams die zich concentreren rondom rechtbank.

Het is daar nog maar 11 uur in de ochtend, al het tuig ligt nog te slapen. In de avond zal het wel losgaan.
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:36:01 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202251220
quote:

[..]
Dat klopt. Ik heb de live uitzending niet gezien, maar het was mij ook al eerder opgevallen op social media.

Ik denk dat het een resultaat is van het politiseren van de hele situatie. Rittenhouse is direct weggezet als "white supremacist" een label dat de conservatieve hoek van de VS natuurlijk ook nogal eens krijgt toegeworpen. En ten tweede ligt daar het hele punt omtrent wapenbezit natuurlijk ook erg gevoelig. Men zweert bij het recht op zelfverdediging, en een veroordeling voor Rittenhouse had daar gevoeld als een aanval op dat recht. Desalniettemin is prima om te zien dat zelfs onder de hevige media aandacht de jury tot het enige juiste besluit is gekomen.

Michael Knowles net bij DailyWire:

‘Kyle Rittenhouse showed up to a community that he knew, were his father lives. And he was attacked, threatened (with death) and he fired back in self-defense. And that is why everyone cares about this trail. They care about this trial in part because of the justice of this all: is some kid his life going to be destroyed because he defended himself? But more than that, because we were on trial. Not us personally, but our rights. Our right of self-defense.'

Zo beleefd men dat daar dus. Is het hysterisch? Absoluut. Hysterie leeft natuurlijk in Amerika aan beide kanten van het politieke spectrum. Hoe Rittenhouse nu op het schild wordt gehesen is erg overdreven en behoorlijk gênant.
[..]
[..]
Blue Lives Matter, dus? Trump, dus? Moet hij weten. Dat is toch totaal niet relevant voor deze hele zaak? Er moet enkel en alleen worden geoordeeld op de handelingen van een individu in een specifieke situatie. Persoonlijke (politieke) affiliaties mogen daarin nooit meewegen. En die jongen linken met 'white power' vanwege een vage foto in een of ander cafe _O- :').
[..]
Hahaha, wat erg. Dit is de media die we moeten vertrouwen hoor.
Maar dat is dus de ellende van de VS: dat land is zeker al sinds 1865 dermate in twee kampen verdeeld dat de radicale elementen uit beide nooit een compromis hebben gezocht. Voor conservatieve wappies blijven de liberalen communistische hippies, voor liberale wappies blijven de conservatieven racistische klan-leden. Vervelende is dat die onderhuids aanwezige trend de laatste jaren de norm lijkt te zijn geworden.

Het gulden midden heet niet voor niets het gulden midden.

(En nog erger, alles uit de VS komt uiteindelijk ook hierheen).
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202251398
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Blue Lives Matter gaat volgens mij gewoon over het gegeven dat het leven van politieagenten er ook toe doet;
Dat is de naïve interpretatie van de mensen die er verder niet teveel aandacht aan schenken. Voor de mensen die zich er echt mee identificeren (zoals Kyle) is het een politiek tegengeluid tegen BLM.

quote:
White Power... is dat heel toevallig dat "OK"-symbool dat via 4chan tot uitdrukking van blanke suprematie is uitgeroepen? In dat geval acht ik dat een nogal pover bewijs voor de zogenaamde racistische trekken van Rittenhouse, dan zou ik op z'n minst wat posts op Stormfront o.i.d. verwachten.
Het begon op 4chan maar is vervolgens omarmd door de Nieuw Zeeland moskee-schutter en de Proud Boys (waarmee hij op de foto ging terwijl hij dat handgebaar maakt).

quote:
Trump, voor mij de slechtse president aller tijden, een populist die hele volksstammen om de tuin leidt met goedkoop inspelen op nationalisme en de bijbel, maar niet direct het toonbeeld van blanke suprematie, geloof ik.
Heel veel Amerikanen zijn pro-Trump maar vooraan staan bij een rally/speech van Trump geeft toch wel aan dat hij groot fan is.

quote:
Kijk, het blijft een tragedie, en vanuit mijn perspectief is die hele wapenwet in de VS ook zo lek als een mandje. Voorts vind ik de wijze waarop de slachtoffers, vooral Rosenbaum en Hubar, weggezet worden als onwaardig leven dat terecht is afgeknald wegens eerdere criminele feiten misselijkmakend.

Maar ik vind Rittenhouse bombarderen tot blanke supremacist die naar Kenosha ging om zwarten af te schieten vanuit een inherent racistische inborst gewoon veel te ver gezocht; er is ook geen bewijs voor.
Hij heeft geen zwarten beschoten dus dat zal sowieso niemand zeggen. Het is een jongen die zich identificeert met het deel van het spectrum wat op zijn minst tegen extreem-rechts aanschurkt. Belangrijker nog voor deze zaak: iemand die als minderjarige dol was op wapens, fantaseerde over het schieten op mensen en zich onterecht opwierp als gewapende burgerwacht.
pi_202251464
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Maar dat is dus de ellende van de VS: dat land is zeker al sinds 1865 dermate in twee kampen verdeeld dat de radicale elementen uit beide nooit een compromis hebben gezocht. Voor conservatieve wappies blijven de liberalen communistische hippies, voor liberale wappies blijven de conservatieven racistische klan-leden. Vervelende is dat die onderhuids aanwezige trend de laatste jaren de norm lijkt te zijn geworden.

Een versplintering van de politiek daar zou wellicht voor enige nuances kunnen zorgen. Wat dat betreft is het te hopen dat zo'n initiatief waar Andrew Yang nu mee is gestart (the Forward Party) een succes zal worden. Het is natuurlijk enigszins ijdele hoop, maar toch.

En dat laatste vrees ik ook voor. Daarom is het belangrijk om A) flink weerstand te bieden tegen woke gedachtegoed en B) tegen radicale tendensen op rechts (FVD etc.)
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:48:40 #186
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202251587
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dat is de naïve interpretatie van de mensen die er verder niet teveel aandacht aan schenken. Voor de mensen die zich er echt mee identificeren (zoals Kyle) is het een politiek tegengeluid tegen BLM.

En terecht ook.
Donkere mensen aanhouden als politieagent in de VS is een levensgevaarlijke bezigheid. De bodycams liegen niet.

Je moet dit probleem bij de kern aanpakken, en voor zorgen dat iedereen zo veel mogelijk gelijke kansen krijgt.
pi_202251647
quote:

[..]
Blue Lives Matter, dus? Trump, dus? Moet hij weten. Dat is toch totaal niet relevant voor deze hele zaak? Er moet enkel en alleen worden geoordeeld op de handelingen van een individu in een specifieke situatie. Persoonlijke (politieke) affiliaties mogen daarin nooit meewegen.
quote:
Dat haalde ik aan vanwege bovenstaande reactie van iemand die nog niet wist dat Rittenhouse bij die onfrisse hoek hoort. Niet als argument tegen Rittenhouse specifiek in de zaak.

quote:
En die jongen linken met 'white power' vanwege een vage foto in een of ander cafe _O- :').
Hoeveel vage foto's zijn er van jou waarop je een handgebaar maakt die onmiskenbaar verbonden is aan alt-right en extreem-rechtse groeperingen en gedachtegoeden? Omringd door mensen van desbetreffende groeperingen?

Het zijn overigens geen "vage foto's". Zijn bail werd aangescherpt op basis van die ontmoeting.
pi_202251921
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
En terecht ook.
Donkere mensen aanhouden als politieagent in de VS is een levensgevaarlijke bezigheid. De bodycams liegen niet.
Valt erg mee in verhouding. Ongeveer 14 doden per 100.000 agenten in de VS per jaar waarvan ongeveer de helft door vuurwapengeweld. En voor elke agent die omkomt door vuurwapengeweld door burgers zijn er 21 burgers die omkomen door vuurwapengeweld door agenten.

https://medium.com/techno(...)us-jobs-1e985540c38a

quote:
Je moet dit probleem bij de kern aanpakken, en voor zorgen dat iedereen zo veel mogelijk gelijke kansen krijgt.
Niet alleen gelijke kansen maar ook armoedebestrijding.
pi_202252055
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dit toont voornamelijk aan dat jij er vrij weinig van begrijpt. BLM heeft hier eigenlijk helemaal niets mee te maken. Nochtans alle betrokkenen zijn blank.

Het enige wat je zou kunnen stellen, is dat als die gewelddadige en pyromane BLM "demonstranten" (lees: vandalen) weer eens niet een halve stad in de hens hadden gezet, zo'n Rittenhouse daar ook nooit op zou hebben gedoken om eerste hulp te bieden. Burgers nemen het heft in handen omdat als de politie en overheden het weer eens laten afweten om bescherming te bieden, zij dit zelf moeten doen bij de zoveelste vandalistische uitspatting van dat BLM-tuig.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hoeveel vage foto's zijn er van jou waarop je een handgebaar maakt die onmiskenbaar verbonden is aan alt-right en extreem-rechtse groeperingen en gedachtegoeden? Omringd door mensen van desbetreffende groeperingen?
Een OK-gebaar is géén concreet symbool van rechtsextremisme. Dit is weer een Amerikaans waanidee omdat toevallig een paar complete idioten uit die hoek het hebben gebruikt.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 19 november 2021 @ 21:12:16 #190
284411 crew  heywoodu
pi_202252172
Jeetje, dat had ook niemand verwacht zeg.
pi_202252410
Inmiddels aangepast, maar oops!

vrijdag 19 november 2021 @ 21:22:01 #192
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_202252417
Gerechtigheid _O_
pi_202252486
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
[..]
Dat haalde ik aan vanwege bovenstaande reactie van iemand die nog niet wist dat Rittenhouse bij die onfrisse hoek hoort. Niet als argument tegen Rittenhouse specifiek in de zaak.
[..]

Het zijn overigens geen "vage foto's". Zijn bail werd aangescherpt op basis van die ontmoeting.
Ook al zou Rittenhouse bij een onfrisse hoek horen dan nog heeft hij het recht op zelfverdediging.

Verder is dat ook 1 van de zaken die in deze zaak flink fout is gegaan. Het narratief van een 'white supremacist' (dus hij moet fout zijn), reden waarom Rittenhouse al meteen veroordeeld werd in de media en waar Joe Biden nog even een schepje bovenop deed.
pi_202253075
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2021 21:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit toont voornamelijk aan dat jij er vrij weinig van begrijpt. BLM heeft hier eigenlijk helemaal niets mee te maken. Nochtans alle betrokkenen zijn blank.
Je weet dat de ongeregeldheden in Kenosha er waren omdat een zwarte man in de rug was geschoten door een agent? Daarom kwam Rittenhouse naar Kenosha om de burgerwacht uit te hangen tegen BLM en sympathisanten. Zijn slachtoffers waren blank maar de reden dat zij er waren en de reden dat hij er was was letterlijk een BLM geval.

quote:
Het enige wat je zou kunnen stellen, is dat als die gewelddadige en pyromane BLM "demonstranten" (lees: vandalen) weer eens niet een halve stad in de hens hadden gezet, zo'n Rittenhouse daar ook nooit op zou hebben gedoken om eerste hulp te bieden. Burgers nemen het heft in handen omdat als de politie en overheden het weer eens laten afweten om bescherming te bieden, zij dit zelf moeten doen bij de zoveelste vandalistische uitspatting van dat BLM-tuig.
Eerste hulp bieden? :D . Hij kwam daar om z'n fantasie als rechtse burgerwacht uit te voeren.

quote:
Een OK-gebaar is géén concreet symbool van rechtsextremisme. Dit is weer een Amerikaans waanidee omdat toevallig een paar complete idioten uit die hoek het hebben gebruikt.
Als je het OK gebaar maakt omdat je de soep lekker vindt ofzo dan zal niemand dat verwarren met white power nee. Maar als pose is het wel een concreet symbool geworden voor rechtsextremisme.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ronald-Koeman op 19-11-2021 21:53:07 ]
pi_202253244
Nederlandse media bewijst weer eens dat zij die onzin bagger uit de Amerikaanse media klakkeloos overnemen.
pi_202253536
quote:

Is dit nu ook al een kloon van Noin of hebben jullie je laten brainwashen door dezelfde linkse bronnen?
pi_202253579
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 21:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Je weet dat de ongeregeldheden in Kenosha er waren omdat een zwarte man in de rug was geschoten door een agent? Daarom kwam Rittenhouse naar Kenosha om de burgerwacht uit te hangen tegen BLM en sympathisanten. Zijn slachtoffers waren blank maar de reden dat zij er waren en de reden dat hij er was was letterlijk een BLM geval.
Ja, een met een mes bewapende man die weigerde om bevelen van de aanwezige agenten op te volgen en zijn wapen neer te leggen. En de MSM heeft daar weer een raciaal en polariserend narratief omheen zitten spinnen, nog voordat de details van de zaak duidelijk waren. En waarom moet er in hemelsnaam een halve stad in de fik worden gezet omdat een zwarte man een confrontatie heeft gehad met de politie?
quote:
Eerste hulp bieden? :D . Hij kwam daar om z'n fantasie als rechtse burgerwacht uit te voeren.
Nee, hij kwam eerste hulp bieden.
quote:
Als je het OK gebaar maakt omdat je de soep lekker vindt ofzo dan zal niemand dat verwarren met white power nee. Maar als pose is het wel een concreet symbool geworden voor rechtextremisme.
Nee, OK-gebaar is simpelweg een OK-gebaar. Je geeft een stel idioten extremisten wel erg veel macht als men er direct patent op krijgt. Wat wordt het volgende, een paar ISIS-figuren die hun duim omhoog doen en daarna mag niemand het meer doen want het staat voor moslimextremisme? Hou toch op zeg.
pi_202253611
Wat een achterlijk derdewereldland is Amerika geworden zeg. Je kan die rechtsstaat wel opdoeken als je ziet hoe weinig vertrouwen er is en hoe met name de zwarten de haat aanwakkeren.
pi_202253755
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:05 schreef Confetti het volgende:
Wat een achterlijk derdewereldland is Amerika geworden zeg. Je kan die rechtsstaat wel opdoeken als je ziet hoe weinig vertrouwen er is en hoe met name de zwarten de haat aanwakkeren.
En hoe de linkse media daar maar vuil loopt te liegen om een jong kind's leven compleet om zeep te helpen.
Man wat een vies volk :r
pi_202253809
Witte privilege? Als donkere man kom je daar toch nooit mee weg zonder eerst minimaal 25 jaar te brommen in een kleine celletje. Als je geluk hebt want in de VS is de kans aanzienlijk dat de wouten hem naar Allah hadden gestuurd IPV in de handboeien te slaan zoals deze jongen Rittenburg of borg of zorg.

[ Bericht 18% gewijzigd door Peppert op 19-11-2021 22:17:58 ]
pi_202253950
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:10 schreef ReplaR het volgende:

[..]
En hoe de linkse media daar maar vuil loopt te liegen om een jong kind's leven compleet om zeep te helpen.
Man wat een vies volk :r
Het is vooral schrikbarend hoe die media doorlopend narratieven spinnen om de polarisatie aan te wakkeren. Zij helpen eigenhandig een samenleving helemaal naar de knoppen door continue mensen tegen elkaar uit te spelen. Het is ook te hopen dat Rittenhouse al die outlets, journalisten en politici gaat aanklagen die leugens over hem hebben verspreid. Dit kan een juridisch tafereel opleveren waar 'Covington Kid' niets bij was. En die ging na één rechtszaak al met naar schatting 250 miljoen dollar naar huis.
pi_202254179
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is vooral schrikbarend hoe die media doorlopend narratieven spinnen om de polarisatie aan te wakkeren. Zij helpen eigenhandig een samenleving helemaal naar de knoppen door continue mensen tegen elkaar uit te spelen. Het is ook te hopen dat Rittenhouse al die outlets, journalisten en politici gaat aanklagen die leugens over hem hebben verspreid. Dit kan een juridisch tafereel opleveren waar 'Covington Kid' niets bij was. En die ging na één rechtszaak al met naar schatting 250 miljoen dollar naar huis.
Ik kan me toch moeilijk aan de indruk onttrekken dat die knul met zijn wapen ernaartoe ging, omdat hij door bepaalde rechtse media opgehitst is.

Je wijst de vinger naar de verkeerde media. De kwaliteitsmedia als NYT, WaPo, WSJ (nieuws, opinie is wel weer radicaal), zijn veel minder polariserend dan sociale media of extreem eenzijdige media.

De hele obsessie hier met deze zaak snap ik trouwens ook niet. Het lijkt erop dat sociale mediakanalen dit nogal gepushed hebben waar alhier mensen gevoelig er voor zijn ofzo.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_202254568
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik kan me toch moeilijk aan de indruk onttrekken dat die knul met zijn wapen ernaartoe ging, omdat hij door bepaalde rechtse media opgehitst is.

Je wijst de vinger naar de verkeerde media. De kwaliteitsmedia als NYT, WaPo, WSJ (nieuws, opinie is wel weer radicaal), zijn veel minder polariserend dan sociale media of extreem eenzijdige media.

De hele obsessie hier met deze zaak snap ik trouwens ook niet. Het lijkt erop dat sociale mediakanalen dit nogal gepushed hebben waar alhier mensen gevoelig er voor zijn ofzo.
De obsessie met zon zaak lijkt mij wel begrijpelijk. Blijkbaar kun je als blanke gewoon mensen neerschieten als je zegt je bedreigt te voelen. Hoef je niet te proberen als gekleurde, tenminste als je niet de bak in wil. Verder was het natuurlijk van het begin al duidelijk met juryrechtspraak dat hier vrijspraak zou volgen. Komt bij dat extreem-rechtse malloten zo'n jongen als held zien omdat ze graag ook zo stoer zouden zijn :'). Daarbij zien die lui dit als een soort wij tegen zij strijd omdat ze zich identificeren met dat knulletje omdat hij in dezelfde propaganda gelooft, die aanspoort tot situaties waar dit soort tragedies voorkomen. Voor redelijke mensen is dit het zoveelste voorbeeld van hoe er met twee maten gemeten wordt in dat land.
pi_202254824
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
De obsessie met zon zaak lijkt mij wel begrijpelijk. Blijkbaar kun je als blanke gewoon mensen neerschieten als je zegt je bedreigt te voelen.
Je denkt dat het slechts was omdat hij zei dat hij zich bedreigd voelde?!
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 19 november 2021 @ 22:47:42 #205
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202254923
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Blijkbaar kun je als blanke gewoon mensen neerschieten als je zegt je bedreigt te voelen.
Hij werd ook bedreigd.
pi_202254942
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:44 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je denkt dat het slechts was omdat hij zei dat hij zich bedreigd voelde?!
Dat denk ik niet dat was zijn verdediging. Uit het NOS bericht
quote:
De tiener zei tijdens het proces dat hij zichzelf verdedigde en niets verkeerds deed.
Uiteraard zouden slachtoffer 2 en 3 minimaal hetzelfde kunnen zeggen. Immers er was een gestoord tienertje mensen dood aan het knallen. Tja blijkbaar zijn mensen hype dat in Amerika op deze manier een soort geweldsescalatie is. Immers als mensen zoals Ritterhouse die problemen opzoeken gewoon kunnen doden omdat ze zich bedreigd voelen zorgt dat ook dat bijvoorbeeld BLM demonstranten zich ook zullen moeten bewapenen omdat ze zich bedreigd zullen voelen door dat type zelfbenoemde burgerwachten.
pi_202254984
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
[..]
Uiteraard zouden slachtoffer 2 en 3 minimaal hetzelfde kunnen zeggen. Immers er was een gestoord tienertje mensen dood aan het knallen. Tja blijkbaar zijn mensen hype dat in Amerika op deze manier een soort geweldsescalatie is. Immers als mensen zoals Ritterhouse die problemen opzoeken gewoon kunnen doden omdat ze zich bedreigd voelen zorgt dat ook dat bijvoorbeeld BLM demonstranten zich ook zullen moeten bewapenen omdat ze zich bedreigd zullen voelen door dat type zelfbenoemde burgerwachten.
En je denkt dat dat het dan was, dat er verder geen bewijs werd aangevoerd dat hij zich ook verdedigde?

Begrijp me niet verkeerd he, ik denk dat die jongen aardig gestoord is, opgehitst is door bepaalde media en daar heel niet had moeten zijn, maar dat staat er wel wat los van denk ik. Verder kun je ook vraagtekens stellen bij zijn ouders.
pi_202255198
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
En je denkt dat dat het dan was, dat er verder geen bewijs werd aangevoerd dat hij zich ook verdedigde?

Begrijp me niet verkeerd he, ik denk dat die jongen aardig gestoord is, opgehitst is door bepaalde media en daar heel niet had moeten zijn, maar dat staat er wel wat los van denk ik. Verder kun je ook vraagtekens stellen bij zijn ouders.
Hij heeft inderdaad succesvol uitgelokt dat hij zich moest 'verdedigen' jammer genoeg waren slachtoffer 2 en 3 niet even goed in 'zelfverdediging' als Rittenhouse. Gelukkig voor dat jochie wel. Ik denk dat deze hele zaak alleen maar verliezers heeft en dat het laat zien waarom je nooit moet willen dat jan en alleman zich maar kan bewapenen met vuurwapens.
pi_202255229
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik denk inderdaad dat dit voornamelijk jouw indruk is. En dat is een verkeerde indruk. Immers, welke media hebben we het over? En is er ook enig bewijs dat dit hem specifiek richting Kenosha heeft gedreven? Nee, dat is er dus totaal niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
[..]
Er is vorig jaar al voor honderden miljoenen aan schade aangericht, halve steden zijn in brand gezet, winkels geplunderd en vele gewonden en doden gevallen tijdens de vermeend "vreedzame" BLM-protesten in de VS. Maar BLM'ers moeten zich bewapenen tegen burgerwachten? Haha, je draait het om. Deze burgerwachten zijn bewapend om zich te beschermen tegen het radicale, gewelddadige, vandalistische en pyromane BLM-tuig.
pi_202255424
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad dat dit voornamelijk jouw indruk is. En dat is een verkeerde indruk. Immers, welke media hebben we het over? En is er ook enig bewijs dat dit hem specifiek richting Kenosha heeft gedreven? Nee, dat is er dus totaal niet.
We hebben het over de rechtse media die jou blijkbaar ook in zijn greep heeft.

quote:
Er is vorig jaar al voor honderden miljoenen aan schade aangericht, halve steden zijn in brand gezet, winkels geplunderd en vele gewonden en doden gevallen tijdens de vermeend "vreedzame" BLM-protesten in de VS. Maar BLM'ers moeten zich bewapenen tegen burgerwachten? Haha, je draait het om. Deze burgerwachten zijn bewapend om zich te beschermen tegen het radicale, gewelddadige, vandalistische en pyromane BLM-tuig.
Probeer je de hele bingokaart te vullen ofzo? Je klopt het geweld van BLM gigantisch op en tegelijkertijd ontken je het geweld dat zwarte Amerikanen wordt aangedaan door hun racistische systeem en maatschappij.

Jij snapt echt niet dat als idiootjes als zo'n Rittenhouse vrij spel krijgen om demonstranten te doden die demonstranten zichzelf ook zullen willen verdedigen tegen dat soort lui? Zoals ik al zeg dit zorgt voor geweldsescalatie, want ongetwijfelt spoort dit vonnis ook mensen aan om de nieuwe Rittenhouse te worden, kijk hoe populair hij is in sommige kringen sommigen noemen hem zelfs een held.
pi_202255624
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik nuttig gelukkig een vrij divers mediadieet.
quote:
Probeer je de hele bingokaart te vullen ofzo? Je klopt het geweld van BLM gigantisch op en tegelijkertijd ontken je het geweld dat zwarte Amerikanen wordt aangedaan door hun racistische systeem en maatschappij.
Nee, ik benoem het observeerbare. BLM demonstraties lopen meer dan eens uit op ongeregeldheden, plunderingen, geweld en vandalisme. En haha, het "racistische systeem" _O- :'). Dat soort sprookjes kun je beter bewaren voor de maandelijkse borrel van BIJ1.
  vrijdag 19 november 2021 @ 23:22:57 #212
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202255725
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik nuttig gelukkig een vrij divers mediadieet.
[..]
Nee, ik benoem het observeerbare. BLM demonstraties lopen meer dan eens uit op ongeregeldheden, plunderingen, geweld en vandalisme. En haha, het "racistische systeem" _O- :'). Dat soort sprookjes kun je beter bewaren voor de maandelijkse borrel van BIJ1.
Welke artikelen van de 'mAiNsTrEaM mEdIa' zijn dan zoal zo polariserend in deze zaak?
pi_202255739
quote:

[..]
[..]

Jij snapt echt niet dat als idiootjes als zo'n Rittenhouse vrij spel krijgen om demonstranten te doden die demonstranten zichzelf ook zullen willen verdedigen tegen dat soort lui? Zoals ik al zeg dit zorgt voor geweldsescalatie, want ongetwijfelt spoort dit vonnis ook mensen aan om de nieuwe Rittenhouse te worden, kijk hoe populair hij is in sommige kringen sommigen noemen hem zelfs een held.
Je bedoelt demonstranten zoals hieronder?

https://www.google.com/ur(...)vtS6H8QD7xik6Z9fPUQq

Ja, daar moet je je wel tegen bewapenen ja.
pi_202255770
twitter
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  vrijdag 19 november 2021 @ 23:26:40 #215
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202255782
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vrij naïef, of gewoon tergend dom, om net te doen alsof de polarisatie zich met name aan een kant van het spectrum voordoet.
pi_202255786

Maar vooral heel moeilijk gaan lopen doen over een Rittenhouse met zijn pistooltje. :')
pi_202255916
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hij heeft inderdaad succesvol uitgelokt dat hij zich moest 'verdedigen' jammer genoeg waren slachtoffer 2 en 3 niet even goed in 'zelfverdediging' als Rittenhouse. Gelukkig voor dat jochie wel. Ik denk dat deze hele zaak alleen maar verliezers heeft en dat het laat zien waarom je nooit moet willen dat jan en alleman zich maar kan bewapenen met vuurwapens.
Ach hou toch op man. Uitgelokt? Die kale schreeuwt tig x achter elkaar SCHOOT ME NIGGER SHOOT ME NIGGER en kwam letterlijk net uit een psychiatrische inrichting :D

Hou je ff bij de feiten en verzin geen crap verhalen aub.
pi_202256035
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:33 schreef SOG het volgende:

[..]
Ach hou toch op man. Uitgelokt? Die kale schreeuwt tig x achter elkaar SCHOOT ME NIGGER SHOOT ME NIGGER en kwam letterlijk net uit een psychiatrische inrichting :D

Hou je ff bij de feiten en verzin geen crap verhalen aub.
pi_202256097
quote:
Wat maakt dit uit? Is het ok om mensen neer schieten als later blijkt dat ze zelf ook geen lieverdjes waren?
  vrijdag 19 november 2021 @ 23:45:40 #220
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202256113
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:26 schreef Hathor het volgende:

Maar vooral heel moeilijk gaan lopen doen over een Rittenhouse met zijn pistooltje. :')
Iets met two wrongs...
pi_202256264
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:44 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat maakt dit uit? Is het ok om mensen neer schieten als later blijkt dat ze zelf ook geen lieverdjes waren?
In zelfverdediging wel dus, en zo denkt de rechter er ook over, want Rittenhouse is vandaag vrijgesproken.
  vrijdag 19 november 2021 @ 23:56:45 #222
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202256277
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:55 schreef Hathor het volgende:

[..]
In zelfverdediging wel dus, en zo denkt de rechter er ook over, want Rittenhouse is vandaag vrijgesproken.
Jury*
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202256290
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Jury*
Ok jury dan, maar punt is dat hij niet langer vervolgd word.
pi_202256316
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:57 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ok jury dan, maar punt is dat hij niet langer vervolgd word.
Ja, zelfverdediging is relevant uiteraard, maar of iemand een pedo was maakt geen reet uit toch?
pi_202256323
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, zelfverdediging is relevant uiteraard, maar of iemand uit een gesticht kwam of een pedo was maakt geen reet uit toch?
Nee, dat zal me verder ook weinig interesseren.
pi_202256332
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:59 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nee, dat zal me verder ook weinig interesseren.
Dus waarom dat erbij halen?
pi_202256347
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dus waarom dat erbij halen?
Dat was ik niet. Ik heb het woord pedo en gesticht niet in de mond genomen hier.
pi_202256380
Tja...

Iedereen die alle beelden gezien heeft zag dit wel aankomen.

Iedereen die enkel de msm leest snapt er niets van.
pi_202256393
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:01 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat was ik niet. Ik heb het woord pedo en gesticht niet in de mond genomen hier.
Klopt, ik insinueerde ook niet dat jij dat was, ik verwonder me waarom iemand dat erbij haalt. Vind ik raar. Net als die zwarte meneer die vermoord/gedood werd (wat is het goede woord in het Nederlands hier?) door een politieagent met een knie in zijn nek waarna er gereld werd. Toen kwamen mensen melden dat hij in het verleden opgepakt was alsof het relevant was voor die zaak.
pi_202256437
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Klopt, ik insinueerde ook niet dat jij dat was, ik verwonder me waarom iemand dat erbij haalt. Vind ik raar. Net als die zwarte meneer die vermoord/gedood werd (wat is het goede woord in het Nederlands hier?) door een politieagent met een knie in zijn nek waarna er gereld werd. Toen kwamen mensen melden dat hij in het verleden opgepakt was alsof het relevant was voor die zaak.
Dat was inderdaad niet relevant voor dat specifieke geval, maar dat werd het wel toen hij bijkans heilig verklaard werd en men het nodig vond om een standbeeld voor hem te plaatsen en muurschilderingen door het hele land, en sorry maar dat is een beetje teveel eer voor een junkie met een fors strafblad.
pi_202256666
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 23:26 schreef Hathor het volgende:

Ik vind zo als een militie lopen nogal kansloos eerlijk gezegd. Maar ik snap niet waarom als je dit veroordeelt je niet hetzelfde doet bij Rittenhouse. Als hij het doet is het heldhaftig maar als zwarte Amerikanen het doen is het opeens bedreigend? Die groep die je hier post is feitelijk minder bedreigend, zij hebben er geen 3 vermoord die dag. Als die militie zo naar een Trumprally of zoiets dergelijks gaat komen ze misschien ook wel in een situatie waarin ze moeten moorden om zichzelf te verdedigen in dat geval zou je dat gedrag niet verheerlijken.
pi_202256702
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik vind zo als een militie lopen nogal kansloos eerlijk gezegd. Maar ik snap niet waarom als je dit veroordeelt je niet hetzelfde doet bij Rittenhouse. Als hij het doet is het heldhaftig maar als zwarte Amerikanen het doen is het opeens bedreigend? Die groep die je hier post is feitelijk minder bedreigend, zij hebben er geen 3 vermoord die dag.
Beide willen hun gedachtegoed verdedigen. Maar beiden zijn wel gebonden aan de Amerikaans wet en kunnen niet eigenhandig die wet uitvoeren naar eigen goeddunken.

Dan zie ik wel een verschil tussen Capitol Hill en Kyle Rittenhouse,
pi_202256797
Wat een kutland. We moeten ons eigenlijk zo min mogelijk bezig houden met de maatschappelijke problemen van dit land.
pi_202256914
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 00:51 schreef dexamfetamine het volgende:
Wat een kutland. We moeten ons eigenlijk zo min mogelijk bezig houden met de maatschappelijke problemen van dit land.
Het gaat niet. Enorme delen van Europa behoren tot de Amerikaanse invloedssfeer en daar zit ook een heel vette dikke culturele component aan. Het wordt met open armen verwelkomd van hoge tot lage maatschappelijke klassen. De meeste Europese landen zijn Amerikanofiel.
pi_202257016
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 22:12 schreef Peppert het volgende:
Witte privilege? Als donkere man kom je daar toch nooit mee weg zonder eerst minimaal 25 jaar te brommen in een kleine celletje. Als je geluk hebt want in de VS is de kans aanzienlijk dat de wouten hem naar Allah hadden gestuurd IPV in de handboeien te slaan zoals deze jongen Rittenburg of borg of zorg.
Heb in de tijd van liveleak meerdere politie schietpartijen gezien en uit mijn top 3 meest kwalijke politiehufters waren er 2x blanke mensen slachtoffer. De enige agent die zijn baan kwijt had geraakt was bij de zwarte man omdat hij op camera een wapen naast hem neerlegde.
  zaterdag 20 november 2021 @ 01:55:12 #237
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202257051
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 01:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Heb in de tijd van liveleak meerdere politie schietpartijen gezien en uit mijn top 3 meest kwalijke politiehufters waren er 2x blanke mensen slachtoffer. De enige agent die zijn baan kwijt had geraakt was bij de zwarte man omdat hij op camera een wapen naast hem neerlegde.
Goeie top 3 wel. De statistieken wijzen toch iets anders uit.
  zaterdag 20 november 2021 @ 02:02:30 #238
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_202257073
quote:
Absurd, eigenlijk zegt hij gewoon tegen het volk: jullie kunnen onze rechtstaat niet meer vertrouwen.
pi_202257115
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 02:02 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Absurd, eigenlijk zegt hij gewoon tegen het volk: jullie kunnen onze rechtstaat niet meer vertrouwen.
Nee, dat zegt hij niet. In bredere context bv: https://edition.cnn.com/2(...)e-verdict/index.html

Of wat deze mevrouw er vlak voor tweette:
twitter

Ofwel wat de persvoorlichter zei uit het artikeltje: ”What I can reiterate is the President's view is that we shouldn't have, broadly speaking, vigilantes patrolling our communities with assault weapons. We shouldn't have opportunists corrupting peaceful protest by rioting and burning down the communities they claim to represent anywhere in the country."
pi_202257124
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 november 2021 01:55 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Goeie top 3 wel. De statistieken wijzen toch iets anders uit.
Als jij een zwarte man kan vinden die 10 minuten lang, huilend in doodsangst een soort twister met tegenstrijdige commando's moest doen dan pas ik direct mijn top 3 aan.

Wat ik kut vind de huidige tendens om de rechten van blanke mensen af te pakken, ipv gelijke rechten voor zwarte mensen af te dwingen. Als je allemaal even waardeloos bent dan doe je het goed in de statistieken, maar een vooruitgang is het niet. Het is imho kwalijk om boos te worden op deze vrijspraak, omdat er ook zwarte mensen vastzitten die niet het recht op zelfverdediging kregen. Wordt boos op die onterechte veroordelingen.

Hoewel ik de vrijspraak voor moord vanwege het recht op zelfbescherming kan begrijpen na het zien van die beelden hier is het wel belachelijk dat het blijkbaar niet strafbaar is om als minderjarige met een militair geweer rond de lopen na een avondklok _O-
  zaterdag 20 november 2021 @ 02:31:56 #241
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202257155
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 02:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als jij een zwarte man kan vinden die 10 minuten lang, huilend in doodsangst een soort twister met tegenstrijdige commando's moest doen dan pas ik direct mijn top 3 aan.

Wat ik kut vind de huidige tendens om de rechten van blanke mensen af te pakken, ipv gelijke rechten voor zwarte mensen af te dwingen. Als je allemaal even waardeloos bent dan doe je het goed in de statistieken, maar een vooruitgang is het niet. Het is imho kwalijk om boos te worden op deze vrijspraak, omdat er ook zwarte mensen vastzitten die niet het recht op zelfverdediging kregen. Wordt boos op die onterechte veroordelingen.

Hoewel ik de vrijspraak voor moord vanwege het recht op zelfbescherming kan begrijpen na het zien van die beelden hier is het wel belachelijk dat het blijkbaar niet strafbaar is om als minderjarige met een militair geweer rond de lopen na een avondklok _O-
Ik denk dat ik weet op welke zaak je doelt. Dat was die arrestatie in een gang van een hotel?

En precies dat is het wrange aan deze zaak: je kunt blijkbaar met nogal bedenkelijke intenties en een vuurwapen op pad en als er dan daadwerkelijk doden vallen is het technisch gezien zelfverdediging. Beetje vreemd.
pi_202257508
En dit is dus waar het hele probleem van de VS ligt. Dit soort radicale woke individuen (waarvan sommigen het ook nog tot de landelijke politiek hebben geschopt) een vals narratief maar blijven volhouden. Continue maar de (raciale) polarisatie blijven aanwakkeren op basis van verzinsels en leugens.

twitter

twitter

twitter

twitter
pi_202257710
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 november 2021 07:33 schreef HowardRoark het volgende:
En dit is dus waar het hele probleem van de VS ligt. Dit soort radicale woke individuen (waarvan sommigen het ook nog tot de landelijke politiek hebben geschopt) een vals narratief maar blijven volhouden. Continue maar de (raciale) polarisatie blijven aanwakkeren op basis van verzinsels en leugens.

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Het is gewoon wachten op de volgende zaak waar de spanningen nog hoger zullen oplopen en waardoor er van een eerlijk proces geen sprake meer kan zijn.
Het is aan de ene kant wel goed dat we in het social media tijdperk leven, zonder de vele camerabeelden werd Rittenhouse gewoon veroordeeld voor moord en had hij levenslang gehad. Onafhankelijke media en sociale media heeft hem gered, meer van dat en minder MSM aub.
  zaterdag 20 november 2021 @ 08:30:15 #244
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202257833
quote:
Hij had ook gewoon in de auto kunnen stappen.
pi_202258040
quote:
Dit is niet eens nodig. Er zijn al bijna een halve eeuw gelijke rechten voor zwarte mensen. Het hele idee dat men dit nog moet bewerkstelligen is een fantasie gecreëerd door radicale social justice warriors.
  zaterdag 20 november 2021 @ 09:47:21 #246
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_202258370
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 02:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nee, dat zegt hij niet. In bredere context bv: https://edition.cnn.com/2(...)e-verdict/index.html

Of wat deze mevrouw er vlak voor tweette: [ twitter ]

Ofwel wat de persvoorlichter zei uit het artikeltje: ”What I can reiterate is the President's view is that we shouldn't have, broadly speaking, vigilantes patrolling our communities with assault weapons. We shouldn't have opportunists corrupting peaceful protest by rioting and burning down the communities they claim to represent anywhere in the country."
"While the verdict will leave many Americans angry and concerned, including myself"

The verdict, dat maakt hem boos. Niet de vigilantes, niet de algehele situatie maar de uitspraak.

Waarom boos zijn als het recht zegeviert? Liever een onschuldige man/kind de gevangenis in?
pi_202258901
quote:

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Ja hoor het probleem zijn online reacties op een gebeurtenis :') Niet het racistische mannetje dat mensen vermoord omdat hij zoals jullie gehersenspoeldis.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 08:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is gewoon wachten op de volgende zaak waar de spanningen nog hoger zullen oplopen en waardoor er van een eerlijk proces geen sprake meer kan zijn.
Het is aan de ene kant wel goed dat we in het social media tijdperk leven, zonder de vele camerabeelden werd Rittenhouse gewoon veroordeeld voor moord en had hij levenslang gehad. Onafhankelijke media en sociale media heeft hem gered, meer van dat en minder MSM aub.
Ja inderdaad, blanken hebben het superzwaar in Amerika terechte slachtofferrrol :')
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2021 08:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is niet eens nodig. Er zijn al bijna een halve eeuw gelijke rechten voor zwarte mensen. Het hele idee dat men dit nog moet bewerkstelligen is een fantasie gecreëerd door radicale social justice warriors.
:') dit doet het misschien goed in je echokamer maar is natuurlijk totale bullshit dat weet je zelf ook. Een zwarte zou dit nooit kunnen doen en op gegarandeerde vrijspraak rekenen zoals Rittenhouse.
pi_202258913
quote:
'myself included' ?????

WTF!
pi_202258921
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 10:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja hoor het probleem zijn online reacties op een gebeurtenis :') Niet het racistische mannetje dat mensen vermoord omdat hij zoals jullie gehersenspoeldis.
[..]
Ja inderdaad, blanken hebben het superzwaar in Amerika terechte slachtofferrrol :')
[..]
:') dit doet het misschien goed in je echokamer maar is natuurlijk totale bullshit dat weet je zelf ook. Een zwarte zou dit nooit kunnen doen en op gegarandeerde vrijspraak rekenen zoals Rittenhouse.
Je zet jezelf echt gigantisch voor lul, de beelden laten duidelijk zien dat Rittenhouse niet de agressor was. Bovendien heb je ook geen enkel bewijs voor racisme, het enige wat je hebt is de OK handgebaar dat door leden van 4-Chan is gemaakt tot een racistisch symbool.
Je bent wederom bij de neus genomen door de MSM die aantoonbaar hebben gelogen en je bent bij de neus genomen door wat sneue racisten op 4 Chan.
pi_202258936
quote:

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Totaal de weg kwijt.
pi_202258939
Wel weer opvallend de linkse berichtgeving van kranten. De woke Telegraaf bijvoorbeeld "Moord op blm demonstranten". Die jongeman heeft een pedofiel en relschopper doodgeschoten die hem aanvielen. Die kerel die zijn bicep kapot heeft geschoten is pas gebeurd nadat hij een pistool op hem had gericht.
pi_202258976
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 10:49 schreef trippleh het volgende:
Wel weer opvallend de linkse berichtgeving van kranten. De woke Telegraaf bijvoorbeeld "Moord op blm demonstranten". Die jongeman heeft een pedofiel en relschopper doodgeschoten die hem aanvielen. Die kerel die zijn bicep kapot heeft geschoten is pas gebeurd nadat hij een pistool op hem had gericht.
Ongeacht wat voor een achtergrond de 'slachtoffers' hadden (dat zal de 'dader' ook niet geweten hebben op dat moment). Heb net voor het eerst de beelden gezien. Ik zie een man wegrennen en achterna gezeten worden door een groep hyena's. Vervolgens wordt hij van achter aangevallen, valt op de grond en schiet vervolgens op zijn belagers uit zelfverdediging. Terechte vrijspraak wat mij betreft.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2021 10:53:49 ]
  zaterdag 20 november 2021 @ 10:53:37 #253
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202258979
Ook achterlijke berichtgeving op het NOS journaal.
pi_202258990
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 10:53 schreef Harvest89 het volgende:
Niet zo heel gek als de aftredend voorzitter van de publieke omroep gewoon uit de kast komt;

twitter
pi_202259014
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 10:53 schreef Harvest89 het volgende:
What's new?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_202259101
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 10:53 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ongeacht wat voor een achtergrond de 'slachtoffers' hadden (dat zal de 'dader' ook niet geweten hebben op dat moment). Heb net voor het eerst de beelden gezien. Ik zie een man wegrennen en achterna gezeten worden door een groep hyena's. Vervolgens wordt hij van achter aangevallen, valt op de grond en schiet vervolgens op zijn belagers uit zelfverdediging. Terechte vrijspraak wat mij betreft.
Je mist wat er daarvoor is gebeurd en de context er omheen. Hij liep daar al uren met z'n geweer de burgerwacht uit te hangen. Nog niet eens met zijn geweer opgeborgen of op zijn rug, nee gewoon gereed in zijn handen, klaar om op elk moment te kunnen schieten. Af en toe met z'n loop richting mensen om ze bepaalde kanten op te wijzen of om ze op afstand te houden. Mijn inziens is dat een gevaarlijk persoon en is hij de agressor, en zijn de mensen die hem proberen te overmeesteren gerechtvaardigd.

Stel er komt iemand met een geweer gereed in zijn handen de burgerwacht uithangen in jouw straat. Politie loopt ook rond maar doet niks tegen hem. Vervolgens wil iemand hem overmeesteren (zonder zelf een wapen te hebben) en die persoon wordt doodgeschoten. Vind je het dan zelfverdediging?
pi_202259162
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je mist wat er daarvoor is gebeurd en de context er omheen. Hij liep daar al uren met z'n geweer de burgerwacht uit te hangen. Nog niet eens met zijn geweer opgeborgen of op zijn rug, nee gewoon gereed in zijn handen, klaar om op elk moment te kunnen schieten. Af en toe met z'n loop richting mensen om ze bepaalde kanten op te wijzen of om ze op afstand te houden. Mijn inziens is dat een gevaarlijk persoon en is hij de agressor, en zijn de mensen die hem proberen te overmeesteren gerechtvaardigd.

Stel er komt iemand met een geweer gereed in zijn handen de burgerwacht uithangen in jouw straat. Politie loopt ook rond maar doet niks tegen hem. Vervolgens wil iemand hem overmeesteren (zonder zelf een wapen te hebben) en die persoon wordt doodgeschoten. Vind je het dan zelfverdediging?
ja
pi_202259170
quote:

[..]

Voor de zoveelste keer, een wapen dragen is gewoon legaal en het is niet bewezen dat Rittenhouse met zijn wapen aan het richten was op vreedzame demonstranten.
Rittenhouse was daar graffiti aan het verwijderen, brandjes aan het blussen en medische hulp aan het verlenen.
Die relschoppers zoals Rosenbaum was daar bezig met brandstichting en probeerde ook nog eens een brandende container naar een benzinestation te duwen.
Na dat Rittenhouse een van de brandjes van Rosenbaum had geblust werd meneer agressief en gooide hij een plastic zak met een ketting richting Rittenhouse.
Rittenhouse vluchtte een parkeerplaats op en merkte dat hij geen kant meer op kan. Op dat zelfde moment kwam Rosenbaum met uitgestoken handen op hem af hoogst vermoedelijk om zijn wapen af te pakken.
Vervolgens schiet Rittenhouse hem neer.
Vervolgens belt Rittenhouse zijn vriend op dat hij iemand neer heeft geschoten. Tegelijkertijd komt de rest van het gespuis op hem af en Rittenhouse vlucht wederom richting de politie. Tijdens zijn vlucht word hij van meerdere kanten belaagd en al zijn belagers heeft hij vakkundig uitgeschakeld.
pi_202259276
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Voor de zoveelste keer, een wapen dragen is gewoon legaal en het is niet bewezen dat Rittenhouse met zijn wapen aan het richten was op vreedzame demonstranten.
Rittenhouse was daar graffiti aan het verwijderen, brandjes aan het blussen en medische hulp aan het verlenen.
Die relschoppers zoals Rosenbaum was daar bezig met brandstichting en probeerde ook nog eens een brandende container naar een benzinestation te duwen.
Na dat Rittenhouse een van de brandjes van Rosenbaum had geblust werd meneer agressief en gooide hij een plastic zak met een ketting richting Rittenhouse.
Rittenhouse vluchtte een parkeerplaats op en merkte dat hij geen kant meer op kan. Op dat zelfde moment kwam Rosenbaum met uitgestoken handen op hem af hoogst vermoedelijk om zijn wapen af te pakken.
Vervolgens schiet Rittenhouse hem neer.
Vervolgens belt Rittenhouse zijn vriend op dat hij iemand neer heeft geschoten. Tegelijkertijd komt de rest van het gespuis op hem af en Rittenhouse vlucht wederom richting de politie. Tijdens zijn vlucht word hij van meerdere kanten belaagd en al zijn belagers heeft hij vakkundig uitgeschakeld.
Als een van die belagers (tweede of derde slachtoffer) of passanten zich onveilig voelt omdat Rittenhouse daar met een wapen actief rondloopt en al iemand neergeschoten heeft. Hadden zij Rittenhouse dus uit zelfverdediging mogen neerschieten.
Een groot recht. Dat zelfverdediging
pi_202259300
quote:
He shot and killed 2 people who had assembled to affirm the value, dignity, and worth of Black lives.
quote:
He shot and killed 2 people who had assembled to affirm the value, dignity, and worth of Black lives.
Een van die doden heeft de halve avond shoot me nigger staan schreeuwen. Die kwam daar echt om de waardigheid van zwarte mensen nog eens te bevestigen.
pi_202259301
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:31 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Als een van die belagers (tweede of derde slachtoffer) of passanten zich onveilig voelt omdat Rittenhouse daar met een wapen actief rondloopt en al iemand neergeschoten heeft. Hadden zij Rittenhouse dus uit zelfverdediging mogen neerschieten.
Dat ligt een beetje aan de bedreiging. Iemand neerschieten omdat hij met een wapen rondloopt zal ook voor de rechter komen en ook daar mag een onafhankelijke jury zich dan over uitspreken. Je onveilig voelen is ook in de VS niet per definitie een vrijbrief om iemand neer te schieten. Aangevallen worden en uit zelfverdediging handelen is zo te lezen wel gerechtvaardigd.
pi_202259333
Was dit in Nederland gebeurd had deze man een tijdje -terecht- in de bak gezeten.

:')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_202259373
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 02:31 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ik denk dat ik weet op welke zaak je doelt. Dat was die arrestatie in een gang van een hotel?

En precies dat is het wrange aan deze zaak: je kunt blijkbaar met nogal bedenkelijke intenties en een vuurwapen op pad en als er dan daadwerkelijk doden vallen is het technisch gezien zelfverdediging. Beetje vreemd.
Yes.

Zijn 3 slachtoffers waren er natuurlijk ook niet bepaald om wereldvrede te promoten. Eigenlijk is het voornamelijk een falen van de overheid die week. Dagenlange rellen zonder sterke politie reactie waardoor de wappies met vuurwapens kwamen. Vervolgens geen wet op de plek hebben die een van die wappies kan straffen. Deze rechtszaak is natuurlijk helemaal politiek gemaakt, dus een neutrale blik is moeilijk, maar ik kan mij niet voorstellen dat zelfs de meeste vuurwapenfans blij zijn van minderjarigen die met een ar15 rondrennen tijdens rellen.
pi_202259383
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 10:45 schreef Montagui het volgende:

[..]
'myself included' ?????

WTF!
Volledige tekst was minder kut eigenlijk. Kut twitter.
pi_202259400
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:39 schreef TLC het volgende:
Was dit in Nederland gebeurd had deze man een tijdje -terecht- in de bak gezeten.

In Nederland mag je dan ook niet met een wapen over straat rondlopen. In de VS wel.
pi_202259406
quote:

[..]
Fout, een onveilig gevoel is geen reden om iemand neer te schieten. Er moet toch echt geweld geïnitieerd worden wil je jezelf beroepen op zelfverdediging.
  zaterdag 20 november 2021 @ 11:52:35 #267
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202259496
quote:
dit doet het misschien goed in je echokamer maar is natuurlijk totale bullshit dat weet je zelf ook. Een zwarte zou dit nooit kunnen doen en op gegarandeerde vrijspraak rekenen zoals Rittenhouse.
Dus wat voor punt probeer je hier nu te maken?
Rittenhouse moet de cel in of doodstraf ook al was het zelfverdediging, want als hij zwart was geweest was dat 100% ook gebeurd?

What the fuck.
pi_202259524
quote:

[..]
Als inderdaad, maar zo ging het niet. In dit geval waren de belagers de aggressors.
pi_202259530
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En ondertussen kunnen de havikken/neoconservatieve miljarden aan defensie uitgeven, en het sociale stelsel volledig uitkleden.

Lekker man.
  zaterdag 20 november 2021 @ 11:55:20 #270
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202259534
quote:
Hij had dat wapen legaal bij zich. Dus ja.
pi_202259566
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:39 schreef TLC het volgende:

Dat zie je ook met mensen die, naar mijn mening terecht, hun winkel beschermen en daarvoor geweld hebben moeten gebruiken. In Nederland kom je er dan pas genadig vanaf als proportioneel geweld bewezen wordt geacht, zoals enkele jaren geleden die mevrouw in Deurne.

edit:

https://www.ad.nl/binnenl(...)t-vervolgd~afa683ba/
pi_202259621
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:55 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hij had dat wapen legaal bij zich. Dus ja.
Nee, niet legaal voor minderjarigen. Alleen is die aanklacht wel afgewezen door de rechter vanwege zogenaamde onduidelijkheid in de regelgeving. 16 en 17-jarigen mogen alleen een jachtgeweer maar door de manier waarop de regelgeving is omschreven is niet helemaal duidelijk of het wapen van Rittenhouse daar niet onder valt. Onzin natuurlijk, dat wapen is geen jachtwapen (en hij kwam niet om op dieren te jagen), het heeft slechts een lange loop net als dat een jachtwapen dat heeft. Maar om die onduidelijkheid/technische loophole is die aanklacht afgewezen door de rechter.

https://nypost.com/2021/1(...)-legally-owning-gun/

https://www.politifact.co(...)carrying-assault-st/
pi_202259843
quote:
Er is nul bewijs dat Rittenhouse een racist is. De enige die hier compleet gehersenspoeld is ben jij dan ook zelf. Het is eigenlijk best schrikbarend om te zien hoe jij bevangen bent door de radicale dogma's van het woke gedachtegoed.
quote:
Dit is niet waar. Ook een zwarte Amerikaan had in dezelfde situatie als Rittenhouse op vrijspraak kunnen rekenen. Het gaat namelijk niet om onveranderlijke aspecten van identiteit, het gaat simpelweg om de handelingen van de betrokken individuen. Of dit dan om zwarte of blanke mensen gaat, vrouwen of mannen, hetero's of homo's, dat doet er totaal niet toe.
  zaterdag 20 november 2021 @ 12:25:03 #274
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_202259952
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 12:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nee, niet legaal voor minderjarigen. Alleen is die aanklacht wel afgewezen door de rechter vanwege zogenaamde onduidelijkheid in de regelgeving. 16 en 17-jarigen mogen alleen een jachtgeweer maar door de manier waarop de regelgeving is omschreven is niet helemaal duidelijk of het wapen van Rittenhouse daar niet onder valt. Onzin natuurlijk, dat wapen is geen jachtwapen (en hij kwam niet om op dieren te jagen), het heeft slechts een lange loop net als dat een jachtwapen dat heeft. Maar om die onduidelijkheid/technische loophole is die aanklacht afgewezen door de rechter.

https://nypost.com/2021/1(...)-legally-owning-gun/

https://www.politifact.co(...)carrying-assault-st/
Waarom zou een ar-15 niet gebruikt kunnen worden voor jacht? Er is geen technische loophole. Een 17 jarige mag daar een vuurwapen hebben met een lengte van de loop van meer dan 16" en een totale lengte van 26". Dat is gewoon de wet.
pi_202259975
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Fout, een onveilig gevoel is geen reden om iemand neer te schieten. Er moet toch echt geweld geïnitieerd worden wil je jezelf beroepen op zelfverdediging.
Iemand naast je wordt doodgeschoten. Lijkt me voldoende?
pi_202260059
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 12:26 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Iemand naast je wordt doodgeschoten. Lijkt me voldoende?
Ligt er aan wat die persoon naast mij doet? Is hij de persoon die het geweld initieert?
pi_202260473
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 12:25 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Waarom zou een ar-15 niet gebruikt kunnen worden voor jacht? Er is geen technische loophole. Een 17 jarige mag daar een vuurwapen hebben met een lengte van de loop van meer dan 16" en een totale lengte van 26". Dat is gewoon de wet.
Je kunt er mee jagen (met welk wapen niet?) maar het is niet echt een jachtwapen en niet het type wapen wat wordt bedoeld in die uitzondering in de wet voor minderjarigen. De geest van de wet is anders dan de letter van de wet. Het is een technische loophole om alleen maar te kijken naar de lengte van de loop.

https://slate.com/news-an(...)nse-not-exactly.html
pi_202260632
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 13:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je kunt er mee jagen (met welk wapen niet?) maar het is niet echt een jachtwapen en niet het type wapen wat wordt bedoeld in die uitzondering in de wet voor minderjarigen. De geest van de wet is anders dan de letter van de wet. Het is een technische loophole om alleen maar te kijken naar de lengte van de loop.

De ironie is dus dat als Rittenhouse daar had gestaan met een geweer die meer was bedoeld om te jagen (zwaarder kaliber) dan had Grosskreutz waarschijnlijk geen arm meer gehad.
Overigens specificeert de wet niet met welk wapen je mag gaan jagen. Blijkbaar kun je volgens je eigen artikel ook jagen met een AR-15 maar dan meer op hazen en fazanten etc.
pi_202260778
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 11:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dus wat voor punt probeer je hier nu te maken?
Rittenhouse moet de cel in of doodstraf ook al was het zelfverdediging, want als hij zwart was geweest was dat 100% ook gebeurd?

What the fuck.
Het was geen zelfverdediging hij heeft dit zelf uitgelokt. Hij zegt ook dat slachtoffer een zijn wapen wilde afpakken. Wat natuurlijk redelijk was gezien hij geen wapen mag dragen, te jong en hij levensgevaarlijk is met een wapen zoals we kunnen zien aan zijn bodycount. Hij zou uiteraard op zijn minst even de cel in moeten.
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2021 12:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is nul bewijs dat Rittenhouse een racist is. De enige die hier compleet gehersenspoeld is ben jij dan ook zelf. Het is eigenlijk best schrikbarend om te zien hoe jij bevangen bent door de radicale dogma's van het woke gedachtegoed.
Ja hoor omdat ik het niet met je eens ben, ben ik gehersenspoeld. Niveautje hoor bij de extreemrechtse racistjes.
Ik kan wel gewoon kritisch denken en hoef dus niet zoals jij tot uit den treure meningen van anderen te herkouwen.

quote:
Dit is niet waar. Ook een zwarte Amerikaan had in dezelfde situatie als Rittenhouse op vrijspraak kunnen rekenen. Het gaat namelijk niet om onveranderlijke aspecten van identiteit, het gaat simpelweg om de handelingen van de betrokken individuen. Of dit dan om zwarte of blanke mensen gaat, vrouwen of mannen, hetero's of homo's, dat doet er totaal niet toe.
Uiteraard niet, die onveranderlijke aspecten zijn cruciaal om de jury van je zaak te overtuigen.
pi_202260831
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 12:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ligt er aan wat die persoon naast mij doet? Is hij de persoon die het geweld initieert?
En als we de aanleiding niet zien, we zien alleen iemand doodgeschoten worden. Dan mag je toch wel je wapen pakken. Toch?

Als iemand op je afrent met als doel om te duwen of wellicht zelfs slaan, dan mag je die persoon doodschieten. Dan mag je hoop ik helemaal los gaan op iemand die schiet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2021 13:33:36 ]
  zaterdag 20 november 2021 @ 13:39:11 #281
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202260913
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 10:49 schreef trippleh het volgende:
De Telegraaf links?

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202260934
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 13:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het was geen zelfverdediging hij heeft dit zelf uitgelokt. Hij zegt ook dat slachtoffer een zijn wapen wilde afpakken. Wat natuurlijk redelijk was gezien hij geen wapen mag dragen, te jong en hij levensgevaarlijk is met een wapen zoals we kunnen zien aan zijn bodycount. Hij zou uiteraard op zijn minst even de cel in moeten.
Jawel, het was enkel zelfverdediging. En nee, Rittenhouse heeft dit niet zelf uitgelokt. Daarnaast hoeven mensen die zijn vrijgesproken de cel niet in, dus ook daar zit je mis.
quote:
Ja hoor omdat ik het niet met je eens ben, ben ik gehersenspoeld. Niveautje hoor bij de extreemrechtse racistjes.
Ik kan wel gewoon kritisch denken en hoef dus niet zoals jij tot uit den treure meningen van anderen te herkouwen.
Nee, dat eerste specifieke argument wordt niet gemaakt. En ik ben tevens geen extreemrechtse racist. Ten derde laat je in dit topic duidelijk zien dat je niet kritisch nadenkt maar een radicaal en ideologisch narratief volgt. Je bent wild om je heen aan te slaan uit frustratie en woede dat deze rechtszaak niet is gelopen zoals jij en andere volgers van de woke cult graag hadden gezien.
quote:
Uiteraard niet, die onveranderlijke aspecten zijn cruciaal om de jury van je zaak te overtuigen.
Eigenlijk zijn volgens jou onveranderlijke kenmerken dus meer bepalend in een rechtszaak dan de daadwerkelijke situatie en het handelen van de betrokkenen. Met dit soort bizarre teksten benadruk je hoe ver jouw denkbeelden van de realiteit staan.
pi_202260987

Dhr Lesco, Brandon _O- WsJ valt er ook nog voor
pi_202261116
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 13:31 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
En als we de aanleiding niet zien, we zien alleen iemand doodgeschoten worden. Dan mag je toch wel je wapen pakken. Toch?

Als iemand op je afrent met als doel om te duwen of wellicht zelfs slaan, dan mag je die persoon doodschieten. Dan mag je hoop ik helemaal los gaan op iemand die schiet.

Ook dat kan niet zomaar als de persoon die zich zelf verdedigt heeft duidelijk aan het vluchten is. En al zouden de relschoppers in de veronderstelling zijn dat Rittenhouse iemand had neergeschoten vanwege moordlust dan nog heeft Rittenhouse recht op zelfverdediging.

Het moraal van het verhaal is dat je gewoon met je poten van een ander moet afblijven.
Een ieder die Rittenhouse niet fysiek heeft aangevallen is ook niet neergeschoten.
pi_202261393
Wel bijzonder dat Nederlandse mensen zo emotioneel kunnen worden van dit soort Amerikaanse aangelegenheden.
Radio Espantoso
pi_202261523
quote:

[..]

ja 100% en een andere mening zou niet eens in mij opkomen.
Het enige waar Rittenhaus schuldig van is is dat hij een achterlijke debiel is, maar dat is niet strafbaar. Al zijn slachtoffers waren ook achterlijke debielen, maar ook dat is niet strafbaar.
pi_202261524
pi_202261534
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 13:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ook dat kan niet zomaar als de persoon die zich zelf verdedigt heeft duidelijk aan het vluchten is. En al zouden de relschoppers in de veronderstelling zijn dat Rittenhouse iemand had neergeschoten vanwege moordlust dan nog heeft Rittenhouse recht op zelfverdediging.
Omstanders hebben dat recht niet? Rittenhouse valt en schiet op een man of drie. Ok dat is gerechtvaardigd want als iemand jou wil slaan of ze willen je vuurwapen afpakken dan mag je met een vuurwapen op die persoon schieten. Helder. In de VS is dat allemaal proportioneel

Maar na 24 seconden zie je hem nog vaker schieten. Richting mensen. Dat mag en al die mensen mogen dan toch als ontvangende partij ook gaan schieten?

De video op reddit https://www.reddit.com/r/(...)_app&utm_name=iossmf

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2021 14:25:04 ]
pi_202261640
quote:
Je moet je ook wat minder laten beïnvloeden door de media.
Conscience do cost.
pi_202261762
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:22 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Omstanders hebben dat recht niet? Rittenhouse valt en schiet op een man of drie. Ok dat is gerechtvaardigd want als iemand jou wil slaan of ze willen je vuurwapen afpakken dan mag je met een vuurwapen op die persoon schieten. Helder. In de VS is dat allemaal proportioneel

Maar na 24 seconden zie je hem nog vaker schieten. Richting mensen. Dat mag en al die mensen mogen dan toch als ontvangende partij ook gaan schieten?

Rittenhouse schiet helemaal niet meer na hij zjjn aanvaller heeft uitgeschakeld.
Wat je hoorde zijn andere pistoolschoten misschien door de politie of door de relschoppers.
pi_202261887
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Rittenhouse schiet helemaal niet meer na hij zjjn aanvaller heeft uitgeschakeld.
Wat je hoorde zijn andere pistoolschoten misschien door de politie of door de relschoppers.
Klopt. Er werd veel geschoten daar in die straat.

Het begon juist omdat een van de demonstranten zijn handpistool in de lucht afvuurde terwijl Rosenbaum achter Rittenhouse aanrende.

Rosenbaum rent achter Rittenhouse aan, er klinkt een schot achter Rittenhouse, hij draaid zich om, Rosenbaum springt direct op hem af en probeerd zijn wapen af te pakken. Op dat moment schiet Rittenhouse Rosenbaum neer.

Dat Reddit filmpje speelde zich hierna af.
  zaterdag 20 november 2021 @ 15:08:11 #292
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_202262062
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 13:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Slate is niet echt een expert op vuurwapen gebied. Ik heb geen zin om het hele artikel te ontleden maar de redenen die ze noemen waarom de ar-15 niet geschikt zijn voor jacht slaan nergens op. Zal er een paar doen:

- Bolt-action rifles and shotguns can also be used for hunting and home defense
Dat klopt maar dat er alternatieven zijn betekend niet dat de ar-15 ongeschikt zou zijn. Verder is een bolt-action zeker niet geschikt voor home defense. Verschillende typen vuurwapens hebben verschillende doeleinden. Een shotgun is niet geschikt voor een zwijn op 150 meter. Een ar-15 wel.

- Its standard .223 caliber ammunition doesn’t offer much stopping power for anything other than small game.
Het is dan ook niet bedoeld om grizzlys mee te jagen. Zoals ze zelf al zeggen is het een prima jachtgeweer voor small game.

De ar-15 is een prima wapen om mee te jagen. Ik heb het zelf vaak genoeg gedaan en met mij velen. Zwijnen, coyotes, reeën en dergelijke, is de ar-15 uiterst geschikt voor.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hahug13 op 20-11-2021 15:14:07 ]
  zaterdag 20 november 2021 @ 18:10:26 #293
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202265017
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 14:22 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Je bent nu om je heen aan het grijpen naar allerlei onzin.
Je kunt je er ook gewoon bij neerleggen dat dit gewoon zelfverdediging was. Daar wordt je niet opeens politiek links of rechts van. :')
pi_202265224
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Je bent nu om je heen aan het grijpen naar allerlei onzin.
Je kunt je er ook gewoon bij neerleggen dat dit gewoon zelfverdediging was. Daar wordt je niet opeens politiek links of rechts van. :')
Links? Rechts? Wat lul je?
Voor Amerikaanse begrippen is het blijkbaar zelfverdediging. Ik vind het buitenproportioneel.

Iemand is mensen aan het intimideren met zijn wapen en zijn wapen dreigt afgepakt te worden. Oh oh jeetje nu moet er iemand dood.
  zaterdag 20 november 2021 @ 18:27:35 #295
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202265237
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:26 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Voor Amerikaanse begrippen is het blijkbaar zelfverdediging.
Dus wat is het probleem nu?
pi_202265345
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:26 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Links? Rechts? Wat lul je?
Voor Amerikaanse begrippen is het blijkbaar zelfverdediging. Ik vind het buitenproportioneel.

Iemand is mensen aan het intimideren met zijn wapen en zijn wapen dreigt afgepakt te worden. Oh oh jeetje nu moet er iemand dood.
Kan het ook zijn dat je informatie mist of gekleurd bent doordat hij al veroordeeld was door de media?

Je kan ook je mening bijstellen en accepteren dat je niet het geheel kan overzien. Of heb je het hele proces bekeken, alle getuigen gezien, drone beelden bekeken van het hele voorval..
pi_202265440
quote:
5s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:40 schreef _I het volgende:

[..]
Kan het ook zijn dat je informatie mist of gekleurd bent doordat hij al veroordeeld was door de media?

Je kan ook je mening bijstellen en accepteren dat je niet het geheel kan overzien. Of heb je het hele proces bekeken, alle getuigen gezien, drone beelden bekeken van het hele voorval..
Natuurlijk ben ik gekleurd, zoals iedereen. Waarom mag ik hier geen mening over hebben?

Ik heb het niet eens over dit proces of over deze uitspraak. Ik ken de zaak inderdaad niet 110% van binnen en buiten. Zoals iedereen in dit topic, niemand de zaak 110% kent. Jij ook niet dus doe niet zo triest

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2021 18:52:54 ]
pi_202265502
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:50 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Natuurlijk ben ik gekleurd, zoals iedereen. Waarom mag ik hier geen mening over hebben?

Ik heb het niet eens over dit proces of over deze uitspraak. Ik ken de zaak inderdaad niet 110% van binnen en buiten. Zoals iedereen in dit topic, niemand de zaak 110% kent. Jij ook niet dus doe niet zo triest
Triest? Ik ken de hele rechtszaak niet en heb er ook geen mening over.
Vraag me gewoon af wat je staat te verdedigen, als je niet de feiten kent. Waarom jij denkt dat je het beter weet dan de jury.

Maar nergens op dus. ^O^
pi_202265714
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:57 schreef _I het volgende:

[..]
Vraag me gewoon af wat je staat te verdedigen, als je niet de feiten kent. Waarom jij denkt dat je het beter weet dan de jury.

Maar nergens op dus. ^O^
Of je leest gewoon mijn post of posts. Blijkbaar doe je dat nieg of kan je dat niet. Nergens betwist ik de uitspraak noch geef ik daar een mening over. Je doet veel te hard je best om mij een sticker op te plakken. Ik geef net zoals jij nergens een mening over de rechtzaak :W :W
Ik vind dat recht op zelfverdediging ver gaan. Dat is een ander onderwerp. Zal je ook wel niet snappen of mij per se in een kuthoek willen duwen. Zoek 't uit
  zaterdag 20 november 2021 @ 19:15:54 #300
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202265771
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 november 2021 18:57 schreef _I het volgende:

[..]

Maar nergens op dus. ^O^
Dat is wel een beetje flauw hè, zo. In de VS gaan ze inderdaad veel ruimer om met het begrip 'zelfverdediging' en ook wapenbezit is niet zo'n probleem. Toch geeft het een behoorlijk wrange bijsmaak als een minderjarige op pad gaat met een automatisch wapen naar een situatie waarbij je eigenlijk zeker weet dat er doden gaan vallen en vervolgens ook daadwerkelijk iemand doodt.

Maar goed, eigenlijk wordt er ook veel te veel aandacht besteed aan een land wat praktisch een tweede- of zelfs derdewereldland is.
pi_202265878
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 november 2021 19:15 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dat is wel een beetje flauw hè, zo. In de VS gaan ze inderdaad veel ruimer om met het begrip 'zelfverdediging' en ook wapenbezit is niet zo'n probleem. Toch geeft het een behoorlijk wrange bijsmaak als een minderjarige op pad gaat met een automatisch wapen naar een situatie waarbij je eigenlijk zeker weet dat er doden gaan vallen en vervolgens ook daadwerkelijk iemand doodt.

Maar goed, eigenlijk wordt er ook veel te veel aandacht besteed aan een land wat praktisch een tweede- of zelfs derdewereldland is.
Hoezo een situatie waar je zeker weet dat er doden gaan vallen. Waren toch vreedzame protesten ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')